vissza a cimoldalra
2019-03-26
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11326)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5765)
Mahler (694)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3190)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1620)
Franz Schmidt (3298)
Erkel Színház (9819)
Bartók Béla szellemisége (279)
Milyen zenét hallgatsz most? (25013)
Momus-játék (5618)
Kimernya? (2987)
Társművészetek (1298)
Bartók Béla (1881-1945) (209)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4466)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (329)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61589)
Pitti Katalin (824)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

18   Csizella • előzmény17 2005-12-11 11:47:51
Ezzel én teljesen egyet tudok érteni, de mégis ugyanaz a meglátásom, mint az általad említett erősorrendben, hogy nem lehetsz mindenhol ugyanolyan tag. Vagyis: ha van egy hivatalos helyed, ahol mindjuk a pénzt is kapod, akkor a másik helyet hanyagolnod kell, ha az előzőnél dolgod van. Vagyis máris nem vagy ugyanolyan tag a következőknél. Bármennyire is azt vallod, hogy közösségileg és éneklés szempontjából is tagja vagy az együttesnek. Szóval mégiscsak megvan a sorrend. Én nagyon szeretem a zeneakadémiai kórustagokat (mert zeneakadémista vagyok), de nem szeretek annyira ott énekelni, mert mindenki csak saját magára figyel és arra, hogy az ő hangja minél inkább hallatszódjon.
A másik az otthoni kórus. Ott nagyon szeretek énekelni és nagyon szeretem a kórustagokat is. Az az egy baj van, hogy ott is vannak kétszínű emberek. Ha külföldre kell menni turnézni, mindenki az elsők között jelentkezik. Viszont ha egy kis faluban van karácsonyi koncert, azon gondolkodik, hogy úszhatná meg a dolgot. Szóval szerintem így nem lehet kórustagnak lenni. Valaki vagy mindenhol szeret énekelni, vagy sehol. Vagy mindenhol legyen ott és akarjon ott lenni, vagy sehol.
17   virius 2005-12-11 00:10:34
Jómagam is hozzászólok, mert én háromféle kórusba is járok. Elsősorban persze a hivatásosba, mert az a foglalkozásom, de emellett megfér két templomi kórus, az egyik ezek közül gyakorlatilag félhivatásosnak mondható és szinte minden vasárnap szolgál a nagymisén, a másik pedig főleg egyazon budai kerület lakosaiból tevődik össze, akik egy karizmatikus, később Ausztriába áttelepült karnagy köré gyűltek össze és közöttük rengeteg volt a \"kórusesküvő\". Az utóbb említettben van egy dalostársnőm, aki az adott templom másodkántora is egyúttal és felfigyeltem, hogy csak akkor vesz részt az énekkar munkájában, amikor kórusról van szó, de amikor közösségről van szó (hangsúlyozom: baráti, vallásos közösségről!), akkor rendre elmarad. Igaz, hogy legutóbb kivételesen ő is megjelent az egyikünk lakásán rendezett szombat esti adventi gyertyagyújtáson. Amikor kérdőre vontam az illető leányzót, hogy miért nem jön el gyakrabban színtisztán közösségi - és nem kórusbeli - összejöveteleinkre, azt válaszolta, hogy neki már megvan a saját közössége, itt viszont csak annyit tud vállalni, hogy részt vesz a próbákon és a működéseken. (A többi összejövetelen - pl.szilveszter - nem.) Na már most, mondom, én háromféle kórushoz is tartozom és mindegyikük közösségéhez is, tehát nálam a több énekkari közösséghez - hangsúlyozom, közösséghez - való egyidejű tartozás nem okoz lelkiismereti gondot. Persze időbeli ütközésnél az erősorrend dominál.
Egyébként első számú kórusomnál, vagyis munkahelyemnél is tapasztaltam már a kórus közösségének jótékony hatását: amikor nehéz anyagi helyzetben voltam és kórházban kellett feküdnöm, pénzt gyűjtöttek nekem, hogy anyagilag talpon tudjak maradni. Ügyesen konspiráltak, hetekig gyűjtögettek, egy hónap múlva csinos kis összeget kaptam, ami abszolút meglepett, de nem mondom, hogy rosszul jött volna. Úgyhogy jó dolog, ha úgy a hivatásos, mint az amatőr kórus egyben baráti közösség is.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Erlendsdóttir Audur Edda (klarinét)
Hoang Ho Khanh Van, Ke Li (hegedű), Szűcs Boglárka (brácsa), Kristina Vocetková (cselló), Mali Emese (zongora)
A hallgató barátaiból alakult kamarazenekar
Vezényel: Shoji Haraguchi
Erlendsdóttir Audur Edda diplomakoncertje
MOZART: A-dúr klarinétverseny, K. 622
POULENC: Klarinét-zongora szonáta
BRAHMS: h-moll klarinétötös, op. 115
GELLÉRI ANDRÁS: Burst of Evidence kontrabasszus klarinétra és magas hangra

19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

A Hunyadi János Általános Iskola Nagykórusa vez.: Igalyné Büttner Hedvig, zongorán km.: Elmauer József
A Bartók Konzi volt növendékeiből és tanáraiból alakult kamarazenekar
A Bartók Konzi és a Zeneakadémia volt növendékeiből álló kórus
Dubóczky Gergely – karmester
Héja Domonkos – karmester
Strausz Kálmán – karnagy
Tóth Árpád – karnagy
házigazda: Bősze Ádám
"Epifónium - Szabó Tibor emlékére"
KODÁLY: Nagyszalontai köszöntő
BARTÓK: Levél az otthoniakhoz
SZABÓ TIBOR: Március
Hunyadi János Általános Iskola Nagykórusa
vez.: Igaliné Büttner Hedvig, zongorán km.: Elmauer József
SCHUBERT: Állj! (A szép molnárlány D795 - részlet)
SCHUBERT: A muzsikához D547
Mukk József – tenor, Réti Balázs – zongora
KOVÁCS ZOLTÁN: Fuvolaötös I. tétel
Menyhárt Zsuzsa – fuvola
Soltész Ágnes – hegedű, Fejérvári János – brácsa, Magyar Gábor – cselló, Lukácsházi István – nagybőgő
HAYDN: C-dúr fantázia zongorára Hob XVII:4
Fejérvári Zoltán – zongora
IAN CLARKE: Touching the Ether
Vámosi-Nagy Zsuzsanna – fuvola, Bizják Dóra – zongora
LISZT: Erdőzsongás (Két hangversenyetűd S. 145 - részlet)
Fülei Balázs – zongora
VIVALDI: Qui sedes ad dexteram patris (Gloria RV 589. - részlet)
Heim Mercédesz – mezzoszoprán
WIENIAWSKI: Polonaise de concert Op. 4
Oláh Vilmos – hegedű
MOZART: Sinfonia concertante K 364, III. tétel
Soltész Ágnes – hegedű, Fejérvári János – mélyhegedű
MOZART: Az Éj királynőjének d-moll áriája (A varázsfuvola K 620)
Miklósa Erika – szoprán
MOZART: Sarastro F-dúr áriája (A varázsfuvola K 620)
Bretz Gábor – basszus
MOZART: B-dúr fagottverseny K 191 III. tétel
Mohai Bálint – fagott
MOZART: L’amerò sarò costante (A pásztorkirály K 208 - részlet)
Kertesi Ingrid – szoprán
J.S. BACH: Laudamus te (H-moll mise BWV 232 - részlet)
Szabóki Tünde – szoprán, Soltész Anikó – continuo
J.S. BACH: D-dúr csellószvit BWV 1012 Gavotte 1, 2, Gigue
Varga Tamás – cselló
J.S. BACH: „Von den Stricken meiner Sünden" (János-passió BWV 245 - részlet)
Németh Judit – mezzoszoprán, Elekes Zsuzsa – continuo
J.S. BACH: „Ach Herr, laß dein lieb Engelein” (János-passió BWV 245 - részlet)
A Bartók Konzi és a Zeneakadémia volt növendékeiből álló kórus, vezényel Strausz Kálmán
Elekes Zsuzsa – continuo
GYÖNGYÖSI LEVENTE: Kánon Szabó Tibor emlékére
19:30 : Debrecen
Kölcsey Központ

Balog József (zongora)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Vajda Gergely
"S határtalan az élet"
BRAHMS: I. (d-moll) zongoraverseny, Op. 15.
STRAVINSKY: Tavaszi áldozat (Le Sacre du Printemps)
A mai nap
született:
1925 • Pierre Boulez, zeneszerző, karmester († 2016)
elhunyt:
1517 • Heinrich Isaac, zeneszerző (sz. kb. 1450-55)
1827 • Ludwig van Beethoven, zeneszerző (sz. 1770)
1918 • Cezar Antonovics Kjui, zeneszerző (sz. 1835)
1987 • Eugen Jochum, karmester (sz. 1902)