vissza a cimoldalra
2018-09-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4057)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61041)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11288)
A csapos közbeszól (95)

A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1066)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1480)
Franz Schmidt (3183)
Élő közvetítések (7397)
Kimernya? (2751)
Ilosfalvy Róbert (811)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2889)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4335)
Palcsó Sándor (227)
Balett-, és Táncművészet (5550)
Momus-játék (5515)
Opernglas, avagy operai távcső... (20137)
Operett, mint színpadi műfaj (3700)
Pantheon (2260)
Lisztről emelkedetten (917)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (774)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

8296   IVA • előzmény8295 2017-10-05 00:19:23

Minél több információt csöpögtetsz a produkcióról, annál rosszabb a kép. A képviselő mennyivel hozza közelebb a darabot az ifjúsághoz, mint a gróf?
Különböző nemesi rangú emberekről szól csaknem az egész történelem, és a világirodalom jelentős része. A képviselőket álatalában csak a médiából ismerjük. Jönnek-mennek.

8295   nickname • előzmény8293 2017-10-04 11:29:38

Az első éjszaka joga ki lett iktatva ebből a verzióból. A gróf képviselő, aki a parlamentben csábítgatja a nőket, majd mikor a választások miatt nem akar bortányt, akkor fordul a figyelme a saját háza népe felé és kezd el udvarolni Susannának. Ez megint kicsike logikai bukfenc és nem életszerű és nem igazán állja meg a helyét dramaturgiailag. Na mindegy. Nem is fejtem ki, mert biztos velem van a baj, én nem értek valamit úgy, ahogy kellene.

8293   IVA • előzmény8291 2017-10-04 00:36:30

Az első televíziós valóságshow-k idején egy tapasztalt és jól kommunikáló részvevő beavatta a nézőket abba, hogy a „takarodó” után a villákban elhelyezett kamerarendszer nyilvánvalósága ellenére milyen erősen működnek a hormonok. Valószínűleg Majoros Péter sem orvosi szakszerűséggel fejezte ki magát, de talán mégis pontosabban, mint Hábetler András, akinek ennyire futotta a Figaro erotikus és szerelemittas légkörének magyarázatára. Nem vagyok feminista, de azért fölvetem, milyen meggondolásból hallgatott ugyanakkor a petesejtek szálldogálásáról? Tán csak nem attól tartott, hogy ezzel megidézné a legköznapibb petesejtek, a tyúktojások szálldogálását?
A Figaro házassága cselekményének nagy tétje, hogy Susanna megőrizze érintetlenségét Figarója számára, még mielőtt Almaviva nyilványosan lemond az első éjszaka jogának intézményéről. Namármost, ha Susanna már a darab elején úgy hancúrozik a lepedő alatt Figaróval, hogy „végeznek” is (és netán ezt nem is első ízben teszik), nincs tétje a dolognak. Sőt, ez esetben Susanna még butus is, aki elmulasztott néhány kellemes órát a Gróffal, aki maga is vonzó férfi, és még bőkezű is lett volna a szobalányhoz. De a darab nem erről szól, hanem Susanna Figaro iránti szerelméről, és szeretetre méltó személyéről, akiben nem véletlenül talált baráti és lelki társra a Grófné.

8291   nickname • előzmény8289 2017-10-03 17:03:04

De hogy ennek a szállnak a spermiumoknak is vajh mi szerepe volt a rendezésben?????? Nem tudtam rájönni! Nagy szerepe van a szexnek  - ez alapján meg azt hittem tele tette erotikus utalásokkal, jelenetekkel az egészet, de csak az első felvonás kezdődött úgy, hogy Figaro és Susanne hancúrozott a lepedő alatt. Mikor ezt észrvette, Hábetler úr gyorsan vissza is húzta a függönyt, majd megvárta, amíg végeznek, aztán ment csak "fel a függöny" végleg. Igazán  nagyszerű indítás volt, de kb. ennyiben kifulladt a nagy szerepe van a történetben a szexnek utalás. Nem értem, hogy egyáltalán ezt miért kellett feldobnia?!

8289   Alvaro 2017-10-03 07:49:37

H. A. kiállt az elején (ettől a korábbi Operakaland előadásokon is rosszul voltam) , és azt mondta a Figaro házasságában nagy szerepe van a szexnek...és képzeljétek el fiatalok, ahogy szállnak a spermiumok....már ekkor el akartam indulni kifelé, de amikor Figaro "Non piú andrai" kezedetű áriája a végén "poposítva" szólalt meg, akkor kezdtem felemelkedni a székből...de még ekkor is maradtam... akkor szakadt el a cérna, amikor a Grófné azt mondta: az én férjem a legnagyobb strici... ekkor hagytam ott a nézőteret. H.A. az elején elmondta, Ő a Figarót a legnagyobb operának tartja... ha így van, mutathatott volna némi tiszteletet iránta, és a szerzője iránt... Gondoltam, ezt neki is megírom, de rájöttem, semmi értelme..szerinte a fiatalokat így kell operakedvelővé nevelni.... szerintem viszont nem.... másképpen látjuk a világot.... sajnos neki jogában állt ezt a gyalázatot megtenni, nekem és a tanítványaimnak pedig, hogy ne nézzük.... csak azokat sajnálom nagyon, akik mondjuk először jártak operában... és azt gondolták, valóban ilyen lehet minden előadás... egy intézmény, ami mondjuk olyan világszínvonalú előadásokat tud produkálni mint a Karmeliták párbeszéde, vagy az Árnyék nélküli asszony az elmúlt évadban ezt hogyan engedheti meg magának... ez az igazgató felelőssége is.... 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Zeneakadémia, Előadóterem

"Liszt-Kukacok Akadémiája"

11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Gran Duo Italiano:
Mauro Tortorelli (hegedű), Angela Meluso (zongora)
LISZT: Gran duo concertant sur la romance ʻLe marinʼ
LISZT: Romance oubliée
LISZT: Die Zelle in Nonnenwerth
SIVORI: Variazioni sul Faust di Gounod
SIVORI: 2 Romanze senza parole, op. 23 – 1. (Esz-dúr) románc
SIVORI: Fiori di Napoli, op. 22
PAGANINI: Variazioni sul tema del Carnevale di Venezia

15:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Sylvia Schwartz (szoprán)
Cantemus Vegyeskar (karigazgató: Szabó Soma)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Fischer Iván
ČIURLIONIS: Az erdőben
ARVO PÄRT: Como cierva sedienta
PETERIS VASKS: Epifania
ARVO PÄRT: Te Deum

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ORFF: Carmina Burana

19:00 : Budapest
MOM Kulturális Központ

Csáki András (gitár)
Anima Musicae Kamarazenekar
Ars Sacra Fesztivál
BECCHERINI: Éjjeli őrjárat Madridban
ALBENIZ: Spanyol szvit
CASTELNUOVO-TEDESCO: Gitárverseny
ANTON ARENSKY: Kamaraszimfónia

19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály Templom

Organ & Choir

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Balogh Ádám (zongora)
Óbudai Danubia Zenekar
Vezényel: Hámori Máté
"A Semmelweis emlékév ünnepi koncertje"
ERKEL: Bánk bán - nyitány
LISZT: A-dúr zongoraverseny
MOSONYI: Ünnepi zene
BRAHMS: 2. (A-dúr) szerenád, Op.16

19:30 : Budapest
Müpa, Fesztiválszínház

Baráti Kristóf, Jakub Jakowicz (hegedű)
"Szeryng 100"
J.S. BACH szonátái és partitái szólóhegedűre
g-moll szonáta, No. 1, BWV 1001
h-moll partita, No. 1, BWV 1002
a-moll szonáta, No. 2, BWV 1003
C-dúr szonáta, No. 3, BWV 1005
d-moll partita, No. 2, BWV 1004
E-dúr partita, No. 3, BWV 1006

20:00 : Budapest
Mátyás-templom

Magyar Virtuózok Kamarazenekar
18:00 : Debrecen
MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ

MODEM/12 - Koncertek
A mai nap
történt:
1869 • A Rajna kincse bemutatója (München)
született:
1954 • Gőz László, harsonás
1958 • Andrea Bocelli, énekes
elhunyt:
2001 • Isaac Stern, hegedűs (sz. 1920)