vissza a cimoldalra
2018-10-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61158)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4071)
Társművészetek (1278)
Kedvenc előadók (2824)
Milyen zenét hallgatsz most? (24998)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Momus társalgó (6348)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11291)
A csapos közbeszól (95)

Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1506)
Franz Schmidt (3199)
Operett, mint színpadi műfaj (3722)
Kiss B. Atilla (182)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2933)
Élő közvetítések (7456)
Lisztről emelkedetten (920)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4356)
Zenetörténet (239)
Zenei események (993)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (592)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1118)
Charles Gounod (220)
A hangszerek csodálatos világa (182)
Gioacchino Rossini (1019)
Opernglas, avagy operai távcső... (20146)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

60269   Heiner Lajos • előzmény60268 2017-12-30 18:40:15

Kedves Klára, köszönöm, nem emlékeztem, hogy ilyen későn váltak szét "hivatalosan".

60268   Klára • előzmény60263 2017-12-30 18:23:34

Kedves Lajos, az akkori férj Giovanni Battista Meneghini - innen a Maria Meneghini Callas név - akivel 1949-ben házasodtak össze és 1959-ben Onasszisz okán váltak el. Köztudott volt, hogy Meneghininek olyan igényei voltak fellépti díjban, útiköltségben, és egyéb juttatásokban, melyek más énekesek házastársait nem illették meg, és amiket  csak komoly nehézségek árán tudott a MET teljesíteni, ha egyáltalán.

Callas először az 1956/57 évadban lépett fel a MET-ben, Norma, Lucia és Tosca szerepében., ezt több további fellépés követte. Callas életéről és pályafutásáról igen részletes leirás található a Wikipédián.

60263   Heiner Lajos • előzmény60261 2017-12-30 15:21:01

Kedves Kára, ki volt az "akkori férje", és melyik évből datálódik a történet? Köszönettel a válaszért!

60261   Klára • előzmény60260 2017-12-30 13:44:51

Lehet, hogy Bingért sem rajongott mondenki - a határozott, céltudatos vezetőkért általában nem rejomganak. Főleg a különböző szakszervezetek vezetői nem rajongtak érte, mert több esetben sikeresen lépett fel "kissé" eltúlzott követeléseikkel szemben, Mindettől függetlenül, 22 éven át volt intendáns és önként vonult vissza 70 évesen. Nem kevés érdemeinek egyike az 1966-ban átadott jelenlegi épület. Callas Bing vezetése alatt több évadban, több alkalommal lépett fel a MET-ben, és még többször felléphetett volna, ha akkori férje nem támaszt teljesíthetetlen követeléseket. (lásd: Bing 5000  nights an the oper - magyarul megjelent 5000  este a Metropolotan-ben c. önéletírás.)

60260   Cilike • előzmény60256 2017-12-30 12:50:13

Nem értem, hogy jön ide Levine? Ő sose volt igazgató, legfeljebb zenei igazgató. Ókovács meg nem molesztált fiúkat. Bing más eset, bár tudtommal érte se rajongott mindenki, például nem tudta felléptetni Callast.

60256   parampampoli • előzmény60255 2017-12-30 08:52:34

Milyen blaszfémia ez, egy gondolatkörben említeni Binget, Levine-t és Ókovácsot? Szkamai értelemben ég és föld a különbség!!

Ami pedig az alternatív pályázókat illeti: ki vállalja fel önként és dalolva, hogy egy pályázat után, amelyen úgyis csak elbukni lehet, mert mindenki tudja előre, hogy ki fog nyerni, nyakára tegyék a kést, és 5 vagy akárhány évig semmilyen munkalehetőséget ne kapjon? Korunk és hazánk nem a mártírok világa.

60255   Klára • előzmény60253 2017-12-30 07:49:39

Biztosan létezik, csak éppen az eltelt időszak színházigazgatói pályázatainak tapasztalata alapján nem pályázott, nem pályáztak! Miért kockáztatnának meg egy fiaskót? Ami egyébként azért is sajnálatos, mert aki konkurrencia-mentesen tevékenykedik, többet enged meg magának, és nem biztos, hogy mindig jó irányban halad.

Persze, ehhez nyilvános pályáztatás kellene, politikailag elkötelezetlen szakértők bevonásával, és akkor talán tudnánk, mi a másik oldal véleménye.

Egyébként az igazi egy abszolut politika-mentes szakmai vezetés lenne, ami nálunk jelenleg utópia. Érdekes lenne megnézni, hogy egyes európai vezető operaházak - London, Párizs, München -, stb. igazgatói hány évig működtek, és hány kormányváltást éltek meg. Rudolf Bing 22 évig volt a  MET intendánsa, Levine 40 évig a művészeti vezető. Nem hiszem, hogy bárkinek eszébe jutott volna egy elnökválaszás vagy kormányzóválasztás után megkérdőjelezni, folytathatják-e tovább tevékenységüket! (bocs, most csak a művészi munkára gondoltam!)

60253   IVA • előzmény60252 2017-12-30 07:33:32

De szerinted létezik olyan, akinek a javaslatait érdemes lenne meghallgatni, mert hiteles szakértelmű ebben a művészeti ágban? Ha lennének ilyenek, pályázhattak volna a főigazgatói posztra, ha másért nem, hogy részletesen, színvonalasan elmondhassák az elképzeléseiket.

60252   álmodó • előzmény60249 2017-12-30 05:45:58

Pont arról ír Momo, hogy nem hallani alternatíváról....Pedig -akárhogy is-, mégiscsak kellene, akkor is ha nem választanánk, de legalább lenne.

60249   IVA • előzmény60245 2017-12-30 03:29:39

Engem például nagyon érdekelne az ellenzék mondanivalója kulturális ügyekben, és egyben az Operaház kapcsán. Mit képviselnek, milyenek az elképzeléseik a jövőt illetően. Mekkora Operát képzelnek el, hány előadással, milyen színházi struktúrában

1. Kíváncsi vagyok, melyik ellenzéki párt mondanivalója érdekelne. Mert van egynéhány, sőt lesz még több is: http://nepszava.hu/cikk/1148950-nem-riadtak-vissza---tovabb-szaporodnak-a-partok

2. Olyan sok ellenzéki politikust szoktál látni az Operaház és az Erkel Színház nézőterén? Olyan gazdag tapasztalataik lehetnek, annyiszor megnyilatkoznak a médiában opera-ügyekben, hogy szerinted érdekes lehet az ő elképzelésük a jövőt illetően? Érdekes lehet, hogy ők mekkora Operát képzelnek el stb.?

Ebben a földi életben én már nem akarom hallani, milyen alternatívát kínálnak „a szakmapolitikai túloldalon”. A 2010 előtti ciklusban megtudtam, köszönöm szépen. Azóta egyebet sem tesznek, mint megtámadgatják a közbeszerzési pályázatok eredményeit, nehogy előbbre jusson az a szerencsétlen Operaház. Dögöljön meg a szomszéd tehene is – ez a szakmai politikájuk vezérelve, amit Te is idézel olykor.

Most azért is fakadtam ki egy kissé, mert tegnap – túl az Andrea Chénier-koncert nagyszerűségén –, belépve az Erkel nézőterére, bár nem először, lenyűgözött annak a hangversenydobogóvá alakított színpadba szinte átolvadó látványa. Bizony eszembe jutott, hogy ezen a helyen, egy ellenkező történetben, akár vásárlási szenvedélyünknek is hódolhatnánk, mekkora Black Friday-eket lehetne itt csapni. Vagy, az ellenkező történet egy másik változatában, akár rabló-pandúrt is játszhatnánk az Erkel Színház helyén tátongó gödörben.

60245   Momo • előzmény60244 2017-12-29 18:32:14

Szerintem nem az a jó vezető, aki alatt mindenki mindent vitat, és lényegben csak egy kuplerájt menedzsel. Demokrácia a választásokon van, ott el lehet menni szavazni, és "ellentmondani". És nagyon hasznos tud lenni, ha van egy politikai ellenzék, megfelelő kínálattal, amiből tudnak választani az emberek. Engem például nagyon érdekelne az ellenzék mondanivalója kulturális ügyekben, és egyben az Operaház kapcsán. Mit képviselnek, milyenek az elképzeléseik a jövőt illetően. Mekkora Operát képzelnek el, hány előadással, milyen színházi struktúrában, (milyen szerepet szánnak a vidéki opera tagozatoknak, stb). És akkor lenne miről beszélni. Ugyanilyen alapon lehetne vitatkozni Ókovács elképzeléseivel (mennyiség vs minőség, valóban a kőbányai bázisba kell-e önteni a pénzt, stb.) Lehetne, ha lenne valaki a szakmapolitikai túloldalon, akinek az lenne a dolga, hogy odafigyel, ellenőriz és alternatívát kínál.

60244   nickname • előzmény60243 2017-12-29 17:57:06

Persze Ókovács olyan, mint sok mindenki ebben az országban az elmúlt években vezetőként: nem tűri az ellentmondást és minnél inkább kritizűlják annál inkább az lesz, amit ő mond. Hát legyen. Majd késő századok elemzik, hogy a kevés jó mellett mennyi kárt okoztak a magyar kultúrának. 

60243   nickname • előzmény60241 2017-12-29 17:53:54

Palerdivel, Bretzcel és Molnár Leventével inkább ne vegyék elő. Nem baj a vendégénekes, de az utábbi években a vendég baritonok és basszusok meghívása se volt mindig indokolt. 

Azért te is beláthatod, hogy Palerdit semmi sem predestinálja errre a hatalmas szerepkörre. Bretz még legalább külföldön is foglalkoztatott és vannak jó szerepei. Palerdi még sokszor Mozarthoz is kevés volt az elmúlt években. Széténekelte már magát teljesen. Molnár Levente szintén leszálló ágban van. Erről ennyit. Az olyan vendégbaritonokat meg, mint aki pár éve énekelt a Carmenben inkább hagyjuk. Pénzkidobás. 

60241   Cilike 2017-12-29 10:09:00

Illetve az is lehet, hogy vendégművészeket hívnak, bár tudom, az is baj lesz. Tény, hogy sok éve nem ment se a Borisz, se a Hovanscsina, két árva orosz darab és a Jenufa képviselte a szláv operákat. Évek óta napirenden van, hogy ezeket előveszik, nekünk még Fischer mondta, az meg jórégen volt, ugye?

Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Kiss Péter (zongora)
Liszt születésnap - matinékoncert
LISZT: Három koncertetűd
LISZT: Két legenda
LISZT: Költői és vallásos harmóniák – 6. Hymne de l’enfant à son réveil (Az ébredő gyermek himnusza)
LISZT: 2. (h-moll) ballada

16:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Bokor Jutta (ének), Király Csaba (zongora)
Liszt születésnap - délutáni koncert
LISZT: Liebesträume (Szerelmi álmok) – 1. Hohe Liebe; 3. Oh Lieb, so lang du lieben kannst
LISZT: Freudvoll und leidvoll
LISZT: Oh! quand je dors
LISZT: Du bist wie eine Blume
LISZT: Im Rhein, im schönen Strome
LISZT: Négy elfelejtett keringő
LISZT: 4. Mefisztó-keringő
LISZT: Consolations

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Gaál Eszter, Miklós Annamária (hegedű), Vitályos Bence (brácsa), Pelle Fanni, Petruska Emma (gordonka)
Juhász Eszter (zongora)
Hangulatkoncert
BEETHOVEN: D-dúr vonósnégyes, Op.18, No. 3
SCHUMANN: Öt darab népies stílusban, Op.102

17:00 : Budapest
BFZ Próbaterem

Tatai Nóra (szoprán),
Lesták Bedő Eszter, Mózes Anikó, Szefcsik Zsolt (barokk hegedű), Polónyi István (barokk brácsa), Sovány Rita (viola da gamba), Kertész György (barokk cselló), Sipos Csaba (barokk bőgő), Kőházi Edit, Nagy Csaba (barokk oboa), Győri István (barokk gitár, lant),
Dinyés Soma, Szokos Augusztin (csembaló)
Homolya Dávid (orgona)
Vissza a természethez - kamarazene korhű hangszereken
EVARISTO FELICE DALL'ABACO: Concerto a quattro da chiesa, Op. 2, No. 5
NICOLA PORPORA: „Alto giove” (ária a Polifemo című operából)
HÄNDEL: F-dúr orgonaverseny, HWV 292
EVARISTO FELICE DALL'ABACO: Concerto à più istrumenti, Op. 6, No. 5
JEAN-PHILIPPE RAMEAU: Pièces de clavecin en concerts, No. 5
JOSEPH BODIN DE BOISMORTIER: g-moll szonáta, Op. 10, No. 3
GEORG PHILIPP TELEMANN: e-moll ("Párizsi") kvartett, TWV 43:e4

18:55 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Metropolitan-operaközvetítések a Müpában
SAINT-SAËNS: Sámson és Delila

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

CAFe Budapest
BERNSTEIN: Trouble in Tahiti
Bakonyi Marcell, Dinah: Meláth Andrea
Estefanía Avilés, Erdős Róbert, Erdős Attila (ének)
Vezényel: Dobszay Péter
FEKETE GYULA: Római láz
Meláth Andrea / Makiko Yoshida, Szabóki Tünde / Imai Ayane
Vezényel: Serei Zsolt
Budapesti Vonósok (koncertmester: Pilz János)

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Borbély László (zongora)
Liszt születésnap - esti koncert
LISZT: 3. Mefisztó-keringő
LISZT: Impromptu
LISZT: Sancta Dorothea
LISZT: Schlaflos! Frage und Antwort
LISZT: 4. Mefisztó-keringő
LISZT: Resignazione
LISZT: Két Csárdás – 1. Csárdás, 2. Csárdás obstinée
LISZT: Romance oubliée
LISZT: 4. elfelejtett keringő
LISZT: Trübe Wolken – Nuages gris
LISZT: Öt zongoradarab – 5. Sospiri!
LISZT: Hangnem nélküli bagatell
LISZT: Carrousel de Madame P-N
LISZT: Zarándokévek, 3. év – 5. Sunt lacrymae rerum, en mode hongrois
LISZT: Wiegenlied (Chant du berceau)
LISZT: Unstern! Sinistre, disastro
LISZT: En rêve (Nocturne)
LISZT: Zarándokévek, 3. év – 7. Sursum corda

19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály Templom

Organ & Choir

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Baráth Emőke (szoprán), Eva Zaïcik (mezzo), Maximilian Schmitt (tenor), Florian Boesch (basszus)
Collegium Vocale Gent
Orchestre des Champs-Elysées
Vezényel: Philippe Herreweghe
MOZART: 41. (C-dúr) szimfónia, K. 551 („Jupiter”)
MOZART: Requiem, K. 626

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Sebestyén Márta (ének)
Jazzical Trio
CAFe 2018
17:00 : Martonvásár
Beethoven Múzeum

Az Operaház rézfúvós kvintettje
Bach, Telemann, Händel, Gershwin, Grieg művei

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Kocsis Krisztián (zongora)
AUBER-LISZT: Tarantelle di bravura d’après la tarantelle de La muette de Portici S. 386 - 9'
LISZT: Vallée d’Obermann S. 160 13'
BELLINI-LISZT: Reminiscènes de Norma de Bellini S. 394 - 15’
A mai nap
történt:
1842 • A Rienzi bemutatója (Drezda)
1923 • Robert Craft, karmester († 2015)
1973 • Megnyílt a Sydney Opera House
született:
1874 • Charles Ives, zeneszerző († 1954)
1977 • Leila Josefowicz, hegedűs
elhunyt:
1999 • Kistétényi Melinda, orgonista (sz. 1926)