Bejelentkezés Regisztráció

Balett-, és Táncművészet


5936 mandarina 2019-11-14 16:38:03 [Válasz erre: 5934 IVA 2019-11-12 01:09:00]

Természetesen amíg Apáti a hivatalos fész-oldalán tartózkodik attól, hogy politikailag bárkit is minőtsen, és megmarad az Operett balettigazgatói posztján az őt illető terület minősítésétől, addig ezt a kérését méltányolni illik. Eme határokat ő maga lépi át, úgyhogy nem értem, mi a gond, ha erre ezen a fórumon bárkin reagál...


5935 IVA 2019-11-12 01:13:25 [Válasz erre: 5933 joska141 2019-11-11 16:48:21]

Tisztelt Joska 141! Csak azért, mert szóvá tette a helyesírás és a nyelvhelyesség számomra is mindig fontos ügyét:
Szerintem ezek ellenőrzéséhez nem kell politikailag függetlennek lenni, ami különben is idealista követelmény. Ön sem felel meg ennek. Én sem, mégis, politikailag az ellenszenvezés/rokonszenvezés és néhány-évenkénti szavazás szintjén függőként, bátorkodom megjegyezni: remélem, hogy az Operettszínház hivatkozott hírlevele nem a legutolsó volt. Remélem, nem is az utolsó. Legfeljebb a legutóbbi.


5934 IVA 2019-11-12 01:09:00 [Válasz erre: 5932 Klára 2019-11-11 16:05:35]

(Én elolvastam a cikket, mert érdekelt. Viszont) csatlakozom Klára fórumozótárs véleményéhez, és egyúttal emlékeztetek arra, hogy néhány évvel ezelőtt Apáti Bence regisztrált fórumozóként kérte, hogy publicisztikai tevékenységével ne foglalkozzunk ebben a topicban. Ez a kérése pedig harmonizál a fórum kellemes használatának feltételeivel.


5933 joska141 2019-11-11 16:48:21 [Válasz erre: 5930 Myway 2019-11-11 15:50:53]

Tisztelt „Myway”! Elolvastam az Ön által idézett Apáti Bence blog véleményt. Elöljáróban: mindenkinek tiszteletben tartom a politikai meggyőződését, természetesen megfelelő formában vitatkozom, érvelek vele vagy ellene. Úgy vélem ez a fórum, nem alkalmas erre, hiszen Apáti Bence nem, mint Operettszínház Balettigazgató fejtette ki a véleményét, Kálmán Olga munkakörével kapcsolatban.

Apáti Bence, mint blogíró számára az a tanácsom, hogy írásait jó lenne, ha megjelenés előtt egy független személlyel átnézetné helyesírás, alany és állítmány kapcsolata, mellérendelt mondat, stb. szempontjai szerint.

Apáti Bence, mint Operettszínház Balettigazgató számára viszont figyelmébe ajánlom az Operettszínház legutolsó, mai hírlevelét, melyből idézek:

„Örömmel értesítjük Önöket, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel új normál jegyáras szektorokat nyitottunk meg a Párizsi Randevú novemberi előadásaira.”

Számomra a „nagy érdeklődésre való tekintettel” kifejezés mindig azt jelenti, hogy bőven van még jegy az adott eseményre. Tekintettel arra, hogy a nevezett produkció nem nélkülözi a tánc elemeit, úgy vélem, valamilyen szinten a Balettigazgató hatáskörébe is tartozik, hogy mennyiben lesz sikeres.

(A Jegy.hu rendszere a holnapi és holnaputáni előadás jegyeit 20% kedvezménnyel árusítja!)


5932 Klára 2019-11-11 16:05:35 [Válasz erre: 5930 Myway 2019-11-11 15:50:53]

Előrebocsátom, nem olvastam el a hivatkozott linket. Megnyitottam, mert érdekelt (volna), ha és amennyiben a BALETT-ról van szó. De nem.Tehát rögvest becsuktam, olvasatlanul.

Két megjegyzés:

1. Mindenkinek joga van a saját véleményéhez, akár művészeti, akár politikai.

2. De a Momus mintha a zenéról, a művészetekről kellene, hogy szóljon. A politikai csatákat kéretik máshol megvívni!


5931 Myway 2019-11-11 15:51:04

5930 Myway 2019-11-11 15:50:53

A balettigazgató megint kinyilatkoztatott:

https://hirtv.hu/apati_bence_blogja/olga-a-kulturos-2490127?fbclid=IwAR0ZIuohQdeYAsepqNc92kfQBs2JbN-_IvK6x4S2IduyhHTIfFY_cQRL_Hw

UNDORÍTÓ!


5929 IVA 2019-11-07 02:17:11 [Válasz erre: 5924 Edmond Dantes 2019-11-06 08:45:09]

Szerintem rosszul emlékszel. Kerényi Miklós Gábor és Lőrinczy György igazgatósága idején mindazon előadások napi szereposztásáról, amelyekre már lehetett jegyet váltani (erről akkor is kaptam hírlevelet), tájékoztatott a honlap. Legfeljebb nem mindegyik művész neve előtt volt látható az ikon-fénykép.
Kiss-B. Atilla igazgatóságától datálom, hogy csak a tárgyhóba érkezéskor szerepel a szereposztások választéka helyett a tervezett szereposztás.


5928 Edmond Dantes 2019-11-06 16:04:40 [Válasz erre: 5922 IVA 2019-11-06 01:57:49]

Kicsit frissítenem kell 5924-et: mint látom, az Operettben legalább hó végéig konkrétan megnevezik a szereplőket.  Más kérdés, hogy mondjuk egy hónappal ezelőtt illetve "ab start" = pénztárnyitáskor fent voltak-e már a nevek. Eddig erre nem figyeltem. Ellenben a Madáchban változatlanul minden szerep mellé odaírják az összes lehetséges fellépő nevét pl. itt és így. 


5927 Edmond Dantes 2019-11-06 15:59:18 [Válasz erre: 5926 Klára 2019-11-06 13:56:37]

Én is hétről-hétre néztem az utcai plakátokon az operai szereposztásokat és a havi műsort, utóbbiban különösen az m.v.-kre figyeltem. Meg kell mondanom, az internet, okoskütyük, miegyebek korában a plakát már nem (lenne) korszerű adat- és információhordozó. Előadás napján pedig ma is hozzáférhetők a szereposztások és a változások a helyszínen (és persze a neten sokkal hamarabb) papíron és/vagy kivetítőn. IVA fórumtársunk által (5922) jogosan kifogásolt zsákbamacska-dolog az eleve többes szereposztásokkal dolgozó Operettszínházra (és teszem hozzá: Madách Színházra) vonatkozikm bár most úgy látom, hogy az Operett esetében pl. e hó végéig előadásra lebontva megvannak a szereposztások. Madáchban továbbra is azt látom, hogy a szerepek mellett az összes lehetséges szereplő nevét feltüntetik, noha biztos vagyok benne, hogy minden előadásra rég megvannak a konkrét szereposztások.


5926 Klára 2019-11-06 13:56:37 [Válasz erre: 5924 Edmond Dantes 2019-11-06 08:45:09]

Boldogult ifjúkoromban a főváros különböző pontjain megtalálható hírdető oszlopokon - mert akkor még léteztek ilyenek - a plakátragasztó fiú meghatározott időnként kiragasztotta a budapesti szinházak, Operaház, Erkel Színház stb.  következő havi műsortervét, mely a dátummal és előadással egy sorban tartalmazta a fellépő múvészek nevét. Innen már be lehetett határolni, hogy ki mit énekel. Ez persze minden érintett szinház, stb előcsarnikában ki volt függesztve. Ezen kívül az Operaház és az Erkel Szinház előadásairól kéthetente készült részletes műsortájékoztató plakát, mely adott napra megadta a részletes szereposztást, karmester, rendező, stb. nevét. Ez a tájékoztató többnyire szintén megjelent a hirdetőoszlopokon, de minden alkalommal ki volt függesztve az Operaház,  illetve az Erkel bejáratánál kétoldalt, és természetesen a pénztár mellett is. Az előadás kezdete előtt az előcsarnokban állt egy nagyméretű állvány, szintén ezekkel az adatokkal, külön kiemelve ha véletlenül szereplő- vagy karmester változásra került sor!  Nem hiszem, hogy ez ma kivitelezhetetlen lenne, csak akarat és elhatározás kérdése!


5925 mandarina 2019-11-06 09:27:51 [Válasz erre: 5923 Edmond Dantes 2019-11-06 08:29:14]

Igen, a Günther Pick-féle Carmina buranáról van szó, amelyet itthon is nagyon sokszor előadott az együttes, majd később fel is újította, ekkor eljött a koreográfus is Magyarországra.


5924 Edmond Dantes 2019-11-06 08:45:09 [Válasz erre: 5922 IVA 2019-11-06 01:57:49]

Amit írsz, régi gyakorlat az Operettben. Akárhányszor elmentem-elmegyek 1-1 előadásra, első lépéssel mindig a bejárattól jobbkézre lévő szereposztás-táblához szoktam menni, mert (csak) akkor és ott derül(t) ki, ki játszik az adott előadáson. Másrészt a verebek azt csiripelik, hogy a beavatott nézők "természetesen" időben értesülnek róla, hogy aktuális kedvencüket melyik előadáson láthatják. Ha belegondolunk, nem is lehet másképpen, előadások szereposztását nem lehet ad hoc alapon szervezni-kitűzni. Mindenki nyilván hónapokkal előre pontosan tudja, mikor, melyik előadáson lép fel, hogy a saját életét, haknijait, egyebeit ehhez idomítva oszthassa be és mert ez a rend. (Betegség-beugrás persze borít és/de ezek kivételek.) Ugyanez a helyzet tudtommal a Madáchban, ahol -már csak a hosszú sorozatok miatt is- szintén több színész játszik a főbb szerepekben, de tudtommal -a beavatottak kivételével- ott is csak előadás előtt, a hirdetőtábláról derül ki hivatalosan a konkrét szereposztás. Persze hogy a közönség nem szeretne zsákbamacskát vásárolni, de mit tehet? Eszi-nem eszi ... nem kap mást. Többnyire örül, ha jegyet szerez a kurrens produkció valamelyik előadására. "Félre": én is így voltam pl. ritka Madáchos látogatásaim egyikén, a Mary Poppins esetében: örültem, hogy nálam kivételnek számító nem-rövid sorbanállás után jegyet tudtam venni ... végül szerencsém volt, mert az "én" előadásomon a számomra legjobbnak gondolt művésznő játszotta a címszerepet.


5923 Edmond Dantes 2019-11-06 08:29:14 [Válasz erre: 5921 IVA 2019-11-06 01:21:05]

Igen, utána is néztem: Günther Pick koreográfiája lehetett, akiről-amiröl az együttes wiki-szócikke is említést tesz és hirtelenjében itt itt, itt és itt találtam utalást a koreográfusra és produkciójára, amit a külföldi meghívó felkérésére tanult be az együttes illetve adott elő sorozatban a centenáriumi Orff-"emlék"turnén.


5922 IVA 2019-11-06 01:57:49 [Válasz erre: 5920 Edmond Dantes 2019-11-05 17:30:20]

Állítom, hogy az Operettszínház propagandarendszere is rossz. A színház honlapján véletlenül akadtam rá a János vitéz és a Diótörő előadására is, ezek reklámjával sehol sem találkoztam. Az előbbit hármas szereposztásban adják, de nem nyilvános, hogy melyik előadásban ki játszik, noha rajongókkal rendelkező sztárok is vannak köztük.
A balett szintén hármas kiosztású főszereplőit is megnevezték, igaz, nem a szereposztás alatt, hanem csak az ismertetőben. Kevés az információ, nincs képanyag (még jelmez- és díszlettervekről sem) – a közönség nem szeret zsákbamacskát vásárolni. (Mondom én, aki mindkét bemutatóra vettem jegyet. Nem mintha nekem bármi és bárki megfelelne, viszont szeretem ezeket a műveket, Erkel színházi produkcióikat pedig a múlthoz méltatlannak tartom. Ám másoknak kedveskedni ezekkel a kísérletekkel egyelőre nem merek.)


5921 IVA 2019-11-06 01:21:05 [Válasz erre: 5919 Edmond Dantes 2019-11-05 16:38:43]

A különben jó tollú Ozsda Erika interjújának hiányossága, hogy (talán az írás terjedelmét kímélendő) többnyire mellőzi az évszámokat (sajnos szereplők megnevezését is), márpedig azok egy 40 év történetére emlékező riportban könnyítenék az eligazodást, különösen az avatatlan olvasóét.
Az Állami Balettintézet végzős növendékei 1979. június 18-i, operaházi vizsgaeladásának záró darabja, A Nap szerettei a Carmina Burana teljes anyagára készült. (Hangfelvételre táncolták.) Legközelebb 1980. április 6-án láttam újból az alkotást, immár a Győri Balett egész estés vendégjátékának első darabjaként, a Vígszínházban. (A szamuráj és a Stációk tette teljessé a műsort.)
Ha Markó Iván letiltotta a műveit, az általad említett 1995-ös Camina Burana egy egészen másik darab lehetett.


5920 Edmond Dantes 2019-11-05 17:30:20 [Válasz erre: 5899 Robesz 2019-10-30 06:21:25]

Érdemes ránézni az Operettszínház Diótörő-jegytérképére is. Az ottani jegyárak 1.750-11.500 Ft között szóródnak és a karácsonyi és azt követő december végi előadásokra százával (!) vannak még eladatlan jegyek.


5919 Edmond Dantes 2019-11-05 16:38:43 [Válasz erre: 5915 Búbánat 2019-11-03 20:40:45]

Az interjúból valamiért kimaradt, hogy a Győri Balett nemzetközileg is jegyzett újjászületése egyértelműen egy 1994-es felkérésű, 1995-ben megvalósult külföldi turnéhoz köthető, aminek műsora az akkori Orff-centenárium alkalmából a Carmina Burana volt.


5918 IVA 2019-11-05 05:39:32 [Válasz erre: 5917 joska141 2019-11-04 06:53:58]

Köszönöm, tiszelt Joska141! (Nagy nehezen előhívva a Firefoxot, amelyet éppen a szolgálatok megtagadása miatt mellőzök, boldogultam.)


5917 joska141 2019-11-04 06:53:58 [Válasz erre: 5916 IVA 2019-11-04 05:40:50]

Firefox megnyitotta, közlöm a hír manuális elérhetőségét:

https://magyarnemzet.hu/lugas-rovat/bolero-a-kozonsegtol-7440491/

 


5916 IVA 2019-11-04 05:40:50 [Válasz erre: 5915 Búbánat 2019-11-03 20:40:45]

Sem a Google Crome-mal, sem az Operával nem tudom megnyitni:

„A webhely nem képes biztonságos kapcsolatot nyújtani
A(z) magyarnemzet.hu egy nem támogatott protokollt használ.
Az ügyfél és a szerver nem támogatnak ugyanolyan SSL-protokollverziót vagy rejtjelezési csomagot. Ennek valószínűleg az az oka, hogy a szerver RC4-támogatást követel meg, amely már nem számít biztonságosnak.”

MIÉRT?


5915 Búbánat 2019-11-03 20:40:45

Boleró a közönségtől

MNO.hu - 2019. NOVEMBER 3. VASÁRNAP 12:30 2019. 11. 03. 13:19

KISS JÁNOS A VISSZAUTASÍTOTT SZOVJET ÖSZTÖNDÍJRÓL, A PÁPAI ÁLDÁSRÓL ÉS A SZÍNHÁZI DIKTATÚRÁRÓL

/Ozsda Erika/

Negyven évvel ezelőtt egy balettévfolyam úgy döntött, hogy nemcsak együtt marad, hanem vezetőt és várost is választ magának. Engedélyt kértek a kulturális minisztertől, Pozsgay Imrétől, hogy társulatot alapíthassanak, majd rábeszélték Markó Ivánt, az akkor már világhírű táncost, hogy hagyja el Maurice Béjart társulatát, és vállalja el az együttes vezetését, aztán a Győri Színház igazgatóját, hogy szerződtesse le az együttest. Így született meg a Győri Balett. A Halhatatlanok Társulatának tagjával, a Kossuth-díjas Kiss Jánossal beszélgettünk.


5914 Klára 2019-11-01 09:27:42 [Válasz erre: 5913 lujza 2019-11-01 01:03:19]

Hozzánk - anno kb 30 éve - rendszeresn járt PISTA BÁCSI, igy csupa nagybetűvel. Nála mindig voltak előzetes tájékoztató lapok, ismertetők a szinházak tervezett és már bemutatott darabjairól, sokszor meg is nézte, tehát sok kérdésre tudott válaszolni. Azt hiszem, a nagyob  szinházak lehetővé tették szervezőik számára a főpróba megtekintését, mert tudták, hogy az a pár nyugdíjas aki a főpróbát, vagy egy nem teltházas előadást megtekint, sokszorsát termeli belépőjegy-bevételként. Egy idő után ismerte érdeklődési körünket, nekem pl rendszeresen Operaház, Erkel, Nemzeti, Madách, stb prospektusokat mutatott, jegyeket ajánlott, mikor a GYES után visszamentem dolgozni, megjelentek a kínálatban a cirkuszjegyek is,  míg kolleganőmnek Vidám Színpadot, kabarét, stb.  Persze, ez már a múlt - de talán még ki lehethe alakítani valami hasolnó rendszert, persze ebben a szinházak vezetőinek kellene lépniük! De nem akarásnak nyögés  a vége.


5913 lujza 2019-11-01 01:03:19 [Válasz erre: 5908 IVA 2019-10-31 04:51:05]

A stagione rendszerre az egyetlen elfogadható érvet írtad le azzal, hogy az énekeseket csak szerepekre szerződtetik. De némi kreatívitással akkor is megoldható lenne egy másik szereposztással más alkalommal műsorra tűzni a darabokat. A balettnél pedig, ami a kiindulás volt, nincs is ilyen kötöttség, hiszen van társulat. És a Rosszul őrzött lányt évente 2-3 rövidebb szériával is játszhatták volna, hogy aki nem ért rá ősszel, megnézhesse tavasszal, netán újra nézhesse. Ez a jelenlegi rendszer a tunyaság melegágya.

Én nem a kijáró közönségszervezőkre gondolok, hanem azokra, akikre lelkesen vártunk néha hosszú ideig is, mert annyi ügyfelük volt. Ők mindenkit ismertek, és mindig tartogattak meglepetés jegyeket valamely érdekes előadásra. Manapság a neten vásárolok, de sokkal szívesebben mennék akár a régi helyükre is, hogy megtanácskozzam avval, akit ismerek, hogy kit és mit érdemes megnézni, és hová lenne a legjobb ülni. De ezek az emberek már rég nincsenek.


5912 Edmond Dantes 2019-10-31 09:42:05 [Válasz erre: 5907 IVA 2019-10-31 04:43:10]

Nem ismerem Centrál árképzési-üzleti modelljét (sem), de lehetségesnek tartom, hogy "keverőkassza"-módszert alkalmaznak: talán kisakkozták, hogy My Fair Ladyt  ill. a jegyeket ennél magasabb áron már nem tudják eladni, ezért netán olcsóbb kivitelű és/de hasonlóan népszerű-kelendő produkción pl. az általad említett Legénylakáson hozzák be a My Fair Lady-n esetleg keletkező veszteséget. Itt is emlékeztetnék arra, amire ez alatt: Centrál magánszínház: azt tesz, amit akar, annak kockázataival és mellékhatásaival. Ha nem menn(én)ek a jegyek X produkcióra listaáron, eldönt(het)ik, el kell dönteniük: árat csökkentenek, netán a last-minute oldal segítségével, akcióznak (szoktam kapni innen-onnan "akciós" hírleveleket) vagy leveszik a produkciót. A diótörőnél már megírtam véleményemet a minap: meghirdetik magyar viszonylatban magas helyárakkal, aztán ha nem fogynak (eléggé) a jegyek, akcióz(hat)nak, végső soron last-minute portálon eladják (ha eladják) féláron. Állami intézményről lévén szó, úgyszólván semmit nem kockáztatnak ezzel a jegyár-játékkal ... legfeljebb a presztizsüket.


5911 Edmond Dantes 2019-10-31 09:29:32 [Válasz erre: 5908 IVA 2019-10-31 04:51:05]

Maximálisan egyetértek, egyetlen, bár fontos megjegyzéssel. A felsorolt három másik színház közül -nem néztem meg, stagione-rendszerben működnek-e- a Centrál magánszínház, ahol a költséghatékonyság nyilván kiemelt szempont és egy magánszínház a saját kockázatára úgy alakítja műsorrendjét, repertoárját, mindenét, ahogy akarja. A másik két színház önkormányzati fenntartású, ők talán valamivel kitettebbek mint egy magánszínház, némileg versenyhelyzetben is vannak, részben egymással, részben más társulatok zenés produkcióival (Centrál, Víg etc.). MÁO helyzete alapvetően más. Konkurenciája nincs, legfeljebb ő konkurál másokkal olyankor, amikor operettet játszik; a kormányzat úgyszólván számolatlanul önti MÁO-ba a (köz)pénzt, bár tudjuk, nincs az a pénz, aminél egy igazgató azt fogja mondani: köszönöm, elég, nem kérek többet. Másfelől MÁO mint (kiemelt) állami kultúrintézmény, közpénzből közfeladatot lát el. Ha ezt a közfeladatot úgy látja el, hogy pl. a stagione-rendszerrel -akár költséghatékonyságra hivatkozva- hosszú sorozatokat tűz ki és a hosszú sorozatok jelentős részében gyenge házakkal, leárazott jegyekkel mennek a produkciók, akkor az a (stagione-) rendszer: rossz, a közfeladat ellátása: rossz. Azt hiszem nem vagyok egyedül ezzel a véleményemmel, jelen fórumon is sokszor, sokan szidták, szidják MÁO stagione-rendszerét ... szerintem jogosan.


5910 nizajemon 2019-10-31 09:01:10 [Válasz erre: 5909 nizajemon 2019-10-31 08:47:44]

Főleg úgy,hogy ez klasszikus gyerekdarab.


5909 nizajemon 2019-10-31 08:47:44 [Válasz erre: 5907 IVA 2019-10-31 04:43:10]

Kedves IVA,igen drága,eszemen.en.  A  MÁO árképzésé. sem üdvözlöm,lásd az üres soroka. Józanság,2 lábbal állni a földön,ezeke. nagyon hiányolom.


5908 IVA 2019-10-31 04:51:05 [Válasz erre: 5901 Edmond Dantes 2019-10-30 09:29:57]

Közönségszervezésről szólva én sem gondolok már azokra a közönségszervezőkre, akik jegy- és bérlettömbökkel és ismertető anyagokkal teli kofferokkal járták az üzemeket, hivatalokat, hogy ott adják el portékáikat. Nem is volt helyes pontatlanul a közönségszervezést említenem, csak már unalmas mindig felsorolni azokat a nem is pontosan ismert nevű egységeket, amelyek a költséges munka sikertelenségéért felelnek: propagandisták, pr-osok. Gyenge és ezért ellenszenves is az Operaház reklámanyaga és -stílusa, a semmitmondó, megfelelő zenei ízelítőt nem adó trailerek, amelyeken ügyetlenül kiragadott zenékre azoktól független pillanatképeket látunk. Nem mentség erre, hogy ez a trendi, nemzetközi divat.
A tömbösített műsorrendet sajnos már 30 éve forszírozza az Operaház, noha az egyik leghatékonyabb találmány annak az operaközönségnek a távol tartására, akinek egyéb dolga és szórakozása is akad. Szerintem szorosan összefügg azzal, hogy megszűnt a társulati tagság, a szerepre szerződő énekeseket csak egy-egy ipari széria időszakaira tudják lekötni, míg korábban a tagok az egész évad folyamán rendelkezésre álltak. Valószínűleg ez annál is erősebb érv, hogy a díszleteket és a jelmezeket is csak rövidebb periódusokban kell készenlétben tárolni. Különben ez a rendszer működik pl. a Madáchban, az Operettben és a Centrál Színházban is, de ott évadonként többször ismétlődnek a szériák, mert nem akkora a repertoár, mint az Operaházban.


5907 IVA 2019-10-31 04:43:10 [Válasz erre: 5899 Robesz 2019-10-30 06:21:25]

Nem akarom védeni A diótörő (és általában az Operaház) helyárait, de látta-e már valaki, mennyibe kerülnek a jegyek a Centrál Színházban a Legénylakás című darabra. Most éppen nem érdemes odakattintani, mert a kitűzött előadásokra csaknem minden jegy elkelt, de elárulom: ugyanannyiba, mint a My Fair Lady előadásaira. Nem lenne ez érdekes, ha a My Fair Lady nem misical lenne, mégiscsak valami kisebb zene-, ének- és tánckarral – míg a Legénylakás egy 4 szereplős komédia (igaz, sztárszereposztással). Szóval valamivel 10 ezer fölött van a legjobb helyek ára, ami óhatatlanul felveti azt a kérdést, hogy irreális-e a 7900 forintos legmagasabb alaphelyár az Erkel Színházban, ahol operákat és baletteket adnak nagy együttesekkel, nagyobb technikai apparátussal és elvileg bonyolult színpadtechnikával. Drága-e ennek kétszerese A diótörőért, nagy Csajkovszkij-zenekarral, teljes balettkarral, számos szólistával, balettnövendékekkel és némi kórussal, akik egész decemberben dolgoznak. A kérdés kelet-európai jövedelmünk kevesléséhez vezet.


5906 Edmond Dantes 2019-10-30 14:36:13 [Válasz erre: 5905 joska141 2019-10-30 14:09:34]

Igen, láttam reggel ld. 5900 itt. És ugyanez lehet majd A diótörővel, ha nem fogynak a jegyek. 


5905 joska141 2019-10-30 14:09:34 [Válasz erre: 5904 Edmond Dantes 2019-10-30 13:41:43]

Ma már ott van a "Ma este színház", 1.188 Ft-os kezdő ártól, maximum 4.938 Ft-ig, többszáz jeggyel...Hm...


 

5904 Edmond Dantes 2019-10-30 13:41:43 [Válasz erre: 5903 nizajemon 2019-10-30 12:47:30]

Nem vagyok illetékes, de tippem az van, részben ld. lejjebb is: ameddig csak lehet, árusítják a jegyeket a meghirdetett listaáron, aztán ha nem fogy elég, talán csinálnak akciós napokat. Pár hete is volt ilyen akciózás, 50%-os kedvezmény a First Steps-re néhány napig. Türelmeseknek, kockáztatóknak ott lesz (ha lesz!!) végül a https://www.maesteszinhaz.hu/ 


5903 nizajemon 2019-10-30 12:47:30 [Válasz erre: 5902 nizajemon 2019-10-30 12:39:47]

Vevő vagyok arra,hogy az ille.ékesek elmagyarázzák a "koherens" műsor és jegyár képzés. 


5902 nizajemon 2019-10-30 12:39:47 [Válasz erre: 5899 Robesz 2019-10-30 06:21:25]

Nem nyugszanak,míg ki nem végzik a Háza. 20000 egy jegy? Ehh...:(((((((

 


5901 Edmond Dantes 2019-10-30 09:29:57 [Válasz erre: 5898 lujza 2019-10-30 01:19:39]

Bevallom, egyre kevésbé hiszek a közönségszervezők világmegváltó képességében. Az internet, a közösségi média korában a "házaló" közönségszervezők kora nagyrészt lejárt. Szintén korlátozottan hiszek a plakátok csáberejében. A jó bornak nem kell cégér, sőt: semmilyen bornak nem kell cégér. Nekem például semmilyen szervezés, plakát vagy más hirdetés nem tud bort eladni :-) In concreto: nem arról van-e inkább szó, hogy egyetlen hét leforgása alatt nincs csaknem 15.000 érdeklődő a kérdéses balett kilenc előadására? Ismét felmerül a stagione-rendszer alkalmasságának pontosabban alkalmatlanságának kérdése.


5900 Edmond Dantes 2019-10-30 08:53:59 [Válasz erre: 5899 Robesz 2019-10-30 06:21:25]

Vannak kedvezményes, félárú jegyek: https://www.maesteszinhaz.hu/

Ha nem fogynak a jegyek A diótörőre mai "listaáron", talán árusítják majd a fenti csatornán.


5899 Robesz 2019-10-30 06:21:25 [Válasz erre: 5898 lujza 2019-10-30 01:19:39]

...és itt jön az érdekesség. Hiába a sok eladatlan jegy, a fél és negyedház, erre az előadásra nincsenek kedvezményes jegyek úgy mint pl a 1st Steps-re. Érdeklődtem is pedig a "szervezésen", és ismerősnél is: erre most nincs, nem adnak.

Egyébként ha már itt tartunk, ránézett valaki a Diótörő jegyárakra? Most úgy őszintén, normálisak?  Vagy csak én gondolom, hogy túlzás? Van is bőven szabad hely még...


5898 lujza 2019-10-30 01:19:39 [Válasz erre: 5897 IVA 2019-10-29 19:29:57]

Azt hiszem, közönségszervezés (vagy hogy hívják most) fizikailag ugyan létezik, de valójában nincs. Akik ma ott dolgoznak, már nem nagyon tudhatják, hogyan is kéne ezt csinálni, mert úgy engedték el, netán utálták ki a régieket, hogy azok nem tudták átadni a tudásukat, kapcsolatrendszerüket.

A Rosszul őrzött lányt meglehetősen ronda és semmitmondó óriásplakátokon hirdették ugyan, de azt, hogy ez mennyire vidám, bűbájos, minden korosztálynak fogyasztható darab, nem sikerült eljuttatni a közönséghez. Egyszer már megvettem bérletben az unokáimnak, most, másodjára már sikerült is megnézniük, és náluk sikere volt, sőt, az apjuknál is. Én sajnos most nem láttam, pedig ha az Opera megkörnyékezett volna olcsón a maradék jegyeivel, biztos elcsábultam volna.


5897 IVA 2019-10-29 19:29:57

A rosszul őrzött lányt eredetileg két évvel ezelőtt akarták felújítani az Erkel Színházban, de ez valamiért a bérletezés után meghiúsult, helyette a Sylvia került a bérletekbe, illetve a műsorba.
Idén műsorba tették A rosszul őrzött lányt, ezt a mindenkori cukor darabot – a 9 előadásszámból és a hármas szereposztásból arra lehet következtetni, hogy nagy bizakodással.
Jelen idő szerint a balett 30-i előadására 792, 31-re 1145, november 1-re 1068, 3. délelőttre (!) 212, estére 941 szabad jegy van még. Tehát 4158 eladatlan jegy!
Lehet keresni az okot abban is, hogy a három szereposztásban nem akad olyan közönségkedvenc sztár, akinek a neve fogalom lenne, akiről így szólhatnánk: megyünk megnézni (vagy többedszer újranézni) Fülöp Viktor zseniális Simone anyóját. Vagy megyünk megnézni parádés szerepében az Orosz–Róna párost. És sorolhatnák más példákat is. Leblanc Gergely ugyan méltó utódja a honi nagy sztároknak, ám a Magyar Nemeti Balett jelenlegi szereposztói szerint mindenki bármelyik szerep alakítására alkalmas. Különösnek tetszik pl., hogy Iurii Kekalo és Mikalai Radziush egyaránt hivatott Thomas gazda és a Kakas karakterének megelevenítésére...
Az eladatlan jegyek tárgyában azonban kétségtelen, hogy a nem eladott jegyek nem eladásáért a közönségszervezés felelős.


5896 Edmond Dantes 2019-10-18 19:01:15 [Válasz erre: 5895 IVA 2019-10-18 15:09:44]

Igen, köszönöm, de az alapkérdés -ha nem is ebben a topikban- változatlan: hová "tűnt" a Műhelyház, lesznek ott előadások? Mik, mikor, mennyiért?


5895 IVA 2019-10-18 15:09:44 [Válasz erre: 5894 Edmond Dantes 2019-10-18 08:54:10]

Gondoltam is arra, hogy a játszóhely elé odaírjam a leendő vagy a tervezett jelzőt, de nem akartam annyira komplikálni a mondatot.
Már elérhető a MÁO honlapja.


5894 Edmond Dantes 2019-10-18 08:54:10 [Válasz erre: 5893 IVA 2019-10-18 00:13:54]

Bár inkább a saját topikjába való, de itt említetted a Műhelyházat, itt kérdezek: vajon nevezhetjük-e jelenleg a Műhelyházat játszóhelynek azaz ténylegesen játszó helynek? MÁO honlapja most elérhetetlen, de a jegy.hu honlapján mai állapot szerint idénre, sőt mint látom, szezon végéig (!) egy azaz egy db. programra vásárolható jegy, egy dec. 7-ei jótékonysági gálaestre, 9.500-12.500-20.000 Ft-os áron. Senki ne siessen, van még jegy... Mi tudható a normál üzemmód programjáról (már ha van-lesz), árairól? Ha jól emlékszem, 10.000 Ft-os várható árakról írtak vagy linkeltek be cikkeket fórumunkon. Mikortól, mikre?


5893 IVA 2019-10-18 00:13:54 [Válasz erre: 5892 trapper 2019-10-17 19:57:42]

Tegyük hozzá itt: a linkelt cikk 2019. február 22-i, és már közzététetett az 5626. sz. hozzászólásban is.
Nem hiszem, hogy a nemzetünk balettéletében dúló hatalmi, személyi, társulatépítési és -rombolási harcokra közvetlenül és belátható időn belül hatással lehet az önkormányzati választás budapesti eredménye, hiszen sem az Operaházat, sem a Nemzeti Balettet nem a főváros üzemelteti.
OFF: Legfeljebb a VI. és a VIII. kerületi önkormányzat választási eredményei befolyásolhatják az Operaházzal való viszonyt, miután mindkét kerületben leváltották a kormánypárti polgármestert és képviselőtestületet. Csak arról van tapasztalatom, hogy Józsefváros 2010 óta jó kapcsolatban támogatta az Erkel Színház ügyeit, ami lehet, hogy megszűnik vagy módosul az új vezetés alatt. Az Operaház harmadik játszóhelyének (Eiffel Műhelycsarnok) kerületében (Kőbánya) kormánypárti irányítás maradt.


5892 trapper 2019-10-17 19:57:42

Továbbra is aktuális!

https://pestisracok.hu/kirugjak-eluldozik-a-magyarokat-a-nemzeti-balettbol-hogy-johessen-helyettuk-kulfoldi/

Van ugyan néhány magyar Aktuális kedvenc, de csak idő kérdése a foglalkoztatásuk.

A budapesti választási eredmények még további aberrációk és személyiség zavaros vezetés felé sodorják az eddig is zavaros gondolkodásúakat! 


5891 trapper 2019-10-03 22:35:33

5889-hez
Kedves Amalgám!
Nem értünk egyet semmiben és nem is értem amit leírt.
Gúnyolódása rosszul esett és a gondolatmenete is távol van attól amit írtam.
Beismerem, hogy csak a közönség kevésbé művelt és tájékozott egyedeként butaság bármilyen véleményt, észrevételt tennem hozzáértők körében.
Már amúgy is megbántam, hogy bejelentkeztem a fórumukra, mert nem vagyok idevaló.
Ezért, ha megnemtörténtté már nem is tudom tenni szánalmas szerepléseimet, igyekszem ezután csendben maradni.

(Ha tudna törölni a Rendszergazda, azt megköszönném!)

  


5890 Amalgám 2019-09-30 08:32:49 [Válasz erre: 5881 Edmond Dantes 2019-09-20 08:52:26]

Kedves Edmond Dantes!

 

Annyiban mindenképp rám pirított a bejegyzésével, hogy meglehet, a Falling Angels esetleg tényleg rövidebb lehetett az Episode 31-nél is. Nem tudom, nem mértem meg (azt sem). Ha ez így volt, valószínűleg egy tényező miatt nem tűnt fel nekem a dolog: a Falling Angels megfelelően tartalmas volt. Érdekes kérdés, hogyan lehet taps és taps természetét megkülönböztetni, és nem biztos, hogy ezt sikeresen meg tudjuk tenni. Ugyanakkor a balett esetében jellemzőbb az erős taps, a szereposztás sokszori visszahívása, mint az operánál, és a táncosok iránti szeretetét mindig nagyvonalúan fejezi ki a közönség. Ez magáról a darabról nem feltétlenül mond sokat, és bár erősen a szubjektum mezején mozgunk, én most nem érzékeltem különösebb többletet a publikum viselkedésében. Az Episode 31 bemutatását nem annyira jelentős művészeti eseménynek tekintem, mint inkább olyan eszköznek, amelynek révén a társulat három korábbi darab repertoárbeli újraszervezéséhez kapott segítséget, és ennek eredményeképp 1st Steps néven is balettestet hozhatott létre – vagyis egy egyre jobban kibontakozó műsorválság jelének.

 

Időlegesen elbúcsúzok most Öntől és a többi kedves fórumtárstól is, valószínűleg bizonyos ideig ismét nem tudok itt jelen lenni, ezért kérem, ha valakit bármely bejegyzésem hozzászólásra indítana, azt csak a teljesen bizonytalan válasz tudatában tegye meg.


5889 Amalgám 2019-09-30 08:29:51 [Válasz erre: 5884 trapper 2019-09-21 20:58:59]

Kedves Trapper!

 

Nagyon örülök annak, hogy végső soron egy kérdésben sikerült egyetértésre jutnunk: van klasszikus társulatunk. Ráadásul olyan, amelyik kiváló, minden reális szakmai és művészi igénynek megfelelő balettművészekkel rendelkezik. Azt sajnos tényleg nem értem, hogyan lehet egy kortárs balettest kérdésétől egyenes úton eljutni a táncosok nemzetiségének kérdéséhez, mint ahogy azt sem, hogyan létezhetnek olyan absztrakciós sémák, amelyek gyakorlatilag bármilyen kiindulási pontból megbízható módon ehhez az egyetlen témához lyukadnak ki, de megígérem, hogyha sikerül megfejtenem a működésüket, igyekezni fogok elsajátítani a rájuk jellemző példátlan szellemi fegyelem módszerét.

 

Azért is köszönöm a válaszát, mert ezzel alkalmat adott rá, hogy újból átolvashassam néhány korábbi bejegyzésem, és egy nehéz fóruméjszaka több, utólag észlelt közlési hibája közül legalább az egyiket kijavíthassam: az 5878 sz. bejegyzésben említett „JSC” helyesen: „JCS”, azaz John Cranko Schule. Az érintett művészektől, a fórumtársaktól, az intézménytől és a nagynevű néhai korográfustól ezennel hamuba ülve kérek elnézést.


5888 Amalgám 2019-09-30 08:26:47 [Válasz erre: 5880 IVA 2019-09-20 03:56:47]

Kedves IVA,

 

köszönöm szépen a választ, a te időbeli áttekintésed nyilván nagyobb, mint az enyém, de végső soron azért örülök, hogy te sem a „kurrens” koreográfiák között találtad meg az Inger-féle Bolero legnagyobb kihívóját.  


5887 IVA 2019-09-24 04:11:23 [Válasz erre: 5886 Siegfried 2019-09-23 21:58:11]

Kedves Siegfried, bizonyára Te is tudod, hogy ez a fórum – noha bizonnyal olvassák az illetékesek is – nem az Operaház virtuális vendégkönyve. (Nehezen jutott eszembe az utóbbi szó, mert míg kb. 15-20 évvel ezelőtt szinte minden színház honlapján volt ilyen menü, mára kiment a divatból; egyik színház sem kíváncsi a nézők véleményére, amely nem feltétlenül pozitív.) Ezért szerintem nem várható, hogy az itt megfogalmazott kívánságok teljesülnek, de még az sem, hogy nyomukban magyarázat érkezik.
Különben is, mit várhatnánk olyan honlaptól és társulati nyilvántartástól, amelyben a nem magyar születésű (valójában külföldi vendég) művészek nevének sorrendjét áterőszakolták a magyar szokás, szabály szerint?
Már hozzászoktunk, hogy a nem aktív jelzést leginkább a családi okból nem táncoló művészeknél olvashatjuk, és ezt nem árnyalja egyetlen egyszerű szó (pl. jelenleg, ideiglenesen, már) sem. Arra tehát végképp nem számíthatunk, hogy a társulati névsorból kiderülhetnek olyan finomságok, hogy a vezetőség miben egyezett meg egy-egy művésszel; miért nem aktív, ha képességei változatlanok; ha azok megváltoztak, miért nem kap más jellegű szerepeket; ha szolgálati évei szerint szakmai nyugdíjra jogosult, miért szerepel még a társulati névsorban (mások neve, pl. a Végh Krisztináé is évekig szerepelt nem aktív jelöléssel). Ezekre a kérdésekre legfeljebb a művészek nyilatkozata adhatna választ (pl. interjúban), de az is elképzelhető, hogy ők maguk nem kívánják megosztani helyzetüket a nyilvánossággal (pl. azért, mert nem tekintik véglegesnek). Lehet, hogy e többféleképpen értelmezhető státusnak anyagi oldala is van.
Azt nem hiszem, hogy egy agresszív hangú beszólás nyomán bármi is jobbra fordulhatna. (Természetesen ezzel nem a Te hozzászólásodra utaltam.) Rosszabbra viszont igen: a döntési helyzetben levők is emberek...






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.