vissza a cimoldalra
2019-10-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11440)
A csapos közbeszól (95)

Élő közvetítések (8198)
Balett-, és Táncművészet (5897)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3455)
Amatőrtől a Zenetudósig... (avagy, ki ért jobban a Muzsikához?) (275)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1780)
Franz Schmidt (3436)
Polgár László (268)
Kimernya? (3246)
Pantheon (2432)
Lisztről emelkedetten (963)
A nap képe (2162)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4399)
Jonas Kaufmann (2414)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4587)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7226)
Momus-játék (5751)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: WarteNur
Leírás:
Honlap:
   


WarteNur (318 hozzászólás)
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 329272010-08-20 20:19:30
Bocs, hogy én is megszakítottam ezt a normális beszélgetést, de én is kiakadtam Hozzád hasonlóan, csak nyilván hevesebb volt a reakcióm, és tán átgondolatlanabb.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 329262010-08-20 20:16:42
Bár Wendlert nem hiányolhatod, mert őt nem szereted, azt hiszem.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 329242010-08-20 20:10:59
Hiányzik. Szerinted. Mások szerint meg nem. Gondolok itt karmesterekre, igazgatókra, korrepetítorokra, és nem csak a MÁO-ban.

Valószínűleg mindannyian hozzánemértő dilettáns amatőrök. Ugye? F.A. meg énekeljen Mozartot, akkor nem veszi el az olasz repertoárt másoktól.
Mellesleg bizonyította már párszor jónéhány szerepben, hogy megvan a képessége az un. "hőstenor" szerepekhez.
__________________________________________________

"Fekete meg éppen jó mert elénekli x összegért, fiatal, jól néz ki"

Szavaid arra engednek következtetni, hogy savanyú a szőlő, vagy csípi a szemedet F.A., mert valaki olyat favorizálsz helyette, aki nem fiatal, meg drágábban énekel esetleg, vagy nem jól néz ki. /vagy legalábbis a fejébe vette, hogy ezen tulajkdonságok miatt nem kérik fel/.

Nem tán Bándit hiányolod úton útfélen? Hm?
Vagy talán Wendlert?
Ők itt a "hőstenorok"


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 329232010-08-20 19:50:19
Sajnos ebben nagyot tetszik tévedni. Híres mondása volt neki ezzel kapcsolatban: - Egy tenor magasság nélkül? Ha nincs meg reggel a magas C-m, be sem jövök a színházba. - Nem írtam idézőjelet, mert lehet, hogy másképp fogalmazta, de a lényeg ez volt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 329012010-08-19 21:58:23
Vagy Cura-ként, akinek gyakran még a H sem megy igazán, transzponálva is énekli a Kalaf-áriát mindig.
Domingo egyszer teljes operát is transzponálva akart énekelni, belementek, külön kellett szopránt is keresni, mert mindenkinek mély lett volna a szólam, ahhoz képest, amit normálisan megszoktak.
Minden együtt volt, erre lemondta. Sajnos nem emlékszem, melyik opera volt, de azt hiszem, Bécsben történt.
1ébként Del Monaco sem énekelte élesben sosem C-vel a strettát, és más darabban is csak akkor énekelt C-t, ha nem lehetett transzponálni.
Corelli is inkább H-ban énekelte, mint C-ben, pedig aztán neki micsoda C-je volt!!!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 328572010-08-18 14:14:22
Továbbá pedig általában nem tartom helyesnek semmilyen énekművésszel szemben, hogy egy produkciójából nagyon messzemenő következtetést vonjunk le az általános hangi állapotát illetően. Szerencsére az operavezetők szerte a nagyvilágban nem is teszik, hisz akkor naponta, hetente vehetnének el szerepeket, bonthatnának szerződéseket egy-egy rosszabb produkció miatt, máskor meg egy véletlenül jobban sikerült éneklés következtében adhatnának. Mindenesetre én is remélem, hogy vigyáz majd a hangjára legalább úgy, ahogy azt teszi már több mint egy évtizede.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 328562010-08-18 14:03:07
32ből levonhatunk hetet, az 3 Olasz énekest, és a Cassiokat, hisz azok nem megterhelőek, legalábbis azt hiszem. Akkor már csak 25. Abban pedig szinte alig van új, és a Trubadúr nincs is köztük. A régi szerepek pedig általában csak érni szoktak egy énekes torkában, persze, ha teljesen el nem felejtete őket, és ezért újra kéne tanulni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 328022010-08-08 10:58:49
A bizonyítás meg nem is olyan nehéz ott, ahol van pénz a tervek megvalósítására. Bécsben volt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 328012010-08-08 10:32:59
Bármekkora tapasztalattal rendelkezik is, sz@rt se ér, ha közben nincs tisztában teljes egészében a MÁO működési struktúrájával, lehetőségeivel, és esetleges specialitásaival más házakhoz képest. Ehhez pedig legalább egy teljes évadot el kéne itt töltenie, ami látható, hogy lehetetlen. Tanácsokat osztogatni úgy, hogy csak felületesen ismeri a MÁO-t, egyenesen káros, nyilatkozgatni a témáról pedig még károsabb. Ugyanez elmondható Fischer Ádám tevékenységéről is.
Olyan ez, mintha egy bármilyen világhírű orvos tanácsokat osztogatna egy súlyos beteg műtétjéhez, miközben halvány fogalma sincs az illető teljes kórképéről, állapotáról. Bölcs ember ilyenkor vagy elmélyed a feladatban, amiben a tanácsát kérik, vagy befogja a száját. Ez utóbbit kéne mindkettőnek tennie!!!
José Cura • 2472010-08-07 21:00:36
Tudom, hogy szépségről nem lehet vitatkozni, mert nem egzakt fogalom, de jelen esetben azt hiszem kijelenthetem, hogy amit csinált, az lehetett nagyon hatásos, főképp az esetleg nedvesedő bugyijú hölgyhallgatóság körében, de szépnek egyáltalán nem volt szép, sőt a hangjának nem szép tulajdonságait a hangosítás csak kiemelte, amint azt már korábban mondottam volt. De ez ugyanolyan téma, mint hogy José Cura szép-e, mint férfi? Lehet, hogy mutatós, jó kiállású, de én személy szerint nem tartom szépnek. Amúgy az is nagyon befolyásolható, hogy ki meddig tart valakit szépnek, vagy jónak. A hölgyközönségnek egészen biztosan van számos olyan tagja, akik bármilyen kisebb HOMOKszem hatására már nem is fogják annyira elfogult szemmel és füllel nézni, illetve hallgatni őt! Mondjuk számukra is kiderül, hogy nemcsak ŐKET szereti. Bántó HOMOKszem tud lenni az ilyen, ami megkarcolja a szemet borító burkot, és máris minden másképp látszik, addig.
Erkel Színház • 21472010-08-07 12:38:47
Egyes internetes (ilyen világ, olyan café) firkászoknál sokszor már többet is lehet sejteni sima elfogultságnál. Úgy látszik vannak körök, személyek, művészek, akik számára ténylegesen MEGÉRIK ők a PÉNZÜKET.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 327952010-08-07 12:23:36
1951 színpad, és proszcénium;
1959-1962 közönségforgalmi terek bővítése, új előcsarnok

egyszóval mindkettőnknek igaza van
José Cura • 2322010-08-06 11:57:05
Lehet útáni Ókovácsot, meg a stílusát is, azonban attól még valóság lehet az, amit leír. És jelen esetben az is!!!!
Jelentem, ott voltam a koncerten, és tudom, mit beszélek.
Való igaz, hogy Cura mára már csak egy profitorientált, pénzkereső bohóc, és amit csinál, annak a művészethez nem sok köze van, annál inkább a showbusiness-hez.
Énekesi produkciója ezen az estén közelebb állt 1 valamilyen hanggal rendelkező, műkedvelő énekes produkciójához, mint egy valódi tenorsztáréhoz.
/a jelek arra mutatnak, hogy ez már jó ideje nem csak erre az estére lehet jellemző/
Éneklése továbbá rendszeresen figyelmen kívül hagyott mindenféle ritmikát és tempót az énekelt anyag nehézségétől függően. Ehhez foghatót még kezdő énekesektől is ritkán hallani. Kalaf áriája is IC-tempóban ment le, természetesen fél hanggal lejjebb.
A sokat emlegetett prológot pedig még a rosszabb baritonisták is hihetőbben tolmácsolják. Nem a hangszínre gondolok természetesen.
Ehhez még hozzáadhatjuk, hogy egész este, kihasználva az erősítés nyújtotta előnyöket, valóban fél gőzzel, ha úgy tetszik "fal mellett" énekelt, és tényleg csak néhány "csúcshangot" fogott meg teljesen, azoknak viszont épphogy nem tett jót a hangosítás, mert hallhatóvá tette a hangban lévő összes "mellékzörejt", amelyek természetes akusztikai viszonyok közt már esetleg nem hallatszódnak.
Vezénylése komolytalan bohóckodás (sose volt ez sem másképp), azt a benyomást kelti, mint mikor valaki "rávezényel" a hifiből bömbölő felvételre, jelen esetben ezt ő zenekarral adta elő. Amit csinált, semmivel sem több, mint amikor egy filmszínész karmestert alakít egy felvételen, és "vezényel".
Az est "valódi" karmestere sem sokkal tehetségesebb pálcaművész, hatalmas gratula a zenekarnak, hogy egyben maradtak az egész este folyamán.
(Az már csak hab a tortán, hogy a Lolát éneklő hölgy nem más, mint Rózsa Márióné. Nem baj, családban marad a lóvé)

Sajnos az egész veszprémi koncert nem volt más, mint hatalmas parasztvakítás azoknak az embereknek, akik elhiszik, mert el akarják hinni, hogy a sokezer forintos jegyeikért valami óriási dolgot, nagy művészetet kaptak.
Illetve kaptak, bár csak részben. Nem szabad elfelejtenünk, hogy Komlósi Ildikó a tőle megszokott profizmusával, és valódi művészetével ezen ez estén ténylegesen képviselte azt, amit már José Cura régen nem. Sőt mondhatni, helyette is képviselte a MŰVÉSZETET!!!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 327892010-08-06 11:02:35
Valóban, sajnos Holender felületessége a legnagyobb baj, arról beszél, amit lát, és nem arról, ami a felszín alatt van. Látja az Erkel mai külsejét, ami valóban az 50es évek szüleménye, de közben fogalma sincs arról, hogy az eredeti épület 40 évvel korábbi.
És beszél a tanácsadói "feladatáról" is, de hogy ez mibe kerül az Operának, vagy annak, aki ezt finanszírozza, arról már nem szól. Pedig erről még fogalma is van. Jó lenne, ha a lehető legmesszebbről szemlélné az Erkelt, és vele együtt az Operát is. Természetesen Fischerrel 1ütt, jó messziről!!!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 327522010-07-29 23:20:37
A baj az, hogy a felsorolt tulajdonságok közül egyiket sem tudhatja magáénak.
Nem baj, LGY majd kiosztja pár perc alatt, és talán kisebb lesz az arca, ami mindig is elég nagy volt!
Kisebb arc, több tehetség előnyösebb lenne. Bár az utóbbi általában konstans.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 327072010-07-28 21:38:12
Szerintem elég gáz, én ennek a hírnek egyáltalán nem tudok örülni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 327062010-07-28 21:36:56
A Norma kottájában mindkét női szerep hangfaji megjelölése soprano. Sőt harmadikként még Clotilde-é is
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 327042010-07-28 21:30:41
Érdekes? Lehet, hogy Te, vagy Ti SE-ről kérdeztél/tetek, én viszont az Adalgisás kérdésre, helyesebben hozzászólásra reagáltam.
Figyelni kéne mások beírásait is, és mindját érthetővé válnak az arra reflektáló válaszok.
Bizet és a Carmen • 952010-07-28 19:15:10
Miért kell megünnepelni valakit, aki épp bármilyen 5-tel oszható évvel ezelőtt énekelt először valahol, arról nem is beszélve, hogy azóta pedig, közeledve jelen éveinkhez, nem túl sűrűn fordult ott elő. Más dolog egy operaházi jubileum a régi tagok esetében /persze újakról meg nem is beszélhetünk/. Bár egy ilyen ünneplés is elgondolkodtató, ha az illető énekművész már jó pár éve alig látható, hallható az Operaház színpadán. Azt pedig már nem is említem, hogy a 10-20 éve rendszeresen éneklő vendégművészekről /akik ugyebár nem tagok/ sem emlékezik meg senki az Operában.
Na és persze Szegeden is biztosan van néhány művész aki valamelyik évben kerek évfordulót tudhat magáénak, azok ünnekplése nem hiányzik senkinek?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 326942010-07-28 19:03:36
Évad vége felé úgy látszott, ismét gömbölyödik, azaz babát vár, ez lehet a háttérben, de jobb is így, mert nem tudta volna elénekelni. Szerintem.
Erkel Színház • 20962010-07-03 18:41:47
Épp ebben a pillanatban szerettem volna ugyanezeket a kérdéseket feltenni, annak ellenére, hogy örömmel tölt el, ha az Erkel újra kinyitja kapuit az opera, és a közönség előtt.
De mit, és kik fognak ott játszani?
Netalán hónapokon belül összeállít valaki egy Erkeles évadtervet is?
És ki lesz az? (Kovaliknak épp a napokban járt le a megbízása)
És kik fognak ott zenélni, no meg énekelni?
(zenekar ill. énekkar már most is a működőképes határ közelére csökkentett létszámmal, erejét megfeszítve élte túl az évadot, hála Fischer Ádám ostoba létszámleépítő törekvésienek)

Vagy tán az Operaházat akarják hónapokon belül bezárni, és az Erkel lesz a menekülőhely?

Sajnos az öröm mellett egy ilyen bejelentés nagyon sok bizonytalansági tényezőt is magában hordoz. Jó lenne mindenre kiterjedő, részletes nyilatkozatot tenni, ha már egy ilyen súlyú bejelentésre határozta el magát az államtitkár úr.
Erkel Színház • 20922010-07-02 23:47:04
Az Erkel működését azért kellett megszüntetni, mert a kulturális költségvetésből olyan hatalmas pénzt szív el a MÜPA ppp-s befektetőinek a kifizetése, és az egész komplexum működtetése, hogy nincs pénz még egy operajátszóhely fenntartására, hisz az ott tartandó előadások személyi és anyagi feltételei, és a járulékos rezsiköltség a MÜPA működtetéséhez vándoroltak át. Továbbá a MÜPA működtetése, és a befektetők több évtizeden át való kifizetése az egész magyar (klasszikus)kulturális életet megnyomorítja, mert a zenekarok támogatásainak a csökkenése is emiatt van.
Nincs itt semmiféle telek-, vagy ingatlanspekuláció, legalábbis egyelőre, mert a befektetők is már nagyon meggondolják, hogy mibe vágnak bele. Demján pl. kiszállt az Nemzeti és a MÜPA mllett elkezdett Kongresszusi épületegyüttes projektből, amiben vmilyen operajátzásra alkalmas terem is lett volna.
Le is állt az egész Építkezés.
Sajnos félek, hogy amíg a MÜPA elszívja a pénzt, addig nem lesz javulás sem Erkel ügyben, sem a kulturális támogatások terén, hacsak valami csoda folytán nagyságrendekkel több pénz nem jut majd ezekre. De hát honnét jutna????
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 11552010-04-25 10:22:30
Jó bornak nem kell cégér
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 11542010-04-25 10:21:31
Kilógni látszik itten a lóláb!!! Bizonyos LB "rajongók" nem veszik észre a nagyon is közös szóhasználatot, illetve az az 1, aki több néven is +nyilvánult. LB stílusából, és önimádatából kiindulva azt kell vélnem, ő maga írogatja ezeket is. Én már azt is cikinek tartom, hogy efféle fórumokon egy énekes arra "kényszerül", hogy lépten-nyomon hírt adjon magáról, és reflektáljon a véleményekre. Van 1 régi szép MAGYAR mondás: Jó bornak nam kell cégér! Nyilvánvalóan LB nem éppen jó bor, ezért megy az önreklám ezerrel, illetve vélhetően nem ismeri ezt a szép MAGYAR mondást! Nem csodálom, persze!!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 317932010-04-07 23:51:43
Minden Rózsalovag koncertmestere Rolla János, produkcióját elhallgatva pedig teljesen felesleges volt meghívni őt az opera zenekarába erre a produkcióra, nagyon is mutyiszaga van az egésznek, kellett neki a pénz, vagy tudja Isten, mért erőszakolták rá a zenekarra. Ilyen hamisan én is bármikor eljátszom az első felvonás végi állást, illetve bámely más kényes helyet a darabban, ráadásul többször teljesen kilóg a vonóshangzásból, és jelen esetben nem a tutti bűne, hogy "nem megy" utána.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 317532010-04-05 14:48:55
Pár évvel ezelőtt egy rendező azt mondta SE-nek: -Eszter, magának most kell nagyon vigyáznia, mert kezd abba a korba lépni, amikor tapasztalataim szerint az operaházi drámai szopránok becsavarodnak. Ki jobban ki kevésbé. - Lehet, hogy jól látta az illető. Mindenesetre az utóbbi években a munkája körül tapasztalható műsor, körítés, ami nyilván mellőzhető lenne, talán ezt igazolja. Persze, ez semmit sem von le az estéről estére tapasztalható produkcióinak magas színvonalából, és a közönségre tulajdonképp mindaddig nem is tartozik, amíg őelőttük is meg nem nyilvánul, mint tette azt most, és már a Lohengrin bemutatónál is.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 317072010-04-02 21:32:26
És lehetne még sorolni a "vitatható" magánéletű művészeket múltban és jelenben egyaránt, de hogy engedheti meg magának bárki is közületek, vagy máshonnét, hogy ítélkezzen bármelyikük fölött, és saját véleménye alapján meghatározza, hogy mi a kifogásolandó, és mi nem?????
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 317062010-04-02 21:24:13
Annakidején a nagyszerű művész Simándy József magánéleti dolgain sem igazán volt szokás csámcsogni, pedig hát volt ott egy s más, még olyan is, amit a publikum is láthatott pl. egy Nürnbergi előadásának, azt hiszem, második felvonásában, legfeljebb nem mindenki tudta, hogy mi történt, és miért történt? És való igaz, lehet sok mocskot dobálni valakire, vagy glóriát rajzolni másvalaki feje fölé, mikor szétmegy a függöny, csak az számít, amit az illető művész produkál. A tehetséget nem emberi tulajdonságok alapján mérik, ezért lehet kárhoztatni az égieket, de felesleges. Lehet valaki szar alak létére nagyszerű, csodálatos művész, másvalaki pedig hiába karitatív, emberséges, szépéletű, attól még sajnos lehet tehetségtelen, vagy jó esetben közepes. Az operaházon kívüli dolgok végképp nem számítanak, sokkal inkább az azon belüli, pl a kollégákkal szembeni viselkedés, szemtől szemben, vagy a hátuk mögött, és ebben hadd ne mondjam ki, melyikük áll jobban.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 316922010-04-02 10:41:41
Sztem Fekete legfőbb és legzavaróbb hibái: van hangja, tud énekelni, viszonylag jól mutat a színpadon, és nem hajlandó beváltani egyesek hozzá fűzött "reményeit", hogy hamar tönkremegy!!!! Sőt!!! Hát én feleennyi "hibával" is nagyon boldog volnék! :)))))))
Jó lenne, ha páran felfognák végre, hogy senki nem lesz attól jobb énekes, művész, ha a másikat leszólják. Wendler sem lesz jobb énekes attól, ha felesége, rokona, barátja vagy tudomisén kicsodája a többieket, jelen esetben Feketét lekicsinyli. No persze attól sem lesz jobb, hogyha egyes helyeken pl. Győrben azt terjeszti(k) magáról(róla), hogy ő a MÁO vezető tenoristája.
1 biztos: én Wendlert jól énekelni még nem hallottam , és az, hogy az Otellót túléli, nem tudja feledtetni a tényt, hogy bármikor hallom, folyamatosan betegesnek, és rekedtnek tűnik a hangja. Ezért állok értetlenül a mellette kardoskodó menyecska véleményét olvasva. Illetve jobban belegondolva, nagyon is megértem! Mégis sztem boldogabbak azok az énekesek, akik nem szorulnak rá efféle magasztaló sorokra, mert talán nekik a hangjuk, teljesítményük épp elég, és valódi dicsőséget ad!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 316312010-03-30 22:56:36
Szvétek nem kidült, hanem elvették tőle a szerepet, mert belekötöttek a szereptudásába. Ettől valóban "kidült",de az később történt. A "felkészületlensége" egyértelműen a vezetés bűne, mert későn kapta meg a szerepet, és előtte közvetlenül Sarastro, Inkvizítor, Pomádé. Ezt nem lehet csinálni egy basszistával aki Ochs-ra készül! GG-nak ellenben szinte semmi mással nem kellett foglalkoznia, mint Ochs szerepével. Még szép, hogy megtanulta!!! De mint mondtam, ezért le a kalappal előtte!!! De csak ezért!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 316162010-03-29 21:39:19
És még azt is hozzátenném, hogy az utóbbi időben itt is, és egyéb operás internetes oldalon is elharapózott az a szokás, hogy bármi történik Szegeden, ódákat zengenek róla egyesek, az Operaházat ellenben mindenért leszarozzák, énekesekkel, többi művészekkel együtt, akár van rá ok, akár nincs. Persze tisztelet a kivételnek!!!!
Nem hiszem, hogy ily módszerekkel kellene megpróbálni a szegedi operajátszást, és a szegedi művészeket a budapesti Operánál magasabb szinten állónak elhitetni, és népszerűsíteni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 316142010-03-29 21:12:43
Leírtam én is, hogy nem kezdő már, mégis azt a benyomást kelti. Sajnos nem a pályán eltöltött évek határozzák meg, hogy valaki kezdőnek tűnik, vagy sem, illetve szintén nem az évek számától függ, hogy illik vagy nem illik ezt leírni róla. Az csak az elmúlt rendszerekben volt, hogy az évek előrehaladtával egyesek felfelé haladtak a szamárlétrán, és lettek al-, közép-, vagy felsővezetők, docens, adjunktus, főmufti, vagy egyetemi tanár, meg stb. Aztán nem mindig állt arányban az évek számával a tapasztalat növekedése, és a rátermettség, urambocsá' tehetség. A friss beállásásról pedig csak annyit, hogy szinte ő egyedül próbálta végig a darabot, le a kalappal előtte ezért, de sajnos ettől még kevés. Nem bántásból mondom, de ez van!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 316122010-03-29 20:19:27
Attól, hogy kiröfögi magából a szerep megkívánta mélységeket, mert szépen, zengőn szóló énekhangnak nem nevezném, nos attól sajnos még nem Ochs és főleg nem báró. Ez lehet, hogy Szegeden elég, de mind éneklés, mind színpadi mozgás szempontjából faragatlan, kezdőnek tűnő énekest láthattunk személyében, pedig hát nem kezdő már! Lehet, hogy megszólaltatja a leírt kottafejeket, de nem mindegy, hogy hogyan, nagyon nem!!! A kezeivel történő egysíkú, zavaró gyakorisággal (szinte félpercenként) jelentkező felesleges gesztikulációjáért pedig már rég rá kellett volna szólni!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310802010-03-06 22:26:26
Téves, ő a második, ezt én is tudtam.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310792010-03-06 22:25:33
És Te is jégtörőtől 28 napra tartod a névnapod?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310782010-03-06 22:23:30
Vállalhatom a keresztnevem, mert nem igazán ismerhetsz.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310752010-03-06 22:21:49
Nem akarom elrontani a kedved, de Gábornak hívnak.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310732010-03-06 22:16:35
Vagy ez a meglátás is annyira hiteles, mint az infód a Bánkra kitűzésével kapcsolatban?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310722010-03-06 22:10:35
Érdekes meglátás, de őelőtte ki tartotta?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310702010-03-06 22:08:23
Hát ha kijött, akkor csak azt áruld el, lécci, ki énekel Ottót a premier szereposztásban? Nagyon érdekelne!!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310692010-03-06 22:07:12
1 biztos, ha ő lennék, már rég elhúztam volna valahova külföldre énekelni. Az Isten tudja, mi tartja itthon, mikor külföldön énekelnek nála sokkal rosszabb tenorok is, némelyikük nem is komolytalan helyeken.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310672010-03-06 22:04:13
Sajnos nem ő vagyok, és sajnálom, hogy ő maga már nem ír ide a Momusra, mint azt tette valamikor pár éve, mikor ostoba találgatások láttak napvilágot a Rinuccio be(nem)állásával kapcsolatban.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310642010-03-06 22:01:37
Nem cáfollak, mert még nem publikus a dolog, és hadd maradjon meg az a pár ember abban a hitben, hogy Feketét Bánkra tűzték ki, de mikor kijön a hivatalos műsor és szereposztás, egy "Bocsi, tévedtem f@sz vagyok" mondatot szívesen olvasnék Tőled itt a fórumon!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310602010-03-06 21:57:10
A "Tanácsadó Testületből" max. annyi igaz, hogy valóban az Opera mellett "működik", már ha működik, hisz Fischer Ádámnak ott az Andrássyn van lakása, az ablakból kinézve rálát az Operára!
Na, a viccet félretéve, persze, hogy kamu az egész, a sajtónak kellet mondani vmit, hogy a világhírű karmester miért távozik a főzenei posztról.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310582010-03-06 21:52:10
Lehet, hogy forszírozott, de azt mondom, soha rosszabb forszírozást!!!! Persze, ha tudja még jobban, okosabban csinálni, az még jobb!!! Na de a Chenier-ben nagyon jó volt, végig bírta, és Kiss B-nél mindenképp jobb volt!!!! Mellesleg kérem a neveket szép sorjában, akik szóba kerülhettek volna, vagy kerülhetnének helyette az említett "túl drámai" szerepekben.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310572010-03-06 21:47:24
Bocs, Bánkot!!!! Sőt, BÁNKot
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310562010-03-06 21:46:10
Mondta valaki, hogy bánkot fog énekelni? Én biztos nem! Van vmi infód? Ha igaz, azt mondom, hülyeség tőle, bár annyira való az ő hangjának is, mint Ilosfalvynak volt, igaz ő később énekelte, de az nem hang kérdése, maximum érettség.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310522010-03-06 21:36:40
Hozzáteszem, hol voltak a hasonló "öt évet adó" hangok Kiss B-vel kapcsolatban úgy 5-6 évvel ezelőtt? Bándit azért nem mondom, mert neki nem az éneklése vitte el a hangját.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310492010-03-06 21:23:45
Van olyan énekes, akinek egyszerűen lehetetlen szólni, mert nem hiszi el, max. megsértődik. Kiss B ilyen. Bándit nem tudom, Feketét meg még a Rómeó próbákon hallottam, hogy kifejezetten kérte, hogy szóljanak az intonálás miatt, és nem hiszem, hogy az efféle hozzáállás változik. Ja, jut eszembe kérte ezt a Chenier próbákon is, és ha jól láttam, némelyik próbán még fel is vette vmi kis kütyüvel, amikor énekelt. Az "öt évet adok még neki" mondatokat meg már több, mint öt éve olvashatjuk vele kapcsolatban itt a momuson is, máshol is, és ha jól emlékszem már 1998 óta énekel a házban, és nem épp kis szerepeket.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310452010-03-06 21:10:40
No önként elbúcsuzni biztos nem fog, főleg, míg bravóznak, maximum nem tűzik ki majd előadásra, ha egyáltalán meri ezt a tettet valaki vállalni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310422010-03-06 20:54:51
Mér? Milyeneket? Azok közül igazán csak a Stolzingi ütős, de azt meg már énekelte. Múgy az itthonival együtt valahogy úgy 23 előadást számoltam. Az olyan sok volna????
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310412010-03-06 20:47:35
Mindkettejüknek megvan a tábora, és való igaz Bándi nagy őrültséget csinált ezzel a drasztikus fogyással, ereje, hangja is elfogyott, de ettől persze Kiss B nem lesz jobb, és régen rossz, ha az a kérdés, hogy melyik üket kevésbé rossz hallgatni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310332010-03-06 19:52:41
Nem szólnak, mert nem mernek, vagy tudomisén. Még megsértődik a végén! Pedig már a Chenier-k alatt kollégáitól hallottam, hogy el vannak képedve ettől a permanens alulintonáltságtól, meg attól, hogy ezért senki nem szól rá.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310322010-03-06 19:50:08
Dénes Pista fantasztikus, és a zenekar is kíválóan teljesít, mindannyian megérdemelnének egy igazi BÁNK-ot!!!És főleg ERKEL megérdemelné!!!!!No meg a közönség!!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 310292010-03-06 19:45:30
Bánk röviden: Temesi Mária egy igazi operaparódia mind hangilag, mind játékilag, Mukk egy kis szövegtévesztéstől eltekintve tisztességesen helytáll Ottó nem egyszerű szólamában, Kertesi és Berczelly a tőlük megszokott erős színvonalat hozzák, a kisebb szerepekben Clementis Tamás, és Martin János is jók, Kálmándi II. Endreként fenséges és tekintélyt parancsoló, hangja gyönyörű, Tóth János meglepően szép Tiborcot alakít, olykor tőle egyáltalán nem megszokott, meghatóan szép hangokkal.
Kiss B hangi katasztrófa, még úgy is, hogy ma jobb volt kissé, mint a Turandotban pár napja. Sajnos már évek óta nem veszi észre, hogy hallhatóan komoly gégészeti problémák lehetnek ott a torkában, és "éneklés" helyett inkább kezeltetnie kéne hangképző szerveit, ha ugyan van még rá gyógymód. Évek óta halljuk egy-egy, már az elvakult rajongói által is letagadhatatlan rossz szereplése után, hogy "fáradt szegény". Csak az a baj kérem, hogy már évek óta tart ez a "fáradtság". Sajnos az elvakult rajongósereg éljenzései, és egyes "szakírók" tömjénezései ártanak neki a legjobban, mert azok alapján azt gondolhatja, hogy nincs semmi baj, hiszen siker van, bravóznak. Hát kérem szépen BAJ VAN!!!! Nem is kicsi!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 305652010-02-02 22:44:04
Te mondád, hogy nagy hibája az odanemfigyelés!(nem a rámfigyelés,azt nem érdekel) De könyörgöm, karmesternél ez a szükséges alap lenne, vagy nem?Az emberekre figyelés, a zenészekre figyelés!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 305582010-02-02 22:36:48
Nem szokott rászólni senkire, legalábbis én nem tapasztaltam. Ha ezmégis szokása, akkor én azok közé tartozom, akikre nem szól rá soha semmiért!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 305452010-02-02 22:19:09
Csak azért, mert sokan már attól elhasalnak, ha Fischer nevét maghallják. Elkezdenek máshogy hallani! Színtiszta pszichológia, semmi egyéb!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 305362010-02-02 21:58:38
Való igaz, megmaradt az évente elővett Parsifal, mert ahhoz nem engedték nyúlni, és volt még pár Tannhäuser is.Mesterdalnokok is csak azért, mert az viszonylag új produkció. De ami a MÜPA elkezdett játszani, az eltűnt. Hol van az operaházi Ring?Bezúzták!!!!Vagy Lohengrin? Vagy hol van új Wagner bemutató?Mert a MÜPÁ-s Trisztán nem az, csupán az operai szolgálat(zenekar, énekkar stb) kiszervezése, profitorientált társaság javára.Talán még törvénytelen is.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 305342010-02-02 21:52:19
Nem akarok én senkit meggyőzni, leírtam a véleményemet. Az már csak hab a tortán, ha egyesek, akik eddig vmiért elhallgatták a sajátjukat, ebből esetleg bátorságot merítve, csatlakoznak az enyémhez, mert látják, hogy lehet másképp gondolni a dolgokat, mint itt páran!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 305292010-02-02 21:49:32
Nahát!Hogy egyesek azonnal a vitakultúrát, meg a stílust kezdik emlegetni, ha érzékeny ponton talál a szó......
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 305282010-02-02 21:48:03
Régen rossz, ha valamit "kell" elismerni!!!!
Az egy más korszak, más társadalom, ahol "kell"(ett)!!!
Vedd tudomásul, hogy nem KELL, sőt!....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 305252010-02-02 21:43:05
Talán ha az általad zárójelben felsoroltak valamelyikéhez tartoznál, akkor volna értelme a 20 év szakmát emlegetned, meg a hozzáértést!De így?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 305222010-02-02 21:40:14
Persze, mert aki nem áll be a dicshimnuszokat zengők sorába, az egyből fültelen, hozzánemértő!!!!
Biztos az Otello bécsi közönsége is az volt, meg az operaházi zenészek is azok, meg a rádiózenekar művészei is.......ugyebár!!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 305172010-02-02 21:36:44
Na ne hivatkozz már a több évtized alatt hagyománnyá vált nagypénteki, de legalábbis Húsvét környéki Parsifalra!!!!Még jó, hogy ezt nem tudta megszüntetni! Pedig voltak rá kísérletek!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 305132010-02-02 21:33:54
Nem így van? Azért mert Te ezt mondod? Na ne nevettess!!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 305122010-02-02 21:33:04
Nono!Fogalmazzunk inkább úgy, hogy Bayreuthban nem tudta szétbarmolni azt, amit előtte már mások megalapoztak. Sajnos az operazenekart szét tudja cseszni! Fidelio előadásairól pedig csak annyit, hogy kétsze nem volt képes egyforma tempóban vezényelni zeneileg kritikus helyeket a darabban. Az improvizálás klassz dolog, de más műfajban, és kisebb előadói apparátussal!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 305052010-02-02 21:20:43
A Wagner-napokat nem kéne úgy emlegetni, mint FÁ tehetségét, és fantasztikusságát alátámasztó eseményt.
Nagyon jól és ügyesen megszervezett dolog ez, amit a sztárénekesek simán elvisznek a hátukon. Az egész sokkal inkább Fischer szervezőkézségéről tanúkodik, mint karmesteri zsenialitásáról.Hazai Wagner-karmestereink legalább így teljesítenék a feladatot, csak az nem kapna ekkora porhintést. Az viszont felháborító, hogy a müpás Wagner-fesztiválok kialakulásával illetv FÁ opera-főzenei tevékenységével párhuzamosan, az operaházi Wagner-produkciókat teljesen eltüntették.Vajjon azért-e, hogy Wagner operák hallgatására a MÜPA legyen az egyedüli lehetőség?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 305032010-02-02 21:02:00
Nem rossz nap vagy rossz periódus ez, hanem egyre inkább, egyre több helyen kezdik észrevenni, hogy Fischer Ádám jól befuttatott neve mögött ennyi a valódi teljesítmény, és sosem volt több. Akik ezt eddig is látták és tudták, inkább félelmükben csendben maradtak, mert a többiek leharapták volna a fejüket. A közönség pedig kezd felébredni, és észreveszi, hogy amivel eddig etették, az egyáltalán nem olyan kiváló, mint ahogyan tálalták!Ennyi!!!
Az az egy biztos, hogy az operaház zenekari művészei, akik több évtizede ismerik a teljes repertoárt és estéről estére probléma nélkül teljesítik is a feladatukat, mikor Fischer áll eléjük vezényelni, hirtelen azt sem tudják hol lakik a Jóisten, mert halálfélelmük támad attól a sokszor összevissza hadonászástól, s teljesen kiszámíthatatlan, hektikus vezényléstől, amit produkál. Ezek a jelenségek nem újak, már az MR zenészei is átélték ezt, most pedig olykor az Operaház művészeinek lehet ebben részük. Reméljük már nem sokáig. Tessék csak megkérdezni hiteles forrásoktól, hogy mi is a vélemény róla pl Mannheimben, ahol GMD volt?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 295842009-12-14 19:19:30
Köszi IVA, beelőztél a válaszadással, Wise szokás szerint nagyképűsködik, mert meg bírta nézni egy orosz szótárban, hogy a halál nőnemű, csak ott cseszte el, hogy egyfelől én nem nyelvtani problémát emlegettem, másfelől pedig úgy van, ahogy Te mondod, a DRUG, ha megszakad, akkor sem lesz nőnemű, így a zselannij is hímnemű kell maradjon! Mindegy, félműveltség az félműveltség marad mindig!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 295672009-12-13 12:03:41
Hát kérem szépen ezért rendez a sok felületes, hiányos felkészültségű rendező oly sok hülyeséget, mert hasonlóan Wise-hoz, ők is félreértik a szöveget, de nagyon! Lenszkij áriájában a "zselannij drug" a halált szólítja meg, nem Olgát, és nem is Anyegint! Ezért is volt remekül megoldott Kovalik rendezése ezen a helyen, annak ellenére, hogy nem vagyok feltétel nélküli Kovalik-rajongó. Ugyanis az idézett helyen, miután Lenszkij elénekli, hogy "Olga Ja tjebja ljubil!", aláveti magát a mélységbe, mintegy szakítva az addigi gondolatfolyammal, amiben még Olgához énekelt, és innentől már szavai a halálnak szólnak!
Requiem • 1732009-11-01 12:13:33
No, azért ne túlozzunk! Igenis volt már ilyen, vagy tán még hosszabb, nagyobb siker is. És ha a mostani sikert a vendégművészek számlájára írjuk, akkor az inkább szólt a külföldi nevüknek, mint a teljesítményüknek, amivel azért magyar énekeseink is bőven állják a versenyt. Peter Mikulas kultúrált éneklése nem helyettesíthette a hangját, ami már régen nem az, ami volt. A tenor pedig teljesen átlagos teljesítményt nyújtott, leszámítva, hogy átélésnek, ihletettségnek nyoma sem volt.
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 1712009-10-26 21:07:52
A Magyar Televízió szégyellheti magát, hogy csak ilyen minőségű felvételt volt képes leadni a 125 éves Operaház ünnepi hangversenyéről, és ráadásul ebben az időpontban. Remélem az Operaház vezetése megteszi a kellő lépéseket, és legalább nemtetszését fejezi ki a történtek miatt, de jobb volna inkább az évfordulót megillető minőségű, és megfelelőbb időpontban leadott felvétel sugárzását követelni a Magyar Televíziótól! De miért is kell valójában szégyellnie a z MTV-nek magát a történtekért?
1. Ilyen rossz képminőségű felvétel a 21. században megengedhetetlen! Eleinte a kamerák rossz fényérzékenységére gyanakodtam, de miután hallottam, hogy a helyszínen elhelyezett tv-készüléken látható élő közvetítőkép minősége tökéletes volt, azt kell gondolnom, hogy az anyag szalagra, DVDre, vagy bármi más hordozóra történt rögzítése közben történt ilyen mértékű képminőségromlás. Bármi is volt az ok, ez megengedhetetlen a napjainkban teljesen megszokott és elérhető technikai fejlettség mellett.
2. Érthetetlen okokból több részlet is kimaradt az első részből, így Tokody Ilona Grófnő-áriája a Figaróból, Rácz István nagyszerű Zakariása a Nabuccoból, és Kálmándi Mihály Posa tolmácsolása is!!! Miért?Miért?Miért? Az eredeti műsort ismerve bárki gondolhatná, természetesen rosszul, hogy az említett produkciók esetleg minőségi okokból maradtak ki, de erről szó sincs! Hát akkor miért kell kitenni az említett művészeket efféle esetleges méltánytalan találgatásnak? Főképp, hogy Rost Andrea Violettáját leadták, pedig abban aztán volt elég jól hallható zenekari baki! Nem is 1!Akkor miért volt ez a szelektálás, és egyáltalán ki merte venni erre a bátorságot?Szégyen!!!
3. Csak a teljesség kedvéért említem meg ismét, hogy egy ilyen jeles évforduló tiszteletére rendezett jubileumi koncertet ilyen késői, szinte senki által nem nézett időpontban leadni szégyen, gyalázat, és aljasság az MTV vezetői és szerkesztői részéről. Mocskos dolognak tartom, hogy a közszolgálatiságát úton útfélen hangoztató MTV, a legundorítóbb módon, kereskedelmi televíziókat is megszégyenítő mértékű haszonféltésből nem főműsoridőben tűzi műsorra az ország első számú, nagy múltú, kiemelkedő nemzeti örökséget képviselő kultúrális intézményének jubileumára rendezett ünnepi hangversenyt.
Vagy tán más szándékok vezérelték? Netalán az, hogy minél kevesebb emberhez jusson el, hogy efféle kultúra is létezik ma Magyarországon? Ez mondjuk bőven beleférne az évtizedek óta tartó szándékos népbutítás koncepciójába, de akkor mondjuk ki, hogy az MTV ismét állam-, sőt kormánykiszolgáló intézmény!Azzal a különbséggel, hogy a kommunizmusban legalább népművelés folyt, és az opera, illetve klasszikus zene eljutott a legegyszerűbb emberekhez is, és éppen az állami Rádión és Televízión keresztül!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 286332009-10-16 09:11:48
Miért, szerintetek mit kellett volna csinálni a Művésznővel, hogy ne kerüljön az utcára? Mert ugye azért az sem járja, hogy úgy legyen a Ház alkalmazottja, hogy nem csinál semmit. Szerepeket már nem kap, mert nem birkózna meg velük, és úgy tudom, hogy a kisebb szerepeket, illetve az énekkarban való működést ő nem szerette volna. Tehát akkor képesítés, képzettség nélkül milyen munkát végezzen? Szerintem inkább ez az állás, minthogy elmenjen mondjuk villamosvezetőnek, vagy BKV-ellenőrnek. Ja, és a mások feletti ítélkezés helyett talán meg kéne kérdezni a Művésznőt is, hogy jó-e ez így neki? Sok itt a nagyon okos, hőbörögni szerető ember, akik minden ürügyet megragadnak, hogy az éppen aktuális operavezetést szidják. Legyenek azok a vezetők akárkik is, tök mindegy, szidni kell őket mindenért, bármiért! Bravó!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 285912009-10-12 20:56:03
Hát úgy lehet, hogy nem nagyon énekel itt meg ott külföldön, többnyire kis szerepekeben (pl. Cepranoné) sózták el 1-2 helyre, azt is komoly befolyással, illetve akkor, ha a külcsínre volt szükség. Ennyi. Ő is az "itthon nagyon világhírű" énekesek sorát gyarapítja, oszt mikor megszólal, senki sem érti, mi is van azzal a világhírrel?
Szabó Bálint még a Bohém-verseny idején nagyon ígéretes hang volt, azóta valszeg a külföldi házakban szétcseszte a hangját, kiénekelte. Erre enged következtetni, hogy nemcsak basszushoz képest lett világos a színe, de még baritonnak is az volna, és sajnos röcög. Kár, mert sokkal több volt benne, és kiállásra szép darab ember, ezért is választhatták a Kékszakállú ilyetén értelmezéséhez őt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 281642009-09-15 07:35:42
Valóban szégyen, gyalázat az idei Requiem-szereposztás. Ismét egy nagymúltú tradíciót köpnek le, mely szerint a Halottak napja - Mindenszentek körül esedékes operaházi Verdi - Requiemet rendszeresen, évről-évre a Ház vezető művészei adtak elő, a közönség is erre készült. Emlékezzünk csak az éveken keresztüli Tokody-Kelen-Kováts hármasra, változó mezzókkal kiegészülve, Lukács Ervin vezényletével, de a többi felállásban is kivétel nélkül mind a ház kiemelkedő művészei léptek fel.Erre most tessék, it van két határon túli férfi szólista, akiknek semmi közük az Operaházhoz, a két női szólista mellett is csak annyi szól, hogy nekik legalább van, de azért nem nevezhetőek semmiképp sem a Magyar Állami Operaház vezető művészeinek sem teljesítményt, sem előadásszámot tekintve.
Giuseppe Verdi • 10282009-08-11 12:30:47
No akkor a Vecsernye felvételéről: az első felvétel leadásához elsősorban Sümegi művésznő nem járult hozzá, miután azt meghallgatta. Rácz művészúrnak is voltak fenntartásai, a többiek természetesen hozzájárultak a letiltáshoz, ami teljesen érthető, mert már akkor sem leadható a dolog, ha akár egyvalaki megvétózza.A korábbi hozzászólással ellentétben a kifogásoknak nem zenei színvonalbeli okai voltak, hanem igenis hangmérnöki problémák. Nevezetesen a színpad bemikrofonozásával volt a gond: a színpad elején, a rádiózás őskorára emlékeztető módon elhelyezett mikrofonok bizonyos távolságon túlról már nem tudták értékelhető módon rögzíteni az énekesek, vagy énekkar hangját. A második felvételen már megjelentek a színpadra felülről belógatott mikrofonok is, amiknek használata bárhol a világon már automatikusan alkalmazott eljárás, nálunk vmiért egy rosszul sikerült felvétel kell hozzá. Sajnos nem kevés "tanulópénz", amit ki tudja kinek kell megfizetni. És sejthetően nem az utolsó alkalom.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 258602009-04-25 23:45:49
A különbség csupán annyi, hogy Fischernek nem kell semmit sem bizonyítania vezénylés terén, arról nem is beszélve, hogy évek óta renszeresen vezényel a magyar közönségnek itthon is. GYRGYről mindez nem volt elmondható, felháborodás pedig azért volt, mert joggal várta mindenki,hogy ha akkora hanggal kezd neki a társulat és zenekar szétverésének, akkor tessék bizonyítani a szakmai felkészültséget, hozzáértést lent az árokban a pulpituson! Az pedig, hogy ki mit csinált volna, ha hagyják, üres érvelés csupán. A volnákkal amúgy meg Dunát lehet rekeszteni kis hazánkban! Itt a momuson is nagyon sok "hozzáértő" húdef***a főzeneigazgató volna, ha valaki hagyná! Szerencsére nem hagyják, de ennek ők örülnek is, mert addig legalább be lehet kiabálni a partvonalról, minden tét nélkül!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 255122009-04-05 22:27:40
Felháborító, ha a momusos fikázók ingyen mehetnek operaelőadásra, mikor az általuk fikázott összes énekes a 2db tiszteletjegyet 500Ft/db, a további szakmai jegyeket meg 1500Ft/darab áron kapja.
Vagy netán legyenek megtisztelve a művészek, hogy az Á.T. féle tehetségtelen, "sokranemvitte" momusos és egyéb, magukat "sajtó"-nak tartó léhűtő munkatársak ellátogatnak az előadásaikra? Ha meg még pénzt is kapnak 1-1 "kritikáért", hát csak fizessék meg az előadásra szóló jegyet!!!!!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 240562009-01-04 15:33:23
Helyesbítek!!!!
MILLE és MILA természetesen ezret jelentenek, csak az a sok "l" és "ll", automatikusan elvitt a mi milló szavunk felé.
Elnézést, fáradt vagyok!!!
A lényegen persze nem változtat sokat!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 240512009-01-04 15:01:55
Hozzáértés a köbön.....
MILLE = egyes szám pl. mille lire = (1)millió líra
MILA = többes szám pl. due mila lire = kétmillió líra
És végig MILA, ha EGYNÉL több MILLIÓRÓL van szó.

Ha bármelyiktek is tanult volna valaha könyvből olaszt,akkor nem szlengnek, vagy "változatnak" vélné a MILA alakot, hanem ugyanezt mondta volna, amit én.
Igaz a mondás:" Ha hallgattál volna....." a folytatást remélem, ismeritek!
Én csak azért nem hallgattam, mert a végén még valamelyik lángész eljutott volna a MILLA(TRIÓ) alakhoz is, a MILKA alakról nem is beszélve.

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 234242008-11-18 20:21:41
Szerintem túl sok szó esik László Boldizsárról a MÁO-s topikban, holott eme úriembernek semmi köze sincs a Házhoz. Kéretik máshol beszélni róla,nehogy valaki azt hihesse a végén, hogy ott énekel. Még ha ez is a vágya.
Mellesleg óhatatlanul azt kell gondolnom, hogy miután a CCS-nek már nem megy olyan jól, mint egykor, Boldizsár most más után néz, hátha tenorként jobban lehet majd keresni, főleg ha megfelelő kapcsolatokkal rendelkezik. Ez utóbbiban úgy látom nem lesz hiba.....
Requiem • 1232008-10-26 15:19:18
Kedves Mindenki! Verdi Requiemjében nincs altszóló, tessen mán megnézni a kottát! Ez elvárható lenne ennyi szakértőtől, nem?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 219912008-06-27 21:31:14
Ösztöndíjas??????
Na, az b...na be. Ez az intézmény nem szűnt meg régóta? Helyette lett az operastúdió.
Na de ha ösztöndíjas is lenne, botrány, hogy semmit nem énekel, és ezért kap pénzt. Az ösztöndíjasok régen énekeltek is kisebb-nagyobb szerepeket.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 219852008-06-27 17:59:49
A legszebb, amikor ezek a dolgok a próbatáblábn is megjelennek. Persze Muskáthot baromira nem írják oda, milyen darabra korrepetál, mert hát ugye mire is?....
Nem fogják nagydobra verni, hogy Tokody most épp melyik szerepre, kinek a helyére szeretné betolni, ha ugyan sikerül....
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 219842008-06-27 17:54:08
Az is elég felháborító lenne, mert bár sokan csinálják, de mégsem helyénvaló, hogy az Operaház termeit, hangszereit saját haknijaik próbájára ingyen használják. Ha mondjuk Házbéli karmester próbál a "saját" szobájában, saját produkcióra, az még csak-csak elmegy, de így....
Sajnos nemcsak BCs, de a hallhatatlan Cavaradossi, Muskát A. is elég rendesen kap korrepetíciókat, csak tudnám mire föl, merthogy ő sem énekel semmit jövőre.
Na persze mindenki tudja, hogy honnét fú a szél, de akkor is.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 204452007-11-23 17:36:48
Sümegi művésznő a hírek szerint napok óta nagyon beteg, nem tud próbálni enélkül pedig teljesen érthetően nem vállalja az előadást, még ha meg is gyógyulna 30-ig.

Az Opera mentve a menthetőt, talált egy beugrót akinek a keresztneve legalább szintén Eszter, így lehet, hogy a közönség egy része nem veszi nagyon észre a szereplőváltozást.
Na, de félretéve a viccelődést, sajnos úgy néz ki, a MÁO összes Pillangója foglalt, még jó, hogy találtak olyan vendéget, aki csinálta már ezt a rendezést.
Opernglas, avagy operai távcső... • 147712007-11-21 22:27:15
Azt meg, hogy ki mit "hallott" a díszlet áráról szerintem hagyjuk, mert pl. a Peter Grimes igen magas költségét sokan tudják, és arányaiban ez a díszlet is bőven van az a kategória, ráadásul évről évre minden drágább lesz, a Peter Grimes meg volt pár éve, igaz?
Na, most vagy az az összeg nem igaz, vagy ez.
Lehet választani.
De általában az a tapasztalat, hogy mindenki azt az infót "hallja" innen-onnan, amit az "illetékesek" akarnak, hogy halljon.
A valóság meg sokszor más.
Ja, és az Opera homlokzatának vörösbe burkolása sem volt ingyen.
Opernglas, avagy operai távcső... • 147702007-11-21 22:16:31
De okos vagy!
Attól, hogy az alsó két sarka valóban sínpályán mozog, felül még be van kötve, különben mitől tudna "nyitni-csukni"?
Az alsó sínpálya legfeljebb leveszi a terhelés egy részét a zsinórokról, illetve biztosítja az előre-hátra siklás utját, de a függőleges mozgást a zsinórpadlás biztosítja, arról nem is beszélve, hogy biztonsági okokból egyébként is fel kell függeszteni, különösen egy ekkora díszletelemet.
Attól, hogy alumínium, még van súlya, és a faburkolat sem könnyű. Hozzávéve még az elem óriási méreteit, pár tonna biztos megvan.
Opernglas, avagy operai távcső... • 147612007-11-21 16:54:02
"És közönségként sem afféle könnyű szórakozás. Nem az a repertoárdarab, amit bármikor csak úgy elő lehet venni a sufniból."

Pontosan erről van szó! Nem lehet véletlen, hogy Strauss már-már kamaraopera-szerűre írta a darabot, mármint ami a színpadi apparátust illeti. Szándékai szerint még kórus sem jelenik meg a színpadon, ezt persze Kovalik "átírta".
Valószínű, hogy efféle monumentális díszletet sem tartott kívánatosnak, hiszen ezzel is csak tovább romlik a zeneileg, történésileg amúgy is nehezen "fogyasztható" mű hosszú távú életben tartása.
Pláne egy repertoárszínházban, ahol egyik napról a másikra kell bontani-építeni a díszleteket.
Elgondolkodtató az is, hogy az elmúlt években folyamatosan csökkenteni kellett a zsinórpadlás maximális terhelhetőségét, erre Kovalikék idelógatnak egy bazi nagy doboz-szerű "izét", aminek a szerepét elég nehéz meghatározni, de még nehezebb lehet maga az "izé".
Arról nem is beszélve, hogy egy ekkora đíszlet horribilis összegeket emészt fel, s ha még hozzávesszük, hogy esetleg nem fog sokáig menni a darab, akkor befektésnek is rossz volt, és gazdaságtalan.
Opernglas, avagy operai távcső... • 147542007-11-20 17:09:41
Kovalik úgy látszik, folyamatosan efféle rendezésekkel próbálja felhívni magára a külföldi (főleg tán német) színházak figyelmét, hátha ezt látva meghívják valahová rendezni. "Kár", hogy ez eddig sem jött össze, és szerintem ezután sem fog.
A valódi kár pedig az, hogy az ország 1-es számú operaháza teret enged az effajta számító önmegvalósításoknak, időt és pénzt áldozva rá, miközben sejthető, hogy ez a darab sem fog 2-3 évadnál többet megérni.
Az is elgondolkodtató, hogy érdekes módon most bezzeg beindult a korábban méltán sokat szidott operaházi marketing gépezet, és többévi lazsálását egyszerre "pótolva", mindenütt hírét verik ennek produkciónak.
Kár, hogy máskor nem tud legalább feleennyire hatékony lenni. Hogy ez min múlik?
Na, mindegy, ennek ellenére is rövid életű lesz ez a produkció.
Szerintem.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 203962007-11-17 10:25:13
Csak megjegyzem még, hogy a darab folyamán többször maga Butterfly helyteleníti a "Madama Butterfly" megszólítást, rendszeresen kijavítva "Madama (F.B.) Pinkerton"-ra.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 203952007-11-17 10:13:37
Pillangósoknak:
A helyzet az, hogy a kisasszony az első felvonás folyamán válik asszonnyá.
Az általatok kiragadott "madama" megszólítások mind az esküvő utánról valók.
Sharpless viszon még az esküvő előtt "Miss Butterfly"-nak szólítja, a császári biztos is egyenesen "damigella Butterfly"-t mond.
Most akkor mi van?

Ja, és vesszen a Pesti Műsor!
La calunnia-avagy operaházi köpöcsésze és dagonya • 1482007-11-13 18:25:07
Valszeg, az életben nem került volna fel Budapestre, ha nem szeret bele a Kerényi,és nem hozza fel, mert hát azért annyira nem volt egy hú de nagy szám. Az is érdekes, hogy a válás óta is nyomja, ahol todja.
Használ-e az operának a kortárs feldolgozás? • 382007-11-11 23:04:20
Egyáltalán nem lenne jó. Nem elég, hogy a mindennapi élet folyton róluk szól? TV-ben, rádióban, újságokban, melegfelvonuláson, stb.
A színpadra nem kéne beengedni ezt az ízlésvilágot.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 202942007-11-11 22:50:47
Ő legalább a szemedbe mondja, nem a hátad mögött.
Használ-e az operának a kortárs feldolgozás? • 362007-11-11 22:46:51
Nem tudom miért van az, hogy kisebbségben lévő "más"állapotú elferdült ízlésű rendezők ráerőltethetik aberrált elképzeléseiket a normális többségre, művészekre, közönségre, művészetként beállítva beteges fantáziájuk szüleményét.
Ráadásul a velük "egy csapatban játszó" kritikusok még majd zseniálisnak is kiáltják ki ezt az ocsmányságot.
Szeretném azt megélni, hogy a közönség nem szopja be ezt a szemetet, és kifütyülik, mint a kis Wagner-sarjat,igaz ő csak dilis és nem aberrált.
Bár sajnos ebben az országban, ahol szintén egy "kisebbség" néhányszázalékos, hataloméhes pártja dirigálhat
/és pátyolgatja a drogosokat meg a buzikat/, erre nem nagyon lehet számítani.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 202872007-11-11 21:53:25
A 3312550es számról csak annyit, hogy azon egy automata jelentkezik be. Legalábbis akkor, ha nincs műszaki probléma. A hivatalos udvarias "beköszönőt" tehát általában az automata elintézi, még angolul is, a néni csak utána jön. Ugyanígy működik ez más intézményeknél is kis hazánkban, úgyhogy nem kéne ezen lovagolva burkoltan megint az operavezetést fikázni, mert eléggé átlátszó.
Az Úr hangja lecserélése számomra sem érthető, egyébként Palerdi művész urat hallhatjuk.
Opernglas, avagy operai távcső... • 146402007-11-01 13:26:26
Bezzeg, amikor más énekel szerintetek nem neki való szerepet, arról nem vélekedtek ilyen elnézően.
A felesleges pocskondiázással nem értek egyet, de való igaz, hogy Nyári inkább operettbe való, és csak azért, mert olcsó, nem kéne belőle bizonyos szerepekben más énekesek helyébe alternatívát csinálni.
Politikai homokozó • 163422007-10-27 23:12:42
Nézz már körül kicsit mélyebben hazai- és világpolitikában, ismerős arcokra, nevekre fogsz találni. Na, azokról van szó nem a Kohnról meg a Grün-ról.
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Józsa Tamás és Lázár Dániel szerzői estje"
JÓZSA TAMÁS: Vigilate mecum
Józsa Dalma, Rozsnyói Judit, Körmendi Johanna (hegedű)
LÁZÁR DÁNIEL: Quartet „E”
Szabady Ildikó (fuvola), Tóth Csamangó Blanka (klarinét), Schaff Magdolna (hegedű), Puskás Bernadett (gordonka)
LÁZÁR DÁNIEL: Lux Aeterna
Aya Shirai (gordonka), Lázár Dániel (zongora)
JÓZSA TAMÁS: Floyd
Tritonus Guitar Trio: Molnár Levente, Szurgyi Gergely, Varga Bálint (gitár)
LÁZÁR DÁNIEL: Air
Aya Shirai (gordonka), Riko Hosomi (zongora)
JÓZSA TAMÁS: Vinea mea
Józsa Dalma (hegedű), Kósa Lőrinc (bariton), Frecska Rebeka (fuvola), Láposi Dániel (vibrafon), Tóth Barnabás (gordonka)

18:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Ninh Duc Hoang Long (tenor), Balogh Ádám (zongora)
Duna Szimfonikus Zenekar
vez.: Kanai Toshifumi
Jótékonysági koncert a Törös alapítvány javára
ROSSINI: Sevillai borbély - nyitány
DONIZETTI: Szerelmi bájital - Nemorino áriája
LEONCAVALLO: Mattinata, op. 5
BEETHOVEN: Holdfény szonáta („Mondschein-Sonate”) - I. tétel
CSAJKOVSZKIJ: b-moll zongoraverseny

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Kállai vonósnégyes:
Kállai Ernő, Szajkó Géza (hegedű), Dráfi Kálmán (brácsa), Balázs István (cselló)
Balog József (zongora)
"Kamarazene karnyújtásnyira"
BARTÓK: 2. vonósnégyes, BB 75
BEETHOVEN: 11. (f-moll) vonósnégyes, op. 95 („Serioso”)
BRAHMS: f-moll zongoraötös, op. 34

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Halmai Katalin (ének), Dorota Anderszewska (hegedű), Bálint János (fuvola)
Szokolay Balázs (zongora)
"Liszt Születésnap Bevezető Koncert"
LISZT: Három dal Schiller Tell Vilmosából
LISZT: Zarándokévek, Második év: Itália – 1. Sposalizio
LISZT: Wartburg Lieder – 4. Walter von der Vogelweide
LISZT: Epithalam (hegedű-zongora változat)
LISZT: Romance oubliée (hegedű-zongora változat)
LISZT: Benedictus a Koronázási miséből (hegedű-orgona változat)
LISZT: S’il est un charmant gazon
LISZT: Comment disaient-ils
LISZT-BÁLINT JÁNOS: 2. magyar rapszódia

19:00 : Budapest
BMC Könyvtár

"Billentyűs történetek 3/2"
Tóth-Vajna Zsombor történelmi billentyűs hangszereket bemutató sorozata.
FRESCOBALDI: Partita sopra Ciacona (Libro II, 1627.)
FRESCOBALDI: Toccata Quarta (Libro II, 1627.)
FRESCOBALDI: Toccata seconda (Libro II, 1627.)
FRESCOBALDI: Aria detta la Frescobalda (Libro II, 1627.)
FRESCOBALDI: Capriccio di durezze e ligature
FROBERGER: Toccata in G
FROBERGER: Ricercar
BUXTEHUDE: Toccata in G
BUXTEHUDE: Nun lob mein Seel den Herren
LÜBECK: Chacon ex A
"Stile Italino" - Frescobaldi és hatása a német zenére

19:00 : Budapest
Nádor Terem

"Lukács Péter (az unoka) brácsaművész és barátai"
Lukács Pál 100 sorozat/1.
MOZART: Kegelstatt trió, K. 498
HINDEMITH: Szonáta-fantázia, op. 11, No. 4
MAX BRUCH: 3 Stücke für Klarinette, Bratsche und Piano aus, op. 83

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Süle László (zongora), Borbély Mihály (fafúvók), Kántor Balázs (gordonka)
Süle László és Borbély Mihály szerzeményei
Klasszikus és jazz

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Mayu Kishima (hegedű)
Pannon Filharmonikusok
Vezényel: Gilbert Varga
"Virtus & eksztázis"
HAYDN: E-dúr szimfónia, Hob. I:12
LALO: Spanyol szimfónia, op. 21
SZKRJABIN: Az eksztázis költeménye, op. 54

20:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)
19:00 : Szeged
Szegedi Nemzeti Színház

PUCCINI: A köpeny / Gianni Schicchi

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Csuprik Etelka (zongora)
"Liszt Fesztivál"
SZERKESZD TE IS A PORT.HU-T!
LISZT: Zarándokévek – Második év: Itália S. 161.
Sposalizio
Sonetto 104 del Petrarca (104. Petrarca-szonett)
Szonáta h-moll S. 178.
CHOPIN: Grande Valse Brillante Op. 18.
Nocturne No. 4, Op. 15 No. 1. F-dur
Mazurka Op. 17, No. 4. a-moll
SCHUMANN: Carnaval, Op. 9.

19:00 : Debrecen

Maxim Vengerov (hegedű)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Hamar Zsolt
"A tánc apoteózisa"
RAVEL: La Valse
BRUCH: 1. (g-moll) hegedűverseny, op. 26
RAVEL: Tzigane
R. STRAUSS: A rózsalovag – szvit
A mai nap
született:
1706 • Baldassare Galuppi, zeneszerző († 1785)
1898 • Lotte Lenya (Karoline Wilhelmine Blamauer), énekesnő, színésznő († 1981)
1927 • Lakatos Gabriella, balett-táncos († 1989)
1945 • Jávori Vilmos, jazz-muzsikus († 2007)
elhunyt:
1545 • John Taverner, zeneszerző (sz. kb. 1490)
1893 • Charles Gounod, zeneszerző (sz. 1818)
1944 • Viktor Ullmann, zeneszerző (sz. 1898)
1968 • Tóth Aladár, zenetörténész, 1946 és 1956 között az Operaház igazgatója (sz. 1898)