vissza a cimoldalra
2020-09-29
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4113)
Zenetörténet (295)
Társművészetek (2106)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62454)
Régizene (4463)
A MET felvételei (1216)
Operett, mint színpadi műfaj (4557)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4937)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4747)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (309)
Callas (454)
Bartók Béla szellemisége (284)
Bartók Béla (1881-1945) (218)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2061)
Franz Schmidt (3692)
Eiffel Műhelyház (293)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

43   eccerű • előzmény42 2008-05-10 00:16:34
Nem akarlak megbántani, de ez a hozzászólás szomorú látlelete annak, hogy mennyire fogalma sincs sokaknak az egész témáról.

Amit Te szolmizációnak nevezel, az a mi általunk is használt relatív szolmizációs rendszer. A világ nagy része nem ezt, hanem az abszolút rendszert használja, ahol a C (és a cisz, és a cesz) =dó, a D (a disz és a desz) =ré, és így tovább. Ez arra jó, hogy ennek segítségével remekül lehet hamisan énekelni, egyszer hallgass meg egy spanyol, görög, stb. zeneakadémistát, hogy (nem) tud tisztán énekelni! A relatív rendszer lényege ezzel szemben éppen az, hogy egy dó-mi mindig, minden körülmények közt nagyterc. Így a pavlovi úton kialakulhat a tiszta intonáció képessége a szolmizációs szótagok segítségével, hiszen ugyanahhoz a kiejtett hangsorpárhoz mindig ugyanaz a hangmagassági reláció társul.

Továbbá a (relatív) szolmizáció nem összekeverendő a (megint elmondom, nem Kodály-) módszerrel, előbbi fontos, de nem legfőbb része az utóbbinak.
Azt helyesen látod, hogyha nem is nyűg, nevezzük inkább mankónak, amelyet el lehet, sőt egy idő után el is kell dobni, aki az ellenkezőjét állítja, hazudik.

Mikor van ez a pont? Nem az alteráció zavar be a képbe, sőt, ott van csak igazán elemében. Akik például Pécsről, Győrffy István keze alól kerültek és kerülnek ki, azok virtuóz módon tudnak tájékozódni (a szóhasználat fontos!) a relatív szolmizáció segítségével a legvadabb alterált akkordok világában is, Ami gondot okozhat az a moduláció. De azt meg illik észrevenni. Ugyanígy segíteni tud az atonális zene világában is, de elsősorban a funkciós zenére alkalmazható jól.

Ennek értelmében természetesen a szolmizáció profi zenészeknek is nyújthat segítséget, nemcsak \"civileknek\".
42   nyunyi 2008-05-09 23:02:00
A Kodály módszer, egyszerű, közérthető módon kínál lehetőséget egy egyszerű, közérthető dallam leolvasására, megszólaltatására. Amint belép a képbe egy alteráció, netán hangnemváltás, már nem lehet alkalmazni - vagy csak nehezen. A szolmizáció nem zenész palánták számára kitalált tanítási módszer, és ez dicséretes. Tovább lépve viszont inkább nyűg a többre vágyóknak.
Hírek
• Most Budapesten is ingyen hallhatják a Fesztiválzenekart
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Szenthelyi Miklós zeneakadémiai osztályának hallgatói
Mozart: C-dúr concertone két hegedűre és zenekarra, K. 190 – 1. Allegro spiritoso
Paulik Lídia, Zemplényi Zsófia (hegedű)
Lalo: Spanyol szimfónia, op. 21 – 1. Allegro non troppo
ifj. Mága Zoltán (hegedű)
Csajkovszkij: Hat darab, op. 51 – 6. Valse sentimentale (átirat)
Bruch: Skót fantázia, op. 46 – 4. Finale. Allegro guerriero
Kuti Róbert (hegedű)
Csajkovszkij: D-dúr hegedűverseny, op. 35 – 1. Allegro moderato
Bácsy-Schwartz Zoltán (hegedű)
Mozart: „Deh, vieni alla finestra” – Don Giovanni szerenádja a Don Giovanni második felvonásából
Bizet: „Votre toast, je peux vous le rendre… Toreador, en garde” – Escamillo Torreádor-dala a Carmen második felvonásából
Szenthelyi Krisztián (ének)
Brahms: D-dúr hegedűverseny, op. 77 – 2. Adagio, 3. Allegro giocoso, ma non troppo vivace
Korb Vanessza (hegedű)
Csajkovszkij: D-dúr hegedűverseny, op. 35 – 2. Canzonetta. Andante, 3. Finale. Allegro vivacissimo
Hodos Dániel (hegedű)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Szenthelyi Miklós

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Bogányi Gergely (zongora)
Chopin: Bolero, op. 19
Chopin: E-dúr scherzo, op. 54
Chopin: Berceuse, op. 57
Chopin: Tarantella, op. 43
Chopin: Asz-dúr „Polonéz-fantázia”, op. 61
Liszt: Mazeppa - transzcendens etűd
Műsorváltozás
A mai nap
született:
1930 • Richard Bonynge, karmester
1942 • Jean-Luc Ponty, jazz-muzsikus