vissza a cimoldalra
2019-12-15
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11457)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62025)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1823)
Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak (2999)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4628)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3538)
musical (189)
Operett, mint színpadi műfaj (4182)
Élő közvetítések (8277)
Franz Schmidt (3480)
Kimernya? (3376)
Balett-, és Táncművészet (5940)
Belcanto (933)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (194)
Lisztről emelkedetten (981)
Társművészetek (1536)
Zenei események (1007)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: david28
Leírás:
Honlap:
   


david28 (104 hozzászólás)
 
Élő közvetítések • 79502019-07-04 17:36:54

Koszonjuk, s ez hol lesz kozvetitve?


Alexandru Agache, a bariton • 1812019-07-02 17:57:15

Miért lenne zenei igénytelenség? Én is szeretem a Giocondát. A pesti előadással kapcsolatban maximálisan egyetértek, kivéve Agache tekintetében ismét, akinek az áriája nekem kb. az évad legjobb performansza volt (amúgy is imádom azt az áriát).


Alexandru Agache, a bariton • 1782019-07-02 17:36:29

Ízlés kérdése, nekem speciel az abszolút kedvenc Puccini-operám. :D Nyilván pl. egy Tebaldi szintet nem lehet ma hozni, az az alap. De Rálik Szilviához képest nekem ez az alakítás üdítő volt.


Erkel Színház • 102632019-07-02 17:29:55

Elnézést, csak a hozzászólásának volt egy enyhén xenofób kihallása. Mögöttem meg mellettem is ültek már mindenféle népek, s nagyon sokszor magyaroktól tapasztaltam ilyen viselkedést (cukorbontogatást és idegesítő beszélgetést meg szinte csak tőlük).


Erkel Színház • 102612019-07-02 16:30:10

Már bocsánat, de ennek a kivitelezését hogy tetszik gondolni? Migráncs kinézetűeket nem engedünk be a MÁO-ba? Közeli utópia.


Kolonits Klára • 11232019-07-02 16:18:34

A Roberto Devereux egy másik nagy szívfájdalmam, szcenírozott formában látni kell benne Kolonitsot még ebben az életben!!!!!


Alexandru Agache, a bariton • 1762019-07-02 16:15:27

Plusz Agache van akkora jelenség és hang, hogy miatta érdemes legyen megnézni egy előadást.


Alexandru Agache, a bariton • 1752019-07-02 16:15:23

Plusz Agache van akkora jelenség és hang, hogy miatta érdemes legyen megnézni egy előadást.


Alexandru Agache, a bariton • 1742019-07-02 16:14:21

Bátori karakterértelmezése és előadása nagyszerű, nekem felülmúlta az elvárásaimat, főleg a mai kínálathoz képest és hangilag is hozza, amit kell. Boncsér engem nem érdekel, megszoktam már, hogy ő itt ma a hőstenor (no comment), van annyi más építő dolog, amire ebben a darabban oda lehet figyelni.


Alexandru Agache, a bariton • 1732019-07-02 16:14:16

Bátori karakterértelmezése és előadása nagyszerű, nekem felülmúlta az elvárásaimat, főleg a mai kínálathoz képest és hangilag is hozza, amit kell. Boncsér engem nem érdekel, megszoktam már, hogy ő itt ma a hőstenor (no comment), van annyi más építő dolog, amire ebben a darabban oda lehet figyelni.


Kolonits Klára • 11172019-07-02 03:23:36

Annyira, de annyira hiányzik nekem ide az a Norma. A tavalyi évad egyik legjobb előadása és alakítása volt Kolonits Klára Normája, maga az opera (és Kolonits) is olyan mű, hogy a bel canto műfajt abszolút közel tudja hozni az azt alapjáraton kevésbé kedvelő - akár németes zenedráma - rajongókhoz is, mint pl. én. Erre óvakodnak tőle mint a tűztől. Tudom, hogy állítólag nehéz rendezni, kissé statikus is volt, de legalább érvényesültek az énekesek, akik maximálisan teljesítettek, mind alakításban-mind éneklésben, s ez azt hiszem, elég is a katarzishoz.


Alexandru Agache, a bariton • 1702019-07-02 03:21:15

Szerintem meg az utóbbi idők legjobb rendezése, Agachével pedig megkapjuk az igazi seriffet, ráadásul Bátori a főszereplő, aki kiváló benne. Ez egy remek előadásnak ígérkezik, reklámozni kell :)


Alexandru Agache, a bariton • 1672019-06-28 12:33:44

Agache Chenier-eloadasa meg egy kicsit magat a Muvesznot is elhomalyositotta. Az est legjobb produkcioja volt Tokody Desdemonaja mellett. Muskat hallgathatatlan.


Alexandru Agache, a bariton • 1502019-06-26 18:05:51

Azert a dijakat nem egy mezei forumozo altal irt velemeny fogja eldonteni. :) Viszont TALAN, ha az illetekesek olvassak a RENGETEG velemenyt, amik hianyoljak a darabbol a Barcarolat, elgondolkodnak a visszatetelen.



 





(Sumegi Eszter hangfaj-megnevezese a valoban e hangfajuakra nezve meg mindig blaszfemia).


Alexandru Agache, a bariton • 1482019-06-26 15:44:20

Én lezártam a Gioconda témát, ami a főhősnőt illeti, ami Barnabát, ott viszont van némi bajom, például még mindig az, hogy miért nem énekli el a darabban a második áriáját? :) Nem mintha az első nem kárpótolna, szerintem a legjobb performansz volt, amit én ebben az évadban operaszínpadon láttam (Fischer Ring-vezénylése mellett).


Alexandru Agache, a bariton • 1462019-06-26 15:06:29

Illetve bocsánat, azt valóban írtam, hogy Caballé jobb énekesnő, de ezt ki cáfolná meg?


Alexandru Agache, a bariton • 1452019-06-26 15:04:46

Nem szidásnak szántam, egy szóval sem mondtam, hogy Sümegi Eszter rossz énekesnő lenne, az egy dolog, hogy én egyébként nem szeretem - itt csak és kizárólag a Gioconda alakításról nyilvánultam meg, ami véleményem szerint és a szerepet eddig éneklő sok énekesnő alapján nem neki, nem az alkatának és nem a hangjának való és mivel fizettem az előadásért, jogom van kifejteni a csalódottságomat.


Alexandru Agache, a bariton • 1422019-06-26 13:17:28

Nem. Mindegyikuk enekelte kismilioszor a szerepet, de a hangi kulonbsegek boven kijonnek egy aria alatt is, plane hogy ez egy olyan ahol minden regisztert hasznalni KELL. Az hogy valaki nem hallja az egbekialto kulonbseget ezek kozott a peldak kozott es Sumegi hangfaja kozott ebben az ariaban peldaul, azzal nem tudok mit csinalni.


Alexandru Agache, a bariton • 1412019-06-26 13:14:47

En csak a fuleket probaltam kinyitni ezekkel a peldakkal. Sumegi valoszinuleg egy kivalo lirai szopran lehetne :) (nem hinnem hogy ez sertes, tekintve hogy ebben a fachban is -mint mindegyikben- kivalo enekesek csinaltak karriert itthon is.


Alexandru Agache, a bariton • 1402019-06-26 13:13:07

Egyik se dramai szopran szerep. :) Az Aida kulonosen nem, legalabb a fele lirai. De mindegy, a modern "dramai" (valojaban gombocos muhang) eneklest kedveloknek Sumegi Aidaja a dramai szopran-katalogus csucseloadasa, oke (kb. annyira lehet jo benne, mint Netrebko). Jovore egyebkent lesz Aida megint. Csak Wagnerben ne garazdalkodjon.


Alexandru Agache, a bariton • 1352019-06-26 12:31:39

S hogy legyen igazi drámai éneklés férfi részről is (és ne térjünk el nagyon a tárgytól): https://www.youtube.com/watch?v=9j3mVe6to_A


Alexandru Agache, a bariton • 1342019-06-26 12:21:33

Csak szemléltetésnek: 



Renata Tebaldi (SPINTO szoprán) - Méregária: https://www.youtube.com/watch?v=l8vnu5f01WU



Gina Cigna (DRÁMAI szoprán) - Méregária: https://www.youtube.com/watch?v=fKIDU4Gp_Xs



Zinka Milanov (DRÁMAI szoprán) - Méregária: https://www.youtube.com/watch?v=B7keJtfk4Os



Rosa Ponselle (FALCON szoprán) - Méregária: https://www.youtube.com/watch?v=WTiunVdMtAE



Az más kérdés, hogy a mai énekesek 95%-a nem tudja mi az az igazi drámai éneklés (minél több 20-50-es, 60-as évekig tartó felvételt meghallgatok annál inkább rájövök), így lehet vezető drámai szoprán egy intézményben egy olyan énekesnő, akinek nagyon-nagyon maximum a Butterfly lehetne a határszerepe. Csak itthon kilóg a lóláb, mert van nála min. 2 jobb ezen a térfélen. No mindegy.



 


Alexandru Agache, a bariton • 1332019-06-26 12:06:02

*Gioconda - Meregariajara gondoltam termeszetesen, ott eleg sok minden kiderul S. E.  hangfajaval kapcsolatban, ehhez nem kell zenesz ful, hogy meghallja valaki, elfogulatlansag viszont igen.


Alexandru Agache, a bariton • 1322019-06-26 12:03:45

Akkor hallgassatok meg Zinka Milanovot, Rosa Ponsellet, Birgit Nilssont, Astrid Varnayt, Delly Rozsit, Inge Borkhot, Ghena Dimitrovat, Gina Cignat, Dusolina Gianninit... Sumegi ezektol olyan messze van hangfajban mint ide Jeruzsalem. Koze nincs a dramai szopranhoz, egy telt lirai szopran (meg csak spintonak se mondanam), aki dramai szerepeket enekel, s ezeket forszirozza, visitozza s neha sotetit, de mellregisztere meg igy sem kozeliti meg pl. Caballe-jet, aki szinten lirai szopran volt (csak nyilvan merfoldekkel jobb). Erdemes meghallgatni a Giocondat pl Lukacs Gyongyi meg az o eloadasaban... Abszolut a legtulertekeltebb enekesno ma itthon. Wagnerhez meg vegkepp semmi, de semmi koze nincs.


Alexandru Agache, a bariton • 1292019-06-25 22:57:31

*Heródiást



Mert egy normális operaházban ezzel a dús hanggal ő vinné a lírai szoprán Sümegi jelenlegi drámai repertoárját és kilógna a lóláb, nem akarnak a kedvencnek konkurenst.


Erkel Színház • 102322019-06-17 19:21:08

Nánási Helga László Boldizsárt keresi az operában és néha beugrik dalolászni egy-egy "nótát".............. ;)


Erkel Színház • 102242019-06-15 15:41:39

Szerintem ugyanazt mondjuk csak maskeppen.



Azt persze tudom, hogy Wagner talalta ki ezt a kifejezest, de az en olvasatomban ennek igaznak kell lennie a verismora is (sot az egesz operai mufajra).


Erkel Színház • 102222019-06-15 15:05:03

Irtam is, hogy Batori nem volt a hangja teljeben, volt par intonacios zur stb. De az eloadasmod itt es most olyan eros volt, hogy nekem felulirta ezeket. Ez sem mindig tortenik meg, most megtortent. A Nyugat lanyaban pedig nekem hangilag semmi bajom nem volt vele, sot... azt igy kell enekelni, persze mai viszonyok kozott. Igen tudom pl. Tebaldi ott a mitikus relevacio, de az Tebaldi, ez meg Hungaria 2019. Ha mit tudom Donna Annat enekelne akkor valoszinuleg engem is zavarnanak dolgok.


Erkel Színház • 102192019-06-15 14:28:40

En mindig remenykedek a fejlodesben, raadasul Raliknak lennevolt olyan szerep, ami jol all, de... na mindegy. Berg Lulujaban megneznem mondjuk.


Erkel Színház • 102182019-06-15 14:25:25

Egyetertek. A lent emlegetett Nilsson jo pelda.Hallotta ot barki klasszikus ertelemben "szepen" enekelni valaha is? Hala az egnek en nem, pedig sok mindenben hallottam mar.


Erkel Színház • 102142019-06-15 14:21:30

Egy ariaesten sem szamit a jo hang nalam semmit, ha nincs mogotte erzelem, gondolat. Akkor minek enekel valaki? Inkabb legyen par nem sikerult, csunya frazis, de erezzem. Hozzateszem ezen az ariaesten a hangok is hianyoztak (leszamitva mondjuk Fodor Bernadettet). Ralik, Letay es Safar nekem nem hang.


Erkel Színház • 102132019-06-15 14:19:27

Es ki beszelt itt Wagnerrol? :) Az egy masik szint.



Bel canto opera alatt pedig a bel canto operakat ertem (nem mindegyiket tartom butuskanak egyebkent onnan se).


Erkel Színház • 102102019-06-15 13:01:10

Pár butuska bel canto operánál igen, a hang számít csak, de a verismo másról szól, az már összművészet, s azt szerintem Bátori valósította meg hétfőn kb. egyedül.


Erkel Színház • 102022019-06-14 15:02:29

En peldaul nem a hangjara gondoltam Batori Evanak, amikor azt irtam hogy o volt az este fenypontja, leirtam hogy valoban hangilag nem volt tokeletes, de ezt boven feledtette az a szuggesztiv, valodi muveszi eloadasmod es expresszivitas amivel eloadta Margit ariajat. Hiaba enekelt tisztabban a tobbi, de minek??? Attol meg nem lesz muvesz valaki, a szomszedasszony is tud tisztan enekelni. Es azert Batori sem olyan rossz hangilag, nagyon becsuletesen letudta a Nyugat lanyat, lehet hogy annak koszonheto, hogy most kisse el van faradva a hangja. Ami talan a legnehezebb olasz szopran szerep (igen nehezebb mint a Turandot) es meg karaktert is kell benne abrazolni, amit o szinten remekul ragadott meg. 


Erkel Színház • 101852019-06-12 18:16:32

Pasztircsak La Wallyjara inkabb igaz volt ez, a Depuis le jour sztem kifejezo frazirozassal es remek pianokkal volt eloadva, de nyilvan nem Gruberovahoz kell merni. :) Netrebkot meg hagyjuk inkabb, mert amit mostanaban csinal, az a ripacskodas csimboraszoja - eneklesben is, azert attol messze volt meg Pasztircsak. Nem ugy Safar Orsolya.


Erkel Színház • 101832019-06-11 19:28:10

Gyakorlatilag a gyokeres ellentetet gondolom annak, amit par hsz-el lejjebb olvastam :D Batori Evanak lehet most nem szolt ugy a hangja ebben a bivalynehez ariaban ahogy kellett volna, de Safar kritikan aluli Madardala es meg annal is rosszabb Adriana Lecouvreurje mellett megjelent egy ENEKESNO. Egy eloadomuvesz, aki tudta, ertette, erezte mirol enekel es lerakott egy ELOADASt a szinpadra. Sumegi szokasosan elvisitozta a Giocondat a lirai szopran hangjan (a Butterflyban bezzeg jo volt, ki gondolta volna), Ralikot kozepen es melyen egy X faktoros is leenekli, Letay pedig olyan mintha orrsovenyferdulessel enekelne allandoan. Fodor Betti Santuzzaja nagyon jo volt, en pont a magassagait hallottam zsenialisnak, sokkal jobbak mint par eve, elkepeszto ereju hang es pont a melysegekkel voltak kisebb gondok ott is. En egyertelmuen Ortrud, Brunnhilde, Kundry iranyt hallok benne most. Ki volt meg? Ja, Polina, hat igen neki meg tokeletes volt a Charpentier aria, jo lenne ha ebbe az iranyba menne el az olasz helyett. A karmester a Liderceket kivaloan interpretalta, szemben a Parasztbeculet intermezzoval, aminel egy ido utan azon gondolkoztam, hogy mit fogok masnap reggelizni, pedig az egyik kedvenc olasz operam elejetol a vegeig. 



Okovacs... hagyjuk, inkabb szorakozom a Monika-shown.



 


Erkel Színház • 96582019-02-11 00:18:47

Balga Gabriella mint az uj Barlay? Most sírjak vagy nevessek. Isabella szerepe egy konnyű alt (es nem mezzoszopran) hangra lett irva, ismerosom szerint egy hang nem hallatszott a holgybol. Ami meg nagyobb gond, hogy az elileg "neki valo mezzo" szerepeknel sem. Eddigi legnagyobb dobasa eddig, ill az egyetlen amiben ertekelni tudtam, a tulajdonkeppen felig szopranlageba irt Adalgisa volt, de ott is boven kiderult, hogy ebben a hangban egy deka mezzoszopran nincs. Ez egy szopran, abbol is a legvilagosabb lirai, tulajdonkeppen Mozart-szubrett. Zerlina, Despina, Papagena... ezekben esetleg, meg Dorabella sem, ha Rosini akkor meg maximum Berta. Barlay csodalatosan mukodo kozep es mely regiszterevel osszevetni ezt a hangot meg plane nonszensz. Szineszileg ettol meg persze lehet kivalo, az egy szubrettnek egyebkent sem art, de Balga teljes fachtevesztesben van.


Sass Sylvia • 4682019-01-12 22:50:30

Persze, végülis csak csirkehangon lehet nyafogni operettet. :D Én aki nem vagyok a műfaj rajongója, örömmel vettem, hogy vannak olyan felvételek, ahol valaki énekli is ezeket a dalokat.


Wagner • 25962018-06-24 16:39:50

Borzalom. Nem azért mert a magyar nyelv nem szép, csak ennek semmi köze az eredetihez. Éreztem én néhol hogy szellemileg szegényesebb a libretto a megszokottnál...


Wagner • 25952018-06-24 16:39:41

Borzalom. Nem azért mert a magyar nyelv nem szép, csak ennek semmi köze az eredetihez. Éreztem én néhol hogy szellemileg szegényesebb a libretto a megszokottnál...


Wagner • 25942018-06-24 16:39:38

Borzalom. Nem azért mert a magyar nyelv nem szép, csak ennek semmi köze az eredetihez. Éreztem én néhol hogy szellemileg szegényesebb a libretto a megszokottnál...


Erkel Színház • 93622018-06-24 16:36:12

sznobizmus=korlatoltság=butaság. legyél is büszke rá, pá. :D


Erkel Színház • 93562018-06-23 10:09:59

A Queen nem egy műfaj, hanem egy együttes, egy adott műfaj egyik gyöngyszeme, csucspontja. A hozzászólásaidbol süt az arrogáns, gőgös sznobizmus, ami általában buta és tájékozatlan konzekvenciákat eredményez. A klasszikus és nem klasszikus műfajokat nem szabad összehasonlítani, akiami az egyikbe jó, a másikban nem biztos, hogy jó lenne. Két (illetve jóval több) világ, külön gyöngyszemekel, ami abszolút megfér egymás mellett, persze a hozzád hasonló kultursznobok jóval szegényesebb világában nem. Én akkor vagyok határtalanul büszkén a te köreidnek félművelt :D (mikor haltok már ki?)


Erkel Színház • 93532018-06-23 00:08:05

Azért a Queen zenéjét szemétnek minősíteni... ehhez is értő zenehallgatónak kell lenni (persze nem szegyen, ha valaki csak az operahoz "ert", de akkor inkabb ne nyilvanitson velemenyt mas mufajokrol).


Erkel Színház • 92732018-05-21 12:49:52

Kolonits Klara minden idok egyik legnagyobb szopranja, ehhez nalam vitan felul semmi ketseg nem fer, igazi csillag, akivel barmikor lehet majd buszkelkedni az unokaknak. A Normat meg a semmilyen rendezes sem tudta elrontani. Balga Gabriella egy szubrett hang, koze nincs a mezzoszopranhoz (nem, a koloratur meg lirai mezzohoz se), de elso sorbol hatasos volt amit csinal. Biztos, stabil technika, remek karakterformalas. Azon mar lehet vitatkozni hogy egy kis hang egy ekkora szinpadon mennyire tud ervenyesulni... En nem vagyok erre ennyire erzekeny, mikor tavolabb ultem a szinpadtol engem sem erintett meg kulonosebben, amit csinalt, kozel viszont van hatoereje. En pont ezert megyek enekles teren olyan mufajok iranyaba, ahol van mikrofon :D De ezt nekem nem tisztem eldonteni. Elso sorbol remek volt o is. A tenor magas hangjain neha mintha egy labosfedo lett volna, pedig szerintem kivetelesen jo dramai hanganyag, ezert a hangert uvoltozik Fekete Attila :D A masik ami viszont a fantaziatlan rendezes ellenere megis a rendezonenit dicseri: Az eneklos reszekben abszolut hagyta hogy az enekesek enekeljenek es jatszanak. Az evadban latott premierek utan ez ujszeru es modern felfogast tukroz :DDDDDDDDDD


Erkel Színház • 92112018-04-23 13:39:40

rendezéssel kapcsolatban egyetértek, ugyanezek voltak a problémáim, én azonban szeretem ezt az operát, végig izzik az egész és nagyon kifejező a zene. Mivel nem verista opera, nem feltétlen kell benne keresni a realista karakter-kidolgozást, én azonban azt gondolom, hogy jó színészi játékkal és értő rendezéssel ezeket is meg lehet jeleníteni, a zene mélysége az egész opera katartikus, feszült sötétsége abszolút lehetővé teszik ezt. Az énekesekkel kapcsolatban eltér a vélemény.



Én pont Sümegit éreztem eleinte erre a szerepre kevésnek, a hangja nem drámai szoprán, mondjuk hogy spinto, de akkor is inkább erősen a lírai felé mozdulva és nála pl pont a mély regiszterrel volt bajom, pláne hallva (az akkor még szerintem szintén inkább spinto) Lukács Gyöngyi Ameliáját... a harmadik felvonása mondjuk, hogy meggyőzött. A karakterformálása is kevés volt nekem, ahogy Fekete Attiláé is, aki néha tényleg túlzottan bömböl, de azt gondolom, hogy ebben a rendezésben minden szereplő egy kicsit gúzsba volt kötve és nem tudtak kibontakozni se az egyéni, se közös jelenetekben, így maradtak a jól bevált, begyakorolt biztonsági bravúrok.



Szemere Zita nem nagy hang, de kiválóan hozta a karaktert, nekem adott pluszt az alakítása. Agache akkorát énekelt, hogy a ház leszakadt, szerintem is jó, hogy van egy ilyen drámai baritonunk, hozzátéve, hogy a lírai baritonok és a baritenorok között is van jó énekes, őket sem kell leértékelni. A drámai hangnak mások az erősségei mint a lírai hangoknak, ennyi.



Fodor Bernadett mély regisztere nagyon is jól szólt, ő egy drámai mezzo, nem alt és pont eléggé sötét a hangja így is, csak szerintem megszokhattad, hogy sok énekesnő ráerősít meg sötétít a mellhangoknál, ez azonban csak annak áll jól, akinek van egy Obraztsova, Barlay vagy Deniece Graves típusú már majdnem altos, erős mellhangja, a többieknél "gurgulázásnak" hathat, így nagyon is jó volt, hogy Fodor Bernadett a természetes hangján énekelt, épp elég robosztus és sötét az úgy is.


A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei • 6912018-03-21 16:24:25

Anday PiroskaRosette Anday es Delly Rozsi neve is keveset szerepel manapsag.


Kedvenc magyar operaelőadók • 10652018-03-19 10:29:04

Az én nagymamám 40 éves volt, amikor születtem, a dédnagymamám 58 lett volna, ha nem viszi el a rák 51 évesen. :( Szóvel ez ismerős. Gratula! :)


A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei • 6842018-03-19 10:27:11

Sajnos igen, őt már a nálam egy tizessel idősebb korosztályból is kevesen ismerik (28 vagyok). Kisgergelyt egyébként személyesen ismerem, tőle hallottam én is először Gencsyről, akinek szégyenletesen kevés operafelvétele maradt ránk.A könyv egyébként jó, kissé bulváros, de élvezhető olvasmány, amiből néhol azért -Kisgergelyt ismerve - érdemes gyököt vonni.


Sass Sylvia • 4572018-03-19 07:57:08

Normat enekel is Kolonits Debrecenben, majusban jon az eloadas Pestre egy alkalom erejeig :)


Sass Sylvia • 4562018-03-19 07:49:04

Schöck Atala nagy kedvencem, de inkabb mezzoszoprannak gondolom, aki mar inkabb dramai, nagyon jo altos kezsegekkel (nem eretnekseg altnak hivni egyebkent). A masik hasonlo Fodor Bernadett. Igazi altot en magyar operaenekesek kozul osszesen kettot hallottam, akinek tenyleg meg volt az az androgun, nehez es kelloen sotet hangzasa, ami egy altnak (Marian Anderson, Kathleen Ferrier, Galou, Podles): Tiszay Magda es Basilides Maria. Szinte alt volt meg Barlay es Schockon kivul gyonyoru mely regisztere volt meg Meszoly Katalinnak, Hamari Julianak is. Meg volt nekunk egy hatalmas dramai mezzonk, Komlossy szemelyeben aki szinten sikeresen formalt meg alt szerepeket, a Szekelyfono es Ulrica itthon sztem majdnem vele volt a legjobb (azokkozul amit hallottam). Illetve ha jol tudom a jelenlegi felhozatalbol Kovacs Annamaria is alt, de hozza meg sosem volt szerencsem.


Kedvenc magyar operaelőadók • 10592018-03-18 13:35:57

Staatsoperben voltam, hat a jegyek azert jobb helyre nem olcsoak sajnos, de nyarra terveztem is egy operaturat (nem Karpat-haza :))


Kedvenc magyar operaelőadók • 10572018-03-18 13:01:19

Irigykedem azért rátok tényleg. Nem tudok vitába szállni azokkal akik többet láttak,hallottak mint én :D Az újakban meg nagyrészt eddig egyetértettem az itteniekkel.


Kedvenc magyar operaelőadók • 10562018-03-18 12:59:33

Mivel ez nem befolyásol semmit szvsz, így nem hinném hogy ne lenne szerencsés :D Sajnos operaénekes nem lehetek, született lírai musical hangom van, ami ellen tiltakoztam kézzel lábbal, én drámai operaszerepeket akartam volna énekelni, de ez jutott :D


Kedvenc magyar operaelőadók • 10552018-03-18 12:57:05

Örülök, ha kijavítanak, én csak a benyomásaimat írtam le azokalapján amit eddig hallottam. Lehet, hogy elhamarkodottnak tűnik, de pillanatnyi empíriák, benyomások ezek. Akkor nem tévedtem a szinte konnyu lirai szoprán kapcsán, a nagy hangerőt értelemszerűen én is hallom, meg azt is tudom miket énekelt igen sokáig (ebben egyrészt erős hangszálai játszhatnak szerepet, másrészt ha jól tudom ő kórustagból idősebb korában vált szólistává). 


A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei • 6802018-03-18 10:02:28

Köszönöm szépen! :)


A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei • 6792018-03-18 10:02:22

Köszönöm szépen! :)


Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 29042018-03-18 09:53:56
Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 29032018-03-18 09:53:47

Fodor Bernadett szerintem az egyik legjobb fiatal énekes ma és botrányosan keveset foglalkoztatják, pedig nem sok igazi drámai mezzo/altmezzo rohangál az operában.


Sass Sylvia • 4532018-03-18 08:51:03

A legritkább hangfaj operában az igazi alt, kb minden alt szerepet mezzok énekelnek ma már nagy fájdalmamra (mondjuk a basszushoz hasonlóan kevés jó szerep jutott nekik). Egy-kettő nagyobb alt énekesnő van, mint Delphine Galou, Ewa Podles (bár ő már nem épp fiatal)... meg talán a fiatalok közül ígéretes egy Avery Amereau nevű hölgyemény illetve a Met-ben fellépő Meredith Arwady. S valóban igazi basszus is kevés van, a legtöbbje ott is basszbariton.


Sass Sylvia • 4522018-03-18 08:47:41

Simándyn nem, őt nem is írtam oda. Ő egy nemzeti ikon (én mondjuk Ilosfalvyt jobban szeretem, ha már...).


Sass Sylvia • 4512018-03-18 08:46:47

Szerintem minimális modernizálás minden darabra ráfér, legalábbis a librettokra mindenképp. Én a magyar operaéneklés mellett lennék eleve modernizált szövegekkel. A történetet nem érdemes megváltoztatni mert szerves egészben van a zenével, nem véletlen van ott az a recitativo, nem véletlen van azon a helyen az az ária, duett stb. Az alapszituáció sok esetben szinte mindegy. Hogy most az eredeti darab a 17. században játszódik, és ő meg a jelmezeket meg a díszletet 20. századira csinálja meg, ha egy odaillő libretto van, és nem rendez a zene ellen, akkor abból nagyon jó előadások kerekdhetnének ki amik akár a fiatalabb korosztályt is be tudnák csábítani az operába (a rémes Rajnai sellők vagy Jancsi és Juliska nem ilyenek voltak..)


A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei • 6762018-03-18 08:37:29

Gencsy Sári? Sztem az egyik legjobb Lakmé volt, ha nem a...


Sass Sylvia • 4492018-03-18 08:29:12

+



azt se felejtsd el, hogy más korosztály más füllel hallgat. Ma elég sok minden teljesen más az éneklésben, előadásmódban is a negyven-ötven évvel, de még a húsz-harminc évvel ezelőttiekhez képest is. Az én generációm Gyurkovics, Joviczky, Sárdy meg Lehoczky felvételein inkább csak mosolyog, az én fülemnek az ő éneklésük, előadásmódjuk archaikus, poros, régimódi, pedig akkoriban mindannyian nagyon nagy énekesek voltak ugyebár (de pl Palánkaynál, Tiszaynál, Ágaynál vagy Svédnél ezt nem érzem annyira). Sasst pont azért szeretem ennyire, mert sztem megelőzte a korát, nyilván későbbi korszak, de még úgy is. Nem véletlen, hogy sok fiatal rajongója van :)


Sass Sylvia • 4482018-03-18 08:11:40

Mint írtam is sajnos az operett mint műfaj totálisan távol áll tőlem. Én jazzes, soulos, rhythm and bluesos, esetleg popos-rockos vagyok ha "könnyű"zenéről van szó, az operett számomra nem mond semmit (kivétel egy-két nagyoperett amihez volt szerencsém). Épp ezért tetszenek Sass operettfelvételei, mert végre valaki nem ezzel a cukormázas nyávogássál adja elő, amilyennek én hallom ezt a műfajt legtöbbször. Honthyt színpadon nyilván nem láttam, azt se vitatom hogy volt hangja, de nekem az erotikus abszolút nem jutott eszembe, maximum egy jól ismert vulgáris másik kontextusban. :D Más képességeit sem vitatom, csak számomra az egész nő ellenszenves volt, a hangja nekem csúnya, kellemetlen, és bizony éles. Takács Paulát sem szerettem meg azok alapján, amiket hallottam tőle. Ez van, ez nem sarkos vélemény, ha nem szeretek hallgatni valakit, akkor nem szeretem hallgatni, esetleg le is írom hogy miért.



Lehet megpiszkálok szent teheneket, de ez csak egy vélemény, ez meg egy fórum ami azért van, hogy aztat leírjuk. :) Kincses éneklésével egyébként semmi bajom, ott a nőtől kapok hidegrázást, ha meglátom, ilyen is van + vedd figyelembe hogy én a régiek pályáját nem tudtam olyan mélységeiben végigkövetni, mint az idősebbek, így nekem csak felvételek maradtak, ami meg vagy tetszik, vagy nem, vagy közömbösen viseltetek iránta, de nem hinném hogy ezt ne írhatnám le. A "nem szeretem" nem jelent egyet a "tehetségtelennek tartom és minden érdemét megkérdőjelezem"-mel.


Kedvenc magyar operaelőadók • 10472018-03-18 08:01:13

Én nem vagyok operaénekes, sajnos nem is leszek, de nem hinném, hogy annak kéne lennem ahhoz, hogy valakiről véleményt mondjak (pláne hogy nem vagyok zenekritikus sem, csak egy fórumozó, zenekedvelő, akinek némi köze van, volt az énekléshez, színpadhoz). Úgy veszem észre, hogy itt a "régi nagy"-okra semmi negatívat nem lehet mondani, szerintem voltak régen is bőven alul-és túlértékelt énekesek, ahogy ma is. Hangsúlyozom, hogy felvételek alapján (!) nekem Misura egy lírai szoprán volt (még csak nem is spinto, érdemes meghallgatni pl a Dich teure hallet egymás után Astrid Várnaytól, Nilssontól, Sasstól, Caballet-tól és Elisabeth Schwarzkopftól, Misuráé leginkább az utolsóéra emlékeztet), akit beszuszakoltak drámai szerepkörbe mert nem volt helyette más és nekem kifejezetten gyengén szólt ezekben a szerepekben. Sajnos valószínűleg az alkata lehetetlenné tette, hogy hangjának megfelelő szerepeket vállaljon. Persze lehet aki élőben látta egész mást mondana, nekem még a Toscája is inkább vicces.


A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei • 6722018-03-17 17:27:22

Sajnos sokan nem ismerik. :(


A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei • 6712018-03-17 17:27:07

Sajnos sokan nem ismerik. :(


A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei • 6692018-03-17 17:08:26

Egy korábbi hozzászólásomban emlegettem Tiszay Magdát, mint sztem az egyik legjobb altot vilagszinten (abbol a nem sokból), nem tudom hogy rá emlékszik-e még valaki. Egy Gyurkovics-Svéd Rigoletto lemezen fedeztem fel Maddalenaként, utána rátaláltam remek Azucenajàra, Carmenjére és jó pár nótafelvételére, de sajnos az a műfaj végképp távol áll tőlem. Ha valakinek esetleg vannak még felvételei tőle, szívesen venném.


Sass Sylvia • 4392018-03-17 17:05:05

60-50-40, lenyeg hogy valoban jelentos valtozason ment at s akkoriban az igazan szep operaenekesno ritka volt, o pedig latvanynak is nagyon jo volt.


Sass Sylvia • 4342018-03-17 16:42:39

Sőt mi több, lehet hogy a technikai rugalmasság elveszik az idővel, de jön a helyébe bölcsesség, tapasztalat, fejlettebb empirikus készségek, amikkel adott esetben komplexitásában többet tud nyújtani a technikai "kopottság"-ok ellenére.


Sass Sylvia • 4272018-03-17 16:17:22

Lukács Gyöngyinél jobbat nem nagyon találhattak volna arra a szerepre jelenleg, szóval ha ez igaz, akkor én is nagyon várom.


Sass Sylvia • 4252018-03-17 16:14:42

Leontyne még szerencsére él :) Érdekesen tehetséges család, az ő unokahúga Whitney Houston egyébként, aki pedig szerintem a könnyűzene legnagyobb hangja volt. (amolyan non-classical bel canto szinte ).


Sass Sylvia • 4212018-03-17 16:11:33

Ez meglepően jó (Marton 94). Valóban elhamarkodott voltam, elnézést, de köszönöm hogy tanulhatok újat. Én ezeknek az énekeseknek már sajnos csak jóval felületesebben követhetem visszamenőleg a pályáját (rossz korban születtem, ez van).


Sass Sylvia • 4192018-03-17 16:08:11

Túlvállalás vagy sem, Sass Ladyje sztem etalon. Megrázó és mély, már-már alternatív.


Sass Sylvia • 4172018-03-17 16:06:42

Én Nilssonnal hallottam először a Turandotot, és nekem Marton hangja nem volt az a kaliber sosem, ennek ellenére szerintem is kiválóan megcsinálta a szerepet. Színészi játékban és kifejezésmódban biztosan jobb mint Nilsson, arról most nem is ejtettem szót, csak a hangról (de igazad van nem kéne kettéválasztani).


Sass Sylvia • 4142018-03-17 16:04:08

Apropó Gioconda: ezt miért nem viszik itthon színpadra szinte soha?


Sass Sylvia • 4122018-03-17 16:03:21

A Gioconda valóban élete nagy műsora volt, de láthatóan te sokkal jobban ismered őt, mint én. Nekem Leontyne Price a nagy kedvenc egyébként.


Rost Andrea • 19892018-03-17 16:01:07

Hát én még élőben nem hallottam Salomét és nagy kedvenc (Strauss eleve), szóval dilemma


Sass Sylvia • 4072018-03-17 15:49:59

A magánélet biztosan, a mai napig azt gondolom hogy a pszichénél jobban semmi sem hat az énekhangra. Ezt magam is tudom, mert énekelni tanulok egy jó ideje és lelkiállapottól függ a leginkább, mikor hogy szól a hang.


Sass Sylvia • 4062018-03-17 15:48:05

Igen, valóban kifejező volt, sőt talán a legkifejezőbb. A technikája abban a szerepkörben ahol otthonosan mozgott a hangja (mondjuk a Tosca) jó volt, de a sokszor a koloratúrákban és a túl nagy drámai szerepekben nekem erőltetettnek, sokszor éles, ráerősített torokhangnak vagy nazálisnak hangzik az éneklése, a mellhangjai meg kifejezetten "torkosak" voltak, ami furcsa jazzes benyomást keltett nekem abban a regiszterben és sokszor hallottam élő felvételeken kifejezetten hamisnak is. Persze attól is függ melyik korszakáról beszélünk, fiatalon a koloratúrái még igen jól szóltak, de a Turandot pl nála is erős túlzás volt szerintem.


Sass Sylvia • 4052018-03-17 15:43:23

Kincsest én nem szeretem, a többieket nagyra becsülöm, habár Martonnal kapcsolatban érdemes a Turandot utáni felvételeit összehasonlítani az az előttiekkel... Marton sosem volt egy Wagner-Turandot hang, habár nagyon jól megcsinálta, de azzal ő is feltette a fejfát a fénykorára.


Sass Sylvia • 4012018-03-17 15:39:20

Hm, hát szentségtörés vagy sem, én ssok esetben inkább hallgatom Sasst, mint Callast. Utóbbi énektechnikája sokszor fülemnek-torkomnak egyaránt fáj és ha valaki, akkor ő aztán rendszeresen túlvállalta magát. Mint színésznő, előadó őt is nagyra tartom, valóban egy áttörés az egyénisége, lénye, művészete, de mint énekes technikailag azért ő sosem volt a legjobbak között. Nagyon egyedi színű hang és interpretőr volt, de meglátásom szerint egyáltalán nem ismerte a korlátait.


Sass Sylvia • 3982018-03-17 15:09:57

Természetesen kedvenc vagy nem kedvenc, én is hallom, amit annyira nem szeretnék. Az operettfelvételeit kedvelem, végre egy hanggal hallok operettet, mert a Honthy-féle éles, bizarr csipogással engem ki lehet kergetni a világból. Az igazi mellélövése szerintem a poplemeze volt, néhol Psota Irént idézi az éneklése, ami inkább vicces. Az Ave Maria szép, de ennyi. A Total eclipse of the heart (Nézz körül) meg nagy kedvencem, szép is a magyar szöveg de az orrhang, torokhang meg az operás fejhang váltakozása egy dalon belül kifejezetten bizarrá teszi azt a feldolgozást.


Kedvenc magyar operaelőadók • 10442018-03-17 14:57:52

Köszönöm a bókot, de azért van mit fejlődni még (s itt most csak a szellemre gondoltam persze, haha ;)))


Kedvenc magyar operaelőadók • 10432018-03-17 14:56:52
Kedvenc magyar operaelőadók • 10422018-03-17 14:56:48

Drámai, hát Misurához képest lehet, de na. :D Én egy potenciális (!) spintot hallottam (de annyira nem hallottam sokszor, gyorsan hozzáteszem) - abból viszont egy ígéreteset (nagyon gyenge színészi játékkal), nem kéne elrontani ilyen korán. Kíváncsi leszek a következő Marton énekversenyre, vajon melyik tanítványa nyeri majd meg :D


Kedvenc magyar operaelőadók • 10412018-03-17 14:52:30

Sass Sylvia egyik legnagyobb rajongója, úgyhogy óvakodj az eretnektől ;)


Sass Sylvia • 3942018-03-17 10:06:58

Mert akkor Scarpia innentől vagy menjen át kezesbárányba vagy ne vállalják jóképű-jotestu baritonok vagy ha igen, csakis kizarolag furdonadragban.


Rost Andrea • 19872018-03-17 09:03:12

Minden tiszteletem és szeretetem Kolonits Kláráé, de még neki sem volt való Judit, hát akkor Rostnak? Jaj. Májusban Komlósi Ildikó és Mester Viki lesznek Juditok, én inkább megnézem velük, a Salomét úgyis "kénytelen" leszek megnézni Rosttal.


Kedvenc magyar operaelőadók • 10372018-03-17 08:56:59

Nem, valóban nem csak itt, például nem jártam még Rómában, elvileg két hónap múlva utazom, ott is új leszek. Meg a Pólus Centerben is, mert ott sem voltam még.



Az interjút és az újságíró hibáit ki lehet elemezni betűről betûre (nyilvánvalóan vannak is), de érdemes Horti Lillával egy felvett beszélgetős interjúra rákeresni, ahol kb. olyan árnyalt és sokrétű személyiségről tett tanúbizonyságot, hogy egy lírai tenor is megirigyelhetné. :) :) Persze, előlegezzük meg neki, hogy fiatal es tapasztalatlan; én is az vagyok, mégse nyilatkoznék sületlenségeket és ennyire semmitmondó frázisokat - talán, mint a könnyűzenei énekeseknél, kéne neki is egy menedzser (nincs?), aki felkészíti az interjúkra. De énekelni tud, végülis ez a lényeg.


Sass Sylvia • 3922018-03-17 01:17:52

Nem hiszem, hogy egy művésznőnek azzal kéne foglalkoznia szerepválasztás és szerepátélés kapcsán, hogy az életben hány férfi szereti a drámázó nőket. Én férfiként az olyan férfiakat utálom, akik nem bírják elviselni az erős, okos nőket, mert féltik a "hatalmuk"-at. Ennél butább érvelést még az életben nem hallottam, már elnézést.


Kedvenc magyar operaelőadók • 10322018-03-17 00:50:09

De köszönöm a tippet, rákeresek a topikra (új vagyok még itt:)).


Kedvenc magyar operaelőadók • 10312018-03-17 00:45:11

Igazad van, rosszul fogalmaztam: nagyrészt operettfelvételek TALÁLHATÓAK meg tőle. Legalábbis én a youtubeon és a Spotify-on inkább azokat találtam (sajnos a szüleim nem hallgattak operát, 20 évesen ismerkedtem meg zenei tanulmányaimmal párhuzamosan a műfajjal, így lemezeim abból az időből nincsenek). Egy antikváriumban találtam egy árialemezt tőle, az van meg nekem. Ami még érdekes, hogy sok kortárs operában is jelen volt, nem jut eszembe a címe annak, amit még régebben láttam vele, egy telefonba énekelt szinte végig. Az egész nőt körüllengte valami misztikum és drámaiság, ill azon kevés felvételen amit láttam, nekem úgy tűnt, mintha színészileg jobb lenne kortársai nagyobb részénél.


Rost Andrea • 19842018-03-17 00:15:53

Salomét már írni se mertem. Toscát hol? Jaj. Nem mondom, hogy rossz énekes Rost Andrea, de semmi drámaiság nincs a hangjában, egy teljesen lírai szoprán, sőt könnyű lírai. Azt tudom belső forrásból (az énektanáromtól, aki szintén operaházi tag volt évekig), hogy anno mezzoként vették fel a Zeneakadémiára, mert nem voltak magasságai, aztán rájöttek hamar hogy valami nem oké...


Rost Andrea • 19822018-03-16 23:25:02

Juditot? Rost Andrea? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


Kedvenc magyar operaelőadók • 10282018-03-16 23:21:20

A kedvenceim egyébként: maradok örökre Sass Sylvia híve elsősorban. Mindig is szerettem az olyan énekeseket, akik mernek kockázatokat vállalni és az addig kialakult trendekkel szembemenni, ami belőle jött, az mind igaz és őszinte volt. Minden szerepe, minden hangja, még a túlzásai is. Kezdve a Traviatától a Saloméig, sajnos utóbbit nem láthattam (1990-ben születtem) és nincs fent sehol. Nedda, Judit szerepében elvarázsolt, az általam nagyon nem szeretett operett műfaj általa énekelt dalait mindig szívesen hallgatom, sötétebb színű hangja az operettes világos cukormázba életet vitt számomra. Nem drámai szoprán, sokkal inkább egy spinto, akinek csodálatos líraisága drámai erővel ötvöződött. Azonkívül nagyon mély érzésű, fantasztikusan színes lelkületű ember, szóval nekem ő a kedvencem.



Egyébként nagyon szeretem még Tiszay Magdát, aki nagyon-nagyon kevés altunk egyike volt egy egészen gyönyörű tónussal, sajnos kevés felvétel maradt fent tőle. Palánkay Klára izgalmas, egyedi hangszíne miatt. Házy Erzsébet is egy nagyon jó hang volt és egy érdekes személyiség, de sajnos inkább operettekben játszott. Melis György számomra A bariton, a fantasztikus Svéd Sándorral együtt, de talán előbbi mégis közelebb áll a szívemhez. Székely Mihályt szerintem mondanom sem kell, de basszusok közül talán Polgár László nagyobb kedvenc. Az újak közül László Boldizsár a kedvenc tenorom (nem, nem Fekete Attila, mint mindenkinek :D), Mester Viktória és Schöck Atala a mezzoszopránok közül, az altba hajló Fodor Bernadett ill a sokat méltatott Vörös Szilvia is nagy reménység, szopránok közül pedig nagyon magasan Kolonits Klára - és a sajnos igen keveset foglalkoztatott Bakonyi Anikó, valamint a kedvenc szerintem "eltévedt drámai (igazából Falcon) szoprán"-om, Wiedemann Bernadett. Az inkább basszbariton Palerdi Andrást is kedvelem. Nagyra becsülöm még Hamari Júliát, Lukács Gyöngyit (bár ők már nem annyira "újak"), hu nem tudom kit hagytam ki, de sokan vannak még. Ja, és ezek csak a magyarok :D


Kedvenc magyar operaelőadók • 10272018-03-16 23:21:12

Horti Lilla nem volt rossz Mimiként, a nagy szavakhoz azonban ez még kevés. De egy interjú alapján amit láttam vele, nála nem áll fenn az a probléma, amivel pl Lukács Gyöngyit riogatták a pályája elején, hogy talán túl intelligens erre a pályára :D


Erkel Színház • 89512018-03-13 14:26:39

Tényleg: milyen volt a Hunyadi László?


Erkel Színház • 89502018-03-13 14:19:32

Mindenkinek ajánlom megnézésre és "házi feladat"-nak és főleg zeneakadémiás leendő énekeseknek és nem csak opera, bármilyen műfaj, sőt továbbmegyek bármilyen színpadi műfaj leendő mesterei számára azt az iszonyatos mértékű művészi alázatot és hiteles érzékenységet, amivel Kolonits Klára megjelenik egy ilyen produkcióban mint a Lammermoori Lucia. Amikor azt érzi a néző, hogy a művész érte létezik, amikor azt érezzük, hogy ami a színpadon történik, ami belőle jön az egyszeri, első és megismételhetetlen. Hiába tudjuk, hogy profi énekesnő, aki rengetegszer énekelte, begyakorolta ezt a szerepet, a sok énekesnél sterilitásba attáncoló rutinosságot másodpercre sem érezzük. Egyszerűen megjelenik egy angyali kórusból egy estére leküldött élő karakter, hogy elkápráztasson bennünket és tragikus sorsát elmesélje úgy, ahogy azt elmesélni kell. Az ő hihetetlen mély és realistán szürrealista játéka megszerettette velem a Lammermoori Luciát, amit más énekesnők, előadások tolmácsolásában bravúrok tárházának hallottam, de különösebb tartalom nélkül (habár azok nagyon is jól sikerült bravúrok az általam hangilag eddig legtökéletesebbnek tartott Luciától, Joan Sutherlandtől például). Itt azonban kiderült, hogy van ebben a műben tartalom, csak fel kell ismerni, meg kell jeleníteni, át kell tudni adni és Kolonits Klára színészi, énekesi elvárásokon felül teljesít. Én szeretném megköszönni, hogy az a megtiszteltetés ért, hogy ez a csodálatos énekesnő nézőként engem betekintést engedett a lelkébe. A végén a meghajlásnál is érezni hogy még az is fontos neki, hogy ő megköszönje a tapsot. Hát ÉN köszönöm, de nagyon.

Kiemelném még a nyúlfarknyi szerepben tündöklő Vörös Szilviát, őt szerintem még nagyon sokan fogják emlegetni a későbbiekben. :)


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

"Liszt-kukacok Akadémiája"

11:00 : Budapest
Müpa, Fesztivál Színház

Máv Szimfonikus Zenekar
vezényel: Cser Ádám
műsorvezető: Molnár Szabolcs
BEETHOVEN: Egmont-nyitány, op. 84
BEETHOVEN: III. (Esz-dúr, „Eroica”) szimfónia, op. 55 - I. és IV. tétel

11:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban

11:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Balázs János (zongora)
CHOPIN est: 4 keringő, 4 mazurka, 4 impromptu, 2 noktürn, 2 polonéz

15:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Vilde Frang (hegedű), Truls Mørk (cselló)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Sir Mark Elder
FINZI: Levélhullás, op. 20
BRAHMS: a-moll kettősverseny, op. 102
BERLIOZ: Fantasztikus szimfónia, op. 14

16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

A Magyar Rádió Gyermekkórusának ünnepi hangversenye alapításának 65. évfordulóján

18:00 : Budapest
Erkel Színház

CSAJKOVSZKIJ: A diótörő
Mesebalett három felvonásban

18:00 : Budapest
Bartók Emlékház

Borbély László (zongora)
Classicus Quartet
Kiss Péter (zongora), Rajk Judit (mezzoszoprán), Szűcs Péter (klarinét)
"Mestereink, Eötvös Péter, Jeney Zoltán és Vidovszky László estje"
EÖTVÖS PÉTER: Kosmos
JENEY ZOLTÁN: Három dal Apollinaire verseire
JENEY ZOLTÁN: Unisono
VIDOVSZKY: Reverb
JENEY ZOLTÁN: Két gyászének
JENEY ZOLTÁN: Ezerév ‒ hangszalagra
EÖTVÖS PÉTER: Joyce ‒ klarinétra és vonósnégyesre

18:00 : Budapest
Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium Díszterme

Budapesti Vonósok és a
Weiner Leó Konzervatórium ifjú szólistái
"Weiner koncert"
MARCELLO: d-moll Concerto II-I. tétel
Holes Éva (oboa)
MOZART: A-dúr hegedűverseny K. 219, I.tétel
Réthy Lilla (hegedű)
MARIO CASTELNUOVO TEDESCO: D-dúr Cocerto op.99, III. tétel
Csíki Janka (gitár)
HIDAS FRIGYES: Florida Concerto I-II. tétel, Versenymű két harsonára
Ruzsányi István, Nok Roland (harsona)
HAYDN: C-dúr oboaverseny Hob.VIIg:C1 I. tétel
Ozsváth Dorottya (oboa)
MANUEL MARIA PONCE: Concerto del Sur III. tétel
Riesz Péter (gitár)
WIENIAWSKI: D - dúr Polonéz op. 4, I. tétel
Szabó Gergely (hegedű)
TELEMANN: D-dúr szonáta -koncert
Pusztaszegi Ákos, Huszti Boldizsár (trombita)
Felkészítő tanárok: Kerényi Judit, Fejérváriné Németh Zsuzsa, Kató Árpád, Foltyn Péter, Monoki Attila, Kis András

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Nagy Péter (zongora)
MENDELSSOHN: Dalok szöveg nélkül (részletek)
SCHUMANN: B-dúr humoreszk, op. 20
SCHUMANN: Gesänge der Frühe, op. 133

19:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Lantos István (zongora)
Válogatás Haydn és Schubert műveiből

19:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Nagy Péter (zongora)
SCHUBERT: 11. (f-moll) zongoraszonáta, D. 625
BARTÓK: Táncszvit, BB 86
SCHUBERT: 21. (B-dúr) zongoraszonáta, D. 960

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Koppándi Vonósnégyes:
Koppándi Jenő, Hutás Erzsébet (hegedű), Ludmány Dénes (brácsa), Kántor Balázs (cselló)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Dobszay Péter
"...mint húrnak pendülése Lukács bérlet 2."
SMETANA: Moldva
MARTINŮ: Concerto vonósnégyesre és zenekarra
DVOŘÁK: VIII. (G-dúr) szimfónia, op. 88
17:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

"Arpeggio Gitárzenekar ünnepi koncert"
A mai nap
történt:
1917 • Hilde Zadek, énekesnő († 2019)
született:
1873 • Kacsóh Pongrác, zeneszerző († 1923)
1905 • Farkas Ferenc, zeneszerző († 2000)
1939 • Andor Éva, énekművész († 2014)
1943 • Perényi Eszter, hegedűs
elhunyt:
1792 • Joseph Martin Kraus, zeneszerző (sz. 1756)
1909 • Francisco Tárrega, zeneszerző, gitáros (sz. 1852)
1984 • Jan Peerce, énekes (sz. 1904)