vissza a cimoldalra
2018-02-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3943)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60480)
Kedvenc előadók (2820)
Társművészetek (1232)
Milyen zenét hallgatsz most? (24995)
Haladjunk tovább... (207)
Momus társalgó (6308)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11226)
A csapos közbeszól (95)

Jonas Kaufmann (2170)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (628)
Élő közvetítések (6920)
Ilosfalvy Róbert (791)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2611)
Pantheon (2181)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1203)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4181)
Palcsó Sándor (203)
Operett, mint színpadi műfaj (3522)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (640)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6520)
Simándy József - az örök tenor (516)
Komlóssy Erzsébet (35)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1321)
Franz Schmidt (3062)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

11081   -zéta- • előzmény11079 2017-07-12 10:52:03
Kedves Gábor,

kimerítő alaposságú levelére igyekszem egyértelmű választ adni. (Remélem nem marad benne olyan kifejezés, ami utólag magyarázkodásra kényszerít.)

A Fórumszabályzat világosan megfogalmazza azon kereteket, amikor törlésre kerül(het) sor: "a trágárság, a személyeskedés, mások vallási, nemzeti, faji, nemi hovatartozását sértő bejegyzések, az agresszív, fenyegető, illetve a folyamatos társalgást szándékosan akadályozó és zavaró, vagy témán kívüli hozzászólások..." felsorolásával. (Ilyen végül a JK-topikban több is volt.)

Gyakran előfordul, hogy egy beszélgetéssor (akkor ne nevezzük csevegésnek) fokozatosan csúszik bele a "törlendő" állapotba, ilyenkor néha olyan mondatok is áldozatul esnek, amelyek önmagukban nem okoznának problémát. (Ezúton is végtelenül sajnálom Ladislav Kozlok megbántódását, dehát a Horowitz-idézethez JK-nak semmi köze nem volt.) És bizony olykor megmaradnak olyan bejegyzések, amelyek a határon billegnek, mint az Ön által felsorolt esetben is...

Még egy gondolat a személyiségvédelemről. Ha egy közszereplő a közszereplőkénti megnyilvánulására érkezik egy kritikai észrevétel, azt bizony tűrnie kell, amint azt egy régebbi konkrét esetben az illetékes Bíróság szó szerint ki is mondta.

Amennyiben bármelyik topik bármely beírását valaki sértőnek érzi, kérem az illetőt, jelezze felénk. (Amint ez most is megtörtént.)

Erre azért is van szükség, mert szerkesztőként másodmagammal nem állunk a nap 24 órájában törlésre készen. Ez egy olyan honlap, amelynek a fenntartását szinte magánszorgalomból műveljük, a (komolyzenei) téma iránti elkötelezettségből.

Nehéz ügy a fórumozás fenntartása, jónéhány hasonló oldal, pont a viták elkerülése végett nem nyitott ilyen teret, illetve, ahol volt, megszüntették.

Azt gondolom, hogy az ilyen tisztázó beszélgetések segítenek ennek a kicsit problémás műfajnak a fenntartásában, s ezért külön köszönöm értékes gondolatait.
11079   Csiki Gábor 2017-07-11 23:44:03
Tisztelt Szerkesztők!

Legelőször is idézni szeretném zéta legutóbbi hozzászólását a "Jonas Kaufmann" topikból:

"Minden gyomlálás alapja a Tudnivalók a fórumozáshoz c. szabályzatunk. Aki erről szeretne még csevegni, azt is inkább az Olvasói levelekben tegye meg, ne itt..."

Azzal szeretném kezdeni, hogy csevegni (angolul: "to chat") nem tudok, mivel értelmezésem szerint weboldaluk jelen felülete egy internetes fórum, amelynek jellegzetessége az olyasfajta, összefüggő mondatokból álló hozzászólás, amely nagyobb gondolati ívet átfogó mondanivalót tükröz. Az internetes csetelés esetén az arra alkalmas felületen az élőbeszéd ritmusában és rövidségével leírt rövid mondatok lendítik előre a társalgás menetét. Tudomásom szerint a chat-felületeken nem is történik moderálás, így különösnek tartom, hogy a kedves zéta épp ezt a kifejezést választotta tömör moderátori megnyilvánulásának egyik állítmányaként.

Két dolgot szeretnék a szerkesztők figyelmébe ajánlani a JK-topikban kialakult átmeneti helyzetet értékelve - és előre is megköszönve az ehhez szükséges türelmüket.

1. Kedves Zéta legutóbbi moderátori tevékenységével (amelyet ő gyomlálásnak hív) eltűntette azon legutóbbi bejegyzésemet, amelyben felhívtam a topikot olvasó illetve abban hozzászóló személyek figyelmét, hogy az ominózus diskurzust kiváltó Fidelio-cikk szövegezése (a kérdéses JK-fotóval kapcsolatosan) módosításra került. Jelzett hozzászólásom második mondatában örömömet fejeztem ki afelett, hogy a módosítás hatására "tiszta víz került a pohárba" a cikk végére odahelyezett fotó értelmét, értelmezési lehetőségeit illetően.

Ezen hozzászólásom - ki tudja milyen, a fórumozás szabályaival ellenkező minősége végett - törlésre került, amelynek következtében az a helyzet állt elő, hogy az a JK topikba betekintő olvasó, aki nem volt szemtanúja az előző napok hektikus történéseinek, végigpörgetvén a megmaradt hozzászólásokat, a Fidelio-cikk aktuális, azaz módosított változatával fog találkozni. Ha azonban így próbálja értelmezni legelső, a témában íródott hozzászólásomat (tehát, amikor belinkeltem a cikket), akkor engem fog hülyének tartani - mi több, bejegyzésemet akár szándékosan hangulatkeltő, provokló szándékúnak is tarthatja - amiért nem értem a cikk végén olvasható mondatot, illetve a kép egyszerű szimpatizálást kifejező funkcióját.

Ez pedig úgy gondolom, személyemre nézve terhelő, és félrevezetően negatív megítélést is vonhat maga után, mivel jelen fórumon (kevés számú többedmagammal) saját nevemen vállalom a megszólalást. Tovább vezetve a gondolatsort: azzal, hogy törölte a hozzászólásomat, zéta némileg éppen a citált Fórumszabályzatban említett etikai normák (személyeskedés) ellen vétett. Természetesen, nem olyan mértékben, hogy ezzel jómagam rosszallását váltaná ki, és nem áll szándékomban a történtek után sem az oldal látogatásával, sem a fórumon való időnkénti hozzászólásaimmal felhagyni (miként a kedves ladislav kozok írta az eset kapcsán, nagy sajnálatomra).

Jelen írásomat kérem, ne kritikaként, avagy korholásként olvassák - hiszen, mint írtam egyik nem-kimoderált (köszönöm!) hozzászólásomban, én is voltam újságíró, sőt, ebbéli tevékenységem egy részét ugyanúgy ingyen, szenvedélyből végeztem, mint Önök teszik ezt. Tudom, hogy nem lehet mindenkinek igaza, és tudom, hogy a szerkesztői-újságírói tevékenység olyasfajta bölcs "szemmértéket" kíván, amelynek bizony igen nehéz mindig megfelelni. Épp hogy az Önök tevékenysége iránt érzett "szolidarítás" miatt hívom fel figyelmüket arra, hogy

2. ...a fórumszabályzatban olvasható "személyeskedés" kitétel, mint moderálási irányvonal, mélyebb, összetettebb értelmezést kíván meg az Önök részéről. A "személy" jómagam felfogása szerint egy olyan emberi egyéniség, aki személyazonossággal rendelkezik. Tudom, önmagában az, hogy én a rendelkezésemre álló végtelen lehetőség közül a személyi igazolványomban olvasható nevet választottam a fórumba történő regisztráláskor, még nem teszi teljes körűvé személyazonosságom bizonyítását ezen a fórumon (de természetesen én vagyok az, Csiki Gábor, szül: Szekszárd, 1974.09.15. Anyja neve: Csibi Irén). Ám azon fórumtársak személyazonossága végképp nem értelmezhető fogalom, akik különböző nick-neveken szólnak hozzá a fórumon (természetesen, hiszen ez a dolog lényege) . Mégis, a Tisztelt Szerkesztők "személyeskedés" jogcímén könyörtelenül törlik az egymást sértő hangvételű bejegyzéseiket, akár egyetlen gondatlanul megválasztott szó, vagy szó-kapcsolat okán is!

Ezzel talán még nem is lenne semmi baj, ha ezt a szigort akkor is érvényesítenék, amikor valódi személyazonossággal bíró egyénekkel kapcsolatban kerülnek megjelenésre olyan hozzászólások, amelyek fogalmazásmódja messze túllép azok kritikai jellegén, és az illető személy méltóságát sérthetik. Nem szeretném Önöket emlékeztetni a Miklósa Erika kapcsán lezajlott szóváltásokra, és arra, hogy Kolonits Klára (személyazonosságát vállalva) védte meg itt a fórumon pályatársnőjét. Arra sem szeretnék emlékeztetni, hogy jómagam egyik 2015-ös operaházi szereplését (Tosca: Spoletta) milyen hangvételű hozzászólásban értékelte néhány fórumtárs. És nem csak azért nem akarok erre emlékezni, mert akkor én magam is megszólaltam (köszönettel) a kritikus hangok kiáltásai között, hanem azért, mert az egyik kritikus hozzászólóval azóta igen kulturált, mondhatni baráti hangulatú levelezést folytatok itt privátban. Ennek során pedig meggyőződhettem arról, hogy intelligens, jó ízlésű emberrel van dolgom, akivel - bár személyazonossága nem ismert előttem - igen sok közös gondolatra leltünk az operai énekkultúra területén. És ez jó.

Ami miatt az utóbbi dolgokat említem:

ezekben az esetekben soha, vagy a legritkábbb esetben nem történt kimoderálás!.

Pedig beazonosítható (akár széles körben ismert) személyek ellen irányult - mondom: a kritikai hangvételen túllépő, személyeskedő - támadás. Tisztelt Szerkesztők, ha van magyarázatuk a fenti (2.) bekezdésben felvetett ellentmondásra, kérem, tiszteljenek meg azzal, hogy hozzám hasonló őszinteséggel és részletességgel tárják fel előttem (privát üzenetben), avagy a T. fórumozók előtt.

Remélem, hozzászólásom hosszúsága ellenére sikerült az érthetőség és az udvariasság irányjelző tábláit követnem. Ha nem, bocsássanak meg érte.

Csiki Gábor, énekművész, karnagy
Magyar Állami Operaház
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Zeneakadémia, Előadóterem

"Liszt-kukacok akadémiája"

10:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

"Liszt-kukacok akadémiája"
Jazz játszótér

11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Prunyi Ilona (zongora), Kertesi Ingrid (ének)
Berecz Mihály (zongora)
ARANY: Két dal Petőfi verseire – A toronyban delet harangoznak; Éji dal
SIMONFFY: Tarka madár; Te vagy barna kislány
EGRESSY: Ereszkedik le a felhő; Két magyar nóta
LISZT: Magyar történelmi arcképek – Mosonyi Mihály
MOSONYI: Tanulmány
LISZT: A magyarok Istene
LISZT: Petőfi szellemének
FARKAS: Szeretlek, kedvesem
SZERVÁNSZKY: Száll a felhő
SUGÁR: Reszket a bokor
KODÁLY: Négy dal – 1. Haja, haja
MIHALOVICH: Két ária a Toldi szerelme című operából
ÁBRÁNYI: Ábránd – magyar népdalok felett
LISZT: Költői és vallásos harmóniák – 7. Funérailles

15:00 : Budapest
Erkel Színház, Bernáth Büfé

az Opera Zenekarának művészei
"Zenekari hangversenyek - Kamarazenei koncertek"
"Wagner nyomában II.
BRUCKNER: F-dúr vonósötös – Adagio
SCHÖNBERG: Dalok – válogatás
SCHÖNBERG: Kamaraszimfónia

15:00 : Budapest
MűPa, Üvegterem

Kolonits Klára, Cseh Antal (ének)
Budapesti Vonósok
Koncertmester: Pilz János
"Operajátszóház"
MOZART: Figaro házassága

15:00 : Budapest
Operettszínház

OFFENBACH: Kékszakáll

16:00 : Budapest
Nemzeti Múzeum

Hye Jin Kim (hárfa)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Ender Sakpinar
MOZART: 1. szimfónia
SPOHR: Fantázia
DEBUSSY: Danse sacrée et profane
RAVEL: Bevezetés és Allegro

18:00 : Budapest
Erkel Színház

OFFENBACH: A rajnai sellő

18:00 : Budapest
A Nemzeti Filharmonikusok próbaterme

Horváth Béla (oboa)
Papp Dániel, Miczki Rita, Szabó Krisztina, Sárosi Péter, Bali Gábor
(hegedű), Balogh Enikő, Mohácsi Gyula, Kökényessy Zoltán (brácsa)
Deák György, Bajner Zsuzsanna (cselló), Sztankov Iván (nagybőgő)
Hamar Zsolt (csembaló)
Móré Irén, Kovács Imre, Embey-Isztin Zsófia (fuvola)
Szatmári Zsolt (klarinét), Borbély Balázs (kürt), Bokor Pál (fagott), Sipkay Deborah (hárfa)
Batta András (házigazda)
"Próbatermi vendégség"
J.S. BACH: F-dúr oboaverseny, BWV 1053R
REGER: G-dúr szerenád, Op.141a
HAAS: Fúvósötös, Op.10
TOURNIER: Szvit, Op.34
CSAJKOVSZKIJ: D-dúr vonósnégyes, Op.11

18:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Sennu Laine (cselló)
A Szent István Király Szakgimnázium Fúvószenekara
Vezényel: Makovecz Pál
SMETANA: Moldva
RÁNKI: Varázsital - szvit
HIDAS: Fantázia csellóra és fúvósokra
LISZT: Hunok csatája

18:30 : Budapest
MűPa, Fesztiválszínház

"Metropolitan-operaközvetítések a Müpában 2017/18"
PUCCINI: Bohémélet

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Kupolaterem

"TERA – kísértés 13 képben"
A Zeneakadémia hallgatóinak előadása az Új Nemzeti Kiválóság Program keretében

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Baráth András (zongora)

19:00 : Budapest
Operettszínház

OFFENBACH: Kékszakáll

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Andreas Ottensamer (klarinét)
Kelemen Kvartett:
Kelemen Barnabás, Kokas Katalin (hegedű), Homoki Gábor (brácsa), Fenyő László (cselló)
DVOŘÁK: Ciprusok – vonósnégyes-ciklus
MOZART: 17. (B-dúr) vonósnégyes, K. 458 („Vadászat”)
BRAHMS: h-moll klarinétötös, Op.115

20:00 : Budapest
Budavári Mátyás-templom

Magyar Virtuózok Kamarazenekar
19:00 : Felsőőr
Messe Oberwart

"Kárpát-Haza OperaTúra"
ERKEL: Hunyadi László

19:00 : Gödöllő
Művészetek Háza

Cserna Ildikó szoprán
Gödöllői Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Horváth Gábor
WAGNER: Trisztán és Izolda előjáték, Izolda szerelmi halála
WAGNER: Wesendonck dalok
CSAJKOVSZKIJ: IV. szimfónia
A mai nap
történt:
1607 • Monteverdi Orfeójának bemutatója (Firenze)
született:
1842 • Arrigo Boito, zeneszerző, librettista († 1918)
1934 • Renata Scotto, énekes
elhunyt:
1704 • Marc-Antoine Charpentier, zeneszerző (sz. 1643)