vissza a cimoldalra
2017-10-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59906)
Társművészetek (1214)
Kedvenc előadók (2813)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3847)
Haladjunk tovább... (205)
Momus társalgó (6052)
Milyen zenét hallgatsz most? (24975)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2273)
Kedvenc művek (141)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11180)
A csapos közbeszól (94)

A nap képe (1965)
Erkel Színház (8375)
Jonas Kaufmann (2135)
Lisztről emelkedetten (852)
Franz Schmidt (2924)
High Fidelity - beállt a jégkorszak? (541)
Opernglas, avagy operai távcső... (19853)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (301)
Történelem (473)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2365)
Gioacchino Rossini (987)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1116)
Élő közvetítések (6646)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1122)
Udvardy Tibor (167)
Bartók Béla szellemisége (214)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Alvaro
Leírás:
Honlap:
   


Alvaro (486 hozzászólás)
 
Marton Éva • 7142017-10-19 11:10:29

Én nem akarok, nem is tudok ebben a vitában részt venni, csak annyi megjegyzés: tudom, tudjuk, Marton Éva emberileg nem könnyű eset. De mégis, próbáljuk meg elválasztani a közéleti megnyilvánulásait a művészetétől. Ami utóbbit illeti, számomra Ő a XX. század második felének egyik legnagyobb operaénekese. 


Erkel Színház • 83012017-10-05 15:45:02

Nem ilyen minősíthetetlen produkciókkal kell megnyerni a fiatalságot a műfajnak... felháborító amit H.A tett... szomorúbb, hogy tehette...


Erkel Színház • 82892017-10-03 07:49:37

H. A. kiállt az elején (ettől a korábbi Operakaland előadásokon is rosszul voltam) , és azt mondta a Figaro házasságában nagy szerepe van a szexnek...és képzeljétek el fiatalok, ahogy szállnak a spermiumok....már ekkor el akartam indulni kifelé, de amikor Figaro "Non piú andrai" kezedetű áriája a végén "poposítva" szólalt meg, akkor kezdtem felemelkedni a székből...de még ekkor is maradtam... akkor szakadt el a cérna, amikor a Grófné azt mondta: az én férjem a legnagyobb strici... ekkor hagytam ott a nézőteret. H.A. az elején elmondta, Ő a Figarót a legnagyobb operának tartja... ha így van, mutathatott volna némi tiszteletet iránta, és a szerzője iránt... Gondoltam, ezt neki is megírom, de rájöttem, semmi értelme..szerinte a fiatalokat így kell operakedvelővé nevelni.... szerintem viszont nem.... másképpen látjuk a világot.... sajnos neki jogában állt ezt a gyalázatot megtenni, nekem és a tanítványaimnak pedig, hogy ne nézzük.... csak azokat sajnálom nagyon, akik mondjuk először jártak operában... és azt gondolták, valóban ilyen lehet minden előadás... egy intézmény, ami mondjuk olyan világszínvonalú előadásokat tud produkálni mint a Karmeliták párbeszéde, vagy az Árnyék nélküli asszony az elmúlt évadban ezt hogyan engedheti meg magának... ez az igazgató felelőssége is.... 


Erkel Színház • 82852017-10-02 21:08:59

és nem mondják, hogy ilyen szeméttel kell megnyerni a fiatalokat a műfajnak...az én tanítványaim el voltak képedve, hogy ilyen darabot akarnak a torkukon lenyomni....


Erkel Színház • 82842017-10-02 20:58:58

Az opera műfajának megcsúfolása, ennek a csodálatos operának a meggyalázása volt a mai Figaro 2.0....a csoportommal kollektíven otthagytuk az első rész után... H.A. biztos nagy művésznek hiszi magát.... de amit tett az merénylet a műfaj ellen....


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38312017-09-21 08:38:07
Érzek ebben némi nagyképűséget, hogy Pavarotti nevével hirdetik a koncertet... szerintem a művésznőnek lassan meg kellene fontolnia a visszavonulást...az Erkel Színház 3. sorában tavaly már nem hallottam...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597332017-09-19 15:34:59
Most olvastam a Figaro 2.0 című dologról, mert az Operakaland keretében látható lesz... rossz érzésem van ezzel kapcsolatban. H.A. munkája, gondolom már megint egy kísérlet arra, hogy megszerettessék a fiatalokkal a műfajt... szerintem tökéletesen jó az ahogyan Mozart és da Ponte megírta...de úgy látszik van, aki veszi magának a bátorságot, hogy átalakítsa....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597302017-09-19 12:58:29
Úgy gondolom, Ókovács Szilveszter főigazgatói működése összességében pozitív, de ezt pl. nem tudom ép ésszel megérteni, hogy miért kell a Triptichont részekre szedni... állítólag hosszú... akkor szedjék szét mondjuk a Don Carlost, a Lohengrint, vagy az Aidát is... egyik sem hosszabb mint a 3 darab egy estén... részlet a főigazgató úr origon megjelent írásából :"Azt vettük észre, hogy valamiért nem megy jól a produkció előzetes értékesítése az Erkel hatalmas nézőterén. Ha Puccini neve már nem garancia, az nagy baj volna (nem gondolom így), de mégis, milyen nevet adjunk a műnek, ha a szerzője így nevezte el? Ugyanakkor az tény, hogy már úgy látjuk, hogy szemben a száz év előtti ember türelmével, figyelmével, ma sok egy estére három történet három órája, plusz két hosszú szünet, közte az óhatatlan átdíszítésekkel. Ezért inkább 2-2 egyfelvonásost adunk, a Gianni Schicchi, mint a legnépszerűbb rész fix, előtte a Köpenyt és az Angelica nővért váltogatjuk az öt előadásban. Puccini az akkortájt felcsapó egyfelvonásos-őrület miatt írta ezt a hármast, de ritka erős művek születtek, én pedig nagyon bízom az előadásunkban. Meg az eladásunkban is." Lehet , én vagyok elfogult, lévén az egyik kedvencem a Triptichon, és nagyon örülök, hogy kiváló előadókkal itthon is meghallgathatom. Volt szerencsém februárban kifogni egy olyan péntek estét, amikor egyben ment a 3 darab.
Erkel Színház • 82402017-09-17 21:17:58
Kár....még nagyon fiatal....még mennyi nagy szerep előtte lehetne...reméljük csak ideiglenes hangi válság(?)áll fenn...
Erkel Színház • 82362017-09-17 20:09:33
Én nagyon nagy ígéretnek láttam M.L - t... :( amúgy ami a fórumozást illeti, szerintem a legbecsületesebb az lenne, ha mindenki vállalná a nevét... könnyű osztani egymást álnév mögül...
Erkel Színház • 82242017-09-17 18:39:24
Molnár Leventét a Figaró Grófjaként hallottam 3 éve. kiváló volt, szép színű nagy hangon énekelt. Nem osztom azokat akik jelentéktelen hangnak tartják, mert ez egyszerűen nem igaz. Szomorúnak tartanám, a ilyen fiatalon máris a hangi hanyatlás jeleit mutatná.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28422017-09-07 11:43:48
Lényegesen közelebb áll a hangi karaktere Aidához és Maddalenához mint Netrebkoé... Netrebko úgy tért át a drámai szoprán szerepkörre, hogy erre az adottságai messze nem predesztinálják.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28402017-09-07 08:52:24
A lemondás veszélye mindig benne van... de inkább vállalom. Kinek a pap kinek a papné... nekem ők...
Erkel Színház • 81472017-09-07 08:06:44
Szeretném felhívni a kedves fórumtársak figyelmét, hogy programütközés miatt eladóvá vált 2 db jegyem az Erkel Színház Bánk bán előadására szeptember 15 - én, péntek estére. A jegyek a 7. sor közepére szólnak, 7500/db. Aki esetleg érdekelne, kérem jelentkezzen. Tudom, hogy ez a fórum nem jegyeladásra való elsősorban, de hátha valaki szeretne elmenni...
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28372017-09-07 07:50:10
Egyszer volt már ilyen, hogy jegyet kínáltam eladásra és akkor többen nehezményezték, hogy ez nem a vatera...ezért szabadkoztam... hogy miért Bécsben nézem? Mert Kaufmannt nem lehet J.E - hez hasonlítani, Harterost pedig kiváló énekesnőnek tartom, mindehhez Otto Schenk pazar, korhű rendezése. Már volt szerencsém látni korábban a darabot Bécsben, Norma Fantinivel és a megboldogult Johan Bothával
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28302017-09-06 14:58:42
én , ha választani lehet, inkább 2018 áprilisában fogom megnézni Bécsben a Chéniert Kaufmannal és Harterosszal, Otto Schenk szép, klasszikus rendezésében.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596982017-09-06 14:42:03
Elnézést, tudom,nem ez a legmegfelelőbb hely a dologra, de eladóvá vált 2 db jegy az Erkel Színház Bánk bán előadására szeptember 15 - én estére. 7. sor közepére szólnak. Ha esetlegesen érdekelne valakit, kérem privátban jelezze nekem.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28292017-09-06 14:39:11
Elnézést, tudom,nem ez a legmegfelelőbb hely a dologra, de eladóvá vált 2 db jegy az Erkel Színház Bánk bán előadására szeptember 15 - én estére. 7. sor közepére szólnak. Ha esetlegesen érdekelne valakit, kérem privátban jelezze nekem.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28202017-09-04 18:04:09
Richard Bonynge kiváló karmester, sokat tett a bel canto operák újrafelfedezéséért.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28192017-09-04 18:04:07
Richard Bonynge kiváló karmester, sokat tett a bel canto operák újrafelfedezéséért.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28062017-09-03 11:59:10
én tavaly januárban a Turandot előadása után gondolkoztam erősen, hogy amúgy Kossuth - díjas tenoristánkat "kibúzzam"... minősíthetetlen volt az éneklése....amúgy maga az előadás világszínvonalú volt, az énekkarnak és a zenekarnak , és elsősorban Kovács Jánosnak köszönhetően...
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27942017-09-01 20:19:20
Én kíváncsi vagyok rá :)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27922017-09-01 19:36:25
Alvarez vagy Kaufmann mellett így nem tündökölhetne...a férje meg...én eléggé szégyenteljesnek találnám, ha a feleségem farvizén építenék karriert...
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27912017-09-01 19:31:28
Segített eldönteni a dilemmámat, hogy menjek e Bécsbe...Alvarez miatt mentem volna...úgy látszik már Bécsbe is benyomta... rohadtul nem érdekli szerintem, hogy a közönség többsége nem vevő az "urára"....
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27352017-08-28 19:39:10
Amúgy pl. Ambrogio Maestri sem éppen vékony alkat, de ilyen bariton nem szaladgál minden sarkon, és szükség van rá, szerintem nem nagyon mondják neki, hogy fogyjon le...más kérdés, hogy egészségtelen, de az már az Ő személyes ügye.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27342017-08-28 19:34:39
Azért az elsőnek mégis a hangnak kellene lenni...de lassan már az lesz utolsó...nagyon rossz irányba megy az operaéneklés..
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27122017-08-25 15:18:48
Hallottam Stuat Neillt tavaly márciusban az Erkel Színházban Radamest énekelni... hatalmas hőstenor, ilyen hang kell Radameshez. Mellesleg azon az estén Komlósi Ildikó szenzációs Amneris alakítása hatalmas sikert aratott. Az Eyvazovval kapcsolatban leírtakkal egyetértek...a felesége pedig nagyon felülértékelt... persze kivételes hang, de az igazi nagysághoz számomra valami hiányzik belőle...nekem kívül csil
log, belül üres...
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26992017-08-22 23:30:02
trotty karmester.... ezt nem kommenálnám... Én magam hallottam Netrebkot Bécsben mint Michaela... gyönyörű hangszínű lírai szoprán... de nagyon messze attól a hangtípustól amely azokhoz a szerepekhez szükségeltetne, amelyeket mostanában énekel...
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28662017-07-09 15:21:32
Agache nem basszbariton...marhaság...
Abbado – az ember • 1412017-06-27 09:33:02
vagy én értelmezem félre, amit a szerző "modern zene " alatt ért...
Abbado – az ember • 1402017-06-27 09:29:52
Nem hinném, hogy Abbado Mehtának köszönhette a karrierjét. De tény, hogy mindketten Bécsben tanultak és Hans Swarowsky osztályában életre szóló barátságot kötöttek. Karajan nem a Bécsi Szimfonikusok, hanem a Filharmonikusok vezénylésére hívhatta meg esetleg, bár inkább maguk a Filharmonikusok szokták meghívni, kivel szeretnének dolgozni. Alapvető tévedés, hogy a modern zenéért nem lelkesedett. Gondoljunk csak a bécsi igazgatósága alatt bemutatott Wozzeck és Lulu produkciókra, valamint a Wien Modern lemezre, amelyen Ligeti, Nono, Boulez, Rihm műveit vezényli a Bécsi Filharmonikusok élén. Saját bevallása szerint is fontosnak tartotta a XX. századi alkotásokat. Lehet vitatkozni arról is, vajon Karajan tényleg a nácik leghűségesebb karmestere volt - e....
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26362017-06-18 19:57:17
Olga Borodina és Ildar Abdrazakov sem mindig együtt léptek fel...amíg házasok voltak, sőt még Georghiu és Alagna sem....
Rost Andrea • 19322017-06-17 13:22:31
Tehát: énektanárnőm akkoriban Bende Zsolt növendéke volt a Zeneakadémián és mint élete egyik legnagyobb operai élményét említette Zempléni Mária alakítását.
Rost Andrea • 19312017-06-17 13:19:34
Énektanárnőm akkoriban Bende
Rost Andrea • 19302017-06-17 13:19:27
Énektanárnőm akkoriban Bende
Rost Andrea • 19292017-06-17 13:19:22
Énektanárnőm akkoriban Bende
Rost Andrea • 19282017-06-17 13:19:18
Énektanárnőm akkoriban Bende
Rost Andrea • 19272017-06-17 13:19:14
Énektanárnőm akkoriban Bende
Rost Andrea • 19262017-06-17 13:19:11
Énektanárnőm akkoriban Bende
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592342017-06-16 16:09:10
"Jonas Alber színpadias gesztusait sem nagyon valósították meg a zenészek." számomra ez a mondat értelmezhetetlen....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592332017-06-16 16:01:15
nyilvánvalóan nem lehet... karmesterfüggő... tavaly januárban Turandotot láttam Kovács János vezényletével és mind a zenekar mind az énekkar kiemelkedőt, véleményem szerint világszínvonalút nyújtott.De ebben nyilván a kiváló dirigensnek is volt szerepe. Nyilván más, amikor egy áriaestet kísérnek és más amikor egy komplet előadást játszanak.
Giacomo Puccini • 1122017-06-15 09:34:13
Remélem egyszer vége lesz a rendezők uralmának az operák világában... hol vannak ma már a Ponnellehez, Götz Friedrichez hasonló kaliberű alkotók... jómagam vállaltan a konzervatívabb táborhoz tartozom, számomra még a zenei minőség az elsődleges a színpadon. Persze, az ötletes, a szerző szellemiségét tiszteletben tartó, újító rendezéseket szívesen megnézem. Kiváncsian várom pl. az Álarcosbál jövő évadban esedékes új premierjét...(elsősorban Sümegi Eszter és Agache fellépését...)
Rost Andrea • 19182017-06-14 23:39:49
Elnézést,korábbi hozzászolásaibol látom,Ön is nagyra becsuli a muvésznöt...
Rost Andrea • 19172017-06-14 22:59:48
Ugy értettem,hogy az utobbi 25 év teljeitményei alapján véleményem szerint a legkiválobbak között a helye a saját szerepkörében. Fuggetlenul attol,hogy en nondjuk Toscaként el tudom e képzelni.Ön nyilván nem kedveli Öt,de azért joindulatubban kellene hozzáállni a dologhoz.
Rost Andrea • 19152017-06-14 21:28:22
Neki már kész az életműve, megteheti....ne nézze hallgassa, akinek nem tetszik...
Rost Andrea • 19132017-06-14 20:42:25
Isten éltesse a Művésznőt előre is születésnapján :)

https://www.youtube.com/watch?v=WVv7VWFDl7g
Rost Andrea • 19122017-06-14 20:33:32
Nem veszíthet semmit. Amúgy nagyon kedvelem, saját szerepkörében kb. 1994 - 2004 között egyike volt a legjobbaknak a világon. Csodálatos technikája van és nagyon igényes minden szerepében.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592222017-06-14 16:54:19
2012 - ben Bécsben mint Fülöp király láttam a most futó rendezés premierjén, és sajnos hangilag nem győzött meg. Inkább basszbariton, mint basszus hang. De a kilencvenes évekbeli teljesítménye azért más volt. Veszített azóta a volumenből, hangszíne világosabb lett.
Rost Andrea • 19062017-06-14 12:52:43
szerencsésebb lett volna a "jelentős" jelző
Rost Andrea • 19052017-06-14 12:52:36
szerencsésebb lett volna a "jelentős" jelző
Giacomo Puccini • 602017-06-07 14:46:46
Értelmetlen a művek, operák korszerűségéről beszélni...a remekművek, márpedig a Butterly az, mindig aktuálisak. Akik most ágálnak ellene, valószínűleg nekik még nem okozott katarzist a mű...vagy nem látják az értékeit.... kezd elegem lenni a mai divatokból, amelyek és akik minden régebbi értékel meg akarnak semmisíteni....
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26052017-05-12 17:07:38
Számomra nem ördög, csak felülértékeltnek tartom
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26032017-05-12 15:16:05
egyetértek
Jonas Kaufmann • 19032017-05-12 11:39:15
Nem értek egyet azzal, ahogy a kis szerepeket éneklő "comprimario" énekesekről vélekednek többen...igenis fontos szerepük van előadásokban...egy Sekrestyés, Spoletta pl. egy jelenet hangulatát is meghatározhatja... Ne felejtkezzünk el az olyan nagy legendás comprimariokról mint Italo Tajo, Henz Zednik,Michel Sénechal, Piero de Palma... persze, nem ők kapják a legnagyobb ovációt, és természetes, hogy a Toscában mondjuk Scarpia meghatározóbb, de ők is az együttes fontos részei
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26012017-05-12 11:32:58
Az meg egyenesen visszataszító, hogy a férjét, ezt a középszerű énekest benyomja már a Metropolitan gálaestjére is...
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26002017-05-12 11:31:48
Netrebko hiába gyönyörű hang és attraktív nő, hiányzik belőle az a plusz számomra ami régi nagyokban megvolt...a szereppel való azonosulás, a mélyen átélt alakítás...szóval nekem felületes...csillog, de nincs mögötte semmi... hiányzik az az élmény, ami pl. számomra Gheorghiu minden egyes megszólalását élménnyé teszi... hangsúlyozom, ez az én véleményem...amúgy élőben is láttam, 2010- ben Bécsben, mint Michalea...
Marton Éva • 6822017-05-04 14:40:45
Elérhető youtube - on a teljes felvétel
Marton Éva • 6772017-05-04 08:05:20
https://www.youtube.com/watch?v=IrqkHFq0SZo Ring, Chicago, 1993
Marton Éva • 6762017-05-04 07:47:54
1993 - ban Chicagoban énekelte a Ringet Zubin Mehta vezényeltével, James Morris volt Wotan. Ezt megelőzően lemezre énekelte Brünhildét Bernard Haitink vezényeltével, '91 - ben (EMI)
Marton Éva • 6732017-05-03 19:02:20
Az METes Trubadúr 1988 - as...16 év egy énekes életébetén az nagyon sok idő...a hang változik... anno 1975- ben a Scalában is ezzel a szereppel debütált... Zajick Azucenaként nekem sem tetszik, igaz volt amiben aztán tetszett, pl. Amnerisként Domingo és a csodálatos Aprile Millo oldalán, szintén a METből...
Marton Éva • 6702017-05-03 16:10:32
az a Trubadúr nekem is megvan...szerintem itt már "nehéz" a hangja Leonorához...szerencsére van a 80-as évekből Hamburgból egy Trubadúr Bonisollival, Martonnal, Obrazcovával, Cappuccillivel...abban szeretemm
Marton Éva • 6692017-05-03 16:07:36
itt olvashatunk a MET-es tervekról, és amik meghiúsultak...http://www.nytimes.com/1989/08/19/arts/eva-marton-cancels-at-met-opera.html
Marton Éva • 6682017-05-03 16:07:24
itt olvashatunk a MET-es tervekról, és amik meghiúsultak...http://www.nytimes.com/1989/08/19/arts/eva-marton-cancels-at-met-opera.html
Marton Éva • 6662017-05-03 16:02:46
Úgy tudom, a DG akarta Behrenst, mert a Ringet kiadták aztán videón...mint azt mindenki megláthatta...anno a New York Times archivumában olvastam,hogy lett volna Macbeth a METben, Brusonnal, Martonnal, Sinopolival... aztán nem lett mégsem...érdekes amúgy, hogy az első Izoldáját is csak 2000- ben énekelte...
Marton Éva • 6642017-05-03 13:05:23
Én sok interjúban hallottam Domingoról beszélni, nem volt ellenséges, vagy rosszindulatú vele..legalábbis ott nem... tudomásom szerint az utolsó közös produkciójuk a MET - beli Turandot volt, ahol együtt éneklték a premiert 1987 - ben. Először a 70'es évek elején énekeltek együtt Frankfurtban a Végzet hatalméában, majd '75 - ben Münchenben Tosca (Milnes volt Scarpia)...aztán még sok sok előadás...Manon Lescaut, Aida, Tosca (a youtubeon fent van a manilai előadás 1979 -ből valamint a '82 - es produkció a Teatro Colonból...szerintem inkább arról lehet szó, hogy Marton 1990- ben összeveszett Levine - al, és minden eltervezett szerepet visszaadott (köztük Lady Macbethet és Sentát is...) Domingo pedig akkoriban is rengeteget énekelt a METben...talán csak elkerülték egymást...Marton aztán 97ben tért vissza a Turandottal, és végül '99 novemberében egy Kristján Johanssónnal és Juan Ponsszal énekelt Toscával búcsúzott a MET -től
Sass Sylvia • 3722017-03-16 17:55:19
Sass Sylvia...végre megkapta,ideje volt
Simándy József - az örök tenor • 3622016-10-01 03:05:12
Simándy József egy kiváló énekes volt, de messze nem világhírű... persze a tisztelgés miatt jól hangzik... két magyar tenorista volt, aki valóban világhírű: Ilosfalvy Róbert, és még inkább Kónya Sándor...
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 22472016-09-20 07:28:25
Erős túlzás, hogy Carrerast a betegség teljesen tönkretette..még a 90 es években is drámai, sötét, sűrű hangon szólaltak meg előadásai, iga a magasságai már nem voltam meg, vagy erősen forszírozottan. Nemrég hallgattam egy 1977 es Bohéméletet Bécsből vele, Karajan vezényelt, Rodolphe - ot mámorító szépséggel énekelte... aki csak a betegsége utáni időkből, és a Három Tenor koncerteről ismeri, fogalma sem lehet, mit tudott fénykorában...
Pantheon • 17842016-08-22 12:07:49
Megdöbbentő és szomorú Daniela Dessi eltávozása. Nagyon szerettem. Rendkívül muzikális, emberileg kedves művész volt. Staatsoperben mint Butterfly volt alkalmam hallani, látni.
Momus társalgó • 57842016-06-21 08:55:45
Eladó 1 DB jegy a budapesti WAGNER napokra a NÜRNBERGI MESTERDALNOKOK előadására. 2016. június 26. vasárnap 16. óra. II.em. középerkély. 3. sor 9. szék Ára: 7900 ft
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 32352016-06-21 08:54:57
Eladó 1 DB jegy a budapesti WAGNER napokra a NÜRNBERGI MESTERDALNOKOK előadására. 2016. június 26. vasárnap 16. óra. II.em. középerkély. 3. sor 9. szék Ára: 7900 ft
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 61432016-03-28 10:40:16
Évekkel ezelőtt - van már vagy tíz is - áradoztam itt az általam hallott Giulini féle Rigolettoról (Domingo, Cotrubas, Cappuccilli), hogy milyen remek, erőteljes előadás. Mire egyik fórumtárs sommásan megjegyezte: az a felvétel nem jó... szóval minden relatív....
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 61412016-03-27 20:05:06
Jó rendben, tekintsük tárgytalannak a hozzászólásomat. Áldott Húsvétot! :)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 61382016-03-27 15:01:29
Lehet beszélni egy zenemű hiteles előadásáról? Vagy egy énekes korrekt megítéléséről? Szerintem valameilyen szinten minden kritika szubjektív. Egyébként amikor azt írtam, nem tartom korrektnek az ilyen kritikákat, akkor nem arra gondoltam, hogy szinvonaltalan, vagy akár mocskolódó írások lennének. Én az álnéven írást nem tartom annak. Ha véleményünk van, vállaljuk fel. Mint ahogy, ha mondjuk közéleti kérdésekről van szó, én is mindíg azt teszem.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 61362016-03-27 13:00:03
amúgy az én zenei múltam: 11 év énektanulás, ami ma is folyik, szólófellépések, 13 év folyamatos kóruséneklés, 20 év operai tapasztalat, egyetemi diploma, csak hogy ne gondolja senki, hogy életemben nem jártam a zene közelében...meg minden péntek délután 3 - 4 óra zenehallgatás a szabó ervin zeneműtárában...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 61352016-03-27 12:55:58
Mindegy, nincs jelentősége... amúgy tudtam, hogy ezek lesznek a reakciók :) Amúgy az a vicces ebben az egész fórumozásban, hogy itt kedvesen egymás torkának esnek az emberek, de ha ismernék egymást személyesen,mint pl. parampampoli engem, lehet, remekül megértenénk egymást...világosabban ki tudnám fejezni, miért nem tartom igazi kritikáknak az itt megjelent írásokat... a névtelenséggel meg az a bajom, hogy XY kritikus, lehet hogy személyes jó barátja mondjuk Z énekesnek, és személyesen megdícséri, hogy hú, ilyen meg iyen jó voltál, a kritikában meg névtelenül lehúzza :) Így működünk mi emberek...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 61262016-03-26 19:04:01
Én azt gondolom, az itt megjelent írások nem igazán kritikák, inkább beszámolók. Azok a valódi kritikák amiket szaklapokban lehet olvasni, és amilyeneket pl. Fodor Géza vagy Koltai Tamás írt, valóban komoly irodalmi, zenei, művészettörténeti ismeretekkel voltak megtámogatva. Én ezeket a névtelenül írt kritikákat nem tartom korrektnek.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 60992016-03-25 21:31:42
Teljesen nem a témába vág, de azon gondolkodtam, az ide író "kritikusok" miért nem vállalják a nevüket? Ismerjük az énekeseket akikről írnak, az lenne a korrekt, ha ők is vállalnák a nevüket...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 60982016-03-25 21:30:25
T
Kossuth-díj • 13272016-03-15 18:10:20
Gratulálok Komlósi Ildikó művésznőnek! Múlt vasárnap este Amnerisként láthattam. Életem egyik nagy operai élményével gazdagodhattam általa!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 53922015-04-14 15:36:15
Ezek inkább koncertbeszámolók, nem kritikák... és nem vállalják a nevüket.. miért nem?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 514962015-02-03 17:35:31
Fekete Attila szerintem a november 26 - i Toscában is kiválóan énekelt Lukács Gy. és Agache partnereként
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 514802015-02-02 07:06:31
tulajdonképpen engem is... igénytelen...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 514732015-02-01 21:53:49
nem tudom kik írják az opera honlapján a művek ismertetőit, de elképesztően idegesítő az a szóhasználat amit alkalmaznak..."Címszereplő megöl egy hattyút..."Egzotik-romantik lányszabadítás a török basa szerájában, elviselhető mennyiségű drámai fordulattal".... engem legalábbis nagyon zavar...
Simon Keenlyside • 3762015-01-16 14:14:41
Agache remek énekes, élőben is hallottam (Scarpia),hatalmas hangja és remek színészi játéka nagy hatása gyakorolt rám. Ezt nem tud annyira elmondani Keenlysideról, aki Bécsben a STOPban hallottam. (Posa, a Don Carlos "olasz" változatában). Nem tett rám rossz benyomást, de egy Posa karakteréhez más jellegű, hősibb hanganyagot képelnék el.
Marton Éva • 5892015-01-08 10:29:41
szívesen :)
Marton Éva • 5862015-01-06 17:24:27
http://archives.metoperafamily.org/archives/frame.htm
Marton Éva • 5852015-01-06 17:22:29
Nem, nem... először Ortrud volt 1984 szeptemberében az éveadnyitón Domingo és Anna Tomowa Sinto partnereként, és a dvd az később 1986 - ból... akkor volt Elsa, Hoffmann és Rysanek partnereként. Tehát először Ortrudot énekelt a METben... 1976 - ban debütált Metben, utolsó fellépée ott a Tosca volt 1999 novemberében.
Marton Éva • 5812015-01-06 09:59:02
"Tokody valhol vidéken tanít"... Pécs ez a vidéki hely...
Marton Éva • 5782015-01-06 02:04:21
1988 - ban nem énkelte egyik szerepet sem a Lohengrinben a METBEN. Abban az évadban a Trbadúr Leonóráját énekelte. 1984-85-86 folyamán énkelte Ortrudot, majd Elsát. lásd a Metropolitan Opera archívumát
Marton Éva • 5482015-01-05 02:27:18
Igen, természetes a maga fachjában, így helytálló. Így kellett volna fogalmaznom. De - és e megint szubjektív - Tokody és Kincses sem egy kaliber számomra.... Tokody olyan művész,olyan aurája van, ami egyedülálló számomra. A hanganyagát én sokkal többre értékelem mint Kincsesét, de ez az én véleményem. A Martonról írtakkal mélyen egyetértek. Olyan hang volt, ami talán soha nem lesz már...
Marton Éva • 5442015-01-04 21:42:48
mindemellett azt gondolom, teljesen felesleges méregteni a művészeket egymáshoz... almát a körtéhez mérni... nincs értelme.. ha finom, én mindkettőt szeretem.
Marton Éva • 5422015-01-04 21:35:09
bocsánat, a DE szó nem kell, mert azt sugallja, mintha Kincses művésznő annak köszönhette volna...
Marton Éva • 5412015-01-04 21:33:57
Számomra Kincses Veronika hangmatériája nem fogható Martonéhoz. Természetesen elismerem előbbi művészi érdemeit, itthoni működését. De Marton nem a kapcsolatainak köszönhette a világkarriert, hanem mert énekelt...
Marton Éva • 5402015-01-04 21:33:51
Számomra Kincses Veronika hangmatériája nem fogható Martonéhoz. Természetesen elismerem előbbi művészi érdemeit, itthoni működését. De Marton nem a kapcsolatainak köszönhette a világkarriert, hanem mert énekelt...
Marton Éva • 5222015-01-04 01:50:18
szerintem meg Marton Évának haza sem kellett volna jönnie... nem érdemeljük mi meg az igazi nagyságot... Tokody és Marton valóban egyenrangú a számomra, de Kincsessel nem mérném össze...de ez az én véleményem, hangsúlyozom
Marton Éva • 5212015-01-04 01:50:13
szerintem meg Marton Évának haza sem kellett volna jönnie... nem érdemeljük mi meg az igazi nagyságot... Tokody és Marton valóban egyenrangú a számomra, de Kincsessel nem mérném össze...de ez az én véleményem, hangsúlyozom
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 509092014-11-27 12:59:53
A tenap esti Tosca valóban nagyszerű volt, a három főszereplőről tényleg csak felsőfokban lehet nyilatkozni. Ez a felllás érzésem szerint a világ számos nagy színpadán megállta volna a helyét, sőt... három éve Bécsben láttam a Toscát (Crider, Berti, Struckmann), de a Lukács - Agache - Fekete trió magasan felülmúlta mind hangban mind szerepformálásban a Staatsoper gárdáját.
Jonas Kaufmann • 2792013-07-23 21:55:16
Amennyiben az SY monogram Sonia Yonchevát takarja, akkor elmondhatom, hogy június 21 - én volt alkalmam a Bécsi Staatsoperben hallani a hölgyet, mint a Rómeó és Júlia Júliája. Beczala volt Rómeó, Domingo vezényelt. Számomra meglepően nagy volumennel bír a hangja, bár némi egyéniség ráférne. Mindenesetre Beczalával jó párost alkottak és a közönség a végén nagy ovációval fogadta az előadást :)
Jonas Kaufmann • 2782013-07-23 21:55:09
Amennyiben az SY monogram Sonia Yonchevát takarja, akkor elmondhatom, hogy június 21 - én volt alkalmam a Bécsi Staatsoperben hallani a hölgyet, mint a Rómeó és Júlia Júliája. Beczala volt Rómeó, Domingo vezényelt. Számomra meglepően nagy volumennel bír a hangja, bár némi egyéniség ráférne. Mindenesetre Beczalával jó párost alkottak és a közönség a végén nagy ovációval fogadta az előadást :)
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

VERDI: Nabucco

14:30 : Budapest
BFZ próbaterme

"Kakaókoncert"
ismétlés 16:30

17:00 : Budapest
Pesti Vigadó

Demény Balázs (zongora)
BARTÓK: 15 magyar parasztdal, Sz. 71, BB 79
HAYDN: D-dúr szonáta, No. 39., Hob. XVI:24
KURTÁG GYÖRGY: Játékok – részletek
LIGETI: L'escalier du diable (Ördöglétra)
BARTÓK: Szabadban, Sz. 81, BB 89

18:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

"CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál"
SZŐLLŐSY András és a magyar film / 4.
Nyolcvan huszár (1978) / SÁRA Sándor (rend.)

18:00 : Budapest
MűPa, Előadóterem

"Metropolitan-operaközvetítések a Müpában"
MOZART: A varázsfuvola - az élő közvetítés ismétlése

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Banda Ádám (hegedű)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Pinchas Steinberg
LISZT: Prométheusz
BRAHMS: D-dúr hegedűverseny, Op.77
BRAHMS: 2. (D-dúr) szimfónia, Op.73

19:30 : Budapest
Erkel Színház

Bogányi Gergely (zongora), Váradi Zita (ének)
"Zongoraáriák - Liszt206"

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Fejérvári Zoltán (zongora)
BEETHOVEN: Hat bagatell, Op.126
BARTÓK: Táncszvit, Sz. 77, BB 86
SCHUMANN: g-moll zongoraszonáta, Op.22

19:30 : Budapest
Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Rácz Rita, Haja Zsolt, Szerekován János (ének)
Kodály Filharmonikusok Debrecen
Kodály Kórus Debrecen (karigazgató: Szabó Sipos Máté)
Talamba Ütőegyüttes
Vörösmarty Gyermekkar (karigazgató: Zsákainé Papp Anita)
Vezényel: Somogyi-Tóth Dániel
VAJDA JÁNOS: Quodlibet
VAJDA JÁNOS: Változatok egy képzeletbeli Weöres-versre
ORFF: Carmina Burana
A mai nap
történt:
1883 • Megnyílt a New York-i Metropolitan Opera House
született:
1811 • Liszt Ferenc, zeneszerző († 1886)
1832 • Leopold Damrosch, karmester († 1885)
elhunyt:
1764 • Jean Marie Leclair, zeneszerző (sz. 1697)
1859 • Ludwig Spohr, zeneszerző (sz. 1784)
1973 • Pablo Casals, csellista (sz. 1876)
1979 • Nadia Boulanger, zenepedagógus (sz. 1887)