Bejelentkezés Regisztráció

Kedvenc magyar operaelőadók


968 IVA 2016-05-21 23:40:46 [Válasz erre: 966 Pristaldus 2016-05-21 20:48:51]
Ahogy szeretjük, ha az énekesek egyéniségek a színpadon, úgy civilben sem baj, ha nem egyformák. Én szeretem, ha a művészek elegánsan járnak, az utca közönségét is megtisztelik igényességükkel. A fésű használatát kötelezővé tenném. Ez sem egészen más gondolat, mint „általában az emberek”é.

967 IVA 2016-05-21 23:37:16 [Válasz erre: 961 Búbánat 2016-05-21 15:57:12]
Az Aidák fején akkoriban nem látszott, hogy vörös, hiszen tisztességesen barnára voltak festve. Csak ma néznek ki úgy a fekete jelmezben, mint a gondosan kivéreztetett tyúkok. (Bocsánat, Mohácsi megérdemel ennyi poézist.)

966 Pristaldus 2016-05-21 20:48:51 [Válasz erre: 965 parampampoli 2016-05-21 20:11:27]
Név nélkül is csúnyán szólt a kollégáiról, arról nem beszélve, hogy utólag is utána lehetne nézni, hogy kikkel, melyik tenorral és baritonnal énekelt az Aidában! És miért zavarta, hogy más énekesnők nercben és kisminkelve jártak vele ellentétben? Lehet, hogy ők nem szerettek volna mosónőnek kinézni!

965 parampampoli 2016-05-21 20:11:27 [Válasz erre: 964 Pristaldus 2016-05-21 20:02:07]
Nos, igen, kilóg a lóláb erősen... én pl emlékszem, hogy majdnem megszakadt a Chenier fináléban, de még Tatjánában is szülési fájdalomra emlékeztető görcsökkel próbált nagy hangot kiadni magából. Nem sikerült... Ronda interjú és vélemény, annyi szent.

964 Pristaldus 2016-05-21 20:02:07 [Válasz erre: 961 Búbánat 2016-05-21 15:57:12]
Ez a "mindenki vörös fejjel, dagadó erekkel a nyakán üvölt, ahogy csak a torkán kifér" mondat igencsak árulkodó! Ebben minden benne van! Sajnos BÉ hiába erőlködött, soha nem tudott nagy hangot kiadni magából, pedig a tv felvételeken nagyszerűen látszik, hogy eléggé dagadtak az erek a nyakán! A 70 szerepben sok olyan is volt, amit közepesen, vagy annál rosszabbul énekelt, és talán jobb lett volna kihagynia a repertoárból!

963 Cilike 2016-05-21 18:13:55 [Válasz erre: 962 parampampoli 2016-05-21 17:19:29]
Soha nem volt Verdi-énekes. Ahhoz másfajta hang kell.

962 parampampoli 2016-05-21 17:19:29 [Válasz erre: 961 Búbánat 2016-05-21 15:57:12]
Nagyon gyenge Aida volt. Ideológia nélkül is.

961 Búbánat 2016-05-21 15:57:12
[url] http://www.kultura.hu/engem-valtozatossag-hajt; „Engem a változatosság hajt” – interjú Bátori Évával [/url] „Emlékszem, az utolsó Aida-előadásom rendkívül furcsa és meghatározó élmény volt. Álltam egy tercettben, a tenor egy lépéssel előttünk, mellettem a bariton, én a tercett egy adott pillanatában oldalra néztem, és azt láttam, hogy mindenki vörös fejjel, dagadó erekkel a nyakán üvölt, ahogy csak a torkán kifér. És akkor egy másodperc alatt átfutott az agyamon, hogy úristen, én itt állok a súgólyuk előtt, és egészen biztosan az én fejem is vörös és dagad az ér a nyakamon. És akkor elhatároztam, hogy soha többé nem akarok Aidát énekelni. Mert az éneklésnek ez az olimpikoni sportteljesítményre hajazó formája tőlem távol áll. Valakiknek megy, és én őket nagyon becsülöm. És azokat is tisztelem, akik öt vagy tíz szereppel csinálnak végig egy-egy karriert, mert annyira perfekcionisták, hogy azt a néhány szerepet tökéletesítik egész életükben. Engem a változatosság hajt. Sosem számoltam igazán össze, de ha hetven szerepet nem énekeltem, akkor egyet sem.”

960 Búbánat 2016-03-29 15:09:57
[url] http://hirtv.hu/reggelijarat/az-operairodalom-leghiresebb-tenorszerepeit-enekelte-vilagszerte-1334672; Gulyás Dénes - Az operairodalom leghíresebb tenorszerepeit énekelte világszerte – video [/url] hírTV, 2016. március 29., kedd 11:16 A világ szinte összes operaházában és koncerttermében megfordult az operairodalom leghíresebb tenorszerepeiben. De az éneklés mellett a tanítás és a rendezés is ugyanolyan fontos az életében. Március 15-én több mint négy évtizedes munkáját ismerték el a Kossuth-díjjal, vendégünk volt Gulyás Dénes operaénekes.

959 Búbánat 2016-02-04 10:23:59 [Válasz erre: 958 Búbánat 2016-02-04 10:21:43]
Helyesbítés: a rendező Vámos László volt.

958 Búbánat 2016-02-04 10:21:43
Éjjel, az M3 csatorna sugározza 2016. február 5. péntek 01:05 - 01:55 "Egy hang és néhány maszk" Sólyom-Nagy Sándor - portréfilm Zenés filmsorozat (1982) Sólyom- Nagy Sándor mesél pályakezdéséről és jelentős szerepeiről. A műsorban elhangzó művek: Leoncavallo: Bajazzók - Prológ; Mozart: Figaro házassága - Figaró C-dúr áriája; Mozart: A varázsfuvola - Papageno belépője; Verdi: Otello - Jago Credo áriája; Verdi: Rigoletto - Rigoletto áriája; Verdi: Falstaff - Falstaff - Becsület áriája; Wagner: A nürnbergi mesterdalnokok - Hans Sachs Wahn-monológ. Rendezte: Békés András Műsorvezető: Antal Imre Időtartam: 50 perc

957 Búbánat 2016-02-02 10:26:22
[url] http://www.operaportal.hu/index.php?option=com_lexikon&view=eloado&id=10&Itemid=49; Keszei Bori – interjú [/url] (Az interjú 2010 júniusában készült.) /www.operaportal.hu - Csák Balázs/ Idézek az interjúból: „- Hogyan definiálná a hangfaját? Lírai szoprán vagy koloratúr szoprán? - Egyik sem igazán, inkább lírai koloratúr. A sötétebb hangokért jobban meg kell küzdenem, de nem vagyok koloratúr szoprán sem, Zerbinettát például nem tudnék énekelni. Az egy más kérdés, hogy Magyarországon van némi műfaji keveredés. Sokszor kapnak énekesek olyan szerepeket, amik nem nekik valók. Ausztriában, de főleg Olaszországban mindent 1-2 „lukkal" sötétebb és erősebb hangokkal énekeltetnek. Triesztben például nem véletlenül fogok jövőre Donizettit énekelni. Az ottani igazgató meg is mondta nekem, hogy egy olasz fül számára én egy Donizetti-szoprán vagyok, amit viszont itthon az enyémnél sokkal vékonyabb hangokkal is énekeltetnek. Ugyanígy nem gondolom, hogy Olaszországban énekelhetnék például Violettát, pedig jövőre, Szegeden viszont ezt is énekelem majd. Nyilván mindezt a szükség is hozza, hiszen itthon azért kisebb a választék. - Énekelne Puccinit is? Például Mimit? Igen, de csak tíz év múlva. De Pillangókisasszony például soha nem leszek, oda egy olyan, drámai vivőerejű hang kell, amivel egy nagyobb zenekart is át lehet énekelni. - Violetta szerepében is vannak drámai részek, nem? - Igen, de ott nem olyan sűrű a hangszerelés, mint egy Puccini-operában. - Van-e szerepálma? Milyen szerepek felé szeretne továbblépni? - Az egyik ilyen álom az említett Traviata, amit jövő áprilisban fogok énekelni. Nagyon komolyan veszem, és szeretnék rá Rost Andreával készülni, aki gyakran segít nekem. A tavalyi Ory grófjában nagyon jól éreztem magam. Énekeltem már korábban is Rossinit, a Tell Vilmost, és az Olasz nő Algírbant, ez utóbbiban egy kisebb szerepet, Elvirát. Az Ory grófja főszerepe óta azonban egyre inkább úgy érzem, hogy Rossini tényleg nekem való. A Rossini-operákban egyébként viszonylag mélyen, a középlágéban nagyon szép legatókat kell tudni énekelni, amiket azonban hirtelen magas, villámgyors koloratúrák váltanak fel. Donizetti magasabb lágéra írta a szoprán szerepeket. Bellinit is szívesen énekelnék, például Aminát az Alvajáróban. És szerencsére van jó néhány olyan szerepálmom, ami már megvalósult: Adina, Gilda, Susanna, és Maria Bernstein West side storyjában. Soha nem hittem korábban, hogy operaénekesnként a West side storyt is elénekelhetem majd. - Operettekben is fellép, Triesztben például idén nyáron Fritz Kreisler Sissy című darabjának címszerepét énekli. - Igen, de nekem nagyon nehéz operettet énekelni. Nem igazán van meg hozzá a habitusom, még be sem tudom magam sorolni, hogy szubrett vagy primadonna vagyok-e, valójában egyik sem igazán.” - A kritikákat elolvassa? - Igen, de az emberi rosszindulattal nem nagyon tudok mit kezdeni. Nem is annyira a kritikákra gondolok itt, inkább egyes internetes fórumok névtelen hozzászólóira, akiket jobb lett volna, ha el sem olvasok. Főleg akkor láttam ilyeneket, amikor felvettek a bécsi operába. Persze tudom, hogy ezen a pályán ezt is el kell tudni viselni. De próbálok a kritikák esetén is távolságot tartani, mert elsősorban magamhoz szeretnék viszonyítani és én azért nagyjából tudom, hogy egy adott előadáson magamhoz képest mit csináltam jól és rosszul. Persze fontos a külső visszajelzés is, mert e nélkül meg elveszti az ember az önkritikáját. Van néhány ember, akiktől a negatív kritikát is bármikor elfogadom, mert tudom, hogy hisz bennem és hogy ért hozzá.”

956 Búbánat 2016-01-28 12:01:48
Éjjel, az M3 csatorna sugározza 2016. január 29. péntek 00:20 - 00:55 "Egy hang és néhány maszk" Lehoczky Éva - portréfilm Zenés filmsorozat (1981) (35') Lehoczky Éva operaénekesnő a koloratúrszoprán fogalmának ideális megtestesítője volt, lírai és drámai szerepeket egyaránt énekelt, emblematikussá vált alakítása A varázsfuvola című Mozart operából az Éj királynője. A műsorban Antal Imre a koloratúrszoprán hangról, a magas C hang kiéneklésének fizikai nehézségeiről is mesél a nézőknek. Lehoczky Éva előadásában elhangzó művek: Verdi: Az álarcosbál - Oszkár áriája; Thomas: Mignon - Philine áriája; Vincze Ottó: Bolero - dal; Cole Porter: Easy to love - sanzon; Del Campo: Ugye, gondolsz rám? - sanzon; Mozart: A varázsfuvola - Éj királynőjének áriája. Rendezte: Békés András Műsorvezető: Antal Imre Időtartam: 35 perc

955 Búbánat 2016-01-24 15:27:13 [Válasz erre: 954 Búbánat 2016-01-24 13:58:44]
[url] https://www.facebook.com/Operahaz/photos/a.386893123180.167091.248415223180/10153385741938181/?type=3; Fotó: Barlay Zsuzsa és Madarász Zsolt a Lemezelőben [/url]

954 Búbánat 2016-01-24 13:58:44
Bartók Rádió, 16.00 – 18.30 Lemezelő - nem csak gyűjtőknek I. Gyűjtemények vonzásában: Neville Marriner - The argo years (X/5. rész) II. Barlay Zsuzsa énekművész legkedvesebb felvételei A mikrofonnál: Madarász Zsolt Szerk.: Bánkövi Gyula

953 lujza 2016-01-22 02:20:09
http://www.operaportal.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=40921:miksch-adrienn&catid=11:interjuk&Itemid=15

952 Búbánat 2016-01-21 12:15:17
M3 csatorna sugározza éjjel (2016. január 22. péntek 00:30 - 01:05): „Egy hang és néhány maszk” (13/7. rész) – GÁTI ISTVÁN műsora (1981) Rendezte: Békés András Időtartam: 35 perc Gáti István operaénekes előadásában hallható operarészletek: Gounod: Faust - Mefisztó rondója; Donizetti: Szerelmi bájital; Weber: A bűvös vadász; Mozart: Figaro házassága - Figaro áriája; Monteverdi: Poppea megkoronázása; Erkel Ferenc: Bánk bán - Petúr bordala; Mozart: Don Giovanni; Mozart: A varázsfuvola - Papageno áriája; Schubert: Pusztai rózsa

951 Búbánat 2015-12-13 13:33:21
[url] http://operavilag.net/interjuk/letay/; LÉtay Kiss Gabriella: „Örömömet lelni a drámai szerepben is” [/url] Operavilag.net, 2015. december 12. Koloratúr mezzoszopránból lett lírai szoprán, és az élet igazolja a döntést. Létay Kiss Gabriella rendszeresen főszerepeket énekel az Operaházban és az Erkel Színházban. A készülő Triptichonról és a tragikus operák kihívásairól beszélgettünk. GERENCSÉR PANNI interjúja – Ön szerint mik az ideális operaénekes tulajdonságai? – Összetett ez a pálya; nem elég a hangi adottság, a jó technika, erős idegrendszerre is szükség van. Emberek elé kell kiállni, játszani, a nehézségeket, problémákat kívül hagyva lenyűgözni, magunkkal ragadni a közönséget. Meg kell tudni emészteni azt a szituációt is, hogy kitesszük magunkat az emberek elé, és ők reagálnak ránk, ki így, ki úgy. – Mi a legnagyobb kihívás az éneklésben az ön számára? – Nem szoktam ezen gondolkodni. Szerencsés időszakot élek, elég sok mindenben gondolnak rám. Volt, hogy egy évben csak két-három szerepet játszottam, most viszont sorra jönnek a feladatok egymás után. Jól kell beosztani az időmet, hogy mindegyikre megfelelően felkészüljek. Angelica nem hosszú szerep, nincs annyi énekelnivaló benne, mint egy Pillangóban, de mégis kell idő, hogy technikailag, érzelmileg igazán a helyére kerüljön. Mindig arra törekszem, hogy örömömet leljem az előttem álló feladatban, még akkor is, ha drámai szerep.

950 Búbánat 2015-10-23 10:58:48
[url] http://operavilag.net/interjuk/carmentol-charlotte-ig-beszelgetes-schock-atalaval/; Carmentől Charlotte-ig – beszélgetés Schöck Atalával [/url] Operavilag.net, 2015. október 19. KOVÁCS ALEXANDRA interjúja - A következő produkció, amiben színpadra lépek, a Werther lesz, amiben Charlotte szerepét éneklem. Tulajdonképpen ez volt az egyetlen titkos szerepálmom. Ezzel diplomáztam, és úgy éreztem, hogy ez én vagyok, olyan, mintha magamról énekelnék. Érdekes, hogy diploma után nagyjából tizenöt évvel viszont már nem egészen az vagyok, hiszen közben Carmen is lettem. Nagyon régen nem játszották ezt a darabot itthon, most pedig elővette az Operaház, és én kaptam meg Charlotte szerepét. Óriási öröm, beteljesült álom ez számomra. Most olvasom újra Goethe Wertherét: fantasztikus érzés, amikor gyakorlom vagy éneklem, mindig sírok. Számomra most az a nagy feladat, hogy ne én sírjak a színpadon, hanem a közönség a nézőtéren. Gyönyörű a zene, tiszta a történet; ez a legjobb szó rá, hogy tiszta. És ez a tisztaság manapság nagyon hiányzik, pedig az ember vágyik valami ilyesmire. Ezért aztán nagyon szép időszak ez az életemben.

949 Búbánat 2015-10-22 02:03:20 [Válasz erre: 948 lujza 2015-10-22 01:51:26]
Segítek [url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2015/10/20/bizalmi_legkorben/; Bizalmi légkörben – interjú Kovácsházi István tenorral [/url] /PALLÓS TAMÁS, Fidelio.hu, 2015.10.20. 10:18, Fo/ Mozart, Donizetti, Verdi, Puccini, Wagner, Richard Strauss, francia és operettszerepek – Kovácsházi István univerzális tenor. A Magyar Állami Operaház Kamaraénekese címmel kitüntetett művésszel két évad között a közelmúlt sikereiről kezdtünk beszélgetni.

948 lujza 2015-10-22 01:51:26
http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2015/10/20/bizalmi_legkorben/

947 Búbánat 2015-10-22 00:24:25
Ide is beteszem ezt a linket: [url] http://www.quickiwiki.com/hu/Magyar_opera%C3%A9nekesek_list%C3%A1ja; Talán a legteljesebb lista a magyar operaénekeseinkről [/url] A kék színnel megjelölt nevekhez - arra kattintva - számos életrajzi adat, felsorolt szerep, továbbá fotók és/vagy video-anyag is tartozik.

946 Búbánat 2015-10-18 11:29:03
Takács Klára operaénekes lesz a Bartók Rádió mai, Lemezelő- nem csak gyűjtőknek című adásának vendége! (16.00 – 18.30) I. Muzsikus legendák - Solti György karmester (II/2. rész). Vendég: Fáy Miklós kritikus. II. Kincskereső - Takács Klára operaénekes legkedvesebb felvételei A mikrofonnál: Madarász Zsolt Szerk.: Bánkövi Gyula Az RTV Részletesben olvasható egy előzetes: Takács Klára szívesen hivatkozik Leonardo da Vincire, a ki a zenét a láthatatlan megtestesülésének tekintette. Ebben az értelemben a művész feladatának ezt a megjelenítést tekinti; értelmezésében az igazi előadóművész sajátos lelki felvértezettséggel rendelkezik – erre van szükség, hogy a megtanulhatatlan többletével gazdagítsa a tökéletes technikai tudás birtokában megszólaltatottakat. 1973-ban Gluck Orpheusának a címszerepében debütált a Magyar Állami Operaházban – és 1989-ig az intézmény vezető mezzoszopránja volt. Bármilyen karaktert jelenített meg a világ legnevesebb operaszínpadain, mindig fontosnak tartotta, hogy szerepében átlényegüljön a megjelenített figurává. Gyakran lépett pódiumra oratóriuménekesként is – e tevékenységről azt tartja: „Istennel való társalgás”. Önálló lemezein francia operaáriákat énekel, továbbá Verdi-, Schumann- és Strauss-dalokat.

945 Pristaldus 2015-10-09 07:47:12
A szponzor viszont kitűnően sáfárkodik a gyérecske adottságokkal!

944 bermuda 2015-10-08 21:53:34 [Válasz erre: 943 -zéta- 2015-10-08 21:11:24]
:))))))) like.

943 -zéta- 2015-10-08 21:11:24 [Válasz erre: 942 parampampoli 2015-10-08 15:04:06]
Mert Neked nem énekelte magyarul az utolsó "az apja", "az anyja" szavakat...;-)

942 parampampoli 2015-10-08 15:04:06 [Válasz erre: 941 Búbánat 2015-10-07 19:49:26]
Érdekes... nekem még soha nem volt ingerenciám, hogy Sáfár művésznő produkcióját felállva tapsoljam. Néha még ülve se nagyon.

941 Búbánat 2015-10-07 19:49:26
[url] http://www.operaportal.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=40882:so-int&catid=11:interjuk&Itemid=15; "A JAPÁNOK ÁLLVA TAPSOLTAK..." [/url] Interjú Sáfár Orsolya szopránnal. /Operaportal.hu, Csák Balázs/ "Japánban énekeltem az Operaház társulatával. Összesen öt alkalommal léphettem fel, mindig más helyszínen, igazán illusztris énekesekkel: Rost Andrea, Balga Gabriella, Cser Krisztián és Haja Zsolt álltak mellettem a nagyobb szerepekben, de a kisebb szereplőkkel is jó élmény volt játszani. A színházakban az akusztika és a műszaki felszereltség mindenhol kitűnő volt, csak a színpadméretekhez kellett komolyabban igazodni - előfordult, hogy nem fért be egy díszletelem -, viszont a nézőtér mindenütt be tudott fogadni 1500-2000 főt. A japán nép nagyon fegyelmezett. Pontosan betartják a kezdési és a szünetekre kijelölt időpontokat is. A nézőtéren is több kijelző mutatja az időt, a díszletezők haptákba állva várják a munkára felszólító jeleket. A reakciókból, nevetésekből tudtuk, hogy a nézők - a japán feliratnak köszönhetően - értették és élvezték is a darabot. Különösen hálásak voltak Dénes István karmester úr ötletéért, mikor az olaszul többször elhangzó „az anyja” illetve „az apja” szavakat az utolsó ismétléskor japánul énekeltük. Az előadások végén minden alkalommal állva tapsoltak, integettek. A hallgatóságban jelentős számú autogram- és szelfigyűjtő operarajongó is volt, ők is számunkra szokatlanul csendesen, türelmesen várták ki a sorukat az előadás után."

940 Búbánat 2015-10-03 14:01:02
Sümegi Eszter: „A munka a lételemem” - interjú Az Opera 2012-ben hívta életre az aktív szólistákat jutalmazó Magyar Állami Operaház Kamaraénekese díjat. A porcelán hattyút immár második alkalommal vehette át Sümegi Eszter, akinek szinte egész pályafutása a budapesti operaszínpadhoz kötődik. „[…] –… már négyéves koromban zsoltárokat énekeltem a mohácsi református templomban. Kezdettől fogva biztattak, van tehetségem az énekléshez, s bár egyre nőtt bennem az elhatározás az énekesi pályára, csak menyasszony koromban jutottam el először a budapesti operaházba, a férjem lepett meg a jeggyel. A Bánk bánt láttuk Ilosfalvy Róbert főszereplésével, e maradandó élmény pedig tovább erősített elhatározásomban. Tudatosan készültem a pályára, férjhezmenetelem után életet adtam lányomnak, aki ma már felnőtt ember, elvégeztem a Zeneakadémiát, majd a philadelphiai énekverseny után lediplomáztam. […]” Az interjú teljes szövegét (szerzője Spangel Péter) a DEMOKRATA, 2015. szeptember 30-i számában olvashatjuk, színes fotóval a művésznővel.

939 parampampoli 2015-10-02 10:35:53 [Válasz erre: 937 Búbánat 2015-09-28 14:57:49]
Hát, a felsorolt tanítványok egyikét se sikerült megtanítania énekelni, technikailag egyik rosszabb, mint a másik.

938 Búbánat 2015-10-02 10:19:28
Újra meghallgathatjuk a Bartók Rádióban ma 12.05 – 13.12 óra között: „Sudlik Mária operaénekesnőre emlékezünk” Zongorán közreműködik és vezényel: Kovács János Km. a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara 1. Schumann: Asszonyszerelem, asszonysors - dalciklus Adalbert von Chamisso verseire - a) Egyszer láttuk egymást, b) Ő a legdicsőbb a Földön, c) Hogy így van, nem tudom hinni, d) Te színarany kis gyűrű, e) Jöjjetek lányok, f) Nézel rám, g) Szívemre zárlak, én gyermekem, h) Rám mérted ezt a gyönyörű, néma gyászt (zg. km. Kovács - MR 6-os stúdió, 1996. január 24.) 2. Wagner: Az istenek alkonya - a) Siegfried rajnai útja, b) Gyászinduló, c) Zárójelenet (km. zenekar, vez. Kovács - Pesti Vigadó, 1995. április 13. A 2015. szeptember 20-án elhangzott rádióadás ismétlése. (A fórumon a Pantheon-topicba írtam be először.)

937 Búbánat 2015-09-28 14:57:49
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/2015/09/24/wiedemann_bernadett_fatalista_vagyok/; Wiedemann Bernadett: "Fatalista vagyok" - interjú [/url] SZENTGYÖRGYI RITA Fidelio.hu, 2015.09.24. A kiváló mezzoszoprán két Müpa-koncerten is fellép a hó végén: a Nemzeti Filharmonikusok évadnyitó hangversenyén A kékszakállú herceg vára Juditját énekli Bretz Gáborral, a Csajkovszkij 175 koncerten az orosz zeneszerző dalait interpretálja Virág Emese zongoraművésznő kíséretében. Az operaszínpadon, a daléneklésben és a tanításban egyaránt kimagasló teljesítmény nyújtó művész számára tétje van a Müpa-beli Bartók opera- koncertnek. […] - Tudatos döntés volt a részedről, hogy ugyanolyan helyet foglal el a pályádon a tanítás, mint az éneklés? - Eredetileg óvónő akartam lenni, majd miután a konzervatóriumba kerültem, énektanárnak készültem. Amikor bejutottam a Zeneakadémiára, azt terveztem, hogy majd a főiskolán tanítok. Alig tettem ki a lábam az operaszakról, az akkori igazgató, Ütő Endre rögtön az Operaházhoz szerződtetett. Úgy tűnt, hogy szertefoszlik az álmom, hogy tanítsak, bár már zeneakadémista koromtól tanítottam a Győri Konzervatóriumban, aminek a növendéke voltam. - Azóta jó néhány énekes került ki a kezeid közül, akik ma már profi énekesek. - Többen jártak hozzám a kollégák közül, mint Fodor Beatrix vagy Keszei Bori, Sáfár Orsolya, Heiter Melinda, Kóbor Tamás. Busa Tamás lánya, Busa Gabriella rendkívül tehetséges mezzoszoprán, remélem, hamarosan a közönség is felfedezi. Mint mindenben, úgy a tanításban is fatalista vagyok. Ameddig vannak felkéréseim, énekelek, és ameddig van hallásom és energiával bírom, addig tanítok. - Mindig is nagy hangsúlyt fektettél a daléneklésre, oratóriumok, misék megszólaltatására. Szívügyednek tekinted? - Bende Zsolt volt mesterem, mondta annak idején, hogy egy operaénekes igazán a dalokkal képes ápolni a hangját. A megterhelő operaéneklés mellett gyógytorna a daléneklés. Nem mintha könnyebb volna dalokat énekelni, sőt sok esetben nehezebb. Virág Emesével évente legalább egy nagy dalkoncertet adok, de előfordul, hogy kettő vagy három is összejön. Igyekszünk külföld felé is nyitni, ami nagyon nehéz, mert menedzsert igényel. A koncert menedzsereken belül is nagyítóval kell keresni azokat, akik dalokkal foglalkoznak. […] - Hogyan fogadtad, hogy a fiad is az operaéneklést választotta? - Korábban kijelentette, hogy nem lesz operaénekes, de a gimnázium utolsó évében másként döntött. Négy évig az Operaház gyerekkórusába járt, Wagner-operáktól musicalekig sok darabban szerepelt. A konzervatórium elvégzése után Szegeden végzett operaszakos hallgatóként. Első szerepére készül az Operában, a Figaróban ő lesz a Kertész. Szegeden három éve énekel kis és középszerepeket. Azt látom, hogy nehéz a helyzete a mai fiatal énekesnek.

936 Búbánat 2015-09-16 12:16:31 [Válasz erre: 935 Búbánat 2015-09-15 09:52:07]
Ez a műsor is visszahallgatható három hétig a rádió Hangarchívumából. Korondival 2011-ben készített hosszabb interjút Ménes Aranka, aki most ennek a rövidített változatát szerkesztette be az emlékadásba. A beszélgetésük során érintett zeneművek némelyikéből rövid bejátszásokat hallhattunk: - Verdi: Don Carlos - Szabadság-kettős (Korondi György és Melis György) - élő produkcióból - Csajkovszkij: Anyegin - Lenszkij áriája - Puccini: Pillangókisasszony - Szerelmi kettős – részlet (Házy Erzsébet és Korondi György) - élő produkcióból - Liszt Ferenc: Faust szimfónia - zárókép (Ferencsik - Korondi, Énekkar) - Kodály: Psalmus Hungaricus – részlet (Rotterdam; rotterdami Szimfonikus zenekar kíséretével – élő produkció, amit a rádió közvetített)

935 Búbánat 2015-09-15 09:52:07
Ma este a Bartók Rádió műsorán 19.00 – 19.35 Összhang - a zenei élet aktualitásai Korondi György énekművészre emlékezünk Szerk.-mv.: Ménes Aranka (Ism. holnap 9.30-) „Hangfajomon belül mindent elénekeltem, amit szerettem volna. Több műfajban is kipróbálhattam magam, csodás kollégákkal, karmesterekkel dolgozhattam együtt, külföldre is szép helyekre eljuthattam” – vallotta hetvenöt évesen, egy születésnapi interjújában. Korondi György (Győr, 1936. február 18. – Budapest, 2015. június 30.) az operairodalom legjelentősebb tenorszerepeit énekelte, megformálta Faust, Don Carlos, Lenszkij, Rodolfo, Alfred és Almaviva alakját. A Liszt- díjas énekes olyan világhírű művészekkel dolgozott együtt, mint Montserrat Caballé, Anna Moffo vagy Renata Scotto - olvashatjuk egyebek közt az RTV Részletes műsorajánlójában.

934 telramund 2015-08-01 09:13:46
Jajjjj!

933 Búbánat 2015-07-31 20:19:50
[url] http://operavilag.net/kiemelt/kismesterek-szemleje-2014-1015/; Kismesterek szemléje 2014-2015 [/url] Operavilag.hu, 2015. július 31. A szerkesztőség szavazatai alapján KONDOR KATA és MONA DÁNIEL méltatja az énekeseket Berczelly István – Remete (Weber: A bűvös vadász – Magyar Állami Operaház) Heiter Melinda – Főpapnő (Verdi: Aida – Erkel Színház) Kertesi Ingrid – A templomküszöb őre (Richard Strauss: Az árnyéknélküli asszony – Magyar Állami Operaház) Kovács Annamária – Liba mama (Sztravinszkij: A kéjenc útja – Magyar Állami Operaház) Megyesi Zoltán – Mime (Wagner: A Rajna kincse – Magyar Állami Operaház) Szerekován János – Krey (Dohnányi: A tenor – Erkel Színház) Szigetvári Dávid – Sellem (Sztravinszkij: A kéjenc útja – Magyar Állami Operaház) Vörös Szilvia – Siebel (Gounod: Faust – Magyar Állami Operaház) Wiedemann Bernadett – Mary (Wagner: A bolygó hollandi – Művészetek Palotája)

932 Búbánat 2015-07-28 13:26:40
[url] http://ujember.hu/nadragtol-a-fuzoig/; Nadrágtól a fűzőig – Interjú Schöck Atala operaénekessel [/url] Új Ember Hetilap – 2015.07.19. Szerző: Szikora Réka „A kisfiam többször rácsodálkozott arra, hogy én minden előadás és fontosabb próba előtt imádkozom. Úgy érzem, hogy a kapott tehetségem odaajándékozásával nemcsak az embereknek, magamnak, hanem a Jóistennek is tartozom” – vallja Schöck Atala, a Magyar Állami Operaház alt szólistája. Első diplomája szerint tanár. Magánénekesként többek között Cherubino és Sextus nadrágszerepei után érett női karaktereket is formál természetességgel, érzékenységgel, gondolatokkal – és egy jó adag hittel átszőve. Ezekről beszélgettünk. ’Az Operaházban az emberek a szépséget keresik, ami a zaklatott hétköznapokból kiragadja őket. Akkor jó egy előadás, ha olyanok játsszák, akik tudnak és akarnak valami „anyagon túlit” közvetíteni. ’

931 Búbánat 2015-06-30 09:25:27
[url] http://operavilag.net/interjuk/olyanok-lehetunk-amilyenek-az-eletben-nem-lennenk/; „Olyanok lehetünk, amilyenek az életben nem lennénk” [/url] Operavilag.net, 2015. június 30. „Gál Erika a Magyar Állami Operaház magánénekesnője. Ebben az évadban mind az Erkel Színházban, mind az Operaházban számos darabban szerepelt, nyáron pedig a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon a Sába királynője címszerepében látható – az előadás ősszel az Erkel Színházban is színre kerül.” KOVÁCS ALEXANDRA interjúja

930 Búbánat 2015-04-03 13:26:24
A KULISSZATITKOK vendége: Szabóki Tünde 2015. április 27. (hétfő) 18 óra Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Zenei Gyűjteménye Budapest, VIII. ker. Ötpacsirta u. 4. „Az éneklés tehetségét Isten és ember, a kollegák és a közönség szolgálatára kaptam. Nincs jogom ölbe tett kézzel ülni otthon a fotelban és magamnak bizonygatni, hogy én micsoda jó énekes vagyok. Az a dolgom, hogy örömet vigyek az emberek közé!” (Szabóki Tünde, Fidelio, 2010) A Zenei Gyűjtemény negyedik alkalommal rendezi meg ingyenes, Kulisszatitkok című beszélgetését Olvasótermében. A sorozat célja, hogy az operajátszás titkos berkeibe kalauzolja a hallgatóságot, amely így különböző szemszögből nyerhet betekintést a színfalak mögé. Az eddigi meghívott rendező, karmester és zenetörténész után az opera főszereplőjén a sor. Az énekesnő beszélgetőtársa ez alkalommal is Fenyő Gábor lesz. Szabóki Tünde legelső zenei diplomáját 1989-ben zongora szakon szerezte a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Zeneiskolai Tanárképző Intézetében. Énekművészi diplomáját a grazi egyetemen abszolválta 1998-ban. 1994 és 2000 között több nemzetközi énekversenyen nyert díjakat, 2000 szeptemberétől pedig a bécsi Stephansdom kórusának hangképzője. Bár legtöbbször oratorikus művek előadásán hallhatjuk az énekesnőt, gyakran feltűnik az operák színpadán is. A Magyar Állami Operaházban Leonóra (Fidelio) szerepével debütált; 2011-ben Liszt-díjat vehetett át. A belépés ingyenes!

929 Búbánat 2015-03-17 12:03:17 [Válasz erre: 927 tiramisu 2015-03-16 22:00:09]
Köszönöm a szakmai vonatkozású kommentárod!

928 Héterő 2015-03-17 00:52:50 [Válasz erre: 926 Búbánat 2015-03-16 17:45:36]
Ez a kis ének picit egyszerű és könnyed. Szinte hallom "belcantosítva"... Vagy mégis inkább gutturálisan, és mond valamit ez a Krisztián gyerek? Эта маленькая песня немножко простая и легка.

927 tiramisu 2015-03-16 22:00:09 [Válasz erre: 926 Búbánat 2015-03-16 17:45:36]
Ha orosz nyelven énekelünk például, nem kell átvenni a nyelvre jellemző guturrális éneklést. Sőt! Az orosz énekesek is arra törekednek, hogy a belcanto technika érvényesüljön anyanyelvükön való énekléskor. De ugyanez vonatkozik a francia nyelven való éneklésnél is.

926 Búbánat 2015-03-16 17:45:36
ARCVONÁSOK | ÚJ EMBER - MÉRTÉKADÓ 2015.03.15. Szikora Réka | 2015. március 15., vasárnap 00:05 [url] http://ujember.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=26521:sz%C3%A9p-%C3%A9s-nagy-a-te-orsz%C3%A1god; Beszélgetés Cser Krisztián operaénekessel [/url] – Más hangképzés szükséges az anyanyelvi és egy idegen nyelvű opera énekléséhez? – Az olasz és az orosz operaiskola között sehol sem helyezhető el a magyar kiejtés. A sztereotípiák valamelyest stimmelnek, miszerint az olaszoknál több a jó tenor, míg a szlávoknál az öblös basszus hangfekvés a gyakoribb. A szláv nyelvben sok mindent kell hátul képezni, az olaszok inkább kifelé, előrefele beszélnek. Ezeket – anyanyelvtől függetlenül – mind tudni kell valamennyire. Ez azt jelenti, hogy a nyelv valóban meghatározza a hangképzést, de a mai világban mindenkinek tudnia kell más nyelveken énekelni.” A teljes cikket a nyomtatott változatban olvashatja.

925 Búbánat 2015-01-22 21:13:14
A Bartók Rádióban hangzott ma délelőtt: 10.00 . 12.05 Hang-fogó 1. Weiner Leó: III. divertimento - a) Dudanóta, b) Kesergő, c) Juhász-tréfa, d) Ballada, e) Maskara-nóta (Miskolci Szimfonikus Zenekar, vez. Kovács László), 2. Bartók: Kontrasztok - a) Verbunkos, b) Pihenő, c) Sebes (Kovács Béla - klarinét, Szűcs Mihály - hegedű, Tusa Erzsébet - zongora), 3. Kodály: Marosszéki táncok (Philharmonia Hungarica, vez. Doráti Antal), 4. Liszt: II. magyar rapszódia (Cziffra György - zongora), 5. Operaáriák – a) Verdi: Simon Boccanegra - Fiesco áriája a Prológusból (Székely Mihály, Magyar Állami Operaház Ének- és Zenekara, vez. Varga Pál), b) Leoncavallo: Bajazzók - Madárdal (Nedda áriája), I. felv. (Házy Erzsébet, Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Erdélyi Miklós), c) Ponchielli: Gioconda - Enzo románca, II. felv. (Ilosfalvy Róbert, Magyar Állami Operaház Zenekara, vez. Erdélyi Miklós), d) Bizet: Carmen - Habanera (Komlóssy Erzsébet, Magyar Állami Operaház Ének- és Zenekara, vez. Ferencsik János), e) Mozart: Figaro házassága - Figaro áriája, IV. felv. (Melis György, MR Szimfonikus Zenekara, vez. Borbély Gyula), 6. Haydn: f-moll (La Passione) szimfónia No. 49. (Liszt Ferenc Kamarazenekar, hangversenymester: Rolla János), 7. Beethoven: c-moll szonatina WoO. 43. (Mayer Lajos - mandolin, Rohmann Imre - zongora), 8. Lemezújdonság: Bach: E-dúr hegedűverseny BWV. 1042. (Kalló Zsolt, Capella Savaria) A mikrofonnál: Schaefer Andrea. Szerk.: Bánkövi Gyula A Rádió hangtárából visszahallgatható a műsor!

924 Búbánat 2015-01-14 11:52:22
[url] http://fidelio.hu/zenes_szinhaz/interju/nem_jellemzo_ram_az_elegedettseg; Celeng Mária: "Nem jellemző rám az elégedettség" [/url] • 2015. január 8. - • Frauenhoffer György - • Fidelio - „Alig két éve debütált a Magyar Állami Operaház színpadán, a neve máris ott szerepel a kontinens legfontosabb operaházainak színlapjain. A szemtelenül fiatal szopránnal, Celeng Máriával a kezdetekről, operaénekesi hitvallásáról és a sakkról beszélgettünk. INTERJÚ”

923 Búbánat 2015-01-08 21:18:52 [Válasz erre: 922 Búbánat 2015-01-08 21:18:18]
Szirmay Márta

922 Búbánat 2015-01-08 21:18:18
A napokban elhunyt Szirmay Márt opera- és operettfelvételeit =részleteket, rendszeresen sugározta egykor a Magyar Rádió. Például ezeket: Suppé: Pajkos diákok - Bordal és Frincke belépője (Szirmay Márta, km.: a MR Énekkara és Szimfonikus Zenekara, vez.: Breitner Tamás) - Az „angol-kettős” (Szirmay Márta és Palcsó Sándor) Verdi: Az álarcosbál - Ulrika áriája az I. felvonásból (Szirmay Márta), Saint-Saëns: Sámson és Delila - Delila bosszúáriája (Szirmay Márta), Gershwin: Porgy és Bess - Bölcsődal (Szirmay Márta, km.: a MR Énekkara), Az Ő emlékét idézem meg most az alábbi énekfelvételeivel, ami egyben zenei-és ének tehetségének sokoldalúságára is rávilágít: [url] https://www.youtube.com/watch?v=iZj_ahxuQ1w; Gabriel Bacquier, Marta Szirmay_ Verdi:Falstaff_"Reverenza!" [/url] Gabriel Bacquier as Falstaff and Marta Szirmay as Quickly in Verdi's Falstaff Conductor: Georg Solti Director:Götz Friedrich [url] https://www.youtube.com/watch?v=7wtfE06R5Yo; Szirmay Márta: Kék ég [/url] [url] http://www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/56085/szirmay-marta/kaland-volt--sztyenka-razin-zeneszoveg.html; Szirmay Márta - Kaland volt (Sztyenka Razin) [/url] [url] https://www.youtube.com/watch?v=FkS8pQJ9Mpo; Szirmay Márta: Bagira [/url] [url] https://www.youtube.com/watch?v=xtLk25FII2s; Szirmay Márta, Revűtánckar - 1964. Bernstein: West Side Story: „Tonight, tonight” [/url] [url] https://www.youtube.com/watch?v=-8mPExIInD8; Szirmay Márta – Gershwin: Porgy és Bess „Summertime” [/url] Porgy és Bess, I. felv. Clara bölcsődala /Summertime/ : Magyar Rádió és Televízió Énekkara, Lantos Rezső, Szirmay Márta & Bende Zsolt

921 Búbánat 2014-11-30 22:43:44
[url] http://zakbk.hu/exkluziv-paszthy-julia; Pászthy Júlia egy tavalyi interjúja [/url] Hírlevel archívum > Legato 23 – 2013 szeptember > Exkluzív – Pászthy Júlia Liszt Ferenc Zeneakadémia Baráti Köre / Bokor Gabriella/ OPERA-TÖRTÉNETEK "Pászthy Júliával együtt utaztunk a hatos villamoson az interjúnk helyszínére, egy Liszt Ferenc téri kávézóba, így már útközben elkezdtünk beszélgetni, akkor még természetesen magnó nélkül. Úgyhogy megint csak eszembe jutott: az igazán nagy művészek többnyire végtelenül közvetlen és barátságos egyéniségek, akik mentesek mindenféle allűrtől. A pálya pedig magáért beszél: huszonöt év az Operában, számos koncert, tévé-, rádió-, és lemezfelvétel, és a tanítás a Zeneakadémia Ének Tanszékén, immár tizennyolc éve." „Amikor én kezdtem a pályát, még volt társulat. Ma már nincs ilyen, mindenütt produkciókban gondolkodnak. Ebből a szempontból nekünk könnyebb volt: nem kellett előéneklésekre járni, legalábbis itthon nem, felvettek az Operába, és amint bekerültünk, máris premiereket bíztak ránk. Lukács Miklós – aki fantasztikus igazgató volt – azt a koncepciót követte, hogy minden előadás két szereposztással ment: az elsőben énekeltek az idősebbek, tehát akik a zeniten voltak, a másodikban a fiatalok. És a közönség nem csak a sztárokra volt kíváncsi, hanem arra is, hogy ki jön Házy Erzsébet, László Margit, vagy Melis György után. Én általában Házy Erzsébet-László Margit-paralell voltam, és nagyon izgalmas és inspiráló volt arra gondolni, hogy engem majd összehasonlítanak velük! Tehát ilyen szempontból a kezdés könnyebb volt.”

920 Búbánat 2014-11-28 13:23:56
Ma este a Bartók Rádióban hallható 19.00 – 19.35 Arckép Rálik Szilvia operaénekes Beszélgetőtárs: Becze Szilvia (Ism. jövő hétfő: 9.30)

919 Búbánat 2014-09-07 15:15:32
Ma este a Bartók Rádió sugározza: 21.03 – 22.00 Dalszínház utcai dalestek - Sümegi Eszter Gluck ária- és dalestje (Magyar Állami Operaház Székely Bertalan terem, április 12.) Zongorán és csembalón km. Dallos Erika, valamint Schöck Atala - ének, Ecseki Anikó, Hargitai Dóra - hegedű, Botos Veronika - mélyhegedű és Pólus László - gordonka 1. Dalok Friedrich Gottlieb Klopstock versekre - a) Friss sírok, b) A nyári éj, c) Az ifjú, d) Vonzódás, e) Hazafias ének, f) Mi és ők, g) Harci ének 2. Ódák - a) Szívemben ég a láng, b) Egy csörgedező pataknak (Dallos - zongora) 3. Orfeusz és Euridiké - Boldog lelkek tánca (Botos, Dallos) 4. Operaáriák – a) Alkésztisz - Alkésztisz B-dúr áriája, I. felv., b) Alkésztisz F-dúr áriája, II. felv., c) Iphigénia Tauriszban - Iphigénia áriája, I. felv., d) Zárókórus, II. felv., e) Orfeusz és Euridiké - Recitativo és duett (Km. Schöck, Ecseki, Hargitai, Botos, Pólus, Dallos - csembaló) (Ism. szeptember 19. 13.33)





A lapunkban megjelent szövegek a Café Momus, vagy a szerző kizárólagos szellemi tulajdonát képezik és szerzői jog védi őket.
A szerkesztőség külön, írásos engedélye nélkül mindennemű (részben vagy egészben történő) sokszorosításuk, felhasználásuk, kiadásuk és terjesztésük tilos.