vissza a cimoldalra
2020-04-03
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11475)
A csapos közbeszól (95)

Kolonits Klára (1171)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62104)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7342)
Zenetörténet (280)
Pantheon (2583)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4735)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (3773)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1907)
Franz Schmidt (3569)
Opernglas, avagy operai távcső... (20447)
Élő közvetítések (8464)
A MET felvételei (131)
Operett, mint színpadi műfaj (4274)
Momus-játék (5819)
Kimernya? (3516)
Plácido Domingo (927)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Klára
Leírás:
Honlap:
   


Klára (958 hozzászólás)
 
Wagner-felvételek • 2832020-04-01 17:41:14

Mindegyik nagyon jó! Rendes dolog a színházaktól, illerve az operaházaktól, hogy ezt lehetővé teszik!


Opernglas, avagy operai távcső... • 204382020-03-31 09:21:10

Köszönet érte, nagyon jó. Nem kell egyenként keresgélni.


Wagner-felvételek • 2752020-03-28 17:17:36

Privátban"


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 45802020-03-28 15:54:42

Mindkét bejegyzéssel egyet kell értenem! Ami az anyagi gondokat illeti, az nyilván igaz, a szinházak, fesztiválok, stb helyzete nem rózsás. (Egy TV beszélgetésban hallottam pár éve, hogy egy előadás elmaradása és a beléptidíjak visszatérítése a Wiener Staatsoper-re nézve is katasztrófa lenne! Mondta Welser-Möst, akkori GMD és ő nyilván értett valamit a  dologhoz! )  És Carreras - legyünk öszinték - még indog húzónév, amely megtölt egy színházat. Az pedig személyes tapasztalatom, hogy azoknak, akik egy nagy név koncertjére gyakran horrorisztikus áron jegyet vesznek, nagyrészt fogalmuk nincs, mit fognak hallani! De jól hangzik a "társaságban" hogy voltam a X,Y,Z, stb fellépésén. Egyébként ez mindig így volt és most is így van. Carreras, Domingo, Kaufmann, vagy akárki, akinek neve van, a telefonkönyvet is elénekelhetné, lehetőleg jó hangosan,


Balett-, és Táncművészet • 60152020-03-25 09:22:19

Nem tudom pontosan hány éve  bevezették az un. OKJ elnevezésű csodát, melyben először nem a szervezett iskolai keretben megvalósult képzések által adott bizonyítványok és képesítések  (nem gimnázium, nem szakközépiskola vagy szakmunkásképző, mely utóbbiakait  nagy vehemenciával meg is szüntették- ezét is van ma komoly hiány szakképzett munkaerőben akér a közlekedést, akár az építőipar stb. egyes területeit nézzük), hanem egyéni keretekben létrejött különféle tanfolyamok, képzések szerepeltek. Pl. ki tudja milyen alapon létrejött kisvllalkozások, KFT-k, stb tanfolyamai és az ott adott "bizonyítvány". Kezdetben nem is volt túl sok, és bizonyos tekintenben hiánypótló is volt. Később oly mértékben módosult és teret nyert, hogy középiskolai, vagy a pl, közgazdasági technikumi végzettséggel rendelkező munkavállalókat életkortól függetlenül elküldtek egy OKJ-s tanfolyamra (?), nem három forintért, ahol megtanulták a kitudja mit (nem egy ismerősön járta ki ezt az utat), és utána alkalmasak lettek a korábban is kiválóan végzett munkájuk ellátására. Ma már e nélkül a csoda nélkül nincs iskola, nincs végzettség, legalábbis a hivatalso előírások szerint. A baj csak az, hogy a Stancinéni KFT által pár hetes gyorstalpalón megszerezhető bizonyítvány, jogosítvány stb.  egyenértékű avval, amit pár éve több éves szakiskolai képzés, vagy több hónapos összetett képzés és vizsga után lehehett elérni. Akik anno szereztek jogsit pl, azok külön vizsgáztak műszakból, elsősegélyből, KRESZ-ből, majd jött a gyakorlat és végül a vezetési vizsga. Ma?



És amelyik tanintézet, képzési forma, stb nem kapja meg az OKJ-t az nincs, illetve nem egyenrangú. Legalábbis papíron, de mint tudjuk, ma az számít!


Balett-, és Táncművészet • 60082020-03-24 20:16:12
Társművészetek • 16412020-03-19 13:33:09

Valamint nem kevés olyan nem művész,  hanem abszolút civil honfitársunk, akik akár a kereskedelemben, akár a vendéglátóiparban, akár més egyéb, anyagilag megszoruló kis- és középvállalkozásban dolgoznak! Sőt, egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy a munkáltatók - pl. a multik - tolerálják a szülők kényszerű távollétét,  hiszen a gyerekek bölcsődéskortól otthon vannak, és ugye ne a veszélyeztetett korban lévő nagyi vigyázzon rájuk!



Szóval kéretik a sajnálkozást ne az egyébként nagyrabecsült művász-társadalomra korlátozni!


Élő közvetítések • 84542020-03-17 11:14:25

Oliver Py szerintem sem mindig tiszta, de Verdi zenéje szerencsére van annyira erős, hogy egy ilyen rendezés(?) sem teszi tönkre! Egyébként akinek van hozzá programja, az a BSO honlapjáról letötheti.


Élő közvetítések • 84472020-03-16 09:03:15

Valószínűleg "telt ház" az lehetett au interneten,  és nem bírta az infrastruktúra! Mert ma reggel símán elindult és most szól nálam a Csajkovszkij V.  Vagy a Müpa - csapat tett valamit az ügy érdekében! Egyébként a müncheni Il Trovatore tegnap sok mindenért kárpótolt!


Élő közvetítések • 84422020-03-15 14:10:30

Nálam sem inult el még soha, egyetlen alkalommal sem. Egyszer egy Müpa Live Webcast alkalmával beírtam, hogy "kösz az előzetes e-mail értesítést, de nem indul" erre megadtak egy yt címet, ahol az élő adás időtartama alatt fogható volt a műsor, aztán snitt. Ja, és kioktattak, hogy nem jól vagyok beállítva! (miközben a müncheni, vagy a bécsi közvetítést probléma mentesen tudom nézn!)


Társművészetek • 16282020-03-12 19:43:40

Bocs, ez nem számszaki kérdés! Ha bántanak - bántottak - kitérek előle, kikérem magamnak, elmegyek, stb. Van rá több féle megoldás. Ha eltűrtem többször, sőt évekig, akkor most miért is panaszkodok? És hol volt ez a hrtelen Eszenyi ellen szavazó hadsereg? Nem értek egyet, pléne nem pártolom az erőszakos vezető fellépést, akár színház, akár a sarki közért, de miért is hallgattak eddig és miért pakoltak ki éppen most?  Mi van a háttérben?


Társművészetek • 16222020-03-12 12:35:17

Ugyanaz a véleményem, mint a  #me too üggyel kapcsolatban! Érdekes lelkivilága/ lelkiviláguk lehet annak/azoknak, akik évekkel később, visszamenőleg döbbennek rá, hogy őket micsoda atrocitások érték annak idején!



 


Erkel Színház • 105642020-03-05 08:33:07

OFF: Na, aki ettől a bejelentéstől jobban érzi magát, ahhoz lenne pár keresetlen szavam!


Társművészetek • 16132020-03-04 12:55:25

Érdekes interjú, Rónai Egon egyik-másik gesztusa, reakciója mögött több olvasható, mint anno a Népszabadság vezércikkének sorai között....



Az egész szituáció szégyenteljes! Nem Bán Toedoróára, és nem az ő pályázatát elbíráló szakmai zsűri - mint hallottuk - egységes szakmai véleményére, hanem bizonyos háttér-munkások (bocs, munkásnők) tevékenységére. Még a végén megérjük, hogy a XIII. kerületet évtizedek óta vezető Tóth József polgármester úr is fekete pontot kap a "kultúrális" főpolgármester.helyettes asszonytól! Lásd Eszenyi Enikő, aki éppen nem ment tüntetni és ki merte jelenteni, hogy a szinház nem a napi politika színtere!


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 27242020-03-02 10:27:23

Gregor nyilván nem volt Levine "esete"!


Jonas Kaufmann • 24782020-02-29 18:11:12

Köszönettel olvasnám, de nem vagyok fent a facebook-on.


Társművészetek • 16082020-02-28 13:19:54

Annál inkább, mert Bán Teodóra nyilván már előrehaladott  tárgyalásban van a nyári szezon tervezett programjai, fellépő művészei tekintetében. Amit egy "reménybeli" utód vagy folytatna - nem  valószínű - vagy saját szája íze szerint keresne újat és a nagyrabecsült és nem mellékesen fizető közönség kapna egy összecsapott valamit. Amely közönségre egyébként mindig mindenki tekintettel van, kivéve az aktuális szinigazgatót, rendezőt, stb. akik agyabeteg koncepcióit eszi-nem-eszi nem kap mást alapon teszik az aktuális néző elé!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73262020-02-23 16:33:41

Igen, a Don Carloshoz elengedhetetlen a szó legnemesebb értelmében vett miszticiizmus, azonkívül hatalmas elkötelezettség a MŰ iránt! És nem tudom, ki mondta, de igaza volt: kell hozzá 6, azaz hat egyformán ragyogó hang és alakítás. Ha ezek közül egy is hiányzik, kár hozzákezdeni.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73042020-02-20 09:17:39

Evvel sajnos egyet kell értsek! Ugye, panaszkodunk, hog haldoklik az opera, mint műfaj, kevés a néző, stb. Éppen ezért kellene jobban figyelni a műsor összeállítására, hány előadásra van igény? Hány házat lehet megtölteni? Hogyan nevelődik ki a következő operalátogató generáció? Ha valaki véletlenül egy félresikerült előadásra esik be - l.Gioconda - az biztos, hogy egy darabig nem vesz mégegyszer jegyet!



A másik felvetés, igenis kellene egy kisebb befogadóképességű előadóterem - mindegy, minek hívjuk - ahol azon a darabok játszhatóak, melyekre kisebb az igény!  A nagy prózai szinházak sem véletlenül tartanak kamaraszínházat, vagy kamaraszínpadot, ahol sikerrel mennek azok a darabok, melyekkel a színházat nem lehet megtölteni. De ez is műsorpolitika, reklám és közönségszervezés kérdése!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 72882020-02-19 19:28:26

Álmodik a nyomor! Befizetnék rá, mert nagyon szeretem ezt az operát - bocsi - és Hernandez is toplistás nálam. Csodálatos előadás lenne, de kik lennének a partnerei? ?


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 72862020-02-19 17:31:15

Plusz nincsenek olyan énekeseink, akik ezeket a műveket méltó módon elő tudnák adni! Vagy a színpadra állításért felelősök - hogy finoman fogalmazzak - nem jó helyen keresik őket. (tisztelet a kivételnek)


Erkel Színház • 105342020-02-18 08:20:37

Miért is? A művész nyilván a koncertre szerződött, nem hangfelvételre! Aminek ugye már külön ára lenne, és megfelelő körülmények között készülne! A yt-n számos kalózfelvétel kering, egyik-másik kifejezetten rossz felvétel, mozog a kamera, mintha a felvétel készítője nem tudná kézben tartani, vagy dugdossa az előtte ülő háta mögött, a hangfelvétel "minőségéről" már ne is beszéljünk. Aki egy ilyen felvételt hall, igen negatív véleményt formálhat az adott előadásról. Mindegy, hogy énekesről vagy valamilyen hangszer megszólaltatójáról beszélünk, a művésznek joga van azt a minőségű felvételt elvárni, amilyen minőségben ő előadja a művet. Ehhez pedig megfelelő eszközök kellenek.



A Müpa előadásain rendszeresen bemomdják, hogy tilos bármiféle felvétel készítése! Persze, itt is akad stikában készített felvétel, mert ugye emberek vagyunk! De vannak koncerttermek, ahol - állítólag - elveszik az eszközt. Valakitől hallottam, hogy tőle a Müpában elvették a minikamerát. (nem voltam jelen, ha nem igaz, akkor bocs!)



 



 



 



 



 



 


A nap képe • 21862020-02-18 08:07:01

Sajnos, ez így igaz!


Opernglas, avagy operai távcső... • 204102020-02-18 08:03:35

És hosszan lehetne sorolni azon énekesek neveit, akik esetében  - bár az anyanyelvükön énekelnek, olykor éppen magyarul - ha megfeszülök sem értem amit énekelnek! Pedig a szöveg ismerete még segítene is ebben.


Opernglas, avagy operai távcső... • 204072020-02-17 18:35:14

Mint írtam, én is már csak hallgatom. A rendezés nálam a felejthető kategóriába tartozik.


Opernglas, avagy operai távcső... • 204032020-02-16 12:59:30

Zeneileg nagyszerű, csodálatos - és a mű iránt mélyen elkötelezett - énekesekkel. Nyilván nem kevés időt és energiát fektettek a szinte tökéletes magyar éneklés és kiejtés elsajátításába. Először csak hallottam, azután tudtam az internetem megnézni. Azóta többször megnéztem, illetve már "csak" meghallgattam. A rendezést nem minősítem. Egyetlen szavam van:borzasztó. De sajnos manapság inkább divat az eredeti művek újrarendezése, magyarul meghamisítása, mint a szerző elképzeléséhez való ragaszkodás!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 45342020-02-13 09:26:35

Szintén köszönet! Tud valaki valami bővebbet erről a fiatal énekesről, mert az interneten nem sokat találtam, azon kívül, hogy a ROH-ban énekel, és nem is akármiket!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 72672020-02-13 08:52:05

Mivel a szemközti ház tetejéről potyogott a napelem, és a szomszédnénit úgy fellökte a szél, hogy ketten szedték fel, gyalogláb illetve tömegközlekedéssel nem mertem elindulni! Én is lesem az M5 műsorát, érdemes! Köszönöm a tippet, tudom, hogy a Müpa livestream-eket szolott adni, több jó előadást láttam már ilyen módon. Ha jól emlékszem, a hűségprogram keretében még előzetes értesítést is küldenek.



 


Társművészetek • 15912020-02-12 19:17:44

Bocsi, hol vetítik?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 45262020-02-12 19:06:25

Gruberova mindig élmény, a javasolt felvétel is az! Egyelőre csak belehallgattam, de végig fogom nézni - hallgatni az egészet, megéri. Köszönöm a tippet!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 72532020-02-12 09:52:41

Mindig vannak és lesznek kritikusok, akik "óriási énekesekről és ideális megszólaltatásról" álmodoznak. Maradjunk a realitások talaján, azokat az énekeseket lehet felléptetni, akik vannak! Ezért nem kedvelem a régi nagyok visszasírását, és ezért nem díjazom a lehetett volna jobb felhangot sem.



Nekem az előadás tetszett, számomra jelenleg ez a mértékadó. Az elsőt a Bartókon hallottam, a tegnap estire a jeggyel a tarsolyomban a nálunk dúló szélvihar miett egészen egyszerűen nem mertem elmenni!  Talán ez másokat is visszatartott,  ezért voltak üres helyek, legyünk jóhiszeműek!



Off: Mellesleg, de lehet hogy nem mellesleg, a varázslatos Kákszakállút a Staatsoper egyenesben közvetítette és egy hónapig az operaház honlapján visszanézhető! Talán érdemes lenne elgondolkodni ezen lehetőség megteremtésén, mert aki bármely ok miatt nem megy el egy operaelőadásra, de esetleg a TV-n megnézi, még kedvet is kaphat rá! Főleg az ifjabb generáció tagjai, akik a TV által a szájukba adott műsorokon nőnek fel, és nem biztos, hogy maguktól eszükbe jut egy operába elmenni, csak ha valaki vagy valami ebbe az irányba tereli az érdeklődésüket. (van pár ifjabb rokonom, akit az első opera - előadásra szinte kötéllel kellett elvonszolni - gyere, mert kárbavész a jegy, és úgysincs más dolgod, legalább kicsit kimozdulsz, stb szöveggel - és mára lelkes operalátogató lett! )


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 72492020-02-11 18:56:24

Jól tudod! Az egyes nyelveket beszélő népesség megoszlási arányát tekintve német, francia, olasz és rétoromán a sorrend. És ha azt vesszük alapul, hogy rétorománul a lakosság  alig 1 %-át kitevő kisebbség beszél, akkor kezdhet fogalmunk lenni a demokrácia lényegéről!


Erkel Színház • 105152020-02-10 14:44:09

'Man hatte das Gefühl, dass eine Gruppe von Leuten vor der Aufführung beschlossen hat: "Lasst uns  in die Oper  gehen und und Randale machen."  Sie hassten die Inszenierung und wir Sänger haben dafür die Prügel gekriegt.' (Copyright: Kaufmann)


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44912020-02-10 09:37:32

Bezzeg ha valamelyik kereskedelmi TV adó az aktuális zenei tárgyú vetélkedőt, műsort, stb (amit írásban nem minősítek) vinné ki, megfelelő reklám mellett, egy stadiont megtöltenének vele! Sajnos, ez a helyzet.


Erkel Színház • 105132020-02-09 19:36:30

Kedves E.D. kissé kötekszik, mint majdnem mindig! Igen, a két Kaufmann könyvet valóban a művész menedzsere jegyzi, de először Kaufmann beszél önmagáról, aztán kortársak, partnerek beszélnek róla, majd párbeszéd formában, egyes szám első személyben a menedzser kérdéseire válaszol. Egy hibát korrigálnom kell - én sem vagyok tévedhetetlen!  Szíves kérdésére elővettem a könyvet és megkerestem az említett eseményt.  A malőr nem a Cosi egy előadásán, hanem a Szöktetés a szerájból 2003. évi salzburgi bemutatóján történt. (Ezért elnézését kérem.) A közönségnek nem tetszett az új rendezés, úgy tűnt, mintha  egy csoport kifejezetten randalírozás céljából ment volna el az előadásra, az áriák közben is tartott a bekiabálás, ez váltotta ki az énekesből az alábbi mondatot:"Es steht jedem frei, nach Hause zu gehen!"



Több interjúban is rákérdeztek akkoriban és azóta is, minden alkalommal elmondta, a saját hangjukat nem hallották, a partnernők egyike zokogásban tört ki,  stb. Végül nála szakadt a madzag. Egyébként az előadás után a rendezőt visszahívták és némi módosítást kellett végeznie a rendezésen, de ez már a korabeli kritikákból derült ki, nem a könyvből. Szóval úgy tűnik, a közönség mindenhol egyforma!


Erkel Színház • 105102020-02-09 10:09:01

Ez jogos, és érdekes, de egyúttal igencsak kényes kérdés. Valóban, nálunk nem szokás az előadás közben nemtetszésünknek kifejezést adni, és az előadás végén is többnyire "csak" a gyér taps jelzi a nemtetszést. De sok - köztük európai - opreraházban az előadás közbeni bekiabálások sem ritkák, és az előadás végén hangos "Bu" kiabálással, vagy pfujolással köszöntik a szinpadon megjelenő énekest, rendezőt, jelmez- vagy díszlettervezőt, stb. amit a kritikusok írásaikban természetesen lelkesen megemlítenek. Az is tény hogy a nézők ízlése nem azonos, és ami az egyiknek nem tetszik, azt a másik élvezheti, tehát a vélemény nyilvánítás nem zavarhatja a közönség többi tagját.



Hogy a színpadon beszélő vagy éneklő művész ezt hogyan tolerálja, az  egyéni tűrőképesség és  vérmérséklet  kérdése. Néhány évtizede nagy port vert fel hogy egy iskolásokkal megtüzdelt nézőtéren az általuk előadott "privát  műsor" kapcsán boldogult Sinkovits Imre leszólt a színpadról, nem tudom, pontosan mit, de rendreutasító célzattal. Aminek következtében "természetesen" őt itélték el, nem az ifjúságot. Boldogult ifjúkorunkban benünket, középiskolásokat  rendszeresen vittek iskolai szervezésben színházi elődásokra, pl. a Bánk bán-ra, vagy Shakespeare darabokra. Megnézhette volna magát az, aki ilyesmire vetemedik!



Jonas Kaufmann önéletrásában olvasható, hogy egy Cosi fan tutte előadás alkalmával a közönség egy része hasonló módon reagált, a női szerepők egyike könnyeivel küszködve könyörgött, hogy hagyják őket folytatni a művet. Kaufmannál viszont elszakadt a cérna, és kiszólt, hogy akinek nem tetszik, az hazamehet. Utána hónapokig hangos pfujolás köszöntötte, ha színpadra lépett.



Nem hiányolom a paradicsom-dobálós korszakot, valamint az egyes operaházakban régebben elterjedt, és helyenként ma is lappangó klakk-rendszert, amikor az énekek a klakk-főnöknek fizettek a taps reményében, vagy a kifütyülés megelőzése érdekében, de a "lábunkkal szavazunk" rendszer helyett valóban elkelne valami kultúrált vélemény-nyilvánítás, amire az érdekeltek odafigyelnek és esetleg konzekvenciákat is levonnak, pl. a szereplőválogatás alkalmával! Mert ugye a néző is szeretne valamit kapni a pénzéért.


Élő közvetítések • 83782020-02-08 13:52:48

In der Zwischenzeit habe auch ich gefunden. Sie haben aber mein bestes Dank!


Élő közvetítések • 83732020-02-08 11:30:50

Az esti egyenesről sajnos lecsúsztam - de a rádióközvetítést most hallgatom! Csúcs, nagyon jó dikció. És aranyos volt a közvetítés kedzetén Nina Stemme, ahogy a szerep iránti többéves vágyáról és a magyar szöveg elsajátításának problémáiról beszélt. Páran tamulhatnának tőle!


Erkel Színház • 104942020-02-05 09:47:01

Ejnye! Nem fél, hogy ezért megégetik?


Ilosfalvy Róbert • 8792020-02-05 09:44:49

Bocs, megírnád, hogy hol lehet hozzájutni?



 


Erkel Színház • 104932020-02-05 09:36:28

Na, a Trubadur története is megér egy misét, azt is megilleti a "zavaros" jelző, mégis nagyon felkapott. Persze, Verdi az Verdi, akkor is ha kissé gyengécske!



 


Erkel Színház • 104802020-02-04 15:01:18

Egyrészt valószínűleg nem igazán ismerik, nem tartozik a "rongyosra játszott" repertoár darabok közé, másrészt sokan az olvasott kritikák alapján választanak megnéznivalót. Ha egy mű nem kap kimagasló kritikát - vagy nincs benne húzónév -  az nem kelti fel az érdeklődést, függetlenül attól, hogy opera, színdarab, vagy bármi legyen. Ismerősökkel, rokonokkal volt és van is pár vitám ilyen alapon.


Beethovenről - mélyebben • 6972020-02-03 19:08:44

Én beérem az I-től a IX-ig terjedő életművel!


modern eszement rendezesek • 3392020-02-03 19:03:17

A Kronen Zeitung cikkét nem tudtam elolvasni, de a Merker-t és azon át több véleményt igen .(Előrebocsátva, hogy az Ö1 közvetítését hallottam, az előadást nem láttam.) Egyet kell értenem az énekesi teljesítményt érintő kritikákkal!   És én még azt hittem, hogy a közvetítés minősége, vagy a PC-m beállítási hiányosságai miatt hangzik (hallatszik?) szinte mindenki olyan gyatrán. Azonkívül nehezen tudtam az időnként vehemensen kiabáló női hangot beazonosítani. A "megkettőzött Leonore" kísértetiesen emlékeztet a salzburgi Fidelio előadásra, ahol a Leonore és Pizarro gondolatvilágát? belső lényét? táncosok voltak hivatva megtestesíteni - az látványnak rettenetes és kifejezetten zavaró volt. Az olvasott vélemények alapján a mostani megoldás sem lehetett jobb.


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 1272020-02-02 13:50:42

Ilyesmiről volt már szó ebben a topicban és a Momus más fórumain is! Érdeklődve várom, mikor festi át valaki "agyabeteg" erre hivatkozva mondjuk a Sixtusi Kápolna mennyezetét, vagy öltözteti elegáns farmernaciba, tangába, stb.Michelangelo Dávidját, vagy Rubens lenge öltözetű hölgyeit!



Ja, és várom a szokásos   "viktoriánus korból ittmaradt vagyok" kritikákat.


Jonas Kaufmann • 24722020-01-12 17:51:57

Ott általában mikroporttal énekelnek! Egyébként az első részben is hallatszott!


Jonas Kaufmann • 24682020-01-12 11:17:11

Ja, és a NET-en látható fényképek alapján Kaufmann a január 7-i müncheni koncerten is átöltözött, de kétlem, hogy az ottani közönség vagy a kritikusok az egész előadásból éppen ez a tényt tartották volna említésre méltónak!


Jonas Kaufmann • 24672020-01-12 08:45:03

Privátban


Jonas Kaufmann • 24632020-01-11 21:07:08

Ismét - nem először -  meg kell állapítanom, hogy egy  kritika elkövetője és én valószínűleg két különböző programon vettünk részt. A Müpa tele volt, és nagy siker is volt, több ráadással. Kezdeti bágyadtságot nem érzékeltem az első áriánál, inkább visszafogottságot, mert a  „Sei mir gegrüßt, du holdes Venezia" nem a "Fel torreádor",  nem egy bravó-dal, hanem egy halk vallomás egy város iránti szeretetről, amit nem kell világgá kürtölni. Hogy Kaufmann egy dalnál elmulasztotta a belépést, nos, ettől nem állt meg a világ, maximum rájöhettek, akik eddig nem tudták, hogy a művész is ember, nem automata. Ezért járunk hangversenyre, és nem lemezt hallgatunk otthon! Egy egész estét betöltő program pedig teljesítmény. Ennél nagyobb baj ne érje a világot, nem ment le a színpadról és nem hagyta félbe a koncertet, mint az egyszeri tenor a Scala szinpadáról.



A zenekar - bár kétségkívül nem a Bécsi Filharmonikusok - jó volt, nekem néha túl hangos. Az, hogy a Tik-Tak polka alatt tiktakkoltak, szintén nem volt rossz. Tán röfögniük kellett volna?



Igen, Kaufmann a második részre átöltözött, ahogyan Rachel Willis- Sorensen is, akit a cikk szerzője valószínűleg nem hallott, és aki szintén kiválóan énekelt. (egyébként nem ritka, hogy a szünet után a fellépő énekesnö/énekes más öltözékben jelenik meg.) Megjegyzem, mind az első, mind a második részben mindkét szólista mikrofonba énekelt, mert hangosítás volt (én inkább azt kérdeztem volna meg, miért kellett?), és valószínűleg hangfelvétel készült.  És mindketten gesztikuláltak, játszottak a szöveggel, sőt - horribile dictu - alkalmas pillanatban táncra is perdültek!



Nem vagyok zenekritikus, sem fanyalgó, de nekem a koncert tetszett. Volt már rosszabb is, és valószínűleg lesz is.


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 26972020-01-07 22:17:23

Ezt nevezik fordításnak, nem? Csak az nem világos, meddig mű és metttől (mitől?) fordítás!


Opernglas, avagy operai távcső... • 203822020-01-05 14:25:56

Valóban csodaszép hang! Már az Attila Scala-beli előadása során  elbűvölt, ezek a részletek pedig  izelítőt adtak egyéb szerepeiből is. (Az Attila óta vadászom felvételeit a yt-n.) Bizonyíték arra, hogy - bár menedzsere, ügynöke nyilván neki is van - ízléstelen reklám és felhajtás nélkül is lehet karriert csinálni,


Balett-, és Táncművészet • 59522020-01-05 12:04:52

privátban!


Balett-, és Táncművészet • 59502020-01-05 08:22:37

Köszönöm Kedves Lujza, éppen erre céloztam. A "mai fiatalok" - bocsánat - sokat elhisznek, mert jóhiszeműek és mert fogalmuk sincs arról, mi történt 30-40, vagy akár csak 15 éve. Ez vonatkozik az élet minden területére. Az idősebb generáció sokkal többet tud  és kevésbé hiszékeny. Id. Harangozó Gyula nagy művész és remek koreográfus volt, de nem volt más mellette, tehát nincs összehasonlítási alap. Az, hogy miért nem, akkoriban nem merült fel. Ami az ifjabb  Harangozó Gyulát illeti,  a wikipédia szerint 1966-1974 között az Állami Balettintlzetben tanult, tehát annyira elnyomva mégsem lehetett! Ezt követően 2 - kettő - évet töltött Moszkvában, tehát nagyrészt az itthon tanultak alapján diplomázott odakint! Egyébként sajnálatos tény, hogy nem kevés művész él ma külföldön, aki Magyarországon tanult, itt érte el első sikereit, szerezte első tapasztalatait, aztán hirtelen külföldön termett és manapság lelkesen eteti mindenféle rémhírekkel a külföldet az itthoni rémes állapotokról. Amely állapotok egyébként nem tartják vissza az illetőt/illetőket attól, hogy esetenként nem kevés felléptidíjért egy-egy előadást, koncertet tartsanak Magyarországon!


Balett-, és Táncművészet • 59482020-01-04 19:15:28

Örülnék, ha valaki felvilágosítana, hogyan volt lehetséges, hogy  akkoriban a természetesen pártonkívüli, ezért itthon kellően el nem ismert szülők gyermekei  - sitty-sutty külföldi oktatási intézményekben folytathatták tanulmányaikat! Mindegy, hogy Moszkva, vagy Bécs, Balettintézet vagy  konzervatórium, vagy bármi, de mégiscsak külföld. És erre többnyire manapság jönnek rá!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44732020-01-03 11:32:34

Ezt a zenekart Nicolaus Harnoncourt alapította, kifejezetten a barokk zeneművek előadására, 1987-ig  különféle régi vonóshangszereken játszott  is a zenekarban,  vezényelt is, és a zenekar művészeti irányítását 2015-ig  elejéig ő végezte.



Egyébként megjegyzéseddel tökéletesen egyetértek, koncertek újabban mintha nem lennének, egy-két sztár fellépésein kívül jószerével semmi. (kivéve a politikai homokozót). Engem pl. érdekelt volna pár szakavatott vélemény a Bécsi Filharmonikusok Újévi koncertjéről és Andris Nelsons vezényléséről, de a jelek szerint senki nem volt rá kíváncsi.


Fischer Ádám • 5132020-01-02 12:29:53
Ilosfalvy Róbert • 8662020-01-02 10:26:42

Két megjegyzés: Ilosfalvy Róbert méltatásáról Füst Milán által írt sorokhoz további véleményt  fűzni szemtelenség lenne! Az idő igazolta az író szavait!



Ami személyes: annak idején Ilosfalvy Róbertet minden szerepben láttuk, megnéztük, és külföldi tartózkodása alatt lestük azon alkalmakat, mikor itthon fellépett. Változatlanul lelkesedtünk érte hazajövetele után is!  Ami külön említést érdemel, hosszú külföldi tartózkodása alatt soha egyetlen alkalommal nem nyilatkozott negatívan Magyarországról, az itthoni viszonyokról, pedig lehet, hogy evvel bizonyos körök szívébe belopta volna önmagát. De ő kizárólag a művészetével akart hatni és hatott. Bár sok mai külföldön tevékenykedő, élő magyar (?) művészről (?) elmondhatnánk ugyanezt!



A másik halk észrevétel: az idők nem változtak! Akkor is és most is - bocsánat - hasraesünk minden és mindenki előtt, ami/aki külföldi, és nem becsüljük meg a saját kiváló művészeinket, alkotóinkat. Miközben nálunk nem egyszer  másod- sőt harmadvonalú külföldiek lépnek fel, külföldre kell menni vagy a yt lehetőségeit böngészni, hogy neves és méltán híres hazai énekeseinket láthassuk, hallhassuk!


Erkel Színház • 103982019-12-31 10:14:58

Egyetértek! Akinek hangja van, az betölti a teret. Akinek nincs.......Eszembejut a klasszikus vicc, a kis hegedű és nagy terem viszonyáról!


Opernglas, avagy operai távcső... • 203772019-12-30 15:40:46

Nem akármilyen felfedezés! Köszönöm, hogy felhívta rá a figyelmet!


Pantheon • 24812019-12-27 08:24:49

Kedves ED!



Tekintse megkésett karácsonyi ajándéknak!



https://www.youtube.com/watch?v=0Blu3zuHA64


Élő közvetítések • 83052019-12-26 18:16:43

Kedves Héterő! Én azt hittem, hogy a  lengyelül énekelnek észrevétel az operafevételre vonatkozik, ezért voltam bátor megjegyezni, hogy oroszul. Bocs! A film végén lávő szereplőlistát én is olvastam, tehát tudom, hogy kit láttunk és ki énekelt!



Nyilván megvágták az elejét, mert a film hossza korlátozott volt, Isten tudja, miért. Jó pár éve készült az Anyeginből egyszovjet film, meg nem tudnám mondani, kik játszottak és kik énekeltek, az is jelentősen megkurtított változat volt.


Élő közvetítések • 83012019-12-24 14:09:02

Bizonyára lehet, de ezen a felvételen orosz nyelven énekelnek!



 


Társművészetek • 15602019-12-23 11:08:13

Érdekes és nagyon tanulságos interjú, sok-sok igazságtartalommal! Köszönet érte!


Élő közvetítések • 82962019-12-23 11:00:11

Köszönöm!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30432019-12-23 10:38:14

Mi idősebbek emlékszünk még arra a korra, amikor az öltöny- nyakkendő "kispolgári csökevénynek"számított, és kabarészámokban gúnyolták az ünnepélyesebb öltözeteket. Aztán volt pár év, amikor nem nevettek ki az Operaházban, ha egy bemutató előadásra valami ünnepélyesebbet vettünk fel. A mai fiatalság - tisztelet a kivételnek - az "azt veszek fel, ami nekem tetszik" szellemben nőtt fel, már az iskolai egyenruházat is a régmúlt homályába vész, sokuknak fogalmuk sincs a tudni illik, hogy mi illik rejtelmeiről. Sajnos, a hazai idegenvezetők sem állnak a helyzet magaslatán, néha olyan öltözetű látogatókat visznek be múzeumokba, templomokba, hogy az ember haja égnek áll. Ezek után miért nem mennének be a Müpába, vagy bármely másik színházba úgy, ahogy? És meg meri kocláztatni a jegyszedő, hogy nem engedi be?


Pantheon • 24692019-12-23 10:28:35

Számos szerepnben láttam, hallottam! Kiváló énekes volt.


Pantheon • 24682019-12-23 10:28:32

Számos szerepnben láttam, hallottam! Kiváló énekes volt.


Élő közvetítések • 82942019-12-23 08:31:24

Köszönöm, valóban nagyon szép. Bevallom, eddig még e nevét sem ismertem.  Kár, hogy a net-en kevés információ van róla.


Élő közvetítések • 82912019-12-22 16:03:42

Amit sajnos nem látok, mert a DIgi Tv kivette a csatornakínálatból az arte műsorát. Interneten át pedig nem lehet, mert a szokásos szöveget adja fel, jogi okból csak Németország területén fogható.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30242019-12-21 11:42:02

Privát!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30222019-12-21 10:44:07

Sajnos, a mai úgynevezett "rendezői színház"  -  egyébként gyakran rendezői terror - korában az énekeseknek egyre kevesebb beleszólásuk van a rendezés, színpadkép, jelmez ügyeibe! Érdeklődésemnél és lehetőségemnél fogva gyakran olvasom kedvenc énekeseim, karmestereim önéletírásait, illetve a net-en fellelhető interjúkat, riportokat. Nem ritkán említik meg - többnyire utólag, vagy a jelenre vonatkoztatva nagyon óvatosan - hogy milyen hamar kapja meg egy énekes/nő a nehezen kezelhető, raplis, hisztis, stb. megjegyzéseket és az ezt követő viszonylagos ellehetetlenülést. Callas annak idején kegyvesztett lett Rudolf Bingnél, mert nem vállalt két előadás között kevés szünettel általa hanggyilkosnak ítélt fellépést, és nem ő az egytlen, aki erre a sorsra jutott. Tito Gobbi egy Tosca előadás kapcsán keveredett élénk vitába szintén a MET nagyhatalmú urával egy rendezési koncepció miatt.



Haandel vol szíves belinkelni egy éppen Netrebkoval megjelent interjút (2998), ahol az énekesnő arról beszél, milyen kellemetlen, mikor a rendező olyan mozdulatokat kívánna meg éneklés közben, melyek énektechnikailag kivitelezhetetlenek. Marton Éva művésznő talán nem veszi zokon, ha rá hivatkozom. A Mennyei hang c. könyvben felsorol pár Turandot fellépést, ahol a leglehetetlenebb körülmények között - lépcsőn, létrán, stb. - kellett megjelennie, és énekelnie is, adott esteben mázsányi súlyú jelmezben. Ennek alapján elképzelhetőnek tartom, hogy sem Netrebkonak,sem a többi szereplőnek nem akaródzott vagy nem volt ildomos kifogást emelni a jelmezek ellen.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 44682019-12-20 08:54:54

Privátban


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30152019-12-19 18:17:14

Csak nem az elolvasott kritikák betegítették meg szegényt? Vagy előre tudta, hogy le fogja mondani a MET miatt?


Társművészetek • 15532019-12-19 10:48:38

És 2018. augusztus 28.-án Férjemmel és 8 éves unokámmal hárman a Fővárosi Állatkertben 6,600.- Ft. azaz hatezerhatszáz Ft beléptidíjat fizettünk.  Egy hatalmas kifutó már volt, trópusi állatokkal, kikészített etetőanyaggal kézből etethető zsiráffal, amihez ugye a gyereket meglehetősen fel kellett emelni,  valamint hatalmas süllyesztett medence, ahol pár szerencsétlen fóka úszkált. Mit ne mondjak, a gyermeknek nem tetszett, Miért kell ide bezárni szegényeket? volt az egyetlen kérdése. Amint hallottam, a Tropicariumban is evvel szekálta a másik nagypapát. Persze, anyagilag lehet, hogy kifizetődő lesz, de nem hiszem, hogy az átlag magyar nagyszülő unokáival rendszeresen látogatni fogja! Nekem gyermekkorom feledhetetlen élményei közé tartozik a rendszeres állatkerti látogatás Nagyszüleimmel, nyaranta több alkalommal,  mert ugye egyszerre nem lehet mindent megnézni és főleg megemészteni. De ez már ugye a múlt, én pedig kissé le vagyok maradva!


Opernglas, avagy operai távcső... • 203672019-12-18 08:37:21

Ez nyilvánvaló. Miközben a jelenlegi városvezetés és a mögöttük felsorakozott mainstream harsogva követeli, hogy "a politika ne beszéljen bele a színházba" pontosan ezt teszik. És nem csak azért, mert Karigeri még be sem volt iktatva főpolginak, mikor kijelentette, hogy Dörner György nem fog pályázatot nyerni, hanem egész eddigi tevékenységük ezt igazolja. Eszenyi Enikő nem ment el tüntetni, és a tv-ben ki merte mondani, hogy a politikamentes szinházban hisz. Ez több, mint elég a selyemzsinórhoz!



Egyébként az egyszeri miniszterelnök szavai jutnak eszembe, ugymint "hazudtunk reggel, este meg délben" - ha pontos voltam. Egyetlen választási ígéretet nem tartottak be, és nem is fognak. Viszont repülnek a fővárosi cégek vezetői, és repült a nyóckerben a kétgyerekes anyuka, aki nem tudott túlórát vállalni. Elmarasztalták és kirúgták - idézet a jelenlegi vezetés nyilatkozataiból - Közterületfenntartó vezetőjét az első havas nap közlekedési problémái miatt, a hóeltakarítás hiányosságai miatt, holott ennek egyik oka éppen az volt, hogy a főváros tulajdonában álló vállalatoknál megtiltottk a túlóráztatást, ilyenkor pedig az elkerülhetetlen lenne!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 72382019-12-18 08:24:46

Igy igaz. Az én tv-m kb két éves, és rendszeresen hallgatok rajta zenét - akár a magyar csatornákat, akár a mezzo tv közvetítéseit, mert az még éppen fogható,- de sajnos gyakran tapasztalom a hazai adók közvetítésének hiányosságait. Mert ha számítógépen fogom be a mezzo adását, érezhető a különbség. Annak ellenére is, hogy  én a saját gépemen semmi renkívüli beállítást nem követtem el, csak símán bekapcsolom és szól.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30102019-12-17 16:59:20

Ha valakit még érdekel!



https://www.youtube.com/watch?v=5Z051WVabGM


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30092019-12-17 16:42:33

Netrebkonak be kellene tartania azt, amit az interjúban mondott: ha a próbák során kiderül, hogy hiba volt a szerepet elvállalni, az előadást meg kell tartani, majd a szerepet törölni a repertoárból! Ha az Echo Klassic 2016 gálán általa előadott "In quesa reggia" áriát kritikus szemmel-füllel meghallgatná, rájönne, hogy ezt talán inkább nem kellene! Az a baj, hogy a kritika, önkritika hiánya és a szerep-éhség okán nem válogat, neki mindent el kell énekelnie, amiben mésok felléptek, sikert arattak. Számomra Toscaként sem volt meggyőző, szépen énekelt, de nem volt Tosca. Valamikor kedveltem őt, és szívesen néztem-hallgattam a felvételeit, de ez már a múlt.



Eyvazovról inkább semmit. Kétségtelenől van hangja és az első nemzetközi szereplés óta sokat fejlődött. De belegindolt már valaki, hol tartana, ha nem az "isteni Anna" férje lenne, hanem csak egyszerűen Mr Eyvazov?


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30042019-12-16 18:35:54

Errare humanum est! (Seneca)  Mondták a régiek. 2018. október első napjaiban - bocs, nem tudom dátum szerint hányadika volt -  a Nyugat lánya bemutatóján Eyvazov énekelt, Kaufmann csak 17.-től vette át.



A Tosca egy szilveszteri program része lett volna, azt mondta le és valóban Grigolo énekelt helyette. Szegény, akkor még nem érte őt a metoo vád, és szabad volt fellépnie.


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30022019-12-16 12:21:56

Pár éve olvastam Elina Garanca: Wirklich wichtig sind die Schuhe c. önéletirását, melyben szintén a hathetes próbaidőszak ellen ágált.  Valahogy úgy fogalmazott, hogy van a világon kp. 50 "topénekes", akik szerepeiket sokszor sok helyen énekelték, éneklik és egész egyszerűen nem fér bele az idejükbe ez a hat hét (pláne, hogy ezt sok helyen nem is fizetik meg.) Véleménye szerint, ha egy rendezőnek hetek kellenek ahhoz, hogy az érintett közremúködőkkel, énekesekkel megértesse és elfogadtassa koncepcióját, hogyan várhatja el, hogy a közönség a néhány órás előadás alatt, vagy egy felvonás, egy jelenet sokkal rövidebb ideje alatt megértse a szituációt? Több évtizedes operalátogatói múltam és a modern idők tapasztalatai alapján bátran ki merem jelenteni, igaza van, ahogyan Annának is! Különösen a színházi vagy a filmvilágból érkezett rendezők esetén, akiknek nem sok fogalmuk van arról, hogy egy zenekari vagy énekesi produkció milyen követelményekkel jár, és mit jelent adott esetben a  "fordulj oldalra vagy menj arrébb 20 centivel" elvárás egy ária kellős közepén. Ezt egy interjúban Anja Harteros is felpanaszolta. Kaufmanntól nem hallottam, olvastam hasolnó megnyilatkozást, de a Nyugat lánya MET-beli premierjét emlékezetem szerint szintén a hathetes próbaidőszak miatt nem vállalta.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620332019-12-16 11:56:30

Nem sértődtem meg, éppen mert ez egy fórum Egyébként Édes Anyanyelvünk eléggé árnyalt és rokonértelmű szavakban elég gazdag ahhoz, hogy szinte mindent többféleképpen lehessen kifjezeni! Külföldi ismerőseim, akik magyarról saját anyanyelvükre fordítanak, panaszkodnak is eleget emiatt, mert az ilyen jellegű árnyalatokat nem olyan könnyű átültetni. (Persze, ez ellenirányban is igaz.)


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 30012019-12-16 11:39:45

"Szemfüles Klára" mint koránkelő és - sokak szerint - ráérő nyugdíjas figyelemmel tudja kísérni a friss termést, így néha rátalál érdekes dolgokra. Azt is megtanultam, hogy rapid le kell tölteni, max. másnap törölhető, ha nem érdekes. Sajnos, az egyes művészek és színházak menedzsmentje is leskelődik és szintén rapid intézkedik a megszüntetés érdekében.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620292019-12-15 10:10:00

Kedves Iva!  Bár Grétsy Tanár Úrtól sok okos dolgot tanultam anno az egyetemen, az említett szófordulatra nem emlékszem. Egyébként eddig úgy véltem, hogy a Fórum a szabadon megfogalmazott vélemények kinyilvánításának helye, fóruma, és nem gondoltam arra, hogy az enyémtől eltérő vélemények megfogalmazóival szemben "védekeznem" kellene!



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620282019-12-15 09:56:33

Privát


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620242019-12-14 20:10:22

Az akkori Sugár út nyomvonalának kialakítása tervezése folyamatban volt, és az értékesítendő telkek iránti érdeklődés  növekedését is várták az Operaház építése kapcsán. Messze nem volt Andrássy út és messze nem voltak elkészült épületek!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 620162019-12-14 09:58:39

Egyetértek! Ki emlékszik ma már arra, milyen volt a Sugár út, mikor az Operaház épült? Városszéle sártenger, stb. A zsenik egyik tulajdonsága, hogy a jövőbe látnak, a jövőnek építenek! És a Müpa környéke is lesz szebb, városiasabb, tehát a jelenlegi ilyen jellegű problémák megszűnnek.



Az Operaház épületével kapcsolatos véleményekkel sajnos egyet kell értenem - egy építész akkor valósítsa meg álmait, ha saját tervezésű újat épít! Restauráció, felújítás, stb. tekintetében zsinórmértéknek az eredeti alkotó művének kell/kellene lennie! Ez egyébként vonatkozik a színházi, operaházi rendezők gyakran hagymázos koncepcióira is, valamint a politikusok szinházigazgató-cserélő szenvedélyére! Az Operaház, a szinházak valamennyiünkéi, és a produkciók tekintetében a Közönségnek van döntő szava!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29952019-12-14 09:47:34

Engem a saját víruspajzsom ledobott, mert veszélyesnek találta tehát nem tudtam belekukkantani, pedig szivesen megnéztem volna újra. (az általam eredetileg megadott elérhetőségen  már nincs fent.) Csak azért írtam, hogy legyetek óvatosak!



 



 


Társművészetek • 15292019-12-09 12:24:25

Privát


Társművészetek • 15242019-12-09 11:41:32

Hogy a csontot még egy kissé rágni lehessen, most az Újszínház egyik színésze által állítólag 2016-ban elkövetett zaklatási ügy is előkerült. Van még valaki, aki most döbben rá, hogy x éve XYZ őt zaklatta?  Számomra egyre inkább undorító az egész! Arról nem is beszélve, hogy a hitelesség is erősen megkérdőjelezhető.



Annak idején - még az "átkosban" - viszonylag fiatalon kerültem úgymond vezető beosztásba, a mai terminológia szerint kb. csoportvezetői szinten. Persze, kikezdtek páran, akiknek az önbizalma megvolt, de a végzettsége nem. Egy idősebb kolléga az alábbi módon vígasztalt: "Tudja kollegina, ha egy férfi vezetőt akarna  kikezdeni, rásütik, hogy k.....s. Ha egy női vezetőről van szó, az a vád, hogy nem megfelelő módon bánik a munkatársnőkkel."  Szerencsére a me too ügy akkor még nem volt feltalálva!


Társművészetek • 15222019-12-09 11:13:54

Kivébe, ha addig írnak ki újat és ismét újat, míg egy "megfelelő" pályázó nem jelentkezik. Mivel Karácsony Gergely már a kampány alatt (!) kijelentette, hogy Dörner György biztosan nem nyer pályázatot és nem kap ismételt kinevezést, túl sok optimizmusra nincs ok!


Franz Schmidt • 34742019-12-09 10:08:43

Még égtek  a lángok, mikor egy Macron nevű "fehérjehalmaz" bejelentette, hogy modern változatban fogják újjáépíteni. Csak minaret ne legyen mellette!


Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29792019-12-09 08:24:15







https://www.youtube.com/watch?v=TzkMAzvXnTg        



Szentély az isteni Anna Nyetrebko-nak • 29682019-12-08 19:34:40

Igen, Netrebko remekül énekelt, de nem volt Tosca! Egyébként csak az első felvonást láttam, az éppen elég volt! A rendezés, az a vörös lebernyeg, a gesztusai - szóval, elég. Ami Melit illeti, egyre inkább "felnő" bizonyos szerepekhez, de igazi hőstenor sose lesz. Igazán szépet a 3. felvonásban énekelt, de azt már csak hallottam, nem láttam.


Help me! • 11032019-12-04 09:36:08

Ezt a két helyet találtam, sok sikert! Sima üzletet, ahova "be lehet menni", sajnos nem tudok.



https://gyogyseged.hu/massipunkt-papucs-p38039.html



http://gyogyaruhaz.hu/Massipunk-gyogy-papucs


modern eszement rendezesek • 3322019-12-03 08:41:15

Emlékezetm szerint a patkányos a Lohengrin volt. Még jó, hogy Wagner több operát írt, tehát van tere a "rendezői fantáziának". Bár, én inkább fantazmagóriának nevezném.


modern eszement rendezesek • 3272019-12-01 11:11:59

Azért a salzburgi transzformátor-házas Lohengrin se volt kutya!


Társművészetek • 14892019-11-27 15:47:35

"Itt van az ősz, itt van újra..... " és hullanak a (fa)levelek! Egy kérdés, ennek a levéldömpingnek a postai kézbesítési díját ugyan  ki fizeti?


Pantheon • 24482019-11-27 15:43:47

Még javában gyermek, majd tini voltam, mikor már érdeklődéssel és tanulási szándékkal olvastam az éppen aktuális újságban, folyóiratban, stb megjelent élvezetes és tanulságos, de soha nem tudálékos  írásait. Nagytudású ember volt, a  jó értelemben vett polihisztorok közül való. RIP


Társművészetek • 14832019-11-25 11:56:42

Egyetlen szóval nem írtam, hogy a szakmai vagy politikai karatergyilkosság "emberszabású"!  Ismerős a régi magyar közmondás, ami valahogy úgy szól, hogy " A lányomnak mondom, hogy a menyem is értse"



 


Társművészetek • 14802019-11-25 09:41:21

Sajnos, evvel egyet kell értenem. Egyébként pedig megijeszt és elborzaszt az a tény, hogy a metoo  újabban  az egyre gyakoribb szakmat és politikai (!) karaktergyilkosságok eszközévé válik. Mire kiderül - esetleg - hogy nem akkor, nem ott, és nem úgy, sőt esetleg egyáltalán nem - addigra a megtámadott illető régen halott, és még szerencse, ha "csak" erkölcsi és politikai értelemben! Lásd Dominique Strauss-Kahn 2011.évi amerikai "szexbotránya", amely sajnos lavinát indított el ebben a meglehetősen dicstelen műfajban. Félreértések elkerülése céljából, megismétlem korábbi véleményemet, az ilyen tettek elkövetőit meg kell büntetni. És nem lehet mentség az, hogy kiváló tehetség. nagy művész, zenész, karmester, énekes,  rendező, stb. De nem olyan alapon, mikor valaki évek múltán döbben rá, hogy őt annak idején zaklatás érte!


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
Nincs mai ajánlat
A mai nap
született:
1895 • Mario Castelnuovo-Tedesco, zeneszerző († 1968)
elhunyt:
1897 • Johannes Brahms, zeneszerző (sz. 1833)
1950 • Kurt Weill, zeneszerző (sz. 1900)
1972 • Ferde Grofé, zeneszerző (sz. 1882)
1986 • Peter Pears, énekes (sz. 1910)
2007 • Pongrácz Zoltán, zeneszerző, karnagy (sz. 1912)