Bővíteni lehetne a listán szereplő, megnevezett darabcímeket akár ezekkel is:
Halévy: A zsidónő
Meyerbeer: A próféta
Verdi: Giovanna d’Arco (Szent Johanna), és/vagy Csajkovszkij operája: Az orléans-i szűz
Verdi: A végzet hatalma
Donizetti: Fausta
Donizetti: A kegyencnő
Lásd még itt a 61030., az Erkel Színház fórumán a 9452. sorszámnál. A belinkelt cikkben a főigazgató egy sor tematikus cím - bő választékot kínál - az Opera következő, "keresztény-évad" egyelőre titkosított bemutató-tervéből: Keresztény Évad? Miért? Miért ne? Origo.hu, 2018.08.30. 12:38 ÓKOVÁCS SZERINT AZ OPERA – 2/88. levélária |
|
A mai internetes hírcsatornákon:
http://www.origo.hu/kultura/20190103-az-eucharisztikus-vilagkongresszust-elokeszito-evad-lesz-az-operahazban.html?utm_source=hirkereso
Első bemutató a felújított Operaházban - ez már biztos Ókovács Szilveszter szerint - a Salome lesz, az új, magyar régészeti feltárások alapján.A többi még titok, de biztos, hogy azok is keresztények lesznek...
decemberi számában, a 20. oldalon.
(Géphiba, elnézést!)
A Bánk bán november 2-i, New Yorki elúadásáról közöl két oldalas kritikát az Opernglas dec
A Bánk bán november 2-i, New Yorki elúadásáról közöl két oldalas kritikát az Opernglas dec
Oda is bocsi,de nem mennék mélyebben bele,mert nincs kedvem írogatni,higy mi micsoda és miért a miért!Hajrá Jeritza!(De ez nem megy mindenkinek.Példát sorolni élőt is tudnék nem egyet ,nem kettőt.)
Bocs, hogy közbeszólok, szerintem sztalin fórumtársunk ismét humorizál mint tette volt 61400/61404-ben :-) ...
...bár pl. a MET-ben Jeritza énekelte először Jenufát és ő azért tudott "olasz hangul" is meg cseh születésű lévén "szláv hangul" is..
Hát igen!Nem tételezem fel,hogy nem tudja,hogy más egy szláv opera igényelte hang vagy egy olaszé!Igaz ezek megítélése fül kérdése is.
Háááát, akkor Manonként is biztos kitűnő lesz.
Janufaként kitűnő volt speciel.
Köszönöm, félreérthetően fogalmaztam. A slájm- vagy mittudomén milyen baromságra utaltam.
Persze, humor, valahol az, de valahol realitás is; csinálnak mostanában igen nagy szereposztásbéli hülyeségeket, például pár éve Jenufa címszerepet is elénekelte.
Ez a bejegyzés kinek szól?
A 61393-ban nincsen semmi, amire vonatkoztatható lenne, egyedül én írtam olyat, (de 2-vel később), hogy a gyerekeimet viszem valahova, a bonbon matiné viszont nem szemét. Győző bácsi minden negatívumával sem.
Ez ugye humor akar lenni? Én -több fórumtársunkkal ellentétben- kedvelem Rálik Szilviát, több szerepben tetszett már, de Manon világa nem az övé semmilyen tekintetben.
Az is lehet hogy Rálik Sz lesz Manon
Lesz másik szereposztás is, ha lesz...:)
Most látom, hogy plakátja van honlapon az első, Eiffel-műhelyházba tervezett előadásnak. Valóban január végében készen lesz az ottani színházterem? Jegyet még nem lehet rá kapni. Mondjuk a honlap szerint Manon Lescaut is lesz az Operában nyáron, nem az Erkelben, de jegyeket arra sem lehet kapni. Belegondolok, hogy a címszerepbe Létayval kérnének el 30 ezer forintokat a legdrágább helyekért, ha történetesen nem újítanák az Operát és hát én ingyen sem szeretném hallani vele ezt a darabot. De biztos velem van a baj :-)))))))))).
Hát aki ilyen szemétre elviszi a gyerekét... Inkább nem következtetek.
Mond valakinek valamit az a szó,hogy "körkörös támadás" - már megint itt tartunk? Ennél azért a Ókovács többet érdemelne! Persze, ha nem áll szóba vele, akkor meg az a baj!
Pár éve még voltak rendes koncertek, lemezbemutatók, a gyerekeimet még vittem Győző bácsi bon-bon-matinéjára. De aztán győzött az üzleti szellem, beköltözött a Millipop játszóház, azóta kb. el is lehet temetni. Ráadásul a Csodák Palotája is elköltözött mellőle, még kevesebb ember jár arra. Most meg még építkeznek is a Fény utca túloldalán, nem tudom, mi fog abból kisülni, de ami látszik, az nem valami bíztató.
Nagyrészt felületes tájékozatlanság - itt azért érdemes megjegyezni, hogy amit az ember a momus vonatkozó fórumain olvashat, az fényévekre van az átlagember ismeretei előtt! Ide többen irogatnak olyanok, akiknek munkahelye a MÁO, tehát napi szinten, saját bőrön tapasztalják az ott zajló eseményeket, bennfentes infóik vannak, amiket természetesen nem osztanak meg a nyilvánossággal, mert nem is tehetnék, de véleményüket önkéntelenül is formálja. Többen irogatnak olyanok, akiknek szenvedélyük az opera műfaja, rendszeres előadás-látogatók, így megintcsak más alapállásból közelítik a témát. Az átlagember jó esetben kb. annyit tud róla, hogy Pesten van az épülete, talán még azt is, hogy az Andrássy úton, éshogy nagyon sokba kerül a működtetése. Innen, a nagy átlag felől nézve a tájékozatlanság érthető, a mai médiaviszonyok közt sajnos sokkal több nem is elvárható, ettől még meg nem bocsátható.
De szerintem van egy másik aspektusa is az alákérdezésnek: a Klubrádió szemszögéből nézve onnantól, hogy Ókovácsot is támadják már jobbról, hirtelen barát lett belőle, hisz lehet, hogy a rendszer következő áldozatát tisztelhetik benne, és akit a rendszer ellenségének tekint, az ott barát.
Köszönöm, eddig nem figyeltem fel arra, hogy a Közlekedési Múzeum is része lesz a kőbányai "kulturális negyednek". Az a Közlekedési Múzeum, amit úgy romboltak porig és úgy építenek vissza cifra tornyostul a Ligetben (!), hogy időközben kiderült: ott nem lesz Közlekedési Múzeum.Cifra palota, toronnyal (toronyórával-lánccal?) a Ligetben: lesz. Közlekedési Múzeum meg megy Köbányára MÁO üzemház mellé. Ki-ki eldöntheti, melyik lesz Isten kalapja és melyik lesz a kalapon a bokréta.
"Félre": mi is lett valójában a -zéta- által belinkelt cikkben (61381) említett Millenáris-park sorsa? Mert én ugyan nem sokat hallok róla és kulturális programjairól. Tessék, itt vannak a novemberi-decemberi rendezvényeik és "referencia-programjaik". Meg ez. Kultúra?
Sosem hallottam erről a magazinról, de attól még számíthat a rangsora. Érdemes azért végigfutni, milyen "érdekesen" vegyes társaságba került Sába királynője. És ha Ókovács Szilveszter az alább belinkelt Klubrádiós "interjúban" és másutt is következetesen elválasztja a "turnét" a politikától, politizálástól, akkor szabadjon ugyanezt kérni, elvárni a másik irányból is! Szánalmas és vissza kell utasítani, ahogyan a magazin (Vulture), aminek Sába-besorolására oly büszke MÁO, tehát a magazin fő érve Sába mellett az, amit leír. Nevezetesen, hogy lám, lám: a magyar kormány az opera és egy olyan opera nagy támogatója, amelyben "jó zsidók" vannak. Való igaz: nagy költséggel kihozták és kivitték azt az operát, amit a 30-as évek végén a sötét emlékű faji (t)örvények letiltottak MÁO színpadáról. Való igaz: itt nem tartunk. Még szép. Kár, hogy a közben eltelt 80 év vastag porréteggel borította be a Királynőt.
"Valami baj" valóban van, de nem azért, mert (Ókovács Szilveszter) "Bolgárral leállt". Nem hallgatom a Klubrádiót (sem), ezúttal kivételt tettem MÁO kedvéért. De jó is, és nem is fogom hallgatni. "Bolgárúr" a Klubrádió vélt vagy valós értékrendjéhez képest maximális mértékben volt alákérdezős mikrofonállvány, amilyeneket máshonnan már ismerünk és mások jobban csinálják. Gyenge, könnyen lecsapható felütéseiről nem tudom eldönteni, hogy zenei-menedzselési hozzáértés hiánya, felületes tájékozatlanság vagy a megfelelés vágya és öncenzúra váltotta-e ki azokat. Szó nem érheti (Klubrádió) háza elejét, Főig. Úr hálás lehet az egyébként fél- és negyedinformációktól, mellébeszélésektől és konfabulálástól hemzsegő -idézőjeles- "interjúért".
Az Operaház Facebook oldaláról:
4 órája ·
A New York Magazine kulturális oldala, a Vulture válogatása szerint A Sába királynője New York-i előadása bekerült az év 10 legjobb klasszikuszenei produkciói közé.
10. The Queen of Sheba
The government of Hungary, which is also its chief supporter of opera, is generally seen as unfriendly to Jews. As if to say anti-Semites? Not us!, the Hungarian State Opera brought in Karl Goldmark’s Old Testament opera, complete with tallit, chuppah, and chorus of righteous Israelites. More important, the powerful cast delivered on Goldmark’s lush romanticism, a reminder of why this opera was a huge 19th-century hit.
Ha Bolgárral leállt valóban lehet valami baj!
Atya Úr Isten! Már értem! Ez az ember (?) egyszerűen elmebeteg! Meghallgattam neten a Bolgár interjút. Én ott voltam az (ingyen jegyek garmadával!) majdnem minden előadáson. Ez az ember hazudik. Full stop. Hazudik. Hazudik. Siker? Hol? Szégyen? Igen! Hol vannak az éltető kritikák? Hogy nincs itt balett "és mi megmutattuk"? Mit, hol, kinek? Ez egy beteg ember!
Ókovács Szilveszterrel Bolgár György beszélgetett a New York-i turné sikeréről, tapasztalatairól a Klubrádió Megbeszéljük... c. műsorában.
A beszélgetés visszahallgatható itt.
(16:46 perc: az Operaház Facebook oldaláról is.
A cikk bizonyára a kulturális negyed alatt érti az épülő új Eiffel csarnok (az operaházi-komplexum kisegítő háttérintézménye) mellett lévő további "hajók" területére tervezett kulturális létesítmény, a tervezés alatt lévő új Közlekedési Múzeum épületét is - amennyiben múzeumot is a kultúra részének tekintjük, és miért ne tekintenénk annak.
Index.hu oldaláról: (2018.08.09.)
A Közlekedési Múzeumnak új helyszínt jelöltek ki Kőbányán, az egykori Északi Járműjavítóban. A terület egyik emblematikus épülete a MÁV 1958–1962 között épített ún. Dieselcsarnoka, amely a 20. század ipari építészetének jellegzetes, a maga idejében korszerűnek számító mérnöki alkotása volt. Az épület déli része, az ún. Igazgatósági fejépület műemléki védelem alatt áll. A mögötte elhelyezkedő kilenc párhuzamos hajóból álló, mintegy 110 méter hosszú csarnok alkalmassá tehető a múzeum nagyméretű műtárgyakból, például vasúti és villamos kocsikból, buszokból, gépkocsikból álló gyűjteményének elhelyezésére." - áll a múzeum közleményében,
Hvg.hu oldaláról: (2018. 09.25)
„Lezárult az Új Közlekedési Múzeum nemzetközi tervpályázatának előminősítési szakasza: a 11 meghívott építésziroda mellett négy újabb pályázó kapott lehetőséget a megmérettetésen való részvételre.
Az Északi Járműjavító területén megvalósuló, nagyszabású kulturális fejlesztésre kiírt pályázat világszerte nagy érdeklődést váltott ki, összesen 90 érvényes részvételi jelentkezés érkezett – közölte a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum kedden az MTI-vel. A közleményben idézik a múzeum főigazgatóját, aki kiemelte, hogy a beruházás Európa egyik legjelentősebb, barnamezős területen végrehajtott kulturális projektje, amely izgalmas építészeti, városfejlesztési, örökségvédelmi és tájépítészeti kihívást jelent.”
(Azon persze lehet vitatkozni, hogy mit értünk "negyed" alatt: milyen arány, nagyság, méret alatt még nem, felette már igen...)
A cikk nagyon érdekes és nagyon jóindulatú. Azt írja:: "...ipari műemlékek felhasználásával hoznak létre egy új kulturális negyedet", noha kulturális negyedről azért nem beszélnék, még kulturális tizenhatodról se nagyon. Ha jól tudjuk, lesz egy kamaraprodukciók játszására alkalmas kamaraszínház-épület. Azt azért nem nevezném kulturális negyednek, a többi ott mind "háttérintézmény": próbaterem, raktárak,műhelyek stb. Továbbiak részletezése nélkül jól jegyezzük meg és fel a cikk szerint tervezett átadás(oka)t: "A legfrissebb ütemezés szerint jövő április elején lesz az első előadás, ősszel a hivatalos nyitás és és év végére fejezik be teljesen az egész projektet kerttel és a B épülettel együtt."
Igen.
Építészetileg remekmű minkét alkotás.
Az Ybl MÁO és az ipari kortársa, az Eiffel.
Akkoriban ilyeneket alkottak az értő emberek.
Az őket negtöltő művek sokaságáról és minőségéről nem is beszélve, akár operáról, akár mozdonyokról esik szó.
Korunkban elbizakodott, öntelt, felületes ismeretekkel kitömött média magabiztosságok a jellemzők.
Nekiesnek egyszerre mindennek, bontanak, átalakítanak, megváltoztatnak, átrendeznek, mintha csak virtuális térben élnének.
Számomra a cikk csak megerősíti azt a véleményemet, hogy nem lett volna szabad a Házhoz hozzányúlni, amig el nem készülnek a háttér üemek, beleértve az Erkel tényleges korszerűsítését is.
Már késő.
A határidők távoliságánál és a költségeknél csak az emberi károk a nagyobbak.
Sajnálom, hogy nem szítottam ellenállást azon a szörnyű estén, mikor OKSZ kéjesen leengedte a vasfüggönyt.
Hiba volt mindannyiunk részéről némán sírva tűrni!
Én akkor dühöngök, amikor fényes nappal látom, amint egy építkezésen a legtöbb melós a lapát nyelét támasztja, a maradék meg ímmel-ámmal dolgozgat, miközben mindegyik beszól az arra elhaladó (csinosabb) nőknek. Az említett témák mellett az Eiffel-műhelyház, sőt az Opera dicső ügye valóban eltörpül.
Akkor biztos egyetértesz velem. Vigasz, hogy a plazában bizonyára lehet majd macskaételt is kapni.
Láttam nyáron az Etele úti felfordulást és a napokban -túl azon, hogy a teljes fél város fel van túrva- megtapasztaltam pl. a Kőbányai úti araszolást az ottani föl(d)túrásokat. Jutalmul viszont, mivel lépésben lehetett csak haladni, ki tudtam nézni az Eiffel-csarnok utcai frontjára. Hát van még ott egy s más tennivaló, viszont szép lesz. Más kérdés, hogy hasznos és kihasznált is lesz-e úgy és ott, ahogy és ahol lesz. És mikor is lesz?
off A Zembereket pedig (a plebs szót nem használom) már semmi nem érdekli. Már a plusz 400 túlóra és a minusz Erzsébet-utalvány sem érdekli = ti. hogy idén nem lesz nyugdíjas Erzsébet-utalvány, elveszik a cafeteriát stb. Már a zsé se kell.
Biztos látod, mit művelnek munkavégzés címén. Feltételezem, a plaza építése gyorsabban halad. :O(((
Jó lenne, ha kész lenne az új Müpa-járatom.
A 4-es metrót (-zéta- szerint) miattam építették, hogy a BMC-be gyorsan eljuthassak:)
(Ha ráérsz, nézd meg, mit művelnek pl. az 1-es villamos meghosszabbításának ürügyén az Etele úton.) Jövő ősszel itt az önk. választás. Az Eiffel ehhez kevés, az Ybl-palota pedig nem érdekli a plebset, legfeljebb a határidők csúszása miatt berzenkednek majd egyesek, illetve magyarázkodnak más egyesek.
Nem kell zúgolódni, ha nem lennének választások, soha semmit nem adnának át!
Én is zárójelben írom: (Várkert-bazár). Nem is egyszer, többször átadták határidőre. MÁO-t és Eiffelt is többször át fogják adni határidő(k)re. Pl. választási határidő(k)re. Reméljük.
Nem szorosan tartozik ide, ezért zárójelben írom: (Tessék nekem egy határidőre történő magyarországi építkezést mutatni. Kivétel: Kocsmák és hasonlók felújítása.)
Elveszik az Operaháztól a saját beruházásait (hvg.hu)
Az Állami Operaház felújítását, valamint új műhelyházának és próbaközpontjának felépítését átadják az egész Liget-programot kezelő állami Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt. által alapítandó társaságnak, és ennek érdekében még az Operaház és műhelyei épületének, valamint az épülő új létesítmények ingatlanainak vagyonkezelési jogát is ez a projekttársaság kapja meg. Ezt javasolta csütörtökön az országgyűlés törvényalkotási bizottsága egy kulturális törvénycsomag részeként.
A szövegből úgy látszik, mintha ettől hatékonyabb eljárást várnának, eddig ugyanis főleg a csúszásokról lehetett hallani.
A beruházásokat az új cég állami pénzből, kiemelt jelentőségű állami feladatként, kiemelten közérdekű beruházásnak minősítve valósítja meg. Az Operaháznak minden már megszerezett engedélyt, megkötött szerződést át kell adnia. Viszont ha majd a folyamat végén véglegessé válik majd a felújított és új létesítmények használatbavételi engedélye, és lezajlik a műszaki átadás-átvétel, minden automatikusan visszakerül a Magyar Állami Operaház vagyonkezelésébe.
A teljesen új elképzelés nem a parlament illetékes szakbizottságától származik, hanem a törvényalkotási bizottság saját indítványa. Indoklásként ez olvasható: „A Liget Budapest projekt komplexitása azt eredményezi, hogy az egyes projektelemek szorosan egymásra épülnek, az egyik megvalósíthatósága – minden elemében – összefügg a másikéval, csak logikai, szervezési, megvalósíthatósági egységben tud működni és teljesülni a beruházás.” Azt nem magyarázzák meg, hogy az Andrássy út belső részén és a Kőbányán megvalósuló beruházás hogyan kapcsolódik a Városligethez.
A szavazást jövő szerdán tartják, és az országgyűlési főbizottság javaslatát szinte mindig el szokták fogadni.
Még egyszer köszönöm. Talán azért mindenkinek van 1-1 kedvence, akinél "megállt az idő" :-)
Rendben. Új SzMSz szerint főig. iroda áthelyezendő az összes női öltözőbe, így akkor oké?
" Frappáns? Inkább ízléstelen, szexista. "
Most őszintén: mit kellett volna mondania? (És ne feledd: neked van időd gondolkodni a válaszon, neki ott kellett azonnal improvizálni valamit erre a tényleg idétlen és rossz kérdésre.) Ha már, akkor a kérdésben több a szexizmus, mert azt sejteti, hogy a főigazgató pusztán csak attól, hogy főigazgató, tudhatja, mi zajlik egy női öltözőben, amikor az ajtaja csukva van.
Ha egy nőtől kérdeznék, hogy látja a jó kiállású sztárt az öltözőben, készülődés közben és hasonlót válaszolna, arra is azt mondanám: frappáns. Nem látok benne szexizmust.