vissza a cimoldalra
2018-01-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3875)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60387)
Társművészetek (1227)
Milyen zenét hallgatsz most? (24992)
Kedvenc előadók (2815)
Haladjunk tovább... (207)
Momus társalgó (6308)
Kedvenc művek (143)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2276)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11212)
A csapos közbeszól (95)

A Porgy és Bess Magyarországon (200)
Ferencsik János (78)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (604)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4145)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2557)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1190)
musical (160)
Simándy József - az örök tenor (510)
László Margit (117)
Kolonits Klára (1024)
Erkel Színház (8762)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1280)
Franz Schmidt (3020)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (526)
Média, zene, ízlés (71)
Bartók Rádió (727)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: parampampoli
Leírás:
Honlap:
   


parampampoli (6290 hozzászólás)
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 603802018-01-17 13:50:43

Cseppben a tenger. Az egész személyiség.


Kolonits Klára • 10202018-01-17 11:26:58

Megnéztem a honlapot, és örömteli fejleményt olvastam: Pollione mégse Mendoza lesz, hanem egy CALIN BRATESCU nevű román tenor. Meg merem kockáztatni, hogy a csere kedvező hatással lesz a készülő produkcióra, bár még sose hallottam. Mendozát viszont sokszor.


Kolonits Klára • 10182018-01-17 10:45:45

Hogy ilyen szerepléseket látunk, az a mai magyar operai élet szomorú realitása. A hozzá nem értés tombol minden szinten. Már egy másik topicban is hangot adtam ebben az ügyben, de úgy látszik, nem érdekel senkit különösebben. Azelőtt nem létezett énekeseket legalább egy nap szünet nélkül énekeltetni, ami minimálisan szükséges a hangszalagok pihenéséhez (valójában kettő kell, egy a pihenéshez, egy a regenerálódásra), ráadásul egymástól eltérő szerepekben. Talán emlékszik még valaki arra az esetre úgy 25 évvel ezelőtt, amikor három egymás utáni napon volt Aida előadás, Misura énekelte volna az elsőt és a harmadikat, a másodikat Szilfai Márta. Szilfai beteg lett, és Misura, hogy megmentse az előadást, elvállalta azt is. De csak kivételesen, mondta, és csak Gardellivel. Akkor ebből sajtóhír lett, újságcikkek és tv riport. Ma kit érdekel az, hogy egymás utáni napokon kell énekelni egy énekesnek, egyszerre három szerepet próbálni, és közben egy negyediket énekelni? Ez ma már nem hír. Talán az ellenkezője lenne az...


Kolonits Klára • 10172018-01-17 10:37:53

Megértelek, egyrészt. De azt ne hagyd ki a számításból, hogy Mendoza lesz Pollione, és őt is ki kell bírni egy nem jelentéktelen szerepben. -:)


Erkel Színház • 87432018-01-16 07:04:36

Fordítok, gyengébbek kedvéért:



Borzalmaaaaaaaaaaaaas!



Elviselhetetlen vibrató!



Amatőr éneklés, pocsék hangok...



Meghívásukért akasztás járna!



(Boldogult énektanárom mondta az ilyen Vratogna-féle figurákra: "Úgy énekel, mint egy disznó. Ja, nem: úgy, mint két disznó." -:)))


Erkel Színház • 87392018-01-15 22:36:32

Ez az énekesnő lesz a vendég Amelia Grimaldi hamarosan:



https://www.youtube.com/watch?v=05M82ezNFB4



És ez a bariton lesz a vendég Boccanegra:



https://www.youtube.com/watch?v=axTMwfLNg7M



Szép, nem?? -:(((


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 603462018-01-13 18:25:16

Döbbenetes, hogy egy igazgató, aki egykor énekesnek tanult, ilyen megveszekedett módon utálja az énekeseket. Ha csak abból a mondatából indulunk ki, amit a karmesterverseny egyik versenyzőjének elmarasztalólag mondott, miszerint ne tisztelje túl az énekest, már sok mindent elárul. Azon túl, hogy az előadás szempontjából abszurd, mert ott a karmesternek kutyakötelessége az énekes után menni, különben borul az egész; szigorúnak csak a próbákon lehet és kell lenni, a betanításkor. Ferencsik, Lukács Ervin vagy Kovács János épp attól voltak (és van) olyan csodálatos operakarmester, mert szigorú próbák után tenyerén hordja az énekest. Nos, egy ilyen énekesből lett igazgató (és a művészeti főtitkár) mást nem csinál, mint pusztítja az énekeseket a lehetetlen próbarenddel, és még az is előfordul, hogy valakit előadás napján is kiírnak próbára. Rendelkezőre vagy zenekarira is!!!! Aki ilyet tesz, annak vagy fogalma nincs az éneklésről, vagy szép magyarosan, szívatni akarja az énekeseket. ILYEN A VILÁG EGYETLEN OPERAHÁZÁBAN SINCS, ÉS SOSE VOLT. A rosszindulatú amatőrizmus minősített esete.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 603422018-01-13 11:55:10

Legfeljebb Tatjána nénje majd megint levélben válaszol levelére.


Rost Andrea • 19782018-01-13 11:28:38

Szerintem Domingo nélkül egyszerűen elment tőle a kedve.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 603402018-01-13 10:21:19

Ez az interjú egyike a szokásos, ferdítésektől és hazugságoktól, olykor lázálmoktól hemzsegő Ókovács nyilatkozatoknak. Az a baj, hogy olyan kérdezőkkel áll szemben, akik csak mikrofonállványok, a valóságról semmit nem tudnak,  a témához érdemben semmit nem értenek. Alább IVA, nagyon helyesen, egy párat azonnal párcikára tűzött és felsorokoztatott ezekből a nettó valótlanságokból. Ókovács azzal kezdi, hogy beleőszült. (Mint a kép mutatja, jól meg is hízott tőle -- mi ez a felpüffedt arc? És vajon mitől?) A nagyobbik baj, hogy őbelé őszültek és őszülnek bele egyre többen.


Erkel Színház • 87232018-01-10 14:38:29

Olaszul is jobban hangzik: I racconti di Hoffmann. (Tehát elbeszélés.)


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64972018-01-10 09:56:14

Mily szívesen elolvasnám! (Ha tudnék angolul. ) Esetleg google fordítóval a lényeget.... Interneten is megtalálható?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 603322018-01-06 22:09:49

Köszi a klaviatúrát, eddig egy másikat használtam, de azt sokkal bonyolultabb előhívni!


A Porgy és Bess Magyarországon • 1902018-01-06 20:12:41

Valóban, a filmben így mondja. Mikor beszélgettem vele, nem vettem észre, hogy így mondta volna. Hogy miért, ha újra találkozom vele, megkérdezem.


A Porgy és Bess Magyarországon • 1852018-01-06 17:49:31

De a műfordításnak nem az a feladata, hogy szó szerint fordítson, az a nyersfordítás lenne. Legalább olyan fontos a hangulati megfelelés, és legfőképp: a prozódia.



(Nem akartam lejjebb hozzászólni, de ha a cirill "d" után e áll, az meglágyítja a mássalhangzót, és kiejtése "gye" lesz. Így tanultam fontetikából Leningrádban (is). És még Nyesztyerenkótól se hallottam soha, hogy kemény d-vel ejtette volna Muszorgszkij keresztnevét - miért lenne kivétel?


A Porgy és Bess Magyarországon • 1832018-01-06 14:05:34

Már nem emlékszem, hogy a szövegben hogy volt, málna-e vagy eper, de a kórus címét mindig az "Eperszedő lányok kara" formában adták meg.


Opernglas, avagy operai távcső... • 199142018-01-05 12:28:04

-:))))


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64602018-01-04 08:39:46

A pseudo egyik jelentése valóban hamis, de nem a tonalitástól való eltérésként értelmeztem ebben az esetben. Inkább fordítanám ál- ; nem valódi, vminek látszó értelemben. Hogy a fellépő énekesekre melyiket akarja alkalmazni, azt már mindenkinek egyéni választására bízom.



Hát, igen... ha valaki hamisan énekel, mindig gond. De itt nem ez volt a baj, inkább az, hogy amit többen bemutattak a pódiumon, az nem volt éneklés. Tiszta-é vagy hamis, de nem éneklés.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64572018-01-03 20:48:59

Aki azt egész írásra kíváncsi, és szeret szótárazni, itt megtalálhatja:



http://www.operaclick.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=22887


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64562018-01-03 20:47:29

Szintén a kritikához: egy olasz fórumon olvasható elég részletes beszámoló a 29-i Chenier-ről, gondoltam, egy részt idézek belőle.



"L’Andrea Chénier di Budapest era in forma concertata, con un cast che andava dalla Netrebko (neanche a dirlo bella ottima voce ottima attrice e presenza, insomma una vera artista) ai piú scarsi comprimari che si possono proporre su un palcoscenico (pseudo cantanti ungheresi tipo dilettanti allo sbaraglio). Nel mezzo, tra la Netrebko e i dilettanti allo sbaraglio, tutti gli altri. Il piú vicino alla Netrebko, per bravura, senza dubbio il direttore italiano Jader Bignamini. Lui è Anna erano uno scalino sopra tutti gli altri. Subito sotto il baritono e il tenore, entrambi azeri, e con loro il mezzosoprano che interpretava la mulatta Bersi, Silvia Vörös. Non male la Madelon interpretata da Eva Balatoni. Pessimi (scusate ma erano proprio inascoltabili - per le scarse qualitá vocali e la pronuncia inaccettabile) il Roucher di Antal Cseh, l’abate di Lazslo Beöthy Kiss e la spia di Tamás Kóbor."



Fordítás: A budapesti Andrea Chenier koncertszerű volt,  szereposztása Netrebkótól ( aki, mondani se kell: szép, szép hang, kitűnő színésznő és jelenlét, tehát  igazi művész) a legsilányabb comprimariókig, amilyeneket egy színpadon csak kínálni lehet (csőd szélén álló dilettáns típusú magyar pszeudoénekesek). Netrebko és a csőd szélén álló dilettánsok között az összes többi. Netrebkóhoz legközelebb színvonalban, az olasz karmester, Jader Bignamini. Ő és Anna egy lépcsőfokkal mindenki felett. Rögtön eggyel alatta a bariton és a tenor, mindketten azeriek, és velük a mezzoszoprán, aki a mulatt lányt, Bersit énekelte, Vörös Szilvia. Nem rossz a Balatoni Éva által előadott Madelon.  Pocsék (bocsánat, de tényleg hallgathatatlanok voltak a silány hangminőség és az elfogadhatatlan kiejtés miatt) Cseh Antal Roucher, Beöthy Kiss László az abbé és Kóbor Tamás a besúgó szerepében.


Erkel Színház • 86602018-01-03 15:05:34

Nem láttam,  mit énekelt? (A Marton Énekversenyen Normát, az is korai.)



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 199032018-01-03 10:32:27

Novikova még megvan? Azt hittem, eltűnt ő is a süllyesztőben. Violettának még a pozsonyi színház méreteiben is túl kis hang.


Opernglas, avagy operai távcső... • 199022018-01-03 10:25:19

Nem, mint már egyszer megbeszéltük, Domingo lesz Marke király. -:)


Opernglas, avagy operai távcső... • 198982018-01-03 09:03:39

Aber warum nicht? -:((


Opernglas, avagy operai távcső... • 198952018-01-02 20:55:38

Oh, jaj..... oh, jajj.... oh, jajjjj ! -:((((((


Erkel Színház • 86582018-01-02 17:50:23

Hogy megszabadítsam magam a rémálmoktól, rohanok, és iszom egy kis limoncellót! -:)


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 11722018-01-01 16:18:05

És az volt helyes: az Interoperett koncertekről szóló műsor volt, Kovács József stúdió vendéggel. És egy Cigánybáró duettel, amelyen Hamari Júliától leesett az állam... Szaffit úgy énekelte, minden gond nélkül, mint az álom.


Élő közvetítések • 68082018-01-01 15:12:52

A kotta engem is nagyon zavart. Ez az új divat: sok pénzért kottából. Jó, jó, tudom, utolsó éveiben Richter is mindig kottából... ő volt a kivétel.


Élő közvetítések • 68072018-01-01 15:08:17

Én a ráadások előtti kommentben hallottam, amit írtam. Ezek szerint össze-vissza beszél... remélem, nem vezényel többet. Illetve mást. Két év múlva jön Philippe Jordan General Musikdirektornak, majd akkor őt nézhetjük évekig.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 11712018-01-01 14:35:05

A port.hu más programot ad meg ma délutánra.


Élő közvetítések • 68032018-01-01 14:26:09

Ennek épp az ellenkezője hangzott el: Muti a sajtótájékoztatón azt mondta, hogy nem vállal több újévi koncertet, ez volt neki az ötödik és egyben búcsúalkalom. Nekem sem tetszett egyébként, nehézkes volt, nem elegáns. Egyetlen jó volt, az Álarcosbál motívumaiból összeállított quadrille. Nem véletlen, azt érzi Muti. (De anno Abbado nekem abban is jobban tetszett.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602872018-01-01 10:39:08

Igen, láttam. Fekete-fehér, emiatt a színpompás jelmezek nem érvényesülnek úgy, mint élőben, de mégis nagyszerű hangulata van. Komlóssy nagyon szép benne és ő is, de minden szereplő is kitűnően énekel.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602772017-12-31 10:12:59

Jav: ... nem Ferencsik, hanem Kórodi.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602762017-12-30 23:54:02

A tv felvételen Begányi van Faragó, és Kováts Kolos Szalma helyett, nem Kórodi vezényel, hanem Kórodi.


Kedvenc magyar operaelőadók • 10162017-12-30 20:32:54

Fokanov az előző szezonban olyan Tomszkijokat énekelt a Pikk dámában, hogy lehidaltam tőle. Nagyszerű énekes volt és ma is az!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602712017-12-30 20:31:17

De jó lenne ez a hangfelvétel, ha előkerülne és leadnák! Az 1972-es bemutató premierjét a rádió közvetítette, 1973-ban pedig a tv is felvette. Nagyszerű mindkettő, tehát erősen meggondolom, hogy ha előveszik újra, megnézem. (Szereposztástól, és legalább annyira rendezőtől is függ. )


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602662017-12-30 18:05:21

Cilikém, én nem akarlak egyáltalán földig alázni, de ez a molesztálási eset hogy kerül ide? És ettől Szilveszteretek jobb művészeti vezetés terén, mint Levine volt a MET-ben? (Bingről már nem is beszélve.) Főleg Angerrel megerősítve, megfejelve a nagy szakértő Soós Emesével? Biztos?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602562017-12-30 08:52:34

Milyen blaszfémia ez, egy gondolatkörben említeni Binget, Levine-t és Ókovácsot? Szkamai értelemben ég és föld a különbség!!



Ami pedig az alternatív pályázókat illeti: ki vállalja fel önként és dalolva, hogy egy pályázat után, amelyen úgyis csak elbukni lehet, mert mindenki tudja előre, hogy ki fog nyerni, nyakára tegyék a kést, és 5 vagy akárhány évig semmilyen munkalehetőséget ne kapjon? Korunk és hazánk nem a mártírok világa.


Erkel Színház • 86442017-12-30 00:14:17

Buona notte!



 


Erkel Színház • 86422017-12-30 00:08:48

Ho detto tutto. Il resto arriva in iscritto.


Erkel Színház • 86402017-12-30 00:06:04

Il "trionfo" é di loro, la morte é nostra.


Erkel Színház • 86332017-12-29 17:14:33

Karigazgató Csiki Gábor, és nem Strausz Kálmán.



 


A Porgy és Bess Magyarországon • 1752017-12-28 23:16:08

Van, ami nem múlik el, mert örök. Aki látta a Begányi-Házy-Radnai-Andor-Sólyom-Nagy-Kukely párosokat, Sudlik Serenáját, Dobránszky Claráját, aki emlékszik, milyen volt, mikor megjelent Csányi János olajozott atlétatermetével, vagy Palcsó és Rozsos intrikusára, az őrizze emlékeit!  Persze mindenki azt csinál, amit akar.


Juan Diego Flórez • 7222017-12-28 23:09:44

Hoffmann, Devereux... neki ezek nagyon is nehéznek tűntek. Rinuccióval is dolgozott rendesen, meg úgy általában is. Megy egyre alsóbb fekvésbe, de a hangszín változatlan, tehát eléggé szerepen kívülinek hallatszik. A hangerő felvételről nem megítélhető, de nem hinném hogy nagyon acélos lenne. Pappanót pedig rossz nézni, ahogy vezényel, az a mimika kész paródia.


A Porgy és Bess Magyarországon • 1722017-12-28 21:56:15

Aki látta a régi rendezést, azokkal az énekesekkel, EZT MEG NE NÉZZE!!!!!!!!!!



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602362017-12-28 11:15:00

Ej, nickname, hogy te semminek nem tudsz örülni? Nézheted a Boriszt Palerdivel és Bretzcel, Pimen Cser Krisztián. A Hovanscsinában Hovanszkij Palerdi, Doszifej Bretz. Vagy fordítva. Igor hercegben két ilyen csodálatos Koncsak kán, mint ők ketten, nem vonzanak? Nahát.... Igor herceg: Molnár Levente, mily csodálatosak lesznek is! -:((((



Az általad feltett kérdésekkel kellene szembesíteni a Fődirektor urat, de kíméletlenül, és nem hagyni mellébeszélni vagy kibújni a kérdés alól.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602342017-12-28 10:27:56

Köszönöm IVA, helyettem is írtad.



Ez az interjú, minden tiszteletem ellenére László Ferenc irányába, abba az nyilatkozat sorozatba illeszkedik, amellyel Ókovács Szilveszter végig házalja a magyar sajtót és médiát, a kapott kérdésekre kinyilatkoztat, de a valódi problémákkal, kérdésekkel nem szembesítik. Minden nagyon jó, minden nagyon szép, mindennel meg vagyok elégedve.... a la Franz Jozef von Habsburg. Csakhogy ő nem az.


Rost Andrea • 19652017-12-25 20:20:36

Fiesco egy súlyos olasz basszus szerep, az meg, ugye, nem Bretz. Fiesco az nem Leporello, de nem is Don Giovanni.


Rost Andrea • 19622017-12-25 16:55:47

Pontos helyzetelemzés.


Opernglas, avagy operai távcső... • 198852017-12-25 11:53:26

Sokkal jobb - egy ponton. A másik kettőn maradnak a problémák. Kezd úgy kinézni a helyzet, hogy pár kivételtől eltekintve, a MET-nek elfogytak az énekesei.


Opernglas, avagy operai távcső... • 198832017-12-24 23:48:08

Ez a Tosca viccnek indult, vicc is lesz belőle. Terfel megy, Lucic jön -- cseberből vederbe. Egyforma rossz mindkettő. Yoncheva, Grigolo ?? Ugyan, kérem...


Élő közvetítések • 67692017-12-22 21:07:29

Vratogna szerződését Boccanegrára felbontani. Stop. A mongol baritont meghívni helyette azonnal. Stop.


Rost Andrea • 19542017-12-21 16:08:40

Mondom, hogy jó a menedzsere.


Rost Andrea • 19532017-12-21 16:08:19

Egyik viccesebb, mint a másik.


Rost Andrea • 19492017-12-21 09:22:15

Boccanegrának pedig sikerült meghívni Vratognát, akit egy olasz barátom "üvöltő állatnak" nevezett. A világ és minden idők legpocsékabb hangú baritonjainak egyike, tavaly egy olasz rádióműsorban egy teljes műsort szenteltek borzalmas bécsi Scapiájának, és ott hahotáztak végig, hogy egy hangot nem képes tisztán eltalálni. Na, őt kellett meghívni, pontosan.... Jó a menedzsere. Az Operaházé meg sz.r.


Edita Gruberova • 30402017-12-20 23:57:43

Meglepődnék, ha  koncert nem kerülne vagy tv adásba, vagy Müpa-streamingbe!


Rost Andrea • 19472017-12-20 12:47:48

Miért? Lemondta ezt is?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602252017-12-18 09:02:20

Nahát, mégse Cser? Tévedtem, bocs. Akkor a döntőben nagyon gyenge lehetett, Debussy tengerén hajótörést szenvedett. Már nem néztem, mert miután a legjobbat, Farkas Róbertet a zsűri szépen -- és igazságtalanul -- kiejtette, nekem már nem volt kedvem nézni. (Legkevésbé magát a zsűrit.)


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 28792017-12-18 08:59:09

Ez 10 évvel ezelőttii felvétel, evidens, hogy jól énekelte. Ez még a berobbanás utáni korszak. Idén februárban a Scalában szintén nagyon jól énekelte, fergeteges sikerrel, bár hangilag az egy kicsit más Violetta volt. Nem nagyon, de érezhetően, és nem csak abban, hogy elhagyta Sempre libera Esz-ét, amit korábban gyakran megcsinált. De már régen se mindig.


Erkel Színház • 86082017-12-15 12:05:10

Ezeket a hangtalan, no name szopránokat honnan szerzi és gyűjti be az Operaház? Az egyetlen hangfaj, amelyikben állítólag hatalmas a kínálat világszerte, nálunk meg csak ezt tudják kihalászni. Hallottam, hogy az egyik Juliska, aki az egyébként tervezett, szintén hangtalan hölgy helyett ugrott be a szerepbe, a magánénekesi meghallgatáson egy Oszkár áriát nem volt képes tisztességesen elénekelni, ehhez képest őt szerephez jutatták. De itt állítólag a legjobbak fognak énekelni, itt volumenproblémás énekes nem lesz többé -- mondá fődirektorunk anno... na, abból se lett semmi.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 11422017-12-14 16:24:59

Miért utálnám Bretzet? Nem ismerem, életemben nem találkoztam vele, feltűnésekor írtam róla egy csomó jót is. Pályája tévútra ment, mert tőlem akárhol is énekelhet, nem érdekel, ha rosszul énekel olyan szerepeket, amelyekhez a hangja kevés. Mozartot énekelne, könnyen lehet, hogy még tetszene is. De érdemtelen futtatása bosszant és felháborít. Ezt téveszted össze azzal, hogy "utálnám".



Eyvazov kicsit más eset. A Scala évadnyitón meglepő fejlődést mutatott zeneileg, ami nem csoda, mert majd 3 hónapig dolgozott a szerepen Chaillyval. Nála alapvetően a hanganyag és a fellések helye ill. a szerepek nagysága nem konvergál. Vagy kis szerep a Scalában, vagy Chenier másod-harmadrangú vidéki színházakban. Chenier a Scala évadnyitón: ez nem OK.


Erkel Színház • 85932017-12-14 16:07:07

Igen, de Andersen meséi talán túlságosan is korán szembesítik a gyermekeket a világ igazságtalanságaival, sőt borzalmaival. Ismertem gyerekeket, akik kis korukban is értették, rajongásig szerették ezeket a meséket. De olyanokat is, akik nem szerették, és nem is értették. (A mesék feldolgozása amúgy kényes ügy, mert a gyerek másként fogja fel a mesét, ha csak mondják neki, mintha mutatják is. Erre legjobb példa a Hófehérke, Walt Disney remeke, amelynek bizonyos részeinél, különösen Hófehérke menekülésekor az erdőben, a gyerekek tömegével kaptak sírógörcsöt, több visítva bömbölőt ki is kellett vinni a moziból. Mondjuk még 40 éve is. Kíváncsi lennék, hogy reagálnak ugyanerre a mai gyerekek.)


Erkel Színház • 85912017-12-14 15:54:06

Én ezzel az okfejtésseddel amúgy egyetértek. A MÁO nem a régi Király Színház, ahol ha üres volt a nézőtér, a direktor becsukhatta a boltot.  Vannak művek, amelyeket játszani kell, ha a közönség nem is vevő rá tömegekben. Szelektálni azonban akkor is kéne, mérlegelni különböző szempontokat, hogy mit és mikor? És még csak utána jön a fő kérdés: hogyan?


Erkel Színház • 85902017-12-14 15:51:00

Az irodalomtörténet ma már pontosan tudja, hogy Andersen meséi eredetiben felnőtteknek szóló mesék, nem véletlen, hogy műveit kicsit átfogalmazták gyermekeknek. De tulajdonképpen Grimm meséi is, sok magyar népmese is tele van olyan részlettel, amelyeket az egykori gyerekekkel csak nagyon óvatosan adagolva volt helyes megismertetni. De a világ megváltozott: az egykor ijesztőnek gondolt részletek a mai brutális videójátékokon, akciófilmeken és trillereken felnövő gyerekeket olyan nagyon nem rettentik meg, gondolom. A rendezői átfogalmazás azonban más eset, ha olyan, mint amilyet említesz a Rusalkával kapcsolatban, vagy amilyennek az új Jancsi és Juliskát leírják. Az már a művek lényegét érintik, sok esetben azokkal ellentétesek. Ezen kívül undorítóan gusztustalanok is.


Erkel Színház • 85842017-12-14 11:04:27

A Jancsi és Juliska szerintem zeneileg egyáltalán nem gyerekeknek való opera, csak a címe, a mese alapján annak gondolják. Ha bemutatták, el kellett volna dönteni, kinek csinálják? Ha mégis gyerekeknek, kötelező lett volna nekik való formában. Ha felnőttek a célközönség, más az eset. De ezt időben el kell dönteni, vannak megbeszélések a rendezővel, van koncepcióismertetés (egykor legalábbis volt), ahol még lehet módosítani. De ez a nyomortelep patkányokkal, koncentrációs tábori utalásokkal... csak éppen a mesét gyilkolják le vele.


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 11372017-12-11 23:32:29

Kevesebb kultúrát, több hangot!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 602082017-12-10 14:38:45

A Bátori Máriába ugrott be Hanczár György helyett.


Erkel Színház • 85522017-12-10 11:33:10

Amit a rendezésről írsz, elborzaszt. Egy újabb gusztustalanság, merénylet a darab ellen.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601942017-12-01 23:28:22

Nem vagyok Boross Csillának sem menedzsere, se honlapjának kezelője, de még csak megbízott szóvivője se. Tehát a feltett kérdésre nem tudok válaszolni. Inkább téged biztatlak hasonló kérdésre: kérdezd meg te, hogy miért nem hívták meg Sümegi Esztert és Rálik Szilviát a Caracallába Nabuccóra és Toscára, miért nem kapta meg egyikőjük sem az év alakítása címet éppen Ameliáért a melbourne--i Operában? Miért nem énekeltek Aidát Savonlinnában, miért nem énekeltek Odabellát, Maddalénát és Aidát sztrászereposztásban kínai fesztiválokon? Te Sümegi múltjára hivatkozol, amiért megkapta Améliát. Énekelte az Álarcosbált két szériában a milánói Scalában? Több szériában Münchenben, Hamburgban vagy Bécsben? Mert Lukács Gyöngyi igen. Na, szóval csak ennyit a múltról. A jelenről és közelmúltról annyit, hogy mikor nem énekelte Aidát Budapesten, énekelte az Iseumban, "kicsit" jobban, mint a szerepre teljesen alkalmatlan, és benne csúfosan megbukott Fodor Beatrix. Téged az lepne meg, ha Ameliát énekelne? Engem azok lepnek meg, akik ebben a színházban bizonyos szerepeket énekelnek, gyakran vendégként, sok pénzért.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601822017-11-30 20:09:06

Kovács János eredetileg nem volt benne a japán turnéban, oda Stefan Soltész lemondása miatt ment. Tehát eredetileg nyugodtan zsűrizhetett volna a karmesterversenyen -- csak nem kérték fel rá.



IVA, te nem először hozod ezt elő, mikor arról van szó, hogy valaki ebben vagy abban a produkcióban nem szerepel, hogy biztosan azért, mert ő nem akarja csinálni. NEM!!!!!!!!!!!!!!!! Nem kérik fel rá őket!! Gondolod, hogy Rácz István önként és boldogan énekel Zunigát ahelyett, hogy Zakariást és Sarastrót énekeljen?? Miközben hónapokig nincs egy előadása se, miközben Bretz meg Palerdi megy egyik produkcióból a másikba?? Akárcsak Cser Krisztián meg Gábor Géza?? Vagy Kolonits maga kéri, hogy hagyják ki a Bánkból, a pesti Hunyadikból és Traviatákból, miközben hangtalan ukrán senkiket léptetnek fel helyette? Lukács Gyöngyi és Boross Csilla külön kérte, szerinted, hogy ne énekelhessék az Álarcosbált, de helyettük Rálik meg Sümegi csinálhassa az x+1-ik premierjüket?? Tehát nagyon kérlek, ne próbáld ezzel tompítani annak élét, ha valaki kifogásolja a szereposztások és felkérések képtelenségeit!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601772017-11-29 19:54:54

Megjósolom, hogy Cser Ádámmal fogják megnyeretni a versenyt, vagy legalábbis jó helyezése lesz. A zsüri egyik tagja a színházában rendez, vezényel... Egyéb családi kapcsolatokról nem is beszélve. A legjobb magyar konkurensektől mindenesetre megszabadultak rövid úton.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601762017-11-29 19:52:08

Zavaros nem zavaros: amatőr. Állandóan gesztikulál, az interjúalany képébe mászva -- az egyik fiatal karmester hátrább is lépett, érezvén, hogy már belépett a társadalmi érintkezésben közismert privacy határain belülre. Artikulációja olyan, mint egy beszédtechnikát alapfokon tanuló színészpalánta. Hogy jobb ha beszél, mintha énekel...? Hát, ezen még gondolkoznom kell. Valószínúleg nekem inkább egyiket se. (Az Operában addig volt helyén, még Barbarinát énekelt. OK volt a Pikk dáma pásztorjátékában is. Bár ott se rá, hanem a kiváló Gál Erikára és Fokanovra figyeltem. Valamiért hirtelen előlépett Susannának. És még nagyobb babérokra tör: úgy hírlik, Mimire énekelt elő a tavasszal. Szóval lehet, hogy várnak még kellemetlen élmények ránk.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601722017-11-29 12:58:49

A te véleményedet valóban nem érdemes komolyan venni. Ha neked jó Zavaros Eszter műsorvezetése, akkor meg végkép nem..


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601672017-11-29 11:19:49

Itt arról, hogy ki milyen karmester, hogy vezényel, nem derül ki szinte semmi. A zsüritagok nyilatkoznak, beszélnek egyfolytában, vagy maguk a versenyzők, de azt, hogy hogyan vezényelnek, hogy dolgoznak, mit kezdenek egy zeneművel, nem lehet megtudni. Aki látta az egykori karmesterversenyeket, tudja, hogy akkoriban a versenyzők alig beszéltek, viszont a rendelkezésre álló időben végig lehetett követni a munkájukat. A zsűrit pedig bemutatták az elején, utána pedig hallgattak. Itt a zsűri a főszereplő, de egy olyan zsűri, aminek szakmai hitele, hát finoman szólva is megkérdőjelezhető. Hol van Medveczky? (A válogató után már nem szerepel.) Hol van Kovács János?? Helyette Ókovács (itt is, megint, újra -- elég már belőle!!!!!! Se nem karmester, se nem operaénekes, milyen jogon ítélkezik?) Bogányi Tibor? Mit csinált ő eddig, hogy ott ül? Kesselyák iszonyú nagyképű nyilatkozatai bicskanyitogatóak. A magyarul beszélő török úriember kicsoda? Az egyetlen tekintély Kobayashi, aki szemmel láthatólag bele se szól a dolgokba, úgy tűnik, eléggé ki is van rekesztve a döntéshozatalból. A döntésben megint a kontraszelekció fog érvényesülni. Az igazán jókat kiteszik hamar, marad a senkit nem zavaró középszer. Vagy még rosszabb.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601652017-11-29 10:06:49

Mintha kevéssé lennél értesítve a szereposztási politikáról... Rácz nevét beletenni, akit minden szempontból elnyomnak, sőt, mintha egyenesen el akarnának tüntetni a színről -- részben sikerült! -- szinte viccesnek tűnik. Agache, Kálmándi és még néhány, fel nem sorolt nagy név a múlt és a jelen, a folyamatosság szimbólumai. Csak remélhetjük, hogy sokáig fognak énekelni, de én a dicső jövőn, ha lenne olyan, nem ezt értem. Hanem a fiatalokat érteném, a tehetséges új hullámot, amiből egyelőre semmi nem látszik. Vagy majdnem semmi. Horti Lilla egyelőre kérdőjel, kétesélyes. Mint matéria, ígértes, technikailag igencsak megalapozatlan. Már most több benne a hiba, mint kellene és szabadna. Az Operaház egyik legnagyobb baja, hibája, sőt bűne, hogy a tehetséggondozást mint olyat, sutba vágta. Csak egy dolog megy: a kontraszelekció. Ki kinek kicsodája, ki kinek kényelmes vagy épp ellenkezőleg, kényelmetlen. Sőt kellemetlen. Zavaros Eszter például. Az új "csillag" ! -:(((((( Éneklésben kb nulla, vagy majdnem, de most ő vezeti a karmesterversenyt. Láttad? Embertelen, amit csinál. Nézni rossz, a kényszerű túlartikulálását és az interjúalany képébe való gesztikulását. Nincs ott senki, aki rászólna? Vagy rácsapna a kezére, hogy ezt hagyd abba! Jó, nem lóg ki nagyon, mert az egész karmesterverseny úgy van elb....va, ahogy van.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601622017-11-28 11:44:10

Nem lesz sok az a 10? -:)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601582017-11-27 12:02:17

Hogyan? És az ukrán csodaszoprán? -:)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601422017-11-24 13:36:27

Marketingben jók, állítólag. (Hogy tetszik-e valakinek, már ízlés kérdése.) Jobban örülnék, ha az előadások színvonala, az énekesek teljesítménye lenne díjazásra méltó. Ettől messze vagyunk, úgy nagy általánosságban.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 24132017-11-22 10:41:30

Lajos, nem vagy igaz.... -:))))))))


Pantheon • 21392017-11-22 09:05:08

Dimitrij Hvorosztovszkij (1962-2017.)


Pantheon • 21382017-11-22 09:01:11

Csalás, börtön és politikusokkal való kokettálás nélkül is csak ennyi, nem?



Ruhe sanft!


Edita Gruberova • 30312017-11-15 11:03:21

Számolja Rost és Miklósa szeplőit inkább...


Bretz Gábor • 1152017-11-15 10:09:35

Nyilatkozatokat jókat tud adni. De a képek... hát... -:((


Miklósa Erika • 12072017-11-14 13:53:25

Ez is mikroporttal?



Lőrinczy György, aki nem csak az Operettszínház igazgatója (még), de Miklósa Erika menedzsere is, benyomta pártfogoltját a "csillagok" közé. Itt már, úgy látszik, csak azok énekelnek folyton, akik valakinek valakijei. Miklósa Erika a spanyol lovasiskola gáláján is. Most majdnem mondtam egy viccet, de inkább megspórolom magamnak...Aki akarja, találja ki! Szóbridzs. Szóasszociáció. Feladvány.)


Pitti Katalin • 7802017-11-11 20:29:03

A tapsrend az nem az alakítás része.


Pitti Katalin • 7772017-11-11 17:56:38

Nem tudok egyetérteni. Liú, Violetta, Pillangó, Tatjána, Margit -- mindegyikben nagyszerű volt. Aidában és Toscában volt kevés. (Hogy hányszor ment férjhez, miket és hogy beszél magánéletben és nyilvánosan, politikai tevékenység, ezek ettől mind függetlenek.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601032017-11-10 18:38:55

A világ legfeleslegesebb pénzkidobása.



Uff!


Edita Gruberova • 30252017-11-10 18:35:57

http://mimi.blog.hu/2017/11/10/japan_desszert_lucia_gruberovaval



Tudósítás Japánból, tárgyi tévedéssel. (Gruberova utolsó színpadi Luciáit 2009-ben énekelte Bécsben, tehát nem 12, hanem 8 évvel ezelőtt.) 



Hogy az Operaház kész lesz 2019. januárjára, amikorra a munkák befejezését elhalasztották, egyelőre terv, de inkább vágyálom. A magam részéről nagyobb esélyt adok annak, hogy Gruberova még akkor is képes lesz elénekelni a szerepet, mint, hogy ez az időpont betartatik.


Pitti Katalin • 7602017-11-10 10:24:26

A pártvonal megmaradt. Az akkori házaspár egyik tagjának a Fidesz, a másiknak a Jobbik. Elég messze jutottak egykori vonaluktól. De úgy látszik, vannak, akiknél a vonal marad, de párt nélkül nem tudnak létezni. -:)


Plácido Domingo • 6742017-11-09 15:29:43

Muhahahahhhhhh....


Opernglas, avagy operai távcső... • 198622017-11-08 19:55:41

Tényleg az. Vagy a művet nem ismerik, vagy Bretzet nem hallották még.


Pitti Katalin • 7492017-11-08 14:35:11

Ez igaz, de már előbb is, 77-ben már súlyos hangi bajok mutatkoztak. De ez a korábbi nagyságából nem von le semmit, fénykorabeli felvételei ezt bizonyítják. És ahogy azt anno nekrológjában is megírtam, még törött hanggal is tudott csodákat tenni.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600952017-11-08 12:49:26

Nem vagy képes felfogni, hogy 20 év tagság írott kritérium? És Rost meg Komlósi nem disszidens volt, hanem egyszerűen nem jöttek, bár jöhettek volna, mert nem állt anyagi és más érdekükben. Ez az ö döntésük és választásuk volt, anyagilag biztos jobban is jártak vele. De akkor a pakliban az is benne van, hogy nem lesznek örökös tagok. Így jártak. Mikor már nem futott úgy a szekér külföldön, persze visszajöttek, de más téma. (De azért a Kossuth-díjat megkapták, Rost pl úgy, hogy még 10 előadást se énekelt az Operában. Előbb, mint Sass, Lukács, és még előbb mint Budai, Berczelly, Misura, Barlay, Sümegi...mint arról már volt szó néhányszor itt a fórumban is.)


Pitti Katalin • 7432017-11-08 09:42:41

Kiről is van most szó?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600912017-11-07 20:30:47

Nem erről van szó! Örökös tag az lehet, aki több, mint 20 évig tagja volt a színháznak. Milyen alapon lehetne, aki nem felelt meg ennek a kritériumnak, hanem építgette a karrierjét külföldön, és az Operaház környékére néha-néha nézett vissza, vagy még annyit se? Tokody, Lukács, Kincses és hosszú ideig Miller, Polgár úgy csinálták a nemzetközi karriert, hogy az anyaszínháztól soha nem szakadtak el. Ezért nekik jogos az "örökös tagság", akik még csak állandó tagok sem voltak, hogy lehetnének örökösek? 


Pitti Katalin • 7242017-11-07 20:10:06

Hogy Pitti, B.Nagy és Sümegi miért nem csináltak nemzetközileg jelentősebb karriert, azt kicsit alaposabb megfigyelés és elemzés után elég jól meg lehet érteni. Hogy mi szerettük és szeretjük őket, az más kérdés, meg is érdemelték és érdemlik.


Pitti Katalin • 7042017-11-07 08:41:45

Molnár olyan Kalaf volt, amilyenről ma már csak álmodhatunk. Nekem akkor is nagyon tetszett, nemrég néztem újra, most még jobban tudtam értékelni. Egyébként két hete volt összesen felkészülni egy ekkkora szerepből olaszul, és csak Marton kedvéért vállalta el, ezért bizonyos mértékű idegesség teljesen érthető volt részéről.


Pitti Katalin • 7032017-11-07 08:35:27

Ezek mondjuk elég randa kijelentések... még jó, hogy Polgárral nem hozta össze a zsidó maffiát is. -:(( Amúgy nem csak Tokodyról szoktak ilyet mondani, hallottam én már hasonlókat Kincsesről és Sassról is. Ilyenkor mindig csak mosolygok: ki hitte volna, hogy az MSZMP-nek ekkora befolyása volt a világ nagy operaházaira és koncerttermeire?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600802017-11-06 13:25:37

Minőségtől függetlenül a felsoroltak nem lehetnek örökös tagok, mert ha jól emlékszem, 20 éves tagság szükséges hozzá. Amiből következik, hogy hosszú távon -- ill. nem is olyan hosszú -- nem is lesz kiből választani a társulat felszámolása miatt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600782017-11-06 10:20:23

Pontosan erről van szó! Nem volt más ötlete a tisztelt örökös tagoknak? Segítsünk? Segítek: Pitti Katalin, Szűcs Márta, Mészöly Katalin, Rozsos István, Pánczél Éva, Wiedemann Bernadett, Rácz Istán. A poszthumusz tagságról pedig annyit, hogy tetszettek volna  igyekezni, és még életükben megörvendeztetni az elhunytakat ! Korondy és Lehoczky Éva most biztos nagyon boldog a címtől...


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Jerusalem Academy of Music and Dance
"Operavizsga-Fesztivál"
MENOTTI: A médium

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Sofja Gülbadamova (zongora)
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Dimitrij Jurovszkij
DOHNÁNYI: 1. (e-moll) zongoraverseny, Op.5
RACHMANINOV: Szimfonikus táncok, Op.45

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Tosca

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Berecz Mihály (zongora)
Concerto Budapest
Vezényel: Rácz Zoltán
BERNSTEIN: Candide - nyitány
GERSHWIN: F-dúr zongoraverseny
STRAVINSKY: Gyászének - magyarországi bemutató
STRAVINSKY: Tűzmadár-szvit (1945)
19:00 : Szombathely
Bartók Terem

Csáki András (gitár)
Savaria Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Madaras Gergely
"Spanyol-est"
BIZET: Carmen 1. szvit és Habanera a 2. szvitből
RODRIGO: Concierto de Aranjuez – gitárverseny
DE FALLA: A háromszögletű kalap – szvit
RAVEL: Bolero
A mai nap
született:
1835 • Cezar Antonovics Kjui, zeneszerző († 1918)
1841 • Emmanuel Chabrier, zeneszerző († 1894)
1907 • Ferencsik János, karmester († 1984)
1943 • Lencsés Lajos oboaművész