vissza a cimoldalra
2020-02-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11466)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2714)
Franz Schubert (311)
Pantheon (2541)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4557)
Balett-, és Táncművészet (5982)
Erkel Színház (10544)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2359)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3698)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7328)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4694)
Zenei események (1012)
Élő közvetítések (8407)
Opernglas, avagy operai távcső... (20417)
Momus-játék (5794)
Franz Schmidt (3540)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1874)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

5926   Klára • előzmény5924 2019-11-06 13:56:37

Boldogult ifjúkoromban a főváros különböző pontjain megtalálható hírdető oszlopokon - mert akkor még léteztek ilyenek - a plakátragasztó fiú meghatározott időnként kiragasztotta a budapesti szinházak, Operaház, Erkel Színház stb.  következő havi műsortervét, mely a dátummal és előadással egy sorban tartalmazta a fellépő múvészek nevét. Innen már be lehetett határolni, hogy ki mit énekel. Ez persze minden érintett szinház, stb előcsarnikában ki volt függesztve. Ezen kívül az Operaház és az Erkel Szinház előadásairól kéthetente készült részletes műsortájékoztató plakát, mely adott napra megadta a részletes szereposztást, karmester, rendező, stb. nevét. Ez a tájékoztató többnyire szintén megjelent a hirdetőoszlopokon, de minden alkalommal ki volt függesztve az Operaház,  illetve az Erkel bejáratánál kétoldalt, és természetesen a pénztár mellett is. Az előadás kezdete előtt az előcsarnokban állt egy nagyméretű állvány, szintén ezekkel az adatokkal, külön kiemelve ha véletlenül szereplő- vagy karmester változásra került sor!  Nem hiszem, hogy ez ma kivitelezhetetlen lenne, csak akarat és elhatározás kérdése!

5924   Edmond Dantes • előzmény5922 2019-11-06 08:45:09

Amit írsz, régi gyakorlat az Operettben. Akárhányszor elmentem-elmegyek 1-1 előadásra, első lépéssel mindig a bejárattól jobbkézre lévő szereposztás-táblához szoktam menni, mert (csak) akkor és ott derül(t) ki, ki játszik az adott előadáson. Másrészt a verebek azt csiripelik, hogy a beavatott nézők "természetesen" időben értesülnek róla, hogy aktuális kedvencüket melyik előadáson láthatják. Ha belegondolunk, nem is lehet másképpen, előadások szereposztását nem lehet ad hoc alapon szervezni-kitűzni. Mindenki nyilván hónapokkal előre pontosan tudja, mikor, melyik előadáson lép fel, hogy a saját életét, haknijait, egyebeit ehhez idomítva oszthassa be és mert ez a rend. (Betegség-beugrás persze borít és/de ezek kivételek.) Ugyanez a helyzet tudtommal a Madáchban, ahol -már csak a hosszú sorozatok miatt is- szintén több színész játszik a főbb szerepekben, de tudtommal -a beavatottak kivételével- ott is csak előadás előtt, a hirdetőtábláról derül ki hivatalosan a konkrét szereposztás. Persze hogy a közönség nem szeretne zsákbamacskát vásárolni, de mit tehet? Eszi-nem eszi ... nem kap mást. Többnyire örül, ha jegyet szerez a kurrens produkció valamelyik előadására. "Félre": én is így voltam pl. ritka Madáchos látogatásaim egyikén, a Mary Poppins esetében: örültem, hogy nálam kivételnek számító nem-rövid sorbanállás után jegyet tudtam venni ... végül szerencsém volt, mert az "én" előadásomon a számomra legjobbnak gondolt művésznő játszotta a címszerepet.

5922   IVA • előzmény5920 2019-11-06 01:57:49

Állítom, hogy az Operettszínház propagandarendszere is rossz. A színház honlapján véletlenül akadtam rá a János vitéz és a Diótörő előadására is, ezek reklámjával sehol sem találkoztam. Az előbbit hármas szereposztásban adják, de nem nyilvános, hogy melyik előadásban ki játszik, noha rajongókkal rendelkező sztárok is vannak köztük.
A balett szintén hármas kiosztású főszereplőit is megnevezték, igaz, nem a szereposztás alatt, hanem csak az ismertetőben. Kevés az információ, nincs képanyag (még jelmez- és díszlettervekről sem) – a közönség nem szeret zsákbamacskát vásárolni. (Mondom én, aki mindkét bemutatóra vettem jegyet. Nem mintha nekem bármi és bárki megfelelne, viszont szeretem ezeket a műveket, Erkel színházi produkcióikat pedig a múlthoz méltatlannak tartom. Ám másoknak kedveskedni ezekkel a kísérletekkel egyelőre nem merek.)

5920   Edmond Dantes • előzmény5899 2019-11-05 17:30:20

Érdemes ránézni az Operettszínház Diótörő-jegytérképére is. Az ottani jegyárak 1.750-11.500 Ft között szóródnak és a karácsonyi és azt követő december végi előadásokra százával (!) vannak még eladatlan jegyek.

5899   Robesz • előzmény5898 2019-10-30 06:21:25

...és itt jön az érdekesség. Hiába a sok eladatlan jegy, a fél és negyedház, erre az előadásra nincsenek kedvezményes jegyek úgy mint pl a 1st Steps-re. Érdeklődtem is pedig a "szervezésen", és ismerősnél is: erre most nincs, nem adnak.

Egyébként ha már itt tartunk, ránézett valaki a Diótörő jegyárakra? Most úgy őszintén, normálisak?  Vagy csak én gondolom, hogy túlzás? Van is bőven szabad hely még...

5898   lujza • előzmény5897 2019-10-30 01:19:39

Azt hiszem, közönségszervezés (vagy hogy hívják most) fizikailag ugyan létezik, de valójában nincs. Akik ma ott dolgoznak, már nem nagyon tudhatják, hogyan is kéne ezt csinálni, mert úgy engedték el, netán utálták ki a régieket, hogy azok nem tudták átadni a tudásukat, kapcsolatrendszerüket.

A Rosszul őrzött lányt meglehetősen ronda és semmitmondó óriásplakátokon hirdették ugyan, de azt, hogy ez mennyire vidám, bűbájos, minden korosztálynak fogyasztható darab, nem sikerült eljuttatni a közönséghez. Egyszer már megvettem bérletben az unokáimnak, most, másodjára már sikerült is megnézniük, és náluk sikere volt, sőt, az apjuknál is. Én sajnos most nem láttam, pedig ha az Opera megkörnyékezett volna olcsón a maradék jegyeivel, biztos elcsábultam volna.

5897   IVA 2019-10-29 19:29:57

A rosszul őrzött lányt eredetileg két évvel ezelőtt akarták felújítani az Erkel Színházban, de ez valamiért a bérletezés után meghiúsult, helyette a Sylvia került a bérletekbe, illetve a műsorba.
Idén műsorba tették A rosszul őrzött lányt, ezt a mindenkori cukor darabot – a 9 előadásszámból és a hármas szereposztásból arra lehet következtetni, hogy nagy bizakodással.
Jelen idő szerint a balett 30-i előadására 792, 31-re 1145, november 1-re 1068, 3. délelőttre (!) 212, estére 941 szabad jegy van még. Tehát 4158 eladatlan jegy!
Lehet keresni az okot abban is, hogy a három szereposztásban nem akad olyan közönségkedvenc sztár, akinek a neve fogalom lenne, akiről így szólhatnánk: megyünk megnézni (vagy többedszer újranézni) Fülöp Viktor zseniális Simone anyóját. Vagy megyünk megnézni parádés szerepében az Orosz–Róna párost. És sorolhatnák más példákat is. Leblanc Gergely ugyan méltó utódja a honi nagy sztároknak, ám a Magyar Nemeti Balett jelenlegi szereposztói szerint mindenki bármelyik szerep alakítására alkalmas. Különösnek tetszik pl., hogy Iurii Kekalo és Mikalai Radziush egyaránt hivatott Thomas gazda és a Kakas karakterének megelevenítésére...
Az eladatlan jegyek tárgyában azonban kétségtelen, hogy a nem eladott jegyek nem eladásáért a közönségszervezés felelős.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Adamik Gábor (euphonium)
Lukács Gergely, Pék András, Török József (tuba)
Kiss Gy. László (tárogató)
Mersei Zsolt, Novák András, Pálfi Csaba (klarinét)
Az est házigazdája: Tóth Endre zenetörténész
"Farsangi kavalkád - Vidám színek a kamarazenében"
VIVALDI: Ouverture di concerto
HÄNDEL: Vízizene, HWV 349 – Adagio
SAINT-SAËNS: Az állatok farsangja – Nyitány, Elefánt, Fosszíliák, Finálé
SAINT-SAËNS: Sámson és Delila – Bacchanale
LISZT: 2. magyar rapszódia, S. 244
KODÁLY: Epigrammák (1,2,3,5)
SCHUMANN/KORB ATTILA: Hazatérő vidám földműves... és társai
FARKAS FERENC: Régi magyar táncok
Tiszta Amerika! – filmzenei részletek
BARTÓK BÉLEA: Román népi táncok
PIAZZOLLA: Ètude de tango
MONTI: Csárdás
KOVÁCS BÉLA: Üdvözlet a Balkánról
KORB ATTILA: Magyar rajzfilmzene – sziporkák
19:00 : Veszprém
Hangvilla

Mendelssohn Kamarazenekar
"Farsangi koncert"

19:00 : Miskolc
Művészetek Háza

Zemlényi Eszter (ének), Lajkó István (zongora)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
Kodály Kórus Debrecen Nőikara (vezető karnagy: Szabó Sipos Máté)
Vezényel: Kovács János
SZKRJABIN: fisz-moll zongoraverseny
LISZT: Dante-szimfónia
A mai nap
történt:
1607 • Monteverdi Orfeójának bemutatója (Firenze)
született:
1842 • Arrigo Boito, zeneszerző, librettista († 1918)
1934 • Renata Scotto, énekes
elhunyt:
1704 • Marc-Antoine Charpentier, zeneszerző (sz. 1643)