Bejelentkezés Regisztráció

Mi újság a Magyar Állami Operaházban?


61266 Edmond Dantes 2018-11-06 14:14:13 [Válasz erre: 61263 tiramisu 2018-11-06 11:13:19]

A DIVSz-indulót életkori okokból talán nem énekelte az általam egyébként végtelenül nagyra becsült Gyermekkórus. Az a nóta ui. a felnőtt kórusnak "jutott": Kórodi András vezényletével pl. itt meghallgatható velük. A Gyermekkórus pl. a történetesen Kodály Zoltán által szerzett Úttörőindulót (ld. itt) és a  "Mint a mókus fenn a fán" c. kisdobos- és úttörődalt énekelte, ami íme, itt van, mindkettőt Csányi László vezényli. (Utóbbi link tévesen Csányi Sándort ír.) Végezetül egy tényleg meghatóan szép bejátszás itt, amit tényleg őszinte, igaz tisztelettel ajánlok figyelmébe :-) 


61265 Edmond Dantes 2018-11-06 13:39:47 [Válasz erre: 61264 macskás 2018-11-06 11:15:25]

Kedves macskás, fogalmam nincs, de fogalmam volt a Kodály-módszerről, hiszen mint írtam, magam is szenvedő alanya voltam, ált. és középiskolás fokon. (Vö. József Attila) Ha átfutod mások beírásait, emlékeit, azért elég vegyes ám az összkép! Szintén írtam, hogy kívül- (és "nem belül")álló vagyok: ugyan miért kellene "más metódusokat, alternatív pedagógiai módszereket" ismernem? Akiknek ez a hivatása, azok ismernek ilyeneket...és sokan, nagyon sokan jócskán elléptek már a Kodály módszertől. Utolsó, személyes(kedő) megjegyzéseddel kapcsolatban is írtam már másvalakinek, igaz, hogy nem az általad olyannyira kedvelt "rímelős" vagy kerek sorszámon :-) hanem 61243 alatt, imígyen, ide másolom: "Ugye nem ön óhajtja eldönteni, kinek "lehet sok vagy kevés keresnivalója ebben a fórumban"?! Talán bízza ezt a fórumozó(k)ra és a szerkesztőkre, rendben? Akkor jó, ezt megbeszéltük."

Üdv. ED


61264 macskás 2018-11-06 11:15:25 [Válasz erre: 61254 Edmond Dantes 2018-11-05 21:49:44]

Kedves Edmond Dantes,

fogalmad sincs a Kodály-módszerről, a tankönyvekről, a tananyagról (nem csak a mairól).

Egyáltalán, ismersz más metódusokat? Alternatív pedagógiai módszereket? Összehasonlítottad ezeket?

Egyszerűbb lenne, ha másképp fogalmaznál, vagy még inkább: sehogy sem!

Üdv,

macskás 


61263 tiramisu 2018-11-06 11:13:19 [Válasz erre: 61260 Edmond Dantes 2018-11-06 09:20:39]

Pl. az Esti dalra és a 333 zenei olvasó gyakorlatra és a segítő szolmizációra emlékszem  Kodálytól  sok más műve mellett.   A DIVSZ - indulóra viszont egy hangra sem emlékszem.  Igaz a Rádió Gyermekkórusában énekeltem, de ott komoly műveket tanultunk!


61262 macskás 2018-11-06 11:12:39 [Válasz erre: 61253 takatsa 2018-11-05 20:35:15]

Tökéletesen egyetértek!


61261 tiramisu 2018-11-06 10:50:38 [Válasz erre: 61260 Edmond Dantes 2018-11-06 09:20:39]

Pl. az Esti dalra és a 333 zenei olvasó gyakorlatra és a segítő szolmizációra emlékszem  Kodálytól  sok más műve mellett.   A DIVSZ - indulóra viszont egy hangra sem emlékszem.  Igaz a Rádió Gyermekkórusában énekeltem, de ott komoly műveket tanultunk!


61260 Edmond Dantes 2018-11-06 09:20:39 [Válasz erre: 61256 csubakka 2018-11-06 04:09:38]

Nem vitatom -pedig erősen vitatható és sokan vitatják- UNESCO kulturális örökséglistáját magát sem a rajta szereplő számos tételt. A teljes lista itt található. Magyarország 5 tétellel szerepel ezen a listán, de közülük csak és kizárólag a Kodály-módszer az, amely itthon kötelező tananyag lett mindenki számára, szemben pl. a solymászattal vagy a matyó-hímzéssel. Valószínűleg még az érettségiig sem jutottam volna el, ha matyó hímzést vagy solymászatot oktattak pláne ha kértek volna tananyag formájában számon az iskolában...ahogyan tették a Kodály-módszer alapján oktatott ének-zenével..


61259 Edmond Dantes 2018-11-06 08:52:55 [Válasz erre: 61257 tiberio 2018-11-06 08:10:00]

Rövid leszek: szerencsés ember!

Lábjegyzet: engem-bennünket sem öncélú szadizmussal/ból gyötörtek énektanáraink, "csupán" a számukra kötelezően előírt "tananyagot" adták le és kérték számon, amiből már szemezgettem lejjebb...mi egyebet is tehettek volna?! Szerencsére nekem is volt pár tanárom, történetesen pl. -horribile dictu- orosztanár, aki klasszikus zenei hanglemezekkel dobta fel óráit. Emlékszem, 14-15 évesen, orosz nyelvórán hallottam először lemezről pl. Csajkovszkij b-moll zgv.-ét, Muszorgszkij Éj a kopár hegyen c. művét és egyebeket. Magyarórán (!) emlékeztünk meg a Beethoven-bicentenáriumról, szintén zenékkel színesítve. És így tovább. Nem állítom, hogy ének-zene órákon nem tanítottak vagy nem hallgattunk klasszikusokat, csak nem ez volt a meghatározó, hanem...ld.lejjebb.


61258 Edmond Dantes 2018-11-06 08:37:27 [Válasz erre: 61255 tiramisu 2018-11-05 23:44:05]

Neeem, nem egy napon énekelték-énekeltük a DIVSz-indulót és a Kodály-módszert. DIVSz-indulót 1-2 alkalommal kellett énekelni évente -bizonyára önnek is-, a Kodály-módszer viszont mindannyiunk komplett ének-zenei tanulmányait áthatotta éveken át, a lejjebb már -többek által!- jelzett módon és hatással. A hangnememet nagyon is tisztelettudónak érzem, minden erősebb és a legtöbb "gyengébb" jelzőtől is tartózkodtam. Kívülállóságomat pedig sosem tagadtam, hiszen ha "belülálló" lennék, akkor talán tényleg nem merném kimondani az igazságot...vagy hamar brancson kívül(álló) lennék :-)

PS "Kívülálló" státuszom -mint eme reményemnek már lejjebb is bátorkodtam hangot adni- talán mégis megengedi némely véleményem -nem kinyilatkoztatásom!- szerény kifejtését. Ezt tettem ezúttal is.


61257 tiberio 2018-11-06 08:10:00 [Válasz erre: 61254 Edmond Dantes 2018-11-05 21:49:44]

Akkor megmukkanok, úgy is mint aki magát jóérzésünek tartja - lásd alábbi hozzászólás - és úgy is mint aki valószínűleg kívülálló - lásd fentebbi hozzászólás. Kívülálló abban az értelemben, hogy nem képzett zenész, csak zenét szerető ember. Minőségi zenét szerető, legyen az bármilyen műfaj. Zeneszeretetemet azonban nem annak az énektanárnak köszönhetem, aki vég nélkül gyötört bennünket a szolmizálással, hanem az utána következőnek, aki a zenetörténet korszakairól mesélt, műfajokról, stílusról, hangszerelésről, díszítésekről stb. és az elmondottakat hanglemezfelvételekkel illusztrálta. Neki köszönhetem, hogy tizenegy évesen a zsebpénzemet lemezekre költöttem, egy-egy énekóra után rohantam a lemezboltba. És nem én voltam az egyetlen ilyen tanítványa.


61256 csubakka 2018-11-06 04:09:38

Én nem jártam ének -zene tagozatos iskolába. heti két ének óra keretében alapvetően egyszerűsitett Kodály mődszerrel rengeteg dalt megtanultunk, volt népdal, voltak mozgalmi dalok is , meg ami a könyvben volt. Sajnálom nem tanultam több kotta olvasást, irigyeltem azokat akik tudtak rendesen kottát olvasni, mert jártak a városi zene iskolába. Nagy kincsnek tartom, hogy megtanulhattam amit megtanultam, most látom milyen nagy kincs ez. A Kodály módszer , mint a világ legjobb zeneoktatási modszere, UNESCO emberiség intellektuális örökség listára került. Általános emberi gyarlóság nem értékelni, azt amink van, sokszor akkor ismerjük fel valami jelntőségét, nagyságát mikor már nincs, mikor már elveszitettük.


61255 tiramisu 2018-11-05 23:44:05 [Válasz erre: 61254 Edmond Dantes 2018-11-05 21:49:44]

DIVSZ -indulót? Miket beszél? Hogy lehet egy napon említeni a Kodály -módszerrel? - Nem értek egyet a véleményével, a hangnemmel sem !  A Kodály-módszer létjogosultságát megkérdőjelezni  nem csak  nem ildomos, hanem a kívülállóságát  is  igazolja. 


61254 Edmond Dantes 2018-11-05 21:49:44 [Válasz erre: 61253 takatsa 2018-11-05 20:35:15]

Már annyira hiányoltalak! Dehogynem mondasz erre bármit is, csak goromba legyen. Mi mindig olyan jól megértjük egymást. Én is egy mást, meg te is egy mást. Te például a Kodály-módszert. Én szerényen beérem néhány művével, amiket tényleg kedvelek :-)

De azért olvass el még 2-3, hozzáméhoz hasonló véleményt itt lejjebb! És hányan, de hányan meg se mukkannak! Legalábbis itt a nyílt színen nem. Max. majd úgy mint te.


61253 takatsa 2018-11-05 20:35:15 [Válasz erre: 61251 Edmond Dantes 2018-11-05 10:07:45]

Nem szívesen modok erre bármit is, de muszáj. Dühönghetnék is, de inkább nagyon sajnállak, ha ennyi jutott el hozzád a népdalkincsből és ennyit értettél meg a Kodály módszerből. Jó lenne, ha néhányszor végigolvasnád azt, amit leírtál, akkor talán rájönnél, hogy a tudatlanságod, lekezelésed és gyűlölködésed mennyire sérti nemcsak az érintetteket, hanem minden jóérzésű embert.


61252 Hangyász 2018-11-05 13:26:22 [Válasz erre: 61251 Edmond Dantes 2018-11-05 10:07:45]

Ez így van. Szegény jó Kodályt pedig a klasszikus zenét a gyerekekkel végleg megutáltató tanarak használják afféle rontást elkerülő talizmánként. Régebben voltak még olyan egyetemes műveltségű nem-ének- hanem pl. matektanárok, akik kedvenc zeneműveikkel példát mutattak tanítványaiknak, órán túl/kívül/alatt megismertetve őket olyan darabokkal, amelyekről a hivatalos oktatás még csak nem is hallott.


61251 Edmond Dantes 2018-11-05 10:07:45 [Válasz erre: 61247 Hangyász 2018-11-04 16:39:53]

Kimondani is sok, de nagyjából fél évszázada léptem a tinédzser korba és/de emlékszem, hogy mi, akkori iskolások nem tudtuk, sírjunk-e vagy röhögjünk az ún. ének-zene oktatáson. Kínlódva letudtuk a lejjebb már említett "kötelező gyakorlatokat" ének-zene órán, mert azt osztályozták. Aki megszerette a klasszikus vagy másmilyen zenét, netán hivatása lett, nem eme ének-zene oktatásnak és nem a Kodály-módszernek köszönhette. Sosem voltam különösebben pop-rock-beat fan, de akkoriban tombolt a "láz", a már klasszikusnak tekinthető Beatles és a többi nagy együttes a topon volt, a fiatalság a SzER és a "luxi" (luxemburgi rádió) új zenéit falta, itthon az enyhülés, évei, az "új gazdasági mechanizmus", a Táncdalfesztivál(ok) mint utólag kiderült hamis, de létező világa köszöntött be. A klasszikus zenei-színházi-filmes fronton -hogy ne csak "off", hanem "on" is legyek- szapora külföldi vendégjárás zajlott, új szelek fújtak, új zenei irányzatok jelentek meg itthon is. Mindennek semmi, de semmi köze nem volt a "Kodály-módszerhez" és a népzene körülbelül annyira kötötte le a fiatalokat mint a szoc. ünnep(ség)eken kötelezően elénekelendő DIVSz-induló vagy a többi mozgalmi nóta = semennyire. A népzene, néptánc, táncház-mozgalom kései fölvirágzása nagyjából a 70/80-as évek fordulójától a szelíd-szolidan éledező "pszeudo"-ellenzéki mozgolódás népies megnyilvánulása volt és szerintem ugyancsak nem a "Kodály-módszer" terméke. Napjaink föl- és megszállott pávái pedig -tisztelet a kivételeknek- nagyobbrészt az újból fölelevenített népies(ch) kurzust követik, haszonélvezik, "kodályi" ének-zenén kívül (helyett?) síppal-dobbal-nádihegedűvel, tánccal...pávatánccal súlyosbítva.

PS Marslakókkal még nem találkoztam, de valószínűsíthetően nagyobb lehet az affinitásuk a  bécsi klasszikához mint a mindenkori honi iskolásoknak a népzenéhez és a Kodály-módszerhez :-)


61250 Edmond Dantes 2018-11-05 09:58:25

61249 csubakka 2018-11-04 22:23:36

Most látom, hogy az eredetileg tervezett előadások felének lemondása után, az ingyen osztogatott jegyek mellett, az üres Carnegie Hallra is fittyet hányva, elhoznal Virtuózokból is gyerekeket ingyen koncertet adni. Arra kik kapják az ingyen jegyeket .? Tudja valaki.? Ez csak arrol szól, hogy otthon ezzel kérkedjenek, hogy felléptek NY-ban,  Szomszéd 12 éves killány, aki hegedül, de nem lesz belőle hegedűművész, is fellépett már a Carnegia Hallban, és ráadásul nem ő fizette a terembérletet.


61248 shiva 2018-11-04 20:37:33

Kékszakállú: kedvencem. Bizonyára sokaknak másoknak is. Itt: egészséges félháznál kicsit több... Nem a zenészeken múlott... Belenéztem az otthoni kínálatba: Moscow City Ballet, Csipkerózsika, Erkel színház: TELTHÁZ! Ez nem a Mariinsky Ballet, nem a Bolshoi Ballet, hanem a full commers "Moscow City Ballet" (ettől még nem rosszak persze! Több benne az orosz, mint a Magyar Nemzeti Balett-ben a magyar, de igaz, ők nem "NEMZETI", csak városi balett!). Akkor ez hogy is van? És Gardiner, Forradalom és Romatika Zenekara ÉS MONTEVERDI kórus! NAGYON, nagyon irigykedem. Otthon miért van tele a színház (jó persze, "csak" 2400 személyes"). Ja, hogy itt is minden más előadás előre egy évre el van adva - tisztelet a kivételnek (MÁO)! Na vajon miért? Mert érdekli az embereket a MINŐSÉGI kultúra. Ahogy ez így van mindenhol a világon. Itt NULLA kritika, meg sem említik, hogy volt (sajnos), De remélem majd lesz! A remény hal meg utoljára!


61247 Hangyász 2018-11-04 16:39:53 [Válasz erre: 61242 Edmond Dantes 2018-11-04 10:27:33]

Messzire vezetne a beható elemzés. Fél évszázada a népdalok még jelentettek valamit az iskolásoknak - ma már annyira távol állnak egymástól, mintha az erre teljesen alkalmatlan marslakókat próbálnánk megismertetni mondjuk a bécsi klasszikával. Továbbá a hivatalos kultúrpolitika igyekezett kordában tartani a mostanihoz képest bachi magasságokban leledző akkori könnyűzenét, a tanárok szakmai felkészültsége is sokkal jobb volt stb. Kodály meg valahol a maga álomvilágában élt, legalábbis a késői korszakában.


61246 Hangyász 2018-11-04 16:32:20 [Válasz erre: 61236 shiva 2018-11-03 20:39:12]

Maradtak annyian, hogy 2-án a váci székesegyházban előadják a Verdi-Requiemet.


61245 Hangyász 2018-11-04 16:31:03 [Válasz erre: 61244 Edmond Dantes 2018-11-04 10:44:40]

Nagano az a karmester, akit Welser-Möst mellett egyszer hallottam, és rögvest elhatároztam, hogy soha többé. Nagano talán idén tavasszal lépett fel a MüPá-ban a hamburgi zenekarával. Az ÚZÚ-ban hallott kritika megerősítette, hogy most sem csókolta homlokon a múzsa. Azt én teszem hozzá, megdöbbentő, hogy tud kihozni dögunalmat amúgy világklasszis együttesekből.


61244 Edmond Dantes 2018-11-04 10:44:40 [Válasz erre: 61229 Hangyász 2018-11-03 16:39:55]

Nem én hoztam még levésbé minősítettem Kent Naganót (ld.61218), de ha már valaki szóba hozta éspedig tévesen, azt kénytelen voltam kiigazítani.


61243 Edmond Dantes 2018-11-04 10:41:03 [Válasz erre: 61226 Klára 2018-11-03 11:47:16]

Ugye nem ön óhajtja eldönteni, kinek "lehet sok vagy kevés keresnivalója ebben a fórumban"?! Talán bízza ezt a fórumozó(k)ra és a szerkesztőkre, rendben? Akkor jó, ezt megbeszéltük. Közben lehet selymet vagy álmokat szőni a Kodály-módszerről, amiről itt lejjebb már többen megírták-megírtuk tömör véleményünket. Vagy lehet pl. helyesen megtanulni Kent Nagano nemzeti hovatartozását, ha már egyszer rá hivatkozott mint a japppán (zene)kultúra híres letéteményesére..és/de közben nyugodtan hallgasson Suppét is. Nem muszáj mindig pl. Stockhausent, Beriót, Boulezt (sem). Az ő Könnyű lovassága bátran fölveszi a versenyt az ön nehéztüzérségével ;-)


61242 Edmond Dantes 2018-11-04 10:27:33 [Válasz erre: 61231 Hangyász 2018-11-03 16:46:11]

Csak ismételni tudom ez alatti bejegyzésemet: tökéletesen egyetértek éspedig azért, mert ez pontosan így igaz! Az én korosztályom -nagyobb részben- azért utálhatta meg az ének-zeneoktatást és magát a klasszikus zenét, mert egyebek közt: mutáló, álmos kamaszokkal énekeltették kora reggeli énekórákon, máig emlékszem, velünk is orrba-szájba a "Hej Dunáról.."-t meg a "Komáromi kisleányt", szolmizáltattak és az énektanár kézjelekkel mutogatta és memorizáltatta a dóremifászólászidót. Hideglelős élmény máig. Tényleg fül, szív és érzék kellett ahhoz, hogy valaki zeneszeretővé netán zenésszé váljon. Épp itt az ideje végre kimondani: a király meztelen, a "módszernek" nagyjából annyi! A kegyelet szánnivaló hullámain nosztalgiázni és egy túlhaladott, anakronisztikus módszert hájpolni: szabad...csak fölösleges és veszélyes is. Meg persze még mindig jól meg lehet belőle élni bizonyos körnek és körben, ez igaz.


61241 Edmond Dantes 2018-11-04 10:16:02 [Válasz erre: 61227 Franca 2018-11-03 13:43:48]

Tökéletesen egyetértek éspedig azért, mert ez pontosan így igaz!


61240 Edmond Dantes 2018-11-04 10:08:41 [Válasz erre: 61223 telramund 2018-11-03 11:21:07]

Az az ország pár évszázados kulturális, történelmi, építészeti, természeti stb.hagyományait olyan megható, féltő szeretettel ápolja, ami például szolgálhat sok más nemzet számára. A Kolumbusz előtti kultúrákat nem az amerikaiak "irtották (és nem mellesleg fosztották) ki", hanem a spanyol és portugál konkvisztádorok. A kultúrát mindenhol pénzzel és pénzből alakítják ki. Az USA-ban magánadakozók járultak hozzá a magas kultúra felfuttatásához és fenntartásához.. Hogy messzebb ne menjek, a MET is (mindkétszer) zömmel magánadományozók pénzéből épült és későbbi produkcióikhoz is máig magánadományozók adták-adják össze a pénzt ld. erről pl. Bing könyvét. A Carnegie Hall sem véletlenül viseli az iparmágnás Andrew Carnegie nevét miként a Rockefeller-központ fő mecénása is egy másik pénzguru, John D. Rockefeller Jr. volt a gazdasági világválság (!) idején.

Szívesen ülnék egyszer a Mészáros Lőrincz Nemzeti Kultúrközpont egyik rendezvényén, ami azért viseli az ő nevét, mert ő volt-lesz az építkezés és a fenntartás fő finanszírozója...de attól tartok, ilyen eseményt én nem érek meg soha, sehol. 


61239 Búbánat 2018-11-03 23:55:39

tp://www.opera.hu/v/dijatado-a-magyar-opera-napjan/

 

A Magyar Állami Operaház Örökös Tagjainak Testülete Kiss B. AtillaPászthy Júlia és Rozsos Istvánoperaénekest, továbbá Kékesi Mária balettművészt választotta soraiba. Posztumusz Örökös Tag lett továbbá Borsa Miklós, az Opera egykori főmérnöke és műszaki igazgatója, Kukely Júlia és Szamosi Elza operaénekesek és Radnai Miklós, az Operaház legendás egykori főigazgatója.

A magánénekesek közül a Wagner-előadásokban kiemelkedő teljesítményt nyújtó művészeknek odaítélhető Závodszky Zoltán-díjat Kálmándy Mihály vehette át. Az ösztönös tehetséget és erős színpadi személyiséget jutalmazó Sudlik Mária-díjban Pánczél Éva, a biztos énektechnikán alapuló érthető hangképzés és a tiszta, szép magyar kiejtés magas szintű műveléséért odaítélhető Melis György-díjban Balatoni Éva részesült.

Az évad énekkari művésze Stefanik Márta és Kristóf István, zenekari művésze Könyves-Tóth Mihály trombitaművész lett. Az évad női kartáncosa Tarasova Kateryna, míg a férfiaknál Molnár Dávid részesült az elismerésben. A Vágó Nelly-emlékdíjat idén Pilinyi Márta díszlet- és jelmeztervező kapta, „Az előadásokért” emlékérmet Mucsi Miklós fővilágosító és Nyerges Árpádné szcenikai adminisztrátor, a Vasfüggöny-díjat pedig Noszkó Andrea titkársági asszisztens és Kun Vilibaldszínpadmester vehette át. A 2018-tól az Opera rangos belső dijat kíván alapítani az irodai munkakörben dolgozó munkatársainak, amelynek első kitüntetettje Nyilassy Ágnes nemzetközi referens. Az emlékplakett Dárday Andor egykori művészeti főtitkár nevét viseli, aki a legendas emlékezet szerint iróasztal mellől, egyetlen telefonnal felszerelkezve is képes volt összetartani az Opera hattérvilágát. A Krasznai János által készített díj jutalmazottjai a legjobb irodai munkatársa közül kerülnek ki. Az Opera ezen kívül idén is jubileumi arany emlékgyűrűvel köszöntötte azokat a művészeket és munkatársakat, akik 25 éve dolgoznak közalkalmazottként az intézménynél, köztük Popova Aleszja Kossuth-díjas balettművészt, a Magyar Nemzeti Balett első magántáncosát, Bányai Rita fősúgó, Fericián László festőművész, Hommer Csaba tánckari művész, Kónya György énekkari művész, Nyuli László zenekari művész, Paul Éva zenekari művész, Szajkóné Fojtó Enikő zenekari művész, Szeőke Zsuzsanna statisztaszervező, Szőnyi Sylvia énekkari művész, Wambach Tiborzenekari művész. 


61238 csubakka 2018-11-03 23:49:41 [Válasz erre: 61214 Edmond Dantes 2018-11-02 09:16:57]

Ebben is lóditott Ókovács, hogy meghivták őket a Carnegie Hallba. Senki nem hivta őket,kibérelték hatalmas osszegért, tekintetbe se véve, hogy igy nem lehet ott koncertet sikeresen értékesiteni, reklám , marketing promóció nélkül. Ezért azok is felelősek a kulturális kormányzatban, akiket Ókovács megvezet.


61237 Klára 2018-11-03 21:00:35 [Válasz erre: 61234 telramund 2018-11-03 18:34:26]

Szamosi ELza nem csak Puccini kedvelt Cso-cso-szánja volt, de ö énekelte  Minnie szerepét a Nyugat lánya 1912.évi  budapesti bemutatóján. Ha jól tudom, ez az előadás volt az opera első európai bemutatója, melynek betanítását a szerző személyesen irányította.


61236 shiva 2018-11-03 20:39:12

És jól olvastam, hogy 375-en utaztak ide?


61235 shiva 2018-11-03 20:39:10

A David H. Koch színház 2586 személyes. A matematika: (2586 - 1500 - fôigazgató füllentése)=kb. 1000 nézô/elôadás. Ennek fele (minimum) ingyen jegy + a társulat nem dolgozó tagjai.... akkor ez jóindulattal kb. 500 fizetô nézô (az itteni jegyárak töredékéért). Ezt otthon nem hívják hûtlen kezelésnek? Ezt közpénzbôl szabad? De tényleg!


61234 telramund 2018-11-03 18:34:26

Gratula az új örökös tagoknak.Ki jobban ,ki kevésbé megérdemelte.Viszont nagyszerű,hogy a régen elhunyt, kiváló szoprán Puccini kedvenc Cs -cso- szánja  Szamos Elza végre örökös tag lett.Igaz kissé megkésve.Erre az névre volt tervezve az örökös tag cunami?


61233 Hangyász 2018-11-03 16:53:15 [Válasz erre: 61228 joska141 2018-11-03 14:53:25]

Ez a budapesti arányokra lefordítva kb. annyit jelent, mintha idehaza esténként 300-an lennének kiváncsiak a MÁO produkciójára.


61232 Hangyász 2018-11-03 16:50:01 [Válasz erre: 61222 Edmond Dantes 2018-11-03 09:46:35]

A baj ott van, hogy a magas kultúra minden országban erre szakosodott rádióadókra és tv-csatornákra húzódott vissza, az iskolai irodalomoktatásból minden, a legkisebb szellemi erőfeszítést igénylő anyagot kiirtottak. A felsorolást folytatni sem érdemes.


61231 Hangyász 2018-11-03 16:46:11 [Válasz erre: 61227 Franca 2018-11-03 13:43:48]

Sokadszorra ismétlem: A "Kodály-apácák" elévülhetetlen bűne, hogy tudtommal a hivatalos zeneoktatásból "sikeresen" száműznek minden más zeneoktatási módszert. A gyerekek vagy megutálják a véget nem érő szolmizálást, vagy akik megtörnek, szolfézsgépek lesznek. A népdalokból visszaköszönő régi agrártársadalom pedig ma már semmit sem mond a gyerekeknek (50 éve még igen). 


61230 Hangyász 2018-11-03 16:42:40 [Válasz erre: 61217 nizajemon 2018-11-02 10:25:13]

OK, ezt az estét sikerült "levattázni". És a többit???


61229 Hangyász 2018-11-03 16:39:55 [Válasz erre: 61219 Edmond Dantes 2018-11-02 14:40:05]

Felőlem akármilyen nációhoz tartozhat, de akkor is a világ leginkább túlértékelt karmestere. Aki ott volt a 2008-as (?) dögunalmas Tavaszi Fesztivál nyitókoncerten, tudhatja, hogy nem a levegőbe beszélek.


61228 joska141 2018-11-03 14:53:25 [Válasz erre: 61216 Edmond Dantes 2018-11-02 10:20:14]

Ókovács Szilveszter mai - Operaház örökös tagjai cím átadásakori - beszédéből idézet a New York-i

"sikert jelzi, hogy 11 ezer eladott jegynél járnak, és nyolc előadásuk 1500-as átlagnézőszámmal megy."

 

 


61227 Franca 2018-11-03 13:43:48 [Válasz erre: 61226 Klára 2018-11-03 11:47:16]

A szoci korszaknak sok bűne volt, de a Kodály módszer kiírtása nem tartozott közéjük. Az iskolákban, zeneiskolákban is ezzel a módszerrel tanítottak. Nem valós az a megállapítás sem, hogy a népdalok helyett jött volna a csasztuska. Népdalokat oktattak, szerintem túlzott mértékben is,elemzésükkel együtt, akkori gyerekként  és zeneiskolásként túlzásnak éreztük, jó lett volna más zenei műfajokat is megismerni. 


61226 Klára 2018-11-03 11:47:16 [Válasz erre: 61222 Edmond Dantes 2018-11-03 09:46:35]

Bocs, ebben az országban generációk nőttek fel a Kodály-módszeren alapuló zeneoktatáson. Heti két énekórával, még a középiskolában is! És túléltük. Persze, a szoci korszak kiirtotta, mert a népdalok, népzenei kincs megismertetése mellett magyarságra, hazafiasságra is nevelt. Helyette jött a csasztuska, meg a "sződd a selymet elvtárs ", stb. Ma meg a valóvilág és egyebek. Ha önnek ez kultúra, akkor nem sok keresnivalója lehet ebben a fórumban.  Az ifjúság zenei nevelése pedig - ki hitte volna - már az általános iskolában kezdődik!

Egyébként hallgasson meg egyszer egy profi agykutató által tartott előadást, pl. Vizy E, Szilveszter, Freund Tamás, vagy mások, akkor lesz valami fogalma arról, hogy a művészeti tárgyak - ének, zene, rajz - milyen szerepet játszanak az agy fejlődésében. Persze, ez megint nem fog tetszeni, de sebaj, Ha valakinek ilyen támakörökről  csak Suppé és a "Könnyű lovasság" jut eszébe,, hát az nem engem minősít!


61225 Klára 2018-11-03 11:38:08 [Válasz erre: 61220 csubakka 2018-11-03 01:22:07]

Köszönöm!


61224 Klára 2018-11-03 11:38:01 [Válasz erre: 61220 csubakka 2018-11-03 01:22:07]

Köszönöm!


61223 telramund 2018-11-03 11:21:07 [Válasz erre: 61218 Klára 2018-11-02 14:06:53]

Mit lehet várni egy országtól,aminek pár évszázados hagyományai vannak,mielőtt kiílrtottak mindent ,ami előtte volt.(persze ez  nem számít bűnnek!)Egy hatalom és egy kultúra van a pénz hatalma és a dollármilliókon  kialakított kultúra. A minden lehetőségek országa egyben a összes hülyeség lehetőségének országa.Majmolásuk csak minősíti az egészet. Na meg a majmolókat.Nyew Yorknak nem csak fényei de árnyai is vannak,de erről az USA-ban nem beszélnek,ebben szemérmesek,csakúgy mint a fizetős itt nem illendő megnevezni weboldalak működtetésében( amiben olyan témák szerepelnek ,amik kikmerítik a súlyos bűncselekmény kategóriájét).Hamis az egész ,amit a pénz tart össze,na meg a háborúk hiánya kétszáz éve.Mert más odamenni országokba rendcsinálás címén(?) vagy védeni a hazánkat.Demokrácia.nagy kacaj,egyébként is téveszme.!


61222 Edmond Dantes 2018-11-03 09:46:35

Aki a kaliforniai "helyi iskolai korzet kommunikacios igazgatoja" velemenye alapjan itelkezik megfellebbezhetetlenul egy orszag kulturalis szinvonalarol, igenyessegerol, kulturalis befogadokepessegerol es 2018-ban a Kodaly-modszerre hivatkozik mint zenei oktatasi etalonra, az nem vadmagyar. Az masvalami. Az egy nagy magyar...Kaliforniaban.

PS  Az un. magas kulturat, annak befogadasanak merteket sem az USA-ban sem Japanban sem Magyarorszagon sem sehol nem videki iskolai korzetekben merik. A japan videki prefekturaban vagy a del-bekesi jarasban sem Beethoven a merce hanem Justin Bieber. Nalunk talan meg utobbi sem. Inkabb mondjuk Kis Grofo.


61221 csubakka 2018-11-03 01:28:16 [Válasz erre: 61217 nizajemon 2018-11-02 10:25:13]

Abszolút időszerű. és rávilágit arra, mennyire nem jól csináljuk a PR munkát. Egyszerűen nem vesszük figyelembe annak az országnak, piacnak az igényeit, kulturáját ahol valamit reklámozni, megismertetni. értékesiteni akarunk. Lásd Operaház most NY-ban. Nem ismernek minket, nincs most egyetlen jól felépitett, hires énekesünk, táncosunk se, de hatalmas melldongetéssel érkezünk meg egy két hetes vendégjátékra, melynek felét eleve le kellett mondani. Maximálisan negligálja a koncepció a helyi piac jellegzetességeit.


61220 csubakka 2018-11-03 01:22:07 [Válasz erre: 61218 Klára 2018-11-02 14:06:53]

Kedves Klára, mint veterán japán szakértő és tolmács maximálisan egyetértek véleményével. A japán kultura és amerikai kultura annak szinvonala. igényessége fényévnyi távolságra vannak. Itt Kaliforniában, ahol élek levadmagyarozaztak, mert Kodályra mertem hivatkozni, mint etalonra a zene oktatásban. S mindez a helyi iskola körzet kommunikációs igazgatója volt, s egyéb ugymond kulturát támogató szervezetek szerint is mindegy, hogy a gyereknek Justin Bieber vagy Beethoven a szinvonal. Nekik ez egyenértékű, az a csoda , hogy a kultura rombolás ellenére még van egy elenyésző kisebbség, aki még érdeklődik a valós értékek iránt USA- ban. 


61219 Edmond Dantes 2018-11-02 14:40:05 [Válasz erre: 61218 Klára 2018-11-02 14:06:53]

Csak egy észrevétel: Kent Nagano kaliforniai születésű, bizonyos értelemben és ma már úgyszólván "tősgyökeresnek" mondható, harmadik (!) generációs japán-amerikai. Az amerikaiaknak az európai (és más) zene- és egyéb kultúra iránti fogékonyságával kapcsolatos megállapításai pedig nagyjából annyira helytállóak mint amit Kent Nagano származásáról írt.


61218 Klára 2018-11-02 14:06:53 [Válasz erre: 61216 Edmond Dantes 2018-11-02 10:20:14]

Csak egy észrevétel: Japán és az USA zenekultúra és a más népek zenéje iránti érdeklődés tekintetében nem egy napon, egy hónapon belül nem említhető együtt! Jelenleg a Kodály-módszer ismerete, ismertsége,eilsmertsége, stb Japánban messze nagyobb mint nálunk.(az olletékesek szégyenére) Fogékonyak, érdeklődőek más kultúra iránt, kíváló karmestereik vannak -  pl.  Kobajasi Kenicsiro, ,Kent Nagano, és remek énekeseik, énekesnőik. Amerikára úgy alapjáraton nem jellemző, hogy kezét-lábát törné az európai kultúra iránt.

Nem csatlakozom egyik oldali korábbi véleményekhez sem, de sajnálom azokat a művészeket, akik ezeken az előadásokon felléptek. Az önnön és egymás mosolyában, dícsfényében "tündöklő" illetékessekkel pedig ezt az egész cécót vastagon megfizettetném!

 


61217 nizajemon 2018-11-02 10:25:13 [Válasz erre: 61212 shiva 2018-11-01 18:23:47]

Szomorú ez a történet.Nézem a kiadott fotókat,potentát annyi a képeken,hogy teleobjektív legyen a talpán,ami befogja az összes fontos embert,hogy a még fontosabbakról el ne feledkezzünk.Nem,nem az általam emberként nagyon becsült Áder Jánosról és a nejéről beszélek.Így,ebben a formában miért kellett ez? Nem jobban járt volna a Ház,ha ezt a pénzt reklámra fordítják?Apropó reklám és országimázs.Kijött egy film,amely népszerűsíteni akarja az országot.Ez klassz.Ám még mindig csikósok,paprikapor száll tova,népviselet.Mint 40 éve.Még tavasszal írtam egy potentátnak,hogy érdemes lenne egy őszi-téli imázsfilmet csinálni,drónokról csoda képsorokat lehetne felvenni a kivilágított fővárosról,kísérőzeneként a Normából lehetne adni zenét-éneket.Itt van két nagyszerű énekesnő hozzá.Japánban,Koreában,Kínában elájulnának a gyönyörtől tőle.Válasz nem jöve 3 hónapig.Akkor írtam egy úrnak,ő azonnal válaszolt is,jónak tartva az ötletet,de tudatta,hogy a terület nem hozzá tartozik,amit akceptáltam.Sok nálamnál okosabb ember ír ide,és olvassa az oldalt,kérem,csak annyit írjon valaki,hogy ez nem fáin/időszerű,stb,






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.