vissza a cimoldalra
2020-07-05
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11529)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3959)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7362)
A MET felvételei (606)
Giacomo Puccini (135)
Régizene (3402)
Társművészetek (1804)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (856)
Operett, mint színpadi műfaj (4376)
Mozartról magasabban (695)
Operák, amelyeket utálunk (301)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4850)
Pantheon (2681)
Kortárs zene (91)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62188)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1972)
Kimernya? (3690)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: joska141
Leírás:
Honlap:
   


joska141 (785 hozzászólás)
 
A MET felvételei • 6042020-07-04 11:54:15

Nagyon jól tetszik emlékezni. Ott voltam én is. A jég mellett, egy kupacban álltak a "magyar szinkron" szereplői, többek között Rátonyi Róbert, mint Nyegus, is.


Társművészetek • 17962020-07-03 13:22:05

Az "impozáns, lenyűgöző névsor" tagjai eredményesen lobbiztak. Kérésüknek megfelelően modernizálódhat a SZFE, a mai napon megszavazott törvény alapján.


Társművészetek • 17792020-07-02 21:40:02

Tele vagyunk nyílt levelekkel (Lásd: Ragályi Elemér féle is), petíciókkal. Pontosan lemérhető az aláírók személyéről a társadalmi hovatartozásuk. Szép listákat lehet készíteni.



Engem százszor jobban érdekel, hogy "X" vagy "Y" milyen volt a "Hamlet"-ben, az "Ember tragédiája"-ban, hol mutatnak be izgalmas, mai magyar drátá, hol lesz egy tényleg szellemes mai magyar vígjáték (Lásd: Tabi László régen) és így tovább. Ez valahogy a sok nyílt levél között elsikkad.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621812020-07-02 20:34:30

Mi újság a MÁO-ban? például az, hogy Ókovács Szilveszter Főigazgató Úr is aláírta a Palkovics Lászlónak és Semjén Zsoltnak címzett levelet, mely szerint támogatják a SZFE átalakítását.



Nagy tisztelettel kérdem: egy operaigazgatónak mi köze hozzá, hogy a tőle idegen képzés, milyen formában történik? Esetleg, akik eddig Szelim basát alakították és a régi SZFE-n végeztek, nem voltak a szerepre megfelőek ezzel a tanulmányi háttérrel?


Társművészetek • 17742020-07-02 19:30:20

Vidnyánszky Attila, mint Vidnyánszky Attila (nem a Nemzeti főigazgatója, a MTT vezetője, stb. stb.) nyilatkozott a közte és a fia közötti helyzetről, a fia SZFE tanulmányairól, munkáiról, apai és fiúi kapcsolatukról. Hárítás, hárítás, hárítás, visszakérdezés, kínosan ügyelve, hogy ne foglaljon állást.



Az interjú teljes szövege, elolvasható:



https://nepszava.hu/3083583_vidnyanszky-attila-megprobalnak-egymas-ellen-kijatszani



Azonban az interjúban volt egy árulkodó, vagy talán az interjú hevében kicsúszott mondat, amikor már, mint a Magyar Teátrumi Társaság vezetője beszélt (szó szerinti idézet):



„Amikor Palkovics miniszter úrnál találkoztunk a diákokkal…”



Hogyan? A MTT vezetőjének egy miniszter közbenjárása kell ahhoz, hogy SZFE diákkal tudjon találkozni? Csak így lehet megteremteni az egész interjúban hiányolt párbeszédet? Nem lehet csak spontán, az „utcáról besétálni” egy egyetemre? Nem lehet felhívni az egyetem vezetőségét, hogy üljünk le? Állásfoglalásokat kell kiadni, miniszternél kell találkozni? Hol a hiányolt párbeszéd?


Pantheon • 26772020-07-02 15:13:05

Tiisztelt Edmond Dates! "fivére" helyett "bátyja" Georg 96 éves, Joseph 93 éves.


Társművészetek • 17572020-06-24 22:33:55

Mai napon létrejött egy találkozó a SZFE vezetői, hallgatói képviselői, valamint Palkovics László miniszter között. A találkozóról a különböző internetes fórumok – természetesen – különböző részletezettséggel számoltak be. Gyakorlatilag az is véleményalkotás, hogy a találkozó tényéből, az utána következett sajtótájékoztatóból milyen elemeket említünk, emelünk ki.



Ehhez az alapelvhez csatlakozva, én is idézek egy – a miniszter által interpretált – mondatot.



"A meglévő helyzetet konzerválni nem szerencsés" - hangoztatta a miniszter, aki - mint elmondta - arra biztatta a hallgatókat, hogy éljenek azzal a lehetőséggel, amit a kormány javasolt.



Köteteket lehet megtölteni a világtörténelem olyan tárgyalásaival, ahol az egyik partner „javasol” valamit a másiknak.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 45982020-06-23 08:43:27

Tisztelt Lujza! Hasonló kérdésemre a mai napon válaszolt a Fenntartó Fővárosi Onkormányzat. Ennek alapján a Margitszigeten július 17-től mindenfajta előadás megtartható, nézőszám korlátozás nélkül. Amiket eddig nem mondtak le, pl. Beczala koncert, változatlanul maradnak az eredeti időpontban és várják a további nézőket.


Társművészetek • 17542020-06-22 18:11:33

Érdeklődéssel várom azt a magyar szerzőt, aki - Németh László mintája alapján - megírja  "A két vidnyánszky" című drámát.


Társművészetek • 17522020-06-22 17:05:34

Nem szokásom ilyen helyen „intimpistáskodni”, de a tudósítások neveket is említenek és a Vidnyánszky Attila név ugyanabban a művészeti ágban a részt vevők között feltételez valamilyen rokonságot.



A tudósítások, index.hu szerint, idézem: „Ifj. Vidnyánszky Attila, Alföldi Róbert, Mácsai Pál, Stohl András és még rengeteg színész közösen tiltakozik a Színművészeti átalakítása ellen” Az olyan átalakítás ellen, amelyet az édesapja által vezetett MTT örömmel fogad és helyesel.



Érdekes lehet elgondolni, hogy milyen lehet egy otthoni esti beszélgetés a szereplők között? Vajon az apa és fiú ilyen ellentétében a nemzedékek különbsége a meghatározó-e, hiszen a szerepek éppen fordítottak: az ifjú van a régi mellett, az apa az új mellett. Aztán azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy mit is jelent az „apai örökség” kifejezés, mit kell tovább vinnie a következő generációnak?



Persze ez nem csak az SZFE jelen konfliktusára érvényes, hanem felveti az általános kérdést: vajon a fiatalok jól sáfárkodnak az előző generációk által létrehozott értékekkel vagy???


Társművészetek • 17432020-06-19 12:17:03

Ahogy olvasom, már az "Egyetem" szó is kimarad a későbbiekben. Mai hír a Parlamentből:





"Változhat a Színház- és Filmművészeti Egyetemet fenntartó alapítvány neve, Színház- és Filmművészetért Alapítványra. A kormány eredeti előterjesztésében Színház- és Filmművészeti Egyetemért Alapítvány szerepelt, ezen változtatna a törvényalkotási bizottság által csütörtökön elfogadott módosító javaslat."




Társművészetek • 17392020-06-18 11:51:22

Idézek az Ön által szintén idézett közleményből: "A mai napig egyetlen szakmai érv sem hangzott el a kényszerátalakítás sürgőssége mellett,"



Nagy tisztelettel és nem álnaívan kérdezem: a SZEF jelenlegi hallgatói nem a jelenlegi rendszerben szocializálódtak/szocializálódnak? Nem tudják eddigi tapasztalataikból, olvasményélményeikből, hogy szakmai intézmények átalakításhoz nem szükségesek szakmai érvek?



Biztos olvastak, tanultak, láttak Csurka István - mellesleg nagyon jó - szindarabot. Ebből következően ismerniük kell a szerző örökbecsű szavait: "A szakértelemre való hivatkozás olcsó, bolsevista trükk"


Társművészetek • 17222020-06-12 08:37:58

Tisztelt Lujza! Természetesen a Lánchíd is az egész ország ügye. Az egész ország bénultan figyeli Karácsony Gergely - nem írom le a használt jelzőket - tevékenységét. Karácsony Gergely, októberi hivatalba lépése után 1.elherdálta a Lánchíd teljes felújítására Tarlós István által biztosított pénzt. 2. Az elmúlt hónapok alatt veszélyessé tette a közlekedést a Tarlós István által megnyugtató állapotban átadott Lánchidon. 3. Az elmúlt hónapok alatt rendszeresen akadályozta a Tarlós István által műszaki, pénzügyi szempontból teljes mértékben előkészített, ütemezett Lánchíd felújítás kezdetét. Karácsony Gergely egyéb NER ellenes tevékenységéről már ne is beszéljünk


Operett, mint színpadi műfaj • 43482020-06-11 16:44:12

Sokféle jelzőt lehet a „mosoly” szó elé tenni, annak megfelelően változik a szó hangulata is. Azt azonban feltételezem, hogy az Operettszínház a „mosoly” szót a „Mosoly évada” kifejezésben a legáltalánosabb értelemben használja, nevezetesen: mosolyt varázsoljon az emberek arcára.



Ennek a La Mancha lovagja, az Anna Frank naplója, a Nyolc és fél, a Mata Hari történet szinte teljes egészében megfelel, az ember nem győz közben mosolyogni.



Az a mű, melynek címében is szerepel a „mosoly” szó: Lehár: A mosoly országa, pedig – a rendező megfogalmazása szerint – „szórakoztató, teli látványos jelenetekkel, vidámsággal…”. Ez a sommás megállapítás - fogalmazzunk úgy – legalábbis vitatható. Ha valaki így közelíti meg ezt a drámai alkotást, akkor…



Egyébként minden csupa mosoly…


Operett, mint színpadi műfaj • 43432020-06-10 18:36:29

Tisztelt "Búbánat"! A következő évadról, bértelekről már korábban, 06.04-én, e-mail üzenetben tájékoztatotta az elmaradt előadások pótlásával egyidejűleg Főigazgató Úr titkársága, a következők szerint:



BEMUTATÓ BÉRLET (volt Premier Bérlet) Előadások: vasárnap 19.00



La Mancha lovagja                            2020. szeptember 13.



Marica grófnő                                    2020. október 25.



A mosoly országa                              2021. január 31.



Nine                                                   2021. március 28.



Gondolom ezek lesznek az új évad bemutatói.


Operett, mint színpadi műfaj • 43372020-06-10 16:15:19

Ha már ismételten szóba került ezen a fórumon az operett magyarországi megújítása 2019.szeptemberében Vidnyánszky Attila Csárdáskirálynő rendezése által, szeretném felhívni a figyelmet a következőkre:



A napokban jelent meg az egyik torrent oldalon a 2002.évi szlovák (!!!) Csárdáskirálynő felvétel, melynek szereposztását, a CD borító alapján, közlöm:



Emmerich KÁLMÁN (1882-1953) Die Csárdásfürstin (The Gypsy Princess)



Operetta in Three Acts Libretto by LeoStein and Bela Jenbach



Sylva Varescu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Yvonne Kenny



Edwin Ronald . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Michael Roider



Countess Stasi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Mojca Erdmann



Count Boni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Marko Kathol



Feri von Kerekes / The Notary . . . . . . . . . . . . . Karl-Michael Ebner



General Rohnsdorff . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Hellmuth Klumpp



The Prince . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Heinz Holecek



The Princess . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Yvonne Kálmán



Slovak Radio Symphony Orchestra, Slovak Philharmonic Chorus (Chorus-master: Marian Vach) Conduct: Richard Bonynge (!!!)



A szereplőgárda utolsó neve figyelemre méltó: Yvonne Kálmán (Kálmán Imre leánya!!!), aki a néhai Felföldi Anikó által is megformált hercegnő szerepét alakítja.


Társművészetek • 17192020-06-09 21:47:47

Ahol a legnagyobb a baj, ott a leggyorsabb a segítség:



https://infostart.hu/kultura/2020/06/09/igy-osztjak-szet-heteken-belul-a-kultura-valsagmilliardjait



A cikkből: "Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által létrehozott egymilliárd forint keretösszegű gyorssegély mellett a kormány további 5 milliárd forintot fordít kultúratámogatásra - mondta az Info Rádiónak Vashegyi György, a Magyar Művészeti Akadémia és a Nemzeti Kulturális Tanács elnöke."



Húsz intézmény kért egyébként támogatást, ebből kapott öt összesen:




  • az Operaház

  • a Nemzeti Múzeum

  • a Szépművészeti Múzeum

  • Hagyományok Háza

  • Zeneakadémia.



A (további) legnagyobb összegek elosztásáról …a Magyar Művészeti Akadémia, a Magyar Állami Operaház, a Petőfi Irodalmi Múzeum és a Nemzeti Filmintézet gondoskodik.



Az erre vonatkozó, Magyar Közlönyben megjelent rendelet külön kiemelte a támogatandók közül a „Kassai Lovasíjász Iskolát”.


Operett, mint színpadi műfaj • 43332020-06-09 14:06:19

Szintén a teljesség kedvéért: Dolhai Attila nyilvánosan bocsánatot kért, ami nagyon tiszteletre méltó, kevés embertől lehetett mostanában ilyet hallani ilyen témában.



https://24.hu/kultura/2020/06/09/dolhai-attila-operettszinhaz-zaklatas-kiss-b-attila-bocsanatkeres/



"Ricora" 4332.szám alatti kérdésére: miért nyilvánuljon meg a Főigazgató Úr? Az elmúlt napokban, Trianon kapcsán, Főigazgató Úr több fórumon nyilatkozott az Ő belső késztetéséről, ami szintén nagyon tiszteletre méltó. Azt hiszem, ilyen fennkölt, nemzeti sorstragédiát érintő, típikusan az Operettszínház tematikájába tartozó témák esetén nem illenének bele olyasmik, amivel egyes dolgozók egyes más dolgozók cselekedeit említik. Már Mikszáth is megírta - lásd.Különös házasság vége - nagy cél - Operettszínház Nemzeti Dalszínházzá talakítása - érdekében egyes gályáknak el kell süllyedniük. Ennyi.


Pantheon • 26552020-06-08 20:38:22

Tisztelt "Speranza". Csak egy nagyon apró kiegészítés az Ön tökéletesen korrekt írásához. A Ben Hur filmben Claude Heater arcát az akkori törvények szerint, mint Jézust, nem mutathatták. Ennek alapján nem a rendező döntése volt a filmbeli - így is nagyon tiszteletre méltó - ábrázolás módja.


Operett, mint színpadi műfaj • 43302020-06-08 08:04:58

Tisztelt „Amalgám”



Egyetértőleg idézem értékes hozzászólásából a következő kívánságot: „bízvást reménykedhetünk abban, hogy (Dolhai Attila művész úr) a közeljövőben kiteljesíti színpadi pályáját”.



Felhívom szíves figyelmét, hogy ez a „kiteljesedés” a napjainkban már meg is történt. Dolhai Attila művész úr alkotótársa és aktív közreműködője volt a Budapesti Operettszínház egyelőre csak online látható „Trianon 100” bemutatójának.



(Zárójelben: van abban valami freudi elem, hogy az Operettszínház egyre inkább a minket ért sorstragédiák – Mohács 1526, Trianon 1920 – felé fordul, mintegy intézményesíti, nemzeti rangra emeli a „sírva vígad a magyar” sztereotípiát.)


Operett, mint színpadi műfaj • 43222020-06-06 16:04:38

Megkövetek mindenkit, azt hiszem rossz HVG360 cikket olvastam – vagy egy régebbi évaddal foglalkozott az általam idézett cikk, vagy egy más országban levő zenés színházzal, amikor „katasztrofális” jelzőt használat.



A Budapesti Operettszínház illetőleg Nemzeti Dalszínház eddigi időszaka – Kiss B. Atilla ma nyilvánosságra került interjúja szerint (szó szerint idézem ezt a részt):



A 2019. februári megválasztása óta eltelt időszakkal kapcsoltban Kiss-B. Atilla azt mondta, hogy a színháznak nagyszerű éve volt.



„Februártól februárig az Operettszínház több mint hatszázhatvan, javarészt telt házas előadást játszott székhelyén, vendégjátékai alkalmával, szabadtéri helyszíneken és külföldön. Gyönyörű bemutatók születtek, a régi előadásokat pedig felújítottuk”



A teljes interjút a következő linken lehet tanulmányozni:



https://www.origo.hu/kultura/20200606-kissb-attila-belso-indittatast-ereztem-arra-hogy-odafigyeljek-az-operettszinhazra.html?utm_source=hirkereso



Még egyszer elnézést a felületes véleményformálásért.



(Zárójelben: A Főigazgató úr és Vidnyánszky Főigazgató úr azonos keresztneve az interjúban kétféle módon szerepel: Attila és Atilla formájában. Mind a két forma majdnem egyenlő számú előfordulású, gondolom ezzel is a köztük levő belső azonosságot kívánták illusztrálni.)


Operett, mint színpadi műfaj • 43202020-06-05 08:14:51

Biztos vannak könyvek, amikben szociológiai szempontok szerint elemzik egy-egy botrány kirobbanását, fejlődését majd elhalását. Ezen könyvek számára érdekes lesz a nálunk, kulturális területen az elmúlt és jelen évben kirobbant verbális és non-verbális erőszak témája.



Azért is érdekes lenne az elemzés, mert az első intézmények – Vígszínház, SZFE, Katona József Színház – finoman szólva nem teljesen NER kompatibilis intézmények voltak.



Ellentétben a mostani, Operettszínház, botrány címzettje már abszolút NER alá tagozódott intézmény, mintegy a Nemzeti Színház fiókszervezete, irányaiban, irányultságában mindenképp.



Egyáltalán nem kicsinyelve az olvasottakat, együttérezve az áldozatokkal, felháborodva az elkövetők – sajnos szokásos – cinikus hárításán, el lehet gondolkodni, hogy ez nem egy másik, kibontakozó botrány elfedésére szolgál?



Ugyanis a NER kompatibilis Operettszínház első, teljes, új évadja eddig katasztrofális volt, amiről a HVG360 a következőket írja: „olyan rosszul sikerült például a részben a Kárpátia gitárosa, Szijártó Zsolt által szerzett Mohács 1526 – Európa kapuja című rockmusical, hogy nem tudták bemutatni az évadban, és bebukott a trianoni „békeszerződés 100. évfordulójára kiírt pályázat is. A színház fénykorában a jegypénztár előtt kígyózó sorok eltűntek, a szóbeszéd szerint az új előadások némelyike jelentős veszteséget termel”



Nem mondható ki, hogy az új vezetés – Kiss B. Attila és Apáti Bence és Pfeffer Gyula – abszolút alkalmatlanok ilyen feladatra, inkább odadobunk egy frissen „önként” távozott valakit és az összes sarat rádobáljuk.


Balett-, és Táncművészet • 60242020-06-05 07:06:03

Hosszú-hosszú interjú jelent meg az interneten a Magyar Táncművészeti Egyetem vezetőivel. Az interjú elolvasható az alábbi linken:



https://wmn.hu/kult/52961-nem-tudom-miert-gondoljak-az-emberek-hogy-egy-muvesz-elete-fenekig-tejfel--interju-a-magyar-tancmuveszeti-egyetem-vezetoivel



Az interjú – többek között – reflektál a más fórumokon már többször említett hatalommal való visszaélés, megalázás, fizikai és verbális abúzus témájára.



„Természetesen” – „mi már előtte, még mielőtt világszerte kirobbant”, „a mi etikai kódexünk”, „a mi erre biztosított felületeink” és így tovább.



Az interjút olvasva az az érzésem volt, mintha egy már sokszor olvasott-hallott sablonszöveget látnék újra, a név – Magyar Táncművészeti Egyetem – tetszőlegesen behelyettesíthető bármilyen más, utóbbi időben közszájon forgó intézet nevével.



Tárgyilagosan meg kell említeni, hogy valamennyi érintett intézmény vezetőinek volt hol „tanulnia” ezeket a fajta nyilatkozatokat. A koronavírus Operatív Törzs tájékoztatójában minden nap szerepel: „mi mindent megtettünk”, „eredményes a védekezés”, „aki ennek ellenére elhunyt, az csak idős, krónikus betegségben szenvedő volt, aki…”.



Szóval nálunk minden szép és jó, Mozart (és Gottlob Stephanie) szavaival: „Akinek ennyi jó kevés, azt érje gáncs és megvetés”


Történelem • 4922020-06-04 19:23:37

Tisztelt Búbánat!



Egy kicsit zavarban vagyok, mert ez a hozzászólás az Ön 490.számú hozzászólására válasz, de ténylegesen az Ön által idézett, Ókovács Szilveszter Főigazgató Úr által közzétett listára szeretnék reagálni.



És most tulajdonképpen mi van?



Listát készítünk a „történelmi Magyarország”-on születtek művészekről, de…



Miért nincs lista a jelenlegi Magyarországon született művészekről?



Miért nincs lista a jelenlegi vagy történelmi Magyarországon született, de – akarva vagy akaratukon kívül – mégsem ott haltak meg?



Lehetne listát készíteni azokról a közéleti szereplőkről, művészekről, akik Trianon 100 évfordulója alkalmával – de csak akkor – nagy szavakat mondanak nemzetről, tragédiáról, összetartozásról és hasonlókról.



Valamint lehetne listát készíteni azokról a közéleti szereplőkről, művészekről, akik Trianon 100 évfordulója alkalmával egyszerűen teszik a dolgukat, mint az évforduló előtti napon és majd az évforduló utáni napon is.



Aztán megszámolhatnánk, hogy melyik lista a hosszabb és a rövidebb.


Operett, mint színpadi műfaj • 43182020-06-04 06:12:14

Maximálisan egyetértek Önnel


Operett, mint színpadi műfaj • 43152020-06-03 21:26:47

Igyekszem a téma szelleméhez méltó megrendüléssel írni, de Dolhai Attila idézett szavai - sajnos - teljes hasonlóságot mutatnak Rejtő Jenő (P.Howard) "örökbecsű" mondatával a Vesztegzár a Grand Hotelben című művéből. Nem hiszem, hogy azt idézni kellene, mindenki ismeri.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621682020-06-02 15:50:44

Ha egy üzlet megindul...mai információ:



https://www.napi.hu/ingatlan/tuz-volt-az-operahaz-tetejen.707351.html



Figyelemre méltó, ami az idézett cikkben szerepel, hogy:



"márciusban ... 4,5 milliárd forintos plusztámogatást szavazott meg a kormány az Operaház és a kőbányai Eiffel Műhelyház beruházásának befejezéséhez. A végszámla ezzel még nem teljes, nagyon valószínű, hogy a korábbi becslések azaz a két játszóhelyre vonatkoztatott 50 milliárd forint, még jelentősen emelkedhet, akár az átadás után is.


Operett, mint színpadi műfaj • 43122020-06-02 14:59:14

Mai információ az interneten:



https://www.origo.hu/kultura/20200602-otthon-forgatott-trianon-darabbal-keszul-a-budapesti-operettszinhaz.html?utm_source=hirkereso



Az Operettszínház Facebook oldalán június 4-én 20 óra 20 perctől lesz látható-hallható a Trianon darab/emlékezés (sajnos nem tudom a pontos műfaji meghatározását)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621622020-06-01 12:37:09

Tisztelt Klára!



Önnek tökéletesen igaza van, egy műemlék felújítás minden rendszerben, minden kurzus alatt – mondhatjuk – botrányokkal terhelten ment/megy végbe. Ennek a koronavírushoz semmi köze, egy egész más vírus van ilyenkor, de ezt inkább hagyjuk.



Amiért ezen a fórumon ezt az elemző cikket, ismétlem: ha igazak az ott leírtak, belinkeltem, a laikus csodálkozása:



már több év telt el a felújítás kezdete óta és még mindig nem tudjuk, kinek a szobrai kerülnek fel a homlokzatra? Nem tudjuk, hogy szerezzük a szükséges székeket? És így tovább.



Ezeket a témákat jóval a felújítás kezdete előtt, anélkül, hogy egyetlen kalapácsütést is tennénk, el lehet dönteni és a további ilyen irányú tevékenységet ennek megfelelően szervezni.



Ennek nincs köze semmiféle időközben felbukkanó akadályhoz, feltárt vezetékhez, külön pincerendszerhez és még megannyi, tényleg előre nem látható körülményhez.



Számomra az a tipikusan magyaros, botrányos, hogy ilyen témákat előtte nem beszélték át és nem döntöttek az akkor, arra illetékes szakemberek.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621582020-05-31 19:21:58

Mai elemző cikk az interneten:



https://www.napi.hu/ingatlan/operahaz-felujitas-eiffel-muhelyhaz-koronavirus.707237.html



A cikk címe: Bagatell viták és a járvány miatt csúszhat az Operaház átadása.



A cikkben felsoroltakon az ember legszívesebben elsírná magát, ha igazak. Olyan "tipisch-ungarisch" témák vannak benne, mint hogy felújítás közben állunk le vitázni arról



milyen legyen a homlokzat színe, milyen szobrok legyenek rajta, milyen gyártásúak legyenek a székek, hol kell a függönyt beszerezni és így tovább.



Valamennyi olyan téma, ha igaz, amit a felújítás megkezdése előtt kényelmesen meg lehet vitatni, meg lehet határozni, ütemezni lehet azokat, egyeztetni a lehetséges gyártókkal és így tovább. Ezeknek a koronavírushoz vagy a pénz nagyságához semmi köze.



Azt hiszem erre mondják: közös lónak túros a háta...Szomorú és szomorú és szomorú...


A MET felvételei • 4332020-05-28 22:15:42

Köszönöm a pontosítást. Igaza van. Én akkor kezdtem dolgozni, kaptam az első keresetemet, "gazdag" lettem és mind a két előadáson (Domingo, Rysanek) ott voltunk. Ma már nem biztos, hogy nyugdíjból meg tudnám fizetni, de nincsenek is ilyen nevek és tomboló sikerek Budapesten (koronavírustól függetlenül), sajnos...


A MET felvételei • 4302020-05-28 21:27:16

Ahogy már többször írtam, hiányos az emlékezetem. De amikor Scotto volt Tosca, mintha néhány nappal előtte volt Domingo Cavaradossiként az Erkelben. Mondogattuk is a szünetekben, hogy miért nem lehetett ezt a két kíválóságot egy előadásban látni-hallani...


Társművészetek • 16932020-05-27 14:09:34

Azért a korábbi Számvevőszéki vizsgálat már előre vetítette, hogy valami történni fog.



A mostani, szokásos éjszakai törvényjavaslat benyújtás alkalmával olvasható, hogy:"Alapítványi tulajdonba kerül a Színház- és Filmművészeti Egyetem is"



A törvényjavaslat – Palkovics László és Semjén Zsolt benyújtók feltehetően személyes tapasztalataira alapozott –indoklása szerint:



„A Színház- és Filmművészeti Egyetem működési modellje az elmúlt három évtizedben a hallgatói létszám folyamatos növekedése ellenére sem változott. Az intézmény társadalmi-gazdasági környezete és a felsőoktatás ágazati irányítása olyan kihívásokat támaszt, amely csak egy korszerűbb működési modellben valósítható meg. Az átszervezéssel az intézmény képes lehet saját minőségelvárásainak, és a piaci környezet elvárásainak megfelelő feladatellátásra”



Biztos valamelyik SZFE épület falánál vagy valamelyik termékben megtalálhatóak az odatámasztott kihívások, melyek megvalósíthatóak.


Marton Éva • 7802020-05-26 12:51:43

Köszönöm a pontosítást. Hiába, az öregség, az emlékezet, már csak szavak maradtak meg, de a személyeket kevertem. Még egyszer köszönöm.


Operett, mint színpadi műfaj • 43012020-05-26 12:21:01

Jó dolog, hogy a koronavírus járvány (hál istennek) lecsengésével összhangban az Operettszínház foglalkozni kezd végre újra azzal a tevékenységgel, ami a nevéből eredő profilja:



A mai cikk szerint:



https://www.origo.hu/kultura/20200526-kissb-atilla-magyar-embernek-el-kell-kezdenie-trianon-kibeszeleset.html?utm_source=hirkereso



Ez a megszólalás csak 1 nappal maradt el Vidnyánszky Attila tegnapi „Nemzet színháza” vezető sajtótájékoztatójától, ahol ugyanezt a témát említették.


Marton Éva • 7782020-05-26 11:22:13

Amennyire homályosan emlékszem: M.É. összeveszett James Levine-nel, mert a MET akkori Ring produkciójához, ami megjelent minden hordozó eszközön is, nem Őt, hanem Hildegard Behrens-t kérte fel Brünnhilde szerepére. Ezután hosszú évekig nem is lépett fel a MET-ben M.É.


Ilosfalvy Róbert • 9112020-05-15 19:46:45

Tisztelt „Klára”! Úgy gondolom, most már soha nem tudjuk meg, hogy egy-egy teljes Lehár operett főszerepét néhai Ilosfalvy Róbert esetleg mennyivel jobban énekelte volna, mint a néhai Udvardy Tibor, néhai Szabó Miklós vagy a néhai Kövecses Béla.



Ezen Ön által „hős vagy kevésbé hős”-nek aposztrofált tenoristák a maguk idejében az Operaház és a Magyar Rádió megbízható oszlopai voltak, sok szép előadáson, rádiófelvételen szereztek örömet a nézőknek, hallgatóknak, többek között nekem is.



Nincs értelme azon töprengeni, hogy ki, hol, mikor milyen lehetett volna. Maradtak a hangzó, egyes esetekben még látható, felvételek, azokban kellene – összehasonlítás nélkül – élvezetett találnunk.


Pantheon • 26242020-05-14 10:16:37

MET basszus énekese hosszú évtizedeken keresztül: John Macurdy (91 év). R.I.P.


Társművészetek • 16882020-05-01 16:49:52

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megjelentette a támogatási rendet.



A Színház Online arról számolt be, hogy megjelent a minősítéssel nem rendelkező színház- és táncművészeti előadó szervezetek működési támogatásáról szóló pályázat eredménye.



A szaklap által fontosabbnak tartott pályázatok eredményei a következők:




  • Szegedi Szabadtéri Játékok - 10 millió forint

  • Gyulai Várszínház - 45 millió forint

  • Ördögkatlan, Kultkikötő, Szentedrei Kulturális Központ - 5 millió forint

  • Kisvárdai Várszínház és Művészetek Háza - 49 millió forint

  • Főnix Rendezvényszervező Közhasznú Nonprofit Kft. - 27 millió forint

  • Pintér Béla és Társulata - 28 millió forint

  • Magyarock Dalszínház - 17 millió forint

  • Új Színházért Alapítvány - 10 millió forint

  • Magyar Teátrum - 27 millió forint

  • Esztergomi Várszínház - 27 millió forint

  • MU Színház - 35 millió forint

  • Szkéné 32 millió forint

  • Stúdió K - 26 millió forint

  • Káva - 21 millió forint

  • Pinceszínház - 12 millió forint

  • KOMA - 10 millió forint

  • Maladype - 9 millió forint

  • Baltazár Színház - 6 millió forint

  • PanoDráma - 5 millió forint

  • k2 Színház - 4 millió forint

  • Veres 1 Színház - 4 millió forint

  • A Magyarországi Szerb Színház és a Pécsi Horváth Színház 22 milliót nyert.



Nem nyert támogatást többek közt a Hatszín Teátrum, a Spirit Színház, a FAQ Színház, a Körúti Színház és az Ivancsics Művészeti Közhasznú Nonprofit Kft.



Természetesen lehet mindenkinek véleménye, hogy a támogatások, illetőleg egyes színházaknál azok hiánya, mennyiben tükrözi az odaítélők politikai hovatartozását. Az mindenesetre érdekes, hogy egyidejűleg, ugyanazon a napon jelent meg a szabadtéri események augusztus 15-ig történő tiltása és az ilyen jellegű események megrendezésének támogatási összege.


Pantheon • 25992020-04-29 12:21:11

Jeannette Pilou szoprán. R.I.P. (Azt hiszem volt Magyarországon, mintha egy Pillangókisasszony a Margitszigeten???)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621092020-04-23 15:04:19

Mai hír:



https://index.hu/kultur/2020/04/23/opera_magyarorszag_konyvek_konyvritkasag/



A címe: "Öt év után kerültek haza az Opera milliókat érő, ellopott könyvei"



Sajnos már egyre rosszabb a memóriám, nem emlékszem arra, hogy 2015-ben vagy után Ókovács Szilveszter valamelyik "levelében" elpanaszolta volna "nénémnek" az akkori lopás tényét.



 


Pantheon • 25862020-04-15 17:02:22

A Magyar Állami Operaház közösségi oldalán osztotta meg a szomorú hírt, hogy április 13-án, életének 91. évében, hosszú betegeskedés után elhunyt Oberfrank Gézáné Urbán Irén, az énekkar művésze


Kedvenc magyar operaelőadók • 11642020-04-06 15:02:10

Valószínűleg, amikor az emberiség és a világ sorsáról beszélt a Művész Úr, akkor az általa szeretett, emlegetett Bánk bán operából a beillesztett Vörösmarty sorok jártak a fejében, mely szerint:



„Örökké a világ sem áll;

Eloszlik, mint a buborék,

S marad, mint volt, a puszta lég.”


Pantheon • 25792020-04-01 13:33:15

Hertha Töpper (1924.04.19 - 2020.03.28)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620992020-03-31 10:32:07

A 168 óra internetes oldalán hosszabb interjú Ókovács Szilveszterrel. Megtalálható:



https://168ora.hu/kultura/ez-az-operaevad-mar-elveszett-okovacs-szilveszter-az-opera-igazgatoja-azt-szeretne-ha-at-tudnak-menteni-a-szereposztasokat-183592



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620792020-03-15 09:52:30

A világot elárasztó koronavrus hírek között végre egy más téma, amivel kapcsolaban a kormány múlt héten döntött, a következők szerint:



"A Magyar Állami Operaház Andrássy úti épületének felújítására, és az az Eiffel Műhelyházra további plusz 4,56 milliárd Forintot csoportosítanak át!!!


Társművészetek • 16322020-03-13 17:31:55

Tisztelt Edmond Dantes!



Sajnálom, hogy nem idézte tovább az M5 csatorna hivatkozott híradóját. A Vidnyánszky Attila nyilatkozatában megvédett Eszenyi Enikő blokk után a következő riportban a pécsi POSZT színházi fesztiválról volt szó. Itt Vidnyánszky Attila beszélt, előrevetítve, hogy Ő a jövőben másként, máshol fogja rendezni/szervezni. A közvetlenül ezt követő riportban pedig Vidnyánszky Attila kiállt Bán Teodóra mellett, akit valakik nem szívesen látnának továbbra is a Szabad Tér Színház élén.



Az M5 csatorna jó ízlését igazolja, hogy csak említette az Eszenyi Enikő mellett kiálló (3) színészeket, akit egy másik internet csatorna nevesített, többek között ifj.Vidnyánszky Attila személyében.


Operett, mint színpadi műfaj • 42372020-03-11 16:07:48

A mai napon a következő, tendenciózus című, cikk jelent meg a HVG internetes oldalán:



https://hvg.hu/kultura/20200311_Operettszinhaz_se_muveszi_megujulas_se_nemzeti_fordulat#rss



A szerző a tényeket egyoldalúan csoportosítja, szemre hányja a Mohács és Trianon musicalok tervezett bemutatóinak elmaradását, a külföldi vendégjátékok elmaradását, a már lekötött előadások törlését és így tovább.



Az interneten kivonatosan megjelent cikk nem említi a Csárdáskirálynő, a János vitéz óriási sikerét, a megújult Kálmán Imre Teátrum vacsoraszínházi produkcióját, ahová új és új asztalokat kellett nyitni, a nemzeti jellegű átalakulás sikeres gazdasági igazgatói levezénylését és így tovább.



Jó lenne végre egy tényleg tárgyilagos elemzés a Nemzeti Dalszínház jelenéről és várható – még sikeresebb – jövőjéről.


Operett, mint színpadi műfaj • 42302020-02-15 15:11:27

Több internetes fórumon olvasható a mai napon: (jelen idézetek a Fidelio oldaláról származnak)



"Az Operettszínház teljes arculatváltását és intézményi működési megújítását sikeresen levezénylő Kriza Zsigmond ügyvezető igazgató, feladatai eredményes lezárására és más irányú szakmai feladataira figyelemmel, közös megegyezéssel távozik a színháztól - tájékoztatta Kiss-B. Atilla, az intézmény főigazgatója szombaton az MTI-t. A közleményben hangsúlyozták, hogy népszerű a megújult Operettszínház.



Mint írták, a színház egy éve hivatalban lévő vezetősége kiértékelte a Nemzeti Dalszínház című főigazgatói pályázatban meghatározott vállalások teljesülését.



A művészeti program eredményei közül kiemelték a Csárdáskirálynő, a János vitéz és a Kálmán Imre Teátrumban bemutatott Párizsi randevú című "dinner show" minden várakozást felülmúló sikerét. Az intézmény az elmúlt egy évben több mint hatszáz színházi előadás mellett nemzetközi sajtóvisszhangot kiváltó, sikeres külföldi turnékon is járt - tudatták."


Erkel Színház • 104772020-02-03 21:14:21

Ahogy Ön írta: 1.188 Ft-ért az erkélyen szinte bárhova lehet ülni, jelenleg kb. 50 szék foglalt ott. Egyyébként az egész Erkel Színházban holnap estére még 1.144 (!!!) szabad hely van. Inkább nem kommentálom...


Erkel Színház • 104642020-02-03 10:44:32

Az eddigi Gioconda előadásokhoz hasonlóan a holnapi, kedd esti is rajta lesz a "Ma este színház" honlapján, ma 21,00 óra után 50%-os (+kezelési költség) kedvezménnyel. Nem kell senkivel egyeztetni és legolcsóbb jegy áráért az erkélyen gyakorlatilag oda ül, ahova akar, a kedves jegykezelők segítenek is benne.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620502020-01-22 19:12:00

A Vikipédia Magyar Állami Operaház címszavából idézet:



"2012. december 31-ig bezárólag valamennyi magánénekes elbocsátásával megszűnt az énektársulat."


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620422020-01-20 08:27:44

Mai hír az interneten az építkezés/felújítás újabb lépéséről:



http://pestbuda.hu/cikk/20200119_eiffel_muhelyhazra_neveztek_at_az_eszaki_jarmujavito_megallohelyet



Idézet a cikkből:



"Az Operaház kezdeményezésére az intézmény harmadik játszóhelyének, multifunkcionális raktár- és próbaközpontjának közelgő megnyitása alkalmából történt az átnevezés. A megállót és környezetét, ahogy eddig is, a 9-es autóbusszal és a 28-as villamossal lehet megközelíteni. A BKK a 9-es autóbuszt februártól a jelenleginél gyakrabban, 10 perces járatsűrűséggel közlekedteti a késő esti időszakban, biztosítva a látogatók kényelmes hazautazását a kulturális helyszínről."



Hm...


Operett, mint színpadi műfaj • 41952020-01-12 10:34:46

Tegnap 17,00 órakor kezdődött az Erkel Színházban a János vitéz 6 előadásból álló sorozata (a többi 5 előadás egységesen 11,00 órai kezdettel).



Szakemberek számára érdekes összehasonlítás lehet a két (Operettszínház és Erkel Színház) párhuzamos János vitéz produkció. Laikusként a két előadásból – 1. és 3.rész az Erkelből, 2.rész az Operettből - egy komplexebb, jobban szórakoztatóbb darabot sikerült volna létrehozni.



Jó volt látni a teltházas előadáson a sok-sok gyereket, minden korosztályból, elegánsan felöltözve, cseppet sem feszengve. Jó érzés volt, hogy vannak darabok és játszóhelyek, amelyekre és ahova a szülök nyugodtan elvihetik a gyerekeiket. Már ezért is érdemes volt mind a két helyen bemutatni/felújítani a János vitézt.


A nap képe • 21742020-01-10 12:54:45

Ha jól emlékszem az említett Tosca előadáson kijött a függöny elé és az előadást az akkoriban elhunyt Carelli Gábor emlékének ajánlotta.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620372020-01-07 12:50:08

Mai hír az interneten (a címe kifejezi a tartalmát):



https://index.hu/kultur/2020/01/07/a_magyar_allami_operahaz_a_2021_22-es_evadra_koltozhet_vissza_a_felujitott_andrassy_uti_epuletbe/



Úgy látszik a prágai Operaház megnyitója után már valamilyen üzenetet a budapesti Operaházról is kellett küldeni.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620352020-01-06 06:30:01

A hétvégi és mai internetes fórumok részletesen ismertetik a prágai Állami Opera felújítás utáni, 2020.január 5-i, megnyitó előadását. Az ezzel foglalkozó cikkek közül a „168 óra” alábbi, technikai leírásokat tartalmazó, bekezdéseit idézem:



„A Prága központjában, a Szent Vencel-lovasszobor közelében, a cseh Nemzeti Múzeum és a Wilson vasúti főpályaudvar között álló épület a 2017 tavaszán elkezdődött munkák során teljes egészében megújult és korszerű műszaki berendezéseket kapott. A felújítás költségét eredetileg mintegy 900 millió koronára (11,34 milliárd forint) tervezték, de végül is a költségek 1,35 milliárd koronát tettek ki (17 milliárd forint).



Az operaház közleménye szerint az épület neorokokó stílusú nézőtere és a színpad a lehető legnagyobb mértékben visszakapta eredeti, tehát a színház megnyitása utáni arculatát. A nézőtéren 1016 személy foglalhat helyet. Minden bársonyszéken lehetőség lesz arra, hogy a néző világnyelveken feliratozva is követhesse a színpadi történéseket.”



Az esetleges következtetéseket mindenki levonhatja…


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620052019-12-09 20:59:55

Mai cikk az interneten:



https://www.napi.hu/ingatlan/operahaz-felujitas-eiffel-muhelyhaz.695810.html



A cikk címe: „Totális bizonytalanságban az Operaház” A cím alapján a tartalomra már könnyű következtetni.



A cikk utolsó bekezdését, melyben az egyik minisztérium sajtóosztálya nyilatkozik, idézem:



„A kormány a Magyar Állami Operaház felújításához szükséges valamennyi döntését már korábban meghozta. A munkálatok mind az Andrássy úti főépületben, mind a Műhelyházban ütemezetten haladnak. Az opera rajongók és a szakma számára is izgalmas lesz 2020 tavasza, amikor az egykori vasúti járműjavító egyik legszebb épülete, az Eiffel Csarnok a nagyközönség számára is megnyitja a kapuit, hogy az Erkel Színház mellett itt is nagyszerű premierekkel és előadásokkal szórakoztassa a nagyközönséget, az Ybl palota történetének legnagyobb és legátfogóbb megújítása alatt is.”



Hm...


Erkel Színház • 103812019-11-28 08:03:08

Black Friday!!! November 29-én, pénteken, az alábbi téli előadásainkra kínálunk kedvezményes jegyeket a készlet erejéig:



A diótörő  (esti előadások) –30%

Bohémélet 50%

Bohémélet 2.0 –50%

Messiás 50%

Giselle –50%

Gioconda 50%


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 619832019-11-28 07:35:03

Tisztelt IVA! Köszönöm más fórumon (Operett) írt szíves szavait.



Azt hiszem Vadász Dániel és ennek alapján az MTI jól fogalmazott, mikor a Bánk bán (igazi) magyarországi bemutatóját 2020.augusztus 20-ban határozta meg, 11 nappal a várt 100.000 ember részvételével lezajló a csíksomlyói díszbemutató után.



Legyen szíves átgondolni: a nemzet egyesítésén felül a jövő évi Bánk bán a nemzet három konkrét műfajú színházát, azok szereplőit egyesíti. A prózai Nemzeti Színház igazgatója rendezi a nemzeti Operaház művészeivel, a nemzeti Operettszínház művészei szervezésével és közreműködésével. Ez az alkalmi egyesülés mintegy kezdete lehet egy esetleges további tartósabb szervezeti egyesülésnek is.



Bízom benne, hogy a 2020.augusztus 20-i margitszigeti Bánk bán előadás – természetesen az aznap aktuális tűzijáték illő hozzákomponálásával – színházművészetünk jelentős, egyszeri és megismételhetetlen eseménye lesz.


Operett, mint színpadi műfaj • 41692019-11-27 20:10:38

Nagyon szívesen. Én köszönöm, hogy ki tetszett ide emelni részeket a Kiss Diána interjúból. Talán az interjú utolsó mondatát a készítő pontosíthatta volna egy rákérdezéssel...



Emellett az Operaházban, immáron harmadik éve adunk kisebb koncerteket a turistáknak



Hol?


Operett, mint színpadi műfaj • 41672019-11-27 15:00:07

Tisztelt Búbánat! Köszönöm, hogy felhívta a figyelmet erre a most megjelent Felföldi Anikó interjúra. A művésznő – akinek ezúton is kívánok jó egészséget és további sikereket – interjújának végén nagyon meleg szavakkal emlékezik meg Vidnyánszky Attila Csárdáskirálynő rendezéséről („A rendező személye kapcsán az is meglepően kellemes tapasztalat volt számunkra, hogy valaki emberszámba vette a társulatot.”).



Ez az interjúrész teljesen összecseng Kiss Diána interjújával: https://szinhazikritikak.blog.hu/2019/11/23/_az_operettet_is_ugyanolyan_magas_fokon_kell_muvelni_mint_az_operat_interju_kiss_dianaval, aki – elmondása szerint - szintén nagy élményként élte meg Vidnyánszky Attila rendezését.



Jó olvasni, hogy egy színházában már beérkezett és egy pályáját ott most kezdő színésznő is azonos szinten ismeri el valakinek a képességeit. Azt hiszem ezek az ily módon visszaigazolt képességek tették Vidnyánszky Attilát arra, hogy a jelenlegi színházi élet megkerülhetetlen tényezőjévé válhasson. Nevezett legutóbb az itt más fórumokon tárgyalt G.P. esettel kapcsolatban mondta el véleményét a SZFE-ről, ahol – mivel más hasonló tárgyú egyetemnek a vezetője – Ő nem kapcsolódott be a működésükbe. Így az SZFE felelőssége, hogy – szavai szerint – „a magyar színészekbe már a Színművészeti Egyetemen beültetik azt, hogy a rendező előtt meg kell alázkodni, és ez megöli a művészetet.



Bízunk benne, hogy ez a szemléletmód belátható időn belül meg fog változni, a Felföldi Anikó által is említett pozitív gyakorlat szerint.


Társművészetek • 14872019-11-27 10:55:52

Több, azonos tartalmú hír az interneten, mely szerint a Magyar Posta levélkézbesítési üzletága veszteséges. Pedig, ha csak az elmúlt hét eseményeit nézzük:




  1. A Főpolgármester levélben fordult a Katona József Színház Igazgatójához…

  2. A Főpolgármester-helyettes levélben fordult a Katona József Színház Igazgatójához…

  3. A Főpolgármester-helyettes levélben fordult a Színház és Filmművészeti Egyetem rektorához …

  4. A Kulturális Államtitkár levélben fordult a Katona József Színház Igazgatójához…

  5. A Kulturális Államtitkár levélben fordult a Színház és Filmművészeti Egyetem rektorához …

  6. A Színház és Filmművészeti Egyetem Rektorhelyettese levélben fordult a Kulturális Államtitkárhoz..

  7. A Magyar Művészeti Akadémia levélben fordult a Katona József Színház Igazgatójához…

  8. A Magyar Művészeti Akadémia levélben fordult a Színház és Filmművészeti Egyetem Rektorához…


Operett, mint színpadi műfaj • 41622019-11-26 14:48:12

Nagyon szívesen. Ahogy írtam, a Mágnás Miska beszámolót Jagri Ágnes írta, aki a jelen Fórum 4149 számú bejegyzésében található Bozsik Yvette interjút készítette a János vitéz bemutatója előtt.



Egyéként nem lett volna rossz, ha Ön a 4157 számú bejegyzésében idézett Origo.hu oldalain tovább olvasta volna a kétségtelenül örvendetes híreket. Így megtudhatjuk, hogy jövőre Vidnyánszky Attila újra megrendezi a Bánk bán operaváltozatát, a Palotakoncerteket is jegyző Vadász Dániel producer szervezésében és Vadász Dániel felesége Fischl Mónika, mint Melinda részvételével. A 2020-tól Nagy-Magyarország területén több alkalommal előadandó produkció újabb szép példája lesz a különböző műfajú és profilú zenés és prózai színházak összefonódásának, egy adott cél minél hatékonyabb elérése érdekében. Bízom az elvárható sikerben.


Operett, mint színpadi műfaj • 41522019-11-24 05:47:03

Be is mutatták péntek este.



Molnár Ferenc „Vörös malom” című színdarabjának végén – szintén János nevű – főhősét a pokolból a töltött káposzta illata vezeti vissza hazai földre.



Mi itt az Operettszínházban emeletén az összevont második rész, Tündérország, vége felé kezdtük érezni a jóféle töltött káposzta illatát. Az előtérben már készültek az előadás után fogadásra, hideg-meleg ételekkel, italokkal és amit még láthattunk: szigorúan piros-fehér-zöld összeállítású szalvétakupacokkal.



Az előadás is a színpad közepén kézben tartott piros-fehér-zöld zászlóval kezdődött, így az azonos színösszeállítású szalvéták végső látványa mintegy keretbe foglalta az ott töltött 3 órát.


Operett, mint színpadi műfaj • 41482019-11-21 10:52:08

Tisztelt Edmond Dantes!



Szíves figyelmébe ajánlom Jagri Ágnes alapos, nagy tárgyismeretről tanúskodó elemzését a Vígszínház most bemutatott Mágnás Miska produkciójáról. A teljes elemzés az alábbi linkek érhető el:



https://zene.hu/20191114_magnas_miska_vigszinhaz



Csak két kiragadott bekezdést idézek belőle:



Az első nagyon jól illusztrálja a Vígszínház társadalmi egyenlőtlenségek megszüntetésére irányuló törekvésének sikerét:



„Rengeteg asszociáció indult el bennem a darab során. Például a habparti kapcsán. Ahol hab van, ott víz is van, a habos víz pedig nemcsak a koszt mossa le az emberről, hanem a szagokat is eltünteti, elmossa a társadalmi különbségeket, beugrik a „sötétben minden macska fekete” közhely igazsága. A végén pedig ott áll mindenki ruhátlanul, kiszolgáltatottan, megfürödve, egyenlően.”



A másik pedig, a konkrét előadásból kiindulva életre szóló tanácsot ad, gyakorlatilag minden ember számára:



„Én azt kívánom minden szerelmes lánynak, kapjon egyszer az életben egy olyan csókot a kedvesétől, amilyet Miska nyom Marcsája ajkára a szerelem beteljesülésének pillanatában.”



Sajnálatos, hogy ezeket az ismertetéseket, kritikákat viszonylag kevesen olvassák, mert a Mágnás Miska eddigi előadásai általában megjelennek – a maihoz hasonlóan – a „Ma este színház” 50%-os kedvezményes jegyvásárlási lehetőségén.


Társművészetek • 14472019-11-20 15:22:47

Megtörtént - Gothár Péter


A Magyar Zenekarok helyzetéről • 772019-11-19 15:40:14

Több hozzászóló felvetette, hogy jó lenne megismerni, hogy a BFZ tulajdonképpen mennyi pénzzel gazdálkodik. Ehhez a jogos felvetéshez szeretnék egy-két információt megosztani fórumtársaimmal.



A BFZ 2018.évről – a jogszabályokkal ellentétesen – nem tette nyilvánossá az éves beszámolóját. Az erre szolgáló internet hely - https://www.bfz.hu/uploads/2019/22/bfz-2018-kozhasznu-egyszerusitett-eves-beszamolo.pdf - jelenleg elérhetetlen.



A BFZ Alapítvány, amelyet 1992-ben hoztak létre külön szervezet, amely természetesen minden információt nyilvánosságra hozott. Akinek kedve van, letöltheti és böngészheti a következő internet helyről az egyes évek számait: https://bfz.esolr.me/hu/kozerdeku-informaciok/



Itt megtalálhatók és elemezhetők azok a milliárdos nagyságrendű összegek, amelyekre egyes fórumtársaim korábbi hozzászólásaikban utaltak.



Az Állami Számvevőszék, ellenőrzési tervének megfelelően, 2017.évben ellenőrizte a BFZ Alapítvány gazdálkodását. Az erre vonatkozó teljes jegyzőkönyv letölthető az ÁSZ internetes oldaláról. Az ellenőrzés ténye és fontosabb megállapításai kivonatosan olvashatók a következő honlapon:



https://www.aszhirportal.hu/hu/jelentesek/lezarult-a-budapesti-fesztivalzenekar-alapitvany-ellenorzese



Itt szerepelnek a következők: Az ÁSZ feltárta, hogy




  • az alapítvány gazdálkodása nem volt szabályszerű.

  • Költségvetési tervei nem feleltek meg a jogszabályi előírásoknak,

  • a beruházások, felújítások elszámolása 2013ban és 2015-ben nem volt megfelelő,

  • az igénybe vett és egyéb szolgáltatások elszámolása nem volt megfelelő,

  • a személyi jellegű ráfordítások elszámolása 2013ban és 2014-ben nem volt megfelelő.

  • A számviteli beszámolók összeállítása során a jogszabályi előírásokat nem tartották be,

  • a mérlegtételek besorolása, értékelése, leltározása nem volt megfelelő,

  • az eredménykimutatás egyes sorainak értékét nem szabályszerűen állapították meg.

  • Az alapítvány 2014ben és 2015-ben befektetési tevékenységet végzett, ami nem volt szabályszerű, mivel az alapító okirata erre nem biztosított lehetőséget.



Nem ismerem a konkrét körülményeket, de ezek a megállapítások is szerepet játszhattak abban, hogy a BFZ Alapítvány 2018.évi beszámolóját ügyvezető igazgatóhelyettes írta alá és 2019.január 1-jétől nevezték ki a most lemondott, új igazgatót.


Erkel Színház • 103552019-11-16 21:46:43

Holnap, azaz 2019.november 17-én vasárnap 19,00-órakor az Erkel Színházban Puccini "A Nyugat lánya" című opeáját adják. A jegytérkép szerint még 1.246 azaz Egyezer-kettőszáznegyvenhat darab jegy kapható az 1.600 férőhelyes színházban!!! Bérletes előadás (László Boldizsár bérlet). Elgondolni is rossz, mi lenne ha bérlesztünetben menne...Ez az egész közönségszervezés, jegyeladás úgy látszik nem fontos az Operaház vezetőségének...


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44492019-11-14 11:58:02

Szólóestek a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon:



2020.július 03 - Angela Gheorghiu



2020.július 17 - Piotr Beczala



Már lehet jegyeket vásárolni a Szabadtéri honlapján, viszonylag drágán...


Társművészetek • 14362019-11-12 04:27:19

Két kulturális hír az elmúlt napok internetes sajtójából:



1.https://www.origo.hu/kultura/20191111-csiky-gergely-szinhaz-megnyito-diszeloadas.html?utm_source=hirkereso



A cikk szerint: „Hatalmas sikerrel mutatták be a kaposvári Csiky Gergely Színházban a színház névadójának Buborékok című vígjátékát, Vidnyánszky Attilának, a Nemzeti Színház igazgatójának rendezésében.”



Nagy megnyitó miniszterelnöki részvétellel, színpadról megyéspüspöki áldással. Egy kicsit azért elgondolkodtató, hogy egy országos hírű – tényleg nagyon szépen felújított – színház első bemutatójának rendezésére nem talált saját társulaton belül arra érdemes személyt…



2. https://contextus.hu/jordan-tamas-diszplgar-rendezo/



Az ezzel foglalkozó tudósítások szerint „Ma a Szent Márton Gála napja - és Jordán Tamás díszpolgárságáé”



Nagy átadó ünnepség Alföldi Róbert részvételével, és a Jordán Tamás igazgatású Weöres Sándor Színházban a Mohácsi testvérek által átdolgozott/rendezett Liliomfi bemutatóval.



A két idézett esemény egy héten belül zajlott le és így egymás mellé helyezve, alkalmat adhat különböző következtetések levonására, a mai magyar színházi valóságot illetően.


Operett, mint színpadi műfaj • 41432019-11-11 16:49:22

Tisztelt „Myway”! Elolvastam az Ön által idézett Apáti Bence blog véleményt. Elöljáróban: mindenkinek tiszteletben tartom a politikai meggyőződését, természetesen megfelelő formában vitatkozom, érvelek vele vagy ellene. Úgy vélem ez a fórum, nem alkalmas erre, hiszen Apáti Bence nem, mint Operettszínház Balettigazgató fejtette ki a véleményét, Kálmán Olga munkakörével kapcsolatban.



Apáti Bence, mint blogíró számára az a tanácsom, hogy írásait jó lenne, ha megjelenés előtt egy független személlyel átnézetné helyesírás, alany és állítmány kapcsolata, mellérendelt mondat, stb. szempontjai szerint.



 



Apáti Bence, mint Operettszínház Balettigazgató számára viszont figyelmébe ajánlom az Operettszínház legutolsó, mai hírlevelét, melyből idézek:



„Örömmel értesítjük Önöket, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel új normál jegyáras szektorokat nyitottunk meg a Párizsi Randevú novemberi előadásaira.”



Számomra a „nagy érdeklődésre való tekintettel” kifejezés mindig azt jelenti, hogy bőven van még jegy az adott eseményre. Tekintettel arra, hogy a nevezett produkció nem nélkülözi a tánc elemeit, úgy vélem, valamilyen szinten a Balettigazgató hatáskörébe is tartozik, hogy mennyiben lesz sikeres.



(A Jegy.hu rendszere a holnapi és holnaputáni előadás jegyeit 20% kedvezménnyel árusítja!)


Balett-, és Táncművészet • 59332019-11-11 16:48:21

Tisztelt „Myway”! Elolvastam az Ön által idézett Apáti Bence blog véleményt. Elöljáróban: mindenkinek tiszteletben tartom a politikai meggyőződését, természetesen megfelelő formában vitatkozom, érvelek vele vagy ellene. Úgy vélem ez a fórum, nem alkalmas erre, hiszen Apáti Bence nem, mint Operettszínház Balettigazgató fejtette ki a véleményét, Kálmán Olga munkakörével kapcsolatban.



Apáti Bence, mint blogíró számára az a tanácsom, hogy írásait jó lenne, ha megjelenés előtt egy független személlyel átnézetné helyesírás, alany és állítmány kapcsolata, mellérendelt mondat, stb. szempontjai szerint.



Apáti Bence, mint Operettszínház Balettigazgató számára viszont figyelmébe ajánlom az Operettszínház legutolsó, mai hírlevelét, melyből idézek:



„Örömmel értesítjük Önöket, hogy a nagy érdeklődésre való tekintettel új normál jegyáras szektorokat nyitottunk meg a Párizsi Randevú novemberi előadásaira.”



Számomra a „nagy érdeklődésre való tekintettel” kifejezés mindig azt jelenti, hogy bőven van még jegy az adott eseményre. Tekintettel arra, hogy a nevezett produkció nem nélkülözi a tánc elemeit, úgy vélem, valamilyen szinten a Balettigazgató hatáskörébe is tartozik, hogy mennyiben lesz sikeres.



(A Jegy.hu rendszere a holnapi és holnaputáni előadás jegyeit 20% kedvezménnyel árusítja!)


Operett, mint színpadi műfaj • 41342019-11-04 12:08:30

Tisztelt „Edmond Dantes” A Csárdáskirálynő már a nyári bemutató alkalmával „döbbenetes sikerű”, „standing ovation” produkció volt. Az őszi, kőszínházba történő bevitelével pedig „megújította a magyar operettjátszást”. Valószínűleg ezért vette le az Operettszínház a többi régi operettet a nagyszínpadi repertoárról, mert azok még a „megújítás” előtti rendezésűek. Abban Önnek tökéletesen igaza van, hogy Vidnyánszky Attilának – sokszínű, sokoldalú tevékenysége mellett – még nem volt kellő ideje a magyar operettjátszás további megújítására.



Így az Operettszínház Főzeneigazgatója által ezen a fórumon is idézett interjúban konkrétan említett, szükségszerűen alaprepertoárba tartozó „Mosoly országa” és „Marica grófnő” még érintőlegesen sem szerepel a színház 2024-ig felsorolt terveiben. Bízhatunk benne, hogy Vidnyánszky Attila 2025.évi naptárában már lesz hely ezen operettek megújító rendezésére is.



Addig viszont jó étvágyat kívánok az – idézem a honlapról - „artistaprodukciókkal, vérpezsdítő táncokkal gazdagított Párizsi Randevú showhoz, melynek során mesterszakácsok négyfogásos vacsoráját is élvezhetik.”


Operett, mint színpadi műfaj • 41332019-11-04 11:53:39

Tisztelt „zenebaratmonika”! Köszönöm értékes felsorolását, mely természetesen még tovább folytatható a Vidám Színpad, a Turay Ida Színház és egyéb budapesti játszóhelyek produkcióival. Számomra mindig rokonszenves, ha egy szükségszerűen korlátozott anyagi lehetőségekkel és színészgárdával rendelkező kisebb együttes magyar szerzők zenés játékait állítja színpadra. Az előadásba vetett hit és a szemmel látható igyekezet, ha nem is pótolja az operetteknél szinte szükségszerű gazdag díszletet és jelmezt, de a műfajt mindenképpen közelebb hozza a nézőkhöz.



Ebből kifolyólag csodálkozom, ha valahol rendelkezésre áll „pénz, paripa, fegyver”, akkor olyan előadások születnek, mint a Vígszínház jelenlegi Mágnás Miska produkciója.



Nem hiszem, hogy a színház vélt vagy valós közönségének zenés színházi műfajjal történő megszerettetésének megfelelő megnyilvánulási módja, ha félmeztelenül, fürdőköpenyben, WC csészéken üldögélnek emberek és közben mikroportba énekelnek.



Persze ízlések és pofonok…


Balett-, és Táncművészet • 59172019-11-04 06:53:58

Firefox megnyitotta, közlöm a hír manuális elérhetőségét:



https://magyarnemzet.hu/lugas-rovat/bolero-a-kozonsegtol-7440491/



 


Operett, mint színpadi műfaj • 41182019-11-03 23:01:48

Tisztelt Búbánat! Ahogy nézem az Operettszínház (!!!) 2019.november-decemberi műsorát, az Ön kívánságai részben teljesültek. Így már nem játszanak Lehár Ferenc, Jacobi Viktor, Huszka Jenő, Eisemann Mihály, Ábrahám Pál, Farkas Ferenc, Zerkovitz Béla, Fényes Szabolcs nevével fémjelzett darabokat. „Természetesen” szintén nem játszanak az Ön által említett francia szerzők darabjaiból sem, mint ahogy a bécsi nagyoperett világából sem, az „elmaradhatatlan” Denevért sem.



Van helyette 6 musical 23 előadásszámmal (Rebecca, Jövőre veled, Virágot Algernonnak, Isten pénze, István a király. Az óriási siker érdekében újrafordított Szépség és Szörnyeteg 2 azaz Kettő előadással)



Vannak helyette gyerekdarabok (Szegény Dzsoni, Diótörő) 18 előadással.



Vannak tényleg klasszikus operettek a Raktárszínházban, a Kálmán Imre Teátrumban (Régi nyár, Chicagói hercegnő) 5 azaz Öt előadással.



Van a főigazgatói pályázatban írt, tervezett János vitéz 9 előadásban és a nem tervezett, magyar operettjátszást megújító Csárdáskirálynő 6 előadásban.



Van a felsoroltakon kívül a vacsorával összekötött varieté előadás, a Párizsi randevú 25 azaz Huszonöt előadással.



Azt hiszem az Operettszínház (!!!) műsorpolitikájáról, a tervezett és eddig megvalósult előadások összetétele alapján mindenki le tudja vonni a saját következtetését.


Operett, mint színpadi műfaj • 41062019-11-01 22:26:38

Örülök, hogy az Ön „kívánságlistája” és a pályázati anyag szerinti tervek között van bizonyos összhang. Önhöz hasonlóan és is szurkolok, hogy „csak sikerüljön színpadra kerülniük”.



Ebben én már pesszimistább vagyok Önnél. Kérem vegye figyelembe, hogy a mostani 2019-2020-as évadra tervezett 4+2+1 produkcióból mindössze 1 azaz Egy (!!!) valósul/valósult meg, a János vitéz, a többiről még említés szintjén sem esik szó.



Helyette viszont van Diótörő balett, vacsorával egybekötött varieté produkció és régebbi musical előadások új fordításban, (most a fordítót övező politikai felhangoktól tekintsünk el) újra színpadra állítása, amit Ön is idéz itt a „musical” fórumon.



Hm…


Operett, mint színpadi műfaj • 41032019-11-01 21:32:38

Tisztelt Búbánat! Maximálisan egyetértek Önnel, hogy Főzeneigazgató Úr a „még meg nem valósult” művészi terveiről beszélt az interjújában. Azt azért feltételezem, hogy Főzeneigaztó és Kiss B. Attila Főigazgató Úr között van valamiféle összhang az Operettszínház jövőbeni terveit illetően. Ebből következően újra elolvastam Főigazgató Úr nyilvános pályázati anyagát, amit beadott a főigazgató posztra jelentkezése alkalmával. Itt megtalálható a következő évek programja az alábbiak szerint:



2019/2020



Nagyszínpad



1. Kacsóh: János vitéz



2. Suppé: Boccaccio



3. Szakcsi Lakatos: Bestia



4. Kocsák: Légy jó mindhalálig



Teátrum



1. Weill: Koldusopera



2. magyar zenés darab ősbemutató



Raktárszínház



Eisemann: Egy csók és más semmi



2020/21



Nagyszínpad



1. Lehár: Giuditta



2. Strauss: Cigánybáró



3. Elton John: Aida



4. pályázatnyertes magyar musical bemutatója



Teátrum



Legrand: Yentl (megjelenés a zsidó fesztiválon)



Raktárszínház



Huszka: Bob herceg



2021/2022



Nagyszínpad



1. Jacobi: Leányvásár



2. Offenbach: Orfeusz az alvilágban



3. Szakcsi Lakatos: Az ember tragédiája



4. Kocsák: Tűzről pattant tündérország (családi musical)



Teátrum



Menotti: A vénkisasszony és a tolvaj – magyarországi bemutató



Raktárszínház



Eisemann: Zsákbamacska



2022/23



Nagyszínpad



1. Ábrahám: Bál a Savoyban



2. Millöcker: Madame Dubarry



3. Szörényi: Atilla



4. Kander: Chicago



Teátrum



Tolcsvay: Lúdas Matyi



Raktárszínház



magyar zenés darab ősbemutató



2023-2024



Nagyszínpad



1. Kálmán: Az ördöglovas



2. Planquette: A corneville-i harangok



3. Menken: Aladdin



4. Tolcsvay: A kőszívű ember fiai



Teátrum



magyar zenés darab ősbemutató



Raktárszínház



Huszka: Gül baba



Hogy a pályázati anyag, a főzeneigazgatói interjú és a jelen valósága között mi az összefüggés és különbözőség mindenki döntse el saját maga (miután 2019 és 2024 évek között megtalálta az alap repertoárban a Marica grófnő és a Mosoly országa című műveket).


Operett, mint színpadi műfaj • 40982019-10-31 23:20:41

A színház műsorpolitikája tökéletesen tükrözi, amelyet Főzeneigazgató úr az interjúban említett. Nevezetesen:




  • állandó repertoár része pl. a Marica grófnő és a Mosoly országa – Nincs a repertoáron

  • megszerettessük Hervé, Planquette, Offenbach, Sullivan világát – Még tervben sincs egyik sem.



Miután ezen meg nem valósuló terveiket előadta Főzeneigazgató Úr, közölte, hogy a ezen terveknek megfelelően bemutatják a János vitézt, majd a Diótörő balettet, majd Huszka emlékévre készülnek.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 619582019-10-31 07:16:35

Műsorpolitika: November hónapban 5 Rigoletto előadás lesz az Erkel Színházban. A mantuai herceg alakítója Galeano Salas, a 2018.évi Marton Éva Énekverseny győztese. Valószínűleg a győzelemhez tartozott egy fellépés az Operaházban.



Kérdés: érdemes-e egy fiatal énekest ilyen nagy szereppel terhelni, amikor anyaszínházában – Staatsoper München – jelenleg a Traviata Gastonját, a Trubadur Ruizját és hasonló comprimario szerepeket alakít? Egyrészt kitesszük egy abszolút idegen közegben egy nagy megmérettetésnek, sorozatterhelésnek. Másrészt valóban a Magyar Operaház színpada az a kísérleti terep, ahol egy fiatal külföldi énekes számára a továbbfejlődés lehetőségét biztosítjuk? Nem erre való az anyaszínháza?


Balett-, és Táncművészet • 59052019-10-30 14:09:34

Ma már ott van a "Ma este színház", 1.188 Ft-os kezdő ártól, maximum 4.938 Ft-ig, többszáz jeggyel...Hm...





 

A díjakról általában • 10702019-10-29 22:59:08

Idézet: "a magyar zeneművészet kategóriában Dés László, Dubrovay László zeneszerző és Gulyás Dénes operaénekes, a Pécsi Nemzeti Színház zeneigazgatója közül választják ki a Prima Primissima idei díjazottját."


Operett, mint színpadi műfaj • 40932019-10-29 19:41:23

Mindenkinek tisztelettel ajánlom figyelmébe a következő honlapon levő kritikai írást:



https://revizoronline.com/hu/cikk/8130/szirmai-albertbakonyi-karolygabor-andor-magnas-miska-vigszinhaz/



Csáki Judit sokkal alaposabban, szakszerűbben részletezi azt a „merényletet”, amit a Vígszínház a Mágnás Miska című operett ürügyén elkövetett és amit én korábban csak egy-két szóval minősítettem.


Operett, mint színpadi műfaj • 40912019-10-28 21:49:28

Azt hiszem az Ön által használt "riasztó" a legjobb kifejezés erre az előadásra. Feleségem "brechti elidegenedést" említett. Egy biztos, az előadás olyan távol van az operett szellemétől, mint az én botfülem az abszolút hallástól.



Egy-két pillanatra vécékagylóra vagy emelőkosárba ülésen kívül mindenki mintegy két és fél órán keresztül követhetetlenül rohangált és közben rettentő hangosan kiabált és énekelt (természetesen mikroporttal). Brrr...


Operett, mint színpadi műfaj • 40892019-10-28 13:59:09

Idézet Eszenyi Enikő nyilatkozatából: "...jól eljátszott, jól előadott színházi előadás megmutatja a történet minden vetületét, mélységét, fényét, és így a mű egész gazdagsága láthatóvá, hallhatóvá válik. "



Tényleg láthatóvá vált: még be nem épített fürdőkádak, WC-kagylók, piszoárok formájában...


Jonas Kaufmann • 24552019-10-26 19:27:12

Anno...amikor még Anna Netrebo Erwin Schrott élettársa volt, hárman együtt léptek fel a legnagyobb német arénákban. Mi Bécsben a Stadthalle-ban hallottuk őket. Az "év koncert"-jeként hírdették, annak megfelelő árakkal. (Zárójel: azért emlékszem rá, mert olyan vegyes felvágott volt - mexikói népdaltól, operetten át, Verdiig - hogy a nem teljesen Kaufmann rajongó feleségem elaludt közben)


Operett, mint színpadi műfaj • 40832019-10-24 16:01:40

Ha valakit érdekeln: más program miatt díjmentesen átküldöm e-mail-ban a mai Operett Gálára érvényes 2 db jegyemet. (Emelet oldalülés 1.sor 1-2.szék)


Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) • 34632019-10-24 16:01:08

Ha valakit érdekeln: más program miatt díjmentesen átküldöm e-mail-ban a mai Operett Gálára érvényes 2 db jegyemet. (Emelet oldalülés 1.sor 1-2.szék)


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 26872019-10-24 08:36:05

Sajnos a helyzet még ennél is rosszabb: könyvkiadóknál sincsenek nyelvi lektornok, szerkesztők. Innen már idézni lehet az Ön hozzászólását: a könyvek hemzsegnek a fordítási baklövésektől, helyesírási hibáktól.


Jonas Kaufmann • 24382019-10-22 04:43:20

Ha felidézem azt az "aranykor"-t, amikor Domingo 1973-as Tosca-beli fellépésére úgy vettem a 2 jegyet, hogy előtte valamelyik nap besétáltam a tiszta üres jegypénztárba és válogattam a jegyek között. Jó háromnegyed ház volt, semmi előztes beharangozás, még a nevét is egyes helyeken "Domingue"-nak írták. A többi már történelem.


Erkel Színház • 103412019-10-22 01:19:09

Ahogy már korábban sejtettem: még van néhány jegy Juan Diego Florez ma esti koncertjére. A "Ma este színház" honlapján féláron megvásárolhatók, 11.813 Ft/db egységáron.


Jonas Kaufmann • 24322019-10-21 23:09:57

Ezt az "affinitásT" igazolja, hogy a MET 2013/2014-es évadjában 14 (!!!) Denevér előadást vezényet, beleértve a december 31-i szilveszterit is.


Jonas Kaufmann • 24292019-10-21 11:10:05

  1. Kaufmann „könnyűzenei” felvételeit a Sony különféle hordozókon folyamatosan megjelentette. Így a 2014-es „You mean the World to Me” című Richard Tauber emlékének szánt lemezét, a 2016-os „Dolce Vita” olasz dalok lemezét, majd most a 2019-es „Wien” című lemezét is. A „Wien” lemez nagyjából megegyezik a majd előadandó programjával. Egyébként bármelyiket le lehet tölteni, csekély regisztrálási díjért. A „Wien” letöltési helye:



https://www.isrbx.net/3137746087-jonas-kaufmann-wien-2019-hi-res.html




  1. Anélkül, hogy bármilyen oktatás-egészségügy finanszírozási témákban elmerülnénk, le kell szögezni, hogy a kultúra igenis áru. Egyik fórumtársunk a nagyon találó „méricskélés” szót használta. Igenis kell „méricskélés”, hogy melyik az a produkció, amelyik eltartja magát és még hasznot is hajt, és melyik az amelyiket támogatni kell, relatív kedvezményes jegyárakkal. Csak a mostani kínálatból: A Celtic Woman, Lindsay Stirling, Andrea Bocelli, Il Divo produkciók el kell, hogy tartsák magukat, ezekhez állami támogatás egy fillér sem kell, sem nálunk, sem máshol Európában. Bármennyire is különös, de ide kellene, hogy tartozzon Jonas Kaufmann mostani előadása. Azt már komoly összeggel szükséges lenne támogatni, ha vállalna egy jövő húsvéti Parsifal-t, Kovácsházi Istvánnal felváltva. (naptára szerint a 2020.04.13-a szabad!!!)


Jonas Kaufmann • 24152019-10-19 07:10:59

A kérdés összetettebb, mint hogy leszűkítsük a jegyvásárlás témájára. Nálunk a kultúra egyes szegmensei sajnos még mindig nem teljes egészében árucikként funkcionálnak.



Jonas Kaufmann ezzel a Wien produkcióval most és a következő hónapokban végig haknizza gyakorlatilag egész Európát Bécstől Hamburgon és Budapesten át Brüsszelig. Budapest kivételével valamennyi városban 250 EUR a jegyek felső határa (sok helyen már el is kelt). Nincs semmi okunk feltételezni, hogy a stáb fellépti díja nálunk alacsonyabb legyen, mint a környező városokban. Ott valószínűleg azért állapítottak meg ilyen összegű jegyárakat, hogy kifizessék a fellépőket és valami haszon legyen a rendező cégnek.



Nálunk meg egyrészt fizetnek a nézők, amennyit fizetnek, a hiányzó többi EUR-t meg pótolja az állam, az Ön és az én adómból. Paradox módon tehát azok is fizetnek, akik el sem mennek a koncertre.



Ezért írom, hogy a kultúra egyes részei még mindig nem árucikkek, hanem valamilyen mesterségesen kialakított áron kelnek el.



Pedig bátran lehetne ilyen produkcióknál a valós piaci árakat alkalmazni. Lásd Andrea Bocelli Aréna-beli koncertjeit, ahol a befogadóképesség sokszorosa a Müpának, de a jegyárak még magasabbak, 40 e Ft-ot is elérnek. A viszonylag magas jegyár ellenére is minden jegy elkelt.



Szubjektív megjegyzés: Domingo 2002-ben adta ki Wien my Dream című CD-jét, megközelítőleg azonos tartalommal, mint a mostani Kaufmann Wien CD. (Nem is lehetett volna más számokat, ha a téma azonos). Kaufmann felvétele fényévekre van lefelé Domingótól mind stílusában, mind előadásmódjában.


Operett, mint színpadi műfaj • 40782019-10-11 21:28:37

A megfelelő, kedvezményes link:



https://www.jegy.hu/program/egy-csok-es-mas-semmi-105558?affiliate_code=nl20191011thalia&utm_source=newsletter20191011thalia&utm_medium=email&utm_campaign=egyedi-hirlevel-thalia&utm_term=egyedi-normal&utm_content=egycsok&sc_src=email_3586587&sc_lid=272414285&sc_uid=bhE4291KGE&sc_llid=111133&sc_customer=962642



október 18 - október 20 bőségesen van jegy.



 


Operett, mint színpadi műfaj • 40762019-10-11 16:57:59

A "www.jegy.hu" oldalon 20% kedvezménnyel válthatók a jegyek. A bemutató napján kívül a többi előadásra bőségesen kaphatók jegyek.


Jonas Kaufmann • 24122019-10-11 10:36:53

A napokban jelent meg a Müpa műsorhoz hasonló, nem teljesen azonos, tartalommal Kaufmann "Wien" című albuma a Sony kiadásában. A felvételen a szoprán azonos a Müpa előadásra kiírt hölggyel, a zenekar azonban a Wiener Philharmoniker. Magyar vonatkozása is van a felvételnek, mert a karmester: Fischer Ádám!


Operett, mint színpadi műfaj • 40702019-10-09 11:12:12

Tisztelt Búbánat! Köszönöm imponáló tárgyismeretet mutató kiegészítését az általam felvetett „operett” és „cirkusz” témájában. Teljes mértékben egyetértek Önnel, ezt a két műfajt össze lehet kapcsolni. Sőt, ha belegondolunk a legtöbb operettben van egy báli, orfeumi jelenet, ahol van lehetőség ilyen cirkuszi produkciók előadására is.



Az én gondom viszont az, hogy miközben az új Operettszínház, új főigazgatója, új balettigazgatója, új zeneigazgatója, új vendégrendezővel és új vendégkoreográfussal, tomboló sikerrel, megújította a magyar operettet, azóta szinte egyáltalán nem játszik Hungarikumnak minősített magyar operettet. Van helyette különböző gálaest, zenés cirkuszi produkció, gyerekeknek, felnőtteknek musicalok minden mennyiségben, Operaházból átvett darabok, rockoperák, stb. Mai példa: hírlevél érkezett az Operettszínházból, hogy az abszolút bukásnak számító Carousel mellett adnak jegyet a Magyar Nemzeti Cirkusz előadására. Hm…



Még egy köszönet: hogy tetszett közölni a Jonas Kaufmann est programját. A jegyek (100 Ft kerekítéssel) 10 ezer és 30 ezer Ft közötti árban lesznek kaphatók általánosan október 17-től. Ugyanezt a programot, ugyanezzel a szereplőkkel, idén október 14-én a bécsi Konzerthaus-ban is előadja 35 EUR és 245 EUR közötti jegyárakkal. Egyébként nem érdemes kisietni, erre minden jegy elkelt.)


Juan Diego Flórez • 7402019-10-08 11:55:53

A Jegy.hu mai hírlevele szerint a jelenleg "megmaradt" jegyek 10% engedménnyel vásárolhatóak. Nem nagy engedmény.



Ahogy - sajnos- Kálmándy Mihály 30, Ferruccio Furlanetto estjei a végén 50%-os engedménnyel voltak kaphatóak, úgy várhatóan hasonló lesz a helyzet Florez estjével is. Valahol az érintett művészekre tekintettel...szomorú...


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1914 • Fischer Annie, zongorista († 1995)
1916 • Rév Lívia, zongoraművésznő († 2018)
1924 • Starker János, csellista († 2013)
elhunyt:
2007 • Régine Crespin, énekes (sz. 1927)
2010 • Cesare Siepi, operaénekes (sz. 1923)