Bejelentkezés Regisztráció

Erkel Színház


8205 parampampoli 2017-09-16 22:13:17 [Válasz erre: 8202 Momo 2017-09-16 22:00:38]
Szerintem nem sántít. A műfajok különbözősége ellenére azt mutatja, hogy a siker, a taps a művészi színvonalt és értéket illetően nem jelent semmit. Sőt: néha azzal éppen ellentétes.

8204 Momo 2017-09-16 22:09:54 [Válasz erre: 8199 telramund 2017-09-16 19:25:56]
"Szóval az nem mérvadó,hogy a szomszéd néni, bácsi mennyire jól érezte magát." Azt én megértem, hogy neked az nem mérvadó. Teljesen rendben van. De azért mások számolhatnak vele, amikor megrendeznek pl. egy darabot.

8203 Momo 2017-09-16 22:05:56 [Válasz erre: 8199 telramund 2017-09-16 19:25:56]
"Aki a fél életét operák hallgatásával és pfuj a műfaj iránti lelkesedéssel tölti,esetleg ismeri a kotta minden hangját és hallotta a művet 15o-szer annak ez a Bánk nem fog tetszeni az biztos." Igen, nekem meg mióta a nagyanyám meghalt kínlódás minden kaja. Mert ahogy ő főzött, nem főz úgy senki...

8202 Momo 2017-09-16 22:00:38 [Válasz erre: 8198 parampampoli 2017-09-16 18:42:27]
Ez egy jó érv. Én is szoktam erre hivatkozni, amikor valaki a haszonelvűséget kéri számon az Operaházon. Ebben az esetben ott sántít, hogy azért az Operában mégsem valóságshow megy, hanem opera előadás. Itt komoly műfajnak tapsolnak minden előadás végén, nem vetkőző huszonéveseknek.

8201 Momo 2017-09-16 21:57:00 [Válasz erre: 8200 parampampoli 2017-09-16 20:32:25]
"A "régiek" mintha elszakadtak volna a műfajtól, vagy ettől a mostani színháztól." Hát nem. Szerintem inkább ettől az oldaltól szakadtak el. Elment a kedvük tőle.

8200 parampampoli 2017-09-16 20:32:25 [Válasz erre: 8199 telramund 2017-09-16 19:25:56]
Nagyon egyetértek a leírtakkal. És halkan megjegyzem: mikor a momus olvasója lettem, emlékszem, egy-egy premier után ment a vita, naponta 3 oldal bejegyzéssel, rengetegen jártak az előadásra és írtak is róla. A mostani Bánk után pár bejegyzés volt mindössze. A "régiek" mintha elszakadtak volna a műfajtól, vagy ettől a mostani színháztól. Jómagam valamikor havi 15-ször ott voltam, idén tán egész évben lesz annyi alkalom. Telramund a múltkor írta, hogy még annyiszor se.

8199 telramund 2017-09-16 19:25:56 [Válasz erre: 8197 Momo 2017-09-16 18:03:59]
Azért ez nem teljesen így van: 1.Van olyan ember (magam is ismerek többet közülük,de itt is működik néhány)aki a pénzéért kapni akar valamit,élményt például évente néhány alkalommal.Lelkesedik,tapsol mosolyogva távozik.Én is ezt teszem a musiceleknél,ha véletlenül odatévedek egyszer.(bár ott sem független a fülem)Aztán ,ha olyan skláger jön ,mint a Hazám ,hazám tapsol önfeledten,hiszen hallotta milliószor a rádióban ,aztán itt ,ott. 2./Aki a fél életét operák hallgatásával és pfuj a műfaj íránti lelkesedéssel tölti,esetleg ismeri a kotta minden hangját és hallotta a művet 15o-szer annak ez a Bánk nem fog tetszeni az biztos.Így a nézőtér többsége lelkes az amatőr produkcióknál is.A kritika létező dolog.Azt sajnos egy művésznek is el kell viselni ,ha tetszik,ha nem.Bármennyire is fájdalmas,de nyugodtan leírhatom,hogy jobban értek a torokhoz,mint az énekesek 8o %-a.Azért sem kínoztam magam egy felvonás után,mert hallottam ,hogy rossz helyen járok aznap este.A baj az ,hogy akik vezetik a színházat nem biztos,hogy képben vannak egyes szerepek kiosztásánál,mert az mióta világ a világ nem csupán a tehetségen múlik..Az valóban igaz,hogy egy kezemen meg tudom számolni,hogy a tavalyi évadban hány előadásról jöttem el feldobva.Többnyire koncertszerűen adták azokat elő.Szóval az nem mérvadó,hogy a szomszéd néni,bácsi mennyire jól érezte magát.Én is szeretném!De ehhez nem elég,hogy megvettem a jegyem akkor minden oke,mert...stb..stb nem ismétlem a fentieket.Magam részéről néhány évre a Bánk bán téma lezárva.

8198 parampampoli 2017-09-16 18:42:27 [Válasz erre: 8197 Momo 2017-09-16 18:03:59]
Biztos tudsz róla, hogy a Barátok közt című sorozatot is rengeteg imádják, sőt: a Való világ reality show is őrült népszerűségnek örvendett.

8197 Momo 2017-09-16 18:03:59 [Válasz erre: 8196 parampampoli 2017-09-16 17:46:32]
"Persze, ez az új módszerek egyike a szakmaiság, az értékek relativizálására." Ja, igen. :-)))) Ha hiszed, ha nem, a színházi előadások nem a kritikusoknak, meg a szakmának születnek, hanem az érdeklődő, nyitott közönségnek. Ők adják a fizető nézők 99%-át. Ahogy Beethoven sem a szakmának, meg a kritikusoknak írta a műveit, hanem azoknak, akik nyitottak, és kíváncsiak voltak rá. Ettől még igazad lehet, amikor egy énekes hangi problémáiról írsz. De, lehet, hogy összességében a közönségnek nem olyan élvezhetetlen a teljes produkció, mint amilyennek te látod. És szerintem nekik is igazuk van, amikor merik (és egyáltalán tudják) élvezni a színházat. Ha az ember azzal van elfoglalva bármi közben, hogy el tudna képzelni jobbat is, akkor menthetetlenül boldogtalan lesz. Ez még a vajas pirítósra és a lecsó evésre is igaz, nemhogy egy opera előadásra.

8196 parampampoli 2017-09-16 17:46:32 [Válasz erre: 8195 Momo 2017-09-16 17:41:09]
Persze, ez az új módszerek egyike a szakmaiság, az értékek relativizálására. Én elhiszem, mert szomorúan tapasztaltam, hogy a közönség tapsolt. De akikkel én beszéltem az előadásról, és régóta hozzáértő embernek tartom őket korábbi véleményeik alapján, egytől egyig teljes és merev elutasítással fogadták ezt a Bánkot. Nekik hiszek. A többiek tapsoljanak.

8195 Momo 2017-09-16 17:41:09 [Válasz erre: 8193 parampampoli 2017-09-16 17:22:00]
Egyébként értem én a kifogásokat. Sokszor igazak szerintem is, csak ettől függetlenül sokaknak mégis sikerül élvezniük a produkciókat. És azt hiszem, nekik is igazuk van. Sokat számít, ki mire koncentrál. És amikor itt a totálisan elutasító, az előadások élvezhetetlenségét hirdető kritikák/hozzászólások jelennek meg, akkor midig eszembe jut az a sok ezer ember, aki lelkesen tapsol. Ők nem kritikus elmével, hanem az egyszerű néző nyitottságával ülnek be előadást nézni. És boldogan távoznak. A kritikus meg keserűen. Szóval a negatív ítélet, a rossz közérzet nem valami általános érvényű dolog, csak egy a nézőpontok közül. És mindenki maga dönti el, hogy jól érzi-e magát a pénzéért, vagy sem.

8194 parampampoli 2017-09-16 17:26:36 [Válasz erre: 8190 nickname 2017-09-16 09:19:37]
Rendkívül plasztikusan írtad le azt az érzelmi és közérzeti állapotot, amellyel az ember végigszenvedi ezt a Bánk bánt! Köszönöm.

8193 parampampoli 2017-09-16 17:22:00 [Válasz erre: 8192 Momo 2017-09-16 12:38:51]
Ne tedd semmiképp! Annyit nem ér az egész, és rólad egy rossz szó el nem hangzott, sőt. Ha ismerősödnek tetszett, az operához nem ért, ezt írásba adom. Amúgy... Molnár Levente három egymás utáni napon énekelte Bánkot, mert a váltótárs beteg lett. Most teszik jégre szerencsétlent. Mit gondol az Operaház vezetése, hogy ezt meg lehet csinálni énekesekkel? És a közönséggel? Akinek tavalyhoz képest dupla árakon prezentálnak előadásokat hangtalan, kivéreztetett énekesekkel? Ha a főigazgató és a művészeti főtitkár énekesek lettek volna -- szerencsénkre nem lettek -- akkor is ezt szeretnék, hogy tegyék velük?

8192 Momo 2017-09-16 12:38:51
Még jó, hogy van ismerősöm - az itt hozzászólóknál nem kevébé operához értő ember - akinek mindkét szereposztással tetszettek a Bánk bán előadások. Mondom, még jó, mert egyébként öngyi lennék... :-)))

8191 nickname 2017-09-16 09:22:15 [Válasz erre: 8190 nickname 2017-09-16 09:19:37]
és Szemere Zitát se tudta hova tenni. Mi a francnak kellett neki adni Melindát, mikor lenne rá elsőrangúkoloratúrszoprán énekesnőnk? Szemere nem megrendítő, hanem életem egyik leggyengébb, élőbe hallott Melindája. Se íze, se bűze nem vol az alakításának. A finomabb zenei megformálások amúgy is hiányoztak az egész előadásból. Semmi árnyalat, szín, semmi szélesebb érzelmi spaletta.

8190 nickname 2017-09-16 09:19:37
Mivel azt hallottam, hogy ez mégse az a verzió,amire számítottunk, meg elolvastam az Operavilág cikkét is, ami szerint nyomokban ősváltozatot is tartalmaz - tegnap mégis megnéztem a premiert, mert kíváncsi lettem rá, hogy milyen változat adatik. Melinda szólama dekolorált - a Tisza-parti jelenetet ilyen laposnak és unalmasnak még nem volt alkalmam hallani. Molnár Levente egy nulla! Borzalmasan nem szól semmiről az egész alakítása, csak arról,hogy Bánk nagyon komoly, nagon szenved, és annyira pocsékul énekel, hogy életem legrosszabb Bánkját produkálta! A zenekar borzalmas volt, a második részt végig szenvedtem. Kínomban a földet, a plafont nézegettem és számoltam a perceket, mikor szabadulhatok ebből a zenei agyrémből. Nem tudom hogy képzelték ezt. Egyszerűen annyira előkészítetetlen az egész előpadás. A tavalyi szegedi premieren látszott a gondos zenei irányítás. Itt sokszor mintha nem is énekeltek volna a főszereplők, hanem deklamálva beszéltek volna, vagy én nem is tudom. Katasztrófális volt! Ennek fényéven a 2012-es Hunyadi premier egy etalon volt! Nemcsak Erkel, de Rékai Nándor és Nádasdy is forod a sírjában, hogy az ő bariton változatukra hivatkozva mit műveltek nemzeti operánkkal!

8189 telramund 2017-09-14 16:45:47 [Válasz erre: 8183 Búbánat 2017-09-14 10:36:08]
Ismerve a különlegességekhez való vonzalmad megértem,amit írtál.Én inkább az előadás hangzás színvonalát kifogasolom,valamint a zenei összekavarást,ami a művel történt.

8188 Búbánat 2017-09-14 16:43:00 [Válasz erre: 8187 Búbánat 2017-09-14 16:41:51]
Talán most sikerül jól leírnom: Simándyval, Ilosfalvyval

8187 Búbánat 2017-09-14 16:41:51 [Válasz erre: 8186 Búbánat 2017-09-14 16:38:49]
Simándyval, Ilosfalyval

8186 Búbánat 2017-09-14 16:38:49 [Válasz erre: 8185 Edmond Dantes 2017-09-14 14:07:32]
Én szerettem Simándyvak, Ilosfalval, Molnár Andrással, és sok más tenorral hallani Bánk szólamát. Mondhatni, másokkal együtt ahhoz a generációhoz tartozom, akik ez a Nádasdy-Rékai- féle átdolgozott változat jelentette "a" Bánk bánt. Korábban soha nem hallottam ezt a tenorszerepet baritonnal. Most rácsodálkoztam erre; szokatlan volt ez a baritonális hangzás a fülemnek, de elfogadom. Lehet ennek is létjogosultsága. Persze, biztos vagyok abban, hogy visszafog térni a megszokott, tenor hangra írt "eredeti" formáció is. Szerintem, mindkettőt lehet szeretni. Ezért- vagy azért...

8185 Edmond Dantes 2017-09-14 14:07:32 [Válasz erre: 8183 Búbánat 2017-09-14 10:36:08]
Mint Móriczka :-) mindig ugyanazt kérdezem ebben a témában, ezúttal tőled, én is minden egyebet félretéve: nem borítja-e fel a hangzásarányokat egy gyakorlatilag tenortalanított, másrészt öt (5) baritonszereppel -szó szerint- súlyosbított Bánk bán? "Mellesleg" (nem mellesleg) a legelső Bánk (Ellinger József) is tenorista volt, tehát a "legősibb" változatot is tenorista énekelte.

8184 Pristaldus 2017-09-14 12:17:28 [Válasz erre: 8181 Búbánat 2017-09-13 22:59:16]
Mi is alig ocsúdtunk fel a premier végén, és töröltük lecsurgó könnyeinket! Csak mi nem a gyönyörtől és a meghatódottságtól, hanem a dühtől és a szomorúságtól, amiért ilyen gyenge énekesi színvonalat, és a műhöz méltatlan rendezést kellett elviselnünk!

8183 Búbánat 2017-09-14 10:36:08 [Válasz erre: 8182 telramund 2017-09-14 10:17:31]
Én csak a tegnap esti előadást láttam; nem véleményeztem a rendezést, sem külön nem tértem ki az énekesek produktumára - mely számomra is nem jelentett egységes színvonalat, inkább hullámzónak mondhatom. De ebben szándékosan nem mélyedek itt bele; a bariton-változatra mint érdekesség tekintek és ugyanakkor számomra fontos Erkel zenéje "eredetiségéhez" való megközelítés, ahogyan a dramaturgiában is, de a visszanyúlás a szövegkönyvben Egressy librettójához sem zavar... Mindig jobban szeretem az autentikus megközelítés, mint a későbbi átdolgozásokat, noha az utóbbi vált közkinccsé, megismerhetővé, elérhetővé a legutóbbi időkig. Ezért is örültem már évekkel ezelőtt, amikor először hallhattam - koncertszerűen Erkel remekművének "leporolását", "megtisztítását", részben és részlegesen visszatérve az "ősibb" változatokhoz. Úgyhogy ezt a mostani rendezést még ha felemás eredménnyel is valósul meg, ennek a hatását éreztem ki a tegnapi Bánk bán előadás színre hozásából, amit így értékelem. Vidnyánszky rendezésében pedig helyenként vannak jó ötletek, amikkel azonosulni tudok.

8182 telramund 2017-09-14 10:17:31 [Válasz erre: 8181 Búbánat 2017-09-13 22:59:16]
Kedves Búbánat!Biztos,hogy ugyanazt az előadást láttuk néhány nap eltérésével?

8181 Búbánat 2017-09-13 22:59:16
Amikor a ma esti előadás végén még alig ocsúdtunk fel a Bánk bán opera fináléjának lelkileg megrázó tragikumából, és még az arcunkon lecsurgó könnyeket töröltük (titkon), és közben már oldódva, tapsoltuk a színpadra kilépő szereplőket, egyszerre, szinte minden átmenet nélkül, hatalmas kacajra fakadt a nézőteret megtöltő, a művészeket ünneplő közönség: érkezett Melinda (Szemere Zita), kinek szánt feldobott virágcsokor telibe találta a művésznő mellett álló gyanútlan, mit sem sejtő Biberach arcát (Geiger Lajos), aki szinte belekábult az ütés erejétől, fogta is a fejét utána; de aztán kapcsolt, lovagi módon féltérdre ereszkedve Melinda előtt, hódolva, átnyújtotta neki a közben kissé megtépázott csokrot. Persze, hogy senki nem állhatta meg – fent a színpadon és lent a közönség körében sem - nevetés nélkül ezt a mulatságos szituációt. Ekkor már zúgott a vastaps, a főszereplőknek, de minden szereplőnek, énekkarnak, hangszereseknek és a karmesternek is kijárt ebből valami, hiszen zeneileg egy ragyogó operaelőadást élvezhettünk; jómagam pedig újra örömmel vettem, hogy szakítva az elmúlt évtizedek hagyományával, volt mersz a színház vezetőségében ezt a "kevert", és baritonra hangolt Bánk bán-verziót bemutatni-színpadra alkalmazni, a tradíciókat felrúgva, valami újat hozni, alkotni. Köszönet érte!

8180 nizajemon 2017-09-13 10:35:25 [Válasz erre: 8179 Edmond Dantes 2017-09-13 09:58:04]
Nem nekem nem tűnik fel a mai világ mivolta,hanem úgy érzem,hogy Alföldi Róbertnek.Ezt olvasom a nyilatkozataiból ki.

8179 Edmond Dantes 2017-09-13 09:58:04 [Válasz erre: 8178 nizajemon 2017-09-13 07:33:38]
Nézz körül. Nem tűnik fel, hogy mi milyen világban élünk? És hogy azt a világot, amiben élünk, 100, 60, de még 20 évvel ezelőtti eszközökkel sem lehet megjeleníteni a színpadon? Illetve lehet, de az részben anakronizmus, részben valamiféle menekülés éspedig éppen abba a virtuális világba, amit te Alföldi Róbert világának tulajdonítasz. A való világ (és annak hiteles színpadi megjelenítése) biztosan nem a "régi nagyok" világa. Az általad említett virtuális világ éppenséggel a "régi nagyok" operamúzeuma. Az élő színpad, színjátszás, operajátszás viszont nem múzeum, nem lehet múzeum.

8178 nizajemon 2017-09-13 07:33:38 [Válasz erre: 8176 IVA 2017-09-13 00:10:16]
Egyre erősebb bennem az érzés,hogy pont Alföldi Róbert él egy virtuális világban,amely világ nem engedi a valós történések megélését.Búra alatti világ ez,mindig van 3-400 lájkoló,akik miatt azt hiszi,hogy mindenki osztja a véleményét.

8177 IVA 2017-09-13 00:25:35 [Válasz erre: 8174 Héterő 2017-09-12 22:30:01]
Stanisław Wyspianski Akropolisza Bárka-beli előadásának első részében Zsótér Sándor már 2006 októberében megelőzte ennek a megemelt tárgyi környezetnek a világát. Illetőleg már korábban is.

8176 IVA 2017-09-13 00:10:16 [Válasz erre: 8171 Edmond Dantes 2017-09-12 17:00:24]
Példás-e, vagy sem, egyezni is szoktak a véleményeink (olykor a Tiéddel is), de ha mindig egyeznének, nagyon unalmas lenne a fórum. Hozzászólásom egyébként nem csak Alföldi Róbertről szólt. Nem szükséges utalnod a világvégére. Amikor vezérigazgatói mandátuma lejárt, Alföldi elhintette ugyan azt az életérzést, hogy ellehetetlenítették, ebben az országban nem lehet már dolgozni, de a felé dobott mentőövek meggyőzték arról, hogy van élet a Nemzeti vezérigazgatósága után is, van színház a Nemzeti falain kívül is. Igen sokat játszik és sokat rendez, előadásainak megtekintését nem tiltják és nem büntetik, tehát az „ameddig követheti” utalás nem aktuális, hanem hisztériakeltés. Nem csupán az ő közönsége fizet. Én világéletemben fizettem a színházért, a kultúrcikkért, nem fizetett vagy kedvezményes élményeim száma oly elenyésző a megfizetettekhez képest, hogy azok csak kivételként erősítik a mindig fizetés szabályát. Fizettem Vidnyánszky Nemzeti (→ Magyar) színházi, Új színházi, Csokonai színházi és operaházi rendezéseiért, soron következő Bánk bánjáért, fizettem Alföldi vígszínházi, Budapesti kamaraszínházi, valamennyi bárkás, sőt szentendrei rendezéséért is, noha az ő közönsége sem voltam, és akkoriban ez nem volt politikaitüntetés-jellegű cselekedet, mint a Nemzetibe járás Alföldi ciklusának utolsó ½–1 évadjában. És ha most nézni akarnám Vidnyánszky rendezéseit a Nemzetiben, akkor sem tehetnék mást, mint teljes árú jegyet váltani az interneten vagy a kasszánál, pénzért.

8175 parampampoli 2017-09-12 23:08:57 [Válasz erre: 8174 Héterő 2017-09-12 22:30:01]
És biztos formálják is - már aki hagyja. Néha nem haszontalan, ha az embernek van kialakult értékrendje, ízlésvilága.

8174 Héterő 2017-09-12 22:30:01 [Válasz erre: 8173 parampampoli 2017-09-12 20:55:13]
:-) Egyébként másutt is vannak ízlésformáló rendezések... Ugyanaz a tragédia [url]http://www.omm.de/veranstaltungen/musiktheater20062007/bilder/B-KO-iphigenie-auf-tauris2.jpg;Barrie Kosky -módra[/url] 2007-ben a Komische Oper Berlin színpadán.

8173 parampampoli 2017-09-12 20:55:13 [Válasz erre: 8172 Héterő 2017-09-12 18:35:12]
Nézd meg az új Bánk bánt!

8172 Héterő 2017-09-12 18:35:12 [Válasz erre: 8168 IVA 2017-09-12 01:23:13]
Az a bizonyos Gluck Iphigénie en Tauride című opera volt operanézői pályafutásom első és egyetlen esete, amikor előadás közben távoztam a nézőtérről.

8171 Edmond Dantes 2017-09-12 17:00:24
Örülök, hogy ilyen példás avagy példátlan egyetértés van Alföldi Róbert"ileg"...a közönség(e) nem kevésbé példásan/példátlanul és fáradhatatlanul követi -ameddig követheti mindenhová, ahol játszik és/vagy rendez itthon és külföldön...és az ő közönsége még fizet is érte, hogy követhesse. PS Mi is a gond vele, ha nem a tizenéves vagy Armeles, hanem pl. a 2014-es Gluck-rendezését nézzük? Színházi újabb munkáinak értékelésével itt nem untatnám T. Fórumtársaimat...talán majd a Társművészeteknél, ha alkalom adódik.

8170 parampampoli 2017-09-12 13:12:38 [Válasz erre: 8168 IVA 2017-09-12 01:23:13]
Bizony így.

8169 telramund 2017-09-12 12:17:32 [Válasz erre: 8168 IVA 2017-09-12 01:23:13]
Pontosan így van.

8168 IVA 2017-09-12 01:23:13 [Válasz erre: 8164 telramund 2017-09-11 08:56:05]
Alföldi operai téren folytatott ámokfutásáról csak a Szegeden rendezett Faust és Rigoletto tévé-közvetítéseiből van tapasztalatom. (OFF: Nemzeti színházi vezérigazgatóként mindkettőjük hatalomra jutásának és regnálásának történetét át- meg átjárják politikával átitatott, kívülről-belülről megrázóan visszataszító mozzanatok, amelyek könnyedén elhomályosítják a nem létezőt: a tehetséget. Márpedig a Nemzeti Színház minőségét és tekintélyét hagyományosan nagy igazgatóegyéniségek biztosították. Például, Major Tamás, akinek rettegett személye, politikusi vénája és hatalomgyakorlása is erősen megosztotta kortársai és az utókor ítéletét, rendezői talentuma és színészi nagysága azonban vitathatatlan.)

8167 Edmond Dantes 2017-09-11 17:20:30 [Válasz erre: 8166 telramund 2017-09-11 16:44:07]
Már hogyne volnék kíváncsi a véleményére! Színházi életünk...nos olyan, amilyen. Ha kérdezné(nk) a színházi életet: hogy van? talán úgy válaszolna, ahogy Rodolfo énekli: "E come vivo? Vivo." - tömören és velősen és semlegesen. De ez a téma itt off (lenne). Ami viszont nem-off azaz "on": világéletemben szerettem én is a szép hangokat. Azaz: a jó hangokat. Talán nem minden szerephez kell "szép" hang. Jó és jól képzett hang igen. De ezt ön jobban tudja. Az operarendezésekre azonban ma már nem tudok és talán nem is lehet "fütyülni". Nézetem szerint az operák túlnyomó többségét "el kell adni" éspedig nem csupán szép/jó hangokkal. Rendezés, díszlet-jelmez, látvány(elemek), színpadi mozgás és még más dolgok, amik miatt az operát mint a legkomplexebb színpadi műfajt szokás emlegetni, természetesen mindennek valamiféle összhangban kell(ene) lennie-maradnia a zenével...de innentől fogva ismét bejönne a "rendezői rémuralom" toposza, úgyhogy nem is folytatom. Az viszont biztos, hogy arról nem a rendező/k tehet/nek, ha MÁO-ban valóban kevés -lenne- a "kellemes" hang.

8166 telramund 2017-09-11 16:44:07 [Válasz erre: 8165 Edmond Dantes 2017-09-11 10:02:25]
Bár beírásomat senkinek sem céloztam,de ez a név ugrott be.Ennyi volt nem több.Engem a rendezések soha nem érdekeltek (az utóbbi 10 évben teszem hozzá). Ön reagált rá.Ha kíváncsi a véleményemre jelenleg egy rendezőt sem favorizálok,mert "elszakadtak" a művektől.A jelenlegi színházi életeben idegenül mozgok annyira,hogy a bizonytalnra bizony nem is váltok jegyet.Megülök a szép emlékeimen.Lassan ez vár az operalátogatásokra is.Én ugyanis a hangok szerelmese vagyok és fütyülök a rendezésekre.Jelenleg pedig egy kezemen meg tudom számolni a számomra kellemes hangokat az Operaházban.

8165 Edmond Dantes 2017-09-11 10:02:25 [Válasz erre: 8164 telramund 2017-09-11 08:56:05]
Alföldi Róbert Gluck-rendezése MÁO-ban (2014) annyira hagyományos, hogy ne mondjam: "tisztelettudó" volt, hogy már-már unalmasan klasszikusra sikerült. Nem tudom hol, mikor, melyik operarendezésében futott ámokot, de most Vidnyánszkyról és az ő új Bánk bánjáról van szó és Vidnyánszkyval kapcsolatban nem is én használtam az "ámokfutás" kifejezést. Egyébként Bánk bánja is ki- és lefut majd mint pl. a nekem rémisztő emlékű Mesterdalnokokja. Láb- és keze nyoma azonban talán mindörökre ott marad a magyar színházi (és operai?)szcénában, POSZT-tól a Nemzetiig, Kaposvári Egyetemtől és az ottani színészképzés következményeitől kezdve az Operáig...és saját, tehetségesnek tartott fiáig, aki a jelek és saját nyilatkozatai szerint minél előbb kiszabadulna édesapja árnyékából.

8164 telramund 2017-09-11 08:56:05
Még mindig jobb ,mint Alföldi operatéren folytatott ámokfutása.

8163 IVA 2017-09-11 01:48:40 [Válasz erre: 8157 Edmond Dantes 2017-09-10 09:29:54]
Addig is azt ajánlom, hogy – amint a rendszerváltás és az azóta eltelt 28 év valamennyi politikai és gazdasági hibáját, ősbűnét és bűnét nem lehet számonkérni az aktuális kormányon – óvakodjunk attól is, hogy id. Vidnyánszky Attila »"költői szimbólumokkal" teletömött álomvilága, illetve névjegye« színházi és operai életünkre való rátehénkedésének felelősségét kizárólag a jelenlegi kormány kulturális vezetésének, illetve az Operaház jelenlegi vezetésének a nyakába varrjuk. Jómagam dátum szerint 1999. október 9. óta követem figyelemmel Vidnyánszky tehetségtelenségének, illetve áltehetségének ámokfutását, amelyhez azóta nemcsak a mindenkori kormányok kulturális és színházi vezetői adtak szabad utat, sőt támogatást, hanem a „színházi szakma” is, beleértve „költői szimbólumoktól” ájuldozó újságírókat, kritikusokat is, akik aztán nem győztek ámulni azon, hogy mekkora szellemet varázsoltak elő a cilinderükből. Kissé népiesebben: most ők is megehetik, amit főztek.

8162 parampampoli 2017-09-10 22:26:23 [Válasz erre: 8161 IVA 2017-09-10 21:17:13]
Hát, vértezd fel magad mindenre...

8161 IVA 2017-09-10 21:17:13 [Válasz erre: 8160 parampampoli 2017-09-10 19:01:50]
Megtisztel az érdeklődésed, kedves Parampampoli. Az előadást csak a hét második felében nézem meg, mindkét szereposztással. Addig biztosan tökéletesre csiszolódik. De az igazat bevallva: félek. A 8150. sz hozzászólást úgy értelmeztem, hogy a Te elemzésedre is számíthatunk, amit én is alig várok.

8160 parampampoli 2017-09-10 19:01:50 [Válasz erre: 8148 telramund 2017-09-09 21:43:29]
Én alig várom, hogy IVA kivesézze a rendezést úgy, ahogy szokta ! -:)

8159 parampampoli 2017-09-10 19:00:19 [Válasz erre: 8158 Livingstone 2017-09-10 15:13:58]
Így van.

8158 Livingstone 2017-09-10 15:13:58
Semmivel sem rosszabb rendezés a Bánk bán, mint az utóbbi évek semmitmondóan katasztrofális rendezései! Hanem itt most már tényleg felháborítóan rossz énekesi produkciók születtek, kezdve a kritikán aluli hangi kondícióban levő bariton nagy úrtól a iciripiciri hangú feleségén át a falzett énekes tenor csábítóig! Simándy, Ilosfalvy, Osváth forog a sírjában, de Palánkay Klára és Komlóssy Erzsébet is!

8157 Edmond Dantes 2017-09-10 09:29:54 [Válasz erre: 8148 telramund 2017-09-09 21:43:29]
Nem láttam a premiert, de az ön rövid leírása plasztikusan jeleníti meg Vidnyánszky Attila "költői szimbólumokkal" teletömött álomvilágát, azt a névjegyet, amit ő folyamatosan letesz, amivel ötödik éve eteti a Nemzeti Színház nyögvenyelős, szenvedő, középiskolás-telt házas avagy lezárt erkélyes (negyed-fél házas) közönségét. És ez még ki tudja meddig, így lesz ott.

8156 telramund 2017-09-10 08:21:14 [Válasz erre: 8151 Momo 2017-09-09 23:31:53]
Jobb is!





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.