vissza a cimoldalra
2017-10-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59896)
Kedvenc előadók (2813)
Társművészetek (1211)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3847)
Haladjunk tovább... (205)
Momus társalgó (6052)
Milyen zenét hallgatsz most? (24975)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2273)
Kedvenc művek (141)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11180)
A csapos közbeszól (94)

Erkel Színház (8363)
Udvardy Tibor (167)
Bartók Béla szellemisége (214)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (300)
Élő közvetítések (6644)
Lisztről emelkedetten (849)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2364)
Franz Schmidt (2923)
Edita Gruberova (3020)
Wagner-felvételek (257)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1115)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1121)
Balett-, és Táncművészet (5406)
Lehár Ferenc (578)
Jonas Kaufmann (2132)
Pantheon (2104)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: martuni
Leírás:
Honlap:
   


martuni (950 hozzászólás)
 
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 10732017-06-20 15:13:25
Az igazat szólva nem is értettem, hogy mit keresett Agache egy valamikor szebb időket megélt, de ma már hangjahagyott szoprán, és egy kritikán aluli tenorista mellett!
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 10702017-06-19 23:44:36
Elég ronda manipuláción esett át a felvétel. Torz hangzás, megnövelt énekhang, Alexandru Agache csodás hangja eltorzítva! Szégyenmunka az M5'
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 584162017-02-24 09:36:41
Milyenek voltak a tegnapi Andrea Chenier előadáson az énekesek és a karmester? Sajnos nem tudtam elmenni a fránya influenza miatt!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 583052017-02-10 19:23:29
Ugyan, ugyan! Ne szánalmaskodj már! Ezt akarod itt elhinteni? Azt azért írd ki, hogy szerinted! És a sok előző beírásodból látszik is, hogy ki vagy, és miért írsz!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 583032017-02-10 18:53:43
Ne menj el a nagy hangok előadására! Menj a kicsi, a még kisebb és a mikroszkópikus hangokra! Van most elég belőlük az Operában! Kedvedre válogathatsz!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 583002017-02-10 18:18:09
Maradjunk annyiban, hogy Steinberg tegnap felülmúlta önmagát, pedig a legrosszabbra készültem! A főszereplőket bántani meg egyenesen f@xság, mert tényleg jól énekeltek. A baritonnál adódtak kisebb memória problémák, de kivel nem esik meg? Ma a másik szereposztást nézem meg, főleg Chanev és Agache miatt.
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 10312017-01-17 16:14:21
Igazi meglepetés: Lizát fog énekelni a márciusi Pikk dámában!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28502016-12-02 06:30:05
Ez a könyv nem az a könyv, amit általában a művészéletrajzoknál megszokhattunk! Merőben más hangvételű, bizonyos témákról merészen boncolgató, a művész mély. emberi énjének feltárása pedig szinte példa nélküli.
Erkel Színház • 69162016-11-21 11:47:44
Láttam a Tosca mindkét szereposztását, sajnos Giordani nélkül, mert akkor éppen nem énekelt. Pedig rá voltam kiváncsi. Az előttem írókkal részben egyetértek, részben nem. Fekete Attila mind a két előadáson jól énekelt és játékban is maximálisan odatette magát! A magas hangjai is szépen szóltak, némi forszírozás árán, de neki ez egy sajátos énektechnikája, amit úgy látszik, hogy nem fog már elhagyni. Az első szereposztás nagy nyeresége a hallatlanul intenzív második felvonás! Lukács, valamint Agache tökéletesen kiegészítik egymást, hangjuk minden regiszterben kiegyenlített, drámai töltésű, játékuk nem hatásvadász, hanem a legmesszebbmenőkig élethű. A másikaknál Anatolij Fokanov annak ellenére, hogy elénekli azt, amit el kell, éneklése izoméneklés, árnyalatok és az olasz szöveg helyes kiejtésének és értelmezésének megnyilvánulása nélkül, játékban pedig egy igazi komédiát ad elő, sokszor mosolyt csalva az arcunkra!!! Boross Csilla próbál megfelelni, szépen is énekel, de nekem a középregiszter még mindig gyenge és világos színű! Sajnálom, hogy nem hallhattam Giordanit, remélem, hogy lesz még lehetőség rá!
Erkel Színház • 68262016-11-19 08:16:42
Én nem tartom ennyire kiemelkedően fontosnak a Sekrestyés szerepét! Jó, ha van egy jó belőle, de nem róla szól ez az opera! A csütörtöki Toscában viszont a főszereplők, Lukács Gyöngyi, Fekete Attila és Alexandru Agache fenomenálisan énekeltek és játszottak, ami a világ bármely nagy színházának a dicsőségére válna!
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28442016-10-19 21:15:58
A könyv csodálatos! Én tegnap este óta olvasom, de alig bírom letenni! Hallatlanul őszinte vallomás egy nagyon nagy művésztől, egy nagy lelkű embertől, és egy nem akármilyen sorsról!
Erkel Színház • 66872016-04-18 08:33:02
A pénteki eszményi előadás után csúnya kijózanító meglepetés!
Erkel Színház • 66792016-04-16 13:17:47
Világszínvonal az Erkelben! Lukács, Rost, Agache-est, hatalmas sikerrel! A Nagyok!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 57372015-11-26 09:29:03
Teljes mértékben osztom Zéta véleményét a Toscáról, mert én sem láttam ekkora szakadékot fellépő énekesek között.
Lehet, hogy kényszermegoldás miatt történt, de bármi is volt az ok Mendoza felléptetésére, a közönséggel ilyen módon kiszúrni nem lehet!
Két óriáshang, két hihetetlenül erős egyéniség, mellettük pedig egy nehezen éneklő, sokszor alig hallható, és egyáltalán játszani nem tudó tenor!

Hasonló benyomásokat szereztem a Don Carloson, csakhogy ott egy énekes énekelt végig elfogadhatóan, a többi meg kereste a hangját!
Miért lehetnek ekkora különbségek? Kérdezném, ha valahonnan válasz is jönne rá!

Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56582015-10-25 02:58:58
Ez egy olyan interjú, amit mindenkinek el kell olvasnia! Egy nagyformátumú igazi művész vallomása megszívlelendő szakmai igazságokról.Lukács nem csinált művész, emberként pedig kevés hozzá hasonlót találni a opera világában! Szakmai élete mellett a magánélete is nagyon tiszteletre méltó.
Alexandru Agache, a bariton • 1102015-08-24 14:18:34
Ha csak azt nézzük, hogy mennyire nincsenek igazán jól éneklő férfi énekesek, A. tól a mieink még tanulhatnának is.
Alexandru Agache, a bariton • 972015-08-16 09:12:58
Isten éltesse a Művész Urat, és kívánok neki további nagyszerű sikereket!
Alexandru Agache, a bariton • 962015-08-16 09:12:51
Isten éltesse a Művész Urat, és kívánok neki további nagyszerű sikereket!
Fáy Miklós Fan Club • 892015-04-18 10:43:33
Meg lehet írni a negatív kritikákat is, csak a mód és a szándék nem mindegy!
Fáy Miklós Fan Club • 862015-04-18 10:19:43
Vannak, voltak jó meglátásai, de sokszor olyan szavakkal és kifejezésekkel sértegette a művészeket, amilyeneket sem ő, sem más nem engedhet meg magának!
Sokszor csinálja azt is, hogy bizonyos művészeket irreálisan felemel, de egyideüleg 'üzen' egy másiknak, hogy látod, ő sokkal jobb nálad!

Szóval, nem hülyék az emberek, értik, hogy mire megy ki a játék! Nem véletlen, hogy annyian gyűlölik.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 20502015-03-30 16:33:34
Dilettáns rendezés. Ez a jó kifejezés.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 20412015-03-29 09:23:49
Megnéztem a szegedi Toscát! Rettenetes! Szégyenrendezés, a címszereplő nem Toscahang,rutintalan, a díszletek kívül rekednek a darab mondanivalóján.
A legjobb teljesítmény hangilag a tenoré, de az a jelmez, te jó ég!
Szőőőőőőőőrnyű!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 520852015-03-20 09:40:22
Csak annyit tudok ehhez a beszámolóhoz hozzáfűzni, hogy ott voltam én is, és sajnos igaz és megáll az a szomorú megállapítás, hogy hangok szempontjából rendkívül gyenge előadási főpróbát láttunk.
Hol vannak a hangok? -lehetne a címe egy beszámolónak.
Németh Judit és Kálmándi Mihály leéneklik a kottafejeket, de összement a hangjuk. Wagner már nem az ő világuk.
A vendégszereplő kívételével a többiek kérdéses, hogy mit keresnek a Rajna kncsében!
Szomorú, de tényleg csak a nosztalgia maradt nekünk.
Vagy a cd otthon a fotelban ülve, ha hangokat szeretnénk hallani!
Kossuth-díj • 12542015-03-17 08:39:53
A Magyarországon nyújtott teljesítménynek és a magyar közönségnek adott művészeti tevékenységnek kellene elsősorban számítania a Kossuth-díj odaítélésekor!
Többször elcsodálkoztam, amikor olyan magyar hazánkfiai, akik külföldre szakadtak, akik itthon alig léptek fel, fénykorukban pedig külföldön kamatoztatták a tehetségüket, és elnézést, de már csak romjaikban jöttek haza, és olyanról is tudunk, aki Magyarországot mindenfelé leszégyeníti, - és ilyenek is megkapták a Kossuth-díjat!
Ez igazságtalan!
A Kammersanger kitüntetést is azok kapják meg Ausztriában vagy Németországban, akik ott helyben sokat és nagyon jól tevékenykedtek, nem pedig máshol!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 519662015-03-04 10:31:26
Létezhet, hogy egy opera repertoárját 4-5-6-névre alapozzák?
Nézzétek meg a bemutatókat, egymás után ugyanaz a néhány név ismétlődik, ők énekelnek mindent. A többieknek pedig jó ha jut 2-3 szerep és pár előadás.
Ókovács ugyanazokat a kedvenc énekeseket szerepelteti egymás után, véges végtelen, a premiereken és a repertoár darabokban, a többit pedig állítólag rövid idő alatt leradírozza.
De igen feltűnő, hogy a nem, vagy csak kevéssé foglalkoztatottak között ott vannak a nagyhangok, a már nagy sikereket elértek és a "túl jó" kategóriába tartozottak! Hogy is van ez?
Mi alapján oszt szerepet? Jó lenne tudni, de arra már mérget lehet venni, hogy nem a hangi teljesítmény elsősorban a döntő, ami nagyon szomorú.
Egyenesen tragikus állapotokat teremt az operaházban!
Erkel Színház • 52722015-02-19 12:56:12
Nem emlékszem, hogy mikor láttam ehhez hasonló perfekcionális teljesítményt! Nem illik férfiénekesre ilyet mondani, de a lenyűgöző hangszépség és a személyiség lefegyverző varázsa feledteti a rendezés olcsó karneváli hangulatát.
Balett-, és Táncművészet • 40512015-02-13 10:21:16
Álljunk csak meg egy pillanatra!

Tökéletesen egyet értek azzal, hogy az "életjáradékot", amit Keveházi úr az operától kap, nem Solymosi Tamás vagy Ókovács szilveszter fizeti a saját zsebéből, (úgy viselkednek, mintha a saját pénzük lenne) hanem az az adófizetők pénze!
Nem véletlenül utalják neki, hanem azért amit művészileg letett az azstalra!
Örökös tag, Mester Művész, tehát JÁR neki!
Ha a fene fenét eszik, és a valóságot megpróbálják a sajtóban bagatellizálni, elferdíteni, amit egyébként sokkal súlyosabb formában tettek Tokody Ilonával, ki kell mondani, hogy a művész megszerzett dicsőségét, művészi renoméját, tisztességtelen ilyen formában aláásni!
Alexandru Agache, a bariton • 712015-02-10 13:05:04
Viva Nabucco! Pénteken premier, a világ egyik legnagyobb baritonjával a címszerepben!
Balett-, és Táncművészet • 40382015-02-08 13:47:46
Popova már jóval a terhessége előtt is mellőzve volt!
Balett-, és Táncművészet • 40362015-02-08 12:29:09
Máskor is volt vajon minősítő vizsga, engem ez érdekelne! És az, hogy ha volt, annak milyen következménye és eredménye született?
A hülye is látta, hogy a magyar táncosok közül sokan eltűntek, maga Aleszja Popova is mellőzve lett.
Miért? ÉS miért mondta az interjúban az igazgató, hogy a balettintézet nem tud elég utánpótlást produkálni, ezért is hívnak külföldről táncosokat.
Rosszul tanítanak a balettintézetben, vagy kevesen jelentkeznek táncosnak, vagy elmennek inkább külföldre? Egyáltalán mi történik? Miért nincs tiszta víz öntve a pohárba?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 516132015-02-08 10:53:27
Összességében nagyszerü Bolygó előadás született. A kóruson egyáltalán nem lehetett hallani fáradságot, különösen a női kar énekelt szép színnel. Furcsa, hogy sokan lassúnak mondták az amerikai karmester tempóit, mivel az ellőző előadásokat nem láttam, nekem ezen az estén nem tűnt visszahúzónak. Valamelyest a kórusrészek hajszálnyit gyorsabbak is voltak. Nagyon való Agache hangjának a hollandi. Jó nagyot szól sötét színű hangja, ilyenre gondolhatott a zeneszerző is. Gyönyörű ballada és játékban is nagyon szép szerepformálás Lukács Sentája, rengeteg érzelmet visz bele,és hangilag is első osztályú.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 515412015-02-05 11:45:23
Ilosfalvy Róbert intelligens énekes volt!
Alexandru Agache, a bariton • 462015-02-04 14:29:58
Hát nem, szegények!
De a nívó, az nívó, és óriási különbségek tátonghatnak közöttük.
Káldi Kiss is megemlítve, mint aki énekelte már a címszerepet, -( hol, mikor, és ki adta neki Istenem?)
Melis és Miller pedig nem merték élesben vállalni!
Szegények. Nekik túl nehéz volt.
Alexandru Agache, a bariton • 412015-02-04 09:12:27
Szerepgondolatok- Milyen hangon énekeljük a Rigolettót?
Élvezetes mű és előadás elemzés, kétség nem fér hozzá. Elég műismerettel is rendelkezik a szerző.
Az ember fia olvassa és csak bólogatni tud, hogy igen de jó, ez így van. Aztán mint ahogyan az a legjobb énekesekkel is megeshet, hirtelen becsúszik egy rút gikszer, és nem érteni, hogy honnan a fenéből került oda!
Ha például "szereptulajdonostól" idézek a művel kapcsolatban miközben Agachét kritizálom, akkor minimum egy Svédtől vagy Gobbitól vagy Cappuccillitől teszem!
Erkel Színház • 50692015-01-29 11:17:00
Wotan?
Erkel Színház • 50632015-01-28 19:42:09
Az előadásról írt beszámolóban is megemlítette egy fórumtárs, hogy betegen énekelt, de bevallom, hogy ebből én semmit sem vettem észre.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 514192015-01-25 09:24:55
A két Rigoletto szereposztás erényekben és negatívumokban bővölködik. Kálmándy jó, de nem ez a legjobb szerepe. Hangja és színészi játéka sem tud úgy kiteljesedni, mint más szerepeiben. Miklósa Erika olyan, mint lenni szokott. Technikailag megbízható, de hideg, érzéketlen, mint egy fadarab. Magri fantasztikus, Dunaev erős közepes a Duca szerepében. A kisebb szereplők nemes egyszerűséggel, hangi roncsok! A Rigoletto széria nagy nyereménye Alexandru Agache. Látszik, hogy Verdinél annyira otthon van, ömlik és árad a hangja. És érződik, hogy nagy helyeken énekelte. Rácz Ritáról annyit lehet mondani, hogy elénekli, de minek? Valószínűtlenül kicsi hangja van, gyakran egyáltalán nem hallatszik.
Marton Éva • 5622015-01-05 10:32:13
Talán rossz kifejezést alkalmaztam, de nem rossz indulattal írtam. Tudjuk, hogy nem azon múlik, hogy ki milyen énekes volt, vagy megbecsülték- e. A dolgok ennél valószínű, hogy sokkal bonyolultabbak és átláthatatlanabbak
Marton Éva • 5572015-01-05 08:34:05
Nagyon kevesen térnek ki arra a nem elhanyagolható tényre, hogy amíg Marton a világot járta, csak mindössze egyetlen Turandot előadást énekelt itthon, ami a nyolcvanas évek közepére esett!
Tokody Ilona és Kincses Veronika fellépéseit viszont mindig élvezhette a magyar publikum, nem szakadtak el a hazájuktól. Lehet ezt pozitívan és máshogy is értékelni, de tény.
Mint ahogy az is, hogy Marton ma már itthon nyüzsög, elnökségi tag az MMA-ban, főtanácsadó az operában, tanár a Zeneakadémián, mindenütt fővédnök, nyilatkozik, értékel, énekversenyt vezet. Felsorolni is nehéz. És nagyon úgy látszik, hogy rajta kívül mindenkit elfelejtettek a már visszavonult nagy énekesek közül. Én ezt tartom egy kicsit igazságtalannak. Nem kérdezi senki Kincses Veronika véleményét, Tokody valahol vidéken tanít, és a többi nagy énekesünk, Miller, Kelen, Molnár András, elnézést, de mintha nem is léteztek volna.
Lehet, hogy így van ez rendjén, én már nem is tudom, de valamiért úgy gondolom, hogy mégsem egészen jó ez így.
Mit gondoltok erről?

Erkel Ferenc • 9292015-01-01 17:14:46
Agache maradjon a bariton szerepeknél, mert valóban nagyszarű bariton!
A Porgy és Bess Magyarországon • 1622014-12-25 09:00:31
Engem arról győzött meg az évad első fele, hogy nagyon jók a magyar énekesek. Aláírom, hogy a szereposztásokban néha óriási szarvashibák vannak, de voltak nagyon jók is.
Ha a Párbajt nem rontotta volna el a rendező és a karmester, az énekeseken nem múlt volna a siker.
Szép volt a Don Carlos és kiválóan énekeltek a Tannhauserben, pedig a külföldi karmester elég sokat garázdálkodott!
A Tosca utolsó előadása tagadhatatlanul világszínvonal.
Kolonits Klára a Cosiban és a Varászfuvolában is frenetikus!
És a külföldiek? Mendoza és a másik mexikói, vagy Manuela Uhl? Ők milyen színvonalúak?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 52262014-12-17 19:07:07
Hol vannak a jövő baritonjai és basszusai? -kérdezi Ppp.
És a tenorok, no meg a szopránok?
Nehéz rá válaszolni.
Házy Erzsébet művészete és pályája • 30812014-10-01 08:19:11
Emlékezzünk az egyik legnagyobb magyar énekesnőre, Házy Erzsébetre, aki ma lenne 85 éves.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51522014-09-30 16:01:11
Ha a magyar énekesnők közül szeretne valaki ennyi idősen énekelni, tőből leharapnák a fejét!
Alexandru Agache, a bariton • 72014-09-23 08:13:27
Ömlengés nélkül; fiatal és már nem annyira fiatal bariton énekeseknek ajánlott figyelni Agache énektechnikájára. Van mit tanulni tőle.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51392014-09-22 09:58:11
Kiváló Zéta kritikája is, nagy kár, hogy a sok kérdés nyitva fog maradni. Miért került a kommédia olyan magasra? A Jóisten tudja!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51262014-09-19 14:34:45
Kiváló ppp a Pár- Baj kritika! Ami pedig Steinberget illeti, nem ő a hibás, hogy itt van. Az a felelős, aki ide hívta. De nagyon felelős!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 484942013-10-20 14:06:58
Egészen felvillanyozódtam a mai Traviátától, nagyszerű előadás volt! Nagy bravó Rost Andreának és Alexandru Agachenak! Zárójelben kérdezem, ez az Agache vesz egyáltalán levegőt a Germont áriában? Még stúdió felvételről sem hallottam ilyen hosszú kötéseket.
Olvasói levelek • 101232013-10-17 13:55:34
Ilyen értelemben nem igaz ez, mert a díszvendég Barbara Frittoli volt, csak a hozzá fűzött reményeket nem tudta beváltani.
Úgy is mondhatnám, hogy nem csak a magyar énekesnők legerősebbjei Rost, Lukács, Sümegi, Kolonits énekelte az asztal alá, de példának hozhatnám Fodor Beatrixot, és a Szent Johanna áriáját éneklő fiatal lányt,( sajnos elfelejtettem a nevét)ők is sokkal többek voltak a légkör nélküli Frittolinál.
Az olasz szoprán Rost Andrea és Lukács Gyöngyi után énekelt közvetlenül. A különbség leírhatatlannak hallatszott, annyival gyengébb volt náluk.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 484552013-10-11 10:12:18
A tegnapi Verdi gálán a Mester összes operájából adtak ízelítőt a fellépő művészek. Nem fogta meg senki a dolgok könnyű végét, mindenki nehéz áriával tisztelgett a komponista előtt.

A fellépő művészek közül az első részben Sümegi Eszter az Ernaniból Elvira áriájával, a második félidőben Lukács Gyöngyi Az álarcosbálból Amelia nagy áriájával toronymagasan verte a hölgyek mezőnyét!
A férfiak közül Alexandru Agache a Luisa Millerből Miller áriáját és cabalettáját énekelte, elképesztő ovációt váltva ki a közönségből.
Wiedemann Bernadett a máglyaáriával újra bebizonyította, hogy sötét, zsíros hangja még világviszonylatban is párját ritkítja.
Gyönyörűen fényes magasságokat énekelt Rost Andrea Violetta áriájában a Traviátából, eltörölve minden eddigi fanyalgást a hangi állapotát illetően.
Ők voltak tegnap a beleköthetetlenek, az abszolút nyertesek. Hangok, nagy egyéniségek, fantasztikus kinccsel a torkukban!
A többi fellépő is hozta a magához képest korrekt színvonalat.
Nem akarok ünneprontó lenni, náluk már akadtak hibák. Valaki már nem olyan, mint lennie kéne, míg mások még nem forrtak ki és van még mit tanulniuk.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 484342013-10-08 20:06:52
Mi az, hogy nem merték leírni? Miért, elviszi a rendőrség a kritikust?
Szegény 87 éves édesanyám, aki sajnos már a hamut is mamunak mondja, csak legyintett egy jó nagyot amikor véletlenül a Falstaffra kapcsolt a Dunán.
Mi ez a rendezés, és ki ez a fancsali pofájú, bánatos fizimiskájú Falstaff? Biztos, hogy nem egy másik operát adnak? -Szegény ezt kérdezte.
Olvasói levelek • 101022013-10-08 08:23:37
A mai Falstaff kritikához kapcsolódna kérdésem: Ha rendelkezésre áll mérföldkövekkel jelentősebb Fastaffunk, miért a jelentéktelen hangú és valódi operai személyiség nélküli bolgár énekes nyomja az összes előadást?
Én a maira mentem volna mivel ódákat zengtek Agache Falstaff alakításáról akik látták-hallották. Ám bosszúságomra ma is a bolgár énekel. Lehet, hogy Agache most beteg, de nem értem, miért nem vele csinálták a bemutatót! Az operaház vezetőinek egyes /nagyon sok/ döntése minden logikát nélkülöz, csak találgatni lehet, hogy ki miért van a színpadon.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 484052013-10-04 13:52:33
Jó műsor, és izgalmas előadói névsor.
Olvasói levelek • 100262013-08-01 16:19:44
Nem vagyok benne biztos, de Romániából "csak" három szólista és a női kar fele érkezett. Statiszta talán nem. Még annyival megtűzném a kritikádat, hogy nem csak itt nálunk, de az egész világon nincs olyan hely, ahol ne maguk közül, hanem külföldről hívnának hírnököt az Aidába!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 476532013-06-04 11:21:54
Szép, hogy egy évig használhatják a címet, de miért kell utána átadni a stafétabotot?
"A plakátokon is megjelenik a kamaraénekesi elismerésük."
És utána már az sem? És ha az megjelenhet a név mellett, az állami kitüntetések miért nem?
Az Érdemes Művész, Kiváló Művész, Liszt- és Kossuth-díj nem elismerés?
Kik nem ismerik el, és miért?
Sok a kérdés, de ezekre is jó lenne kertelés nélküli választ kapni, különben kénytelenek vagyunk találgatni.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 475852013-05-29 09:01:12
Óriásit énekelt Agache a Macbetben, azt nem is lehet szavakkal leírni. Micsoda hang! Óriás énekes világszép hangszínnel, betonbiztos technikával, rendkívüli adottságokkal . Hatalmas szerencse, hogy hallhatjuk. A többiek is szépen énekeltek, lényegében mindenki jó volt, az első előadást is megüberelték. Még a szlovák basszus is igazított kicsit az éneklésén, pedig még így is messze volt az elfogadhatótól. Lukács különösen a 2. felvonás vacsora jelenetében brillírozott, és a megejtően gyönyörű őrülési jelenetben.
Tegnap a kórus és a zenekar is kitett magáért, szépen énekeltek és játszottak.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 475632013-05-27 14:03:21
A 2. Szicíliait, a holnapi Macbethet és az egyikBoccanegrát feltétlenül megnézem. A világhírű basszusról írtak hihetetlenek. Burchuladzét a világ legdörgősebb-legsötétebb hangjának tartják.A nagy Saljapinhoz is hasonlította a New York Times. Sajnos mire hozzá k érnek, valami elromlik, vagy eleve rossz is volt mint a kisérteties szlovák atyafi.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 475452013-05-26 22:00:52
Szándékosan nem írtam a zenekarról. Amit hallani lehetett, az a fáradság, ami a sok rosszul egyeztetett és megerőltetett próba miatt az együttesre hárult. Nem Kovács János okolható mindezért. Az énekesek viszont a basszus kivételével igen magas színvonalat képviseltek.
Marton Éva • 2572013-05-26 17:49:59
Egyébként én sem értem azt az ellenszenvet, ami M.É. tanítványainak felléptetése övez a születésnapi koncerten. Szíve,joga, hogy kiket szeretne hallani. Azonkívül úgy látszik, hogy most kezd beérni tanárnői tevékenysége.
Aktív énekesként Rácz Rita és Pataki Potyók Dániel is elindult a pályán, és egyre jobb eredményeket érnek el.
Szakács Ildikó koloratur szopránt tavaly hallhattuk az Operában.
Rab Gyula tenor tudomásom szerint külföldön tartózkodik.
Szerencsém volt egy tanszaki koncerten nemrégiben mostani növendékeit hallani, ahol több figyelemre méltó hang is feltűnt.
Vörös Szilvia mezzoszoprán hangja a mostanában megszokott nadrágmezzók között tiszta felüdülés lesz.
És az igen fiatal, korához képest meglepően érett hangú Sahakyan Lusine is igéretes jövő előtt áll.

Az Operaház jelenlegi szegényes énekesfelhozatalát minduntalan külföldi harmadosztállyal pótolgatják, véleményem szerint helytelenül.
Nem jobb ha tehetséges sajátjaink énekelnek?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 475362013-05-26 10:02:15
Egyetértek! Ez a Banquo kiakasztó volt, mint éneklésben, mint kinézetben. Úgy fejezte be az áriát, mint aki becsinált,és a záróhang egy rossz helyen éneklő tenorista nyüszítését keltette. Agache mellett legalább nem hallottuk. Figurában is kész katasztrófa volt, és nevetséges karikatúra szellem a vacsoraképben. Ezért kár volt meghívni. A rendezés olyan amilyen, sablonos, sok értelmetlen félmegoldással. Biztosan, lehengerlően énekelte Lukács Gy. Lady szerepét. Kiemelném még Boncsér G. Szép hangját. Agache fantasztikus volt!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 475252013-05-25 20:57:13
OFF: Kedves elvtársak! Ki ez a szörrnyű basszus, ki a Banquot imitálja éppen az Operaház színpadán? Le vele!
Opernglas, avagy operai távcső... • 178692013-05-07 12:23:31
A karimatikus tekintetet cáfolnám, üres szemekkel nézi a semmit. A sznobok és társai megelékszenek a látvánnyal, Gheorghiut megvédeném, mert rafináltabb , okosabb énekesnő.
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 26952013-04-29 14:46:43
Ezek a gondolatok foglalkoztattak engem is pontosan. A legnagyobb vendégművészek fellépéseire emlékeztetett, Ghena Dimitrova és Georg London Tosca előadásának aurája volt ilyen Medveczky Ádám vezényletével, még a régi rendezésben. Fekete is jól énekelt, csak a kifáradás jelei akarnak már betolakodni. A száraz forszírozás és a hang hajlékonyságának egyértelmű hiánya.
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 16372013-04-22 15:28:48
Némileg hiányérzetem támadt a szegedi Rigoletto kritikájának átböngészése után. Mi ez már megint? Csak a hős Pál karnagy úr fejére szögeszték oda a koronát leverhetetlenül. Hát ha mindenki olyan elviselhetetlen volt, hogy Heiner Úr még a nevükre sem szívesen emlékszik, nem lehet, hogy a karmester sem tett meg mindent a mű minél hitelesebb tolmácsolásáért? Vagy a kritikus már az előadás előtt olyan állapotba került, hogy árgus figyelme csak az őzike szeműig tudott terjedni? Summa summárum, ebből nem sokat tudtunk meg!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 472142013-04-22 13:47:31
Az erőszakossága, meg az irigysége! Hajjaj! Sokszor nyílvánosan is kikelt Németh Judit, Lukács Gyöngyi és Sümegi Eszter ellen, de még a mezzók is megkapták a magukét, ha nem ő kapta Gertrudist!
Erkel Színház • 34362013-04-20 13:38:31
Ohó, csakhogy dirrel- durral megnyílt az Erkel Színház, a nagy olasz operák játszóhelye. mégis igen kevés fog menni ezekből a darabokból. Kamara operákat adnak...nagggyon értenek a dolgokhoz!
Erkel Színház • 33872013-04-16 18:50:10
Az igazság az, hogy nem csak tenorok nincsenek. Valódi operai hangok, hangvolumenek nincsenek itthon, az olasz operák normális megszólaltatásához, teherbírásához kevés énekes áll rendelkezésre, az újak között meg nincsenek nagy hangok. De akik adva vannak, azoknak világklasszis hangjuk van! Én csak úgy hívom őket, hogy az Aranycsapat. Megérdemlik, hogy itt álljon a nevük. Fekete Attila, Fokanov Anatolij, Lukács Gyöngyi, Sümegi Eszter, Wiedemann Bernadett. Nélkülük megbénulna az Operaház.
Erkel Színház • 33642013-04-15 08:45:10
Az egészben a legtragikusabb, hogy vagy kinyúvadt hangokat lehetett hallani, Benza , Kiss B. személyében, vagy még nem kész alakítást az inkább szoprán, mint mezzó Gáltól és Palerditől, aki közepes alakítàst nyújtott, és Posa szerepében Kálmándi se nagyon tűnt ki a csapatból. Mindezek tetejében egy unalmas, közepes karmester. Akik látták a nagyokat ebben a rendezésben, Moldován Stefániával, Ercse Margittal, Simándival, aztán a fénykorában levő Kelennel, Tokodival, Polgárral, és a közelmúltban Fischer Ádám dirigálásával Fekete Attilával, Lukács Gyöngyivel, Komlósi Ildikóval , Fried Péterrel, talán érthető, hogy azok siralmasnak találják a mostani betanulást.
Erkel Színház • 33582013-04-14 23:33:05
Emberek, ezt a Don Carlost én nem tudom minősíteni! Szégyen hangilag, zeneileg!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 45662013-04-12 12:40:04
Jé, pedig a kritika olvasása közben felettébb ámultam, hogy ilyenre is képes a Heiner úr!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 470842013-04-10 11:26:42
Szenzációs Tosca előadás volt tegnap! Nem bánhatta meg senki, hogy elment, mert állva tapsolt a tisztelt publikum.
Sorban mondom. Nem tudom, hogy kinek mi a baja Fekete Attilával, miért emlegetnek egyesek hangi katasztrófát. Nagyon jó formában énekelt. A tenorok rettegett frázisait( la vita mi costasse h-val, Vittoria, vittoria) nem emlékszem kitől és mikor hallottam ilyen biztonsággal, hosszan kitartva.

Nem Tosca a Tosca Scarpia nélkül/sem/, volt is tegnap, nem akármilyen!
Képtelenség Alexandru Agachét a szokványos jelzőkkel minősíteni, 'szépen énekelt, nagyszerű bariton'-,ez mind kevés, kevés, kevés!
Agachét látni/hallani kell, tanulni tőle!
Lávaként ömlik a hangja, énekkultúrája az olasz énekiskola legnemesebbje, perfekt szövegmondás, /szövegértés/ lejön a színpadról, hogy ez az énekes tudja és érti is, hogy 'mit beszél'-, /köztudott, hogy Agache az anyanyelvén kívül további 6 nyelven beszél perfektül/és Scarpia sok rétegből összetett jellemábrázolása az előkelő, távolságtartó rendőrfőnőktől a fenyegető, kegyetlen zsarnokon át a szexorientált szatírig!
Lukács Toscája sosem egyhangú, mert mindig változtat valamin. A berendezést azért nem ártott volna megkímélni, úgyis cafatokban lógnak a díszletek, de tegnap sok üveg összetört. Nagyon érzékeny megíndító Toscát alakított. Szárnyalt a hangja, játéka pedig Feketével és Agachéval is nagyszerű, hihető, professzionális színészi teljesítmény volt.
Nagyszerűen játszott az operazenekar!!!
Kovács János diadalmaskodott a karmesteri pulpitusnál.
Tokody Ilona • 1382013-04-06 21:02:35
Nem elfelejthető tény, hogy Tokody Ilona a hazájában maradt, és az ország legismertebb és legelismertebb énekese lett mind a mai napig. De külföldön is nagy karriert sikerült elérnie, mindenhol szerették, nem csak mint művészt, hanem mint embert is.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 469982013-04-03 11:42:38
Vasárnap is nagy sikert aratott Mascagni.
Bizony, hiányzik ez az igazság!
Gratula a kitűnő énekeseknek. A kórusnak és a zenekarnak. Szép munka volt!
Opernglas, avagy operai távcső... • 177752013-03-19 17:14:09
Mindkettő brutális.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 469322013-03-19 17:12:44
Nemrégen hallottam Rost A. hangját.Valamit próbált a televízióban. Szeretném tudni, hogy élőben nagyobb vagy sötétebb lett-e a hangja az eltelt x évben, mert a bejátszásból én ugyanolyannak hallottam, mint amilyen volt. Világos és kislányos.
A díjakról általában • 8012013-03-19 17:07:50
Értsd meg, hogy az más! Mennyit kell még ezt hangsúlyozni? Tiszta dedóban érzi magát az ember.
Opernglas, avagy operai távcső... • 177732013-03-19 17:05:11
A belcanto kuluratúr szerepek már magasak neki, a Lady viszont sok. Tudni fogja sötétíteni a hangját, a probléma a hangerővel lehet.
A Faustban viszont tökéletes lesz. Teljesen a mostani hangjához való, és nagyon el tudom benne képzelni Netrebkót.
A sztártenor szerepválasztásai ugyancsak meglepőek. A felsorolt hőstenor szerepek sokkal-sokkal drámaibbak, mint Kaufmann hangja. A magas tartományban Corelli, Del Monaco, Tucker, (ó a szép régi idők, hol vagytok) hanganyaga kell ezekhez a szerepekhez.

Domingo Nabucco választását nem lehet, nem szabad kommentálni. Értékelhetetlen.
Erkel Színház • 32272013-03-18 16:28:58
Nekem az üvöltő zenekarból volt elegem, de úgy tűnik, hogy a dobhártyát feszegető hangzással mindenki egyetért.
Különben énekes legyen a talpán, aki a Keselyáki hangzást átviszi, de a tegnapi címszereplő éppen azon kevesek között van.
Régebben sok énekes panaszkodott a karmesterre az örökös forték miatt, ma már nem ajánlatos szót emelni.
Erkel Színház • 32102013-03-18 08:41:23
Nos, a tegnapi Erkeles Turandot előadásról nekem is megoszló véleményem van. Sok minden tetszett, és volt ami egyáltalán nem.
Elsőnek mindjárt álljon itt, hogy Keselyák Gergely karmesterrel mint a tempók szempontjából, mint a hangerőt tekintve jócskán elszállt a ló!
Már a kezdő kórus gyönyörű dallamai hajszoltak voltak, picit le is maradt az énekkar, aztán szinte rögtön felvették az iramos tempót.
Az összes ária, Kalaf, Liú mindkét áriája, Turandot, menősebb volt a megengedettnél, és hát az a hangerő!!!!Egyébként is a széksor szélén foglaltam helyet, ahol a trombitáktól még most is halláskárosult vagyok.
Ennek ellenére az énekesekre szerintem pedig egy rossz szót sem lehet mondani. Voltak apróbb bakik: például szerettem volna, ha Bándi János tovább tartja a híres ária záróhangját, amit egyébként szépen énekelt.
Lukács Gyöngyi perfekt áriát produkált. Szép volt ahogyan felépítette: piano, mezzoforte, forte. Fokozatosan nyitotta ki, ami újdonság korábbi Turandotjaival szemben.
Az Operaház megtalálta az ideális Liút Váradi Zita személyében. Talán annyi, hogy új szerepe ez, többet koncentrál az éneklésre, és gyönyörűen is énekel, de kissé hanyagolja Liú személyiségét. Kevésnek éreztem az átélést.
Bándi Jánost-pedig nagy hang- még sem hallottam mindig a trombiták zajától. Talán rossz helyre lett rendezve, de a kiváló akusztika ellenére sem mindig jött át a hangja. Itt védném meg az embertelen forte hangzással szemben, és hívja fel valaki Keselyák Gergely karmester figyelmét arra, hogy emberek énekelnek, és emberek hallgatják az operát.
Erkel Színház • 31822013-03-11 15:07:41
Az egész Don Giovanniban, (mindkét szereposztást láttam) Kolonits Klára volt az akiért érdemes volt elmenni. A többi hölgy --kompromisszumokkal - az el-elfogadható, de...kategória, (Szabóki Tünde, Miksch Adrienn, Hajnóczy Júlia), vagy a nőies, de rosszul éneklőbe tartozik. ( Keszei Bori) Tanítsa meg végre valaki énekelni! A férfi énekesek, mint Mukk József katasztrófa, de a többiek is igen elmaradnak a megfelelő színvonaltól. Bretz Don Giovannis Don Giovanni, számos éneklési hibával.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 468352013-03-05 10:35:42
A volumen csökkenése Tokodynál nem most, és nem tegnapelőtt kezdődött. Hallható volt már jóval előbb.
Pianót jobban nem tudott más az itthoniak közül énekelni,ámde a fortékkal mindig gondja volt. Még a fényes időkben is.
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 26872013-02-03 13:49:43
Én tegnap is elmehettem volna, de képtelen lennék Wagner zseniális művét a címszereplő kihagyásával szemlélni. És nem is lehet, csodálkozom, hogy neked sikerült! Hiába énekelt a kolléganője pazarul,a férfi szólisták, a kar, a produkció csak félsiker maradt.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462922013-01-25 08:03:13
premier
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 462912013-01-25 08:01:54
Olyan világban élünk, hogy nyugodtan és teljes biztonsággal kijelenthetjük: csak szakmai érveket figyelembe vevő kritika nincs, nem létezik. A magyar zenei élet területén kódor jöttmentek és lefizetett gyülöletből, irigységtől ziláló senkik írkálnak előadásokról , amit meg sem néznek, de ha el is mennek teljesen mindegy, mert fikarcnyit sem értenek az egészből! Az Origot nem érdekelte a pre
Ier, figyelmen kívül hagyva mindent eldönthette, hogy megtámadja az operaházat, politikai célból, a vezetők iránt érzett ellenszenvből, de mindenesetre világosan átlátható , művészet elleni vakcinával magukba döfve. Bután csinálták.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 461892013-01-21 13:51:27
Ellentmondás ellentmondás hegyén- hátán! Ilyen a szedett-vedett operaelemzés.
A Hollandi énekléséről impozánsan nyilatkozni gusztus kérdése, de egyáltalán nem az énektudás ismeretét sugallja.
Senta szerepe szerintem amolyan"olasz" szerep. Tökéletesen illik Lukács Gyöngyinek. Könnyedén közvetíti a legnehezebb állásokat a bársonyos panissimóktól a vágós fortékig. Megható színészi kvalitása lenyűgöző! Ha információim nem csalnak, ide írnak operaénekesnők, akik biztosan jobban tudják, hogy német vagy olasz hangra íródott-e Senta.

Fekete Attila kitűnő tenoristánk tán még sosem énekelt ily meggyőzően, ilyen szép fraziálással. És igazán nem forszírozott, ez egyszerűen nem igaz!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 461792013-01-21 07:29:20
Azt hiszem, nem túlzás azt állítani, hogy mai viszonylatban nincs olyan operakritikus hazai mezőkön, aki ilyen alapos felkészültséggel, szakmai belelátással és hozzáértéssel bírna, mint Parampampoli.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 461642013-01-19 22:59:00
A vendég bariton szégyenszemre jó sz@r volt!
Hát hogy lehet ilyet ide hívni? Mongggya meg valaki! Egy legato, egy dallam nem tudta normálisan elhagyni a torkát. Lukács és Fekete mellett olyan volt, mint egy torkaszegett kakas!
Lukács Gyöngyi csodálatosan énekelt, hatalmas hangon és lélegzetelállító pianókkal, fantasztikus átéléssel.
Fekete Attila remekelt, mint Erich, akarom mondnai Georg az ősváltozat szerint.
Gyönyörűen dalolt a kórus is, a női karé minden elismerés, gratulálok nekik, és a zenekar is világszínvonalon muzsikált.
Jó este volt nagy énekesekkel, és oda nem illő baritonnal.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 459742013-01-02 09:12:06
Boldog Új Évet mindenkinek!

Ez a reklámfogás olyan mértékben átlátszó, hogy az ember már csak röhög rajta.
Nem lehet megkérni, hogy álljon már ki az Oktogonra egy bazi nagy táblával a nyakában, "IGAZGATÓ AKAROK LENNI, ÉRTSÉTEK MÁR MEG!!!!"
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 458702012-12-30 14:03:28
Az egyik újság ezt írja, a másik azt. A harmadik meg a negyedik megint mást fog. Cirkuszban vagyunk ostorcsattogások, szemfényvesztő mutatványosok és fekáliabűz között. Valamikor Operaháznak hívták, de mára drasztikusan megcsappant az értéke.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 44482012-12-27 12:40:04
Parampampoli kritikáját elolvastam, és maximálisan osztom a véleményét. Én ugyan a vasárnapi előadáson voltam, de Leo Nuccit nem számítva akkora égés volt, mint ide Lacháza!
A zenekar szétszórtan, gyalázatosan játszott! Az énekesekrről meg inkább semmit nem írok, mert csak káromkodni lehetne!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 453712012-10-10 09:01:29
Hülyeség!
Az operaénekesnek nem kötelező maratont futnia, de jól énekelni-igen! Nem látszik Miklósán, hogy jó erőben lenne. Hogy küzd az énekléssel, közép hangtartománya nem létezik és rossz helyen szól a hangja, azt mindenki hallja.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 452162012-10-02 07:55:01
Nos, a Hunyadi-maraton 2. szereposztása is lement, ki-ki levonhatja belőle a tanulságot.
A TV közvetítés mindenkihez elvitte a premiert, eddig is már sokat írtak róla, 90%-ban összecsengenek a vélemények.
Az biztos, hogy a másodikak erősségének bizony a fiatalka lírai koloratúra bizonyult. Nem tudni, hogy hallotta-e Miklósa ezt a lányt énekelni, gyanítom, hogy nem, mert ha hallotta volna, talán ki se mert volna állni. Nagy ígéretnek mondanám Kriszta Kingát, ha nem lenne már kész énekesnő.
De a sötét árny csak nem akar elvonulni a Hunyadiak feje fölül, mert a többi szereplő egytől egyig hatalmas csalódás.
Kiss B. Attila és Rálik Szilvia, ahogy mondani szokták lényegében jócskán túl van a pálya zenitén. Pedig egyik sem érte még el azt a kort, amikor ez már indokoltá válhatna. Főleg Rálik Szilvia túlfoglalkoztatása tűnik megalapozatlannak, hiszen ilyen siralmas hangi állapotban vajon melyik szerepet tudná megfelelően abszolválni?
V. lászló szerepében Nyári Zoltán rutinosabb volt első szereposztásbeli kollégájánál, de a hangja operettes színű, és ezt a bonvivános színt úgy tűnik nem egykönnyen tudja levetkőzni.
Rálikhoz hasonlóan a szintén megfeszített Bretz Gábor sem "akar" visszatalálni, esetében rátalálni a hangjára, eléggé kellemetlen a fülnek.

Szombat óta hangzik el, hogy bődületes csalódás a Hunyadi,és nagyon félő, hogy ez már így is marad!
Erkel operája Magyarhonban, hm, így azért ez szégyen!

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 451432012-09-30 08:21:28
A rendezés minden várakozást felülmúló szörnyűség!
A korok összezavarása a jelmezekkel, az a sok-sok téblábolás a színpadon mindenképpen koncepció nélküli dilettanizmust mutat.
Sajnos súlyos szereptévesztések is tarkították a zenei megvalósítást, ilyen Fodor Beatrix Szilágyi Erzsébete.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 450482012-09-28 11:24:29
Rettenetes! Ez a plakát is hasonló a nyári művészplakátokhoz, ahol az énekesek és táncosok elcsúfítva, min. 10-15 évvel öregebbnek látszottak. Joggal hihették mindegyikről, hogy horrorfilm reklám alapjául szolgáltak, nem pedig az Operaház jövő évi szezonbeharangozója.
Iszonyú ami itt folyik!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 448792012-09-10 19:49:33
Számomra az Operaház dívái a szó klasszikus értelmében: LUKÁCS GYÖNGYI és SÜMEGI ESZTER! Nincs több! Csakhogy ők alkatuktól fogva sem lépnek fel divatbemutatókon, és nincs is rá szükségük.

Miklósa Erika csak egy felpumpázott csinálmány, és Rálik Szilvia sem első osztályú énekesnő.
Celeng Mária meg még az sem! Az ő esetét egyáltalán nem értem. Még fikarcnyit se bizonyított, de már sztárolják! Ki érti ezt?
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 20932012-08-13 00:11:18
Elég színvonalas Turandotot produkált a Margitszigeti Szabadtéri Színpad, fenntartásom néhány helyen csak az olasz Pelizzarival akadt. Gikszert is énekelt, amit nem értek, mert a nagyária és az első felvonsás is fényesen sikerült, csak a végére tikkadt el, de azért kár volt. Lukács jó nagy hangon, tán még az erôsítő berendezést is kinyuvasztotta. Pazarul csillogó, magas fejdíszben, vörös kosztümben nagyon látványos jelenség volt. Gratula Létai- Kiss Gabriellának, nagyon sok szép hangot énekelve szerepét maradéktalanul átélte. Nem volt kiugró Rácz István Timur szerepében, néha kifejezetten indiszponáltnak tűnt nekem. A zenekar mint mindig
nagyon jól teljesített,jKesselyák Gergely erősen összetartotta az együttest,és ehhez jött a debreceni színház kórusa és a gyermekkar,igazán szépen énekeltek.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 40262012-07-04 22:06:57
Mindketten szégyelljétek magatokat!
Ugye tudjátok, hogy Kossuth-díjas művészekről diskuráltok? Hogy az opera világában kivételes, tiszteletbeli helyet elfoglaló meghatározó egyéniségek családi életét boncolgatjátok?
Mélységesen felháborít, hogy honnan veszitek ehhez a bátorságot! Azonnal fejezzétek be!
Medveczky karnagy úr a legnagyobb tiszteletet érdemlő ma élő hazai maestro.
A másik, nevén nem nevezett, de mindenki által ismert fantasztikus művésznő láthatóan boldog, tisztességes életet él.
Sokan elválnak, magam péld. kétszer is. Szerencse is kell az élethez. Ha nektek ez megadatott, örüljetek, és ne bántsatok másokat!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 441602012-06-30 08:50:13
Félelmetesen igazak a jóslataid, sajnos ezek mind be fognak következni. Hozzátenném, hogy a tehetséges fiatalok külföldre fogják áttenni székhelyüket. Ókovácsról az a véleményem, hogy opera vezetőként és énekesként sem szereti az énekeseket. Több mint érdekes az őszi kijelentése: " ha hagyják magukat szeretni." Lázálmok azok az elképzelések, amiket társulat alatt értelmez.
Olvasói levelek • 95522012-06-28 17:43:54
Sok szó esik a Kékszakállúról, a Mandarinról és a Fából faragott királyfiról.
Nem hiányoznak ezek a remekművek az operaház színpadáról? Tudom, hülye kérdés, de aktuális. Nemde?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 439952012-06-10 21:00:19
E tardi!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Bartók Béla Emlékház

Előadás diákoknak Kodály Zoltán halálának 50. és Lajtha László születésének 125. évfordulója alkalmából
Bartók, Kodály és Lajtha zenekari művei
Előadó: Solymosi Tari Emőke (PhD), zenetörténész, az MMA rendes tagja, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem adjunktusa

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

"Liszt Ferenc születésnapi hangverseny"
A Liszt Társaság rendezvénye

18:00 : Budapest
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Zenei Gyűjteménye

"Thurzó Zoltán interaktív zongoraestje"
Invocation (Invokáció)
Ave Maria (Üdvöz légy, Mária)
Bénédiction de Dieu dans la solitude (Isten dícsőitése a magányban)
Pensée des morts (Emlékezés a holtakra)
Pater noster (Miatyánk)
Hymne de l’enfant à son réveil (Az ébredő gyermek himnusza)
Funérailles (Temetés)
Miserere, d’après Palestrina (Miserere, Palestrina nyomán)
Cím nélkül: Andante lagrimoso
Cantique d’amour (Szerelmi himnusz)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti terem

Moment’s Notice Trio:
ifj. Kurtág György (elektronikus hangszerek), Lukács Miklós (cimbalom), Gőz László (harsona, basszustrombita, kagylók)
"Jazz Itt!"

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Ház

"A zene ölelésében"
A Transilvanum Alapítvány jótékonysági koncertje

19:00 : Budapest
Aranytíz Kultúrház

"Történelmi táncklub - tanít a Mare Temporis"
Válogatás a 17-19. századi báltermek népszerű társastáncaiból

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Harmonia Caelestis Barokk Zenekar:
Bertalan Andrea, Belovári Beatrix (barokk fuvola), Tóth-Vajna Zsombor, Tóth-Vajna Gergely (csembaló)
JOHANN PHILIPP KIRNBERGER: G-dúr fuvolaszonáta
CARL PHILIPP EMMANUEL BACH: e-moll fuvolaszonáta, Wq. 124, H.
WILHELM FRIEDEMANN BACH: D-dúr trió 2 fuvolára és basso continuora F. 48.
JOHANN CHRISTIAN BACH: F-dúr szonáta 4 kézre, Op. 18, No. 6
JOHANN SEBASTIAN BACH: G-dúr triószonáta BWV 1039

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Pozsár Eszter (fuvola), Stefan Varga (gitár)
"klasszikus és jazz"
I. GIULIANI: Grand Serenade Op. 82.
II. Brothers In Art - lemezbemutató koncert

19:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

"CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál"
SZŐLLŐSY András és a magyar film / 1.
Feldobott kő (1969) / SÁRA Sándor (rend.)

19:30 : Budapest
Budapesti Kongresszusi Központ

Várdai István (cselló)
Zuglói Filharmónia – Szent István Király Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Baráti Kristóf
MUSZORGSZKIJ: Éj a kopár hegyen
SOSZTAKOVICS: I. gordonkaverseny Op.107
DVOŘÁK: IX. (Újvilág) szimfónia, e-moll, Op.95

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Sakata Tomoki (zongora)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
vez.: Somos Csaba
ERKEL: Ünnepi nyitány
MIHALOVICS ÖDÖN: Gyászzene Deák Ferenc emlékére
LISZT: I. Zongoraverseny Esz-dúr
MOSONYI MIHÁLY: Gyászhangok Széchenyi halálára
LISZT: Hungária – szimfonikus költemény

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Emanuel Ax (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
vez.: Fischer Iván
J.S. BACH: III. (D-dúr) szvit, BWV 1068
MOZART: d-moll zongoraverseny, K.466
CSAJKOVSZKIJ: IV. (f-moll) szimfónia, Op.36
A mai nap
történt:
1842 • A Rienzi bemutatója (Drezda)
1973 • Megnyílt a Sydney Opera House
született:
1874 • Charles Ives, zeneszerző († 1954)
1923 • Robert Craft, karmester
1977 • Leila Josefowicz, hegedűs
elhunyt:
1999 • Kistétényi Melinda, orgonista (sz. 1926)