vissza a cimoldalra
2020-01-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11463)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3646)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (837)
Jonas Kaufmann (2475)
Élő közvetítések (8354)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (605)
Zenetörténet (262)
Kimernya? (3421)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4662)
Franz Schmidt (3511)
Pantheon (2511)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1850)
Operett, mint színpadi műfaj (4207)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62059)
Kedvenc magyar operaelőadók (1155)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2708)
Palcsó Sándor (279)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

355   janomano • előzmény351 2004-10-20 21:14:14
Kedves Tamás!

A technikai dolgokkal kapcsolatban: oké, ezt a zongoratanárom is mondta pár évvel ezelőtt! :-)

Viszont fogadj el egy baráti tanácsot ( nem helyreutasítást!) Az ilyen kitételeket, mint: \"Érthető?\", hagyd el! Nem csak azért, mert ingerli az embert: \"Érted? Hát nem hiszem...\"-ez a metakommunikciós üzenete...
És a gyerekek nálam sokkal érzékenyebbek!
:-) Az igazi jó tanár nem attól jó, ha \"didaktikus\", hanem ha felkelti az érdeklődést!

üdv
g.
351   Tamás • előzmény330 2004-10-20 09:24:17
Kedves Janómanó!
Nem vagyok zenetanár, de ha a Jó isten megsegit, akkor az leszek.
A zongoráról meg annyit, hogy én is ugyan azokat a hibákat szoktam elkövetni, illetve a saját hibáimból tanulok.
Persze van olyan, hogy én is gyorsan akarok valamit megtanulni és elsietem, de akkor csak rosszabb lesz. Mindent először lassan kell külön kézzel gyakorolni, aztán a kezeket be lehet gyorsítani. Azért kell a különkezes gyakorlás, hogy az újjaid bizonyos fokig autómatikusan találják meg a hangokat, különösen azért, mert ha valamelyik részben valamelyik kézben egy különösen nehéz rész van, akkor a másik kezedre ne kelljen figyelni, hiszen automatikusan játszik addigra már. Érthető?
Pl.: Bizonyára emlékszel a zongoraiskola 2kötetben van egy d-moll ária Händeltől. A 2. felének bal keze végig nyolcadolás. Nekem úgy kellett megtanulnom, hogy előtte 1 hétig csak a nyolcadolást kellett gyakorolnom, egyre gyorsabban. Megtanultam Allegro assai tempóig, úgy hogy szépen lassan kezdve nagyon pontos újjrenddel. Aztán fokozatosan bele kell gyorsítani. Érdemes még a szólamokkal külön fejben is foglalkozni. Ha pl nem egy könnyű darabot játszol, akkor érdemes a kotta nélkül is fejben végiggondolni a szólamokat külön külön. Nekem ez szokott segíteni.
330   janomano • előzmény329 2004-10-10 20:19:02
Kedves Tamás!

Olyan vagy, mint a zongoratanárom! :-)
Tényleg, te zenetanár vagy?
329   Tamás • előzmény323 2004-10-10 20:12:33
Bach papára egy jótanács!
Először külön otthon játszd el magadnak a szólamokat, ahogy tudod. Akkor ráérzel az ízére és rájössz, hogy tulképpen ez nagyon szép és valójában tök egyszerű egészen addig, amíg nem rakod össze a szólamokat.
Aztán soha semmit ne gyakorolj rögtön tempóban!
Inkább legyen lassú, de egyenletes és megállás nélküli!
Gondolj arra, hogy pl.: Richternek is meg kellett szenvednie ezzel, meg Gouldnak is.
A Bach művek játéka igazából határtalan önnkontrolra és önfegyelemre nevel, ezt soha ne feledd el!
323   Evelyn • előzmény321 2004-10-01 15:06:03
Ja, én meg küszködök a Fantasie-Impromtuvel, és halok bele :) De most van egy Bach háromszólamú invencióm is. Az se könnyű. Egyszerre trillázni, és vezetni valami hangokat egy kézben... El se tudtam képzelni, hogy ilyen is létezik! Jön valaki ma Kocsist-nézni?
321   janomano • előzmény316 2004-09-30 20:01:43
g-cisz-é-á: nem hangzik valami jól! :-)
Nem, Bach-okat játszogatok. Csak így-úgy.
316   Evelyn • előzmény311 2004-09-30 18:33:37
Alberich, szerintem nem veled tárgyalunk... Egyáltalán nem kötelező minden hozzászólást elolvasni.

De pedig én azt átérem! Lehet, hogy azért, mert viszonylag kis koromban kezdtem a zongorázást, és mindenfelé ki vannak lazulva az ujjaim. Persze, kicsit kényelmetlen, de vannak ennél rosszabb helyzetek is. Az oktáv-majdnem-nem-átérést (de szép fogalom! :)) pedig úgy értettem, hogy ha fölülről akarom leütni őket (márpedig ez egy oktávmenetnél ez elkerülhetetlen), na, akkor beleszólnak más hangok is. De most durvább akkorddal küszködöm. Egy g-cisz-é-ával bal kézben! Nem semmi.
Szóval ezt a darabot te tanulod most? Mert ha igen, nagyon kíváncsi lennék rá, hogy játszod!!!
311   janomano • előzmény310 2004-09-27 21:20:17
Egy nónát, meg még egy kicsit.
De érdekes, hogy ha alig érsz át egy oktávot (ami lányoknál normális), hogyan fogsz le egy h-disz-gisz-h akkordot?
Már nem arpeggio, hanem úgy rendesen.
(vagy felbontod?)

(remélem nem veszed kötekedésnek, csak kiváncsiskodom) :-)
310   Evelyn • előzmény309 2004-09-27 21:06:22
Hát, alig érem át az egy oktáv egy hangot. De az oktávmenetek se tiszták. Miért kérded, mivel van neked bajod, semmi lejátszhatatlan nincs a cisz moll keringőben, nem értelek!! Mér, te hány hangot érsz át?
309   janomano • előzmény306 2004-09-24 18:50:43
Oké! :-)
Mekkora mancsod van neked!? :-)
306   Evelyn 2004-09-20 21:14:19
Na, most kottával felszerelkezve jöttem :)) Átérem, jelentem alássan.
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

SCHUBERT: a-moll („Arpeggione”) cselló-zongora szonáta, D. 821
Dóczi Péter (cselló), Sándor Zsuzsa (zongora)
MOZART: 1. (D-dúr) fuvolanégyes, K. 285
Bíró Zsófia (fuvola), Ecseki Anikó (hegedű), Tóth Balázs (brácsa), Magyar Gábor (cselló)
GERSHWIN: Három prelűd (Novák András átirata)
Rumy Balázs, Novák András (klarinét), Mersei Zsolt, Csongár Péter (basszusklarinét)
BRAHMS: Magyar táncok (Veronique Poltz átirata)
Gjorgjevic Dóra, Ittzés Zsuzsa (pikkoló), Kassai István (zongora)
ROSSINI: Három ária a Sevillai borbélyból (Werner Gábor átirata)
Mohai Bálint, Bánfi József, Tüske Aladár (fagott)

11:00 : Budapest
Erkel Színház

ADAM: Giselle

16:00 : Budapest
Pesti Vigadó

Schöck Atala (ének)
Háry Ágnes (brácsa)
Zuglói Filharmónia - Szent István Király Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Kovács János
BERLIOZ: Fantasztikus szimfónia; II. tétel: Bál, IV. tétel: Menet a vesztőhelyre; V. tétel: Boszorkányszombat
Faust elkárhozása – drámai legenda
Szilfek tánca a II. részből
Rákóczi-induló az I. részből
Nyári éjszakák – dalciklus
I. dal: Villanella
II. dal: A rózsa lelke
A trójaiak – opera
A núbiai rabszolgák tánca
Harold Itáliában – szimfónia brácsaszólóval
IV. tétel: Rablók orgiája – Emlékezés letűnt jelenetekre
Rómeó és Júlia – drámai szimfónia
Mab királynő – Scherzo

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Keskeny Richárd, Sas Dániel (zongora)
"Hangulatkoncert"
BRAHMS: VI. magyar tánc
LISZT: B-A-C-H fantázia és fúga
LISZT: XIII. magyar rapszódia
BARTÓK: Szonáta, Sz. 80, BB 88
BARTÓK: Improvizációk magyar parasztdalokra, op. 20, Sz. 74, BB 83
POULENC: Szonáta zongorára, négy kézre, FP 8

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ADAM: Giselle

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Lajkó István (zongora)
David Oistrakh Quartet: Andrej Baranov, Rogyion Petrov (hegedű), Fedor Belugin (brácsa), Alexej Zsilin (cselló)
"Négyszer négyes plusz egy"
MENDELSSOHN: 6. (f-moll) vonósnégyes, op. 80
CSAJKOVSZKIJ: 1. (D-dúr) vonósnégyes, op. 11
DVOŘÁK: 2. (A-dúr) zongoraötös, op. 81
22:00 "Kóda" - beszélgetés a közreműködőkkel

19:45 : Budapest
Olasz Kultúrintézet

A Budapesti Fesztiválzenekar művészei
Gálfi Csaba (brácsa), Juhász Barna (brácsa), Pivon Gabriella (fuvola), Polónyi Ágnes (hárfa)
Koncertmester: Pilz János
VIVALDI: g-moll concerto két hegedűre, csellóra és vonósokra, RV 578
HÄNDEL: D-dúr concerto grosso, HWV 323
BACH: 6. (B-dúr) Brandenburgi verseny, BWV 1051
MOZART: 4. (D-dúr) szimfónia, K. 19;
C-dúr versenymű fuvolára, hárfára és zenekarra, K. 299
17:00 : Martonvásár
Brunszvik-kastély

Puskás Tícia (hegedű), Kállay Ágnes (cselló), Marosfalvi Tünde (zongora)
DEBUSSY: g-moll szonáta, no. 3, L. 140
DEBUSSY: G-dúr trió, L. 3
BARTÓK: Román népi táncok, BB 68 (Székely Zoltán átirata)
PIAZZOLLA: Oblivion (cselló-zongora átirat)
A mai nap
történt:
1909 • Az Elektra bemutatója (Drezda)
született:
1886 • Wilhelm Furtwängler, karmester († 1954)
1913 • Witold Lutosławski, zeneszerző († 1994)
elhunyt:
1967 • Ettore Bastianini, operaénekes (sz. 1922)
1978 • Palló Imre, énekes (sz. 1891)