vissza a cimoldalra
2018-07-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60961)
Momus társalgó (6347)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4053)
Társművészetek (1259)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11286)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (7303)
Udvardy Tibor (190)
Operett, mint színpadi műfaj (3639)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2807)
Erkel Színház (9443)
A díjakról általában (1027)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (941)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1442)
Franz Schmidt (3155)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (950)
Marton Éva (745)
Verdi-felvételek (539)
Balett-, és Táncművészet (5529)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4306)
Palcsó Sándor (220)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2603)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

8292   IVA • előzmény8289 2017-10-04 00:30:51

Szinte minden operában nagy (pontosabban fő-) szerepe van a szexualitásnak. A műfajt azonban az teszi kivételesen vonzóvá, varázslatossá és átélhetővé, hogy fő témája a szexualitás – valószínűleg egyedülállóan – emberi minősége: a szerelem. Ennek művészi megnyilatkozását (pl. Mozart művészetében) szexszé degradálni – minden, csak nem az opera, a klasszikus zene népszerűsítése a fiatalok körében. Tudjuk, hogy a kamaszok ma már a felső tagozat utolsó éveiben (viszonylag) kockázatok nélkül el tudják kezdeni a szexuális életet, amiért nem kell regényeket és operatörténeteket megélniük. Ha egy Figaro házassága előtt kiáll a rendező a függöny elé (ez már önmagában szörnyű, hiszen a színpadra állítóknak az utolsó jelmezes próba után már nincs keresnivalójuk a színpadon!) és banális stílusban, a biológiaórán tanultakra hivatkozva ajánlja az operairodalom egyik legfinomabb és legszellemesebb darabját, a hallgatóság sohasem fogja megérteni a műnek – sem a többi (valamennyi) Mozart-operának – a problematikáját.

8289   Alvaro 2017-10-03 07:49:37

H. A. kiállt az elején (ettől a korábbi Operakaland előadásokon is rosszul voltam) , és azt mondta a Figaro házasságában nagy szerepe van a szexnek...és képzeljétek el fiatalok, ahogy szállnak a spermiumok....már ekkor el akartam indulni kifelé, de amikor Figaro "Non piú andrai" kezedetű áriája a végén "poposítva" szólalt meg, akkor kezdtem felemelkedni a székből...de még ekkor is maradtam... akkor szakadt el a cérna, amikor a Grófné azt mondta: az én férjem a legnagyobb strici... ekkor hagytam ott a nézőteret. H.A. az elején elmondta, Ő a Figarót a legnagyobb operának tartja... ha így van, mutathatott volna némi tiszteletet iránta, és a szerzője iránt... Gondoltam, ezt neki is megírom, de rájöttem, semmi értelme..szerinte a fiatalokat így kell operakedvelővé nevelni.... szerintem viszont nem.... másképpen látjuk a világot.... sajnos neki jogában állt ezt a gyalázatot megtenni, nekem és a tanítványaimnak pedig, hogy ne nézzük.... csak azokat sajnálom nagyon, akik mondjuk először jártak operában... és azt gondolták, valóban ilyen lehet minden előadás... egy intézmény, ami mondjuk olyan világszínvonalú előadásokat tud produkálni mint a Karmeliták párbeszéde, vagy az Árnyék nélküli asszony az elmúlt évadban ezt hogyan engedheti meg magának... ez az igazgató felelőssége is.... 

Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1927 • Kurt Masur, karmester († 2015)
1954 • Hollós Máté, zeneszerző