vissza a cimoldalra
2018-09-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4057)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61041)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11288)
A csapos közbeszól (95)

Lisztről emelkedetten (917)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1060)
Pantheon (2259)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (774)
Simándy József - az örök tenor (550)
A nap képe (2093)
Élő közvetítések (7395)
Operett, mint színpadi műfaj (3699)
Jonas Kaufmann (2273)
Help me! (1091)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1478)
Franz Schmidt (3180)
Balett-, és Táncművészet (5548)
Opernglas, avagy operai távcső... (20136)
Momus-játék (5512)
Kimernya? (2746)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

59731   Robesz • előzmény59730 2017-09-19 13:12:06
Én meg pl pont a Köpenyt és az Angelica nővért szeretem, ezzel el is intézték, hogy az idén kihagyjam.
59730   Alvaro 2017-09-19 12:58:29
Úgy gondolom, Ókovács Szilveszter főigazgatói működése összességében pozitív, de ezt pl. nem tudom ép ésszel megérteni, hogy miért kell a Triptichont részekre szedni... állítólag hosszú... akkor szedjék szét mondjuk a Don Carlost, a Lohengrint, vagy az Aidát is... egyik sem hosszabb mint a 3 darab egy estén... részlet a főigazgató úr origon megjelent írásából :"Azt vettük észre, hogy valamiért nem megy jól a produkció előzetes értékesítése az Erkel hatalmas nézőterén. Ha Puccini neve már nem garancia, az nagy baj volna (nem gondolom így), de mégis, milyen nevet adjunk a műnek, ha a szerzője így nevezte el? Ugyanakkor az tény, hogy már úgy látjuk, hogy szemben a száz év előtti ember türelmével, figyelmével, ma sok egy estére három történet három órája, plusz két hosszú szünet, közte az óhatatlan átdíszítésekkel. Ezért inkább 2-2 egyfelvonásost adunk, a Gianni Schicchi, mint a legnépszerűbb rész fix, előtte a Köpenyt és az Angelica nővért váltogatjuk az öt előadásban. Puccini az akkortájt felcsapó egyfelvonásos-őrület miatt írta ezt a hármast, de ritka erős művek születtek, én pedig nagyon bízom az előadásunkban. Meg az eladásunkban is." Lehet , én vagyok elfogult, lévén az egyik kedvencem a Triptichon, és nagyon örülök, hogy kiváló előadókkal itthon is meghallgathatom. Volt szerencsém februárban kifogni egy olyan péntek estét, amikor egyben ment a 3 darab.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Dávida Tamás (trombita)
Nagao Haruka (hegedű), Csikota Gergely, Király Tibor, Kirsch Bence, Kresz Richárd, Nagy Csaba, Seidl Dénes (trombita), Thiago Bertoldi (zongora)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
"Dávida Tamás trombita DLA doktori zárókoncertje"
VIVALDI: B-dúr kettősverseny, RV 548
ENESCU: Legenda
HORVÁTH BALÁZS: Escalator
BOZAY ATTILA: Concertino
ERIC EWAZEN: Fantázia hét trombitára

16:00 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Orgonahangverseny

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Hámori Máté
LUTOSŁAWSKI: Concerto zenekarra
BARTÓK: Concerto zenekarra, BB 123
19:30 : Székesfehérvár
Ciszterci templom

Szili Gabriella, Alexander Schneider, Megyesi Zoltán, Najbauer Lóránt (ének)
Kodály Zoltán Kórusiskola Exsultate Fiúvegyeskara (karnagy: Tóth Márton)
Alba Regia Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Dinyés Soma
JOHANN SCHELLE: Erkenne deine Missetat – kantáta
JAN DISMAS ZELENKA: Barbara dira effera - alt szólókantáta ZWV 164
HÄNDEL: F-dúr Concerto grosso Op. 6 No. 2
J.S. BACH: Herr, gehe nicht ins Gericht – kantáta BWV 105
A mai nap
elhunyt:
1908 • Pablo de Sarasate, hegedűs, zeneszerző (sz. 1844)
1957 • Jean Sibelius, zeneszerző (sz. 1865)