vissza a cimoldalra
2020-08-08
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11552)
A csapos közbeszól (95)

Régizene (3619)
A MET felvételei (921)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (149)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4028)
Franz Schmidt (3658)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2010)
Operett, mint színpadi műfaj (4420)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62197)
Pantheon (2713)
Radnai György művészete (60)
Gioacchino Rossini (1035)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4692)
A nap képe (2228)
Gaetano Donizetti (973)
Gregor József emléke (182)
Barokk zene (491)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: AndersWasRight
Leírás: ditch the tenor. choose the baritone
Honlap:
   


AndersWasRight (30 hozzászólás)
 
 
Operák, amelyeket utálunk • 2192020-06-23 00:19:12

Bár nem utálom, de a Lohengrin nem tud lekötni, pedig úgy általában szeretem Wagnert. De a sztori reménytelen. Hogyan lehet úgy házasságot kötni, hogy a pasas semmilyen nevet nem ad meg? Valamit csak be kell írni a papnak a nyilvántartásba? "Névtelen Lovag mai napon elvevé Brabanti Elzát?"



 



Mondjuk ha már következetlenség, az is érdekelne, hogy Lohengrinnek ki volt az anyja, és Parsifalnak miért szabad gyereket csinálni, bezzeg szegény Amfortas egyszer szexelt életében és évekig szenvedett miatta. (Mellesleg ő is csak megszületett valahogy, persze lehet, hogy Titurel már apa volt, mikor rábízták a Grált.) Ez az egész Grál-lovag cölibátus kissé olyan, mint a Jedik... Lucas megint csak lopott egy kissé :D 


Opernglas, avagy operai távcső... • 204742020-05-06 20:58:42

A Parsifalra mindenképp elmegyek (Tézier nagy kedvencem, és hát Jonas se kutya), remélem, Garanca nem bánja meg Kundryt, elég meredek húzásnak tűnik. 



Viszont hogy még mindig képesek Domingót szerződtetni, és pont Boccanegrának... MIÉRT? 


Gioacchino Rossini • 10302020-04-23 23:07:18

Tell Vilmos az Operavisionon (franciául): 



https://operavision.eu/en/library/auffuhrungen/opern/guillaume-tell-rossini-opera-festival



 






























































































Guillaume Tell Nicola Alaimo
Arnold Melchtal Juan Diego Flórez
Walter Furst Simon Orfila
Melchtal Simone Alberghini
Jemmy Amanda Forsythe
Gesler Luca Tittoto
Rodolphe Alessandro Luciano
Ruodi, a fisherman Celso Albelo
Leuthold / A hunter Wojtek Gierlach
Mathilde Marina Rebeka
Chorus Teatro Communale di Bologna
Orchestra Teatro Communale di Bologna
   
Music Gioachino Rossini
Text Victor-Joseph Étienne de Jouy & L. F. Bis
Conductor Michele Mariotti
Director Graham Vick
Set Designer Paul Brown
Costume Designer Paul Brown
Lighting Designer Giuseppe Di Iorio
Choreographer Ron Howell
Chorus Master Andrea Faidutti


 



Nekem első találkozásom volt vele, a rendezés helyenként kissé fura, a Monarchia vége felé játszódik, századfordulós ruhákban, a színpad eléggé üres, de maga a mű nagyon tetszett. Kár, hogy Rossini olyan korán visszavonult, aki 37 évesen ilyent ír, annak bűn abbahagyni. 



Nicola Alaimo nagy kedvencem lett ezután, korábban már láttam (Paolóként), de itt, hősi szerepben, sokkal inkább megmutathatja, mit tud. Gyönyörű hang és érzékeny alakítás.



Flórez meg olyan könnyedén dobálja a magas hangokat, mintha nem is kerülne erőfeszítésbe. Rebeka mindig tetszik, igazi királynői jelenség, jól állnak neki az ilyen szerepek. 


Élő közvetítések • 84872020-04-23 22:57:44

https://operavision.eu/en/library/performances/operas/i-due-foscari-teatro-regio-parma



 



Az Operavision most a szokottnál is több követítést rak fel, ezt pár napja néztem meg (A két Foscari), elegáns előadás, elég jól vegyíti az absztrakt/egyszerű díszletet és a Verdi korabeli divatot. Az öreg Doge kimondottan úgy néz ki, mint Verdi időskori képein. Szép opera ez, csak a főgonosz Loredanónak nem ártott volna egy ária, mert így kissé súlytalan, bár Prestia kellően tapasztalt énekes ahhoz, hogy ezen segítsen.


Verdi-felvételek • 5612020-03-30 06:20:17

Ezt láttam nem olyan rég, amikor a RAI-n ment (ruszki kalózok hamar felraknak mindent), csinos produkció, bár hogy minek kellett Schiller néma szereplőként, azt nem tudom, anélkül is elég bonyolult librettó. Amúgy igen szeretem ezt az operát.


Wagner-felvételek • 2812020-03-30 06:17:29

https://operlive.de/parsifal/



 



Parsifal Münchenből, fent lesz nagyszombat éjfélig. Jonas, Nina Stemme és René Pape.


Wagner-felvételek • 2662020-03-26 03:04:20

Siegmund tényleg nagyon jól áll neki, a hangszínéhez is meg az egyéniségéhez is. 



Westbroek is kiváló Sieglinde. 


Opernglas, avagy operai távcső... • 204322020-03-16 23:51:28

A következő évadot meghirdették, szerencsére bepótolják a Haramiákat, mert most épp csak a premier volt meg bezárás előtt, és ugye Jonas/Harteros Trisztán :D 


Élő közvetítések • 84522020-03-16 23:49:47

Korábban láttam azt a Trubadúrt, a szereposztás elég erős (na jó, Jonasért és Anja Harterosért néztem főleg), a rendező nem tudom, mit szívott, de jó anyag lehetett. Mindenesetre a díszlet látványos, de ha valaki ebből próbálná kihámozni a történetet, az elveszne :D 


Opernglas, avagy operai távcső... • 203982020-02-13 21:54:00

Hogy van pofájuk a Trubadúrt harmadszor is HD-be rakni (és nem Tézier-vel, hanem azzal a túlhypeolt Kelseyvel), a Billy Budd bezzeg nem lesz közvetítve... 


Milyen zenét hallgatsz most? • 250532020-02-10 03:34:10

A 2. felvonás elején járok és ennyire még sosem tetszett egy Paolo sem :D Szinte ellopja a show-t, amikor színen van. Sajnos, már nem sokáig XD 



Egyébként a többség jó, egyedül Fiescónak keveslem a hangját.


Milyen zenét hallgatsz most? • 250522020-02-10 01:03:12

Simon Boccanegra, méghozzá a 2013-as szegedi: 



 



https://www.youtube.com/user/eglechisiu/videos



 



A főszereplő vendégénekes felrakta a Youtube-jára, három részletben, nem is tudtam, hogy lefilmezték! Most kezdtem, elég jónak néz ki :) 



 


Erkel Színház • 104972020-02-05 17:57:28

Van valahol az oldalon egy jó cikk, ami épp azt mutatja ki, mennyi mindent megtudhatunk, ha figyelmesen elolvassuk a librettót a Trubadúrban. Csak nem kell aludni, amíg Ferrando énekel :D 



 



Mondjuk azon már én is eltöprengtem, hogy ha a gyerekrablási akció 15 éve volt, Garcia meg akkor még kisbaba, akkor Manrico legfeljebb 16-17 éves! Ami eléggé megmagyarázza, miért olyan meggondolatlan. És persze Azucena se vénasszony, talán még 40 sincs. 


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30122019-12-18 21:35:27

Nekem Leonóra di Vargasként sem igazán működött. A kritikusok ájuldoztak, én meg azon imádkoztam a közvetítés alatt, érjünk már el a Carlos/Alvaro duettekhez végre. Miközben a másik Leonórát kimondottan jól oldja meg, mind az amúgy harmatgyenge salzburgi előadásban, mind a Metesben. 



 



Meli halálra untat. Már annyiszor volt hozzá szerencsétlenségem Gabrieleként (mindenhol őt kérik fel, talán mert a legtöbb tenor nem vesztegeti rá az idejét), és kétszer Manricóként is, hogy próbálom kerülni. 


Olvasói levelek • 114552019-11-24 22:56:32

Üdvözletem! 



 



Miután úgy látom, topicot nem lehet "csak úgy" nyitni, kérdezem az illetékeseket, kaphatna Ludovic Tézier topicot? Igazán megérdemelné :) 


modern eszement rendezesek • 3222019-10-23 07:19:32

Tényleg nem értem, minek MINDIG csinálni valamit a nyitánnyal, mert a legtöbb esetben nincs igazán ötlete a rendezőnek, és a szereplők céltalanul ténferegnek a színpadon. 



A müncheni Végzetben pl. a vacsora alapjában jó ötlet, megalapozza a családi légkört, de Carlo miért gyerek? Aztán rohamtempóban felnő, miközben Leonóra és Alvaro semmit sem öregszik. Miért nem lehetett Carlo jelen felnőttként? Főleg, hogy elvileg ő az elsőszülött... 


Élő közvetítések • 80952019-08-28 21:49:01

3sat-on is lesz 31-én, ha valaki fogni tudja (nyugati határon többnyire bejön).



 


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 13352019-08-28 02:04:48

Gyerekkoromban hányszor újranéztem a Három a kislányt... a cselekményről csak valami homályos fogalmam van, de a gyönyörű ruhák meg kalapok nagyon megmaradtak :D


Plácido Domingo • 7552019-08-16 17:44:17

Csalódtam benne, azt hittem, ennél azért különb ember. A tiszteletemet már amúgy is rég elvesztette a "bariton" ténykedésével. Pedig valamikor a lemezein/filmjein nőttem fel...



 



 


Milyen zenét hallgatsz most? • 250282019-08-16 17:36:21

A pár héttel ezelőtti veronai Trubadúrt, nagyon szép a kiállítás, de azért a lovak, felesleges balettbetétek(?!) és a mű-láncingek elég viccesen hatnak. Luna bandája természetesen kékben, Manricóé természetesen vörösben. Rendezés mint olyan nemigen van, csak látvány. Mindenki szépen cövekel, megkoreografálva vonul ki-be és jó operai szokás szerint hadonászik és kardot csapkod. Az egész úgy fest, mint egy negyven-ötven évvel ezelőtti előadás, csak sajnos a hangok nem olyanok. Salsi még talán a legjobb, de azért ő sem Tézier. Zajick, szegény, csiricsáré ruhás vén boszorkánynak van öltöztetve, a szokott kócos ősz parókával, úgyhogy elég nehéz komolyan venni. Netrebko hozza a szokott formát, a férjecskéje éppolyan középszerű, mint a mai Manricók 90%-a. Az együttesekben alig lehet hallani. Ferrando, mint rendesen, jóképű fiatal basszus kissé őszes hajjal.


Jonas Kaufmann • 23812019-05-13 01:04:11

Londoni Forza: https://vk.com/video156436801_456241202



vk-n regisztrálni kell, de ingyenes, és rengeteg opera van rajta. 


Alexandru Agache, a bariton • 1242019-04-11 04:22:15

Nemrég újranéztem a londoni Boccanegrát, tényleg gyönyörű előadás, és Agache fantasztikus. Egy nagyon emberi, nagyon szerethető karakter, és sugárzik róla a tekintély, arról nem is beszélve, hogy milyen istenien énekel. 


Milyen zenét hallgatsz most? • 250102019-03-26 02:58:34

Boccanegra Genovából, egészen új: https://vk.com/video156436801_456241127



 



Tézier egyszerűen fantasztikus. Összességében egészen jó szereposztás, bár Melit már nagyon unom, mindenhol ő van. Paolo viszont meglepően jó.


Milyen zenét hallgatsz most? • 250062018-11-22 06:40:23

A Tarkovszkij által rendezett Boriszt néztem meg, mostanra már rájöttem, hogy soha nincs két zeneileg egyforma produkció. A különféle változatokat nem bírom követni, főleg, mikor keverni kezdik őket.



 



A rendezés semmi különös, nagyjából olyan, mint bármelyik más hagyományos Borisz, amit láttam, viszont Robert Lloyd fantasztikus, mind hangilag, mind színészileg (oké, kicsit néha túljátssza, de még nem láttam olyan Boriszt, aki ne tenné). A lengyel jeleneteken mindig majdnem bealszom, hiába a jó énekesek.


Momus társalgó • 63492018-10-30 01:30:44

Van valaki Sopron környéki? Lehetőleg fiatalabb korosztály? (33 vagyok) Senkivel sem tudok operáról beszélgetni IRL és családtagokat is csak nagy ritkán lehet elrángatni.



 



 


Kedvenc előadók • 28232018-09-29 17:18:27

Engem leginkább az zavart, hogy szegény Carlos és Rodrigo nem bírtak ölelkezni, de még egymás kezét fogni se. A ketrec csak akkor működött volna, ha a befejezés valami rácson keresztüli érintkezés, mint Spock halálánál az üvegfalon át, de neeeem...



Ellenszerként kiváló a 2013-as salzburgi előadás, valahogy úgy kéne mindig.



 



Úgy általában eléggé wtf rendezés volt, bár láttam már vadabbakat is XD az énekesek szerencsére kiválóak, bár Abdrazakov még túl fiatalos kinézetű Fülöp királynak.



Elina mint Eboli viszont... ;) 


Kedvenc előadók • 28212018-09-25 20:26:00

Ludovic Tézier nagy kedvencem lett, amióta a müncheni Végzetben láttam. Valamiért korábban sosem találkoztam vele, bár a nevét hallottam, de azóta kb. mindent fellelhető dolgot megnézek vele.



 



Rodrigo halála, franciául: https://www.youtube.com/watch?v=bRVzb4kvs7Y 



(A rendezőt pofoznám, amiért Carlost berakta abba a ketrecbe, de Tézier olyan mennyei legatókat énekel, hogy azért minden megbocsátható.)



 



Te Deum: https://www.youtube.com/watch?v=kcMMqLOColI



(jól áll neki a perverz gazember is, de azért néha kihallani a szép, nemes Verdi-hangot :D)



 



Jeleckij áriája: https://www.youtube.com/watch?v=Otr9VB-6Aac



(ez egy gyönyörű produkció, de Liza alkalmasint bolond, hogy egy ilyen szép hangú, gyengéd, figyelmes férfit mellőz egy olyan zűrös tenor kedvéért, mint Hermann)



 



Luna gróf: https://www.youtube.com/watch?v=ovyR65QdCn4



(megint csak az a remek legato-technika...)



 


Milyen zenét hallgatsz most? • 249972018-09-25 20:08:16

Tegnap ki voltam éhezve némi Simon Boccanegrára (hajlamos vagyok megfeledkezni róla) és a vk.comon találtam is, Bécsből, nem túl régi. Hagyományos jellegű, bár a jelmezek nem olyan csicsásak, mint általában (legalábbis Simon nem rohangál hermelinszegélyes vörös/arany izében).



 



Hvorostovsky, Furlanetto, Frittoli, Meli



 



Prológus / I. felvonás: https://vk.com/video106047647_456239157



II. / III. felvonás: https://vk.com/video106047647_456239158



 



(Ha valaki nem ismerné az oldalt, regisztrálni kell, de ingyenes. Amolyan ruszki Facebook/Youtube hibrid, rengeteg opera van, ritkaságok is.)



 



Annyiból rossz ötlet volt, hogy hülyére bőgtem magam a finálén, de megérte :D


Élő közvetítések • 74042018-09-23 23:03:13

Épp nézem ezt a Trubadúrt... hát Leonóra vagy vak, vagy teljesen elment az esze. Sosem értettem igazán, mit eszik a tenoron, de ebben a produkcióban tényleg hihetetlen, hogy egy kb. 200 kilós pasiért epekedik, amikor a bariton a) délceg és szexi és b) sokkal jobban énekel.


Élő közvetítések • 74002018-09-23 05:08:38

Köszönöm! Épp ki vagyok éhezve Trubadúrra, de már nagyjából minden elérhető produkciót megnéztem :)


   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1940 • Gregor József, énekes († 2006)