Bejelentkezés Regisztráció

Balett-, és Táncművészet


5836 joska141 2019-07-16 06:32:35 [Válasz erre: 5834 IVA 2019-07-16 03:58:09]

Tisztelt IVA! Nagyon köszönöm, hogy megfogalmazta azokat a gondolatokat, amelyek – mint mindenkiben, bennem is – felmerültek az interjú olvasása kapcsán. Sajnos a „Kádár-kori ügyosztályok”-ban született, szocializálódott művészek egy részében van valamilyen kimondatlan öncenzúra, megfelelési kényszer, ami óhatatlanul is rányomja bélyegét a hasonló életinterjúkra.

Két, az Ön nagyon tartalmas elemzéséből, kimaradt apróságra szeretném még a figyelmet felhívni. Veszélyesnek tartom a személyekkel végzett gondolatkisérleteket, az interjúban is olvasható „mi lett volna, ha” típusú mondatokat. Volf Katalin nagyon meleg szavakkal beszél szüleiről – akiknek szívből kívánok további hosszú életet és jó egészséget. De ha Édesanyja – a leírtak szerint – „akár iskolaigazgatóként is megállta volna a helyét”, akkor nem találkozik a tényleges munkahelyén Édesapjával és nem a jelenlegi Volf Katalin születik meg.

Nem voltam fiatal balettművészként ösztöndíjjal Moszkvában a Brezsnyev/Andropov váltás alatt, így el kell fogadnom Volf Katalin állítását, hogy „végigrettegte” azt a nyolc hónapot. (Zárójel: ugyanúgy elfogadtam Apáti Bencétől is, hogy nyolcéves korában már tudta a megfelelő politikai oldal melletti hozzáállását.) Azonban, mint mondja, a rettegés közben balettórákat is kaptak, egy imádott oktatótól, akinek – idézem – „keménysége mögül elősejlett a mélysége”. Érzem, hogy valami nagyon szépet akart mondani, de nehéz elképzelni a „keménység mögötti mélység”-et.


5835 IVA 2019-07-16 04:43:23

Kissé olyan ez az írás, mint némelyik Wikipédia-szócikk, amelyhez innen-onnan szerkesztenek-fordítanak anyagot, és nem gyomlálják ki belőle az adatok (olykor többszöri) ismétlését. Mégis jó, hogy halálának évfordulóján megemlékeztek a nagy művészről, Fülöp Viktorról: olvassák, tanulják a nevét azok is, akik nem láthatták.
https://szinhaz.org/mozgasban/tanc-mozgasban/2019/07/14/alakjaval-megvaltozott-a-balettszinpad-atmoszferaja-fulop-viktorra-emlekezunk/?fbclid=IwAR3KSYIKE9c3zQWf3qRSkWfsN2XASrDMzqnXulIqTdMsAVP3IM6NVonnPZk


5834 IVA 2019-07-16 03:58:09 [Válasz erre: 5833 Edmond Dantes 2019-07-15 09:27:53]

Tulajdonképpen az interjú minden tételét hasonlóan ítéljük meg. Én azért fogalmaztam óvatosabban (nem volt minden válasz rokonszenves), mert attól tartottam, negatív elfogultságom sodrába kerülhetek.
A művésznő beszámol kezdeti művészi hiányosságáról, amelyet Seregi László nevelt ki belőle. Kendőzetlenül bevallom, én Júlia-alakításában és később sem láttam megmozdulni az arcát. Júliáját nézve minduntalan Kun Zsuzsa és az általa említett mesternő, Menyhárt Jacqueline Júliáját hiányoltam fájdalmasan, akiknek alakítását persze még Lavrovszkij változatában láttam (szintén Prokofjev zenéjével), amelyet, sosem tagadtam, jobban szerettem, mint a különben általam is rajongott Seregiét.
Ami a szovjetunióbeli, gyakran egy egész évadra telepedő tanulmányutakat illeti, közismert, hogy az mindig a legjobb fiatalok, a legtehetségesebb végzősök nagy lehetősége volt. Mindegyikük pályáján fegyvertény maradt ez a kiérdemelt megtiszteltetés és a balett fellegváraiban megszerzett tudástöbblet. Természetes, hogy távol lenni az otthontól (az otthoni munkahelytől, annak üzemétől is) áldozattal jár, és köztudott, hogy a Szovjetunió nem Párizs és nem Las Vegas. Érdekes módon azonban a táncosok (sem az ott vendégszereplő más színpadi művészek) eddig nem nyilatkoztak drámaian a nehézségek hétköznapjairól, az érezhető politikai feszültségekről sem. Nyilván azért sem, mert akkor ezt nem is tehették volna, és mert egy ennyi fegyelmet igénylő pályára való alkalmassághoz ez a megtartóztatás is hozzátartozott. Most viszont határozottan sikknek tűnt ezt is kidomborítani a drámaiként megélt sikeres pályafutásban.
Amilyen érdekes, hogy Kun Zsuzsa (könyvbe mondott vallomása szerint) még akkor sem (különben sohasem) tudott elszakadni rákospalotai szülői házától, amikor Fülöp Viktorral, elismert művészházaspárként, lakást kapott Újlipótvárosban, szinte kéretlenül, ugyanúgy érdekes lehet egy másik személy és személyiség eltérő privát élettörtének ez a része is. Azt viszont nem értem, ha beavatják a nyilvánosságot abba, hogy a táncosnőt Fodor Antal segítette külön lakáshoz, miért nem derül ki ennek esetleg érdekes története. Gyanúm szerint ez a beavatás megtörténhetett, aztán húzni kellett az interjúból, ám a szerkesztő nem ügyelt arra, hogy ne maradjanak elvarratlan szálak. Ilyen elvarratlan szál lehet az általad reklamált, a címben még valamit ígérő ügyosztály-ügy is.


5833 Edmond Dantes 2019-07-15 09:27:53 [Válasz erre: 5832 IVA 2019-07-15 02:02:01]

"Jutalomból küldtek ki negyedmagammal (Moszkvába-ED), de egyikünk sem annak élte meg. Ám ez akkoriban megtiszteltetésnek számított, így muszáj volt végigcsinálni,.."..."...lenéztek minket,...", "Az ösztöndíjunk is irritálta őket."..."Valójában végigrettegtem azt a nyolc hónapot. Az a szürreális gondolat járt a fejemben: egyszer csak nyomtalanul eltűnök majd ebben az óriási országban."..."... a hátuk közepére sem kívántak minket, de azért megkaptunk a Mojszejev együttes egyik balettmesterét..."..."...amikor elmentem a lakásigénylésemmel az illetékes hivatalba (már itthon,1986/87-ED), gyakorlatilag körbenevettek."..." Fodor Antal segített megoldani a problémát. Nem volt egyszerű, de végül hozzájuthattam egy nyolcadik kerületi, tizedik emeleti panelotthonhoz, amit imádtam."

Fentiekből és néhány további válaszból egy ifjú művész szinte kétségbeejtő pályakezdése rajzolódik ki, akinek -1964-ben született- 18-19 éves korában nyolc hónapos moszkvai továbbképzést kellett végigrettegnie, 22-23 éves korában nem jutott első szóra lakáshoz...csak második szóra, a probléma Fodor Antal segítségével oldódott meg, egyáltalán: rémísztő dolgok történtek vele az első időkben, moszkvai jutalomútját a címben olvashatóan büntetésként élte meg, ami nem tilos, csak furcsa. Az öles betüs címben harsogó "Kádár-kori ügyosztályokról" nem is beszélve...kár, hogy erről  -hacsak nem a lakást kiutaló "ügyosztályról" van szó?- az interjúban egy árva szót sem találtam....persze voltak ügyosztályok, tudjuk. Olaszországi, svájci versenydíjak a pálya legelején, 19 évesen már főszerep -Hamupipőke-, 21 évesen Seregi-Júlia (25 évre!) stb. Egy töretlen, visszavonulása után is káprázatos karrier birtokában a kezdetet sem kellene visszamenőleg feketére festeni...főleg azért nem, mert nem volt fekete.


5832 IVA 2019-07-15 02:02:01 [Válasz erre: 5831 Edmond Dantes 2019-07-14 14:39:04]

Az ország férfilakossága – mi tagadás – egy emberként szeretett magába, az is, aki nem látta az előadást, hiszen a még csupán kétcsatornás és egyeduralkodó MTV minden hír- és kulturális műsorában hosszú részleteket mutatott a táncjátékból”. – Hihetetlen, hogy magára adó újságíró hogyan képes leírni ilyen bulvárízű közhelyet. Az ország férfilakosságát „egy emberként” sohasem érdekelte a balett, a balerinákkal együtt sem, még a kétcsatornás tévéműsor-választék idején sem, legfeljebb egy szűk réteget.

Mint aki sohasem voltam Volf Katalin rajongója, akiben sohasem élt a „Volfi” becenév, akinek ebben az interjúban sem volt minden kérdés és válasz nagyon izgalmas, sem rokonszenves  azt mégsem értem, hogy itt mit és hogyan nem kellett volna…


5831 Edmond Dantes 2019-07-14 14:39:04

Interjú az origo.hu-n Volf Katalinnal. Volfi! Talán nem kellett volna, ezt így ne!


5830 IVA 2019-07-13 02:07:57 [Válasz erre: 5829 mandarina 2019-07-12 16:55:53]

Nem hivatkoztam a fórum szabályaira, önérzetből utasítottam vissza a hangnemét.
„Lényegi szakmai” hozzászólása magának sem volt a témához, csupán belinkelt egy újságcikket, kommentár nélkül, amely szintén híján van a „szakmaiságnak”.


5829 mandarina 2019-07-12 16:55:53 [Válasz erre: 5828 IVA 2019-07-07 22:38:44]

IVA! Szerény tudomásom szerint nincs szabályozva, hány hozzászólással lehet kommentelni.

Ha mégis,és vétettem a fórum szabályai ellen, akkor elnézést kérek a fórumtól.

Amúgy továbbra is állítom: lényegi szakmai hozzászólása nem volt a témához.

Azt hitte, Román Sándor a Nemzeti Táncszínház, aztán ezt visszavonta, mondván, "téves információhoz jutott". Semmi olyan információt nem tud belinkelni, ami félrevezette volna. Maga volt tájékozatlan, ennyi.


5828 IVA 2019-07-07 22:38:44 [Válasz erre: 5827 mandarina 2019-07-07 18:57:36]

Mandarina! Nem értem, hogy a hozzászólásomra, amelynek egyik részét visszavontam, miért csak 5 hozzászólásban tellett magának goromba reagálására 12 perc alatt, amikor a felületen 500-nak is jut hely. Egy téves információmból fakadó, és már visszavont téma részletezésével nem tartozom. Fenntartom, hogy a téma többi részét illetően okkal állítottam, hogy a 24.hu tájékozatása nem hiteles, már az abból áradó féktelen Orbán-fóbia miatt sem.
Ne fájjon magának annyira, hogy az Operaház balettelőadásaiban tájékozott vagyok: 12 Erkel színházi estét néztem meg a legutóbbi (Operaházat nélkülöző) évadban. Maga hány táncszínházi előadást látott a „magyar táncművészet másik 90 %-ából”, és mely hozzászólásokban írt róluk beszámolót erre a fórumra, hogy ennyire aláminősíti az én ismereteimet? Amíg ezeket nem pótolja, nem változtat a meggyőződésemen, mely szerint a magyar táncéletnek kizárólag a politikai-indulati vonatkozásai érdeklik.
Még egy: otthon, a szomszédaival és a házmesterével nyugodtan ripakodhat imperatívuszokban; ha ilyen a modora, ahhoz semmi közöm. De ezen a fórumon az ilyen útszéli hang nem szokás, kérem, ha hozzám szól, feltétlenül mellőzze.


5827 mandarina 2019-07-07 18:57:36 [Válasz erre: 5822 IVA 2019-07-07 01:23:12]

"A Román Sándorra vonatkozó bekezdésemet téves információból fűztem hozzá, visszavonom. "

Milyen téves információk? Vagy manapság így hívják a tájékozatlanságot? SOHA SEHOL SENKI nem állította, hogy a Román Sándor a Nemzeti Táncszínház, tehát sehol egy téves információ. Csak a nagy tudatlanság. Maradjon a MÁO Balettkaránál, azt ismeri, mást nem.


5826 mandarina 2019-07-07 18:55:00 [Válasz erre: 5820 IVA 2019-07-06 07:30:17]

"Amikor a Nemzeti Táncszínház kiköltözött a Várszínházból, Novák Ferenc örömtől ujjongva vallotta meg, hogy ő volt az, aki éveken át teljes mellszélességgel küzdött azért (valamilyen agresszív állatéhoz hasonlítva a harcát), hogy a Táncszínház elhagyhassa a Várszínházat, ahol a nézőtéren hátrafelé haladva takarásban van a színpad felső része," 

Csakhogy a cikk nem erről szól. Hanem arról, hogy néhány hónappal ezelőtt nagy csinradattával átadták a Nemzeti Táncszínház épületét, erre kiderül,hogy az adófizetők pénzéből épült székhelyet a szintén állami tulajdonban levő cég olyan horribilis összegért béreltetené a NEMZETI táncszínházzal, amit az nem tud kifizetni. Minimális szövegértelmezési képesség kell mindezek megértéséhez.

 


5825 mandarina 2019-07-07 18:49:29 [Válasz erre: 5820 IVA 2019-07-06 07:30:17]

Látszik, hogy semmit nem tud a Nemzeti Táncszínházról, annak történetéről stb. Ez amúgy nem baj. De akkor ne minősítsen cikkeket, plíz. Maradjon meg a MÁO Balettkarának az előadásainál, hiszen azokat látogatja, arról van tapasztalata. A magyar táncművészet ezen kívül eső 90 százalékát nem ismeri, ez sem baj. De ne ítélkezzen.


5824 mandarina 2019-07-07 18:47:03 [Válasz erre: 5822 IVA 2019-07-07 01:23:12]

Aha... a 24.hu meg a hozzászóló a hibás, ha valaki keveri Román Sándor társulatát a Nemzeti Táncszínházzal -- már bocsi. Ha nem tájékozott valaki egy ügyben, járjon utána.


5823 mandarina 2019-07-07 18:45:38 [Válasz erre: 5821 Myway 2019-07-06 16:50:14]

Hát, pontosan, Nem is értem, hogyan keverik egyesek a szezont a fazonnal, Román Sándort a Nemzeti Táncszínházzal.


5822 IVA 2019-07-07 01:23:12 [Válasz erre: 5821 Myway 2019-07-06 16:50:14]

A cikket nagyon figyelmesem olvastam el, kétszer is. A Román Sándorra vonatkozó bekezdésemet téves információból fűztem hozzá, visszavonom. Hozzáteszem: így nem szabad hozzászólást írni. Újságcikket írni pedig úgy nem, ahogy a 24.hu tette.


5821 Myway 2019-07-06 16:50:14 [Válasz erre: 5820 IVA 2019-07-06 07:30:17]

Román Sándor távozott úgyan, de nem a Nemzeti Táncszínháztól (amihez semmi köze!), hanem az EXPERIDANCE konglomerátumtól.

Egyébként figyelmesen el kell olvasni a cikket!


5820 IVA 2019-07-06 07:30:17 [Válasz erre: 5819 mandarina 2019-07-05 09:57:27]

Nevek és tények maradtak ki a torzító-lázító cikkből.
Amikor a Nemzeti Táncszínház kiköltözött a Várszínházból, Novák Ferenc örömtől ujjongva vallotta meg, hogy ő volt az, aki éveken át teljes mellszélességgel küzdött azért (valamilyen agresszív állatéhoz hasonlítva a harcát), hogy a Táncszínház elhagyhassa a Várszínházat, ahol a nézőtéren hátrafelé haladva takarásban van a színpad felső része, a táncosok feje, felsőteste. Magam is tanúsíthatom, hogy a Várszínház még prózai előadásokhoz sem volt alkalmas: táncelőadáson kívül több előadást láttam ott, amikor a Nemzeti Színház kamaraszínházaként működött.
A miniszterelnökséghez tartozó intézmények neve nem stáb, ez a kifejezés elsősorban a filmgyártásban használatos.
Úgy tudjuk”…; „Forrásaink szerint” – ezek komolytalan, nem hiteles hivatkozások, semmit sem érnek.
Az egyik táncszínházi vezetőnek távoznia kellett az állásából” – miért is titok a neve? Csak nem Román Sándorról van szó, aki a napokban a kormányellenes ATV-nek nyilatkozott névvel, arccal nyilatkozott az üggyel kapcsolatban, mindenre elszántan? Tehát ő rendelte meg ezt a cikket?



5818 tiramisu 2019-06-22 13:38:56

És az Időjárásjelentés hölgyei egyforma frizurával, egyforma fazonú ruhákban, egyformán  érthetetlenül beszélve..


5817 Klára 2019-06-22 12:49:01 [Válasz erre: 5816 IVA 2019-06-22 03:32:26]

Mióta a TV műsorban több csatornán ez hangzik el: "az időjárásjelentést a cititaxi (sic - c betűvel kiejtve) támogatta ", azóta én már semmin nem csodálkozom!


5816 IVA 2019-06-22 03:32:26 [Válasz erre: 5815 lujza 2019-06-22 00:59:14]

… holott Tatiana Melnik – színes, nemzetközi társulatunkban – nem lett, hanem orosz. :-)
És mit várjunk a bemondóktól, ha elmulasztják párizsi tanulmányútra küldeni őket?
És mit várjunk az időhiányban és energiaszegénységben szenvedő weboldal-építőktől: az új címek, kitüntetések még nem szerepelnek a társulati adatlapokon.


5815 lujza 2019-06-22 00:59:14 [Válasz erre: 5813 IVA 2019-06-21 17:45:27]

Én már semmin se csodálkozom. Nemrég az M5 kultúrcsatorna kulturális híradójának bemondója szerint Melnik Tatjana étoile lett - így kiejtve.


5814 Edmond Dantes 2019-06-21 18:06:09 [Válasz erre: 5813 IVA 2019-06-21 17:45:27]

off Pár napig nem voltam Pesten, nem tudom, tegnap miért maradt el az előadás, milyen idő volt, de azt látom, hogy most ragyogó az idő a városban és szélesebb környékén is. A hírt egy hírlevélben kaptam és azért osztottam meg, hátha valaki csak innen értesül a változás(ok)ról.

on Valóban nem kis dolog egy produkciót más helyszínre átvinni, bár megesett már ilyesmi, nekem is volt/ak ilyen esete(i)m. Nem is tudom, hány férőhelyes a Sziget, ezek szerint valóban elfér a közönség a szerencsés módon szabad Erkelben. Kicsit legfeljebb összébb húzódnak, ha mégsem..


5813 IVA 2019-06-21 17:45:27 [Válasz erre: 5812 Edmond Dantes 2019-06-21 16:07:03]

Lehet, hogy a Margitszigeti Szabadtéri Színpad felújítása nem volt tökéletes azáltal, hogy esőtől védetté tették a színpadot – figyelmen kívül hagyva azt a jelentéktelen szempontot, hogy a nézőtéren is ül néhány ember.
Emlékezetem szerint ilyen helyszínváltoztatás még nem volt. Lehet, hogy nem tudták eladni a két előadás jegyeit, különben hogyan férne el egy-egy „margitszigetnyi” néző az Erkel Színház nézőterén?
Bennem úgy vált hangzóvá az elolvasott hír, hogy a Zsizell című balett előadásáról van szó. Ám a közszolgálati rádió hírolvasónőjétől úgy hallom, hogy a Gizelle című balett helyszínén változatnak. A bemondó biztosan jártas valamennyire a franciában és a balettirodalomban, csak azoknak a nézőknek a kedvéért olvasta így a címet, akik nem tudják, mire váltottak jegyet.


5812 Edmond Dantes 2019-06-21 16:07:03

Helyszínváltozás! Fontos információ!

A június 21-i Giselle balettelőadás a mai napon az Erkel színházban lesz megtartva! A június 20-án elmaradt Giselle balettelőadást június 22-én az Erkel Színházban pótoljuk.

 

Az időjárás kiszámíthatatlansága miatt a Novoszibirszki Állami Akadémiai Opera és Balettszínház 2019. június 21-én, pénteken 20 órára a Margitszigeti Szabadtéri Színpadra meghirdetett Giselle balettelőadását a Szabad Tér Színház a közönség biztonsága érdekében az Erkel Színházban 20.30-as kezdettel tartja meg. A megváltott jegyek érvényesek, de az eltérő nézőtéri kiosztás miatt szükséges a jegyeket az előadás előtt a helyszínen, az Erkel Színházban becserélni. Kérjük tisztelt nézőinket, hogy az érkezés időpontját a fentiekre való tekintettel válasszák meg!

 

2019. június 20-i elmaradt előadás az esőnapon, 2019. június 22-én 20:30-as kezdéssel szintén az Erkel Színházban valósul meg, a megváltott jegyek cseréje ez alkalommal is szükséges az előadás megkezdése előtt, a helyszínen.


5811 Jana 2019-06-06 21:28:28

MyWay

Abszolút egyetértek.


5810 Myway 2019-06-05 15:17:03

Békülni látszik a Táncművészeti Egyetem és az Operaház.

Nem rossz hír, de alap kell, hogy legyen a Magyar Nemzeti Balettintézet azonnali megszüntetése!


5809 IVA 2019-06-01 04:28:01 [Válasz erre: 5808 Búbánat 2019-05-31 11:39:33]

Ha A diótörő díszlettervetője Kentaur lesz (mint a Hófehérkéé), nyert ügyük lehet.


5808 Búbánat 2019-05-31 11:39:33

Ifj. Harangozó Gyula Diótörője lesz karácsonykor az Operettszínházban

ORIGO2019.05.30. 17:42

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Magyar Táncművészeti Egyetem és a Budapesti Operettszínház, az idei legnagyobb közös vállalkozás a Diótörő színpadra állítása lesz karácsonykor. A koreográfus a budapesti és a bécsi Operaház volt balettigazgatója, ifj. Harangozó Gyula.

A megállapodás célja közös előadások, művészeti projektek, szakmai programok megvalósítása, az egyetemi képzések személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása, pályázatokon való közös részvétel és információcsere. 


5807 IVA 2019-05-22 04:06:10 [Válasz erre: 5806 IVA 2019-05-21 16:23:07]

lesz,


5806 IVA 2019-05-21 16:23:07 [Válasz erre: 5805 trapper 2019-05-21 11:21:03]

Láttam, kettőt is. Nem érdektelen! Ha időm lesz beszámolok róla.


5805 trapper 2019-05-21 11:21:03

Látott valaki Szilviát, vagy ennyire érdektelen Seregi? Csak a vezetőség szereplése a díj átadón a fontos? Csak az izléstelenség, a pazarlás az időszerű?

 


5804 Myway 2019-05-11 09:06:23 [Válasz erre: 5803 IVA 2019-05-10 04:22:24]

Már a címek sem magyarul vannak! SZÉP!


5803 IVA 2019-05-10 04:22:24

A Magyar Nemzeti Balett, miután társulatának vitatott arányú, mindenesetre jelentős „nemzeti” hányadát lecserélte „nemzetközire”, a Bánffy teremben idén futó GIF (Girls in Focus – Lányok a fókuszban) és az Erkel színházi OMG (Oh, My God) „nemzeti” elnevezésű estjei után a következő évadra az alábbi „nemzeti” elnevezésű magyar nemzeti balett-esteket hirdette meg:

1st Steps
KFM
Off Pointe
Limitless
(ez egy újabb darabbal bővítve az OMG „újragondolása”)
TáncTrend '20
KREOL, KREÁL

Az estek címére kattintva további angol darabcímekkel is találkozhatunk.

Ennyi trendi idegen szóval legutóbb a Nagy Vásárcsarnok egyik hentesénél találkoztam, ahol a különböző steaknek valók neve van kiírva az ártáblára, feltehetően a szomszédos Marx Corvinus Egyetem külföldi hallgatóinak igényeit kielégítendő. Az árakat nem tudtam kiolvasni, mert akkora számokat mi még nem tanultunk.


5802 Edmond Dantes 2019-05-09 15:22:56

5801 Siegfried 2019-05-08 22:01:15

Fortepan fénykép Pongor Ildikóról:

http://fortepan.hu/?image_id=88935


5800 Myway 2019-05-05 11:11:40 [Válasz erre: 5798 trapper 2019-05-04 17:25:19]

Nem ebbe a topikba való, de legutóbb itt esett szó a témáról.

Én személy szerint a PORGY kapcsán sem Ókovács levéláriájában foglaltakkal, sem pedig az abban pellengérre állított Valencia James okfejtésével nem értek teljesen egyet. Szerencsére volt egy csodálatos garnitúra, akiknél fel sem merült semmiféle bőrszín, CSAK énekeltek, játszottak: HÁZY, SZIRMAI, RADNAY és a többiek maguk voltak a csoda! Ilyen átütő MŰVÉSZEK nélkül talán nem is kellett volna most műsorra tűzni és konfrontációba keveredni. 

https://index.hu/velemeny/olvir/2019/05/01/porgy_es_bess_afroamerikai_szarmazas_valencia_james_magyar_allami_operahaz_okovacs_szilveszter/


5799 IVA 2019-05-04 23:44:01 [Válasz erre: 5798 trapper 2019-05-04 17:25:19]

A cikk (levél) tartalma biztosan nem kapcsolódik Koren Tamás halálához, az ő vonatkozásában nincs benne semmi kegyeletsértő („ünneprontó” mégannyira sem). A felháborodásnak sincs köze az elhunyt művészhez, közvetlenül a balett-topichoz sem.


5798 trapper 2019-05-04 17:25:19 [Válasz erre: 5797 IVA 2019-05-01 22:18:24]

Tökéletes!

https://www.origo.hu/kultura/20190504-okovacs-szerint-az-opera-2111-levelaria.html?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201905


Egy ember, aki már "ünneprontó", a műfajok tekintetében is "kegyeletsértő" , a személyiségének teljes zavarával, a gondolkodást romboló és valóság elfedő média felhasználásával fenntartott megjelenésével, mára már nem ismer határokat.
Már félrevezette a nem túl szinvonalas sokat gusztustalankodó Bayert, lobogtatják a Nurejevvel együtt emlegetett balettos-publiciszta nagyszerű példáját, szánalmas videó klippel aláfestve máshol a médiában.
Nagy úr a MÉDIA!
Különösen a félművelt, tájékozatlan, és szándékosan ellenkező típusú emberek táplálékát adják, távol a mértéktől, az izléstől és az igazságtól.


A Koren Tamások hősök voltak ezekhez az emberekhez képest! 


5797 IVA 2019-05-01 22:18:24

Elhunyt Koren Tamás: http://tancelet.hu/hirek/4412-elment-koren-tamas


5796 lujza 2019-04-28 00:53:22

https://fidelio.hu/tanc/hogyan-lesz-valakibol-giselle-144757.html

 


5795 IVA 2019-04-27 03:51:37 [Válasz erre: 5792 joska141 2019-04-21 06:34:16]

Csézy szép és jó énekesnő. A műfajnak ez a stílusa nem áll közel hozzám, a dal nem fog meg.
Földi Lea és Apáti Bence jó táncos, a klasszikus balett mozdulatvilága és egy jellegzetes motívum a Spartacusból szerintem erőltetett ehhez a zeneszámhoz: közhelyes és kissé nyálas az egész. A klip sajnos felidézi néhány opera mostani, undorító rendezésének azokat a részeit, amelyekben fiatal emberpár áriára, kettősre, kórusrészletre lejt táncot. Például a Hunyadi Lászlóban, vagy a tegnap ismét megnézett Háry Jánosban. (Mindkét darab az Erkel Színház „operaközönséget nevelő”, „ízlésformáló” sorozataiban szerepel.)


5794 trapper 2019-04-25 20:59:35 [Válasz erre: 5792 joska141 2019-04-21 06:34:16]

Hmmm!


5793 trapper 2019-04-25 20:58:44

Enek örülhetünk!

https://szinhaz.org/mozgasban/tanc-mozgasban/2019/04/25/uj-probatermet-kapott-gyori-balett/

A MNB nem kaphatott volna már hasonló jót, az Újpesti színhely és levéláriák  helyett?


5792 joska141 2019-04-21 06:34:16

Az Operettszínház balettigazgatói elfoglaltsága valamint a különböző nyomtatott és internetes újságokba történő cikkek írása mellett – szerencsére – maradt még idő Apáti Bence, mint tényleg kiváló táncos, ilyen oldalának megmutatására is:

https://www.origo.hu/kultura/20190420-apati-bence-es-foldi-lea-tancol-csezy-legujabb-klipjeben.html?utm_source=hirkereso


5791 IVA 2019-04-15 05:34:16

V. Nemzetközi Nagy Iván Balettgála – Erkel Színház, 2019. április 14.

A balett műfajában sem kedvelem jobban a „gálákat”, mint az operáéban vagy vegyes esztrádműsorban. Az idei, V. Nemzetközi Nagy Iván Balettgálától azért nem zárkóztam el mégsem, mert külföldre távozása előtt láttam még táncolni azt a művészt, akinek emlékére rendezik, valamint úgy gondoltam, kihasználom ezt az évadot, amikor nem az Operaházban tartják, sokkal drágábban. Közben ez a „sietség” okafogyottnak bizonyult: a rendezvénynek még jövőre is be kell érnie az Erkel színházi helyszínnel.
A kétrészes műsor elején Solymosi Tamás balettigazgató átadta a Solymosi-díjat a Magyar Nemzeti Balettintézet sikeres növendékének, Ruip Katicának. Egy másik növendék, Pásztor Lili a második részt nyitotta a Paquita című balett női szólójával. A műsor többi számát a „Magyar Nemzeti Balett” repertoárján levő, illetve pihenő balettestek részleteiből szerkesztették, a társulat tagjainak szereplésével, továbbá egy-egy műsorszámban fellépett a Holland Nemzeti Balett, valamint a Mariinszkij Színház egy-egy szólistapárja, valamennyien kiváló színvonalú teljesítménnyel. Hogy mégis kiemeljem a legnagyobb élményt, Sofia Ivanova-Skoblikova és Iurii Kekalo nevét írom le, akik a Spartacus III. felvonásából kitépett nagy kettőst adták elő – drámai erejük a darab teljes előadásában vélhetően megrendítő lenne –, valamint Tatiana Melnik profizmusát, tökéletes technikáját két részletben is.
A Magyar Állami Operaház Zenekarát Kollár Imre vezényelte – sajnos nem így az est egészében. Von Manen, Satie Trois gnossiennes-jére készült koreográfiáját bizonnyal hibátlanul táncolta Felméry Lili és Mikalai Radzius, és hibátlanul zongorázta Lakatos Basak Dilara – ám a zongorajáték minden hangja olyan diszkóerővel szólt a hangszóróból, hogy azokat megannyi kalapácssújtásnak érezve, alig vártam, hogy véget érjen a kínom. De csak néhány percre ért véget, mert A tökéletesség szédítő ereje című Forsythe-koreográfiához Schubert zenéjét kellett kínzó hangerősítéssel kiállni. Ezt a csalódást (amelyre különben számíthattam valamennyire) úgy tudom „hasznosítani”, hogy a hangminőségükkel szenvedtető darabokat a Műhelycsarnokban igyekszem elkerülni.
Ha a zongorajáték és a záró darab zenéje nem lenne eleve élvezhetetlen (márpedig egy balettest öröméhez hozzátartozna a zenei élmény is), akkor sem lett volna zavartalan ez az élvezetem, mint ahogy az élő zenekar közreműködése sem maradt az. Már az Erkel Színház idei balett-előadásain is, ám ezúttal meghatározóan feltűnt, hogy az erkélyt értő és fiatal közönség (?) tölti meg, akik közül a fiúk üvöltő ovációval (artikulálatlan kiabálással, ugatásokkal, hujjogással) nyilvánítják tetszésüket – nem törődve azzal, hogy nemcsak a tapsba, hanem a zenébe is belehangoskodnak, és azzal sem, hogy ez az ocávió mennyire elkülönül a fizető színházi (nem popkoncerti és nem sportversenyi) közönség nálunk hagyományos tetszésnyilvánításától.
Egy-egy ismert díszletelem és csillár dekorálta a színpadot, amely – ünnepi esten ez különösen feltűnő – lehangolóan kopott, „lelakott” képet nyújt.


5790 Edmond Dantes 2019-04-13 14:33:07

A balettnövendékek kínzása és megalázása miatt indul vizsgálat Ausztriában, írja a bécsi Die Presse.. Részletek az index.hu-n olvashatók.


5789 Haandel 2019-04-11 18:08:04

Bayerisches Staatsballett
JEWELS
11. April 2019 |19.30 Uhr | Live-Stream

Ballett in drei Teilen (1967) - Choreography by George Balanchine © The George Balanchine Trust
Komponist Gabriel Fauré / Igor Strawinsky / Peter I. Tschaikowsky 

Solisten und Ensemble des Bayerischen Staatsballetts

Musikalische Leitung / Conductor Robert Reimer
Bühne / Stage Peter Harvey


5788 Búbánat 2019-04-08 11:49:02

“Bármelyikük alkalmas lehet a pályára”

TáncBlog - mikrokozmosz,  2019 április 03. 11:18

„A Magyar Nemzeti Balettintézet fiatal növendékei március utolsó vasárnapján mutatták be tudásukat a nagyközönségnek a Magyar Nemzeti Balett Berni úti székhelyén. Évről évre egyre több a jelentkező az Opera balettiskolájába, a Magyar Nemzeti Balett által indított klasszikusbalett-előkészítő tanfolyam új évfolyamára már szombat óta felvételiznek a leendő művészpalánták. Az elmúlt év tapasztalatairól kérdeztük Csonka Roland táncpedagógust, a “Tavaszköszöntő” gála vezető szervezőjét.”


5787 Edmond Dantes 2019-04-08 09:54:06 [Válasz erre: 5786 joska141 2019-04-08 05:18:26]

A Guardian helyében én visszakérdeznék vagy úgy reagálnék erre a bonmot-ra, hogy fölkérné-e MÁO Barack Obamát valamelyik szerepre a Porgyban. És majd ha fölkéri, és Barack Obama reagál rá, netán igazoló papírokat hoz, (vö. 1938-39 Magyarország) akkor ismét visszatérünk a dologra. Cinizmusra cinizmussal lehet visszavágni avagy a rasszizmus nem ismer határokat. (A migránsok igen, már csak a drótkerítés okán is.)






A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.