vissza a cimoldalra
2017-10-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59895)
Kedvenc előadók (2813)
Társművészetek (1211)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3847)
Haladjunk tovább... (205)
Momus társalgó (6052)
Milyen zenét hallgatsz most? (24975)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2273)
Kedvenc művek (141)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11180)
A csapos közbeszól (94)

Erkel Színház (8359)
Bartók Béla szellemisége (213)
Élő közvetítések (6644)
Lisztről emelkedetten (849)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2364)
Franz Schmidt (2923)
Edita Gruberova (3020)
Wagner-felvételek (257)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1115)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1121)
Balett-, és Táncművészet (5406)
Lehár Ferenc (578)
Jonas Kaufmann (2132)
Pantheon (2104)
Marton Éva (718)
Operett, mint színpadi műfaj (3288)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: márta
Leírás:
Honlap:
   


márta (632 hozzászólás)
 
Élő közvetítések • 66002017-10-03 09:34:50

Láttátok tegnap a Toscát a Dóm térről? Csidálom, hogy még senki nem finnyázza Rostot a címszerepben. Én élőben is és most is szerettem. Kálmándy felvételről még jobb. És László Boldizsár is pontosan illett ebbe a rongyos Cavaradossiba. Még akkor is, ha a jelmezt és a fölfogást amúgy melléfogásnak tartom.


Erkel Színház • 82452017-09-19 16:52:28
Nem értem, Zéta miért hívja fércműnek a legújabb? Pár bekezdéssel följebb ő maga mondja, hogy össze sincs fércelve.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596962017-09-01 13:17:35
Némely énekeseknek nemcsak a hangjuk gördülékeny, de az alkatuk is.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27872017-09-01 13:16:17
"... akik a hangokért mennek operát nézni" - ez a gyönyörű szinesztézia, utána nem is érdemes folytatni a vitát.
Amúgy én egy szép, karcsú fiatal lánytól nem várom el, hogy Aida-hangja legyen.
Viszont egy Aidahangú énekesnőtől elvársom, hogy minél karcsúbb, szebb próbáljon lenni!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27562017-08-30 17:01:56
Amúgy állítólag a nem éppen szilfid Haselbeck Olga szívesen elénekelte volna a Fideliót, amely ugye, nadrágszerep. De az a szintén asszonyos Báthy Anna szerepe volt. Haselbeck így reklamált az akkori vezetőnél: "Igazgató úr rám miért nem tetszik kiosztani a Fideliót? nekem is van olyan fiús alkatom, mint Báthy Annának?"
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27552017-08-30 16:56:27
A test karban tartására ma már sokféle eszköz van. És az opera nem csak a szép, nagy hangok műfaja. Én azt szeretem benne, hogy igazi drámai műfaj. Drámát énekelnek és játszanak el nekünk. Ha a testalkat és a szerep között nagy a távolság, a dráma hiteltelenné válik, az operaszínházakat meg be kell csukni.
Nézzétek meg a mai kor nagy sztárjait! Netrebko, Garanca, di Donato vagy Miklósa Erika és Rost Andrea karrierjében jelentős szerepet játszott, hogy csinos nők.
Kaufmannak, Curának sőt Domingónak, Simándynak vagy Corellinek is nem keveset hozott a konyhára.
ha van két hasonló képességű énekes ti nem azt választanátok a szerepre, aki alkatilag közelebb áll hozzá?
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27292017-08-28 10:46:18
Majd nemsokára szinkronizálják a szépeket.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 27272017-08-28 10:16:03
Én is láttam Suart Niellt a pesti Aidában. Mást nem is láttam, mert mindenkit kitakart. Jól szól a hangja, de a ruhásszekrény alkatú operaénekesek ideje lejárt.Miattuk is röhögik ki olyan sokszor a műfajt.
Nem tudjuk, miért nem énekel együtt Netrebko és Kaufmann. Viszont nagyon kevés olyan operaénekes van ma a piacon, akinek a neve a rajongótáboron kívül is ismert, s akik a nagy színházakat is biztosan megtöltik. Lehet, hogy az igazgatók szerint egy produkcióba egy is elég. És lehet, hogy borzasztóan drágák.
Egyben azonban biztos vagyok. Anna még költőibb Aidát énekelne Jonas mellett. És Jonas még erőteljesebb Radames volna, ha Anna simul hozzá, és zümmög a fülébe. remélem, erre egyszer majd ők is rájönnek.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 26532017-08-16 12:17:25
Netrebko isteni Aida! Még jobb, mint gondoltam. De Semenchuk is nagyszerű! Elérhető a Yt-on.

https://www.youtube.com/watch?v=a9AR2ytswc0
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37072017-07-03 15:13:21
A rendező védelmében csak annyit, hogy bizonyára neki is volt része a jó alakítások kidolgozásában. Rost megrendítő Tosca! Kálmándy és László régóta énekli a szerepeiket. Úgy tűnt, mintha Rost is begyakorlott címszereplő lenne, nem debütáns.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64012017-07-03 15:01:18
Hűha!
Nem irigylem szegény László Boldizsárt!
Én ugyan nem hallottam Gruberovával, de nem emlékszem,hogy a momus története során -ppp- és terlamund valamiben teljesen egyetértettek volna...
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 36012017-06-01 11:58:42
Ennek a 3 Puritánoknak hosszú távú, erős hatása lesz a magyar operajátszásra.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 35932017-05-25 08:22:36
Demuro nagyon hosszú frázisokat énekel egy levegőre. Kitűnő technikájának egyik bizonyítéka, hogy miután lejön egy D-ről, még vagy fél percig énekel ugyanazzal a levegővel.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23922017-05-08 10:37:00
Ernani még soha nem volt Szegeden, Pesten is jó régen. Pedig kitűnő darab.
Kolonits Klára • 9192017-05-08 10:35:47
http://klarakolonits.com/hu/szinpadi-anyak-napjara/

Disznóság, hogy Kolonits nem csak istenien énekel, de remekül ír is! :)
Amúgy aki hallgatja, annak nyilvánvaló, hogy ilyen mélyen éli meg a szerepeit.
Erkel Színház • 78572017-05-08 09:36:32
Nagyszerű előadás volt. De sajnos, mióta megismerkedtem az eredeti változattal, annak a híve lettem.Az különösen Galgóczy rendezésében sokkal világosabb a történet, szívbe markolóbb az egész.
Erkel Színház • 77352017-04-12 13:09:18
Amúgy meg ma egészen pontosan lehet tudni, milyen a világszínvonal. Bárkit meg lehet hallgatni a neten, aki számít azt többféle előadásban is.
Azokkal értek egyet, akik Kelemen Luna-éneklését ide sorolják.
Erkel Színház • 77342017-04-12 13:07:12
Miksch Adrienn Szegeden többek között Maddalenát énekelt a Chenier-ben és a Francensa da Rimini címszerepét. Elég jól! Úgyhogy én érdeklődéssel vártam Ladyként. Pécsett nem őt hallottam, az Erkelbe nem tudtam elmenni.
Megjegyzem a Ladyt az ősbemutatón ugyanaz az énekesnő énekelte, aki Gildát.
Nadia Cerchez kitűnő Leonóra! Majdnem olyan jó, mint amilyen fantasztikus Lady Macbeth. Engem mindig lenyűgöz. Amikor megszólal, nyomban egy lélek mélyébe láthatunk bele. Rendkívül ritka adottság!
Erkel Színház • 77222017-04-11 12:28:42
Nem hiszem, hogy Leonóra tele lenne aggályokkal! Egy percnyi habozás nélkül fölajánlja magát Lunának. Aggályoskodása nincs is beleírva a duettbe, egy hangot sem énekel róla. Viszont (a méreg bevétele után) boldog cabalettában dalolja el nekünk az örömét.
Tosca az hosszan gyötrődik a megoldáson! Igaz neki a füle hallatára megkínozzák a szerelmesét és Scarpia meg is akarta erőszakolni.
Amúgy érdekes s párhuzam, egyszer érdemes lesz végigelemezni.
Erkel Színház • 77212017-04-11 12:19:56
Az előző Macbeth-recenziót olvasva egyértelmű, hogy ugyanaz a produkció másik főszereplőkkel - egy teljesen másik előadás!
Erkel Színház • 77092017-04-10 17:59:27
Tegye föl a kezét, aki hallotta már ezeket a cabalettákat meg a Strettát variációkkal! Én izgalmasnak találtam most így hallgatni.
Erkel Színház • 77062017-04-10 13:59:23
Érdekes diskurzus bontakozik ki Trubadúrügyben.
Én csak egy szálát szeretném továbbszőni. Többen úgy gondolják, hogy néhány rendezői megoldás komikus, vagy iskolás. Legtöbbször Manrico súgólyukból való fölbukkanását citálják ide. Kothner álláspontja mellé hadd másoljam ide kedvenc fórumozóm, Lámpaoltogató sorait a bemutató időszakából: "Nekem ez a különös megoldás volt az est fénypontja. Először hittem el, hogy a halottnak hitt Manrico megjelenése – éppen a sírból való kikecmergés no meg a zombis külső mián – valódi rémületet kelt a babonás lelkekben, s ez a rémület az oka, hogy a Manrico-hívek felbukkanásáig nem mernek hozzányúlni."
A trubadúr nagyon különös mű, világának teljességét csak szélsőséges megoldásokkal lehet megjeleníteni. Amelyeket - elismerem - sokak idegenkedve fogadnak.
Vegyünk egy másik példát! Többen gusztustalannak találják, hogy Luna katonái egy leölt disznót hoznak be a színre. Pedig a szituáció teljesen valódi: az ostromló sereg valószínűleg a környékbeli parasztoktól rekvirálta, hogy legyen mit enni. Luna kiveszi a szívét, s a vérét Azucenára fröcsköli: valódi barbár cselekedet, tiszta sötét középkor! Még babonaságot is könnyű belelátni: így akarja megbecsteleníteni az ős-ellenséget. A trubadúr hősei ilyen állatok! Habozás és a legkisebb lelkifurdalás nélkül ölnek, tocsognak a vérben, gondolkodás nélkül, ösztönből cselekszenek. Manrico se mérlegelés alapján, hanem egy sugallat miatt nem öli meg Lunát! Leonóra minden aggály nélkül fölajánlja magát Lunának Manrico életéért cserébe. Amikor pedig a végén a gróf rádöbben tévedésére, nem a homlokára csap, hanem habozás nélkül leszúrja leghűségesebb katonáját.
Na ezek a vérnősző állatok éneklik azokat a csodálatos, hosszú kicirkalmazott áriákat, a cabaletták ismétlésekor külön ékítményekkel próbálják elmagyarázni nekünk, milyen kifinomult gazdag érzésekkel van tele a lelkük.
Erkel Színház • 76882017-04-07 17:23:09
Részlet az Erkel-beli Trubadúrból.
Erkel Színház • 76872017-04-07 16:56:28
https://www.youtube.com/watch?v=b-noQ5tCedE&feature=youtu.be
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23852017-03-31 11:27:22
Igazad van, mondjuk úgy,kíváncsi vagyok, másokra is úgy hat-e az előadás, mint énrám.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23832017-03-30 08:32:39
Nehezen tartom vissza magamat, hogy ne írjak hosszan, részletesen lelkendezve a tegnapi Trubadúrról. De meghagyom a pesti fórumozóknak. Aki még nem vett jegyet,m az igyekezzen.
Aki lemarad, az magára vessen.
Erkel Színház • 76462017-03-27 15:43:48
Én 18-án egy jó Kiss B.-t és Miklósát fogtam ki. A tenor hallhatóan túl a fénykorán, de semmi komoly baj nem volt. Valószinűleg az is a kor jele, hogy változó színvonalra képes.
Pál Tamás, karmester • 2242017-03-20 15:40:41
Ha éppen ráér, akkor blogot is szokott írni, de, a momus-re.
Pál Tamás, karmester • 2222017-03-20 10:38:06
Interjú Pál Tamással a Szeged TV Körút című műsorában.

http://vtvszeged.hu/s_!musorok/i_korut_18/t_K%C3%B6r%C3%BAt/index.html
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23742017-03-20 10:36:51
Búbánatnak igaza van.
Viszont a 14-diki előadáson forgatott a Szeged TV, Kolonits összes jelenetet rögzítette, és majdnem mindent László Boldizsárral is profi minőségben.
Ebben a műsorban le is adott két részletet, a Pál Tamás interjúban és a legvégén a Hazám,hazámat.
http://vtvszeged.hu/s_!musorok/i_korut_18/t_K%C3%B6r%C3%BAt/index.html
A felvétel további sorsa még kérdéses.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23712017-03-19 13:40:49
A március 16-diki előadás teljes fölvétel.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23702017-03-19 13:40:15
A múlt heti két kolonitsos Bánkról eddig - ha jól számolom - 5 kalóz videofelvétel került föl a YT-ra, gyönge minőségű képpel. Nem számítva, hogy Szeged TV "hivatalosan" is fölvett részleteket.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23672017-03-15 15:02:07
Jelezzük a vezetőség felé. Talán jövőre tervezik a Primaverára.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23642017-03-15 14:18:38
Vagy: a szegedi produkciót egyszerűen el kell vinni Pestre is.
Pál Tamás, karmester • 2142017-03-10 09:22:55
Pál Tamás márciusban ismét föllép az Erkel Színházban. Márciusban háromszor vezényli a Hunyadi Lászlót. Közte "pihenésképpen" Szegeden a Bánk bánt dirigálja. Érdekesség, hogy Szilágyi Erzsébetet és Melindát Kolonits Klára énekli, Gara nádort és Tiborcot pedig Kelemen Zoltán.
A nap képe • 18992017-03-09 17:11:24
Jó, jó, hogy ágayy, Melis és Simándy. De ki volt a gyerek?
Kolonits Klára • 9132017-03-03 17:01:31
A Szegedi Nemzeti Színház jegyeket értékesít a Café Momus olvasói részére a március 14-i, 19 órakor kezdődő Bánk bán előadására. Megfelelő számú érdeklődés esetén különbuszt indítana Budapestről (16 órai indulással, az előadás utáni visszaindulással).
Jegyár: 2500,- Ft/fő (a földszintre szól)
Az autóbusz költsége az előzetes jelentkezés függvényében később kerül megállapításra.
Jelentkezés 2017. március 6-ig a bankbanszeged@gmail.com email címen.
Az előadás tervezett szereposztása:
II. Endre – Altorjay Tamás
Gertrudis – Laczák Boglárka
Ottó – Balczó Péter
Bánk bán – László Boldizsár
Melinda – Kolonits Klára
Petur – Réti Attila
Biberach – Cseh Antal
Tiborc – Kelemen Zoltán
a Szegedi Nemzeti Színház Ének- és Zenekara
vez. Pál Tamás
rendező: Galgóczy Judit
A produkció Erkel Ferenc operájának eredeti változata, Egressy Béni szövegével.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23552017-02-13 14:12:03
Márciusban újra lesz Bánk bán Két előadáson, úgy tűnik 14-én és 16-án Melinda KOLONITS KLÁRA lesz.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 583422017-02-13 10:35:34
A müncheni Forza nagyszerű! Ebben párbajképes vagyok! Bár Harterost azért tudnám "fokozni". Nagyszerűen mutatja, hogy az opera képtelen, szimbolikus műfaj. És így sokkal egyetemesebb, mint konzervatív nézői vélik.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 583412017-02-13 10:35:29
A müncheni Forza nagyszerű! Ebben párbajképes vagyok! Bár Harterost azért tudnám "fokozni". Nagyszerűen mutatja, hogy az opera képtelen, szimbolikus műfaj. És így sokkal egyetemesebb, mint konzervatív nézői vélik.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 583292017-02-11 20:07:41
Nagyon jó Cheniér kerekedett pénteken. Pedig csak jó közepes előadásnak indult. Az első két felvonás nem ragadott magával. Aztán a III.-tól fölvillanyzó lett. Agache nagy hangon szólaltatta meg egy nagy lélek kudarcát. Chanevet először hallottam, és fényesen, szenvedélyesen énekelt, mindvégig biztos, csengő magasságokkal. Rálik hangja ugyan németes, de most mind Agachéval, mind Chanevvel nagyszerű párost alkotott. Ezúttal Steinberg is meggyőzött.
A régi rendezés nem nagy csoda, de hát ebben az operában ha van 3 jó énekes, akkor nem lehet nagy baj. Az utolsó felvonásra Fokanov mondta: "Ez börtön? csupa luk!"
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 579942017-01-01 14:43:34
Én láttam Don Carlost, ahol Miller Lajost a Fülö-Posa-duett után kellett lecserélni, Talán Fülöp Márton folytatta. Szegeden egy régi Macbethben Németh József jelentett beteget az első felvonás után, Andrejcsik István folytatta helyette. Amikor B. Nagy egyszerre készült beállni a Parasztbecsület-Bajazzókban, betegségek miatt Tosca lett belőle Sass Sylviával. Nem bántuk. Sass olaszul énekelt, de a Vissi d"artét magyarul ismételte meg. B. Nagy viszont a Levéláriát magyarul.
Kolonits Klára • 8742016-12-29 11:02:25
T. Fórumtársak!
Az a véleményem, ne mi tanítsuk Kolonits Klárát énekelni!
Az hogy ma így szól a hangja két dolgot bizonyít. 1. Megvan a magához való esze és tud vigyázni a hangszerére.
2. Ha egy kicsit eszetlen dolgokra vállalkozik, az csak használ neki!
Teljesen kiegyensúlyozott, szabályos emberből ritkán lesz igazán nagy művész.
Simándy József - az örök tenor • 4112016-12-21 11:00:00
Jaj, nagyszerű! Mindig is szerettem. Egyik énekes jobb, mint a másik.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23522016-12-21 10:53:34
Láttam Pesten a Luciát Kolonitssal. Ezt Lámpaoltogatónak is látnia kellene! Kíváncsi lennék a véleményére!
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23512016-12-19 17:32:11
Gyüdi Sándor válasza a Szegedi Operabarátok Egyesületének:

Igen Tisztelt Operabarátok!

A Délmagyarország 2016. december 17-i számában megjelent: szegedi operarajongók kifogásolták, hogy mostanában kevés az operaelőadás a színházban. Mivel az Operabarátok Egyesületének legutóbbi összejövetelén is felmerült a kérdés, és ott – az ünnepi alkalomra való tekintettel – nem tartottam volna szerencsésnek a problémával részletesen foglalkozni, megpróbáltam összefoglalni az ezzel kapcsolatos gondolataimat azzal a szándékkal, hogy Elnökasszonyt megkérem, körlevél formájában juttassa el a tagságnak.

Egyébként feltételezem, hogy a Délmagyarországot a problémával nem az egyesület tagjai keresték meg, hiszen Önöknek – tekintettel arra, hogy másfél évtizede az Operabarátok szinte minden rendezvényén jelen vagyok, szinte valamennyiüket személyesen ismerem – a problémáról való eszmecserére megvan a közvetlen lehetőségük, nem szükséges az újságon keresztül, anonim olvasóként hozzám fordulni. Ha a szegedi operajátszást érintő bármely kérdésben az egyesület tagjai nem a személyes utat választják, akkor felesleges a rendezvényekre elmennem.

Mindenesetre az olvasói jelzés nyomán elhatároztam magam arra, hogy az opera iránt legelkötelezettebb szegediek – az egyesület tagsága – számára az újságban megjelenteknél részletesebben megvilágítsam a problémát. A mellékletben statisztikailag összehasonlítom az elmúlt évad és a jelenlegi évad operai játszási adatait. Lényege: az előző évadban 4 új operaprodukciót láthatott a szegedi közönség, továbbjátszás nem volt – ebben az évadban 5 új produkció és 2 továbbjátszás (összesen tehát 7 különböző opera) előadási kerülnek színre Szegeden. Az egyéb paraméterek – összes előadásszám, budapesti előadások, gálaműsorok, könnyűműfajú zenés darabok, külföldi megjelenés – terén az adatok a tavalyival megegyezők, vagy annál kedvezőbbek. Egyetlen téren nem tudunk előrelépni: kétségtelenül nem tudjuk biztosítani az operajátszás időbeli egyenletességét. Ennek okairól szól a mellékelt összefoglalóm második része.

Nagyon örülök minden olyan kritikának – beleértve az olvasói levelet is –, melyben keveslik az operaelőadások számát. Muzsikusként, operakarmesterként kifejezetten jól jön nekem, színidirektorként hivatkozási alapot teremt, hogy van ilyen szegedi néző/olvasó, mert – valljuk be – a szegediek 90 %-a, beleértve a színházba időnként betévedőket, inkább azt kérdezné: minek ennyi opera?

Kedves Operabarátok! Ugye senki nem gondolja Önök közül azt, hogy nem törekszem a műfaj szegedi pozícióit megőrizni, minél több produkciót, minél több előadást létrehozni, minél magasabb színvonalon. Ugyanakkor nagyon súlyosak a korlátaink. Szeretném, ha az elkötelezettek beavatottak is lennének, ezért ebben a körben a legteljesebb őszinteséggel tárom fel az összefüggéseket a mellékelt összefoglalóban. Kérem, olvassák figyelemmel, a színháznak és az egyesületnek a szegedi operajátszás iránti közös felelősségének tudatában.

Minden kedves szegedi Operabarátnak társulatom tagjaival együtt áldott ünnepeket, békés, boldog új esztendőt – benne sok szép operai élményt – kívánok:

Gyüdi Sándor
Erkel Színház • 70992016-12-11 19:28:24
Az Otellóban nagyszerűen lehet értékelni a fellengzősen modern reedezői ürességet.
Erkel Színház • 70472016-12-05 09:13:47
Mindig képes meglepni, hogy magukat operaszeretőnek tartó nézők milyen mennyire érzéketlenek a műfaj valódi problémai iránt, is milyen mértékben foglyai a múltnak és saját előítéleteiknek.
Kolonits Klára • 8322016-11-26 13:00:59
Még hogy Lucia őrült volna? Hiszen ő az egyetlen épeszű ebben a tébolydában!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 576702016-11-20 17:33:14
Van a MET-ből egy élő Ernani-felvételem 1971-ből. Az elején egy pasas beszél, nyilván Rudolf Bing, az igazgató. Bejelenti, hogy Placido Domingo sajnos nem érzi jól magát, ezért a mai előadást lemondta. (Nagy zúgás, méltatlankodás.)
Ezért folytatja Bing, Ernani szerepét Franco Corelli fogja énekelni. (Hatalmas taps, éljenzés).
A dolog azért érdeke,s mert Doningo MET-es karrierje úgy indult,hogy Corelli helyett kellett beugrania az Adriana Lecouvreurbe. Nem tudtam, hogy a fordítottja is megtörtént.
Simándy József - az örök tenor • 4022016-11-17 14:34:31
A Don Carlos egyik kedvenc Simándy-szerepem. Karcsún és elegánsan énekel, gyönyörű, kifejező pianókkal, benne van az egzaltáltság és az életidegenség.
Erkel Ferenc • 10042016-11-08 16:18:46
A nemcsak az ének-, hanem az IPad kezelési technikája is elég jó.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23452016-11-05 14:44:36
Azért hosszabb beszélgetést érdemelne, mi a különbség a két változat között. Nádasdyék átdolgozása szerintem is nagyon szerencsés.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23432016-11-05 14:32:45
Nádasdyék átdolgozásában milyen dramaturgiai hibákat látsz?
Requiem • 3672016-11-03 11:08:42
Ma este Mozart Requiem a Szegedi Nemzeti Színházban.
Szegedi Sizmfonikus Zenekar
Vaszy Kórus, karigazgató: Gyüdi Sándor
vez. Pál Tamás

Somogyvári Tímea Zita
Kálnay Zsófia
Hanczár György
Kiss András

+ Esz-dúr szimfónia
Ilosfalvy Róbert • 6952016-11-03 10:00:12
Egyszer a Rádióban azt mondta Meixner Mihálynak: "amikor A végzet hatalmában énekeltem és Carlos Kleiber vezényelt". Fölvillanyyozva kerestem, de nem találtam nyomát, hogy Kleiber Végzetet vezényelt volna.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23402016-11-03 09:53:36
Igen, Nádasdyék átdolgozása sok szempontból igen szerencsés és színvonalas. De azért érdemes szembenézni az eredeti alkotással is.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23382016-11-03 09:14:01
Azért szédelgett be Gertrud, mert így írták meg Erkelék.(Ja, és mert megitta az altatót.) Nem Bánk megy felelősségre vonni őt, hanem összetalálkoznak a palotában.
A nagy duett utáni királyi bevonulás meg a kétrészes ária nekem se tetszik itt, nem túl hatásos felvonásvég.
És az is suta, hogy Petúr elénekli a bordalt, majd csak statisztál. De hát Erkel 4 jelentős baritonszerepet írt a Bánkba, neki ennyi jutott.
Én egyébként az énekeseket jónak vagy nagyon jónak találtam. Különösen izgalmas, hogy nem fajsúlyos és súlyos öregecskedő nénik-bácsik áriáznak teli torokból, hanem egy fiatal társaság énekli a maga igazságát. Gondoljuk meg: egy 25 év körüli Melindát és egy 30 körüli Gertúdot darál be a történelem.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23332016-11-02 09:19:19
Én már nagyon várok egy jó közönséget, amelyiknek megismételteti a Hazám, hazámat.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23292016-11-01 15:01:31
Lehet, hogy én pénteken egy másik előadást láttam? Nekem mindegyik énekes tetszett, persze nem egyformán. Turpinszky pályája elején tarat, ezt ne feledjük el.És a generációban kevés ilyen tartalmas tenorhang van. Lehet, hogy Hanczár gikszerezett egy magas hangon, de amikor én hallottam, ariozójában mindig biztos tartott magas d-t énekelt.
Ám ne feledjük, hogy ez nem a Nádasdyék által átigazított változat, s az eredetiben kicsit más a szólamok igénye és kissé eltér a figurák karaktere is.
Kolonits Klára • 7972016-10-23 13:12:08
Kedves István! Akkor most már csak a Luisa Millert és az Attilát intézed el, jogos az is.
Kolonits Klára • 7912016-10-21 18:42:00
Szinte irigyeltem -ppp-t ezen az estén, hisz két kedvenc énekese lépett föl együtt. De aztán magamra is elkezdtem irigykedni, hogy ott lehettem.
Kolonits valóban meglelte igazi szerepkörét - ám ugyanakkor megmutatja, hogy ez a szerepkör nem olyan szűk!
Agachét többször hallottam már, mindig tetszett vagy nagyon tetszett, de ezen az estén úgy szólt a hangja, mintha 40 éves volna. Az Eri tu kedvenc Verdi baritonáriám. Még soha senki nem mutatta meg ilyen határozottan, hogy a szám első része voltaképpen a stretta (ezt dacosan, mérgesen, gyorsan énekelte), a második pedig a cavatina.
A másik kedvencem a Trionfai!, amelyben olyan elsöprően szólalt meg a fiatal, ambíciózus gátlástalan asszony. Egy Éj királynőbe ojtott Delila
Kolonits Klára • 7662016-10-18 09:47:00
Szabó Máté tehetséges rendező, de a jégpályás Álarcosbált speciel Béres Attila rendezte. Aki szintén tehetséges ember.
Kolonits Klára • 7512016-10-17 10:26:22
Elfelejtettem számolni Kolonits ruháid, de legalább 3x öltözött. Az utolsó mélykék bársony volt a legszebb. A két fiú egyszer sem öltözött át, de ők is mesésen énekeltek. Tomboló siker volt, a közönség el volt nyűgözve.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 572402016-10-15 18:58:54
Véletlenül és is láttam azt a Traviatát, ami -PPP-t annyira kiábrándította. És szinte semmiben nem érek egyet vele. Talán csak abban, hogy Pasztircsák Polinának nem igazán való Violetta. Legalábbis az első felvonásban. Utána egyre javul,a végén pedig igazán költői. Saját szerepkörében valóban jobb, de nem hallottam, hogy csökkent volna hangjának volumene. Semmi baj, csak más szerep jobban illik a hangjához. lenyűgöző tehetség, meg kell adni neki a jogot a tévedésre. Balczó szerintem nem nazális, én inkább azt érzem problematikusnak, hogy túlzottan széles szájtartással énekel, nem a legjobb pozícióban szól tenorja. A II. felvonás Strettájában egyébként mindig biztos magas C-t énekel.Amúgy teljesen papírforma ellenes, milyen jól énekli az áriát, és a II. felvonás nagy sértési jelenetét. Viszont kár, hogy a Bordalban semmi tűz nincs benne, az utolsó felvonás duettje (Parigi o cara)pedig szintén híján van a töltésnek. (Alvaróját is élőben hallottam Szombathelyen, önmagát múlta felül,pompásan szült a hangja, úgy, ahogy mindig kellene.) Lehetéppen Kelemen miatt aggódni, hogy Germont mellett Tiborcot énekel, ám a -ppp- által nagyszerűnek talált Forddal egyidőben Szegeden az ős-Macbethet énekelte 4 áriával, mindkettőt nagyszerűen, pedig egyik sem a Boci, boci tarka. Ha abban nem vérzett el, én most sem temetném. Ő az egyik legjobb technikájú, légteherbíróbb énekesünk, és hát Tiborc azért nem a legnyírósabb bariton-feladat.
Simándy József - az örök tenor • 3782016-10-12 19:52:29
Végighallgattam az Álarcost. Déry Gabriella jó, mint mindig. Komlóssy egy kicsit kevésbé jó. A kopás első jelei. Simándy az első két felvonásban szépen énekel, de semmi extra. A kacagókvintett a legjobb.
Melis viszont kitűnő!(Még jobb, mint számítottam.) Drámai, pontos, erős.
Nagy áriája olyan remekül sikerül,hogy csaknem ismételni kell.
Na, erre Simándy is fölszívja magát és olyan gyönyörűséges utolsó áriát énekel, hogy teljesen levesz a lábamról!
Ferencsik csak elvártan jó, semmi extra.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23252016-10-12 18:19:15
Én is aggódtam Kálnayért. De mióta hallottam a szerepben sokkal kevésbé aggódom érte. A saját hangján, erőltetés nélkül énekel.
Ja, és istenien! (Amúgy kora a FB-ján nyilvános.)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23222016-10-11 11:54:15
Amúgy Kálnay Zsófi a minap volt 30 éves.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23212016-10-11 11:54:08
Amúgy Kálnay Zsófi a minap volt 30 éves.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23162016-10-08 10:35:30
Van olyan operabarát, aki ELJÖN Szegedre Bánk bánt nézni? 50 km már érvényes.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 62642016-10-03 09:29:56
Igen, igen, fontosak ezek a különbségek. Épp az az érdekes, mi a közös, és a mi a különbség köztük.
Netrebkót erősen megkülönbözteti Tebalditól, hogy ő nem él saját szépsége és tökéletessége bűvöletében, ennek megfelelően bátran énekelt vígoperákat.
Nehezen tudom elképzelni, hogy Renata a pódiumon lazán lerúgja a cipőjét. :)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 62632016-10-03 09:08:54
Igen olyasmi, csak súlyosabb.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 23032016-10-01 10:01:12
A koncert fő célja a Verismo-lemez népszerűsítése. Miért venné meg valaki, ha élőben is meghallgathatta volna Toscát, Giocondát, netán Turandotot? Nem fogja őket elpufogtatni egy koncerten!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 23022016-10-01 10:01:08
A koncert fő célja a Verismo-lemez népszerűsítése. Miért venné meg valaki, ha élőben is meghallgathatta volna Toscát, Giocondát, netán Turandotot? Nem fogja őket elpufogtatni egy koncerten!
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 22602016-09-30 12:47:01
Gondolom, azért mondta le Margitit, mert nem tetszik neki a szerep.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 22532016-09-30 09:06:03
Netrebko soha nem volt lírai szoprán.
Jonas Kaufmann • 16002016-09-23 11:37:50
Na jó, jó, de ki helyettesíti Fekete Attilát?
Kedvenc előadók • 27532016-09-23 11:35:51
Carreras a Stabat materben is elragadó! Nagy kedvencem!
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23032016-09-13 12:50:31
Látta valaki a Simándy emlékkoncertet?
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23022016-09-13 12:50:28
Látta valaki a Simándy emlékkoncertet?
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23012016-09-13 12:50:24
Látta valaki a Simándy emlékkoncertet?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 62472016-09-13 09:44:39
Sok olyan jó énekesünk van, akik "vidéken" működtek, és alig van felvételük, vagy egyáltalán nincs.
Udvardy Tibor • 1102016-09-07 16:15:22
Szecsődy nagyszerű, Svéd pedig fenomenális volt.
Simándy József - az örök tenor • 3092016-09-07 16:13:38
ó portréfilm volt az RTL-en.
http://rtl.hu/rtlklub/21szazad/simandy-jozsef-autoszerelobol-lett-operaenekes
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23002016-09-06 15:20:28
Szeptember 10-én este 7-kor a Szegedi Nemzeti Színházban Simándy emlékkoncert. Előtte fél 7-kor az előcsarnokban emlékkiállítás megnyitó.
Délután 4-kor pedig a Városházán emlékülés.
A koncert programját pontosan nem tudom, de László Boldizsár Celeste Aidát fog énekelni.
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 21732016-09-06 15:00:45
Eyvazov a felvételei alapján nem olyan rossz tenor. Nem Netrebkóhoz kell viszonyítani.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 22982016-08-31 08:57:14
Én ettől érdekesebb verziókat hallottam.
A MET felvételei • 1112016-07-06 17:50:08
Hát én nagyjából végighallgattam őket... Nem sok örömem volt bennük. Alig hallottam lélekkel teli hangot. Humoruk is kevés. Semmi sziporka. Megbízható unalom. Sean Plumbnak szép színű baritonja van, ő tetszett leginkább, kicsit Preyre emlékezett.
Mi újság a debreceni Csokonai Színházban? • 712016-06-21 09:26:39
De ki lesz Palló Imre?
Bánk bán • 28292016-06-21 09:25:13
Szegeden tenor-változat lesz, de valószínűleg njem a Nádasdy-féle átdolgozás. Kérdés, melyik lesz Budapesten és Debrecenben?
Jonas Kaufmann • 14002016-06-08 18:14:02
Lehet, hogy Kaufmann az a típusú művész, aki nem annyira közel akar kerülni a publikumhoz, inkább magára hangolja és magával ragadja azt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 566542016-06-02 14:45:10
Helyreigazítás: Macduffot László Boldizsár fogja táncolni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 566452016-06-01 09:15:52
Sajnálom, hogy nem hallottam a Bellinit. remélem, fölvették.
Ezekkel a művekkel kapcsolatban telitalálat Heiner Lajos mondata: gyönyörű zene, és az a jó, hogy bármilyen sorrendben föl lehet tenni a lemezeket.
Ppp-nek igazat adok, hogy Verdi tollára való történet. Valaki azt írta,, ha viszont megkomponálja, alighanem több figyelmet kapott volna a két család konfliktusa, mint a szerelmesek.
Amúgy a Bellini darab címe erre utal, de - amennyire ismerem - egyáltalán nem erről szól.
Rab Gyula Szegeden járt egyetemre, hallottam pár éve. Tehetséges fiú, de én se értettem, miért rá osztották Pavarotti szerepét.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 31952016-05-28 19:16:48
Azért nem eszik olyan forrón az üveget!
Tényleg rengetegen nézik Paul Pottsot. Többször többen, mint pl. Pavarottit vagy Corellit. De ettől csak az amatőrök háborognak.
Kormányosként még jó is lehet. Karakterszerep. Az tényleg gagyiság, hogy a többieket alig említik mellette.
Pl. a darab címe nem A kormányos, hanem A bolygó hollandi. Már nem Gábor Géza lesz Daland, hanem Rácz István.
José Cura • 5352016-05-28 19:03:32
De egyedül a Bosszúkettős túl gyors! 1997-en nem én léptem túl, hanem Cura. Amit nem reméltem már!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 62132016-05-28 18:17:04
Állítólag Udvardy Tiborral jóban volt.Együtt jártak lóversenyre.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 62102016-05-28 13:54:50
Mostanában bukkantam rá, hogy a 30-as években Pesten rendszeresen énekelte Malatestát, Gara nádort, és a Gioconda Barnabáját. Londonban Rigolettóban és A végzet hatalmában lépett föl. Érdekesség, hogy több szerepét 3 nyelven kellett megtanulnia: magyarul, majd németül, végül olaszul.
A Szegedi Szabadtéri Játékokon a 60-as évek elején Amonasrót énekelte. Állítólag az egyik jelen lévő hölgyhöz gyöngéd szálak fűzték. A tenor késett, ezért Svéd a próbán beénekelte Radames szólamát tenor fekvésben, az összes B-vel. Aztán a premieren az illető hölgy már nem volt jelen, Svéd dobta az előadást, szinte markírozott. Ezen Vaszy úgy megsértődött, hogy soha többet nem hívta, pedig néha üzent, hogy szívesen énekelne például Garát.
A MET-ben is többször találkozott Székely Mihállyal, pl. a Boccanegrában, akivel sehogyse szívelték egymást.
José Cura • 5322016-05-27 17:00:30
https://www.youtube.com/watch?v=sdfAq-14jG0&t=3943s

Hát, nekem is voltak fenntartásaim Curával, különösen az utóbbi időben, de ez az idei Otellója szenzációs! Bárki bármit mondjon. Thielemann fantasztikusan vezeti az előadást, Alvarez nagyszerű hangú Jago, és jók a többiek is. Őszintén szólva nem reméltem, hogy Cura még képes ilyen elmélyült, Otellót énekelni, ilyen jó hangi formában.
Bravo!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 62072016-05-23 09:41:16
A Gianni Schicchiben együtt énekelt leghíresebbé váló tanítványával, Rost Andreával. Az egyik ilyen előadást láttam annak idején.
Pál Tamás, karmester • 2102016-05-20 19:13:57
Ma, Szeged napján Pro Urbe díjat kapott Pál Tamás.
Evviva! Evviva!

A Szegedi Szimfonikusok A trubadúr részleteit játszották (Most nem ő vezényelt). A Stretta, a Katonakórus vagy a Leonora-ária szövegszerűen, drámai funkcióját tekintve egyáltalán nem illett az ünnepléshez. Hangulatilag azonban tökéletesen megfelelt!
Ahogy az ünnepelt szokta mondani: "A zene csapodár természetű. Bármilyen tartalom mellé oda tud szegődni."
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Bartók Béla Emlékház

Előadás diákoknak Kodály Zoltán halálának 50. és Lajtha László születésének 125. évfordulója alkalmából
Bartók, Kodály és Lajtha zenekari művei
Előadó: Solymosi Tari Emőke (PhD), zenetörténész, az MMA rendes tagja, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem adjunktusa

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

"Liszt Ferenc születésnapi hangverseny"
A Liszt Társaság rendezvénye

18:00 : Budapest
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Zenei Gyűjteménye

"Thurzó Zoltán interaktív zongoraestje"
Invocation (Invokáció)
Ave Maria (Üdvöz légy, Mária)
Bénédiction de Dieu dans la solitude (Isten dícsőitése a magányban)
Pensée des morts (Emlékezés a holtakra)
Pater noster (Miatyánk)
Hymne de l’enfant à son réveil (Az ébredő gyermek himnusza)
Funérailles (Temetés)
Miserere, d’après Palestrina (Miserere, Palestrina nyomán)
Cím nélkül: Andante lagrimoso
Cantique d’amour (Szerelmi himnusz)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti terem

Moment’s Notice Trio:
ifj. Kurtág György (elektronikus hangszerek), Lukács Miklós (cimbalom), Gőz László (harsona, basszustrombita, kagylók)
"Jazz Itt!"

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Ház

"A zene ölelésében"
A Transilvanum Alapítvány jótékonysági koncertje

19:00 : Budapest
Aranytíz Kultúrház

"Történelmi táncklub - tanít a Mare Temporis"
Válogatás a 17-19. századi báltermek népszerű társastáncaiból

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Harmonia Caelestis Barokk Zenekar:
Bertalan Andrea, Belovári Beatrix (barokk fuvola), Tóth-Vajna Zsombor, Tóth-Vajna Gergely (csembaló)
JOHANN PHILIPP KIRNBERGER: G-dúr fuvolaszonáta
CARL PHILIPP EMMANUEL BACH: e-moll fuvolaszonáta, Wq. 124, H.
WILHELM FRIEDEMANN BACH: D-dúr trió 2 fuvolára és basso continuora F. 48.
JOHANN CHRISTIAN BACH: F-dúr szonáta 4 kézre, Op. 18, No. 6
JOHANN SEBASTIAN BACH: G-dúr triószonáta BWV 1039

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Pozsár Eszter (fuvola), Stefan Varga (gitár)
"klasszikus és jazz"
I. GIULIANI: Grand Serenade Op. 82.
II. Brothers In Art - lemezbemutató koncert

19:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

"CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál"
SZŐLLŐSY András és a magyar film / 1.
Feldobott kő (1969) / SÁRA Sándor (rend.)

19:30 : Budapest
Budapesti Kongresszusi Központ

Várdai István (cselló)
Zuglói Filharmónia – Szent István Király Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Baráti Kristóf
MUSZORGSZKIJ: Éj a kopár hegyen
SOSZTAKOVICS: I. gordonkaverseny Op.107
DVOŘÁK: IX. (Újvilág) szimfónia, e-moll, Op.95

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Sakata Tomoki (zongora)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
vez.: Somos Csaba
ERKEL: Ünnepi nyitány
MIHALOVICS ÖDÖN: Gyászzene Deák Ferenc emlékére
LISZT: I. Zongoraverseny Esz-dúr
MOSONYI MIHÁLY: Gyászhangok Széchenyi halálára
LISZT: Hungária – szimfonikus költemény

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Emanuel Ax (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
vez.: Fischer Iván
J.S. BACH: III. (D-dúr) szvit, BWV 1068
MOZART: d-moll zongoraverseny, K.466
CSAJKOVSZKIJ: IV. (f-moll) szimfónia, Op.36
A mai nap
történt:
1842 • A Rienzi bemutatója (Drezda)
1973 • Megnyílt a Sydney Opera House
született:
1874 • Charles Ives, zeneszerző († 1954)
1923 • Robert Craft, karmester
1977 • Leila Josefowicz, hegedűs
elhunyt:
1999 • Kistétényi Melinda, orgonista (sz. 1926)