vissza a cimoldalra
2019-04-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11346)
A csapos közbeszól (95)

Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (9)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4327)
Erkel Színház (9935)
Kolonits Klára (1093)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (162)
Élő közvetítések (7829)
László Margit (195)
Milyen zenét hallgatsz most? (25018)
Balett-, és Táncművészet (5793)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1640)
Franz Schmidt (3313)
Operett, mint színpadi műfaj (3886)
Thomas Hampson (266)
Charles Gounod (221)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4482)
Palcsó Sándor (242)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: joska141
Leírás:
Honlap:
   


joska141 (585 hozzászólás)
 
Balett-, és Táncművészet • 57922019-04-21 06:34:16

Az Operettszínház balettigazgatói elfoglaltsága valamint a különböző nyomtatott és internetes újságokba történő cikkek írása mellett – szerencsére – maradt még idő Apáti Bence, mint tényleg kiváló táncos, ilyen oldalának megmutatására is:



https://www.origo.hu/kultura/20190420-apati-bence-es-foldi-lea-tancol-csezy-legujabb-klipjeben.html?utm_source=hirkereso


Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei • 3302019-04-13 21:54:45

Mai hír az interneten:



http://www.blikk.hu/sztarvilag/sztarsztorik/maga-zoltan-koncert-new-york/pe9bj3c?utm_source=hirkereso&utm_medium=hirkereso&utm_campaign=hirkereso



Ebből idézve: "Zsúfolásig megtelt a világ legrangosabb zenei hangversenyterme, a Carnegie Hall Isaac Stern Auditoriuma, a klasszikus zene “temploma”. Az április 11-i koncerten álló tapsvihar köszöntötte a Liszt Ferenc-díjas hegedűművészt, Mága Zoltánt."



A jelen fórum címéhez - Fiatal művészeinek..." kapcsolódva, szintén a cikkből:



"Az este kétségkívül legnagyobb meglepetéseként Mága Jennyfert szólították színpadra a közönség soraiból, aki katartikus előadásával lenyűgözte az amerikai közönséget. A nézők között többen úgy fogalmaztak, hogy egy hamisítatlan fekete torkú énekesnőt hallottak, ahogy behunyták a szemüket."


Erkel Színház • 98862019-04-09 09:54:24

Restellem magam, megfogadtam, nem foglalkozom Főigazgató Úr most már mindennapossá váló megnyilvánulásaival. De azért szeretném felhívni a figyelmet a 9878.számő hozzászólásban közzétett 2/108.számú levéláriában foglalt két „gyöngyszemre”:



Idézet a szövegből: Az opera összművészeti műfaját 400 éve Firenzében szinte laboratóriumi körülmények között kilötybölő mindenféle művész az ókori Európa örökségének és a keresztény jelen időnek metszetében létezett.



Eddig úgy tudtam, hogy a „lötyböl” szó a pohárba kitöltött bor fogyasztás előtti forgatását, lötykölését jelenti. Az opera műfajával ezt a szót eddig semmilyen módon sem tudtam párosítani, Főigazgató Úr jóvoltából ez most sikerült.



A másik idézet más kevésbé profán, azt mondhatjuk, szerencsétlen fogalmazás, ízléstelen: „szezon végi tematikus KeresztFesztbe



A „KeresztFeszt” szó hangzásilag a „keresztre feszítés” kifejezéssel rokon. Ennek további értelmezéséről, tematikával, szezonvéggel kapcsolatos alkalmazásáról inkább nem írok.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616152019-04-09 09:52:07

Restellem magam, megfogadtam, nem foglalkozom Főigazgató Úr most már mindennapossá váló megnyilvánulásaival. De azért szeretném felhívni a figyelmet a 81612.számő hozzászólásban közzétett 2/108.számú levéláriában foglalt két „gyöngyszemre”:



Idézet a szövegből: Az opera összművészeti műfaját 400 éve Firenzében szinte laboratóriumi körülmények között kilötybölő mindenféle művész az ókori Európa örökségének és a keresztény jelen időnek metszetében létezett.



Eddig úgy tudtam, hogy a „lötyböl” szó a pohárba kitöltött bor fogyasztás előtti forgatását, lötykölését jelenti. Az opera műfajával ezt a szót eddig semmilyen módon sem tudtam párosítani, Főigazgató Úr jóvoltából ez most sikerült.



A másik idézet más kevésbé profán, azt mondhatjuk, szerencsétlen fogalmazás, ízléstelen: „szezon végi tematikus KeresztFesztbe



A „KeresztFeszt” szó hangzásilag a „keresztre feszítés” kifejezéssel rokon. Ennek további értelmezéséről, tematikával, szezonvéggel kapcsolatos alkalmazásáról inkább nem írok.



 



 



 



 



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616142019-04-09 06:49:32

Nem szeretek ilyet írni, de azt hiszem, „most már a csapból is…”



Ma reggeli hír az interneten:



http://www.atv.hu/belfold/20190408-okovacs-magyarorszagon-nincs-borszin-nyilvantartas/hirkereso



A következő évadról:



„Ókovács Szilveszter, Magyar Állami Operaház főigazgatója elmondta: az ókori, a hellenisztikus, meg a római és a zsidó kultúrából kinövő keresztény kultúra valamennyiünké, ezért gondolták úgy, hogy ha e köré szerveznek egy évadot, akkor az azt jelenti, hogy mindenkinek köze van hozzá.”



Az ominózus előadásról:



„Magyarországon nincs bőrszín nyilvántartás, bűnügyben sincs, személyes adat, és nem tudom megmondani tulajdonképpen a szereposztásról, hogy ez megfelel-e, vagy nem felel meg a feltételnek, ezért inkább megkérdezem tőlük”


Operett a magyar rádióban (1949-1990) • 32062019-04-08 22:54:27

Ezek azok a hírek, amivel a laikus ember – azon kívül, hogy természetesen örül a korszerűbb stúdióknak - nem tud mit kezdeni.



Nem tudni, hogy ezek az új stúdiók mennyibe kerültek, mit értenek az alatt, hogy „saját forrásból” hozták létre? A közmédia az adófizetők 92,6 milliárd forintnyi pénzéből gazdálkodik, csupán 9,4 milliárd forintot tud előteremteni kereskedelmi, illetve vagyongazdálkodási forrásokból. Vajon ebből a 9,4 milliárd forintból épült? Vagy a „saját forrás” tulajdonképpen az adófizetők pénze?



Megismétlem: akkor korrekt egy híradás, ha a hír értékeléséhez minden körülményt feltár. Így azonban nem más, mint csak egy újabb „győzelmi jelentés”!


Erkel Színház • 98762019-04-08 22:36:39

Első pillantásra nekem is nagyon furcsa volt. Aztán azt gondoltam, hogy ez jelzi, az adott művészek a róluk elnevezett bérletben lévő előadásokban lépnek fel. Ezt igazolja a László Boldizsár bérlet, a Kálmándy Mihály bérlet, és így tovább.



Aztán ez a gondolat megdőlt a Palerdi András és a Miklós Erika bérletnél. Mindenesetre érdekes lenne nevezetteket látni és hallani a Giselle című balettben.



Ami aztán végképp csodálatra méltó volt, számomra újdonság: A Szinetár Miklós bérlet első, november 24-i előadása ifj.J. Strauss, úgy látszik eddig ismeretlen műve, A Nyugat lánya.


Balett-, és Táncművészet • 57862019-04-08 05:18:26

Lehet fokozni: Cikk a nemzetközi sajtóból:



https://hvg.hu/kultura/20190407_A_Guardianig_jutott_Okovacs_kerese_az_Opera_enekeseihez_hogy_valljak_magukat_afroamerikainak?s=hk



Főigazgató Úr a témában a magyar sajtónak történő reagálásáról már említést tettem az „Erkel Színház” fórum 9843 hozzászólásában. Nem fért bele az ízlésvilágomba, hogy az Ő kifejezetten személyre vonatkozó „kérdéseit” idézzem.



Azonban az idézett cikk szerint:



„A The Guardian is megkérdezte Ókovács Szilveszter főigazgatót, igaz-e a hír, de ő válasz helyett csak olyanokat kérdezett, mint hogy mi számít feketének, vagy hogy ha Barack Obama szerepelni akarna, azt megtehetné-e, miközben van fehér a nagyszülei közt.”


Erkel Színház • 98452019-04-05 21:11:04

Tisztelt „operaisiásza”! Igyekszem Főigazgató Urat nem „simfolni”, mindössze a nyilatkozataiból idézek egy-egy kérdést vagy mondatot. Természetesen az ezzel kapcsolatos véleményemet – személye tisztelete mellett – nem rejtem véka alá.



Talán Főigazgató Úr „simfolás”-ának oka az lehet, hogy Főigazgató Úr – kétségtelenül meglevő kitűnő kommunikációs képességeit kihasználva – aránytalanul többet szerepel, mint az országunk összes többi színházigazgatója. Sőt, megkockáztatom, a világ operaházainak igazgatóinál is többszörös a szereplése, nyilatkozatainak száma.



Rendszeresen nézem a bécsi zenei szaklapokat, híradásokat. Dominique Meyer igazgató úr nyilatkozik az évad beharangozásán, az Operabálon és talán-talán egy-egy bemutató kapcsán, de ez utóbbi feladatot inkább a munkatársaira osztja. Ez persze a másik véglet, de lehetne egy a mostaninál egészségesebb arányt találni a magyar operai főigazgatói szereplésekre.


Erkel Színház • 98432019-04-05 18:21:15

Az még szomorúbb, hogy Ókovács Szilveszer Főigazgató Úr visszakérdez. Csak néhány, általa feltett kérdés:



Mi az, hogy csak fekete szereplők? A fekete egy színt jelent? Akkor határozzák meg, hogy a színskála pontosan melyik színe megfelelő. Vagy származást? Akkor hány fekete felmenő után számít valaki feketének? Vagy identitást? Akkor hány évig kell afroamerikai közösségben élni, hogy az ember eljátszhassa Porgy-t, és ne kérdőjelezzék meg, minek tartja magát?”



Az egész félelmetesen emlékeztet valamilyen régi korszakban használt szavakra. Lehet, hogy Főigazgató Úrnak igaza van, de a szóválasztása itt ma, Magyarországon nem a legszerencsésebb.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616012019-04-03 21:42:36

Holnap, április 4-én, este, a Zeneakadémián Dvorák Stabat Mater tenorszólamát énekli Fekete Attila


Balett-, és Táncművészet • 57792019-03-30 07:27:53

Tisztelt Fórumtársak!



Mindenkitől, különös hangsúllyal „Shiva”-tól, nagy-nagy elnézést kérek, hogy a 5773.számú hozzászólásomban hibásan, Wolf Katalinnak írtam Volf Katalin nevét. Semmilyen értelemben nem volt szándékomban egyik hölgyet sem megbántani, különösen bármilyen területen végzett teljesítményüket ezáltal kétségbe vonni. Egyszerűen elgépeltem egy szót és – mivel mind a két név létező név – a beépített helyesírás ellenőrzőm sem jelezte. Annyira pedig még nem fejlett, hogy a mondat értelméből figyelmeztessen a két név eltérésére.



Még egyszer elnézést a gépelési hibáért. Elegendő lett volna csak annyit írnom, hogy a Magyar Állami Operaház és a Magyar Táncművészeti Egyetem ellentétének újabb megnyilvánulását lehetett tapasztalni, az idézett Népszava cikk olvasása kapcsán.



Még egy teljesen szubjektív, nem mentegetőző megjegyzés: amikor visszaemlékszem, hogy láttam Volf Katalint a Diótörő-ben Mária hercegnőként, vagy hallottam Wolf Katalint a Vuk című rajzfilm főcímdalát énekelni, bennem mind a két név azonosan hangzik és beszédben is azonosan ejtem ki.



„Shiva” fórumtársnak abban is igaza van, hogy én – betűhíven idézem a 5775.számú hozzászólásból: - „a balettehez” nem értek.


Balett-, és Táncművészet • 57732019-03-29 18:08:45

Mai cikk a Npszava online oldaláról:https://nepszava.hu/3030807_nem-hodoltak-be-okovacs-szilveszternek. A cikk említi, hogy a Magyar Táncművészeti Egyetem művészeti vezetője Wolf Katalin lett. Ókovács Szilveszter kifejezett kérése, együttműködési feltétele volt, hogy a művészeti vezető Solymosi Tamás legyen.



Nem tudok állást foglalni, de ez a hosszan elnyúló, végét nem látható ellentét az Operaház és a Magyar Táncművészeti Egyetem között nem biztos, hogy az ország művészeti teljesítéményének fokozását szolgálja....


Erkel Színház • 98082019-03-25 12:22:33

Tisztelt "IVA"! Tökéletesen igaza van, mind az Erkel, mind az Opera földszinti középpáholyait illetően. Ráadásul Pavarotti pont azon az egyetlen egy budapesti Bohémélet előadáson - finoman szólva - "takarékoskodott" is a hangjával.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615852019-03-22 06:52:43

Tisztelt „IVA”! Köszönöm a kiegészítést. Sajnos az emlékezetem rostáin már csak egy-egy szó maradt meg az akkori nyilatkozatokból. De a kettős szereposztásokra még azért emlékszem, mert az egyes bemutatók/felújítások plakátjai voltak ilyenek: szépen, három oszlopban a szereposztás. A hírdetőoszlopokon (hol vannak már azok is?) magasan voltak, mindig ágaskodnom kellett, hogy jól olvashassam. És hol vannak már az ilyen plakátok? Szerencsére a bécsi Opera valamit megőrzött ebből, hiszen az aktuális, napi szereposztások még mindig ilyen jellegű, nagy plakátokon jelennek meg körbe az Opera épületén.


Kossuth-díj • 14262019-03-21 16:12:15

Természetes, hogy nem haldoklóval történt. De azért figyelemre méltó a mai hír:



Alig né­hány napja ve­hette át Orbán Vik­tor­tól a Kos­suth-nagy­dí­ját, majd ismét kór­házba ke­rült Tö­rő­csik Mari.



Az a felhajtás, szükségszerű felfordulás, felfokozott izgalmi állapot...Szinte törvényszerű, hogy ez lesz belőle. Sajnos...


Operett, mint színpadi műfaj • 38722019-03-21 12:24:24

Persze, hogy telt házas lesz. De ahhoz, hogy tényleg telt ház legyen, valamikor tudni kellene az előadások időpontját. A Sziget július-augusztuisi programja már teljesen ismert. Az mégsem járja, hogy előadás előtt 1-2 héttel közlik a ponos dátumot....


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615752019-03-21 12:19:09

A "fiúk" az egyik felújításnál Ilosfalvy Róbert és Simándy József voltak, így ebben a sorrendben. Akkor még kettős szereposztásban mentek a bemutatók/felújítások. Még az Operaház közleményére is emlékszem, hogy a meglepetésszerű első szereposztás "gesztus" a színház fiatal művésze felé.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 26532019-03-21 12:08:39

Komoly újságírói teljesítmény, hogy a két különböző helyen megjelent írás/tudósítás szó szerint megegyezik.


Operett, mint színpadi műfaj • 38682019-03-20 15:31:18

Tisztelt Búbánat!



 



Nagyon értékes hozzászólásai vannak az Operett területén, tisztelem Önt abszolút tárgyismeretéért. Két dologra szeretnék reagálni.



 



Talán én fogalmaztam félreérhetően: nem elsősorban a szereposztás jelenlegi hiányával van gondom, hanem az előadások „eltitkolt” napjaival. Már kijött az Operettszínház teljes júniusi műsora, a Margitszigeti Szabadtéri Színpad teljes műsora augusztus végéig, a Csárdáskirálynő előadás nyilatkozott júniusi dátumai, még szereposztás nélkül sem, sehol nincsenek. Azért, mintegy 2 hónappal az előadás előtt már illene tudni.



Szíves figyelmébe ajánlom a Volksoper mostani Csárdáskirálynő szériáját. (Gesztus volt, hogy Németh Sándor 2014-es visszavonulása után csak most 2018-ban játszották újra.) A rendező nyilatkozata szerint teljesen az „urtext”-hez nyúltak vissza, mint szövegben, mind szereplőkben. (Jó: a bonviván számára betettek egy önálló számot a Marica grófnőből).



Az első és a harmadik felvonás félelmetes volt. Semmi vidámság, semmi humor, csak a háború, a reménytelenség, a kiábrándultság. Így is lehet játszani egy operettet.


Balett-, és Táncművészet • 57182019-03-20 09:30:01

Megjelent Czank Lívia: A balett titkos világa című interjúkötete. Az ismertetőből:



"Czank Lívia könyvében olyan eleven közelségbe hozza a táncművészet e klasszikus műfaját, amilyen közelről még a legnagyobb balettrajongóknak sincs módjuk megismerni az operaszínpad birodalmát. A szerző jóvoltából, aki több hónapot töltött együtt a Magyar Állami Operaház művészeivel és munkatársaival, ezúttal a kulisszák mögé is beleshetünk: a próbatermekbe, az öltözőkbe, a díszlet- és jelmezműhelyekbe, a "titkos" átjárókba, a zsinórpadlásra. Ezek a terek mind-mind egyetlen célt szolgálnak: az előadás sikerét. Ám azt, hogy odáig milyen hosszú és emberfeletti munkát követelő út vezet, a legtöbben nem is sejtjük.



Czank Lívia interjúiban a Magyar Állami Operaház táncművészei és balettmesterei megkapó őszinteséggel beszélnek pályájuk alakulásáról az első tétova lépésektől a legnagyobb sikerekig és olykor a keserű kudarcokig. Vallanak az örömökről és a fájdalmakról, az eufóriáról és a bánatról, a tánc szárnyakat adó erejéről és a fizikai kínokról. Mert ez is, az is a balett világa: földöntúli szépség, szemkápráztató csillogás és a hétköznapi ember számára elképzelhetetlen megpróbáltatások. A spicc-cipők kopogása; a jelmezraktárban felakasztott csillogó tütük látványa; a kulissza jellegzetes, dohos illata és a levegőben szálló porszemek, ahogyan finoman megcsillannak a reflektorlámpa fényében; a padlón heverő fehér ragtapaszok és fájdalomcsillapító spray-k; a mesterek megható gratulációja és ölelése a színpadon, amikor az előadás végén legördül a függöny - csupán néhány emlékezetes mozzanat a szerző feledhetetlen színházi élményeiből."


Balett-, és Táncművészet • 57152019-03-20 09:14:14

Tisztelt „IVA”! Érintőlegesen kapcsolódik az Ön hozzászólása első bekezdéséhez:



Mintegy 40 évvel, még a rendszerváltozás előtt jártunk Nyugat-Németországban egy kis városkában, Offenbach-ban egy cipőmúzeumban. Az egyik terem felirata volt: Cipők a Balkánon. Közte természetesen magyar cipők. Nyeltünk.



Most 2019-ben, néhány nappal ezelőtt egy jelent meg egy német kiadónál egy CD-lemez: Virtuóz zenék a Balkánról. Román, bolgár, lengyel, szlovák zenék mellett magyar népzenék. Nyeltünk.


Házy Erzsébet művészete és pályája • 44602019-03-18 19:48:55

M3 tévécsatorna - ma este 22,05-kor: Operafejedelmek - Házy Erzsébet


Operett, mint színpadi műfaj • 38642019-03-18 07:36:13

Segítséget, felvilágosítást kérek, hátha valaki tudja.



Kiss B. Attila február 1-jei, bemutatkozó értekezletén elújságolta, hogy új rendezésű Csárdáskirálynőt fognak bemutatni júniusban a Margitszigeten, majd szeptembertől átviszik a Nagymező utcába. Ez a hír Momus fórumain is megjelent.



A produkcióról jelenleg, a mai napon:



a Margitszigeti Szabadtéri Színpad nem tud konkrétumot – egyeztetnek folyamatosan,



a jegyeladó honlapok azt írják, majd egyszer lesz időpont és jegyvásárlási lehetőség,



Vidnyánszky Attila a produkció kiszemelt rendezője még semmit sem tud – egyeztetnek,



az Operettszínház az ezzel kapcsolatos többszöri kérdésekre – mikor lesz, kik a szereplők – hallgatással válaszol, nem nyilatkozik.



Valaki tudja, miért ez a nagy titkolózás? Nem a Paksi Atomerőmű védelmi rendszeréről akarok tudni, mert az valóban szigorúan őrzött államtitok. De már egy színházi bemutató is?


Kossuth-díj • 14222019-03-18 07:20:10

Még egyszer és gondolom utoljára erről.



Törőcsik Mari jelenlegi állapota sajnos sok mindent nem tesz lehetővé. Ahogy Ő maga néha telefonon – mert nem illik ilyen elesett állapotban alkalmilag látogatni – elmondja: 24 órás felügyeletre szorul. Ebből a szempontból – és csak ebből a szempontból – Ő egy ugyanolyan beteg valaki, mint a hasonló állapotú sorstársai.



Egy beteg ember bármilyen indokú látogatása - még ha abba ő bele is egyezett – pedig nem lehet fényképes-videós médiaesemény, bárkiről is legyen szó!


Kossuth-díj • 14122019-03-17 10:08:17

Természetes, hogy Törőcsik Mari minden kitüntetést maximális megérdemel. Az is természetes, hogy jelenlegi állapotában a főméltóságok az otthonában adják át az elismerést. Szívből kívánom, hogy még láthassuk a művésznőt filmen vagy színpadon.



Csak az a „spontán” fotó, amikor Orbán Viktor beles a ház ablakán…Azt a képet ki és hogyan készítette? Orbán Viktor fotósa „spontán” előre bement a házba, hiszen a fotó belülről készült. Akkor pedig miért kellett belesni? Utána a kép felkerült a Miniszterelnök Facebook oldalára. Hm…


Balett-, és Táncművészet • 56882019-03-16 09:19:26

Hosszú Népszava cikk, közös közleménnyel, eddigi "események" összefoglalásával:



https://nepszava.hu/3029147_spiccen-az-operahaz-es-a-tancmuveszeti-harca



Azért az egy kicsit elgondolkodtató, hogy a szokásos, éves balett vizsgaelőadást most az Operettszínházban fogják megtartani...



Az idézett cikkben említett operai batellelőadások törléséről pedig már ne is beszéljünk.


Kossuth-díj • 13582019-03-15 15:03:07

Berczelly - nem, Kolonits - nem, Pál Tamás - nem



Kálmándy - igen


Operett, mint színpadi műfaj • 38602019-03-12 09:06:02

Az Amazonon március 09-től már kapható Kálmán Imre: Ein Herbstmanöver (Tatárjárás) című művének új CD-je.



https://www.amazon.fr/K%C3%A1lm%C3%A1n-Ein-Herbstman%C3%B6ver-Marie-Seidler/dp/B07P86BB8F



Ez gyakorlatilag Kovalik Balázs Giessen Theater-beli 2017-es rendezésének felvétele:Az út a Magyar Állami Operaház főrendezői székéből a Giessen Theater operett rendezéséig…Hm…


Pantheon • 23232019-03-09 08:19:44

84 éves korában elhunyt Jacques Loussier világhírű zongoravirtuóz, aki olyan stílusérzékkel ötvözte Bachot a jazzel, hogy arra máig alig akad példa.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614972019-03-08 18:41:23

Magyar Narancs eheti számában az Operaház felújításáról:



Másfél év telt el az Operaház bezárása óta és ugyanennyi még biztosan hátra van. De ha a kormány a történeti felújítás mellett dönt, akkor a megnyitó 2021-re csúszik.



A döntést természetesen a kormány hozza meg. Csak azt nem tudni, mikor. Az Eiffel-műhelyház és Bánffy-terem teljes műszaki tartalmának befejezéséhez szükséges kiegészítő támogatáshoz, illetve az Ybl-program megvalósításához szükséges kormányelőterjesztés most készül a Városliget Zrt. és az EMMI gondozásában.



Bizonytalan a beruházás végleges költsége is, de a főigazgató szerint az eddig megajánlott 30 milliárd bizonyosan kevés lesz. Sok a kérdés az Északi Járműjavítóban épülő műhelyház és próbacentrum körül is, az idén legfeljebb a csarnok első harmadát nyithatják meg.


Erkel Színház • 97652019-03-07 07:57:52

Úgy látszik „divat”, hogy népszerű, ismert részeket kihagynak operákból, esetünkben a Barcarolát. Emlékszem, néhány évvel ezelőtt volt a MET-ből egy Faust közvetítés (Kaufmann, Pape, Poplavszkaja), amiből a Walpurgis-éj jelenetet egyszerűen kihagyták, balettestől, mindenestől.


A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 7012019-03-05 07:26:49

Igen jól rímel erre a Momus „Társművészetek” fórumban megjelent Állami Számvevőszék megállapításait összefoglaló vezetői nyilatkozat a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem (is) önállóságának megszűntetéséről.



Közpénzügyi szempontból indokolt a művészeti egyetemek összevonása



2019. FEBRUÁR 23. SZOMBAT 12:42 Magyar Nemzet



DOMOKOS LÁSZLÓ: SÚLYOS RENDEZETLENSÉG URALKODIK AZ INTÉZMÉNYEK GAZDÁLKODÁSÁBAN



A pénzügyi és a vagyongazdálkodás szempontjai alapján indokolt és észszerű megoldás lehet az öt művészeti egyetem összevonása — nyilatkozta lapunknak az Állami Számvevőszék elnöke. Domokos László mindezt az eddigi számvevőszéki elemzések megállapításaival indokolta, ezekből ugyanis az derül ki, hogy az érintett felsőoktatási intézmények gazdálkodása évek óta nem felel meg az előírásoknak. Nemrég újabb vizsgálatok indultak.



A felsőoktatási intézményeknek minta­adó, példaértékű szervezeteknek kell lenniük. Össztársadalmi érdek, hogy ezek az intézmények szabályosan működjenek, maradéktalanul betartsák a gazdálkodásukat meghatározó előírásokat és szabályszerűen használják fel a rájuk bízott közpénzt – így nyilatkozott lapunknak az Állami Számvevőszék (ÁSZ) elnöke. Domokos László hozzátette: az ÁSZ elmúlt években végzett ellenőrzései arra mutatnak rá, hogy ezek az elvárások egyáltalán nem jutottak érvényre az öt művészeti egyetemnél, nevezetesen a Magyar Képzőművészeti Egyetemnél (MKE), a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemnél (MOME), a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemnél (LFZE), a Színház- és Filmművészeti Egyetemnél (SZFE), valamint a Magyar Táncművészeti Egyetemnél.


Erkel Színház • 97502019-03-03 11:41:57

A Scala valamelyik "évadnyitó" előadásán Damrau - második gyermekét várva - széken ülve halt meg, Violettaként. Egyébként abszoltú érthető és helyeselhető.


Erkel Színház • 97102019-02-28 00:02:09

Erkel Színház: A frissen bemutatott/felújított Gioconda hatos szériájának harmadik, mai előadására a Ma este színház 50% (+kezelési költség) áron kínálja a jegyeket, minden árkategóriában. A legolcsóbb jegy ily módon 938 Ft (!!!)



A nézőtér jelenleg – szemléletmód kérdése – mintegy fele üres vagy félig van tele.



Az Operaház honlapján természetesen igen helyes jegyár- és műsorpolitikával ugyanekkor ugyanezen jegyek teljes árban kaphatók, megteremtve ezzel mindenki számára a választás lehetőségét.


Társművészetek • 12922019-02-24 15:30:33

Nagyon érdekes okfejtés és felvetés! Önmagában a művészeti egyetemek összevonása nem ördögtől való. Már régebben fel lehetett volna vetni, hiszen az emberi erőforrások összes területe is tulajdonképpen egyetlen minisztériumban van.



Most következik a reál tudományos kutatás szintén egy minisztérium alatti teljes összevonása.



Szóval a művészetet illető javaslat nem előzmények nélküli és nem egyedülálló jelenség a mai politikai-gazdasági környezetben.



 



Probléma talán egy kicsit az idézett javaslat egyik félmondatában van, nevezetesen, hogy a közpénzekkel való felelős gazdálkodás átszervezése, idézem: „ne érintse az oktatásszakmai szempontokat”.



Én eddig azt hittem, hogy oktatási intézményekben – akár művészeti, akár elemi iskolai, vagy felsőfokú tanulmányokat folytató – a közpénzekkel való felelős gazdálkodás döntő fokmérője a mind nagyobb számban „kiművelt emberfők” kinevelése, társadalomba történő beillesztése.



A jelen összevonási javaslat számomra azt sugallja, hogy az ÁSZ és ezzel összhangban a Kormány álláspontja szerint nincs összefüggés a közpénzfelhasználás és abból különböző művészeti ágakban tehetséges emberek felfedezése, képzése, gondozása, szárnyra bocsátása között.



Ezen már el lehetne egy kicsit gondolkodni.


Pantheon • 23132019-02-22 20:59:57

Elhunyt Hilde Zadek német-osztrák operaénekesnő, a 20. század egyik legjelentősebb szopránja.



A bécsi opera egykori dívája csütörtökön halt meg a németországi Karlsruhéban, 101 évesen - közölte a Bécsi Állami Operához.



Dominique Meyer főigazgató szerint Zadek oly mértékben meghatározta az operaház második világháború utáni arculatát, mint csak kevesen mások, a "legendás pedagógus" nemzedékeken hagyott nyomot.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201882019-02-21 21:54:35

"A legmélyebb érzéseket kelti fel a világhírű magyar énekes"



Ezekkel a szavakkal kezdődik az www.Origo.hu terjedelmes cikke / interjúja Molnár Leventéről. Az alkalmat az adta, hogy megjelent nevezett világhírű magyar énekes első szólólemeze Nagyok, melankolikusok, vidámak, hősök címmel. A világhírű magyar énekes szólólemezét (ez a reklám helye) a kizárólagosan a Rózsavölgyi Zeneműboltban lehet megvásárolni, vagy egy adott internet helyen megrendelni. A cikk szerint azonban a világhírű magyar énekes lemezének számai felkerülnek a különféle zenemegosztó oldalakra.is.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42202019-02-13 13:21:43

Tisztelt "Tiramisu"! Sajnos az Ön, egyébként helyes, válasza pontosítára szorul a következők szerint:



Az eredeti sláger meghallgatható VOLT a Kispipában, nem messze a Zeneakadémiától . A Kispipa, hasonlóan több ilyen atmoszférájú, ikonikus vendéglőhöz, évek óta zárva.


Erkel Színház • 96502019-02-09 22:19:41

Szerepel a Ma este Színház 50%-os (+kezelési költség) jegyvásárlási lehetőségei között. A legolcsóbb jegy 938 Ft, még egy mozijegynél is kevesebb. Ez valahol kontraproduktív, az opera teljesen elveszíti a rangját.


Operett, mint színpadi műfaj • 38322019-02-07 12:41:57

Tisztelt „Búbánat”! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmünket erre a későbbiekben megjelenő interjúra.



 



Ennek alapján tisztelem Balettigazgató Urat, hogy már 8 éves, alsó tagozatos általános iskolás korában (született Wikipédia szerint: 1981.január 8. Idézet az interjúból: „30 éve ugyanazon a politikai oldalon állok”) meg tudta határozni politikai hovatartozását.



Ugyanakkor – nem vagyok színházi bennfentes – nem igazán értem az interjúban Balettigazgató Úr következő megfogalmazását: „Én egy színházi tár vezetője vagyok”. Milyen „tár”? Kottatárról, jelmeztárról, díszlettáról már hallottam-olvastam, de a „balettár” fogalom új számomra. Mindazonáltal, a kétségtelenül helyes érdekképviseleten kívül, hogy mik a konkrét Operettszínház-béli elképzelései, még mindig nem derül ki.


Operett, mint színpadi műfaj • 38302019-02-07 10:38:34

Főigazgató Úr – akinek tevékenységéhez sok sikert kívánok – jelen rovatban természetesen kivonatolt bemutatkozó beszédében egyetlen szóval sem említette az Operettszínház táncosait.



Beszélt az énekesekről, az énekkari kollégákról, az egész társulatról, mint olyanról, de a „tánc” vagy „balett” szavak az itt közölt beszédben nem szerepeltek.



(Kivétel a Menyasszonytánc című darab említése. amiben értelemszerűen benne van a „tánc” szó.) Még a bemutatandó új Csárdáskirálynő kapcsán is „színészek, énekkar és vendégművészek” szavak kerültek említésre, nyilván nem véletlenül.



 



Gondolom a balettel kapcsolatos új elképzelések kifejtésére Apáti Bence balettigazgató lesz illetékes, akinek szintén sok sikert kívánok. Sajnos ezen új elképzelésekről még olyan szinten sem lehet ezeken a hasábokon olvasni, mint ahogy Kiss B. Attila törekvéseiről.



Apáti Bence balettigazgató úr legutóbbi, nyilvánosságot kapott sorai itt olvashatóak: https://magyarnemzet.hu/velemeny/elegtetel-ez-a-javabol-4182260/



Őszintén remélem, hogy ha egy napilap február 6-i átszervezésére Apáti Bence balettigazgató úr február 7-én tud reagálni, akkor a már korábban, február 1-jén átvett új posztjával kapcsolatos elképzeléseit is megosztja velünk a következő napokban-hetekben.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41952019-01-24 23:10:49

A cikkben említett Rácz Ödönnek most jelent meg szólölemez CD-je a DGG-nél "My Double Bass" címen, a Liszt Ferenc Kamarazenekar kiséretével.


Rost Andrea • 20382019-01-21 18:23:07

Tisztelt Búbántt! Vannak erre megfelelő mondások, inkább nem idézem. Elég az hozzá, hogy a koncert napján én lettem az, aki alaposan megfázott. Szétköhögtem volna - minden reklámozott ellenszer használata mellett - az egész koncertet. Most lábadozok...


Rost Andrea • 20352019-01-18 22:57:18

Tisztelt "Búbánat"! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmemet erre a szépnek ígérkező estre. Bízom benne, hogy a művésznő egészséges és ezt a fellépését nem mondja le...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614232019-01-07 17:51:20

Az Origo internetes honlapjáról:



Az Opera nemzetközi turnéinak egyik különleges állomása januárban a dél-koreai Tegu, ahol a város operájában január 17-én a Magyar Állami Operaház művészeinek közreműködésével és betanításával állítják színpadra Erkel Bánk bán-ját. Az együttműködés célja a két ország nemzeti operáinak bemutatása egymás dalszínházaiban, így elsőként a budapesti Opera szólistái, zenekarának és énekkarának szólamvezetői, valamint Dénes István karmester utaznak ki, és tanítják be a helyi művészeket az előadást megelőző 10 napban. Bár a produkció koncertszerű lesz, a szólisták, köztük a főbb szerepekben látható László Boldizsár, Komlósi Ildikó és Rőser Orsolya Hajnalka a jobb átélhetőség kedvéért a Káel Csaba-féle rendezés Csikós Attila által tervezett díszleteinek vetített hátterében és Velich Rita jelmezeiben lépnek színpadra.


Jonas Kaufmann • 23262019-01-06 08:58:12

Tisztelt "Klára"! Részletekben bár, de a Youtube oldaláról elérhetőek, letölthetőek a budapesti Jonas Kaufmann koncert egyes számai.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614152019-01-03 10:40:45

A mai internetes hírcsatornákon:



http://www.origo.hu/kultura/20190103-az-eucharisztikus-vilagkongresszust-elokeszito-evad-lesz-az-operahazban.html?utm_source=hirkereso



Első bemutató a felújított Operaházban - ez már biztos Ókovács Szilveszter szerint - a Salome lesz, az új, magyar régészeti feltárások alapján.A többi még titok, de biztos, hogy azok is keresztények lesznek...


Kedvenc előadók • 28262018-12-27 12:28:54

Biztos úgy volt minden, ahogy Szekáry Zsuzsanna leírta.



Természetesen minden közreműködőnek boldog új évet és további sikereket kívánok. De azért:



"Ács János vezényletével az Art Anzix Szimfonikus Zenekar Ruggero Leoncavallo Bajazzók című művével nyitotta meg az estet. " Az egész operát előadták?



"Pasztircsák Polina világhírű szoprán operaénekesnő" Nevezett minden képességének elismerése mellet, nem egy kicsit barokkos túlzás a leírt jelző?


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12552018-12-25 18:10:31

Nagyon köszönöm a figyelemfelhívást. Véletlen, de ehhez kapcsolódik a napokban megjelent hír, mely szerint (idézem):



"Fischer Ádám 2018 decemberében vette át a Prima Primissima díjat zeneművészet kategóriában. A karmester az elismeréssel járó pénzjutalmat a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekarának ajánlotta fel annak érdekében, hogy az együttes koncertmestere, Oláh Vilmos a következő Budapesti Wagner-napokon Stradivari-hangszeren játszhasson."


Pantheon • 22872018-12-24 14:27:40

Elhunyt Kun Zsuzsa



Elhunyt 84 éves korában Kun Zsuzsa Kossuth-díjas balettművész, balettmester - tudatta hétfőn a Magyar Táncművészeti Egyetem az MTI-vel. A művészt hétfőn érte a halál. Kun Zsuzsát a Magyar Táncművészeti Egyetem saját halottjának tekinti, temetéséről később intézkedik - olvasható a közleményben,.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12492018-12-22 23:17:49

Innen letölthető az 1962-es Diótörő előadás:



https://data.hu/dir/ew4j3kbczd441628


A díjakról általában • 10432018-12-07 22:08:43

magyar irodalom kategóriában Görgey Gábor író, költő;



magyar népművészet és közművelődés kategóriában a Kallós Zoltán Alapítvány;



magyar zeneművészet kategóriában Fischer Ádám karmester, a Budapesti Wagner napok művészeti vezetője;



magyar színház- és filmművészet kategóriában pedig Szirtes Ági színész kapta az egyenként 15 millió forinttal járó díjat.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201652018-12-06 18:17:46

Tisztelt „Haandel”



Elnézést, hogy csak most köszönöm a 2019.évi Salzburg programot.



A Salome szereposztása 2019.évben is hasonló az ideihez, mely szerint:



Musikalische Leitung Franz Welser-Möst 

Besetzung John Daszak, Anna Maria Chiuri, Asmik Grigorian, Gábor Bretz, (Jochanaan) Wiener Philharmoniker



Bretz Gáboron kívül az operai részben egyetlen egy magyar sincs, pedig minden előadás eléggé nemzetközi szereplőgárdát tartalmaz.



Hol vannak – különösen az elmúlt hetek izzó sikerű New York-i vendégjáték fényében – a magyar világsztárok?



Azt hiszem – egyesek kétségbe vonhatatlan tehetsége mellett – (nem akarok neveket említeni, nem szeretnék senki kimaradt művészt megsérteni) valamilyen menedzselési hiányosságok tapasztalhatók. Ebben és kizárólag ebben Ókovács Szilveszternek „elévülhetetlen érdemei” vannak. Sajnos…



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613192018-11-18 19:23:27

Csatlakozom az előttem íróhoz: (Idézet a 9.levélből:



Igor Tsvirko ...a színpadon szabályosan megőrjíti a közönséget



Szinpadon van a közönség?


Operett, mint színpadi műfaj • 37592018-11-13 05:57:45

A CPO két CD-n kiadta a 2017.évi Bad Ischl-i Emmerich Kálmán: Kaiserin Josephine című művét.



Erről a linkről, csekély költségért, letölthető:



https://www.isrbx.com/3137676894-miriam-portmann-marius-burkert-franz-lehar-orchestra-amp-vincent-schirrmacher-kalman-kaiserin-josephine-2018.html



 


A díjakról általában • 10412018-11-05 18:53:21

Ma adták át az idei Nemzet Művésze díjakat, és hét alkotó is átvehette az elismerést a Pesti Vigadóban tartott ünnepségen. 2018-ban a nemzet művésze lett




  • Budai Ilona népdalénekes;

  • Fekete György belsőépítész, a Magyar Művészeti Akadémia (MMA) tiszteletbeli elnöke;

  • Kampis Miklós építész;

  • Kunkovács László fotóművész, néprajzkutató;

  • Lator László költő, műfordító, esszéista;

  • Orosz István grafikusművész

  • Rofusz Ferenc animációsfilm-rendező.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612282018-11-03 14:53:25

Ókovács Szilveszter mai - Operaház örökös tagjai cím átadásakori - beszédéből idézet a New York-i



"sikert jelzi, hogy 11 ezer eladott jegynél járnak, és nyolc előadásuk 1500-as átlagnézőszámmal megy."



 



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611812018-10-22 21:23:38

Mai hír az internetről:



Az M5 televíziós csatorna sorozatot indít a Magyar Állami Operaház Andrássy úti épületének felújításáról, Zoboki Gábor építészmérnök kalauzolásával október 28-tól. A havonként jelentkező építészeti műsorban megmutatják, hogy hol tart az építkezés, milyen titkokat rejtenek a ház falai. A tervek szerint a legérdekesebb és legszebb részletekből filmet készítenek, amelyet külföldön szeretnének majd bemutatni.



 


Operett, mint színpadi műfaj • 37292018-10-22 15:41:33

Tisztelt "Búbánat"!



Ön volt olyan kedves és ezen a fórumon is felhívta a figyelmet Kiss B. Attila értékes – Operettszínházat érintő – pályázatára. Ebből következően megismétlen itt is a nevezett Pályázat egyik mondatát:



A Pályázatot igyekeztem figyelmesen végigolvasni. Sajnos képzettségem nem teszi lehetővé, hogy érdemben bármilyen szinten is véleményezzem, amit a nevezett Bíráló Bizottság egyhangúlag a Minszter figyelmébe ajánlott. Egyetlen egy mondatot szeretnék csak kiemelni, a 45.oldalon szereplő, megvastagított részt mely szerint:



"Céges, vállalati partnereink bővülése okán előremutató tárgyalásokat folytatunk a Jüllich Glas Holding Zrt. menedzsmentjével."



Biztos, hogy az előremutató tárgyalások elérik a kívánt célt.



Az azonban nagyon figyelemre méltó, hogy a nevezett cég - Jüllich Glas Holding Zrt - internetes honlapja a 2017.évi (!!!) kellemes karácsonyi ünnepeket kívánó sorok óta lényegében nem frissült semmivel.



 


Kiss B. Atilla • 1862018-10-21 23:46:54

Tisztelt "Búbánat"! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmet erre a rendkívül értékes pályázatra, melyet igyekeztem figyelmesen végigolvasni. Sajnos képzettségem nem teszi lehetővé, hogy érdemben bármilyen szinten is véleményezzem azt a pályázatot, amit a nevezett Bíráló Bizottság egyhangúlag a Minszter figyelmében ajánlott.Egyetlen egy mondatot szeretnék csak kiemleni, a 45.oldalon szereplő, megvastagított részt mely szerint:



"Céges, vállalati partnereink bővülése okán


előremutató tárgyalásokat folytatunk a Jüllich Glas Holding Zrt.


menedzsmentjével."


Biztos, hogy az előremutató tárgyalások elérik a kívánt célt.


Az azonban nagyon figyelemre méltó, hogy a nevezett cég - Jüllich Glas Holding Zrt - internetes honlapja a 2017.évi (!!!) kellemes karácsonyi ünnepeket kívánó sorok óta lényegében nem frissült semmivel.

Operett, mint színpadi műfaj • 37242018-10-20 11:34:24

A HVG internetes felületéről:



https://hvg.hu/kultura/20181020_Ezzel_a_mondattal_gratulalnank_Apati_Bence_kinevezesehez?s=hk



Az ominózus mondat:



„Érdemes lenne megvizsgálni, hogy mennyire tekinthető etikus újságírói magatartásnak, hogy Bence életvitelszerűen balettigazgató lesz az Operettszínházban.”



A mondat apropóját az adta, hogy Apáti Bence, aki jelenleg még újságíró, korábban élesen kritizált egy másik újságírót, aki az egyik színházban fellép és onnan jövedelmet kap.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611042018-10-12 18:24:06

Mai információ:



Törölték az Operaház öt amerikai előadását



A címben jelzett törlések - az Operaház hivatkozott cikkbeli nyilatkozata szerint - kifejezetten jól jönnek, mert lehet spórolni a költségeken. Hm...



 


Társművészetek • 12742018-10-10 16:09:59

Magyar Idők, Apáti Bence: (idézet)



"Kásler miniszter úr nagyon helyesen belátta, hogy a magyarok többsége április 8-án többek között azért járult a szavazóurnákhoz, mert egy olyan kormányt akart, amelyik elég bátor megvédeni a tradicionális jobboldali értékeket a mindent letaroló, agresszív balliberális világképpel szemben". "


Bartók Rádió • 7502018-10-03 19:21:51

Tisztelt „Héterő”! Nem szükséges „bocsánatért esedezni”. Én tényleg nem találtam a megfelelő helyeken a Bartók Rádió részletes (a hangsúly a részletes szón van) műsorát. Ezért írtam itt több alkalommal és kértem segítséget. Sajnos ezek után sem találtam, biztos bennem volt a hiba.



Írtam e-mail-t, kérve segítséget a Bartók Rádió Vezetőségének is, a következő választ kaptam szeptember 29-én (szó szerint idézem):



„A mediaklikk oldalunkon a műsorújság felülettel kapcsolatban, sajnos egy nagyobb technikai probléma adódott. Kollégáink azon fáradoznak, hogy mihamarabb megtalálják és kijavítsák a hibát.”



Örömmel konstatáltam, hogy most már ez a technikai probléma megoldódott.



Őszintén szólva nem igazán tudom, hogy ebben mi volt „némi politikai töltetű pamflet”? Megtisztelne, ha erről felvilágosítana. Köszönöm előre is.


Bartók Rádió • 7422018-09-28 11:11:09

Valószínűleg az általunk használt számítógépeinkben van a hiba.



Ha végigjárom a több hozzászóló által azonosan leírt folyamatot, eljutok ide:



https://www.mediaklikk.hu/musorujsag/#programGuideRadio



Ezen a részen a Bartók Rádió műsora 09.29-től (!!!) még most (09.28-án 11,00-kor) is olyan „részletezésben” olvasható, amit előző hozzászólásomban (736.szám) idéztem. Ugyanilyen a további vasárnapi, hétfői műsor „részletezése” is, keddtől – 10.02-től a Bartók Rádió műsora nem található, ellentétben a Kossuth Rádióéval és a többi adóval.



Nagy tisztelettel kérek mindenkit, ezt a honlapot legyen szíves nézni, mint a Bartók Rádió legsajátabb, legrészletesebb – hogy úgy mondjam: a ló szájából – műsorismertetését.


Bartók Rádió • 7362018-09-27 22:21:08

Tisztelt Klára! Sajnos számítügépes tudásom nem teszi lehetővé képernyő másolását. Jelenleg a https://www.mediaklikk.hu/bartok/ honlapon most a 09-29-i program délutáni-esti része a következő: 12,36 Koncert ismétlés, 15,06 Zenebeszéd, 17,00 Stúdiókoncert, 19,00 Opera, 23,00 Jazz. Hogy ezek a megnevezéseki konkrétan mit tartalmaznak, ember nem tudja. Ugyanilyen a vasárnapi, hétfői műsor is, utána néma csend, kedden már nincs semmi - még ilyen sem - műsorközlés...Ennyi.


Bartók Rádió • 7342018-09-27 15:36:06

Tisztelt "Búbánat"! Köszönöm az információt. Ha az Ön által adott linkre kattintunk, egy felirat jelenik meg, hogy: (nem idézem végig) "A hangtár hamarosan megszűnik, kattintsunk a "Médiaklikk" oldalra. Ott pedig azok az anomáliák vannak, amit korábbi észrevételemben leírtam.



Örülnék, ha például valaki közölné, ma 27-én, hogy 29-én 19,00 órakor a feltüntetett "Opera" milyen produkciót jelent. Azt hiszem ezt még a legprimitívebb műsorközlő felülettől is el lehet várni.


Bartók Rádió • 7302018-09-27 05:54:54

Tudna valaki felvilágosítást adni, segíteni abban, hogy hol lehetne a Bartók Rádió részletesebb műsorát megtalálni az interneten.



Az RTV Részletes megszűnésekor ajánlott „Médiaklikk/Bartók” az első időben tényleg részletes volt, de ma már nem.



Egyes napokon – 09.22,,09.29,,09.30,,10.01 – az időpontoknál csak annyi található, hogy „Koncert” vagy „Opera” a konkrét részletezés nélkül és így tovább.



Tervezni sem lehet már előre, mert még az ilyen jellegű „műsorközlés” is megszűnt 10.01-vel.



Bármilyen segítséget, felvilágosítást ebben a témában előre is köszönök.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610412018-09-14 14:22:51

Megint:



https://www.napi.hu/ingatlan/opera-felujitas-csuszas-kultura.669591.html



Az idézett cikk hosszan foglalkozik a felújíátssal, a már biztos befejezési időpont csúszással és az ezzel összefüggő hatásköri vitákkal.



Sajnos ez minden állami beruházásnál, a legtöbb országban ilyen. Elég csak a berlini Staatsoper felújítására gondolni.



Ami megkülönbözteti a többitől nálunk: a korrekt tájékoztatás teljes hiánya, a hallgatás, a félreinformálás, az alaptalan bizakodás



Nem idézem teljesen (a szavak egy része nem is írható le nyomtatásban) Örkény egypercesét az 50-es évekből. Amikor újságíróként az akkori sztálinvárosi nagykohó augusztus 20-i elkészültéről faggatózott....De sajnos még most is itt tartunk...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610352018-09-06 15:32:42

Interneten ma több helyen, hasonló címekkel megjelent:(csak egyet idézek):



https://24.hu/kultura/2018/09/06/lesujto-kritikat-kapott-az-operahaz/



Az Állami Számvevőszék most tette közzé jelentését az Operaház kizárólag beruházásokkal összefüggő gazdálkodásáról, illetőleg annak - legenyhébb kifejezéssel - hanyagságairól.



Ez egy kicsit ellentétben áll Ókovács Szilveszter korábbi, több nyilatkozatával, mely szerint mindenhol a leggazdaságosabb megoldásokat választották a most zajló felújításnál, új épületek kialakításánál, eszközök beszerzésénél.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66382018-08-07 15:49:59

Amikor Kesselyák Gergely a nyílt, mindenki számára elérhető levél megszólításában "lejanózza" a nála 20 évvel idősebb Kovács Jánost, akkor már nem is érdemes a levél többi részét elolvasni.


Opernglas, avagy operai távcső... • 201102018-08-01 13:53:29

Érdekes, hogy a HVG mintegy elhatárolódik az általa közölt, Salzburgi Ünnepi Játékok cikktől. Pedig az osztrák idegenforgalmi iroda által összeállított írást nem ártott volna magyar szempontból egy kicsit átnézni, aktualizálni.



Csak két példa: az osztrákok lelkiismeretesen megemlítik az Akárki előadás főszereplőjeként Tobias Morettit (Rex felügyelő első gazdája), de a szintén említett Salome produkció szereplőiről nem írnak, pedig ott Jochanaan a magyar Bretz Gábor.



Másik: meglehetősen eufemisztikus megfogalmazás Solti Györgyöt „holokausztot túlélő zsidó művész”-nek aposztrofálni. Solti György, mint emlékirataiban olvasható, azokat a vészterhes éveket Svájcban töltötte, a Holokausztnak még árnyéka sem vetődött személy szerint rá. Nem nélkülözött, nem bujkált, még a Tonhalle zenekarát is vezényelhette. Ez természetesen mit sem von le emberi és művészi nagyságából.


Házy Erzsébet művészete és pályája • 43202018-07-27 06:55:05

Érdekes a hivatkozott fénykép aláírása, idézem:



Házy Erzsébet, Szőnyi Olga és Melis György operaénekesek (b-j) Nádasdy Kálmán igazgató beszédét hallgatják a Magyar Állami Operaház évadnyitó társulati ülésén.



A fénykép tanúsága szerint maximum Melis György hallgatja a beszédet. A két kivételes tehetségű és szépségű művésznő jóízűen nevetgélve egymással társalog.


Marton Éva • 7412018-07-09 05:11:49

Mai hír egy tegnapi eseményről:



http://www.borsonline.hu/celeb/szulovarosaban-avattak-fel-koncz-gabor-szobrat/156317



80-is születésnap alkalmával készült, fénykép is van a cfikk mellett, sajnos azt nem tudom belinkelni. Hála...Koncz Gábor még jó egészségnek örvend...



Ennyit a szoborállítás aktuális rendeletéről, annak betartásáról...


Erkel Színház • 93412018-06-21 16:01:52

A most kialakult sajtókampány mellett vagy ellenére, egyszer már tényleg kellene azzal foglalkozni, hogy egyes musicalek, amelyek Londonban óriási sikert aratnak, Magyarországon/Budapesten egyszerűen nem találnak közönségre, függetlenül szerzőik világnézetétől, bármilyen irányultságától. Emlékszem valamelyik évben ment az Erkel Színházban egy musical Hasfelmetsző Jack-ről, azt hiszem Miller Lajossal. Megbukott.



Az Operettszínház nagy reklámkampánnyal építette fel a Ghost, a Szépség és a Szörnyeteg produkciókat. Megbuktak.



A Queen együttes legnépszerűbb dalaira írt Wie Will Rock You, ami Londonban évtízedekig ment, egy kisebb játszóhelyen is megbukott Budapesten. És így tovább, és így tovább. Ugyanez a sors várt a jelen sajtókampánytól függetlenül már 2016-ban a Billy Elliot-ra. Szintén emlékszem: évtízedekkel ezelőtt a Sportcsarnokban lépett fel Elton John. Még az utolsó napon is folyt a toborzás, hírdetés, hogy vegyünk jegyet. Vannak bizonyos műfajok, zenei irányzatok, amire a magyar közönség – minden előzetes felkészítés ellenére – nem fogékony. Zeneesztéta kellene, hogy ennek okait kibogozza, én csak egy mezei néző-hallgató vagyok.



Sajnos van ellenpélda is: egyik londoni látogatásom első napján mentem a Covent Garden-be, még a műsort sem tudtam. Kiderült Schönberg Erwartung volt a Kékszakállú-val egy estén. Már csak azt nem kérdezték meg a pénztárnál, hogy hánykor kezdjék a kedvemért.



Persze nem akarom Bartókot és Elton Johnt egy lapon említeni.


Erkel Színház • 93392018-06-21 12:33:49

Mai hír az internetről:




Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház igazgatója szerda este levélben tájékoztatta a Billy Elliot című musical stábját, hogy a tervezett előadások közül 15-öt lemondanak.



Nem tudom az egészet idemásolni, de a Főigazgató Úr a lemondást az elmúlt időszak negatív sajtókampányával indokolta.



Erkel Színház • 93372018-06-20 09:21:30

Minden kommentár nélkü, a www.jegy.hu honlapról a mai napon:



Az évadzáró előadásokra az Operaház most rendkívüli akciót hirdetett: a Billy Elliot nyári szériájára a készlet erejéig 50% kedvezménnyel vásárolható belépőjegy!


A díjakról általában • 10252018-06-19 18:41:02

Van némi báj abban, hogy Lovász Lászlót Budapest díszpolgári címmel tüntetik ki az egyik nap, miközben az általa irányított MTA költségvetésének felét elvonják másik nap.


Pantheon • 22222018-06-13 16:48:39

Paudits Béla


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 608292018-06-13 16:47:09

Teljesen az Operaház felújításától feljesen független hír a mai sajtóból:



"Több mint 140 különféle típusú férfi és női jelmez elkészítését rendelte meg az Operaház – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből, a TED-ből. Az óriási beszerzés két tételben történik, és a 30 százalékos opciós keretet is beleértve összesen 624 millió forintot tesz ki. A pályázatot konzorciumban elnyerő két cég, a Méretes Szabó és a Jelmez Art Kft. ezért a kivitelezést és a szállítást vállalja, négy éven át – a jelek szerint az anyagköltséggel nem lesz gondjuk, ugyanis az Operaház biztosítja a jelmezek anyagát is."


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 608282018-06-13 14:24:53

Tisztelt "IVA"! Nincs meg az az ismeretanyagom, hogy történelmi, ideológia, bírósági, jogi ügyekben állást foglaljak. Úgyszintén nem tudom komplexen megítélni, hogy a jelenlegi operai vezetés és az előző operai vezetések összehasonlításában melyik miben jobb és kevésbé jobb.



Azt azonban látom, erre nagyívű hozzászólásában Ön nem tér ki, hogya felújított Erkel Színház majdnem valamennyi előadása tátongó széksorokkal, szinte teljesen üres erkély nézőtérrel megy. A mai viszonylatban nevetséges 500-1000 Ft os, leggyakrabban félárú jegyekkel sem lehet nézőket-hallgatókat bevonzani, még az Operaház felújítása alatt sem!!!



Azért - ideológiai, kulturális missziós, küldetéstudat és egyebek mellett - valahol mégis jelent valamit, hogy az adott intézményt látogatják-e az emberek.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 39952018-06-12 23:56:33

Az alanti webhelyről letölthető a Bayreuth-i Windgassen féle Trisztán előadás:



https://www.israbox.ch/3137648131-bayreuther-festspielorchester-wagner-tristan-und-isolde-wwv-90-2018.html


Erkel Színház • 93222018-06-11 06:48:26

Pozitív: De legalább az ezen a fórumon szóvá tett műsor ismertetési pontatlanságokat már kijavították.



Negatív: Természetesen Perencz Béla már nincs feltüntetve a közreműködők között.



Negatív: Eddig minden előadásuk szerepelt a Ma este Színház 50%-os kínálatában. Ez a produkció nincs benne.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 65892018-05-16 10:09:51

Tisztelt „IVA”! Köszönöm részletes kiegészítését az operaelőadás és nyelv kapcsolatáról. Előző írásai alapján nagyjából sejtettem jelen sorainak tartalmát. Érdekes lenne egyszer egy hosszabb írásban kifejteni az aktuális társadalmi berendezkedés, az ebből fakadó oktatási rendszer és előadási kultúra kapcsolatát. Természetesen mindenki saját maga szűrheti le, hogy egy régebbi relatíve zárkózott vagy egy mai nyitottabb rendszer milyen hatással bír az egyén fejlődésére, megélt élményeire. Ez valamilyen szinten eldönti az anyanyelvi vagy eredeti nyelvű operaéneklés hatásosságának egyéni megítélését is. Ismételten köszönöm.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 65792018-05-15 11:37:07

Tisztelt "IVA"! Nagy érdeklődéssel olvasom sorait az opera előadási nyelvét illetően. Maximálisan tiszteletben tartom az Ön álláspontját, érvelésében valóban vannak nagyon megfontolandó szempontok.



Egy félmondatának értelmezésére, bővebb kifejtésére azonban tisztelettel kérem.



Az egyik bekezdésének utolsó mondatából idézek: "A folyamatot (mármint az eredeti nyelvű operaéneklést) felgyorsította ...egy felkészülebb énekes nemzedék felnövése is".



Mit tetszik "felkészültebb énekes nemzedék"-énérteni? Milyen értelemben "felkészületebb" a mai, mint a nem-mai nemzedék?


Momus társalgó • 63292018-05-03 20:24:13

Maximálisan egyetértek Önnel: Jorge de Leon-t volt "szerencsém" most, május1-jén a STOP/Aida-ban látni-hallani. A románcnál udvarias taps, utána az együttesekben alig hallani, a felvonás végén (bevonulás, stb.) szinte ott se volt. Talán az előadás végére, amikor a zene már kellően halk volt, összeszedte magát és valami érzelem is kifejeződött az alakításban.



Igaz, az egész előadás - Amneris kivételével - szinte teljesen alkalmazkodott hozzá, szürke, egyhangú, csak már legyünk túl rajta hangulat.



A színlapon pontosan feltüntetik a szünet várható kezdetét és az előadás várható befejezését. Jelenthetem: sikerült 5 perccel előbb befejezni, utána mindenki azonnal kiözönlött a különféle, állandóan nyitva tartó Würstelstandokhoz.


Erkel Színház • 92602018-04-27 21:13:51

Ezért jó a STOP büféje. Ott az emberek relatíve többet keresnek, ezért olcsóbb a büfé: szendvics-sütemény 2,00-2,50 EUR/db. Van is tolongás minden szünetben.


Opernglas, avagy operai távcső... • 200582018-04-20 18:55:22

A STOP-ban a III.emeletre egy viszonylag jó hely, amiről látni és hallani is lehet 30-40 EUR, (ugyanez a II.emeleti páholysor hátsó székeinél, ezekről is lehet látni és hallani). Az Operától 15 percre gyalog a Josefstadt-ban van egy penzio, 2 főnek reggelivel 50 EUR, A vasúti jegy oda-vissza 1 főnek 26 EUR. Ha előre intézem (Culturall az interneten, nem számol fel kezelési költséget), gyakorlatilag bármelyik előadásra lehet jegyet biztosítani. Kb. 220 EUR egy előadás mindennel összesen.


Opernglas, avagy operai távcső... • 200342018-04-17 10:59:23

Tisztelt Klára!



Elnézését kérem, hogy csak most reagálok néhány nappal ezelőtt, itt ezen a fórumon megjelent írására, mely szerint:



„…De az is nyilvánvaló, hogy egy előadás az EGY adott este teljesítménye, és abból messzemenő konzekvenciákat nem lehet levonni…. Valamint hogy egy előadás teljesítménye alapján nem minősítünk senkit….”



Kiragadtam az írásából a fenti részeket, azt hiszem mondanivalója lényegét megfelelően adtam vissza.



Ehhez, az Ön által képviselt, kétségtelenül reális, felfogáshoz szeretnék néhány gondolatot hozzáfűzni.



Én egy néző-hallgató vagyok, aki az adott napra vásárol jegyet és elvárja, hogy a pénzéért – bármennyire is visszataszító így összekapcsolni a pénzt és a művészetet – maximális teljesítményt kapjon. Ennek alapján az adott művészt igenis az adott napi teljesítménye alapján minősítem, függetlenül attól, hogy előző napon vagy a következő napon milyen teljesítményt nyújtott vagy fog nyújtani.



Profán a hasonlat, de biztos tetszik nézni BL mérkőzéseket a televízióban. Tetszik hallani, hogy világsztárokat is kifütyülnek azonnal egy-egy rossz megmozdulásuk után, pedig ők biztosan tudnak magas szinten futballozni. Azonban „híc Rhodus, hic salta”, itt és most kell teljesíteni.



Furcsa ez a művészet. Gondolja el: könyvbe beleolvasok, lemezbe belehallgatok, festményt megnézek és így tovább. Ezekben az esetekben módom van vásárlás előtt információt szerezni és dönteni. De színpadi előadóművészek minden este a bőrüket viszik a vásárra és kiteszik magukat annak, hogy igen: egyetlen egy este, előadás alapján minősítsenek.



Még egy példa, Magyarországról: az elmúlt század 70-es éveiben itt lépett fel, Gabriella Tucci, aki addig egy nemzetközileg igen elismert szoprán volt. Csúnyán megbukott a Traviatában, utána már szinte nem is lépett fel. Pedig az „csak” egyetlen egy este volt, de annak alapján minősítették.



Természetesen nem kívánom, hogy megváltoztassa álláspontját, de kérem, értse meg azokat az embereket is, akik tényleg csak egy este hallgatnak élőben valakit és annak alapján formálnak véleményt a teljesítményéről.


A nap képe • 20502018-04-12 10:33:34

Ezen a honlapon, néhány nappal ezelőtt egy más oldalon, Gulyás Dénes nyilatkozott a képen pont együtt látható 2 énekesről....Legalábbis sajátságos szempontból....Hm...Persze a szavak elsődlegesen a nyilatkozót minősítik....


Help me! • 10802018-04-04 18:57:06

Zene és Színház, Argumentum Kiadó – Lukács Archívum 1998. 315. o.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 606462018-03-27 16:28:56

Mai hír az internetről:



Kigyulladt az Operaház



Mintegy tíz méter hosszan izzott a tetőszerkezet deszkázata.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 606412018-03-25 14:42:57

Sajnos nem igazán újdonság, hogy Erkel Ferenc kottákat nem adnak ki Magyarországon. Néhai Kocsis Zoltán beszélt még valamikor évekkel ezelőtt egy interjúban, hogy Bartók Béla (!!!) népdalgyűjtései „x”-edik kötete kiadásra készen áll a Bartók Archívumban, de a kiadásra nincs pénz. Azóta se lett. Amikor Áder János Köztársasági Elnök a Zeneakadémián búcsúztatta, valahogy erről nem beszélt.


Erkel Színház • 89932018-03-23 04:18:13

Tisztelt "Búbánat"! Maximálisan egyetértek beszámolója minden részével, egy nagyon kellemes hangulatú este volt a Szinetár 3.0.



Egy mondatban szeretném Önt helyesbíteni. Ön idézi Kellér Dezső után Szinetár Miklóst a kövekezők szerint: hány kora van az embernek, ő így felelt: "három": - van a gyermekkor, van a középkor – és van az a kor, amelyet éppen megélek.  " Szinetár - mellettem ülő ismerőseim egybehangzó állítása szerint is - úgy mondta, hogy "és van a kor, hogy de jól nézel ki."


Balett-, és Táncművészet • 54912018-03-20 15:48:03

Biztosan így volt, de azért ne feledjük: erre a premier előadásra is 50%(+kezelési költség) féláron kínálta a jegyeket, több mint a felét, a Ma este színház honlap.


Erkel Színház • 89882018-03-19 08:38:04

Tisztelt Heiner Lajos Úr!



Kicsit módosítom az alább idézett sorait:



„Irtam egy felhaborodott levelet a Narodni igazgatojanak, gondoltam, a fule botjat se fogja mozgatni.”



A módosítás:



Írtam két felháborodott levelet a Magyar Állami Operaház igazgatójának, a füle botját se mozgatta”


Kedvenc magyar operaelőadók • 10622018-03-19 05:56:43

A STOP-ban az a jó, hogy áprilistól szezon végéig szinte az összes előadást kivetítik a térre.(Live im Platz részen a honlapon elérhető a teljes műsor)


Erkel Színház • 89862018-03-19 05:53:21

Az „igénytelenség” még nagyon-nagyon enyhe kifejezés az Operaház nézőkkel szembeni magatartásáról.



Csak 2 példa a közelmúltból:




  • Requiem előadás első, nagyon halk tételénél csoportosan engedik be a későn jövőket, természetesen beszélgetve vezetik a helyükre.

  • Lukács gála első része előtt senki sem szól a színpadon, hogy a műsor teljesen más lesz, mint amit az előadás előtt osztogatott szórólapon tüntettek fel.



Durvább emberek az ilyen viselkedéseket a jegyvásárlók lebecsülésének, teljes lenézésének fogják fel.


A díjakról általában • 10092018-03-15 18:23:23

Minden elismerésem a most kitüntetett művészeknek.



De.....Berczelly István és Pál Tamás még mindig nem!!!


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
15:00 : Budapest
Erkel Színház

RATMANSZKIJ - PROKOJEV: Hamupipőke
A Mariinszkij Színház Balettegyüttesének előadása

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Szemere Zita, Fokanov Anatolij (ének), Polgár Csaba (próza)
A Prágai Filharmónia Kórusa
Moszkvai Csajkovszkij Zenekar
Vezényel: Jan Latham-Koenig
BRAHMS: A sors éneke, op. 54
DVOŘÁK: Te Deum, op. 103
CSAJKOVSZKIJ: Rómeó és Júlia – nyitányfantázia
SOSZTAKOVICS: Hamlet – szvit, op. 116a

20:00 : Budapest
Eiffel Műhelyház

Szigetvári Dávid, Kovács István, Gabriella, Schöck Atala, Megyesi Zoltán, Bakonyi Marcell
vez.: Csiki Gábor
BACH – MENDELSSOHN: Máté-passió
Oratórium egy részben

20:00 : Budapest
Erkel Színház

RATMANSZKIJ - PROKOJEV: Hamupipőke
A Mariinszkij Színház Balettegyüttesének előadása
A mai nap
született:
1912 • Kathleen Ferrier, énekes († 1953)
1916 • Yehudi Menuhin, hegedűs († 1999)
elhunyt:
1892 • Edouard Lalo, zeneszerző (sz. 1823)
2014 • Komlóssy Erzsébet, énekművész (sz. 1933)