Ez már benne van a Magyar Közlönyben? Mert pl. a Müpa már mától, de csak 31-éig hirdetett stopot.
A veszélyhelyzet ezt is felülírja.
Helyesbítenem kell: a rendelkezések nem 2020. április 3-áig, hanem visszavonásig azaz határozatlan ideig érvényesek! Megtiltják a 100 főnél nagyobb beltéri és 500 főnél nagyobb kültéri rendezvényeket.
Úgy tűnik, ez a kérdés most aktualitását vesztette, hacsak a zártkörű rendezvény egyben nem száz főnél alacsonyabb létszámú is... Egyébként a fellépők is beleszámítanak? Mondjuk egy tánckar... Jó lenne tudni. :-)
Kedves Közönségünk!
Magyarország kormányának mai döntése alapján ma (2020. március 11.) éjféltől tilos a 100 fő fölötti beltéri rendezvények tartása.
A mai napon (március 11., szerda) a Laurencia–előadást az Erkel Színházban még megtartjuk. A holnapi naptól egyelőre 2020. április 3-ig valamennyi előadás, koncert és egyéb rendezvény (különleges esemény) törlésre kerül.
A megváltott jegyekkel, bérletekkel kapcsolatban hamarosan tájékoztatást adunk ki.
Én feladtam. A MÁO kommunikációjából már a kérdéseket sem hiszem el.
Én ott vesztettem el a fonalat, amikor jó régen, valamelyik próbaüzem idején csodával határos módon bejutottam egy élvezetes Az arany meg az asszony/Tóték-előadásra. Későbbi felhíváson felbuzdulva neten regisztráltam A vágy villamosa-produkcióra, amit vissza is igazoltak ... aztán néma csönd. Storno, de senki nem írt, hogy "sajnáljuk, nem lesz". Úgyhogy maradt a vágy ... a villamos elment, talán a 28-as. Azóta folyamatosan játsszák a "Hamarosan nyitunk" c. produkciót ... vö. MUK (Márciusban Újra Kezdjük). Kezdik?
Tudna valaki mérvadó információt adni azzal kapcsolatban, hogy a többedik megnyitását ünneplő EIFFEL MŰHELYHÁZ KINEK, vagy KIKNEK épült, mert a honlapon szereplő új premierek mind ZÁRTKÖRŰEK!!, vagy néhány régi előadással együtt ELMARADNAK! Azt már nem is szeretném tudni, hogy hány a ráköltött milliárdok száma?
Azért az is érdekelne, hogy az ÚJJÁSZÜLETÉSNAP háromszor ismétlődik, -pedig újjászületésnap szerintem csak egy lehet-, mégis zártkörű mindhárom előadás.
Ezek az előadások titkosak?, vagy kiknek rendezik ezeket, ha már az én adóforintocskáim is ott vannak elgurulva valamelyik sorban.
Az időpont a szinfalak mögött mér ismert, de publikus csak évek múltán lesz.
Nem zörög a haraszt, ha nem fúj a szél. Indulási oldal egy utcával odébb.
A Kalmár Magda CD ismertetőjére visszatérve: a Figaró házasságában Barbarina és Marcellina szerepét is énekelte, meg Cherubinót is - de az emlékezetes - ha már ezt a jelzőt alkalmazzuk- szerepe (amit mégis csak több mint 40-szer énekelt, például Ferencsik jubileumi produkciójában is ) az Susanne volt. A művészről szóló néhány mondatos ismertetőben a legfontosabb alakításait kell megemlíteni szerintem. És Lucia Popp nekem még mindig ragaszkodik a társulati tagságához.: http://www.opera.hu/kereses/?q=lucia+popp&lan=hu
Nem tudom, de nekem ez a Nyugat lánya nagyon nem jött be, semmi dallam, legalábbis nekem, és ária se.... le is zártam. És neked?
Köszönöm, így már látom, hát elég érdekes ... de MÁO honlapján nekem itt nem jött ki a neve. Máshol bújhat meg :-) Kalmár Magda viszont első operaházi éveiben többször is énekelte Cherubinot.
Az Opera honlapjáról:
Opera „Puccini Itáliája”-évadában kiemelt figyelmet szentelt az olasz szerző ritkán hallható műveinek, aminek köszönhetően csaknem fél évszázad után új rendezésben tért vissza a színház repertoárjára A Nyugat lánya. Az ezt megelőző, mára legendássá vált 1966-os felújítás főszerepeit a színház korabeli álompárja, Házy Erzsébet és Ilosfalvy Róbert énekelte, míg Rance seriffet az ugyancsak kiváló kvalitásairól ismert Jámbor László alakította. A felvételt, amelyen az Opera együtteseit Erdélyi Miklós dirigálja, az énekesek pedig a színházat is igazgató Nádasdy Kálmán magyar fordítását éneklik, a Magyar Rádió rögzítette Mikó András rendezésének premierjén.
A több mint kétórás zenei anyag most dupla-CD-n jelent meg a Magyar Állami Operaház kiadásában.
Lucia Popp: http://www.opera.hu/tarsulat/szemely/popp-lucia/
Kalmár Magda (Cherubino mellett mind Susanna, mind Lulu szerepe benne van a leírásban): http://www.opera.hu/tarsulat/szemely/kalmar-magda/
Ugyanott így folytatódik: "Ezután minden énekes évadokra és szerepekre szerződik, jelentősen megemelt tiszteletdíjért. Ugyanez a koncepció érvényesült a karmesterek esetében is." Az igazi kérdés, mi a jogállása, milyen=mire szóló szerződése van a karmestereknek, magánénekeseknek, alkotóknak illetve a zenekarnak és a kórusnak és a "személyzetnek" továbbá ugyanez a MNB-nél: magántáncosok, tánckar, koreográfusok ...
Nem találom, hol-miben olvasható Lucia Popp MÁO-tagsága, Kalmár Magda Cherubinoja.
Hurrá!!!! Kiadják CD-n a legendás 66-os Nyugat lányát, Házy Ilosfalvy előadás felvételét..jómagam anno 10x láttam, azóta is abból élek.
a cd kapható az Erkel Bartók shopjában és állítólag az Operaházéban is.
A Vikipédia Magyar Állami Operaház címszavából idézet:
"2012. december 31-ig bezárólag valamennyi magánénekes elbocsátásával megszűnt az énektársulat."
Tényleg azt hiszi? Azt hiszi, hogy előadásokra szerződtetik a zenekart, énekkart, balettet? Vagy csak a szólisták léteznek az ön számára? Társulatnak számítanak ezek a csoportos együttesek.
Árdekes. Tudomásom szerint nincs is társulata az Operaháznak. A művászeket előadásokra szerződtetik. Van, aki jól jár, van aki emiatt alig tud megálni.
Kis furcsaságok az Operaház honlapjáról. 1. Mit is értenek a "társulati tag" kifejezésen? Például az 1993-ban elhunyt Lucia Popp miért is társulati tag a magyar Operaházban? (Mert ha a bécsiről lenne szó és ha örökös tagként szerepelne az aktuális nyílvántartásban náluk, az még érthető.) ...és még sok külföldi és már elhalálozott művész is tagja dalszínházunknak! 2. A Kalmár Magda CD ismertetőjében olvassuk, hogy emlékezetes szerepe volt a Figaró házasságában Cherubino. Nem inkább Susanne? Ha már fontosabb szerepek, akkor a Szerelmi bájital Adinája és Berg Luluja feltétlen megemlítendő.
Különben régebben 10 000 Ft-os jegyeket hirdettek az Eiffel-be, ha jól rémlik, az azért elég durva a magyar fizetésekhez, persze már akinek.
A Sztárcsinálók rockoperát meghirdették az UP Újpesti Rendezvénytér, Színházterem-be és oda 7000-13000 Ft egy jegy, hát érdekes, én vettem rá 2 db-ot 9000-ért, (sehol máshol nem meg a darab) de máskor nem igen fizetek 6000 Ft-nál többet egy db jegyért, ha lehet a Ma este színházon veszem, vagy olcsóbb előadásokat nézek ki, vagy olcsóbb helyeket választok. Az Erkelbe sose ülök hátra, mert oda távcső kell.
Próbaüzemmel, kedvezményes jegyárral február 7-től vannak előadások, Mester és Margaritával kezdenek, de azokra már az összes jegyet elkapkodták. Siegfrid Idill/Krizantémokra, Ments meg Uram! kortárs operára, valamint KFM kortárs balettre még vannak 1.000 Ft-os jegyek. Márciustól rendesen üzemel, de az előzetes várakozásokhoz képest jóvak kedvezőbb jegyárakkal (2900-4900-5900 este, 1500-2500-3000 délelőtt). Szvsz. David Adam Moore nagyon jó kotárs operákban, őt nem érdemes ennyiért kihagyni.
Ott mikortól lesznek előadások és mik? Erről tudsz valamit. Annyit hallottam elég borsos áron fogják a jegyeket adni. A kőbányai környék mennyire veszélyes? Mondjuk este nők egyedül járhatnak arra vagy párosával?
Van itt valaki aki az Eifel akármibe vágyott operaelőadásokat nézni/hallgatni?
A BKV süriti a buszjáratot, talán a 2-es villamost is sürithetnék a MÜPÁ-hoz esténként.
Mai hír az interneten az építkezés/felújítás újabb lépéséről:
http://pestbuda.hu/cikk/20200119_eiffel_muhelyhazra_neveztek_at_az_eszaki_jarmujavito_megallohelyet
Idézet a cikkből:
"Az Operaház kezdeményezésére az intézmény harmadik játszóhelyének, multifunkcionális raktár- és próbaközpontjának közelgő megnyitása alkalmából történt az átnevezés. A megállót és környezetét, ahogy eddig is, a 9-es autóbusszal és a 28-as villamossal lehet megközelíteni. A BKK a 9-es autóbuszt februártól a jelenleginél gyakrabban, 10 perces járatsűrűséggel közlekedteti a késő esti időszakban, biztosítva a látogatók kényelmes hazautazását a kulturális helyszínről."
Hm...
Az Opera honlapjáról:
"A Magyar Állami Operaház immár nyolcadik alkalommal állít össze Útravaló címmel zenei kiadványt, hogy ezzel is elősegítse a gyermekek zenei műveltségének megalapozását. Ókovács Szilveszter, az intézmény főigazgatója idén is a kiadvánnyal köszöntötte a főváros első kisbabáját, amelyet azonban a korral haladva az idei évtől az interneten, a www.opera.hu/utravalo2020 címen tesz elérhetővé az intézmény. Az Opera partnere, a PromoBox Kft. segítségével az idei évtől egy kis füzetet juttat el az édesanyákhoz, amelyben röviden bemutatja az aktuális évre felkínált műveket és tájékoztatót ad a dalszínház gyermekprogramjairól.
„Az Útravaló 2020 több mint egyórás válogatást nyújt az Opera közelmúltban készített énekkari felvételeiből. A 18 szám több mint felét magyar művek alkotják: Erkel Bánk bánja mellett a zeneszerző első operája, a Bátori Mária és a közelmúltban rögzített Erzsébet című opera II. felvonásának néhány emlékezetes pillanata, Kodály Háry János és Székely fonó, valamint Bozay Az öt utolsó szín című művéből vett részletek, míg a nemzetközi válogatás Donizetti Boleyn Anna, Giordano Andrea Chénier, Spontini A vesztaszűz, Meyerbeer A hugenották és Wagner Tannhäuser című operáiból is ad ízelítőt"
Az Operaház Facebook oldaláról
EMLÉKEZÉS
Koszorúzással és Karczag Márton főemléktáros méltató beszédével emlékezett meg az Opera a ma öt éve elhunyt Oberfrank Gézáról. A kiváló karmester a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán szerzett diplomát 1961-ben, majd 1980-ig a Magyar Állami Operaház tagja volt. Pályája során a berlini Komische Opera főzeneigazgatójaként, a MÁV Szimfonikus Zenekar vezető karmestereként, majd később a Szegedi Nemzeti Színház operaigazgatójaként állandó szereplője volt a koncertéletnek. 1989-től a Magyar Állami Operaház zeneigazgatója, majd a kilencvenes években főzeneigazgatója volt. Tevékenységét több díjjal is elismerték – 1970-ben Liszt-díjat kapott, 1982-ben Érdemes Művésszé, 1988-ban Kiváló Művésszé választották, 2009-ben pedig a Magyar Állami Operaház Örökös Tagja lett.
Oberfrank Géza (Budapest, 1936. január 26. – Budapest, 2015. január 12.)
Azoknak, akik nem lennének egészen tisztában az év és az évad fogalmával; akik arra számítanak, hogy a 2021/2022-es évad ígéretével akár 2021-ben (tehát jövőre) a megújult Operaházban ülhetnek. Újévi üzenet a legilletékesebbtől:
https://www.youtube.com/watch?v=jojOZ10AiGU
„Még nem tudunk bele visszaköltözni, az biztos. Úgyhogy még ez legalább két évig így lesz.”
Tehát 2022-ig legalább.
2017. május 26-án láttam legutóbb előadást az Operaházban. Vagyis biztos már, hogy legalább 4 és fél évig nélkülöznöm kell.
Még azoknak a kárára sem örülök ennek, akik az Opera bezárásakor kimosolyogták az előző, 1980–1984-es felújítást: micsoda világ volt az, amikor négy évadra be kellett zárni az épületet egy rekonstrukcióhoz!…
Történetesen élő adásban volt szerencsém hallgatni a reggeli közösen sugárzott (!) rádió-TV interjút Almási-Tóth Andrással, aki elmondása szerint az új Parsifalt rendezi legközelebb. A belinkelt index-cikk maga sem biztos a megnyitás időpontjában: " ...az Operaházat 2021 őszén vagy telén nyitják meg, így ha minden a tervek szerint alakul, a 2021-22-es évadot már az Andrássy úti épületben kezdheti a társulat." Aki ebből a mondatból megsaccolja a nyitás akárcsak hónapra pontos várható időpontját, annak gratulálok. Az origo.hu azonos témájú írása óvatosabban fogalmaz: "... a tervek szerint a 2021-22-es évadban már használhatják az Andrássy úti épületet..." Itt szó esik a három ház várható profil/repertoár-megosztásáról is.
Mai hír az interneten (a címe kifejezi a tartalmát):
Úgy látszik a prágai Operaház megnyitója után már valamilyen üzenetet a budapesti Operaházról is kellett küldeni.
Mentendő, hogy ez a tudósítás nem az Opernglas-topicba került, sietve jegyzem be, hogy a megnyitó előadás vendége volt Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke is.
A hétvégi és mai internetes fórumok részletesen ismertetik a prágai Állami Opera felújítás utáni, 2020.január 5-i, megnyitó előadását. Az ezzel foglalkozó cikkek közül a „168 óra” alábbi, technikai leírásokat tartalmazó, bekezdéseit idézem:
„A Prága központjában, a Szent Vencel-lovasszobor közelében, a cseh Nemzeti Múzeum és a Wilson vasúti főpályaudvar között álló épület a 2017 tavaszán elkezdődött munkák során teljes egészében megújult és korszerű műszaki berendezéseket kapott. A felújítás költségét eredetileg mintegy 900 millió koronára (11,34 milliárd forint) tervezték, de végül is a költségek 1,35 milliárd koronát tettek ki (17 milliárd forint).
Az operaház közleménye szerint az épület neorokokó stílusú nézőtere és a színpad a lehető legnagyobb mértékben visszakapta eredeti, tehát a színház megnyitása utáni arculatát. A nézőtéren 1016 személy foglalhat helyet. Minden bársonyszéken lehetőség lesz arra, hogy a néző világnyelveken feliratozva is követhesse a színpadi történéseket.”
Az esetleges következtetéseket mindenki levonhatja…
Vissza a múltba! A "kulisszák" mögé - egy Manon Lescaut-előadásra készülődvén...
- Népszava, 1967. december 3.
Opera a függönykamrából
A »kulisszák mögött« kifejezés elavult, legfeljebb képletesen használható. A kulisszák mögött semmi sincs, csak a sötét, hideg hátsó színpad, csúf vasajtókkal és hatalmas horizontfüggönnyel lezárva. A »Tilos az átjárás« feliratú ajtó egyenesen az Operaház nagyszínpadára vezet.
-----1----
Egészen kicsinek és elveszettnek érzi itt magát az ember. Nemcsak a játéktér nyomasztó arányai miatt, hiszen eléggé ismert adat, hogy a budapesti Operaház színpada 28x24 méteres, magassága 25 méter (plusz 12 méter a süllyesztő) és hat »utcából« áll. A méreteket lassan meg lehet szokni, azt is, hogy a »világot jelentő deszkák« diszkréten nyikorognak és itt-ott kissé rongyos, seszínű vászon borul rájuk. Az elveszettség érzése inkább onnan ered, hogy a műszakiak serege valami céltudatos összevisszaságban munkálkodik az előadás előkészítésén, jönnek- mennek, pardont mormolva gyengéden odébb lökdösik a színpadra tévedt civilt és teljesen érthetetlen dolgokat kiabálnak:
— Fordítsuk ligetre a reflektort! Vigyázni, madzag van! öt perc múlva megy a vas!
Szerencsére előkerül Földvári György ügyelő, bemenekít a függönykamrába és a tolmácsolásra is vállalkozik. Nos, a színpadnak — a félreértések elkerülése végett — nem jobb és bal, hanem ligeti és városi oldala van. Ezért fordítják a reflektort »ligetre«. A »madzag«, vagyis kábel a földön húzódik és orrabukással fenyeget, a »vas«, a vasfüggöny pedig már fel is ment. Hét óra 5 perckor megkezdődik Puccini Manon Lescaut című operájának előadása.
-------2------
Az ügyelő kicsiny fülkéjében ül és szinte zongorázik a kapcsolótábla nyomógombjain. A csengőjel mellett mikrofonon is színpadra szólítja a szereplőket. Fényjelet ad Erdélyi Miklós karmesternek, egyik kezével meghúzza a függönyt mozgató hidraulikus kart, a másikkal a világosítóknak csenget, a harmadikkal... Nem, harmadik keze természetesen nincs, csak úgy tűnik. Most újra három gombot nyom be:
— Figyelem, Manont, Géronte-ot, Lescaut hadnagyot kérem a kocsihoz!
Házy Erzsébet, Katona Lajos és Melis György már készen áll a színpadra gördülő hintó mellett. Az Állatkerttől kölcsönzött lovak nem először »játszanak« az Operában, állítólag kitűnően ismerik a partitúrát. És valóban, néhány taktussal a »belépőjük« előtt, ütemesen rázzák a fejüket, emelgetik a lábukat. Színpadképesek, némi nyomokból azonban arra lehet következtetni, hogy nem egészen szalonképesek.
Egy korrepetitor fél szemmel rátapad a függönykamra kis kukucskáló nyílására, fél kézzel pedig vezényel. A karmestert nézi és a színpadi kórust dirigálja. Az Erkel Színházban már nincs szükség ilyen közvetítésre: működik az ipari televízió.
----------3---------
Az ügyelő az előadás láthatatlan karmestere. Ő is partitúrából dirigál — képzett zeneművész —, de ez a kotta tele van titokzatos jelekkel. A szereplőkön kívül mintegy száztagú műszaki gárdát mozgat. A 18 világosító műszaki jelekből álló szcenárium-kotta szerint dolgozik a színpadon, a karzaton, a »hidakon«. 44 díszítő (zsinórosok, süllyesztősök, díszlethordozók), 8 kellékes, 30 - 40 öltöztető-szabó, fodrász, maszkmester dolgozik az előadás alatt. Az ügyelői tábla jelzőrendszerével nemcsak a szereplőket és a műszakiakat lehet mozgósítani, hanem esőt csinálni, dörgést, villámlást, vihart és gőzfelhőt.
— Indul a színpadi zene, maestró! Megy a függöny, jöhet a rivalda!
Taps csattan, kigyúl a rivaldafény, zörögve indul a »-vas«. A harmadik vastapsra már csaknem lebontották a díszletet a boszorkányos gyorsasággal dolgozó műszaki szakik. (Szakmunka ez, ha egyelőre — remélik, nem sokáig — segédmunkási bérért végzik is a színházszerető díszítők.) A zsinórpadlásról gerendákat engednek le és egy tüllfüggönyt, amiből felhő lesz, Manon a büfébe megy des Grieux lovaggal, Földvári György átadja a helyét Veres Lászlónak, akinek ügyelői repertoárja 60 opera és 20 balett — nagyobb, mint az Operaházé.
----------4---------
Hibátlanul pereg az előadás. Tíz órára Manon meghal, majd kimegy a függöny elé megköszönni a tapsokat. Sokáig tapsol a közönség a kitűnő művészeknek és - úgy érezzük - azoknak is, akik az előadás láthatatlan karmesterei, néma szereplői voltak.
/Vajk Vera/
Nem sértődtem meg, éppen mert ez egy fórum Egyébként Édes Anyanyelvünk eléggé árnyalt és rokonértelmű szavakban elég gazdag ahhoz, hogy szinte mindent többféleképpen lehessen kifjezeni! Külföldi ismerőseim, akik magyarról saját anyanyelvükre fordítanak, panaszkodnak is eleget emiatt, mert az ilyen jellegű árnyalatokat nem olyan könnyű átültetni. (Persze, ez ellenirányban is igaz.)
OFF: Kedves Klára! Grétsy Lászlótól én sajnos csak a tévéből és nyelvművelő könyvéből tanultam. Az idézett tétellel korántsem (messze nem) kioktatni szándékoztam, csak viccelődni. Néha elfelejtem, hogy egy fórumon az sem tanácsos.
OFF: Nem a béke, nem az egészség és nem is a személyi szabadság veszélyeztetése, hanem a szórendváltoztatás általi értelemmódosítás elleni védekezésre tettem javaslatot, a te hozzászólásoddal adekvát komolyság szándékával. Kúráld a köhögésedet eredményesen!
Kedves Iva! Bár Grétsy Tanár Úrtól sok okos dolgot tanultam anno az egyetemen, az említett szófordulatra nem emlékszem. Egyébként eddig úgy véltem, hogy a Fórum a szabadon megfogalmazott vélemények kinyilvánításának helye, fóruma, és nem gondoltam arra, hogy az enyémtől eltérő vélemények megfogalmazóival szemben "védekeznem" kellene!
"E.D.elleni vedekezes..": mi ellen? Haboru? En bekeparti vagyok. Fertozes? Par napja sokat kohogok, de neten keresztul veszelytelen. Egyeb? Ugyan mar! Az en koromban? Es a #metoo koraban?
Kedves Klára, az E. D. elleni védekezés jegyében is érdemes megfogadni Grétsy László tanácsát, aki a cseppet sem, messze nem alakok helyett a korántsem kifejezést javasolja. :-)
Az szentigaz, hogy az Andrassy ut (akkori neven Sugar ut) nem volt messze, sot; egeszen kozel volt (es kesz is) ... es epult rajta az Operahaz ;-)
Az akkori Sugár út nyomvonalának kialakítása tervezése folyamatban volt, és az értékesítendő telkek iránti érdeklődés növekedését is várták az Operaház építése kapcsán. Messze nem volt Andrássy út és messze nem voltak elkészült épületek!
Tobbedszer is el kell oszlatnom a kozkeletu tevedest: az Opera epitese idejen az Andrassy ut epuletei nagyreszt elkeszultek, alltak. Sot, a tervezes idejen is pontosan tudta mar Ybl, mihez igazitsa a Hazat. Sikerult.
Penzszorasrol nem beszelhetunk? Lehet, hogy nem beszelhetunk, de csinaljuk, nem kicsit, nagyon.. Kezdjem sorolni? Nem kezdem. Max.hogy topiknal maradjak, Opera egig ero, csigatempoju munka mellett fenysebesseggel dagado felujitasi koltsegei.
Zoboki Gabor vilaghire meg sem allt az Operencian tul, egeszen a Nanshan Kulturalis Kozpontig (Sencsen/Kina) ... sajnalatos modon ott viszont megallt es nehany megvasarolt, am sajnos fiokban felejtett kinai es oroszorszagi tervrajzban jelen allas szerint ki is merult. Tehetseges o, nem vitas: tervei es o maga is rendszerkompatibilis mint nagy elodei, Finta es Makovecz. Csak halkan jegyzem meg, hogy elete (eddigi) fomuve, a MuPa a sokak altal gyulolt "elmuutnyoocevben" valosult meg...mikent eddigi legrangosabb allami kitunteteseit (Magyar Koztarsasag Erdemrend Lovagkeresztje, Pro Architectura, Ybl-dij, Budapestert Dij) ugyancsak az atkos 2002-2010 kozott orszagronto kormanyzattol ill.az azzal egyivasu ballib bp.-i onkormanyzattol kapta. Tehetsege nem ismer (politikai) hatarokat. Orszaghatarokat ld.fent) mar inkabb.
Kedves lujza, nem üdvös dolog támadni egy világhírű magyar építészt talán (?) pusztán azért, mert a jelenlegi, az ellenzék által folyamatosan mocskolt kormányzattól is kap megbízást. Itt követheted, hogy számos országban fantasztikus feladatokkal bízták meg, és a szakma legnagyobb elismerése mellett teljesítette mindet. Ahogy írod, az opera a "MIÉNK"; azonban szerencsésebb lenne tudomásul venni, hogy ebben a "MI"-ben azok is benne vannak, akik számára a jelen évtized politikája szimpatikusabb, mint a megelőzőé.
Minden Zoboki-előadás lenyűgözi a hallgatóságot, és ez sem véletlen. A "túl akar tenni Ybl Miklóson" -féle, kissé rosszmájú megjegyzéshez hozzáfűzném: remélem és szeretném, hogy így legyen, a tehetség ehhez nem hiányzik.
Igazán örülök, hogy a Művészetek Palotáját dicséred, minden érved tökéletesen helytálló.