vissza a cimoldalra
2017-10-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Kedvenc előadók (2813)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59892)
Társművészetek (1211)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3847)
Haladjunk tovább... (205)
Momus társalgó (6052)
Milyen zenét hallgatsz most? (24975)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2273)
Kedvenc művek (141)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11180)
A csapos közbeszól (94)

Erkel Színház (8358)
Lisztről emelkedetten (849)
Élő közvetítések (6643)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2364)
Franz Schmidt (2923)
Edita Gruberova (3020)
Wagner-felvételek (257)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1115)
Bartók Béla szellemisége (212)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1121)
Balett-, és Táncművészet (5406)
Lehár Ferenc (578)
Jonas Kaufmann (2132)
Pantheon (2104)
Marton Éva (718)
Operett, mint színpadi műfaj (3288)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

11081   -zéta- • előzmény11079 2017-07-12 10:52:03
Kedves Gábor,

kimerítő alaposságú levelére igyekszem egyértelmű választ adni. (Remélem nem marad benne olyan kifejezés, ami utólag magyarázkodásra kényszerít.)

A Fórumszabályzat világosan megfogalmazza azon kereteket, amikor törlésre kerül(het) sor: "a trágárság, a személyeskedés, mások vallási, nemzeti, faji, nemi hovatartozását sértő bejegyzések, az agresszív, fenyegető, illetve a folyamatos társalgást szándékosan akadályozó és zavaró, vagy témán kívüli hozzászólások..." felsorolásával. (Ilyen végül a JK-topikban több is volt.)

Gyakran előfordul, hogy egy beszélgetéssor (akkor ne nevezzük csevegésnek) fokozatosan csúszik bele a "törlendő" állapotba, ilyenkor néha olyan mondatok is áldozatul esnek, amelyek önmagukban nem okoznának problémát. (Ezúton is végtelenül sajnálom Ladislav Kozlok megbántódását, dehát a Horowitz-idézethez JK-nak semmi köze nem volt.) És bizony olykor megmaradnak olyan bejegyzések, amelyek a határon billegnek, mint az Ön által felsorolt esetben is...

Még egy gondolat a személyiségvédelemről. Ha egy közszereplő a közszereplőkénti megnyilvánulására érkezik egy kritikai észrevétel, azt bizony tűrnie kell, amint azt egy régebbi konkrét esetben az illetékes Bíróság szó szerint ki is mondta.

Amennyiben bármelyik topik bármely beírását valaki sértőnek érzi, kérem az illetőt, jelezze felénk. (Amint ez most is megtörtént.)

Erre azért is van szükség, mert szerkesztőként másodmagammal nem állunk a nap 24 órájában törlésre készen. Ez egy olyan honlap, amelynek a fenntartását szinte magánszorgalomból műveljük, a (komolyzenei) téma iránti elkötelezettségből.

Nehéz ügy a fórumozás fenntartása, jónéhány hasonló oldal, pont a viták elkerülése végett nem nyitott ilyen teret, illetve, ahol volt, megszüntették.

Azt gondolom, hogy az ilyen tisztázó beszélgetések segítenek ennek a kicsit problémás műfajnak a fenntartásában, s ezért külön köszönöm értékes gondolatait.
11079   Csiki Gábor 2017-07-11 23:44:03
Tisztelt Szerkesztők!

Legelőször is idézni szeretném zéta legutóbbi hozzászólását a "Jonas Kaufmann" topikból:

"Minden gyomlálás alapja a Tudnivalók a fórumozáshoz c. szabályzatunk. Aki erről szeretne még csevegni, azt is inkább az Olvasói levelekben tegye meg, ne itt..."

Azzal szeretném kezdeni, hogy csevegni (angolul: "to chat") nem tudok, mivel értelmezésem szerint weboldaluk jelen felülete egy internetes fórum, amelynek jellegzetessége az olyasfajta, összefüggő mondatokból álló hozzászólás, amely nagyobb gondolati ívet átfogó mondanivalót tükröz. Az internetes csetelés esetén az arra alkalmas felületen az élőbeszéd ritmusában és rövidségével leírt rövid mondatok lendítik előre a társalgás menetét. Tudomásom szerint a chat-felületeken nem is történik moderálás, így különösnek tartom, hogy a kedves zéta épp ezt a kifejezést választotta tömör moderátori megnyilvánulásának egyik állítmányaként.

Két dolgot szeretnék a szerkesztők figyelmébe ajánlani a JK-topikban kialakult átmeneti helyzetet értékelve - és előre is megköszönve az ehhez szükséges türelmüket.

1. Kedves Zéta legutóbbi moderátori tevékenységével (amelyet ő gyomlálásnak hív) eltűntette azon legutóbbi bejegyzésemet, amelyben felhívtam a topikot olvasó illetve abban hozzászóló személyek figyelmét, hogy az ominózus diskurzust kiváltó Fidelio-cikk szövegezése (a kérdéses JK-fotóval kapcsolatosan) módosításra került. Jelzett hozzászólásom második mondatában örömömet fejeztem ki afelett, hogy a módosítás hatására "tiszta víz került a pohárba" a cikk végére odahelyezett fotó értelmét, értelmezési lehetőségeit illetően.

Ezen hozzászólásom - ki tudja milyen, a fórumozás szabályaival ellenkező minősége végett - törlésre került, amelynek következtében az a helyzet állt elő, hogy az a JK topikba betekintő olvasó, aki nem volt szemtanúja az előző napok hektikus történéseinek, végigpörgetvén a megmaradt hozzászólásokat, a Fidelio-cikk aktuális, azaz módosított változatával fog találkozni. Ha azonban így próbálja értelmezni legelső, a témában íródott hozzászólásomat (tehát, amikor belinkeltem a cikket), akkor engem fog hülyének tartani - mi több, bejegyzésemet akár szándékosan hangulatkeltő, provokló szándékúnak is tarthatja - amiért nem értem a cikk végén olvasható mondatot, illetve a kép egyszerű szimpatizálást kifejező funkcióját.

Ez pedig úgy gondolom, személyemre nézve terhelő, és félrevezetően negatív megítélést is vonhat maga után, mivel jelen fórumon (kevés számú többedmagammal) saját nevemen vállalom a megszólalást. Tovább vezetve a gondolatsort: azzal, hogy törölte a hozzászólásomat, zéta némileg éppen a citált Fórumszabályzatban említett etikai normák (személyeskedés) ellen vétett. Természetesen, nem olyan mértékben, hogy ezzel jómagam rosszallását váltaná ki, és nem áll szándékomban a történtek után sem az oldal látogatásával, sem a fórumon való időnkénti hozzászólásaimmal felhagyni (miként a kedves ladislav kozok írta az eset kapcsán, nagy sajnálatomra).

Jelen írásomat kérem, ne kritikaként, avagy korholásként olvassák - hiszen, mint írtam egyik nem-kimoderált (köszönöm!) hozzászólásomban, én is voltam újságíró, sőt, ebbéli tevékenységem egy részét ugyanúgy ingyen, szenvedélyből végeztem, mint Önök teszik ezt. Tudom, hogy nem lehet mindenkinek igaza, és tudom, hogy a szerkesztői-újságírói tevékenység olyasfajta bölcs "szemmértéket" kíván, amelynek bizony igen nehéz mindig megfelelni. Épp hogy az Önök tevékenysége iránt érzett "szolidarítás" miatt hívom fel figyelmüket arra, hogy

2. ...a fórumszabályzatban olvasható "személyeskedés" kitétel, mint moderálási irányvonal, mélyebb, összetettebb értelmezést kíván meg az Önök részéről. A "személy" jómagam felfogása szerint egy olyan emberi egyéniség, aki személyazonossággal rendelkezik. Tudom, önmagában az, hogy én a rendelkezésemre álló végtelen lehetőség közül a személyi igazolványomban olvasható nevet választottam a fórumba történő regisztráláskor, még nem teszi teljes körűvé személyazonosságom bizonyítását ezen a fórumon (de természetesen én vagyok az, Csiki Gábor, szül: Szekszárd, 1974.09.15. Anyja neve: Csibi Irén). Ám azon fórumtársak személyazonossága végképp nem értelmezhető fogalom, akik különböző nick-neveken szólnak hozzá a fórumon (természetesen, hiszen ez a dolog lényege) . Mégis, a Tisztelt Szerkesztők "személyeskedés" jogcímén könyörtelenül törlik az egymást sértő hangvételű bejegyzéseiket, akár egyetlen gondatlanul megválasztott szó, vagy szó-kapcsolat okán is!

Ezzel talán még nem is lenne semmi baj, ha ezt a szigort akkor is érvényesítenék, amikor valódi személyazonossággal bíró egyénekkel kapcsolatban kerülnek megjelenésre olyan hozzászólások, amelyek fogalmazásmódja messze túllép azok kritikai jellegén, és az illető személy méltóságát sérthetik. Nem szeretném Önöket emlékeztetni a Miklósa Erika kapcsán lezajlott szóváltásokra, és arra, hogy Kolonits Klára (személyazonosságát vállalva) védte meg itt a fórumon pályatársnőjét. Arra sem szeretnék emlékeztetni, hogy jómagam egyik 2015-ös operaházi szereplését (Tosca: Spoletta) milyen hangvételű hozzászólásban értékelte néhány fórumtárs. És nem csak azért nem akarok erre emlékezni, mert akkor én magam is megszólaltam (köszönettel) a kritikus hangok kiáltásai között, hanem azért, mert az egyik kritikus hozzászólóval azóta igen kulturált, mondhatni baráti hangulatú levelezést folytatok itt privátban. Ennek során pedig meggyőződhettem arról, hogy intelligens, jó ízlésű emberrel van dolgom, akivel - bár személyazonossága nem ismert előttem - igen sok közös gondolatra leltünk az operai énekkultúra területén. És ez jó.

Ami miatt az utóbbi dolgokat említem:

ezekben az esetekben soha, vagy a legritkábbb esetben nem történt kimoderálás!.

Pedig beazonosítható (akár széles körben ismert) személyek ellen irányult - mondom: a kritikai hangvételen túllépő, személyeskedő - támadás. Tisztelt Szerkesztők, ha van magyarázatuk a fenti (2.) bekezdésben felvetett ellentmondásra, kérem, tiszteljenek meg azzal, hogy hozzám hasonló őszinteséggel és részletességgel tárják fel előttem (privát üzenetben), avagy a T. fórumozók előtt.

Remélem, hozzászólásom hosszúsága ellenére sikerült az érthetőség és az udvariasság irányjelző tábláit követnem. Ha nem, bocsássanak meg érte.

Csiki Gábor, énekművész, karnagy
Magyar Állami Operaház
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Bartók Béla Emlékház

Előadás diákoknak Kodály Zoltán halálának 50. és Lajtha László születésének 125. évfordulója alkalmából
Bartók, Kodály és Lajtha zenekari művei
Előadó: Solymosi Tari Emőke (PhD), zenetörténész, az MMA rendes tagja, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem adjunktusa

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

"Liszt Ferenc születésnapi hangverseny"
A Liszt Társaság rendezvénye

18:00 : Budapest
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Zenei Gyűjteménye

"Thurzó Zoltán interaktív zongoraestje"
Invocation (Invokáció)
Ave Maria (Üdvöz légy, Mária)
Bénédiction de Dieu dans la solitude (Isten dícsőitése a magányban)
Pensée des morts (Emlékezés a holtakra)
Pater noster (Miatyánk)
Hymne de l’enfant à son réveil (Az ébredő gyermek himnusza)
Funérailles (Temetés)
Miserere, d’après Palestrina (Miserere, Palestrina nyomán)
Cím nélkül: Andante lagrimoso
Cantique d’amour (Szerelmi himnusz)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti terem

Moment’s Notice Trio:
ifj. Kurtág György (elektronikus hangszerek), Lukács Miklós (cimbalom), Gőz László (harsona, basszustrombita, kagylók)
"Jazz Itt!"

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Ház

"A zene ölelésében"
A Transilvanum Alapítvány jótékonysági koncertje

19:00 : Budapest
Aranytíz Kultúrház

"Történelmi táncklub - tanít a Mare Temporis"
Válogatás a 17-19. századi báltermek népszerű társastáncaiból

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Harmonia Caelestis Barokk Zenekar:
Bertalan Andrea, Belovári Beatrix (barokk fuvola), Tóth-Vajna Zsombor, Tóth-Vajna Gergely (csembaló)
JOHANN PHILIPP KIRNBERGER: G-dúr fuvolaszonáta
CARL PHILIPP EMMANUEL BACH: e-moll fuvolaszonáta, Wq. 124, H.
WILHELM FRIEDEMANN BACH: D-dúr trió 2 fuvolára és basso continuora F. 48.
JOHANN CHRISTIAN BACH: F-dúr szonáta 4 kézre, Op. 18, No. 6
JOHANN SEBASTIAN BACH: G-dúr triószonáta BWV 1039

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Pozsár Eszter (fuvola), Stefan Varga (gitár)
"klasszikus és jazz"
I. GIULIANI: Grand Serenade Op. 82.
II. Brothers In Art - lemezbemutató koncert

19:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

"CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál"
SZŐLLŐSY András és a magyar film / 1.
Feldobott kő (1969) / SÁRA Sándor (rend.)

19:30 : Budapest
Budapesti Kongresszusi Központ

Várdai István (cselló)
Zuglói Filharmónia – Szent István Király Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Baráti Kristóf
MUSZORGSZKIJ: Éj a kopár hegyen
SOSZTAKOVICS: I. gordonkaverseny Op.107
DVOŘÁK: IX. (Újvilág) szimfónia, e-moll, Op.95

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Sakata Tomoki (zongora)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
vez.: Somos Csaba
ERKEL: Ünnepi nyitány
MIHALOVICS ÖDÖN: Gyászzene Deák Ferenc emlékére
LISZT: I. Zongoraverseny Esz-dúr
MOSONYI MIHÁLY: Gyászhangok Széchenyi halálára
LISZT: Hungária – szimfonikus költemény

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Emanuel Ax (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
vez.: Fischer Iván
J.S. BACH: III. (D-dúr) szvit, BWV 1068
MOZART: d-moll zongoraverseny, K.466
CSAJKOVSZKIJ: IV. (f-moll) szimfónia, Op.36
A mai nap
történt:
1842 • A Rienzi bemutatója (Drezda)
1973 • Megnyílt a Sydney Opera House
született:
1874 • Charles Ives, zeneszerző († 1954)
1923 • Robert Craft, karmester
1977 • Leila Josefowicz, hegedűs
elhunyt:
1999 • Kistétényi Melinda, orgonista (sz. 1926)