vissza a cimoldalra
2018-04-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3975)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60777)
Társművészetek (1248)
Momus társalgó (6313)
Milyen zenét hallgatsz most? (24996)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11272)
A csapos közbeszól (95)

Momus-játék (5472)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1383)
Franz Schmidt (3108)
Opernglas, avagy operai távcső... (20067)
Erkel Színház (9242)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4258)
Edita Gruberova (3056)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2680)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (758)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (152)
A díjakról általában (1022)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1227)
Komlóssy Erzsébet (38)
Élő közvetítések (7039)
Operett, mint színpadi műfaj (3576)
Sz. Ágai Karola-drámai koloratúrszoprán (466)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

8293   IVA • előzmény8291 2017-10-04 00:36:30

Az első televíziós valóságshow-k idején egy tapasztalt és jól kommunikáló részvevő beavatta a nézőket abba, hogy a „takarodó” után a villákban elhelyezett kamerarendszer nyilvánvalósága ellenére milyen erősen működnek a hormonok. Valószínűleg Majoros Péter sem orvosi szakszerűséggel fejezte ki magát, de talán mégis pontosabban, mint Hábetler András, akinek ennyire futotta a Figaro erotikus és szerelemittas légkörének magyarázatára. Nem vagyok feminista, de azért fölvetem, milyen meggondolásból hallgatott ugyanakkor a petesejtek szálldogálásáról? Tán csak nem attól tartott, hogy ezzel megidézné a legköznapibb petesejtek, a tyúktojások szálldogálását?
A Figaro házassága cselekményének nagy tétje, hogy Susanna megőrizze érintetlenségét Figarója számára, még mielőtt Almaviva nyilványosan lemond az első éjszaka jogának intézményéről. Namármost, ha Susanna már a darab elején úgy hancúrozik a lepedő alatt Figaróval, hogy „végeznek” is (és netán ezt nem is első ízben teszik), nincs tétje a dolognak. Sőt, ez esetben Susanna még butus is, aki elmulasztott néhány kellemes órát a Gróffal, aki maga is vonzó férfi, és még bőkezű is lett volna a szobalányhoz. De a darab nem erről szól, hanem Susanna Figaro iránti szerelméről, és szeretetre méltó személyéről, akiben nem véletlenül talált baráti és lelki társra a Grófné.

8291   nickname • előzmény8289 2017-10-03 17:03:04

De hogy ennek a szállnak a spermiumoknak is vajh mi szerepe volt a rendezésben?????? Nem tudtam rájönni! Nagy szerepe van a szexnek  - ez alapján meg azt hittem tele tette erotikus utalásokkal, jelenetekkel az egészet, de csak az első felvonás kezdődött úgy, hogy Figaro és Susanne hancúrozott a lepedő alatt. Mikor ezt észrvette, Hábetler úr gyorsan vissza is húzta a függönyt, majd megvárta, amíg végeznek, aztán ment csak "fel a függöny" végleg. Igazán  nagyszerű indítás volt, de kb. ennyiben kifulladt a nagy szerepe van a történetben a szexnek utalás. Nem értem, hogy egyáltalán ezt miért kellett feldobnia?!

8289   Alvaro 2017-10-03 07:49:37

H. A. kiállt az elején (ettől a korábbi Operakaland előadásokon is rosszul voltam) , és azt mondta a Figaro házasságában nagy szerepe van a szexnek...és képzeljétek el fiatalok, ahogy szállnak a spermiumok....már ekkor el akartam indulni kifelé, de amikor Figaro "Non piú andrai" kezedetű áriája a végén "poposítva" szólalt meg, akkor kezdtem felemelkedni a székből...de még ekkor is maradtam... akkor szakadt el a cérna, amikor a Grófné azt mondta: az én férjem a legnagyobb strici... ekkor hagytam ott a nézőteret. H.A. az elején elmondta, Ő a Figarót a legnagyobb operának tartja... ha így van, mutathatott volna némi tiszteletet iránta, és a szerzője iránt... Gondoltam, ezt neki is megírom, de rájöttem, semmi értelme..szerinte a fiatalokat így kell operakedvelővé nevelni.... szerintem viszont nem.... másképpen látjuk a világot.... sajnos neki jogában állt ezt a gyalázatot megtenni, nekem és a tanítványaimnak pedig, hogy ne nézzük.... csak azokat sajnálom nagyon, akik mondjuk először jártak operában... és azt gondolták, valóban ilyen lehet minden előadás... egy intézmény, ami mondjuk olyan világszínvonalú előadásokat tud produkálni mint a Karmeliták párbeszéde, vagy az Árnyék nélküli asszony az elmúlt évadban ezt hogyan engedheti meg magának... ez az igazgató felelőssége is.... 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Szabadi Ildikó (fuvola), Papp Tímea (hárfa), Sárosi Dániel (orgona)
"Hangulat Extra"
FROBERGER: a-moll toccata, FbWV 101
KERLL: d-moll passacaglia
J.S. BACH: g-moll szonáta, BWV 1020
MOQUET: La flute de Pan, Op.15 - I-II. tétel
LIEBERMANN: Szonáta fuvolára és hárfára, Op.56

19:00 : Budapest
Erkel Színház

MOZART: A varázsfuvola

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Alekszej Vologyin (zongora)
"MVM Koncertek – A Zongora"
SCHUMANN–LISZT: Widmung
SCHUMANN: Kreisleriana, Op.16
CHOPIN: 2. (F-dúr) ballada, Op.38
LISZT: h-moll szonáta

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Hollerung Gábor
Une symphonie virtuelle - Rameau operáiból összeállított szimfónia
VAJDA JÁNOS: Pièces symphoniques - des memoires de Mme Karnyó (ősbemutató)
BEETHOVEN: II. (D-dúr) szimfónia, Op.36
DOHNÁNYI: Szimfonikus percek, Op.36

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Miranda Liu, Pablo Hernán Benedí, Charlotte Saluste-Bridoux (hegedű)
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
"Ifjú hegedűvirtuózok"
HUBAY JENŐ: III. hegedűverseny, Op.99
VERESS SÁNDOR: Hegedűverseny
JOACHIM JÓZSEF: II. (d-moll) hegedűverseny, Op.11
A mai nap
történt:
1926 • A Turandot bemutatója (Milánó)
született:
1918 • Astrid Varnay, énekes († 2006)
1924 • Szőnyi Erzsébet, zeneszerző