vissza a cimoldalra
2019-05-25
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10118)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4492)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6717)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1319)
Lisztről emelkedetten (952)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3254)
Élő közvetítések (7877)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1666)
Franz Schmidt (3337)
Kimernya? (3067)
Elena Mosuc-drámai koloratúra (901)
Jonas Kaufmann (2385)
Birgit Nilsson (41)
Operett, mint színpadi műfaj (3917)
Bende Zsolt (153)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61688)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Klára
Leírás:
Honlap:
   


Klára (705 hozzászólás)
 
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 67162019-05-25 10:50:51

"Mert ma már TV-csatornák százait lehet fogni, ott az Internet, a rengeteg új szórakozási lehetőség" Ez így igaz, de sajnos az is, hogy a nézők egy része ezt fogadja el etalonnak, nincs is igénye másra - honnan lenne, ha a köztévéből ez folyik? Holott ezeknek a szórakozási lehetőségeknek egy része enyhén szólva sem éri el a szinházak, operák, stb színvonalát. Ráadásul a Tv ingyen jön, vagy minimális előfizetési díjért, és fel sem kell kelni a fotelből.


Jonas Kaufmann • 23852019-05-24 15:38:35

Köszönöm, hozzáfértem!


Erkel Színház • 101142019-05-24 09:07:41

Azt hiszem annyit, amennyit egy lipcsei vagy drezdai szász "anyaneylven" felcseperedtt, és az iskolában hochdeutsch-ra fogott ember megértene egy mecklenburgi, vagy rostocki ember plattdeutsch (odavalósiak által pletdütsch-nek nevezett) idiomájából, vica verza.  Személyes tapasztalat!


Birgit Nilsson • 402019-05-23 20:35:48

Német fordításban olvastam, nagyon  érdekes és mulatságos könyv, melyben nem csak saját életét és pályafutását írja meg,, de szellemesen mutatja be az egyes országok operakulturáját, szokásait. Megemlékezik nagyobb és még nagyobb kortársakról,  művészekről,  karmesterekről, szóval élvezetes olvasmány.


Birgit Nilsson • 382019-05-23 19:52:04

Melyik? Honnan ered az info?


Erkel Színház • 101012019-05-23 07:47:13

Gratulálok, remek!


Jonas Kaufmann • 23832019-05-20 19:07:24

Sajnos, már csak volt!


Erkel Színház • 99912019-05-12 08:46:56

"Ez több, mint bűn, ez hiba!"


Erkel Színház • 99772019-05-11 15:01:29

CSAK!:


Erkel Színház • 99752019-05-11 10:34:59

De mit csinál szegény 2019-ben? Nem hiszem, hogy fél évig készülne fel az Aidára? Ha "tiltólistán" van, az a MÁO szégyene, nem az övé. Ha pedig kölföldön lép fel, azt megemlíthetnék, hadd legyen büszke rá kishazánk közönsége! Ahogy Kolonits művésznő külföldi sikereire is büszkék vagyunk, miközben persze itthon nagyon hiányzik.


Média, zene, ízlés • 852019-05-09 19:55:24

Nem tudom, mi indokolta ezt a "zseniélis" megoldást, de lakik a közvetlen környezetemben néhány nyugdíjas, akik most úgy járnak át az egyik internettel rendelkező nagyihoz  M3 csatornát nézni, mint valaha a fél szomszédság az akkor már TV-vel rendelkező boldog lakótárshoz Angyalt nézni!


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 522019-05-06 12:37:09

Több külföldi operaházban tradicionálisan létezil az "állóhely", mint olyan, byilvéb nem véletlenül. A kispénzű emberek is lehetnek operabarátok. Az, hogy az Operaházban ki lehet-e alakítani, más kérdés. A páholyok második sorának állóhellyé minősítése szerintem számos problémát felvet, aminek taglalása túlmegy azan fórum keretein. Pl. milyen helyárat kellene fizetni? Mi történik, ha az első sor történetesen üres, és a hátsó sorban ülő előbbre költözik? Ahogyan a drágább ülőhelyekre is előresurrannak sokan a kedzet után, stb.


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 482019-05-05 09:21:46

Evvel  a megközelíthetőséggel? A "Trendi sőt mondén"  réteg kocsival jár, és parkolni szeret, gyalog max a parkolótól a bejáratig és vissza, aki pedig ún. tömegközlekedéssel, az is normális, emberi körülményekre számít! És a Népliget vagy a Könyves Kálmán krt vidéke nappal sem a a békebeli, hát még éjféltájban, mikor már sem metro (ami jelenleg egyébként sem), sem buszközlekedés nincs! Nem véletlenül voltak annak idején az Erkel Színháznál minden este űn. színházi buszok, pedig onnan csak egy sarok a Rákóczi úton a körútig.


Élő közvetítések • 78382019-04-28 15:42:45

Köszönöm!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616452019-04-26 20:00:45

Bocsi, én nem akarok senkit az Ökovács helyére beültetni, és azt sem írtam, hogy a fénykép ügy miatt Ő hibás lenne! Csak megfogalmaztam egy elvi álláspontot! Kérem, ne értelmezzen olyan tartalmat a szavaimba, amik nincsenek benne.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616392019-04-26 08:03:30

Miközben felháborodtunk azon (egyébként jogosan!), hogy az Omega Együttes egy sikeres számát valakik adaptálták, előzetes engedély és jogdíjfizetés nélkül!


modern eszement rendezesek • 2882019-04-26 07:59:48

Teljes mértékben egyetértek! A repertoárt lehetne bővíteni, kevésbé ismert vagy ritkán, régebben játszott operákkal, esetleg lehet keresgélni a modernek között is. Ez nyilván idő- és pénzigényes, tehát olcsóbb és kényelmesebb ezerszer játszani a régit, néha kicsit felújítva.



Az utolsó bekezdésben foglaltak tökéletesen igazak! Ezek az operák önmagukban zseniálisak, és nincs nevetségesebb, nyögvenyelősebb, mint egy modrnizált, mába átrakott klasszikus. A Traviata nehezen értelmezhető mai környezetben, a Nyugat lánya betongyűrűkben (?) vagy pl. az André Chénier eltávolítva a francia forradalom idejétől, egy Isten tudja milyen korszakba átrndezve. De ez a sor folytatható még pár percig, kinek milyen "élménye" volt.


modern eszement rendezesek • 2842019-04-25 09:23:59

" Negyedszer több opera librettója nem túl jó (pl: Gioconda, Lammermoori Lucia). A mostani közönség számára ezek hibái feltűnőbbek lehetnek, szükséges lehet ezek foltozása. "



Oké, de azért ne írjunk új librettót a régi helyett!


Milyen zenét hallgatsz most? • 250172019-04-21 11:11:52

Mascagni: Parasztbecsület Salzburg 2015


László Margit • 1832019-04-20 11:15:36

Érdekesen foghíjas lett a topic! Amit őszintén szólva - nem mert az én bejegyzésem is köddé vált, de elvi síkon - kissé furcsának tartok! Valamikor azt hittük, hogy bozonyos idők és tevékenységek elmúltak, ezek szerint mégsem!



Ezt is törölni fogják?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616372019-04-16 09:02:15

Erre is és IVA indító bejegyzésére is: igen a KÉREM és a KÖSZÖNÖM valamint még egy-két szó egyre inkább kikopik a köztudatból. Persze, a kulcs-szó a "kultúrnemzet" volt. Néha elgondolkodom, hogy mi még en bloc azok vagyunk-e? És most nem az egyes emberre, emberekre gondoltam, hanem úgy általában. Mert a PC mindenrt ural, és minden nem neki nem tetszőt irt.



Tündérlelkű lépcsőházi szomszédasszonyom, akivel kb 38 éve egy lépcsőházban lakunk, és szemünk láttára felnőtt lányai a mai napig kezitcsókolommal köszönnek - ahogy az én felnőtt gyermekeim is a régi nőlakóknak, és jó napot kívánokkal az újabbaknak, valamit a férfiaknak - nem győzi rászoktatni az unokáit a rendes köszönésre. Mert már az oviban azt tanulják, hogy "Jónapot"-tal köszönünk, de a kívánok szócskát már nem tanulják hozzá! Azt még talán tudomásul veszem, hogy a kezétcsókolom már idejétmúlt (miért is?) de hogy a jónapot kívánok miért nem jön össze, az már magas. Nem egyedi jelenség, az összes ovodás-iskolás csemete egy így köszön, már ha egyáltalán! Ha pedig bemegyek egy üzletbe, ami nem szupermarket és még eladószemélyzet van, a 20-as éveiben járó fiatalember vagy fiatal hölgy "Heló"-val köszön, és megkérdezi, mit adhatok NEKED? (kissé ősz vagyok, és látszik rajtam,hogy már elmúltam 25 éves!). Miközben a szomszédos országoban általában normálisan köszönnek, és Ausztriában még a "Grüssgott" is kijár minden nőnemű vásárlónak!



 


Pantheon • 23352019-04-15 18:19:23

Döbbenet, hogy soha nem terjesztették fel, ez igaz! Ennél már csak az nagyobb, akiket néha viszont igen!


Jonas Kaufmann • 23762019-04-14 09:48:55

Mndkettőtöknek igazatok van, de az igazi megdöbbenést nem csak a "nő kifizetése" jelenti, hanem az előzmények - az, hogy kitartott egy jóképű ficsúrt - beismerése és a kitartottság pénbeli lerovása. Hiszen az, hogy a félvilági hölgyeket pénzes urak kitartják, belefért az elkölcsi kategóriába, amíg erről nyíltan nem beszéltek! Germont papa is azért és azzal  beszéli rá Viloettát a szakításra, mert az erkölcsös família gyomra nem veszi be a kitattott fiút, mint rokont! És a Violetta kifizetését követő döbbenet és reakció is a "kifizetés" tényén és módján alapul.


Jonas Kaufmann • 23732019-04-13 22:16:03

Köszönet, érdekes interjú.


Alexandru Agache, a bariton • 1262019-04-11 09:08:14

Megtalálható valahol a yt-n? Engem igazán érdekelne!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616212019-04-11 08:46:39

Bocs, ha legközelebb a Traviata vagy a Manon Lescaut kerül műsorra, akkor nyilatkoznak, hogy a - finoman fogalmazva - kitartott nő, kurtizán, stb  szerves része identitásuknak? Vagy egy orosz opera esetén a jobbágy-lét? Mert Oroszországban a jobbágyság az 1850-es évek második felében szűnt meg!


A nap képe • 21262019-04-10 17:14:37

OK


A nap képe • 21242019-04-10 10:42:31

Nem kívánom Durkó Zsolt tevékenységét, művészi pályáját kritika tárgyává tenni, vitatni, stb - amivel perceken belül meg fgnak vádolni - de ma FISCHER ANNIE halálának évfordulója van! Ha rajtam múlik, ma Ő a nap képe, és nem más!


Erkel Színház • 98932019-04-09 13:56:44

Két kérdés:



Mivel vették rá őket erre, mit vesztettek volna, ha nem írják alá, tán csak nem a szerződésüket?



Mikor jön el az az idő, amikor ezért piszkosul szégyellni fogják magukat?


Erkel Színház • 98832019-04-09 08:32:24

Igen, Strauss jr Nyugat lánya c. darabja az én érdeklődésemet is felkeltette!



Egyébként az új bérlet-elnevezést rossz viccnek, baromságnak, ízléstelenségnek,stb. tartom. Lehet választani! Miért kell megváltoztatni a régit? Csak! Csak mert nem MI találtuk ki? Ahogy kidobunk mindent, ami az elődöktől ránk maradt? Valahol rendelet - vagy törvény, nem tudom pontosan - van arra nézve, hogy élő személyről nem neveznek el utcát, nem emelnek szobrot, stb. Nyilván nem ok nélkül. Pár év elteltével, bizonyos távlatból sok mindent másképp lát az ember!  Nem hiszem, hogy kitűnő művészeinknek, művésznőinknek éppen ez a gagyi reklám hiányzott, mely nem kevés embeben vált ki ellenszenvet! És mi van azokkal, akikről nem neveztek el bérletet? Egyáltalán, kinek az ötlete volt és kinek a kalapjából (?) sorsolták ki azokat, akikről most bérletet neveztek el? Az én művészem, az ő művészük? Milyen remek ötletek kerülhetnek még elő?


Erkel Színház • 98502019-04-06 12:36:32

Sajnos most is van egy rendszer ....


Erkel Színház • 98422019-04-05 17:40:25

SZOMORÚ!


Élő közvetítések • 77942019-03-31 14:14:23

 



Bartók Rádió:2019.03.31. 20:38-22:00



Hugo Wolf: Olasz daloskönyv



(Diana Damrau, Jonas Kaufmann - ének, zong. km.: Helmut Deutsch - Esseni Filharmónia, 2018. november 18.) 

 



 


Élő közvetítések • 77932019-03-31 09:33:45

Nálam sajnos kimaradt, pedig fentem rá a fogam! De ha a technika beadja a kulcsot! Akkor "adásszünet" van!


Erkel Színház • 98242019-03-27 06:55:59

Bocs, aki sprinter, az 100 méteren úszik, aki hosszabb teljesítményre képes, az 200 vagy 400 méteren. A nyíltvizi hosszútávúszó pedig 5000 méteren! Aki nem bír 3 felvonást, olykor 4 felvonást végigénekelni, ne legyen operaénekes! Legyen kamaraénekes, vagy dalénekes! Egyébként az operát nem csak felvonásban mérik, a Parsifal ha jól tudom, 3 felvonás!


Erkel Színház • 98232019-03-27 06:51:51

Éppen ez az, erre voltam bátor utalni! A néző, hallgató nem azt kapja amit várt, amit a szerző megírt (akinek a művét nem melesleg kissé meghamisították!), nem beszélve arról, hogy nem egy esetben az egész jelenetet, kórust - ha van - és a zenekart is transzponálni kell. Évekig énekeltem rangos kórusban, jó hecc lett volna, ha a szoprán 1. transzponálva hangzik, a többi pedig az eredeti hangfekvésben. Az, hogy a transzponálás világjelenség, eléggé sajnálatos. Küzdeni kellene ellene - egyébként nem minden karmester hajlandó ilyen megoldást elfogadni - nem pedig általánossá tenni!


Erkel Színház • 98132019-03-26 15:58:48

Bocs, mi az, hogy transzponálva? És hogy azt akkoriban már mindenütt? Elég szomorú! A közönségnek az eredeti fekvésben megírt áriához, kettőshöz, baletthez, stb. van joga! Aki nem bírja hangilag, ne énekelje! A futóversenyen, vagy az uszodában, és egyéb sportokban meghatározott távot kell teljesíteni, nem lehet az utolsó 10-20-50 stb. métert lecsípni!


Erkel Színház • 98062019-03-25 11:22:24

Kedves IVA! Minden szavával egyetértek, ezek az  általam érzékelt problémák bővebb megfogalmazásban! Mind a jogörökösnek, mind a darabot bemutatni szándékozó intézménynek (bocs, lehet operaház és lehet színház is) bizonyos előírásokra, jogokra tekintettel kell(kellene) lennie.



Ami pedig a közönség jogait illeti - ami jelenleg töbnyire a beléptidíj megfizetésére terjed - azt szintén megfelelő előadások és nem utolsó sorban megfelelő környezet biztositásával kellene tiszteletben tartani. Hiába  tesznek meg a művészek MINDENT, ha a megváltoztatott cselekmény, tartalom, stb. illetve a környezet, előcsarnok, büfé, ruhatár, stb. agyoncsapja az egészet!



 


Erkel Színház • 97922019-03-24 08:30:23

A cikket elolvasva két gondolat fogalmazódott meg bennem:



1. Annyi mindent láttunk, hallottunk, amin már meg sem lepődik az ember, miért pont ezen kellene?



2. De jó lenne, ha néhány klasszikus darabot is "szerzői jogdíj" -hoz hasonló védelem illetne meg! Így nem látnánk Lohengrint trafóházban, Nyugat lányát betongyűrűben, Otellót nem is tudom, milyen miliőben, hogy csak néhány förmedvényt említsek meg!


Balett-, és Táncművészet • 57342019-03-22 08:17:43

Kedves IVA! Természetesen igaza van, a színpadi művészek - akár Erkel, akár MÁO, akár más intézmény - mindig a néző öröméért dolgoztak, dolgoznak és dolgozni fognak! Akkor is, ha sajnálatos módon megsínylik az egyes át alakítási, modernizálási rögeszméket, mindegy, hogy az épületet vagy a darabot érinti!


Balett-, és Táncművészet • 57282019-03-21 09:38:19

Kedves IVA!  Pár hete beírtam, hogy Nagyszüleim annak idején szívesen és örömmel jártak az akkor Városi Színház néven jegyzett épületbe, ahol az Operaházzal egyidejűleg lehetett jeles operaelőadásokat látni-hallani. Akkoriban az épületnek, de a színházbajárásnak is stílusa, mondhatni patinája volt. Operabérletes koromban a jegyszedő, ültető nénik többnyire idős nyugdíjas hölgyek voltak, akik még az egyes darabokról, horribile dictu a szereplőkről is tudtak információt adni, ha éppen nem volt műsorfüzet. Tudom, ez már a múlt.



Mostanában a MüPa-ba járok inkább, és bár az ültető fiúk-lányok egyelőre még a formaruhát hordják, a gombokkal és/illetve a szonyahosszal valamint a ruhához viselt lábbelikkel kapcsolatban lennének észrevételeim, ha valakit érdekelne. Azt egyszer szóvá tettem, hogy csak az előadás megkezdése előtti percekben engednek be, és programfüzetről mér ne is álmodjunk, de ez senkit nem érdekelt.



AzErkel Színházba a megnyitás óta különböző okokból még nem jutottam el, de erősen tartottam tőle, vajon mire számíthatok. Nos, a jelek szerint nem sok jóra! Valóban ezt érdemeljük?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615572019-03-18 18:20:59

Elég szomorú, ha már itt tartunk!


Kossuth-díj • 14162019-03-17 20:06:41
Kossuth-díj • 13982019-03-16 16:04:40

Talán éppen ezért nem!


Kossuth-díj • 13782019-03-16 08:56:25

Hozzátéve, hogy Gyurkovics Mária, Orosz Júlia, Osváth Júlia, Házy Erzsébet és mások többnyire  a vasfüggönyös korban éltek, énekeltek, és igen kevés kivételtől eltekintve csak a Szovjetúnióban, NDK-ban és egyáb baráti országban léphettek fel! Ha valakit véletlenül kiengedtek egy-egy fellépésre, vagy rövidebb-hosszabb szerződéssel Nyugatra, biztos hogy a családja itthon maradt kvázi zálogban! Igaz, hogy akkoriban a MÁO - talán éppen ezért is -  olyan énekesgárdával rendekezett, amilyen manapság nem sok helyen létezik.


Jonas Kaufmann • 23662019-03-14 18:36:51

Köszönet az információért!


Kossuth-díj • 13442019-03-14 07:43:44

Tessék tudomásul venni, M.É. előtt és után nincs számottevő énekes, énekesnő Magyarországon! Sőt, talán az egész világon sem. (bocs, ez szarkazmus volr, de a vélemény negatív hangsúlya írásban nem jeleníthető meg!)


Kossuth-díj • 13432019-03-14 07:40:25

A ma átkosnak nevezett szocialsta rendszerben még felvettek volna egy-két mozgalmárt, esetleg egy  kiváló dolgozó kitüntetéssel rendelkező vasmunkást, vagy valaki hasonlót. Mi a különbség?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615012019-03-09 14:00:54

Lehet, hogy vezényel is! Elvégre ő Domingo!


Erkel Színház • 97672019-03-07 09:09:52

Én nem ezt a kérédést - illetve nem csak ezt - tettem fel. Talán éppen azért, hogy a fentebb felsorolt témák, és a velük kepcsolatos kérdések helyett ÓKSZ személyét népszerűsítsék, vele foglalkozzanak, őt népszerűsítsék.(Nem ez az első riportfilm, ami köréje épül, lásd pl. Szerelmes földrajz sorozat egy darabja.) Az én további kérdésem: nincs senki, aki megmondaná neki, hogy ezt ezért nem kellene! Sem énekelni. sem zongorázni nem tud olyan színvonalon, hogy dicsekedni kelljen vele. A bemutatott porréfilmből legalábbis ez derült ki! És ez független attól, hogy valamikor milyen szakon mit végzett!


Opernglas, avagy operai távcső... • 201972019-03-07 07:34:15

Igen,, ez a helyzet. Mindkét könyv érdekes, humoros olvasmány, kellő forráskritikával kezelendő. Én akaratlanul bár, de párhuzamot vontam R. Bing, Birgit Nilsson és Astrid Varnay kb. azonos éveket lefedő önéletírásaival, érdekes dolgok jöttek elő, mind pozitív mind negatív értelemben. Egy dolgot nem szabad elfelejteni: minden tisztelet megilleti Krénusz urat, ha másért nem hát többévtizedes MET beli munkásságáért bizonyára! Ennyi időt egy heleyn eltölteni nem semmi, és nyilván jó munkavégzésről tanúskodik. De nem ő volt az intézmény vezetője, bármennyire is ezt sugallja a sorok között...


Balett-, és Táncművészet • 56602019-03-07 07:26:20

Micsoda avitt nézetek! Ma már nem feltétel a hozzáértés, elég ez alkötelezettség! Valamikor azt mondták: "hűség a néphez, hűség a párthoz". Ma már nincs nép, csak nemzet!


A Zeneakadémián uralkodó áldatlan állapotokról... • 7022019-03-05 08:05:21

Ezért kell "összevonni" - magyarul megszüntetni? Mert azt azért senki ne akarja bemagyarázni, hogy ez az öt összevonásra itélt,  teljesen más tevékenységet folytató, a művészet más területén működő  intézmény (lásd 701) azonos ranggal és érdekérvényesítő képességgel, stb fog működni egy kalap alatt! Lásd az egészségügy, vagy oktatásügy helyzetét az EMMI elnevezésű agyrém keretein belül!



Mindenesetre "újító kezdeményezés", mert ehhez az intézményhez eddigi hosszú fennállása során még egyetlen politikai kurzus sem nyúlt hozzá ilyen drasztikus módon! Bár,  az MTA után már talán ez sem meglepő.


Balett-, és Táncművészet • 56482019-03-04 08:33:49

Minden sorával, minden betűjével egyetértek!



Nem mellesleg,  azt az intézményt MAGYAR ÁLLAMI OPERAHÁZ-nal hívják! Remélem, a nagy nemzetköziség jegyében ezt a nevet nem kívánják megváltoztatni! Mert attól többen megfordulnának a sírjukban!


Erkel Színház • 97302019-03-02 10:12:37

Victor Hugo Angelo c. 3 felvonásos drámája 1871-es kiadás a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár katalógusa szerint a könyvtárban megvan, de nem kölcsönözhető ki,  csak helyben olvasható.


Erkel Színház • 97212019-03-01 12:49:49

Én csak az Opera Café c. műsorban láttam a "sohamégilyennemvolt" vízirevű előkészületeit és indoklását. Hát, nem rohantam oda gyorsan,  hogy hátha még akad jegy! Egyébként pedig, most megvolt a vízirevű, talán legközelebb jön a többi! (Bocs!)


Balett-, és Táncművészet • 56442019-03-01 12:44:37

Bocs, mifelénk ezt zsarolásnak hívják! Vagy nem?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614822019-03-01 08:24:07

Valószínűleg azért, mert nem "pályakezdő" és mert nem sorolható be a Főigazgató Úr küzdelmes tevékenységének felfedezettjei közé!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614792019-02-28 15:08:14

Ha ezt bővebben kifejtené? A Maga tudatalattija mire vezethető vissza? Mert én szimplán csak egy betűt félreütöttem!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614772019-02-28 11:36:12

Világosítsa már fel valaki ezt a drága jó küzdő főigazgatót  a Magyar Táncművészeti Egyetem létezéséról, feladatáról és arról, hogy esetleg talán onnan is lehetne szerződtetni balett-táncosokat, nem pedig külföldre kényszeríteni őket, itthon pedig álszent módon "balett-demográfiai" hullámvölgyről siránkozni!



Egyébként elolvastam a többszörösen hivatkozott feleség-írta védőbeszédet is. Nem stílusos a kedves férj melletti védőbeszédet más valaki pocskondiázásával kiegészíteni. J.Zs. tevékenysége egy dolog, Ólovács tevékenysége pedig egy másik dolog. Ha annyira szeretne "minőségi opera- és balettjátszást, magyarságtudatot" építeni, tán szerződtessen néhány művészt a hazai kínálatból és válogasson bemutatásra szánt operát, balettet a hazai mai, és korábban élt szerzők műveiből!


Balett-, és Táncművészet • 56372019-02-25 17:41:25

Inkább semmt, mert törölnének!


Balett-, és Táncművészet • 56342019-02-25 10:26:12

És ezért még fizetnek is! GOndolom, nem keveset!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29312019-02-22 10:17:11

Így sem biztos, hogy igazán bírni fogja! A magas hangokat u.i. nem kiabálni kell, hanem kiénekelni! Aki látta a 2016-os Echo Klassik díjátadón produkált "in questa reggia"-t, az tudja, mire gondolok!



 


Erkel Színház • 96932019-02-19 10:01:50

Nagyszüleim (az 1900-as évek elején születtek, tehát már régen nincsenek köztünk) emlegették sokszor a régi "Városi Színházat" pazar nézőterével és csodálatos opera-előadásaival, amoket sűrűn látogattak. Valamikor kamaszkoromban láttam még egy régi amatőr fényképfelvételt (6x6-os méret, fekete-fehér)  a korabeli időkből. Igen, azon a kissé kopott, kissé halvány képen ez a nézőtér volt látható Az, hogy ki mikor és milyen átépítést művelt, a mindenkori illetékesek szégyene! De még az a jó, hogy nem bontották le!


Jonas Kaufmann • 23642019-02-19 09:52:33

Köszönet a cikkért! (és a múltkoriért is!)


modern eszement rendezesek • 2452019-02-16 12:00:53

Igen, ebben Schiff Andrásnak  tökéletesen igaza van! Ha valakinek nem tetszenek ezek a "kövületek", vagy "szent tehenek" az ne mejnen operába! De ne írja át a cselekményt, de modernizálja a Traviatatát, se az Otellót, ne tegye elektromos kapcsolóállomásba a Lohengrint, stb, hogy csak az utóbbi idők terméseit említsem! Hol lesz a határ? Mert ha modernizálhatunk egy Shakespeare drámát, egy operát, akkor holnap átfestünk, modernizálunk egy Michelangelot? Vagy felöltöztetjük Dávidot? Mert ma ez a divat? Az opera vagy a színház ugyanolyan érték, mint a festmények, szobrok, épületek stb! Ideje lenne valami minimlis tiszteletet érezni irántuk, akár védetté nyilvánítani azokat. És egy operarendező ne a nézők számára készített kivonatos ismertetőfüzetből rendezzen (volt már ilyen!, hanem olvassa el a librettót, és nem árt, ha legalább a zongorakivonatba belekukkant, mielőtt hozzákezd a dologhoz!


Haladjunk tovább... • 2252019-02-14 18:16:30

Nálam a gép csak kiírta, hogy az oldal vírusos és rögtön letiltotta, valamint jelezte, hogy kiölte a fertőzött részt.


Haladjunk tovább... • 2232019-02-14 08:17:11

Vigyázzatok, az én masinám még mindig vírust jelzett! Kilépek


Momus társalgó • 63512019-02-09 12:09:01

És most az Ottrubay - klán tagjai kótyavetyélik el!


Opernglas, avagy operai távcső... • 201842019-02-08 11:11:39

Mindenkinek igaza van, ez így valóban rémesen hangzik! De műsoron van, bemutatják, mert méltónak tartják rá! De - csak a hasonlat kedvvért -  hallotta már valaki egy Wagner opera előadását angol nyelvterületről? Esetleg Amerikából? Na, én igen! Pedig a német ugye világnyelv, és Wagner évtizedek óta ott van a világ színpadain. Vagy  a "Dein ist mein ganzes Herz" áriát az "isteni" Domingo előadásában? Mert ez se semmi!



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 201822019-02-07 20:47:17

Hát, a szerénység nem a legerősebb oldala!


Jonas Kaufmann • 23542019-02-05 16:15:14

Kinek a pap, kinek a papné! Mindenki maga dönti el, mi menniyt ér meg neki. (nekem biztosan nem). Lehet, hogy azok járnak jobban, akik Monastyrskát kapják? Engem sokkal inkább az érdekel, milyen "rendezésben" gyönyörködhetünk, ha és egyáltalán!


Balett-, és Táncművészet • 56062019-02-03 19:14:19

Egyetértek az előttem szólókkal! Abban az oszágban,abban az  operában, ahol egy HARANGOZÓ GYULA, LAKATOS GABRIELLA, FÜLŐP VIKTOR, KUN ZSUZSA, .....stb működött évtizedekig, és szerzett hírnevet a magyar balettművészetnek, valamint örömet az opera - és balettelőadások látogatóinak, nem külföldi hallgatókat kellene képezni, hanem itthoniakat. És nem természetesnek venni a végzett növendékek külföldre szerződésének óhaját, hanem itthon tartani őket! Vonzó szerepekkel, és megfelelő fizetéssel. De ez nem csak a balett-táncosokra vonatkozik, hanem úgy általában a végzős, pályakezdő fiatalokra. Ennek a jelenségnek az okai túlfeszítik ennek a fórumnak a kereteit..


Ilosfalvy Róbert • 8262019-02-01 07:45:57

Na igen! Számomra mai napig ők az ideális páros erre az operára! Mind Házy, mind Ilosfalvy olyan alakítást nyújtott, és olyan párost alkottak, mely minden tekintetben megfelelt a szerep követelményeinek!



Kaufmann-fanok ne háborogjatok, én is nagyon kedvelem őt, de ettől még lehet véleményem! Kaufmann zseniális volt mind a bécsi, mind a MET-beli előadáson, de ő nem az az igazi hőstenor és - bocsánat- , egyik partnernője sem járt a közelében sem annak a Minnie-nek, aki Puccini megálmodott és zenébe öntött!


Pantheon • 23012019-01-28 14:13:40

Nem gondoltam volna, hogy még életben volt! Nagyszüleim imádott énekesnője volt, korának koronázatlan Éj Királynője! Szé hosszú élete volt.R.I.P.


modern eszement rendezesek • 2302019-01-27 11:10:01

Lehetek dekadens, ódivatú, elmaradott, stb. de ha operába megyek (vagy színházba) nem a szerző családi élete, esetleg annak botránykrónikája érdekel, hanem a zene, a darab! Ahogy az előadó művészek családi élete, -  horribile dictu! - politikai hovazartozása sem,


Jonas Kaufmann • 23512019-01-25 16:38:35

Köszönöm!


Beethovenről - mélyebben • 6922019-01-23 16:01:32

Köszönet az infoért, és remélem, nem a 2010.-es rémséges díszletet tartották meg - bár, azon se csodélkoznék! Beethoven szegény meg forog a sírjában!


Jonas Kaufmann • 23492019-01-22 19:23:22

Köszönöm!


Jonas Kaufmann • 23472019-01-22 09:52:05

Kösz! Nincs véletlenül valakinek több belőle? Annak idején pár részlet (video) fent volt a yt-n, e igen gyorsan letörlődött!


Erkel Színház • 96092019-01-16 12:03:25

Ez igaz, többek között ezért írtam az ún. válságról, aminek az a megjelenési formája, hogy a közönség adott esetben nem megy el! De élni akkor is a szűkebb - és bővebb közönségből, tudniillik az adófizető állampolgárokból élnek! Mert a költségvetés is csak az adóforintokból jön össze!



És azt is voltam bátor leírni, hogy ez vonatkozik a színházakra, de ugyanígy felsorolhattam volna a könyvkiadást, múzeumokat, stb. Tehát azonos véleményen vagyunk, csak max a kifejezési forma volt más.


Erkel Színház • 96042019-01-16 09:01:27

Maximálisan egyetértek Veled, Kedves Lujza! És egyúttal Cilikének is írom az alábbi sorokat! Mióta a herceg Esterházy és hasonló mecénások nem léteznek, és egy darabig nem is fognak, a hivatásos művészek (és bocsánat kevésbé művészek) a fizető közönségből élnek! Persze, lehet hivatkozni az állami támogatásra, költségvetés, szubvenció, tao, stb - minden az állampolgárok adóforintjaiból ered. Mi pedig - eléggé el nem ítélhető módon - szeretünk is kapni valamit a pénzünkért, lehetőleg normális színpadképpel, jelmezekkel és ÉNEKESEKKEL kistafírozott előadásokat. Ha  pedig nem tetszik valami, ezt szóvá is tehetjük, elmondhatjuk véleményünket.  Anno az énekeseket a közönség emelte piedesztálra, ma önmagukat emelik oda egyesek, Több alázat kellene elsősorban a szerzők és a darabok iránt, azután pedig a közönség iránt.



Egyébként évek óta az opera, mint műfaj válságáról panaszkodik mindenki! Nem az opera van válságban, hanem az a "rendezői szinháznak" elnevezett rémség taszítja bele, ahol a rendezőnek nevezett egyének saját elképzeléseiket, fantazmagóriáikat rendezik bele az operába, ahelyett, hogy a benne megfogalmazott mondanivalót hoznák ki belőe! (tisztelet a kivételeknek)



Ez egyébként a szinházi előadások nagy részére is igaz, de ez ugye egy zenei fórum.


Jonas Kaufmann • 23362019-01-14 16:42:17

Érdekes cikk, köszönet érte!


Pantheon • 22912019-01-12 15:40:11

A Don Carlos Fülöp királyaként láttam, hallottam annak idején, számomra ebben a szerepben Ő volt a favorit. (Székely Mihályt egészen fiatalon egyszer láttam-hallottam, akkor a szerep még nem fogott meg annyira.) Theo Adam valóban fogalom volt a maga idején! Szép hosszú élete volt.


Erkel Színház • 95632019-01-11 15:59:38

Igen, kedves Dantes, "kimagasló szereposztással, karmesterrel, rendezővel..." Ez így igaz. Nos, ez egy ilyen előadás volt?



 


Erkel Színház • 95582019-01-11 12:02:52

Sajnos - vagy ki tudja, lehet, hogy Istennek hála  - vannak operák, melyekben egy szereplő, egy HANG dominál! Képzeljünk el, vagy inkább ne, egy Toscát, egy Carment, vagy egy Don Carlost megfelelő kvalitású megtestesítő nélkül! Ezeket a darabokat jobb lenne nem műsorra tűzni, nem pedig a gyenge előadásokkal a nézőket kiábrándítani! És akkor mindjárt nem kellene az opera, mint műfaj válságáról panaszkodni.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614332019-01-11 11:55:39

Ez igaz, sokszot sokminden kellene, de van is?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614312019-01-11 08:06:38

HONLAPKEZELŐ??!!:):)  Na ne!



 



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614282019-01-10 13:33:04

Megtárgyaltuk már, hogy ők sokszor csodára képesek! Azonkívül követk a nagy elődök példáját, ez felettébb dícséretes! L. 61424 bejegyzést


Jonas Kaufmann • 23342019-01-10 08:22:25

A Bartók Rádiónak bizonyos műsorokra  általában 1 órás műsorblokkja van, és ebbe sűrítik bele ami belefér, szemrebbenés nélkül megvágva akár egy művésszel folytatott interjút, melyben zenei bejátszások vannak - pl. egy ária felének (!) közvetítésével, vagy a szöveges rész megvágásával, akár egy korábbi felvétel anyagának megrövidítésével. Ami elég szomorú, mert a Bartók Rádiónak (nomen est omen) éppen a zenekultúra terjesztésével kellene foglalkoznia.



A Kaufmann koncert nagyon jó  teljesítmény volt, minden dalt kiválóan adott elő, tehát minőségi válogatásra nem volt szükség. Egyébként Kaufmann korábbi nyilatkozatai alapján elképzelhetetlennek tartom, hogy belement volna egy mások által elvégzett "minőségi" megválogatásba, ez ellenkezne művészi elfogásával és presztizsével. Sajnos, ez a megvágás azokat a hallgatókat fosztotta meg a koncert teljes műsorának elvezetétől, akik bármely ok miatt nem tudtak azon résztvenni.


Házy Erzsébet művészete és pályája • 44112019-01-08 16:46:06

Bocs, ha már ilyen "alaposan" átnézte és kivesézte a Házy-könyvet, nem lehetett volna valami picike pozitívumot is találni benne? Vagy az nem  volt cél? Örülni kellene, hogy Valaki vette a fáradságot, és nem kevés időt, energiát stb. rászánva összeállította ezt a csodálatos könyvet! Az, hogy egyes művészek neve nem pontosan szerepel, vagy egyes időpontokban tévedés van, megbocsátható, és nem korrekt egyből a mű szerzőjének felróni, mert lehet, hogy a forrásokban van a hiba. Nem kívánok részletekbe bonyolódni, de találtam már hibát rangos hazai kiadványokban is, műkritikákban is, amiken esetleg senki nem akadt fent, vagy nem tette szóvá, mert ugye a mi kutyánk  kölyke!



Házy Művésznő generációk számára volt egy bizonyos szerepkör avatott betöltője, csodálatos előadások fűződnek a nevéhez, sokunk szemében máig Ő az igazi Manon, az igazi Minnie, stb. Ezen sem a könyv hibái, sem az Ön felfedezései nem változtatnak.


Jonas Kaufmann • 23272019-01-06 09:07:49

Tisztelt Jóska!



Ezt maga is tudom, és éltem is a lehetőséggel, ettől függetlenül, a véleményem nem változott. Én ott voltam a koncerten, és látom-hallgatom a felvételeket a  yt-n, de nem feledkezem meg azokról, akiknek - horribile dictu! - nincs internetük: Mert bármennyire hihetetlen, vannak még ebben az országban jó néhányan. És a közszolgálati rádiónak, televíziónak valami kultúra-közvetítő szerepe is van, illetve kellene, hogy legyen!


Jonas Kaufmann • 23252019-01-06 08:20:14

Valóban csodálatos koncert volt, nem utolsósorban az "élőben megtapasztalni egy legendát"  élménye miatt,  a rádióközvetítés felfrisstette az élményt, és megadta a lehetőséget azoknak, akik a koncerten nem voltak ott.  Kár, hogy valamelyik TV csatorna nem vette fel a MÜPA-ban és nem adta le. Millió olyan műsornak nevezett förmedvény van, amit mellőzni lehetne! És ne mondja senki, hogy nem volt rá pénz - pénz arra van, amire akarjuk, hogy legyen!


Élő közvetítések • 76492019-01-03 09:31:02

A mi megítélésünkben  komoly szerepet játszik az is, hogy kit hol és hányszor látunk, hallunk! Nyilván nem minden nap megyünk Berlinbe, Münchenbe, stb - és nagybn befolyásol a TV-ben látott karmesterek, énekesek  teljesítménye. Thielemann mindenhol ott van, Drezda, München, Bécs, Salzburg, Bayreuth, stb - már a csapból is ő folyik. Valami alapján a Bécsi Filharmonikusok őt választották - ennek a háttere számunkra ismeretlen. Valószínűleg eddig kedvező tapasztalataik voltak, de attól, hogy valaki egy adott területen jó, nem lesz univerzális. A közönség nem volt elragadtatva, és a zenekar egyes tagjai arckifejezése sem a földöntúli boldogságot sugározta. (az M5 Tv adását is megnéztem, akkor már erre is figyeltem, nem csak a zenére). Az igazi mérce, az, amikor a zenekar valakit ismételten meghív - azt hiszem, erre nem kerül sor.



Andris Nelsons teljesen más típus, sokkal imtenzívebb, sokoldalúbb, én is örülök a választásnak! Nyilván egészen más lesz, meglátjuk!


Élő közvetítések • 76452019-01-02 11:13:53

"Hogy a Straussok nem a világa nem nagy ügy". Bocsi, Kedves T. de a bécsi újévi koncert évek, évtizedek óta a Strauss-okról szól! Persze, minden karmester belop egy-egy nem Strausst, de az nagyjából passzol az izlésvilághoz. Még jó, hogy Wagner nem volt műsoron! Thielemann a német repertoárokban verhetetlen, ez tény, de ennyi! Egyébként olaszban nekem se Petrenko, se Thielemann! Nem a hírnév tesz valakit naggyá, hanem a személyes teljesítmény.


Élő közvetítések • 76422019-01-02 09:27:15

Thielemnn egy tipikus "möchtegern" aki szeretne Karajan 2 lenni, de szerintem nagyon messze van tőlle. Az, hogy nagyon fiatalon, kb 19-20  évesen Karajan asszinsztense lehetett Berlnben, mert nem volt kéznél más,,kissé a fejébe szállt, és azóta sem ment ki onnan. Egyébként  német repertoárban valóban jó, de egyéb területen nem kellene mozognia.


Élő közvetítések • 76382019-01-01 18:46:35

Thielemann mindig mindent ilyen faarccal dirigál, egyszer egyetlen egy youtube-os felvételen láttam elmosolyodni, amire több kommentelő megbírálta, hogy a karmester arca ne tükrözzön érzelmeket. (ami egyébként szerintem mahaság). Engem Thielemann "fapofája" - bocs - éppen annyira zavar, mint Antonenko rezzenéstelen merev arca, bármit is énekel.



Ami Bősze Ádámot illeti - ma nem tett ki magáért. Sokat beszélt, összekeverte a műsorszámok sorrendjét, és hamár belement Thielemann karmesteri pályfutásának ismertetésébe, legalább a WIkipédiát elolvashatta volna!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41382018-12-28 15:55:16

Gondolom, Kaufmann-rajongók tömege nézte-hallgatta a müncheni Otellot. Nos, abban Szabó Bálint énekelte Lodovico szerepét. Ez  eléggé "megbecsült" státusz?



 


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12562018-12-25 18:21:31

Első gyermekkori operalátogatói élményem! Mert akkortájt még voltak vasárnaponként matiné-előadások, és minden Karácsonykor adták a Diótörőt! És nem kellett "vattázni" a nézőteret.


Diana Damrau • 4332018-12-17 14:24:15

A halálsikolyok valóban hatásosak voltak, de ez szerintem is kevés. Flórez nem Alfredo, ez tény. A yt-n van néhány felvétel, bele lehet "kóstolni".


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Manon Lescaut

11:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Liszt Múzeum

Xuesha Hu (zongora)
LISZT: 11. magyar rapszódia, S. 244/11
LISZT: Spanyol rapszódia, S. 254
LISZT: Obermann völgye, Zarándokévek I., Svájc, S. 160
LISZT: Dante szonáta, Zarándokévek II., Itália, S. 161

14:00 : Budapest
Olasz Kultúrintézet

Katayama Dozan (Shakuhachi)
Koto-Shakuhachi együttes
Anima Musicae Kamarazenekar
vez.: Antal Mátyás
DOZAN KATAYAMA: Sakura Quartet
DOZAN KATAYAMA: Kokiriko no Kaze
DOHNÁNYI - SITKOVETSKY: Szerenád
MICHIO MIYAGI: - Haru No Umi (Spring Sea)
MINORU MIKI: Lotus Concert
DOPPLER:Hungarian Pastorale Fantasie op.26

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Juniki Anna (szoprán), Katona Ágnes Ariadné (fuvola), Boldog-Nagy Zsófia (csembaló)
Bartha Lóránd (próza)
"Hangulatkoncert"
Pengető billentyűk - Vibe a 17-18. századból
J.S. BACH: D-dúr toccata, BWV 912
A. SCARLATTI: Ardo e' ver per te d'amore
SIRET: Második szvit
STORACE: Passacaglia
TAKEMITSU: Rain Dreaming

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Mező Péter tanítványai
Kamarahangversenyek 2018/2019 tavasz
HAYDN: 59. (g-moll) vonósnégyes, Hob. III:74 („Lovas”)
Meier Eveline, Agárdi Anette (hegedű), Lakatos Vivien (brácsa), Nagy Róbert (cselló)
MOZART: 19. (C-dúr) vonósnégyes, K. 465 („Disszonancia”)
Eveline Meier, Hoang Ho Khanh Van (hegedű), Li Ke (brácsa), Kristina Vocetková (cselló)
RACHMANINOV: 2. (d-moll) zongoratrió, op. 9 („Elégikus”)
Matous Peruska (hegedű), Kristina Vocetkova (cselló), Jan Vojtek (zongora)

18:00 : Budapest
Nádor Terem

Ittzés Gergely (fuvola), Monostori Gábor (zongora), Zétényi Tamás (cselló)
A darabról bevezető előadást tart: Sándor László
SÁNDOR LÁSZLÓ: Korálfantázia virágokkal

18:00 : Budapest
Szent Imre Gimnázium Díszterme

A Budapesti Vonósok és a Weiner Leó Konzervatórium ifjú szólistáinak közös koncertje
Műsor:
MARCELLO: d-moll Concerto II-I. tétel
Holes Éva – oboa
MOZART: A-dúr hegedűverseny K. 219, I.tétel
Réthy Lilla – hegedű
CASTELNUOVO TEDESCO: D-dúr Cocerto op.99, III. tétel
Csíki Janka – gitár
HIDAS FRIGYES: Florida Concerto I-II. tétel, Versenymű két harsonára
Ruzsányi István és Nok Roland – harsona
HAYDN: C-dúr oboaverseny Hob.VIIg:C1 I. tétel
Ozsváth Dorottya – oboa
PONCE: Concerto del Sur III. tétel
Riesz Péter - gitár
WIENIAWSKI: D - dúr Polonéz op. 4, I. tétel
Szabó Gergely – hegedű
TELEMANN: D-dúr szonáta -koncert
Pusztaszegi Ákos, Huszti Boldizsár – trombita
Felkészítő tanárok: Kerényi Judit, Fejérváriné Németh Zsuzsa, Kató Árpád, Foltyn Péter, Monoki Attila, Kis András

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Ando Yuki (ének)
Gaján Evelin (oboa), Kitatani Mariko (hegedű), Holló Mariann (zongora, orgona)
Ando Yuki ének diplomakoncertje
J.S. BACH: Magnificat, BWV 243 – Quia respexit
GRIEG: A szív melódiái, op. 5 – 3. Ich liebe dich
GRIEG: Hat dal, op. 48 – 3. Lauf der Welt, 6. Ein Traum
LISZT: Kling leise, mein Lied
LISZT: Oh, quand je dors
LISZT: Benedetto sia'l giorno (47. Petrarca-szonett)
R. STRAUSS: Nyolc költemény Hermann von Gilm verseire az Utolsó levelekből, op. 10 – 3. Die Nacht
R. STRAUSS: Öt kis dal, op. 69 – 5. Schlechtes Wetter
R. STRAUSS: Das Rosenband
R. STRAUSS: Négy dal, op. 27 – 4. Morgen
R. STRAUSS: Hat dal, op. 17 – 2. Ständchen
ELGAR: „The sun goeth down” – ária A királyság című oratóriumból

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Veronika Eberle (hegedű), Tabea Zimmermann (brácsa), Christoph Richter (cselló), Zempléni Szabolcs (kürt), Simon Izabella, Várjon Dénes (zongora)
"Összkiadás élőben"
Schumann zongorás kamarazenéja/5
SCHUMANN: Meseképek, op. 113
SCHUMANN: 3. (a-moll) hegedű-zongora szonáta, WoO27
SCHUMANN: Adagio és Allegro, op. 70
SCHUMANN: Esz-dúr zongoranégyes, op. 47

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: Pillangókisasszony

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Frankó Tünde, Kun Ágnes Anna, Gulyásik Attila (ének)
Kassai Franciska előadóművész
Neumark Zoltán (zongora)
Szerkesztő, műsorvezető: Baranyi Ferenc
"Mediterrán május"
Olasz, francia, spanyol áriák, operettdalok, mindenféle énekek

19:00 : Budapest
Belvárosi Szent Mihály Templom

"Organ & Choir"

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Agata Szymczewska (hegedű)
Liszt Ferenc Kamarazenekar (koncertmester: Tfirst Péter)
WEINER: Pasztorál, fantázia és fúga
GÓRECKI: Concerto - Notturno hegedűre és vonószenekarra
LISZT: 2. magyar rapszódia
DEBUSSY: Vonósnégyes – vonószenekari változat
18:00 : Pécs
Kodály Központ

Nika Gorič (szoprán)
Pannon Filharmonikusok
Vezényel: Bogányi Tibor
VILLA-LOBOS: I. Sinfonietta(A memória de Mozart)
MOZART: “Pupilleamate“ - Cecilius áriája (Lucio Silla)„Schon lacht der holde Frühling“– koncertária, K.580
VILLA-LOBOS: Bachianas brasileiras No.5
STRAVINSKY: Tűzmadár-szvit (1919)
A mai nap
született:
1928 • Hidas Frigyes, zeneszerző († 2007)
1929 • Beverly Sills, énekes († 2007)
elhunyt:
1934 • Gustav Holst, zeneszerző (sz. 1874)