vissza a cimoldalra
2018-06-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60904)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4041)
Momus társalgó (6335)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Társművészetek (1255)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11279)
A csapos közbeszól (95)

Wagner (2597)
Palcsó Sándor (218)
Erkel Színház (9363)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2772)
Edita Gruberova (3060)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (902)
Élő közvetítések (7254)
A MET felvételei (127)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4287)
Operett, mint színpadi műfaj (3618)
Rost Andrea (2027)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1425)
Franz Schmidt (3142)
Kinek tetszik Rimszkij-Korszakov ? (47)
Pantheon (2237)
Erkel Ferenc (1046)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Mocsári Károly zongoraestje a Magyar Rádióban
Lónyay Botond, 1999-03-09 [ Budapesten ]
nyomtatóbarát változat

1999. március 8. - Magyar Rádió Márványterme
Mocsári Károly (zongora)
Brahms: Három intermezzo Op.118
Liszt: Funérailles
Rachmaninov: cisz-moll prelűd Op.3. No.2.
Elégia Op. 3. No.1.
Debussy: Nagyon lassan
Ravel: Prelűd
Menüett Haydn nevére
Pavane egy infánsnő halálára
A víz játéka
Szonatina

Mocsári Károly márványtermi koncertjére teltháznyi közönség volt kíváncsi annak ellenére, hogy a hangversenyt a Bartók adó is egyenesben sugározta. Előre kell bocsátanom, hogy ez a Mocsári sok szempontból nem ugyanaz volt, akiről októberben írtam.Ennyi könnyedséget, lírát, változatos dinamikát és kimondottan szép hangzást már régen hallhattunk tőle.

Brahms Három intermezzója (Op.118.) már jelezte a változást. Áttört volt és kiegyenlített, melankolikus, de egy percig sem unalmas.
Liszt Funérailles c. műve állandó műsorszáma, s mint ilyen, hajlamos a kopásra. Nos, ezúttal számomra helyenként új értelmezését adta a műnek. A gyászharangok zúgását, a félelmetes tempóban dübörgő balkéz oktávosztinátót, és a húrszaggató dinamikát mindvégig kordában tudta tartani. Rachmaninov Op. 3. No 2. és No.1 cisz-moll prelűdje és Elégiája zárta a félidőt. Érdekes módon, előadásmódjában a Debussy kompozíció közelebb állt Rachmaninovhoz, mint az utána játszott Ravel ópuszokhoz. Míg az előbbi - Nagyon lassan - megközelítése egyértelműen romantikus, addig a Prelűd, a Menüett Haydn nevére, a Pavane egy infánsnő halálára, a Víz játéka és a Szonatina visszafogott de nem érzelemmentes, belső feszültségekkel teli, a darabok szerkezetét is tisztán megvilágító előadás volt.

Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Binder: For Seven Days / Fanshawe: African Sanctus
ELMARAD!

21:00 : Budapest
Margitszigeti Szabadtéri Színpad

RICHARD STRAUSS: Salome
A mai nap
született:
1906 • Pierre Fournier, csellista († 1986)
1942 • Kasza Katalin, operaénekesnő