vissza a cimoldalra
2020-07-05
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11529)
A csapos közbeszól (95)

Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3959)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7362)
A MET felvételei (606)
Giacomo Puccini (135)
Régizene (3402)
Társművészetek (1804)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (856)
Operett, mint színpadi műfaj (4376)
Mozartról magasabban (695)
Operák, amelyeket utálunk (301)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4850)
Pantheon (2681)
Kortárs zene (91)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62188)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1972)
Kimernya? (3690)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Klára
Leírás:
Honlap:
   


Klára (1121 hozzászólás)
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621882020-07-03 17:35:00

"Nem a gyözelem, hanem a részvétel a fontos!" (Copy Ethelbert Talbot )


Társművészetek • 17922020-07-03 08:19:20

Nyilt levelet írni sokkal könnyebb! És sajnos, bizonyos embereknél gyakran kapósabb is.


Operák, amelyeket utálunk • 2782020-07-02 15:00:47

Szóval  "Savanyú a szőlő"?


Operák, amelyeket utálunk • 2742020-07-02 10:41:08

Privátban


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23702020-06-30 19:11:35

Ha egy üzlet beindul!


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23672020-06-30 10:42:21

Ha minden zeneszerzőt, írót, költőt, és bármilyen területen működő  alkotóművészt diszkvalifikálunk, mert az éppen uralkodó király, cár, rezsim, stb tiszteletére valamit alkotott, vagy fellépett egy abban a korban tartott rendezvényen, nem sokan maradnak a palettán! 


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23642020-06-29 19:35:49

Nem kell kisatírozni, Csajkovszkij  pontosan beleillik a LGBTQ ...... nem tudom pontosan, hány betű van már besorakoztatva - valamelyik karaktere mögé!


A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 23612020-06-29 16:09:28

Pár éve már szóvá tették valakik, hogy a Bécsi Filharmonikusok zenekarában miért nincsenek színes bőrű zenészek, akkor ez elhalt.. Még napirendre kerülhet.



Egyébként az egyilk legrégebbi bécsi patika (alapítva 1350) a  "MOHREN APOTHEKE"  névre hallgat, kb 100 éve. Most át kell nevezni, mert sérti bizonyos körök érzékenységét.  Persze, ha tudnák, kik voltak azok a bizonyos "mórok", vagy "szerecsenek" ....


A MET felvételei • 5872020-06-29 08:22:39


Metropolitan Opera 2020



Week 16 



Monday, June 29

Donizetti’s La Fille du Régiment

Starring Pretty Yende, Stephanie Blythe, Javier Camarena, Maurizio Muraro, and Kathleen Turner, conducted by Enrique Mazzola. From March 2, 2019.



Tuesday, June 30

Wagner’s Die Walküre

Starring Hildegard Behrens, Jessye Norman, Christa Ludwig, Gary Lakes, James Morris, and Kurt Moll, conducted by James Levine. From April 8, 1989.



Wednesday, July 1

Shostakovich’s The Nose

Starring Andrey Popov, Alexander Lewis, and Paulo Szot, conducted by Pavel Smelkov. From October 26, 2013.



Thursday, July 2

Bizet’s Carmen

Starring Anita Hartig, Anita Rachvelishvili, Aleksandrs Antonenko, and Ildar Abdrazakov, conducted by Pablo Heras-Casado. From November 1, 2014.



Friday, July 3

Mozart’s Don Giovanni

Starring Marina Rebeka, Barbara Frittoli, Mojca Erdmann, Ramón Vargas, Mariusz Kwiecien, Luca Pisaroni, and Štefan Kocán, conducted by Fabio Luisi. From October 29, 2011.



Saturday, July 4

Donizetti’s Don Pasquale

Starring Beverly Sills, Alfredo Kraus, Håkan Hagegård, and Gabriel Bacquier, conducted by Nicola Rescigno. From January 11, 1979.



Sunday, July 5

Rossini’s La Donna del Lago

Starring Joyce DiDonato, Daniela Barcellona, Juan Diego Flórez, John Osborn, and Oren Gradus, conducted by Michele Mariotti. From March 14, 2015.




Operák, amelyeket utálunk • 2502020-06-29 08:02:25

Ebben egyetértünk, Netrebko nem Elza, nem is lesz az, de véleményem  az egész előadás összképe alapján  alakult ki. Egy baki, amit elkövettem, a transzformátoros Lohengrin Bayreuthban volt. Bocs!


Opernglas, avagy operai távcső... • 205152020-06-28 20:35:59

Mivel remek énekesek léptek fel, a zene és az ének volt akkora hatással, hogy ne figyeljünk a nincs-is- semmi -díszletre!  Én már az első alkalommal  csodálkoztam, hogy a fenébe lehet egy ilyen patinás, komoly múlttal és hagyományokkal rendelkező intézményben ilyen lehetetlen rendezést szinpadra állítani!


Operák, amelyeket utálunk • 2472020-06-28 08:27:08

Itt jön "képbe" az amiről már sokszor írtunk, hogy egy megfelelő rendezés, szinpadkép, színvonalas szereposztás mennyit dob a darabon, és a hm... ezeknek a feltételeknek nem egészen megfelelő előadás hogyan teszi tönkre a legjobb műveket. Ma estig itt megtekinthető a Drezdai Semperoper Lohengrin2016. évi  előadása https://www.semperoper.de/unser-haus/semperoper-zuhause/wochenend-streams.html  Netrebko, Beczala, Zeppenfeld, Konieczny, Herlitzius  előadásában. Remek díszletek, jelmezek, emlékezetes előadás.



Párhuzam a 2018-as salzburgi, Lohengrin, ahol Harteros, Beczala és a többi szereplő transzformátorházban adták elő ugyanazt a művet. Ég és Föld. Aki egy ehhez hasonlót csíp ki, annak egy időre elmegy a kedve az operába járástól!



 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 46342020-06-27 10:54:19

Ez a mindenkori politikai vezetés hozzáállásának is függvénye.  (egy Thielemann nevű karmestert pl. " politikai egyet nem értés" miatt nyilvánítottak nemkívánatosnak anno Berlinben. Azóta a Semperoperben nem győznek hálálkodni a poroszok atyaistenének.)


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 46292020-06-26 16:46:12

Nem tudom pontosan mióta létezik, de jó pár éve a demokrácia diadalaként bevezetésre került. Nem tudni, mennyire vált be, de  egy - bocsánat - két dologra tökéletesen megfelel: ki lehet szavazni a karmestert, ha bármi miatt nem tetszik, és mivel bárki  bármit mond, a politikai szempontok is belejátszanak, tökeletsen klikkesíti az együttest. Akár zenekarról van szó, akár színházról, vagy másról.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205122020-06-25 20:35:59

Valóban fantasztikus előadás volt! Remek szoprán, tenor, bariton - aki csakugyan bariton - és nagyon jó a többi szereplő is, úgy egyben van az egész! Ezen felül nagyon jó színpadkép, díszletek, stb. Persze, ez a rendezőn, díszlettervezőn és a többi alkotó-közreműködőn is múlik.



Bennem megfogalmazódott egy profán kérdés: ez ugyanaz a Staatsoper, ahonnan pár napja az a dísz(let)telen Don Carlo-t közvetítették?


Opernglas, avagy operai távcső... • 205112020-06-25 17:15:59

Már nézem!


Operák, amelyeket utálunk • 2292020-06-24 23:19:07

Ez a te szakterületed, Neked jobban kell tudnod!


Opernglas, avagy operai távcső... • 205092020-06-24 14:17:31

Tenornak nem teror, baritonnak nem bariton. A Szabadságkettősnél erősen koncerntrálni kellett, hogy most éppen ki énekel, kinek a hangja szól.



Kár, hogy nem vonult vissza a megfelelő időben. Még pár előadáson húzónév, aki megtölti a színházat, és a taps is inkább a Domingo-mitosznak szól, nem a jelen teljesítménynek. Ráadásul az a szegényház színpad (?), még egy valamirevaló színpadkép sincs, hogy lekösse a néző szemét, és ne a hajlotthátú, és egyébként pocsékul felöltöztetett öregurat nézze. Egyéb rendezésbeli hibákról nem is beszélve! Eboli ifjabb generáció, szép hang, jól éneket, de kilógott az összeképből. Mint egy vendégénekes, aki egyetlen este lép fel, és nem volt ideje bepróbálni, beállni a rendezésbe, az együttesbe.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205082020-06-24 14:08:17

Sajnos egyet kell értenem, számomra is nagy csalódás volt! Esetenklnt alig tudott a színpadon végigmenni - bocsánat, vánszorogni.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205022020-06-23 20:35:51

Különféle okok miatt most nézem, hallgatom az Otellót. Dalibor Jenis tetszik, szép hang és jó alakítás.  A Credo meggyőző. Szinte ő az egyedüli, aki a "helyén van" ebben a szereposztásban. Alagna már nem Otello, nem tudom, valaha volt-e igazán. Középen még elmegy, de magassági problémái vannak, (Alagna-fanok bocs!). Volt már jobb Esultate nem is egy. Kurzak szép hang, de nem hiszem, hogy Desdemonát énekelne, ha nem lenne Alagna.né.


Operák, amelyeket utálunk • 2132020-06-21 10:26:08

Igen, pont ilyennek kell lennie! Ha valaki látott vidéken búcsukor megérkező körhintást, cirkuszost, stb, az mindig így vonult be. Lehet, hogy manapság már nincs ilyen, vagy nem annyira ismert, de akkor is. Simándy József nagy énekes volt rengeteg szerepben láttam, láttuk, de Canio soha nem volt "az ő szerepe"!


Társművészetek • 17482020-06-20 17:08:28

Nocsak, nocsak! A modern kori polihisztor!


Opernglas, avagy operai távcső... • 204962020-06-20 14:16:05

 



Köszönöm, érdekes és érdemes belekukkantani!


Operák, amelyeket utálunk • 2062020-06-18 16:28:26

Mind a bécsi, mind a MET előadást láttam, sőt pár éve a Mezzo tv jóvoltából a londoni benutatót is. A bécsi közvetítés után az alábbiakat írtam az Élő közvetitések topicba (8496)



"Nem semmi ez az opera! Sem terjedelmében - ha együtt adják az egészet - sem, zenéjében és az énekszólamokban sem! Igazán lenyűgözött. Pár éve a MEZZO TV jóvoltából láttam a londoni előadást, de azt ugye csak egyszer adták le! Ezt viszont kétszer néztem végig, a jobb megértés - bocs! - a jobbélvezet kedvvért. Akár énektechnikailag, akár a szintén kiemelkedő színészi alakítás alapján kiemelkedő.  A szereplők közül nem egy (Cassandra, Dido, stb) prózai színpadon is remekelne! Persze, annyival szegényebb lenne az operaszínpad, tehát csak énekeljenek tovább! "



A MET beli előadás közvetítése csak megerősítette ezt a véleményemet. Persze, nem könnyű és nem is rövid - de hát Istenem, nem ez az egyetlen hosszú opera.



Sokért nem adtam volna, ha a MET közvetítését le tudtam volna tölteni.


Pantheon • 26632020-06-18 08:52:55

Kár érte, nagyon korán elment! RIP


Kávéházi terefere • 54122020-06-16 17:13:00

Cziffra GYörgy 1966-ban megvásárolta a senlisi Saint Frambourg-kápolnát, felújíttatta és hangversenyeket tartott ott,  valamint egyéb kultúrlális programokra is sor került. Inkább bármilyen művészi célú felhasználás, mint valami sokkal rosszabb, amire nem kevés példa akad!


Opernglas, avagy operai távcső... • 204912020-06-16 17:06:41



Közvetítik vajon,vagy csak előadás lesz?


Társművészetek • 17342020-06-14 08:39:56

Senki nem bűnös, aki ebben a fórumban megnyilvánul, azt hiszem ezt leszögezhetjük. A probléma az, hogy nem egyértelműek a hatáskörök, a ki mi felett rendelkezik, mi az állami és mi a fővárosi tulajdon - ez nem kevés gondot és sajnos vitát gerjesztett éppen az említett Liget projekt kapcsán is! Én a problémát elsősorban ebben látom, illetve abban a  bizonytalanságban és egymásnak ellentmondó vélemények megjelenésében, ami a Lánchíd kapcsán az utóbbi hetekben-hónapokban megmutatkozott.



 


Társművészetek • 17312020-06-13 10:41:22

Kedves ED!



Emlékeztetőül, ez a Lánchíd téma egy fórumtárs bejegyzésével vette kezdetét, melyre a Kossuth Rádió műsorában a jelenre vonatkozóan elhangzott információk adtak indokot. Senki nem firtatta a multat, ami egyébként visszavonhatatlan és megmásíthatatlan, minden bejegyzés a jelenre vonatkozott. Az, hogy a korábbi vezetés (akár kormányon akár polgármesteri, vagy bármilyen hivatalban) hibát követett el, vagy elmulasztott valamit, nem ad okot arra, hogy a jelenlegi is ezt elkövesse. Egyébként az előző fővárosi vezetés pontosan annyi pénzt hagyott a kaszzában, amennyi a Lánchídra elő volt irányozva!



Ami az ingyenes parkolást iletve a gépkocsi mennyiséget illeti, az ingyenes parkolás korrigálta azt a BKV járatritkítási hibát, aminek következtében nem hogy 1,5 méter, de 0,50 méter távolság sem volt betartható a járműveken. Ez a város pedig annak idején nem a jelenlegi gépkocsi forgalomra lett tervezve, ez tény, de a kedves autótulajdonosok önmérsékletén múlik, hogy ki mikor hova megy autóval, és hol "dobja el" - bocsánat a kifejezésért- az autót, mert ha sokan nem parkolnának nem arra kijelölt helyen, sőt, nem állnának le gátlástalanul a parkoló autók mellett a forgalmi sávban, valószínűleg jobban lehetne haladni. Aki pedig a környező településekről kocsival bejön a városba, annak meg kellene találnia az első P+R parkolót, amiért ugye fizetni kell, és utána gyalog vagy közösségi közlekedéssel kellene továbbmenni Ez nem a kormány, illetve a fővárosi vezetés bűne, nem írható azok számlájára.


A MET felvételei • 5682020-06-13 09:27:31

A mai gyakorlat szerint színháza - és persze karmestere - válogatja, hogy a színpadra állítás során ki mibe és milyen mértékig szól bele! Olvastam pár énekes önéletírását - vannak karmesterek, akik éppen csak be- benéznek egyszer kétszer, a sok egyéb fellépés között, és vannak, akik intenzíven részt vesznek a folyamatban. És vannak rendezők, akik egyáltalán nem igénylik - enyhén szólva - a karmester beleszólását bármibe is. A futó előadásba egyszeri alkalomra belépő karmesternek többnyire nem sok beleszólása van!  De egy Gergijev formátumú karmesternek Bartókot talán ismernie illene!


Társművészetek • 17292020-06-13 09:15:09

Az a kérdés, hogy hol van ma egy  Széchenyi, pontosabban a Széchenyi Család, bennem is megfogalmazódott. (mert pár éve egyszer megszólaltak valamilyen ügyben, talán most sem ártana).  A zászló még sorra kerülhet, Karácsony Gergely zuglói polgármesterként az Önkormányzat épületére a szívárványszínű zászlót tette ki, mert az volt számára fontos. Pár hete pedig sajnálkozását fejezte ki, hogy a járványhelyzet miatt ebben az évben nem vehetett részt a Pride felvonuláson. (ami egyébként magánemberként szíve joga, de ő valamennyi budapesti lakos főpolgármestere!)


Lisztről emelkedetten • 9982020-06-12 15:04:14

A Star Wars-ot nem ismerem - bocsánat -  a Bartókot igen. Loptak,helyesbítek,  találtak már zenét többek között az Omega Együttestől is. Aki keres az talál? Nem egészen korrekt, de ez van! 


Társművészetek • 17232020-06-12 09:57:05

Továbbá a Rakpart alá szabadított kerékpárosok és gyalogosok életét, testi  épségét veszélynek teszi ki, mert a hídról potyognak lefelé a betondarabok, rozsdás elemek, stb. Talán a felújítás megkezdéséig minden forgalmat korlátozni kellene, éppen a veszély miatt.



Nem mellesleg az Autoklub, BKK, BKV és egyéb a témához Karácsony Gergelynél  valamivel jobban értők szerint tönkretette a Körút közlekedését az egyik autóközlekedési sáv helyett kerékpársáv kialakításával, amit most folytatni  kíván. Az, hogy ezáltal  a forgalmi dugók kialakuklása lassítja a közlekedést, hosszabb menetidő, több kipufogógáz, stb. még elmenne, de útkereszteződés, kanyarodás esetén az autóknak meghagyott sávot csak a  kerékpársávon áthajtva lehet elhagyni!  Lehet, hogy pár tucat kerékpárosnak kedvez, és azok között nő a népszerűsége, de a város nem csak azokból áll! Egyébként sokszor bicikliztünk a gyerekekkel, és most az unokával is, de soha nem lakott területen. Az autó és a kerékpár nem azonos célt szolgál, nem párhuzamosítható, azonkívül - bocsánat - ki az az agyabeteg, aki kerékpározva azt a levegőt akarja belélegezni, ami mondjuk a Körút vagy az Üllői út felett terjeng? Vagy holnapután kitiltja a gépkocsiforgalmat?



A Lánchíd Budapest, de talán egész Magyarország ékessége, jelképe, hogy Széchenyi Istvánhoz és a magyar történelemhez kapcsolódó eszmei és múzeális értékéről ne is szóljunk. De ezek azok az értékek, melyek bizonyos eszmét (?) valló politikai körök szerint nem értékek. Az, hogy a Lánchíd remek apropó Karácsony Gergelynek, hogy a Kormányra kenjen bizonyos felelősséget, és azt hibáztassa - mint szinte mindenben - egy sajnálatos kettős helyzet következménye. Mint ahogyan az is, hogy főpolgármesteri jogkörben lehetetlenné teszi egyes kerületekben a főútvonalak felújítását, mert az ott lakók nem baloldali kötődésű polgármestert, testületet választottak! Ezen a helyzeten a jogalkotóknak kellene elgondolkodniuk és valamilyen formában megszűntetni, vagy legalább csökkenteni, mert ez a helyzet nem csak Budapesrte, de az egész országra nézve káros, és ki tudja, még milyen helyzetet idézhet elő még az elkövetkező 4 - 5 évben!



Persze, ez már politka is és itt "off" de a téma felvetése kapcsán ezek a gondolatok fogalmazódtak meg bennem. Egyébként az Építészet is társművészet!


A MET felvételei • 5412020-06-11 13:51:20

Privátban!


A MET felvételei • 5302020-06-11 11:16:33

Ezt inkább nem képzelem el!


A MET felvételei • 5292020-06-11 11:14:48

Éppen, mert a MET a világ egyik vezető operaháza, adniuk kellene magukra valamit e tekintetben is! De aki hallott már Wanger operát a MET-ből, német nyelven előadva, az nem táplál különösebb illúziókat! Pedig Wagner az ugye Wagner!


A MET felvételei • 5282020-06-11 11:08:58

Kedves Laci, tökéletesen igazad van! Dicséretes és követésre méltó példa. De a szó abszolút pozitív értelmében szólva, Pozsonyban nem nehéz tökéletes magyar kiejtéssel beszélő vagy éneklő embereket, művészeket, vagy a betanításban közreműködő segítőtársakat keresni. A müncheni ragyogó Kékszakállúból kiindulva, máshol is! Csak egy kis jószándék és akarat kell hozzá!


A MET felvételei • 5202020-06-11 09:48:55

Kedves ED! Ne legyen ilyen rosszindulatú! Hátha Anna látta a Kékszakállút, és tudta, milyen meglepi éri azt, aki marad!


Élő közvetítések • 84982020-06-11 09:46:49

Ha valakit érdekel, éledezik a Wiener Staatsoper - továbbra is adják az előre meghirdetett programterv szerint az opera közvettéseket, de június 8.-a óta minden este élő program van. Minden második sorban, minden harmadik széken, maszkos emberek ülnek és élvetik a műsort. A tegnap esti Kammermusic der Wiener Philharmoniker -  éppen egy Beethoven hármaasverseny itt elérhető:



https://www.staatsoperlive.com/0/e380581c-48ae-43d8-b8e4-e6909ffc6f3d/player



Kicsit hosszú a bevezető, de kitartás, kb 30 percnél kezdődik a műsor!


A MET felvételei • 5192020-06-11 08:21:37

Egyetértünk, Kedves Lujza. A Jolantát egy korábbl MEZZO tv közvetítésben láttam, tetszett. Kicsit vattacukros, de a sztori is az.  (ezt is láttam korábban más szereplőkkel, akiknél, sem a szláv nyelv, sem a szláv lelkület nem volt meg, és egy őshonos néző kb azt érezhette, mint mi magyarok egy - finoman szólva - félresikerült Kékszakákkú esetében.) Tehát most átlapoztam, és bele-belekukkantottam a Kékszakállúba, Igaza volt takatsa fórumtársnak - ez borzalmas volt. Az, hogy alig volt érthető,amit énekeltek, sértés számba megy! Ha egy tudja Isten milyen anyanyelvű énekesnél természetes, hogy olasz, francia, német, stb nyelven énekeljen, akkor ez legyen elvárás minden tekintetben! Vagy a Kékszakállút ne tűzzék músorra. Bár, lehet, hogy lelkes német hazafiak egyik-másik MET-es Wagner opera láttán letiltanák onnan ezeket az operákat.



Utólag is megemelem a kalapomat a müncheni Kékszakállú és a két énekes előtt, azok valóban művészek, nem csak énekesek!



 


A MET felvételei • 5112020-06-10 10:45:57

Én sem este, bocs nem éjjel néztem meg, hanem másnap, mert még lehet. A nyugdíjas lét előnyei! Most fogom megnézni a tegnapi Kékszakállú-t, a Jolantát a MEZZO tv közvetítésében láttam, nekem tetszett.



 


A MET felvételei • 5042020-06-10 08:06:55

Érdeklődve ültem le a bécsi Adriana elé, részben Georghiu miatt, akit nagy művésznek tartok - bár néha kicsit hisztis,  de Istenem, a zseni és a h....lye között is vékony a határvonal, azonkívül szeretek különféle előadásokat megnézni, ki mit hoz  ki belőle, melyik énekes/nő tetszik jobban. Ezért  is örültem különösen takatsa  nagylelkű Otellójámak, mert lássuk, mit tudnak mások, azonkívül egy Jon Vickers felvétel nem jön be az ablakon csak úgy. Egyébként remek előadás, az Antonenko és társai Otelló nem említhető evvel egy napon.



Vissza Adrianához: egy idő után az volt  az érzésem, hogy nem azt az operát nézem, mint  a Netrebko-Beczala-Rachverisvili felléptével bemutatott MET előadáson. Ott éltek a szereplők, küzdöttek valamiért-valakiért,  a bécsi előadáson meg történtek dolgok velük és körülöttük!  De ez rendezés és szerepfelfogás kérdése.


A MET felvételei • 4962020-06-09 13:06:57

Nem olyan  rossz ez a Thais, a történet nem rosszabb, mint az abban a korban keletkezett historizáló daraboké. Fleming a keep smiling bájmosolyon túl nem sokat nyújtott. Hampson valóban lehetne tüzesebb. Ettől függetlenül, ennél rosszabb sose legyen!


A MET felvételei • 4852020-06-08 20:56:35

Köszönöm, ki fogom próbálni!


Milyen zenét hallgatsz most? • 250612020-06-08 15:46:11

Igen, a vége különösen megkapó volt! Rettenetes lehetett üres nézőtér előtt fellépni! Majd a következő előadások valamelyikét megnézem, szerencsére MEZZO Tv-nk még van.


A MET felvételei • 4822020-06-08 15:44:02

Akkora, hogy szegény Harteros - illetve az alteregoja - éppen elfért benne. Legközelebb egyeztessen Herr Kaufmann-nal, hogy melyik előadást ne mondja le! :))


Milyen zenét hallgatsz most? • 250592020-06-08 14:51:17

Köszönöm! Még éppen elkaptam, és gyorsan előjegyeztem magamnak a következő időpontokat! Ez nem ugyanaz a Fidelio Urfassung (Leonore), amit júnus 5.-én a STOP adott? Egy korábbi, 2000. évi felvétel ismétlése, más rendezés és más szereplők?


A MET felvételei • 4802020-06-08 14:22:50

Kedves ED!



Ezt emlékezetem szerint kiveséztük  kb egy éve, mikor a MEZZO tv közvetítette a salzburgi Otellót. Akkor is az volt a véleményem, hogy egy adott este az egy adott este, egyszeri és megismételhetetlen.  Lehet, hogy a pesti fellépés egy Sternstunde volt, nekem a Salzburg és a MET jutott. Ez természetesen nem kisebbíti a MüPa élményt. Egyébként a Del Monaco - Tito Gobbi Otello nekem etalon, de éppen Ön világosított fel egyszer, hogy a mában élünk, és a mai énekeseket halljuk!  Del Monaco Otellóját anno Budapesten láttam, de nem állítottam párhuzamba sem a 2008-as. sem a jelenlegi  Otellóval. Pedig!


A MET felvételei • 4782020-06-08 13:23:23

Láttam a tegnapi Otellót a MET-ből. Antonenko 2008-as salzburgi Otellója nem volt számámra meggyőző, ezért különösen kíváncsi voltam, mennyit fejlődött azóta. Nos, + 7 év, + x kiló, hangilag nem sokkal jobb, talán csak a végére jött bele. Nem igazán értem, miért kellett folyton a földön fetrengenie! Eszeveszetten féltékeny, ez oké, de volt meg benne az a férfi, aki nemsokkal korábban csatát nyert a török ellen! Zeljko Lucic sem tett túl a főnökén, az együtteseknél át sem jött a hangja, a bosszúkettősben is  alig hallatszik. Ennél még a londoni Vratogna is jobb volt. Yoncheva nagyon jó,  szép Fűzfadalt és Ave Maria-t énekelt. Öltöztetve rettenetesen volt, női szemmel legalábbis..... A kórus remek, de ugye ez a MET - ez nem is lehet más, a többiek is jók.



Aki ennek az üvegház-rendezésnek és a jelmezeknek az alapján meg tudja mondani, hogy ez az opera kb mikor játszódik, azt befizetem egy adag fagyira!



 


A MET felvételei • 4772020-06-08 10:49:23

Kedves ED! Ez nem vicc, a müncheni La Forza színpadán valóban egy hatalmas kád - ha ügy tetszik, medence - díszeleg.



Egyébként bizonyos vonatkozásban valóban elkelne egy kis víz-frisítés! Per analógiam vérfissítés.


A MET felvételei • 4752020-06-08 09:40:26

Nem minden "más" rendezés elvetendő elvi alapon, ezt nem mondtam. De  az "opera", mint műfaj - amit mostanában sokszor zenés színháznak hívnak - a látvány és a hangzás szerves egysége. Amiben meg kell jelennie a cselekménynek, színpadképnek, jelmezeknek és zenének. Ezért megyünk el az operába, és nem otthon a rádió vagy lemezjátszó mellett ücsörgünk. Ha ezek közül valami nincs meg, az hiányérzetet kelt. Láttam a Végzet hatalma c. operát, Leonora készül zárdába vonulni. A gvárdián gyönyörűen elénekli, hgy jöjjenek a testvérek ünepi ornátusban a templomba. Szinpad: utcai ruhában ódöngő "szerzetesek" egy hatalmas vizzel teli kádba belemerítik ruhástól a szerencsétlen Leonórát (aki abban ez egyetlen ruhában játssza végig a 4 felvonást) ami ugye akkortájt még nem volt vallási ceremónia, főként a spanyolban elterjedt katolikus vallásban nem. Közben szól Verdi csodálatos zenéje, stb. A végén pedig meg vannak lepve, mikor a közönség viharos ünneplésben részesíti az énekeseket és a karmestert, a rendezőt edig hangos BUH kiáltásokkal köszönti.


A MET felvételei • 4722020-06-07 16:57:18

Nem csak a Toscának vannak újabbnál újabb eszement változatai, ez alól a menő operák nincsenek felmentve. Minden rendező azt hiszi, hogy neki is meg kell alkotnia a saját művét, "meg kell valósítania önmagát", és ki kell próbálnia, mit lehet még a műbe belemagyarázni! Ahelyett, hogy azt próbálná kibontani, ami benne van. Ezért van Turandot a bolondok házában, ezért támad fel Scarpia és lövi le Toscát az Angyalvárban, stb. Persze  ezek valóban idegesítő, de ártalmatlan ötletek.


A MET felvételei • 4672020-06-06 11:09:10

Oké, nem minden darabot játszhatnak  úgy, mint a keletkezése  idején - ugye valamikor a női szereplőket is férfiak alalították, stb - de egy napóleoni háborúk, vagy a francia forradalom idején játszódó darabot az eredeti szöveggel, librettóval modern környezetbbe helyezni kissé anakronisztikus, majdnem nevetséges. A legutóbbi Tosca élményem a szobabiciklin tekerő Scarpia, aki a darab végén megjelenik az Angyalvárban és lelövi Toscát, azért kissé erős. Vagy a bolondokházába telepített Turandot?


A MET felvételei • 4652020-06-05 21:03:24

Igen, valahol itt kezdődik az igazi operajátszás! Nincs modernizálva, sem valami időtlen ki-tudja-milyen-helyszínre transzformálva! Mindhárom szereplő remekül énekel, él a színpadon, rendesen fel vannak öltöztetve - Scarpia nem fest úgy, mint egy szedett.vedett csavargó! Pocsék alak, de mégiscsak Barone Scarpia az Istenadta. Pavarotti - ehhez nem kell kommentár, Shirley Verrett nem csak gyönyörűen énekel, de csodálatosan játszik. És - bocsánat a női szemnek - egy művésznő, aki hagyománytisztelő hölgyként térdhajtással, pukedlivel köszöni meg a tapsot és a virágokat. Tudom, manapság nem szokás, de hideg futkos a hátamon, mikor az énekesnők férfi módra esetlenül kétrét hajlonganak, mintha szégyellnék női mivoltukat.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621732020-06-03 18:26:36

Köszönöm!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621712020-06-03 13:35:22

Lehet emberi mulasztás, lehet  időhiány és tapasztalatlanság miatti kapkudás, és lehet egészen más is! Egyébként tudja valaki, hogy a Körönd sarkán lévő pár éve szintén ki tudja mi okból kigyulladt házzal mi történt? Újabban nem járok arra, igy nem tudok róla semmit.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 45932020-06-03 12:58:53

De legalább adnak valamit, ellentétben a MÁO-val!


A MET felvételei • 4582020-06-03 12:57:46

Igen, köszönöm, "előjegyeztem "magamnak! Éppen a tegnap esti Tempest-et nézem, más fajsúly, mint az Elektra, de nagyon bájos darab Shakespeare után.. A MET előadást két hete láttam, kiváncsi vagyok, mit hoztak ki belőle a bécsiek!


A MET felvételei • 4562020-06-03 10:59:35

Nálam még mindig a fekete kedd jelenik meg.



Lehet, hogy "lépést váltanak" és ezentúl nézni is csak pénzért lehet?  Pedig már június 21.-ig kihirdették a műsort!


A MET felvételei • 4532020-06-03 09:50:34

Én kb délelőtt 10 órakor  kapcsoltam a közvetítésre, valóban gyönyörű előadás volt, és Netrebko csodálatosan énekelt, kb a harmadik felvonás 10.-ik percéig, amikor beborult az ég és kiírtak a fekete keddet. Egyelőre még ott tartanak, remélem helyreáll a közvetítés rendje. .


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621632020-06-01 14:54:13

Egyetértünk!


A MET felvételei • 4452020-06-01 14:52:06

Ilyesmi velem is előfordul néha, mikor gyorsan akarok írni valamit! Vagy a betűk - eléggé galád módon - nem ott vannak, ahol keresem azokat!:)


Charles Gounod • 2322020-06-01 09:37:21

Ráadásul csodás  könnyedséggel olyan magasságokban is otthonos, amelyek Annának sosem voltak meg, mostanság pedig egyre kevésbbé! Az pedig, hogy vállalta a közös koncertet a sajnos már kritikus állapotban lévő Hvorostovskyval, emberségből is kiváló teljesítmény volt.



Sok sikert a művésznőnek és sok örömet a közönségnek!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 621602020-06-01 09:30:23

Persze, a homlokzat a műemlékvédelem és az alkotói, művészi szabadság konfliktusa.



Ha függönyt, széket, stb bármit közvetlenül  gyártatnak le, akkor "mutyi, kivételezés, FIDESZ  (kurzusonként behelyettesíthető a kormánypárt nevével) közeli" - lehet válogatni a jelzők között. Ha közbeszerzés, akkor vannak előírások, amiket be kell tartani, meghosszabbodik az eljárás, és a közbeszerzési eljáráson vesztes cég természetesen pert indít, mert erre számtalan példa van, és akkor áll az egész. De ez a korábbiakban is így volt, a van kalapja, nincs kalapja tipikus esete. Egyébként nagyon szomorú! Az már csak habosítja a trtát, hogy a koronavírus az alibi.



Igen, közös lónak túros a háta (l. Lánchíd, ami félévenként leszakadásveszélyes, majd nem leszakadásveszélyes.)


Charles Gounod • 2272020-05-31 12:37:23

Ismertem ezt a felvételt, de köszönet e figyelemfelkeltésért. Így talán többen felfedezik. Ezt a felvételt végig kell nézni! Garifullina csodálatosan énekel, és igen, Hvorostovsky is, bár bizonyos jelek a betegsége súlyosságára utalnak. Hogy becsületből vállalta, a koncert lemondásának elkerülése érdekében, vagy a visszatérésben reménykedett, azt nem tudjuk. De ez a grafeneggi koncert volt az utolsó hivatalos fellépése. Ez a felvétel június 22.-én készült, öt hónapra rá, november 22.-én távozott el, szerintem nagy űrt hagyott maga után.


Társművészetek • 17112020-05-30 17:02:59

Remélem, megbocsát, ha erre a kirohanásra csak röviden reagálok. Olyan véleményt tulajdonít nekem, amit én nem formáltam meg, nem nyilvánítottam ki, nem is tudom, honnan vesz ilyeneket.



Bejegyzésének stílusa, a számomra javasolt jövőkép Önt minősíti, nem engem. Ha nem tudja elviselni, hogy mások nem azonosulnak teljes mértékben - a  hangsúly, azon van, hogy teljes mértékben - az Ön nézeteivel, kérem maradjon távol az ilyen fórumoktól. Az pedig, hogy másokat sérteget , nem oldja meg a problémát.


Társművészetek • 17082020-05-30 08:02:25

"Nem azt mondom, hogy időnként nem lehetett volna még jobban, de ez azon múlt, hogy Vásáry nem szeretett pepecselős próbákat tartani, és nehezebb daraboknál ez hallatszott."



Ezt Ön írta, ugye? Azt hiszem, ez válasz a felvetett kérdésre!


Társművészetek • 17072020-05-30 08:00:31

Kedves Eccerű! Nem kivánok filozófiai kérdéseket feszegetni, de egy dologban azt hiszem, egyet kell értenünk. (ha nem sikerül,  az sajnálatos) Egy művészek által alkotott csoportban - legyen az énekkar, zenekar, színházi vagy operaházi társulat - különböző emberek dolgoznak együtt. Valamennyien művészek, persze különböző színvonalon,különböző habitussal, esetleg elképzelésekkel, stb. Ezeket egy közös nevezőre kell hozni, egyetlen művet kell megszólaltatni, tehát minden egyes egyénnek engednie kell abból a bizonyos huszonegyből, és alá kell rendelnie magát  a kórusvezető, karmester, rendező akaratának. Ez bizonyos mértékű önfeladást igényel, és  nem mindig könnyű, de ennek meg kell történnie, különben nincs előadás! Hogy ezt valaki (valakik) mennyire érti meg, vagy nem érti meg, és milyen módon lehet nála elérni a közös cél érdekében való együttműködést, az már egyénenként változó.



Azt hiszem, egy hajón vagy egy operációs team esetében kissé furcsán néznének arra az emberre, aki a hajóskapitány vagy a műtétet végző, vezető orvos stilusát, pillatannyi helyzetben kiadott utasítását, vezetési módszerét tenné kifogás tárgyává!



 


Társművészetek • 17032020-05-29 15:59:28

Igen általában a "vezetői stílus és módszer"  szokott az ideális indok lenni, ha már más nincs. Ezek egyébként is igen hálás témák!


Marton Éva • 8102020-05-29 14:23:09

Köszönöm! Én annak idején "A Mennyei Hang". c. Batta András könyvet olvastam, abban is voltak érdekes fordulatok.



 


A MET felvételei • 4402020-05-29 14:21:14
A MET felvételei • 4382020-05-29 13:19:07

Most kezdem nézni a net-en a MET tegnap esti (éjszakai) Les Trojens  közvetítését. Érdekes összehasonlítás lesz, mert kb egy hónapja ment a STOP-ból. Remélem, végig tudom nézni.



Hogy Lujzát idézzem, olyan jó lenne, ha valaki le tudná tölteni!


Marton Éva • 8082020-05-29 13:06:15

Hol érhetőek el ezek a visszaemlékezések?


Marton Éva • 8062020-05-29 11:17:40

Ilosfalvy mindig minden estét "vitt". Ettől függetlenül, érdekes párosítás lehetett. Persze, az opera 4 felvonásból áll, és ha csak az egyik felében jó valaki, az meglehetősen illúzióromboló.  Elismerés a beugrásért- mert különben nyilván lemondták volna az előadást - de Marton Éva nem ilyen szerepekre született!



Az, hogy az évekkel később keletkezett emlékirat a múltat pozitív vagy negatív előjellel tünteti fel, persze más dolog. De ebben a tekintetben nem ritkán akadnak meglepő fordulatok, mindegy, kinek a visszaemlékezéseit olvassuk.



 



 



 


A MET felvételei • 4272020-05-28 17:50:27

Nálam a Manon Lescaut a mai napig a Házy Erzsébet - Ilosfalvy Róbert szereposztással az etalon. Láttam azóta pár remek előadást, ez a mostani is nagyon jó, de a szívem csücskében Házy Böbe és Ilos! És ugyanez vonatkozik a Nyugat lányára is. Akár Domingo, akár Kaufmann - pedig egyik se kutya - nálam ők ketten viszik a pálmát.


Marton Éva • 7962020-05-28 14:32:29

Sokáig ment a vita arról, hogy eredeti nyelven adják-e elő az operákat, vagy mindenhol a nemzeti nyelven, aztán a vendégénekes énekelhet ahogy akar, boldoguljon, ahogy tud!  (Most az esetenként  nyakatekert  magyar fordításokról semmit, az   Héterő fórumtárs profilja). Nyilvánvaló, hogy nem könnyű egy komplett operát idegen nyelven megtanulni, és énekelni, pláne,hogy a drága szerzők ugye  különböző nyelvű librettókra írtak zenét, de talán megéri. Ifjabb koromban volt szerencsém (?) olyan Bohémélet előadáshoz, ahol az egyébként tündéri Mimi lengyelül énekelt, a Musettát alakító szintén vendég művésznő olaszul,  a többi szereplő és a kórus természetesen magyarul. Úgy szétmentek, mint annak a rendje! Nem csoda, hogy az így keletkező hangzavar kizökkenti az énekest. Akkor már inkább eredeti nyelven, még ha ez nehézséget okoz is!


A MET felvételei • 4242020-05-28 14:20:37

Igen, nagyon jó volt a Faust.Igazság szerint ezért vagy azért, de mindegyik előadás nagyon jó, mindenki találhat benne valamit izlése szerint. Nekem a Faust mellett az Ernani tetszett nagyon, azóta sajnos Marcello Giordani és Hvorostovsky is elment, mindketten nagyon fiatalok voltak és - szerintem legalábbis  - nagy űrt hagytak maguk után!


Marton Éva • 7872020-05-26 17:03:01

A városi legenda szerint azért a Pitti Katalin is tett valamit az affér érdekében!


Marton Éva • 7832020-05-26 14:19:12

Az ilyesmi sajnos nem ritka! Astrid Varnay 18 éven át  nem lépett fel a MET-ben, mert nem volt azonos véleményen Rudolf Bing-gel, és csak annak eltávozása után hívták vissza!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 45902020-05-25 14:40:55

Az elmaradt szóló jegyek árát kb két héten belül megkaptam, a bérletek tekintetében tőlem is türelmet kértek. Gondoljunk bele, hány eladott bérlet, hány elmaradt előadás, és a bérleteknél ugye egyeztetni kell az igényt a valóban elmaradt előadásokkal. Nem mindenki tölti ki profin azokat a bizonyos űrlapokat. Ne felejtsük el azt sem, hogy a járványhelyzet miatti korlátozásokat ott is be kell tartani!


Erkel Színház • 105912020-05-25 10:22:49

Na ne! Ezt hívják zsákbamacskának és ha valaki magánemberként vagy nem állami intézményként hasonló akciót hirdet, akkor azt jól megbüntetik?



Egyáltalán, mi a garancia arra, hogy lesz jövő évad? Mert ha történetesen mégsem, akkor a jelenlegi jegy- és bérletvisszaváltási össznépi társasjáték (bocs, tudom, hogy az érintetteknek ez egyáltalán nem játék) a jövő évadra is prolongáltatik? Még mindig a Müpa jegy- és bérletvisszaváltási eljárását javasolnám követni! Ráadásként csak halkan említem meg, hogy a világ nagy opreházai -melyek közé a MÁO sorolja önmagát - hetek óta sugározzák a korábbi előadások felvételeit! Sőt, hangversenytermek, zenekarok, és a Müpa is.


La Voix humaine - avagy az énekhang varázsa • 1682020-05-24 20:18:13

Bocs, elhiszem, hogy voltak - vannak pillanatnyilag szűkös anyagi helyzetben lévő zeneszerzők (festők, költők, stb - úgy általában az alkotóművészek), akik elvállalnak egy megbizatást, hogy keressenek vele valamennyit. Hiszen mindenki pénzből él. De meggyőződésem, hogy amikor belekezdenek az alkotásba, az anyagi szempontok feledésbe merülnek,  előtérbe kerül a tehetség, az ihlet. Mert ilyen remekművet csak a műnek, az alkotásnak élve lehet alkotni.


A MET felvételei • 4202020-05-24 20:02:54

Köszönöm! Szép a hölgy, de az apáca-fityula miatt szinte semmi nem látszott az arcából.És nagyon szép hangja van.


A MET felvételei • 4142020-05-24 17:02:56

Hálás köszönet, mindkettő letöltve.



Megtudhatjuk, hogy a STOP anna mikor készült és kik éneklik? Egyébként minden szempontból érdekes összehasonlítani a kettőt!


A MET felvételei • 4112020-05-24 15:01:55

És az előző napi bécsi Don Giovanni? Abban sem sziporkáztak a jó rendezői ötletek, pedig a két előadás között  eltelt vagy 40 év!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 45872020-05-24 07:44:17

Igen, ez egy követendő gesztus lehetne egyéb játszóhelyek részére!


Marton Éva • 7662020-05-23 07:20:54

Egyetértek, ebben a Lohengrinben Elzával csak történnek az események. Egyetlen aktív tevékenysége van, mikor felteszi azt a bizonyos kérdést. De hogy a házasságkötés, a nászinduló és a "Das süsse Lied verhallt; wir sind allein" -tól hogyan jut el a kérdésfeltevésig, az a folyamat az alakításból - nekem legalábbis -  hiányzott!. Ennek a Lohengrinnek Ortrud a női főszerepője! Persze, ez lehet rendezői felfogás is. Félreértések elkerülése végett, ez a vélemény nem csökkenti Marton Éváról alkotott véleményemet, nagy művész és nagy ember, de ez a szerep ebben a rendezésben nem az Ő jutalomjátéka volt!


A MET felvételei • 4032020-05-22 18:04:08

Privátban



 



 


Marton Éva • 7642020-05-22 08:23:09

Nem csak kedves, de nagyon tanulságos beszélgetés is! Kezdő énekeseknek figyelemreméltó olvasmány, követendő példa.


A MET felvételei • 3972020-05-20 15:17:19

Nem töltötted le véletlenül?


A MET felvételei • 3952020-05-20 11:50:46

A "nagyformátumú Elsa-alakítás" - ami vitathatalan - mellett egy Nagyasszonyhoz méltó emberi gesztus: ahogyan az előadás végén a függöny előtti meghajlásnál a részére dobott virágcsokrot felveszi, majd beadja a súgólyukba! Annak a valakinek, aki soha nem hajol meg, akit soha nem ünnepelnek, de akinek a munkája egy énekes számára ugyanolyan fontos, mint mindenki más közreműködőé!  Nem sokszor látni ilyen megnyilvánulást.


A MET felvételei • 3902020-05-19 08:33:01

Kedves Laci, valóban ízlések és pofonok. Bastianini, Gobbi - őt többször láttam, hallottam Budapesten - valóban kivételes egyéniségek voltak, de ez  már a múlt. Agache, nos ő még a  jelen, de nem őt láttuk - sajnos. . Most avval kell beérnünk, ami van. Lucic hangilag nekem tetszett, de lehet, hogy az általam észrevéteezett túljátszás szintén rendezői elvárás volt, ahogyan Beczala fülig érő mosolya is. De nem kell, hogy mindenkinél osztatlan tetszést arasson!



A Nabucco grandiózus, szép hangokkal,de tegnapra sok minden összejött, ezért csak bele-belenézni tudtam, ezért nem mondhatok véleményt.


Erkel Színház • 105862020-05-18 22:04:45

Türelem rózsát (?) terem!


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 14182020-05-18 19:54:12

Sok minden tűnik könnyűnek, ami voltaképpen nem az! Olaszul nem tudok, de németül elég jól, mégis megdöbbentem, mikor valami először wienerisch-ül szólt hozzam, és akkor a  Svájcban használatos "német" nyelvről még nem is beszéltünk! A tegnapi Tosca énekelt szövegét  nem tudtam követni, de a magyar felirat helyenként egészen meglepett. Ezért gondoltam, hogy új fordítás készült. Egyébként amíg az országosan egységes nyelvezetet használó rádió és tv ki nem szorította a tájszólásokat, tájnyelveket (sajnos!),  nálunk is előfordult, hog valaki nem, vagy csak alig értette a más tájegységről származó beszélgetőtárs szavait.


A MET felvételei • 3862020-05-18 11:35:57

Megnéztem a topic címét,és elolvastam az alábbi sorokat is!



"Dame Joan Sutherland a múlt század legünnepeltebb drámai koloratúrszopránjainak egyike, akit La Stupendának, azaz a „csodálatosnak” becéztek. "



Kolonits Klára kiváló énekesnő és kiváló ember, aki névvel állt ki egy másik topicban és megvédte pályatársnőjét,  mikor bizonyos emberek párhuzamot vontak közötte és a  pályatársnő között, erősen negatív sőt mondhatnám, rosszindulatú véleménnyel a pályatársnő kárára. Ez mindenképpen az ő emberi és művészi nagyságát bizonyítja. Én nem ócsároltam Sutherland művésznőt, csak leírtam, hogy sem megjelenése, sem éneklése nem tetszett. Egyébként másoknak sem. De a múltban kiváló Sutherland és a jelenben kiváló Kolonits Klára összehasonlítása nem sértés, csupán ténymegállapítás.Ne keverje bele Kolonits művésznőt, ha velem kötekszik!


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 14162020-05-18 10:20:05

Valószínűleg lemaradtam valamiről - új librettót találtak a Toscának,  vagy csak új magyar fordítást kreáltak hozzá? Mert a magyar felirat nem nagyon passzolt ahhoz, ami a korábbi operalátogatások következtében megaradt bennem! Pedig a Toscát annak idején nem kevés alkalomal látttam, és nagyon szerettem. Pesze, elsőrangú hangok kellenek hozzá. A tegnapiak nem igazán voltak azok!


A MET felvételei • 3832020-05-18 10:16:17

Egyetértek Lujza véleményével. A rendezés nem modernm egyszerűn triviális. Egy disco-bárnak álcázott kocsma, abból is az alsó színvonal. Damrau hangban és korban már túl van Gildán, és valóban szörnyen festett. Lucic hangilag nekem tetszett, bár néha kissé túljátszotta a kétségbe esett apát. Az jó jelmeztervezői elképzelés lehetne,  hogy az öltözékükkel jelzi, hogy nem illenek  a társaságba, de Rigoletto ott dolgozik, tehát ennyire topis mégse lehet! Beczala? Szép hangja van, jól énekel, ez a szerep valóban az övé, de nagyon mesterkélt! Az az örökös mosoly, túl jólfésült, túl gömbölyű - csokoládétorta sok-sok tejszínhabbal. Én is a harmadik felvonásra szavazok!


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 14122020-05-17 12:33:14

Köszönöm! Meg tudja valaki mondani, hogy a részletes műsor a közreműködő énekesek nevévell hol található, mert sem a TV újságban, sem az egyes internetes csatorna-tájékoztatókon nem leltem! Múltkor valaki a Bartók Rádió részletes műsorát is a segytségetekkel kereste!


Ilosfalvy Róbert • 9192020-05-17 11:00:29

Tisztelt joska141! Nem kell a Klárát  idézőjelbe tenni, ez a valódi nevem. Sajnálom, ha félreértette soraimat! Nem kívántam leszólni az Ön által felsorolt nb tenoristák - ha jobban tetszik - TENORISTÁK - művészetét és képességeit, én is azon többek közé tartozom, akiknek sok örömet szereztek.



De engedje meg, hogy fenntartsam azon véleményemet, hogy egy opera ária  vagy egy operett ária merőben más hozzáállást, stílust, előadásmódot,  stb igényel, még akkor is, ha mindkettő a tenor hangfekvésben található. Sok operettet láttam, hallottam akár szinpadon, akár a televizó műsorán. Higgye el kérem, kevés nevetségesebb dolog van, mint mikor egy operett ária hallgatása közben az "Én Lohengrin vagyok" ugirk be, mert az egyébként kiváló hangi adottságokkal rendelkező énekes ugyanzzal a vehemenciával, pózzal, stb énekli az operett áriát, amihez "operista" korában hozzászokott. Lehár Ferenc kedvenc operett bonvivánja Richard Tauber volt, késői darabjait szinte neki írta. De ha talál egy korabeli operafelvételt Tauberrel, éreznie kell az előadásbeli különbséget!



Egyébként nem szokásom a mi lett volna ábrándozás, megjegyzésem tényszerű volt.



 


A MET felvételei • 3782020-05-17 10:01:12

Végighallgattam - majdnem azt írtam, végigszenvedtem - ezt a Lammermoorit. Tökéletesen igaz! Kraus valóban kortalan, remek alakítás és éneklés, ez az a bizonyos, amire tinédzserkorban azt mondtuk, kicsit kijöhetne a dobozból! A többi szereplő is nagyon jó, a szinpad és a jelmezek MET színvonal.



Sutherland már az első megjelenésekor kiütött, pedig akkor még meg sem nyikkant, mondjuk egy épeszű fodrász sokat segített volna a frizuráján, a többi benne van a kritikában, nem ismétlem. Kárpótlásul gyorsan kerestem a yt-n egy őrülési jelenetet Kolonits Klárával!  Ég és föld!


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1914 • Fischer Annie, zongorista († 1995)
1916 • Rév Lívia, zongoraművésznő († 2018)
1924 • Starker János, csellista († 2013)
elhunyt:
2007 • Régine Crespin, énekes (sz. 1927)
2010 • Cesare Siepi, operaénekes (sz. 1923)