vissza a cimoldalra
2020-02-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11466)
A csapos közbeszól (95)

Momus-játék (5793)
Élő közvetítések (8406)
Franz Schmidt (3540)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4692)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7323)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3695)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1874)
Belcanto (942)
Joan Sutherland - La Stupenda (117)
Operett, mint színpadi műfaj (4233)
Opernglas, avagy operai távcső... (20416)
Pantheon (2540)
Simándy József - az örök tenor (644)
Kolonits Klára (1161)
Erkel Színház (10543)
A díjakról általában (1086)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

43   eccerű • előzmény42 2008-05-10 00:16:34
Nem akarlak megbántani, de ez a hozzászólás szomorú látlelete annak, hogy mennyire fogalma sincs sokaknak az egész témáról.

Amit Te szolmizációnak nevezel, az a mi általunk is használt relatív szolmizációs rendszer. A világ nagy része nem ezt, hanem az abszolút rendszert használja, ahol a C (és a cisz, és a cesz) =dó, a D (a disz és a desz) =ré, és így tovább. Ez arra jó, hogy ennek segítségével remekül lehet hamisan énekelni, egyszer hallgass meg egy spanyol, görög, stb. zeneakadémistát, hogy (nem) tud tisztán énekelni! A relatív rendszer lényege ezzel szemben éppen az, hogy egy dó-mi mindig, minden körülmények közt nagyterc. Így a pavlovi úton kialakulhat a tiszta intonáció képessége a szolmizációs szótagok segítségével, hiszen ugyanahhoz a kiejtett hangsorpárhoz mindig ugyanaz a hangmagassági reláció társul.

Továbbá a (relatív) szolmizáció nem összekeverendő a (megint elmondom, nem Kodály-) módszerrel, előbbi fontos, de nem legfőbb része az utóbbinak.
Azt helyesen látod, hogyha nem is nyűg, nevezzük inkább mankónak, amelyet el lehet, sőt egy idő után el is kell dobni, aki az ellenkezőjét állítja, hazudik.

Mikor van ez a pont? Nem az alteráció zavar be a képbe, sőt, ott van csak igazán elemében. Akik például Pécsről, Győrffy István keze alól kerültek és kerülnek ki, azok virtuóz módon tudnak tájékozódni (a szóhasználat fontos!) a relatív szolmizáció segítségével a legvadabb alterált akkordok világában is, Ami gondot okozhat az a moduláció. De azt meg illik észrevenni. Ugyanígy segíteni tud az atonális zene világában is, de elsősorban a funkciós zenére alkalmazható jól.

Ennek értelmében természetesen a szolmizáció profi zenészeknek is nyújthat segítséget, nemcsak \"civileknek\".
42   nyunyi 2008-05-09 23:02:00
A Kodály módszer, egyszerű, közérthető módon kínál lehetőséget egy egyszerű, közérthető dallam leolvasására, megszólaltatására. Amint belép a képbe egy alteráció, netán hangnemváltás, már nem lehet alkalmazni - vagy csak nehezen. A szolmizáció nem zenész palánták számára kitalált tanítási módszer, és ez dicséretes. Tovább lépve viszont inkább nyűg a többre vágyóknak.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Zeneakadémia, Előadóterem

Liszt-kukacok Akadémiája

11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Császár Zsuzsanna (zongora)
LISZT: 8. magyar rapszódia
CSEMICZKY MIKLÓS: Sonatina con intermezzi
BARTÓK: Szonatina, BB 69
LISZT: Zarándokévek, Második év: Itália – 7. Dante-szonáta
DOHNÁNYI: Négy zongoradarab, op. 2 – 3. f-moll intermezzo
DOHNÁNYI: C-dúr rapszódia, op. 11/3

15:00 : Budapest
Magyar Rádió 6-os stúdiója

Pasztircsák Polina (ének), Davidovics Igor (lant)
Műsorvezető: Fazekas Gergely
"Zenebeszéd"
DOWLAND: Dalok, lantművek

16:00 : Budapest
Pesti Vigadó

Kertesi Ingrid és Subedi Anna (ének)
Dobozy Borbála (csembaló), Virág Emese (zongora)
A Magyar Táncművészeti Egyetem balett tanszékének hallgatói
Zuglói Filharmónia - Szent István Király Szimfonikus Zenekar
vezényel: Ménesi Gergely
Szerkesztő-műsorvezető: Solymosi Tari Emőke

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Veress Ábel (zongora)
"Hangulatkoncert"
J.S. BACH: c-moll prelúdium és fúga, BWV 847
SCARLATTI: E-dúr szonáta, K. 380, L. 23
HAYDN: G-dúr szonáta, Hob. XVI:40
CHOPIN: Öt etűd az op. 10-es és op. 25-ös sorozatokból
LISZT: 6. magyar rapszódia
DOHNÁNYI: Ruralia Hungarica, op. 32a - részlet

17:00 : Budapest
Kelenföldi református templom

Vadász Attila (orgona)
Igét hirdet: Nt. Takaró János lelkipásztor
BUXTEHUDE: g moll prelúdium és fúga, BuxWV 148
SWEELINCK: 116. zsoltár
BACH: G dúr prelúdium és fúga, BWV 550
BACH: Erbarm'dich mein, oh Herre Gott, BWV 721
BACH: Két Contrapunktus a Fúga Művészetéből, BWV 1080
MENDELSSOHN: A-dúr szonáta

19:00 : Budapest
Erkel Színház

"Keresztény farsang Nino Machaidzéval"

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Foskolos Péter (hegedű),
Foskolos Bettina (zongora)
BACH: Sonata No.3 in C major, BWV 1005
BEETHOVEN: Sonata No. 3 in E flat major, Op. 12 No. 3
CHOPIN: Ballade No. 1 in G minor, Op. 23
SCHUMANN: Violin Sonata in A minor No. 3 Wo0 2

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Maxim Vengerov (hegedű),
Devich Gergely (cselló), Ránki Fülöp (zongora)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Maxim Vengerov
BEETHOVEN: C-dúr hármasverseny, op. 56
BEETHOVEN: VII. (A-dúr) szimfónia, op. 92

19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

Balog József, Csalog Gábor (zongora)
Sáry László (zongora, fütty)
Szathmáry Judit, Nagy Bernadett, Murányi Márta, Fehérváry Péter, Melkovics Zoltán, Horváth Csaba (ének)
Amadinda Ütőegyüttes
Schlanger Tamás (ütőhangszerek)
Ligeti Ensemble
"Sáry 80"
SÁRY LÁSZLÓ:
Collage
Tango
Broadway boogie-woogie
Kotyogó-kő egy korsóban
Pentagram
Concerto Classico – 1984-es revideált változat
Tranquillity
Oratórium – ősbemutató
Etüdök gőzmozdonyokra
Emlék
19:00 : Győr
Nemzeti Színház

MOZART: Szöktetés a szerájból
A mai nap
elhunyt:
1903 • Hugo Wolf, zeneszerző (sz. 1860)
1983 • Adrian Boult, karmester (sz. 1889)
2010 • Ágai Karola, énekes (sz. 1927)
2013 • Wolfgang Sawallisch, karmester (sz. 1923)