vissza a cimoldalra
2018-05-27
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60803)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3983)
Társművészetek (1254)
Momus társalgó (6334)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11275)
A csapos közbeszól (95)

Pantheon (2218)
Erkel Színház (9290)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2545)
Kelemen Zoltán, operaénekes (88)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2734)
Bartók Rádió (730)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1408)
Franz Schmidt (3128)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6607)
Opernglas, avagy operai távcső... (20074)
Lehár Ferenc (629)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (847)
Élő közvetítések (7204)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (581)
Operett, mint színpadi műfaj (3605)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (713)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

60260   Cilike • előzmény60256 2017-12-30 12:50:13

Nem értem, hogy jön ide Levine? Ő sose volt igazgató, legfeljebb zenei igazgató. Ókovács meg nem molesztált fiúkat. Bing más eset, bár tudtommal érte se rajongott mindenki, például nem tudta felléptetni Callast.

60256   parampampoli • előzmény60255 2017-12-30 08:52:34

Milyen blaszfémia ez, egy gondolatkörben említeni Binget, Levine-t és Ókovácsot? Szkamai értelemben ég és föld a különbség!!

Ami pedig az alternatív pályázókat illeti: ki vállalja fel önként és dalolva, hogy egy pályázat után, amelyen úgyis csak elbukni lehet, mert mindenki tudja előre, hogy ki fog nyerni, nyakára tegyék a kést, és 5 vagy akárhány évig semmilyen munkalehetőséget ne kapjon? Korunk és hazánk nem a mártírok világa.

60255   Klára • előzmény60253 2017-12-30 07:49:39

Biztosan létezik, csak éppen az eltelt időszak színházigazgatói pályázatainak tapasztalata alapján nem pályázott, nem pályáztak! Miért kockáztatnának meg egy fiaskót? Ami egyébként azért is sajnálatos, mert aki konkurrencia-mentesen tevékenykedik, többet enged meg magának, és nem biztos, hogy mindig jó irányban halad.

Persze, ehhez nyilvános pályáztatás kellene, politikailag elkötelezetlen szakértők bevonásával, és akkor talán tudnánk, mi a másik oldal véleménye.

Egyébként az igazi egy abszolut politika-mentes szakmai vezetés lenne, ami nálunk jelenleg utópia. Érdekes lenne megnézni, hogy egyes európai vezető operaházak - London, Párizs, München -, stb. igazgatói hány évig működtek, és hány kormányváltást éltek meg. Rudolf Bing 22 évig volt a  MET intendánsa, Levine 40 évig a művészeti vezető. Nem hiszem, hogy bárkinek eszébe jutott volna egy elnökválaszás vagy kormányzóválasztás után megkérdőjelezni, folytathatják-e tovább tevékenységüket! (bocs, most csak a művészi munkára gondoltam!)

60253   IVA • előzmény60252 2017-12-30 07:33:32

De szerinted létezik olyan, akinek a javaslatait érdemes lenne meghallgatni, mert hiteles szakértelmű ebben a művészeti ágban? Ha lennének ilyenek, pályázhattak volna a főigazgatói posztra, ha másért nem, hogy részletesen, színvonalasan elmondhassák az elképzeléseiket.

60252   álmodó • előzmény60249 2017-12-30 05:45:58

Pont arról ír Momo, hogy nem hallani alternatíváról....Pedig -akárhogy is-, mégiscsak kellene, akkor is ha nem választanánk, de legalább lenne.

60249   IVA • előzmény60245 2017-12-30 03:29:39

Engem például nagyon érdekelne az ellenzék mondanivalója kulturális ügyekben, és egyben az Operaház kapcsán. Mit képviselnek, milyenek az elképzeléseik a jövőt illetően. Mekkora Operát képzelnek el, hány előadással, milyen színházi struktúrában

1. Kíváncsi vagyok, melyik ellenzéki párt mondanivalója érdekelne. Mert van egynéhány, sőt lesz még több is: http://nepszava.hu/cikk/1148950-nem-riadtak-vissza---tovabb-szaporodnak-a-partok

2. Olyan sok ellenzéki politikust szoktál látni az Operaház és az Erkel Színház nézőterén? Olyan gazdag tapasztalataik lehetnek, annyiszor megnyilatkoznak a médiában opera-ügyekben, hogy szerinted érdekes lehet az ő elképzelésük a jövőt illetően? Érdekes lehet, hogy ők mekkora Operát képzelnek el stb.?

Ebben a földi életben én már nem akarom hallani, milyen alternatívát kínálnak „a szakmapolitikai túloldalon”. A 2010 előtti ciklusban megtudtam, köszönöm szépen. Azóta egyebet sem tesznek, mint megtámadgatják a közbeszerzési pályázatok eredményeit, nehogy előbbre jusson az a szerencsétlen Operaház. Dögöljön meg a szomszéd tehene is – ez a szakmai politikájuk vezérelve, amit Te is idézel olykor.

Most azért is fakadtam ki egy kissé, mert tegnap – túl az Andrea Chénier-koncert nagyszerűségén –, belépve az Erkel nézőterére, bár nem először, lenyűgözött annak a hangversenydobogóvá alakított színpadba szinte átolvadó látványa. Bizony eszembe jutott, hogy ezen a helyen, egy ellenkező történetben, akár vásárlási szenvedélyünknek is hódolhatnánk, mekkora Black Friday-eket lehetne itt csapni. Vagy, az ellenkező történet egy másik változatában, akár rabló-pandúrt is játszhatnánk az Erkel Színház helyén tátongó gödörben.

60245   Momo • előzmény60244 2017-12-29 18:32:14

Szerintem nem az a jó vezető, aki alatt mindenki mindent vitat, és lényegben csak egy kuplerájt menedzsel. Demokrácia a választásokon van, ott el lehet menni szavazni, és "ellentmondani". És nagyon hasznos tud lenni, ha van egy politikai ellenzék, megfelelő kínálattal, amiből tudnak választani az emberek. Engem például nagyon érdekelne az ellenzék mondanivalója kulturális ügyekben, és egyben az Operaház kapcsán. Mit képviselnek, milyenek az elképzeléseik a jövőt illetően. Mekkora Operát képzelnek el, hány előadással, milyen színházi struktúrában, (milyen szerepet szánnak a vidéki opera tagozatoknak, stb). És akkor lenne miről beszélni. Ugyanilyen alapon lehetne vitatkozni Ókovács elképzeléseivel (mennyiség vs minőség, valóban a kőbányai bázisba kell-e önteni a pénzt, stb.) Lehetne, ha lenne valaki a szakmapolitikai túloldalon, akinek az lenne a dolga, hogy odafigyel, ellenőriz és alternatívát kínál.

60244   nickname • előzmény60243 2017-12-29 17:57:06

Persze Ókovács olyan, mint sok mindenki ebben az országban az elmúlt években vezetőként: nem tűri az ellentmondást és minnél inkább kritizűlják annál inkább az lesz, amit ő mond. Hát legyen. Majd késő századok elemzik, hogy a kevés jó mellett mennyi kárt okoztak a magyar kultúrának. 

60243   nickname • előzmény60241 2017-12-29 17:53:54

Palerdivel, Bretzcel és Molnár Leventével inkább ne vegyék elő. Nem baj a vendégénekes, de az utábbi években a vendég baritonok és basszusok meghívása se volt mindig indokolt. 

Azért te is beláthatod, hogy Palerdit semmi sem predestinálja errre a hatalmas szerepkörre. Bretz még legalább külföldön is foglalkoztatott és vannak jó szerepei. Palerdi még sokszor Mozarthoz is kevés volt az elmúlt években. Széténekelte már magát teljesen. Molnár Levente szintén leszálló ágban van. Erről ennyit. Az olyan vendégbaritonokat meg, mint aki pár éve énekelt a Carmenben inkább hagyjuk. Pénzkidobás. 

60241   Cilike 2017-12-29 10:09:00

Illetve az is lehet, hogy vendégművészeket hívnak, bár tudom, az is baj lesz. Tény, hogy sok éve nem ment se a Borisz, se a Hovanscsina, két árva orosz darab és a Jenufa képviselte a szláv operákat. Évek óta napirenden van, hogy ezeket előveszik, nekünk még Fischer mondta, az meg jórégen volt, ugye?

legújabb:
Kelemen Zoltán - 2018-05-27
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Yamagami Sohei (zongora)
Zuglói Filharmónia
Vezényel: Ménesi Gergely
"Kocsárdy Nicolette Alyssa hegedű diplomakoncertje"
J.S. BACH: 1. (g-moll) hegedűszonáta, BWV 1001 - 1. Adagio, 2. Fúga
FRANCK: A-dúr hegedű-zongora szonáta
BRAHMS: D-dúr hegedűverseny, Op.77

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Kelemen Barnabás és Mező Péter tanítványai
"Házimuzsika a Zeneakadémián"

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Tóth Ramóna (fagott), Klenyán Csaba (klarinét), Pápai Ákos (basszusklarinét), Kerek Erzsébet (zongora)
Camerata Pelsonore (koncertmester: Mikola Ivanovich Roman)
Vezényel: Dubóczky Gergely
"Tóth Ramóna fagott diplomakoncertje"
VIVALDI: c-moll fagottverseny, RV 480
DUTILLEUX: Sarabande et Cortège
ZARÁNDY ÁKOS: Angry Birds for Clarinet, Bass Clarinet and Bassoon
ELENA FIRSOVA: Monológ
R. STRAUSS: Duett-Concertino

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

Szakács Ildikó, Nagy Bertalan (ének), Dani Imre (zongora), Schaff Magdolna (hegedű), Török Mátyás (brácsa), Karasszon Dénes (cselló), Lakatos László (nagybőgő), Bánfi Barna (szaxofon), Tóth Dorottya, Sárközi Mária, Nemcsics Kinga, Káplár Gréta (népi ének), Molnár Viktor (elektronika)
"Molnár Viktor és Dobos Dániel szerzői estje"
MOLNÁR VIKTOR: Take-off
DOBOS DÁNIEL: Isten hozzád
MOLNÁR VIKTOR: Ballada – Ady Endre két versére, három magyar népdal felhasználásával
DOBOS DÁNIEL: Cross-over time
MOLNÁR VIKTOR: Lollipops – Edward Lear „A book of Nonsense” c. kötetének válogatott verseire
DOBOS DÁNIEL: Fonómadrigálok
MOLNÁR VIKTOR: Vörös Rébék – Arany János balladája nyomán
DOBOS DÁNIEL: Kisze-puppen

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Pasaréti Szent Antal Kórus, Angelica Leánykar, Óbudai Kamarakórus, Budapesti Monteverdi Kórus, Zeneakadémia Alma Mater Kórusa
Vezényel: Déri András, Gráf Zsuzsanna, Erdős Ákos, Kollár Éva, Jobbágy Valér, Somos Csaba
"Díszhangverseny a 90 éves Párkai István tanár úr tiszteletére"
A mai nap
született:
1799 • Jacques François Halévy († 1862)
elhunyt:
1840 • Niccolo Paganini, hegedűs, zeneszerző (sz. 1782)
2003 • Luciano Berio, zeneszerző (sz. 1925)