vissza a cimoldalra
2019-06-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Jonas Kaufmann (2387)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1679)
Franz Schmidt (3349)
Erkel Színház (10227)
Pantheon (2355)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61777)
Élő közvetítések (7910)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4504)
Kedvenc magyar operaelőadók (1118)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4362)
Beethovenről - mélyebben (694)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3268)
Operett, mint színpadi műfaj (3935)
Komlóssy Erzsébet (41)
Rost Andrea (2042)
Richard Strauss (748)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: joska141
Leírás:
Honlap:
   


joska141 (620 hozzászólás)
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617752019-06-15 06:00:21

Az, hogy az Opera hivatalos honlapján még mindig hirdetik például Korda György vagy Nyári Károly életmű koncertjére a jegyvásárlási lehetőséget, hagyján.



Az, hogy az alábbi internet hely rossz címmel, de a 2019.évi Primavera Fesztivált hirdeti az Eiffel Műhelyházba, 5 vidéki színház részvételével, 2019.június 11-16 közötti időszakban, hagyján.



http://www.opera.hu/musor/megtekint/primavera-fesztival-2018/



De azért az figyelemre méltó, hogy az Ön által idézett kormányhatározat „legkorábban 2021 őszi” Operaház átadásról ír, addig az Operaház hivatalos honlapja még mindig nagy-nagy betűkkel közli, hogy „az Operaház felújítás miatt 2020-ig zárva tart”.



Ez már több mint bűn, ez hiba.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617662019-06-13 15:12:50

A szokásos napi/heti/havi Ókovács interjú/megnyilvánulás:



https://24.hu/kultura/2019/06/13/igy-lett-fideszes-es-okovacs-az-opera-ura/



 



 


Erkel Színház • 101802019-06-11 13:29:36

Június 19 és 29 között lesz 4 Aida a Staatsoperben, úgy fogalmaznék: Gregory Kundéhez válogatott szereplőkkel. Három előadásra már minden jegy elkelt, a negyedikre még 44 jegy kapható 140 EUR egységáron. Vissazemlékezve néhány ott látott-hallott évad végi Aida produkciókra (hagyomány az ilyenkori előadás), meggyőződésem, hogy a szerző és a cím adta/adja el a darabot


Erkel Színház • 101772019-06-11 09:36:08

Sajnos a tenorista  a bolognai Kalaf és a bécsi Radames között abszolúte rossz értelemben vett hakniként fogta fel a budapesti fellépést.



Egy nappal a "Gála" előtt az M5 csatorna híradója tudósított a próbáról, már akkor érezni lehetett, hogy jelenleg nincs hangja.



A "Gregory Kunde Gála" általa abszolvált első száma - Tosca Képária - első hangjánál abba kellett volna hagynia az egészet. Még jobb lett volna, ha ki sem jön. Így legadább a "legenda" (Ókovács Szilveszter ott elhangzott jelzője) legenda maradt volna.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 617102019-06-07 05:38:40

Köszönöm IVA fórumtársunk sorait az előző felújítás időszaka alatti operai működésről. Erényként hozza fel az akkori heti 8-10 Erkel Színházbeli előadást, ami akkor tényleg nagy erőfeszítés volt. Igaz, hogy ez akkor az operatársulat egyben tartását igényelte és ma az Operaháznak lényegében nincs társulata. (Csak 1-1 produkcióra kérik fel a művészeket. Ókovács Szilveszter nyilatkozata szerint.)



Az akkori, mondjuk havi 40 produkcióval szemben, idén március-áprilisban az Erkel Színházban és kapcsolódó operai tevékenységként 50-70 havi produkció szerepelt!!! Gondoljunk bele, micsoda munka lehetett ezeket kézben tartani, ezekhez megfelelő művészi és kiszolgáló személyzetet biztosítani.



Ilyen számosság mellett, szinte óhatatlan, hogy magára a fő produkcióra, az Erkel Színház nézőterének közönséggel történő megtöltésére már nem marad energia. A jövő pénteki Álarcosbál előadásra például a mai jegytérkép szerint 850 (!!!) eladatlan, már félárú jegy kapható!



Ez még hangsúlyosabban felveti: szükség van-e/lesz-e Budapesten majd egyidőben 3 azaz Három operai produkciókat játszó helyre? Gondolom az élet fogja ezt a kérdést megválaszolni, de a jelenlegi tapasztalatokból már levonhatók bizonyos következtetések. Bízom benne, hogy ezen következtetések levonása az Operaház épülete felújítás befejezéséig megtörténik, valamilyen irányban. (Az épület – hasonlóan a példának felhozott, szemben levő Balettintézethez, vagy a Kossuth Lajos utca ékköveként álló Klotild és Matild palotához – önmagában is nagyon szép.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616942019-06-06 10:04:00

Sajnos ebben semmi újdonság nincs. A világ bármely ilyen jellegű építményének felújítása sohasem marad az előzetesen becsült határidő és költségkereten belül.



Gondoljunk a berlini Staatsoper nálunk sokkal alaposabban előkészített felújítására. 2008-ban 2013-as befejezést terveztek, aztán 2017.végén már ténylegesen be is fejeződött. A költségek azt hiszem az előzetes becslés háromszorosára emelkedtek.



Ehhez képest mi abszolúte előkészítetlenül, irreálisan rövid, kerek évfordulókhoz kapcsolódó, hazafias határidőt állapítottunk meg, aztán csodálkozunk. A jelenlegi kormányelőterjesztés arról tanúskodik, hogy még évekkel a felújítás megkezdése után sem tudjuk, hogy tulajdonképpen mit is szeretnénk csinálni a Magyar Állami Operaház épületével/épületéből.



Sajnos az Erkel Színház jelenlegi, döbbenetes látogatottsági mutatói felvetik azt a kérdést, hogy egyáltalán szükség van-e Budapesten 2 azaz Kettő, illetőleg immár 3 operai produkciókat előadó házra?



Látjuk: az Operával szemben levő Balettintézet épülete évtízede használaton kívül van, a budapesti operai balett helyzete ettől függetlenül olyan amilyen, nem kívánom minősíteni. Mi a garancia, hogy egy szép, új operaház a budapesti opera jelenlegi helyzetét pozitív irányban fogja megváltoztatni?



Vesszőparipám Bécs, onnan veszem a példát. Érdekes módon ott is 3 házban lehet operát látni-hallani. De: a reprezentatív Staatsoper kezd „leülni”. Rövid időn belül már a harmadik levelet kapom, hogy a jövő évad előadásaira ilyen-olyan kedvezménnyel vásároljak jegyeket. Néhány éve ez még elképzelhetetlen volt.



A Volksoper kínálata nagyon vegyes opera, operett, musical, balett, de ennek ellenére én még ott teltházas előadást nem láttam. Bármikor mentünk, aznap estére mindig volt jegy.



A Theater an der Wien gyakorlatilag egy befogadó színház, nagyon réteg jellegű, alapos előzetes felmérés, közönségkutatás után mutatnak be, egész kiváló nemzetközi szereplőgárdával többnyire barokk operákat. Ott még irreálisan drága jegyárak mellett is, a teltház biztosított.



Látható, hogy ott kész, szakosodott, bejáratott épületek megléte mellett is küzdenek a változó közönségigényekkel. Mi ebből a helyzetből természetesen nem tanulunk, mi megmutatjuk, hogy…


Operett, mint színpadi műfaj • 39262019-06-05 19:05:10

Természetesen tiszteletben tartom a véleményét. De az Ön által említett Csókolj meg Katám, már évtizedekkel ezelőtt - még Alfonzóval is - bukott meg az Operettszínházban.



Azon el lehet meditálni, hogy az Operettszínház erősíti-e a musical vonalat, mintegy konkurrenciája a Madách Színháznak, vagy az egyedi, csak egyetlen döntően operettet játszó színház marad.



De ez a kérdés már eldőlt, a következő évadtól úgyis a nemzeti és nagyvilági sorstragédiák, rendszerbukások, rendszerváltások zenei feldolgozásait fogjuk látni és hallani.


Operett, mint színpadi műfaj • 39232019-06-05 14:33:05

Mai Operettszínház hírlevél alapján, idézem:













KEDVES NÉZŐINK!



A 2019/20-as évad végéhez közeledvén szeretnénk kedveskedni Önöknek különleges ajánlatunkkal.20% kedvezményt ajánlunk a 2019.06.07.19.00, és 06.11.19.00 órakor kezdődő Molnár Ferenc CAROUSEL-LILIOM című előadásunkra. Jegyek már 1.400 forinttól kaphatók!




Sajnos még az előző színházi vezetés abszolút hibája volt a Carousel-Liliom repertoárba vétele. Látható, hogy a prózai eredetit jelenleg játszó Vígszínház is rendszeresen a Ma este Színház 50%-os kínálatában szerepelteti. Az 1945-ben keletkezett musical dalai az elmúlt, több, mint 70 év alatt pedig nem épültek be az ilyen jellegű magyar zenei életbe. Ezekből már levonhatók lettek volna bizonyos következtetések a bemutató életképességére vonatkozóan.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 68312019-06-03 14:35:52

Uránia MET közvetítések:



https://urania-nf.hu/esemenyek/1489/2019/10/12/metropolitan-opera-live-in-hd-kozvetitesek-2019-2020


Operett, mint színpadi műfaj • 39192019-05-31 14:29:21

Minden kommentár nélkül idézek néhány mondatot a Budapesti Operettszínház Főigazgatója, Kiss B. Attila Úr, 2019/2020-as évad bérleti felhívást ismertető előszavából: (A teljes szöveg a következő honlapon olvasható: http://operett.hu/file/egyeb/berleti_2019_nezo.pdf)



„Tisztelt Nézőink!



Azt vállaltam, hogy irányításom alatt a Budapesti Operettszínház nemzeti dalszínházzá válik. Ez azt jelenti, hogy a mindannyiunk számára fontos témákat körüljárva felejthetetlen, nagyszerű zenés színházi élményeket nyújtva a klasszikus polgári értékrendet közvetítjük közönségünk felé.



Kacsóh Pongrác daljátéka igazán nagyszerű lehetőséget kínál az Operettszínház új karaktere, no és persze a magyar huszárvirtus bemutatására.



A tavaszi idény kortárs ősbemutatóval, egy rockmusicallel indul. Mohácsnál megnyílt a keresztény Európa kapuja az Oszmán Birodalom előtt, a magyarság történelmi próbatétel elé került. Az elementáris rockzene hangján megszólaló musical célja, hogy a historikus tanulság mellett a történelmi korrajz eszköztárával bemutassa az emberi értékeket és a hit nemzetmegtartó erejét.



A nemzeti dalszínház a Raktárszínházban Anne Frank szívbemarkoló történetének operai feldolgozásával idézi fel a vészkorszak borzalmait, míg a Teátrumban a Moulin Rouge csillogásával köszönti a szocializmusnak 30 éve búcsút intő szabad Magyarországot.”


Erkel Színház • 101552019-05-30 10:00:12

Tisztelt „Cilike”! Mindenekelőtt köszönöm, hogy volt olyan kedves és jelentkezett, reagálva hozzászólásomra. Kérem, engedje meg, hogy egy-két – nagyon értékes – gondolatát kiegészítsem:




  1. Nem célozgattam. Konkrét, itt olvasható névvel említettem egy tényt. Magát az említett tényt Önt sem cáfolta.

  2. Amatőr vagyok, igen. De amatőr vagyok a focihoz, az oktatáshoz, az egészségügyhöz, a lakásgazdálkodáshoz és még sorolhatnám, mi mindenhez. Ez azonban azt jelenti, hogy ezekben a témákban korrekt hangnemben, nem nyilváníthatok véleményt? Azt hiszem ezt Ön sem gondolja komolyan.

  3. Indulatból nyilatkozok, igen. De ez az indulat: „érted haragszom, nem ellened.” Az Ön által említett indulat mögött mindig a tehetetlenség áll, hogy itt van annak a szakmának, művészeti ágnak – behelyettesíthető bármivel – minden lehetősége, pénz, paripa, fegyver és mégis…

  4. Nem vagyok jól, de nem gyülölök senkit sem az életben. Még azokat sem, akikről tudom, hogy nekem rosszat tettek. Azokat pedig végképp nem, akikről tudom, hogy mindent megtesznek a maguk területén és mégis…



Sajnálom, ha ismeretlenül is megbántottam soraimmal. Szívből kívánom, hogy mások jó szándékkal írt, hasonló témájú sorai ne váltsanak ki Önből a számomra mutatott indulatos reagálást.


Erkel Színház • 101472019-05-29 12:31:10

Tisztelt „IVA”! Nagyon köszönöm részletes válaszát az Erkel Színház nézőhiányával kapcsolatban. Az Ön állításaival, véleményével nem lehet nem egyet érteni. Sajnos évek óta ezzel a problémával küszködünk, aminek több oka közül Ön is felsorolt néhányat.



Értékes hozzászólásából egy félmondatot idézek, amely tulajdonképpen összefoglalja az egészet: „a mennyiség diadalra juttatása a minőség felett”. Sajnos ez a szemléletmód nyomja rá a bélyegét évek óta az Operaház működésére. Jelenlegi Főigazgató Úr – akinek nagyon széleskörű műveltsége, világlátása, hozzáértése, kommunikációs képessége, előadóművészi gyakorlata van – valamiféle szereptévesztésben él. Úgy gondolhatja, hogy egy első számú vezető legfőbb feladata a minden fórumon, minden alkalommal történő megnyilvánulás. Többször leírtam, álláspontom nem változott: még a csapból is Főigazgató Úr folyik, mind a nyomtatott, mind az elektronikus sajtóban, rádióban, televízióban. És bármiről van szó, csak és kizárólag Főigazgató Úr – elnézést a vulgáris kifejezésért – „osztja az észt”.



Konkrét példa innen a Momus oldalairól. Régebben Csiki Gábor Úr még teljes névvel írt az itteni fórumokra. Amióta kinevezték Karigazgatónak, eltűnt, sehol sem olvasni egyetlen nyilatkozatát sem. De lett, légyen bármilyen esemény, Főigazgató Úrnak ott kell lenni, elmondani, hogy Ő, hogy Őszerinte és így tovább.



Még egy példa: évekkel ezelőtt volt a „Simándy 100” gála Kaufmann-nal hirdetve. Hogy nem jött, mégis megtartották, jegyeket nem vettek vissza: másik rész, Főigazgató Úr meg volt elégedve, hogy pótolták, ahogy pótolták. Mindegy.



Az egész gálából az maradt meg bennem, hogy Főigazgató Úr valamelyik akkori gálaközbeni monológjában hosszan ecsetelte, hogy a közreműködő zenekarnak milyen napokon milyen fárasztó próbákon és előadásokon kellett részt vennie. És? Egyrészt mi köze volt ehhez néhai Simándy Józsefnek? Másrészt a zenekar tagjai ezt vállalták, ezért kapják a fizetésüket.



Még egy példa: Műpában operabeavató délelőtti koncert gyerekeknek. Mozart: A színigazgató. Úgy van: aki magyarázza az előadást és még az énekesek között a színigazgatót alakítja-énekli: Ókovács Szilveszter.



Sorolni lehet a példákat a végtelenségig. Ennyi mozgás mellett természetesen azt a munkát, amivel foglalkoznia kellene, nem tudja teljes időben végezni, hiszen neki is csak 24 óra 1 nap. Ezért a munkatársak felügyelet nélkül vannak és szép lassan az egész operát áthatja az idézett mennyiségi szemlélet.



Erre is egy példa: a mai napon is olvasható az Operaház honlapjá (http://www.opera.hu/musor/megtekint/korda-gyorgy-es-balazs-klari-eletmukoncert-2018/) a nevezettek koncertjének ismertetése, azzal a kiegészítéssel, hogy a 2018.november 18-i koncertekre a Broadway jegyirodában és más jegyirodákban is vásárolhatók jegyek. Hm…


Erkel Színház • 101352019-05-27 21:14:59

Rossz nézni: a Manon Lescaut holnapi előadására 1.064 db (!!!) jegy kapható, féláron, még kezelési költség nélkül is!!! A nézőtéren a jegytérkép szerint kb. 450 hely foglalt jelenleg. Ez már nem is közönségszervezési vagy jegyár probléma. Mindenki a holnapi bécsi Netrebko, Eyvazov féle  Andra Chénier-re megy?


Erkel Színház • 101242019-05-26 10:13:08

Kapcsolódva egy másik fórum - Élő közvetítések 7878.szám - hozzászólásához. Ott említik Korchak pazar Nadír alakítását. Nálunk Werther-t énekelt azt hiszem tavaly, ha félház volt, akkor már jó. Elrejtjük a fellépőket, nem ismertetjük meg a várható közönséggel, de ez már 50 éve így van. Én is ott voltam Domingo pesti első fellépésén. Még a nevét sem tudtuk rendesen leírni (Domingue) és 2 azaz Kettő hír jelent meg róla, hogy fellép egy kezdő spanyol tenorista. Pedig ekkor már a MET-ben rendszeresen énekelt.


Erkel Színház • 101192019-05-25 19:43:47

Gregpry Kunde tőlünk Bécsbe megy 4 Radamest énekel júniusban. 2 előadásra minden jegy elkelt, 1 előadásra még van 10 db, 1 szerdai előadásra még 190 EUR jegyek vannak nagyobb számban. Pedig különösen ott sem reklámozzák.



Amit már többször írtam: talán az operaigazgatónak nem saját magát kellene minden fórumon, szinte minden nap reklámoznia (egyik nap véletlenül kinyitottam a Duna TV-t, Szerelmes földrajz Ókovács Szilveszterrel), hanem megfelelő énekeseket biztosítani az egyes előadásokra. A színház részére biztosított támogatási összegből bőségesen juthatna ilyenre.


Operett, mint színpadi műfaj • 39132019-05-23 19:13:40

Idézem az Operettszínház mai hírleveléből:



Néhány jegyünk még van a 2019.06.06-án 19 órától bemutatásra kerülő CAROUSEL - LILIOM című előadásunkra, olyan neves főszereplőkkel….



Jegyek már 1.600 forinttól kaphatók online ITT , vagy személyesen jegypénztárainkban.



Szeretettel várjuk színházunkban! Üdvözlettel: szervezés


Operett, mint színpadi műfaj • 39102019-05-23 18:27:47

Az elmúlt napok sajtójának olvasása után már úgy érzem, hogy a 2019/2020-as színházi évadnak szinte egyetlen kizárólagos eseménye lesz az Operettszínház Vidnyánszky Attila rendezésű Csárdáskirálynő előadása. Nem volt olyan nyomtatott vagy elektronikus újság, ahol ne részletezték volna ezt a tervet.



Kezdődött azzal, hogy az elmúlt héten a Vidnyánszky Attila vezette Magyar Teátrumi Társaság tagjai közé fogadta a megújult szellemiségű Operettszínházat. Majd folytatódott, hogy Kiss B. Attila az MMA rendes tagja sajtótájékoztató bemutatta Vidnyánszky Attilát, az MMA rendes tagját, aki először rendez operettet. Így – Edmond Dantes fórumtársunk szép hasonlatát használva – megvalósulhat, hogy Vidnyánszky Attila a Nemzeti Színházban megrendezhette a Bánk bán prózai változatát, az Operaházban az operai változatát, majd most az Operettszínházban az operettek Bánk bánját, a Csárdáskirálynőt.



Az erről részletesen hírt adó sajtótájékoztató már egy-két gondolatot is közölt a várható rendezésről. Itt némi képzavar van, hogy visszasírjuk vagy nem azt az arisztokrata világot, de ez a bemutatóig majd kiderül. Ami viszont konkrét: Az előadást uraló nagyméretű gramofon ötlete visszaköszön az előző évi mörbischi Marica grófnő nagyméretű hegedű elhelyezéséből. A gramofon végső elporladása pedig szintén visszaköszön a Mohácsi féle Csárdáskirálynő rendezésből a Novara csatahajó végső süllyedéséből.



Sajnos vagy hála, ki-ki vérmérséklete szerint ítélje meg, de a sajtótájékoztatón kiderült az Operettszínház új szellemisége is, melyben az operettnek van a legkevesebb létjogosultsága. Vacsora estek artistákkal, monodrámák, mohácsi vész nemzeti gyász, rendszerváltás évfordulója, sanzon est, Diótörő balett és (mai hírlevelük alapján) eladatlan jegyek garmada a Carousel előadásaira, már 1.600 Ft-tól!!!


Operett, mint színpadi műfaj • 39052019-05-22 20:55:32

Tisztelt Búbánat! Persze, nincs kőbevésve, de azért Kiss B. Attila - többek között - ezzel a felsorolással nyerte el a főigazgatói címet...És az Operettszínház is "csak" egy munkahely, nem poltikai választási hadjárat, ahol az egyes jelöltek....inkább ezt a részt nem folytatom..De azért egy év sem kellett ahhoz, hogy gyökeresen változtasson az ígéreteivel szemben...Talán a sok egyéb funkció...Érződik a törekvés, hogy a Nemzeti (prózai) Színház mellett a Nemzeti (zenés) Színház legyen...Hogy ez jó vagy nem, majd az idő eldönti...Mindenesetre a Víg özvegy már kikerült a műsorrendből...Az 1526 című musical indoklása pedig - migráció, Európa védelme, stb. - gyanúsan aktuálpolitizált...


Operett, mint színpadi műfaj • 39022019-05-22 10:35:19

Azért ez a műsorterv egy kicsit eltér a Főigazgató Úr 2018.augusztus 17-én beadott pályázati dokumentumában foglaltaktól. Ott a következők szerepeltek, elég konkrét szerző és cím megnevezésekkel:



„2019/2020 Nagyszínpad 1.Kacsóh: János vitéz 2.Suppé: Boccaccio 3.Szakcsi Lakatos: Bestia 4.Kocsák: Légy jó mindhalálig Teátrum 1.Weill: Koldusopera 2.magyar zenés darab ősbemutató Raktárszínház Eisemann: Egy csók és más semmi”



Biztos így kell, biztos így lesz jó.


Erkel Színház • 100292019-05-18 13:13:40

Tisztelt „Takatsa”! Tényleg elmúlt az a világ.



Sajnos vele együtt azok az énekesek is – Mario del Monaco, Giuseppe di Stefano, José Carreras, Placido Domingo, Luciano Pavarotti, Tito Gobbi, Boris Christoff, stb. (csak férfi énekeseket említettem) – akik felléptek a Magyar Állami Operaházban és az Erkel Színházban.



Ma már tényleg eredeti nyelven énekel mindenki, a kórust is beleértve, így nincs akadálya a vendégművészek és a magyar szereplők összhangjának. De hol van a mai korból ezeken a játszási helyeken például Jonas Kaufmann, Piotr Beczala, Vittorio Grigolo, Carlos Alvarez, Bryn Terfel, Ildar Abdrazakov, stb.? (ismét csak férfi énekeseket említettem) teljes operában?



Tényleg elmúlt az a világ, amit tetszett említeni. Most megvan az a lehetőségem, ami régen nem volt, hogy egy Paarschein tikettel kimenjek oda-vissza 26 Eur-ért Bécsbe és 12 Eur-ért állóhelyen meghallgathassam a felsoroltakat és másokat.



Egyébként (és ez egyáltalán nem Kádárné védelmében) én egyszer láttam Kádár Jánost és feleségét az Operában, Lukács Miklós és Ferencsik János látványos kibékülésekor egy Figaro házassága bemutatón (Sass Sylvia, Melis György, és a többiek akik mind magyarul énekeltek). Hallókészülék nélkül ült a középső díszpáholyban, ugyanott, ahol a mai világban Orbán Viktor Miniszterelnök Úr lánya is.



Az Ön szavaival: „Tényleg elmúlt az a világ hála Istennek elmúlt, és nagyon remélem, sohasem tér vissza”


Erkel Színház • 100272019-05-18 11:20:33

Nem túlzás: a 60-as évek szinte popénekesekhez (ez nem dehonesztálás, csak összehasonlítás) hasonló sikerű volt minden Manon Lescaut előadás. Azt hiszem Mikó András pontosan eltalálta az a rendezést, amelyben az énekesek jól érezték magukat és érzelmileg, hangilag mindig pazar előadást nyújtottak. Csillagórák voltak.



Szabó Máté mostani rendező nyilatkozata szerint a darabot Puccini korába kell áthelyezni, abba a korba, amikor a szerző komponálta. Biztos úgy van.


Erkel Színház • 100172019-05-17 21:17:46

Változik a világ!



Holnap lesz a Manon Lescaut felújítása/premierje.



Des Grieux Marcello Giordani, aki azért még ma is jelentős művész. Tőlünk a Teatro Colon-ba megy Kalafot énekelni. Nálunk pedig többszáz jegy féláron, már 938 Ft-ért kapható holnap estére.



Régi, legendás Manon Lescaut előadásokról már nem is beszélek.



Sic transit…


A nap képe • 21332019-05-17 21:04:25

Tisztelt Búbánat! Köszönöm, hogy felidézte ezt a 45 évvel ezelőtti előadást. Sokatmondó, hogy egy akkor viszonylag ismeretlen operát 5 azaz Öt alkalommal adtak elő egy nyári évadban!!! Most a Csárdáskirálynő szerepel a legtöbb, azaz 4 előadással.



Az előadásból Nyesztyerenko döbbentes Prológbeli belépésére – Ave Signor – emlékszem, a hang még ma is felidézhető, beleremegett a nézőtér. Sajnos a többiekre már nem emlékszem így, de látok magam előtt még most is egy gyönyörű, fehér ruhás női kórust, valamelyik jelenet végén, nagyon impozáns és felemelő volt. Élmény volt a produkció.


Operett, mint színpadi műfaj • 38952019-05-09 23:13:22

Tisztelt „Búbánat!” Köszönöm a hosszú idézetet, és az ahhoz fűzött elvárásait – melyek nagy részével egyetértek – az „eredeti” Csárdáskirálynő előadás tekintetében.



Sajnos az Ön által idézett rész meglehetős lényegi pontatlanságot tartalmaz, a következők szerint:



….így fordulhatott elő az is, hogy a magyarok számára ma már egyik legismertebb dal, a „Hajmási Péter, Hajmási Pál” az osztrák verzióból egyszerűen hiányzik.”



Ha Vidnyánszky Attila vagy valamelyik munkatársa megtekintette volna a Youtube-on teljes terjedelemben megtalálható osztrák 2018-as bemutatót, láthatta-hallhatta volna, hogy a III.felvonásban (2 óra 10 perckor) még magyarul (!!!) is felhangzik a „Hajmási Péter, Hajmási Pál” Gábor Andor teljes szövegével.



Maximálisan egyetértek a Gábor Andor féle szövegek csorbítatlan előadásával. Az Ön által idézett „édes álom, álomkép”, valamint a nem idézett „Te rongyos élet”, „Túl az Óperencián” szövegrészek kellően kifejezik, legalább operett szinten, azt a kilátástalanságot, dekadenciát, ami az akkori háborús időkre jellemző volt és aminek hangsúlyozása a darabban elengedhetetlen.



Persze nem olyan mértékben, mint a 3893-as hozzászólásban idézett, több helyen előadott Mohácsi féle rendezés, ami már Horthy és Kádár említésével egy kicsit erőltetett volt.



Talán egy dologban vagyok Önnel szemben megértőbb. A bonvivánnak a Csárdáskirálynőben nincs önálló száma, színésze és rendezője válogatja, hogy ezt így hagyják, vagy valahonnan pótolják. Emlékezzen vissza: A Metropolitan régi Víg özvegy produkciójában Danilo/Domingo kedvéért szintén betettek egy másik Lehár műből egy dalt.


Operett, mint színpadi műfaj • 38922019-05-09 13:46:59

Tisztelt „Búbánat”! Köszönöm részletes információját a szereposztást illetően.



Sajnos én nem igazán tudom, hogy a felsoroltak személyekből ki társulati tag, ki pedig vendégművész. Azonban a lényeg az, hogy az előadás legyen egységes szerkezetű, ez pedig a rendező feladata lesz.



Érdeklődéssel várom, hogy ezt a mindenki által ismert művet hogyan értelmezi Vidnyánszky Attila. Könnyű nyáresti darabként, ahol a történés csak keretet ad a hálás zeneszámok előadásához, vagy kibontja-e a műben kétségtelenül benne levő drámai cselekményt, az akkor zajló háború árnyékát, hatását?


Erkel Színház • 99612019-05-08 20:49:55

Budapesti Operettszínház honlapja, meghallgatás május 27-én a főbb szerepekre:



http://www.operett.hu/index.php?inc=cikk&cikkId=139&menuId=24


Erkel Színház • 99592019-05-08 19:37:08

Ja, és ha már nem szerepelt a pályázatban és most nincs a repertoáron, újra lesz a Szépség és a Szörnyeteg...


Erkel Színház • 99572019-05-08 18:23:33

Benne van Kiss B. Attila nyilvános főigazgatói pályázatának 19.oldalán:



Nagyszínpad 1. Kacsóh: János vitéz 2. Suppé: Boccaccio 3. Szakcsi Lakatos: Bestia 4. Kocsák: Légy jó mindhalálig



Teátrum: 1. Weill: Koldusopera 2. magyar zenés darab ősbemutató



Raktárszínház: Eisemann: Egy csók és más semmi



Gondolom csak a János vitéz változik egy - már meghirdetett - Trianon műre.


Kedvenc magyar operaelőadók • 11042019-05-06 14:41:33

Tegnap, május 5-én a televízió aktuális OperaCafé adásában az örökös tagok húsvéti ebédjéről szóló részben szintén szó volt a Berczelly kötetről. Ott is csak azt mondták, hogy majd ebben az évben jelenik meg, pontosabb dátumot nem közöltek. Sajnálom, hogy nincs több információ.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616612019-05-03 08:35:25

Tisztelt „Héterő”! Köszönöm az aktualizált Cato mondást. Sajnos én nem vagyok olyan otthonos a latin ragozásban, mint Ön. Válaszképpen maradok ezért csak az eredeti III.Edward mondásnál:



Honi soit qui mal y pense


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616582019-05-02 14:14:49

Újabb mai, operai hír az internetről:



https://www.origo.hu/kultura/20190502-a-201920as-evadban-is-folytatodik-az-opera-belfoldi-turneja.html?utm_source=hirkereso



Idézet a cikkből:



„A Nabucco, a Parasztbecsület és a Carmen koncertszerű előadásaival folytatódik az Opera belföldi turnéja a 2019/20-as keresztény évadban.



Az Opera következő, 2019-20-as keresztény évad tematikájához kapcsolódva újabb három népszerű opera jut el félig szcenírozott formában 22 megyeszékhelyre és megyei jogú városba.”



Ahhoz túlságosan tisztelem a kereszténységet (és természetesen bármelyik másik vallási formációt), hogy annak rovására valamilyen dehonesztáló vagy ironizáló megjegyzést írjak.



Azonban örömmel venném, ha valaki tájékoztatna a Carmen és a cikkben hivatkozott keresztény évad tematikájának kapcsolatáról.



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 202132019-05-01 22:23:44

Mai hír, amihez minden fenntartás nélkül csak gratulálni lehet:



Operaművészeti Oscar-díjat nyert Kurtág György első, Fin de Partie című operájának milánói ősbemutatója a legjobb világpremier kategóriában.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616572019-04-29 21:37:13

Idézet a 61651.számú hozzászólásban közölt Ókovács Szilveszter nyilatkozatból:



„Az intézmény igazgatója a Hír TV Bayer Show című műsorában elmondta: bár állami intézményként pénzt nem ajánlhatnak fel a katedrális újjáépítéséhez….”



Ha elgondolom, hogy tavaly a Magyar Villamos Művek, mint állami intézmény több, mint 500 millió forintot ajánlott fel és küldött a Civil Összefogás Fórum részére, minden külön indoklás nélkül…



Ez – legalábbis számomra - kissé megkérdőjelezi Főigazgató Úr fent idézett nyilatkozatának realitását…


MET-es operaelőadások moziban • 6252019-04-27 21:51:00

Programváltozás miatt szívesen átadom a holnapi, 04.28-i Uránia Filmszínház MET Carmen előadásra szóló 2 jegyemet, 8.sor 5-6.szék.



Interneten vásároltam a jegyeket, e-mail-ban tudom átküldeni. A kérést ezért e-mail formában várom: joska141@gmail.com


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616382019-04-25 20:15:11

Mai hír az internetről:



https://24.hu/kulfold/2019/04/25/tudtan-kivul-kerult-egy-brazil-no-fenykepe-a-budapesti-opera-plakatjaira/



Tudtán kívül került egy brazil nő fényképe a budapesti Opera plakátjaira



A nő eredeti fotóját egyébként módosították a hirdetés készítői, fülbevalóját egy feszületre cserélték, valószínűleg az Operaház által meghirdetett keresztény évadhoz illően.



Hm…Illusztráció a kereszténységhez…


Balett-, és Táncművészet • 57922019-04-21 06:34:16

Az Operettszínház balettigazgatói elfoglaltsága valamint a különböző nyomtatott és internetes újságokba történő cikkek írása mellett – szerencsére – maradt még idő Apáti Bence, mint tényleg kiváló táncos, ilyen oldalának megmutatására is:



https://www.origo.hu/kultura/20190420-apati-bence-es-foldi-lea-tancol-csezy-legujabb-klipjeben.html?utm_source=hirkereso


Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei • 3302019-04-13 21:54:45

Mai hír az interneten:



http://www.blikk.hu/sztarvilag/sztarsztorik/maga-zoltan-koncert-new-york/pe9bj3c?utm_source=hirkereso&utm_medium=hirkereso&utm_campaign=hirkereso



Ebből idézve: "Zsúfolásig megtelt a világ legrangosabb zenei hangversenyterme, a Carnegie Hall Isaac Stern Auditoriuma, a klasszikus zene “temploma”. Az április 11-i koncerten álló tapsvihar köszöntötte a Liszt Ferenc-díjas hegedűművészt, Mága Zoltánt."



A jelen fórum címéhez - Fiatal művészeinek..." kapcsolódva, szintén a cikkből:



"Az este kétségkívül legnagyobb meglepetéseként Mága Jennyfert szólították színpadra a közönség soraiból, aki katartikus előadásával lenyűgözte az amerikai közönséget. A nézők között többen úgy fogalmaztak, hogy egy hamisítatlan fekete torkú énekesnőt hallottak, ahogy behunyták a szemüket."


Erkel Színház • 98862019-04-09 09:54:24

Restellem magam, megfogadtam, nem foglalkozom Főigazgató Úr most már mindennapossá váló megnyilvánulásaival. De azért szeretném felhívni a figyelmet a 9878.számő hozzászólásban közzétett 2/108.számú levéláriában foglalt két „gyöngyszemre”:



Idézet a szövegből: Az opera összművészeti műfaját 400 éve Firenzében szinte laboratóriumi körülmények között kilötybölő mindenféle művész az ókori Európa örökségének és a keresztény jelen időnek metszetében létezett.



Eddig úgy tudtam, hogy a „lötyböl” szó a pohárba kitöltött bor fogyasztás előtti forgatását, lötykölését jelenti. Az opera műfajával ezt a szót eddig semmilyen módon sem tudtam párosítani, Főigazgató Úr jóvoltából ez most sikerült.



A másik idézet más kevésbé profán, azt mondhatjuk, szerencsétlen fogalmazás, ízléstelen: „szezon végi tematikus KeresztFesztbe



A „KeresztFeszt” szó hangzásilag a „keresztre feszítés” kifejezéssel rokon. Ennek további értelmezéséről, tematikával, szezonvéggel kapcsolatos alkalmazásáról inkább nem írok.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616152019-04-09 09:52:07

Restellem magam, megfogadtam, nem foglalkozom Főigazgató Úr most már mindennapossá váló megnyilvánulásaival. De azért szeretném felhívni a figyelmet a 81612.számő hozzászólásban közzétett 2/108.számú levéláriában foglalt két „gyöngyszemre”:



Idézet a szövegből: Az opera összművészeti műfaját 400 éve Firenzében szinte laboratóriumi körülmények között kilötybölő mindenféle művész az ókori Európa örökségének és a keresztény jelen időnek metszetében létezett.



Eddig úgy tudtam, hogy a „lötyböl” szó a pohárba kitöltött bor fogyasztás előtti forgatását, lötykölését jelenti. Az opera műfajával ezt a szót eddig semmilyen módon sem tudtam párosítani, Főigazgató Úr jóvoltából ez most sikerült.



A másik idézet más kevésbé profán, azt mondhatjuk, szerencsétlen fogalmazás, ízléstelen: „szezon végi tematikus KeresztFesztbe



A „KeresztFeszt” szó hangzásilag a „keresztre feszítés” kifejezéssel rokon. Ennek további értelmezéséről, tematikával, szezonvéggel kapcsolatos alkalmazásáról inkább nem írok.



 



 



 



 



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616142019-04-09 06:49:32

Nem szeretek ilyet írni, de azt hiszem, „most már a csapból is…”



Ma reggeli hír az interneten:



http://www.atv.hu/belfold/20190408-okovacs-magyarorszagon-nincs-borszin-nyilvantartas/hirkereso



A következő évadról:



„Ókovács Szilveszter, Magyar Állami Operaház főigazgatója elmondta: az ókori, a hellenisztikus, meg a római és a zsidó kultúrából kinövő keresztény kultúra valamennyiünké, ezért gondolták úgy, hogy ha e köré szerveznek egy évadot, akkor az azt jelenti, hogy mindenkinek köze van hozzá.”



Az ominózus előadásról:



„Magyarországon nincs bőrszín nyilvántartás, bűnügyben sincs, személyes adat, és nem tudom megmondani tulajdonképpen a szereposztásról, hogy ez megfelel-e, vagy nem felel meg a feltételnek, ezért inkább megkérdezem tőlük”


Operett a magyar rádióban (1949-1990) • 32062019-04-08 22:54:27

Ezek azok a hírek, amivel a laikus ember – azon kívül, hogy természetesen örül a korszerűbb stúdióknak - nem tud mit kezdeni.



Nem tudni, hogy ezek az új stúdiók mennyibe kerültek, mit értenek az alatt, hogy „saját forrásból” hozták létre? A közmédia az adófizetők 92,6 milliárd forintnyi pénzéből gazdálkodik, csupán 9,4 milliárd forintot tud előteremteni kereskedelmi, illetve vagyongazdálkodási forrásokból. Vajon ebből a 9,4 milliárd forintból épült? Vagy a „saját forrás” tulajdonképpen az adófizetők pénze?



Megismétlem: akkor korrekt egy híradás, ha a hír értékeléséhez minden körülményt feltár. Így azonban nem más, mint csak egy újabb „győzelmi jelentés”!


Erkel Színház • 98762019-04-08 22:36:39

Első pillantásra nekem is nagyon furcsa volt. Aztán azt gondoltam, hogy ez jelzi, az adott művészek a róluk elnevezett bérletben lévő előadásokban lépnek fel. Ezt igazolja a László Boldizsár bérlet, a Kálmándy Mihály bérlet, és így tovább.



Aztán ez a gondolat megdőlt a Palerdi András és a Miklós Erika bérletnél. Mindenesetre érdekes lenne nevezetteket látni és hallani a Giselle című balettben.



Ami aztán végképp csodálatra méltó volt, számomra újdonság: A Szinetár Miklós bérlet első, november 24-i előadása ifj.J. Strauss, úgy látszik eddig ismeretlen műve, A Nyugat lánya.


Balett-, és Táncművészet • 57862019-04-08 05:18:26

Lehet fokozni: Cikk a nemzetközi sajtóból:



https://hvg.hu/kultura/20190407_A_Guardianig_jutott_Okovacs_kerese_az_Opera_enekeseihez_hogy_valljak_magukat_afroamerikainak?s=hk



Főigazgató Úr a témában a magyar sajtónak történő reagálásáról már említést tettem az „Erkel Színház” fórum 9843 hozzászólásában. Nem fért bele az ízlésvilágomba, hogy az Ő kifejezetten személyre vonatkozó „kérdéseit” idézzem.



Azonban az idézett cikk szerint:



„A The Guardian is megkérdezte Ókovács Szilveszter főigazgatót, igaz-e a hír, de ő válasz helyett csak olyanokat kérdezett, mint hogy mi számít feketének, vagy hogy ha Barack Obama szerepelni akarna, azt megtehetné-e, miközben van fehér a nagyszülei közt.”


Erkel Színház • 98452019-04-05 21:11:04

Tisztelt „operaisiásza”! Igyekszem Főigazgató Urat nem „simfolni”, mindössze a nyilatkozataiból idézek egy-egy kérdést vagy mondatot. Természetesen az ezzel kapcsolatos véleményemet – személye tisztelete mellett – nem rejtem véka alá.



Talán Főigazgató Úr „simfolás”-ának oka az lehet, hogy Főigazgató Úr – kétségtelenül meglevő kitűnő kommunikációs képességeit kihasználva – aránytalanul többet szerepel, mint az országunk összes többi színházigazgatója. Sőt, megkockáztatom, a világ operaházainak igazgatóinál is többszörös a szereplése, nyilatkozatainak száma.



Rendszeresen nézem a bécsi zenei szaklapokat, híradásokat. Dominique Meyer igazgató úr nyilatkozik az évad beharangozásán, az Operabálon és talán-talán egy-egy bemutató kapcsán, de ez utóbbi feladatot inkább a munkatársaira osztja. Ez persze a másik véglet, de lehetne egy a mostaninál egészségesebb arányt találni a magyar operai főigazgatói szereplésekre.


Erkel Színház • 98432019-04-05 18:21:15

Az még szomorúbb, hogy Ókovács Szilveszer Főigazgató Úr visszakérdez. Csak néhány, általa feltett kérdés:



Mi az, hogy csak fekete szereplők? A fekete egy színt jelent? Akkor határozzák meg, hogy a színskála pontosan melyik színe megfelelő. Vagy származást? Akkor hány fekete felmenő után számít valaki feketének? Vagy identitást? Akkor hány évig kell afroamerikai közösségben élni, hogy az ember eljátszhassa Porgy-t, és ne kérdőjelezzék meg, minek tartja magát?”



Az egész félelmetesen emlékeztet valamilyen régi korszakban használt szavakra. Lehet, hogy Főigazgató Úrnak igaza van, de a szóválasztása itt ma, Magyarországon nem a legszerencsésebb.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616012019-04-03 21:42:36

Holnap, április 4-én, este, a Zeneakadémián Dvorák Stabat Mater tenorszólamát énekli Fekete Attila


Balett-, és Táncművészet • 57792019-03-30 07:27:53

Tisztelt Fórumtársak!



Mindenkitől, különös hangsúllyal „Shiva”-tól, nagy-nagy elnézést kérek, hogy a 5773.számú hozzászólásomban hibásan, Wolf Katalinnak írtam Volf Katalin nevét. Semmilyen értelemben nem volt szándékomban egyik hölgyet sem megbántani, különösen bármilyen területen végzett teljesítményüket ezáltal kétségbe vonni. Egyszerűen elgépeltem egy szót és – mivel mind a két név létező név – a beépített helyesírás ellenőrzőm sem jelezte. Annyira pedig még nem fejlett, hogy a mondat értelméből figyelmeztessen a két név eltérésére.



Még egyszer elnézést a gépelési hibáért. Elegendő lett volna csak annyit írnom, hogy a Magyar Állami Operaház és a Magyar Táncművészeti Egyetem ellentétének újabb megnyilvánulását lehetett tapasztalni, az idézett Népszava cikk olvasása kapcsán.



Még egy teljesen szubjektív, nem mentegetőző megjegyzés: amikor visszaemlékszem, hogy láttam Volf Katalint a Diótörő-ben Mária hercegnőként, vagy hallottam Wolf Katalint a Vuk című rajzfilm főcímdalát énekelni, bennem mind a két név azonosan hangzik és beszédben is azonosan ejtem ki.



„Shiva” fórumtársnak abban is igaza van, hogy én – betűhíven idézem a 5775.számú hozzászólásból: - „a balettehez” nem értek.


Balett-, és Táncművészet • 57732019-03-29 18:08:45

Mai cikk a Npszava online oldaláról:https://nepszava.hu/3030807_nem-hodoltak-be-okovacs-szilveszternek. A cikk említi, hogy a Magyar Táncművészeti Egyetem művészeti vezetője Wolf Katalin lett. Ókovács Szilveszter kifejezett kérése, együttműködési feltétele volt, hogy a művészeti vezető Solymosi Tamás legyen.



Nem tudok állást foglalni, de ez a hosszan elnyúló, végét nem látható ellentét az Operaház és a Magyar Táncművészeti Egyetem között nem biztos, hogy az ország művészeti teljesítéményének fokozását szolgálja....


Erkel Színház • 98082019-03-25 12:22:33

Tisztelt "IVA"! Tökéletesen igaza van, mind az Erkel, mind az Opera földszinti középpáholyait illetően. Ráadásul Pavarotti pont azon az egyetlen egy budapesti Bohémélet előadáson - finoman szólva - "takarékoskodott" is a hangjával.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615852019-03-22 06:52:43

Tisztelt „IVA”! Köszönöm a kiegészítést. Sajnos az emlékezetem rostáin már csak egy-egy szó maradt meg az akkori nyilatkozatokból. De a kettős szereposztásokra még azért emlékszem, mert az egyes bemutatók/felújítások plakátjai voltak ilyenek: szépen, három oszlopban a szereposztás. A hírdetőoszlopokon (hol vannak már azok is?) magasan voltak, mindig ágaskodnom kellett, hogy jól olvashassam. És hol vannak már az ilyen plakátok? Szerencsére a bécsi Opera valamit megőrzött ebből, hiszen az aktuális, napi szereposztások még mindig ilyen jellegű, nagy plakátokon jelennek meg körbe az Opera épületén.


Kossuth-díj • 14262019-03-21 16:12:15

Természetes, hogy nem haldoklóval történt. De azért figyelemre méltó a mai hír:



Alig né­hány napja ve­hette át Orbán Vik­tor­tól a Kos­suth-nagy­dí­ját, majd ismét kór­házba ke­rült Tö­rő­csik Mari.



Az a felhajtás, szükségszerű felfordulás, felfokozott izgalmi állapot...Szinte törvényszerű, hogy ez lesz belőle. Sajnos...


Operett, mint színpadi műfaj • 38722019-03-21 12:24:24

Persze, hogy telt házas lesz. De ahhoz, hogy tényleg telt ház legyen, valamikor tudni kellene az előadások időpontját. A Sziget július-augusztuisi programja már teljesen ismert. Az mégsem járja, hogy előadás előtt 1-2 héttel közlik a ponos dátumot....


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615752019-03-21 12:19:09

A "fiúk" az egyik felújításnál Ilosfalvy Róbert és Simándy József voltak, így ebben a sorrendben. Akkor még kettős szereposztásban mentek a bemutatók/felújítások. Még az Operaház közleményére is emlékszem, hogy a meglepetésszerű első szereposztás "gesztus" a színház fiatal művésze felé.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 26532019-03-21 12:08:39

Komoly újságírói teljesítmény, hogy a két különböző helyen megjelent írás/tudósítás szó szerint megegyezik.


Operett, mint színpadi műfaj • 38682019-03-20 15:31:18

Tisztelt Búbánat!



 



Nagyon értékes hozzászólásai vannak az Operett területén, tisztelem Önt abszolút tárgyismeretéért. Két dologra szeretnék reagálni.



 



Talán én fogalmaztam félreérhetően: nem elsősorban a szereposztás jelenlegi hiányával van gondom, hanem az előadások „eltitkolt” napjaival. Már kijött az Operettszínház teljes júniusi műsora, a Margitszigeti Szabadtéri Színpad teljes műsora augusztus végéig, a Csárdáskirálynő előadás nyilatkozott júniusi dátumai, még szereposztás nélkül sem, sehol nincsenek. Azért, mintegy 2 hónappal az előadás előtt már illene tudni.



Szíves figyelmébe ajánlom a Volksoper mostani Csárdáskirálynő szériáját. (Gesztus volt, hogy Németh Sándor 2014-es visszavonulása után csak most 2018-ban játszották újra.) A rendező nyilatkozata szerint teljesen az „urtext”-hez nyúltak vissza, mint szövegben, mind szereplőkben. (Jó: a bonviván számára betettek egy önálló számot a Marica grófnőből).



Az első és a harmadik felvonás félelmetes volt. Semmi vidámság, semmi humor, csak a háború, a reménytelenség, a kiábrándultság. Így is lehet játszani egy operettet.


Balett-, és Táncművészet • 57182019-03-20 09:30:01

Megjelent Czank Lívia: A balett titkos világa című interjúkötete. Az ismertetőből:



"Czank Lívia könyvében olyan eleven közelségbe hozza a táncművészet e klasszikus műfaját, amilyen közelről még a legnagyobb balettrajongóknak sincs módjuk megismerni az operaszínpad birodalmát. A szerző jóvoltából, aki több hónapot töltött együtt a Magyar Állami Operaház művészeivel és munkatársaival, ezúttal a kulisszák mögé is beleshetünk: a próbatermekbe, az öltözőkbe, a díszlet- és jelmezműhelyekbe, a "titkos" átjárókba, a zsinórpadlásra. Ezek a terek mind-mind egyetlen célt szolgálnak: az előadás sikerét. Ám azt, hogy odáig milyen hosszú és emberfeletti munkát követelő út vezet, a legtöbben nem is sejtjük.



Czank Lívia interjúiban a Magyar Állami Operaház táncművészei és balettmesterei megkapó őszinteséggel beszélnek pályájuk alakulásáról az első tétova lépésektől a legnagyobb sikerekig és olykor a keserű kudarcokig. Vallanak az örömökről és a fájdalmakról, az eufóriáról és a bánatról, a tánc szárnyakat adó erejéről és a fizikai kínokról. Mert ez is, az is a balett világa: földöntúli szépség, szemkápráztató csillogás és a hétköznapi ember számára elképzelhetetlen megpróbáltatások. A spicc-cipők kopogása; a jelmezraktárban felakasztott csillogó tütük látványa; a kulissza jellegzetes, dohos illata és a levegőben szálló porszemek, ahogyan finoman megcsillannak a reflektorlámpa fényében; a padlón heverő fehér ragtapaszok és fájdalomcsillapító spray-k; a mesterek megható gratulációja és ölelése a színpadon, amikor az előadás végén legördül a függöny - csupán néhány emlékezetes mozzanat a szerző feledhetetlen színházi élményeiből."


Balett-, és Táncművészet • 57152019-03-20 09:14:14

Tisztelt „IVA”! Érintőlegesen kapcsolódik az Ön hozzászólása első bekezdéséhez:



Mintegy 40 évvel, még a rendszerváltozás előtt jártunk Nyugat-Németországban egy kis városkában, Offenbach-ban egy cipőmúzeumban. Az egyik terem felirata volt: Cipők a Balkánon. Közte természetesen magyar cipők. Nyeltünk.



Most 2019-ben, néhány nappal ezelőtt egy jelent meg egy német kiadónál egy CD-lemez: Virtuóz zenék a Balkánról. Román, bolgár, lengyel, szlovák zenék mellett magyar népzenék. Nyeltünk.


Házy Erzsébet művészete és pályája • 44602019-03-18 19:48:55

M3 tévécsatorna - ma este 22,05-kor: Operafejedelmek - Házy Erzsébet


Operett, mint színpadi műfaj • 38642019-03-18 07:36:13

Segítséget, felvilágosítást kérek, hátha valaki tudja.



Kiss B. Attila február 1-jei, bemutatkozó értekezletén elújságolta, hogy új rendezésű Csárdáskirálynőt fognak bemutatni júniusban a Margitszigeten, majd szeptembertől átviszik a Nagymező utcába. Ez a hír Momus fórumain is megjelent.



A produkcióról jelenleg, a mai napon:



a Margitszigeti Szabadtéri Színpad nem tud konkrétumot – egyeztetnek folyamatosan,



a jegyeladó honlapok azt írják, majd egyszer lesz időpont és jegyvásárlási lehetőség,



Vidnyánszky Attila a produkció kiszemelt rendezője még semmit sem tud – egyeztetnek,



az Operettszínház az ezzel kapcsolatos többszöri kérdésekre – mikor lesz, kik a szereplők – hallgatással válaszol, nem nyilatkozik.



Valaki tudja, miért ez a nagy titkolózás? Nem a Paksi Atomerőmű védelmi rendszeréről akarok tudni, mert az valóban szigorúan őrzött államtitok. De már egy színházi bemutató is?


Kossuth-díj • 14222019-03-18 07:20:10

Még egyszer és gondolom utoljára erről.



Törőcsik Mari jelenlegi állapota sajnos sok mindent nem tesz lehetővé. Ahogy Ő maga néha telefonon – mert nem illik ilyen elesett állapotban alkalmilag látogatni – elmondja: 24 órás felügyeletre szorul. Ebből a szempontból – és csak ebből a szempontból – Ő egy ugyanolyan beteg valaki, mint a hasonló állapotú sorstársai.



Egy beteg ember bármilyen indokú látogatása - még ha abba ő bele is egyezett – pedig nem lehet fényképes-videós médiaesemény, bárkiről is legyen szó!


Kossuth-díj • 14122019-03-17 10:08:17

Természetes, hogy Törőcsik Mari minden kitüntetést maximális megérdemel. Az is természetes, hogy jelenlegi állapotában a főméltóságok az otthonában adják át az elismerést. Szívből kívánom, hogy még láthassuk a művésznőt filmen vagy színpadon.



Csak az a „spontán” fotó, amikor Orbán Viktor beles a ház ablakán…Azt a képet ki és hogyan készítette? Orbán Viktor fotósa „spontán” előre bement a házba, hiszen a fotó belülről készült. Akkor pedig miért kellett belesni? Utána a kép felkerült a Miniszterelnök Facebook oldalára. Hm…


Balett-, és Táncművészet • 56882019-03-16 09:19:26

Hosszú Népszava cikk, közös közleménnyel, eddigi "események" összefoglalásával:



https://nepszava.hu/3029147_spiccen-az-operahaz-es-a-tancmuveszeti-harca



Azért az egy kicsit elgondolkodtató, hogy a szokásos, éves balett vizsgaelőadást most az Operettszínházban fogják megtartani...



Az idézett cikkben említett operai batellelőadások törléséről pedig már ne is beszéljünk.


Kossuth-díj • 13582019-03-15 15:03:07

Berczelly - nem, Kolonits - nem, Pál Tamás - nem



Kálmándy - igen


Operett, mint színpadi műfaj • 38602019-03-12 09:06:02

Az Amazonon március 09-től már kapható Kálmán Imre: Ein Herbstmanöver (Tatárjárás) című művének új CD-je.



https://www.amazon.fr/K%C3%A1lm%C3%A1n-Ein-Herbstman%C3%B6ver-Marie-Seidler/dp/B07P86BB8F



Ez gyakorlatilag Kovalik Balázs Giessen Theater-beli 2017-es rendezésének felvétele:Az út a Magyar Állami Operaház főrendezői székéből a Giessen Theater operett rendezéséig…Hm…


Pantheon • 23232019-03-09 08:19:44

84 éves korában elhunyt Jacques Loussier világhírű zongoravirtuóz, aki olyan stílusérzékkel ötvözte Bachot a jazzel, hogy arra máig alig akad példa.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614972019-03-08 18:41:23

Magyar Narancs eheti számában az Operaház felújításáról:



Másfél év telt el az Operaház bezárása óta és ugyanennyi még biztosan hátra van. De ha a kormány a történeti felújítás mellett dönt, akkor a megnyitó 2021-re csúszik.



A döntést természetesen a kormány hozza meg. Csak azt nem tudni, mikor. Az Eiffel-műhelyház és Bánffy-terem teljes műszaki tartalmának befejezéséhez szükséges kiegészítő támogatáshoz, illetve az Ybl-program megvalósításához szükséges kormányelőterjesztés most készül a Városliget Zrt. és az EMMI gondozásában.



Bizonytalan a beruházás végleges költsége is, de a főigazgató szerint az eddig megajánlott 30 milliárd bizonyosan kevés lesz. Sok a kérdés az Északi Járműjavítóban épülő műhelyház és próbacentrum körül is, az idén legfeljebb a csarnok első harmadát nyithatják meg.


Erkel Színház • 97652019-03-07 07:57:52

Úgy látszik „divat”, hogy népszerű, ismert részeket kihagynak operákból, esetünkben a Barcarolát. Emlékszem, néhány évvel ezelőtt volt a MET-ből egy Faust közvetítés (Kaufmann, Pape, Poplavszkaja), amiből a Walpurgis-éj jelenetet egyszerűen kihagyták, balettestől, mindenestől.


A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 7012019-03-05 07:26:49

Igen jól rímel erre a Momus „Társművészetek” fórumban megjelent Állami Számvevőszék megállapításait összefoglaló vezetői nyilatkozat a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem (is) önállóságának megszűntetéséről.



Közpénzügyi szempontból indokolt a művészeti egyetemek összevonása



2019. FEBRUÁR 23. SZOMBAT 12:42 Magyar Nemzet



DOMOKOS LÁSZLÓ: SÚLYOS RENDEZETLENSÉG URALKODIK AZ INTÉZMÉNYEK GAZDÁLKODÁSÁBAN



A pénzügyi és a vagyongazdálkodás szempontjai alapján indokolt és észszerű megoldás lehet az öt művészeti egyetem összevonása — nyilatkozta lapunknak az Állami Számvevőszék elnöke. Domokos László mindezt az eddigi számvevőszéki elemzések megállapításaival indokolta, ezekből ugyanis az derül ki, hogy az érintett felsőoktatási intézmények gazdálkodása évek óta nem felel meg az előírásoknak. Nemrég újabb vizsgálatok indultak.



A felsőoktatási intézményeknek minta­adó, példaértékű szervezeteknek kell lenniük. Össztársadalmi érdek, hogy ezek az intézmények szabályosan működjenek, maradéktalanul betartsák a gazdálkodásukat meghatározó előírásokat és szabályszerűen használják fel a rájuk bízott közpénzt – így nyilatkozott lapunknak az Állami Számvevőszék (ÁSZ) elnöke. Domokos László hozzátette: az ÁSZ elmúlt években végzett ellenőrzései arra mutatnak rá, hogy ezek az elvárások egyáltalán nem jutottak érvényre az öt művészeti egyetemnél, nevezetesen a Magyar Képzőművészeti Egyetemnél (MKE), a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemnél (MOME), a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemnél (LFZE), a Színház- és Filmművészeti Egyetemnél (SZFE), valamint a Magyar Táncművészeti Egyetemnél.


Erkel Színház • 97502019-03-03 11:41:57

A Scala valamelyik "évadnyitó" előadásán Damrau - második gyermekét várva - széken ülve halt meg, Violettaként. Egyébként abszoltú érthető és helyeselhető.


Erkel Színház • 97102019-02-28 00:02:09

Erkel Színház: A frissen bemutatott/felújított Gioconda hatos szériájának harmadik, mai előadására a Ma este színház 50% (+kezelési költség) áron kínálja a jegyeket, minden árkategóriában. A legolcsóbb jegy ily módon 938 Ft (!!!)



A nézőtér jelenleg – szemléletmód kérdése – mintegy fele üres vagy félig van tele.



Az Operaház honlapján természetesen igen helyes jegyár- és műsorpolitikával ugyanekkor ugyanezen jegyek teljes árban kaphatók, megteremtve ezzel mindenki számára a választás lehetőségét.


Társművészetek • 12922019-02-24 15:30:33

Nagyon érdekes okfejtés és felvetés! Önmagában a művészeti egyetemek összevonása nem ördögtől való. Már régebben fel lehetett volna vetni, hiszen az emberi erőforrások összes területe is tulajdonképpen egyetlen minisztériumban van.



Most következik a reál tudományos kutatás szintén egy minisztérium alatti teljes összevonása.



Szóval a művészetet illető javaslat nem előzmények nélküli és nem egyedülálló jelenség a mai politikai-gazdasági környezetben.



 



Probléma talán egy kicsit az idézett javaslat egyik félmondatában van, nevezetesen, hogy a közpénzekkel való felelős gazdálkodás átszervezése, idézem: „ne érintse az oktatásszakmai szempontokat”.



Én eddig azt hittem, hogy oktatási intézményekben – akár művészeti, akár elemi iskolai, vagy felsőfokú tanulmányokat folytató – a közpénzekkel való felelős gazdálkodás döntő fokmérője a mind nagyobb számban „kiművelt emberfők” kinevelése, társadalomba történő beillesztése.



A jelen összevonási javaslat számomra azt sugallja, hogy az ÁSZ és ezzel összhangban a Kormány álláspontja szerint nincs összefüggés a közpénzfelhasználás és abból különböző művészeti ágakban tehetséges emberek felfedezése, képzése, gondozása, szárnyra bocsátása között.



Ezen már el lehetne egy kicsit gondolkodni.


Pantheon • 23132019-02-22 20:59:57

Elhunyt Hilde Zadek német-osztrák operaénekesnő, a 20. század egyik legjelentősebb szopránja.



A bécsi opera egykori dívája csütörtökön halt meg a németországi Karlsruhéban, 101 évesen - közölte a Bécsi Állami Operához.



Dominique Meyer főigazgató szerint Zadek oly mértékben meghatározta az operaház második világháború utáni arculatát, mint csak kevesen mások, a "legendás pedagógus" nemzedékeken hagyott nyomot.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201882019-02-21 21:54:35

"A legmélyebb érzéseket kelti fel a világhírű magyar énekes"



Ezekkel a szavakkal kezdődik az www.Origo.hu terjedelmes cikke / interjúja Molnár Leventéről. Az alkalmat az adta, hogy megjelent nevezett világhírű magyar énekes első szólólemeze Nagyok, melankolikusok, vidámak, hősök címmel. A világhírű magyar énekes szólólemezét (ez a reklám helye) a kizárólagosan a Rózsavölgyi Zeneműboltban lehet megvásárolni, vagy egy adott internet helyen megrendelni. A cikk szerint azonban a világhírű magyar énekes lemezének számai felkerülnek a különféle zenemegosztó oldalakra.is.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42202019-02-13 13:21:43

Tisztelt "Tiramisu"! Sajnos az Ön, egyébként helyes, válasza pontosítára szorul a következők szerint:



Az eredeti sláger meghallgatható VOLT a Kispipában, nem messze a Zeneakadémiától . A Kispipa, hasonlóan több ilyen atmoszférájú, ikonikus vendéglőhöz, évek óta zárva.


Erkel Színház • 96502019-02-09 22:19:41

Szerepel a Ma este Színház 50%-os (+kezelési költség) jegyvásárlási lehetőségei között. A legolcsóbb jegy 938 Ft, még egy mozijegynél is kevesebb. Ez valahol kontraproduktív, az opera teljesen elveszíti a rangját.


Operett, mint színpadi műfaj • 38322019-02-07 12:41:57

Tisztelt „Búbánat”! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmünket erre a későbbiekben megjelenő interjúra.



 



Ennek alapján tisztelem Balettigazgató Urat, hogy már 8 éves, alsó tagozatos általános iskolás korában (született Wikipédia szerint: 1981.január 8. Idézet az interjúból: „30 éve ugyanazon a politikai oldalon állok”) meg tudta határozni politikai hovatartozását.



Ugyanakkor – nem vagyok színházi bennfentes – nem igazán értem az interjúban Balettigazgató Úr következő megfogalmazását: „Én egy színházi tár vezetője vagyok”. Milyen „tár”? Kottatárról, jelmeztárról, díszlettáról már hallottam-olvastam, de a „balettár” fogalom új számomra. Mindazonáltal, a kétségtelenül helyes érdekképviseleten kívül, hogy mik a konkrét Operettszínház-béli elképzelései, még mindig nem derül ki.


Operett, mint színpadi műfaj • 38302019-02-07 10:38:34

Főigazgató Úr – akinek tevékenységéhez sok sikert kívánok – jelen rovatban természetesen kivonatolt bemutatkozó beszédében egyetlen szóval sem említette az Operettszínház táncosait.



Beszélt az énekesekről, az énekkari kollégákról, az egész társulatról, mint olyanról, de a „tánc” vagy „balett” szavak az itt közölt beszédben nem szerepeltek.



(Kivétel a Menyasszonytánc című darab említése. amiben értelemszerűen benne van a „tánc” szó.) Még a bemutatandó új Csárdáskirálynő kapcsán is „színészek, énekkar és vendégművészek” szavak kerültek említésre, nyilván nem véletlenül.



 



Gondolom a balettel kapcsolatos új elképzelések kifejtésére Apáti Bence balettigazgató lesz illetékes, akinek szintén sok sikert kívánok. Sajnos ezen új elképzelésekről még olyan szinten sem lehet ezeken a hasábokon olvasni, mint ahogy Kiss B. Attila törekvéseiről.



Apáti Bence balettigazgató úr legutóbbi, nyilvánosságot kapott sorai itt olvashatóak: https://magyarnemzet.hu/velemeny/elegtetel-ez-a-javabol-4182260/



Őszintén remélem, hogy ha egy napilap február 6-i átszervezésére Apáti Bence balettigazgató úr február 7-én tud reagálni, akkor a már korábban, február 1-jén átvett új posztjával kapcsolatos elképzeléseit is megosztja velünk a következő napokban-hetekben.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41952019-01-24 23:10:49

A cikkben említett Rácz Ödönnek most jelent meg szólölemez CD-je a DGG-nél "My Double Bass" címen, a Liszt Ferenc Kamarazenekar kiséretével.


Rost Andrea • 20382019-01-21 18:23:07

Tisztelt Búbántt! Vannak erre megfelelő mondások, inkább nem idézem. Elég az hozzá, hogy a koncert napján én lettem az, aki alaposan megfázott. Szétköhögtem volna - minden reklámozott ellenszer használata mellett - az egész koncertet. Most lábadozok...


Rost Andrea • 20352019-01-18 22:57:18

Tisztelt "Búbánat"! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmemet erre a szépnek ígérkező estre. Bízom benne, hogy a művésznő egészséges és ezt a fellépését nem mondja le...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614232019-01-07 17:51:20

Az Origo internetes honlapjáról:



Az Opera nemzetközi turnéinak egyik különleges állomása januárban a dél-koreai Tegu, ahol a város operájában január 17-én a Magyar Állami Operaház művészeinek közreműködésével és betanításával állítják színpadra Erkel Bánk bán-ját. Az együttműködés célja a két ország nemzeti operáinak bemutatása egymás dalszínházaiban, így elsőként a budapesti Opera szólistái, zenekarának és énekkarának szólamvezetői, valamint Dénes István karmester utaznak ki, és tanítják be a helyi művészeket az előadást megelőző 10 napban. Bár a produkció koncertszerű lesz, a szólisták, köztük a főbb szerepekben látható László Boldizsár, Komlósi Ildikó és Rőser Orsolya Hajnalka a jobb átélhetőség kedvéért a Káel Csaba-féle rendezés Csikós Attila által tervezett díszleteinek vetített hátterében és Velich Rita jelmezeiben lépnek színpadra.


Jonas Kaufmann • 23262019-01-06 08:58:12

Tisztelt "Klára"! Részletekben bár, de a Youtube oldaláról elérhetőek, letölthetőek a budapesti Jonas Kaufmann koncert egyes számai.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614152019-01-03 10:40:45

A mai internetes hírcsatornákon:



http://www.origo.hu/kultura/20190103-az-eucharisztikus-vilagkongresszust-elokeszito-evad-lesz-az-operahazban.html?utm_source=hirkereso



Első bemutató a felújított Operaházban - ez már biztos Ókovács Szilveszter szerint - a Salome lesz, az új, magyar régészeti feltárások alapján.A többi még titok, de biztos, hogy azok is keresztények lesznek...


Kedvenc előadók • 28262018-12-27 12:28:54

Biztos úgy volt minden, ahogy Szekáry Zsuzsanna leírta.



Természetesen minden közreműködőnek boldog új évet és további sikereket kívánok. De azért:



"Ács János vezényletével az Art Anzix Szimfonikus Zenekar Ruggero Leoncavallo Bajazzók című művével nyitotta meg az estet. " Az egész operát előadták?



"Pasztircsák Polina világhírű szoprán operaénekesnő" Nevezett minden képességének elismerése mellet, nem egy kicsit barokkos túlzás a leírt jelző?


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12552018-12-25 18:10:31

Nagyon köszönöm a figyelemfelhívást. Véletlen, de ehhez kapcsolódik a napokban megjelent hír, mely szerint (idézem):



"Fischer Ádám 2018 decemberében vette át a Prima Primissima díjat zeneművészet kategóriában. A karmester az elismeréssel járó pénzjutalmat a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának ajánlotta fel annak érdekében, hogy az együttes koncertmestere, Oláh Vilmos a következő Budapesti Wagner-napokon Stradivari-hangszeren játszhasson."


Pantheon • 22872018-12-24 14:27:40

Elhunyt Kun Zsuzsa



Elhunyt 84 éves korában Kun Zsuzsa Kossuth-díjas balettművész, balettmester - tudatta hétfőn a Magyar Táncművészeti Egyetem az MTI-vel. A művészt hétfőn érte a halál. Kun Zsuzsát a Magyar Táncművészeti Egyetem saját halottjának tekinti, temetéséről később intézkedik - olvasható a közleményben,.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12492018-12-22 23:17:49

Innen letölthető az 1962-es Diótörő előadás:



https://data.hu/dir/ew4j3kbczd441628


A díjakról általában • 10432018-12-07 22:08:43

magyar irodalom kategóriában Görgey Gábor író, költő;



magyar népművészet és közművelődés kategóriában a Kallós Zoltán Alapítvány;



magyar zeneművészet kategóriában Fischer Ádám karmester, a Budapesti Wagner napok művészeti vezetője;



magyar színház- és filmművészet kategóriában pedig Szirtes Ági színész kapta az egyenként 15 millió forinttal járó díjat.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201652018-12-06 18:17:46

Tisztelt „Haandel”



Elnézést, hogy csak most köszönöm a 2019.évi Salzburg programot.



A Salome szereposztása 2019.évben is hasonló az ideihez, mely szerint:



Musikalische Leitung Franz Welser-Möst 

Besetzung John Daszak, Anna Maria Chiuri, Asmik Grigorian, Gábor Bretz, (Jochanaan) Wiener Philharmoniker



Bretz Gáboron kívül az operai részben egyetlen egy magyar sincs, pedig minden előadás eléggé nemzetközi szereplőgárdát tartalmaz.



Hol vannak – különösen az elmúlt hetek izzó sikerű New York-i vendégjáték fényében – a magyar világsztárok?



Azt hiszem – egyesek kétségbe vonhatatlan tehetsége mellett – (nem akarok neveket említeni, nem szeretnék senki kimaradt művészt megsérteni) valamilyen menedzselési hiányosságok tapasztalhatók. Ebben és kizárólag ebben Ókovács Szilveszternek „elévülhetetlen érdemei” vannak. Sajnos…



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613192018-11-18 19:23:27

Csatlakozom az előttem íróhoz: (Idézet a 9.levélből:



Igor Tsvirko ...a színpadon szabályosan megőrjíti a közönséget



Szinpadon van a közönség?


Operett, mint színpadi műfaj • 37592018-11-13 05:57:45

A CPO két CD-n kiadta a 2017.évi Bad Ischl-i Emmerich Kálmán: Kaiserin Josephine című művét.



Erről a linkről, csekély költségért, letölthető:



https://www.isrbx.com/3137676894-miriam-portmann-marius-burkert-franz-lehar-orchestra-amp-vincent-schirrmacher-kalman-kaiserin-josephine-2018.html



 


A díjakról általában • 10412018-11-05 18:53:21

Ma adták át az idei Nemzet Művésze díjakat, és hét alkotó is átvehette az elismerést a Pesti Vigadóban tartott ünnepségen. 2018-ban a nemzet művésze lett




  • Budai Ilona népdalénekes;

  • Fekete György belsőépítész, a Magyar Művészeti Akadémia (MMA) tiszteletbeli elnöke;

  • Kampis Miklós építész;

  • Kunkovács László fotóművész, néprajzkutató;

  • Lator László költő, műfordító, esszéista;

  • Orosz István grafikusművész

  • Rofusz Ferenc animációsfilm-rendező.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612282018-11-03 14:53:25

Ókovács Szilveszter mai - Operaház örökös tagjai cím átadásakori - beszédéből idézet a New York-i



"sikert jelzi, hogy 11 ezer eladott jegynél járnak, és nyolc előadásuk 1500-as átlagnézőszámmal megy."



 



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611812018-10-22 21:23:38

Mai hír az internetről:



Az M5 televíziós csatorna sorozatot indít a Magyar Állami Operaház Andrássy úti épületének felújításáról, Zoboki Gábor építészmérnök kalauzolásával október 28-tól. A havonként jelentkező építészeti műsorban megmutatják, hogy hol tart az építkezés, milyen titkokat rejtenek a ház falai. A tervek szerint a legérdekesebb és legszebb részletekből filmet készítenek, amelyet külföldön szeretnének majd bemutatni.



 


Operett, mint színpadi műfaj • 37292018-10-22 15:41:33

Tisztelt "Búbánat"!



Ön volt olyan kedves és ezen a fórumon is felhívta a figyelmet Kiss B. Attila értékes – Operettszínházat érintő – pályázatára. Ebből következően megismétlen itt is a nevezett Pályázat egyik mondatát:



A Pályázatot igyekeztem figyelmesen végigolvasni. Sajnos képzettségem nem teszi lehetővé, hogy érdemben bármilyen szinten is véleményezzem, amit a nevezett Bíráló Bizottság egyhangúlag a Minszter figyelmébe ajánlott. Egyetlen egy mondatot szeretnék csak kiemelni, a 45.oldalon szereplő, megvastagított részt mely szerint:



"Céges, vállalati partnereink bővülése okán előremutató tárgyalásokat folytatunk a Jüllich Glas Holding Zrt. menedzsmentjével."



Biztos, hogy az előremutató tárgyalások elérik a kívánt célt.



Az azonban nagyon figyelemre méltó, hogy a nevezett cég - Jüllich Glas Holding Zrt - internetes honlapja a 2017.évi (!!!) kellemes karácsonyi ünnepeket kívánó sorok óta lényegében nem frissült semmivel.



 


Kiss B. Atilla • 1862018-10-21 23:46:54

Tisztelt "Búbánat"! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmet erre a rendkívül értékes pályázatra, melyet igyekeztem figyelmesen végigolvasni. Sajnos képzettségem nem teszi lehetővé, hogy érdemben bármilyen szinten is véleményezzem azt a pályázatot, amit a nevezett Bíráló Bizottság egyhangúlag a Minszter figyelmében ajánlott.Egyetlen egy mondatot szeretnék csak kiemleni, a 45.oldalon szereplő, megvastagított részt mely szerint:



"Céges, vállalati partnereink bővülése okán


előremutató tárgyalásokat folytatunk a Jüllich Glas Holding Zrt.


menedzsmentjével."


Biztos, hogy az előremutató tárgyalások elérik a kívánt célt.


Az azonban nagyon figyelemre méltó, hogy a nevezett cég - Jüllich Glas Holding Zrt - internetes honlapja a 2017.évi (!!!) kellemes karácsonyi ünnepeket kívánó sorok óta lényegében nem frissült semmivel.

Operett, mint színpadi műfaj • 37242018-10-20 11:34:24

A HVG internetes felületéről:



https://hvg.hu/kultura/20181020_Ezzel_a_mondattal_gratulalnank_Apati_Bence_kinevezesehez?s=hk



Az ominózus mondat:



„Érdemes lenne megvizsgálni, hogy mennyire tekinthető etikus újságírói magatartásnak, hogy Bence életvitelszerűen balettigazgató lesz az Operettszínházban.”



A mondat apropóját az adta, hogy Apáti Bence, aki jelenleg még újságíró, korábban élesen kritizált egy másik újságírót, aki az egyik színházban fellép és onnan jövedelmet kap.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611042018-10-12 18:24:06

Mai információ:



Törölték az Operaház öt amerikai előadását



A címben jelzett törlések - az Operaház hivatkozott cikkbeli nyilatkozata szerint - kifejezetten jól jönnek, mert lehet spórolni a költségeken. Hm...



 


Társművészetek • 12742018-10-10 16:09:59

Magyar Idők, Apáti Bence: (idézet)



"Kásler miniszter úr nagyon helyesen belátta, hogy a magyarok többsége április 8-án többek között azért járult a szavazóurnákhoz, mert egy olyan kormányt akart, amelyik elég bátor megvédeni a tradicionális jobboldali értékeket a mindent letaroló, agresszív balliberális világképpel szemben". "


Bartók Rádió • 7502018-10-03 19:21:51

Tisztelt „Héterő”! Nem szükséges „bocsánatért esedezni”. Én tényleg nem találtam a megfelelő helyeken a Bartók Rádió részletes (a hangsúly a részletes szón van) műsorát. Ezért írtam itt több alkalommal és kértem segítséget. Sajnos ezek után sem találtam, biztos bennem volt a hiba.



Írtam e-mail-t, kérve segítséget a Bartók Rádió Vezetőségének is, a következő választ kaptam szeptember 29-én (szó szerint idézem):



„A mediaklikk oldalunkon a műsorújság felülettel kapcsolatban, sajnos egy nagyobb technikai probléma adódott. Kollégáink azon fáradoznak, hogy mihamarabb megtalálják és kijavítsák a hibát.”



Örömmel konstatáltam, hogy most már ez a technikai probléma megoldódott.



Őszintén szólva nem igazán tudom, hogy ebben mi volt „némi politikai töltetű pamflet”? Megtisztelne, ha erről felvilágosítana. Köszönöm előre is.


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Youngmi Kim (ének), You Ju Lee (zongora)
LISZT: O lieb, S. 298
LISZT: Es muß ein Wunderbares sein, S. 314
LISZT: Jugendglück, S. 323
KYU HWAN KIM: Nimi osineunji (“Will you draw near”)
SOUNG TAI KIM: Sanyuhwa (“Flowers on the Mountain”)
DONG JIN KIM: Sin-alilang (“New Arirang”)
LISZT: 2. ballada
LISZT: S’il est un charmant gazon
LISZT: Comment, disaient-ils
LISZT: Oh! quand je dors

16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Aya Shirai (gordonka), Hosomi Riko (zongora)
Aya Shirai és Hosomi Riko kamarazene-művész diplomakoncertje
BEETHOVEN: 1. (F-dúr) cselló-zongora szonáta, op. 5/1
DEBUSSY: d-moll cselló-zongora szonáta
WEBERN: Két darab
WEBERN: Három kis darab, op. 11
LÁZÁR DÁNIEL: Air
KODÁLY: Szonatina
KODÁLY: Cselló-zongora szonáta, op. 4

16:00 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Budapesti Wagner-Napok
WAGNER: Siegfried

16:00 : Budapest
Nemzeti Múzeum

Keszei Bori, Heim Mercedes, Komáromi Márton, Jekl László (ének)
Oberfrank Pál (színművész)
István Király Operakórus (karigazgató: Somogyváry Ákos)
Gyulai Erkel Ferenc Vegyeskar (karigazgató: Perlaki Attila)
Vezényel: Medveczky Ádám, Somogyváry Ákos
Hymnus 175
Emlékkoncert az eredeti vezió és a többi pályamű bemutatásával
ERKEL: Szózat - Ünnepi Nyitány - Hunyadi László - részletek
A korabeli fennmaradt HYMNUS - pályaművek
MAGYAR CANTATE
HYMNUS - eredeti változat
ismétlés: 18:00

19:00 : Budapest
Erkel Színház

VERDI: Az álarcosbál

19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály Templom

"Organ & Choir"

19:30 : Budapest
Belvárosi Nagyboldogasszony Főplébánia-templom

Vassilis Agrokostas (zsoltárénekes, líra), Harris Lambrakis (ney), Miltiades Papastamou (hegedű), Slava Cernavca (klarinét/basszusklarinét)
Szent Efrém Férfikar
Művészeti vezető: Bubnó Tamás
Vezényel: Kontantia Gourzi
Ortodox Pünkösd
Orientale Lumen 2019/3
16:00 : Miskolc
Avasi Református Templom

Mészáros Zsolt Máté (orgona)
Collegium Musicum
Nemzeti Énekkar
vezényel: Kocsis-Holper Zoltán
"Bartók Plusz Operafesztivál"
A mai nap
született:
1843 • Edvard Grieg, zeneszerző († 1907)
1962 • Rost Andrea, énekes
1983 • Julia Fischer, hegedűs
elhunyt:
1893 • Erkel Ferenc, zeneszerző (sz. 1810)
1962 • Alfred Cortot, zongorista (sz. 1877)