vissza a cimoldalra
2019-04-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11346)
A csapos közbeszól (95)

Momus-játék (5638)
modern eszement rendezesek (286)
Társművészetek (1303)
Plácido Domingo (707)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4344)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (29)
Élő közvetítések (7830)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1641)
Franz Schmidt (3314)
Erkel Színház (9939)
Pantheon (2341)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (163)
Kolonits Klára (1093)
László Margit (195)
Milyen zenét hallgatsz most? (25018)
Balett-, és Táncművészet (5793)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Myway
Leírás:
Honlap: Mi újság a Magyar Állami Operaházban
   


Myway (689 hozzászólás)
 
Kossuth-díj • 13872019-03-16 10:52:11

Már évek óta csak a csalódás! Megint nem kapott Kossuth díjat PÁL TAMÁS és BERCZELLY ISTVÁN sem! SZÉGYEN!



Balázs Jánosnak meg kicsit korán jött a díj!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615422019-03-16 10:28:09

Akármit követett el FEKETE ATTILA, színpadon a helye! Épelméjű vezetés nem teheti meg ezt!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615382019-03-15 09:57:26

GRATULÁLOK! KITÜNŐ MEGLÁTÁS, MELYNEK MINDEN SZAVA IGAZ!!!!!


Kossuth-díj • 13392019-03-13 21:17:28

Sok reményt nem táplálok! Ennyi neurobiológust megspékelve Eperjessel, hát sok jó nem sülhet ki belőle! Bogsch, Freund, Hámori, Klinghammer mi a fenét keres egy szépreményű kulturális bizottságban?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615202019-03-13 08:00:34

EGYETÉRTEK! DE MÁR 30 ÉVE FOLYAMATOSAN!


Balett-, és Táncművészet • 56612019-03-10 18:25:57

Ruip Katica a 12 éves balerina-világsztár



https://www.youtube.com/watch?v=iBqH7_pcC0M&t=4s&fbclid=IwAR3RY-9Kdj1EjCAhLRVNTsFyw1Tga2zP8ZZVGsMHHJPq85qzgJAfOmpQXpk



Bocsánat, de kikérem magamnak ezt a megállapítást, megint csak a közszolgálati TV írhat ilyen baromságot (még akkor is ha esetleg lehet belőle valaki)


Erkel Színház • 97772019-03-09 07:01:29

Jaj, pedig vihetnék!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615002019-03-09 06:58:00

Egyetértek! Gusztustalan állat ez a Stoffán!


Balett-, és Táncművészet • 56452019-03-01 14:16:37

REMÉLJÜK, HOGY SZÓ SEM LEHET RÓLA!


Balett-, és Táncművészet • 56382019-02-25 23:02:49

KIBÚJT A SZÖG A ZSÁKBÓL!



Bolvári-Takács Gábor Rektor Úr hozzászólásának egy nagyon fontos mondata így hangzik: "...OKSZ  főigazgató úr kimondta a lényeget: bármely együttműködés előfeltétele az, hogy Solymosi Tamás balettigazgatót nevezzem ki a Magyar Táncművészeti Egyetem művészeti vezetői posztjára!..."



Magyar Táncművészeti Egyetem Rektorának hozzzászólása OKSZ cikkéhez!  OLVASSÁTOK EL ALAPOSAN!



A balettművész-képzésről – szelíden, de határozottan

Bolvári-Takács Gábor, a Magyar Táncművészeti Egyetem rektorának hozzászólása Ókovács Szilveszter operaházi főigazgató „Az opera és a balett nemzetközi világ – és ez mégsem hazaárulás!” című cikkéhez



Előrebocsátom: nem a Pesti Srácokban megjelent, a Magyar Nemzeti Balett és Solymosi Tamás balettigazgató működését bíráló cikket kívánom kommentálni. A reagálásra Ókovács Szilveszter operaházi főigazgatónak a nullahategy.hu-n megjelent válaszának a Magyar Táncművészeti Egyetemet, illetve a táncos utánpótlás nevelést érintő szövegrészei késztettek. Álláspontomat a Táncművészeti Egyetemen eltöltött utóbbi 25 év tapasztalatai és az utóbbi fél év eseményei támasztják alá.

Az alábbiakban sorra veszem a főigazgató úr állításait és kiegészítem a saját véleményemmel.



1. állítás: „létrehoztunk egy saját, csak magyarokat foglalkoztató balettiskolát – valójában visszaépítettük, hisz a szovjetizálás részeként vették el anno az Operától saját balettképzését, pedig elég logikus, hogy ha klasszikus táncos csak egy helyen kell, akkor a képzést is el tudja végezni az intézmény.”



A logika sajnos éppen fordított. Az operaházi balettiskolának azért kellett kiválnia az Operaházból, mert a saját eszközeivel képtelen volt biztosítani az egész estés balettek által megkövetelt szakmai és technikai tudást. A balettművész-képzés lényege ugyanis egyrészt a fokozatos, szisztematikus, kilenc éven át tartó, életkorilag releváns mértékű terhelés, másrészt az egyedülálló, komplex életforma, amely az egész napos szakmai és közismereti oktatás összhangját biztosítja, balettmesterek, általános iskolai és gimnáziumi tanárok, kollégiumi nevelők, pszichológusok, gyógytornászok, dietetikusok közreműködésével. Ennek feltételei ma Magyarországon sehol máshol nem adottak, kizárólag a Táncművészeti Egyetemen. Ezt a kormányzat is tudja, hiszen állami beruházások nyomán ma már az egyetem minden egysége egyetlen campuson található. Irigyelnek is érte külföldön nem kevesen.

A nevelés lényege a kiszámíthatóság, nem pedig az esetleges kiemelkedés lehetősége. Ha az egykori operai balettnövendékek visszaemlékezéseit megnézzük – és ezt Ókovács Szilveszter is megteheti, éppen az általa idézett könyvemben – kitűnik, hogy az operaházi körülményeket kivétel nélkül minden később sztárrá vált balettművész alkalmatlannak tartotta a nevelésre. A színpadra lépő táncosok többsége nem hogy az érettségiig, de a középiskoláig sem jutott el. A repertoárt persze megtanulták, olykor ellesték, és ha a körülmények úgy alakultak és tehetségük volt hozzá, sztárrá válhattak.

A színház egyszemélyi vezetésen alapuló intézmény. Az iskolát - ha jól működik - a nevelőtestület kollektív, szinergikus szaktudása fémjelzi. A színházat a jól kiválogatott, de készen kapott művészei minősítik, az iskolát viszont kizárólag a saját végzettjei. A két működési modell összeegyeztethetetlen. Egy színház sohasem tud túllépni saját aktuális repertoár érdekein, mert nem ez a feladata. Az iskola azonban képes figyelembe venni a felvevőpiac igényeit, hogy növendékei elhelyezkedjenek. A művészetoktatás lényegesen több annál, mint konkrét darabok betanulása és színpadi statisztálás. Az egyetem életpálya-modellt kínál, amelynek elsajátításával a végzett hallgatók biztos szakmai tudással és stílusérzékkel képesek eligazodni az egyetemes táncművészetben, s megállják a helyüket a Magyar Nemzeti Balettben és bármely más minőségi együttesben.

A Táncművészeti Egyetemen a balettművész szak felsőbb (V-IX.) évfolyamain az évfolyamvezető mesterek kizárólag egykori operaházi balettművészek – köztük többszörösen kitüntetett magántáncosok és címzetes szólisták –, mint Volf Katalin, Végh Krisztina, Molnár Márta, Barna Mónika, Kazinczy Eszter; Szakály György, Macher Szilárd, Túri Sándor. Ők ne ismernék az operaházi követelményeket? A képesítővizsgákon és vizsgaelőadásokon Kossuth-díjas balettművészek minősítik a végzősőket, mint pl. Orosz Adél, Harangozó Gyula – egykor balettigazgatók –, aztán Pártay Lilla, Hágai Katalin. Ők tévednének? A főigazgató úr a „magyar művészek sztárrá emelkedését” Felméry Lili, Oláh Zoltán, Leblanc Gergely, Balázsi Gergő Ármin, Majoros Balázs, Földi Lea, Hangya Rita névsorával illusztrálja, akik néhány éve mind a Táncművészeti Egyetemen végeztek. Ők ne igazolnák vissza az egyetemi képzés színvonalát? Mégis, a végzős osztályból a Magyar Nemzeti Balett idén sem kíván senkit szerződtetni. Miről beszélünk?



2. állítás: „Sosem kommentáljuk az MTE képzéseit, például több operai kollégánknak van ott is állása, az viszont tény, hogy van több olyan tantárgy, amely csak a mi iskolánkban, a Magyar Nemzeti Balett Intézetben (MNBI) felvehető. (...) itt minden adott az utánpótlás-neveléshez: termek, mesterek, pályájuk zenitjén járó művészek testközeli megfigyelése és a fellépés lehetősége is, hisz alig van olyan egész estés nagybalett, amelybe ne kellene gyerekszereplő.”



Ami az operai kollégák álláshelyeit illeti, ténykérdés, hogy kizárólag passzív állományú (értsd: fizetés nélküli szabadságon levő) operaházi tag oktatóink vannak, mert a balettigazgató úr a művészek párhuzamos egyetemi oktatói munkáját megtiltotta – ez hét balettmesterünket érintette. (Solymosi Tamás főiskolai tanárként szintén fizetés nélküli szabadságra ment, majd három év után jogviszonya közös megegyezéssel megszűnt.)

Ami a tantárgyakat illeti, az opera honlapján az MNBI menüpontban felsorolják az oktatókat és tantárgyakat: klasszikus balett, repertoár, modern tánc, képességfejlesztés, és van szakgyógytornászuk is. Ezek a tárgyak mind szerepelnek az egyetemi képzésben. És van még ezen kívül: spicc, néptánc, modern gyermektánc, történelmi társastánc, Pilates, Graham, később improvizáció, emelés, színészi játék, és akkor nem beszéltünk a művészetelméleti, tánctörténeti kurzusokról, hadd ne soroljam tovább! S mindez egyenes úton kapcsolódik a koreográfus és pedagógusképzéshez, gondolva a balettmesterek utánpótlás-nevelésére is. A teljes szakmai oktatói kar több mint ötven főt számlál (zongorakísérők nélkül). Ha valahol, akkor az MTE-n van együtt a több évtizedes felhalmozott szervezeti és pedagógiai tudás, a balettmesterek személyes példamutatása, a minőség kiválasztódásához szükséges kritikus tömeg és az eszközállomány, s nem az MNBI-ben. Amikor Ókovács Szilveszter azt írja, hogy „a mi iskolánk, az MNBI növendékei lesznek 10-12 év múlva a magyar táncosokkal visszabővülő MNB sztárjai és kartáncosai, az MTE alkalmas és maradni hajlandó végzőseivel karöltve.”, ezzel lényegében egyenlőségjelet tesz a néhány hétköznap délutánt igénybe vevő MNBI-tanfolyami képzés és a kilenc tanéven át egyedi életformát, egész napos terhelést megkövetelő, államilag akkreditált egyetemi képzés között. A klasszikus balett módszertana fizikai és biológiai megalapozottságú tananyaga a 10-19 év közötti életszakaszra épít, az MNBI-be 4-13 év közötti növendékek jelentkezhetnek. Nem tudom szebben fogalmazni: az egyenlőség sugalmazása a növendékek és a szülők megtévesztése. Ők néhány Diótörő előadás után tényleg elhiszik, hogy sínen vannak. Ahogy Napóleon mondta: „ez több mint bűn, ez hiba”.

„Senki sem gondolhatja komolyan, hogy ne alkalmaznánk szívesen az MTE-n végzett magyar táncosokat, ha birtokában vannak a szükséges tudásnak” – írja a főigazgató úr. Ennek fényében különösen sajnálatos, hogy végzőseink közül azért szerződtek Bécs, Boston, Drezda, Kassa, Varsó, Vlagyivosztok, Zágráb stb. társulataihoz, mert a Magyar Nemzeti Balett nem tartott igényt rájuk. Ezzel szemben észrevették a képzésünk értékeit azon külföldi koreográfusok (pl. Ohad Naharin, Leo Mujic, Igor Kirov, Robert North, Marc Spradling, hogy csak az utóbbi éveket említsük), akik saját műveik játszási jogát átengedték egyetemünknek, vizsgadarab céljából, több ízben magyarországi ősbemutatóként.

2018 nyarán, még rektori kinevezésem előtt felkerestem Ókovács Szilvesztert és átadtam neki a „Kiindulópontok és szempontok a Magyar Állami Operaház és a Magyar Táncművészeti Egyetem kapcsolatának rendezéséhez” című vázlatot, hogy kezdjünk megbeszélést a két intézmény együttműködésének jövőjéről. Nem sokkal később négyesben találkoztunk Fekete Péter államtitkár úrnál, ahol felajánlottam Solymosi Tamásnak, hogy jöjjön vissza tanítani. Elhárította. Kértem, hogy akkor legalább a táncosait engedje tanítani, hiszen ez a legjobb módszer az operaház igényeinek megjelenítésére. Ezt is elutasította. Aztán  . Nem mondom, el tudtam volna képzelni konstruktívabb indítást. De végül is: sapienti sat.



3. állítás: „Az évek során a szerződéses megállapodás egyre inkább a főiskola érdekeit vette figyelembe, egyre nagyobb költségeket hárított az Operára. Nem sikerült megállapodni, Szakály György akkori rektor olyan feltételeket szabott, amelyek erősen akadályozták gördülékeny és költségkímélő közös munkát, végül próbálni és előadást táncolni sem értek már rá a növendékeik, több felkérést statisztaszerepnek minősítve utasítottak vissza.”



Kezdjük egy idézettel a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvényből: „a magyar állam köteles (...) foglalkoztatáspolitikai eszközrendszerére támaszkodva törekedni arra, hogy a magyar állami (rész)ösztöndíjas hallgató számára a magyar állami (rész)ösztöndíjjal támogatott képzés befejezését követően megfelelő munkalehetőséget biztosítson” (48/C.§ b) pont). Azt a főigazgató úr is elismeri, hogy „miénk az egyetlen klasszikus együttese az egész országnak”. Számomra ebből az következik, hogy a Táncművészeti Egyetem balettművész szakos hallgatói szakmai gyakorlatának biztosításában, illetve a végzettek foglalkoztatásában a Magyar Nemzeti Balettnek állami felelőssége van! Mondjuk így: ez nem elhatározás kérdése, hanem elvárás. Nem lenne baj, ha ezt a fenntartó tárca is nyomatékosítaná.

Nehéz megérteni, hogy ha két intézmény között több mint hatvan éven át (!) kölcsönös előnyökön alapuló együttműködés létezett, és az egyikük (az egyetem) ezt továbbra is szorgalmazza, miért támasztott volna teljesíthetetlen feltételeket? Józan ésszel hihető-e, hogy egy intézményvezetőnek, aki a növendékeit balettszínpadon szeretné látni, az az érdeke, hogy ne állapodjon meg? Főleg az a Szakály György, aki maga is volt operaházi balettigazgató, tehát pontosan ismeri a kereteket és korlátokat? Ez logikai képtelenség.

És valóban nem is így történt. Az egyetem Szakály György vezetése alatt sem kért mást, mint korábban. Pár ezer forintos fellépti díjakon egyébként nem múlhat több száz balettnövendék jövője, az pedig, hogy ők maguk utasítottak volna vissza szerepeket, nem igaz. A lényeg azonban mégis az, hogy a 2018 nyarán átadott együttműködési javaslatomra máig nem kaptam választ. Nem elegáns dolog évekkel ezelőtti sikertelen vitákra hivatkozni mai döntések okaként, főleg ha a tárgyalófél időközben új vezetővel, új javaslattal állt elő. Hacsak nem ürügyként használjuk a korábbi vitát. Mint most történik.

A balettoktatás világában kevésbé jártas közvélemény számára szögezzük le a legfontosabbat: hazánkban a táncművészképzésnek van állami alapintézménye: ez a Magyar Táncművészeti Egyetem. Ha a Magyar Állami Operaház főigazgatója mégis arról győzködi a világot, hogy ott a balettművész-képzésnek nincs otthona, csak egy kérdést tehetek fel: cui prodest? – ez kinek érdeke? Az biztos, hogy nem a magyar balettművészeté. De akkor kié?



Dr. Bolvári-Takács Gábor

egyetemi tanár, rektor


Balett-, és Táncművészet • 56332019-02-24 22:03:27

REMEK meglátás! Tán még igaz is lehet...


Balett-, és Táncművészet • 56302019-02-24 14:51:11

A Magyar NEMZETKÖZI Balett már régóta NINCSEN az első 10 jegyzett együttes között!!!!! Vegyes felvágott repertoárt a világ minden táján sokkal jobban adják elő, SPECIÁLIS programokra van szükség, hogy esetleg újra a nemzetközi vérkeringésbe kerülhessen az együttes. Ezt tudomásul kéne venni! A saját FIZETŐS "balettintézetet" pedig MEG KELL SZÜNTETNI és SOS rendezni a kapcsolatot a MAGYAR TÁNCMŰVÉSZETI EGYETEM-mel!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614632019-02-24 13:58:24

És ismerni kéne ŐKET? Kik ŐK? Vagy tán nem is érdekes...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614582019-02-23 22:44:01

De ebben a cikkben kivételesen MINDEN HELYTÁLLÓ ÉS IGAZ!



https://pestisracok.hu/kirugjak-eluldozik-a-magyarokat-a-nemzeti-balettbol-hogy-johessen-helyettuk-kulfoldi/?fbclid=IwAR0i7O54CS-sI5-36VGydYJZEe8aIfqOgTFgptsGHPzy9pw961NBsXhqaH4


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614572019-02-23 22:40:45

KI A FRANC EZ A SZARKEVERŐ H.HORVÁTH ZSÓFIA? Remélhetőleg a Magyar Nemzetnél már nem tartanak rá igényt? Bár egyik kutya, másik eb!


Balett-, és Táncművészet • 56122019-02-16 14:31:36

JELLEMZŐ! ÉS GERINCTELEN!


Balett-, és Táncművészet • 56082019-02-13 19:59:36

Tegnap eltemették a magyar tánctörténet egyik kíválóságát, a csodálatos KUN ZSUZSA művésznőt. A Magyar Nemzetközi Balett egyik vezető magyar táncművésze megemlítette, hogy sajnos sokan nem tudták elbúcsúztatni a Mesternőt, mert a szertarttás idejére PRÓBÁt írt ki a vezetőség. Íme a kicsinyesség újabb példája! (ST azért ott volt a ravatalnál...)


Balett-, és Táncművészet • 55972019-02-01 08:50:43

és ez nem elég? Miről írjon?


Balett-, és Táncművészet • 55942019-01-19 14:24:01

Az Opera honlapján feltünteti a társulat neveit, de semmit nem lehet tudni, hogy pédául Stanci néni iskolájában, vagy a Vaganova Akadémián tanul-e valaki. Életrajz nuku, ki tudja, hogy honnan jött például Ivanova-Skoblikova Sofia magántáncos?



Na meg mi lett Igor Tzvirko Bolsoj sztárral? Csak New York miatt kellett? Ma már újra a Bolsojban és a Mikhailovsky Balettnél ropja.



Olvasom a kritikákat, megjegyzéseket New York után, hát szégyenlem magamat, az említett táncosok 95 %-a NEM magyar!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614262019-01-09 13:32:31

Nem mondom, jól ráhajtottak: májusban 23 alkalommal tűzték ki a HÁRY JÁNOS előadását a Kőbányai útra! Bár lehet, hogy ez kicsit már az "Össz-Nemzeti Dalszínház" (alias Budapesti Operettszínház) bosszantására kerül(ne) színre???!!!


Balett-, és Táncművészet • 55912018-12-22 17:01:33

Hoppá! Tett egy kört Moszkva - Budapest - New York - Moszkva szakaszon. Lám vissza is tért a Bolsojba: december 31-én délben a Diótörő főszerepét táncolja...Szép volt Igor!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613402018-11-24 17:57:26

SORRY, NEM EMLÉKEZTEM, PEDIG LÁTTAM PÁRSZOR A DARABOT, DE VALAHOGY SÓLYOM NAGY ÉS BEGÁNYI UGROTT CSAK BE!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613372018-11-24 15:40:34

Bocs, de nem tévedés áll fenn? A Nyugat lányában szerintem Házy mellett nem volt Ilosfalvy, viszont a Manonban igen!



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613182018-11-18 18:12:38

Ennyi sok hülyeséget össze írni, eléggé megdöbbentő!                                      Te jó ég: "...Tamás a minőség keresztes lovagja.."(!!!) - igaz, ez a 9. levélben van...


Balett-, és Táncművészet • 55742018-11-15 18:38:21

IGOR TSVIRKO már azzal megdöbbenést okozott, hogy a BOLSOJ társulatát hagyta el az MNB miatt (?). Lehet tudni, hogy hová ment tovább?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612052018-10-30 12:04:40

Itt egy új KOSSUTH Díjas!


Balett-, és Táncművészet • 55592018-10-16 20:16:06

Huuh, jó!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611172018-10-14 12:23:30

Dehogy esik ki, hisz a vatta nem hoz pénzt!


Balett-, és Táncművészet • 55502018-09-24 12:13:55

Operettszínházi igazgató váltáshoz kis adalék:



"Az Index információi szerint Kiss B. Attila a Magyar Művészeti Akadémia tagja, és jó viszonyt ápol a korábbi igazgatóval, Kerényi Miklós Gáborral. A Népszava szerint Kiss B. pályázatában leendő balettigazgatóként szerepel Apáti Bence balettművész, publicista, politikai műsorok rendszeres résztvevője. A döntést a törvény szerint az EMMI minisztere hozza meg harminc napon belül."



Na erre varrjatok gombot! 


Pantheon • 22582018-09-18 22:33:30

SÁNTA ZOLTÁN tegnap reggel itthagyott bennünket!


Balett-, és Táncművészet • 55432018-09-05 08:58:17

TÜRK táncos mikor lesz a Magyar Nemzetközi Balett együttesében? Már nagyon hiányzik!


Pantheon • 22452018-08-17 08:50:22

MÁTYUS ZSUZSA - sajtófőnök, Operaház


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609742018-07-24 18:38:10

Egyetértek! Azért egy szabadtéri operaelőadás, koncert mégis csak egy nívós (?) program kéne hogy legyen, amihez illik megfelelő öltözékben megjelenni művészeknek, közönségnek egyaránt. De sajna "hol van az a nyár..."?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609732018-07-24 18:33:54

Azért a JENUFA legalább egyszer mehetne az Erkelben!!!


Balett-, és Táncművészet • 55332018-07-22 08:35:08

Nagyon jó!


Balett-, és Táncművészet • 55322018-07-22 08:31:42

Talán IGEN!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609602018-07-18 13:09:44

A bérelt new yorki színházteremhez semmi köze a MET-nek, így ez csak egy álom marad! (Ráadásul a bérlemény a New York City Ballet játszóhelye.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609582018-07-17 20:42:17

...unokaöccse...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609572018-07-17 20:41:01

Kedves Néném! Ismeretlenül és csak röviden írok Önnek, mert úgy megfájdult a fejem a kaotikus "bőségtől", hogy szóhoz sem jutok. Borzongató érzés még olvasni is. Előre sajnálom a művészeket, műszakot és mindenkit, aki ebben részt vesz/vett. Ez a megalomán elképzelés csak remélem, nem válik álommá.



De kedves Néném legyen Ön is óvatos: nem szeretném, ha Jordánia és Oman hadat üzenne nekünk, mert kedves "unokaöcse" áttolta őket Afrikába.



Most csak ennyi, de talán ez elég is. Búcsúzom és csak kérem ne vegyen be mindent, ami a léváláriákban leíratott.


Balett-, és Táncművészet • 55282018-07-17 09:00:52

Azért ez már nem semmi: AB a Magyar Idők jelenlegi főmunkatársa. 


Erkel Színház • 94272018-07-17 09:00:14

Azért ez már nem semmi: AB a Magyar Idők jelenlegi főmunkatársa. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609512018-07-17 08:57:11

Azért ez már nem semmi: AB a Magyar Idők jelenlegi főmunkatársa.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609352018-07-12 09:59:54

Molnár Levente azt mondja az interjúban, hogy "B kategóriás az Operánk, mostani állapota messze nem tükrözi azt, amire hivatott" - sajnos az a B inkább csak C !


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609152018-07-02 08:33:48

Kétség kívül érdekes Zoboki elképzelése, DE szerintem a nézőtéri ülésrend terve (a sorokban a székek egy tömbben való elhelyezése) éppoly baromság, mint az Operett Színház esetében. 



Továbbá sürgősen el kéne tüntetni a reprezentatív nézőtéri nagy büfé jelenlegi förtelmes "csata hajó" elrendezését és a "ravatalozó" gusztustalan fehér csónakjait, a shop-ot pedig vissza oldalra.


Erkel Színház • 93582018-06-23 18:46:53

EGYETÉRTEK! Még akkor is ha ez egy fizetős "iskola", ami a Táncművészeti Egyetem megalázására jött létre személyes bosszúból  (csak hogy itt "fizessenek a gazdagok!")


Balett-, és Táncművészet • 55242018-06-16 18:39:05

Talán mégis csak táncolhat POPOVA a new yorki előadásokon?


Balett-, és Táncművészet • 55222018-06-16 09:24:46

Végre egy tisztességes balett gálaest volt tegnap Nagy Iván emlékére! (Kár, hogy ezeknek a műveknek semmi közük hozzá. Talán lehetett volna szólistákat hívni az ABT-ből, az ENB-ből, meg Chiléből is.) A Balanchine PDD lehetett volna picit jobb, főleg Chase Finlay hibázott többet. Jó volt a Satanella és a Szilfid is. Talán meg lehetett volna említeni, hogy a  bécsi versenyen (VIBE) a gyerekek az amatőr kategóriában indultak. Az Etüdökben Tatjana Melnik és Igor Tsvirko brilliánsan táncoltak. DE az est csúcspontja a Don Quijote pad de deux volt: Kimin Kim fenomenális előadó és Evgenia Obraztsova is csak egy hajszállal marad el tőle. Remekül teljesített a Magyar Nemzetközi Balett az Etüdökben.


Balett-, és Táncművészet • 55212018-06-16 09:08:56

Miért? Mi történt Tanykpaevával?


Balett-, és Táncművészet • 55202018-06-16 09:08:44

Miért? Mi történt Tanykpaevával?


Erkel Színház • 92982018-06-04 20:15:15

Agyrém ami ebben az országban folyik, meg az Opera házatáján.



https://444.hu/2018/06/04/totalis-meghunyaszkodassal-valaszolt-az-operahaz-igazgatoja-miutan-a-magyar-idokben-azzal-vadoltak-meg-hogy-gyereket-buzit-be-a-billy-elliot-cimu-eloadasuk



 



 


Pantheon • 22152018-05-12 20:42:39

Choli Daróczi József


Balett-, és Táncművészet • 55092018-04-07 18:16:16

Teljesen egyetértek, de attól még lehet bírálni a BAHCSI előadást is. A HATTYÚ a világ legrosszabb verziója és sajnos ezzel megy az Opera New York-ba égetni magát, a DIÓTÖRŐ siralmas, A VÍG ÖZVEGY lapos, de a KALÓZ-t és a MANON azért kissé megvédem.


Balett-, és Táncművészet • 55062018-04-07 11:16:14

Kedves IVA! Őszintén gratulálok a BAHCSI kritikához!!!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 606822018-04-02 11:40:44

De jó lenne!


Balett-, és Táncművészet • 55002018-03-23 13:35:19

„Ilyeneknek láttam Őket” – elnézést Csatho Kálmántól, akinek a Nemzeti  Színházról írott régi könyének címét használtam, de jobb nem jutott eszembe.



Mérhetetlen csalódás a most „felújított” BAHCSISZERÁJI SZÖKŐKÚT! Nem is tudom miről írjak, mert ST által favorizált 1934-es eredeti leningrádi Kirov (Mariinszkij) Színház által bemutatott változat katasztrófális. Talán nem volt véletlen, hogy sem ott, sem később 1952-ben nálunk bemutatott változatból is kihagytak részeket. No de most visszakaptuk! Először is zárt függöny előtt egy jókora „Mozart-blokkkal” indul a darab, mely semmire nem jó, de azért még az előadás során kapunk egy nagyobb adag „bécsi klasszikust” is. A zenekar rémesen játszik, de mit lehet várni egy görög (francia?) karmestertől, aki a balettzenék világában nem tűnik járatosnak a hallottak után, Aszafjev zenéjét tán még hallomásból sem ismerte. Egyáltalán minek kellett külföldről hozni dirigenst akkor, amikor bármelyik magyar korrepetítor jobbat hozott volna ki a zenekarból. A zenekar színtelenül, unalmasan, erőtlenül, halkan, meg néha harsogva, dinamikátlanul játszik, a karmester indokolatlan lassításai tönkre teszik a balett grandiózus jeleneteit is.



Fülöp Zoltán egykori impozáns díszleteinek rekonstrukciója NEM sikerült. Nos a szökőkút – hiszen ez a mű címe – vízfolyását az elő- és utójátékban egykor imitálták, a hárem képben pedig igazi víz folyt belőle, ez most is üdítőleg hatott. Primitív a belógatott szökőkút, amit talán egy trégerrel hátrább kellett volna bekötni, hogy a borzalmas színű pszeudó „Bourbon liliomos” mintázatú  előfüggöny normálisan összehúzható legyen. Hiányzik a lengyel udvar és a hárem pompája, a hálószoba függönyeinek vészjósló atmoszférája és a kán tetőteraszának borzongató hangulata.



Sokáig reménykedtünk, hogy Márk Tivadar csodálatos kosztümei is rekonstruálásra kerülnek, ehelyett sajnos Rományi Nóra tervezett China Town hangulatú, részben csiri-csáré új ruhákat.  Ezek egy része már most agyon mosott hatást kelt. Legszörnyűbbek Zaréma és Girej ruhái, utóbbi egy borzalmas, könnyű anyagú, kezelhetetlenül nagyméretű fekete-arany klepetust kapott, melynek mintázata az Erkel Színház nézőtéri szönyegpadlójához hasonló. Szegény Zaréma könnyű, súlytalan vörös selyem köntöse még balesetveszélyes is (Sarkisova kis híján hasraesett benne a szökőkúthoz vonulásakor).     



A tánckarnak a többé-kevésbé elviselhető technikai megvalósításon kívül sajnos fogalma sincs a darab stílusáról, karakterek megjelenítéséről. A Potoczki palota előtt soha nem volt ilyen kicsi hely, de most akkora a kavalkád, a tömörülés, egymás nyakában lihegés, hogy akár a színpad mögötti autóparkoló is szűk lenne nekik. Talán Waclaw és Mária duettje hoz némi fényt a sötétségbe. Mind két szereposztás párosa legalább felidézi a régi emlékeinket. Leblanc Gergely és Balázsi Gergő Ármin is elegáns, jó megjelenésű és természetesen remek táncos. Melnik Tatjana gyönyörű, poétikus alakítása és tánca mellett Felméry Lili két hajszállal kevesebbet nyújt.



Mind két szereposztásban a két szóló lengyel ifjú nézhető, de (nem az ő hibájuk!) kiábrándító, hogy a kardok csattogása helyett fapálcikák tompa hangját hallhatjuk. Ez egyébként az összes „harcos” jelenetre jellemző. Aztán meg hová lett Potoczki herceg eleganciája?



És akkor kéne berobbannia Girej kánnak, hogy értelmet kapjon az egész darab. Keresni kellett magas, karizmatikus táncost  (vagy talán pantomímest) erre a rendkívül hangsúlyos szerepre, melyhez hasonló a balettirodalomban talán csak Carabosse (Csipkerózsika) és A csodálatos mandarin címszerepe. Kekalo Jurii harmatgyenge figura, erőtlen egyéniség, valószínüleg a krimi tatárok egyetlen harcba sem követték volna. Láthatólag szenvedett a ráaggatott asztalterítő vékony anyaga és hosszúsága miatt, mely alaposan zavarta mozgásában. Bántó volt látni a csillogó karikagyűrűjét, nem illik privát ékszerben színpadra menni (de ez nem csak rá vonatkozik).



Nagy csalódás volt Apáti Bence, aki mind alkatilag, mind egyéniségét tekintve méltó lehetett volna Girej szerepére. A lengyel udvarba berobbanása mindet eldöntő erejű lehetne. Nem tűnt jó előjelnek az előjáték szökőkútjánál a Rodin-i Gondolkodó póz helyett egy „hokedlin” való gubbasztása. Nehézkes mozdulatai, karomszerű, feszes kéztartásai, mimikája sem erősítették a nagyvezér figuráját. Mind két Girejnek pechje volt a többször lepottyanó díszes tökfödőjével is. Érdekes, hogy korábbi Girejeknél ez sohasem fordult elő!



Beleégett a szemünkbe Fülöp Viktor kánjának őserejű extatikus első megjelenése, Waclaw leszúrása ahogy néhány pillanatig karjában tartja az ifjút, mielőtt az földre hullana, majd a szépséges Mária iránti megismételhetetlen hódolata,  később pedig Zarémát semmibe vévő dühkitörése, amikor a háremből szinte függönyöket letépve távozott. A mai szereplők szinte kioldalogtak az első járásba. Egyik kán sem tudott megfelelő, érzelmektől sistergő kontaktust teremteni egyik szerelmével sem, sem Zarémával, sem az újdonság erejével ható Máriával.



Sajnos a mostani Girejek nem vonulnak be a magyar tánctörténet aranykönyvébe, mert nyomába sem érnek Fülöp Viktor, Havas Ferenc, Szakály György, vagy akár Nagy Zoltán és Jezerniczky Sándor alakításainak sem.



Nurali szerepében Rónai András remek formát nyújt mind tánctechnikailag, mind a figura kidolgozása terén, talán csak az utolsó jelenetben Girej felé extatikusan könyörgő, térden csúszó alázat pillanataival maradt adós. A mindig kíváló Kerényi Miklós Dávid ezuttal nem nyűgözött le tűzes alakítással.



Problémák voltak a kopasz parókákkal, melyek úgy gyűrődtek a táncosok nyakán, mint egy rinocérosznak.  



Zaréma a másik kulcsszerep! Nagy kár, hogy éppen a nagy entrée-jét tette tönkre az új felfogás, miszerint az előfüggöny előtt – akárcsak a tatár harcosok – vonul végig sleppjével tükörben nézve magát. Sarkissova Karina felületes játékával, túlzott „sztanyiszlavszkij-i” mimikájával, harsány sminkjével felejthető. Tanykpayeva Aliya belső sugárzása, gyönyörű alkata, kíváló technikája már majd nem megközelíti az etalon Zarémák figuráját.    



Nagyon rosszak az eunuchok, a hárem hölgyek jelentéktelenek, az egyik második feleség (Krupp Anna) nagy tévedés, míg a másik (Kim Minjung) jó választás volt. Lee Yourim csörgős táncosnőjét viszont öröm volt nézni.



Talán nem esett volna le a karikagyűrű a fiatal nemzetközi balettművészek ujjáról, ha kissé tanulmányozták volna a Youtube-on fennlévő Bahcsi részleteket akár Pliszetszkájával, Ulanovával, Lakatos Gabriellával, Fülöp Viktorral, akik még a szakma nagy mesteri, CSODÁI voltak. Nem szégyen utánozni őket!



Sajnálatos, hogy ekkora (bár felesleges) munkával színre állított darabot alig egy hét alatt lezavar az együttes. Aki még kiváncsi lehet a Bahcsira, annak már Szentpétervárra, vagy Almatyba kell utaznia, mert csak ott látható Zaharov koreográfiája.



Bár a siker nem marad el, mégis Lakatos Gabriella, Fülöp Viktor, Márk Tivadar és Borisz Aszafjev forog a sírjában! 



 



 


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 24712018-03-15 18:39:12

Lehetséges lenne, hogy a színház nem terjesztette fel PÁL TAMÁSt???


A díjakról általában • 10102018-03-15 18:36:13

MIRE VÁRNAK???


Balett-, és Táncművészet • 54822018-03-15 15:07:08

Jajajaj!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 605112018-03-15 15:05:00

A két nagy klasszikus balett bemutatása New Yorkban óriási ballépés. Mindkét darabot rendszeresen viszi a Bolsoj és a Mariiszkij Balett szuper minőségben, fantasztikus táncosokkal.



A "mi" Hattyúnk a világ egyik legrosszabb koreográfiai változata, ezzel csak szégyenkezni fogunk, a Don Q jobbnál jobb verzókban megy, ez sem lesz nagy durranás!  Ráadásul hogyan szabad két ilyen igényes klasszikus balettet úgy kivinni, hogy itthon hosszú ideje nincs belőle előadás? Bizonyára tele lesz új szereplőkkel, akik majd ott táncolják először! Nagy felelőtlenség!



A magyar nemzetet talán valami magyar koreográfiával kellene képviselni, esetleg egy speciális Seregi művel. Nem árt tudni, hogy Seregi Spartacusa korábban óriási sikert aratott New Yorkban, igaz az ausztrál balett vendégjátékában. Nos erre varrjanak gombot!


Balett-, és Táncművészet • 54782018-03-11 08:47:55

Bravó! Bravó! Végre valami jó is történik!


A díjakról általában • 10022018-03-07 18:09:19

Közeledik március idusa! Vajon gondoltak-e végre PÁL TAMÁSra egy Kossuth-díj erejéig? Vagy megint találtak nála zseniálisabb magyar zeneművészt?


Pantheon • 21842018-03-07 18:03:46

Meghalt ÁRVA ESZTER a Pécsi Balett alapító tagjainak egyike, később a Magyar Állami Operaház balettegyüttesének tagja volt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 604802018-02-21 17:54:53

Húzós! De legalább nem szól bele a szakszervezet. Egykoron azért buktak meg jó turnék, mert a külföldi impresszáriók heti 8 előadást akartak, de a szakszervezet beintett!


Balett-, és Táncművészet • 54722018-02-18 08:50:04

Sajnálatos egy szereposztás, úgy tűnik az életbeli párokat favorizálták, nem pedig a szükséges karaktereket.



Márk Tivadar lecserélése pedig SZÉGYEN!


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 24412018-02-04 23:26:26

Sok érdekesség van a pályázatban, de sokkal hangsúlyosabban kellene kezelni az OPERATAGOZAT munkáját. Vissza kell állítani országos rangját. Na nem fog sikerülni visszahozni a Vaszy-korszakot, de legalább a PÁL, OBERFRANK periódusokat meg kellene közelíteni.



A tervezett egy szál DON GIOVANNI miatt kár operatagozatról beszélni. Olyan mint halottnak a csók! Szegeden évente minimum 3 új operaelőadás kell és legalább 3 utánjátszás az előző évadokról - egyébként nincs értelme operáról beszélni. Tudomásul kéne venni, hogy egykoron a Szegedi Opera volt a második legrangosabb zenés színház az országban. Sajnos Gyűdi igazgatóval ez nem fog menni. Ott lesz minden, ahol a part szakad, ha az egyetlen hozzáértőt, PÁL Tamást nem aktivizálják.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 604452018-02-03 13:27:31

Jellemző a megalománia a MÁO-ra, menjen csak a pénz a színpadépítésre, hang-, világítás szerelésre is az állam pénzén, pedig mennyivel hatásosabb lehetne egy igazi színházban játszani. Na jó kevesebb "ajándékcsomagot" kellene szétosztani.


Balett-, és Táncművészet • 54682018-02-02 20:07:49

Elszállt a világ? Egy 13 éves kis balettnövendéket azért nem kéne fiatal "Művésznő" titulussal illetni. Nekem kinyílt a bicska...


Miklósa Erika • 12192018-01-30 14:45:09

Bocsánat! Mióta van Nemzeti Színház Marosvásárhelyen? 


A Porgy és Bess Magyarországon • 2662018-01-30 14:44:03

Bocsánat! Mióta van Nemzeti Színház Marosvásárhelyen?


Balett-, és Táncművészet • 54542018-01-24 21:05:08

KÖVETELJÜK POPOVÁT ZARÉMA SZEREPÉRE! A legnagyobb tetüség lenne ST-től, ha egykori magánéleti afférja miatt bosszúból cselekedne! Mert sajnos azt teszi!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 604172018-01-24 21:03:52

KÖVETELJÜK POPOVÁT ZARÉMA SZEREPÉRE! A legnagyobb tetüség lenne ST-től, ha egykori magánéleti afférja miatt bosszúból cselekedne! Mert sajnos azt teszi!


Balett-, és Táncművészet • 54422018-01-05 09:41:01

Mert egy zseniális alkotás! Tökéletesen fedi Csajkovszkij zenéjét!


Társművészetek • 12172017-11-30 19:50:30

Az egyik mai szennylapban láttam, hogy az Operettben KERO helyét esetleg a madáchos Szente Vajk venné át!? "Sztárrendezőként" írnak róla! Bocsánat, de ha a kettejük közötti különbséget zongorázni lehetne, KERO fényévekkel előbbre jár. Mit akar ez a srác, az Operett nem a "Magyarország, szeretlek!"


Momus társalgó • 61452017-11-05 09:11:55

Kedves IVA! Nem akartam a PANTHEON rovatba írni, ezért most jelzem, hogy létezik olyan technológia, amivel mindenféle lemezeket, filmeket stb. professzionálisan menteni lehet. Itt minden információ megtalálható:



www.emlekmento.com


Momus társalgó • 61182017-11-04 09:08:46

SZÍNHÁZBAN NINCS DEMOKRÁCIA! SOHA NEM IS VOLT!


Balett-, és Táncművészet • 54062017-10-29 22:00:40

Klasszik 47oN19oE (a 47 és 19 után a "o" felső indexben van) – ki az az idióta, aki ilyen címet ad egy balett bemutatónak? Balanchine és Lander két művét pedig „modern balettest” címen előadni POFÁTLANSÁG és hozzá nem értés!



 



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 598332017-10-15 08:54:26

és mi lesz, ha a végösszeg  ......934.Ft-ra jön ki? Jön a büntetés, mert túllépték a keretet!


Erkel Színház • 82942017-10-04 08:54:35

De jó!!!


Házy Erzsébet művészete és pályája • 40392017-09-21 14:56:46
EGYRE JOBBAN HIÁNYZIK!!!
Balett-, és Táncművészet • 53922017-09-06 12:14:14
ST igazán jól teljesít!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595172017-07-26 20:18:51
Én sem értem a turnézással kapcsolatos megjegyzéseket. Az Operaház mindig is aktívan turnézott néhány jó produkciójával rendszerváltás előtt és után is. Előtte inkább államközi (néhány esetben csere formájában) fellépések sorozata volt igazi nagy sikerekkel, jól megalapozva a magyar opera és balett (de mindenekelőtt a BALETT) nemzetközi nimbuszát. A rendszerváltás után természetesen már üzleti alapon jöttek létre a vendégszereplések, turnék főként Távol Keleten. Ezek a turnék az utóbbi években alaposan ritkultak, így egyáltalán nem rossz, hogy kényszer szülte helyzetben az Opera végre kilép elefántcsont tornyából és a környező országok magyar lakta vidékein, jelentős kulturális centrumokban is végre fellépnek. Talán még azt is megérhetjük, hogy végre rendszeresen bemutatkoznak a néhány alkalmas magyar színpadon (Szeged, Győr, Debrecen, Miskolc) is, mert a hazai magyar közönség hosszú évtizedek óta várja ezeket a találkozásokat a "királyi" társulattal. Gondoljunk csak arra, hogy az OPERA fennállása óta hivatalos vendégjátékon nem lépett fel pl. a Szegedi Nemzeti Színházban!!! És nem "gördülő" operáról beszélek...
Momus társalgó • 60422017-07-21 09:12:46
Nagyvezíri tasli a balett művészeknek:

Orbán Viktor kiemelte, alapvetően kétfajta vezető van ma a világban: vannak a globalisták és a hazafiak.
Az izraeli államfő az utóbbi kategóriába tartozik, egy kemény ember, és MI SEM VAGYUNK ÉPPEN BALETT-TÁNCOSOK, TEHÁT SZÓT TUDUNK ÉRTENI....

NAGYON KÍNOS MEGFOGALMAZÁS!!!
Balett-, és Táncművészet • 53842017-07-21 09:09:43
Nagyvezíri tasli a balett művészeknek:

Orbán Viktor kiemelte, alapvetően kétfajta vezető van ma a világban: vannak a globalisták és a hazafiak.
Az izraeli államfő az utóbbi kategóriába tartozik, egy kemény ember, és MI SEM VAGYUNK ÉPPEN BALETT-TÁNCOSOK, TEHÁT SZÓT TUDUNK ÉRTENI....

NAGYON KÍNOS MEGFOGALMAZÁS!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594622017-07-20 13:29:52
Hosszú évekkel ezelőtt felkínálták az Operaháznak a volt Pártházat! Sajna nem kellett nekik!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 594472017-07-19 10:41:38
Egyetértek a EIFFEL-MŰHELY problémáival, soha sem lesz belőle operai érdekeltség.
Sokkal jobb lenne még most átadni az új KÖZLEKEDÉSI MÚZEUM részére, legalább a 424-es mozdonyok is elférnének normális körülmények között.
Még mindig nem értem, hogy az egyetlen kézzel fogható helyszín, az Erkellel szembeni egykori PÁRTHÁZ behemót épülettömbje miért nem felel meg. Talán még rá lehetne startolni ennek megszerzésére! Vagy ennyire pártfüggő egy épület esetleges használatba vétele???
Balett-, és Táncművészet • 53612017-05-26 09:35:38
Gratulálok az íráshoz, teljes mértékben egyet értek vele. A holland "Van-ok" meg büszkék lehetnek, hogy ily bőségesen foglalkozik bárki is a világ legrosszabb Hattyújával.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 591642017-05-26 09:21:30
"... ki tudja.." (külön írva)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 591632017-05-26 09:20:28
Aztán meg kitudja mennyire csúszik az Eiffel-csarnok programja, ha majd beköltözik a Közlekedési Múzeum a jó kis 424-es gőzmozdonyaival, meg repülőgépeivel. Lehet, hogy elszáll onnan a világ legtöbb előadását (programját) abszolváló Királyi Operaház? Talán nem is baj...
Balett-, és Táncművészet • 53532017-05-12 14:08:41
csak az utolsó fél mondathoz:
"...indul a Hattyú széria..."- JAJ!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 590962017-05-09 08:52:41
Nagyon tetszik!
A díjakról általában • 9622017-03-15 19:47:31
Ez szemétség! Pál Tamást megint kihagyták! Pfuuuj!
Pál Tamás, karmester • 2202017-03-15 19:47:05
Ez szemétség! Pál Tamást megint kihagyták! Pfuuuj!
Pál Tamás, karmester • 2192017-03-14 08:40:46
Sajnos!
Pál Tamás, karmester • 2172017-03-12 14:31:03
Talán meg lesz már végre a Kossuth-díj! Szégyen, hogy eddig nem sikerült!
Pál Tamás, karmester • 2162017-03-12 13:43:42
Nem lehetne végre zeneigazgatónak nevezni Pál Tamást az 1. karmesteri titulus helyett???
Balett-, és Táncművészet • 53052017-03-10 08:42:00
Leblanc Gergő
http://magyarnarancs.hu/szinhaz2/ugrani-nagyon-szeretek-102562
A díjakról általában • 9462017-03-06 09:13:08
Na ettől félek!
A díjakról általában • 9442017-03-05 16:26:40
Mindjárt itt van március idusa és semmi infó? Ki kap, mit kap és miért???
Pantheon • 18462016-12-06 13:29:20
Alonso ÉL!
http://www.granma.cu/hasta-la-victoria-siempre-fidel/2016-12-04/el-dolor-de-alicia-alonso-04-12-2016-01-12-56
Pantheon • 18352016-12-04 12:59:45
Sorry! Most olvastam egy cáfolatot, miszerint ÉL!
Borzalmas ez az internet...
  
Hírek
• A Nemzeti Filharmonikusok sajtótájékoztatón ismertette 2019/2020-as évadát
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Orgován Csenge (hegedű)
Nagy Réka (cselló), Nagy Orsolya Petra, Csipkay Éva (zongora)
Orgován Csenge hegedű diplomakoncertje
J.S. BACH: 2. (a-moll) hegedűszonáta, BWV 1003 – 1. Grave, 2. Fúga
BRAHMS: 1. (H-dúr) zongoratrió, op. 8
SOSZTAKOVICS: 1. (a-moll) hegedűverseny, op. 77

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Mali Emese tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Németh Gábor (hegedű)
Kovalszki Mária, Pálóczy Júlia (zongora)
Anima Musicae Kamarazenekar (művészeti vezető: G. Horváth László)
Németh Gábor hegedű diplomakoncertje
J.S. BACH: 2. (d-moll) hegedűpartita, BWV 1004 – 5. Chaconne
BARTÓK: 1. hegedűverseny, BB 48a
MOZART: 26. (B-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 378
CSAJKOVSZKIJ: Valse-scherzo, op. 34

19:00 : Budapest
Erkel Színház

MASCAGNI, LEONCAVALLO: Parasztbecsület, Bajazzók

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Ballai László (vers, próza)
Hámori Szabolcs (basszus), Hegedüs Gönczy Katalin (zongora), Megyeri Noémi (hegedű), Vályi Csilla (gordonka)
Zenés irodalmi est
BALLAI LÁSZLÓ: Bonyolult, szép vers
SCHUBERT: A pásztor panaszdala, A halászlányka, A vándor, Ottlét
BALLAI LÁSZLÓ: Szász János és a napisten
MUSZORGSZKIJ: A halál dalai és táncai
BALLAI LÁSZLÓ: A nyúl és a fanyúl, A nyúl és a teknős, A patkány és a nagykán
BALLAI LÁSZLÓ: Lacrimosa
MOZART: G-dúr trió, KV 564
BALLAI LÁSZLÓ: Denevér út
BRAHMS: e-moll gordonka szonáta, op. 38

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Hotzi Mátyás (cselló)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
Vezényel: Rajna Martin
Ingenium Trio:
Li Ke (hegedű), Hotzi Mátyás (cselló), Moldoványi András (zongora)
Hotzi Mátyás cselló diplomakoncertje
J.S. BACH: 6. (D-dúr) csellószvit, BWV 1012 – Preludium, Sarabande, Gigue
LIGETI: Csellószonáta
SCHUMANN: a-moll csellóverseny, op. 129
SOSZTAKOVICS: 2. (e-moll) zongoratrió, op. 67


19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Perényi Miklós (cselló)
Concerto Budapest
Vezényel: Takács-Nagy Gábor
BEETHOVEN: István király - nyitány, op. 117
DVOŘÁK: h-moll csellóverseny, op. 104
BRAHMS: I. (c-moll) szimfónia, op. 68
18:00 : Balatonfüred
Kisfaludy Színház

Kecskeméti Énekes Kör
Mendelssohn Kamarazenekar
vez.: Erdei Péter
CALDARA: Missa dolorosa
MOZART: Ave Verum Corpus

19:00 : Pécs
Kodály Központ

Váradi Mariann, Szántó Andrea, Boncsér Gergely, Cser Krisztián
Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Nemzeti Énekkar
Karigazgató: Somos Csaba
Vezényel: Kobajasi Kenicsiró
VERDI: Requiem
A mai nap
történt:
1926 • A Turandot bemutatója (Milánó)
született:
1918 • Astrid Varnay, énekes († 2006)
1924 • Szőnyi Erzsébet, zeneszerző