vissza a cimoldalra
2017-10-24
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59932)
Társművészetek (1215)
Milyen zenét hallgatsz most? (24977)
Kedvenc művek (142)
Kedvenc előadók (2813)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3847)
Haladjunk tovább... (205)
Momus társalgó (6052)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2273)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11180)
A csapos közbeszól (94)

Operett, mint színpadi műfaj (3300)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (312)
Lehár Ferenc (583)
Kodály Zoltán (344)
Lisztről emelkedetten (870)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2370)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4097)
Simándy József - az örök tenor (484)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1120)
Franz Schmidt (2927)
Palcsó Sándor (181)
Zenetörténet (197)
Bernstein- és Stokowski-szabály (29)
Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban? (468)
Udvardy Tibor (169)
Michael Haydn (62)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Estelle
Leírás:
Honlap:
   


Estelle (886 hozzászólás)
 
Elena Mosuc-drámai koloratúra • 6232009-04-26 21:57:30
Szombat estére van egy felesleges jegyem a Traviata-ra. Fsz. zártszék 2. sor 3 szék 12.000 Ft
Opernglas, avagy operai távcső... • 155702008-03-13 21:24:25
Az Osud 2005-ben németül ment.
Milyen zenét hallgatsz most? • 145042008-03-12 16:33:39
:-) Látom, nagyon bejött Britten.
Opernglas, avagy operai távcső... • 155472008-03-01 21:27:54
Ez a Carsen-féle rendezés, amit én decemberben láttam Párizsban teljesen más szereposztással.
Megnézed? Kíváncsi vagyok a véleményedre a rendezésről, no meg az egész előadásról.
Wagner • 12562008-03-01 21:25:33
Én 2006 novemberében a Tannhäusert láttam Bilbaoban. Akkor is a Szegedi Szimfónikus Zenekar játszott, vez. Günter Neuhold. A Hamburgi Operaház előadását vették át.
Tannhäuser - Robert Gambill
Elisabeth/Venus - Angela Denoke
Wolfram - Ludovic Tézier
Hermann - Carsten Stabell
Walther - Gustavo Peña
Wagner • 11552008-02-22 20:49:57
Én tavaly tavasszal láttam a Tristant. Franz akkor még nem tartozott a kedvenceim közé, sőt a Tristant is akkor láttam először, még nagyon kezdő Wagner-rajongó koromban. Nekem nagyon tetszett elejétől végig. Kíváncsi vagyok, hogy az azóta megnézett- meghallgatott sok Wagner opera után mennyire fog tetszeni ősszel Linzben.
Wagner • 11522008-02-22 20:10:00
Tarnhelm2:
"Én már azzal is beérném, ha valaki - legyen bármilyen - el tudná hatásosan énekelni Tristan vagy Siegfried szerepét..."

Átköltöztettem ide az üzenetet, hogy ne Stemme topikjában tárgyaljuk meg a Wagner tenorokat.
Én láttam Franzot Siegfriedként tavaly Linzben, igaz, csak Az istenek alkonyában, de meg vagyok győződve róla, hogy a Siegfriedben is ugyanolyan jó. Alig várom már a Wagner-napokat. A siegfried után elmondhatom, hogy a teljes Ringet láttam Ch. Franz-cal.
Tristanként meg lehet őt hallgatni szeptemberben Linzben, a Brucknerfesten. Igaz, csak koncertszerű előadás lesz.
Nina Stemme • 682008-02-22 19:51:08
Jó hangú, remek színészi játékkal és színpadi érzékkel rendelkező Wagner-tenort tudnék javasolni, aki tudja is Tristan szerepét, sajnos a "fess" jelző nemigen illik rá: Christian Franz. Nagyszerű Tristan volt Berlinben. 5-10 perc után már nincs jelentősége annak, hogy néz kis. A másik tippem Christopher Ventris lenne, de nem tudom, ő énekel-e Tristant.
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 19802008-02-18 21:34:44
Ez off, de nem tudom kommentár nélkül hagyni, mert nagyon nem szeretem az általánosításokat. Nem vagyok meggyőzödve, hogy általánosítani kellene, hogy a páholyban ülő közönség sznob, (kétségtelenül, hogy vannak közöttük ilyenek is szép számban), de biztos, vannak közöttük sokan, akik valóban szeretik a zenét, és megengedhetik maguknak a felső kategóriás jegyet, ami különben 157-220 euró között mozog, és nagyon különleges eseményeken 250 euró. Ez "olcsó" Salzburghoz képest (ahol tavaly majdnem a kakasülőn volt két igazi sznob szomszédom).
Wagner • 11472008-02-18 20:59:48
Der fliegende Holländer STOP, 2008. febr. 15
Rendezés: Frau Mielitz minden eddigi legzagyvább rendezése: oda nem tartozó motívumok (tűz – Senta felgyújtja magát, hiányzó motívumok – víz); érthetetlen funkciójú kocka a színpad végében (időnként a Hollandi vagy Senta ebben énekel a falnak támaszkodva); Senta és a Hollandi duettje lelőve, fényévnyi távolságra állnak egymástól, a Hollandi majdnem a színpadon kívül; a matrózok üveget lóbálva a kezükben ritmikusan fordulnak egy-egy negyed fordulatot a kórus alatt; dróton lelógatott orsók, mint valami kopasztásra váró csirkék; a Hollandit kísérő zombi sereg, és még sorolhatnám. A díszlet néha nagyon hatásos, de többször érthetetlen, funkciótlan (pl. a teljes darab egy hajóvázat mintázó színpadon játszódik le), a ki-be húzogatott, hajókat jelképező falakhoz nagy adag fantázia kell, hogy bárki hajónak képzelje őket stb.
Karmester: Ulf Schirmer – kicsit lagymatag, jól összefogja a zenekart, de nincs benne tűz.
A szólistákért azonban megérte. Walter Fink tiszteletet parancsoló, visszafogott Daland, hangilag sokkal biztosabb, mint Hundingként. Nina Stemme bájos, kislányos, hangilag szinte tökéletes (az elején volt egy kis tremolo), nincsenek éles magas hangok, nincs kiabálás (amit nagyon tudok értékelni egy szopránban). Alan Titus Hollandija nekem kicsit hideg volt (lehet, hogy ehhez a rendezői koncepció és a ronda, sőt érthetetlen maszkírozás is hozzájárult), kellemes hangszín, nagy hangerő, biztos magasságok, de nem mindig tiszta mély hangok. Klaus Florian Vogt Erikjében egy kicsit több tűz belefért volna, de hangilag kifogástalan volt, és színpadi jelenségként sem megvetendő. Füleltem, hogy rajtakapjam, amint a „kritikusai” által sokat emlegetett falzettokat énekel, de egyet sem hallottam. Tiszta, hajlékony, könnyed hang, kellemes hangszín, minden magasság a helyén. Azon lehet vitatkozni, hogy énekeljen-e ilyen hangszínnel Wagner szerepet vagy sem, szerintem ez már ízlés dolga. Egy biztos, én már fel is vettem a „10 legkedveltebb tenorom” listámra. (eddig kétszer hallottam rádióban, és mindkét alkalommal hasonlóan jó benyomást tett rám).
A kisebb szerepekben Janina Baechle (Mary) és Cosmin Ifrim (Steuermann) az előadás hangi színvonalához méltóan énekeltek. A kórus, különösen a férfikar, most is fantasztikusan szólt.
Milyen zenét hallgatsz most? • 141792008-02-03 20:19:23
Joseph Haydn: "Die Schöpfung"
Oratorium in drei Teilen für Soli, Chor und Orchester Hob. XXI:2
Lisa Milne, Sopran
John Mark Ainsley, Tenor
Thomas Quasthoff, Bariton
Rundfunkchor Berlin
Berliner Philharmoniker
Simon Rattle
Aufnahme vom 3. Februar 2007 in der Philharmonie Berlin
http://www.kulturradio.de
Csajkovszkij, Pjotr Iljics • 352008-02-03 20:03:24
A dalokon én is ott voltam. Nekem a dalok nagyon tetszettek, különben is nagy rajongója vagyok a daloknak, de egy-két kivétellel (Musszorgszkij, Sosztakovics), orosz dalokat alig hallani nemzetközi porondon is.
Nekem az egész operásnak tűnt. És sokat ront a közönséggel való kapcsolaton a kottaállvány is.
Alig van itthon dalénekes, nálunk sajnos kiveszőben van ez a műfaj, amely tőlünk nyugatra most éli reneszánszát.
Csajkovszkij, Pjotr Iljics • 322008-02-03 10:27:19
Én 7 előadást hallgattam végig tegnap. Az élmények finom-vegyesek. A méypont számomra délután volt, amikor néha az volt az érzésem, hogy a zenekar teljesen szétesett a hegedűs kíséretében. A csúcs a BFZ volt, csak sajnálni tudtam, hogy nem velük hallottuk a 6.-at is. A liturgiáról sajnos lemaradtam, mert már nem volt jegy.
Franz Schubert • 942008-02-03 10:05:41
Goerne nyárom egy 10 részes Schubert sorozatot kezd Schwarzenbergben (3 évre terhed ki), és ha igaz, valamennyit lemezre is veszik. Nincs állandó zongoristája, az idén 4 dalesten 4 különböző zongorista kíséri.
Sajnos az elsőre egyelőre nem sikerült jegyet szereznem :-( Eric Schneider kíséri, akivel lemezre vettek egy egészen különleges, eredeti Die schöne Müllerint. Kész pszichiátriai kórkép. Persze arról lehet vitatkozni, hogy szabad-e ennyire figyelmen kívül hagyni a szerző ritmikai előírásait.
Franz Schubert • 932008-02-03 09:59:30
Mert valószínű, akkor még csak az volt meg. De amióta a Johnson-ost is megismertem, inkább azt ajánlom, nem azért, mert az első rossz lenne, hanem mert az utóbbi jobban tetszik.
Ha jól tudom, 2003-ban Goerne Budapesten is énekelte a Winterreiset. Ott voltál? Én sajnos nem, mert akkoriban még nem érdekelt különösebben a dalirodalom.
Franz Schubert • 912008-02-03 00:30:18
Ahogy egy Goerne-rajongóhoz illik, én mindkettőt ismerem. A Johnsonost ajánlom, annak ellenére, hogy Goerne akkor még "kezdőnek" számított. Johnson játéka feszesebb, szikárabb, soha nem megy át érzelgősségbe, és az énekest sem engedi "kisíklani". Az egész dalciklus összefogottabb. Teljesen hagyományos, meglepetésekre nem kell számítani.
Johnsont éppen múlt héten hallottam Bécsben, Dorothea Röschmannt kísérte. Okozott egy-két meglepetést (jó értelemben), de az már nem topikunk névadójára vonatkozik, hanem Mahlerre.
Milyen zenét hallgatsz most? • 141552008-01-30 19:36:45
Nem, Trekel a gróf, Pape Figaro, Röschmann pedig Susanna. Nekem nagyon tetszett a teljes előadás, de azért összességében nem emelkedik a salzburgi szintjére. D'Arcangelo és Gerard Finley (Glyndebourne) is jobban tetszett Figaro-ként.
Milyen zenét hallgatsz most? • 140822008-01-24 22:31:12
Nem féltem, és igazam lett, mert remek napom volt. De ha Bécsben vagyok, akkor csak remek napom lehet, még úgy is, hogy a reggeli "ébresztö" kivételével ma a zenét kénytelen voltam kihagyni az életemböl a szakmai program miatt.
Ha "Wagner: Windgassen áriák" birtokában lennék, nem biztos, hogy nagyon rossz lenne. Jó kis összeget fizetne érte valami örült (bocs, ez hosszú ö lenne, de még nem jöttem rá, hogyan lehet német billentyüzettel ezt a betüt megkomponálni :-)gyüjtö, rögtön meglenne a nyári salzburgi kiruccanáshoz a pénzem. :-)
De elég az off-ból. A napot Schumann Dichterliebe-jével zárom (Goerne -Schneider).
Milyen zenét hallgatsz most? • 140382008-01-24 07:04:01
Ébresztőként:
Wolfgang Windgassen: Wagner-áriák
Milyen zenét hallgatsz most? • 140062008-01-22 15:09:01
Tannhäuser
Elisabeth és Venus - Birgit Nilsson
Hermann - Theo Adam
Tannhäuser - Wolfgang Windgassen
Wolfram - Dietrich Fischer-Dieskau
Deutsche Oper Berlin zenekara és kórusa
Vezényel:Otto Gerdes
1969
Wagner • 10662008-01-20 20:33:41
Most jutottam oda, hogy néhány szót írjak a pénteki Tannhäuserről.
Siralmasan unalmas ez a rendezés, azaz inkább nevezném nem-rendezésnek. Szerencsére, az előadás zenei élvezetét legalább nem zavarta, bár helyenként egészen bosszantó volt a legutóbbi Wagner-élményeim tükrében. Azt hiszem, soha nem untam még ennyire balett-betétet egy operában (pedig szeretem a balett előadásokat). A lantot és egyéb kellékeket „felszolgáló” balett-táncosok kúszása egyenesen nevetséges volt.
Az is bosszantó, hogy a rendező ennyire magára hagyja az énekeseket, hogy saját színészi kelléktárukból merítsenek, aminek az eredménye néha már a ripacskodás szintjét súrolta. Soha nem láttam még Bándit ennyi széles ívű, tipikusan színpadi mozdulatot tenni egy előadásban, annak ellenére, hogy igen nagy átéléssel énekelt végig.
Mozgás csak akkor volt a színpadon, ha valami teljesen felesleges cselekvés történt, mint az asztal megterítése az első felvonás végén, a szarvas fejek körbehordozása (szörnyű), de a csúcs a párnák szétszórása volt . A második felvonás kopott, szürke kosztümjei, az egyforma, az első és második világháborús egyenruhák keverékeként megkomponált egyenruhák egyéb mozdulatokkal ötvözve elég kellemetlen benyomást tettek rám. Aztán jött a „csúcs”, a kardok kirántása. Legalább ezt lehetett volna mellőzni. A díszletek inkább a csarnok karikatúrája voltak.
Szerencsére, hogy a zenei megvalósítás ennél jóval magasabb színvonalon mozgott, főleg a karmester és a zenekar, illetve a főszereplők nagy része esetében (Kálmándi, Bándi, Berczelly, Temesi). Ugyanezt nem mondhatom el Szendrényi Katalinról, akinek a magasságai sajnos hiányoznak ehhez a szerephez.
A legkellemetlenebb perceket azonban a mellékszereplők szerezték. Hogy lehet az, hogy az opera kisebb szerepekre nem tud kiállítani elfogadható színvonalú énekeseket? A harmadik felvonásban a „mellék-dalnokoknak” még a kórus teljesítményét is sikerült lerontani.
Kedden repeta a másik szereposztással.
Wagner • 9732008-01-18 16:33:33
Én Botha-t Wagner szerepben nem láttam, mert mindig lemondta. Don Carloként ugyanaz volt vele a problémám, mint WiseGentlemannek Siegmunddal. Olyan volt, mint egy jéghegy. Nyoma sem volt a legkisebb odaadásnak sem Erzsébet iránt, nemhogy szenvedélyes szerelemnek. Korrektül elénekelte a szerepet, csak minden érzés nélkül.
Wagner • 9502008-01-17 22:20:48
Köszönöm. Remélem, meg is lesz.
Ezelőtt 1,5-2 évvel én is azt mondtam volna :-).
Wagner • 9472008-01-17 21:52:47
Köszönöm, egy remek előadásról könnyű jó beszámolót írni.
Holnap Tannhäuser, jövő héten még egy a másik szereposztással. Csak utána Hollandi, meg még egy Mesterdalnokok.
Wagner • 9442008-01-17 21:09:08
Szerdán este egy kisebb csodának lehettem részese a STOP-ban. Most láttam először a Mesterdalnokokat. Ha tavaly nem váltam volna Wagner-rajongóvá, akkor ezután az előadás után biztos azzá válok úgy is, hogy ez előadás messze nem volt tökéletes.

Otto Schenk rendezése hagyományos, nem akar semmit belemagyarázni, átértelmezni, nem akarja a közönséget kioktatni, hogy mit kellene értenie a történetből: egyszerűen csak elmeséli a történetet úgy, hogy közben figyel a benne levő emberekre, érzéseikre, a közöttük levő kapcsolatokra. A díszlet és kosztümök (Jürgen Rose) korhűek, a legapróbb részletekig gondosan kidolgozott minden. Az utolsó képben mesés díszletek között megtelik a színpad, a tömegeket igen jól mozgatja a rendező. Ez volt a 70. előadás ebben a rendezésben (1975 októberében volt a bemutató), de az előadás mégsem nézett ki kopottnak vagy fáradtnak.

A zenekar fantasztikusan szól, ezernyi árnyalat, dinamikai váltások. Thielemann-ra csak azt tudom mondani, hogy fantasztikus. És nagyon figyelt az énekesekre, egyszer sem történt meg, hogy a zenekar túlharsogta volna őket. Pedig két szólistával is gondok voltak. A Hans Sachs-ot éneklő Struckmann nem volt a legjobb hangi formában, ezért visszafogottabban énekelt. Csak a harmadik felvonásban vált teljesen érezhetővé, hogy gond van, amikor a magas hangokat már nem tudta mindig kitartani, vagy nagyon pianóra vette őket. Kár, pedig remek Sachs lehet egészségesen.

Nagy sajnálatomra, Waltert csak a szombati előadáson énekelte Peter Seiffert, szerdára másik tenort sikerült beszereznie a STOP-nak, last minute importálva őt Amerikából. Ezt szó szerint kell érteni, Raymond Very az előadás napján érkezett meg New Yorkból.
(Botha eredeti coverja, Burkhard Fritz is beteg lett. Botha Don Carloként nem győzött meg, annak ellenére, hogy jól énekelt, azóta nem láttam őt, mert a Parsifalt is lemondta. Akkor Christopher Ventrist kaptuk helyette – soha rosszabb cserét! Burkhard Fritz jó Cellini volt Salzburgban, de nagyon szép, erőteljes középlágéjához képest a magas hangoknál nagyon bezárul a hang.)
Very-nek ez volt a bemutatkozása a Staatsoperben (a Theater an der Wien-ben már énekelt, és áprilisban újra fellép ott a Katja Kabanova-ban). Nagyon szép lírai tenor hang, biztos, nyílt magasságokkal. Ehhez jó színpadi megjelenés társul. De kissé visszafogottan énekelt, eléggé látszott rajta, hogy fáradt. A bécsi közönség hálásan fogadta a produkcióját. Szívesen megnézném őt pl. Lenszkij-ként - kipihentebb állapotban.
Volt néhány búzás Verynek és Struckmann-nak a végén a kaksülőről, de ezt hamar elnyomta a közönség nagy részének lelkes ünneplése. Azt hiszem, aki nem tud egy jó színvonalú élő előadásnak örülni, mert az nem tökéletes, az üljön otthon és hallgasson stúdió felvételeket.

Az előadás két igazi hőse Adrian Eröd volt Beckmesserként és Michael Schade Davidként. Schade most sem okozott csalódást. Nagy nyereség volt az előadásnak, hogy felépült (a 12.-i előadáson más énekelt helyette.) Szép hang, remek énektechnika, hangerő, minden magas hang a helyén, hozzá szenzációs színpadi érzék. És 100%-ban adja magát a szerephez. Játékos, pajkos, bohóckodó Davidja tökéletes ellentéte volt mindannak, amit eddig láttam tőle (Tito, Idomeneo). Michaela Selinger személyében remek partnerre lelt.
Számomra az igazi reveláció Adrian Eröd volt (azt hiszem, a közönség nagy részének). Kicsit tartottam is tőle, mert láttam őt már néhányszor, és mindig szépen énekelt, korrekt alakítást nyújtott, de semmi átütő erő, egyéniség nem volt benne. De Beckmesser szerepétől mintha szárnyakat kapott volna. Szánalmasan nevetséges, a bürokráciába beleveszett és belefásult, de ebből valamilyen módon kitörni próbáló figurát hozott, akinek azonban hiányoznak hozzá az eszközei. Hangja friss, erőteljes, üzembiztos.
Még említésre méltó Ain Anger Veit Pognerje. Ricarda Merbeth Evaja kicsit „vértelen” volt, és magas hangjai élesen szólnak. (Kár, hogy csak a berlinieknek jut Dorothea Röschmann Evaként.)
Milyen zenét hallgatsz most? • 139282008-01-14 18:56:21
Lehetett hallani a rádióközvetítésen is, hogy nagy volt az ünneplés minden felvonás végén.
Milyen zenét hallgatsz most? • 139262008-01-14 15:52:30
Csak az első felvonás végéig jutottam, de második hallásra is magas színvonalú, egységes előadásnak tűnik. Igaz, nem sok viszonyítási pontom van, eddig mindössze a tavalyi bayreuthi előadást hallottam, és még soha nem láttam élőben.
Vesselina Kasarova • 622008-01-13 17:28:17
Létezik, hogy topikunk hőse nem énekel ebben az évben se Bécsben, se Salzburgban?
Milyen zenét hallgatsz most? • 139052008-01-13 17:27:09
Volt már szerencsém Merbeth-hez. Amit eddig hallottam, amolyan elfogadható-langyos volt.
Cosmin Ifrim remek Pedrillo volt a Burg Theater-i Szöktetésben (Diana Damrau volt Konstanze)
Vesselina Kasarova • 602008-01-13 17:15:53
Csak Bastianini miatt. :-)
Milyen zenét hallgatsz most? • 139032008-01-13 16:57:38
A tegnapiból repeta:
Richard Wagner: "Die Meistersinger von Nürnberg"

Hans Sachs: Falk Struckmann
Veit Pogner: Ain Anger
Kunz Vogelgesang: Alexander Kaimbacher
Konrad Nachtigall: Marcus Pelz
Sixtus Beckmesser: Adrian Eröd
Fritz Kothner: Wolfgang Koch
Balthasar Zorn: Cosmin Ifrim
Ulrich Eißlinger: Michael Roider
Augustin Moser: Peter Jelosits
Hermann Ortel: Clemens Unterreiner
Hans Schwarz: Alfred Schramek
Hans Foltz: Janusz Monarcha
Walther von Stolzing: Peter Seiffert
David: Norbert Ernst
Eva: Ricarda Merbeth
Magdalena: Michaela Selinger
Nachtwächter: Wolfgang Bankl
Chor und Orchester der Wiener Staatsoper
Dirigent: Christian Thielemann
Vesselina Kasarova • 582008-01-13 16:45:15
Más a helyzet a Lucia-val. Ebben az esetben nem vagyok híve a francia változatnak, a Lucie de Lammermoore-t kizárólag csak a 3 főszereplőért vettem meg.
Jó ideje szemezgetek egy Thais-szal, amiben Bastianini énekel, de még nem szántam rá magam, hogy megvegyem, mert van egy nagy szépséghibája: olaszul énekelnek :-(
Vesselina Kasarova • 572008-01-13 16:36:31
Én az eredeti verziókat szeretem az operakból. Ha már fordították, akkor biztos, hogy nem mindig stimmel a nyelv dallamossága a zenei dallammal. Igazából csak a Don Carlos ismerem viszonylag jól mindkét nyelven, és az olasz változatot csonkának érzem, nincs bevezetése, hézagos. Olyan mintha a mindig túlpörgő, temperamentumos olaszok nem bírták volna végigülni az 5 órás előadást, ezért Verdi összevagdosta saját darabját kedvükért :-(
Az olaszban vannak részek, amelyekben egész furcsa hangúlyokhoz vezet az eredetileg francia nyelvhez igazódó dallamív. Ha még egyszer meghallgatom az olasz változatot, akkor összeírok néhány példát.
Másrészt pedig számomra az olasz verzió mindig statikus, poros, semmi-nem-történik-a-színpadon rendezésekkel párosul.
A Tell-t mindig franciául láttam, az olasz változatot nem ismerem.
Wagner • 9212008-01-13 12:56:35
Tegnap meghallgattam a bécsi Mesterdalnokokat. Közben dolgoztam, ezért részletes elemezésbe most nem bocsátkoznék, de összességében igen jó előadásnak ígérkezik. Részletes beszámoló majd az előadás után.
Milyen zenét hallgatsz most? • 138972008-01-13 11:25:15
Beethoven: Fidelio
Martha Mödl, Wolfgang Windgassen, Gotlob Frick, Otto Edelmann, Sena Jurinac, Rudolph Schock
Wiener Philharmoniker
Vez: Wilhelm Furtwängler
Milyen zenét hallgatsz most? • 138892008-01-12 17:08:52
Megkezdődött a Mesterdalnokok az OE1-en.
Botha helyett Seiffert énekel.
Dorothea Röschmann • 192008-01-12 14:27:38
Ternészetesen már beneveztem:-)
Most meg is hallgatom a 2007. április 27.-i bécsi(Konzerthaus) dalestjét Graham Johnsonnal (erről sajnos lemaradtam).

LUDWIG VAN BEETHOVEN/1770-1827
Textdichter: JOHANN WOLFGANG VON GOETHE/1740-1832
Egmont, op.84:
* Die Trommel gerühret - Lied des Klärchens
* Freudvoll und leidvoll - Lied des Klärchens
Mignon, op.75/1 (aus:"Wilhelm Meister")
Wonne der Wehmut, op.83/1
Flohlied, op.75/3 (aus: "Faust")

ROBERT SCHUMANN/1810-1856
Liederkreis op.39 nach Gedichten von Joseph von Eichendorff
1 In der Fremde
2 Intermezzo
3 Waldesgespräch
4 Die Stille
5 Mondnacht
6 Schöne Fremde
7 Auf einer Burg
8 In der Fremde
9 Wehmut
10 Zwielicht
11 Im Walde
12 Frühlingsnacht

JOHANNES BRAHMS/1833-1897 G : Vier Lieder
Unbewegte laue Luft, op.57/8 (Georg Friedrich Daumer)
Sapphische Ode, op.94/4 (Hans Schmidt)
Therese, op.86/1 (Gottfried Keller)
Von waldbekränzter Höhe, op.57/1 (Georg Friedrich Daumer)

HUGO WOLF/1860-1903
Paul Heyse/1830-1914/ Übersetzung
Aus: "Italienisches Liederbuch"
* Mein Liebster singt (Bd.1/20)
* Was soll der Zorn, mein Schatz (Bd.2./32)
* Du sagst mir, dass ich keine Fürstin sei (Bd.2/28)
* Du denkst mit einem Fädchen mich zu fangen (Bd.1/10)
* Wenn du, mein Liebster steigst zum Himmel auf (Bd.2/36)

MANUEL DE FALLA/1876-1946
Siete canciones populares espanolas
1 El pano moruno (Das maurische Tuch)
2 Seguidilla murciana
3 Asturiana
4 Jota
5 Nana (Wiegenlied)
6 Cancion
7 Polo (Der Jüngling)

És a ráadások:
ROBERT SCHUMANN/1810-1856
Die Lotosblume, op.25/7 - aus "Myrten" (Heinrich Heine)
HUGO WOLF/1860-1903
Wie lange schon war immer mein Verlangen, aus dem "Italienischen Liederbuch" (Bd.1/11)
Wagner • 9112008-01-11 11:06:02
Holnap du. 5-től az OE1 közvetíti A nürnbergi mesterdalnokokat a STOP-ból. Részetek itt
Dorothea Röschmann • 162008-01-09 21:37:32
Dorothea Röschmann dalest a Musikvereinban január 29.-én és 31.-én
Zongorán kísér Graham Johnson.
Műsor
Franz Schubert
"Ellens Gesang I", D 837 ("Raste Krieger, Krieg ist aus")
"Ellens Gesang II", D 838 ("Jäger, ruhe von der Jagd")
"Lied der Anne Lyle", D 830
"Ellens Gesang III", D 839 ("Ave Maria")
Robert Schumann
"Frauenliebe und Leben", op. 42
Gustav Mahler
"Das irdische Leben"
"Wo die schönen Trompeten blasen"
"Lob des hohen Verstands"
Hugo Wolf
"Nimmersatte Liebe"
"An eine Äolsharfe"
"Erstes Liebeslied eines Mädchens"
"Denk´ es, o Seele!"
"Im Frühling"
"Gesang Weyla`s"
"Begegnung"
Opernglas, avagy operai távcső... • 152402008-01-09 21:08:36
Hát érik még meglepetések az embert. Egy kis adalék a zenei műveltségünkhöz.:-) Lehet, hogy musical is készült belőle, de mi nem tudjuk :-)))
Most csak az a kérdés, hogy merészkedjek-e el a moziba abban a reményben, hogy hátha a Csajkovszkij operáról van szó.
Esetleg valaki ismeri a filmet?
Opernglas, avagy operai távcső... • 152332008-01-09 17:15:10
Az Örökmozgó műsorában csemegézve ezt találtam pénteki napra (18.30).
(Idézem a port.hu-ról az ismertetőt:-)
"A pikk dáma (Pikovaya dama)
színes feliratos szovjet musical, 107 perc, 1960
rendező: Roman Tyihomirov
szereplő(k):
Oleg Sztrizsenov (Herman)
Olga Kraszina (Liza)
Jelena Polevickaja (Az öregasszony)
Valentyin Kulik (Yeletsky)
Irina Gubanova (Polina)
Vagyim Medvegyev (Tomsky)"
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 5802008-01-09 10:32:18
Én is szívesen tenném, de a UPC-nél a Mezzoval ki is merült a kulturális csatornák választéka. :-(((
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 5782008-01-08 23:40:59
Azoknak a szerencséseknek, akiknek van 3SAT-juk:
Samstag, 12. Jänner 2008
3sat, 20.15 Uhr

Manon
Oper von Jules Massenet
Es singen und spielen Chor und Orchester der Wiener Staatsoper unter der Leitung von Bertrand de Billy
(In französischer Sprache mit deutschen Untertiteln)

Aufzeichnung aus der Wiener Staatsoper, 2007

Manon Lescaut: Anna Netrebko
Des Grieux: Roberto Alagna
Lescaut: Adria Eröd
Chevalier Des Grieux: Ain Anger
Guillot de Morfontaine: Michael Roider
Poussette: Simina Ivan
u.a.
Inszenierung: Andrei Serban

>>> Um 19.20 zeigt 3sat auch eine Dokumentation rund um diese Manon-Produktion.
Milyen zenét hallgatsz most? • 137852008-01-07 14:59:16
Nálam még mindig Britten:
Sinfonia da Requiem
City of Birmingham Orchestra
Vez: Simon Rattle
Mezzosoknak! • 2852008-01-07 13:12:41
A 2004-es Opera Today-ben egy cikk róla angolul. Ingyenes regisztráció szükséges a teljes cikk elolvasásához.
Mezzosoknak! • 2842008-01-07 13:08:31
Robert Carsen 1954-ben született Torontóban.
Franciául tudóknak itt egy interjú vele.
Milyen zenét hallgatsz most? • 137822008-01-07 10:37:19
Britten: Spring Symphony, Op 44
Mary Dunleavy (soprano)
Susanne Mentzer (mezzo-soprano)
John Mark Ainsley (tenor)
San Francisco Symphony Chorus
San Francisco Symphony
Robert Spano (conductor)
Milyen zenét hallgatsz most? • 137802008-01-07 10:07:01
Britten
Simple symphony for string orchestra
English Chamber Orchestra
Benjamin Britten, conductor
Milyen zenét hallgatsz most? • 137772008-01-06 19:26:55
Én ezelőtt több mint két évvel láttam Bécsben egy Billy Budd-ot, akkor akkor kedveltem meg Brittent. Éppen Bécsben voltam egy konferencián, így hát Keenlyside miatt elmentem az operába. Aztán a kíváncsiság rávitt a Zhe Red Cockatoo c. cd megvásárlására másik kedvencem, Bostridge miatt. :-)
A Britten-maratont holnap folytatom, most egy kis könnyebb "menüt" választok zene nélkül, de továbbra is angolt: "The Scarlett Pimpernel" csodálatos BBC angollal.
Milyen zenét hallgatsz most? • 137742008-01-06 18:18:21
És még egy Britten mára: az előzőhöz képest 9 évvel későbbi Serenade - Ian Bostridge, Radek Baborák, Berliner Philharmoniker, Simor Rattle + Les illuminations és Nocturne
Milyen zenét hallgatsz most? • 137722008-01-06 16:16:22
Britten:
Serenade for tenor, horn and strings - Bamberger Symphoniker, vez: Ingo Metzmacher, Ének: Ian Bostridge, Kürt: Marie Luise Neunecker
Our Hunting Fathers, O Waly, Waly, Oliver Cromwell - Britten Sinfonia, Vez: Daniel Harding, Ének: Ian Bostridge
Ildebrando D’Arcangelo • 1492008-01-06 16:13:01
Április 6,9,12,14 STOP
Milyen zenét hallgatsz most? • 137702008-01-06 15:11:21
Britten: The Canticles; Folk Song Arrangements
Ian Bostridge, David Daniels, Christopher Maltman, Julius Drake, ALine Brewer, Timothy Brown
Milyen zenét hallgatsz most? • 137682008-01-06 12:45:00
Ma Britten napot tartok. Kezdetnek legkedesebb Britten cd-m:
The Red Cockatoo, The Holy Sonnets of John Donne and other songs
Ian Bostridge - Graham Johnson
(Hyperion)
Diana Damrau • 1802008-01-06 12:24:35
Pedig a többiek legalább olyan remekművek, mint az említett kettő.
Diana Damrau • 1792008-01-06 12:23:56
Szerintem a dalest műsora is remek. Mindig nagyon változatos, és mégis egységes, kiegyensúlyozott műsorral lép fel.
Mezzosoknak! • 2712008-01-06 12:18:15
Kőolajfinomító ide vagy oda, én élveztem az előadást. Carsent kedvelem bizarr ötletei ellenére is. Amit eddig láttam tőle, lehet, hogy vitára ad okot, de mindig logikus és következetes volt.
Diana Damrau • 1752008-01-05 20:57:11
Aki látni-hallani szeretné élőben, március - áprilisben csak a "szomszédba" kell kiugrania:
STOP, Márc. 27, 31, ápr. 4
Strauss: Ariadne auf Naxos (Zerbinetta)

Musikverein, Brahms-Saal
2008. ápr. 6 és 8
Diana Damrau, Sopran
Stephan Matthias Lademann, Klavier

Samuel Barber: "Mélodies Passagères", op. 27
Richard Strauss: "Mädchenblumen". Vier Lieder nach Texten von Felix Dahn, op. 22
Iain Bell: "Daughters of Britannia"
Alban Berg: Sieben frühe Lieder Sieben frühe Lieder
Richard Strauss:
"Ich schwebe", op. 48/2
"Die Nacht", op. 10/3
"Ständchen", op. 17/2
"Schlagende Herzen", op. 29/2
"Morgen", op. 27/4
"Muttertändelei", op. 43/2
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 206192008-01-05 20:29:26
Én meg azt hittem, hogy amíg nem voltam itthon, ezt is bevezették.:-)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 206132008-01-05 17:45:16
Olyan szempontból gondolom érdekesnek, hogy a munka sokrétű, eltérő jellegű, nem mérhető egzakt módon. Sohasem dolgoztam művészeti intézményben/-nek, úgyhogy csak tippelek. De lehet, hogy tényleg csak kívülről tűnik bonyolultabbnak, mint pl. egy szolgáltató cég esetében.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 206102008-01-05 17:22:14
Szép kis szakmai kihívás egy operaháznak kialakítani a teljesítményértékelési rendszerét :-)))
Wagner • 9092008-01-05 17:08:44
Na ez a link nem sikerült.Még egyszer
Wagner • 9082008-01-05 17:07:34
Utánanéztem a Tannhäusernek. Elnézést, én nem voltam jól informált :-(. A bemutató 2007 márciusban volt Tokyo-ban. Akkor is Gould énekelte a címszerepet. [url]http://www.tokyo-opera-nomori.com/eng/archive/2007/index01.html,Íme néhány fotó[/url] az előadásról.
Milyen zenét hallgatsz most? • 137622008-01-05 12:31:15
Mack the Knife - Songs of Kurt Weill
Lotte Lenya, Bertold Brecht, Gertrude Lawrence, Walter Huston, Danny Kaye, Louis Armstrong stb.
Zongora: Kurt Weill, Emanuel Bay, Cy Walter Hegedű: Jascha Heifetz
(1929-1956) Naxos Nostalgia
Don Giovanni • 1602008-01-04 23:25:40
Ezt a Don Giovanni-t én is láttam élőben. Azóta nem néztem meg a felvételt, de hamarosan sort kerítek rá. Kíváncsi vagyok, mennyire értékelem át az előtt másfél évi véleményem a felvétel láttán. De maga az előadás nem tett rám különösebb hatást. Bár kétségtelen, hogy Kusej rendezésben vannak zseniális ötletek, és néhány remekbeszabott jelenet, egészében én mégis egy kicsit túlcizelláltnak és agyonértelmezettnek találtam.
Diener Elvirája nekem nagyon tetszett hangilag is, szerepformálásában is. Schäfer kissé halovány Anna volt, főleg a fergeteges Cherubino után (de gondolom, két ennyire különböző szerepet nehéz hasonló intenzitással hozni egymás után).
A férfiak közül D'Arcangelo és Pisaroni egészen kiemelkedők voltak. Hampson teljesen hihető figurát formált, de hangilag nem győzött meg (pl. a szerenád második szakasza elég vérszegény volt). Beczala volt az eddigi egyetlen Ottavio, akit nem találtam "pipogya, érdektelen fráternek", de gondolom, ez nemcsak az ő érdeme, hanem a rendezőé is.
Diana Damrau • 1712008-01-04 23:11:11
Rémesnek éppen nem nevezném :-)
Ez Maazel operája, az 1984, 2 éve volt a bemutatója Londonban, Keenlyside énekelte a főszerepet. (lehet is látni a felvétel vége felé)
Milyen zenét hallgatsz most? • 137602008-01-04 23:09:17
Csajkovszkij: A pikk dáma (Bolsoj) DVD
Herman - Vladimir Atlantov
Lisa - Tamara Malaskina
Jeleckij - Jurij Mazurok
Grófnő - Jelena Obrazcova
vez: Jurij Szimonov
Wagner • 9042008-01-04 23:00:34
A 2007. dec. 6.-i bemutatót 2008. február 9.-én este közvetíti a France Musique rádió.
Wagner • 9032008-01-04 22:58:27
Tannhäuser, Párizs, Opéra Bastille

Az előadás a párizsi, barcelonai és tokiói operaházak közös produkciója, de december elején volt a bemutatója Párizsban, elég mostoha körülmények között, mert a bemutatót csak részben szcenírozott változatban tudták megtartani (a színpad közepén volt egy hárfa, az énekesek pedig kosztümben énekeltek) a technikai személyzet sztrájkja miatt. Ezzel párhuzamosan, a rendező, Robert Carsen másik párizsi rendezése is a sztrájk áldozata lett az Opéra Garnier-ban, de az legalább felújítás volt. A mostoha körülmények ellenére a közönség nagy ovációval fogadta az előadást. Teljes előadásra csak két héttel később került sor. A rendezés fogadtatása vegyes volt, brávózás és búzás egyaránt. A francia komolyzenei fórumom két hétig folyt a vita ennek kapcsán.
Szerencsére, én már teljes értékű előadást láttam, és a csapat is összerázódott már akkorra, így igen kiegyenlített színvonalú volt az egész előadás.
A szereposztás:
Tannhäuser – Stephen Gould
Elisabeth – Eva-Maria Westbroek
Venus – Béatrice Uria-Monzon
Wolfram – Matthias Goerne
Hermann – Franz Josef Selig
Walther – Michael König
Vez: Pierre Vallet

Azt értem, hogy a konzervatív része a közönségnek miért búzta ki a rendezést (sőt olyan vélemények is voltak, hogy jobb lett volna, ha koncertszerű marad, mert a rendezés tönkretette az előadást), de egyetérteni nem tudok velük. Carsen világi szempontból közelíti meg a tematikát: a kora által meg nem értett, el nem fogadott és kiközösített művészt helyezi a középpontba. Tannhäuser festőművész, aki aktot fest Vénuszról, amelyet Hermann galériájában rendezett versenyen mutat be. A többiek festményei megfelelnek a társadalmi elvárásoknak, a kor ízlésének, de az övé mélységes felháborodást és elutasítást vált ki.
A harmadik felvonásban Vénusz és Erzsébet együtt nyújtják át Tannhäusernek az ecsetet a megbocsátás jeléül. Időközben a közízlés változott, és Hermann galériáját most számos modern festmény díszíti, amelyek között Tannhäuser képe központi helyre kerül.

Carsen igen következetesen vitte végig a gondolatot a szcenírozott nyitánytól az utolsó akkordig. A színpadkép nagyon esztétikus volt, kevés és egyszerű díszlettel, remek megvilágítással. Az első és harmadik felvonás a festő műhelye, a második rész egy galéria. Erzsébet a Csarnokária egy részét a zenekar előtt énekelte, a nézőtér félig ki volt világítva, ami teljesen azt a hatást keltette, hogy a közönség is része az eseményeknek. A nézőtér felett megvilágított matt fehér üvegtető és az ugyanolyan oldalsó oszlopok pótolták a színpadról hiányzó „csarnokot”. A rendező megdolgoztatta az énekeseket is becsületesen. Számára minden szereplő komplex személyiség, akit összetett kapcsolatok fűznek a többi szereplőhöz. És ezt az énekesek nagyszerűen érzékeltették.
Gould a hangban és alkatban ideális, mondhatni „sztereotip” Wagner-hős. (Szívesen megnézném Siegmundként vagy Siegfriedként.) Fantasztikus hangereje van, bírja szusszal, töretlen intenzitással az előadás végéig. És hangereje ellenére tud nagyon árnyaltan énekelni, és a pianói is szépen szólnak. Eva-Maria Westbroek finom, érzékeny, sugárzó és szenvedélyes Erzsébetet, hangja meleg, hajlékony és erőteljes. Béatrice Uria-Monzonnak ez volt az első jelentős Wagner szerepe. Szép hangszín, tiszta magasságok, nagyszerű színpadi alakítás. A mélyebb regiszterben azonban néha teljesen lefedte a zenekar. Matthias Goerne poétikus, szenvedélyes Wolfram, a daléneklés minden fortélyát megcsillogtatta az áriákban. Az Oh du mein holden Abendsternben a hatás fantasztikus volt. Kis rendezői segítséggel is, ennyire még egy előadáson sem érzékeltem Wolfram szenvedélyes szerelmét Erzsébet iránt és szenvedését.
A többi szereplő is nagyszerű volt, a kórus pedig fantasztikus.
Nem tudom, hogy az előző előadásokon Ozawa milyen volt (a fórumosok dicshimnuszokat zengtek róla), de asszisztense, Pierre Vallet kicsit lagymatagon indított, az első felvonás elég „vértelen” volt, de a második felvonástól már nagyon szépen, egységesen és árnyaltan szólt a zenekar.
Wagner • 9022008-01-04 22:57:15
A tavalyi évet nevezhetném "Wagner-évnek" is, mert ennyi Wagnert nem láttam 5 év alatt, mint tavaly. December 30-án Párizsban olyan Tannhäusert láttam, amely méltó zárása volt a Wagner-sorozatomnak: Tristan Ch. Franz-cal Berlinben, A Rajna kincse és A Walkür repetával a MüPá-ban, Az istenek alkonya Linzben Ch. Franz-cal és Hanna Schwarz-cal).
Következik a beszámoló:
Milyen zenét hallgatsz most? • 137112008-01-01 14:22:46
BUÉK mindenkinek!

Haydn: Die Schöpfung
Christine Schäfer, Michael Schade, Andreas Schmidt
Gächinger Kantorei Stuttgart
Bach-Collegiun Stuttgart
Vez: Helmuth Rilling
Milyen zenét hallgatsz most? • 136882007-12-28 22:51:50
Matthias Goerne: Áriák
Svéd Rádió Szimfonikus Zenekara
Vez: Manfred Honeck
Km.: Dorothea Röschmann

Mozart: Die Zauberflöte, Don Giovanni, Le nozze di Figaro
Wagner: Tannhäuser
Schumann: Szenen aus Goethes Faust
Humperdinck: Königskinder
Strauss: Ariadne auf Naxos
Korngold: Die tote Stadt
Berg: Wozzeck
Milyen zenét hallgatsz most? • 136862007-12-28 20:39:32
Kedves Sesto és Sphynx, kérlek, költözzetek emelkedett vitátoknak megfelelő topikba!!!

És hogy visszatérjünk a tárgyhoz:
Diana Damrau - Helmut Deutsch: Lieder
(Clara &Robert Schumann, Chopin, Liszt, Brahms stb.)
Angelika Kauffmann Saal, Schwarzenberg, 2006. szeptember 4
Milyen zenét hallgatsz most? • 136462007-12-28 12:09:20
Wagner: Tannhäuser
Elisabeth, Venus - Birgit Nilsson
Tannhäuser - Wolfgang Windgassen
Wolfram - D. Fischer-Dieskau
Hermann - Theo Adam
Berlini Deutsche Oper zenekara és kórusa
Vez: Otto Gerdes
Olvasói levelek • 51832007-12-24 14:46:33
Mindenkinek boldog, bekes Karacsonyt kivanok.
Milyen zenét hallgatsz most? • 135872007-12-20 18:37:00
Bryn Terfel: Simple Gifts
London Symphony Orchestra, vez: Barry Wordsworth
Közreműködnek: Simon Keenlyside, Aled John, John Williams, London Voices
Simon Keenlyside • 3152007-12-19 22:57:38
Holnap este az OE1 fél 8-tól közvetíti Simon Keenlyside bécsi dalestjét.

A 12.-i dalesten én is ott voltam. Kb. háromnegyed ház volt a Brahm teremben :-(
(Bécsben is megesik ez Karácsony előtt, nemcsak a MüPában.)

Az első részben Schumann Kerner-Lieder-jét énekelte. Kissé döcögösen indult. Énekes és zongorista mintha nem lettek volna teljesen azonos hullámhosszon. Pedig Malcolm Martineau remek kísérőzongorista, és elég gyakran koncerteznek együtt.
Hihetetlen, hogy egy ennyire tapasztalt művész, mint Keenlyside úgy izgul egy dalesten, mint egy iskolás az első koncertjén. Talán ennek is tudható be a kezdeti tétovázás. Folyamatosan tördelte a kezét, jött-ment a zongora körül, nem találta a helyét. Rá is ment az első három dal. (Ismerősök szerint a 10.-i dalesten az egész Schumann ciklus.)
Az Erste Grün-től már rendben volt minden, innen már csak felfele ívelt az előadást. A csúcspont természetesen a dalciklus, azt hiszem, legnehezebb dala volt, a Stille Tränen, ahol Keenlyside megcsillogtatta legato-technikáját.

A második részben Schubert válogatott dalai szóltak. Ezekkel a dalokkal Keenlyside még egyszer sem okozott csalódást nekem. E dalok között a Prometheus volt a csúcs.

Az emeleten ültem, majdnem a színpad felett, szemben a zongoristával. Külön élmény volt látni a zongorista arcát és felfedezni az apró jelzéseket, amiket az énekes felé küldött. Ez már régen nem a "kísérőzongorista" kategória, aki megkérdezi „Bocs, nem voltam túl hangos?”

A közönség tombolt a végén, meg is jutalmaztak minket 4 Schubert ráadással.
Milyen zenét hallgatsz most? • 135862007-12-19 22:33:27
Fritz Wunderlich: Sacred Arias
(Bach, Händel, Haydn, Verdi)
Milyen zenét hallgatsz most? • 135852007-12-19 21:57:26
Angela Gheorghiu: Mysterium
Sacred Arias
Milyen zenét hallgatsz most? • 135152007-12-13 22:35:49
Schumann: Kerner-Lieder
Thomas Hampson - Geoffrey Parsons
Milyen zenét hallgatsz most? • 135142007-12-13 21:34:37
Schumann: Kerner-Lieder op.35
Simon Keenlyside - Graham Johnson
Milyen zenét hallgatsz most? • 135132007-12-13 19:54:58
Remélem, ilyen hibákat máskor is elkövetek:-))

Hogy a hangulat megmaradjon:
Fritz Wunderlich: Sacred Arias (Händel, Bach, Verdi, Haydn)
Milyen zenét hallgatsz most? • 135092007-12-13 18:50:30
:-)))) Ugyanaz szól nálam is.
Milyen zenét hallgatsz most? • 134952007-12-09 23:58:06
Händel: Rodelinda
Vez. Patrick Summers.
Km. a Metropolitan Operaház Zenekara és Énekkara (karig. Raymond Hughes)

Rodelinda - Renée Fleming
Eduige - Stephanie Blythe
Bertarido – Andreas Scholl
Unulfo - Christophe Dumaux
Grimoaldo - Kobie van Rensburg
Garibaldo - John Relyea
New York-i Metropolitan Operaház
2006 május1
Milyen zenét hallgatsz most? • 134942007-12-09 21:50:59
Jót tesz a lelkemnek és az agyamnak egyaránt :-), ha már nagyon utálom a munkám :-(. Valószínű, más művek is sorra kerülnek ma éjszaka, mert kénytelen vagyok fehér éjszakát rendezni. Bár szívesebben megnéztem volna a Giulio Cesare dvd-t Schollal.
Milyen zenét hallgatsz most? • 134922007-12-09 21:26:34
Handel: Theodora
Theodora ...... Geraldine McGreevy
Irene ...... Anne Sofie von Otter
Dydimus ...... Stephen Wallace
Septimius ...... Paul Agnew
Valens ...... Matthew Rose
Orchestre et Choeur du Concert d'Astrée
vez: Emmanuelle Haïm
Milyen zenét hallgatsz most? • 134882007-12-09 19:13:40
Händel: Giulio Cesare in Egitto
Giulio Cesare ...... Andreas Scholl
Cleopatra ...... Rosemary Joshua
Cornelia ...... Sonia Prina
Sesto ...... Alice Coote
Tolomeo ...... Franco Fagioli
Achilla ...... Mario Cassi
Curio ...... Renaud Delaigue
Mireno ...... Damien Guillon
Les Talens Lyriques
Vez: Christophe Rousset
Ildebrando D’Arcangelo • 1292007-12-06 23:48:05
Az remek kis előadás. Skovhus az egyetlen zavaróan rossz benne. (pedig én nagyon kedveltem régebb). A bemutatóra is Gerard Finley-t kellett volna hívni Grófnak. Igaz, első látásra a rendezést elég bizarrnak találtam. De fokozatosan megkedveltem. Bár még mindig van benne néhány dolog, amit nem értek vagy nem érzek helyénvalónak.
D'Arcangelo nagyon jó Figaro, és Netrebkoval remek párost alkotnak.
Simon Keenlyside • 3142007-12-06 23:02:10
Simon Keenlyside Bécsben jövő héten: 10.-én és 12.-én a Musikvereinben Schubert - Schumann dalest Malcolm Martineau-val.
Műsor:
Robert Schumann: Zwölf Lieder nach Gedichten von Justinus Kerner, op. 35
Franz Schubert
"Der Wanderer an den Mond", D 870 "Der Wanderer an den Mond", D 870
"An den Mond in einer Herbstnacht", D 614
"An die Leier", D 737
"Geheimes", D 719
"Blondel zu Marien", D 626
"Prometheus", D 674
"Der Wanderer"
"Daß sie hier gewesen", D 775 "
"Die Sterne", D 176
"Im Walde", D 708
Ildebrando D’Arcangelo • 1262007-12-06 22:54:19
Le nozze di Figaro, Salzburg 2006
Milyen zenét hallgatsz most? • 134582007-12-05 21:17:54
Dorothea Röschmann
Schumann: Frauenliebe und -leben
Wigmore Hall, 2007
Milyen zenét hallgatsz most? • 134332007-12-03 20:26:05
Bo Skovhus - Helmut Deutsch
Wolf és Korngold: Eichendorff-Lieder
Milyen zenét hallgatsz most? • 134322007-12-03 19:52:15
Hugo Wolf: Goethe-Lieder
Concertgebouw Orchestra
vez: Ricardo Chailly
Ének: Matthias Goerne
Milyen zenét hallgatsz most? • 134082007-12-02 20:21:50
Én a Jacobs-félét néztem ki magamnak már jó ideje. Csak egyszerre mindent nem lehet megvásárolni :-(((
Már csak 10 nap, aztán megyek Bécsbe. Addig csak nem vásárolják fel az összest :-))
Milyen zenét hallgatsz most? • 134042007-12-02 19:47:46
Különben a Croesus-szal pórul jártam, mert rádióból vettem fel, és nem volt időm visszahallgatni. Ma derült ki, hogy csak az első felvonás felvétele sikerürt :-((
Milyen zenét hallgatsz most? • 134032007-12-02 19:45:48
Tudom, hogy Röschmann énekel, sőt, ha nem tévedek, Scholl is, de még nincs meg. Már kerestem boltokban. Valamerre fellelhető Budapesten?
Milyen zenét hallgatsz most? • 134022007-12-02 19:34:34
Venice Baroque Orchestra
vez: Andrea Marcon
Salzburger Festspiele, August 2007

1. Vivaldi: Concerto in C, RV 114
2. Vivaldi: Concerto in G, RV 146
3. Handel: Se pieta di me non credi (Giulio Cesare)Christine Schafer
4. Vivaldi: Concerto in D for lute, RV 93
Ivano Zanenghi (lant)
5. Handel: Ombre pallide (Alcina) Christine Schafer
6. Vivaldi: Cello Concerto in A minor, RV 419 Francesco Galligioni (cselló)
7. Vivaldi: Cessata, O mai, cessata, RV 684 Andreas Scholl
8. Pergolesi: Stabat Mater
Christine Schafer
Andreas Scholl
Milyen zenét hallgatsz most? • 133992007-12-02 16:23:30
Keiser: Croesus
vezényel René Jacobs,
Akademie für Alte Musik
Croesus - Roman Trekel
Cyrus - Johannes Mannov
Elmira - Dorothea Röschmann
Atis - Werner Güra
Orsanes - Klaus Häger
Eliates - Markus Schäfer
Clerida - Salomé Haller
Solon - Kwangchul Youn
Jean-Baptiste Lully (1632-1687) • 832007-12-02 16:20:42
Szövegértéssel hogy állsz? Mert elég sok a Moliere szöveg benne.
Milyen zenét hallgatsz most? • 133972007-12-02 11:25:29
Roberto Alagna: Chants sacrés
Choeur & Orchestre du Capitole de Toulouse
Petits Chanteurs à la Croix Potencée
Vez: Michel Plasson
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Zenei Gyűjteménye

Cross Roads Duo:
Mészáros Zsófia (szaxofon), Miczinger Ilona (zongora)
IDA GOTKOVSKY: Brillance
TAKENO HARUHISA: Dance
PHILIP GLASS: Facades
CHIRSITAN LAUBA: Jungle
BARRY COCKROFT: Melbourne Sonata I.tétel

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti terem

"A doktori iskola billentyűs hallgatóinak koncertje"
DEBUSSY: Prelűdök, 2. kötet – 5. Hangafű; 6. Lavine tábornok – a különc; 11. Váltakozó tercek : Hotzi Panni (zongora)
DEBUSSY: En blanc et noir (Fehéren és feketén) : Hotzi Panni, Tihanyi Zsuzsanna (zongora)
DEBUSSY: Lindaraja : Tihanyi Zsuzsanna, Demény Balázs (zongora)
SCHÖNBERG: Hat kis zongoradarab, Op.19 : Németh András (zongora)
WEBERN: Négy darab, Op.7 : Varga Oszkár (hegedű), Németh András (zongora)
WEBERN: Három kis darab, Op.11 : Fejérvári János (cselló), Németh András (zongora)
BAZELAIRE: Fantáziadarab, Op.87 : Papp Tímea (hárfa), Vörös Elma Dóra (zongora)
RAVEL: a-moll trió : Javier López Jorge (zongora), Baksai Réka (hegedű), Morgane De Lafforest (cselló)

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Kruppa Vonósnégyes:
Kruppa Bálint, Osztrosits Éva (hegedű), Kurgyis András (mélyhegedű), Fejérvári János (gordonka)
STRAVINSKY: Három darab vonósnégyesre
DEBUSSY: g-moll vonósnégyes Op.10.
KODÁLY: I. vonósnégyes Op.2.

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Horti Lilla (szoprán)
Kelemen Kvartett: Kelemen Barnabás, Kokas Katalin (hegedű), Homoki Gábor (brácsa), Fenyő László (cselló)
PUCCINI: Krizantémok
SCHÖNBERG: 2. (fisz-moll) vonósnégyes, Op.10
BRAHMS: 1. (c-moll) vonósnégyes, Op.51/1

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Balázs János (zongora)
LISZT: Spanyol rapszódia
CHOPIN: 24 prelűd, Op.28 - válogatás
CHOPIN: Andante spianato és Nagy polonéz brillante, Op.22
RACHMANINOV: cisz-moll prelűd, Op.3/2
RACHMANINOV: Vocalise, Op.34/14
RACHMANINOV: b-moll szonáta, Op.36
19:00 : Szombathely
Bartók Terem

Óbudai Danubia Zenekar
vezényel: Hámori Máté
DEBUSSY: Előjáték az Egy faun délutánjához
STRAVINSKY: Orpheus – balett
SIBELIUS: Négy legenda

19:30 : Pécs
Pécsi bazilika

Virágh András Gábor (orgona)
Pécsi Művészeti Gimnázium és Szakgimnázium vegyeskara – művészeti vezető: Bontovics Jánosné Rába Mária
Pécsi Bazilika Mozart Kórusa – művészeti vezető: Szamosi Szabolcs
Szent Efrém Férfikar – művészeti vezető: Bubnó Tamás
vezényel: Bubnó Tamás
VIRÁGH ANDRÁS GÁBOR: Suite pour Orgue (2002)
(Prelude, Scherzo, Cantiléne, Final)
LISZT: Angelus! Prière aux anges gardiens (1882)
KODÁLY: Missa Brevis
A mai nap
született:
1913 • Tito Gobbi, énekes († 1984)
1925 • Luciano Berio, zeneszerző († 2003)
1931 • Szofia Gubajdulina, zeneszerző
1935 • Malcolm Bilson, zongorista
elhunyt:
1725 • Alessandro Scarlatti, zeneszerző (sz. 1660)
1799 • Karl Ditters von Dittersdorf, zeneszerző (sz. 1739)
1974 • David Ojsztrah, hegedűs (sz. 1908)