Tisztelt Fórumozók!
Most néztem az Interneten otthonról az "OperaCafe" című.... műsort(?), vagy (hazugság) reklám áradatot,
vagy nem is tudom, hogy ezt minek lehet nevezni.
Amikor bekapcsolódtam a műsorba, akkor éppen arról volt szó, hogy a "Magyar Nemzeti Balettintézet" - angolul szerényen "National Ballett
ACADEMY"-nek, azaz balett akadémiának aposztrofálják magukat - növendéke micsoda fantasztikus sikert
ért el egy külföldi balettversenyen (Tanzolymp Berlin 2019)! Utána vágás és azt mutatják, hogy Felméry Lilivel,
aki a Magyar Nemzeti Balett magántácosa, volt Étoile-ja "együtt táncol".
Mindez azért van, mert ő is ezen a versenyen győzött pár évvel korábban. Ez igaz, csak egy kis, nagy, óriási különbség van benne!
Ez az egész egy bruttó, vagy nettó (merthogy ebben az esetben teljesen mindegy!) HAZUGSÁG!
Belevonnak egy ilyen hazugságba egy kislányt, aki lelkes amatőr. Bocsánat, de az! NEM azonos kategória az amatőr balett képzés és az amit
Felméry művésznő végzett. Különösen nem az, amiben és amit nyert! Felméry Lili a PROFESSZIONÁLIS kategóriában győzött.
Ezen az oldalon
https://tanzolymp.com/winners
megtekinthető, de az adásban is a pár másodpercre mutatott oklevélen az áll, hogy Ruip Katica az
amatőr-, magán iskola kategóriában kapott első helyezést (egyébként másod magával..., amiről persze szintén nem esik szó!).
Félreértés ne essék: fantasztikus, gratulálok innen messziről is, de!!!
Mire föl nevezheti magát egy "táncoda" akadémiának? Én értem, itt láttam New York-ban, hogy az Opera menedzsmentje azért
nem a kultúrtörténet, vagy egyszerűen a kultúra nagyágyúiból lett kiválasztva, de azért egy kis szerénység nem ártana!
Szerencsétlen Platón, aki Krisztus előtt 385-ben alapította akadémiáját most forog a sírjában! Miért veszi szájára, tollára ez a bagázs
az "akadémia" fogalmát? Nem tudják, hogy az az ún. "felsőfokú képzés" fölötti (utáni) oktatási, KUTATÓ intézmények jelzője?
Hol jön ehhez ez a fizetős tánciskola - teljesen fölösleges! lásd magyar "kultúrális" hírek: nem tudom milyen "néném" és a Táncművészeti Egyetem
rektora közötti "csata", amiben szegény, szerény balett igazgató urat meg kell védeni, mert nem mer/tud kiállni a szakmával szemben,
aki megzsarolja az egyetem vezetését azzal, hogy ha nem ő lesz a művészeti igazgató akkor, majd keresztbe tesz nekik és ez meg is történt!
- hogy így hazudja szembe a szülőket, akik azt hiszik, hogy ha sok pénzért oda járatják a gyerekeiket, akkor belőlük Felméry Lili lesz?
Hazugság, hazugság, a szülők, a gyerekek és mindenki becsapása! Mi van otthon? Miért hagyják ezt?
A "műsor" végén a stáblisátban olvastam a "műsorvezető" hölgy nevét: Morvai Noémi.
Tisztelt Morvai Noémi!
Őn miért adja a nevét ehhez a hazugság áradathoz - folyamatosan? Mi lesz Önnel, ha újra lesz/lehet kultúra Magyarországon? Ugye tudja!...
Megnéztem. Nem értem, miért a változás. Azért két előadás az egyik vezető művésznek... Ilyen jók vagyunk?
Érdemes megnézni operabase-ben, mikben lépett volna fel Fekete Attila: mind másokkal lesz.
Ha jól emlékszem, a Kalendáriumban még a Manonban is benne volt? Ez jó külföldi szerződéseket vagy büntit jelenthet.
Valóban, hova lett Fekete Attila... egész =csonka évadban mindössze két előadást kap: júniusban A köpenyben láthatjuk majd.
A Scalában volt olyan Traviata előadás, amelyen sztrájkolt a zenekar/műszak. Behoztak egy zongorát a színpadra, Muti eljátszotta a kíséretet, a szólisták estélyi ruhában énekeltek. Hogy a kórus is sztrájkolt-e, nem tudom.
Hova lett Feket4e Attila?
1. A szerző működésének felszínes ismeretében meg merem kockáztatni, hogy annyit tud az operáról, hogy az István, a király a Magyar Hazaffyak Legszentebb Erekjéje.
2. A szakszervezeti elnök akár a villamos- vagy vegyipari dolgouókat is képviselheti, elvégre a káder csak átalakul.
Magyar Érdemrend és Magyar Érdemkereszt kitüntetéseket adtak át tegnap délután a Pesti Vigadóban.
SZABÓKI TÜNDE operaénekes a Magyar Arany Érdemkereszt polgári tagozata kitüntetést vehetett át
BAKONYI MARCELL operaénekes a Magyar Bronz Érdemkereszt polgári tagozat kitüntetésben részesült
Továbbra is foglalkoztat a kérdés: miért éppen a Carmen? Miért nem Gioconda? Cosi van tutte? János vitéz? a ma esti Bánk bán? vagy más darabok a repertoárból? - jön majd a Traviata is. Tehát, az illetékes szervezők sztrájkra való felhívásához, követelésük megfogalmazásához miért a Carmen második előadását választották az Erkel Színházban? Kíváncsi vagyok, a kilátásba helyezett következő sztrájkfelhívás melyik operaelőadást érinti – és kiket: énekkari és/vagy zenekari tagokat - fogja hasonló „helyzetbe hozni”? Még nem futott ki teljesen a Carmen-széria, Bizet operájának a sorozat hátralévő vasárnapi előadásán megint ott van - lehet(ne) - a „repetázási” lehetőség. (A vonat ugyan késésekkel, de azért robogni fog tovább… )
A cél persze világos: a döntéshozók figyelmének ismétlendő ráirányítása az Opera belső, humán erőforrásának rendezetlen viszonyaira és anyagi problémáira - a nyilvánosság eszközeivel is.
Egyébként azonosulni tudok a sztrájkolók szempontjaival, az Opera Énekkarának és a többi állományának tagjaival, az alkalmazottak bérezési helyzete javítása érdekében kiálló hangadókkal is; bár nem szerencsés, hogy ennek ilyetén módját választották/választják: amikor egy közönséggel teli opera- vagy akár egy balett-előadás megtartását ezáltal veszélyeztetik. De talán épp e drasztikus lépések sora vezet el a célhoz?...
Késett a szombati Carmen és késnek a vonatok is...mi ebben a meglepő? "Pari siamo"..
A cikkíró figyelmébe pedig -mielőtt megalapítja a Nézők Független Szakszervezetét- ajánlom az egykori nagy MET-sztrájkot meg a többi operait, kicsit utánanézhet.
Akit a Carmen füstje megcsapott
Demokrata.hu, 2019. 03. 12. Varga-Bíró Tamás
„Csak mert valaki énekelni tud a csatákról, még nem biztos, hogy meg is tud vívni egyet.”
(George R. R. Martin)
"Bevallom, egész mostanáig fogalmam sem volt, hogy a vasutasok és az operaénekesek rokon szakmát űznek. Vagy legalábbis olyannyira hasonló érdekképviseletre szorulnak, hogy érdekvédelmi szervezetüknek, az Operaházi Dolgozók Független Szakszervezetének ugyanaz a Bárány Balázs Péter az elnöke, aki máskülönben a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének az érdekvédelmi alelnöke. Hogy mindezt honnan tudom? Hát onnan, hogy utánanéztem.
Mert késett a Carmen…"
Újabb sztrájkra hangolnak az Operaházban.
Kollektív szerződést akarnak újra az operaházi szakszervezetek, és béremelést, ezért sztrájkoltak szombat este a Carmen előadása elején, ám a vezetés egyiket sem tudja teljesíteni. Egyedi fizetésemelések lehetnének, de annak mikéntjének ismertetését, sőt magát az emelést is a sztrájkfenyegetettség visszavonásához kötné a főigazgató.
A hvg.hu teljes cikke itt olvasható.
Ez dicséretes következetességre vall.
EGYETÉRTEK! DE MÁR 30 ÉVE FOLYAMATOSAN!
Kiemelkedő színvonalú munkájáért Magyar Érdemrend lovagkereszt polgári tagozat kitüntetésben részesült:
KOVÁCS ISTVÁN Liszt Ferenc-díjas operaénekes,
DÖME ISTVÁN, az Operaház nyugalmazott főügyelője
Kiváló Művész díjban részesült:
BÁTORI ÉVA operaénekes, érdemes művész,
Érdemes Művész díjat vehetett át:
RÁLIK SZILVIA Liszt Ferenc-díjas operaénekes
Kolonits Klára még lehet Kossuth-díjas, ez pénteken lesz nyilvános.
Szakmai és politikai bűn, ha ez nem történik meg.
De inkább politikai, mert lehet, hogy felterjesztették.
Tudok olyanról, akit már hétszer terjesztettek fel, és mindig kihúzták.
De tudok olyanról -nbecsülöm művészetét -, aki más miatt nem kaphatott ilyen elismerést.
off Pruck Pál sem lett Kiváló Művész, még posth. sem.
on Gratulálok Bátori Évának és Rálik Szilviának.
Olvasom a kitüntettek listáját, és nem akarom elhinni, hogy Kolonits Klára semmit nem kapott. Sokadszorra sem kapott. Mire várnak az illetékesek?
Remélem, hogy Kolonits Klára kapja a Kossuth- díjat, ha már sem a Kiváló művész, sem az Érdemes művész díjra nem őt érdemesítették!
Ld. 61513
Ezzel vitatkoznom kell pontosabban vannak ellenpéldák: hirtelenjében Ágai Karola, Déry Gabriella, B.Nagy János, Sándor Judit, Takács Klára jut eszembe, de talán Bede-Fazekas Csaba sem volt már aktív, amikor átvette a díjat, de ezt nem tudom biztosan. Ezzel azonban nem azt akarom mondani, hogy muszáj utólag bárkit "végkielégíteni", visszamenőleges hatállyal! És önmagában az életkor, a hosszú aktív életpálya sem kötelez vagy jogosít föl senkit Kossuth-díjra (sem). Neveket nem említenék, ha nem muszáj. A karmesterek pedig nem szoktak visszavonulni. Kolonits Klára: Liszt-díjas, elég régóta, a szokásjog szerint az Érdemes Művész cím a következő grádics. Talán ő is elégedett lenne ez utóbbi ordóval a hét végén.
A mostaniak közül Kolonits Klára érdemli meg leginkább, de a kiérdemesült tagok közül is kaptak néhányan az elmlt időkben. Egy áldozatos, művészi alázattal is sikerekkel bégigénekelt pálya méltó elismerése az idősebb gererációnak. Ezért tartom fontosnak az általam említettek elismerését.
Mivel a Kossuth díjat igazából még működő énekesek karmesterek szokták kapni.
Talán odaítélném Kolonits Klárának!
Ezek a képek mind megjelentek a még
kis alakú Film Színház Muzsikában nevekkel foglalkozásokkal egyetemben. .
Egyetértek.
És Pál Tamásnak!
Március 15-én remélhetőleg új Kossuth-dijasai lesznek a Háznak.Nagyon kijárna az elismerés László Margitnak, Misura Zsuzsának, és az urak közül mindenképpen Berczelly Istvánnak.
Meglátjuk...
"Sosem volt ilyen éjszaka az Operaházban"
Kotnyek Antal 1961-ben készült retro fotói -a Fortepan jóvoltából- megtekinthetők az indexen. A portál lábjegyzete: "A szöveg az elsőtől az utolsó szóig fikció, és nincs valós köze a képeken szereplő, ismeretlen személyekhez. Ha valaki ráismerne valakire, attól elnézést kérünk."
2022 választási év s noha tudjuk, hogy a zene, az opera, az Operaház, a café momus full politikamentes(ek), mégis...
Lassan újra értelmet nyernek egy közel százéves nóta első sorai: "Huszonegy, huszonkettő, huszonhárom"... :D
Lehet, hogy vezényel is! Elvégre ő Domingo!
Egyetértek! Gusztustalan állat ez a Stoffán!
Avagy Domingo az újranyitás napján, 90. születésnapján Fiescot énekelne?
Én nem hivatalosan 2022 -es operaházi újranyitást hallottam, azzal hogy ez is optimista becslés.
Magyar Narancs eheti számában az Operaház felújításáról:
Másfél év telt el az Operaház bezárása óta és ugyanennyi még biztosan hátra van. De ha a kormány a történeti felújítás mellett dönt, akkor a megnyitó 2021-re csúszik.
A döntést természetesen a kormány hozza meg. Csak azt nem tudni, mikor. Az Eiffel-műhelyház és Bánffy-terem teljes műszaki tartalmának befejezéséhez szükséges kiegészítő támogatáshoz, illetve az Ybl-program megvalósításához szükséges kormányelőterjesztés most készül a Városliget Zrt. és az EMMI gondozásában.
Bizonytalan a beruházás végleges költsége is, de a főigazgató szerint az eddig megajánlott 30 milliárd bizonyosan kevés lesz. Sok a kérdés az Északi Járműjavítóban épülő műhelyház és próbacentrum körül is, az idén legfeljebb a csarnok első harmadát nyithatják meg.
Stoffán egy véresszájú fajmagyar barom. Egyelőre tudtommal kívül áll a hivatalos médián, illetve legfeljebb csak a "nép hangja" lehet nála befolyásosabbak eszközeként. Más kérdés, hogy legalább a saját nevét adja, ellentétben Egei Antallal és N. Horváth Zsófiával.
A Magyar Állami Operaház főigazgatója és a Magyar Táncművészeti Egyetem rektora mint kommunikátor – nagyon finoman szólva – nem tartozik azonos súlycsoportba. Az egyetemnek szüksége lenne egy jó szóvivőre.
Ókovács rámenősségével és szereplésben való lubickolásával nemigen versenyezhet más, ezért érthető, hogy nem Solymosi Tamás beszél és ír a „Magyar Nemzeti Balett” ügyeinek vitáíban (sem).
A záró gondolatban, mely szerint „ezek a kérdések” más számára nem is olyan érdekesek, semmi esetre sincs igaza Ókovács Szilveszternek. Ha nem tudná, mind a kulturális, mint az oktatási intézmények az adófizetők pénzéből (is) működnek, és ami legalább ilyen fontos: a „Magyar Nemzeti Balett” előadásaihoz elsősorban a fizető közönség vált jegyet.
Vajon milyen igény hívta életre ezt tartalmi és formai szempontból is gyenge, hosszú portréfilmet? Az Operaház felújítása, a nagyon csúnyán kifestett Erkel Színház működése és az Eiffel Műhelycsarnok építése mellett miért ennyire fontos Ókovács Szilveszter személye?
Ha jól emlékszem, Bolvári Takács Gábor valamikor egy zenekar (Matáv?) ügyvez. igazgatója volt, talán máshol is ügyvezetett (nem balett-vonalon), most pedig MTE rektora. Elég sokoldalú úr. Van valamilyen táncművészeti -nem menedzseri!- végzettsége?
"Bátortalan" stbig magyar hangja dumagép okszfig!
https://www.mediaklikk.hu/video/ez-itt-a-kerdes-2019-03-05-i-adas/
A 19.-i k perctől!
Ókovács Szilveszter énekel és zongorázik is a vele készült videoriportban
(21:15 perc)
BAON a Bács-Kiskun megyei hírportál
Operavilág
2019. 02. 11. 11:18
„Ókovács Szilveszter: az izgalom mindig hozzáad a szereplésekhez”
Az Echo TV Őszintén eheti adásában Turda Adrienn Ókovács Szilveszterrel beszélgetett, akinek alapvető közege a színpad és a díszletek. A Magyar Állami Operaház főigazgatójának elmondása szerint kétdimenziós a működése, azaz egész életében két dolgot csinált: az egyik a média és a különböző közéleti szereplések, a másik pedig a zene.
A tévés újságíróban és a művészben az a közös, hogy mindkettő szeret szerepelni – vallja Szilveszter, aki már nagyon korán felfedezte ezt a rendkívüli adottságát.
Az izgalom mindig hozzáad a szereplésekhez. Legutóbb egy showműsorban egyik énekesünket kísértem zongorán, pedig nem vagyok egy nagy zongorista, de ezt a darabot megtanultam és eljátszottam. Utána pedig feltettem a kérdést magamnak, hogy nem vagyok én őrült, hogy nem izgulok?!
Ókovács Szilveszter azt mondja viccesen, hogyha még négy évig tartanának az Operaház felújításának munkálatai, az egész Intézményből semmi nem maradna. A felújítások öt főbb területet érintenek: a színpadgépezetet, a nézőtéri akusztikát, a strangokat, a helyiségek funkcióváltását és a történelmi díszítések helyreállítását.
Ez egy nagyon nagy intézmény, rá is fér most a felújítás, mert az elmúlt évtizedekben hagyták lerohadni – emlékeztetett a főigazgató.
Az Operaház korszerűsítésének legnagyobb és legszembetűnőbb fejezete az új játszóhely, raktár és látogatóközpont, vagyis az Eiffel Műhelyház kialakítása. Az épülettel infrastruktúrát és próbarendet érintő problémák egyaránt megoldódnak majd.
Ez az épület hatalmas, sok minden elfér benne, összesen tizenkét funkciója lesz majd ennek a háznak, de a vasúti múltat sem akarjuk letagadni
– mondta Ókovács Szilveszter. A felújítás végeztével az Operába 1000-en tudnak beülni, az Erkelbe 1800-an, az itteni kamaraszínházba pedig négyszázan. Ide hozzuk majd a barokkzenét, amiért sokan megőrülnek, de nem ezresével, hanem százával. De itt kap helyet a huszadik század művészete is, így értelemszerűen a kortárs tánc is. Egy igazi réteg zenét, és művészetet kedvelők helye lehet itt, ahova a tervek szerint nemcsak kiöltözve, hanem farmerban is el lehet majd jönni.
Mondtam vala: a NER felfalja sajat(?) gyermekeit...is.
Talán Németh JU pályakezdő...,, ellenben Komlósi i felfedezte a főigazgató urat:))
Talán Németh Judit pályakezdő..., de végül is Komlósi I felfedezte a főigazgató urat.
Talán Németh Judit pályakezdő..., de végül is Komlósi I felfedezte a főigazgató urat.