Várd ki a végét! :O((( Ókovács részéről ez (SZERINTEM!) hisztéria.
Köszönöm az infót. Az biztos, hogy most a visszaváltás mellett döntök. Az előző szezonból jó sok jegyem maradt, és az opera álal alkalmazott "becserélés" iszonyatosan nehézkes, és szinte követhetetlenül bonyolult szisztéma szerint valósul meg. És a másik kérdés, hogy ugyan mire cserélném be? Olyan előadásokra, mint a Salome? Vagy olyanokra, amelyek úgyis elmaradnak? Irány a MÜPA!
Az Opera Kommunikációs részlege:
"Az elmaradó előadások jegyeinek becserélésével vagy visszaváltásával kapcsolatban hamarosan honlapunkon újabb közleményt teszünk közzé."
Már csak egy kérdésem maradt:
Van két jegyem az október 6-i Poppeára. Most látom, hogy az is elmarad. Mivel ez nem kormányzati döntés, nincsen semmi központi korlátozás elrendelve, tehát az opera vezetőjének egyéni döntése, ezért szeretnék érdeklődni, hogy hogyan kérhetem vissza sürgősen a jegyek árát.
A Szentpéteri Opera elmaradó két előadását nagyon-nagyon sajnálom. Naponta lestem a honlapot, hgy mikor lehet jegyet venni rá. :(
Az Opera honlapján található Közleményből:
"Az Opera törölt előadásai alól kivételt képez a 2020. szeptember 19-re meghirdetett Bach-születésnap és a 2020. szeptember 22-re tervezett Benyovszky Móric, avagy a kamcsatkai száműzöttek című operaest, amelyek csekély előadói apparátusa – zenekar helyett zongora, énekkari közreműködés nélkül – lehetővé teszi a produkciók megtartását és streamelését is.
A beutazási korlátozások miatt ugyancsak meghiúsul a Szentpétervári Opera október elejére tervezett két vendégelőadása, a Faust és a Gyöngyhalászok is.
Az esetleges újraindulásról a szeptember végi pandémiás helyzet értékelésének függvényében külön tájékoztatást adunk legkésőbb október elsején, a Zene Világnapján."
Opera vagy Erkel Színház, de a mai bejelentés:
Egész pontosan október 17-ig. Sajnos és mielőbbi gyógyulást mindent érintettnek.
Ebbe persze nem férnek bele A trójaiak:
https://www.opera.hu/hu/egyuttmukodesi-szandeknyilatkozatot-irt-ala-a-francia-nagykovetseg-es-az-opera/
Frici! Erkel Színház fórum!!!
Nadia Michael-lel két Salome DVD-t is őrzök (Scala és Covent Garden) és volt is jegyem, amikor úgy volt, hogy pár éve a Strauss-fesztiválon fellép a Salome címszerepében. Sajnos azonban a fellépést lemondta, és helyette a számomra teljesen ismeretlen Manuela Uhl énekelte a szerepet. Nem volt rossz persze, de sajnáltam, hogy így élőben nem láthattam Nadia Michaelt a szerepben.
Ahhoz kőkeményen el kellett volna kezdenie dohányoznia és piálnia, hogy minimum egy fél Salomét kitegyen azzal a mérges Hófehérke-hanggal. Vicc. Ne lolitás legyen, hanem tudja elénekelni megfelelő súllyal a szólamot.
Érdekes kérdés, hogy a művésznő a két évvel ezelőtti margitszigeti debütálása óta mennyit fejlődhetett a szerepben. Aki akkor látta (hallotta) őt, annak már csak ezért is érdemes lehet megnéznie az előadást. Azzal a budapesti fellépéssel bizonyos értelemben sikerült is pályára állnia, a honlapja szerint azóta bő tucatnyi alklommal énekelte a Salome címszerepét olyan helyeken, mint Luzern vagy Wiesbaden... Ezen a szerepen kívül teljes operafelkérése továbbra se nagyon van, ha jól látom, maradtak az opera-és operettgálák. Aki pedig ott volt valamelyik margitszigeti előadáson, az valószínűleg tudja, hogy annál most csak jobb lehet... Nem gondolom, hogy énekesként magyar viszonyok között valaha is előrelépést fog majd jelenteni Rálik Szilviához vagy Nadja Michaelhez képest a szerepben; az a szubjektív véleményem, hogy ő alapvetően olyan rendezők választása lehet, akik az alkata és a színpadi személyisége révén a „lolitás” motívumot próbálják erősíteni a darabban, talán most is ezért örvendhetünk neki újra Budapesten.
Akárki akármit is mond, 2 éve a Margitszigeten lenyűgözött a török énekesnő, Sera Gösch. Az Opera képgalériája alapján Heródes udvartartása nem valamilyen kis latin-amerikai diktátoréban - Batista/Trujillo/a Somoza-klán - kel életre, és Jochanaan sem a Che Guevara hasonmásverseny résztvevője lesz. Kíváncsi leszek a végére; ha ostoba a rendezés, kíméletlenül megmondom a véleményemet.
A garázskoncertek tudtommal a popszemétnek szólnak.
Remélem, nem a rendező - Rátóti Zoltán - személye tartja vissza a "libernyák" közönséget a pénztárak megrohamozásától/az internetes jegyvásárlás lefagyasztásától.
Anyagi helyzetem nem teszi lehetővé az online vásárrlást. Ha a számlámra pénz jön, irány a legközelebbi bankautomata.
Nem, nem: ertem, amit szmajlival is jeleztem. A baj az, hogy -ha jol gondolom/olvasom- online sincs tul nagy sorba(n)allas.
Ha féélreérthető voltam másoknak is, nemcsak neked, akkor szeretném tisztázni, hála Istennek nem kell sorbaállni órákig a pénztárnál, mert most már online, kényelmesen, otthon, a fotelben ülve lehet jegyet rendelni.
Hala Istennek? Sokat nem adna Okovacs Szilveszter azert, ha most is tobbszaz meteres sorok allnanak sorba operaberletert vagy -jegyert, online vagy az utcan :-)
Számomra is furcsa az üres terem előtt fellépni, de a Müncheni Operából több héten át közvetítettek minden hétfőn műsort, ami szintén közönség nélkül zajlott. Nem beszélve a MET At-Home gálájáról, vagy a nagy énekesek, énekesnők által minden második szombaton tartott koncertekről, melyeket a MET tv-n közvetít. Jelenleg Magyarországon is lesznek bizonyos zenekarok, együttesek által tartott ún. garázskoncertek, vagy raktárkoncertek, ahol nincs közönség, de profi szinten rögzítik és a tv-ben fogják bemutatni. Támogatás az elmaradt koncertek, elmaradt bevételek helyett.
Valakitől hallottam ,hogy nem nagy szám ez a Salome és különösen a vége nagyon furcsa rendezésileg
Én valahol olyasmit olvastam, hogy akkor felvételt készítenek, hogy később le tudják adni a nagyérdemű közönségnek, akik nem mertek elmenni az élő előadásra. Mindenesetre furcsa, hogy miért kell üres teremben felvételt készíteni. Amúgy olvasva téged, csodálkozom. Nem hittem volna, hogy vannak emberek, akik pénztárban vesznek jegyet, nem online módon. :) Emlékszem a 80-as évekre, amikor feleségem vidékről ment fel, és többszáz méteres sorban várakozott, hogy az évadra bérleteket vehessen. Hát, hála Istennek ennek az időnek egyszer és mindenkorra vége.
Még ha valami orvos- vagy fizikuskongresszus résztvevőinek tartanák, de ilyet tudtommal nem rendeznek. :O(
Zártkörű előadás, csak vendégeknek? Kettő egymás után?
Mivel pont előttem vágott be egy nyanya, aki percekig tartotta fel a pénztárost - és a végén természetesen semmit sem vett - elfelejtettem megkérdezni, kiknek tartják a 2 zártkörű előadást.
Nekem van jó helyem, de amint hallom, lehet, hogy aztán szétültetnek. Az mindenesetre megnyugtató, hogy mellettem ülhet a télikabátom.
Mennék, de innen vidékről most nehéz lenne.
A Salome keddi premierjére/egyetlen nyilvános előadására még bőven van jegy az Erkelbe.
Szerintem pedig nagyon is van ok neheztelésre, de dühre még inkább.
Kedves joska141, ahogy az a 62403-404-ben belinkelt Mandiner-interjúban is olvasható. "Az Eiffel költsége bruttó 30 milliárdnál, az Operáé 50 körül állhat meg. Ha egy építkezés nyolc évig húzódik, mint az Eiffelé, akkor az árak bőven duplázódnak, egyébként otthon is, nemcsak itt..." és "Egyébként a kelet-berlini operaház felújítása – amely a mienknél kisebb – nyolc évig zajlott, és 120 milliárd forintnyi eurót emésztett fel, a hamburgi Elbphilharmonie koncertterem-együttese pedig 200 milliárdba került. Nem állunk tehát rosszul." Úgyhogy aggodalomra, neheztelésre semmi ok. Mondjuk jó lenne tudni, hogy a most átcsoportosított 7,6 Mrd Ft része-e a fenti összeg(ek)nek vagy pár nappal az interjú után máris megfejelték az ott közölt fenti összeget.
Mai hír az interneten:
A mai pénzosztásból/pénzátcsoportosításból jutott:
„7,6 milliárd az Eiffel Műhelyház és Próbacentrum beruházására, valamint a Magyar Állami Operaház Andrássy úti épületének beruházására”
Azt hiszem, ez most már követhetetlen és ma már senki nem tudja, hogy
- az egész komplex felújítás/beruházás milyen tartalommal és mikor fejeződik be, valamint
- összességében mennyibe fog kerülni
Azért egy ilyen jellegű felújítást/beruházást egy kicsit körültekintőbben kellett volna előkészíteni….
"...a kelet-berlini operaház felújítása 120 milliárd forintnyi eurót emésztett fel, a hamburgi Elbphilharmonie koncertterem-együttese pedig 200 milliárdba került."
Paks II-beruházás pedig mai (!) áron és €-árfolyamon kb. 4.500 milliárdba fog kerülni. Ehhez képest MÁO+Eiffel felújítása csak egy benyalóka vagy egy visszanyaló fagyi ára.
Az Operában nincs politika - a Mandiner hetilap interjúja Ókovács Szilveszterrel
2020. szeptember 3.
Magyarországon már azzal is kultúrpolitizál az ember, ha polgári és keresztény értékeknek ad helyet a repertoárban – mondja Ókovács Szilveszter. A Magyar Állami Operaház főigazgatóját az elhúzódó Andrássy úti rekonstrukcióról, ideológiai háborúskodásról, zászlóügyekről és a Gyurcsány-féle fenyegetésről kérdeztük.
Milyen mostanság a viszonya a miniszterelnökkel?
Épp várakozó állásponton vagyok. Várjuk, hogy felavassa az Eiffel Műhelyházat.
Igaz, hogy nem veszi fel önnek a telefont?
Ahhoz tudnom kéne a telefonszámát, és hívogatnom kellene. Abban se vagyok biztos, hogy van száma.
Pedig úgy hírlik, az Operaház átadásának csúszása miatt megromlott a viszonyuk…
Ezt se értem, honnan veszik. A projekt legnagyobb sürgetője vagyok. Ha a viszonyunk megkopna emiatt, csak azért lenne, mert már idegesítő, ahogy tolom az ügyet.
Mégis miért csúszik ennyit az átadás?
Részleges korszerűsítésnek indult, aztán a kormányzat úgy látta jónak, hogy ha már leállítottuk a házat, szinte teljes körű renoválás legyen. Ez lényegesen több időt igényel. És mivel az állami beruházásokat 2019-től már nem az adott intézmény viszi, két éve elkerült tőlünk a konkrét irányítás joga. Ettől még jelen vagyunk, de bővebb infót a Városliget Zrt. tud adni. A befejezés mostani céldátuma 2021 decembere, ha mindenki rendesen teszi a dolgát, van realitása.
Nagy a bizonytalanság a beruházás végszámlája körül is, csak egy a biztos: folyamatosan nőnek a költségek.
Az Eiffel költsége bruttó 30 milliárdnál, az Operáé 50 körül állhat meg. Ha egy építkezés nyolc évig húzódik, mint az Eiffelé, akkor az árak bőven duplázódnak, egyébként otthon is, nemcsak itt. Az Operaház pedig speciális technikát igényel, hisz kiemelt műemlék épület és a leglátogatottabb színház is.
A projekt dúsulása okozta a költségek növekedését. Felemás érzés, hisz intézményi érdek, hogy egy évet és ne ötöt szüneteljünk, ugyanakkor egy pincétől tetőig rendbe rakott ház tíz-húsz év múlva spórol meg további leállásokat. Egyébként a kelet-berlini operaház felújítása – amely a mienknél kisebb – nyolc évig zajlott, és 120 milliárd forintnyi eurót emésztett fel, a hamburgi Elbphilharmonie koncertterem-együttese pedig 200 milliárdba került. Nem állunk tehát rosszul.
Ön is aláírta a Rákay Philip-féle tiltakozást Gyurcsány Ferenc kijelentése ellen, amelyben a volt kormányfő azzal fenyegette meg Vidnyánszky Attilát, hogy társaival együtt földönfutó lesz, ha már nem Orbán lesz hatalmon. Miért tartotta ezt fontosnak?
Egy politikai program több szegmensből áll, kultúrpolitikából is. Ha egy erő hatalomra kerül, előszeretettel nevez ki olyan vezetőket, akik az értékrendjét vallják, hisz kulcspozíciókon keresztül próbálhat meg világot jobbítani. Mindaddig nincs baj, amíg ezek nem ejtőernyősök, értik a munkájukat, és méltányosan végzik."
(Ez a cikk teljes terjedelmében csak előfizetéssel rendelkező olvasók számára elérhető.)
Szomoru es sajnalatos, de nem meglepo, hogy nem fogynak elegge a jegyek. Es ez n e m MAO sara. Megjosoltam ld. 62375 utolso 6 sort, csak ismetelni tudom: nem kivanom -senki nem kivanja- es bar ne lenne igazam.
Az Opera honlapjáról:
A 2020/21-es évadra az alábbi kedvezményeket vezeti be az Opera.
Bár az Opera a 2020-as naptári évben a járványveszélyre való tekintettel biztonsági okokból nem hirdet bérletet, az előző, 2019/20-as évadra bérlettel rendelkező vásárlóink 25%-os, míg a bérlettel nem rendelkező vásárlóink 15%-os újranyitási kedvezménnyel válthatnak jegyet az Erkel Színházban tartott, saját szervezésű előadásainkra.
Az Eiffel Műhelyházban tartott, saját szervezésű előadásainkra minden vásárlónk 50%-os kedvezménnyel válthat jegyet.
A kedvezmények online és pénztári vásárlás esetén is érvényesíthetők.
A 2020. szeptemberi előadásainkra vonatkozó kedvezménnyel egy vásárláskor maximum 2 db kedvezményes jegy váltható.
Évados kedvezmények:
Az Opera az alábbi kedvezményeket biztosítja az Erkel Színházban és az Eiffel Műhelyházban a saját szervezésű nagyszínpadi produkcióira pénztári vásárlás esetén:
Nyugdíjas kedvezmény: 25%
Gyerek / diákkedvezmény: 50%
Családos kedvezmény:
1-3 gyerek-/diákjegy vásárlása esetén 2 felnőtt 50%-os kedvezményt kaphat.
4 vagy annál több gyerek-/diákjegy vásárlása esetén 4 felnőtt 50%-os kedvezményt kaphat.
Ez a kedvezmény egy tranzakción belüli vásárlás esetén érvényesíthető.
A kedvezményre való jogosultságot a belépéskor ellenőrizzük.
PÉNZTÁR NYITVATARTÁS
Az évadkezdéssel az alábbiak szerint módosul az Opera értékesítési pontjainak nyitvatartása:
2020. augusztus 24-től újra látogatható az Erkel Színház jegypénztára hétfőtől péntekig 10:00 és 18:00 között.
2020. szeptember 1-jétől az Opera Értékesítési Centrumban (1061 Budapest, Hajós utca 13-15.) is visszaáll a szokásos nyitvatartás, és hétfőtől péntekig 10:00-17:00 várja tisztelt nézőinket.
2020. szeptember 1-jétől az Erkel Színház jegypénztára minden nap 10:00 és 18:00 közt látogatható, előadások napján pedig a nyitvatartási időt szokás szerint meghosszabbítjuk az első szünet végéig.
Az Eiffel Műhelyházban a pénztár csak az előadások napján nyit ki a kezdés előtt egy órával, majd az első szünetet követően zár be.
Az Operaház jegypénztárként is működő OperaShopjának nyitvatartása változatlan: minden nap 12:00 és 17:00 között látogatható.
Igen, én említettem a Czibor musical-t, de az a hozzászólás törölve lett. Nem tudom, de a Puskás darab állítólag nagyon negatív színben tünteti fel Czibort. Mondjuk még itt közülünk senki se látta, így pontos infó nincs erről.
Egy 11 részes szappanoperamusical első két darabja lehet a Czibor és a Puskás. Várjuk a többi kilencet a többi kilenc aranylábúról.
Ezt a musicalt már tavaly nyáron bemutatták Czibor Zoltán születésének 90-ik évfordulóján.
Igen ugyanaz a darab persze, de a szereplők ismeretlenek voltak.
Kosz. Pannon Varszinhaz, ha jol latom, de ez is a Des-Geszti-Grecso darab. Megsugom, anno nem voltam oda a Viges produkciotol, igaz, az premier elotti "nulladik", de mar fizetos eloadas volt. A kigyurt Vecsey "Hasi" pl.nekem nem volt igazan hiteles mint gyenge fizikumu, tudogyulladasban elhalalozo Nemecsek. Latom, mar mas jatssza.Jozan L.viszont nagyon jo volt mint Ats Feri, hatasos a szerep, a te Ats Feridnek is halas szerep.Wunderlich es a ket Pasztor megfelelt.
Nem a Víges csapat volt, hanem a Veszprémiek. Mindegy, legalább láttam, az Ács Ferit alakító Kékesi Gábor nagyszerű volt.
Szereposztás:
RÁCZ TANÁR ÚR / JANÓ, a grund őre............. Kiss T. István
A Pál utcaiak:
BOKA................................................................. Szelle Dávid
NEMECSEK....................................................... Szente Árpád Csaba
GERÉB............................................................... Zayzon Csaba / Németh Ádám / Horváth Dániel
CSÓNAKOS....................................................... Ifjú Martin
KOLNAY.............................................................. Molnár Ervin
BARABÁS........................................................... Ruff Roland
WEISZ................................................................. Gábor Markó
RICHTER............................................................ Farkas-Csányi Attila / Kovács Gábor
CSELE................................................................. Budai Márton Zoltán / Göndör Dávid
LESZIK................................................................ Magyar János
A Vörösingesek:
ÁTS FERI............................................................ Kékesi Gábor / Németh Ádám / Soós Máté Bátor
AZ IDŐSEBB PÁSZTOR..................................... Keresztesi László
A FIATALABB PÁSZTOR.................................... Lenchés Márton / Kátai Norbert / Hédl-Szabó Dániel
SZEBENICS........................................................ Kovács Gábor / Göndör Dávid
Kátai Norbert / Schvéder Levente, Göndör Dávid / Schäfer Benedek,
Kiss Máté, Pásztor Richárd / Órás Martin, Patkó Ádám, Szabó Lajos
A zenés játék időtartama 3 óra szünettel
Olaszországban a mai napig minden zárt térben kötelező a maszk viselése. Lombardia tartományban július 15-ig még nyílt téren is kötelező volt. Július közepére a legtöbb itt lakó alig várta, hogy végre levehesse a maszkot a nyílt utcán (pláne a parkban séta közben). Ehhez képest augusztusban, a szörnyű és hosszú hetek óta, megszakítás nélkül tartó hőségben egyre több ember önként (hogy ne mondjam dalolva) felveszi a cseppet sem kényelmes darabot. Úgy tapasztalom, hogy közel sem csak az idősekre érvényes ez. Ők szinte kivétel nélkül, de mellettük egyre többen és egyre fiatalabbak is hordják. Itt sem ért mindenki egyet az intézkedés helyességével, de zokszó nélkül húzzák az orrukra a maszkot, amint belépnek valahová.
Koszonom. Nagy szerencsed volt a Pal utcai fiukkal, ha a Viges produkciot lattad, mert egyhamar nem kerul szinpadra Pesten. Ha olvastad beirasomat Tarsmuveszetekben, tudod, hogy miert. (Egyik kulsos szereplo tesztje pozitiv lett, evadnyito es minden elmarad a Vigben es a Pestiben is legalabb szep.4-eig.)
És egy érdekesség, akinek még a Puskás musical bőven nem volt elég:
Czibor, a rongylábú c. 2020. 08.23. (tehát tegnap) musicalt mutatták be. Pécsváradi Zoltán és Vizeli Csaba a szerzői, passz, hogy ők kik.
Füreden 3 programon is voltam, a harmadik az a Pál utcai fiúk musical volt a szabadtéri színpadon. Mondhatom, ott is kb. 3 emberen volt maszk, pedig szinte teltház volt. A Lehár gála nagyszerű volt szerintem, és az operagála is jobb, mint a korábbi évekbeli. Én csak a második operagálát láttam, az elsőn azon a kórusok léptek fel, de én másnap érkeztem meg. 4 előadó, 2 férfi és 2 nő énekelt végig.
Július 24., péntek
Gyógy téri nagyszínpad, 20.00 óra
Operafüred - Operagála
a Magyar Állami Operaház Zenekara közreműködésével
Az est házigazdája: Ókovács Szilveszter
Karmester: Kocsár Balázs
Műsor:
Giuseppe Verdi: Nabucco - Nyitány / Ouverture
Giuseppe Verdi: Macbeth - Lady Macbeth áriája az I. felvonásból:
("Perché mi s'fuggi... La luce langue...")
Rálik Szilvia
Giuseppe Verdi: Don Carlos - Fülöp király áriája a III. felvonásból
("Ella giammai m' amo...")
Cser Krisztián
Gaetano Donizetti: Az ezred lánya - Tonio románca a II. felvonásból
Boncsér Gergely
Henry Purcell: Dido és Aeneas - Dido bucsúja
("When I'm laid...")
Szántó Andrea
Ludwig von Beethoven: István király - Nyitány / Ouverture
Erkel Ferenc: Bánk bán - Endre király áriája a III. felvonásból
("Száz hős csatán harcoltam én")
Cser Krisztián
Camille Saint-Saëns: Sámson és Delila - Delila Csókáriája a II. felvonásból
Szántó Andrea
Ránki György: Pomádé király új ruhája - Pomádé áriája az I. felvonásból: ("Örvendj, népem, nagy öröm vár reád...")
Cser Krisztián
Kálmán Imre: A csárdáskirálynő - Szilvia belépője a I. felvonásból
("Hej-jó, hahó-hej...")
Rájk Szilvia
Adoiphe Adam: A lonjumeau-i postakocsi - Chapelou dala az I. felvonásból
("Mes amis, écoutez l'histoire")
Boncsér Gergely
Johann Strauss: A denevér - Részlet a II. felvonásból
(Egy család sok barát)
Rálik Szilvia, Szántó Andrea, Boncsér Gergely, Cser Krisztián
Július 25. szombat Gyógy téri nagyszínpad, 20.30 óra
Operettgála "Lehár 150"
Jubileumi operettgála Lehár Ferenc születésének 150. évfordulója alkalmából.
Rendező: Káel Csaba Nádasdy Kálmán-díjas, Kossuth-díjas filmrendező, érdemes művész
Műsor:
A víg özvegy - nyitány
Giuditta - "Freunde, das Leben is lebenswert"
Boncsér Gergely
Cigányszerelem - Messze a nagyerdő...
Szántó Andrea
Luxemburg grófja - "Szívem szeret"
Haja Zsolt
A víg özvegy - Vilja-dal
Rálik Szilvia
Arany és ezüst - koncertvalcer
A Magyar Állami Operaház Balettkara
A mosoly országa - Szerelmi kettős
Boncsér Gergely, Rálik Szilvia
Bécsi vér - keringő
Luxemburg grófja - Gimbelem, gombolom
Haja Zsolt, Szántó Andrea
A mosoly országa - "Vágyom egy nő után"
Boncsér Gergely
Báli szirének - koncertvalcer a Víg özvegy melódiából
A Magyar Állami Operaház Balettkara
A víz özvegy - Danilo belépője
Haja Zsolt
Guiditta - "Meine Lippen sie küssen so heiss"
Rálik Szilvia
A víg özvegy - Ajk az ajkon
Szántó Andrea, Haja Zsolt
A víg özvegy - Grisette
Szántó Andrea
Szavahiheto es megfelelo IQ-ju ismeroseim Mondsee-ban voltak juliusban es aradoztak rola, hogy mindenhol mindenki maszkot hordott ... meg az erdoben setalok is es minden letezo eloirast mindenki betartott. Majdnem elcsabultam ezt hallva par napos ausztriai kiruccanasra, vegul maradtunk itthon ... ahol viszont Getreidegasse-i allapotokat tapasztaltunk, leider mas tekintetben a nivokulonbseg ordito volt, leider nem a mi javunkra.
Pár héten belül kétszer jártam Csehországban - Ausztriában - Németországban, illetve Ausztriában. Salzburgban a Getreidegassen az emberek mint a heringek, maszk nélkül, érdekes,a kis településeken visznt azt is elvárták, hogy az étteremben az ajtótól az asztalig maszkot viesljen az ember.
Sajnos meg kell erositenem, amit irtal. A mult heten en is azon a kornyeken voltam, ahol te es hasonlokat tapasztaltam, ahogy azt itt lejjebb mar megirtam. Viszont kulturprogramot nem csinaltam, nem is nagyon volt. Muzeum, emlekhaz jarvanyilag egesz nyaron zarva. Viszont ha mar bevallaltad a ket estet, beszamolhatnal rola, milyen volt :-) ha mar beirtal roluk, akkor hova? Szerencse, hogy tul vagytok a baj nehezen, ha mar kifogtatok. Vigyazzatok magatokra!
Köszönöm a józan hangot! Sajnos, sokan még mindig nem veszik elég komolyan. A világ vezető operaházai, koncerttermei nyilván nem ok nélkül vezettek be bizonyos korlátozásokat. Az sem véletlen, hogy jelenleg a fiatalok körében terjed leginkább, az idősebb generáció valószínűleg fegyelmezettebb!