a nyitány elmaradt (elfogyott?).
mai 19:00 : Miskolc
Művészetek Háza
Karmesterkurzus a Párizsi Konzervatórium (CNSMDP) növendékeivel
BARTÓK: Concerto
BARTÓK: 3. zongoraverseny (Oravecz György)
R. STRAUSS: Till Eulenspiegel vidám csínyjei
BRAHMS: Variációk egy Haydn-témára
helyett
Kedves Zéta, jót mosolyogtam a Hacsek és Sajón, de ebből a gusztusos gőzölgő kávéból én is kérnék! :))
Köszönöm, igen, sikerült! Már a laptopon írok...és holnap még próbálok megküzdeni a zenei rejtvénnyel :-) Addig is javaslom valamilyen módon, valahol közkinccsé tenni a vonal feletti topikok elérésének módját, hátha akad más is, aki nem kapcsolt.
Hogy újra tudjunk indulni, annak az volt az egyik "ára", hogy egyszerűsítettünk egy-két adatbázis lekérdezést.
A vonal feletti topikok most is elérhetők, csak éppen lent, időrendben a többi között...
A laptopon pedig próbáld meg az egyszerű momus helyett a teljes címet beírni:
http://www.momus.hu
Kedves Szerkesztok, szombaton es ma mostanaig nalam nem elt az oldal es a laptopon most sem el. Okostelon is csak az olvasoi levelektol lefele lathatok a topikok.Udv. ED
Ez egy reklám, nagyon jó ügyért, elnézést, és törlést kérek, ha nem szabad reklámozni e fórumon.
A Tudomány Kiadó Dr. Winkler Gábor: Barangolás az operák világában I-IV. című monumentális munkájából 3 kötetet 50% kedvezménnyel kínál:
https://www.tudomany-kiado.hu/operakonyv?searched=winkler&advsearch=allwords&highlight=ajaxSearch_highlight%20ajaxSearch_highlight1&fbclid=IwAR1VolRiSahAkk0UkEZ1fIKzli4bATGp6tTfxV7E4NSCYPshB4HDkMerNCE
A Hírek-ben közölt lista frissítése
• Kitüntetések a nemzeti ünnep alkalmából a magyar zenei élet területén
A listát kiegészítem:
A Magyar Érdemrend középkeresztje a csillaggal polgári tagozata kitüntetést kapta: Dózsa Imre
A Magyar Érdemrend középkeresztje polgári tagozata kitüntetést kapta: Pártay Lilla
Harangozó Gyula-díjban részesült:
Felméry Lili, a Magyar Állami Operaház magántáncosa
Janács Evelyn balettművész, a Magyar Állami Operaház balettmestere
Könczei Árpád koreográfus, a Kárpát-medencei Tehetséggondozó / Előretolt Helyőrség Íróakadémia oktatója
Kulcsár Noémi, a Magyar Táncművészeti Egyetem Moderntánc Tanszékének vezetője
Sánta Gergő András, a Honvéd Együttes – Magyar Nemzeti Táncegyüttes szólistája,
Ujvári Katalin, a Pécsi Balett magántáncosa
Úgyhogy végleg megdőlt az Erkel-topik/9577-ben megfogalmazott quasi vérvád, miszerint én (is?) lennék az oka az ott fölsorolt fórumtársak távozásának-hallgatásának. Egytől-egyig így vagy úgy, de bejelentkeztek és így vagy úgy, de quasi cáfoltak. Ld. még ugyanott 9578. Lehet elölről kezdeni az áskálódást...de hatékonyabban, please! (Nem fog menni mint írtam már.)
ppp cikkének kedvező mell-ék-hatása: csaknem egy év után újra köztünk a szépséges álmodó.
Olvasom ppp kritikáját Olga Peretyatkóról.
Pestiesen szólva "nem semmi". :-))))
Eláshatja magát szegény Olga. Ha ő is elolvassa mit írtak róla, lehet, hogy egy életre elmegy a kedve a koncertezéstől.
Gratulálok a cikkhez, kedves ppp, nagyon tetszett.
Nem voltam jelen az esten, de így szinte igen.
Köszönöm. :-)
Előre is örülök neki.
Más problémánk is van ezzel a szövegszerkesztővel, már próbálkozom egy másikkal is - majd meglátjuk...
Kolosszál! – ahogy Dajka Margit mondja a Liliomfiban. Köszönöm szépen!
Érteni persze nem értem, hogy miért nem fogad el a topic egy nem is hosszú, linkelést sem tartalmazó hozzászólást.
Az a nyerő csel, hogy 1) ctrl/c-vel küldés előtt mented a teljes beírást 2) beírod az ablakba a hozzászólás első szavát vagy bármit 3) elküldöd, megjelenik a topikban 4) klikk "szerkesztés"-re=azonnal újranyitod az ablakot 5) ctrl/v bemásolod a beküldeni szánt eredeti teljes szöveget, persze a már beírt/megjelent 1-2 szó nélkül 6) klikk: "mehet", ott lesz a teljes beírás :-)
Ja és -mint most én teszem=első beküldés után- 1 órán belül bármit be- vagy kiszerkeszthetsz a már beküldött-megjelent szövegből, akár a teljes szöveget is ki lehet venni. Utóbbi esetben csak a fejléc marad meg a nick-kel és a beküldés dátumával.
Az Erkel Színház-topicba beírt hozzászólásom nem jelenik meg.
Mindössze annyi történt, hogy a feladvány linkjét beraktam a hozzászólásba. Valószínűleg a link tartalmaz egy olyan karaktersorozatot ami alapján a víruskeresők veszélyesnek minősítik. Telefonon simán megnyitható a a lejátszás, biztos, hogy jó helyre mutat a link. De a további problémák elkerülése érdekében kérném törölni a hozzászólást.
VIGYÁZAT!
A számítógép kártevőt észlelt.
A weboldalhoz való hozzáférés "le lett tiltva"
http://momus.hu/forum.php?forumcat=376
Kártevő: HTML/ScrInject.B trójai
Itt is van baj:
http://www.momus.hu/account.php?display=1250
Ellenőrzésre javaslom:
2928 gl 2019-02-13 12:04:09
Remélem, mindenkinek van jó vírusvédelme...
Ehhez a mondathoz kapcsolódik gondolatom:
"Nincs már szükség éneklésre, nincs már szükség operára."
Szomorú mondat, de kihívó is, szinte provokatívan elindítja az ellenkező vélekedést.
Korunkban nagy szükség van az éneklésre, mindenki magába fordulva csendben felidézheti, mikor énekelt utoljára, nem hivatásból, hanem kedvtelésből dúdolt, vagy elkeseredésében talán. Nagyon sokan rászoktak a passzivitásra, hallgatják, ami jön, gyakran olyat is, ami nem is tetszik.
Ez a mondat feléleszti, tudatosítja bennünk az eredendő emberi igényt, amit el lehet fojtani, de nem hal ki.
Az énekművészet tekintetében sem vagyok pesszimista, ellentétben a darab végével, a szép énekhangra mindenki fogékony, akár mutatja, akár nem, de hallani és ehhez előadni kell!
Az opera vége – Kurtág-bemutató a Scala-ban
Pál Tamás, 2019-01-22 [ Operabemutatók ]
nem ticciati vezényel. tegnap se, holnap se
Mi a jó a Momusben? Ahogy mondod, az ember kíváncsi mások véleményére, és szívesen elolvassa azokat. Különösen akkor, ha „szakkritikával” nem is találkozott. Passzív látogatóként is elolvastam a bejegyzések javát.
De ne tagadjuk, közlési vágy is él bennünk. És kellemes, ha a fórumon egyetértenek a véleményünkkel, továbbfűzik azokat, válaszokat küldenek a felvetett kérdésekre.
Nem jó, amikor ellenkezik a vélemény, és határozottan rossz, ha ez személyeskedésbe és rágalmakba tolkollik, olykor igen durván.
Van még valami jó abban, hogy az ember véleményt ír egy előadásról. El lehet menteni, vissza lehet keresni, de ezek nélkül is jobban lehet emlékezni az élményre, ha egyszer beszámoltunk róla. Szembesültem is azzal, hogy az Erkel Színház-topicban felsorolt előadásokból, amelyekről nem írtam, több minden halványult az emlékezetemben. Ám ez sajnos az előadásokat is jellemzi: be kell vallani, sok a nem emlékezetes, felejthető vagy könnyen felejthető produkció. (Bizonyíték erre, hogy az erős előadások emléke a fórumok előtti időkből – akár fél évszázad múltán – is eleven.) És megteszi kártékony hatását az Operaház kellemetlen műsorpolitikája is, amely korántsem közönségbarát, sőt inkább mondanám egyenesen közönségellenesnek.
Talán normális dolog, hogy a műfaj iránt rajongó néző egy hét valamennyi napján elmegy színházba? Egy hét valamennyi napján elmegy megnézni egy vidéki társulat előadását? Még ha sikerült is szabaddá tennie magát, nem marad ideje sem az élmény feldolgozására, sem az elandalodásra (ideális élmények esetéről beszélek, bár a jó zene rossz előadás után is dolgozik az emberben), mert Rossini után máris jön az Ernani, aztán A varázsfuvola, végre a Norma, és kinek van kedve egy jó Norma után A denevér problematikájába csöppenni, ráadásul egy ócska rendezésben. Félreértés ne essék: nem akarom sajnáltatni magam, sose legyen ennél rosszabb sorsom, és tudom, hogy nem muszáj mindent megnézni, ez csupán választék. Meg hogy a színház egy gyár, ahol a PRIMAVERA hetére leállhat a saját üzem. De ilyen közelségben még a jó előadások sem használnak egymásnak.
Így hát, kedves Héterő, igen-igen nehezen kapcsoltam, hogy Te A sevillai borbély győri előadására utalsz. Bizony, nem élveztem a magyar szöveget, jobb lett volna az eredetit hallani, bár számítottam valami rosszra, mert amióta Kerényi Miklós Gábor átköltette A csárdáskirálynő szövegét, károsnak tartom ezt a tevékenységét. (Holott igazán szerettem volna, hogy tessék nekem az előadás, mert az aránytalanul vad indulatokkal meghurcolt színházi ember bizonyos mértékű elégtételéért akkor is drukkolok, ha nekem sosem tetszettek a rendezései.) Szóval igen, sz@rozás hallatszott az Erkel Színház drága színpadáról, Rossini címén, meg egyebek is, szerencsére már nem mindenre emlékszem, és félő, hogy ezek után már az sincs messze, ami csak a mosdóban történhetne meg.
De vajon előzmények nélkül való ez? Nem egyenes következménye-e annak, hogy a színpadról évek óta egyre csak dől a civil látvány és játék, a köznapiság és a közönségesség? Többek közt ezért is utálkoztam annyira A Nyugat lányától, mert – eltekintve néhány jó énekesi teljesítménytől – csupa civilt láttam a színpadon, ami a jó énekesek nagy pillanait sem engedte kibontakoztni. És ha már itt tartunk… Nem lehet mindenki a 36 éves Házy Erzsébet, ne is legyen, mert az ő emlékében és az újak ragyogásában is az a csodálatos, hogy minden ember egyedi és megismételhetetlen. Azt viszont tűrhetetlennek tartom, hogy a különben élvezetesen éneklő primadonna a tapsrend alatt, a reflektorok fényében a lecsúszni akaró farmerját húzogatja felfelé, és igazgatja rajta lefelé a rettenetes szabású, gusztustalan blúzát. Ez talán nem egyszemélyi felelősség: nyoma sem sejthető profi jelmeztervezőnek és szabásznak.
Akkor miért is várjuk, hogy ízléssel és költői erővel megáldott műfordítóink legyenek?
Macskanyelven kezdem: miajó a momusban?
Miért ír-olvas itt néhány tucat ember?
Hiszem, hogy a másik (értelmes) ember gondolatainak megismerése, lett-légyen világnézete akár homlokegyenest ellentétes az enyémmel, igazi izgalom, gondolkodásra késztető öröm.
Momo minapi kifakadását elemzem magamban: száz százalékig igaz, amit ír! Megkaptam persze én is anno a magamét tőle, sértődöttem el is tűntem volna, ha kedves fórumtársak nem tartják bennem a lelket. "Momo egy rohadt bunkó", mondtam magamban, de – kis önkritikával nézve később magamra – mára beláttam: igaza volt. Nem kell minden kérdéshez, minden egyes alkalommal, fellegek csúcsáról lelógó lábbal osztani az észt...
Ma is van ilyesmi, de Momo naturális tisztító ereje MANAPSÁG ebbe beletört, hiába virult sokáig a momuson tiszteletreméltó kép-szakértelme.
Pedig hatékony seprű nélkül egyre halmozódik a kosz...
Várom, hogy - Koreából visszatérve - szépséges álmodónk is megszólal talán, és nyivvant: bakfitty!
Ivával is meg kellene vitatnom, hogy Rossini friss, úgymond mai-magyar gyalázat-szövegében a sz@r, mint elsődleges operai minőségjelző, kinek a dicséretére válik...?
Meg talán ppp-barátom is felújítja figyelemreméltó esszés-elmélkedéseit.
Lesz-e még kedvenc lapunk valaha is értelmes, természettől fogva vitázó emberi lények fóruma?
Megjegyzem, a Wikipédia és más portálok január 15-ét jelölik meg a Cziffra György halála időpontjának.
Köszönöm, kedves Nizajemon. (Tudom, előbb kellett volna.)
Kedves zéta! Gratulálok a remek Muzsika íráshoz!
Lehet, hogy nekem hagyták meg?
Hova lett a 11300.?
Van-e esélyünk rá, ha a Bécsi Újévi koncertet Thielemann vezényli? :-)
Valamennyiüknek BUÉK!
A Műsorajánlóban a ma esti miskolci koncerten (Erkel 125 gálahangverseny) fellépő művészeknél egy változás van: László Boldizsár helyett Kiss. B. Atilla fog énekelni.
(Forrás: lásd a Bartók Rádió honlapján a műsor részletezést)
Szerintem megoldottunk egy nagyon fontos téridő-problémát. Mások ezen gondolkodnak évtizedek óta. Beült 7 órakor a nagyérdemű A két Foscarira és amikor megérkezett fél 8-ra Macujev közönsége, az előbbiek már jóval odébb jártak. Ezt, a Foscarin ülve magam is tanúsíthatom...
Einstein tapsikolna...
Hoppá!
Nagyon-nagyon remélem, hogy senki nem maradt le miattunk Macujev koncertjéről! Szóval izé... Az tegnap volt!
Bocsánatot kérünk.
Ohó, ma egyszerre két koncert lesz a Müpában...
IVA merre jár?
Éppen húsz éve,
találtak telibe!
Éppen húsz éve;
Momus a nap réve.
Éppen húsz éve,
de mai nap a következő húsz év kezdete!
Az ünnepléshez magam is csatlakozom: a Café Momus-nek és Szerkesztőségnek köszönetet mondok fennállásának, működésének két évtizedéért, és azoknak a személyeknek is (olvasók, beírók, szerkesztők) akik hosszú éveken át rendületlenül kitartottak és továbbra is hűségesen kitartanak az első komolyzenei internetes magazin mellett-, s főleg, akik napi rendszeres látogatói a portálnak. Csak így tovább!!! Még soká-soká gyümölcsözzön köztünk ez a tartalmas, hasznos együttműködés a Momus közösségi oldalán is, az internetes hozzáférési lehetősége által!
Gratulálok a 20 éves Momus születésnapjához, további jó egészséget kívánok neki és szerkesztőinek a következő 20 év(ek)re!
Kedves Kobzos,
köszönjük, javítottuk... :-)
Nekem a gigantikus hosszúságú vonósnégyese a kedvencem...;-)
Kedves Szerkesztők!
A wikipedia, a Britannica és a birtokomban lévő 6 CD-borító egybehangzó állítása szerint - "A mai nap" rovat állításával szemben - Morton Feldman nem 1986-ban, hanem 1987-ben halt meg.
Legyetek szívesek javítani - és sok szép Feldman művet hallgatni!
Üdv.
kobzos55
2015 február 16-án véletlenül olvastam itt a programajánlóban, hogy aznap a Miskolci Szimfonikus Zenekarnak lesz ígéretes programja (DVOŘÁK Karnevál nyitány/H-moll gordonkaverseny/IX. "Új világ" szimfónia). Perényi volt a szólista, azért találtam meg. (közel se volt tökéletes, de ott ragadtam.)
már az jó, ha nem törlik az adatbázist, később pedig lehet keresni.
Tényleg jó lenne, megfontoljuk.
Addig is, ha privátban elküldöd a fontosabb paramétereket, megpróbálok segíteni.
sajnos nem lehet keresni a programajánlóban. én egy régebbi koncertre keresnék rá. (nem tudom pontosan, hogy mikor voltam először Miskolcon koncerten a Művészetek Házában.)
Nekem az elmúlt 20 év legfontosabb írása.(örvendezik)
Akinek ideje engedi,olvassa el Heisler András gondolatait.Index.
Nemeztközi jogi témákkal, tanulmányokkal foglalkozó újságokat, fórumpokat keresek! Tud valaki segíteni?:
bocsánat nem tudom jó helyen járok-e, Erkel topikban duplán került be a hozzászólás, egyik törölhető.