vissza a cimoldalra
2019-01-18
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61445)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4178)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2285)
Társművészetek (1286)
Haladjunk tovább... (218)
Kedvenc felvételek (150)
Kedvenc előadók (2832)
Milyen zenét hallgatsz most? (25007)
Momus társalgó (6349)
Kedvenc művek (143)

Olvasói levelek (11308)
A csapos közbeszól (95)

Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2649)
Rost Andrea (2035)
Élő közvetítések (7671)
Momus-játék (5590)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4419)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3082)
Opera, operett, dalciklus, librettók, szövegkönyvek, versek (593)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1245)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1570)
Franz Schmidt (3261)
Erkel Színház (9628)
Palcsó Sándor (231)
Jonas Kaufmann (2337)
Marilyn Horne (469)
Kimernya? (2920)
Cziffra György (107)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Klára
Leírás:
Honlap:
   


Klára (624 hozzászólás)
 
Erkel Színház • 96092019-01-16 12:03:25

Ez igaz, többek között ezért írtam az ún. válságról, aminek az a megjelenési formája, hogy a közönség adott esetben nem megy el! De élni akkor is a szűkebb - és bővebb közönségből, tudniillik az adófizető állampolgárokból élnek! Mert a költségvetés is csak az adóforintokból jön össze!



És azt is voltam bátor leírni, hogy ez vonatkozik a színházakra, de ugyanígy felsorolhattam volna a könyvkiadást, múzeumokat, stb. Tehát azonos véleményen vagyunk, csak max a kifejezési forma volt más.


Erkel Színház • 96042019-01-16 09:01:27

Maximálisan egyetértek Veled, Kedves Lujza! És egyúttal Cilikének is írom az alábbi sorokat! Mióta a herceg Esterházy és hasonló mecénások nem léteznek, és egy darabig nem is fognak, a hivatásos művészek (és bocsánat kevésbé művészek) a fizető közönségből élnek! Persze, lehet hivatkozni az állami támogatásra, költségvetés, szubvenció, tao, stb - minden az állampolgárok adóforintjaiból ered. Mi pedig - eléggé el nem ítélhető módon - szeretünk is kapni valamit a pénzünkért, lehetőleg normális színpadképpel, jelmezekkel és ÉNEKESEKKEL kistafírozott előadásokat. Ha  pedig nem tetszik valami, ezt szóvá is tehetjük, elmondhatjuk véleményünket.  Anno az énekeseket a közönség emelte piedesztálra, ma önmagukat emelik oda egyesek, Több alázat kellene elsősorban a szerzők és a darabok iránt, azután pedig a közönség iránt.



Egyébként évek óta az opera, mint műfaj válságáról panaszkodik mindenki! Nem az opera van válságban, hanem az a "rendezői szinháznak" elnevezett rémség taszítja bele, ahol a rendezőnek nevezett egyének saját elképzeléseiket, fantazmagóriáikat rendezik bele az operába, ahelyett, hogy a benne megfogalmazott mondanivalót hoznák ki belőe! (tisztelet a kivételeknek)



Ez egyébként a szinházi előadások nagy részére is igaz, de ez ugye egy zenei fórum.


Jonas Kaufmann • 23362019-01-14 16:42:17

Érdekes cikk, köszönet érte!


Pantheon • 22912019-01-12 15:40:11

A Don Carlos Fülöp királyaként láttam, hallottam annak idején, számomra ebben a szerepben Ő volt a favorit. (Székely Mihályt egészen fiatalon egyszer láttam-hallottam, akkor a szerep még nem fogott meg annyira.) Theo Adam valóban fogalom volt a maga idején! Szép hosszú élete volt.


Erkel Színház • 95632019-01-11 15:59:38

Igen, kedves Dantes, "kimagasló szereposztással, karmesterrel, rendezővel..." Ez így igaz. Nos, ez egy ilyen előadás volt?



 


Erkel Színház • 95582019-01-11 12:02:52

Sajnos - vagy ki tudja, lehet, hogy Istennek hála  - vannak operák, melyekben egy szereplő, egy HANG dominál! Képzeljünk el, vagy inkább ne, egy Toscát, egy Carment, vagy egy Don Carlost megfelelő kvalitású megtestesítő nélkül! Ezeket a darabokat jobb lenne nem műsorra tűzni, nem pedig a gyenge előadásokkal a nézőket kiábrándítani! És akkor mindjárt nem kellene az opera, mint műfaj válságáról panaszkodni.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614332019-01-11 11:55:39

Ez igaz, sokszot sokminden kellene, de van is?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614312019-01-11 08:06:38

HONLAPKEZELŐ??!!:):)  Na ne!



 



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 614282019-01-10 13:33:04

Megtárgyaltuk már, hogy ők sokszor csodára képesek! Azonkívül követk a nagy elődök példáját, ez felettébb dícséretes! L. 61424 bejegyzést


Jonas Kaufmann • 23342019-01-10 08:22:25

A Bartók Rádiónak bizonyos műsorokra  általában 1 órás műsorblokkja van, és ebbe sűrítik bele ami belefér, szemrebbenés nélkül megvágva akár egy művésszel folytatott interjút, melyben zenei bejátszások vannak - pl. egy ária felének (!) közvetítésével, vagy a szöveges rész megvágásával, akár egy korábbi felvétel anyagának megrövidítésével. Ami elég szomorú, mert a Bartók Rádiónak (nomen est omen) éppen a zenekultúra terjesztésével kellene foglalkoznia.



A Kaufmann koncert nagyon jó  teljesítmény volt, minden dalt kiválóan adott elő, tehát minőségi válogatásra nem volt szükség. Egyébként Kaufmann korábbi nyilatkozatai alapján elképzelhetetlennek tartom, hogy belement volna egy mások által elvégzett "minőségi" megválogatásba, ez ellenkezne művészi elfogásával és presztizsével. Sajnos, ez a megvágás azokat a hallgatókat fosztotta meg a koncert teljes műsorának elvezetétől, akik bármely ok miatt nem tudtak azon résztvenni.


Házy Erzsébet művészete és pályája • 44112019-01-08 16:46:06

Bocs, ha már ilyen "alaposan" átnézte és kivesézte a Házy-könyvet, nem lehetett volna valami picike pozitívumot is találni benne? Vagy az nem  volt cél? Örülni kellene, hogy Valaki vette a fáradságot, és nem kevés időt, energiát stb. rászánva összeállította ezt a csodálatos könyvet! Az, hogy egyes művészek neve nem pontosan szerepel, vagy egyes időpontokban tévedés van, megbocsátható, és nem korrekt egyből a mű szerzőjének felróni, mert lehet, hogy a forrásokban van a hiba. Nem kívánok részletekbe bonyolódni, de találtam már hibát rangos hazai kiadványokban is, műkritikákban is, amiken esetleg senki nem akadt fent, vagy nem tette szóvá, mert ugye a mi kutyánk  kölyke!



Házy Művésznő generációk számára volt egy bizonyos szerepkör avatott betöltője, csodálatos előadások fűződnek a nevéhez, sokunk szemében máig Ő az igazi Manon, az igazi Minnie, stb. Ezen sem a könyv hibái, sem az Ön felfedezései nem változtatnak.


Jonas Kaufmann • 23272019-01-06 09:07:49

Tisztelt Jóska!



Ezt maga is tudom, és éltem is a lehetőséggel, ettől függetlenül, a véleményem nem változott. Én ott voltam a koncerten, és látom-hallgatom a felvételeket a  yt-n, de nem feledkezem meg azokról, akiknek - horribile dictu! - nincs internetük: Mert bármennyire hihetetlen, vannak még ebben az országban jó néhányan. És a közszolgálati rádiónak, televíziónak valami kultúra-közvetítő szerepe is van, illetve kellene, hogy legyen!


Jonas Kaufmann • 23252019-01-06 08:20:14

Valóban csodálatos koncert volt, nem utolsósorban az "élőben megtapasztalni egy legendát"  élménye miatt,  a rádióközvetítés felfrisstette az élményt, és megadta a lehetőséget azoknak, akik a koncerten nem voltak ott.  Kár, hogy valamelyik TV csatorna nem vette fel a MÜPA-ban és nem adta le. Millió olyan műsornak nevezett förmedvény van, amit mellőzni lehetne! És ne mondja senki, hogy nem volt rá pénz - pénz arra van, amire akarjuk, hogy legyen!


Élő közvetítések • 76492019-01-03 09:31:02

A mi megítélésünkben  komoly szerepet játszik az is, hogy kit hol és hányszor látunk, hallunk! Nyilván nem minden nap megyünk Berlinbe, Münchenbe, stb - és nagybn befolyásol a TV-ben látott karmesterek, énekesek  teljesítménye. Thielemann mindenhol ott van, Drezda, München, Bécs, Salzburg, Bayreuth, stb - már a csapból is ő folyik. Valami alapján a Bécsi Filharmonikusok őt választották - ennek a háttere számunkra ismeretlen. Valószínűleg eddig kedvező tapasztalataik voltak, de attól, hogy valaki egy adott területen jó, nem lesz univerzális. A közönség nem volt elragadtatva, és a zenekar egyes tagjai arckifejezése sem a földöntúli boldogságot sugározta. (az M5 Tv adását is megnéztem, akkor már erre is figyeltem, nem csak a zenére). Az igazi mérce, az, amikor a zenekar valakit ismételten meghív - azt hiszem, erre nem kerül sor.



Andris Nelsons teljesen más típus, sokkal imtenzívebb, sokoldalúbb, én is örülök a választásnak! Nyilván egészen más lesz, meglátjuk!


Élő közvetítések • 76452019-01-02 11:13:53

"Hogy a Straussok nem a világa nem nagy ügy". Bocsi, Kedves T. de a bécsi újévi koncert évek, évtizedek óta a Strauss-okról szól! Persze, minden karmester belop egy-egy nem Strausst, de az nagyjából passzol az izlésvilághoz. Még jó, hogy Wagner nem volt műsoron! Thielemann a német repertoárokban verhetetlen, ez tény, de ennyi! Egyébként olaszban nekem se Petrenko, se Thielemann! Nem a hírnév tesz valakit naggyá, hanem a személyes teljesítmény.


Élő közvetítések • 76422019-01-02 09:27:15

Thielemnn egy tipikus "möchtegern" aki szeretne Karajan 2 lenni, de szerintem nagyon messze van tőlle. Az, hogy nagyon fiatalon, kb 19-20  évesen Karajan asszinsztense lehetett Berlnben, mert nem volt kéznél más,,kissé a fejébe szállt, és azóta sem ment ki onnan. Egyébként  német repertoárban valóban jó, de egyéb területen nem kellene mozognia.


Élő közvetítések • 76382019-01-01 18:46:35

Thielemann mindig mindent ilyen faarccal dirigál, egyszer egyetlen egy youtube-os felvételen láttam elmosolyodni, amire több kommentelő megbírálta, hogy a karmester arca ne tükrözzön érzelmeket. (ami egyébként szerintem mahaság). Engem Thielemann "fapofája" - bocs - éppen annyira zavar, mint Antonenko rezzenéstelen merev arca, bármit is énekel.



Ami Bősze Ádámot illeti - ma nem tett ki magáért. Sokat beszélt, összekeverte a műsorszámok sorrendjét, és hamár belement Thielemann karmesteri pályfutásának ismertetésébe, legalább a WIkipédiát elolvashatta volna!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41382018-12-28 15:55:16

Gondolom, Kaufmann-rajongók tömege nézte-hallgatta a müncheni Otellot. Nos, abban Szabó Bálint énekelte Lodovico szerepét. Ez  eléggé "megbecsült" státusz?



 


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12562018-12-25 18:21:31

Első gyermekkori operalátogatói élményem! Mert akkortájt még voltak vasárnaponként matiné-előadások, és minden Karácsonykor adták a Diótörőt! És nem kellett "vattázni" a nézőteret.


Diana Damrau • 4332018-12-17 14:24:15

A halálsikolyok valóban hatásosak voltak, de ez szerintem is kevés. Flórez nem Alfredo, ez tény. A yt-n van néhány felvétel, bele lehet "kóstolni".


Jonas Kaufmann • 23162018-12-15 12:39:25

Féligazság, ezért nehéz egyértelműen állást foglalni! Aki szerődött társulati tag, arra kiosztják a szerepet, és punktum. Arra hivatottak tudnának erről mesélni!



Aki meg nem társulati tag, "csak" felkérik a szerepre, az egyet kockáztat: ráhúzzák a címkét,hogy nehezen kezelhető, nem tud haladni a korral, stb - ez manapság kb. olyan, mintha valakit rasszistának  minősítenek, és legközelebb nem szerződtetik. És tényleg azért kapjék a pénzüket, hogy énekeljenek. Ez többszereplős játék, ami az intendánssal, igazgatóval kezdődik, és sokan vannak még benne, persze, az énekes is. És a hülye kritikusok, akik arra vevők, hogy romboljunk le mindent, ami régi és jöjjön az új!



Pesze, a zeneszerzők többsége már régen nem él - próbálna meg valaki egy olyan művet átírni, melynek a szerzője vagy az örökösök még élnek!



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613962018-12-11 12:41:48

Mond valakinek valamit az a szó,hogy "körkörös támadás" - már megint itt tartunk? Ennél azért a Ókovács  többet érdemelne! Persze, ha nem áll szóba vele, akkor meg az a baj!


Jonas Kaufmann • 22822018-12-07 13:33:19

Egyetértek, nálam is elég nehezen esett le a tantusz, pedig volt szerencsém először a november 23.-i rádiós közvetítés, majd pedig a dec. 2.-i a tv közvetítés szünetében meghallgatni a rendező hölgy "koncepcióját". Amit inkább nem kommentálnék..



Elina Garanca írja Wirklich wichtig sind die Schuhe c. önéletírásában az alábbiakat (nem szó szerint):  ha a rendezőnek több hét próbaidőre van szüksége ahhoz, hogy az énekesekkel megértesse és elfogadtassa koncepcióját, hogyan várhatja el, hogy a nézők az előadás 2-3 órás  időtartama alatt azt megértsék  és értékelni tudják?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613752018-12-07 13:18:48

Nem kell zúgolódni, ha nem lennének választások, soha semmit nem adnának át!


Élő közvetítések • 75672018-12-03 10:51:18

Szerencsétlen önmegvalósító, fantáziatlan, stb rendezők mindig voltak, vannak, és lesznek. Ez ellen az énekesek néha tiltakoznak, nem sok sikerrel. Itt a probléma nem csak a szoba!  Az, hogy Otello nem fekete - nem pc, mert nem lehet diszkriminálni, ami szintén egy komplett agyrém - és kortalan a cselekmény, csak az eredeti tartalom és mondanivaló vész el! Kapunk egy frusztrált házaspárt, akik nem tudnak kijönni egymással, és egy intrikust, aki nem tudni milyen okból kisebbségi komplexusban szenved, az sem kizárt, hogy kissé meleg, és sikeresen feltúrja a házibékét!



Ettől függetlenül, a Harteros és Kaufmann nagyon jó votl, Finley is elment, bár inkább lírai bariton. (igaz, Kaufmann sem az az igazi hőstenor,) Mindent összevetve, szép és jó előadás volt, bár. nekem a londoni előadás jobban tetszett, de ez privát vélemény.


Élő közvetítések • 75642018-12-02 22:23:10

Kibírta.



Desdemona helyett nem inkább a rendező hölgyet kellett volna kinyiffantani még a kezdet kezdetén? Mondjuk a  díszlettervezővel (már ha ez díszlet) és a jelmeztervezővel egyetemben?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613522018-11-25 19:20:00

Nincs ló, szamár is jó alapon bárki jöhet?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613382018-11-24 15:52:28

De mennyire hogy volt! Mindkettőben volt,


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613362018-11-24 15:11:50

Bocs, az idei salzburgi transzformátor-házas Lohengrin után mi lenne ebben a meglepő? Ma már az a szokatlan, ha valami stílszerű és a józan ész talaján marad.


Élő közvetítések • 75382018-11-24 09:20:46

Tartok tőle, hogy a klausztrofóbiás szoba- díszlet (természetesen ultramodern rendezés) nem sokat. Néha tényleg jobb csak meghallgatni és nem végignézni a mai előadásokat. (bár nálam a negyedik felvonás sajnos kontakt-hiba miatt elveszett az éterben)


Élő közvetítések • 75322018-11-23 15:51:28

És ismét csak köszönet - lehet, hogy már unalmas ezt hallgatni, de a gyerekszobámban ez is bennevolt!


Balett-, és Táncművészet • 55802018-11-20 12:30:07

Nagyot mondani Müchhausen báró valamint Háry János is tudott! Bizonyos esetkben ennél több kell(ene!).


Jonas Kaufmann • 22782018-11-20 12:28:19

Kedves Haandel! Köszönet az információért - mint mindig! Aki esetleg nem hallotta, és érdekelné, még maghallgatható.


Balett-, és Táncművészet • 55702018-11-12 17:03:50

Elvégre a tánc nemzetközi, és táncolni, valamint nézni kell, nem beszélni! (bocs, ez szarkazmus vollt) És mindezt abban az országban és abban az Operaházban, mely évtizedeken át kiváló koreográfusok és balettművészek működési területe volt, és a Bolsoj valamint Bejart balettkarával volt egyenrangú!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612682018-11-06 14:39:54

Köszönöm! Ez kb. annak az összeoglalása, amit én nem írtam le.



Egy haszna mindenesetre van, - bár Kodály Mester vagy forog a sírjában, vagy a túlvilágról idetekintve mélyen sajnál bennünket - ezekben a napokban nem a MÁO turné volt a főtéma.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612372018-11-03 21:00:35

Szamosi ELza nem csak Puccini kedvelt Cso-cso-szánja volt, de ö énekelte  Minnie szerepét a Nyugat lánya 1912.évi  budapesti bemutatóján. Ha jól tudom, ez az előadás volt az opera első európai bemutatója, melynek betanítását a szerző személyesen irányította.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612262018-11-03 11:47:16

Bocs, ebben az országban generációk nőttek fel a Kodály-módszeren alapuló zeneoktatáson. Heti két énekórával, még a középiskolában is! És túléltük. Persze, a szoci korszak kiirtotta, mert a népdalok, népzenei kincs megismertetése mellett magyarságra, hazafiasságra is nevelt. Helyette jött a csasztuska, meg a "sződd a selymet elvtárs ", stb. Ma meg a valóvilág és egyebek. Ha önnek ez kultúra, akkor nem sok keresnivalója lehet ebben a fórumban.  Az ifjúság zenei nevelése pedig - ki hitte volna - már az általános iskolában kezdődik!



Egyébként hallgasson meg egyszer egy profi agykutató által tartott előadást, pl. Vizy E, Szilveszter, Freund Tamás, vagy mások, akkor lesz valami fogalma arról, hogy a művészeti tárgyak - ének, zene, rajz - milyen szerepet játszanak az agy fejlődésében. Persze, ez megint nem fog tetszeni, de sebaj, Ha valakinek ilyen támakörökről  csak Suppé és a "Könnyű lovasság" jut eszébe,, hát az nem engem minősít!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612252018-11-03 11:38:08

Köszönöm!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612242018-11-03 11:38:01

Köszönöm!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612182018-11-02 14:06:53

Csak egy észrevétel: Japán és az USA zenekultúra és a más népek zenéje iránti érdeklődés tekintetében nem egy napon, egy hónapon belül nem említhető együtt! Jelenleg a Kodály-módszer ismerete, ismertsége,eilsmertsége, stb Japánban messze nagyobb mint nálunk.(az olletékesek szégyenére) Fogékonyak, érdeklődőek más kultúra iránt, kíváló karmestereik vannak -  pl.  Kobajasi Kenicsiro, ,Kent Nagano, és remek énekeseik, énekesnőik. Amerikára úgy alapjáraton nem jellemző, hogy kezét-lábát törné az európai kultúra iránt.



Nem csatlakozom egyik oldali korábbi véleményekhez sem, de sajnálom azokat a művészeket, akik ezeken az előadásokon felléptek. Az önnön és egymás mosolyában, dícsfényében "tündöklő" illetékessekkel pedig ezt az egész cécót vastagon megfizettetném!



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 612082018-10-31 10:20:19

Egyetrétek,nagyon  jó interjú, végre valaki, aki ért ahhoz amiről beszél, és van mersze elmondni a véleményét.


Pantheon • 22732018-10-28 13:12:59

A "dicsőséges" Szovjetunió fennállása során hivatalból orosznak, sőt sokszor szovjetnek számított mindenki, aki számított. Egyáltalán nem volt megkülönböztetés a nemzetiségi hovatartozást illetően, és nem is vették jónéveb, ha valaki ki merte jelenteni, hogy ő nem orosz. Ugyanúgy, ahogy évtizedekig "jugoszláv" művészekről, politikusokról, jugoszláv nyelvről stb. beszéltünk, tanultunk, holott ilyen nemzet, nemzetiség és nyelv egyáltalán nincs!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611942018-10-24 10:16:04

Bocs, politikai tevékenységet az végezhet, akinek politikai nézetei vannak! Azt pedig, hogy mi érték és ennek  megfelelően mi az értéksemleges, manapság igencsak politikai szempontok alapján döntik el egyesek. És amit nevezett múvésszel kapcsolatban összehordanak (copy 61190) az csakugyan undorító. Az, hogy jelenleg nem tagja a MÁO társulatának - amire Ön egyedüli érvként hivatkozik - nem szempont. Az volt, és nem is akármilyen.



Egyébként a fórum azért fórum, hogy különböző emberek különböző véleményüket közzé tegyék. Az, hogy minden csapból a politika folyik, azok bűne, akik már a vajaskenyeret is a pártlogo szemüvegén keresztül nézik.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611912018-10-24 08:31:22

Egyetértek. És ezt nem csak Apáti Bencére vonatkoztatva kellene betartani, hanem mindenkire, aki bármilyen művészeti területen alkot. Nincs ocsmányabb dolog, mint a "politikai nézetek"  miatt támadni valakit, akár mert konkurrencia, akár mert a mainstream így kívánja. Egyébként fel lehet menni a színpadra és el lehet táncolni a művész valamelyik szerepéből egy részletet...


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611892018-10-23 15:04:15

A propaganda újságjába nem írt semmit, mert akkor ez a "műfaj" még nem létezett! Írt viszont szül.napi köszöntőt, dicshimnuszt, meg mindeféle programzenéket. Én a kereszténységet nem említette! Ami az utolsó mondatát illeti, annyra európai érték a kereszténység, hogy az EU Alapokmányába sem sikerült beleszuszakolni. Amit én egyébként botrányosnak tartok!   AMi pedig az értelmiség fogalmába pedig azok is beletartozhatnak, akik nem a kereszténységhez tartozónak vallják magukat. Hogy az európai érték miért lett lassan szitokszó? Tetszett látni azokat a brüsszeli, vagy strassburgi üléseket, ahol fenti értékek állítólagos be nem tartása miatt ekézték minősíthetetlen stílusban nem csak O.V.-t, de egymást is?



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611822018-10-22 23:58:52

Igen, ez valószínűleg igaz. A demokrácia kötelező járulékaként megkapták ők is (mint mi annakidején) a kereskedelmi televíziók gagyi műsorait, és ezáltal ott is bekövetkezett a totális izlésrombolás és a klféle förmedvényekra való rászoktatás. Még nem olyan mértékben, mint nálunk, de ők is azon az úton járnak.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611742018-10-22 14:46:35

Nem Trianon revíziója volt a cél, Maga pitizseni, hanem az elcsatolt területeken élők részére "egy kis hazai" kultúra és lelki támasznyújtása  a mindennapokhoz.Ha erre külön tanóra keretében kell rámutatni, akkor a helyzet rosszabb, mint gondolnánk! Itthon élő honfitársaink közül nem egy megengedheti magának, hogy Bécsbe vagy Berlinbe menjen egy számára sokat jelentő előadás kedvéért. Ebben nincs semmi rossz, tegyék nyugodtan. De akik Erdélyben, vagy a Partiumban élnek, azok közül ezt nem sokan engedhetik meg maguknak, sokaknak még Budapestre átjönni is komoly anyagi terhet jelent.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611682018-10-21 15:23:38

Bocs, ezen az alapon kitörölhetnénk a vilég kultúrkincséből és művészeti hagyatékából valamennyi költőt, írót, festőt, építészt, szobrászt, zeneszerzőt, stb - nem kezdek felsorolásba - az ókortól szinte napjainkig, mert mindenkor mindenki VALAKINEK  a szolgálatában állt, valakinek a támogatását élvezte. Kezdve az ökori Görögországtól, Rómán, az itáliai fejedelmekig, római pápákig, királyokig - még az isteni Bach is a  Brandenburgi Válaszófejedelem szilgálatában állt évekig, évtizedekig, Mozart Salzburfgban, Haydn Eszterházán, stb. A szocialista korszakban rendelésre alkotó művészek mennyivel voltak jobbak?  Vagy azok a színészek, énekesek, hangszeres művészek, filmrendezők, stb. akik kiváló produkciókat mutattak be pl. a Kádár korszakban? Azokat is degradáljuk? Egyáltalán, mi az "Értelmiség feladata"? Ez éppen olyan gumiszabály, mit a manapság unalomig ismételt "Európai értékek" . miközben ahány uniós tagállam, annyiféle!



És most jöhet a nehéztűzérség! Mert nyilván nem úszom meg!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611642018-10-21 10:55:45

Mi ebben a meglepő? Manapság az lenne a meglepi, ha valahova (iskola, óvoda, színház, stb) azt neveznék ki, akit a testület, tagság, stb javasol. De ez régesrégen is így volt, emiatt nem kell cirkuszt csinálni. Csak azelőtt a piroskönyv volt az elsőrendű feltétel!



Ami Apáti Bencét illeti, publicistának nem tudom milyen, munkásságának ezt a részét nem ismerem. Táncolni viszont tud, és - bocsi - a balettről is van némi fogalma!



 



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611442018-10-18 13:01:52

Na, ezek azok a kérdések, amelyekre valószínűleg soha nem fogunk választ kapni.



Ki van a háttérban, ki szervezi, kinek üzlet, és sorolhatnám napesig. Egy biztos, a cehhet a magyar adófizető polgár állja!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611292018-10-16 08:43:15

Na te Jóságos Ég!



Azt azért ellárulhatná végre valaki, hogy ezekben a Domingo-fúzionált előadásokban, programokban  ki kinek tesz szívességet? Nem vitatva többévtizedes énekesi karrierjét, karmesterként nyújtott teljesítménye nem egy esetben erősen vitatható. Kíváncsi lennék, hogyan boldogul a magyaros dallamokkal? Bár egy jó zenekar sok mindenre képes, akkor is, ha a karmester nem áll a helyzet magaslatán.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611082018-10-13 12:06:36

A szakszervezeti megszorításokra vonatkozó állítások igazak, tessék elolvsani Bing "5000 estém a Metropolitanban" c. önéletírását -  a megtartott előadásoknál  kényesen vigyáznak arra, hogy x+1 függöny, illetve meghajlás  esetén se lépjék túl az éjfélt, mert akkor külön kell fizetni! És a szakszervezet abba is beleszól, hogy külföldi  társulat vedégfellépése alkalmával dolgozhat-e külföldi személyzet és milyen feltételekkel. Ez így igaz, de ez mindig is így volt, ezt előre lehetett tudni. Az igazi ok nyilván más, ami nem publikus.



"Az öt előadás lemondása azonban maximum presztízsveszteséget jelent, anyagit nem.



– Az Opera nem veszít ezen, hanem spórol, hiszen így a számolt műszaki költség felét kell kifizetnünk – írta válaszában Oláh"  Ez pedig mese habbal, mert lehet, hogy a mszaki költség felét kell kifizetni, de az 5 előadás bevétele kiesik!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 611032018-10-12 18:03:53

Bocsánat, honnan a fészkes fenéből tudja, hogy ki milyen párthoz tartozik, vagy tartozott? Ez már önmagában is vérlázító. Persze, meghazudtolja - bocsi - megcáfolja önmagát. És mi az a felkonferálás, hogy a kultúrpolitika a kormámyzati szereposztásból és a választási eredményből következik? A C-dúr másként szól attól függően, milyen logo van a pártplakáton? Ezentúl a próbaéneklésen, vagy a zenekari próbajátékon az esedékes pártindulót is el kell énekelni?



Az pedig, hogy hónapokig nincs operaelőadás, valóban pofátlanság. Nem kellene egyszerre egy hátsóval két lovon ülni.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610952018-10-12 14:59:40

Tanulságos! Persze, nagy meglepi lenne, ha ebbe nem kötnének bele a "szokásosak".


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66892018-10-09 13:10:50

Idén januárban közvetítette a TV a 2008-as salzburgi Otello felvételt, Antonenkoval, Marina Poplavskayaval, stb. Akkor Antonenkoról kb. azt írtam, mint most -zéta - Lehet, hogy nagy hang, bár néha csúszkált a hangközökben, de indulatmentes, rezzenéstelen "fapofa".Semmi szenvedély nem látszott az arcán, még érzelmek sem. (kb.ennyit)  Akkor kaptam hideget.meleget! Olyanoktól is, akik most háborognak a teljesítményen. Én nem láttam, csak hallottam az Aida közvetítését, ez az Antonenko még annál is rosszabb volt! A többiekre vonatkozó kritikával is egyetértek, már ami az énekesi teljesítményt illeti, mint említettem, nem láttam. De a jelek szerint nem vesztettem sokat! Csak azt nem értem, hogy a MET hogyan süllyedhet ennyire mélyre.Vagy a sznoboknak mindegy, csak húzónév legyen?



 


Balett-, és Táncművészet • 55572018-10-09 12:59:48

Hát, tudjátok, ha "balett" -ről van szó, akkor én igazi klasszikus balettet képzelek és várok, nem pedig ezt az ultramodern vonaglást! Lehet, hogy ez világszínvonal, csak nem a klasszikus balett világa.



ÉS most lehet köpködni, hogy kövület vagyok, mint már más alkalmakkor is, de akkor is ez a véleményem.


Társművészetek • 12722018-10-04 14:10:04

Akkor miért is kell leváltani? CSAK!



 


Élő közvetítések • 74252018-10-04 08:56:29

A fő kérdés nem ez!



A fő kérdés: ugyan miért Eyvazov az első széria, és miért nem Kaufmann?



Hogy miért Eyvazov a free, mert az ugye ingyen van,  a moziközvetítés már Kaufmannal lesz, és nem hiszem, hogy különösebben bárki is törné magát, hogy Eyvazovért extra fizessen, míg Kaufmannért többnyire igen.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610712018-10-02 08:35:04

Őn sajátmagát cáfolja meg egy bekezdésen  belül! Jó a repertoárcsere, de nem hibátlan, stb. nem ismétlem meg becses sorait. Ha valami nem hibátlan, az nem jó! A társulat felbomlása - kinek is jó és miért? Valamikor rang volt a MÁO társulatához tartozni!  Kiváló énekesek nem jutnak szerephez, kinek jó és miért? Külföldi közepesek jönnek nagy pénzekért helyettük, kinek jó és miért? Pár napja, hete éppen a balettkar tökéletes elkülföldiesedéséről volt szó ebben a fórumban, az sem biztos, hogy jó!



Az Erkel újranyitása az egyetlen pozitívum, az Eiffel Műhelyház első perctől vitatott, csak bizonyos körök nyomására ez nem kapott nagyobb nyilvánosságot. És nem utolsó sorban, ha valakinek történetesen más a véleménye, az nem a sárga irígység megnyilvánulása, hanem egyszerűen más vélemlnyen van!



 


Élő közvetítések • 74182018-09-29 18:08:43

Es gibt wahrscheinlich rechtliche und finanzielle Problemen im Hintergrund!


Élő közvetítések • 74142018-09-29 11:46:32

Köszönöm!


Bartók Rádió • 7462018-09-28 21:30:14

grazie!


Bartók Rádió • 7442018-09-28 17:15:33

Végigcsináltam!



Elég jó kapacitású gépem van, és nem először keresek valamit a NET-en, de nem volt sétagalopp, és nem is 10 perc alatt értem a végére.  Azt hiszem, a szolgáltatónak nem a magasan kvalifikált és szuper géppel rendelkező egyénekre kell(kellene) szabnia a szolgáltatást, hanem az átlagemberre. Nem mindenki rendelkezik ezekkel a feltételekkel, arról nem is beszélve, hogy valamikor volt egy normális Rádióújság, ma csak a legkülönbözőbb színes vacakok vannak, 115 csatorna vázlatos műsorával, és nyúlfarknyi tájákoztatással a rádióműsorokról!


Bartók Rádió • 7392018-09-28 08:42:11

Egyetértek, és gratulálok Héterőnek, hogy ezeket az adatokat előásta és itt közzé tette! De ez éppen az előző pár bejegyzésre utal vissza, mikor Joska 141 és én egyazon rádió músorprogramján  két különböző internetes oldalon két különböző programsort találunk. Ez nem a mi szégyenünk, nekünk csak bajunk van vele - de manapság a hallgatónak (nézőnek - mert sokszor a TV műsor is kész rejtvény) ehhez van lehetősége. Próbáljon meg valaki ezek alapján egy video- vagy magnófelvételt készíteni égy kedvelt, de rég hallott műsorrról, zeneszámról, stb!



A "szolgáltatókat" ez nem zavarja?


Bartók Rádió • 7352018-09-27 15:52:26

Kedves Jóska 141,



Csak ismételni tudom a 731 és 732 alatt megadott két internetes elérhetőséget, ennél bővebbet én sem találtam. Egyébként az eheti Színes RTV újság szerint és az általam megadott két internetes portál szeint 29.-én egész délután "Magyar Zene Napja" van, és operának nyoma sincs.



Hogy a "legprimitívebb műsorközlő felülettől" mit lehet elvárni, és mit lehet kapni - ha a különbséget zongorázni tudnám, Rachmanyinov lennék (hogy stílszerű maradjak.) Az már csak ráadás, hogy a TV újságok lapzártája miatt mit tesznek az újságba egy héttel korábban, és mit adnak le!



 



 


Kedvenc előadók • 28222018-09-27 12:18:40

Ami Carlos ketrecbe dugását, meg az egész Don Carlos rendezést illeti, ami első pillantásra eszembe jutott, azt inkbb nem írom le! Tézier-vel kapcsolatos véleményét osztom, sokak szerint a legjobb Verdi-bariton manapság!


Bartók Rádió • 7322018-09-27 08:09:22

na, ott törte ketté a sort, ahol nem kellett volna!



https://musor.tv/mai/tvmusor/MR3


Bartók Rádió • 7312018-09-27 08:07:23

Egy lehetőség az alábbi: (de itt is csak főcímeket ad)                         https://musor.tv/mai/tvmusor/MR3



vagy: https://port.hu/radio?id%5B%5D=radiochannel-5202&date=2018-09-27



olyat, ahol az egyes műsorblokkon belül részletezi az egyes darabolat, én sem tudok.



A Színes RTV újság hozza a napi műsort, de általában csak déltől, és a koncerten belüli számokat, vagy pl. az operaközvetítések szereplőit csak alkalomszerűen adja meg.



 



 


Élő közvetítések • 74052018-09-24 09:55:21

Ez tényleg illúzióromboló volt! Ettől függetlenül a köszönet révényes, és továbbra is lesem Haandel  tippjeit.



 


Élő közvetítések • 74032018-09-23 17:44:38

Kösz, még éppen elcsíptem!



 


A nap képe • 20942018-09-23 13:48:48

Kónya Sándorról a mai generáció tagjai nagy valószínűséggel sosem hallottak, az idősebbek közül is csak kevesen. Látókörünk, látókörük szélesítése céljából íme a BR Klassic honlapján a Bayreuther Festspiele 2018. évi prgramja alkalmából megjelent ismertető szöveges része. A cím: "Minden idők 5 legjobb Lohengrinje"     Azért ez nem semmi!



Wagner - die Opernredaktion empfiehlt Die fünf besten Lohengrine aller Zeiten



22.07.2018 von Volkmar Fischer



Die Bayreuther Festspiele 2018 starten am 25. Juli mit einem neuen "Lohengrin" - mit Piotr Beczala in der Titelrolle. BR-KLASSIK-Opernexperte Volkmar Fischer stellt fünf Tenöre vor, denen der Lohengrin perfekt auf Leib und Stimme geschneidert zu sein scheint.



Franz Völker



Da Richard Wagner sich einen jugendlich strahlenden Stimmklang für Lohengrin wünschte, war Franz Völker in Bayreuth und woanders ein nahezu idealer Interpret (am eindrucksvollsten dokumentiert 1941 unter Robert Heger an der Staatsoper Berlin). Völker wurde den lyrischen wie den dramatischen Momenten der Partie gleichermaßen gerecht, war zu gefühlvoller Tongebung ohne sentimentale Drücker fähig, zu silbrigem Höhenglanz ohne martialisch dräuendes vokales Muskelspiel.



Sándor Kónya



Sandor Konya (etwa 1958 in der einzigen Bayreuther Lohengrin-Regie Wieland Wagners) war ein Belcantist mit ausgefeilter Legato-Vortragskunst, weitgesponnenen Atembögen. Italienisch geschult, bot der Ungar einen südeuropäisch gefärbten Blick auf den Schwanenritter: Melodische Linie und Text gingen ineinander auf. In der 1965 entstandenen Bostoner Studioproduktion unter Erich Leinsdorf ist sogar der von Wagner gestrichene zweite Teil der Gralserzählung zu hören, die sich der Komponist ursprünglich doppelt so lang dachte.



Jess Thomas



Dass sich eine heroisch auftrumpfende Tenorstimme mit intelligenter Textgestaltung verbinden kann, sieht man am Beispiel des Amerikaners Jess Thomas. Auch wenn sein US-Akzent nicht zu überhören war, begeisterte er in Bayreuth 1962 unter Wolfgang Sawallisch und kurz darauf in der bis heute faszinierendsten Studioaufnahme der Diskografie aus Wien mit Elisabeth Grümmer, Christa Ludwig, Dietrich Fischer-Dieskau, Gottlob Frick und Rudolf Kempe am Dirigentenpult.



Peter Hofmann



Die Einzelheiten des Librettos kamen auch bei dem spartenübergreifend orientierten Tenor Peter Hofmann voll zur Geltung, obwohl die Attraktivität seines Lohengrin primär durch ein maskulines Stimmtimbre begründet war. Sein Gesang war das Resultat eines Kraftakts: nicht ohne Anstrengung, aber mit intensiven Gestaltungsmomenten (etwa 1979 in der Bayreuther Lohengrin-Regie von Götz Friedrich). Dazu kam die optische Ausstrahlung des Sängers, der ein Charakterprofil plus Blondschopf zu bieten hatte und schnell zum Frauenschwarm wurde.



Jonas Kaufmann



Wenn dem Interpreten der Lohengrin-Partie daran liegen muss, dass man ihm sein ritterlich starkes Ego genauso abnimmt wie seine Trauer über das Scheitern des Gralsritters am Ende, darf auch der heutige Publikumsliebling Jonas Kaufmann zu den überragenden Rolleninterpreten gerechnet werden. Der für ihn typische baritonal gefärbte Vortrag, sein Wechsel zwischen metallisch attackierendem "forte" und gaumig weichem "piano" ist gerade der ambivalenten Lohengrin-Gestalt angemessen (etwa 2010 in der letzten Bayreuther Lohengrin-Produktion von Hans Neuenfels). 


Jonas Kaufmann • 22722018-09-15 19:40:54

Sajnos,,a kábelszolgáltatóm kivette a kínálatból! És hadd ne írjam ki, milyen csatornát állított be helyette! A NET-en megtaláltam a 3sat-ot, de sajnos csak Ausztria, Németország és Svájc területén fogható,


Balett-, és Táncművészet • 55462018-09-15 12:59:29

privát


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 40552018-09-13 16:45:41

Csak az a zsebredugott kezű ünnepi szónok az elején, "csak azt tudnám feledni".



A film valóban érdekes és értékes volt, nekem elsősorban a régi MET és a korabeli előadások, művészek kissé kopott, de múzeális értékű fényképei és filmfelvételei tetszettek. És persze az a társadalmi összefogás és összeadakozás, amiből az  első MET a maga idején, majd a jelenlegi MET létrejöhetett! Sir Rudolf Bing mint ember és mint "intézmény"  külön fejezet a MET történetében. Kár, hogy ezt a filmet már nem érhette meg, és róla csak korabeli felvételek kerültek bele. De az, hogy az épület a sok költség-lefaragás mellett végül ilyen lett, nem kis részben az ő érdeme.


Help me! • 10882018-09-08 14:59:45

Nincs valakinek véletlenül egy Faust felvétele magyar nyelvű felrattal?



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610372018-09-07 11:00:24

De ha jól látom, Főig. urat további 5 évre prolongálták! Ezek szerint a pü fegyelem betartása, betartatása és az ÁSZ jelentésének figyelembe vétele csak kisvállalkozóknál, illetve "nem közeli" pártoknál és civil szervezeteknél feltétel!


Jonas Kaufmann • 22682018-09-05 17:15:58

Danke vielmals!


Jonas Kaufmann • 22672018-09-05 17:14:53

Kösz, ezt én is megtaláltam, de ez a "holnaptól..." stb bejegyzéssel nem volt kompatibilis, ezért kértem pontosítást. Tehát honaptól vetítik a németországi mozikban, itthon majd!


Jonas Kaufmann • 22642018-09-05 14:41:38

Bocs, melyik mozikban?


Élő közvetítések • 73812018-09-05 08:52:54

Van az a hang - illetve jelen esetben nincs! És van az a pénz....!



Rost művésznő minden eddigi csodálatos teljesítményét elismerve, soha nem volt egy Tosca-hang és soha nem volt  egy drámai alkat!  A hangbeli és kvalitásbeli képességekkel az énekesnek is és a szerepet kisztónak is tisztában kell(ene) lennie. Ez ma sajnos egyre kevésbé játszik szerepet, és nem csak Rost Andreára vonatkozik!


Balett-, és Táncművészet • 55392018-08-30 09:27:48

Azért ez valahol nagyon nagy szégyen! Évtizedekig dolgoztak, éltek nagy művészek - neveket szándékosan nem sorolok - a magyar balettben, a magyar balettért, sok évig csak a Bolsoj volt előttünk, és esetleg Bejart Párizsban. A világ nagy operaházaiban, balett együtteseinél fogadták tárt karokkal a mi táncosainkat, és most külföldiekkel vattázunk?



Ha nincs utánpótlás, miért nincs? Kevesen jelentkeznek? Mi ennek az oka? Jelentkeznek, de nem felelnek meg? És ennek mi az oka? Megvizsgálta valaki, érdekel valakit egyáltalán?



 


Élő közvetítések • 73682018-08-27 16:02:36

Ez az előadás remek bizonyték arra, hogy koncertszerűen is lehet jó operaelődást produkálni!



A záró hatos nálam is hiánycikk!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610282018-08-27 12:07:27

Hazai nincs?


Operett, mint színpadi műfaj • 36812018-08-26 15:31:43

"Az az igazság, hogy semmilyen hatalomra nem vágyom- mondta az ATV Egyenes beszéd műsorában Kerényi Miklós Gábor az operettszínház igazgatói posztjára beadott pályázatával kapcsolatosan." 



Mi lenne, ha még vágyna is valamilyen hatalomra? Egyébként, akit (akiket) zaklatás miatt eltávolítottak valamely tisztségből, beosztásból, stb, mint őt, azoknak semmilyen vezetői beosztásra nem lenne szabad jelentkezniük! Persze, ehhez minimális szégyenérzettel is rendelkezniük kellene, a kisebb-nagyobb (inkább nagyobb) ego mellett!


Wagner • 26082018-08-20 11:40:40

Csak az a baj, hogy a bevezetőn túl semmit nem lehet olvasni a cikkből, még a beígért rekláfilmet sem!


Élő közvetítések • 73552018-08-19 15:00:28

Nem az elütésre gondoltam, hanem éppen a lényegre!


Élő közvetítések • 73502018-08-18 09:31:36

"operabarátoknak" - így talán helyesebb lenne!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610242018-08-16 12:21:09

Bocs, a vidéki színházak játszottak operetteket is, sőt operákat is, de arra megfelelő hanggal és kvalitásokkal rendelkező szereplőik voltak, akik közül nem egy aztán Budapesten az Operettben,, vagy az Operában folytatta pályafutását, vagy minkét helyen felllépett.



A budapesti színházak - tekintettel a FővárosiOperettszínház létezésére és tevékenységére - az 1970-es évek előtt nem játszottak zenés darabokat. A Víg Szíház volt az első, a Popfesztivál-lal, majd a Madách, ahol a Macskák megjelent, amiket követően egyre több színházigazgató érzett bizonyítási kényszert, hogy ő se roszabb, mint a többi, és innen már nem volt megállás. Ami nem is lenne baj, ha megfelelő hanggal és énektudással, rendelkező szereplőgárda állna rendelkezésre, de sajnos nem áll! És ami sokkal nagyobb baj, igény sincs rá!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610222018-08-16 10:43:39

Bocs, lehet hogy naív vagyok, de szerintem az Operaház mégiscsak az operák bemutatására, előadására hivatott! Én már azt sem értettem, miért kellett egyik-másik prózai színháznak musical-színházzá avanzsálnia, ahol jobb sorsra érdemes prózai színészek nyekeregnek és vonaglanak éneklés és táncolás helyett - ez mégiscsak két teljesen külön műfaj, melyekhez külön adottságok kellenek! Maholnap balettet is táncolni - bocsánat - táncikálni fognak prózai szinházban, prózai színászekkel?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610182018-08-15 14:28:05

Köszönöm, talát süllyedt!  Éppen ilyen alapon merült fel bennem a megfogalmazott kérdés!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610152018-08-15 11:06:54

Bocs, megmagyarázná nekem valaki, mi az a "keresztény évad"? (félreértések és kioktatások elkerülése végett előre jelzem, hogy keresztény egyházhoz  tartozó hívő vagyok, de ezt a fogalmat nem igazán tudom értelmezni!)



Netán csak kifejezetten vallásos tárgyú operákat, vagy csak oratóriumokat mutatnak be? Vagy ezentúl rendelésre iratnak ilyeneket?


Opernglas, avagy operai távcső... • 201272018-08-11 08:39:30

Ha valakit érdekel, és van Mezzo TV-je, most kezdődött a 2008-as salzburgi Otello közvetítése. Antonenko, Poplavskaya, Carlos Álvarez, vez. Muti


Opernglas, avagy operai távcső... • 201262018-08-10 18:14:06

Még mindig inkább egy ilyen hideg zuhany, mint egy átvitt értelmű, valami modernizált förmedvény melllékhatásaként!



Nem mellékesen, köszönet a sok kiváló tippért az Élő közvetítések fórumban!



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 610032018-08-09 18:02:14

Na igen, a MüPa színpada (ami nincs is) nem alkalmas valódi operaelőadások megtartására! Az azonos színvonalú Erkel pedig egyelőre az ígéretek földje, nem beszélve  arról az apróságról, hogy 1/1 nem lehet előadásokat az Operából átemelni, mert a színpad és a színpadtechnika, stb. messze nem azonos.



Ami pedig a "nincs alternatíva" narratívát illeti, kíváncsian várom az alkalmas főigazgató-jelöltek megnevezését! (ahogyan pár hete vártuk Kaufmann témában a hasonló jó tenorok felsorolását!)


Erkel Színház • 94462018-08-06 17:47:38

A szemlélet több okból is felháborító! Ez mégiscsak a MÁO, ami annak idején éppen azért épült, hogy a budapesti közönségnek legyen saját Operaháza, az adófizetők pénzéből építették, persze voltak mecénások is, akik ma már sajnos nincsenek! Aztán  felújították néhány éve - állítólag akkor világszínvonalon, most meg azt  halljuk, hogy azért az nem egészen úgy volt - és a mostani "felújítás"  is a MI pénzünkből történik! Ráadásul nyíltan kijelentik, hogy ez nem nekünk készül! Sőt, nyíltan a külföldiekre bazíroznak, ami azért nem egészen jön be!



Először is,  sokszor nem is az a "gazdag külföldi" jön ide, akire ácsingózunk, mert az röhögve megfizeti a Scala, BSO, Staatsoper Wien stb. helyárait, hanem az a réteg, amelyik ezt nem engedheti meg magának, és egy jobb bécsi vagy müncheni jegy áráért a négytagú család ül be, messze nem azt a magatartást tanúsítva, amit ez a hely megkövetelne! Igaz,hogy  a dress code már nem olyan szigorú, mint hajdanán, de a zenét akkor sem árt hallani!



Azon kívül, utazási irodák wellness hétvége programjába illesztik, többször láttam, amikor megállt a különbusz az Opera előtt, kicsődült - nincs rá jobb szó - belőle egy nem éppen operába öltözött, operára hangolt tömeg, bementek, majd az előadás után a különbuusz felvette őket, stb - a hagyatékról a jegyszedő és takarítónénik mesélhetnének! Volt, hogy gyógyfürdői kezelésre várva hallgattam végig, amikor kissé másnapos "gyógykezeltek" mesélték röhigcsélve az előző, vagy a megelőző esti opera előadást, ahova nem is tudják, miért vitték el őket, mert még enni meg inni sem adtak,, stb!



Mi, hazaiak meg leshetjük a last minute jegyeket, és ülhetünk tölteléknek a maradék helyeken, ami valóban jobb, mint a semmi, csak programtervezést nem tesz lehetővé! Nem beszélve arról, hogy micsoda felemelő érzés megtűrt csórónak lenni a saját hazánkban!


Jonas Kaufmann • 22622018-08-05 20:41:14

Ha esetleg le tudná venni valaki?!


Opernglas, avagy operai távcső... • 201222018-08-03 15:10:49

Képzelje el, mennyire unalmas lenne a fórum, ha mindig mindenkinek azonos lenne a véleménye!


Opernglas, avagy operai távcső... • 201172018-08-03 10:48:29

Ez a kérdés bennem is felmerült, de sajnos a darab végéig sem derült ki! Agatha Christie írta valahol, hogy ha egy színdarabban az első felvonásban megjelenik egy revolver, annak valamikor el kell sülnie! Sajnos, a mai önegvalósító rendezők sokszor a saját koncepciójukat (ha van egyéltalán) sem tudják tisztességesen végigvinni!



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 201152018-08-02 17:30:43

Csak erős idegzetűeknek:



a 3sat internetes oldalán egylőre még megtekinthető - azt nem mondom, hogy élvezhető,  ezt ki-ki döntse el önmaga! És nem csak azért, mert a kék tinta kiömlött és szétfolyt az asztalon - bocs színpadon.



http://www.3sat.de/mediathek/?mode=play&obj=74881 


Opernglas, avagy operai távcső... • 201112018-08-01 14:21:46

Solti György túlélte a holokausztot  - ez tény! Az, hogy a szörnyűségekből személyesen mit élt át, egy doiog. Hogy mit érzett, az egy másik!

Sem emberi nagyságát, sem művészetét nem csökkenti a tény, hogy a zsidóüldözés poklát személyesen nem járta meg. Nehogy már ezt bűnéül rójuk fel! Lassan megérjük, hogy mindenki bűnösnek kiáltatik ki, aki nem járt me minimum egy koncentrációs tábort?


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Rolla János tanítványai
Házimuzsika a Zeneakadémián

18:00 : Budapest
Nádor Terem

Anima Musicae kamarazenekar
Műsorvezető: Gáspárfalvi Dorka oscar-díjas gyermekszínész
"Lelkektől Lelkekért"
Koncert az elhagyott állatokért
DVOŘÁK: E-dúr Szerenád I.-II.-III.-IV.-V. tételei
MOZART: D-Dúr Divertimento KV 136. I., II. III.
CSAJKOVSZKIJ: Vonósnégyes (zenekari átirat) No.1, Op. 11 D-mol II. Andante cantabile
WEINER LEÓ: Divertimento I., II., V.

18:00 : Budapest
Bartók Béla Emlékház

Fülei Balázs (zongora)
Kováts Péter (hegedű), Varga István (cselló)
BEETHOVEN: D-dúr trió, op. 70. no.1
BEETHOVEN: Esz-dúr trió, op. 70. no. 2

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Operavizsga Fesztivál
A Genfi Zeneművészeti Főiskola előadása
CAMPRA: Velencei ünnepek

19:00 : Budapest
Erkel Színház

ADAM: Giselle - Balett két felvonásban

19:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Láposi Dániel (ütőhangszerek), Baráth Bálint (zongora), Kováts Jázon (elektronika)
és a fesztivál 23 tagú közössége
Átlátszó Hang Újzenei Fesztivál 2019
STOCKHAUSEN: Kontakte
STOCKHAUSEN: Originale (Happening, 1961)

19:00 : Budapest
Duna Palota

Farkas Gábor (zongora), Baráti Kristóf (hegedű)
Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Baráti Kristóf
LISZT: Les Préludes
LISZT: 2. (A-dúr) zongoraverseny
BEETHOVEN: F-dúr románc, op.50
BEETHOVEN: 5. (c-moll) szimfónia, op.67

19:45 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Bertrand Chamayou (zongora)
Budapesti Fesztiválzenekar
Vezényel: Robin Ticciati
R. STRAUSS: Don Juan, Op.20
RAVEL: G-dúr zongoraverseny
DEBUSSY: Pelléas és Mélisande - szvit, Op.80
WAGNER: Előjáték és szerelmi halál a Trisztán és Izoldából
19:00 : Veszprém
Hangvilla

Operát az Operából - belföldi turné
PUCCINI: Tosca

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Ingolf Wunder (zongora)
MOZART: 12. F-dúr zongoraszonáta (KV. 332)
BEETHOVEN: 23. f-moll (Appassionata) zongoraszonáta (Op. 57)
CHOPIN: Noktürnök (Op. 9 No 1., 2., 3.)
Polonéz-fantázia (Op. 61)
Asz-dúr polonéz (Op. 53).
A mai nap
született:
1835 • Cezar Antonovics Kjui, zeneszerző († 1918)
1841 • Emmanuel Chabrier, zeneszerző († 1894)
1907 • Ferencsik János, karmester († 1984)
1943 • Lencsés Lajos oboaművész