vissza a cimoldalra
2017-10-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59894)
Kedvenc előadók (2813)
Társművészetek (1211)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3847)
Haladjunk tovább... (205)
Momus társalgó (6052)
Milyen zenét hallgatsz most? (24975)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2273)
Kedvenc művek (141)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11180)
A csapos közbeszól (94)

Erkel Színház (8358)
Lisztről emelkedetten (849)
Élő közvetítések (6643)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2364)
Franz Schmidt (2923)
Edita Gruberova (3020)
Wagner-felvételek (257)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1115)
Bartók Béla szellemisége (212)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1121)
Balett-, és Táncművészet (5406)
Lehár Ferenc (578)
Jonas Kaufmann (2132)
Pantheon (2104)
Marton Éva (718)
Operett, mint színpadi műfaj (3288)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

2189   Kokapu • előzmény2182 2017-01-02 22:40:16
A fémpénznek valóban van akusztikája, mégpedig elég erőteljes, amit volt szerencsém egyszer hallani a felújítás után újranyitott Erkel színházban, egy Carmen előadás alatt. Hátul ültem, mégpedig a sor szélén, a ruhatárban pedig valószínűleg a bevételt számolgatták.
"Remek" volt.
2182   Edmond Dantes • előzmény2181 2017-01-02 09:55:45
-Bevezetés: a meg-nem-győzhetőség, attól tartok, kölcsönös. Érvek és érzelmek.

-Tárgyalás

--Zaj- (és rezgés)csökkentés: a) nem a MüPa és a "mellesleg" soha-meg-nem-épült Nemzeti (a Gödör) extra vastag extra zaj- és rezgéscsillapítási költségeit hasonlítjuk össze, hanem a MüPa költségeit ö n m a g á b a n = mennyivel drágult az épület csak és csupán amiatt, mert oda épült, ahová. b) ha MüPa netán a Gödör helyére épült volna (ami csak gondolatkísérlet): ugye nem teszel egyenlőségjelet a Bajcsy-Zsilinszky út/Erzsébet tér zajai és rezgései és a MüPa-helyszín (híd, vasút, közút, HÉV) zajai és rezgései és egyebei közé?

--N e m értékeltem le és n e m neveztem botfülűnek a közönséget. Olvasd el, mit írtam, azt fenntartom. A világ legnagyobb művészei pediglen mindig eljöttek Bp.-re, ha hívták őket és ha jöhettek, MüPa nélkül is: az állítólag tényleg rossz akusztikájú régi Vigadótól kezdve a még 3.000-es, nem túl elegáns, Tisza Kálmán téri Városi (ma Erkel) Színházon és a leégett BS-en (ma Papp László Aréna) és igen, a BKK-n keresztül a Népstadionig, mindenhová. A pénznek (gázsinak) nincs akusztikája. Pontosabban: a fémpénznek van akusztikája (azaz csengése), de a papírpénznek nincs. Mindenhol mindig mindenki ájultan dicsérte a csodálatos magyar közönséget és sehol nem sérelmezték a rossz (ha rossz) akusztikát vagy a szűk öltözőt vagy bármit. (1-1 kivétel lehetett.) Felléptek, elutaztak, gázsi utalva a számlára oszt'jónapot. Továbbá: m i n d e n t be lehet szorítani valahová. És mivel az ún. komolyzene nem a felszálló ágban van (MüPa sem fogja a magasba repíteni), a "beszorítás" -sajnos- egyre könnyebb lesz.

--Befejezés, az egyszerűsítés jegyében: hirdesd meg fórumunk (és a világ) két aktuális külföldi énekes kedvencét, Netrebkot vagy/és Kaufmannt az A r é n á b a. Az új Nép- azaz Puskás Ferenc- stadionba egyelőre ne, mert az már-még nem áll. Szóval hirdesd meg őket az Arénába és láss csodát: színültig tele lesz tomboló bot- és vájtfülű közönséggel és a művész/ek oda meg vissza lesz/nek a várostól, a közönségtől ÉS a létesítménytől is.

PS Nem vádollak azzal, hogy a Müpában/nak dolgozol, már csak azért sem, mert 1) nem tudom 2) nem (lenne) bűn, sőt. Vádolni csak bűn(cselekmények)ért szoktak + nem vagyok ügyész (sem). Továbbá sok zenei intézmény tesz sokat a komolyzene jövőjéért. MüPa és Opera összevetése itt és most erősen sántít: Opera ui. bő 130 éve áll ott, ahol: Budapest legnevesebb és a Ház építésekor már elkészült sugárútján. MüPa is ott, áll, ahol...de tudjuk, hol áll, csak valahogy nem akarjuk észrevenni. Miért nem? C s a k. Ez a válasz már egyszer valahol valakinek "bejött", alkalmazom én is.
2181   lujza • előzmény2180 2017-01-02 02:32:58
Semmivel se kellett többet költeni zajcsökkentésre, mint a Nemzeti gödrénél. Arra viszont kíváncsi lennék - ha már a közönséget úgy leértékelted, hogy botfülűek, és nem érzékelik a különbséget a BKK és a Müpa között - hogy mindazok akik örömest eljöttek a Müpába fellépni, ugyanúgy eljöttek volna a BKK-ba is?
Budapestnek szüksége van egy jól megépített, korszerű, sok igényt kielégítő, nagyméretű koncertteremre, nem lehet mindent beszorítani a Zeneakadémiára, és sem a BKK, sem az Erkel Színház nem megfelelő erre a célra. Engem nem lehet azzal vádolni, hogy a Müpában/nak dolgozom, viszont szeretem a Müpát, amely eddig annyi gyönyörű zenei élménnyel ajándékozott meg. Az Operába már több, mint ötven éve járok, a Müpába csak tíz éve. Ehhez képest az Operával nincs személyesnek nevezhető kapcsolatom, a Müpával van. Hogy a témánál maradjak, a Müpa sokat tesz a komolyzene jövőjéért is, míg az Opera kezdeményezései halványak. Eközben az Opera legalább akkora pénznyelő automata, mint amilyennek a Müpát lefested. És folytathatnám, de minek, úgysem győzlek meg.
2180   Edmond Dantes • előzmény2178 2017-01-01 20:12:47
Kedves -zéta-, én máris jelzem, sőt akár a MüPa életére is megesküszöm :-) hogy nem bántódom meg, már ha egyáltalán bárkinek lenne oka megbántódni..szerintem nincs oka.

HÉV vs MüPa: én is megírtam már itt, amit amúgy mindenki (?) tud: a MüPa építési költségét jelentős mértékben éppen az dobta meg, nem kicsit, hanem nagyon, hogy oda épült, ahová. A híd rezgéseit és zajait (vonatok+villamosok+négykerekűek áradata) valamint a HÉV által okozott rezgéseket és zajokat olyan speciális technikákkal, anyagokkal stb. kellett kiküszöbölni, amik csak ott, csak az említett okok miatt kellettek. Sarkos példával élve: valószínűleg az Etna tetejére is építhető (lenne) koncertterem, de egyelőre nem épül :-) nehéz (lenne) megközelíteni..

BKK rossz akusztikája -és annak vélt és/vagy valós okai- a zenész-szakma kedves toposza a ház megépülése óta, az én fülemig is eljutottak a hozzáértők hírei BKK rossz akusztikájáról (na meg MüPa világbajnok akusztikájáról): hidd el, hogy a közönség túlnyomó többsége távolról sem annyira érzékeny és kényes a kényes akusztikára és a pénzéért ugyanolyan lelkesedéssel tapsolta és tapsolná meg ugyanazt a produkciót amott mint teszi azt emitt, a fellépő vendégművészek pedig a pénzükért (azaz a gázsijukért) ugyanúgy szeretnék amazt mint emezt. Ezen állításom cáfolatát (ha lesz/nek ilyen/ek..lesznek!) készséggel tudomásul veszem, de akceptálni nem tudom.

Az alkalmat megragadva egyben boldog Újesztendőt kívánok a T. Szerkesztőknek,
ED
2178   -zéta- 2017-01-01 19:04:00
Nem akarok senkit megbántani, de a MÜPÁ-ban éppúgy nem lehet "behallani" a HÉV hangját, mint ahogy az Operában sem a földalattit. Körülbelül, ennyit is ér a téma felvetése.

Aki meg nem hallja a Kongresszusi Központ és a Bartók Béla Hangversenyterem közti különbséget, az nyugodtan járjon az előbbibe élvezkedni...;-)
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Bartók Béla Emlékház

Előadás diákoknak Kodály Zoltán halálának 50. és Lajtha László születésének 125. évfordulója alkalmából
Bartók, Kodály és Lajtha zenekari művei
Előadó: Solymosi Tari Emőke (PhD), zenetörténész, az MMA rendes tagja, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem adjunktusa

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

"Liszt Ferenc születésnapi hangverseny"
A Liszt Társaság rendezvénye

18:00 : Budapest
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Zenei Gyűjteménye

"Thurzó Zoltán interaktív zongoraestje"
Invocation (Invokáció)
Ave Maria (Üdvöz légy, Mária)
Bénédiction de Dieu dans la solitude (Isten dícsőitése a magányban)
Pensée des morts (Emlékezés a holtakra)
Pater noster (Miatyánk)
Hymne de l’enfant à son réveil (Az ébredő gyermek himnusza)
Funérailles (Temetés)
Miserere, d’après Palestrina (Miserere, Palestrina nyomán)
Cím nélkül: Andante lagrimoso
Cantique d’amour (Szerelmi himnusz)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti terem

Moment’s Notice Trio:
ifj. Kurtág György (elektronikus hangszerek), Lukács Miklós (cimbalom), Gőz László (harsona, basszustrombita, kagylók)
"Jazz Itt!"

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Ház

"A zene ölelésében"
A Transilvanum Alapítvány jótékonysági koncertje

19:00 : Budapest
Aranytíz Kultúrház

"Történelmi táncklub - tanít a Mare Temporis"
Válogatás a 17-19. századi báltermek népszerű társastáncaiból

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Harmonia Caelestis Barokk Zenekar:
Bertalan Andrea, Belovári Beatrix (barokk fuvola), Tóth-Vajna Zsombor, Tóth-Vajna Gergely (csembaló)
JOHANN PHILIPP KIRNBERGER: G-dúr fuvolaszonáta
CARL PHILIPP EMMANUEL BACH: e-moll fuvolaszonáta, Wq. 124, H.
WILHELM FRIEDEMANN BACH: D-dúr trió 2 fuvolára és basso continuora F. 48.
JOHANN CHRISTIAN BACH: F-dúr szonáta 4 kézre, Op. 18, No. 6
JOHANN SEBASTIAN BACH: G-dúr triószonáta BWV 1039

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Pozsár Eszter (fuvola), Stefan Varga (gitár)
"klasszikus és jazz"
I. GIULIANI: Grand Serenade Op. 82.
II. Brothers In Art - lemezbemutató koncert

19:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

"CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál"
SZŐLLŐSY András és a magyar film / 1.
Feldobott kő (1969) / SÁRA Sándor (rend.)

19:30 : Budapest
Budapesti Kongresszusi Központ

Várdai István (cselló)
Zuglói Filharmónia – Szent István Király Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Baráti Kristóf
MUSZORGSZKIJ: Éj a kopár hegyen
SOSZTAKOVICS: I. gordonkaverseny Op.107
DVOŘÁK: IX. (Újvilág) szimfónia, e-moll, Op.95

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Sakata Tomoki (zongora)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
vez.: Somos Csaba
ERKEL: Ünnepi nyitány
MIHALOVICS ÖDÖN: Gyászzene Deák Ferenc emlékére
LISZT: I. Zongoraverseny Esz-dúr
MOSONYI MIHÁLY: Gyászhangok Széchenyi halálára
LISZT: Hungária – szimfonikus költemény

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Emanuel Ax (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
vez.: Fischer Iván
J.S. BACH: III. (D-dúr) szvit, BWV 1068
MOZART: d-moll zongoraverseny, K.466
CSAJKOVSZKIJ: IV. (f-moll) szimfónia, Op.36
A mai nap
történt:
1842 • A Rienzi bemutatója (Drezda)
1973 • Megnyílt a Sydney Opera House
született:
1874 • Charles Ives, zeneszerző († 1954)
1923 • Robert Craft, karmester
1977 • Leila Josefowicz, hegedűs
elhunyt:
1999 • Kistétényi Melinda, orgonista (sz. 1926)