vissza a cimoldalra
2018-07-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60969)
Momus társalgó (6348)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2278)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4053)
Társművészetek (1259)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11286)
A csapos közbeszól (95)

Házy Erzsébet művészete és pályája (4309)
Operett, mint színpadi műfaj (3648)
Karmesterekről, karmesterségről-"úgy általában" (633)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2811)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (746)
A díjakról általában (1032)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (950)
Élő közvetítések (7310)
Balett-, és Táncművészet (5534)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1443)
Franz Schmidt (3156)
Gaetano Donizetti (951)
Miklósa Erika (1224)
Kedvenc magyar operaelőadók (1085)
Momus-játék (5503)
Kimernya? (2729)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

3740   Edmond Dantes • előzmény3732 2017-07-08 08:59:54
Kurz: a karaván halad. Monsalvat várából a csodás ravellói Villa Rufolón (azaz Klingsor kertjén) át a Grál szent templomáig. Szép út.
3732   nickname 2017-07-08 00:14:20
Nem akarok semmiről senkit meggyőzni. Szeretni sem kell semmit, csak próbálom megvilágítani,hogy a színház világa alapvetően mindig ugyanúgy működött. A Székely fonó meg ebben a formában talán nem a kedvenc rendezésem, de a népiességtől nem távolodott el a rendező, ami nekem szimpatikus volt: az emberélet eseményei népi környezetben. Nem mélyberántás, csak megtörte a magyar rendezők által képviselt hagyományt és megpróbált egyetemes jelentést adni a darabnak. Engem annyira nem zavart ez a rendezés.

Amúgy meg pl. emlékszem, mikor először láttam a MÜPA Parsifálját. Egy csomó minden zavart az elején. Szépen énkeltek oké, jól szólt a zenekar,meg a férfikar az első felvonásban oké, de mindig csak hiányzott a zöld gyep, meg a szent grál tárgyiasult megjelenése és hasonlók. Aztán a második felvonás előtti szünetben olvasgattam a műsorfüzetet, kicsit elgondolkoztam a darabról és mivel az egész egy ünnepi játék, miért ne lehetne misztériumjáték-szerűen felfogni? Vagy mint egy beavatás történet? És ha így tekintünk a darabra már nem is hiányzik a középkor és a harmadik felvonásban a rendezés a maga egyszerű eszköztárával, ami igen csak idegen egy realisztius rendezéstől, megfogott és magával ragadott. A végére az egészet olyan szépnek éreztem és még olyan érzésem se volt, hogy Wagner forog a sírjában emiatt. Néha van ilyen. Nem mondom, hogy mindig. Most is nagy élmény volt az utolsó Parsifal. Sokkal nagyobb, mint a tavalyi operaházi Parsifal, azzal a semmitmondó rendezéssel. Lehet valaki másnaka az új Székely fonó nyújott ilyen élményt. Egyébként nem húzom le az operaházi Parsifalt, mert az Andrássy úti - Erkel Színházbeli előadások közül több szép emlék, de nem a rendezés miatt. A MÜPA esetében a rendezés is hozzájárult az üneppi előadásokhoz.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

17:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"A II. Fehér Ilona Nemzetközi Hegedűverseny nyitókoncertje"
Fesztiválakadémia Budapest
BARTÓK: 44 duó két hegedűre, BB 104 (részletek)
Kokas Katalin, Kelemen Barnabás (hegedű)
MENDELSSOHN: d-moll hegedűverseny
Tóth Kristóf (hegedű), Anima Musicae Kamarazenekar (művészeti vezető: G. Horváth László)
SCHNITTKE: Concerto grosso, No. 1
Shlomo Mintz, Kelemen Barnabás (hegedű), Dinyés Soma (csembaló, preparált zongora), Anima Musicae Kamarazenekar (művészeti vezető: G. Horváth László)
Vezényel: Jan Latham-Koenig

20:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

„Amikor leszáll az éj”
A Fesztiválakadémia Budapest nyitókoncertje
SAINT-SAENS: Violons dans le soir
Horti Lilla (szoprán); Natalia Lomeiko (hegedű); Balog József (zongora); Molnár Piroska (vers)
POPPER: Requiem, Op. 66
Danjulo Ishizaka, Natalie Clein, Jan-Erik Gustafsson (cselló); Balog József (zongora)
MOZART: g-moll vonósötös (K. 516)
Kelemen Barnabás, Kokas Katalin (hegedű); Yuri Zhislin, Dmitry Smirnov (brácsa); Jan-Erik Gustafsson (cselló)
J.S. BACH: „Mein gläubiges Herze” – ária a BWV 68-as kantátából
Horti Lilla (szoprán); Dmitry Smirnov (hegedű); Philippe Tondre (oboa); Lakatos György (fagott); Dinyés Soma (csembaló)
SOSZTAKOVICS: d-moll cselló–zongora szonáta, Op. 40
Fenyő László (cselló); Diana Ketler (zongora)

20:30 : Budapest
Vajdahunyadvár

Közreműködik: Radnóti Katalin (fuvola), Kiovics Okszáná (hegedű), Szabadfi Mónika (csembalo)
Semmelweis Vegyeskar (karigazgató: Oláh Márta)
Musica Sonora Kamarazenekar
Vezényel: Illényi Péter
J.S. BACH: V. Brandenburgi verseny BWV 1050
VIVALDI: Gloria RV 589
SCHUBERT: Esz-dúr mise D. 950
A mai nap
született:
1866 • Francesco Cilea, zeneszerző († 1950)
1944 • Maria Joao Pires, zongorista
elhunyt:
1757 • Domenico Scarlatti, zeneszerző (sz. 1685)
1969 • Kemény Egon, zeneszerző (sz: 1905)