vissza a cimoldalra
2017-10-20
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (59892)
Társművészetek (1211)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (3847)
Haladjunk tovább... (205)
Kedvenc előadók (2812)
Momus társalgó (6052)
Milyen zenét hallgatsz most? (24975)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2273)
Kedvenc művek (141)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11180)
A csapos közbeszól (94)

Lisztről emelkedetten (849)
Élő közvetítések (6643)
Erkel Színház (8357)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2364)
Franz Schmidt (2923)
Edita Gruberova (3020)
Wagner-felvételek (257)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1115)
Bartók Béla szellemisége (212)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1121)
Balett-, és Táncművészet (5406)
Lehár Ferenc (578)
Jonas Kaufmann (2132)
Pantheon (2104)
Marton Éva (718)
Operett, mint színpadi műfaj (3288)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Matyus
Leírás:
Honlap:
   


Matyus (29 hozzászólás)
 
 
Erkel Színház • 83492017-10-19 22:02:59

Meglehetősen gyenge Nabucco előadás volt a mai, sok hangtalan hanggal,  rendkívül gyenge színvonalon! Bretz Gábor a semminél is semmibb énekléssel csúfolja meg Zakariás szerepét Rálik Szilvia széténekelt hangja sokszor a tűrőképesség határát súrolta, Gál Erika alacsony intonációja volt igen zavaró stb. Egy hang énekelt jól, Agache, aki nagy sikert aratott! 


Erkel Színház • 83482017-10-19 22:02:46

Meglehetősen gyenge Nabucco előadás volt a mai, sok hangtalan hanggal,  rendkívül gyenge színvonalon! Bretz Gábor a semminél is semmibb énekléssel csúfolja meg Zakariás szerepét Rálik Szilvia széténekelt hangja sokszor a tűrőképesség határát súrolta, Gál Erika alacsony intonációja volt igen zavaró stb. Egy hang énekelt jól, Agache, aki nagy sikert aratott! 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 597682017-10-02 08:14:30

Agachét szopránoktól függetlenül, mindig érdemes meghallgatni! Tavaly az a rémes kölcsönbe vett lepkef...g hangú Abigél se tudta hazavágni az előadást,  mert olyan címszereplője volt a darabnak, amilyen ma már csak nagyon kevés színházban hallható, a legnagyobb operaházakat is beleértve! Úgyhogy miatta még Rálik Szilvia extracsúnya, pengeélességű hangját is el lehet viselni! 


Alexandru Agache, a bariton • 1212017-08-16 14:44:55
Isten éltesse sokáig a világ egyik legnagyobb baritonját, Alexandru Agachét!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38012017-08-14 09:15:12
A tegnapi Székesfehérváron, a Koronázó téren volt.
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38002017-08-14 09:14:00
Augusztusban két kitűnő Verdi Requiemhez is volt szerencsém. Először az Ördögkatlan fesztiválon Kolonits Klára, Fodor Bernadett, Brickner Szabolcs és Gábor Géza közreműködésével, tegnap viszont csupa nagy ágyú énekelt: Lukács Gyöngyi, Komlósi Ildikó, Pataki Adorján és Alexandru Agache. Remek volt!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 37042017-07-03 12:01:32
"szánnivaló" Az volt! László Boldi vitte a pálmát, vokálisan, figurában, és a szerep is nagyon neki való!
Jonas Kaufmann • 19892017-07-02 05:22:44
Miért lenne már kötelező, hogy egyik vagy másik mindenképpen tetsszen az embernek? Azért, mert magácska rajong értük? Ha jól emlékszem, Gruberováról azt írtam, hogy nem maradéktalanul tetszet a mostani éneklése. Na és? Ez az én véleményem. Mint ahogy az is, hogy nem Kaufmann a világmindenség legjobb Otellója! De nem ám! Voltak nála sokkal jobbak külföldön, de a MAO színpadán is!
Jonas Kaufmann • 19772017-07-01 17:36:25
Nagggyon erős túlzás!
A díjakról általában • 9762017-06-26 07:53:25
"14 féle szerepben remekelt..." No, és ki osztja a szerepeket? Nem Ókovács? A " remekelt" meg erősen vitatható minősítés az ő esetében.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592702017-06-25 17:53:54
Szerintem mindenkinek szabad elmondania a véleményét, nem kötelező egyet érteni! Én nem ájultam el Gruberova tegnapi teljesítményétől, pedig kedvelem és nagyra becsülöm, mint világhírű énekest. Az is igaz, hogy már nem fiatal, de ezért nem lehet bizonyos hibáktól eltekinteni, amiket másoknak tuti, hogy felrónának!
Erkel Színház • 79342017-05-22 15:25:44
Bizony, más hang!
Vincenzo Bellini • 4572017-05-20 11:00:40
Nagyszerű Elvirát énekelt Jessica Pratt, remek technikai bravúrral abszolút fölényesen. Jó, hogy eljött és a magyar közönség is hallhatta!
Kolonits Klára • 9242017-05-16 15:28:14
Kolonits Klára A csodálatos koloratúrszoprán! Mi mást lehetne mondani a bel canto koncertje után? Köszönjük, és nagyon várjuk a folytatást. A másik fantasztikus énekes, Alexandru Agache! Őt sem lehet eléggé dicsérni! Nagy kiváltság nekünk, hogy itt erősíti a magyar opera társulatát!
Erkel Színház • 79092017-05-13 14:31:12
Nagyon tetszett Fekete Attila Bánk bán szerepében és szépen énekelt a Melindaként debütáló Kriszta Kinga is. Átütő jelenség és hang Lukács Gyöngyi mint Gertrudisz. Röser Orsolya első osztályú Melindája számomra kellemes meglepetés volt.
Erkel Színház • 78022017-04-23 07:00:28
Azelőtt Zakariás szerepére is voltak hangok. Most olyannal kell beérni, akinek a hangja és a technikája sincs meg hozzá!
Erkel Színház • 77812017-04-22 12:40:49
Sajnos egyet kell értenem! Gyakorlatilag zéró szopránnal, full gyenge basszussal és lirissimo Mozart tenorral ment a darab! Ha Agache nem lett volna, sokan ott hagytuk volna az előadást!!
Opernglas, avagy operai távcső... • 196482017-04-13 06:35:28
IIlyen esetek évek óta ismétlődnek, és még külföldiekkel is megesett, hogy minden előzetes egyeztetés nélkül kiírták őket előadásra! A háttérben rengetek etikátlan intézkedés zajlik énekesekkel szemben, illetve ellenük, csak erről senki nem beszél!
Opernglas, avagy operai távcső... • 196402017-04-12 15:49:45
A legcsúnyább hang, amit valaha hallottam!
Erkel Színház • 76552017-03-28 07:17:15
Két szereposztással is megnéztem a Cigánybárót, és ennek alapján elmondhatom, hogy a vélemények nem véletlenül csengenek össze! Egy operett két legfontosabb szereplője a primadonna és a bonviván, amit ezesetben nem sikerült megfelelő énekesekkel megszólaltatni, de eljátszatni sem! László Boldizsár a jobb tenor, hangja legalább szól. Kiss B. Atillát viszont ebben a szerepében sem kellemes hallgatni! A két primadonna szoprán kakukktojás, akik nem tudni milyen szempontok alapján lettek kiválasztva, mivel érdemelhették ki a kitűzést! Zavaros Eszter csúnya hangszínnel rendelkezik, ráadásul kicsi hang, ám vibrátói hatalmasak! Szakács kellemesebb hangszín akkor, amikor hallatszik is valami belőle! A mezzók sokkal jobbak, mint Wiedemann, mint Ulbrich, de a többi férfihangból sokan akkor is beszélnek, amikor énekelni kellene! A rendezés kavalkádsó jellegű, ami a végére teljesen leül, unalmas lesz!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 588522017-03-25 12:40:21
Kétlem, hogy ez a gyagyás Otelló rendezés tartaná életben az operát!
Sass Sylvia • 3702017-03-16 15:31:50
Sass Kossuth- díján csodálkoztam! Nem óhajtok vitába bocsájtkozni senkivel, de szerintem lett volna, aki jobban megérdemelte volna!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 586392017-03-06 06:59:06
A Pikk dámában tegnap a tenorista Chirstian Benedicten és a Paulinát éneklő Gál Erikán kívül senki sem fogott meg! A tenorista nagyon szép hang, jól is énekel, de abban nem vagyok biztos, hogy hős tenor-e. Iszonyatosan keményen énekelt Rálik Szilvia! Sok helyen erősen vibrál is a hangja, de a csúnyán éles hangadás a legzavaróbb az éneklésében. Fokanov után nem lehet mást hallgatni Tomszkij szerepében, olyan elérhetetlenül magasra tette a mércét! Budai Líviának sajnálatosan nincs már mivel énekelnie! Lehet, hogy valamikor szép nemzetközi karriert futott be, de ma már ebből semmi nem hallatszik!
Olvasói levelek • 110522017-03-05 15:40:19
Tetszett az interjú!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585052017-03-03 08:13:13
A gépem a bolondját járatja velem! Tehát: szerényebb kitörésekkel!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585042017-03-03 08:11:23
Mester Viktória
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585032017-03-03 08:09:53
A tegnapi Pikk dáma után elég ambivalens érzésekkel távoztam! Sok minden tetszett, sok minden nem. Az egész előadás óvatosnak tűnt, mintha ismerkednének a darabbal! A Hermannt éneklő Mihail Gubszkij minden érdeme ellenére is csak erősen közepes teljesítményt nyújtott. Bár fölényesen birtokolja a szerepet, a hangja matt, az éneklése egysíkú, figurában, kinézetben jelentéktelen. Anatolij Fokanov viszont még mindig elementáris erővel hat, akinek hangján semmit nem fog az idő vasfoga! Probléma egy szál se, lehengerlően énekelt! A Lizát éneklő Lukács Gyöngyinél értetlenül álltam, mert elképzelni sem tudom, hogy ő akinek ennyire való ez a szerep, miért csak most énekli! A hangja tökéletes intenzitással szólt a drámai részekben, sötét, telített hangon, tökéletes orosz dikcióval! Több énekessel ellentétben rajta látszott, hogy valóban érti, hogy miről énekel! Picike megongást a második áriában hallottam, de az utána jövő nagyjelenetet elsöprő fölénnyel énekelte. A grófnő a még mindig szép és különleges hangú Wiedemann Bernadett volt!, remek alakítást nyújtva. Szépen énekelte Paulina szerepét Medter Viktória, de néha levegő problémák adódtak nála. Haja Zsoltot még mindig nem hallom baritonnak. A zenekart Kocsár Balázs vezényelte, óvatosan, néha lassabb tempókkal ésszetényebb csúcspont kitörésekkel.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 584652017-02-27 08:53:32
Az utolsó két Chéniért látva elmondható, hogy a két szereposztásból nyugodtan lehetett volna egyet csinálni! Farkasréti Mária, Kálnay Zsófia, Fekete Attila, Lukács Gyöngyi, Alexandru Agache énekelhette volna az összes előadást! Nem volt meggyőző Chénier Kamen Chanev, és Kálmándin is hallattszott, hogy nem érzi igazán jól magát a szerepben! Rálik Szilvia súlyos szereposztási tévedés, amiért a felelősség a szereposztás kiagyalóit terheli! Az utolsó előadáson Agache az észrevehetetlenségig utasította háttérbe a többi énekest óriási, szenzációs éneklésével!
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 35082017-02-26 13:58:50
Színvonalas koncertet hallhattunk Balázs János zongoraművész és Rost Andrea előadásában a Ciffra fesztivál keretében.
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Bartók Béla Emlékház

Előadás diákoknak Kodály Zoltán halálának 50. és Lajtha László születésének 125. évfordulója alkalmából
Bartók, Kodály és Lajtha zenekari művei
Előadó: Solymosi Tari Emőke (PhD), zenetörténész, az MMA rendes tagja, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem adjunktusa

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

"Liszt Ferenc születésnapi hangverseny"
A Liszt Társaság rendezvénye

18:00 : Budapest
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Zenei Gyűjteménye

"Thurzó Zoltán interaktív zongoraestje"
Invocation (Invokáció)
Ave Maria (Üdvöz légy, Mária)
Bénédiction de Dieu dans la solitude (Isten dícsőitése a magányban)
Pensée des morts (Emlékezés a holtakra)
Pater noster (Miatyánk)
Hymne de l’enfant à son réveil (Az ébredő gyermek himnusza)
Funérailles (Temetés)
Miserere, d’après Palestrina (Miserere, Palestrina nyomán)
Cím nélkül: Andante lagrimoso
Cantique d’amour (Szerelmi himnusz)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti terem

Moment’s Notice Trio:
ifj. Kurtág György (elektronikus hangszerek), Lukács Miklós (cimbalom), Gőz László (harsona, basszustrombita, kagylók)
"Jazz Itt!"

19:00 : Budapest
Marczibányi Téri Művelődési Ház

"A zene ölelésében"
A Transilvanum Alapítvány jótékonysági koncertje

19:00 : Budapest
Aranytíz Kultúrház

"Történelmi táncklub - tanít a Mare Temporis"
Válogatás a 17-19. századi báltermek népszerű társastáncaiból

19:00 : Budapest
Nádor Terem

Harmonia Caelestis Barokk Zenekar:
Bertalan Andrea, Belovári Beatrix (barokk fuvola), Tóth-Vajna Zsombor, Tóth-Vajna Gergely (csembaló)
JOHANN PHILIPP KIRNBERGER: G-dúr fuvolaszonáta
CARL PHILIPP EMMANUEL BACH: e-moll fuvolaszonáta, Wq. 124, H.
WILHELM FRIEDEMANN BACH: D-dúr trió 2 fuvolára és basso continuora F. 48.
JOHANN CHRISTIAN BACH: F-dúr szonáta 4 kézre, Op. 18, No. 6
JOHANN SEBASTIAN BACH: G-dúr triószonáta BWV 1039

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Pozsár Eszter (fuvola), Stefan Varga (gitár)
"klasszikus és jazz"
I. GIULIANI: Grand Serenade Op. 82.
II. Brothers In Art - lemezbemutató koncert

19:00 : Budapest
FUGA Budapesti Építészeti Központ

"CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál"
SZŐLLŐSY András és a magyar film / 1.
Feldobott kő (1969) / SÁRA Sándor (rend.)

19:30 : Budapest
Budapesti Kongresszusi Központ

Várdai István (cselló)
Zuglói Filharmónia – Szent István Király Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Baráti Kristóf
MUSZORGSZKIJ: Éj a kopár hegyen
SOSZTAKOVICS: I. gordonkaverseny Op.107
DVOŘÁK: IX. (Újvilág) szimfónia, e-moll, Op.95

19:30 : Budapest
Pesti Vigadó

Sakata Tomoki (zongora)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
vez.: Somos Csaba
ERKEL: Ünnepi nyitány
MIHALOVICS ÖDÖN: Gyászzene Deák Ferenc emlékére
LISZT: I. Zongoraverseny Esz-dúr
MOSONYI MIHÁLY: Gyászhangok Széchenyi halálára
LISZT: Hungária – szimfonikus költemény

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Emanuel Ax (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
vez.: Fischer Iván
J.S. BACH: III. (D-dúr) szvit, BWV 1068
MOZART: d-moll zongoraverseny, K.466
CSAJKOVSZKIJ: IV. (f-moll) szimfónia, Op.36
A mai nap
történt:
1842 • A Rienzi bemutatója (Drezda)
1973 • Megnyílt a Sydney Opera House
született:
1874 • Charles Ives, zeneszerző († 1954)
1923 • Robert Craft, karmester
1977 • Leila Josefowicz, hegedűs
elhunyt:
1999 • Kistétényi Melinda, orgonista (sz. 1926)