vissza a cimoldalra
2019-03-26
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11326)
A csapos közbeszól (95)

Balett-, és Táncművészet (5757)
Momus-játék (5618)
Kimernya? (2987)
Milyen zenét hallgatsz most? (25010)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3189)
Társművészetek (1298)
Erkel Színház (9809)
Bartók Béla szellemisége (278)
Bartók Béla (1881-1945) (209)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4466)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1618)
Franz Schmidt (3297)
Fiatal művészeink hazai és nemzetközi sikerei (329)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61589)
Pitti Katalin (824)
Melis György (254)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: csubakka
Leírás:
Honlap:
   


csubakka (20 hozzászólás)
 
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613582018-12-01 21:16:01

Tyhuha, ez izgalmas. Erről lehetne többet megtudni. Mi USA-ból néztük végig, az esztelenül pazarló, nagyképű és fennhéjázó New Yorki turnénak nem nevezhető kirándulást. Ilyet a legnagyobb és leggazdagabb országok se csinálnak. Ráadásul nemcsak anyagilag volt irdatlan pénzkidobás, de kulturdiplomáciailag is elelntétes hatást váltott ki. Nem volt valós érdeklődó közönség, a Carnegie Hall koncert Domingostol Rost Andreastol effektive üres volt, a szinházi előadások ingyen jegyesekkel valahogy nagy nehezen ugy ahogy töltve. Sajtó részről várhatóan abszolut politikai propagandának minősitve.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613302018-11-22 02:59:40

Az előadások kedves Ókovács úr azért lettek lemondva , mert nem mentek a jegyek, a duplára tervezett előadásokra, ezért mindenbél egyet tartottak meg, mentendő a mundér becsületét. Miután igy sem mentek a jegyek, azt a szakmai gyakorlatnak emgfelelően kihozták a box officeból, és ingyenesen osztogatták, hogy legyen ember a nézőtéren.  A nem volt kockázat, kitétel Öntől Ókovács Úr  a legnagyobb arcátlanság. Persze magának nem volt, mert az ország pénzéből kirándultatta a társulatot, meggondolatlanul, felkészületlenül, a valós piaci igények felmérése nélkül. Ezt valós közönség igényeknek megfelelő, legalább részben a piacról finanszirozott produkciók természetesen nem engedhetik meg. Tudja van egy mondás, az okos kevés pénzből is nagyszerűt alkot, az ostoba sokból is csak vacakot. Könnyű szorni az ország pénzét a semmire. Legközelebb Sidney Operába lesz -e kirándulás.??


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613092018-11-12 22:59:22

A koltsegek viselesenek jogi hattererol annyit tudok, hogz a Parlament megszavayott egy torvenyt az Operahaz eves turneinak tamogatasarol. Orok kerdes miert budos az Erkel es a Mupa, de lehet megtudjuk ezt is. Szoval tatarozas miatt vilagga kellett menni. A koltsegvetes kozpenzbol kb masfel milliard forintot biztositott az evad turneira, Karpat haza, V4 ek, NY stb. A V4 se volt fenyesseges.



Na mot innen lenne erdekes tudni, hogyan oszlott meg a koltseg , nyilvan NY vitte a primet dominansan. Mikor ugrottak buksiba a Carnegie hallos otletek, tudom elenyeszo , de a Virtuozok kis gyerekei is jottek szuleikkel, hogy Domingonak, szuleiknek, es a konzulatus dolgozoinak ingyen kis kamara koncertet adjanak, es el lehessen mondani ok is felleptek NY ban, Domingo is ott vot. Ezt hivhatjuk klasszikus parasztvakitasnak. Igazi NY turista ut alalmi penzen. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613082018-11-12 22:44:46

Termeszetesen, a Budapest Fesztival Zenekar ugy csinalja, ahogy az a nemzetkozi koncert szervezesben szokasos.... s mily meglepo telthazas, igazi kozonseg elott jatszanak es aratnak valodi sikert. 



Azt nem ertem meg, hogy az oreg Domingonak ez miert eri meg.... ha valakinek, ezt neki tudnia kell, hogy legalabb egy evaddal elore be kell kerulni a programba, azaz a "prezenter" fel kell vegye az adott eloadast a naptaraba, ha csak kiberli valaki, minden promocioert, reklamert o felel. Itt egyik elv sem kerult alkalmazasra. Rosszabb, mint egz amator zene iskola.. ezt ok is tudjak.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613052018-11-12 19:26:23

Tyhuuuu az áldóját, ha hazudási versenyt rendeznének, azt Ókovács utcahosszal nyerné, egyszerre akaszthatnánk nyakába a világ és olimpiaia aranyat IS.



Most röviden csak arra a teljesen banális és átlátszó hazugságra reflektálnék, hogy a Carnegie Hall jegyeladása szemérmes vagy mi a manó.... konkrétan megnéztem 5-én előadás előtt is, meg napokkal előtte is. A terem közepének kb fele volt szurke négyzet, azaz eladva. Blavatnik Family Circle szinte semmi... többi szinten semmi, balkon meg le volt zárva.Jövő áprilisra a Budapest Fesztivál zenekarra már alig van jegy. Óriási pénzügyi visszaélések mennek itt,állami pénzek magán presztizs célú felhasználására, és nem hiszem az öreg Domingonak jüt tesz ez, hogy belekeveredik. Ideje lenen neki kiszállni ebből a buliból, és megőrizni jó hirnevét. S mivel állami pénzeken zajlik a buli, ezért bizony ennek transzparensnek kell lenni. Kozben más műfaj ugyan, de az úszó válogatott világbajnoksági kerete tiz füben lett limitálva... mondván messze van és drága.... ja Kina nincs közel, de NY sem.... akik ezt Ókovácstól bekajázták azok is mind felelősek egyenként és egyetemlegesen is.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612992018-11-10 23:02:17

A vezető médiának , legyen az irott, vagy digitális, illetve TV óriási vélemény alakitó ereje van. Ezért egy modern hatalmi ág. Kevéske diplomáciai érzék eleg lenne, ahhoz, hogy ezeket az erőket saját javunkra forditsuk, es ne folyamatosan magunk ellen. Lehetséges, és nem is olyan nehéz, csak sajnos kultur diplomáciának nevezett területen senki nincs a helyzet magaslatán. és egy fals küldetés tudattal erősen hagyják, hogy kezdjük tultolni a biciklit, több kárt okozva USA megitélés terén, mint hasznot hajtva. Ne okoljuk mindig a másik felet, a kudarcokért felelősek vagyunk.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612962018-11-10 06:22:32

Annyit  a vizum kérdéshez, hogy a vizummal, pl munkavállalási, diák, bevándorlási stb vizummal érkezőket nem szokták visszaküldeni: Magyar állampolgárok ESTA , electronic travel authorization - nal érkeznek, mivel a két ország között vizummentességi megállapodás van érvényben már jó néhány éve. NY tele magyar és egyéb volt szoc relációs takaritónőkkel, idős gonozókkal, Brooklyn Boro Park stb. Eljönnek ESTA val max 3 honap, de igazolni kell tudni kihez érkezik az illető, valamennyi pénzzel kell rendelkezni. Aztán ezek az ESTA val érkezettek tulmaradnak, sokszor évekig. Az okosabbja ha hazamegy évek után többször nem próbál visszajönni. A másik mstanában népszerű megoldás hogy 3 hónapnál tovább nem maradnak, hazamennek, de hamarosan visszajönnek. Na most ez is kibukik 2. 3. próbálkozás után. Meg vannak a standard kérdések az interjuban, kihez, jön, kije az , mióta ismerik egymást, mit dolgozik otthon, hogy engedheti meg, hogy egz évben 6 hónapot ill töltsön. Válaszként óriási történetek hangzanak el, ezer dollárral kirándulunk, megnézzük az országot, kérdesre hogy mégis mit ebben a hatalmas országban, volt felkészült turista, aki Texasban kereste volna Disneylandet, és sok vidám történet. Határőr megmondja nem hiszi, szerinte dolgozni jön, és korábban is dolgozott, aztán kuldik vissza az illetőt. Aki racionális időre jön, é van elég pénze annak semmi baja.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612752018-11-06 21:54:36

A világ szellemi -kulturális öröksége nyilvánvalóan nem tananyaggá válás céllal született. A Kodály mődszer egy mődszer, Mo-n azzal oktatják a zenét, mint sok más országban is. Egyébként a dél-amerikai  el sistema nagyon hasonlit, modszerben, filozofiában. Élharcosa többek között Gustavo Dudamel, és alapitványa. A szegény Dél Amerikából sokkal több klasszkus zenész kerül ki, mint a gazdag USA- ból, aho a legidiótább pop zene vált a gyerekek zenei oktatásának standardjévé. A Disney dal már magas minőség. Nem csoda, hogy a klasszikus zene maradék közönsége az idős korosztály. Gyereket, fiatalt alig látni, 15 év és nem lesz se zenész, se közönség. Ennél azért jobb a Kodály mődszer,


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612562018-11-06 04:09:38

Én nem jártam ének -zene tagozatos iskolába. heti két ének óra keretében alapvetően egyszerűsitett Kodály mődszerrel rengeteg dalt megtanultunk, volt népdal, voltak mozgalmi dalok is , meg ami a könyvben volt. Sajnálom nem tanultam több kotta olvasást, irigyeltem azokat akik tudtak rendesen kottát olvasni, mert jártak a városi zene iskolába. Nagy kincsnek tartom, hogy megtanulhattam amit megtanultam, most látom milyen nagy kincs ez. A Kodály módszer , mint a világ legjobb zeneoktatási modszere, UNESCO emberiség intellektuális örökség listára került. Általános emberi gyarlóság nem értékelni, azt amink van, sokszor akkor ismerjük fel valami jelntőségét, nagyságát mikor már nincs, mikor már elveszitettük.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612492018-11-04 22:23:36

Most látom, hogy az eredetileg tervezett előadások felének lemondása után, az ingyen osztogatott jegyek mellett, az üres Carnegie Hallra is fittyet hányva, elhoznal Virtuózokból is gyerekeket ingyen koncertet adni. Arra kik kapják az ingyen jegyeket .? Tudja valaki.? Ez csak arrol szól, hogy otthon ezzel kérkedjenek, hogy felléptek NY-ban,  Szomszéd 12 éves killány, aki hegedül, de nem lesz belőle hegedűművész, is fellépett már a Carnegia Hallban, és ráadásul nem ő fizette a terembérletet.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612382018-11-03 23:49:41

Ebben is lóditott Ókovács, hogy meghivták őket a Carnegie Hallba. Senki nem hivta őket,kibérelték hatalmas osszegért, tekintetbe se véve, hogy igy nem lehet ott koncertet sikeresen értékesiteni, reklám , marketing promóció nélkül. Ezért azok is felelősek a kulturális kormányzatban, akiket Ókovács megvezet.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612212018-11-03 01:28:16

Abszolút időszerű. és rávilágit arra, mennyire nem jól csináljuk a PR munkát. Egyszerűen nem vesszük figyelembe annak az országnak, piacnak az igényeit, kulturáját ahol valamit reklámozni, megismertetni. értékesiteni akarunk. Lásd Operaház most NY-ban. Nem ismernek minket, nincs most egyetlen jól felépitett, hires énekesünk, táncosunk se, de hatalmas melldongetéssel érkezünk meg egy két hetes vendégjátékra, melynek felét eleve le kellett mondani. Maximálisan negligálja a koncepció a helyi piac jellegzetességeit.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612202018-11-03 01:22:07

Kedves Klára, mint veterán japán szakértő és tolmács maximálisan egyetértek véleményével. A japán kultura és amerikai kultura annak szinvonala. igényessége fényévnyi távolságra vannak. Itt Kaliforniában, ahol élek levadmagyarozaztak, mert Kodályra mertem hivatkozni, mint etalonra a zene oktatásban. S mindez a helyi iskola körzet kommunikációs igazgatója volt, s egyéb ugymond kulturát támogató szervezetek szerint is mindegy, hogy a gyereknek Justin Bieber vagy Beethoven a szinvonal. Nekik ez egyenértékű, az a csoda , hogy a kultura rombolás ellenére még van egy elenyésző kisebbség, aki még érdeklődik a valós értékek iránt USA- ban. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612132018-11-01 22:55:37

A helyi szakszervezetekkel való megállapodás, annak pontos letárgyalása, hogy a fellépő művészek technikai személyzete illetve a helyi technikai személyzet között, hogyan oszlik meg a munka, az első lépés, amit szerződésben rendezni kell, egy szinház kibérlésekor. Helyi amatőr fellépők is tudják. Az, hogy az előadások közel felét le kell majd mondani előre látható volt. A megmaradtakra is ingyen és olcsó jegyekkel megy a közönség, mert nincs érdeklődés. Előkészitetlen, önfényező, erősen propaganda izű vendégszereplés, ami abszolut nem hozza az ország imázs javitását. A Wall Street Journal korrekten anakronizmusnak nevezi, az iszonytos költségű hosszabb vendégjátékot. Az USA ban, mvel nincs központi finanszirozás, elvárás, hogy a turnék legalább önfenntartóak legyenek, ez a pazarlás nem növeli a szinpátiát az ország iránt sem. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612002018-10-26 01:08:32

Kiszürhattak valahogy most jegyeket a megmaradt előadásokra New Yorkba, a legutolsó pillanatban. Az élőkészités és az egész koncepció amatőr alatti szintű, és felfedi, hogy a kulturdiplomáciai döntéshozók nincsenek a helyzet magaslatán. Ők is felelősek.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611602018-10-21 04:14:29

Nem, sajnos nem az amerikai fel hibajs. Aki itt kberel egy szinhazat, azt nem "befogadjak" hanem egy berleti szerzodest kotnek a helyseg hasznalatara. minden marketing, promocio reklam az eloado tarsulat feladata.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611272018-10-16 04:51:20

Itt látható minden pontosan   https;//davidkochtheater.comseason-tickets/ 18-19season/Hungarian-State-Opera-New-York-tour-2018



nem tudtam bemasolni


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611262018-10-16 04:44:07

nem, abszolut nem. Látható volt jó ideje, hogy nem menenk a jegyek. Meg igz se lesz telt ház.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611252018-10-16 04:42:18

Ha lemondják legalább a gondolom orbitális bérleti dijat nem kell fizetni, meng a munkásokat, De abszolut igaz, hogy egy nagyon elkalibrált presztizs tura, irdatlan pénzért,. Ezért az egész kultur diplomáciai vezetőség is felelős, Sokan vannak akiknek ezzel kell foglalkozni minisztériumokban, különböző sohivatalokban. Ennyire nem ért senki, az ameriaki kulturális piachoz, ez katasztrófa. Egyébként az Opera csak a jéghegy csucsa, jelentéktelen haknikkal jönnek, sok méltatlan az egyébként magas művészi szinvonalhoz.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611242018-10-16 03:17:37

Nem rosszabbak azok a magyar előadások, mint az ABT. Az ABT sem legszebb napjait éli. A fő probléma az, hogy nem márka név a Magyar Állami Operaház, nem ismerik. Most nincs Magyarországon se nagy sztár, gyenge az opera, nincs egy szál nemzetközileg is elismert énekes. Ez sokszor nem feltétlen annak a kérdése, hogy kicsit jobb hang vagy nem, hanem management, abban pedig sehol se vagyunk. Fel kell épiteni a nemzetközi potenciállal rendelkező művészeket. Azok a jól felépitett egyének hoznak nevet az egész társulatnak. A nemzeti balett is elvesztette jellegét, ugyanolyan vegyes felvágott, mint bármi más társulat bárhol. Ezentul ott van a Met, valoban ABT, NYC Balett, kisebb társulatok, azoknak meg vannak a bérleteseik, az elég New Yorknak. A tanulság, hogy nem ismernek bennünket, otthon vagyunk világhiruek, teljesen más alapokra kell helyezni a kultur diplomaciat. Nem lehet hatalmas arccal mondani , hogy majd mi itt leszünk , micsoda fesztival lesz, NY errol fog szólni, magyar fesztivál lesz, minden. Jóval szerényebbnek kell lenni, a közönség tesz szivességet, ha eljön előadásra Okovácsék forditva ülnek a lovon.


   
Hírek
• A Bartók-Pásztory Díj idei kitüntetettjei
Műsorajánló
Mai ajánlat:
19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Erlendsdóttir Audur Edda (klarinét)
Hoang Ho Khanh Van, Ke Li (hegedű), Szűcs Boglárka (brácsa), Kristina Vocetková (cselló), Mali Emese (zongora)
A hallgató barátaiból alakult kamarazenekar
Vezényel: Shoji Haraguchi
Erlendsdóttir Audur Edda diplomakoncertje
MOZART: A-dúr klarinétverseny, K. 622
POULENC: Klarinét-zongora szonáta
BRAHMS: h-moll klarinétötös, op. 115
GELLÉRI ANDRÁS: Burst of Evidence kontrabasszus klarinétra és magas hangra

19:30 : Budapest
BMC, Koncertterem

A Hunyadi János Általános Iskola Nagykórusa vez.: Igalyné Büttner Hedvig, zongorán km.: Elmauer József
A Bartók Konzi volt növendékeiből és tanáraiból alakult kamarazenekar
A Bartók Konzi és a Zeneakadémia volt növendékeiből álló kórus
Dubóczky Gergely – karmester
Héja Domonkos – karmester
Strausz Kálmán – karnagy
Tóth Árpád – karnagy
házigazda: Bősze Ádám
"Epifónium - Szabó Tibor emlékére"
KODÁLY: Nagyszalontai köszöntő
BARTÓK: Levél az otthoniakhoz
SZABÓ TIBOR: Március
Hunyadi János Általános Iskola Nagykórusa
vez.: Igaliné Büttner Hedvig, zongorán km.: Elmauer József
SCHUBERT: Állj! (A szép molnárlány D795 - részlet)
SCHUBERT: A muzsikához D547
Mukk József – tenor, Réti Balázs – zongora
KOVÁCS ZOLTÁN: Fuvolaötös I. tétel
Menyhárt Zsuzsa – fuvola
Soltész Ágnes – hegedű, Fejérvári János – brácsa, Magyar Gábor – cselló, Lukácsházi István – nagybőgő
HAYDN: C-dúr fantázia zongorára Hob XVII:4
Fejérvári Zoltán – zongora
IAN CLARKE: Touching the Ether
Vámosi-Nagy Zsuzsanna – fuvola, Bizják Dóra – zongora
LISZT: Erdőzsongás (Két hangversenyetűd S. 145 - részlet)
Fülei Balázs – zongora
VIVALDI: Qui sedes ad dexteram patris (Gloria RV 589. - részlet)
Heim Mercédesz – mezzoszoprán
WIENIAWSKI: Polonaise de concert Op. 4
Oláh Vilmos – hegedű
MOZART: Sinfonia concertante K 364, III. tétel
Soltész Ágnes – hegedű, Fejérvári János – mélyhegedű
MOZART: Az Éj királynőjének d-moll áriája (A varázsfuvola K 620)
Miklósa Erika – szoprán
MOZART: Sarastro F-dúr áriája (A varázsfuvola K 620)
Bretz Gábor – basszus
MOZART: B-dúr fagottverseny K 191 III. tétel
Mohai Bálint – fagott
MOZART: L’amerò sarò costante (A pásztorkirály K 208 - részlet)
Kertesi Ingrid – szoprán
J.S. BACH: Laudamus te (H-moll mise BWV 232 - részlet)
Szabóki Tünde – szoprán, Soltész Anikó – continuo
J.S. BACH: D-dúr csellószvit BWV 1012 Gavotte 1, 2, Gigue
Varga Tamás – cselló
J.S. BACH: „Von den Stricken meiner Sünden" (János-passió BWV 245 - részlet)
Németh Judit – mezzoszoprán, Elekes Zsuzsa – continuo
J.S. BACH: „Ach Herr, laß dein lieb Engelein” (János-passió BWV 245 - részlet)
A Bartók Konzi és a Zeneakadémia volt növendékeiből álló kórus, vezényel Strausz Kálmán
Elekes Zsuzsa – continuo
GYÖNGYÖSI LEVENTE: Kánon Szabó Tibor emlékére
19:30 : Debrecen
Kölcsey Központ

Balog József (zongora)
Miskolci Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Vajda Gergely
"S határtalan az élet"
BRAHMS: I. (d-moll) zongoraverseny, Op. 15.
STRAVINSKY: Tavaszi áldozat (Le Sacre du Printemps)
A mai nap
született:
1925 • Pierre Boulez, zeneszerző, karmester († 2016)
elhunyt:
1517 • Heinrich Isaac, zeneszerző (sz. kb. 1450-55)
1827 • Ludwig van Beethoven, zeneszerző (sz. 1770)
1918 • Cezar Antonovics Kjui, zeneszerző (sz. 1835)
1987 • Eugen Jochum, karmester (sz. 1902)