vissza a cimoldalra
2019-04-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11346)
A csapos közbeszól (95)

Társművészetek (1302)
modern eszement rendezesek (283)
Plácido Domingo (707)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4344)
Eiffel Műhelyház – Bánffy terem (29)
Élő közvetítések (7830)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1641)
Franz Schmidt (3314)
Erkel Színház (9939)
Pantheon (2341)
Fanyalgások és Nyavalygások… avagy virtuális siránkozó elégedetleneknek (163)
Kolonits Klára (1093)
László Margit (195)
Milyen zenét hallgatsz most? (25018)
Balett-, és Táncművészet (5793)
Operett, mint színpadi műfaj (3886)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Matyus
Leírás:
Honlap:
   


Matyus (71 hozzászólás)
 
 
Erkel Színház • 99182019-04-14 09:36:00

A legnagyobb eszementséget is meg lehet szokni, ha valaki meg akarja szokni, elnéző, egyszóval: megértő, igazi jó ember! Talán már a szörnyűséges Trubadúr rendezést is kiforgatnák jó páran, ha műsoron tartották volna.



Az Anger-féle Traviata sem sokkal jobb, talán csak annyiból, ha ezt egyáltalán pozitívumként lehet elkönyvelni, hogy elmegyógyintézet és kényszerzubbony helyett mesefigura, fagylaltot nyaló kövér lány, és még más parodisztikus elemek felsorakosztatása "színesíti" Verdi egyik legcsodálatosabb operáját.



Nekem elég volt egyszer megnézni, köszönöm, többé nem kérek belőle! Nem azért, mert maradi, vagy a kákán is csomót kereső kötözködő vagyok, hanem azért, mert van egy határ, ahol az igényes művészetre fogékony ember azt mondja, hogy elég!



Nekem felettébb gyanús, amikor valakinek minden jó, mindent megdícsér, mert az szimpla laikusságot, pártoskodást, bizonyos emberek fedezetét is jelentheti.



 


Erkel Színház • 98912019-04-09 13:29:32

Milyen új hóbort ez a bérletnévváltoztatás? A nagy gigászoknak végük, vannak helyettük Szegedi Csaba, Szvétek László, Rőser Orsolya, Sáfár Orsolya, Létai Gabriella és hasonló bérletnevek! De jó! Fő az ujdonság, mindegy, hogy mekkora  hülyeség, csak olyan legyen, ami még eddig nem volt!


Erkel Színház • 98162019-03-26 17:18:38

Eléggé kitárgyaltuk a Giocondát. Sümegi Eszter sajnálatosan nem volt jó benne. Vagy, mert nem neki való , vagy, mert leszálló ágban van már a hangja, vagy mindkettő. 


Kossuth-díj • 14132019-03-17 16:15:59

A Wikipédia sokszor vesz tényként olyan információkat, amiket a művészek interjúkban közöltek!


Kossuth-díj • 13822019-03-16 09:47:37

Miklósa Erika nem énekelt Milánóban! 3 hónapon át volt a Scala ösztöndíjasa, ezt kommunikálta le itthon úgy, hogy fel is lépett! Később visszavonta!


Erkel Színház • 97842019-03-11 07:46:00

Komolyan egyáltalán nem vehető kritikusparódia!


Erkel Színház • 97362019-03-02 13:33:41

A Gioconda egy fantasztikus opera! Itt most semmitmondó történetnek és közepesen rossz zenének próbálják beállítani olyanok, akik nem igazán ismerik a művet, és nem hallották igazi nagy énekesekkel! Még szép, hogy most nem az igazi, és elmegy az ember kedve tőle!


Erkel Színház • 97142019-02-28 17:04:33

Ami a Giocondát illeti, ez most nagyon nem jött be! Ahhoz, hogy egy ilyen monumentális operát feltálaljanak, elsősorban olyan hangokra kell építeni, akik el tudják énekelni! Az erölködés nem sokat segített, de olyan énekes is énekelt, vagy megpróbált énekelni, aki még erőlködni se tudott! Agache minden tekintetben kitűnt a csapatból frenetikus hangjával és jelentős színészi játékával, de ahogy itt már utaltak rá, a rendezés őt is próbálta megbénítani. Ráadásul a szerepét lleredukálták, fontos részeket kihúzva az operából. A hölgyek közül egyértelműen Gál Erika volt a legjobb, de a leggyengébb láncszemnek a tenorista mondható az egész szereposztásból! Megfelelő énekesek nélkül nem lehet előadni egy ilyen operát!!!!


Erkel Színház • 97132019-02-28 17:04:10

Ami a Giocondát illeti, ez most nagyon nem jött be! Ahhoz, hogy egy ilyen monumentális operát feltálaljanak, elsősorban olyan hangokra kell építeni, akik el tudják énekelni! Az erölködés nem sokat segített, de olyan énekes is énekelt, vagy megpróbált énekelni, aki még erőlködni se tudott! Agache minden tekintetben kitűnt a csapatból frenetikus hangjával és jelentős színészi játékával, de ahogy itt már utaltak rá, a rendezés őt is próbálta megbénítani. Ráadásul a szerepét lleredukálták, fontos részeket kihúzva az operából. A hölgyek közül egyértelműen Gál Erika volt a legjobb, de a leggyengébb láncszemnek a tenorista mondható az egész szereposztásból! Megfelelő énekesek nélkül nem lehet előadni egy ilyen operát!!!!


Erkel Színház • 95642019-01-11 16:05:02

Abban egyet érthetünk, hogy nem az énekesek híbásak a Boccanegra malőrben! Miért kérnek fel újra, és újra egy olyan énekest, akiről előre borítékolható, hogy úgyis le fog mondani! Minek hívnak meg olyanokat, akikben már csalódtak, lásd Gazale egy korábbi Nabuccóban, Szabó Bálint Kékszakállúként az Operaházban! Miért tették a Boccanegrát egy nappal a Nabucco előadás elé, ha van egy Agachénk, aki nem csak a legjobb Nabucco, hanem a legjobb Boccanegra is, és nem kérdés, hogy neki kellett volna énekelni! Mindig kapkodás van, fejetlenség, szakmaiatlanság, utána meg az igazolások kiállítása, hogy az úgy volt jó, ahogy volt! Hát, nem!


Erkel Színház • 95302019-01-05 12:28:20

Mindenképpen meg kell említeni, hogy Héja Domonkos tempói sokszor elrugaszkodtak a valóságtól, hajszoltak, ezáltal főleg a kórusos részek súlytalanokká váltak!! Egyes énekesek nem hallattszódtak, ebben viszont nem a zenekari hangzás volt a hibás! Agache ellenben fergeteges színvonalat nyújtott! Valóban a legértékesebb énekese az Operaháznak!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614032018-12-13 08:35:53

Viccnek is rossz! 


Erkel Színház • 94782018-12-09 08:39:05

A Bohéméletben szerintem Cser Krisztián énekelt a legszebben. Ez a bársonyos, szép hang beérett, nem erölködik, és zeneileg is minden a helyén van az énekesnél. Szegedi Csabának talán Marcello a legjobb szerepe, és nem is adnék neki ennél drámaibbat. Viszont nem ártana kicsit lefogynia! Röser Orsolya szépen énekelt, néha tényleg éles hangokat ütött meg a felső regiszterben, de csak akkor, amikor túlságosan puhsolt! Horti Lilla engem nem nyert meg, mert hiába az illusztris hanganyag, ha fiatal kora ellenére minden hangján ekkora vibrátók ülnek, ami egyáltalán nem jó jel! A Boncsér Gergelyt most kezdik tönkretenni, mindent vele énekeltetnek, még olyan szerepeket is, amiket nem szabadna neki énekelni! Ez mondjuk pont az ő szerepe, de hallatszik rajta a fáradság, olyankor disztonál és bizonytalankodik.


Kiss B. Atilla • 1802018-10-19 19:13:12

Az operaház igazgatójának kinevezése is politikai döntés volt! Most látjuk, hogy ott tart, ahol tart. Majd elválik, hogy Kiss B. Attila mire megy az Operettel. 


Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. • 7772018-10-02 11:29:32

Miért nem veszik elő? Megvan rá a fenomenális címszereplő, és a többi szerepet is simán ki lehetne osztani.  Szeretné a közönség. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40562018-09-15 19:31:02

Érdemes volt Győrbe utazni, mert az Opera társulata egy nagyon szép, színvonalas Turandotot adott elő. Nagy dicséret Lukács Gyöngyinek, aki kiváló hangi adottságai legjavát mutatta meg, és a Kalafot éneklő László Boldizsár szintén nagyon odatette magát. Liú szerepében Kriszta Kinga mutatkozott be, még nem teljesen kész állapotban, de így is meggyőző énekléssel. A zenekart Dénes István vezényelte. 


Élő közvetítések • 73792018-09-04 12:02:53

A közepesnél is gyengébb volt tegnap este az M5- ön a szegedi Tosca a fáradt hangú László Boldizsárral, Rost Andreával és Kálmándi Mihállyal! Ilyen produkcióra mondják, hogy felejthető volt! Rost no Tosca, ha a fene fenét eszik is, ezt neki is tudni kéne és a szerepre őt felkérőknek is! A rendezés? No comment. Borzalmas volt! 


Alexandru Agache, a bariton • 1232018-08-16 08:53:09

Isten éltesse sokáig a Művész Urat, és még sokáig gyönyörködhessen hangja szépségében, párját ritkító énektudásában a magyar operaközönség! 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 608912018-06-22 16:59:56

Sáfár O. szerepeltetése olyan operákban, amikben normális esetben még gondolati szinten sem szabadna fellépnie, botrányos intézkedés  az igazgatóság részéről, mivel a közönséget nem érdekli, hogy ki és miért tolja a szekerét! Az a nyávogás, amit éneklés címen produkált a Bohéméletben, méltatlan az intézményhez, és a szerep korábbi megszólaltatóihoz! BMW-t lehet vásárolni, vagy ajándékba kapni, énekhangot, tehetséget viszont nem! 


Erkel Színház • 93002018-06-05 07:26:50

Nagy sikerű, csodálatosan előadott, érzelmileg túlfűtött Kékszakállút énekelt Lukács Gyöngyi és Palerdi András. Lukács Juditja egészen más volt, mint az utóbbi időszak Juditjai. Rendkívül  nőies, érzékeny, éneklésben a drámai és a lírai hangadást tökéletesen hozó,  nagyon profi éneklést és játékot láttunk, hallhattunk tőle. Ezen kívül mindenképpen ki kell emelni a szép megjelenést. Palerdi Andrást még sosem láttam színpadon ennyire szuggesztívnek, félelmetesnek, és összeszedettnek. Jól énekelt, de sajnos nem hibátlanul, mert a magas hangok  hallhatóan próbára tették, azokon igyekezett is minél előbb túl lenni. Ezt a hiányosságát részben pótolta a nemesen zengő hanganyag, és a Lukáccsal való intenzív, lélekbe markoló játék. Igazi lélekdrámát láttunk, nagyszerű előadókkal! 


Jonas Kaufmann • 22342018-05-04 09:16:12

Aki Harteroshoz akarja hasonlítani Rálikot, alaposan ferdít, vagy nincs tisztában a valósággal! Harteros egészen MÁS kategória, százszor szebb hang, mégha nem is olaszos, és technikailag is nagyszerű énekesnő! Az már csak hab a tortán, hogy első osztályú színésznő! Meg azért azt is nézzük meg, hogy ki, hol énekelt, énekel,  hova és meddig jutott el! Ezek tények, amikkel nem lehet vitába szállni! 


Élő közvetítések • 71452018-05-02 09:17:10

Ez a beszéd! Nem szabadna hagyni, hogy a topic témáját és lényegét elferdítve, egyesek a magánjellegű párbajaikat itt bonyolítsák le, és itt adjanak hangot a sérelmeiknek! Már rég nem énekesekről és előadásokról szól a vita! 


Élő közvetítések • 71122018-04-30 19:34:51

A topic neve: Élő közvetítések. Ehhez képest egyesek megint a fórumozó társakkal  foglalkoznak, plusz saját sérelmeikkel, jól láthatóan múltbéli, privát történéseikkel! Megkérdezném, hogy mi, többiek miért kell, hogy ezt olvassuk? Akinek sérelmei vannak, rendezze le privát üzenetben, vagy szemtől szemben a riválisával! Jobb helyeken így csinálják!


Erkel Színház • 92242018-04-23 22:26:30

Remek elemzés. Csak az első szereposztást láttam, de az arról írtakkal egyetértek.  


Erkel Színház • 91962018-04-22 06:50:46

Most gyorsan csak annyit a tegnapi premierről, hogy a 2. felvonás bizarr megvalósítása egyáltalán nem tetszett. A jelmezek szépek, színesek, ezzel együtt nem mindenki mutatott jól bennük, és nem értem a kínai módit! Az énekesek közül a legprofibb, legszebb hangú, és világszinten is a Verdi szerepek legkitűnőbb tolmácsolója, Alexandru Agache tarolt a féltékeny férj szerepében! Rendkívüli átéléssel, arany hangon énekelt áriája után a közönség lelkesedése jogosan verte szét a házat! Fekete Attila ezúttal egyik, ha nem a legjobb szerepét kapta meg, egy- egy túlfújt hangot leszámítva nagyon jól énekelt. Amelia szerepében nem igazán fogott meg Sümegi Eszter. Nem hinném, hogy ez lenne az ő hangjának  megfelelő szerep, sokszor forszírozott, és az intenzív vibrátók egyre erősödtek, a legszebb frázisokat tönkretéve ezzel. Nagy felfedezés az alt Fodor Bernadett! Öröm volt hallani ezt a szép, homogén, sötét színű hangot. Cser Krisztián és Szemere Zita is kellőképpen abszolválták a szerepeiket. A karmester nagyon tetszett, színek és olaszos dinamika, szenvedély jellemezte a vezénylését. 


Kedvenc magyar operaelőadók • 10772018-04-02 11:12:28

A Kékszakáll 2. szereposztása sokkal jobb az elsőnél, és abban énekel egy igazi operai hang is, a fiatal Lusine Sahakyan személyében. De a férfi szereplők is jobban énekelnek abban a felállásban. 


Erkel Színház • 91012018-04-01 16:13:06

Valóban nagyon szép előadás volt a Parasztbecsület Lukács Gyöngyivel, Kamen Chanevvel, Alexandru Agachéval, Balatoni Évával és Heiter Melindával. Nem éreztem, hogy lassú, vagy vértelen tempók lettek volna, de az is igaz, hogy a főszereplők nagyon kitettek magukért, jól énekelttek és sistergően játszottak. A Bajazzók már kicsit leült, valamiért fáradság lengte be a színpadot. Váradi Zita jó énekesnő, de nem biztos, hogy ez lenne a legjobb szerepe, és Chanev sem vérbeli Canio! 


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12152018-03-13 13:19:45

Összehasonlíthatatlanul szebben, és jobban énekeltek!


Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28892018-03-13 10:20:42

Nekem így is, az első rész meghúzásával is tetszett a koncert, különösen a Gioconda rész!  Nem vitás, hogy a szerep Lukács után kiált,  drámai, átütő hangja miatt.  Jó volt Fodor Bernadett is, talán picit óvatosan énekelt, de róla is elmondták, hogy betegen vállalta a fellépést. Fekete Attila meggyőzően énekelte Enzót,  Agache világklasszis hangja remekül szólt Barnaba jeleneteiben. A karmestert találtam kissé visszafogottnak, nem élt együtt a zenével, sokszor lemaradt, vagy lehagyta zenekarával a szólistákat. 


Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28792018-02-02 10:18:34

Nagyon szép koncertet ígér a műsor, és külön kuriózum a Gioconda! A Norma jelenetekben kikkel énekel a művésznő? 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 65132018-02-01 09:13:23

A hozzászólásokat olvasgatva, van itt, mi szemszájnak ingere! Rosszindulat, káröröm és védőbeszéd, csak győzze olvasni a fórumozó!



Parampampoli kritikájával nagyjából egyetértek, habár én nem öt, hanem csak két előadást láttam, egyet-egyet mindkét szereposztással, amiről az Erkel topicban röviden írtam is.



A két, nagyon különböző színvonalú előadásban voltak meglepetések, de csalódások is, és nekem az egyik csalódás, Boross Csilla volt! Mondom ezt úgy, hogy nem is olyan régen hallott Abigéljei a Zsinagógában és az Erkel színházban valósággal lenyűgöztek, csakúgy, mint Amelia Grimaldija. Sajnos az utána való években majdnem mindent lemondott, akármikor mentem el az előadásaira, szerepeiben helyettes fogadott. Tavalyi Aidája már nem győzött meg, küszködést, és a pianók teljes tárházának a hiányát hallottam.



Mostani Toscájában már egy megfáradt, és ha voltak is szép pillanatai, hangilag egy nem meggyőző alakítást nyújtott, egy félig elénekelt imával!



Lehet, hogy hangilag ilyen időszakban van az énekesnő, talán túl sokat és túl nehezeket énekelt, de tehetséges, és ki fog lábalni belőle!



Azt viszont igazságtalannak tartom, hogy januári Tosca pertnereit érdekes módon békén hagyják, pedig az ő teljesítményükben is lehetne kutakodni, akár éneklés, akár játék terén!



A másik szereposztás, Lukács Gyöngyi, Kiss B. Attila és Alexandru Agache viszont olyan kétségkívül világszínvonalú, és beleköthetetlen előadást produkált, amely bármely operaház becsületére és büszkeségére válna!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38962018-01-30 14:09:14

Antonenko fantasztikus volt, végre egy Otello! A többiek rendre alul maradtak mellette. Rostból alig hallatszott valami, hiányoztak  a középhangjai, és szűk a felső regisztere. Kevés, kevés!  


Lukács Gyöngyi drámai szoprán • 28722018-01-28 13:58:00

Tud- e valamelyikőtök közelebbit a márciusi Lukács Gyöngyi koncertről? A pontos műsor, és a fellépők érdekelnének! 


Erkel Színház • 87752018-01-21 09:52:33

Akkora volt a különbség a pénteki és a szombati Tosca előadás között, hogy azt hittem, hogy nem ugyanazt az operát látom! Sajnos a tegnapi nekem is nagy csalódás volt! Boross Csilla hangjának szerintem sem tettek jót a nehéz drámai szoprán szerepek, kifáradt és fakó hangon énekel. Fokanov pedig egy Scarpia bohóckodást ad elő! A legjobb Fekete Attila volt, de tőle is hallottam már sokkal  jobban énekelni Cavaradossi szerepét. 


Erkel Színház • 87722018-01-19 21:07:55

Csak úgy, fantasztikus, tényleg világszínvonalú Tosca megy az Erkelben! Agache, Lukács ,  óriásiak, de még Kiss B. is sokkal jobb, mint bármikor! 


Erkel Színház • 87042018-01-10 08:58:20

A Jancsi és Juliska másodszori nekufutásra nekem ehetőbb volt. Nem azt mondom, hogy szuper koncepciójura álmodta meg a rendező, de úgyis belefér az utóbbi időszak agyament rendezései közé! Ami viszont nyugtalanító, az a mikroport használata! Vagy az lenne a megoldás, hogy a pici hangú énekesekre erősítőt rakunk, és ezzel a dolog el van intézve? Ilyenformán bárkit ki lehetne állítani az Otello, Aida vagy a Tosca szerepeiben? Rossz és nagyon igénytelen megoldás! 


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 24232017-11-30 13:54:02

Ezek sosem tudnak egy rendes szereposztást kiállítani? 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601752017-11-29 19:10:29

Zavaros E. inkább beszéljen, mint énekeljen! Mindenki jobban jár!


Pitti Katalin • 7712017-11-11 09:16:34

Csak egy kis korrekció. Pittinek nem négy, hanem őt hivatalosan megkötött házassága volt! Ács János viszont nem volt a férje. 


Erkel Színház • 83492017-10-19 22:02:59

Meglehetősen gyenge Nabucco előadás volt a mai, sok hangtalan hanggal,  rendkívül gyenge színvonalon! Bretz Gábor a semminél is semmibb énekléssel csúfolja meg Zakariás szerepét Rálik Szilvia széténekelt hangja sokszor a tűrőképesség határát súrolta, Gál Erika alacsony intonációja volt igen zavaró stb. Egy hang énekelt jól, Agache, aki nagy sikert aratott! 


Erkel Színház • 83482017-10-19 22:02:46

Meglehetősen gyenge Nabucco előadás volt a mai, sok hangtalan hanggal,  rendkívül gyenge színvonalon! Bretz Gábor a semminél is semmibb énekléssel csúfolja meg Zakariás szerepét Rálik Szilvia széténekelt hangja sokszor a tűrőképesség határát súrolta, Gál Erika alacsony intonációja volt igen zavaró stb. Egy hang énekelt jól, Agache, aki nagy sikert aratott! 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597682017-10-02 08:14:30

Agachét szopránoktól függetlenül, mindig érdemes meghallgatni! Tavaly az a rémes kölcsönbe vett lepkef...g hangú Abigél se tudta hazavágni az előadást,  mert olyan címszereplője volt a darabnak, amilyen ma már csak nagyon kevés színházban hallható, a legnagyobb operaházakat is beleértve! Úgyhogy miatta még Rálik Szilvia extracsúnya, pengeélességű hangját is el lehet viselni! 


Alexandru Agache, a bariton • 1212017-08-16 14:44:55
Isten éltesse sokáig a világ egyik legnagyobb baritonját, Alexandru Agachét!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38012017-08-14 09:15:12
A tegnapi Székesfehérváron, a Koronázó téren volt.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38002017-08-14 09:14:00
Augusztusban két kitűnő Verdi Requiemhez is volt szerencsém. Először az Ördögkatlan fesztiválon Kolonits Klára, Fodor Bernadett, Brickner Szabolcs és Gábor Géza közreműködésével, tegnap viszont csupa nagy ágyú énekelt: Lukács Gyöngyi, Komlósi Ildikó, Pataki Adorján és Alexandru Agache. Remek volt!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37042017-07-03 12:01:32
"szánnivaló" Az volt! László Boldi vitte a pálmát, vokálisan, figurában, és a szerep is nagyon neki való!
Jonas Kaufmann • 19892017-07-02 05:22:44
Miért lenne már kötelező, hogy egyik vagy másik mindenképpen tetsszen az embernek? Azért, mert magácska rajong értük? Ha jól emlékszem, Gruberováról azt írtam, hogy nem maradéktalanul tetszet a mostani éneklése. Na és? Ez az én véleményem. Mint ahogy az is, hogy nem Kaufmann a világmindenség legjobb Otellója! De nem ám! Voltak nála sokkal jobbak külföldön, de a MAO színpadán is!
Jonas Kaufmann • 19772017-07-01 17:36:25
Nagggyon erős túlzás!
A díjakról általában • 9762017-06-26 07:53:25
"14 féle szerepben remekelt..." No, és ki osztja a szerepeket? Nem Ókovács? A " remekelt" meg erősen vitatható minősítés az ő esetében.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592702017-06-25 17:53:54
Szerintem mindenkinek szabad elmondania a véleményét, nem kötelező egyet érteni! Én nem ájultam el Gruberova tegnapi teljesítményétől, pedig kedvelem és nagyra becsülöm, mint világhírű énekest. Az is igaz, hogy már nem fiatal, de ezért nem lehet bizonyos hibáktól eltekinteni, amiket másoknak tuti, hogy felrónának!
Erkel Színház • 79342017-05-22 15:25:44
Bizony, más hang!
Vincenzo Bellini • 4572017-05-20 11:00:40
Nagyszerű Elvirát énekelt Jessica Pratt, remek technikai bravúrral abszolút fölényesen. Jó, hogy eljött és a magyar közönség is hallhatta!
Kolonits Klára • 9242017-05-16 15:28:14
Kolonits Klára A csodálatos koloratúrszoprán! Mi mást lehetne mondani a bel canto koncertje után? Köszönjük, és nagyon várjuk a folytatást. A másik fantasztikus énekes, Alexandru Agache! Őt sem lehet eléggé dicsérni! Nagy kiváltság nekünk, hogy itt erősíti a magyar opera társulatát!
Erkel Színház • 79092017-05-13 14:31:12
Nagyon tetszett Fekete Attila Bánk bán szerepében és szépen énekelt a Melindaként debütáló Kriszta Kinga is. Átütő jelenség és hang Lukács Gyöngyi mint Gertrudisz. Röser Orsolya első osztályú Melindája számomra kellemes meglepetés volt.
Erkel Színház • 78022017-04-23 07:00:28
Azelőtt Zakariás szerepére is voltak hangok. Most olyannal kell beérni, akinek a hangja és a technikája sincs meg hozzá!
Erkel Színház • 77812017-04-22 12:40:49
Sajnos egyet kell értenem! Gyakorlatilag zéró szopránnal, full gyenge basszussal és lirissimo Mozart tenorral ment a darab! Ha Agache nem lett volna, sokan ott hagytuk volna az előadást!!
Opernglas, avagy operai távcső... • 196482017-04-13 06:35:28
IIlyen esetek évek óta ismétlődnek, és még külföldiekkel is megesett, hogy minden előzetes egyeztetés nélkül kiírták őket előadásra! A háttérben rengetek etikátlan intézkedés zajlik énekesekkel szemben, illetve ellenük, csak erről senki nem beszél!
Opernglas, avagy operai távcső... • 196402017-04-12 15:49:45
A legcsúnyább hang, amit valaha hallottam!
Erkel Színház • 76552017-03-28 07:17:15
Két szereposztással is megnéztem a Cigánybárót, és ennek alapján elmondhatom, hogy a vélemények nem véletlenül csengenek össze! Egy operett két legfontosabb szereplője a primadonna és a bonviván, amit ezesetben nem sikerült megfelelő énekesekkel megszólaltatni, de eljátszatni sem! László Boldizsár a jobb tenor, hangja legalább szól. Kiss B. Atillát viszont ebben a szerepében sem kellemes hallgatni! A két primadonna szoprán kakukktojás, akik nem tudni milyen szempontok alapján lettek kiválasztva, mivel érdemelhették ki a kitűzést! Zavaros Eszter csúnya hangszínnel rendelkezik, ráadásul kicsi hang, ám vibrátói hatalmasak! Szakács kellemesebb hangszín akkor, amikor hallatszik is valami belőle! A mezzók sokkal jobbak, mint Wiedemann, mint Ulbrich, de a többi férfihangból sokan akkor is beszélnek, amikor énekelni kellene! A rendezés kavalkádsó jellegű, ami a végére teljesen leül, unalmas lesz!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 588522017-03-25 12:40:21
Kétlem, hogy ez a gyagyás Otelló rendezés tartaná életben az operát!
Sass Sylvia • 3702017-03-16 15:31:50
Sass Kossuth- díján csodálkoztam! Nem óhajtok vitába bocsájtkozni senkivel, de szerintem lett volna, aki jobban megérdemelte volna!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 586392017-03-06 06:59:06
A Pikk dámában tegnap a tenorista Chirstian Benedicten és a Paulinát éneklő Gál Erikán kívül senki sem fogott meg! A tenorista nagyon szép hang, jól is énekel, de abban nem vagyok biztos, hogy hős tenor-e. Iszonyatosan keményen énekelt Rálik Szilvia! Sok helyen erősen vibrál is a hangja, de a csúnyán éles hangadás a legzavaróbb az éneklésében. Fokanov után nem lehet mást hallgatni Tomszkij szerepében, olyan elérhetetlenül magasra tette a mércét! Budai Líviának sajnálatosan nincs már mivel énekelnie! Lehet, hogy valamikor szép nemzetközi karriert futott be, de ma már ebből semmi nem hallatszik!
Olvasói levelek • 110522017-03-05 15:40:19
Tetszett az interjú!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585052017-03-03 08:13:13
A gépem a bolondját járatja velem! Tehát: szerényebb kitörésekkel!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585042017-03-03 08:11:23
Mester Viktória
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585032017-03-03 08:09:53
A tegnapi Pikk dáma után elég ambivalens érzésekkel távoztam! Sok minden tetszett, sok minden nem. Az egész előadás óvatosnak tűnt, mintha ismerkednének a darabbal! A Hermannt éneklő Mihail Gubszkij minden érdeme ellenére is csak erősen közepes teljesítményt nyújtott. Bár fölényesen birtokolja a szerepet, a hangja matt, az éneklése egysíkú, figurában, kinézetben jelentéktelen. Anatolij Fokanov viszont még mindig elementáris erővel hat, akinek hangján semmit nem fog az idő vasfoga! Probléma egy szál se, lehengerlően énekelt! A Lizát éneklő Lukács Gyöngyinél értetlenül álltam, mert elképzelni sem tudom, hogy ő akinek ennyire való ez a szerep, miért csak most énekli! A hangja tökéletes intenzitással szólt a drámai részekben, sötét, telített hangon, tökéletes orosz dikcióval! Több énekessel ellentétben rajta látszott, hogy valóban érti, hogy miről énekel! Picike megongást a második áriában hallottam, de az utána jövő nagyjelenetet elsöprő fölénnyel énekelte. A grófnő a még mindig szép és különleges hangú Wiedemann Bernadett volt!, remek alakítást nyújtva. Szépen énekelte Paulina szerepét Medter Viktória, de néha levegő problémák adódtak nála. Haja Zsoltot még mindig nem hallom baritonnak. A zenekart Kocsár Balázs vezényelte, óvatosan, néha lassabb tempókkal ésszetényebb csúcspont kitörésekkel.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 584652017-02-27 08:53:32
Az utolsó két Chéniért látva elmondható, hogy a két szereposztásból nyugodtan lehetett volna egyet csinálni! Farkasréti Mária, Kálnay Zsófia, Fekete Attila, Lukács Gyöngyi, Alexandru Agache énekelhette volna az összes előadást! Nem volt meggyőző Chénier Kamen Chanev, és Kálmándin is hallattszott, hogy nem érzi igazán jól magát a szerepben! Rálik Szilvia súlyos szereposztási tévedés, amiért a felelősség a szereposztás kiagyalóit terheli! Az utolsó előadáson Agache az észrevehetetlenségig utasította háttérbe a többi énekest óriási, szenzációs éneklésével!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 35082017-02-26 13:58:50
Színvonalas koncertet hallhattunk Balázs János zongoraművész és Rost Andrea előadásában a Ciffra fesztivál keretében.
   
Hírek
• A Nemzeti Filharmonikusok sajtótájékoztatón ismertette 2019/2020-as évadát
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Orgován Csenge (hegedű)
Nagy Réka (cselló), Nagy Orsolya Petra, Csipkay Éva (zongora)
Orgován Csenge hegedű diplomakoncertje
J.S. BACH: 2. (a-moll) hegedűszonáta, BWV 1003 – 1. Grave, 2. Fúga
BRAHMS: 1. (H-dúr) zongoratrió, op. 8
SOSZTAKOVICS: 1. (a-moll) hegedűverseny, op. 77

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Mali Emese tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Németh Gábor (hegedű)
Kovalszki Mária, Pálóczy Júlia (zongora)
Anima Musicae Kamarazenekar (művészeti vezető: G. Horváth László)
Németh Gábor hegedű diplomakoncertje
J.S. BACH: 2. (d-moll) hegedűpartita, BWV 1004 – 5. Chaconne
BARTÓK: 1. hegedűverseny, BB 48a
MOZART: 26. (B-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 378
CSAJKOVSZKIJ: Valse-scherzo, op. 34

19:00 : Budapest
Erkel Színház

MASCAGNI, LEONCAVALLO: Parasztbecsület, Bajazzók

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Ballai László (vers, próza)
Hámori Szabolcs (basszus), Hegedüs Gönczy Katalin (zongora), Megyeri Noémi (hegedű), Vályi Csilla (gordonka)
Zenés irodalmi est
BALLAI LÁSZLÓ: Bonyolult, szép vers
SCHUBERT: A pásztor panaszdala, A halászlányka, A vándor, Ottlét
BALLAI LÁSZLÓ: Szász János és a napisten
MUSZORGSZKIJ: A halál dalai és táncai
BALLAI LÁSZLÓ: A nyúl és a fanyúl, A nyúl és a teknős, A patkány és a nagykán
BALLAI LÁSZLÓ: Lacrimosa
MOZART: G-dúr trió, KV 564
BALLAI LÁSZLÓ: Denevér út
BRAHMS: e-moll gordonka szonáta, op. 38

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Hotzi Mátyás (cselló)
A hallgató barátaiból alakult zenekar
Vezényel: Rajna Martin
Ingenium Trio:
Li Ke (hegedű), Hotzi Mátyás (cselló), Moldoványi András (zongora)
Hotzi Mátyás cselló diplomakoncertje
J.S. BACH: 6. (D-dúr) csellószvit, BWV 1012 – Preludium, Sarabande, Gigue
LIGETI: Csellószonáta
SCHUMANN: a-moll csellóverseny, op. 129
SOSZTAKOVICS: 2. (e-moll) zongoratrió, op. 67


19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Perényi Miklós (cselló)
Concerto Budapest
Vezényel: Takács-Nagy Gábor
BEETHOVEN: István király - nyitány, op. 117
DVOŘÁK: h-moll csellóverseny, op. 104
BRAHMS: I. (c-moll) szimfónia, op. 68
18:00 : Balatonfüred
Kisfaludy Színház

Kecskeméti Énekes Kör
Mendelssohn Kamarazenekar
vez.: Erdei Péter
CALDARA: Missa dolorosa
MOZART: Ave Verum Corpus

19:00 : Pécs
Kodály Központ

Sümegi Eszter, Ulbrich Andrea, Brickner Szabolcs, Cser Krisztián
Nemzeti Filharmonikus Zenekar és Nemzeti Énekkar
Karigazgató: Somos Csaba
Vezényel: Kobajasi Kenicsiró
VERDI: Requiem
A mai nap
történt:
1926 • A Turandot bemutatója (Milánó)
született:
1918 • Astrid Varnay, énekes († 2006)
1924 • Szőnyi Erzsébet, zeneszerző