vissza a cimoldalra
2020-09-27
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (4454)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (309)
Társművészetek (2093)
Callas (454)
Bartók Béla szellemisége (284)
Bartók Béla (1881-1945) (218)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4109)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2061)
Franz Schmidt (3692)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4935)
Eiffel Műhelyház (293)
Jazz (80)
Bartók Rádió (780)
Opernglas, avagy operai távcső... (20660)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62451)
Kimernya? (3772)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

48   musicus2 • előzmény39 2008-05-11 22:28:56
Természetesena Kodály módszert nem Kodály dolgozta ki, ezt tudjuk jól. Viszont működött, és ma is működne, ha adminisztratív eszközökkel nem verték volna szét több évtizedes \"munkával\" az alapjait. Ezt már Kodály halála után elkezdték, mostanra a \"siker\" teljesnek mondható.
A Kodály módszer természetesen nem alkalmazható sehol sem úgy, ahogy nálunk használjak. Viszont a finnek rólunk másolták le. Legyél szíves megnézni, hol tart a finn zenei élet (zeneoktatás, belső koncertélet, művészexport, zeneszerzők játszottsága) a miénkhez képest, ahol pont az ellenkező tendencia szerint alakult a \"kultúrpolitika\". Az ellentét kiáltó.
A japános szintén rólunk másoltak. A kínaiak most szintén ezt teszik.
Ezek után arról beszélni, hogy (fogalmazzunk pontosan, nehogy a Kodály nevére kéket és vöröset látók \"érzékenységét\" sértsük) a Kodály nevével fémjelzett zeneoktatási módszer és rendszer sikeres.
Azok, akik ennek a szétbarmolásán fáradoztak, szintén sikeresek.
Hogy melyik siker hasznosabb társadalmi szempontból, azt mindenki eldöntheti.
39   eccerű • előzmény31 2008-05-09 22:09:03
Mi az, hogy a Kodály módszer ilyen, meg olyan? akik erről vartyognak, semmi érdemlegeset nem képesek az asztalra tenni, csak a saját bizniszüket reklámozzák. A módszer jó, hiszen világsiker. Tessék előbb magunkba nézni, mielőtt kritizálunk.
Kicsit zavaros az egész hsz., nem tudon, kinek szántad. De.
Először is, és sajnos nem utoljára: a zenében nincs Kodály-módszer. Kodály soha nem tanított iskolában - hogy a Zeneakadémián mit művelt, azt inkább hagyjuk - ezért módszere sem lehetett.
Másodszor nem világsiker, mert nem adaptálható. A magyar népdalkincsre épül, amelyhez hasonló nincs még egy a világban. Ami mégis történik, az pontosan az, amit mondasz: saját biznisz. Valami hasonlót talán lehet kitalálni sok országban, de ahhoz újra kellene írni a könyveket és az olvasógyakorlatok nagy részét.
31   musicus2 2008-05-08 15:26:59
Nos, miért nincs igény a művészi zenére, és miért tartják ezt a mai fiatalok cikinek? Mit nyom a média? a Bartók volt az utolsó menedék, most már az is megszűnőben.
Adminisztratív eszközökkel irtanak minket, feleim.
1. alulfinanszírozással.
2. médiabojkottal.
3. presztízserodálással.
4. alkalmatlan korrupt és ostoba főnökökkel.
5. felsőfokú oktatás ellehetetlenítésével.
6. kontraszelekcióval.
A lista a végtelenségig folytatható.
Mi az, hogy a Kodály módszer ilyen, meg olyan? akik erről vartyognak, semmi érdemlegeset nem képesek az asztalra tenni, csak a saját bizniszüket reklámozzák. A módszer jó, hiszen világsiker. Tessék előbb magunkba nézni, mielőtt kritizálunk.
Hírek
• Most Budapesten is ingyen hallhatják a Fesztiválzenekart
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel és előad: Hollerung Gábor
"Megérthető zene"
Muszorgszkij-Ravel: Egy kiállítás képei
A mai nap
történt:
1884 • A budapesti Operaház megnyitása
1984 • A felújított, 100 éves budapesti Operaház megnyitása
elhunyt:
1921 • Engelbert Humperdinck, zeneszerző (sz. 1854)