vissza a cimoldalra
2019-04-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11346)
A csapos közbeszól (95)

Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (10)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4327)
Erkel Színház (9935)
Kolonits Klára (1093)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (162)
Élő közvetítések (7829)
László Margit (195)
Milyen zenét hallgatsz most? (25018)
Balett-, és Táncművészet (5793)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1640)
Franz Schmidt (3313)
Operett, mint színpadi műfaj (3886)
Thomas Hampson (266)
Charles Gounod (221)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4482)
Palcsó Sándor (242)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Hangyász
Leírás:
Honlap:
   


Hangyász (2606 hozzászólás)
 
Erkel Színház • 99272019-04-16 19:52:51

Mivel én mindig csak hangversenybérleteket veszek, csak felületesen futom át a MÁO bérletfelhívásait.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616352019-04-15 12:25:02

Na igen, ez a kis magyar valóság.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616342019-04-15 12:23:43

Van egy tippem: A politikai korrektség bunkósbotját húzták elő, mert a kutya sem volt kíváncsi az előadásra.


Erkel Színház • 99242019-04-15 12:07:38

Megelőztél! Én a ruhatáros nénikre gondoltam, de a kórus és a zenekar tagjai is megérdemelnének évente változó bérletneveket. 


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 22019-04-15 12:04:19

Maga a 28-as, vagy a Salgótarjáni úton közlekedő 37-es villamos is felér egy szocio-/kalandtúrával.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616252019-04-12 16:02:39

A jövő évad műsortervének átfutása alapján elég nehéz lenne ezt a műsortervet kereszténynek nevezni, de ez legyen a legnagyobb baja. Ismétlem: Teljesen vallástalan emberként csak röhögök a kereszténység látszólag minden áron történő nyomatásán. Ténylegesen csak akkor lennék felháborodva, ha a keresztény vallásosság látványos istentiszteletre járással való fitogtatását követelnék meg a legkisebb állami állás betöltőjétől is.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616242019-04-12 15:57:01

Némi (megalapozott) kétséggel viseltetem az új játszóhellyel szemben. Akad-e 400 ember, aki kizötyög akár a BKV szárnyain, akár saját kocsival a Kőbányai útra? Lesz például az utóbbiaknak parkolóhely? (Egye fene, a napokban felderítem.)


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42832019-04-08 12:07:52

Tatok tőle, hogy jelen esetben nem is ügyvédbojárok, hanem a prókátorok kasztjának cárjai veszik górcső alá a szert.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42822019-04-08 12:06:29

Erre szerintem várhatunk. ;o)


Erkel Színház • 98622019-04-07 16:06:03

Na igen. Ha per lesz, Ókovács hivatkozhat énekeseinek afroamerikai voltára. A tárgyban szakirodalom még Arany János: A hamis tanúja. :ODDD


Erkel Színház • 98552019-04-07 10:49:19

Ha valaki elfogultságában nem veszi észre Ira Gershwin egyszerűen hüJének mondható tilalmának szellemes kijátszását, akkor sajnálom. Erről az jut eszembe, hogy a nyolcvanas évek elején a Rowohlt egyszerűen semmibe vette azt az érvényes bírósági ítéletet, amely Gustav Gründgens személyiségi jogaira hivatkozva megtiltotta Klaus Mann Mephistojának megjelentetését. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42682019-04-07 10:38:07

Hallgatom vissza az előadást. Az év bakija/elrejtett vicce/műveletlenségből eredő népetimológiája: A közvetítés vezetője kétszer is bojTárt mond BOJÁR helyett.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42672019-04-07 10:36:32

Szuszanna nekem vagy 22 éve meglévő, a Sony által kiadott, bolgár művészek közreműködésével készült teljes felvételen is szerepel. A Sosztakovics hangszerelte verzióban az ő vagy negyedórás jelenete a produkció mélypontja, rétestésztaszerűen nyúlik. A jelen előadásra készülve átugrottam. Abbado 89-es DVD-felvételén a Szuszanna-jelenet mindössze pár perc és élvezhető. Ugyanakkor mind a MüPa minapi, mind Abbado produkciójából kimaradt Golicin és a német egyházközösség lelkészének viszonylag rövid jelenete, amelyben az utóbbi Andrej enyhén szólva kifogásolható udvarlási módszerei miatt panaszkodik, ám a régensnő szeretője elutasítja azzal, hogy ez Hovanszkijék magánügye, majd a lelkipásztor ama kérését is visszadobja, hogy hívei templomot szeretnének építeni. Márfa csak a lelkész távozása után érkezik meg.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23172019-03-19 12:54:04

Régebben - mondjuk Bach és Händel korában - a mesterek simán beemelték pályatársaik műveinek részleteit saját készülő darabjaikba, mert ugyebár a bemutatót (egyházi ünnep, magas állású személy születésnapja stb.) nem lehetett elhalasztani. Az illető pályatárs meg talán nem is értesült róla, mi történt a művével. A kóklerséget, azaz a hallgathatatlanul ronda "zene" magyarázatát a 2. vh. utáni korszakra értem. 


Kossuth-díj • 14142019-03-17 18:00:41

Rossz a hasonlat, de ha nincs ló stb.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23082019-03-16 17:41:19

Az általad mondottaknak nem ellentmondva megjegyzem, hogy a kortárs zenében rengeteg a kóklerség, illetve a hallgathatatlanság értelmiségi rizsával történő indoklása.


Kossuth-díj • 14012019-03-16 17:38:27

Egyetértek!


Kossuth-díj • 14002019-03-16 17:35:09

EL A KEZEKKEL BALÁZS JÁNOSTÓL!!!


Kossuth-díj • 13992019-03-16 17:34:31

Egy pillanatig azt hittem, Kossuth-díjat kapott. Aztán rájöttem, hogy még a kajakóma állapotában vagyok!!!


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23062019-03-15 11:59:36

Hans Sachs nem operákat írt, hanem színdarabokat, az opera az ő halála után született. Igaz, akkori mércével igen hamar német földön is gyökeret vert. Jó zenének én az ötletességet és eredetiséget tekintem. Van olyan zene, amelyet a szó szoros értelmében nem tartok ugyan szépnek, mégis tudom, hogy jó vagy nagy, mégha első pillantásra ez eléggé zavarosnak tűnik is.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23052019-03-15 11:55:17

(Mármint a cselédszórakoztatással nem lehetett annyit keresni anno, mint a mai popsztárok?) Sajnos az értékek devalválódása a 2. világháború után kezdődött, a szórakoztatóipar gigantikus manipulációs gépezetének kiépülésével és a közoktatásban végbement változásokkal együtt. Ráérők vagy tényleges oktatáskutatók feladata annak kiderítése, mi szerepelt bizonyos időszakokban egyes országok középiskolában tanítandó irodalmi anyagában. Mostanra némi túlzással eljutottunk oda, hogy a tanár BÁRHOL örül, ha a diákok legalább a Harry Potterből olvastak valamit. 


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22972019-03-14 11:57:40

A Gurre-dalok vagy a Megdicsőült éj egyes részei egész jól fütyülhetők.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22962019-03-14 11:56:14

Jelentem, én Itáliában még nem láttam suszterinast. Ősszel a pármai Verdi fesztiválon egy csütörtöki napon (Macbeth) 70+ közönséggel telt meg a Teatro Regio, majd a szombati Attilára némileg fiatalodott a közönség.   


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22952019-03-14 11:53:34

A cselédromantika nem gyakorolt olyan butító hatást a maga célközönségére, mint a popszemét. Továbbá az iskolázottabb emberek tisztában voltak az egylapos kották valós értékével, amellyel szemben állt mondjuk Wagner és Brahms. A korabeli sajtó pedig nem hitette el az olvasóival, hogy a magas zeneművészet fogyasztói sznob pszichopaták, de minimum maradi, meggyökeresedett vénemberek. 


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22942019-03-14 11:47:42

Ezt szépen leképezték a korabeli színházak. Az úri közönség a páholyokban ült, a polgárság a földszinten, népség/katonaság a kakasülőn. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615292019-03-14 11:45:05

A Scalában volt olyan Traviata előadás, amelyen sztrájkolt a zenekar/műszak. Behoztak egy zongorát a színpadra, Muti eljátszotta a kíséretet, a szólisták estélyi ruhában énekeltek. Hogy a kórus is sztrájkolt-e, nem tudom.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615272019-03-14 11:43:04

1. A szerző működésének felszínes ismeretében meg merem kockáztatni, hogy annyit tud az operáról, hogy az István, a király a Magyar Hazaffyak Legszentebb Erekjéje.



2. A szakszervezeti elnök akár a villamos- vagy vegyipari dolgouókat is képviselheti, elvégre a káder csak átalakul.


Kossuth-díj • 13482019-03-14 11:32:16

Ezen az alapon azt is kifogásolni kellene, hogyan dönthetnek művészek a Széchenyi (leánykori nevén Állami) Díjakról??? (Hehehe, tenné hozzá WG.)


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22882019-03-12 09:53:04

A szerencsétlen srác a korszellem áldozata. Ez sajnos aligha engedi meg, hogy a popszemetet falók belássák: Kedvencük öl, butít és nyomorba dönt.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22852019-03-10 17:55:11

Ide a rozsdás bökőt, hogy nem Mozart vagy Bach okozta ennek a szerencsétlennek a végzetét:



http://www.borsonline.hu/aktualis/zenehallgatas-kozben-gazolta-halalra-a-vonat-szabolcsot/170683



A következtetések levonását a t. fórumozókra bízom.


Erkel Színház • 97792019-03-09 20:15:07

Na látod, most már bánhatjuk!!!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614962019-03-07 15:52:30

Stoffán egy véresszájú fajmagyar barom. Egyelőre tudtommal kívül áll a hivatalos médián, illetve legfeljebb csak a "nép hangja" lehet nála befolyásosabbak eszközeként. Más kérdés, hogy legalább  a saját nevét adja, ellentétben Egei Antallal és N. Horváth Zsófiával. 


Erkel Színház • 97762019-03-07 15:46:17

Sajnálom, hogy 9-10 (??) éve nem autókáztam el Vácra, ahol a Tavaszi Fesztivál egyik kysérő rendezvényén fellépett a Téli utazással. (Avagy irgalom atyja stb.)


Erkel Színház • 97752019-03-07 15:43:48

Pár éve Galgóczy Judit valóban ostoba és botrányos Trubadúr-dendezéséből húzták ki Leonóra gyönyörű 4. felvonásbeli áriáját. A karmester Medveczky volt. (Ha én karmester lennék, otthagynám a produkciót, oszt jónapot. Majd a ruhatáros néni elvezényli a darabot.)


Erkel Színház • 97742019-03-07 15:38:03

Üsse kő, Schlingensiefnek a Parsifal ürügyén elkövetett baromságának szintjét messze meghaladja!


Erkel Színház • 97732019-03-07 15:32:04

Az Aida-Radames szabadulóművészi produkció saját kútfőm terméke. A mai agyament rendezéseket elnézve nem is a legvadabb ötlet. ;o) A Gioconda szerintem akkora marhaság, hogy a jelen esetben Barnaba megölése + Gioconda várható öngyilkossága sokkal logikusabb befejezés, mint Gioconda öngyilkossága anélkül, hogy tudná, hol a vak anyja. Mindenesetre nem olyan durva fejtetőre állítás, mint Don José Carmen keze által történő kinyiratása.


Erkel Színház • 97472019-03-02 22:22:46

A 2. felvonás elejének csonkítását semmi sem indokolja. A 3. felvonásbeli balettbetétet megelőző vendégek bevonulása és Alvise köszöntője* nyilván a színpad átrendezésének esett áldozatául. Nem esett szó még a törpik szerepeltetéséről. A legelején kifejezetten jó ötlet, hogy a nép körében fellépve információkat tudnak szolgáltatni a Stasinak Barnabának, általa az Alvise vezette hatóságnak. Ugyanakkor csak a már-már parodisztikusan irreális cselekményből is kirí, hogy a 4 kis ember képes lefogni és egy helyben tartani egy jó karban levő, eléggé magas fiatal férfit.



(*Úristen, mennyivel jobb a Tannhäuser megfelelő jelenete! Tudom, tudom, alma-körte összehasonlítás!)



 


Erkel Színház • 97462019-03-02 22:07:56

Továbbra is fenntartom ama véleménysmet, miszerint a Gioconda a leghüjébb opera a valós történelmi korban és helyszínen játszódó, csodáktól/deus ex machinától mentes dalmű. (A 2.-3. helyen nálam holtverseny van a zeneileg összehasonlíthatatlanul értékesebb Trubadúr és A végzet hatalma között.) A legnagyobb ostobaság az benne, hogy ha van egy vak anyám, akiről nem tudom, hol van, akkor addig nem dobom el magamtól az életet, amíg nem bizonyosodtam meg arról, életben van-e, sőt még ekkor sem nyírom ki önmagamat, mert ezzel az anyám halálát is okozhatom. Gioconda mégis így cselekszik, noha tálcán kínálkozik az alkalom, hogy megszabadítsa Velencét egy undorító besúgótól. Ezért sokkal észszerűbb az itt alkalmazott megoldás, amely szerint Gioconda lelövi Barnabát, aki haldokolva tudatja az énekesnővel, hogy előzőleg megfojtotta a vak asszonyt. Giocondának ott marad a Laurának szánt méreg, amelyről a rendezés sejteti, hogy a hősnő bizony felhörpinti. Még ha az alkotók eredeti előírásának megfordítása is, nem olyan merénylet a darab ellen, mint pl. amikor a Hollandi elhajózik, Senta meg ott picsog a parton/ oboa elhal, de Izolda nem rogy össze/ Radames felemeli a kripta zárókövét és kereket old Aidával stb.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614762019-02-28 11:23:01

Köszönöm, lusta voltam megkeresni! Jeszenszky jr. pedig kulturális kútmérgezőként (Ez a legszelídebb megnevezés, amivel egy dj-t illethetek.) ne üsse bele az orrát a KULTÚRA területébe. Az általa képviselt szeméthez képest még a Billy Eliot is himalájai magaslat.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614712019-02-25 20:25:34

A 061 egy internetes portál; ha nem tévedek, alig tér el a Prosti Pesti Srácoktól. Ókovácsot a nyáron a felesége (nem szakmabeli, talán jogász?... Ágnes???) védte meg talán a Mandineren.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614672019-02-25 11:03:26

Miután a Billy Elliotnak nem lett következménye, itt nyugodtan nyilatkozik az ÁSZ-ról, a minisztérium belső ellenőrzéséről, ecetetrá: https://24.hu/kultura/2018/10/12/okovacs-szilveszter-opera-operahaz-interju/



Ha nem vagyok teljesen szenilis, a 061-en az ellenőrzésre nem tért ki. Érdekes, hogy egyelőre se ő, sem a felesége (a nyáron, "N. Horváth Zsófia" a BE elleni támadása után) sem fordult a PS-hoz, hogy hallgattassék meg a másik fél is. (Nem mintha a római szólás gyakorlat lenne a magyar médiában.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614652019-02-24 14:36:40

A támadás sokkal inkább a balett-társulat "elmagyartalanodására", mint a (majdnem teljes) társulat amerikai kiruccanására van kihegyezve. A PS meggyőződéses olvasóközönségének nemzethy-hazaffyas érzéseit nyilván jobban háborítja fel a külföldiek beözönlése a balettbe, mint a bunkó/sekélyes ízlésű/mindenféle gyüttment népségbűl álló amerikai közönség hiányos érdeklődése a MAGYAR művészet mellett.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614642019-02-24 14:26:50

Tartson keresést Egei Antal nevére, ha nem tudja, kicsoda. Iróniának szántam, elvégre mindhárom egycikkes szerzői név nyilvánvalóan hamis.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614622019-02-24 13:39:33

Kívülálló számára lehetetlen belelátni egy ilyen viperafészekbe. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614612019-02-24 13:37:46

A tavalyi kirohanása óta nem publikált. Szerintem Egei Antal nagynénje és Horváth Zsolt anyósa.


modern eszement rendezesek • 2672019-02-24 13:35:21

A csütörtöki előadást nézem meg, majd megírom a véleményemet.


modern eszement rendezesek • 2662019-02-24 13:34:03

A zenét lemezről kétszer hallgattam meg. (Caballé-Pavarotti-Milnes-Baltsa-Gyaurov a főszerepekben, Bartoletti vezényel) A "vak tyúk is talál szemet" esete, hiszen nem véletlen, hogy Ponchielli egyetlen más operáját sem vették elő a mai repertoárbővítő időkben. Verdi "üzemszünete" alatt, Puccini felemelkedése előtt sikert tudott aratni. Egy szép motívum vonul végig benne, és ott van a hatásos balettbetét, amelynek egyes részeit akár a Strauß-család is írhatta volna. Mostanra valahogy bemászott az egész darab zenéje a fülembe, de hangsúlyozom, sohasem lesz olyan kedvencem, mint pl. a Don Carlos. Victor Hugo alapanyagul szolgáló drámáját nem ismerem. Kérdés, mit tömörített/módosított Boito a francia zseni életművének tudtommal nem kiemelkedő darabján. Az mindenesetre még operai mércével mérve is éktelen ostobaság, hogy Gioconda úgy lesz öngyilkos, hogy nem tudja, mi történt a VAK anyjával. Ráadásul ott van neki a méreg is a tőr mellett. Velencének tenne jót, ha valamelyik eszközzel megszabadítaná Barnabától - az operairodalom legundorítóbb alakjától - Velencét. Gioconda tragédiája, hogy enélkül végez magával.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614552019-02-23 19:10:52

Éppen ellenkezőleg vagy te kormánypárti. No de: A MÁO diadalmenetté nyilvánította a New Yorkban tett kiruccanást. Cáfolták ugyan, de aztán lekerült a napirendről. Erre a P. srácok - amely szerkesztőségének "zenei ízlése" valahol a "hazaffyas rock" és a "sírva vigad a Magyar" környékén található, egyszerre csak balett- és operabaráttá válik!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614532019-02-23 10:47:42

Az egészben az a legérdekesebb, hogy hiperszuper kormánypártiként ugyan, de megírja a MÁO amerikai kiruccanásának VALÓS "sikertörténetét".


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614522019-02-23 10:43:30

N. Horváth Zsófia más néven? Inkább kilövési próbálkozás, persze Ókovács az igazi cél. 


modern eszement rendezesek • 2562019-02-19 11:02:16

Mivel mint többször írtam már, a Gioconda minden, csak nem a szívem csücske. Így egy ilyen rendezés híre nem tud (annyira) felbosszantani, mint a laborpatkányok a Lohengrinben, netán Tannhäuser a biogáz-üzemben. Pár nap, és az Erkel is bemutatja ezt a (szvsz) igencsak túlértékelt operát, az előzetest elnézve Almási Tóth (?) rendezése is belesimul a nemzetközi trendbe.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42312019-02-16 19:53:19

Akárcsak én vagy 35 éve, amikor nem mentem el a Mesterbérlet egyik koncertjére.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42302019-02-16 19:52:36

Ez az! Tudat alatt érzékeltem, hogy valami rendhagyó dolog történik. Ettől függetlenül én a 2. emelet 5. sorában alig hallottam Isabel cincogását.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42262019-02-16 11:49:39

A hegedűt a 2. meleten alig lehetett hallani, legalábbis a belépése után, majd a hölgy felerősített, de így sem haladta meg a 40 évvel ezelőtti japán hegedülő automaták színvonalát. Amikor először hallottam a Fesztiválzenekarral Brahms Hegedűversenyével kísérletezni, lélektelen darálás volt, majd a Concerto Budapesttel nagyon szép élményt nyújtott Beethoven művével. Novemberben, ugyancsak a CB-vel Dvořák őszintén szólva nem remek Hegedűversenyét adta elő, itt talán érdeméül tudhatom be, hogy nem untam. Tegnap feltűnő volt a szólista és a zenekar közötti minőségi különbség. Én még nem hallottam úgy Mahler V. szimfóniáját, hogy ne kívántam volna a rétestészta szerűen nyúló 3. tétel végét, hogy bekövetkezzen utána a CSODA, illetve hogy ne ragadjon le a szemem a véget érni nem akaró finálé alatt. Nos, tegnap számomra megtört az átok. Sajnos a bérletesek egy része, a nyilvánvalóan influenzásokat nem számítva, úgy határozott, hogy az első 3 est után ez a Mo.-on ismeretlen német zenekar és francia karmester nem érdemlik meg a figyelmet. RÁFÁZTAK, BÁNHATJÁK. Avagy késő bánat...


modern eszement rendezesek • 2442019-02-16 11:21:42

No, EBBEN 100%-ig egyetértek Schiffel.


Erkel Színház • 96562019-02-10 16:53:44

1. A MÁO nem állíthat fel közönségfogó brigádokat a város különféle pontjain.



2. A fenti info őszintén szólva hidegen hagy, mert a Lammermoori Lucia és szerzője úgy általában nem éppen a szívem csücske. :ODDD



3. Mit fogok én ezért kapni!!!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41992019-01-25 17:22:49

Kösz! Szerintem az ÚZÚ-ban lelkendezett valamelyik örök fanyalgó a bécsiek Mahler V-én.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41922019-01-24 15:13:29

A MüPa ugyebár kötött egy megállapodást a Bécsi Filharmonikusokkal, hogy rendszeresen fellépnek falai között. Namármost az utóbbiak teljesítik is ezt a megállapodást, de nekem az az érzésem, ide afféle B-válogatottat küldenek, mert a lenézett k-euróőpaiaknak, első helyen a magyaroknak ez is megfelel. Emlékszem még az első ilyen koncertjükre, ahol azért kitettek magukért Mahler 5-tel. Akkor olyan kritikákat olvastam, hogy na igen, vannak ők ott fenn, és vagyunk mi itten, már nem a brekeke alsó fele alatt, de közel oda.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41852019-01-20 18:01:11

Azt viszont nem tudod megmondani, hatott-e az én fórumhozzászólásom helyes irányban a megfejtést bekülők valamelyikére. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41842019-01-20 17:59:50

Azért! ;o)


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41802019-01-20 12:37:31

Miért, Hamar pária???


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41782019-01-19 11:50:58

Lusta vagyok linket adni, de:



IX. szimfónia: Müpa, 2019. február 7., csütörtök, 19. 31, MÁV Zenekar, Maxim Vengerov

IV. szimfónia: Müpa, 2019. március 22, péntek, 19.30 - NFZ, Hamar Zsolt

Müpa, 2019. május 9, csütörtök, május 10., péntek: 19.45, május 11., szombat, 15.30 - BFZ, Fischer Iván



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41722019-01-17 10:45:09

OK, várhattam volna 56 percet. No de van szerinted olyan megfejtést beküldő, aki a fórumok hsz-aiból puskázik?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41682019-01-16 16:49:49

OK, az első rész szólistái korrektek voltak. De Trinidad fényes csillaga!!!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41672019-01-16 16:48:50

Bruckner maga a megvilágosodás. Most tavasszal 2 zenekar is előadja ugyancsak csodálatos 4. szimfóniáját, sőt heteken belül 9. is lesz! Csak így tovább!!! :ODDD


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41662019-01-16 16:46:11

Hollerungot kifelejtettem. Hamart nem láttam.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41622019-01-16 10:41:41

Én már nem foglalkozom a Kimernyával, és ha nem tévedek, a hsz-t a beköldési határidő után küldtem el.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41612019-01-16 10:39:15

Sőt Csengery Kristóf is, egy általam ismert ügyvéd meg egy első hegedűszólamban játszó úriember az NFZ-ből. Kukucskáltam a VIP-szalon felé, de nem láttam ott senki híres embert. Mások láttak ilyeneket?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41602019-01-16 10:27:20

Hajrá!!!


Erkel Színház • 96082019-01-16 10:19:42

Tudtommal Fényes/Pompakedvelő E. Miklós baritonjátékos IS volt, ezért írt erre a hangszerre Haydn x db triót.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41552019-01-15 16:06:48

Szerintem ennél nagyobb veszteség téged is ért már. Főleg, ha hm... nem szereted Brucknert. (A permiek Mahler-estjét viszont sajnálhatod.)


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41532019-01-15 11:05:35

Én + a főszerkesztő úr. Többre számítottam. A Zenében Valaki, Aki a Matskákat is Szerette, lesöpörte az ángliust. A Bruckner/6 korrekt volt. Koncert után lelkendező hallgatók, akik nyilván ekkor hallották először (élőben) Kántor Uram eme szösszenetét, elragadtatottan nyilatkoztak, hogy ez az interpretáció megnyitotta előttük a művet, milyen gyönyörű dallamok vannak benne stb.


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 22842019-01-14 10:11:38

No, majd ebből is valamiféle parkinsoni bizottság kerekedik ki, amely rengeteg ülésezés után létrehoz egy újabb bizottságot, és így tovább. L. még a klasszikus viccet, amikor egy fiatalember be akar ugrani a Lánchídról a Dunába. Arra jön egy öregember, a folytatás közismert.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614242019-01-08 13:17:08

Ezt már Moliere, ill. 100 éve a R. Strauss-Hofmannsthal kettős is megvalósította: Egyszerre kell a kettőt előadni! Ráadásul itt egy és ugyanazon komponista művéről van szó, egyik mű sem jogvédett, vagyis uccu neki!!! :ODDD


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41302018-12-19 13:06:37

Hát... Ezt sajnos nem fogjuk megérni. :O(((


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41292018-12-19 13:05:52

:O)))


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41262018-12-18 19:52:06

Forrás? Egyébként remek koncert volt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614052018-12-13 12:41:33

Köszönöm, félreérthetően fogalmaztam. A slájm- vagy mittudomén milyen baromságra utaltam.


Erkel Színház • 94922018-12-13 12:39:50

Szerintem nagyon szereti a zenét, bár nem-szakemberként legfeljebb csak súlyos gikszereket vesz észre, ugyanakkor vannak jó észrevételei a külsőségeket illetően. Egyetértek, vannak, akik nála nagyobb károkat okoznak.


Erkel Színház • 94892018-12-11 20:42:52

Újságíró. Végzettségére nézve jogász, aki tudtommal nem tud kottát olvasni. L. talán a Muzsikában több magyar zenekritikus által 10-12 éve FM működéséről írt közleményt/kiáltványt???


Erkel Színház • 94882018-12-11 20:40:12

Kacsameséket játszottak előtte???


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613972018-12-11 16:02:54

Hát aki ilyen szemétre elviszi a gyerekét... Inkább nem következtetek.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613832018-12-09 20:44:14

Én akkor dühöngök, amikor fényes nappal látom, amint egy építkezésen a legtöbb melós a lapát nyelét támasztja, a maradék meg ímmel-ámmal dolgozgat, miközben mindegyik beszól az arra elhaladó (csinosabb) nőknek. Az említett témák mellett az Eiffel-műhelyház, sőt az Opera dicső ügye valóban eltörpül. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613822018-12-09 20:40:25

Akkor biztos egyetértesz velem. Vigasz, hogy a plazában bizonyára lehet majd macskaételt is kapni.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613782018-12-08 23:53:25

Biztos látod, mit művelnek munkavégzés címén. Feltételezem, a plaza építése gyorsabban halad. :O(((


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41242018-12-08 11:50:59

Várakozásom ellenére az ÚZÚ-ban volt kritika. Nem tudom, mi volt Péteri Lóránt számára a keddihez fogható élmény, hacsak nem Gardiner Verdi-Requiemje. Jól tudom, hogy az almát nem lehet összehasonlítani a körtével, mégis megkockáztatom, miszerint Currentzisék produkciója volt a jobb. (Janine de Bique megjelenésére persze nem tért ki.)


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613762018-12-07 13:43:15

(Ha ráérsz, nézd meg, mit művelnek pl. az 1-es villamos meghosszabbításának ürügyén az Etele úton.) Jövő ősszel itt az önk. választás. Az Eiffel ehhez kevés, az Ybl-palota pedig nem érdekli a plebset, legfeljebb a határidők csúszása miatt berzenkednek majd egyesek, illetve magyarázkodnak más egyesek.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613732018-12-07 11:30:56

Nem szorosan tartozik ide, ezért zárójelben írom: (Tessék nekem egy határidőre történő magyarországi építkezést mutatni. Kivétel: Kocsmák és hasonlók felújítása.)


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41222018-12-05 19:36:48

Nem tudom, megszerettem volna-é a szomorú véget ért Hugót, de lett volna rá esély. Noha tegnap gyakorlatilag telt ház volt, a nézőtéren vagy fantomok, vagy a Momust nem ismerők foglaltak helyet.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41202018-12-05 12:58:14

Sohasem késő új művel/szerzővel megismerkedni! (Ha tegnap volt ott olyan ember, aki nem kedvelte volna meg a permiek teljesítménye alapján Mahlert, az ne járjon többet koncertre.) Én meg bosszankodom, miért nem jutottam el (anyagi okokból) az év eleji Kaufmann-Damrau estre, mert talán az általam eddig őszintén szólva egy-két dala kivételével nagyon igényes zongoraszólam által kísért unalmas recitálásnál többet nem mondanak Hugo Wolf dalai.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41192018-12-05 12:45:17

Látott tegnap valaki "szakmabelit" a Mahler-csodán? Izgatottan várom a kritikai beszámolókat, különös tekintettel az ÚZÚ-ra. Utóbbival kapcsolatban van némi sanda gyanúm.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41182018-12-05 12:42:34

Perm még nem Szibéria, de tkp. mindegy. Az itteni kritikák alapján pedig a permi, de még a jakutföldi közönség sem érdemel meg olyan produkciót, mint a Nyugat lánya a Zerkelből.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41162018-12-05 07:53:58

Ez a világ legjobb zenekara. Pont. Az Erkelre/Operára a sajnos katasztrofális művelődési helyzet miatt van szükség. Természetesen vannak ott is pályát tévesztett emberek, akik nagyon alkalmasak lehetnének különféle mezőgazdasági munkákra. Megjegyzem, a Fiú csodakürtjében a 2. emeleten alig lehetett hallani a szólistákat. Nem értem, miért nem adták elő a Trost im Unglück c. dalt, először abban reménykedtem, hogy ez lesz a ráadás. Az Antillák Istennőjének hangja ugyanakkor jól hallható volt. 



Most pedig ide a rozsdás bökőt: Jelentkezzen, aki hallott erről a karmester- és zenekarcsodáról! Nekem tök ismertetlen volt egészen a bérletváltásig, amikor is rákerestem a neten, kicsoda ez a társulat. Hogy némi önreklámot csináljak, l. az általam indított fórumot: Tegnap a Bernstein-szabály első része teljesen beigazolódott annyiban, hogy a közönség számára ismeretlen művész(ek) lépett/léptek fel. A szabály 2. része remélhetőleg hamarosan megcáfoltatik, azaz nem kell 35 évet várni a karmester/zenekar legközelebbi magyarországi (=budapesti) fellépésére.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613642018-12-04 11:12:25

L. még a viccbeli Mórickát, akinek mindenről ugyanaz jut az eszébe.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41032018-11-28 12:06:55

Így van. (Bár Wagnernek IS igaza volt, aki ki nem állhatta az egyes számok utáni bravózást, netán az ária/duett stb. megismétlését.)


Bernstein- és Stokowski-szabály • 332018-11-28 09:41:45

Felhozom. Nucci tegnapi ELKÉPESZTŐ teljesítménye megerősítette az "öreg művész nem vén művész" igazságát. Ám de jómagam legalább 2 olyan eseményt találtam, amely miatt érdemes megint Bernsteinre, illetve Stokowskira hivatkozni. 



Az első a Mo.-on tudtommal mindeddig teljesen ismeretlen Teodor Currentzis és a kies Permben székelő zenekara. Lesz-e olyan hatása, mint anno egy bizonyos LB monogrammal megáldott amerikai karmesternek és zongorásznak, jóllehet a "klasszikus zene fenegyereke" inkább 40, mint 30? Nem néztem utána, hasból írom a pontosságmániákusok megnyugtatására. 



Ugyanakkor a Mo.-on világsztár korában tudtommal mindeddig sohasem fellépett Karita Mattila Luca-napi fellépése indokolttá teszi, hogy éljünk a gyanúperrel a Stokowski-szabály sajnálatos továbbélését illetően.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41012018-11-28 09:23:56

Nem semmi volt!


Kurtág György Szeretete • 562018-11-23 13:26:35

Nem néztem meg a Scala honlapját, előadják-e még. A premier megvolt, oszt ennyi. Legfeljebb sznoboknak tartanak még valahol egy-két előadást.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613312018-11-23 13:24:03

Bizonyára mások nevében is szólok, amikor megköszönöm a Momusnak a BFTZ-re vonatkozó interjút! Kifejezetten szemétségnek és kib... ~tolásnak tartom a vezetőség részéről, amit a zenekarral műveltek/művelnek.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613272018-11-21 14:57:36

Majd megtartják az Erkelben vagy nem. A legsajnálatosabb, hogy tudtommal már határidő sincs. Tiszta déja vu: "Nagy lépést tettünk a szocializmus út-ján." A célba érésről itt ugyanígy nem volt szó, mint anno.


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
15:00 : Budapest
Erkel Színház

RATMANSZKIJ - PROKOJEV: Hamupipőke
A Mariinszkij Színház Balettegyüttesének előadása

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Szemere Zita, Fokanov Anatolij (ének), Polgár Csaba (próza)
A Prágai Filharmónia Kórusa
Moszkvai Csajkovszkij Zenekar
Vezényel: Jan Latham-Koenig
BRAHMS: A sors éneke, op. 54
DVOŘÁK: Te Deum, op. 103
CSAJKOVSZKIJ: Rómeó és Júlia – nyitányfantázia
SOSZTAKOVICS: Hamlet – szvit, op. 116a

20:00 : Budapest
Eiffel Műhelyház

Szigetvári Dávid, Kovács István, Gabriella, Schöck Atala, Megyesi Zoltán, Bakonyi Marcell
vez.: Csiki Gábor
BACH – MENDELSSOHN: Máté-passió
Oratórium egy részben

20:00 : Budapest
Erkel Színház

RATMANSZKIJ - PROKOJEV: Hamupipőke
A Mariinszkij Színház Balettegyüttesének előadása
A mai nap
született:
1912 • Kathleen Ferrier, énekes († 1953)
1916 • Yehudi Menuhin, hegedűs († 1999)
elhunyt:
1892 • Edouard Lalo, zeneszerző (sz. 1823)
2014 • Komlóssy Erzsébet, énekművész (sz. 1933)