Ameddig egy tehetsegtelen ambar jo politikai kapcsolatokkal rendelkezo szajhos elo nem bujt es mutatos handabandazast nem csapott a foigazgatoi iroda papirkosaraban turkalva.
Erre a szövegkörnyezetbhől kiragadott részre gondoltam.
Sem a papírkosárról sem a papírkosarasról nem tudok semmit.
Hova lett a papírkosaras?
Peterovics befűteni tudott, nagyon...
ASZ allasfoglalasa mintha nem egeszen ezt az idilli kepet mutatna. Tessek atfutni!
Harmadszor is (61054,61056): benazik. Vagy inkabb mar arra sem kepes.
Az MSZP és a kommunisták saját sz Operaházba kinevezett emberik alól az állandó pénzmegvonással mindig kihúzták a talajt. Igy járt Peterovics, aki nem tudta, hogy világitson, vagy fűtsön. Kétszer Szinetár is igy járt. A megkapott szubvencio =akkor kb 4,5 milliárd) harmadát elvitte a MUPA. stb. Ugyanott volt,mint előző igazgatása alatt. Akkor most nem jobb, hogy Orbán mindig, ad ha az Operaház kér?
Amint az ártatlan és üldözött bal oldal hallgat és nem csupán vádol!Hahahaha......
Lasd ugyanerrol meg 61054 es 61074 is = ugyanezt irtam a vegen. Benaznak.
Ugyan már! Nem foglalkozik az Operával a baloldal! Jobbról jön a támadás, ami kicsit sem alaptalan. Győriványi se bírta a krtitikát, dagadt is a feje tőle rendesen, de a mostani főigazgató ebben is mindent visz!
Az Erkel újranyitásának én is örültem, de csak ezen a fórumon kb. ezredszer olvasok a újranyitásról hozsannázó laudációt. Talán már túl lehetne lépni rajta. Mellesleg (?) az Erkel mai állapota félkésznek (sem) nevezhető..a többi jelenleg csak ígéret. Az Ybl-palota felújításával kapcsolatban a minap tett közzé a "balsodorhoz" nem sorolható ÁSz súlyosan elmarasztaló jelentést, személy szerint említve-elmarasztalva a Főigazgatót. És még hol vagyunk a megnyitástól? Az Eiffel-szerelőcsarnok dicsőítését enyhén szólva is korainak tartom: ha már kész lesz, megnyitották, kialakult a repertoárja és a (törzs)közönsége és elnyerte a nézők, továbbá az ott dolgozó művészek és személyzet tetszését, akkor térjünk vissza a dologra...
"Fischer alig volt itt... , de ő mondott fel. Jobb is." Neki biztosan jobb, nekünk: aligha.
Kovalik Fidelioja nekem sem tetszett túlzottan, de nem tudok értelmezni olyan véleményt, amely valakinek a munkásságából egyetlen, neki speciel nem tetsző darabot emel ki. Én sem írom azt, hogy minden Kovalik-rendezéstől el vagyok ragadtatva (nem is láttam mindegyiket), pedig kiemelhetném például a Xerxest vagy a Mefistofele-t: mindkettő remekbe sikerült munka és a vártnál jóval szélesebb körben tett fogyaszthatóvá, kedveltté két, nem éppen tömegeket vonzó operát. Vagy 2006-os Mozart-rendezését a Millenáris-teátrumban.
Még egyszer (lásd itt 61054) emlékeztetni szeretnék, hogy Ókovács Szilveszter -és több más, "jobboldalinak", "konzervatívnak" számító személyiség, kulturális vezető- ellen nem a "balsodor" felől érkezett a legerősebb támadás, hanem a kormányközeli Magyar Idők "publicistája", konkrétan az illető Kinek a kulturális diktatúrája? c. jegyzetei felől.
Egyébiránt jómagam nem azt tapasztaltam, amit ön aképpen fogalmazott meg, hogy a (MÁO) vezetés bírálatának "régen nem volt politikai felhangja és indítattása". Csak bő három éve vagyok itt, de olykor, például az itteni rejtvények fejtése közben elő-előjönnek olyan régebbi momus-beírások, szócsaták, köztük erős politikai felhangúak is, amikhez képest a fórumunk mostani tónusát nyugodtan nevezhetjük akár kordiálisnak sőt családiasnak :-) És akkor még-már nem is láthatók az anno bizonyára kimoderált kommentek.
Az kétségtelennek tűnik, hogy a kritikai hangot mostanság finoman szólva is nehezen, konkrétabban: igen rosszul fogadják a hatalomban lévők, köztük például MÁO főigazgatója...de, még egyszer: nem csupán és nem elsősorban a "balsodor" felől, sőt.
Őn sajátmagát cáfolja meg egy bekezdésen belül! Jó a repertoárcsere, de nem hibátlan, stb. nem ismétlem meg becses sorait. Ha valami nem hibátlan, az nem jó! A társulat felbomlása - kinek is jó és miért? Valamikor rang volt a MÁO társulatához tartozni! Kiváló énekesek nem jutnak szerephez, kinek jó és miért? Külföldi közepesek jönnek nagy pénzekért helyettük, kinek jó és miért? Pár napja, hete éppen a balettkar tökéletes elkülföldiesedéséről volt szó ebben a fórumban, az sem biztos, hogy jó!
Az Erkel újranyitása az egyetlen pozitívum, az Eiffel Műhelyház első perctől vitatott, csak bizonyos körök nyomására ez nem kapott nagyobb nyilvánosságot. És nem utolsó sorban, ha valakinek történetesen más a véleménye, az nem a sárga irígység megnyilvánulása, hanem egyszerűen más vélemlnyen van!
A sztidalmazás, fröcskölődés azok jól bevált szokása, akik sárgulnal az irigységtől, mert valakinek fut a szekere. És akinek most fut a szekere, csinált kiemelkedő dolgokat. Ilyen az Erkel újranyitása, az YBL-palota felújítása és az Eiffel Műhelyház6 kialakítása. Jó, de nem hibátlan a repertoárcsere, sok klasszikus opera hiányzik a játékrendből, de sok új is bekerült. A társulat felbomlása sem vált be teljesen, a darabra szerződtetés jó dolog, de így előfordul, hogy valaki több hónapigt nem léphet színpadra, így nehéz karban tartania magát, stb...
Nagyon jó viszont a kommunikáció, a sok új kiadvány és a lemezkiadás.
Feleslegesen ne méregáriázzunk, hanem segítő szándékkal segítsük kovácsolni operajátszásunk jövőjét.
Nyugodtan címezheti nekem is!Senki nem védi a főigazgatót,de halálosan unalmas ,hogy részben saját,részben jól ismert álnickes néven írógatók-többnyire általam személyesen is ismert , a jobb oldalt mélységesen gyűlölők fröcsöghetnek éjjel nappal.Minden vezetésnek megvolt-van a jó és rossz oldala..Mindig voltak mellőzött és futtatott énekesek-így ki,ki szidhatta vagy dícsérhette nyugodtan a vezetést. .De régen nem volt politikai felhangja és indítattása,ami jelen esetben viszont első helyen van a szidalmazóknál.
Úgy szeretem, hogy ha valaki nem szépeket mond Ókovácsról, akkor itt valaki egyből hozz a balos sodort. Ez igazán kultúremberhez méltó hozzáállás. Hát megsúgom, hogy nekem speciel a Kovalik-Vass-Fischer alatt se tetszett sok minden. Példának okáért a repertoár megnyirbálása, az Erkel bezárása és még lehetne sorolni. Akkor se sáfárkodtak a legjobban a humán erőforrásokkal az Ybl-palotában. Azóta repertoár építési kísérletek voltak, megnyílt újra az Erkel is, voltak jobban sikerült bemutatók, felújítások, de sok minden lefelé megy, nem fölfelé. Ez pedig független a párt szimpátiától - ami nekem jelenleg nincs, mert minden pártot szkepticizmussal szemlélek és egyikben sem hiszek.
Erre majd csak évekkel később lehet biztosan válaszolni, most a Csipkerózsika-álom van, oszt majd vagy jön a királyfi, vagy minden így marad...
Köszönöm, ám ebből szerintem nem derül ki, vége-é a BFT(Z)-nek?
Szóvá tette már valaki, hogy szép csendben elhalálozott a Budapesti Filharmóniai Társaság, avagy csak Hófehérkéhez/téli álmot alvó állatokhoz hasonlóan hasonlóan hibernált?
szolt a zenekar. Es a foszereplok értették, hogy mirol énekelnek.
Biodíszletkémet felmentették. Megúszta, ha volt mit megúsznia. Ez a jó gazda okossága.
Bizony így lehet, mert 2004 ben Kovács János alatt égész máskép szolt zenekar.
Fischer alig volt itt... , de ő mondott fel. Jobb is. A papírkosaras az igazát kereste, de nem találta. Kovalik Fideliója szivárványvilág volt, nem opera.
Kocsárnak tele van a burája kottákkal. Legalább a felét ki kelolene selejteznie. Akkor legalább jobban elmélyedhetne a partiturákban és fő-zeneigazgatói minőséget produkálhatna. De ez csak rutin. Ami wegyenlő a semmivel.
Sajnos a kritikusnak igaza van. En láttam és hallottam ezt az eloadást Pozsonyban.
Esetleg ha Kocsár úr kevesebb feladatot osztana magára, a kevesebb több lenne, és akkor talán nem katyvaszolná össze a remekműveket! Még az is az alap probléma, hogy meg sem tanulja rendesen az operákat, nincs is rá ideje, és jó magasról tesz rá, hogy kinek mi erről a véleménye!
Igen, pont ezek azok a "magas labdák", amiket könnyen le lehet ütni: "nem értették a zenét" meg "rossz a szöveg(ki)ejtés". És amelyik labdát könnyen le lehet ütni, azt a kritikusok le is ütik azaz lehúzzák a kérdéses produkciót. A rossz szöveg(ki)ejtés -akár igaz, akár nem- a kritikusok végső adu-ásza máskor, máshol is, ha másba esetleg nem tudnak belekötni. Ráadásul a Jenufát sokszor, sok helyen játsszák, tehát még azt sem lehet(ett) elvárni, hogy mint saját ritkaságnak örüljenek neki a házigazdák.
Nem hiszem, hogy ép a Jenůfával kellett volna Prágában a MAO-na vendégszerepelni. Kratochvil ur,jeles opera kritikus ,nagyon lehúzta az eloadást.Tobbek kozt írja, hogy a karmester és a zenekar egyáltalán nem értette meg Janáček zenéjét. A szolistáknak nem sikerult a cseh nyelvel megbirkozni/ kivétel Kovécsházi, Kiss B.A./
operaplus.cz/madarska-jenufa-na-zofine/
Valoban volna mit mondani a Fischer-Kovalik korszakrol -nem keves jot is!- persze nem csak pozitiv dolgokat, hiszen mint talaloan megallapitja, az eppen aktualis vezetes valakiknek soha nem volt/lesz jo. Azt is meg kell azonban allapitani, hogy Okovacs Szilveszter ellen az eddigi legfeltunobb es legnagyobb visszhangot kivalto tamadast n e m a "fo balsodor" hanem eppen ellenkezoleg: a "fo j o b b sodor", nevezetesen a lejjebb emlitett savonarolai ambiciokkal megaldott vagy megvert, nemreg meg tarsashazkezelessel is foglalkozo "publicista" (igy=idezojelben: "publicista") inditotta el a Magyar Időkben. Lehet, hogy a tamadas vegul kamunak vagy vaklarmanak bizonyul, ezt majd a jovo donti el. Foigazgato ur a cikk megjelenese utan mindenesetre kezzel-labbal kapalodzott-mentegetozott-intezkedett a tamadast kozvetlenul kivalto Billy Elliot-ugyben. A balsodor nemhogy tamadni, de meg benazni sem tud.
Arról(Ficher-Kovalik) a korszakról is volna mit mondani és nem pozitív dolgokat.Valami mégis oké,ha a fő balsodor ennyire támadja a jelenlegi vezetést.Az éppen aktuális soha nem jó és nem volt jó (egyeseknek) Lukács Miklós igazgatósága alatt sem,mert igencsak benne voltam az akkori operaéletben.
Szakacs Arpad jelenleg az erre egyedul alkalmas szemely. O mar el is kezdte az "Okovacs (kifuras)-projektet". Esetleg Orban Janos Denes.
A"kedves" Vass Lajos -mint talan irtam mar- inkabb biodiszlet volt. Ameddig egy tehetsegtelen ambar jo politikai kapcsolatokkal rendelkezo szajhos elo nem bujt es mutatos handabandazast nem csapott a foigazgatoi iroda papirkosaraban turkalva. Csereben 48 orat igazgato lehetett. Vass Lajos viszont hagyta dolgozni a Fischer Adam-Kovalik Balazs parost. Talan ert annyit a munkajuk mint utodaike. Mondhatni joval tobbet ert. Szerencsejukre es a mi szerencsetlensegunkre a kulfold merhetetlenul azazhogy merhetoen tobbre ertekeli muveszi munkassagukat. De ebben sincs uj a Nap alatt pl. Mahler ota.
Csináljunk statisztikát: a legtöbb előadás, a legtöbb külföldi művész, a legtovább igazgató, a legnagyobb átalakítások - Ókovács a legeklegje.
Ókovács számmágiában él és az adatok bűvöletében - hadd ne mondjam melyik rendszer volt hasonló.
Pozsonyt az a megtiszteltetés érte, hogy fogadhadta a MAO társulatát. Tegnap elott a Jenůfát adták elo. En tobbet vártam az eloadástol. A zenekar hibátlanul játszott de lélek, szív és dráma nélkul - Kocsár Balázs vezényelt.
Annál szebb volt a tegnapi Székely fono. Megint a kiválo operazenekart hallottam. Petr Popelka, fiatal cseh karmester, nagyon huen tolmácsolta Kodály gyonyoru zenéjét.Schock Atala a Háziasszony szerepében remekelt.
t.
Ókovács felfuvalkodott nyilatkozatai egy egyre betegesebb elme torzított nagyzolásai! Olyan mértékben vert szét mindent, semmisítette meg a normális működéshez, és legalább az alap színvonal megtartásához szükséges szakmai és egyébb feltételeket, hogy csak renélni lehet , hogy valakik, valamikor, elengedhetetlen hozzáértéssel és alázattal vissza tudják hozni az intézmény, és a műfaj méltóságát, renoméját!
Egyetértek, kiegészítve azzal, hogy bűn volt kihagyni a ziccert, ami az MSZP-székház elköltözésével állt elő. Meg kellett volna szerezni a telket (dupla telket, a szomszédos KISZ-székházat ugyanis már időközben lebontották, valószínűleg ez lesz a sorsa a volt pártháznak is) üzemháznak, díszletraktárnak, háziszínpad(ok)nak, próbatermeknek (balett-termek, karterem). Szerintem mind elfért volna. Aztán meg kellett volna várni az Eiffel Műhelyház teljes elkészültét, ami persze szintúgy csúszott. Lehet, hogy Ókovács az idei választások előtt akart biztosra menni, de aggodalma, ha volt is, már okafogyott, hisz megnyerte az újabb öt évét és nem sokkal utána a kétharmad is maradt. Szerintem Ókovács arra gyúr, hogy megdöntse, vagy legalábbis beállítsa báró Lukács Miklós 12 éves rekordját. Tett is már erre célzást interjúkban.
Jobb- és baloldali kormányoktól és operai felső vezetésektől teljesen függetlenül: ez egy 1995-ben, a Bokros-csomag idején kezdődött folyamat, amit Ókovács 2012-ben csak betetőzött, amikor megszüntette a maradék közalkalmazott magánénekesek ilyetén jogviszonyát.
Egyébként Ókovács legalább zenei végzettségű, bármennyit szidjuk is (joggal), hiszen a kedves Jutocsa és Vass Lajos abszolúte nem értettek a komolyzenéhez.
Talán már említettem itt évekkel ezelőtt, hogy egyesek szerint az utolsó igazán nagy korszak báró Lukács Miklós rekordhosszúságú,12 éves igazgatói periódusa volt. Mihály András idejében még megvolt ez a színvonal, de a visszafordíthatatlan erjedés már akkor megindult. Csak az kideríthetetlen már, hogy ki volt "Wotan" és pontosan mikor és mivel nyeste le az Őskőris legszebb ágát dárdának, mi által egy visszafordíthatatlan folyamatot indított el. Persze nem feltétlenül a Házon belül kell keresni, és nem egy megnevezhető személyt. A világ változott meg nem éppen előnyére az elmúlt évtizedekben nem csupán nálunk, hanem az 1990 előtt oly hőn vágyott Nyugaton is.
Csak nem az "ízesített" szentem-lelkem?
Valóban! Hogy lehet hosszú hónapokig opera nélkül hagyni a budapesti közönséget, amire a múltban még sohasem volt példa? Miért nem játszik az Erkel? A társulat, ami igazából már nem társulat, hanem produkciókra összeverődött, és kevés kivétellel szakmailag erősen megkérdőjelezhető összetételű fellépők egylete! A háttérben pedig az igazgató mellett egy olyan nő ítél, szerepet oszt, és Istent játszik, akinek erre szakmai értelemben semmi joga nem lehetne!
A felújítások szükségességét mindenki elismeri.
A mértékét és módját már kevesebben tudják megítélni.
A költségeit még kevesebben.
És ezt nagyon jól ki lehet használni személyes karrier szempontjából!
Nem lett volna szabad nekiesni az Operaháznak addig, mig nem készül el az ipari háttér a Ganzban és nincs teljesen MEGújítva, kibővítve az Erkel!
Különösen nem egy alkalmatlan ember kezébe adni, aki a szétbombázással kényszerhelyzetet teremtett a maga javára.
Nem látszik a vége, de jól látszik a VÉG. Opera helyett látványosság, vándorcirkusz, MNB helyett ST magántársulat, egyre kevesebb magyarral, magyar milliárdokból!
Nagyon nehéz lesz ismét színvonalas egyensúlyba hozni a műfaj Bazilikáját!
Megint:
https://www.napi.hu/ingatlan/opera-felujitas-csuszas-kultura.669591.html
Az idézett cikk hosszan foglalkozik a felújíátssal, a már biztos befejezési időpont csúszással és az ezzel összefüggő hatásköri vitákkal.
Sajnos ez minden állami beruházásnál, a legtöbb országban ilyen. Elég csak a berlini Staatsoper felújítására gondolni.
Ami megkülönbözteti a többitől nálunk: a korrekt tájékoztatás teljes hiánya, a hallgatás, a félreinformálás, az alaptalan bizakodás
Nem idézem teljesen (a szavak egy része nem is írható le nyomtatásban) Örkény egypercesét az 50-es évekből. Amikor újságíróként az akkori sztálinvárosi nagykohó augusztus 20-i elkészültéről faggatózott....De sajnos még most is itt tartunk...
Utólag megnéztem az Opera Café múlt heti számát.Ókovács Szilveszter Uzoni Máriával beszélgetett részletesen az örökös tagsággal kapcsolatban.Nyilván semmi közöm közelről,de az opera környékén tartózkodva évtizedek óta volt egy,két igazán nem tetsző terv,ami elhangzott.Jó terv ,hogy bővítik az örökös tagok számát,de nem értek egyet azzal,hogy a vezetés magának akar két helyet a jelölésre.Ez nem egészséges ötlet úgy is írhatnám ,hogy
felettébb gyanus.Aztán mi van a titkos szavazással,ami eddig működött?.Miért kell mindent átalakítani?El kellene ezen jobban gondolkozni.Nem igazán értek egyet a külföldön élő,ott karriert csináló énekesek örökös tagságával sem.Mitől lesznek ennek az operának az örökös tagjai?Lehet egy ,két vagy egyetlen év tagsággal sem rendelkeznek.Vannak elegen ,akik rajtuk kívűl megkaphatják.Ezzel a fáradtsággal a többször Magyarországon vendégszereplő énekesek is kaphatnak örökös tagságot.
Operaházunk örökös tagja, Berczelly István ma ünnepli nyolcvanadik születésnapját. Szívből gratulálunk, Isten éltesse erőben, egészségben, jó kedvben. Köszönjük felejthetetlen alakításait, emberségét, kollegalitását.
Ez a cikk / "2023-ig Ókovács Szilveszter lesz az Opera ura" / 2017 novemberében született.
De ha jól látom, Főig. urat további 5 évre prolongálták! Ezek szerint a pü fegyelem betartása, betartatása és az ÁSZ jelentésének figyelembe vétele csak kisvállalkozóknál, illetve "nem közeli" pártoknál és civil szervezeteknél feltétel!
A kérdéses jelentés megtalálható az ÁSz honlapján.
Interneten ma több helyen, hasonló címekkel megjelent:(csak egyet idézek):
https://24.hu/kultura/2018/09/06/lesujto-kritikat-kapott-az-operahaz/
Az Állami Számvevőszék most tette közzé jelentését az Operaház kizárólag beruházásokkal összefüggő gazdálkodásáról, illetőleg annak - legenyhébb kifejezéssel - hanyagságairól.
Ez egy kicsit ellentétben áll Ókovács Szilveszter korábbi, több nyilatkozatával, mely szerint mindenhol a leggazdaságosabb megoldásokat választották a most zajló felújításnál, új épületek kialakításánál, eszközök beszerzésénél.