Bejelentkezés Regisztráció

Cecilia Bartoli


833 Momo 2010-11-25 23:34:31
[url]http://www.bio.davidson.edu/people/vecase/Behavior/Spring2008/Iordanou/assets/head_2.jpg;morci[/url]

832 RoyBatty 2010-11-25 23:21:31
A Clari valóban pompás szórakozást nyújt. Bartoli alakítása káprázatos. Egy másik kedvencem, Carlos Chausson alakítja Clari édesapját. Chausson kiváló énekes és egyben nagyon jó színész is. Emlékezetes volt Bartoloként a Sevillai Borbélyban (Párizsi Opera). További érdekesség, hogy az Operaházból gyakorlatilag kiutált Fischer Ádám vezényli az előadást.

831 Búbánat 2010-11-25 21:34:39
Cecilia Bartolit továbbra is a bel canto szerepkörben szeretem nézni-hallgatni. Erre jó alkalmat kínál most Halevy kuriózum számba menő vígoperája, a [url] http://www.youtube.com/watch?v=lhJnEkobg0E; Clari [/url] , amely egy frissen megjelent DVD-lemezről ámulatba ejt. A zürichi operaházban színre vitt dalmű rám a felfedezés erejével hatott. Bartoli ebben a - itt modern rendezésű - romantikus vígoperába „apait-anyait” belead; nem érhet bennünket csalódás, azt kapjuk tőle, amiben abszolút perfekt, virtuóz. A neves francia komponistának - akit elsősorban a drámai Zsidónőjéért becsülünk – a Clari volt az első igazi sikere, amit 1828-ban, Párizsban mutattak be. Az idő tájt kora ünnepelt csillaga, a spanyol származású mezzoszoprán, Maria Malibran kápráztatta el bámulatos koloratúr technikájával közönségét, így a Clari címszerepének első megformálójaként neki tapsolt a publikum. Más korban, más köntösben ugyanezt teszi hibátlan „kűrjeivel” - a nagyhírű előd örök(ség)ében - Bartoli. Mi pedig élvezzük a látvány s mindenekelőtt a hangok színpompás, páratlan kavalkádját. A Decca-lemezről s benne Bartoli ragyogó alakításáról az [url] http://www.opera-vilag.hu/hirek_teljes.halevy:+clari-886.html; Opera-életben [/url] olvasható egy érdekes cikk.

830 macskás 2010-11-25 20:21:09 [Válasz erre: 829 zalbarna 2010-11-25 18:58:53]
Már bocs, de teljesen egyértelmű, hogy Cage írta a művet!

829 zalbarna 2010-11-25 18:58:53 [Válasz erre: 828 Momo 2010-11-25 18:13:21]
Ne haragudj, de sztem ez egyértelműen reneszánsz ...

828 Momo 2010-11-25 18:13:21
[url]http://www.kellycaroline.com/blog/wp-content/uploads/2009/03/beluga-whale-trio-wallpapers_10798_1152x864.jpg;tercett[/url] (sztem Vivaldit énekelnek)

827 zalbarna 2010-11-25 15:26:48 [Válasz erre: 826 Momo 2010-11-25 10:30:25]
Nekik más szabályaik vannak...

826 Momo 2010-11-25 10:30:25 [Válasz erre: 825 zalbarna 2010-11-25 10:28:59]
"viszont amit kihorgászok, azt meg is kell ennem ez a szabály" na a szegény bálnavadászok...

825 zalbarna 2010-11-25 10:28:59 [Válasz erre: 823 Momo 2010-11-25 10:25:07]
A tavi halakat nem szeretem (kivéve az egészen aprót, meg a keszeget..), viszont amit kihorgászok, azt meg is kell ennem ez a szabály, bezony...úhogy legyen kecsege..

824 zalbarna 2010-11-25 10:25:12 [Válasz erre: 822 zalbarna 2010-11-25 10:23:24]
Na jó, föladom, megyek enni...

823 Momo 2010-11-25 10:25:07 [Válasz erre: 820 zalbarna 2010-11-25 10:21:11]
á... értem... Bartoli nagyon meggyőző... téged is meggyőzött. :-) és a pontyhorgászatról mi a véleményed?

822 zalbarna 2010-11-25 10:23:24 [Válasz erre: 821 zalbarna 2010-11-25 10:21:47]
Mindig éhes vagyok, miért van ez?

821 zalbarna 2010-11-25 10:21:47 [Válasz erre: 820 zalbarna 2010-11-25 10:21:11]
:)

820 zalbarna 2010-11-25 10:21:11 [Válasz erre: 819 Momo 2010-11-25 10:15:24]
Hát mert ez a stílus a Vivaldiból nő ki.. itt a szemed füled láttára...pontosan, minden ízében ezt a zenét szolgálja, erre van kitalálva. Minden mozzanatát képes kiemelni és megmutatni. LEGJOBBAN kiemeli ezt a zenét. Van más zene , más stílus. De a barokk, meg ez a stílus összetartoznak jobban, mint a barokk, meg bármi más stílus. Erre lett kitalálva.

819 Momo 2010-11-25 10:15:24 [Válasz erre: 818 zalbarna 2010-11-25 10:14:42]
na... miért...?

818 zalbarna 2010-11-25 10:14:42 [Válasz erre: 817 Momo 2010-11-25 10:10:24]
Nade.ez az elveszett régi stílus, vagy nem? és ha igen, miért? Miért pont ez, he? Miért??? (lécci kérdezd most meg, hogy: na, miért? )

817 Momo 2010-11-25 10:10:24 [Válasz erre: 816 zalbarna 2010-11-25 09:34:09]
hát, a franc tudja, régebben tetszett, most meg már nem tetszik... sőt, idegesít.

816 zalbarna 2010-11-25 09:34:09 [Válasz erre: 815 milli 2010-11-25 07:04:19]
Hát, Bartolit nézni, az nem kislányoknak való... Bár nem árt nézni is , ha valamit meg akarunk tudni egyáltalán a sokak által régen elfeledettnek emlegetett, ám csodálatosképpen Bartoli által mégis gyakorolt „régi belcanto” stílusról. Hogy honnan szedte, gőzöm sincs, de ez az. Gyakran emlegetik régizenei szakemberek ezeket a régi elfeledett technikákat az énekkel, hegedűvel, fuvolával, blockflőtével stb kapcsolatban. A korabeli levelekből csak egy-egy előadás utáni eufórikus leírás maradt inkább, mint a technika szakmai leírása. A bartoli előadása okozta élmény PONTOSAN megfelel a régi leírásoknak. Sok szép Agitate da due venti van, de Bartolié az igazi. Egészen más valamiben , mint a többi. Nézzétek, pár hangszeres, egy énekes, NINCS HANGERŐ, mégis felmegy a vérnyomásod, És ahogy az énekes megszólal, nincs esélyed sem, hogy máshova figyelj, mint a műre, és kényszerítve vagy , hogy egyetlen koncentrált figyelemmel végighallgasd, ezáltal a mű EGÉSZÉT tekintsd. Ebben ennek a páratlan énekesi technikának döntő szerepe van. Vegyétek észre, hogy ez MÁS, mint a többi. Mer más lenni, nem tehet mást. Nem is azért írom ezt, hogy mindenki ezt szeresse , meg ezt halgassa, hanem inkább a figyelmet hívnám fel ama „elveszett” régi stílusra. Itt van. [url] http://www.youtube.com/watch?v=rISjBGOtHhs;aki még nem látta[/url]

815 milli 2010-11-25 07:04:19
Szeretjük Bartolit,csak tilos nézni amikor barokkot énekel...Hú...

814 verlaine 2010-08-05 00:28:47
Igazatok van!!! Csak arra akartam célozni a "régivel" hogy nem egy korosztály Bartolival:)

813 parampampoli 2010-08-04 18:54:50 [Válasz erre: 812 Orfeusz 2010-08-04 17:55:02]
MinT egy másik topicban írtam róla: élő. Eleven, köztünk élő, alkotó LEGENDA.

812 Orfeusz 2010-08-04 17:55:02 [Válasz erre: 811 verlaine 2010-08-04 14:19:59]
Ezzel egyet is értek, de Gruberova nem "régi" legenda, nagyon is mai.

811 verlaine 2010-08-04 14:19:59
Elnézést, de végigolvasva az előző hozzászólásokat megdöbbentő dolgokat láttam! Nem értem, hogy lehet összehasonlítani egy régi koloratúrszoprán legendát(Edita Grubarovát) és egy napjaink koloratúrmezzoszoprán énekesét(Bartolit)teljesen más karakter, egyáltalán teljesen más hangfaj. Teljesen máshogy képzik a hangot és teljesen máshogy formálják meg az előadott áriát, dalt. Olyan messze állnak egymástól mint Makó Jeruzsálemtől. Én személyszerint mind a kettőt csodálom a maga nemében. Gruberovának gyönyörű, zsezsegő szopránja van és amely jellemző a szláv énekesekre ezen kívül nagy hangja van. Bartolinak pici és egyedülállóan mozgékony hangja van amely nem engedi meg neki, hogy nagy romantikus szerepeket énekeljen el a színpadon, hanem maximum felvételen.Mind a kettő énekes zseniális a maga nemében. Norma természetesen Gruberovától sokkal jobban tetszik mint Bartolitól. De például Bartolitól sokkal jobban tetszik Mozart: Exultate Jubilate- Alleluja mint Gruberovától.

810 telramund 2009-10-12 22:23:40 [Válasz erre: 809 frushena 2009-10-12 18:02:46]
Hidegrázás? Mondjuk Pacini, Mercadante, Persiani, Coccia, Morlacchi, Mosca, Pavesi etc. műveitől ez nem, következhet be... Nálad és nálam:):):)NEM

809 frushena 2009-10-12 18:02:46 [Válasz erre: 808 telramund 2009-10-11 12:16:11]
Véleményem szerint az általad említett két kor nem zárja ki egymást. Én pl. nagyon szeretem a belcantot, de ugyanakkor a barokkot és a galantériát. Szerethető mindkettő stílus és irányzat. És mindkettőt másért! (Mondjuk hogy témánál maradjak, Bartoli féle Alvajárók felvétel a zenekaron kívül nem tetszett igazán.) Jómagam is jobban kedvelem, ha egy kasztráltra írt szólamot kontratenor, sopranista, férfialt szólaltat meg, de pl. szoprán hanggal kevesen büszkélkedhetnek. (Christofellis, Waschinski...) És kevés az igazán jól technikával bíró ilyen kvalitású énekes. (Lawrence Zazzo, Andreas Scholl, Marco Lazzara, Derek L. Ragin, Drew Minter) Hidegrázás? Mondjuk Pacini, Mercadante, Persiani, Coccia, Morlacchi, Mosca, Pavesi etc. műveitől ez nem, következhet be.

808 telramund 2009-10-11 12:16:11 [Válasz erre: 807 frushena 2009-10-11 11:49:13]
Köszönöm ,hogy ennyi energiát fektellél a reakciómra. Érveid a stilussal meggyözöek és kevésbé zavar,ha technikás kontratenorok abszolválják,mondjuk attól sem lelkesedem-igaz mások meg az elfelejtett bel canto szerzők műveitől kapnak hidegrázást.

807 frushena 2009-10-11 11:49:13 [Válasz erre: 806 telramund 2009-10-11 09:16:42]
Kedves Telramund! Nos igen : akitől a eme stílus áll távol az valójában soha nem fogja megérteni (ne negatívumként éld meg ezt irányodba, nem úgy írom.) ennek 'lényegét' és valódi mivoltát. Számomra félelmetes, hogy anno ebben a korban (ahonnan ez a válogatás készült.) évente 4000 fiút kasztráltak ki és küldték őket éneket tanulni. (Melyből jó ha kettő ért el pl. nemzetközi sikereket. A többi megmaradt kóristaként örökre csokolva.) Énekhang & éneklésmód. Soha nem tudjuk meg, hogy volt ez abban a században ahol Farinelli, Caffarelli, Senessino, Carestini, vagy a többi híres castrato alkotott. Nem tudom azt mondani, hogy nagy Bartoli fun lennék, de mint energiabomba ami ezekhez a virtuóz áriákhoz szükségeltetik eleget tesz neki a maga sajátos módján, amit vagy lehet szeretni, vagy lehet borzalmasnak titulálni. A kutatómunkát és tanulmányok gyűjtését azonban nem lehet semmisnek tekintetni, melyet Bartoli és Antonini tettek ezért az Albumért. (Mert ahogy írtam, olyan áriák és olyan operarészletek találhatók meg az új lemezén, amit jószerint még én sem hallottam, pedig igen sok lemezem van.) Csináltság! Valóban az! Mind a legtöbb énekhang! Ez is, ahogy a többi más hang is csinált. Egyszer s mind azonban azt tudomásul kell venni, hogy a kasztráltak számára írott repertoár eléneklésének titka épp a levegővétel az eltúlzott koloratúrák, nem mindennapi hangszín, kiállás és stílus. Az pedig, hogy Bartoli kinek mennyire nyeri meg a tetszését az is örök vita tárgyát képezi szerte a világban. A momus olvasói körében éles viták szoktak kirobbanni,amit valamikor jó olvasni (mert normális hangnemben megy a vita, de van, hogy gyalázat.) Mindenesetre Te legalább meghallgatod és így emeled fel a hangod (kezed) és alkotsz véleményt, ellentétben másokkal. És nem utolsó sorban vissza tudod fogni magad! (ha akarod!) :)

806 telramund 2009-10-11 09:16:42
Meghallgattam a részletet.Számomra változatlan-bár a stilus is távol áll tőlem-de az énekhang,az éneklésmód élvezet nem áll távol.Egyszerúen a fülemnek amit ez a Bartoli művel BORZALMas. Csináltság még akkor is ha földrészt neveznek el róla.

805 frushena 2009-10-08 22:50:22
[url]http://artsblog.freedomblogging.com/files/2009/09/bartoli.jpeg;Cecilia Bartoli : Sacrificium[/url] CD1. 1. PORPORA - Come nave in mezzo all'onde [Siface] 2. CALDARA - Profezie, di me diceste [Sedecia] 3. ARAJA - Cadro, ma qual si mira [Berenice] 4. PORPORA - Parto, ti lascio, o cara [Arminio] 5. PORPORA - Usignolo sventurato [Siface] 6. GRAUN - Misero pargoletto [Demofoonte] 7. PORPORA - In braccio a mille furie [Semiramide riconosciuta] 8. LEO - Qual farfalla [Zenobia in Palmira] 9. PORPORA - Nobil onda [Adelaide] 10. GRAUN - Deh, tu bel Dio d'amore ... [Adriano in Siria] 11. VINCI - Chi temea Giove regnante [Farnace] 12. CALDARA - Quel buon pastor son io [La Morte d'Abel] CD2. 1. BROSCHI - Son qual nave [Artaserse] (Pasticcio) 2. HÄNDEL - Ombra mai fu [Serse] 3. GIACOMELLI - Sposa, non mi conosci [Merope] Il Giardino Armonico dir : Giovanni Antonini Bartoli elmondhatja, hogy ez a lemeze legalább akkorát fog szólni mint a Vivaldi Album. Szó szerint bravúros. Az áriák választása külső szemre még a barokkban jártasabb szemek előtt is rejtett titkokat tartalmaz. (Ha a zeneszerzők még ismerősek is.) Olyan világot tár a hallgató elé, melyet ezidáig és ilyen tolmácsolásban nem hallhatott. Köszönhető ez nagyban Bartolinak és Antonininek, akivel a Vivaldi Albumon is dolgozott. És nem csak az énekre gondolok. Hanem a kutatómunkára is, melyet végeztek Antoninivel. Meg lett az eredménye. Egyben van minden. Virtuozitás és fájdalmas largok. (Mely leginkább a Caldara áriáknak köszönhető.) Az album maga a nápolyi iskola szintjére összpontosít. Kidolgozott, véget nem érő koloratúrák, gyönyörű lassú áriákban mutathatták meg óriási muzikalitásukat a kor híres kasztráltjai. (Farinelli, Caffarelli) Bartoli mondja ’ "Ez talán a legnehezebb zene” Nos mondjuk ha meghallgatjuk Araja - Cadró, ma qual si mira áriáját meg is érti egyből mire gondolt itt Bartoli. (A link alatt megtaláljátok ezt az áriát.) A felvételen olyan zeneszerzők munkái, operaáriái hallhatóak, melyet nagyrész még ’ária formában’ sem hallottunk. Porpora : Siface c. művét Jaroussky ugya a Carestini Albumára felénekelte, de sem az Arminio, Adelaide, Semiramide riconosciuta sem volt még ezidáig hallható. Nos eme műveket nagyon szívesen vennék többen (nem csak én) ha a teljes kiadást is megélhetnénk egyszer. Porpora kiválósága folyamatosan megmutatkozik a CD-n. (Mondjuk az elérhető komplett operák Orlando, Mitridate felvételekből ez már világossá vált.) A Semiramide áriában nem csak kiváló énekközpontú tehetségéről tesz tanúbizonyságot, hanem arról is, hogy kiváló muzsikus. A vokális részek rendkívüliek és irtózatosan nehezek. ( In braccio a mille furie) Caldara áriái szó szerint fájdalmasak és gyönyörűek, zenei öröksége amit pedig ránk hagyott jóval nagyobb odafigyelést igényelne. Graun, Vinci és Leo pedig szintén egy igen virtuóz (leginkább Vinci - Chi temea Giove regnante) oldaláról mutatkozik be. Kiváló! Broschi, Händel, Giacomelli mint bonus a három kasztráltak által legkedveltebb ária került a lemezekre. Son qual nave-t , az Ombra mai fu-t nem kell bemutatni, mindenki ismeri. Talán Giacomelli Merope c. operájából lehetne elidőzni egy kicsit, mivel ha olyan szerzők lopkodtak tőle mint Vivaldi nem épp kismesternek minősülő komponista. (Legismertebb műve a Cesare in Egitto. Sajnos egyetlen egy komplett operafelvétel sem érhető el tőle.) Az Il Giardino Armonico olyan amilyen, pontosan tudni lehet, hogy mit fog tőlük hallani az ember, mint zenei kíséret. Kihegyezett, túlspirázott,harsány hangzás világ, nem kimondottan kedvelem, de Bartoli mellé azt tudom mondani, hogy igazán kiválóan játszanak. Vagy kiegészítik egymást? Mindenképp ajánlanám ezt az Albumot mindenkinek aki szereti Bartolit (akik nem, azok ’lapozzanak’ – bár erre fizikálisan képtelenek lesznek, tudom) a barokkot a virtuozitást, az önfeledt és önkényes csillogást, az Il Giardino Armonico-t. Kiváló felvételt hoztak össze! [url]http://www.youtube.com/watch?v=J6vKAdG7k1U;ARAJA : Berenice - 'Cadro, ma qual si mira'[/url]

804 macskás 2009-08-30 20:14:24 [Válasz erre: 803 tiramisu 2009-08-30 18:17:17]
Ezért kell MH-t hallgatni, vagy télleg kontratenorokat (esetleg néger blueénekesnőket, azok aztán dögösek:)))) Az utolsó castrato: http://www.youtube.com/watch?v=wv-S3uoeTXg

803 tiramisu 2009-08-30 18:17:17 [Válasz erre: 800 frushena 2009-08-29 21:10:39]
Belehallgattam, de csak női hangszínt hallok , nem pedig a különös-titokzatos kasztrált ( azt még nem hallottam), nem is férfiszoprán, avagy contra tenor időnkénti ezoterikus csillogását . A fotók jobban hozzák a kasztrált hangzás (!) különös-különlegességét !

802 frushena 2009-08-30 01:40:02 [Válasz erre: 801 parampampoli 2009-08-29 23:49:40]
.

801 parampampoli 2009-08-29 23:49:40 [Válasz erre: 800 frushena 2009-08-29 21:10:39]
Bravúrosan torokból...

800 frushena 2009-08-29 21:10:39 [Válasz erre: 798 parampampoli 2009-08-10 10:39:39]
Képzelem, milyen lehet a zenei tartalom. [url]http://www.youtube.com/watch?v=nSXzfom3Uqc;mondjuk úgy nem rossz![/url] bravúros!

799 frushena 2009-08-10 10:44:21 [Válasz erre: 798 parampampoli 2009-08-10 10:39:39]
Elég ízléstelen, valóban. Zenei tartalom ? néhány : Broschi, Mozart, Duni, Händel, Gluck, Giacomelli ... etc. Leginkább 'kasztrált' dallamok. Come Nave in mezzo all'onde Profezie, di me diceste Cadrò, ma qual si mira Parto to lascio, o cara Usignuolo sventurato Misero pargoletto In braccio a mille furie Qual farfalla Nobil onda Deh, tu bel Dio d'amore...Ov'è il mio ben Chi temea Giove regnante Quel buon pastor son io Son qual nave Ombra mai fu Sposa, non mi conosci

798 parampampoli 2009-08-10 10:39:39 [Válasz erre: 797 frushena 2009-08-10 10:22:05]
Pfujj, micsoda undorító, hamis lemezborító!! Képzelem, milyen lehet a zenei tartalom.

797 frushena 2009-08-10 10:22:05
Októberben új Album (forrás Fidelio : 'Nocsa') [url]http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs182.snc1/6055_1191411301923_1127583900_598680_2143327_n.jpg;Sacrificum[/url] [url]http://operachic.typepad.com/opera_chic/2009/08/ceci-drops-the-castrati-bomb-cecilia-bartolis-new-cd-to-unearth-the-baroque-splendor-of-castrati.html;http://operachic.typepad.com[/url]

796 tiramisu 2009-06-25 13:54:51 [Válasz erre: 788 sphynx 2009-06-25 10:24:00]
Úgylátszik nem tükör előtt gyakorolnak! Nézd csak a szép mozdulatlan babaarcúakat......

795 tiramisu 2009-06-25 13:52:50 [Válasz erre: 782 -zéta- 2009-06-25 09:50:29]
Pedig Kertész Iván maga is tanult énekelni. De ezek a kunsztok ismeretlenek előtte! ............................:-)

794 macskás 2009-06-25 11:40:54 [Válasz erre: 787 parampampoli 2009-06-25 10:22:05]
Igen, rá gondoltam!

793 macskás 2009-06-25 11:38:28 [Válasz erre: 788 sphynx 2009-06-25 10:24:00]
Drágám, ők nem színészek!

792 sphynx 2009-06-25 10:59:05 [Válasz erre: 791 parampampoli 2009-06-25 10:47:57]
Brrr!!

791 parampampoli 2009-06-25 10:47:57 [Válasz erre: 790 sphynx 2009-06-25 10:35:57]
Dühöngés?? Az beírásod alapján a te szokásod. Édesem, higgadt vagyok, és abszolút nyugodt. Ideges az szokott lenni, aki nem biztos az igazában. Érzelmi világunk minősítgetésétől pedig jobb lenne tartózkodni, tekintve, hogy személyesen nem ismerjük egymást. (Hála Istnenek!) Sok pozitív impulzust kívánok neked. Például: hallgass gyakran Gruberovát!

790 sphynx 2009-06-25 10:35:57 [Válasz erre: 789 parampampoli 2009-06-25 10:29:42]
Egyszer agyvérzést kapsz a sok dühöngéstől. Próbálj rendet tenni magadban, pozitív impulzusokat keresni, és meglátod, rögtön nem lesz olyan sivár az érzelmi világod.

789 parampampoli 2009-06-25 10:29:42 [Válasz erre: 788 sphynx 2009-06-25 10:24:00]
Szerinted. Jó nagy marhaság! Gruberovát közelről nézni, akit érdekel az éneklés mint művészet és technika, a legnagyobb csoda, és felülmúlhatatlan élmény. Neked nem, ezt tudjuk, mert te az énekesnőket derékbőség és a pofika bájossági foka alpján minősíted. Jobb esetben cd-k, de sose élő élmények alapján. Kb ennyire hiteles is a véleményed. Élőben biztos csak szépségversenyekre és divatbemutatókra jársz.

788 sphynx 2009-06-25 10:24:00
Nekem nem sok Bartoli és Gruberova lemezem van. Az is közös bennük, hogy egyiket sem érdemes közelről nézni munka közben.

787 parampampoli 2009-06-25 10:22:05 [Válasz erre: 786 macskás 2009-06-25 10:15:55]
MH, gondolom, Marilyn Horne lenne. Mélységesen egyetértek!! Aki ismeri Horne életművét és énekművészetét, az Bartolin csak vihogni tud. Ebből arra kell következtetnem, hogy K.I. nem ismeri. Hozzáteszem még, hogy 1997-es koncertje után majdnem azonos szavakkal fogalmazta meg véleményét Gruberováról is. Azt a szakmai abszurditást, hogy nem tud különbséget tenni a két énekesnő diametrálisan és antagonisztikusan ellentétes énektechnikája között, inkább nem kommentálnám. (Bocsánat, hogy azonos beírásban említettem a két nevet, noha azt kértem, ne tegye senki. Ígérem, többé én se teszem.)

786 macskás 2009-06-25 10:15:55 [Válasz erre: 782 -zéta- 2009-06-25 09:50:29]
Itt vettem elő a kultúrámat és őrjöngtem csinos káromkodások kíséretében. K. I. úgy látszik, nem hallotta még MH-t és sorolhatnánk. Itt kell megjegyeznem, hogy MH már a hatvanas években kiadott a García-nővérek iránti tiszteletből egy dupla lemezt, érdemes meghallgatni. Erről a tényről a szaksajtó nem vett tudomást (CS. K., Muzsika). Talán azért, mert a García és Malibran közti kapcsolatot nem ismerték?

785 parampampoli 2009-06-25 10:06:21 [Válasz erre: 782 -zéta- 2009-06-25 09:50:29]
Öregszik már Kertész, füle is romlik...

784 parampampoli 2009-06-25 10:05:13 [Válasz erre: 780 Licht Alberich 2009-06-25 09:34:05]
Szerinted. De az meg nem számít!





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.