vissza a cimoldalra
2018-02-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60480)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3931)
Kedvenc előadók (2820)
Társművészetek (1232)
Milyen zenét hallgatsz most? (24995)
Haladjunk tovább... (207)
Momus társalgó (6308)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11226)
A csapos közbeszól (95)

Komlóssy Erzsébet (35)
Élő közvetítések (6918)
Pantheon (2180)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (639)
Operett, mint színpadi műfaj (3521)
Palcsó Sándor (202)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2610)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1321)
Franz Schmidt (3062)
Lehár Ferenc (618)
Antonin Dvorak (190)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4180)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2921)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1202)
Fricsay Ferenc (40)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (616)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

59810   Edmond Dantes • előzmény59780 2017-10-03 08:54:00

A tíz szimfonikus zenekart szerintem nem a közönségük tartja el, hanem lobbizással vagy anélkül kapott normatív és más támogatás/ok, továbbá szponzoráció, gyakran "szürke zónás" haknik-turnék-felvételek, egyebek.

A közönség valós létszámát vagy inkább így: valós = fizető közönség létszámát illetően pedig enyhén szólva és gyakran erős kétségeim vannak.

59780   -zéta- • előzmény59779 2017-10-02 22:03:30

Persze, magánszínházként nem élne meg, mint a nagy szocialista gigaállamosítás előtt próbálkotak, de magánszínházként csak nagyon bulvár produkciók tudnál fenntartani magukat...

És ha egy városban van párhuzamos operajátszás, az emberek elkezdenek arrafelé orientálódni, ahol nem szakadtak el attól az irányvonaltól, amit ő szeret... (ezt most szándékosan nagyon udvariasan írtam)...

A verseny, az hiányzik most... Miért él meg Budapesten (persze támogatásokkal) egymással párhuzamosan tíz szimfonikus zenekar. Úgy, hogy a közönségük a jelenlétükkel eltartja. 

Voltam úgy Prágában, hogy ugyanaznap este két párhuzamos Turandot futott éppen... majd Heiner Kolléga beszámol, ha erre jár...

59779   Momo • előzmény59774 2017-10-02 21:27:43

á... Sosem élt meg a saját lábán az Erkel színház... (mondom, szokás szerint). Az a monstrum önmagában nem alkalmas. De ki lehet próbálni megint. Ha önállóan kellene megélnie, szépen kiderülne, mennyire nem megy a napi üzemben, mennyi pénzt visz el, és - lehetne következtetni - mekkora tehertétel most így az Operaháznak. Abban én nem bíznék, hogy majd erre is lesz tartósan elegendő állami támogatás az Operaház, meg a MüPa mellé. (Mindig az Erkel lenne az első, amelyiknek a támogatásából elvennének. Pedig ott is lenne egy társulat, lennének zenészek, énekesek, műszak, akik aztán elkezdenének kevesebbet keresni, és szarabbul élni...)

 

Mondjuk az önálló topicját a Mumoson azért meghagynám... :-))

59774   -zéta- • előzmény59773 2017-10-02 18:18:29

És ha szétválik, ami ketté tartozik?

Semmi nem indokolja egy vezetés alatt működtetni két ekkora házat. Prága, Bécs, Berlin és még sorolhatnám az európai fővárosokat, ahol két (három) önálló intézmény testesíti be egymástól függetlenül az operaéletet...

59773   Edmond Dantes 2017-10-02 15:58:05

Őszintén szólva nemigen értem, miért van külön MÁO és Erkel Színház topik. Mindig is sűrű az "átjárás". Egy a tábor, egy a zászló = egy a társulat, egy a vezetőség, egy a fenntartó és a repertoár sem tapad örökre egyik vagy másik épülethez: most is, korábban is hozták-vtték a darabokat, most pedig már van párhuzamosan mindkét helyen játszott darab (Bohémélet). Szigorúan véve jelen topik valójában a Házzal együtt akár be is zárhatna és csak a Házzal együtt -renoválás után- nyílna meg újra. Talán éppen most van jó alkalom a két topik egyesítésére: összeér(het), ami összetartozik, hogy egy másik nagy klasszikusunkat idézzem. 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház, Bernáth Büfé

"Ringató"

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Gaál-Wéber Ildikó (ének), Alszászy Gábor (zongora)
Vass Lajos Kamarakórus
Krulik Eszter (hegedű), Baja Mónika (zongora)
Vezényel: Kocsis-Holper Zoltán
"Doktorandusz koncertek 5."
MONTEVERDI: Sfogava con le stelle
MONTEVERDI: Io mi son giovinetta
MONTEVERDI: Si ch'io vorrei morire
JAAKKO MANTYJARVI: Four Shakespeare Songs
ERIC WHITACRE: Five Hebrew Love Songs
BARTÓK: Öt dal, Op. 15
HAYDN: Arianna Naxosban, Hob. XXVIb:2 – kantáta énekhangra és zongorára
VERDI: „Condotta ell’era in ceppi” – Azucena áriája a II. felvonásból

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Li Ke (hegedű), Hotzi Mátyás (cselló), Moldoványi András (zongora)
"Kamarazene 200 húron"
Az LFZE Kamarazene Tanszékének hangversenysorozata
BEETHOVEN: B-dúr trió, Op.11 („Gassenhauer”)
CSAJKOVSZKIJ: a-moll trió, Op.50

19:00 : Budapest
Erkel Színház

MOZART: Cosí fan tutte

19:00 : Budapest
Uránia Nemzeti Filmszínház

Eckhardt Violetta, Jász Pál (hegedű), Sipos Gábor, Máté Győző (brácsa), Szabó Ildikó (gordonka), Szabó Péter (gordonka)
"Take Brahms – 4. hangverseny: Vonós szextettek"
BRAHMS: B-dúr vonós szextett Nr.1., Op. 18
BRAHMS: G-dúr vonós szextett Nr.2., Op. 36

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Pierre-Laurent Aimard (zongora)
BEETHOVEN: 29. (B-dúr) szonáta, Op.106 („Hammerklavier”)
PROKOFJEV: Szarkazmusok, Op.17O
OBUKHOV: Révélation
SZKRJABIN: 10. szonáta, Op.70
SZKRJABIN: 5. szonáta, Op.53

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Jonas Kaufmann és Diana Damrau dalestje
közreműködik: Helmut Deutsch (zongora)
19:00 : Lendva
Športna dvorana DSŠ Lendava

"Kárpát-Haza OperaTúra"
LEHÁR: A víg özvegy
A mai nap
elhunyt:
1903 • Hugo Wolf, zeneszerző (sz. 1860)
1983 • Adrian Boult, karmester (sz. 1889)
2010 • Ágai Karola, énekes (sz. 1927)
2013 • Wolfgang Sawallisch, karmester (sz. 1923)