vissza a cimoldalra
2020-09-30
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11553)
A csapos közbeszól (95)

Házy Erzsébet művészete és pályája (4938)
Operett a magyar rádióban (1949-től napjainkig) (4116)
Társművészetek (2111)
A Magyar Zenekarok helyzetéről (100)
Régizene (4465)
Franz Schmidt (3693)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (2062)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (62459)
Kolonits Klára (1183)
Eiffel Műhelyház (294)
Joan Sutherland - La Stupenda (121)
Zenetörténet (295)
A MET felvételei (1216)
Operett, mint színpadi műfaj (4557)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4747)
Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? (309)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Klára
Leírás:
Honlap:
   


Klára (1312 hozzászólás)
 
Társművészetek • 21052020-09-29 08:34:03

Nagycsaládban nőttem fel, több testvér és unokatestvér társaságában, fiúk - lányok vegyesen. Ha valamelyik fiú szülinapkor új autót kapott, mi lányok is játszottunk vele, ahogy a fiúk is kézbevették a babákat, vagy segítettek levest főzni a játék-konyhában. De egyik szülő sem kapott a szívéhez és nem rohant velünk pszichiáterhez, hormonkezelést sem kezdeményezett mint ma néhány "progresszív" szülő vagy óvodai alkalmazott. Szándékosan nem nevezem óvodapedagógusnak, mert nem az! A gyermekek egészséges fejlődését nem lehet, nem szabad megzavarni, sem királyfi szeret királyfit, sem egyéb hasonló baromságokkal.



A Dúró Dóra terhére rótt könyvrombolás nem politikai célzatú volt (2101), hanem józan ésszel és ép ízléssel tiltakozott egy meglehetősen kétséges kiadvány megjelentetése ellen. Aki ebben a cselekedetben párhuzamot lát, párhuzamot állít fel a korábbi rendszerek könyvmegsemmisítési akcióival, vagy akár egyes irodalmi művek indexre tételével kapcsolatban, az meglehetősen téves vágányon halad. (vagy belemagyaráz valamit, ami nincs!)



Minden tiszteletem és megbecsülésem a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése iránt, de azért megkérdezem: ha valaki manapság véletlenül a Mein Kampf-ot adná ki - ne tessék hurrogni, külföldön elég sok helyen elérhető - vagy valamely  mai terrorista szervezet kiadványát, és az ellen tiltakoznának józan emberek, azt is elítélnék, mint "politikai célú könyvrombolás"-t? 


A MET felvételei • 12152020-09-28 13:09:10

Na végre! Már azt hittem, én vagyok az egyetlen, aki még a MET közvetítéseket nézi! Ez volt a harmadik Turandot - változat a sorban. Goerke úgy általában tetszett, persze Guleghinát nem éri el, de Stemme-nél jobb volt. Eyvazov nem erre a szerepre termett- ezt valakinek közölni kellene vele! Giordanit hiányoltam! Buratto szépen énekelt, eleinte hozta a szerepet, a végét nem bírta erővel! Morris esetében és az egyéb megállapításokban egyetértek.



Van-e valakinek véleménye a tegnapelőtti  Tosca ruinálásáról? Grigolo hiába az aktuális tenor-kedvenc, Cavaradossi sohase lesz, legalábis nálam nem!  Sem hangban, sem alakításban nem győzött meg. Lucic mint Scarpia ? Ha volt is hangja valaha, már egyre kevesebb, és erre a szerepre mindenképpen  kevés!


Társművészetek • 20912020-09-27 13:09:10

Mi jöhet még ezután?



Mert nyomokban már nálunk is megjelent.


Társművészetek • 20822020-09-26 18:15:04

Az SZFE-n jelenleg zajló eseményeknek már nem sok közük van a művészethez, ha csak annak a bizonyosnak a keverését nem tekintjük annak!



"A színház- és filmművészeti képzésnek fontos eleme a szép - figyelem21. századi értelemben szép!!- beszéd" - ez meg mi a búbánatot jelent? Anyanyelvünk csak egy van, és ha attól lesz "21. sz. értelemben szép" hogy kerékbetörjük, rosszul hangsúlyozunk, elfelejtjük az alany - állítmány egyeztetését, néha -suk-sük-özünk, akkor talán inkább a 20. század!


Mi újság a ZAK-on és a hazai koncerttermekben? • 3062020-09-26 12:43:23

A Bartók Rádió műsorán még most is a Készakállú szerepel, a Vörös Szilvia - Bretz  Gábor szereposztással!


Opernglas, avagy operai távcső... • 206592020-09-26 11:04:44

Egyrészt sajnálatos, nyilván több oka is van...



Másrészt folytatódik a stream, október 18.-ig kihirdették a műsort. Kicsit  szelektálhatnának, mert van opera, amit másodszor, sőt  harmadszor fognak sugározni, pedig egyszer is elég volt. Viszont a Wagner hét keretében előkerül pár figyelemreméltó "régiség" is!


Társművészetek • 20792020-09-25 12:49:01

Kedves ED, elég szomorú, ha már  egy zenebarát fórumon  is a magyar nyelv ellen elkövetett förmedvények listázása  van napirenden. Ennél már csak az szomorúbb, hogy vannak emberek, akik ezt zokon veszik, ahelyett, hogy kicsit elgondolkodnának rajta! Korábbi bejegyzéseimet és az azokra kapott válaszokat alább megtalálja, nem szükséges idéznem azokat.


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73752020-09-24 11:05:51

De ha valaki mégis kedvet kapna, ha mástól nem, hát az ingyenjegy soha vissza nem térő lehetőségétől?



Egyébként nagyon optimista vagy: Ahányszor már előfordult, hogy egy kissé kétesre sikerült produkciót megismételtek, még jelen esetben is sor kerülhet rá!


Társművészetek • 20752020-09-24 10:29:15

Ennyi (szó)ismetlést akkor hallottam utoljára, mikor Nagymama ősöreg lemezjátszóján időnként megugrott a pick up, és a benne lévő tű, minek következtében egyes dallam-részeket kétszer hallottunk! De aztán érkezett egy új lemezjátszó, és a probléma megszűnt.



Pár héttel ezen a fórumon szóvá mertem tenni a mai szinészgeneráció, és/illetve őket "oktató" tanári kar  egyes tagjainak - nincs jobb szavam - pongyola beszédét, nehezen érthető delkamációját, stb. Kaptam hideget-meleget, hogy ezek micsoda elvárások, már nem abban a korban élünk. Sőt, többen kivont karddal, kihegyezett tollal keltek védelmükre, hogy egyébként milyen kíváló (szak)emberek a maguk területén - ezek után miért csodálkozunk, ha ma még kifejezetten díjazzák ezt a teljesítményt?  Arról nem is szólva, hogy aki mikrofon elé ül, interjút vállal, az fogalmazza meg előre a mondanivalóját, és ne a helyszínen gondolkozzék azon, hogy mit is szeretne mondani!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 73712020-09-24 09:18:03

Eredetileg arról volt szó, hogy a második előadást felveszik és majd valamikor sugározzák. Remélhetőleg nem éjszakai adásban!



A második kritika szerintem kissé szerecsenmosdatás ízű! Hogy a régi, bevált produkciókat miért cserélik le, ez igen jó kérdés!


Opernglas, avagy operai távcső... • 206522020-09-21 18:36:27

Köszönöm!


Opernglas, avagy operai távcső... • 206502020-09-21 15:41:51

"Ez a műsor jelenleg nem elérhető"



Próbáljuk meg később.


Társművészetek • 20642020-09-20 13:36:21

"Ha, ha - said the Clown"


Erkel Színház • 106772020-09-17 14:23:51

Nagyon jó kritika, én különösen az utolsó mondatot értékelem  nagyra, és ajánlom mindenki szives figyelmébe, aki bármilyen minőségben az operaszínpad közelébe kerül!


Erkel Színház • 106712020-09-17 12:42:06

"Végső soron a karmester a zenei vezető, nemcsak a zenekar hangzásáért felel, hanem az egész előadásért. Nem tárhatja szét a kezét azzal, hogy ez van. Arról is érdekes lenne tudni, hogy a szereplők válogatása hogyan történik, és kinek a felelőssége az, hogy ki énekel a színpadon"



Olvastam pár jónevű  énekes nyilatkozatát arról, hogyan osztályozzák a karmestereket énekesbarát vagy nem énekesbarát jelzővel, ez a finomabb változat. Volt, aki operához értő, vagy operához nem értő minősítést használt. Magyarul: tudatában van-e a karmester, érdekli-e az a tény, hogy pár ember a színpadon áll és énekel? Nem mindig. Ami pedig a felelősség kérdését illeti, létezik még ez a fogalom? A felelősségvállalásról már említést tenni sem érdemes! Pedig annak is léteznie kellene, pl. az említett esetben is.


Opernglas, avagy operai távcső... • 206472020-09-17 09:22:49

A korábbi bejelentkezésem óta volt időm másodszor is megnézni - meghallgatni ezt a ragyogó koncertet. Álvarez ugye Álvarez, ő "csak" a tőle elvártat hozta. Radvanovsky egyre jobb, fantasztikus volt, amit az Aida 3. felvonásban alakított, persze ehhez kellettek a remek partnerek. A tenornak utánakerestem a wikin és a google berkeiben, az nem derült ki, mennyi idős, de figyelemreméltó szerepkört tudhat a magáénak, tehát nyilvánvalóan letette a névjegyét a komolyan vehető és veendő tenorok klubjában. Engem néha Corellire emlékeztetett - mielőtt valaki emléleztetne, nem magasságban, de stílusban igen. De mivel a wiki szerint Fedora  Barbierinél tanult, ez sk mindent megmagyaráz. 



Köszönet a linkért, kedves Otello.


Erkel Színház • 106552020-09-16 13:44:09

Tisztelt joska141!



Mivel ezen a palénétán élek, ismerem Vörös Győző nevét és munkásságának egy részét. Én a 10643 sz. alatt tett bejegyzésemben egyetértettem avval, hogy a vetítés olcsóbb lett volna bármiyen díszletnél. Erre reagált H. fórumtárs, aki szóbahozta Vörös Győző nevét, és nyilván akaratán kívül elindított egy lavinát. Én akkor sem értettem, hogyan került ez összefügésbe az általam beírtakkal és most sem értem. Nem vitatom Vörös Győző munkásságát, sem az MMA Ön által említett nagybecsű tagjainak tevékenységét, de szeretnék kimaradni ebből az egészből, mert a végén majd kiderül, hogy én vitatom bármely fentebb említett kiválóság érdemeit!


Erkel Színház • 106502020-09-16 11:15:56

Bocs, én nem említettem Vörös Győzőt nevét, még csak nem is gondoltam rá.  Csak annyit jegyeztem meg, hogy a vetítés valszeg megoldható házilag, a díszletért nyilván fizetni kell egy díszlettervezőnek, bárki is az illető.


Erkel Színház • 106432020-09-16 09:56:28

De a falra vetített oszlopokat valószínűleg megoldják házilagos kivitelben, és nyilván nem kell érte búsás összeget kifizetni valakinek!  Mert szerintem erről szólt a történet!


Erkel Színház • 106422020-09-16 09:53:53

Bocs, ha engem rá tudnának venni bármilyen módom, hogy lépjek fel egy színdarabban, vagy operában és ezért még fizetnének is, biztosan és is remekül szórakoznék, és élvezném a dolgot!  (nem kell mentőt hívnotok, nincs lázam, tökéletesen egészséges vagyok, és nincs az a pénz....:)


Társművészetek • 20412020-09-15 14:29:38

Az ördög a részletekben lakozik! Jelen esetben az alábbi mondatban:



"A nyilatkozat az egyetem egyes jelenlegi és egykori diákjainak az állásfoglalását tükrözi, nem az egész egyetemét."



 



 


A MET felvételei • 11902020-09-14 13:04:42

Egyszer már tippeltem, valószínűleg megpörgetik a rulettkereket, és amit kidob, azt sugározzák! A Les Troyens futott más májusban, és többször ismétlik a már játszottakat is, nem egyszer ugyazt a felvételt, hiszen a szorgosan feltüntetett dátum alapján nyilvánvaló.


A MET felvételei • 11812020-09-14 07:51:47

Egyetértek. Ha vannak, vagyunk páran, akik egy Wagnert végigülünk, lenne közönség erre is.



Áprilisban a STOP közvetítés- sorozatban láttam, illetve azt megelőzően a londoni előadást a tv-n. A STOP előadásban Joyce DiDonato, Brandon Jovanovich, Anna Caterina Antonacci, Szilvia Vörös (!), stb léptek fel. Nagyon jó előadás volt az is, és a MET-es is. Anna Caterina Antonacci nagyságrendekkel jobb volt Kassazndra szerepében, mint Deborah Vogt, de nyilván őt kellett felléptetni! 



 


Szégyenfal • 1252020-09-13 11:15:19

Minden külön kommentár nélkül bemásolom a "Társművészetek" fórumban 2002 szám alatt tett bejegyzésem egy részét. A hivatkozott eset, a felvételiző leánya sérelmét felpanaszoló színművésznő által elmondottak,  annak idején valamelyik tv csatorna beszélgetős másorában hangzott el. Értékelnem, ha a hölgy visszaemlékezne és most is előállna vele. Nyilván őt is "fortélyos félelem" igazgatja.



"Egyetlen észrevétel: Akik eddig verték a dobot, hogy megalázó az SZFE-n folyó rendszer, metoo esetek fordulnak elő, stb, stb, azok most hol vannak? Már a felvételi vizsgán bemutatni kívánt produkció - ha jól emlékszem, helyzetgyakorlat -  miatt panaszkodott neves színésznőnk, hogy milyen megalázó módon bántak a lányával, aki sírva szaladt ki - remélem, magára ismer! - azok most melyik sarokban hallgatnak? Akik elmondták, hogy az anyagi helyzet áttekinthetetlen. lásd Számvevőszéki vizsgálat, azok most hol vannak?"


Társművészetek • 20322020-09-12 17:22:21

Kedves ED! Valóban más hullámhosszon vagyunk, erre én is rájöttem. Ettől függetlenül, én tiszteletben tartom az Ön véleményét, hasonlót várok el Öntől. Nem többet, de nem is kevesebbet!


Társművészetek • 20282020-09-12 15:40:50

Meghallgattam! No comment!



Egyébként valóban  szomorú, mondhatnám tragikus az a szerecsenmosdatás, ami itt pár bejegyzésben megjelent!


Társművészetek • 20272020-09-12 15:35:52

Kétlem, hogy Sulyok Mária valaha is vállalta volna annak az oktatását, amiben nem volt profi! De ha vállalta volna, biztosan nem makogott volna! Rossz hasonlat!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 624162020-09-12 15:16:27

Számomra is furcsa az üres terem előtt fellépni, de a Müncheni Operából több héten át közvetítettek minden hétfőn műsort, ami szintén közönség nélkül zajlott. Nem beszélve a MET At-Home gálájáról, vagy a nagy énekesek, énekesnők által minden második szombaton tartott koncertekről, melyeket a MET tv-n közvetít. Jelenleg Magyarországon is lesznek bizonyos zenekarok, együttesek által tartott ún. garázskoncertek, vagy raktárkoncertek, ahol nincs közönség, de profi szinten rögzítik és a tv-ben fogják bemutatni. Támogatás az elmaradt koncertek, elmaradt bevételek helyett.


Edita Gruberova • 31032020-09-12 15:07:02

Rendkívül sajnálom, de végtelenül tisztelem Őt ezért a döntésért!


Opernglas, avagy operai távcső... • 206462020-09-12 14:52:12

Nem Avastot használok, de köszönöm a figyelmeztetést!


Opernglas, avagy operai távcső... • 206432020-09-12 13:05:54

Eléggé el nem ítélhetó módon nem ültem rögvest a gép elé, csak hallgattam, ezért  a kiírásra késleltetett üzemmódban jöttem rá, de azért köszönöm!



 A vírusvédelemre vonatkozó jótanácsért külön köszönet, és ezer csók, persze csak virtuálisan, elvégre járványhelyzet van!



 



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 206412020-09-12 11:34:25

Csak ma futottam bele ebbe az információba, most hallgatom a műsort. Grandiózus műsor, remek előadók! Szerencsére, Ők még vannak és énekelnek! Érdekes, őket nem zavarja, hogy "csak" zongora kíséret van, és nem hiányzik a zenekar mindent ápoló el eltakaró jótékony hatása. Sajnos, nem minden részletet ismerek fel, és tudok beazonosítani.  Szívesen letölteném, de az új víruspajzsom nem tartja eléggé megbízhatónak az oldalt, és nem engedi.



Példaértékűnek tartom, ahogy az éneklés befejezése után azonnal felteszik a maszkot, akár az utasítások betartása okán, akár személyes  példamutatás az ok, nálam ez külön jópontot érdemel!.


Társművészetek • 20232020-09-12 11:21:13

Kedves Ed, és Kedves Jóska141!



Nekem -  és gondolom rajtam kívül pár ezer embernek - tökéletesen mindegy, ki minek a szakértője, professzora, ha katedrára áll, vagy mikrofon elé ül, beszéljen helyesen és érthetően! A szép magyar beszédet, nyelvet gyermekeink hallják a szülőktől, nagyszülőktől, tanulják óvodáskortól kezdve, majd az iskolában, stb. Kicsit humoros, hogy éppen a SZFE - ahol ugye a  jövő színészeit képezik, akik színpadon állva sok ember előtt beszélnek - tekint el ettől a követelménytől!



Én senkinek a vallásáról, politikai és egyéb nézeteiről nem nyilatkoztam, és nem Vidnyánszky Attila szavai befolyásoltak, nem is ismertem az Ön által idézetteket. A saját véleményemet fogalmaztam meg! Lehet, hogy ez sokaknak új és meglepő, de én már csak ilyen vagyok!



off: Dr. Müller Cecília országos tisztifőorvos asszony valóban nem a szavak embere,  nyilván tartott előadást szakmabeliek,munkatársak előtt, de nem volt a tv nyilvánosságához szokva!  Az Operatív Törzs napi megszólalásaikor több sajtóorgánumnak, tv csatornának az volt a legfontosabb gondja, hogy elég szépen, tagoltan beszél-e, érthető-e az "Utca embere" számára amit elmond. (vagy az volt a legfőbb téma, hogy milyen a ruhája, frizurája). Akkor ugyanez a követelmény miért nem jelenik meg azokkal szemben, akiknek ez a foglalkozásuk?



 


Társművészetek • 20202020-09-12 10:28:49

Köszönöm a feltöltést, én végighallgattam, több szempontból felháborító és gyomorforgató volt! Egyúttal tanulságos is lenne, ha valaki venné a fáradságot és bizonyos következtetéseket levonna a hallottakból. Nem vagyok ennyire naív!



1. Ha jól értettem az első hozzászóló - hozzámakogó - nevet, Karsai György úr, ő úgy tudni, tanár volt az SZFE-n. Ha a hallgatókat ilyen oktatók tanítják, régen rossz! Ezért nem tudnak normálisan megszólalni!



2. Sajnálom a túrisztikai ágazat és az abból élők megroppanását, de a járvány nem fog megszűnni, ha felvonulnak a Miniszterelnöki Hivatal előtt. Talán egyeztetni kellene az egészségügyi szakemberekkel, akik a jelenlegi intézkedésektől is szigorúbbakat javasolnak, nem a korlátlan nélküli utazás lehetőségének ismételt megteremtését követelni. (eddig  nem tudtam,hogy a túrisztikai szakemberek a járványügyhöz is értenek) Meg kellene próbálni más területen munkát keresni, ez nem könnyű, de nem ők az első ágazat, akiknek a helyzete megromlott, vagy sajnos a munkahelye megszűnt.



Valamikor a rádió - tv bemondók Fischer Tanárúrhor jártak beszédtanórára. Még a nagyon szépen beszélő Takáts Marika, Varga P. József stb is. A mai tv-személyiségek nagy része messze van ettől a színvonaltól. Tisztelet és megbecsülés azoknak, akik még a magyar nyelv megtartásán, ápolásán, helyes alkalmazásán dolgoznak.



Tegnap kénytelen voltam megnézni, meghallgatni a tv-ben a Kormányinfót. Már ment a műsor, mikor bekapcsolódtam, az újságírói kérdések voltak soron. Kb. hasonlóan katasztrofális volt. Újságírók - tehát talán tudnak írni, olvasni, és nyilván készülnek arra, hogy ott beszélni fognak. Makogás, dadogás, "csak azt szeretném kérdezni" töltelékszöveg, papírból olvassák a kérdést, vagy az okostelefonba temetkeznek, és ennél rosszabb. Tisztelet a nagyon kevés kivételnek. Valamikor az újságírói szakma is bizonyos színvonalat képviselt!



Nyilván minden újság, tv csatorna, stb jelenlevő képviselője szóhoz szeretne jutni, többnyire jut is, de annyi önkontrollja lehetne, hogy a mások által már feltett kérdést nem ismétli meg, nem tér vissza a többszörösen kivesézett témához! Vagy ez is naív feltevés?


Társművészetek • 20192020-09-12 09:50:44

Köszönöm!


Jonas Kaufmann • 25022020-09-11 16:55:49

Majd ha a TV műsorán lesz látható, akkor lelkesedünk.....!


Társművészetek • 20132020-09-10 14:13:26

Nem tudom, hogy "ostoba nőcske" vagyok-e, egyébként kösz a bizalmat! De a jelek szerint nem csak én! Mert aki nem tud különbséget tenni egy adott kottából, karmester vezénylete mellett  játszó hangszeres művész tevékenysége, és egy  a modern nézeteket valló, a korral haladó színjátszás és rendezés  oktatási követelménye  között, az legalább olyan ostoba, mint én! A kotta nem változik 50 év alatt, de a szinházi rendezés, játék, stb jelentősen. Éppen ezen a fórumon és a MET fórumon feszegettük pár hete, hogy ma már nem lehet úgy játszani, előadni színdarabokat, operákat, stb, mint Shakespeare, Moliére, vagy akár Mozart korában!


Társművészetek • 20052020-09-09 17:22:39

Nem windows 10-et használok, nem működik, sajnos.



Nem tudom, ki mindenki tanít az SZFE-n, de mikor azt olvastam, hogy XY úr/elvtárs - nem kívánt törlendő - 50, nem tévedés, ötven év után kénytelen megválni az ottani katedrájától, bennem megállt az ütő! Kis hazánkban ugye van egy törvényes nyugdíjkorhatár, aminek betöltáse után csak külön spec engedéllyel lehet tovább dolgozni. Orvosoknak, gyógyszerészeknek, stb igen indokolt esetben. Persze, vannak egyesek és vannak kettesek. Ezen túlmenően, aki ennyi ideje tanít, az ugye minimum úgy 70 körül lehet, már amennyiben nem óvodás kora óta áll azon a bizonyos katedrán. Mennyire tud naprakész lenni, mennyire tudja a modern irányzatokat követni, már ha akarja egyáltalán! Mit jelent a neves rendező nyilatkozatának alábbi mondata: "a mi egyetemünk pillanatnyilag, minden üldöztetés ellenére is jobb és sikeresebb is, mint a riválisé."   Ki az a mi? Kinek a pénzéből tartják fent, ki fizeti a költségeket, stb? Netán hitbizománynak képzelték, képzelik az egyetemet?


Társművészetek • 20022020-09-09 15:05:20

Meghallgatni nem engedi, letöltve sem működik, pedig érdekelne!



Egyetlen észrevétel: Akik eddig verték a dobot, hogy megalázó az SZFE-n folyó rendszer, metoo esetek fordulnak elő, stb, stb, azok most hol vannak? Már a felvételi vizsgán bemutatni kívánt produkció - ha jól emlékszem, helyzetgyakorlat -  miatt panaszkodott neves színésznőnk, hogy milyen megalázó módon bántak a lányával, aki sírva szaladt ki - remélem, mgára ismer! - azok most melyik sarokban hallgatnak? Akik elmondták, hogy az anyagi helyzet áttekinthetetlen. lásd Számvevőszéki vizsgálat, azok most hol vannak?



Ami a magyar nyelv "használatának" terén történik, az valóban  büntetendő cselekmény! Éneklő beszédmód, helytelen hangsúlyozás, alany-állítmány egyeztetésének problémái, hogy csak a legsúlyosabbakat említsem, ez  egy magára valami adó rádió, vagy tv csatorna műsorán nem fordulhatna elő! A riportalanyok dadogása, az ö-ö-ö sorozatok sem válnak senki díszére. Aki elvállal egy nyilvános szereplést, annak tisztában kell (kellene) lennie avval,  miről akar beszélni és mit akar mondani.Készüljön fel rá megfelelően!  Hiszen nem az utcasarkon nyomják az orra alá a mikrofont, hanem előre egyeztetett időpontban és adott témában kell megnyilvánulnia!



 


A MET felvételei • 11702020-09-07 14:42:36

Talán ha visszaolvasná a hivatkozott számú bejegyzést!


Társművészetek • 19752020-09-07 14:09:02

Többnyire az azt csinálom, amit akarok, arra költöm a közpénz, amire akarom szabadságának korlátozásáról!


A MET felvételei • 11682020-09-07 13:57:49

Én megfogadtam a tanácsot és megnéztem - meghallgattam! Egyébként is napirenden volt, mint nem egy előadás a MET sorozatból. Számomra felejthetetlen élmény volt! Ritkán osztom  david f.társ gyakran sarkos véleményét, de jelen esetben tökéletesen igaza van! (1164). Akik pedig annak idején kinyilvánították az a bizonyos identitást, kissé elgondolkodhatnak a merre hány méter problematikáján!



Ez az egész előadás maga a csoda - az énekesek a táncosok, együttesek, nem csoda, hogy ragaszkodnak az afro-amerikai előadókhoz! Ami nagyon megfogott, az emberi kapcsolatok, a közösség, az összetartozás, együtt-élés ábrázolása. Ahogyan együtt örülnek, együtt gyászolnak, védik egymást- ami persze nem mindig sikerül, hiszen a közösség nem tudja megvédeni Besst a felbukkanó Crown-tól,éppen a kiszolgáltatottság és a gyengeség miatt! Ami védtelenné teszi őket a "fehérekkel" szemben is.

Ami viszont szó szerint letaglózott, az a befejezés! A naivsággal párosult mélységes Istenhit! Ahogyan Porgy hazajön, szembesül vele, hogy Bess elment, valahova New Yorkba, amiről azt se tudják hol van, csak azt, hogy valahol északon, messze túl a vámházon - és azonnal tudja, hogy megy és megkeresi, mert mennie kell! És az ária, a "my way" -amiben az Úr segítségét kéri, aki vezetni fogja őt - erre nincsenek szavak, ezt valaki vagy érti és érzi, vagy akár kozzá se kezdjen!

Csodálom, hogy ebben a szekularizált, majd minden értéktől elrugaszkodott világban ezt még evvel a szöveggel előadják! Csodálatos előadás volt,


Eiffel Műhelyház • 2442020-09-04 13:07:03

A"valós és jelentős közönségigény csekély mértékéről" az a kisgyerek jut eszembe, aki nem szereti a zöldborsólevest (pl), mert még soha nem evett olyat! A közönség nyilván nem fogja azt igényelni, amiről még soha nem hallott, nem is tudja, hogy létezik.  Evvel együtt vannak operák, amiket be kell mutatni, persze előzőleg a közönség érdeklődését fel kell/kellene kelnetni. Erre való a közönségszervezés, ha van és ha működik. És igen, kell egy jó csapat!


Eiffel Műhelyház • 2422020-09-03 18:47:15

A Trójaiak a  MET covid-sorozatban szeptember 12.-én szombaton látható-hallható! Tavasszal ment a STOP közvetítés  sorozatában, csak ajánlani tudom mindenkinek! Igen, ez a a magyar operajátszás nagy adóssága.


Eiffel Műhelyház • 2362020-09-03 12:57:41

Ennyit én is megtaláltam a wikipédián! De miért kell (?) éppen ezt műsorra tűzni? Félreértések elkerülése céljából, tudom, hogy Benyovszky Móric  élt és azt is, hogy kb ki volt. De nincs nála méltóbb és említésre alkalmasabb  magyar történelmi személyiség a tarsolyban?


A MET felvételei • 11512020-09-01 11:13:16

Na, én a STOP-os Otellót  - Aleksandra Kurzak volt  a Desdemonája - csak és kizárólag a nagyon jó  Dalibor Jenis miatt néztem addig, ameddig, és azt követően csak belehallgattam  egyik-másik Alagna-s operába. Kivétel a mostani Don Carlo, erre több időt szántam, de nem dobott fel különösen (l. 1138)



 


A MET felvételei • 11502020-09-01 11:04:59

Kézenállás és éneklés is  megvolt? Mert anélkül nem igazi a dolog!


A MET felvételei • 11472020-09-01 09:27:54

Volt ő ebben a MET sorozatban Sámson, Des Grieux, Don José, Cavaradossi. Sőt, a STOP covid - sorozatában Otello is!


Média, zene, ízlés • 1082020-09-01 08:45:01

Én is menet közben kapcsolódtam be, annyi azért kiderült, hogy a felkért és a szereplést előzőleg vállalt  vitapartner az utolsó pillanatban mondta vissza, még a kávéscsészéje is az asztalon volt. A téma elég kényes  volt, legyen-e a gender - elmélet és a "másságok" tolerálására való érzékenyítés már óvodás kortól, vagy csak a későbbiekben kezdődjék meg, és ha igen, akkor mikortól. Hivatkozási alap a más országok gyakorlata.  (nem kommentálom semmilyen tekintetben, csak a tények rögzítése miatt írtam le.)



 


A MET felvételei • 11382020-08-31 09:35:47

"Furlanettonak, Poplavskayának és még Alagnának is vannak jó pillanatai" Sajnos, csak  jó pillanataik vannak, egyenletes teljesítményük nincs. Bár Alagnának inkább csak rossz pillanatai voltak! Mintha már túl lenne a zeniten, vagy nagyon rossz napja volt! Furlanetto szegény valamikor egy operaelőadás közben fog meghalni, nagynevű kortársához hasonlóan nem nagyon tud megválni a színpadtól. Bár basszbariton alá már nem  tud menni. Poplavskaya annak idején az ügyeletes szopráncsillag volt, mindenki mindent vele akart elénekeltetni, ami nem igazán tett jót a hangjának. Egy jó menedzser megmondhatná az énekeseknek, hogy kinek mi való és mi nem! Keenlyside nem volt tragikus, volt már jobb, de Smirnova nem tetszett.


A MET felvételei • 11372020-08-31 09:05:09

Bocsánat, az OPERA, mint zenés színház elsősorban énekhangra, az énekes művészi teljesítményére épül! Egy énekestől, legyen opera, operett, vagy pop-énekes, elsősorban azt várjuk el, hogy jól és szépen énekeljen. Természetesen nem árt, ha alakításban is hoz valamit, nem úgy áll a színpadon, mint egy kőszobor, de nem az az elsődleges. Ha ragyogó színészi alakításokra vagyok kíváncsi, elmegyek egy prózai előadásra.  off: a két műfaj kedvelői között kialakult egyfajta hasonlóság, ott is divat lett visszasíirni a múltat. Hol van ma egy Básti, egy Sinkovits, stb. Tehát a közönség múltba révedése, a régi szép idők visszasírása, a  semmi nem jó ami manapság van hangulat determinálja a művészi teljesítmény megítélését is. Tisztelet a kivételnek!



Ha az operaénekesektől elsősorban a jó megjelenést, remek színészi alakítást, mozgáskészséget, stb várjuk el, az az opera mint műfaj kiüresítését, megölését hozza magával! Nekem nem egy Brad Pitt, nem egy Schwarzenegger vagy valaki hasonló kell Otellónek, hanem egy remek tenorista!


A MET felvételei • 11322020-08-30 17:00:59

Nem voltam elég világos? Pontosan tudom, hogy az identitás-nyilatkozatot a MÁO művészeinek kellett letenniük.  Ennek következtében a bejegyzésemben írtak is rájuk vonatkoztak! Persze nyilatkozat ide, vagy oda, lehetett jó előadás, hiszen művészek az illetők. A hajdani előadások is nagyon jók voltak, akkoriban még nyilatkozni sem kelett.


A MET felvételei • 11282020-08-30 10:59:58

Bocs, és ha kijelentik ezt az identitás.marhaságot, attól berepülnek a zsigereikbe azok a tulajdonságok és képességek, melyek ahhoz kellenek, hogy ezt az operát minden tekintetben  tökéletes, hiteles módon adják elő? Nekünk, magyaroknak nem nagyon tetszett, mikor a Kékszakállú-t nem a mi szokásank, elvárásaink szerint szólaltatták meg valahol külföldön! Nekik is joguk van ilyesmihez!


A MET felvételei • 11262020-08-30 10:34:14

A MET közvetítés sorozatban valóban előfordult, hogy pár nap eltéréssel adták le ugyanazt az operát, más rendezésben, vagy ugyanzon rendezésben, de más szereplőkkel. Én ezt elsősorban összehasonlítási lehetőségként fogtam fel, még akkor is, ha egyik-másik gyengébbre sikerült.



Amikor még a STOP is közvetített, egy hét eltéréssel ment a Don Carlos, Rodrigo szerepében először Domingo, majd később Ludovic Tézier! Akkoriban is volt néhány "csodálkozó" megjegyzés.


A MET felvételei • 11252020-08-30 10:25:44

Én - bevallom őszintén - folyamatosan lesem a MET programot, de köszönet a figyelmeztetésért!



 


A MET felvételei • 11162020-08-29 16:50:54

Izlések és pofonok különbözőek! A rendezésben voltak dolgok, amik nekem nem egészen tetszettek, de attól függetlenül egyáltalán nem volt  katasztrófa! Hvorostovsky nagyon jó, mint mindig, és Sonja Radvanovskynál rosszabb Améliát is hallottunk már! 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 47042020-08-29 16:40:23

A foci-döntőt az ügyben illetékes - bocs, nem tudom, hogy FIFA vagy melyik, ezért lehet rám neheztelni - nk szervezettel kell egyeztetni, mert ugye a külföldi szurkoló be akar jönni, és az egy kivételezett kaszt!


Eiffel Műhelyház • 2272020-08-28 19:09:44

A ma délutáni kormányinfó-n bejelentettek néhány szigorítást, és jelezték, hogy továbbiak várhatóak. Lehet, hogy kivárnak?


A MET felvételei • 11072020-08-27 08:34:30

Igazság szerint Kocan miatt néztem-hallgattam bele ismét! Ezt az operát ebben a szereposztásban már májusban közvetítette a MET, akkor több vélemény megfogalmazódott.


Jonas Kaufmann • 24952020-08-25 09:24:11

Valamennyi felvételt (mind a tizet) törölték, illetve "privatizálták". Úgy kell annak, aki nem jutott el a koncertre! Lehet, hogy a MET mégis lözelebb van a világszínvonalhoz?


Jonas Kaufmann • 24932020-08-24 19:57:37

Ma délelőtt a Nessun dorma-t szerettem volna ismét meghallgatni, erről akkor az jött ki, hogy a MÁO kérésére törölve.(valami ilyesmi, nem klszítettem képernyő-fotót). Délutánra valamennyi felvétel privát video minősítést kapott. Tehát egyetlen ária, illetve dal sem érhető el.


Jonas Kaufmann • 24912020-08-24 17:07:09

Tegnap még meg lehetett találni a yt-n pár Kaufmann  felvételt a 19.-i Eiffel Parkfoglalóról, ma délelőttre a MÁO töröltette, legalábbis ez a felirat jelent meg, mikor a tegnap feljegyzett elérhetőség alapján kerestem egy áriát.. Mostanra privát videóvá minősítették. Nagy kár! 


Eiffel Műhelyház • 2142020-08-24 16:57:50

Tegnap még meg lehetett találni a yt-n pár Kaufmann  felvételt a 19.-i Eiffel Parkfoglalóról, ma délelőttre a MÁO töröltette, legalábbis ez a felirat jelent meg, mikor a tegnap feljegyzett elérhetőség alapján kerestem egy áriát.. Mostanra privát videóvá minősítették. Nagy kár! 


Eiffel Műhelyház • 2102020-08-24 15:50:11

Kedves ED! Látom, szélesedik a látóköre! Speciel tudom, tudtam, hogy Grafenegg-ben a Die schöne Müllerin volt a program, nem véletlenül írtam "dalestet". De ha ennyire elmélyült a dologban, akkor arra is rá kellett (volna!) jöninie, hogy a "Wolkenturm" nem hangversenyterem, hanem szabadtér!  A dalciklus után adott ráadásokat rögzítő felvételen ez világosan látható! https://www.youtube.com/watch?v=lfBnqqS63x4  Ha hangversenyterem lenne, Kaufmann és a kísérő, Helmut Deutsch frakkban, de minimum szmokingban lép fel, lásd Müpa koncertek! Bécs Újévi koncertek: a zenekar fekete nadrág és szürke zsakettben, a karmester váltakozó - volt, aki zsakettben, de volt frakkos, vagy öltönyös is.



Waldbühne 2011 - Kaufmann szmoking, Netrebko estélyi ruha, zenekar frakk! Waldbühne 2018 - Kaufmann frakk, majd a második részben az olasz daloknál  öltöny, Rachvelishvili estélyi ruha, karmester frakk, stb. De a Waldbühnén volt Netrebko - Eyvazov koncert is, hasonló öltözékben! És esküszöm Önnek, a Waldbühne is szabadtér, csak a színpad  fölött van tető, inkább a zenekar és főleg a hangszerek miatt!  Tekintettel arra, hogy a Waldbühne koncertek este kezdődnek és többnyire éjszakába nyúló programok, ott a nézők is eléggé fel vannak öltözve.



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 623792020-08-24 12:33:21

Köszönöm a józan hangot! Sajnos, sokan még mindig  nem veszik elég komolyan. A világ vezető operaházai, koncerttermei nyilván nem ok nélkül vezettek be bizonyos korlátozásokat. Az sem véletlen, hogy jelenleg a fiatalok körében terjed leginkább, az idősebb generáció valószínűleg fegyelmezettebb!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 623762020-08-24 10:08:09

Privátban!


Eiffel Műhelyház • 2072020-08-24 10:07:32

Nem voltam kint az Eiffel Gálán, tehát nem tudom, hogy a mélyen tisztelt közönség soraiban ki mit viselt, ahogyan azt sem, hogy a fellépő hazai művészek milyen öltözékben voltak. A fényképek és a yt alapján Kaufmann háromrészes öltönyt, fehér inget sőt horribile dictu! nyakkendőt viselt.  A zenekar tagjai sem sortban és pólóban muzsikáltak, pedig nekik is melegük lehetett, sőt!



A pár nappal korábbi grafeneggi dalesten Kaufmann is és a zongorakísérő is öltönyben volt, igaz nyakkendő nélkül. De a yt-n vissza lehet keresni pár szabadtéri, pl Waldbühne koncertet, a zenekar és a fellépő művészek is megtisztelik a közönséget megfelelő ruházattal. Elég baj, hogy a közönség egyes tagjai "lezserre veszik a figurát". Ehhez nem kell sem a milánói, sem a párizsi trend, elég némi jólneveltség és kultúra!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 623742020-08-24 09:46:19

Nincs orvost diplomám, koromnál fogva valszeg már nem is lesz, De van józan eszem és belátóképessségem! Hiszek az orvosoknak és  - bocsánat - kiütésem van azoktól, akik hitetlenségből, felelőtlenségből vagy politikai töltettől  áthatva formálnak ellenvéleményt!  (Egyébként mi a fenének ücsörög sőt szónokol egy rakat ellenzéki, magát  politikusnak tartó egyén maszkban a parlamentben és néha uton-útfélen, ha a maszk felesleges?)



Én látom, hallom a tv-ben az egyes országokban a tömött kórházakban azt a sok beteget, és azt a kissé agyabeteg utca emberét, aki elmagyarázza, hogy ő ugye védve van! Miközben a járvány valahogy mégis terjed. Amig értelmes, tanult, ehhez értő orvosok javasolják a maszk viselését, addig én nekik hiszek, és mélyen megvetek mindenkit, aki  ellene beszél. sőt ellene agitál!  Mivel közlekedési eszközön és üzletben én is viselem, tisztában  vagyok vele, hogy nem leányálom a viselése. De vannak orvosok, nővérek, és az élet számos egyéb területén dolgozó emberek, pl bolti eladók, postai alkalmazottak, közlekedési dolgozók  stb szép számmal,  akik naphosszatt viselik, és ezért maximális tiszteletet érdemelnek, talán az egyes ember sem hal bele, ha korlátozott ideig viselnie kell!



Akiket nem illet. nem veszik magukra, akik pedig találva érzi magukat, nyugodtan megsértődhetnek!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 623672020-08-23 19:34:00

Két változat létezik: ültetett nézőtér, erősen csökkentett létszámmal, vagy nézők nélküli előadás tv közvetítéssel  (pl. a BSO-ban). A Cavalleria Rusticana koncertszerű előadásán a Csajkovszkij teremben minden második szék üresen maradt.


A MET felvételei • 10972020-08-23 18:05:39

A yt-n van pár csodálatos "In fernem Land" del Monacoval. Még az olasz változat is elviselhető!


Eiffel Műhelyház • 2022020-08-23 18:04:10

Du hast Recht!


Eiffel Műhelyház • 2012020-08-23 18:03:33

Bocs, ha valaki világszínvonalú intézménynek nevezi az általa igazgatott intézményt, akkor viselkedjék úgy! Nem hiszem, hogy egy - esetleg - magasabb gázsi földhöz vágná a MÁO költségvetését. Kétlem, hogy a MET közvetítés-sorozat  (STOP, BSO, stb) nem jelentene valami bevételt a fellépő mvészeknek! Mégis sok helyen sugároznak! A közönség részére nyújtott élmény mellett nyilván ez is szempont.



A barna cipő nem dress-code kérdése, hanem ízlés!


A MET felvételei • 10962020-08-23 17:47:50

Számomra Scarpiaként Gobbi az etalon! De ragyogó Jago is volt, és remek prológot énekelt a Bajazzók-ban. Nem mellékesen tisztában volt a saját adottságaival (nem hátrány), és nem hagyta magát rábeszélni azon kívül eső szerepekre.


Eiffel Műhelyház • 1942020-08-23 15:44:39

Hívja már fel valaki Főigazgató Úr figyelmét arra, hogy sokan értékelnének egy előzetesen meghirdetett ismétlést valamelyik TV csatorna műsorán! Ha már a MÁO-t világszínvonalú intézménynek tartja, vegyen példát a MET-ről!



off: kék öltönyhöz nem veszünk fel barna cipőt! (bocs, női szemmel ez is feltűnt!)


A MET felvételei • 10892020-08-23 07:43:06

Nekem a múlt heti Luisa Miller-ben is tetszett, hangban és alakításban is el tudta hitetni az egyébként nem igazán rokonszenves Wurm alakját.


A MET felvételei • 10852020-08-22 18:52:08

Nekem sem! Egyik szemem sír, a másik mosolyog. Nagyon jó rendezés, remek díszletek, jelmezek, nagyon jó együttes, énekkar,  zenekar,.stb. Igazi MET színvonal, amit különösen élvezek, mert ugye az ember normál esetben  nem minden nap lát ilyen előadásokat.   Ehhez társul egy nem a legjobb formában lévő, de az adottak közül kiemelkedő Marcello Giordani. Pieczonka hangja túl nyers, néha kissé éles. Remek Fidelio/Leonóra volt, de ez a szerep nem igazán fekszik neki. Morrist hallottam a MET sorozatban ifjabb korában, jobb alakításokban.  Domingo? Ez nem az ő estéje volt. Ahogy a prológban megjelent, ahogyan énekelt - a szerep szerint Fiesco jóval idősebb, hiszen Boccanegra az ő lányát szereti, ez a nézeteltérés és harag oka - mind megjelenésében, mint énekében évtizedekkel idősebbnek tűnt a FIescot alakító Morrisnál. Ez volt az első benyomásom, és ez az előadás folyamán sajnos nem változott.  Énekesi teljesítményét inkább nem minősítem, megtették mások.



Pár éve láttam a Mezzo tv közvetítésében a 2010-es Scala-beli Boccanegrát, szintén Domingoval és Amelia Grimaldi szerepében a nagyon jó Anja Harterossal. Ami Domingot illeti,  akkor fogalmazódott meg bennem,  hogy ezt talán  már nem kellene!  Most a MET sorozatnak köszönhetően szinte másnaponta látható ragyogóan fiatalon, jobbnál jobb alakításokban  - az összehasonlítás szívszorító!  Remélem, a hálás-háládatlan utókor emlékezetében a nagy tenor marad meg, nem ez a rozzant öregember!


Eiffel Műhelyház • 1842020-08-22 14:56:14

https://nepszava.hu/3088983_es-ujra-jott-jonas-kaufmann      



Érdemes elolvasni!


Bánk bán • 29982020-08-21 14:40:37

Az "elfogadás, tolerancia, szeretet", stb addig tart, míg az ő kottájukból játszik az ember! Lásd zászló-ügy! Miért kell minden budapesti lakosnak elviselni azt a bizonyos zászlót a Városháza homlokzatán? Főpolgármester úr kinevezési papírján még nedves volt a tinta, rögtön kinyilatkoztatta álláspontját  Dörner György színházigazgatói pályafutásával kapcsolatban. Eszenyi Enikő nem ment el arra a bizonyos tüntetésre, sőt nem átallott úgy nyilatkozni, hogy politika-mentes színházat szeretne csinálni. Rögtön mindenki felfedezte az évtized (lassan az évszázad) összes bűneit! Ez mi, ha nem erőszakos térfoglalás?


Eiffel Műhelyház • 1782020-08-21 14:30:52

De jó lenne, ha a MÁO vezetése ezt a koncertet valahol megtekinthetővé tenné! Végülis az EIffel Csarnok is az adófizetők pénzéből épül, mint minden más. Vagy ez ma már túlhaladott álláspont?



Nekem speciel nem jut eszembe jobb Cavaradossi!  Pedig próbálkoznak néhányan.


A MET felvételei • 10712020-08-21 14:07:04

Igen, az az előadás korszakos jelentőségű, maradandó élményt adott, és a mai napig sokakban él. Én pl tv közvetítés keretében láttam, sokáig vadásztam rá a yt-n, és a mai napig igen hálás vagyok annak, aki megosztotta velem.. Ahogyan azoknak is hálás vagyok, akik lehetővé tették, teszik a MET előadások közvetítési sorozatát.                                                                                                                off: kár, hogy a  MÁO öndícséretben fürdő főzeneigaztatójának ez nem jutott eszébe! (vagy nem rendelték el neki!)


A MET felvételei • 10682020-08-21 11:34:59

Ezt ismerem, mindkét nyelven! De az "őszülő fej" is erősen relatív! Apósom a huszas évei elején csodaszép fehér hajjal tündökölt, a Nagyapámnak a nyolcadik x-en túl egyetlen ősz hajszála nem volt, erősen tartotta a fiatalkori barna hajszínt. Egyébként éppen az ária idézett szövegével ellentétes a veterán Greminek szerepeltetése.



Ami pedig a háborús veteránságot illeti, az sem korfüggő! Ki mikor lett katona és hány évesen hajtotta végre azt a bizonyos cselekedetet, amiért kitüntették!


A MET felvételei • 10672020-08-21 11:22:09

Köszönöm, ez igaz! Valamit elnéztem, bocsi!


A MET felvételei • 10642020-08-21 10:12:30

A mesterségesen sötétített hang nálam sem jön be! Mintha tele szájjal énekelne. Az on-woman show itt is megvolt!   Számomra Netrebko nem Tatjana! Sem szerepformálása sem éneklése alapján nem az a romantkus fiatal lány, aki éppen szerelmes levelet ír! És ez nem az életkor és a kilók függvénye, Renata Scotto a pár nappal ezelőtt közvetített operákban  a negyvenes évei közepén,  illetve ötven évesen ragyogó Luisa Miller  vagy Francesca da Rimini volt. Netrebko ennél sokkal fiatalabb, de nem hozza a szerepet. Tatjana levelének éneklésekor nekem nem egy fatal lány, hanem egy éppen halálra készülő heriona  képe ugrott be! Az, hogy remek kiejtéssel énekli az orosz szerepet, nála nem érdem, hanem követelmény. Ettől függetlenül éppen a túlzott drámai erő miatt esetenként nehezen tudtam követni!  A többi szereplő valóban nagyon jó, én a szöveg artikulációért járó díjat Peter Matteinek adnám. Kellemes meglepetés volt Greminként a kiváló Stefan Kocan szereplése. Nem tudom, mire vezethető vissza, hogy ebben a szerepben (kevés kivételtől eltekintve) többnyire fogatlan vén oroszlánok jutalomfellépéseit látjuk! Igaz, hogy a herceg idősebb, mint Tatjana, de remek áriájában fiatalos hévvel, lendülettel az újra megtalált szerelemről, a boldogságról énekel!  És mivel valamennyi szerepő nagyon fiatal  - Anyegin az opera végén 26! - Gremin hercegnek sem  kell okvetlenül aggastyánnak lennie!



 


Eiffel Műhelyház • 1752020-08-21 09:27:34

Egyetértünk kedves Lujza! Én is arra várok, hogy valaki füstjeleket adjon! Vagy annyira érdektelen volt a program, hogy már vélemény sincs?


A MET felvételei • 10552020-08-20 12:41:01

Bocs, jelen előadást nem láttam, nem hallgattam végig, sajnos.  De láttam, hallottam ugyanennek az operának a július 9.-i előadását, Eva-Maria Westbroek és Marcello Giordani közreműködésével. Akkoriban valahogy senkinek nem volt észrevétele! Elsősorban a kíváncsiság ültetett a képernyő elé, mert nem ismertem a darabot. Aztán ugye mire jó az operakalauz? Valódi olasz operához passzoló cselekmény. És érdekelt Marcello Giordani, akit korábban nem ismertem, de a két héttel korábbi Ernani-ban figyeltem fel rá. Mozgalmas, krimiszerű libretto, néhol kevesebb több lett volna. Nem Zandonai az első és az egyetlen a kortársak közül, akik az említett szerzők "emlőin nevelkedtek", és vannak ennél rosszabb operák is. Kellemes élmény volt!


A MET felvételei • 10432020-08-18 08:50:27

Csodaszép előadás, remek hangok, nem mellesleg látványos, nagyon jó rendezés, az első felvonás jelenete a teljes együttessel és Scotto szólójával nem mindennapi élmény. Rodolfo áriája méltó előadásban, és nagyon jók a baritonok is! Legnagyobb pozitívma - nálam legalábbis - hogy feledtetni tudta a májusban sugárzott nem túl sikeres előadást! Ez az  igazi Domingo, nem az, aki mostanság baritonszerepekben próbálja túlélni önmagát.



Holnapután Francesca da Rimini, Scotto, Domingo, MacNeil - az se semmi!



 



 



 


Opernglas, avagy operai távcső... • 206282020-08-17 11:07:52

És itt is megtalálható:



https://www.youtube.com/watch?v=AtEJi6cgCks


Opernglas, avagy operai távcső... • 206272020-08-17 10:45:19

Köszönöm!


A MET felvételei • 10342020-08-15 20:36:17

Mindenesetre elég érdekes feldolgozás!  Eleinte ezt hittem, hogy baj van a gépemmel és szétesett a képernyő! Még csak nézem, nem értem a végére, meglátjuk!


Eiffel Műhelyház • 1642020-08-14 18:42:50

Miért is hívják azt a városrészt Kőbányának? És az utcát Kőbányai útnak?


Opernglas, avagy operai távcső... • 206242020-08-14 09:21:45

A remény hal meg utoljára!


Opernglas, avagy operai távcső... • 206182020-08-13 19:09:53

Igen, a Don Carlos francia változata kapósabb, pedig ez a Végzet hatalma is megérdemelne kicsivel több figyelmet. A nyilt szinen vívott párbaj egy dolog, de utána következik egy nagyon szép és nagyon nehéz ária, amiben Alvaro az önvádróll énekel. Ez engem nagyon megfogott, hiszen éppen arról van szó, hogy az ember meg tud-e bocsétani önmagának, vagy sem!



A müncheni rendezés szerintem is elég siralmas volt, bár Kusej komoly sikert aratott vele. Az XXL méretű asztal és a füdőkád, amiben szegény Leonorát megfürdették elég érdekes látvány volt.


A MET felvételei • 10262020-08-13 18:57:14

Azok a régi szép idők! Ma ilyen időket élünk, ilyen hangok vannak,


Régizene • 36982020-08-13 08:48:56

Őszintén remélem, hogy nem sok sikerrel!  A 3680 alatti két szám csodás, még a végén bekéredzkedek a "régizene" kedvelők sorába. Eddig is tudtam, hogy van ilyen zene, de nem állt hozzám túlságosan közel. De aki késik, az nem múlik.


A MET felvételei • 10032020-08-12 10:26:38

Így igaz, az én bérletes életem is kb akkortájt  vette kezdetét. Voltak nagyon jó előadások és voltak kevésbbé jók is. Emlékszem - inkább nem - olyan előadásra is, amelyről a szünetben a közönség egy része angolosan távozott!  Azt hiszem, az utóbbi években már készültek felvételek, legalábbis az M5 csatorna másorán esetenként megjelenik egy-egy operaelőadás felvétele. Sajnálatos, hogy a járvány miatti kényszerű szünet idején nem sugároztak néhányat!


A MET felvételei • 9942020-08-12 08:29:56

Mattila Salome-ként fenomenális votl, több előadásban láttam,mindben nagyon jó volt.  Egyébként mindkét most sugárzott felvétel 2008-as.  A müncheni Manon nálam is jobban bejöttm, ehhez az operához nem illenek azok a"habospite" csupacsipke előadások, amik időnként előkerülnek.



Ami a MET létezését illeti, állami támogatás nuku, vagyis semmi. Baráti kör és alapítvány működteti, tehát kellenek a húzó nevek,de kellenek új arcok is! Aki olvasta a Bing Emlékiratot, olvashatott kemény vitákról, mikor a szponzoráló csilliárdosok valamelyike olyan énekest kívánt látni egy bizonyos  szerepben, aki mind Bing, mind az éppen működő karmester számára nehezen volt elképzelhető. Egyébként a most futó - számunkra ingyenes - közvetítés sorozat is több szponzoráló szervezet támogatásával jött létre!


Opernglas, avagy operai távcső... • 206062020-08-11 19:25:49

Privátban!


A MET felvételei • 9842020-08-11 17:12:30

Gondolom, a rulett erre a hétre ezeket az előadásokat "dobta ki"! Kiváló összehasonlítási lehetőség, melyik énekes mit hoz ki (bocs!) a darabból.



Most hallgatom a Manon Lescaut-t, Marcello Giordani jó, mint mindig. Mattila nem Manon, ahogy Tosca sem volt igazán, legalábbis számomra nem.


Opernglas, avagy operai távcső... • 205992020-08-11 17:02:41

Egy szereposztást én is megköszönnék!


A MET felvételei • 9642020-08-10 16:56:34

Igen, Keenlyside már benne van a korban, de az összes többi szereplőt a wiki-ben kerestem meg! Keelyside egyébként a Vihar-ban nagyon jó volt, és hallottam vele pár jó felvételt a yt-n. Ezért is volt nagy meglepi ez a Don Giovanni. Appleby-t elnéztem, a múlt havi Don Giovanni volt 2011-es. avval számoltam. Azóta fejlödhet is, mindenki kezdi valahol, de mint már többször volt róla szó, nem a MET színpadán!


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Prunyi Ilona (zongora)
Liszt-tanítványok zongoradarabjaiból
Ábrányi: Jellemrajzok a magyar kedélyvilágból – Epedő
Beliczay: Novelette
Beliczay: Nocturne
Weingartner: Hangulatkép, op.2
Gaál: Nocturne, op. 60/1
Raff: Nyugtalanul
Raff: Este
Liszt: Il m’aimait tant! (dalátirat)
Liszt: Die Loreley (dalátirat)
Sauer: Bécsi visszhang - koncertkeringő

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti Terem

Baráti Kristóf (hegedű)
Pusker Júlia (hegedű), Klenyán Csaba (klarinét), Fejérvári Zoltán (zongora)
"Összkiadás élőben"
Bartók összes hegedűs kamaraműve/1
Bartók: Andante, BB 26b
Bartók: 44 duó két hegedűre, BB 104 – részletek
Bartók: 2. hegedű-zongora szonáta, BB 85
Bartók: 44 duó két hegedűre, BB 104 – részletek
Bartók: Kontrasztok, BB 116
Élő közvetítés!

19:30 : Budapest
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Rácz Ödön (nagybőgő)
Liszt Ferenc Kamarazenekar
Mozart: D-dúr divertimento, K. 136
Bottesini: II. (h-moll) nagybőgőverseny
Bartók: Divertimento, Sz. 113, BB 118
A mai nap
történt:
1791 • A Varázsfuvola bemutatója (Bécs)
született:
1908 • David Ojsztrah, hegedűs, karmester († 1974)
1944 • Rolla János, hegedűs
elhunyt:
2019 • Jessye Norman, énekes (sz. 1945)