vissza a cimoldalra
2020-01-29
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11463)
A csapos közbeszól (95)

José Cura (583)
Palcsó Sándor (281)
musical (193)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1857)
Franz Schmidt (3514)
Miller Lajos (92)
Kimernya? (3434)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7245)
Bartók Rádió (758)
Élő közvetítések (8358)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4668)
Operett, mint színpadi műfaj (4211)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (606)
Társművészetek (1577)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1385)
Erkel Színház (10442)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Klára
Leírás:
Honlap:
   


Klára (913 hozzászólás)
 
Jonas Kaufmann • 24722020-01-12 17:51:57

Ott általában mikroporttal énekelnek! Egyébként az első részben is hallatszott!


Jonas Kaufmann • 24682020-01-12 11:17:11

Ja, és a NET-en látható fényképek alapján Kaufmann a január 7-i müncheni koncerten is átöltözött, de kétlem, hogy az ottani közönség vagy a kritikusok az egész előadásból éppen ez a tényt tartották volna említésre méltónak!


Jonas Kaufmann • 24672020-01-12 08:45:03

Privátban


Jonas Kaufmann • 24632020-01-11 21:07:08

Ismét - nem először -  meg kell állapítanom, hogy egy  kritika elkövetője és én valószínűleg két különböző programon vettünk részt. A Müpa tele volt, és nagy siker is volt, több ráadással. Kezdeti bágyadtságot nem érzékeltem az első áriánál, inkább visszafogottságot, mert a  „Sei mir gegrüßt, du holdes Venezia" nem a "Fel torreádor",  nem egy bravó-dal, hanem egy halk vallomás egy város iránti szeretetről, amit nem kell világgá kürtölni. Hogy Kaufmann egy dalnál elmulasztotta a belépést, nos, ettől nem állt meg a világ, maximum rájöhettek, akik eddig nem tudták, hogy a művész is ember, nem automata. Ezért járunk hangversenyre, és nem lemezt hallgatunk otthon! Egy egész estét betöltő program pedig teljesítmény. Ennél nagyobb baj ne érje a világot, nem ment le a színpadról és nem hagyta félbe a koncertet, mint az egyszeri tenor a Scala szinpadáról.



A zenekar - bár kétségkívül nem a Bécsi Filharmonikusok - jó volt, nekem néha túl hangos. Az, hogy a Tik-Tak polka alatt tiktakkoltak, szintén nem volt rossz. Tán röfögniük kellett volna?



Igen, Kaufmann a második részre átöltözött, ahogyan Rachel Willis- Sorensen is, akit a cikk szerzője valószínűleg nem hallott, és aki szintén kiválóan énekelt. (egyébként nem ritka, hogy a szünet után a fellépő énekesnö/énekes más öltözékben jelenik meg.) Megjegyzem, mind az első, mind a második részben mindkét szólista mikrofonba énekelt, mert hangosítás volt (én inkább azt kérdeztem volna meg, miért kellett?), és valószínűleg hangfelvétel készült.  És mindketten gesztikuláltak, játszottak a szöveggel, sőt - horribile dictu - alkalmas pillanatban táncra is perdültek!



Nem vagyok zenekritikus, sem fanyalgó, de nekem a koncert tetszett. Volt már rosszabb is, és valószínűleg lesz is.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 26972020-01-07 22:17:23

Ezt nevezik fordításnak, nem? Csak az nem világos, meddig mű és metttől (mitől?) fordítás!


Opernglas, avagy operai távcső... • 203822020-01-05 14:25:56

Valóban csodaszép hang! Már az Attila Scala-beli előadása során  elbűvölt, ezek a részletek pedig  izelítőt adtak egyéb szerepeiből is. (Az Attila óta vadászom felvételeit a yt-n.) Bizonyíték arra, hogy - bár menedzsere, ügynöke nyilván neki is van - ízléstelen reklám és felhajtás nélkül is lehet karriert csinálni,


Balett-, és Táncművészet • 59522020-01-05 12:04:52

privátban!


Balett-, és Táncművészet • 59502020-01-05 08:22:37

Köszönöm Kedves Lujza, éppen erre céloztam. A "mai fiatalok" - bocsánat - sokat elhisznek, mert jóhiszeműek és mert fogalmuk sincs arról, mi történt 30-40, vagy akár csak 15 éve. Ez vonatkozik az élet minden területére. Az idősebb generáció sokkal többet tud  és kevésbé hiszékeny. Id. Harangozó Gyula nagy művész és remek koreográfus volt, de nem volt más mellette, tehát nincs összehasonlítási alap. Az, hogy miért nem, akkoriban nem merült fel. Ami az ifjabb  Harangozó Gyulát illeti,  a wikipédia szerint 1966-1974 között az Állami Balettintlzetben tanult, tehát annyira elnyomva mégsem lehetett! Ezt követően 2 - kettő - évet töltött Moszkvában, tehát nagyrészt az itthon tanultak alapján diplomázott odakint! Egyébként sajnálatos tény, hogy nem kevés művész él ma külföldön, aki Magyarországon tanult, itt érte el első sikereit, szerezte első tapasztalatait, aztán hirtelen külföldön termett és manapság lelkesen eteti mindenféle rémhírekkel a külföldet az itthoni rémes állapotokról. Amely állapotok egyébként nem tartják vissza az illetőt/illetőket attól, hogy esetenként nem kevés felléptidíjért egy-egy előadást, koncertet tartsanak Magyarországon!


Balett-, és Táncművészet • 59482020-01-04 19:15:28

Örülnék, ha valaki felvilágosítana, hogyan volt lehetséges, hogy  akkoriban a természetesen pártonkívüli, ezért itthon kellően el nem ismert szülők gyermekei  - sitty-sutty külföldi oktatási intézményekben folytathatták tanulmányaikat! Mindegy, hogy Moszkva, vagy Bécs, Balettintézet vagy  konzervatórium, vagy bármi, de mégiscsak külföld. És erre többnyire manapság jönnek rá!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44732020-01-03 11:32:34

Ezt a zenekart Nicolaus Harnoncourt alapította, kifejezetten a barokk zeneművek előadására, 1987-ig  különféle régi vonóshangszereken játszott  is a zenekarban,  vezényelt is, és a zenekar művészeti irányítását 2015-ig  elejéig ő végezte.



Egyébként megjegyzéseddel tökéletesen egyetértek, koncertek újabban mintha nem lennének, egy-két sztár fellépésein kívül jószerével semmi. (kivéve a politikai homokozót). Engem pl. érdekelt volna pár szakavatott vélemény a Bécsi Filharmonikusok Újévi koncertjéről és Andris Nelsons vezényléséről, de a jelek szerint senki nem volt rá kíváncsi.


Fischer Ádám • 5132020-01-02 12:29:53
Ilosfalvy Róbert • 8662020-01-02 10:26:42

Két megjegyzés: Ilosfalvy Róbert méltatásáról Füst Milán által írt sorokhoz további véleményt  fűzni szemtelenség lenne! Az idő igazolta az író szavait!



Ami személyes: annak idején Ilosfalvy Róbertet minden szerepben láttuk, megnéztük, és külföldi tartózkodása alatt lestük azon alkalmakat, mikor itthon fellépett. Változatlanul lelkesedtünk érte hazajövetele után is!  Ami külön említést érdemel, hosszú külföldi tartózkodása alatt soha egyetlen alkalommal nem nyilatkozott negatívan Magyarországról, az itthoni viszonyokról, pedig lehet, hogy evvel bizonyos körök szívébe belopta volna önmagát. De ő kizárólag a művészetével akart hatni és hatott. Bár sok mai külföldön tevékenykedő, élő magyar (?) művészről (?) elmondhatnánk ugyanezt!



A másik halk észrevétel: az idők nem változtak! Akkor is és most is - bocsánat - hasraesünk minden és mindenki előtt, ami/aki külföldi, és nem becsüljük meg a saját kiváló művészeinket, alkotóinkat. Miközben nálunk nem egyszer  másod- sőt harmadvonalú külföldiek lépnek fel, külföldre kell menni vagy a yt lehetőségeit böngészni, hogy neves és méltán híres hazai énekeseinket láthassuk, hallhassuk!


Erkel Színház • 103982019-12-31 10:14:58

Egyetértek! Akinek hangja van, az betölti a teret. Akinek nincs.......Eszembejut a klasszikus vicc, a kis hegedű és nagy terem viszonyáról!


Opernglas, avagy operai távcső... • 203772019-12-30 15:40:46

Nem akármilyen felfedezés! Köszönöm, hogy felhívta rá a figyelmet!


Pantheon • 24812019-12-27 08:24:49

Kedves ED!



Tekintse megkésett karácsonyi ajándéknak!



https://www.youtube.com/watch?v=0Blu3zuHA64


Élő közvetítések • 83052019-12-26 18:16:43

Kedves Héterő! Én azt hittem, hogy a  lengyelül énekelnek észrevétel az operafevételre vonatkozik, ezért voltam bátor megjegyezni, hogy oroszul. Bocs! A film végén lávő szereplőlistát én is olvastam, tehát tudom, hogy kit láttunk és ki énekelt!



Nyilván megvágták az elejét, mert a film hossza korlátozott volt, Isten tudja, miért. Jó pár éve készült az Anyeginből egyszovjet film, meg nem tudnám mondani, kik játszottak és kik énekeltek, az is jelentősen megkurtított változat volt.


Élő közvetítések • 83012019-12-24 14:09:02

Bizonyára lehet, de ezen a felvételen orosz nyelven énekelnek!



 


Társművészetek • 15602019-12-23 11:08:13

Érdekes és nagyon tanulságos interjú, sok-sok igazságtartalommal! Köszönet érte!


Élő közvetítések • 82962019-12-23 11:00:11

Köszönöm!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30432019-12-23 10:38:14

Mi idősebbek emlékszünk még arra a korra, amikor az öltöny- nyakkendő "kispolgári csökevénynek"számított, és kabarészámokban gúnyolták az ünnepélyesebb öltözeteket. Aztán volt pár év, amikor nem nevettek ki az Operaházban, ha egy bemutató előadásra valami ünnepélyesebbet vettünk fel. A mai fiatalság - tisztelet a kivételnek - az "azt veszek fel, ami nekem tetszik" szellemben nőtt fel, már az iskolai egyenruházat is a régmúlt homályába vész, sokuknak fogalmuk sincs a tudni illik, hogy mi illik rejtelmeiről. Sajnos, a hazai idegenvezetők sem állnak a helyzet magaslatán, néha olyan öltözetű látogatókat visznek be múzeumokba, templomokba, hogy az ember haja égnek áll. Ezek után miért nem mennének be a Müpába, vagy bármely másik színházba úgy, ahogy? És meg meri kocláztatni a jegyszedő, hogy nem engedi be?


Pantheon • 24692019-12-23 10:28:35

Számos szerepnben láttam, hallottam! Kiváló énekes volt.


Pantheon • 24682019-12-23 10:28:32

Számos szerepnben láttam, hallottam! Kiváló énekes volt.


Élő közvetítések • 82942019-12-23 08:31:24

Köszönöm, valóban nagyon szép. Bevallom, eddig még e nevét sem ismertem.  Kár, hogy a net-en kevés információ van róla.


Élő közvetítések • 82912019-12-22 16:03:42

Amit sajnos nem látok, mert a DIgi Tv kivette a csatornakínálatból az arte műsorát. Interneten át pedig nem lehet, mert a szokásos szöveget adja fel, jogi okból csak Németország területén fogható.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30242019-12-21 11:42:02

Privát!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30222019-12-21 10:44:07

Sajnos, a mai úgynevezett "rendezői színház"  -  egyébként gyakran rendezői terror - korában az énekeseknek egyre kevesebb beleszólásuk van a rendezés, színpadkép, jelmez ügyeibe! Érdeklődésemnél és lehetőségemnél fogva gyakran olvasom kedvenc énekeseim, karmestereim önéletírásait, illetve a net-en fellelhető interjúkat, riportokat. Nem ritkán említik meg - többnyire utólag, vagy a jelenre vonatkoztatva nagyon óvatosan - hogy milyen hamar kapja meg egy énekes/nő a nehezen kezelhető, raplis, hisztis, stb. megjegyzéseket és az ezt követő viszonylagos ellehetetlenülést. Callas annak idején kegyvesztett lett Rudolf Bingnél, mert nem vállalt két előadás között kevés szünettel általa hanggyilkosnak ítélt fellépést, és nem ő az egytlen, aki erre a sorsra jutott. Tito Gobbi egy Tosca előadás kapcsán keveredett élénk vitába szintén a MET nagyhatalmú urával egy rendezési koncepció miatt.



Haandel vol szíves belinkelni egy éppen Netrebkoval megjelent interjút (2998), ahol az énekesnő arról beszél, milyen kellemetlen, mikor a rendező olyan mozdulatokat kívánna meg éneklés közben, melyek énektechnikailag kivitelezhetetlenek. Marton Éva művésznő talán nem veszi zokon, ha rá hivatkozom. A Mennyei hang c. könyvben felsorol pár Turandot fellépést, ahol a leglehetetlenebb körülmények között - lépcsőn, létrán, stb. - kellett megjelennie, és énekelnie is, adott esteben mázsányi súlyú jelmezben. Ennek alapján elképzelhetőnek tartom, hogy sem Netrebkonak,sem a többi szereplőnek nem akaródzott vagy nem volt ildomos kifogást emelni a jelmezek ellen.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44682019-12-20 08:54:54

Privátban


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30152019-12-19 18:17:14

Csak nem az elolvasott kritikák betegítették meg szegényt? Vagy előre tudta, hogy le fogja mondani a MET miatt?


Társművészetek • 15532019-12-19 10:48:38

És 2018. augusztus 28.-án Férjemmel és 8 éves unokámmal hárman a Fővárosi Állatkertben 6,600.- Ft. azaz hatezerhatszáz Ft beléptidíjat fizettünk.  Egy hatalmas kifutó már volt, trópusi állatokkal, kikészített etetőanyaggal kézből etethető zsiráffal, amihez ugye a gyereket meglehetősen fel kellett emelni,  valamint hatalmas süllyesztett medence, ahol pár szerencsétlen fóka úszkált. Mit ne mondjak, a gyermeknek nem tetszett, Miért kell ide bezárni szegényeket? volt az egyetlen kérdése. Amint hallottam, a Tropicariumban is evvel szekálta a másik nagypapát. Persze, anyagilag lehet, hogy kifizetődő lesz, de nem hiszem, hogy az átlag magyar nagyszülő unokáival rendszeresen látogatni fogja! Nekem gyermekkorom feledhetetlen élményei közé tartozik a rendszeres állatkerti látogatás Nagyszüleimmel, nyaranta több alkalommal,  mert ugye egyszerre nem lehet mindent megnézni és főleg megemészteni. De ez már ugye a múlt, én pedig kissé le vagyok maradva!


Opernglas, avagy operai távcső... • 203672019-12-18 08:37:21

Ez nyilvánvaló. Miközben a jelenlegi városvezetés és a mögöttük felsorakozott mainstream harsogva követeli, hogy "a politika ne beszéljen bele a színházba" pontosan ezt teszik. És nem csak azért, mert Karigeri még be sem volt iktatva főpolginak, mikor kijelentette, hogy Dörner György nem fog pályázatot nyerni, hanem egész eddigi tevékenységük ezt igazolja. Eszenyi Enikő nem ment el tüntetni, és a tv-ben ki merte mondani, hogy a politikamentes szinházban hisz. Ez több, mint elég a selyemzsinórhoz!



Egyébként az egyszeri miniszterelnök szavai jutnak eszembe, ugymint "hazudtunk reggel, este meg délben" - ha pontos voltam. Egyetlen választási ígéretet nem tartottak be, és nem is fognak. Viszont repülnek a fővárosi cégek vezetői, és repült a nyóckerben a kétgyerekes anyuka, aki nem tudott túlórát vállalni. Elmarasztalták és kirúgták - idézet a jelenlegi vezetés nyilatkozataiból - Közterületfenntartó vezetőjét az első havas nap közlekedési problémái miatt, a hóeltakarítás hiányosságai miatt, holott ennek egyik oka éppen az volt, hogy a főváros tulajdonában álló vállalatoknál megtiltottk a túlóráztatást, ilyenkor pedig az elkerülhetetlen lenne!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 72382019-12-18 08:24:46

Igy igaz. Az én tv-m kb két éves, és rendszeresen hallgatok rajta zenét - akár a magyar csatornákat, akár a mezzo tv közvetítéseit, mert az még éppen fogható,- de sajnos gyakran tapasztalom a hazai adók közvetítésének hiányosságait. Mert ha számítógépen fogom be a mezzo adását, érezhető a különbség. Annak ellenére is, hogy  én a saját gépemen semmi renkívüli beállítást nem követtem el, csak símán bekapcsolom és szól.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30102019-12-17 16:59:20

Ha valakit még érdekel!



https://www.youtube.com/watch?v=5Z051WVabGM


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30092019-12-17 16:42:33

Netrebkonak be kellene tartania azt, amit az interjúban mondott: ha a próbák során kiderül, hogy hiba volt a szerepet elvállalni, az előadást meg kell tartani, majd a szerepet törölni a repertoárból! Ha az Echo Klassic 2016 gálán általa előadott "In quesa reggia" áriát kritikus szemmel-füllel meghallgatná, rájönne, hogy ezt talán inkább nem kellene! Az a baj, hogy a kritika, önkritika hiánya és a szerep-éhség okán nem válogat, neki mindent el kell énekelnie, amiben mésok felléptek, sikert arattak. Számomra Toscaként sem volt meggyőző, szépen énekelt, de nem volt Tosca. Valamikor kedveltem őt, és szívesen néztem-hallgattam a felvételeit, de ez már a múlt.



Eyvazovról inkább semmit. Kétségtelenől van hangja és az első nemzetközi szereplés óta sokat fejlődött. De belegindolt már valaki, hol tartana, ha nem az "isteni Anna" férje lenne, hanem csak egyszerűen Mr Eyvazov?


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30042019-12-16 18:35:54

Errare humanum est! (Seneca)  Mondták a régiek. 2018. október első napjaiban - bocs, nem tudom dátum szerint hányadika volt -  a Nyugat lánya bemutatóján Eyvazov énekelt, Kaufmann csak 17.-től vette át.



A Tosca egy szilveszteri program része lett volna, azt mondta le és valóban Grigolo énekelt helyette. Szegény, akkor még nem érte őt a metoo vád, és szabad volt fellépnie.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30022019-12-16 12:21:56

Pár éve olvastam Elina Garanca: Wirklich wichtig sind die Schuhe c. önéletirását, melyben szintén a hathetes próbaidőszak ellen ágált.  Valahogy úgy fogalmazott, hogy van a világon kp. 50 "topénekes", akik szerepeiket sokszor sok helyen énekelték, éneklik és egész egyszerűen nem fér bele az idejükbe ez a hat hét (pláne, hogy ezt sok helyen nem is fizetik meg.) Véleménye szerint, ha egy rendezőnek hetek kellenek ahhoz, hogy az érintett közremúködőkkel, énekesekkel megértesse és elfogadtassa koncepcióját, hogyan várhatja el, hogy a közönség a néhány órás előadás alatt, vagy egy felvonás, egy jelenet sokkal rövidebb ideje alatt megértse a szituációt? Több évtizedes operalátogatói múltam és a modern idők tapasztalatai alapján bátran ki merem jelenteni, igaza van, ahogyan Annának is! Különösen a színházi vagy a filmvilágból érkezett rendezők esetén, akiknek nem sok fogalmuk van arról, hogy egy zenekari vagy énekesi produkció milyen követelményekkel jár, és mit jelent adott esetben a  "fordulj oldalra vagy menj arrébb 20 centivel" elvárás egy ária kellős közepén. Ezt egy interjúban Anja Harteros is felpanaszolta. Kaufmanntól nem hallottam, olvastam hasolnó megnyilatkozást, de a Nyugat lánya MET-beli premierjét emlékezetem szerint szintén a hathetes próbaidőszak miatt nem vállalta.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620332019-12-16 11:56:30

Nem sértődtem meg, éppen mert ez egy fórum Egyébként Édes Anyanyelvünk eléggé árnyalt és rokonértelmű szavakban elég gazdag ahhoz, hogy szinte mindent többféleképpen lehessen kifjezeni! Külföldi ismerőseim, akik magyarról saját anyanyelvükre fordítanak, panaszkodnak is eleget emiatt, mert az ilyen jellegű árnyalatokat nem olyan könnyű átültetni. (Persze, ez ellenirányban is igaz.)


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30012019-12-16 11:39:45

"Szemfüles Klára" mint koránkelő és - sokak szerint - ráérő nyugdíjas figyelemmel tudja kísérni a friss termést, így néha rátalál érdekes dolgokra. Azt is megtanultam, hogy rapid le kell tölteni, max. másnap törölhető, ha nem érdekes. Sajnos, az egyes művészek és színházak menedzsmentje is leskelődik és szintén rapid intézkedik a megszüntetés érdekében.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620292019-12-15 10:10:00

Kedves Iva!  Bár Grétsy Tanár Úrtól sok okos dolgot tanultam anno az egyetemen, az említett szófordulatra nem emlékszem. Egyébként eddig úgy véltem, hogy a Fórum a szabadon megfogalmazott vélemények kinyilvánításának helye, fóruma, és nem gondoltam arra, hogy az enyémtől eltérő vélemények megfogalmazóival szemben "védekeznem" kellene!



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620282019-12-15 09:56:33

Privát


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620242019-12-14 20:10:22

Az akkori Sugár út nyomvonalának kialakítása tervezése folyamatban volt, és az értékesítendő telkek iránti érdeklődés  növekedését is várták az Operaház építése kapcsán. Messze nem volt Andrássy út és messze nem voltak elkészült épületek!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620162019-12-14 09:58:39

Egyetértek! Ki emlékszik ma már arra, milyen volt a Sugár út, mikor az Operaház épült? Városszéle sártenger, stb. A zsenik egyik tulajdonsága, hogy a jövőbe látnak, a jövőnek építenek! És a Müpa környéke is lesz szebb, városiasabb, tehát a jelenlegi ilyen jellegű problémák megszűnnek.



Az Operaház épületével kapcsolatos véleményekkel sajnos egyet kell értenem - egy építész akkor valósítsa meg álmait, ha saját tervezésű újat épít! Restauráció, felújítás, stb. tekintetében zsinórmértéknek az eredeti alkotó művének kell/kellene lennie! Ez egyébként vonatkozik a színházi, operaházi rendezők gyakran hagymázos koncepcióira is, valamint a politikusok szinházigazgató-cserélő szenvedélyére! Az Operaház, a szinházak valamennyiünkéi, és a produkciók tekintetében a Közönségnek van döntő szava!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29952019-12-14 09:47:34

Engem a saját víruspajzsom ledobott, mert veszélyesnek találta tehát nem tudtam belekukkantani, pedig szivesen megnéztem volna újra. (az általam eredetileg megadott elérhetőségen  már nincs fent.) Csak azért írtam, hogy legyetek óvatosak!



 



 


Társművészetek • 15292019-12-09 12:24:25

Privát


Társművészetek • 15242019-12-09 11:41:32

Hogy a csontot még egy kissé rágni lehessen, most az Újszínház egyik színésze által állítólag 2016-ban elkövetett zaklatási ügy is előkerült. Van még valaki, aki most döbben rá, hogy x éve XYZ őt zaklatta?  Számomra egyre inkább undorító az egész! Arról nem is beszélve, hogy a hitelesség is erősen megkérdőjelezhető.



Annak idején - még az "átkosban" - viszonylag fiatalon kerültem úgymond vezető beosztásba, a mai terminológia szerint kb. csoportvezetői szinten. Persze, kikezdtek páran, akiknek az önbizalma megvolt, de a végzettsége nem. Egy idősebb kolléga az alábbi módon vígasztalt: "Tudja kollegina, ha egy férfi vezetőt akarna  kikezdeni, rásütik, hogy k.....s. Ha egy női vezetőről van szó, az a vád, hogy nem megfelelő módon bánik a munkatársnőkkel."  Szerencsére a me too ügy akkor még nem volt feltalálva!


Társművészetek • 15222019-12-09 11:13:54

Kivébe, ha addig írnak ki újat és ismét újat, míg egy "megfelelő" pályázó nem jelentkezik. Mivel Karácsony Gergely már a kampány alatt (!) kijelentette, hogy Dörner György biztosan nem nyer pályázatot és nem kap ismételt kinevezést, túl sok optimizmusra nincs ok!


Franz Schmidt • 34742019-12-09 10:08:43

Még égtek  a lángok, mikor egy Macron nevű "fehérjehalmaz" bejelentette, hogy modern változatban fogják újjáépíteni. Csak minaret ne legyen mellette!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29792019-12-09 08:24:15







https://www.youtube.com/watch?v=TzkMAzvXnTg        



Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29682019-12-08 19:34:40

Igen, Netrebko remekül énekelt, de nem volt Tosca! Egyébként csak az első felvonást láttam, az éppen elég volt! A rendezés, az a vörös lebernyeg, a gesztusai - szóval, elég. Ami Melit illeti, egyre inkább "felnő" bizonyos szerepekhez, de igazi hőstenor sose lesz. Igazán szépet a 3. felvonásban énekelt, de azt már csak hallottam, nem láttam.


Help me! • 11032019-12-04 09:36:08

Ezt a két helyet találtam, sok sikert! Sima üzletet, ahova "be lehet menni", sajnos nem tudok.



https://gyogyseged.hu/massipunkt-papucs-p38039.html



http://gyogyaruhaz.hu/Massipunk-gyogy-papucs


modern eszement rendezesek • 3322019-12-03 08:41:15

Emlékezetm szerint a patkányos a Lohengrin volt. Még jó, hogy Wagner több operát írt, tehát van tere a "rendezői fantáziának". Bár, én inkább fantazmagóriának nevezném.


modern eszement rendezesek • 3272019-12-01 11:11:59

Azért a salzburgi transzformátor-házas Lohengrin se volt kutya!


Társművészetek • 14892019-11-27 15:47:35

"Itt van az ősz, itt van újra..... " és hullanak a (fa)levelek! Egy kérdés, ennek a levéldömpingnek a postai kézbesítési díját ugyan  ki fizeti?


Pantheon • 24482019-11-27 15:43:47

Még javában gyermek, majd tini voltam, mikor már érdeklődéssel és tanulási szándékkal olvastam az éppen aktuális újságban, folyóiratban, stb megjelent élvezetes és tanulságos, de soha nem tudálékos  írásait. Nagytudású ember volt, a  jó értelemben vett polihisztorok közül való. RIP


Társművészetek • 14832019-11-25 11:56:42

Egyetlen szóval nem írtam, hogy a szakmai vagy politikai karatergyilkosság "emberszabású"!  Ismerős a régi magyar közmondás, ami valahogy úgy szól, hogy " A lányomnak mondom, hogy a menyem is értse"



 


Társművészetek • 14802019-11-25 09:41:21

Sajnos, evvel egyet kell értenem. Egyébként pedig megijeszt és elborzaszt az a tény, hogy a metoo  újabban  az egyre gyakoribb szakmat és politikai (!) karaktergyilkosságok eszközévé válik. Mire kiderül - esetleg - hogy nem akkor, nem ott, és nem úgy, sőt esetleg egyáltalán nem - addigra a megtámadott illető régen halott, és még szerencse, ha "csak" erkölcsi és politikai értelemben! Lásd Dominique Strauss-Kahn 2011.évi amerikai "szexbotránya", amely sajnos lavinát indított el ebben a meglehetősen dicstelen műfajban. Félreértések elkerülése céljából, megismétlem korábbi véleményemet, az ilyen tettek elkövetőit meg kell büntetni. És nem lehet mentség az, hogy kiváló tehetség. nagy művész, zenész, karmester, énekes,  rendező, stb. De nem olyan alapon, mikor valaki évek múltán döbben rá, hogy őt annak idején zaklatás érte!


Élő közvetítések • 82482019-11-22 08:46:26

Megtaláltam a BR Klassik oldalán a bemutató felvételét, újra meghallgattam, egyre jobban tetszik. Érdekesek voltak az előadás elött,illetve a szünetben felvett beszélgetések, Erre gondoltál? És a kritika valóban remek. Izgalmas lenne létni is, nem csak hallgatni a rendezés miatt és persze az alakítások miatt is. Köszönet érte.


Élő közvetítések • 82462019-11-20 11:08:48

Egyetértek, valóban remek volt. Remélem, előő-utóbb valaki felteszi arra a bizonyos helyre!


Társművészetek • 14442019-11-20 11:05:13

"Történelemfordító", "modellértékű", "tanítanivaló", "korrekt" -



Jelen fórum és a levelezőtársak iránt érzett tisztelet - saját jóérzésemen kívül természetesen - tart vissza attól, hogy ideírjam azt a rövid felszólító mondatot, mely ezen sorok olvastán eszembe jutott. Ha  társulatnak pszichológus segítségre van/lehet szüksége, akkor ez nem egyszeri eset, bár az is komoly büntetést érdemelne! Ha visszatérő, rendszeres, stb,  akkor mi lehetett eddig és mi lesz ezután? A facebook kommentároktól enyhe hányingert kaptam, különösen az "dobott fel"? aki virtuális ölelést küldött az érintetteknek. Legszívesebben hasonló,  nem virtuális élményt kívánnék az illetőnek, vagy kedves hozzátartozóinak, de ez nem az én műfajom.



 A baj az, hogy ilyen esetben teljes az összezárás, ahogyan összezártak az érintettek pl. a kispesti korrupció-ügyben, és engedték, hogy a szerencsétlen választók ismét megválasszák az érintett polgármestert, tisztségviselőt, stb. Egyébként megdöbbentő az, ahogyan a "személyiségi jog" védelme címen eltitkolnak elsikálnak sokmindent. Ügy tűnik, csak a tettesnek vannak jogai, az áldozatnak, áldozatoknak már nem annyira.


A Magyar Zenekarok helyzetéről • 742019-11-19 10:53:41

Aki ráér. és tudja, hol kell keresni, keresse vissza:



- a BFZ mikor alakult, miért, és kik voltak azok az elsőrangú zenészek, muzsikusok, akiket igen kedvező fizetésért elcsábítottak!



- mi a helyzet az Alapítvánnyal, honnan vannak a bevételei, miből gazdálkodik, nem mellesleg, hoba folynak be a BFZ részére utalt támogatások, hova futnak be a koncertek bevételei, stb.



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 203512019-11-17 18:47:54

Sajtóhiba volt, de köszönöm!


Erkel Színház • 103532019-11-16 20:38:18

Ebben a szövegkörnyezetben és ebben az értelemben távoltartott, bocs!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44472019-11-14 09:49:08

Kösz! Ez tényleg különleges. Persze, az azért hozzá tartozik a dologhoz, hogy a Lehár operettek betétdalai elérik egy komolyabb opera  szoprán és tenoráriájának színvonalát.Nem véletlen, hogy neves énekesek és énekesnők rendszeresen műsorra tűzik azokat. Köztudott, hogy Lehár operettjeit Richard Tauber-nek, és Richard Tauber-re írta. És a Víg özvegy a MET műsorán is szerepelt már, Renée Fleming ragyogó Glavari Hanna volt. . Az persze nem derül ki ebből a felvételből, hogy "egyszeri kisiklás", egy rádió felvétel kedvéért, vagy többször is előfordult hasonló fellépés. Mindenesetre jól énekli és ez a lényeg.



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44452019-11-14 08:19:25

Del Monaco nem csak remek énekes, de igen jó színész is volt! Nem mellesleg, ő volt az az énekes-sztár, aki kijelentette, hogy nem elég egy szerepet csak elénekelni, színészileg  is meg kell formálni. Annak idején volt szerencsém budapesti fellépései alkalmával Otelloként, Sámsonként és Bajazzoként is látni és hallani őt, életreszóló élmény volt. Egyébként nem volt egy nagytermetű ember, de a színpadon mindenki főlé magasodott! 



Operettet tudtommal nem énekelt, nem tudom, fenntartásai voltak-e e máfajjal kapcsolatban, de egész habitusa, emberi és művészi mivolta alapján kizártnak tartom. Olasz dalokat viszont sokszor és sokat énekelt.



Ami az operettet, mint műfajt illeti, mindig is voltak nagy énekesek,akik felléptek operettekben, vagy egész egyszerűen csak énekeltek operett betétdalokat, mióta a hanglemez ipar létezik, vannak lemezek régi nagyok ilyen felvételeivel.



 


Élő közvetítések • 82352019-11-13 19:12:35

A koncert még csak elment, de a látvány! Borzasztó! Yoncheva vagy várandós, vagy túlontúl terjedelmes. A ruha amiben fellépett, külön tanulmányt érdemelne. Nem volt rá való és bizonyos tekintetben legalább 2 számmal kisebb volt a kelleténél. Első gondolatom volt, mikor megláttam: kellene egy fésű és pár gombostű (biztosító tű, vagy valami hasonló), ami a vállpánt nélküli ruhát megtartja rajta, főleg meghajlás alkalmával. Bocsánat. női szemmel ez volt a determináló.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29422019-11-13 13:06:42

Éppen pár napja írta egy levelezőtárs az Opernglas ... fórumban, hogy Netrebko verhetetlen lenne lírai szerepkörben, és nem kellene Toscát, Turandotot, stb. énekelnie!  Amivel maximális mértékben egyetértek, de nem én vagyok a menedzsere. Egyébként már több alkalommal került szóba több topicban, hogy nem minden esetben szerencsés, ha házaspárok együtt lépnek fel, akár karmester-énekesnő, akár énekes-énekesnő párosításban. Óhatatlanul felmerül a kérdés, ki kinek a szekerét tolja. (Félreértés ne essék, vannak pozitív kivételek, de ritkán!) Egyébként pedig várjuk ki a végét!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44372019-11-13 09:37:26

Ebben sok igazság van, nyilván kényelmesebb egy-egy estét vállalni, ami majdnem bármikor, egy für alle Fälle szabadon tartott estére benyomható, mint egy teljes operaestét. És nyilván nem kevesebb, vagy nem sokkal kevesebb pénzért. Tisztelet a kevés kivételnek. (Anja Harteros pl. egy riportban elmondta, hogy nem szívesen vállal ária-koncertet, mert az ária operaszinpadra való, nem pedig pódiumra.)



Sokszor az is belejátszik, hogy a közvetítő, a menedzser hogyan vélekedik arról az országról, illetve arról a szinhzról, vagy arról az előadásról - mert azt azért előre lecsekkolják -  amiben a sztárnak fel kellene lépnie.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44282019-11-12 16:01:42

Persze, ehhez az sem ártana, ha a következő évad/évadok programját idejekorán meg lehetne határozni (ez is vezetői döntés kérdése). Nem akarok egy Kaufmann, Netrebko - bár ő talán inkább nem- stb színvonalú énekessel példálózni, akik 5 évre terveznek, de Bedzala pl. két évre tervez és szerződik. Tehát nem lehet ex has hétfőn felhívni, hogy "figyuzz haver, csütörtökön felléphetnél nálunk"- bocs a triviális megfogalmazásért, de gyakran az az érzésünk, mintha a programterv ilyen alapon készülne!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44252019-11-12 12:15:31

Valóban, jó lenne operaszínpadon szerepben látni őket, mint erről már több alkalommal volt szó ezen a helyen. Valószínűleg az érintett műintézet költségvetése nem fedezné a fellpti díjat. Bár, mint gyakorló háziasszony, pontosan tudom, hogy arra van pénz, amire nagyon akarom, mert meg lehet teremteni a lehetőséget - persze, ehhez el kell dönteni, miről mondok/mondunk le a cél érdekében.


Balett-, és Táncművészet • 59322019-11-11 16:05:35

Előrebocsátom, nem olvastam el a hivatkozott linket. Megnyitottam, mert érdekelt (volna), ha és amennyiben a BALETT-ról van szó. De nem.Tehát rögvest becsuktam, olvasatlanul.



Két megjegyzés:



1. Mindenkinek joga van a saját véleményéhez, akár művészeti, akár politikai.



2. De a Momus mintha a zenéról, a művészetekről kellene, hogy szóljon. A politikai csatákat kéretik máshol megvívni!


Opernglas, avagy operai távcső... • 203492019-11-09 18:59:03

Először, másodszor és sokadszor: hálás köszönet a figyelemfelkeltő tájékoztatásért és a válogatásért.



Ami Bedzalát illeti, szerintem  korunk legjobb tenorjai közé tartozik, pár hónapja valaki bedobta e helyen, hogy ki lehetne ma a három tenor? Bár az ötlet kissé bizatt , de Bedzala joggal pályázhatna. A zongorakísérettel előadott operarészletek mindig hiányérzetet keltenek bennem, de ettől függetlenül kétségkívül ragyogóan énekelt. Szláv mivoltánál fogva különösen passzolnak neki a lírai, melankolikus hangvételű áriák és dalok. Cavaradossiként, különösen a Lucevan le stelle áriával Bécsben is frenetikus sikert aratott, pedig a bécsi közönség nem semmi! A Recondita armonia nálam nem nyerő, persze a folyamatos beköhögés zavaró tényező.  Bölcs döntés, hogy - ellentétben a mai szokással - nem vállal szerepet több évre előre, mert a hang változása kellemetlen helyzetekbe hozhatná. A Radamest ettől függetlenül  én nem javasolnám neki, de a MET az ugye, MET és bizonyos csábításoknak nehéz ellenállni!



A Netrebkoval kapcsolatos észrevételekkel egyetértek - Elisabetta abszolút nem neki való. Van a yt-n egy In questa reggia felvétele, az Echo Klassic 2016 díjátadáson készült. Már a bevonulása is "á la Netrebko", az ária pedig jobb lett volna, ha nem lenne! És nem csak azért, mely teljesen mást játszik el - koncertpódiumon - mint amiről az ária szól, hanem mert egyszerűen ez nem az ő szerepköre. Az erőltetés és a majdnem-visongás nem igazán éneklés. Remek színésznő, és a lírai szerepekben verhetetlen, persze ki tudja meddig, mikorra teszi tönkre a hangját.



Netrebko hatalmas népszerűségében sok minden benne van, ami nem biztos, hogy más énekesnőknek ínyére lenne. Saioa Hernándezt csak pár szerepben láttam-hallottam, Radvanovskyt lényegesen többször. Egyik sem az az egyéniség, akihez passzolna egy ilyen jellegű felhajtás. (most a fan-club felhördült, de a fórumon ugye mindenkinek lehet saját véleménye). Eyvazovról inkább semmit.


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 1032019-11-09 08:54:04

Néha nem árt, sőt!


Opernglas, avagy operai távcső... • 203432019-11-08 14:03:12

Ez elvileg rendben is van (lenne!), manapság a top énekeseket 4-5 évre előre szerződtetik. Nem biztos, hogy ez jó, de mivel nem tartozom közéjük, szerény véleményem nem mérvadó. Nem a hangvesztésre gondolok elsősorban, hanem a hangszinben, szerepkörben, stb bekövetkező változásokra. De ebben az esetben módot kellene találni a felléptetni kívánt művész lecserélésére, hamár magától nem jön rá, hogy az idő letelőfélben van. Mert a közönség nyilván kapni szeretne valamit a - nyilván nem kevés - belépőjegyért.



Ha eseti indiszponáltság, akkor bocsi. Persze, erre találták fel a cover-rendszert, vagy a beugró helyettesítő énekest.



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 203412019-11-08 11:37:37

Ezer köszönet! Nálam Jaho a nyerő, Anita Hartig nem nagy szám.  Ahogy az  In questa reggiát is hallottam már sokszor sokkal jobban!



Lise Lindström? vagy a zenekar solt túl erős, vagy a hang túl kevés. Számomra a magasabb hangok inkább visításnak túntek, drámai erő nélkül. Bocs! Kunde az Kunde, és mint már íttam, elismerésem Kalafért. Sokan ifjabban sem meggyőzőek, de neveket inkább ne.


Balett-, és Táncművészet • 59262019-11-06 13:56:37

Boldogult ifjúkoromban a főváros különböző pontjain megtalálható hírdető oszlopokon - mert akkor még léteztek ilyenek - a plakátragasztó fiú meghatározott időnként kiragasztotta a budapesti szinházak, Operaház, Erkel Színház stb.  következő havi műsortervét, mely a dátummal és előadással egy sorban tartalmazta a fellépő múvészek nevét. Innen már be lehetett határolni, hogy ki mit énekel. Ez persze minden érintett szinház, stb előcsarnikában ki volt függesztve. Ezen kívül az Operaház és az Erkel Szinház előadásairól kéthetente készült részletes műsortájékoztató plakát, mely adott napra megadta a részletes szereposztást, karmester, rendező, stb. nevét. Ez a tájékoztató többnyire szintén megjelent a hirdetőoszlopokon, de minden alkalommal ki volt függesztve az Operaház,  illetve az Erkel bejáratánál kétoldalt, és természetesen a pénztár mellett is. Az előadás kezdete előtt az előcsarnokban állt egy nagyméretű állvány, szintén ezekkel az adatokkal, külön kiemelve ha véletlenül szereplő- vagy karmester változásra került sor!  Nem hiszem, hogy ez ma kivitelezhetetlen lenne, csak akarat és elhatározás kérdése!


Plácido Domingo • 9152019-11-02 16:05:16

A próbák alatt tett kísérleteket, csak eredménytelenül, és ez a sikerekhez szokott D. számára meglehetősen megterhelő volt - kb. ennyi.


Balett-, és Táncművészet • 59142019-11-01 09:27:42

Hozzánk - anno kb 30 éve - rendszeresn járt PISTA BÁCSI, igy csupa nagybetűvel. Nála mindig voltak előzetes tájékoztató lapok, ismertetők a szinházak tervezett és már bemutatott darabjairól, sokszor meg is nézte, tehát sok kérdésre tudott válaszolni. Azt hiszem, a nagyob  szinházak lehetővé tették szervezőik számára a főpróba megtekintését, mert tudták, hogy az a pár nyugdíjas aki a főpróbát, vagy egy nem teltházas előadást megtekint, sokszorsát termeli belépőjegy-bevételként. Egy idő után ismerte érdeklődési körünket, nekem pl rendszeresen Operaház, Erkel, Nemzeti, Madách, stb prospektusokat mutatott, jegyeket ajánlott, mikor a GYES után visszamentem dolgozni, megjelentek a kínálatban a cirkuszjegyek is,  míg kolleganőmnek Vidám Színpadot, kabarét, stb.  Persze, ez már a múlt - de talán még ki lehethe alakítani valami hasolnó rendszert, persze ebben a szinházak vezetőinek kellene lépniük! De nem akarásnak nyögés  a vége.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 619492019-10-29 11:43:53

Valamint "ünnepi vendégművészes" előadáson nem egyszer olyan vendég lépett fel, akit egy jobb képességű hazai énekes símán falhoz kent, már bocsánat a pórias stílusért!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 619452019-10-29 09:59:28

Ez kétségtelenül igaz, sőt, tragikusan igaz! De érdekel valakit a közönségen - sajnos, már szinte csak annak egyes tagjain - kívül? Lulács Gyöngyi az egyik nagy kérdés, Kolonits Klára a másik nagy kérdés! Hogyan lehet az, hogy itthon alig, csak elvétve jutnak lehetősághez, miközben  - hogy csak egy utóbbit említsek - Kolonits művésznő franciaországi sikereiről áradozik az ottani sajtó. Lassan külföldre utazhatunk, ha hallani akarjuk őket?


Opernglas, avagy operai távcső... • 203372019-10-28 15:45:37

Köszönet!



Egy Nessun dorma  - igaz, ez 2018 Verona, de több, mint a semmi! https://www.youtube.com/watch?v=mFV2QyBQtNI



 



 



 



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 203352019-10-28 13:02:28

Én is az első előadást láttam, nem volt egy túl nagy durranás.



Egyébként Kunde a  wikipédia szerint  65 éves, és ha a Turandot Kalafját hozta, akkor elismerésem. Láttam, hallottam már sokkal rosszabb előadást is vele.


Jonas Kaufmann • 24542019-10-26 18:57:14

Hogy az Arénában énekelne-e, azt valóban nem tudjuk, talán megérne egy próbát!  Persze, benne van a kockázat,hogy tényleg vállalja.  Én nem jártam Berlinben a Waldbühne környékén, de ott is volt fellépése, egyszer háromszemélyes koncertje a Netrebko - Schrott párral, egyszer pedig önálló estje, amin vedégművészként fellépett Anita Rachverishvili. Azonkívül rendszeresen fellép a Regensburgi Schlossfestspiele programjában is.



Carrerast én is szívesen meghallgatnám, de nyilván zárt hagversenyteremben. Ugyan nincs körülötte akkora felhajtás, mint hasonló korú pályatársa körül, viszont még "a hangjánál van",


Jonas Kaufmann • 24502019-10-25 10:15:49

Sajnos gyakran továbbárusítják!


Opernglas, avagy operai távcső... • 203262019-10-25 10:15:02

Persze, hogy nem!


Jonas Kaufmann • 24462019-10-25 07:45:39

És mindaddig, amíg egy ilyan "buli" le nem lepleződik, senki nem tud róla a bennfenteseken  kívül. (egyébként nálunk sem tudja soha senki, hogy egy színházi vagy operaházi stb. előadásra hány jegyet tesznek a nagyközönség számára elérhetővé, és hány talál gazdára egyéb csatornákon keresztül.)


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 26862019-10-24 07:50:08

Sehol egyetlen lapnál - még az "országos" napilapoknál, magukat nagyratartó, nem bulvár hetilapoknál sincs. Sem lektor, sem olvasószerkesztő. Ha lenne, nem hemzsegnének a helyesírási hibák, a magyar nyelvtan és nyelvhelyesség szabályait semmibe vevő sorvégi elválasztások, a lehetetlen mondatszerkezetekről nem is beszélve.


modern eszement rendezesek • 3232019-10-23 12:34:58

Mert a"nyitány"-nak, - amit overtüre-nek, előjátéknak  is neveznek/neveztek valamikor - az lenne a feladata, hogy bevezesse a nézőt a megtekintendő, meghallgatandó  darabba, annak hangulatába, esetleg bemutassa a fontos motívumokat, melyek majd bővített változatban visszatérnek, visszaköszönnek az opera folyamán. Ha ezt egy rendező nem érti és nem respektálja, kvázi megfosztja a nézőt, hallgatót ettől az élménytől, annak más elfoglaltságot kellene keresnie. Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen e hazában, akinek az Operaház szó hallatán  nem csak a régen látott operák, énekesek, karmesterek jutnak eszébe, hanem a felfokozott várakozás,amivel beültünk a nézőtérre. A  csodálatos pillanatok,  mikor kialudtak a fények, elhalkult a nézőtéri zsongás, bejött a karmester, beintett és elkezdődött VALAMI, valami varázslatos. Aki ezt nem érezte, nem érzi át, nem tudja, mit veszít.



Ezért is kataszrófa, hogy a nyitánnyal többnyire csinálnak valamit, még akkor is, ha történetesen a cseleknényt vetíti előre, lásd az idézett Végzet hatalma előadás. De anakronisztikus és cselekmény-ellenes semmiképpen nem lehetne!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44162019-10-22 14:55:06

off: csak egy apró megjegyzés, az a párezer külföldi, aki lelkesen a "demokratikus rezon" reményében szavazott, mi a búbánatot csinál ebben a terrorsúlytotta országban, és miérz él Budapesten, nem pedig ..........bárhol. Talán csak nem a terrorizmus mentes viszonylag nyugodt létezési lehetőség miatt?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44152019-10-22 14:50:42

Privát


Jonas Kaufmann • 24422019-10-22 09:11:57

Ahogyan a Domingo koncertet is az M5 csatornán vasárnap, okt. 20.-án abszolut emberbarát időben, 22:15-kor kezdték sugározni! 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44032019-10-21 17:41:24

Csak egy halk kérdés:ha a Zürichi zenekar koncertje bérletben megy, és bérlet nem vásárolható (már hetek óta), akkor hogyan lehetséges, hogy bérlet - nem tévedés, bérlet - nincs, de az egyik elődásra van még jegy? Lehet, hogy a belsősöket ez kevésbbé érdekelte? Pedig igen jó zenekar, és a műsor sem megvetendő!


Jonas Kaufmann • 24232019-10-21 08:02:43

1.Lehet, hogy a Mein Wien c. est "nem egy színháztörténeti esemény", de egy olyan művész koncertje, aki joggal kelti fel a közönség egy elég nagy részének érdeklődést, tehát megérné leadni, - függetlenül a demokrácia iránti érzékenységtől.



2. Nem kívánok példákat felsorakoztatni, de nem egy sőt nem két olyan műsor (?) adás fut különféle csatornákon, ami szintén nem színháztörténetu esemény, és a TV nyilván nem ingyen jutott hozzá, mégis fut. Egyébként akár a közszolgálati, akár az M5 programjába beleférhetne.


Jonas Kaufmann • 24182019-10-20 16:39:40

" Nálunk meg egyrészt fizetnek a nézők, amennyit fizetnek, a hiányzó többi EUR-t meg pótolja az állam, az Ön és az én adómból. Paradox módon tehát azok is fizetnek, akik el sem mennek a koncertre." Ezért is tartom sajnálatosnak, hogy nem készül felvétel és a TV sem közvetíti, éppen azok miatt, akik nem jutnak el a koncertre.



Egyébként bizonyos szegmenseket, mint kultúra, egyészségügy, oktatás, stb. nem lehet teljesen piaci alapra helyezni. Bár a hálapénz, és az  egyes oktatási intézményekben bevezetett tandíj erősen er re hajaz. Hála Istennek még nem értük el aztaz állapotot, ami az USÁ-ban, a demokrácia hezájéban már megjelent, hogy ember ek halnak meg a kórház küszöbén, mert nincs, vagy nem mindenre kiterjedő az eészségbiztosításuk!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43972019-10-18 09:07:23

A kérdés sajnos ennél sokkal összetettebb!



Egyrészt minden alkalommal előadják, hogy "minden jegy elkelt", aztán az előadás előtt pár nappal valahogy mégis akad pár darab, amit a bennfentesek azért mindig megtudnak.  Ezt főleg a bérleteknél dobják be, mert ugye a bérlet az kedvezményes, az egyenként eladott jegyek összességében többet hoznak a konyhára! Aztán az internet világában mindenki mindent tud! Kaufmann hivatalos honlapján kb. 3 hónapja dátum szerint fent volt, hogy mikor lép fel Budapesten, amikor itt még hallani sem akartak róla. Nem hiszem, hogy egy magára valamit adó előadóművész  nyilvánosan meghirdessen egy még nem leszerződött előadást! Tehát az érdeklődést már akkor felkeltették és nyilván vannak bizonyos csatornák, amik működnek.. A tavalyi Kaufmann - Damrau dalesten, valamint az idén október 1.-i Villazón koncerten is sok külföldi volt jelen, interneten vásárolt jegyekkel, akik egy otthoni jegy árának töredékéért ülnek itt nálunk. Persze, mi is vehetünk a NET-en sok külföldi helyre jegyet, csak többnyire   a mi pénztárcánk számára  kissé elérhetetlen áron. Sajnos a MÁO után a MÜPA  is egyre inkább a külföldi közönségre pályázik, ami a hazaival szemben több,  mint etikátlan.



És akkor még nem tértem ki arra, hogy hány Platina és Aranykártya tulajdonos hány jegyet vesz és kinek adja tovább, milyen feltételekkel! Egyébként mire a többi halandó, úgymint ezüstkártyás, és a nagyközönség hozzáfért, már a felénél is lényegesen kevesebb jegy volt, de ez nem a MÚPA illetékeseinek a gondja.



Ami pedig E.D. társunk bejegyzését illeti - 4394 - t eljes mértékben egyetértek vele! Mindegy, hogy mecenatúra, klubtagság, hűségprogram, stb. - a lényeg az, hogy aki többet fizet, az előnyben részesül! Az egészségügyben "hálapénz", egyéb esetekben "korrupció" - nevezzük nevén a gyereket, tulajdonképpen ez ugyanaz, csak más néven nevezik. Akkor mindjuk ki, hogy a pénzesek 1.osztályon utazhatnak, vehetnek jegyet, a csórók 2. vagy 3. osztályon?



 



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43932019-10-17 16:48:42

Vajon kinek - kiknek - sikerül jegyet szerezni erre az estére? (Költői kérdés volt!)



 


Élő közvetítések • 81812019-10-10 18:20:21

Hálás köszönet mint mindig! Ezt csakugyan érdemes meghallgatni!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43892019-10-10 08:37:21

Valóban szép és szomorú este volt! Nekem ugyan a második emeleti helyemet megközelítve nem adtak földszínti jegyet, nem is hiányzott. Hallani és látni kiválóan lehetett, és sajnos látni lehetett a különböző helyeken üresen meredező székeket. széksorokat!  Villazón ennél sokkal többet érdemelne. A Juan Diego Flórez topicban olvastam olyen bejegyzéseket, hogy  egyes előadásokra a "maradék" jegyeket kedvezménnyel árusítják. Erre tettem szomorú összehasolításként az alábbi bejegyzést:



Október elsején voltam a MüPa Rolando Villatón koncertjén, a Hangszálak bérlet első előadásán.



Hát, nem volt telt ház, sőt!



A bérlet további előadásaira egyenként is lehet jegyet venni, sok még a szabad hely! Nincs annyi igény, hogy megtöltse a MüPa-t, vagy lenne igény, de az árak túl borsosak a hazai zsebeknek? Ezen azért el kellene gondolkodni valakinek.



(Ezt a véleményemet továbbra is fenntartaom! Ha már meghívunk egy-egy koncertre neves művészeket, nem kellene őket olyan helyzetbe hozni, hogy üres székek előtt énekeljenek, és a hazai közönség egy részét nem kellene ettól az élménytől megfosztani, hogy legalább ebben a múfajban hallhassuk őket!)


Juan Diego Flórez • 7412019-10-08 14:11:50

Október elsején voltam a MüPa Rolando Villatón koncertjén, a Hangszálak bérlet első előadásán.



Hát, nem volt telt ház, sőt!



A bérlet további előadásaira egyenként is lehet jegyet venni, sok még a szabad hely! Nincs annyi igény, hogy megtöltse a MüPa-t, vagy lenne igény, de az árak túl borsosak a hazai zsebeknek? Ezen azért el kellene gondolkodni valakinek.


Élő közvetítések • 81772019-10-08 09:02:40

Pár napig őszintén sajnáltam, hogy ez a Turandot kimaradt az életemből, bár Lujza üzenete kissé elbozonytalanított. Aztán tegnap este véletlenül megleltem a yt-n az alábbit: https://www.youtube.com/watch?v=mhAA9pHIytM 



Nos, mpst már nem sajnálom annyira.



 


Pantheon • 24062019-10-04 17:46:16

Pár éve még a rádióban, televízióban voltak külön műsorok, filmek vagy operaelőadások, koncertek részleteinek ismétlésével,  de minimum megemlékezések a kultúrális élet különböző területein tevékenykedő alkotóművészekről, színművészekről, énekesekről. Nagy ritkán ma is előfordul egy - egy véletlen alkalommal, pl. legutóbb Sára Sándorról  emlékeztek meg. Sajnos, mióta a tv csatornák "műsorait" celebek színesítik és külöbféle gyermeteg vetélkedőket nyomatnak, nincs műsoridő az ilyesmire. Tisztelet a kivételnek!


Pantheon • 24042019-10-04 14:04:31

Egyetértek! Nekünk is volt és szerencsére van még néhány énekesünk, zekekarunk, stb. hasonló korosztályban, hasonló társadalmi körülmények között leélt élettel, pályafutással.  Azokat is leszóljuk? És persze, magunkat is, mert akik 30 évnél idősebbek vagyunk - és vagyunk jó páran - szintén abban a bizonyos korban éltünk!


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Koros-Fekete Fanni (hegedű), Bálint Péter (zongora)
"Hangulatkoncert"
JANÁČEK: Szonáta hegedűre és zongorára
MOZART: G-dúr szonáta zongorára és hegedűre, K. 301
MONDELSSOHN: Variations Sérieuses, op. 54
BACH: d-moll partita, BWV 1004 - Chaconne

19:00 : Budapest
Fészek Művészklub

Tóth Ágnes (fuvola), Szűcs Péter (klarinét),
TRIO Y:
Varga Oszkár (hegedű), Matuska Flóra (gordonka) Dani Imre (zongora)
Magyar Kortárszene a Fészekben IV. - Huszonévesek kamarazenéje
GELLÉRI ANDRÁS: Transformotion II.
ZÁMBÓ JONATÁN: T(Rio)
PERSÁNYI ZSÓFI: Jeux – á B.H.
KECSKÉS D. BALÁZS: Chantsd’amour
SZÉCSI LŐRINC: Triószonáta
SZŐCS MÁRTON: ArcsIncertaines

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ADAM: Giselle

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Matias Tosi (ének)
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara és Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
Vezényel: José Cura
JOSÉ CURA: Montezuma és a rőthajú pap – vígopera (de azért nem annyira) [ősbemutató]

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Mihail Pletnyov (zongora)
MOZART: Esz-dúr szonáta, K. 282
BEETHOVEN: Asz-dúr szonáta, op. 110
MOZART: C-dúr szonáta, K. 330
BEETHOVEN: c-moll szonáta, op. 111
A mai nap
született:
1782 • Daniel Auber, zeneszerző († 1871)
1862 • Frederick Delius, zeneszerző († 1934)
1924 • Luigi Nono, zeneszerző († 1990)
elhunyt:
1962 • Fritz Kreisler, hegedűs (sz. 1875)