vissza a cimoldalra
2017-10-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3847)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59872)
Társművészetek (1210)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc előadók (2812)
Momus társalgó (6052)
Milyen zenét hallgatsz most? (24975)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2273)
Kedvenc művek (141)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11179)
A csapos közbeszól (94)

Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban? (453)
Palcsó Sándor (179)
Marton Éva (692)
Élő közvetítések (6633)
Franz Schmidt (2920)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (295)
musical (155)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (930)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2358)
Bartók Béla szellemisége (209)
Udvardy Tibor (166)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1108)
Lisztről emelkedetten (846)
Lehár Ferenc (575)
Operett, mint színpadi műfaj (3268)
Bizet és a Carmen (284)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

11080   IVA • előzmény11079 2017-07-12 01:53:20
Kedves Csiki Gábor!
Noha nem nekem szól az üzenet, miután a Kaufmann-topicban csevegésre invitáltak bennünket, engedje meg, hogy hozzászóljak a felvetéseihez.
Szerintem a topicok folyama megannyi csevegésnek tekinthető. Olykor előfordul, hogy több fórumtárs azonos időben ül a gépnél, és (a hozzászólások időpontján látszik) rövid időn belül gyors szóváltásba keveredik, alig ügyelve a fogalmazásra, hibákra. Ez nem olyan, mint a csetelés?
A szerkesztők nem szorulnak a „védelmemre”, de földtúró tapasztalatomból tudom, ha a gyom gyökerei már átszőtték a virágok gyökérzetét, nemigen lehet úgy gyomlálni, hogy a virágok ne sérüljenek.
A személyeskedés határai minden közegben eltérőek lehetnek. Szerintem egy szakmagazin fórumán az számít személyeskedésnek, ha a hozzászólás úgy hajlik el a topic címében megjelölt témától, hogy a hozzászóló(k) személyére irányul. Ebben az a legrosszabb, hogy az olvasó (rengetegen olvasnak bennünket, akik nem írnak ide) kíváncsi lenne egy témára (pl. egy koncert méltatásra és megvitatására), de az esetleg érdekes vitában minduntalan abba ütközik, hogy a hozzászólók egymás személyét minősítik, olykor durván, amitől élvezhetetlen és érdektelen lesz az egész olvasmány. Nehéz persze az ilyesmit szabályozni, mert nemcsak az fordul elő, hogy a fórumozók utálják, hanem az is, hogy tisztelik és kedvelik egymást: a személyeskedések közt akadhat kedves élcelődés és őszinte udvarlás is. A topicrombolást mégis a durva személyeskedések szokták előidézni, függetlenül attól, hogy ismerjük-e azt a személyt, akit nickje vagy valódi neve takar.
Emlékezetem szerint a JK-topicban nem ott kezdődött a „baj”, ahol a vita tárgya eltért az énekes torkától egy közéleti problematika felé, hanem ott, ahol a hozzászóló kapott minősítést a (másmilyen) véleménye miatt.
Szerintem, ha most a Kaufmann-topicban a Fidelio cikkéről indított hozzászólására hivatkozva bejegyzi, hogy időközben a cikknek a JK-fotóra vonatkozó szövegét módosították, világos lesz, hogy a kérdésfelvetés és a vita fontosságát veszítette, így senki sem fogja Önt „hülyének” tartani, és bejegyzése nem lesz azonos értékű a törölt hozzászólás újraírásával, tehát nem fogják moderálni.
11079   Csiki Gábor 2017-07-11 23:44:03
Tisztelt Szerkesztők!

Legelőször is idézni szeretném zéta legutóbbi hozzászólását a "Jonas Kaufmann" topikból:

"Minden gyomlálás alapja a Tudnivalók a fórumozáshoz c. szabályzatunk. Aki erről szeretne még csevegni, azt is inkább az Olvasói levelekben tegye meg, ne itt..."

Azzal szeretném kezdeni, hogy csevegni (angolul: "to chat") nem tudok, mivel értelmezésem szerint weboldaluk jelen felülete egy internetes fórum, amelynek jellegzetessége az olyasfajta, összefüggő mondatokból álló hozzászólás, amely nagyobb gondolati ívet átfogó mondanivalót tükröz. Az internetes csetelés esetén az arra alkalmas felületen az élőbeszéd ritmusában és rövidségével leírt rövid mondatok lendítik előre a társalgás menetét. Tudomásom szerint a chat-felületeken nem is történik moderálás, így különösnek tartom, hogy a kedves zéta épp ezt a kifejezést választotta tömör moderátori megnyilvánulásának egyik állítmányaként.

Két dolgot szeretnék a szerkesztők figyelmébe ajánlani a JK-topikban kialakult átmeneti helyzetet értékelve - és előre is megköszönve az ehhez szükséges türelmüket.

1. Kedves Zéta legutóbbi moderátori tevékenységével (amelyet ő gyomlálásnak hív) eltűntette azon legutóbbi bejegyzésemet, amelyben felhívtam a topikot olvasó illetve abban hozzászóló személyek figyelmét, hogy az ominózus diskurzust kiváltó Fidelio-cikk szövegezése (a kérdéses JK-fotóval kapcsolatosan) módosításra került. Jelzett hozzászólásom második mondatában örömömet fejeztem ki afelett, hogy a módosítás hatására "tiszta víz került a pohárba" a cikk végére odahelyezett fotó értelmét, értelmezési lehetőségeit illetően.

Ezen hozzászólásom - ki tudja milyen, a fórumozás szabályaival ellenkező minősége végett - törlésre került, amelynek következtében az a helyzet állt elő, hogy az a JK topikba betekintő olvasó, aki nem volt szemtanúja az előző napok hektikus történéseinek, végigpörgetvén a megmaradt hozzászólásokat, a Fidelio-cikk aktuális, azaz módosított változatával fog találkozni. Ha azonban így próbálja értelmezni legelső, a témában íródott hozzászólásomat (tehát, amikor belinkeltem a cikket), akkor engem fog hülyének tartani - mi több, bejegyzésemet akár szándékosan hangulatkeltő, provokló szándékúnak is tarthatja - amiért nem értem a cikk végén olvasható mondatot, illetve a kép egyszerű szimpatizálást kifejező funkcióját.

Ez pedig úgy gondolom, személyemre nézve terhelő, és félrevezetően negatív megítélést is vonhat maga után, mivel jelen fórumon (kevés számú többedmagammal) saját nevemen vállalom a megszólalást. Tovább vezetve a gondolatsort: azzal, hogy törölte a hozzászólásomat, zéta némileg éppen a citált Fórumszabályzatban említett etikai normák (személyeskedés) ellen vétett. Természetesen, nem olyan mértékben, hogy ezzel jómagam rosszallását váltaná ki, és nem áll szándékomban a történtek után sem az oldal látogatásával, sem a fórumon való időnkénti hozzászólásaimmal felhagyni (miként a kedves ladislav kozok írta az eset kapcsán, nagy sajnálatomra).

Jelen írásomat kérem, ne kritikaként, avagy korholásként olvassák - hiszen, mint írtam egyik nem-kimoderált (köszönöm!) hozzászólásomban, én is voltam újságíró, sőt, ebbéli tevékenységem egy részét ugyanúgy ingyen, szenvedélyből végeztem, mint Önök teszik ezt. Tudom, hogy nem lehet mindenkinek igaza, és tudom, hogy a szerkesztői-újságírói tevékenység olyasfajta bölcs "szemmértéket" kíván, amelynek bizony igen nehéz mindig megfelelni. Épp hogy az Önök tevékenysége iránt érzett "szolidarítás" miatt hívom fel figyelmüket arra, hogy

2. ...a fórumszabályzatban olvasható "személyeskedés" kitétel, mint moderálási irányvonal, mélyebb, összetettebb értelmezést kíván meg az Önök részéről. A "személy" jómagam felfogása szerint egy olyan emberi egyéniség, aki személyazonossággal rendelkezik. Tudom, önmagában az, hogy én a rendelkezésemre álló végtelen lehetőség közül a személyi igazolványomban olvasható nevet választottam a fórumba történő regisztráláskor, még nem teszi teljes körűvé személyazonosságom bizonyítását ezen a fórumon (de természetesen én vagyok az, Csiki Gábor, szül: Szekszárd, 1974.09.15. Anyja neve: Csibi Irén). Ám azon fórumtársak személyazonossága végképp nem értelmezhető fogalom, akik különböző nick-neveken szólnak hozzá a fórumon (természetesen, hiszen ez a dolog lényege) . Mégis, a Tisztelt Szerkesztők "személyeskedés" jogcímén könyörtelenül törlik az egymást sértő hangvételű bejegyzéseiket, akár egyetlen gondatlanul megválasztott szó, vagy szó-kapcsolat okán is!

Ezzel talán még nem is lenne semmi baj, ha ezt a szigort akkor is érvényesítenék, amikor valódi személyazonossággal bíró egyénekkel kapcsolatban kerülnek megjelenésre olyan hozzászólások, amelyek fogalmazásmódja messze túllép azok kritikai jellegén, és az illető személy méltóságát sérthetik. Nem szeretném Önöket emlékeztetni a Miklósa Erika kapcsán lezajlott szóváltásokra, és arra, hogy Kolonits Klára (személyazonosságát vállalva) védte meg itt a fórumon pályatársnőjét. Arra sem szeretnék emlékeztetni, hogy jómagam egyik 2015-ös operaházi szereplését (Tosca: Spoletta) milyen hangvételű hozzászólásban értékelte néhány fórumtárs. És nem csak azért nem akarok erre emlékezni, mert akkor én magam is megszólaltam (köszönettel) a kritikus hangok kiáltásai között, hanem azért, mert az egyik kritikus hozzászólóval azóta igen kulturált, mondhatni baráti hangulatú levelezést folytatok itt privátban. Ennek során pedig meggyőződhettem arról, hogy intelligens, jó ízlésű emberrel van dolgom, akivel - bár személyazonossága nem ismert előttem - igen sok közös gondolatra leltünk az operai énekkultúra területén. És ez jó.

Ami miatt az utóbbi dolgokat említem:

ezekben az esetekben soha, vagy a legritkábbb esetben nem történt kimoderálás!.

Pedig beazonosítható (akár széles körben ismert) személyek ellen irányult - mondom: a kritikai hangvételen túllépő, személyeskedő - támadás. Tisztelt Szerkesztők, ha van magyarázatuk a fenti (2.) bekezdésben felvetett ellentmondásra, kérem, tiszteljenek meg azzal, hogy hozzám hasonló őszinteséggel és részletességgel tárják fel előttem (privát üzenetben), avagy a T. fórumozók előtt.

Remélem, hozzászólásom hosszúsága ellenére sikerült az érthetőség és az udvariasság irányjelző tábláit követnem. Ha nem, bocsássanak meg érte.

Csiki Gábor, énekművész, karnagy
Magyar Állami Operaház
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Belvárosi Főplébániatemplom

"Belvárosi orgonakoncertek"

19:00 : Budapest
Fészek Művészklub

Audur Edda (klarinét), Gellért András (zongora)
ALBAN BERG: Drei Stücke für Klarinette und Klavier Op.5
WITOLD LUTOSŁAWSKI: Dance Preludes op.25
JON THORARINSSON: Sonata for clarinet and piano (1947)
GELLÉRI ANDRÁS: Bridges (2017)
DEBUSSY: Premiere Rhapsodie (1910)

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Rajk Judit (alt)
Pétery Dóra (orgona)
Budapesti Vonósok
A Zeneakadémia Egyházzene Tanszékének Kórusa
Vezényel: Alessandro Cedrone
KODÁLY: 114. genfi zsoltár
RESPIGHI: G-dúr szvit orgonára és vonósokra
KODÁLY: Mónár Anna
KODÁLY - ANGERER: Négy népdal a Magyar Népzene sorozatból – Egy kicsi madárka; Tücsöklakodalom; Zöld erdőben; Dudanóta
RESPIGHI: Trittico Botticelliano – 1. La Primavera (Tavasz)
KODÁLY: Ádventi ének
RESPIGHI: Trittico Botticelliano – 2. L’Adorazione dei Magi (A bölcsek imádása); 3. La nascita di Venere (Vénusz születése)
KODÁLY: Kádár Kata
KODÁLY: Két dal a Székelyfonó című daljátékból – Szomorú fűzfának; Rossz feleség

19:30 : Budapest
Óbudai Társaskör

Liszt Ferenc Kamarazenekar
TELEMANN: La Bizarre-szvit
GEMINIANI: g-moll concerto grosso Op.3/2
VIVALDI: g-moll versenymű két csellóra, RV 531
DUBROVAY LÁSZLÓ: Vonósszimfónia
HÄNDEL: h-moll concerto grosso Op.6/12

20:00 : Budapest
A38 Hajó

Martin Kohlstedt (zongora)
A mai nap
született:
1706 • Baldassare Galuppi, zeneszerző († 1785)
1898 • Lotte Lenya (Karoline Wilhelmine Blamauer), énekesnő, színésznő († 1981)
1927 • Lakatos Gabriella, balett-táncos († 1989)
1945 • Jávori Vilmos, jazz-muzsikus († 2007)
elhunyt:
1545 • John Taverner, zeneszerző (sz. kb. 1490)
1893 • Charles Gounod, zeneszerző (sz. 1818)
1944 • Viktor Ullmann, zeneszerző (sz. 1898)
1968 • Tóth Aladár, zenetörténész, 1946 és 1956 között az Operaház igazgatója (sz. 1898)