off Pruck Pál sem lett Kiváló Művész, még posth. sem.
on Gratulálok Bátori Évának és Rálik Szilviának.
Olvasom a kitüntettek listáját, és nem akarom elhinni, hogy Kolonits Klára semmit nem kapott. Sokadszorra sem kapott. Mire várnak az illetékesek?
Remélem, hogy Kolonits Klára kapja a Kossuth- díjat, ha már sem a Kiváló művész, sem az Érdemes művész díjra nem őt érdemesítették!
Ld. 61513
Ezzel vitatkoznom kell pontosabban vannak ellenpéldák: hirtelenjében Ágai Karola, Déry Gabriella, B.Nagy János, Sándor Judit, Takács Klára jut eszembe, de talán Bede-Fazekas Csaba sem volt már aktív, amikor átvette a díjat, de ezt nem tudom biztosan. Ezzel azonban nem azt akarom mondani, hogy muszáj utólag bárkit "végkielégíteni", visszamenőleges hatállyal! És önmagában az életkor, a hosszú aktív életpálya sem kötelez vagy jogosít föl senkit Kossuth-díjra (sem). Neveket nem említenék, ha nem muszáj. A karmesterek pedig nem szoktak visszavonulni. Kolonits Klára: Liszt-díjas, elég régóta, a szokásjog szerint az Érdemes Művész cím a következő grádics. Talán ő is elégedett lenne ez utóbbi ordóval a hét végén.
A mostaniak közül Kolonits Klára érdemli meg leginkább, de a kiérdemesült tagok közül is kaptak néhányan az elmlt időkben. Egy áldozatos, művészi alázattal is sikerekkel bégigénekelt pálya méltó elismerése az idősebb gererációnak. Ezért tartom fontosnak az általam említettek elismerését.
Mivel a Kossuth díjat igazából még működő énekesek karmesterek szokták kapni.
Talán odaítélném Kolonits Klárának!
Ezek a képek mind megjelentek a még
kis alakú Film Színház Muzsikában nevekkel foglalkozásokkal egyetemben. .
Egyetértek.
És Pál Tamásnak!
Március 15-én remélhetőleg új Kossuth-dijasai lesznek a Háznak.Nagyon kijárna az elismerés László Margitnak, Misura Zsuzsának, és az urak közül mindenképpen Berczelly Istvánnak.
Meglátjuk...
"Sosem volt ilyen éjszaka az Operaházban"
Kotnyek Antal 1961-ben készült retro fotói -a Fortepan jóvoltából- megtekinthetők az indexen. A portál lábjegyzete: "A szöveg az elsőtől az utolsó szóig fikció, és nincs valós köze a képeken szereplő, ismeretlen személyekhez. Ha valaki ráismerne valakire, attól elnézést kérünk."
2022 választási év s noha tudjuk, hogy a zene, az opera, az Operaház, a café momus full politikamentes(ek), mégis...
Lassan újra értelmet nyernek egy közel százéves nóta első sorai: "Huszonegy, huszonkettő, huszonhárom"... :D
Lehet, hogy vezényel is! Elvégre ő Domingo!
Egyetértek! Gusztustalan állat ez a Stoffán!
Avagy Domingo az újranyitás napján, 90. születésnapján Fiescot énekelne?
Én nem hivatalosan 2022 -es operaházi újranyitást hallottam, azzal hogy ez is optimista becslés.
Magyar Narancs eheti számában az Operaház felújításáról:
Másfél év telt el az Operaház bezárása óta és ugyanennyi még biztosan hátra van. De ha a kormány a történeti felújítás mellett dönt, akkor a megnyitó 2021-re csúszik.
A döntést természetesen a kormány hozza meg. Csak azt nem tudni, mikor. Az Eiffel-műhelyház és Bánffy-terem teljes műszaki tartalmának befejezéséhez szükséges kiegészítő támogatáshoz, illetve az Ybl-program megvalósításához szükséges kormányelőterjesztés most készül a Városliget Zrt. és az EMMI gondozásában.
Bizonytalan a beruházás végleges költsége is, de a főigazgató szerint az eddig megajánlott 30 milliárd bizonyosan kevés lesz. Sok a kérdés az Északi Járműjavítóban épülő műhelyház és próbacentrum körül is, az idén legfeljebb a csarnok első harmadát nyithatják meg.
Stoffán egy véresszájú fajmagyar barom. Egyelőre tudtommal kívül áll a hivatalos médián, illetve legfeljebb csak a "nép hangja" lehet nála befolyásosabbak eszközeként. Más kérdés, hogy legalább a saját nevét adja, ellentétben Egei Antallal és N. Horváth Zsófiával.
A Magyar Állami Operaház főigazgatója és a Magyar Táncművészeti Egyetem rektora mint kommunikátor – nagyon finoman szólva – nem tartozik azonos súlycsoportba. Az egyetemnek szüksége lenne egy jó szóvivőre.
Ókovács rámenősségével és szereplésben való lubickolásával nemigen versenyezhet más, ezért érthető, hogy nem Solymosi Tamás beszél és ír a „Magyar Nemzeti Balett” ügyeinek vitáíban (sem).
A záró gondolatban, mely szerint „ezek a kérdések” más számára nem is olyan érdekesek, semmi esetre sincs igaza Ókovács Szilveszternek. Ha nem tudná, mind a kulturális, mint az oktatási intézmények az adófizetők pénzéből (is) működnek, és ami legalább ilyen fontos: a „Magyar Nemzeti Balett” előadásaihoz elsősorban a fizető közönség vált jegyet.
Vajon milyen igény hívta életre ezt tartalmi és formai szempontból is gyenge, hosszú portréfilmet? Az Operaház felújítása, a nagyon csúnyán kifestett Erkel Színház működése és az Eiffel Műhelycsarnok építése mellett miért ennyire fontos Ókovács Szilveszter személye?
Ha jól emlékszem, Bolvári Takács Gábor valamikor egy zenekar (Matáv?) ügyvez. igazgatója volt, talán máshol is ügyvezetett (nem balett-vonalon), most pedig MTE rektora. Elég sokoldalú úr. Van valamilyen táncművészeti -nem menedzseri!- végzettsége?
"Bátortalan" stbig magyar hangja dumagép okszfig!
https://www.mediaklikk.hu/video/ez-itt-a-kerdes-2019-03-05-i-adas/
A 19.-i k perctől!
Ókovács Szilveszter énekel és zongorázik is a vele készült videoriportban
(21:15 perc)
BAON a Bács-Kiskun megyei hírportál
Operavilág
2019. 02. 11. 11:18
„Ókovács Szilveszter: az izgalom mindig hozzáad a szereplésekhez”
Az Echo TV Őszintén eheti adásában Turda Adrienn Ókovács Szilveszterrel beszélgetett, akinek alapvető közege a színpad és a díszletek. A Magyar Állami Operaház főigazgatójának elmondása szerint kétdimenziós a működése, azaz egész életében két dolgot csinált: az egyik a média és a különböző közéleti szereplések, a másik pedig a zene.
A tévés újságíróban és a művészben az a közös, hogy mindkettő szeret szerepelni – vallja Szilveszter, aki már nagyon korán felfedezte ezt a rendkívüli adottságát.
Az izgalom mindig hozzáad a szereplésekhez. Legutóbb egy showműsorban egyik énekesünket kísértem zongorán, pedig nem vagyok egy nagy zongorista, de ezt a darabot megtanultam és eljátszottam. Utána pedig feltettem a kérdést magamnak, hogy nem vagyok én őrült, hogy nem izgulok?!
Ókovács Szilveszter azt mondja viccesen, hogyha még négy évig tartanának az Operaház felújításának munkálatai, az egész Intézményből semmi nem maradna. A felújítások öt főbb területet érintenek: a színpadgépezetet, a nézőtéri akusztikát, a strangokat, a helyiségek funkcióváltását és a történelmi díszítések helyreállítását.
Ez egy nagyon nagy intézmény, rá is fér most a felújítás, mert az elmúlt évtizedekben hagyták lerohadni – emlékeztetett a főigazgató.
Az Operaház korszerűsítésének legnagyobb és legszembetűnőbb fejezete az új játszóhely, raktár és látogatóközpont, vagyis az Eiffel Műhelyház kialakítása. Az épülettel infrastruktúrát és próbarendet érintő problémák egyaránt megoldódnak majd.
Ez az épület hatalmas, sok minden elfér benne, összesen tizenkét funkciója lesz majd ennek a háznak, de a vasúti múltat sem akarjuk letagadni
– mondta Ókovács Szilveszter. A felújítás végeztével az Operába 1000-en tudnak beülni, az Erkelbe 1800-an, az itteni kamaraszínházba pedig négyszázan. Ide hozzuk majd a barokkzenét, amiért sokan megőrülnek, de nem ezresével, hanem százával. De itt kap helyet a huszadik század művészete is, így értelemszerűen a kortárs tánc is. Egy igazi réteg zenét, és művészetet kedvelők helye lehet itt, ahova a tervek szerint nemcsak kiöltözve, hanem farmerban is el lehet majd jönni.
Mondtam vala: a NER felfalja sajat(?) gyermekeit...is.
Talán Németh JU pályakezdő...,, ellenben Komlósi i felfedezte a főigazgató urat:))
Talán Németh Judit pályakezdő..., de végül is Komlósi I felfedezte a főigazgató urat.
Talán Németh Judit pályakezdő..., de végül is Komlósi I felfedezte a főigazgató urat.
Talán Németh Judit pályakezdő..., de végül is Komlósi I felfedezte a főigazgató urat.
Talán Németh Judit pályakezdő..., de végül is Komlósi I felfedezte a főigazgató urat.
Talán Németh Judit pályakezdő..., de végül is Komlósi I felfedezte a főigazgató urat.
Valószínűleg azért, mert nem "pályakezdő" és mert nem sorolható be a Főigazgató Úr küzdelmes tevékenységének felfedezettjei közé!
Szerintetek Komlósi Ildikó neve miért nem szerepel a felsorolásban?
Jaj, ne tessék aggódni, csak elírását akartam kedveskedve nyugtázni: semmi rossz, szándékaim tisztességesek :-) az előző beírásom végén is ott a szmájli.
Nálam még a tudatfölötti sem biztos, nem hogy az -alatti...de ezt úgyis tudják :-)
Ha ezt bővebben kifejtené? A Maga tudatalattija mire vezethető vissza? Mert én szimplán csak egy betűt félreütöttem!
Elütése -Ólovács - remek példája a tudatalatti előtörésének, amit én "freudalattinak" nevezek ;-)
Világosítsa már fel valaki ezt a drága jó küzdő főigazgatót a Magyar Táncművészeti Egyetem létezéséról, feladatáról és arról, hogy esetleg talán onnan is lehetne szerződtetni balett-táncosokat, nem pedig külföldre kényszeríteni őket, itthon pedig álszent módon "balett-demográfiai" hullámvölgyről siránkozni!
Egyébként elolvastam a többszörösen hivatkozott feleség-írta védőbeszédet is. Nem stílusos a kedves férj melletti védőbeszédet más valaki pocskondiázásával kiegészíteni. J.Zs. tevékenysége egy dolog, Ólovács tevékenysége pedig egy másik dolog. Ha annyira szeretne "minőségi opera- és balettjátszást, magyarságtudatot" építeni, tán szerződtessen néhány művészt a hazai kínálatból és válogasson bemutatásra szánt operát, balettet a hazai mai, és korábban élt szerzők műveiből!
Köszönöm, lusta voltam megkeresni! Jeszenszky jr. pedig kulturális kútmérgezőként (Ez a legszelídebb megnevezés, amivel egy dj-t illethetek.) ne üsse bele az orrát a KULTÚRA területébe. Az általa képviselt szeméthez képest még a Billy Eliot is himalájai magaslat.
Véletlenül bukkantam rá az említett cikkre, ez az, köszönöm, megosztom.
Ez mind nagyon szép oké (mellesleg dehogyis az!), de hogy kerül a csizma az asztalra? A balett-védőbeszédből hogyan lesz/lett alt/mezzo dicshimnusz?
Pályakezdetek, avagy miért nem szorulunk mezzoszoprán-importra?
ÓKOVÁCS SZILVESZTER2019.02.25. 12:41 Origo.hu
"Kedves Tatjána Néném!"
[...] És igen, táncolunk Petipát, Balanchine-t, Forsythe-ot, Kyliánt is, és ezt manapság kb. felerészben külföldről idevonzott balettművészekkel tesszük, annyival kilógva a nagy nyugati együttesek sorából, hogy nálunk még legalább van 50 elsőrangú magyar balett-táncos. (És lesz is, csak a sajátos „balett-demográfiai” hullámvölgyből kell kinövekednie magát a szférának, de hát ezen küzd három éve a mi Magyar Nemzeti Balett Intézetünk is, erről (is) szólt a hétvégi ütésváltás.)
[...]
A 061 egy internetes portál; ha nem tévedek, alig tér el a Prosti Pesti Srácoktól. Ókovácsot a nyáron a felesége (nem szakmabeli, talán jogász?... Ágnes???) védte meg talán a Mandineren.
Beszélgetés a Hír TV Ikon c. műsorában Sümegi Eszterrel 25 éves MÁO-tagságáról, Giocondáról, sok mindenről: itt megtekinthető.
Sajnos nem tudom, mi az a 061, ki nem tért ki ellenőrzésre? Ki kinek a felesége? Viszont azt tudom, hogy a belinkelt cikk óta 4 hónap telt: nagy idő..