vissza a cimoldalra
2019-05-26
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10122)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6721)
Opernglas, avagy operai távcső... (20220)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4492)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1319)
Lisztről emelkedetten (952)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3254)
Élő közvetítések (7877)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1666)
Franz Schmidt (3337)
Kimernya? (3067)
Elena Mosuc-drámai koloratúra (901)
Jonas Kaufmann (2385)
Birgit Nilsson (41)
Operett, mint színpadi műfaj (3917)
Bende Zsolt (153)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: nickname
Leírás:
Honlap:
   


nickname (725 hozzászólás)
 
Erkel Színház • 101162019-05-25 13:59:31

A tavaly még teltházas Álarcosbálokra is megy a hírlevélre felirítkozás után az 50% kedvezmény - vagyis 50% kedvezménnyel lehet Az álarcosbál előadásokra jegyet venni, ha feliratkozunk a hírlevélre. De majd a Bánnfy-terembe szóló 10 ezer forintos jegyeket szétkapkodják a ritkaságokra.


Jules Massenet ! Ki ismeri ? • 3062019-05-20 19:05:52

Nem tudom, hogy a pécsiek mennyire imádják: mikor én voltam áprilisban a Manon pécsi előadásán, akkor elég foghíjjas volt a nézőtér. A nézőtéri ügyelők a harmadik emeltre jegyet váltottaknek ajánlgatták, hogy ülhetnek a földszintre is, mert van hely....


Erkel Színház • 100492019-05-19 15:36:47

Fenn szépen szól, szép a hangszíne is. Lenn már más kérdés: fátyolos, gombóc a torokban, a hangszíne is kellemetlen. Nem tehetek róla, de nekm egyik szerepében sem nagyon tetszett az elmúlt években. 


Erkel Színház • 100402019-05-19 09:36:41

És volt idő, mikor a Met-ben még a Wagnereket is meghúzták......


Erkel Színház • 100392019-05-19 09:36:15

Az English National Opera ha jól tudom, ma is mindent angolul ad elő - legyen szó Verdiről, Wagnerről, Pucciniről, Mozartról vagy más szerzők darabjairól Régen a MET-ben is angolul ment minden. Sőt, van egy felvétel, amin a Honvanscsinát olaszul adják elő! Ha jól tudom pont a Muszorgkszkij operák esetében fordult elő,hogy a szláv vendégénekes oroszul nyomta, a többiek olaszul vagy angolul :-).


Erkel Színház • 100212019-05-18 06:02:48

És Létay lesz mellette a címszereplő és a zseniális, csak a nagy székely büszkesége van, mert olyan jól egyáltalán nem énekel ma már művészúr lesz Lescaut. Hát izé, azért elég nagy lesz a kontraszt.....


Erkel Színház • 100202019-05-18 06:01:55

Hát ezt a Manon Lescaut én is kihagyom. Az álarcosbált is csak most nézem meg, de csak a karmester miatt, illetve, csak a második szereposztást, mert Molnár Leventére és társaira nem vagyok kíváncsi. A második szereposztás még elfogadható. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616862019-05-17 11:24:12

Ajánlom Főigazgató Úr figyelmébe, az általa vezetett intézmény facebook oldalán is megosztott, Operportálos írást is. A Mozart előadásról az Opervilág közölt írást. 


Erkel Színház • 99952019-05-13 18:38:07

Annyi más van, amit be lehetne mutatni, ha már keresztény évad és nem az István, a király lenne a legfontosabb szerintem. 


Erkel Színház • 99902019-05-12 07:30:21

Keresztény évad lesz és nem tudtak jobbat kitalálni - a belcantóra fanyalognak, mert ugye néha lehet egy-egy bemutató, meg koncert, de mindjárt egyszerre több, a tematikába illő belcanto darab menjen? Pfuj, azt már nem. Egyébként meg nyitnak a könnyedebb műfaj felé: Billy Elliot, West sid story, és most István, a király


Erkel Színház • 99842019-05-11 19:30:42

Most látom, hogy Erwin Schrott lesz a Figaróban - a címszereplőként és grófként is bemutatkozik, természetesen nem egyszerre, hanem két, külön este. Vajon Rost lemond majd vagy sem? Mert ő lenne a grófné :-). De azt mondjuk nem értem miért kell nyomatni Molnár Leventét és betenni Schrott Figarója mellé grófnak.


Erkel Színház • 99832019-05-11 19:23:41

Rőser Valois Margitnak is jó volt - érhetett volna még az alakítás, de nekem tetszett. 


Erkel Színház • 99792019-05-11 15:43:44

Rőser Orsolya is megbírkózna az eredeti, koloratúrásá Melindával és persze Kolonitnsak is énekelnie kellene eredeti formájában a szerepet. Szegeden egy igazi etalon volt és bebizonyította, hogy ha megfelelő énekes énekli, akkor Melinda szólama eredeti formájában is nagyon hatásos pszichológialag. 


Erkel Színház • 99762019-05-11 11:48:15

Olyan sok mindent nem fog énekelni. Most újra tenor Bánk lesz és állítólag Fekete Attila a múltkor jó Bánk volt, akkor jelenleg miért csak Kovácsházi István van kiírva a szerepre?


Erkel Színház • 99702019-05-09 17:35:01

Nem baj Kolonits Violettáját ünnepelték most az olaszok és a kolozsváriak, a Normját meg majd ünneplik a franciák. Nekünk nem kell - Melindaként se minek. A Luciát is levették jövőre. Fekete Attil se kell nekünk, majd énekel mindent Boncsér, azt is, amit nem kellene.


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 582019-05-08 12:05:31

És ez úgyis megvalósul majd, ha a 400 férőhelyből csak kb. 200 jegyet adnak majd el estéről estére?


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 572019-05-08 12:05:26

És ez úgyis megvalósul majd, ha a 400 férőhelyből csak kb. 200 jegyet adnak majd el estéről estére?


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 552019-05-07 22:01:55

Továbbra se értem, hogy a tisztelt vezetőség honnan veszi, hogy a Mathis, a festőre majd meg tudják tölteni 10 ezer forintos helyárakkal a Bánffy-termet? És akkor ezek szerint ezek ilyen egy szériás előadások lesznek, mert az átlag operalátogató nem fogja őket nézni, a turistáknak, meg a szakmának, meg a dazdagabb, erre vevő nézőknek meg nem hiszem, hogy el tudják majd adni több évadon át rá a jegyeket. Továbbá: most komolyan a Simona néni és a Cremonai hegedűs előadásaira is majd 9900 forintos jegyárakkal meg tudják töltenia  nézőteret, mikor Az arany meg az asszony és a Tóték ingyen se megy teltházakkal? Nem értem, ezt mire alapozzák. Tatjána nénémnek írt levelével Ókovács elmagyarázhatná ezt az én szintemen is, hát ha megértem. 


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 532019-05-06 20:22:10

"Az Eiffel Műhelyházban Monteverdi utolsó színpadi műve, a Poppea megkoronázása nyitja meg az opera - bemutatók sorát, melyet Bella Máténak az Opera felkérésére készült, újrahangszerelt, kortárs zenei elemekkel dúsított átiratában láthatna."



Ezt olvashatjuk a közelgő Monteverdi bemutatóról a műsorkalendáriumban és a honlapon ott szerepel a Poppea zeneszerzőjelént Bella Máté neve is. Engem ez a kortárs elemekkel dúsított barokk opera nem érdekel. A Házyval játszott verzió se volt historikus, de igyekezett valamit mégis visszaadni a barokkból és nem akart szerintem kortárs zenei elemekkel dúsítani. 


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 452019-05-04 22:41:13

Köszönöm, ez elkerülte a figyelmemet. Néha beáldozok 10-15 ezer forintokat egy-egy nagyon látni vágyott előadásra, de mivel ez rendszeresen nem tudom megtenni, akkor nem leszek gyakori vendég a Bánffy-teremben. Sőt: elképzelhető, hogy a következő évadban mindössze egy Gyöngyhalászokon fogok ott járni. Még megnéztem volna a Poppeát - egészen addig, amíg nem szembesültem vele, hogy nem egy historikus és nem is a Házy Erzsébetékkel bemutatott verzió fog menni, hanem valami modernizált hangszerelés, ami annyira nem vonz első hallásra. 


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 422019-05-04 21:17:21

Bocsánat, de mit kell érteni a kilátásva helyezett, 10 ezer forintos belépőár alatt? Gondolom nem ennyiért árulják majd a jegyeket az Eiffelbe, mert ha igen, akkor nem nagyon lesz közönség. Lehet majd vattázni a foghíjjas nézőteret. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616682019-05-03 20:46:23

Ókovácsék nem rajonganak a belcantoért - ez már azért kiderülhetett az elmúlt évek alatt elég sovány volt a belcanto darabok színrevitele. Persze Ókovács majd erről is ír egy levelet Tatjána nénémnek, hogy mennyire nem így van. De csak jelzem, hogy van egy jó Lucia előadásunk vagy volt egy jó Luciánk, ami három év után jövőre már nem lesz műsoron és ki tudja, meddig pihentetik? A Hugenottákat is a keresztény évad alkalmából veszik le - ja, hogy az a kereszténység nem éppen leányálmos oldalát mutatja, csakhogy ez is része a vallástörténetnek. És Sába királynője miért nem lesz? Azért az se volt most rossz a MÜPA-ban. Lehetne Pál Tamással Mózes is koncertszerűen legalább pár alkalommal. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616672019-05-03 20:40:59

Carlo Montanaro megfelelő lenne. Most ő vezényli Az álarcosbál előadásokat.


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 382019-05-02 18:05:47

Az arany meg az asszony dráma - nem elbeszélés. Ezt a prózában írt drámát zenésítette meg szinte szószerint Kenessey. Egy időben prózai színházban is ment a darab és megjelent modern kiadásban is a Magyar dráma gyöngyszemei c. sorozatban. 


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 352019-04-30 20:32:03

Igen, negyed tizenkettőkor - ha megvárjuk a taps végén fél tizenkettő körül kerülünk ki az utcára. Szerintem ez a még zajló munkálatok miatt is lehet - gondolom délutánig négy vagy öt óráig biztosan dolgoznak az építőipari munkások a területen, utána meg elő kell készíteni a terepet az esti előadás számára. Nagyon kiesik, a semmi közepén van, de nekem vidékről nincs messze - a vonat pont letesz Kőbánya-Kispesten, onnan metróval pár megálló a Népliget s a népligeti megállóból negyedóra séta. Ugyanakkor nem jó hajnali egy felé hazaérni, úgyhogyy remélem a jövő évadban ott is egy órával korábban leszneka az előadások és akkor hamarabb érnek is véget. Ja és persze a nem jár a hármas metró mert újítják miatt azért egy kicsit macerásabb tud lenni nagy forgalomban a kijutás. 


Erkel Színház • 99422019-04-28 16:32:00

Nem értem, hogy nincs is operakaland az idén és mégis ekkora előadásszámban megy a Háry. Jövőre ilyen magas előasszámmal fog menni ez a gyenge Hunyadi is - redezésügyileg mindenképpen az és ennyi előadással kétlem, hogy minden este megfelelő lesz a zenei kivitelezés. Bár lehet, hogy jövőre már lesz operakaland. Most nézem, hogy a Hunyadik délelőtti és délutáni - kora esti előadások. 


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 322019-04-28 12:52:53

Senki nem volt Arany meg az asszony - Tóték premieren? Nekem az Arany meg az asszony nagy kedvencem - nagyon szerethető darab. Örkényt is szeretttem, de ez az opera feldolgozás néhány jobban sikerült zenei ötlettől eltekintve számomra unalmas volt. Mondjuk a közönség lelkesen tapsolta. Káel Csaba fabulát, állatmesét csinált a Kenessey-operából: Rotarides = kakas, Anna = macska, Wolfgang = róka, Hinkó = nyúl, a színészek = bika. Ilyen jelmezekben jelentek meg az énekesek a színpadon, akik közül számomra a legélvezetesebb alakítást a Wolfgang szerepében színre lépő Kovács István nyújtotta. Már a Luciában is nagyon tetszett, pozitív változás ált be vokális teljesítményében. A Tóték esetben jók voltak a kórusrészletek, Szvétek László és László Boldizsár is tetszett. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43412019-04-24 17:25:26

És ami énekelt szerepet az is bariton - elírtam, bocsánat. A lényeg, hogy a két nagyobb szerepet alakító férfi énekes közül ő volt a jobb, ő kapott nagyobb tapsot, holott a tenor a férfi főszerep. Bocsánat.


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 202019-04-23 14:41:38

Hm, ezt elfelejtettem Nem láttam, de tudtam róla s most mégsem jutott eszembe Mindenestre repertoár bővítésként bemutathatnák a darabot a Házba is. Megfelelő rendezéssel és zenei kivitelezéssel évekig műsoron tartható lenne. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43362019-04-22 21:31:58

Engem a kisebb hibák nem érdekelnek. Netrebkot nem hallottam élőben a szerepben, de Csurilova élben nagyobb hatást tett rám Jolántaként, mint Netrebko felvételről - ugyanakkor a pécsi Manont megtekintve kijelenthettem, hogy Gruberova Manonként felvételről sokkal nagyobb hatást tett rám, mint a pécsi Manon élőben :-). Alekszej Markov valóban vitte a pálmát a két tenor közül s őt ünnepeltük jobban, de Nazsmiddin Mavljanov se volt rossz. Sokkal rosszabbakat is hallotunk már, akiket világhírűként adtak el nekünk.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43282019-04-22 09:59:57

Mintha egyszer a Miskolci Nemzetközi Operafesztiválon is lett volna belőle egy vendégelőadás. 


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 102019-04-22 06:55:09

Igazad van. A linkeket köszönöm. A gyöngyhalászok klasszikus előadásnak tűnik, minden modernkedés nélkül. Én szerintem a Faustot is megnézem - főleg ha nem lesznek háromoszorosára emelt jegyárak. 


Kolonits Klára • 10932019-04-21 19:42:06

Honlapja információi szerint a művésznő két Violettát énekel május elején Észak-Olaszországban: Novara, Teatro Coccia. Ha már itthon nem énekelheti a szerepet, legalább Kolozsváron és itt színpadra lépet Violettaként. Örülök neki, de a másik szemem sír, hogy Pesten miért nem hallhatjuka  szerepben - jövőre Lucia sem lesz, Hugenották sem. 


Eiffel Műhelyház – Bánffy terem • 82019-04-20 23:45:11

A MÁO honlapjának jelenlegi állása szerint az a Faust mégsem lesz felétlenül koncertszerű: The St. Petersburg Chamber Opera vendég előadása, ahogy a Gyöngyhalászok is. Számomra a jövő évad nagy eseménye lesz, hogy végre, több mint, 120 év után, ismét felcsendülnek majd Bizet eme remekének dallamai fővárosunkban. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43252019-04-20 23:42:30

A mai Jolanta egy gyönyörű előadás volt! Egy újabb orosz ritkaság szólalt meg a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben s nekem kivétel nélkül minden énekes tetszett. A zenekar is nagyszerű volt és a darab is gyönyörű! Sajnálhatja, aki lemaradt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616302019-04-13 06:20:38

Ezt a bennfentesek tudják, mivel emailben kellet igényelni az ingyenes jegyeket és nem látunk jegytérképet. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616292019-04-13 06:20:00

Szerintem a következő évad műsora a leggyengébb mióa Ókovács van hatalmon az Operában. Szánalmasan gyenge és szánalmasan semmitmondó a tematikus évad terv. Egy keresztény évadban levették A hugenottákat - nyilván megérte anyagilag két évig játszani a darabot, megérte a bele fektetett munka humánerőforrás is. Ha már keresztény évad: egyetlen egy bibliai témájú opera se fog futni A Luciát is levették. De legalább a Bánk bán megint tenor-verzióban fut majd. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43172019-04-13 06:14:45

Jó hát nekem elég az, hogy Kovács János híve a Hovanscsinának és nem véletlen volt ő az április 5-i előadás karmestere. Abbado is Muzorgszkij híve volt. Most lehet vele jönni, hogy nem ez számít, csak akkor kérdem én mi? Abbado több helyen is sikerrel játszotta Muszorgszkij zenés színpadi műveit. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 43132019-04-12 22:14:41

Wagner rengeteget lopott Marschnertól.Te Weberen is fanyalogtál, pedig Wagner A bűvös vadászt sokra tartotta. Weber és Marschner nélkül Wagner is másként lett volna géniusz - tetszik vagy sem, de ez az igazság. Tessék nyitott fülell végig hallgatni a Hans Heilinget és majd rájössz miről beszélek. Marschner csak másodvonalbeli, de figyelemre méltó komponista.



Te olyat kérsz számon Muszorgszkij operáin, amiket nem kellene, mert eleve mást akart, másként mondani, bemutatni,  ő nem hagyományos történelmi operát akart írni. Pont az a lényeg, hogy a Hovanscsinában nincs főszereplő, mert csak így tudja jól ábrázolni, bemutatni azt, amiről szól. Az orosz opera a Borisz Godunov és a Hovancsina, az Igor herceg, Az aranykakas, A cári menyasszony, Szadko is és képzeld, van olyan zenetudós és eszéta, aki az Anyegint nem tartotta sokra. Ennyit erről. Korszakov is egy zseni volt és nagyszerű operákat írt.


Erkel Színház • 98732019-04-08 19:00:24

Lesz Gyöngyhalászok, koncerszerűen Stiffelio, Erkel Erzsébet, Faust, Tannhauser. Szerintem a lehetőségekhez képest sovány műsor - nem a bemutatók száma miatt. Sokkal jobb premiereket lehetne csinálni. Nem értem a Poppeát miért kell modernesíteni - akor lehetne azt a változatot játszani, ami Házyékkal is ment. 


Erkel Színház • 98722019-04-08 18:49:56

Bemutatók még: Mathis, a festő, Simona néni, A cremonai hegedűs. Információim szerint végre megint tenor Bánk bán lesz.


Erkel Színház • 98712019-04-08 18:48:08

Fenn már a bérleti tájékoztató.



Lesz Parsifal, Don Carlos, Szöktetés a szerájból bemutató. A MÜPA-ban Mefistofele, Anyegin és West side story. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42992019-04-08 17:24:28

Te nem akarod megérteni a lényeget, de nem baj. Akkor ezek szerint A hugenották se opera, hanem kórrajz, vagy A nyugat lánya se opera, mert ott is elég sok mellékszereplő van, hanem Puccini megalomániás hajlamainak eredménye, egy feletébb szokatlan téma a szerző korábbi műveihez képest újszerű feldolgozásba, ami vakvágány és sokat nem ér - végül is voltak, akik ezt a remekművet is így értékelték. Se baj. További jó zene hallgatást! Én tudom élvezni hibáikkal együtt is a művészeti alkotásokat, az operákat is. Igen, a Hovanscsina torzó, ahogy a Hoffmann meséi is. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42922019-04-08 16:13:24

Egy történelemmel is foglalkozó embernek Muszorgszkij operái zseniális történelemszemlélettel rendelkeznek. Nem, nem Verdi-operák, nem azért jók, mint a bel canto darabok, ahogy nem is azért zseniálisak, amiért Wagner operái. Korrajzok, illetve az emberről mondanak el nagyon sokat. Sokkal többet, mint Verdi operái, amelyek szintén remekművek, de nem olyan súlyosak, nem olyan tömények, ettől még azok nem rosszabbak, de más kategóriák. Nem szeretem ezt a sznob szemléletet, hogy van Verdi, Mozart, Puccini, Wagner, esetleg még Richard Strauss és kb. ennyi, a többiek csak kismesterek, mert mit akarnak. Muszorgszkij egy zseni volt, ahogy Korszakov operáit is lehet szeretni,és én azokat is szívesen hallgatnám élő előadásban is. Hogy melyik verziót játsszák színház, kor, rendezői, karmester stb. függő.



Nem szabad elfelejteni, hogy Weber vagy Marschner legalább annyira fontos zeneszerző, mint Wagner, mert nélkülük Wagner se azt az utat járta volna be, amit bejárt. Muszorgszkij nélkül is szegényebb lenne az operatörténet egy nagyszerű alkotóval, aki rendkívül sötét szemléletű, pesszimista darabokat írt, de amelyek ugyanakkor nagyon megdőbbentőek és ütősek. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42892019-04-08 14:52:09

Bojti évekkel ezelőtt készítette el munkáját és nem hiszem, hogy hiba volt előadni, ha már elkészült. Miért ne? És vendégénekesek nélkül nem lehetett volna ezt az előadást megvalósítani és a MÁO repertorájába egy ideig nem fog visszatérni a darab, vagy ha igen, az gyenge lesz, az 1980-as évek előadásaihoz képest, mert nincsenek megfelelő magyar énekesek a szerepekre. És nem, nem mindegy, ahogy az se mindegy, hogy a Hoffmann meséihez hogy nyúlnak hozzá.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42882019-04-08 14:49:53

Azért az erős kijelentés, hogy Muszorgszkij nem tudott hangszerelni. A Borisz eredeti formájában egy zseniális alkotás. Semmi szüksége sincs Korszakov átigazítására. Azért ma már több tanulmány született, amely megértette Muszorgszkij zenedramaturgiáját, ami iránt Korszakov értetlen volt, de attól az még nem rossz. Sok művét nem azért nem fejezte be, mert dilettáns volt, csak más zeneszerző volt, nem egy romantikus Korszakov. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42842019-04-08 12:14:48

Nekem tetszett Bojti munkája. Szeretem Sosztakovics verzióját is, de ő az énekszólamokba is mélyebben belenyúlt. Különben meg majd minde karmester, rendező, dramaturg alakított az évtizedek során a Hovanscsinán kisebb nagyobb mértékben. A Hovanscsinának létezett egy Sztravinszkij és Ravel hangszerelte változata is, ami sajnos elveszett. Csak egy töredék ismert belőle. Bojti munkája alapos volt és összehasonblítva a Borisz Godunov eredeti hangszerelésével én nem találom rossznak. A Korszakovi verzió áll tőlem a legtávolabb. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42702019-04-07 14:02:15

Hovanscsina - a teljes szövegkönyv magyar fordítása. Nem a Nádasdy által fordított verzió. 



A Hovanscsina történelmi háttere.


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42662019-04-07 07:53:48

És mégis kikkel játszanná ma a darabot az Opera? Szerintem nincs elég megfelelő énekes. Sőt! A férfi főszerepek ha jobban belegondolunk magyar énekesre kioszthatatlanok. A mostanában a Házban sokat foglalkoztatott basszusok és baritonok közül egyiket se találom alkalmasnak, hogy a Hovanscsinában szerepljen, s ha mégis menne velük a darab nem lenne a kedvencem, de a tenor szólamokkal is gond lenne. Szuszanna vénlány az Abbado vezényelte bécsi előadás DVD felvételén is benne van - úgyhogy szerintem őt Korszakov húzta ki és eredetileg szerepel a partitúrában. Az az előadás - valamikor a nyolcvanas évek végén ment Bécsben is, ha jól emlékszem, én csak felvételről ismerem - szintén sokban különbözik attól, amit Budapesten lehetett látni és hallani gyakorlatilag a bécsi előadással egy időben. 


Erkel Színház • 98522019-04-06 16:08:57

Pedig lehetne olyan Traviátákat csinálni, hogy a közönség szétszedje a házat az előadás végén. De hát ugye azok nem kapnak benne lehetőséget, akiknek a leginkább kellene. Nem is járok Traviáta előadásokra évek óta. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42632019-04-06 16:07:26

És nekem ez így az egész jobban bejön, mint a Korszakov-féle verzió. Nekem a tegnapi szép este volt. 


Erkel Színház • 98492019-04-06 12:34:50

Az arany meg az asszonyt és a Tótékat szívesen megnézném április végén, s most látom, hogy azon előadások ingyenesek lesznek. Na azokra igénylek jegyeket. 


Erkel Színház • 98482019-04-06 12:30:33

Sajnos mostanában nem járam az Erkelben, de 11-én megyek erre a koreai darabra. Utána megint nem járok az Erkelbe május végéig, helyette Pécsre megyek Manont nézni - ha már a két világháború óta nem mutatták be kis hazánkban és nem lesz Primavera idén, akkor gondoltam, elutazom egyik kedvenc városomba s megnézem a helyszínen. Sajnos az Erkelbe sok minden nem vonz most. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 42612019-04-06 12:24:58

Nekem nagyon tetszett a tegnapi előadás. Viva Muszorgszkij, aki igazi zenedrámákat írt! A Borisz Godunov eredeti alakjában számomra sokkal ütősebb és komplexebb zenedráma, mint bármelyik Wagner, - amik közül sokat szintén nagyon szeretek - de a kiegészítésre szoruló Hovanscsina is remekmű. Dicséretes, hogy sokan kotta nélkül, vagy a kottába csak olykor beletekintve énekelték szerepeiket a tegnapi előadáson. Muszorgszkij egy nagy zseni volt. Jó lenne egy hasonló Borisz előadás is valamikor a MÜPA-ban - de nem a Korszakov-féle verzió. Egyébként a közönségnek tetszett az előadás. Minden felvonás végen taposoltak, pedig ugye egyben ment le az első kettő s utána a harmadik, negyedik, ötödik felvonás. Döbbenetes ereje van ennek a zenének, s rendkívül negatív az afajta történelem szemlélet, ami Muszorgszkij színpadán megjelenik, de sok igazság is van benne. Mellesleg ennél sokkal gyengébb darabokat - direkt nem írok címeket - játszanak sikerrel évadokon át, akkor miért pont a Hovanscsinának ne legyen most sikere?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 616002019-04-03 21:06:01

Április 8-án, a Szépművészeti Múzeumban tartják a meghívottaknak a sajtótájékoztatót az Operaház 2019-2020-as évadáról. Úgyhogy jövő hét kedden már okosabbak leszünk a MÁO jövő évadra vonatkozó terveit illetően.


Kolonits Klára • 10902019-04-03 20:00:10

Éljen, éljen! A francia közönség nagyon szerencsés. Pesten mikor lesz Norma bemutató? Nem ártana a Lucia után.....


Belcanto • 9172019-03-19 19:29:38

Lesz Bellini előadás a MÜPA-ban ismét. Ismét a Pannon Filharmonikusokkal.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 615512019-03-16 20:16:42

Én már azt sem értem, hogy miután elnékelte a szerepet májusban Fekete Attila, az előző évadban miért kellett feltétlenül a bariton Bánk? Miért nem énekelte Fekete és László Boldizsár a premier két szereposztásában s miért nem Fekete Attilával vitték ki a darabot tenor főszereplővel New Yorkba? Merthogy Ókovács tett rá utalást, hogy ez az új Bánk bán Amerikai számára is készült és tudták, hogy László Boldizsár Asszád lesz, tehát kényszer is volt a bariton Bánk. Vajh miért nem lehetett a bemutató Bánkja Fekete? Akár a szólam leszállítása árán is, ha túl magas volt neki az eredeti magasságokban a tenor szólam? Nem lett volna nagy dolog. 


Erkel Színház • 97382019-03-02 14:50:53

Nekem a régi nagyokkal sem a kedvenc operám - ez van. Marton Éva, Callas és Tebaldi ide vagy oda. Azért egy jól sikerült Donizetti, Bellini vagy Verdi operához nem jöhet - ahogy a Chénier sem, pedig azt azért jobban kedvelem, mint a Giocondát. Tény azonban, hogy jó énekesekkel és rendezéssel eladható, hosszabb távon műsorontartható előadást lehetett volna létrehozni belőle. Én fel nem fogom, hogy a lírai tenorokat minek kell drámai szerepekben nyomatni. 


Erkel Színház • 97342019-03-02 11:27:40

Egyébként én fel ne foghatom miért kellett úgy meghúzni a darabot? Ellezdik hatkor oszt kilencre vége. Akkor most miért kellettek a húzások? Tartott volna félórával tovább hú, de elviselhetetlen lett volna. A rendezés enyhén szólva jellegtelenül semitmondó.Fel nem foghatom, hogy miért nem lehetett ez egyszer egy realista, hisotirázló színpadkép. Néha külhonban is előfordulnak ilyesmik - lásd a pár évvel ezelőtti londoni Chéniert, vagy a Met-es, pár évvel ezelőtti Anyegint. Akkor most nem értem, hogy nálunk ezt tiltja a művészeti szabályzat???? Ennél a se íze, se bűze rendezésnél egy jelmezes koncert is élvezhetőbb lett volna. 


Erkel Színház • 97332019-03-02 11:21:41

Itt el lehet olvasni Eötvös József fordításában neten is.


Erkel Színház • 97122019-02-28 06:50:09

Azért a Gioconda nem a legnépszerűbb operák legnépszerűbbje. Nekem se a kedvencem - énekelhetné harminc évvel ezelőtt Marton Éva is a címszerepet, akkor se lenne az. A Bánk bánban eredeti formájában is háromszor annyi drámai erő és magával ragadó jelenet van, mind a Giocondában - csakhogy ne mindig csak leszólja itt valaki Erkelt, ezért hoztam ezt a példát. A premieren a rendezés olyan semmilyennek tűnt. A kórusnak túl nagy szerepe nincs kb. bejön és énekel, majd általában a festett díszlet felemelkedése után, levonul a színpadról. Zeneileg számomra ez egy abszolút átlagos repertoár előadás szintjén mozgtó produkció volt. Semmi sem indokolta, hogy éppen most, pont ezekkel az énekesekkel kell bemtuatni a darabot - de ilyenekkel már senki sem foglalkozik. Agache próbálta valamilyennek mutatni Barnabást, de sajnos a rendezés ebben nem volt segítségére. Cser Krisztiánnak az énekhangja megvan a szerephez, de kicsit finomíthatna az énekelésén. Boncsér most jobban tetszett, mint a Hugenottákban, de ez a szerep se az  hangjára íródott. Sümegi után se feltétlenül most kiáltott a címszerep. Az énekkar jó volt. Az órák tánca teljesen kilógott az előadásból. Almási-Tóth Porgi és Bess rendezéséről is úgy éreztem tavaly, hogy részleteiben kidolgozatlan, hát a Gioconda is ilyen érzéseket keltett bennem.


Erkel Színház • 96572019-02-10 23:59:54

Vajon miért tértek vissza a Luciában az üvegharmónikáról a fuvolára? Mindjárt megjegyzi valaki, mert az úgy jobb, de 



1. én már az üvegharmónikát társítottam ehhez a Luciához, ezért ebben a rendezében szokatlan volt a váltás



2. tök logikátlannak tartom, hogy két évig üvegharomónika, most meg fuvola - kb. olyan mint a tenor után nosza rajta legyen bariton Bánk osztán majd lesz megint tenor, osztán hol átdolgozás, hol valami eredetihez közelebb álló verzió osztán ki tudja mi lesz 20 év múlva


Erkel Színház • 96532019-02-10 12:40:07

Számomra az is érdekes, hogy augusztus végére ha jól emlékszem szinte már nem voltak jegyek a délelőtti előadásokra - nemcsak a Luciára - most meg szép zölden virít nem egy matiné előadás jegytérképe. Nem értem ez is hogy van, de ennek örömére mind a két délelőtti Lucián jelen leszek. 


Erkel Színház • 96442019-02-02 18:28:15

A hugenották tényleg jó volt, de Boncsérnak akkor sem való ez a szerep. Egyszerűen kevésnek éreztem a hangját - mert Raoul szólama nem egy lírai tenor hangra íródott. A most fellépő finn basszus személyében azonban végre volt igazi mély basszusunk. Nem világhíres sztár ha jól tudom, de jó pár sztárocskát simán leénekelne a színpadról - meg persze lenne akit nem. Egyébként akárcsak a Sábán a Hugenottákon is jól szórakoztam.


Erkel Színház • 96282019-01-19 17:55:04

És a tavalyi A bahcsiszeráji szökőkút után hála legyen érte a magasságosnak egy másik klasszikus balett kerül vissza régi formájában a repertoárba. Köszönöm, hogy nem kellett elszenvednem a Giselle esetében azt, amit a Csajkovszkij balettekkel műveltek. Lehet nem volt tökéletes a ma délelőtti előadás, de szépek voltak a díszletek, nem volt semmitmondó a koreográfia és az új Hattyúktava és hasonló malőrök után ez számomra, aki igazán szereti a jó balett előadásokat is, áldás. Hála érte a döntéshozóknak. Köszönöm.


Erkel Színház • 95872019-01-15 20:00:08

Nem kell vitatkozni senkivel, de azért vannak dolgok, amiket egy laikus is meghallhat. Egyszer egy koncerttel kapcsolatban mondta a zongoratanárnőm, hogy megjegyezték neki laikus ismerősei, hogy nem értik xy miért püffölte úgy a zongorát miközben Chopint játszott, hát Chopin zenéje ennél kifinomultabb, árnyaltabb és akkor azt mondta nekem a zongoratanárnőm - jó régen volt és én attól még, hogy tanultam zenét laikus vagyok -, hogy miért ne lehetne igaza egy laikusnak is, miért ne vehetne észre dolgokat és igazat adot nekik, mert tényleg püffölte a zongorát az illető művész. 


Erkel Színház • 95732019-01-14 23:09:20

Lényegesebben jobb előadás volt, mint a Boccanegra. Kellemes szórakozás, szépen szólt a zenekar, jó volt a kórus, Palerdi András nem igazán tudott súlyt és jelentőséget adni szerepének, basszusa igencsak gyengén szólt, a mélyebb részeken el is veszeett a zenekari hangzásban, Zavaros Eszter sem tetszett, nem volt kidolgozott az éneklése. Összeségében azonban tényleg sokat ért, finomodott a zenei megvalósítás. Gáspár Boldizsár nem minden részletet formált meg szépen, de elismerésre méltó, élvezetes alakítást hallhattunk tőle. Bakonyi Anikó alakítása volt szerintem a legkidolgozotabb, Gál Erika alakítása a címszerepben árnyaltabb volt, mint a bemutató idején. Kelemen Zoltán hozta a szokásos formáját. Fényévekkel voltunk a Boccanegra üres ledarálásától szerencsére itt nemcsak felmondták a kottát. 


Erkel Színház • 95672019-01-12 11:34:26

Ez nem annyira rossz csere - ha jól emlékszem Szennai dirigálta a bemutató idején is a darabot. Szerencsér nem Kocsár vett át ezt is.


Erkel Színház • 95542019-01-11 07:16:54

És tegnap hallhattunk egy rendkívül jellegtelen Boccanegra előadást a Müpa-ban. Egyedül Kelemen Zoltán bizonyult Verdi zenéjének szakavatott ismerőjének, illetve egyedül az ő alakítása volt árnyalt és szépen végig gondolt. A többiek felmondták a kottát. Miksch Adriann nem értem mit keresett Améliaként a színpadon, hiszen nem az ő hangjára találták ki a szólamot. Aki meg támadja Agachét, hogy ő is fortissimo és árnyalatok nélkül, kifejezéstelenül énekel, annak remélem tetszett a tegnapi címszereplő, aki teljesen egysíkúan és szürkémn énekelt. A zenekar is középunalmasan játszott. A második részre nem is volt kedvem beülni. 


Erkel Színház • 95522019-01-10 15:48:43

És Rost Andrea lemondta a ma esti előadást - így ezúttal sem hallhattom Amélia Grimaldi szerepében. 


Erkel Színház • 95342019-01-05 15:33:27

Donizettitől se feltétlenül csak Luciát kellene adni, és itt lett volna a remek lehetőség, hogy Debrecen után Pesten is legyen új Norma. De hát tudjuk, tudjuk: Ókovács még mindig jobb, mint x és y - úgy szeretem ezeket a mutogatásokat :-).


Erkel Színház • 95322019-01-05 13:44:38

Ja és lenne énekesne Lombardokra és Ernanira is. 


Erkel Színház • 95312019-01-05 13:44:15

ez igaz, de azokat se nagyon játsszák jelenle az Erkelben, csak az agyonjátszottakat. Pedig lehetne  Luisa Millereket is produkálni - énekes lenne hozzá - sőt, egyszer végre valahára be lehetne mutatni az Attilát is a Házban. 


Erkel Színház • 95242019-01-05 10:12:56

Úgy volt, hogy Kálmándi énekli Nabuccot nem? Persze szabad jegy már egyik előadásra sincs. Ennyit a szereposztások megbízhatóságáról. Emlékeim szerint hónapokig Kálmándi neve szerepelt Nabuccoként. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41502018-12-31 16:23:11

Egyébként Szántó Andrea a Leoncavallo Bohéletben nem énekelt rosszul, sőt, nekem tetszett, annak ellenére, hogy bemondták, hogy beteg és ha jól emlékszem azt is, hogy le akarta mondani a szereplést. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41492018-12-31 16:20:04

Szerintem igen. 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 41362018-12-28 13:47:02

És őt valaki hallotta már, hogy milyen? Mondjuk 800 forintot ezekben az operaínséges időkben megér nekem két koncertszerű előadás januárban - megnézem a Sábát is, de sajna a Hollandira minden jegy elkelt, mire észbe kaptam. 


Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 12452018-12-22 11:08:14

És ez a régi koreográfia tényleg a zenére van komponálva - ellentétben az új Diótörővel, amit egyszer láttam és többször nem akarom megnézni.


Erkel Színház • 95022018-12-18 16:24:22

Valahogy a humorosabb részletek nem mennek annyira Leoncavallónak. A szövegkönyv dramaturgiája is szerte-ágazóbb, a két főszereplő inkább Marcello és Musette és nem Mimi és Rodolfo. A zenei szövet pedig egyenetlen színvonalú: ahol a hétköznapi emberek drámáját kellett ábrázolnia Leoncavallónak ott valóban ré lehetett ismerni a Bajazzók szerzőjére, de sok részletbl hiányzott az igazi ihletettség. És ihletett lehet egy vígoperai, komikus, humoros jelnet is. 


Erkel Színház • 95012018-12-18 16:21:24

Azért az elődje se volt éppen egy Ferencsik vagy Solti. Az a Hovanscsina sokaknak nem fog teszetni, mert nem a jól megszokott, Korszakov-féle verzió lesz - hosszabb is, vágatlanabb is és más hangszerelés. Úgyhogy aki a régi, MÁO-s Hovanscsinák emlékével ül majd be az előadásra az csalódni fog. 


Erkel Színház • 94972018-12-15 14:47:00

Nem volt átalg alatt a zenei megvalósítás, de szerintem az átlagból se nagyon magasodott ki. Már pedig ha egy közel 50 éve nem játszott darabot mutatnak be, akkor annak úgy lenne értelme, ha nagyon jó énekesek állnak rendelkezésre hozzá, akikkel kiemelkedő előadást lehet csinálni. A mostani MET-es előadást nem láttam felvételről, csak a régi, Domingos DVD-ét ismerem, de úgy tudom nem volt New Yorkban Nyugat lánya premier, hanem a régi előadást játsszák tovább, de mivel a darabot a MET-ben mutatták be anno, és a Triptichon mellett ez volt az intézmény egyetlenegy operatörténetileg igazán jelentős premierje, valamint a téma miatt is, illetve, hogy a MET számára írta a világ egyik legtöbbet játszott operaszerője a művet, megértem, ha New Yorkban úgyis játsszák a darabot, ha kiemelkedő zenei megvalósításban nem tudják színpadra vinni. Nálunk azért más a helyzet. A december 1-i premier a lehetőségekhez képest se volt a legjobb. Voltak jól eltalált mellékszereplők, megértem, hogy Bátori Évának adták a címszerepet, de a bariton főszerepet miért kellett Szegedi Csabának adni? Miért Kocsár vezényelte ezt a darabot is, mikor a zenekarra igazán nagy feladat hárul és azért lettek volna alkalmasabb dirigensek erre a feladatra? És a tenorszerepet se feltétlenül az énekelte, aki a lehetőségekhez képest a legjobb volt. Egyébként sem értem miért kell annyit vezényelnie a zeneigazgatónak. A kevesebb az előző igazgatók esetében is több lehetett volna. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613982018-12-11 20:01:13

Most látom, hogy plakátja van  honlapon az első, Eiffel-műhelyházba tervezett előadásnak. Valóban január végében készen lesz az ottani színházterem? Jegyet még nem lehet rá kapni. Mondjuk a honlap szerint Manon Lescaut is lesz az Operában nyáron, nem az Erkelben, de jegyeket arra sem lehet kapni. Belegondolok, hogy a címszerepbe Létayval kérnének el 30 ezer forintokat a legdrágább helyekért, ha történetesen nem újítanák az Operát és hát én ingyen sem szeretném hallani vele ezt a darabot. De biztos velem van a baj :-)))))))))).


Erkel Színház • 94872018-12-11 19:51:41

Hát mert finoman szólva zétának van igaza és ez a produkció valóban nem kimagasló. Semmi nem indokolta, hogy ezt az operát pont most, ezekkel az énekesekkel, ebben a rendezésben feltétlenül be kell mutatni. Írom ezt úgy, hogy maga a darab nagy kedvencem. 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66952018-12-09 21:30:28

Az is érdekes, hogy most hol is játszódik a Kelet lánya? Építkezés, de a betongyűrűkben élnek, laknak, tüzet gyújtanak, matracokat cipelnek stb. a gyűrűk belsejében, még neonfényes világításuk is van. Akkor lehet, hogy ezek illegális munkavállaló migránsok, akik az aranyásás helyett egy építkezésen dolgoznak feketén és a jobb megélhetés reményében jöttek egy szegényebb országból és jobbhíján saját maguk alakítottak ki nyomortelepet az építkezés területén :-)))))))). 


Házy Erzsébet művészete és pályája • 43902018-12-09 20:52:07

Ha jól emléükszem volt ígéret A nyugat lánya felvételének kiadására is. Reméljük mad az is megvalósul. 


Erkel Színház • 94722018-12-03 06:51:41

Hát szerintem a szerző szándékai szerint aligha történt, mert az előszó szerint (írtak ilyet az operalibrttójához) a történet a történet a szerelem és az erkölcsi megváltás drámája. Na ez most itt elmarad teljesen. A Minnie iránti szerelem a jobbá válás lehetőségét adja Ramarreznek: a bandita valóban meghal, és a Dick Johnsonként éli tovább az életét. A tenor főszereplőnek két arca van és nem mellesleg lélektanilag egyik operájában sem ábrázolja a zene erejével olyan hitelesen a kettőjük között ébredő szerelmet a komponista, mint A nyugat lányában. Aki ezt elidegeníti - és még a karmester is partner ebben, mert a mélyebb érzelmeket, ihletettséget a zenekari kíséretből is kiirtották - a történettől, azt nem sokat foglalkozik a szerzői szándékokkal. Az meg kit érdekel, hogy hiteles vagy van? Ennyi erővel a western filmek esetében is megfogalmazódhatnának bennünk hasonló kérdésel és újra lehetne forgatni egy-kettőt, hogy hitelesebb legyen. 


Erkel Színház • 94672018-12-02 15:03:34

És újjászületik, mint Dick Johnson. A bandita, aki volt a múltté, és egy új életet kezd. Kicsit hihetőbb is így, minthogy a kérlelhetetlen sheriff csak úgy elengedi a banditát. Vagy az már az álmok birodalma volt, vagy Minnie is utána halt, mikor együtt énekelték a harmadik felvonás végén a búcsúzást Kaliforniától? 


Erkel Színház • 94652018-12-02 13:45:07

Amúgy lássuk be, hogy jó címszereplőnk erre az operára nincs. Nemzetközi viszonylatban is a jó Minnie ritka, mint a fehér holló. Vannak elgfogadható lehetőségek a szerepre, de ideálist Minniet találni szinte lehetetlen szerintem manapság. Régen se volt olyan jó a helyzet. Nekem Tebaldi a kedvencem ebben a szerepben. Del Monacóval. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613622018-12-02 13:42:48

Bátori Mária Erkel hősnője, a művésznő neve Bátori Éva. Nekem ő is halovány volt. Számomra a három főszereplő közül leginkább Rivero volt elfogadható. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613612018-12-02 13:41:56

Igen, menj át az Erkel-topikba. 


Erkel Színház • 94622018-12-02 09:42:31

Várom a véleményeket ki mennyire utálja a Nyugat lánya rendezését - számomra sok vizet a rendezés nem zavart és annyira nem volt zavaró. Na, most majd lesz aki oldalakat ír arról, mi volt a rossz és a zavaró a rendezésben. Kocsár vezetésével a zenekar ismét mélyebb ihletettség nélkül és árnyalatokban szegényesen muzsikált, de legalább egyenletes teljesítményt nyújtott. A színvonal nem volt a béke feneke alatt, de a közepesen jó szint fölött se nagyon. Ennél azért több van ebben a darabban. Ugyanezt tudom elmondani Bátori Éva produkciójáról: minden esetleges erénye ellenére is számomra a hősnő össztettebben jellemzett alak, mint ahogy tegnap hallottam. Szopránját se éreztem mindig kellőképpen erőtejesnek és kiegyenlítetten sem szólt. Szegedi Csaba sheriffje - hát hagyjuk Agachét kellett volna ebben a szerepbe színpadra léptetni szerintem, de biztos megint elfogult rajongó vagyok. Gaston Rivero viszont lehet, hogy nem hőstenor, de szép, erőteljesebb tenorja végig jól bírta a szólamot és egyenletes teljesítményt nyújtott. A magasságai se voltak erőtelenek, én szeretném gyakrabban hallani őt az Erkelben. Májusban László Boldizsár veszi át a tenorfőszerepet. A kisebb szerepeket éneklők közül Balczó Péter és Kiss Adnrás tetszett. 


Házy Erzsébet művészete és pályája • 43802018-12-02 09:29:29

Megjelent cd-én a Poppea megkoronázása legendás MÁO-s előadásának felvétele Házy Erzsébettel. A felvétel kapható az OperaShopban - tegnap az Erkel boltjában láttam, ha jól emlékszem 4900 foint. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613502018-11-25 14:22:24

Boncsér sem az, de nála jobb lesz szerintem. László Boldizsár még a lehetőségekhez képest a leginkább megfeflelő lett volna. Különben szerintem Kaufmann se igazi hőstenor, mégis énekelt a Nyugat lányában is, de nem nyitok vitát Kaufmann ügyben. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613452018-11-24 19:40:02

A második szereposztásban Gasto Rivero lesz a tenor - lehet még ő is jó lesz. Anno szerethető énekes olt, mikor évekkel ezelőtt énekelt az Andrássy úton. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613442018-11-24 19:37:06

A nyomtatott műsorkalendáriumban benne van, igaz ott meg Boncsér nincs benne, de van helyette Fekete Attila :-). Mindegy: egyszer biztosan megnézem mindkét szereposztást. Akit érdekel van már fenn az Opera honlapján is képgaléria az közeledő premier előadásról.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613412018-11-24 17:58:11

Nagyobb gond, hogy egyik énekesnőnk se ígérkezik ideális címszereplőnek, ahogy az egyik tenor se, László Boldizsár még akár jó is lehet - nem, mielőtt valaki nekem esik, nem Ilosfalvyhoz mérve, de mondjuk László Boldizsár énekelt Szegeden egy szép Bánkot is, ergo ha most nincs annyira leterhelve és van ideje rendesen felkészülni, még jó is lehet a Nyugat lányában. Rálik semmiképpen sem kellene, hogy Puccinit énekeljen szerintem. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613352018-11-24 14:36:42

Az egyik kép alapján au aramyásók hatalmas betongyűrűkben laknak, amiket neoncső világít meg :-)))))))))).


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613342018-11-24 14:35:37

Nem tudok beszúrni képet a színpadképről - egy újságíró barátom küldött át nekem, nekik küldött képeket és sajtóközleményt az Opera kommunikáció. Hát modern lesz: semmi vadnyugat, semmi vadregényes fergeteg, csak mai munkásnak ölötözött aranyásók, modern szobabelső és hasonlók. 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 613132018-11-13 20:02:28

Én életemben még ilyen sz*r Hattyúktavát, de felvételről, se élben nem láttam, mint a MÁO legújabb Hattyúktava felújítása, de A kalóz és az új Diótörő is szégyen abban az intézményben, ahol korábban olyan koreográfusok működtek, mint Seregi László, vagy Harangozó Gyula.


  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

"Puccini és kora"
Verista ária- és dalmatiné
Énekkari művészek minifesztiválja

16:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Turóczi-Koós Claudia (klarinét)
Topolánszky Laura (ének), Hernádi Hilda, Molnár Marcell Dániel (zongora), A hallgató barátaiból álló zenekar
Vezényel: Dénes-Worowski Marcell
Turóczi-Koós Claudia (klarinét)
SCHUBERT: Der Hirt auf dem Felsen, D. 965
LENDVAY: Tiszteletem Mr. Goodman!
MUCZYNSKI: Time pieces, op. 43
WEBER: 1. (f-moll) klarinétverseny, op. 73

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Monostori Gábor tanítványai
Kamarahangversenyek 2018/2019 tavasz
BEETHOVEN: 4. (a-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 23
Paulovits Boglárka (hegedű), Takuya Niinomi (zongora)
MOZART: Esz-dúr (”Kegelstatt”) trió, K. 498
Börzsönyi Imola (klarinét), Kalocsai András (brácsa), Szalai Molli (zongora)
FAURÉ: Dolly-szvit, op. 56
Mugi Katsumata, Mana Amakwa (zongora)
BRAHMS: 1. (e-moll) cselló-zongora szonáta, op. 38
Pelle Fanni (cselló), Minya Flóra (zongora)
DEBUSSY: d-moll cselló-zongora szonáta
Bettermann Rebeka (cselló), Ittzés Péter (zongora)

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Mező Péter tanítványai
Kamarahangversenyek 2018/2019 tavasz
HAYDN: 27. (D-dúr) vonósnégyes, Hob. III:34
Rábai Benedek, Paulik Lídia (hegedű), Bélik Tamás (brácsa), Gál Kinga (cselló)
SCHUBERT: a-moll („Arpeggione”) cselló-zongora szonáta, D. 821
Gaál Dániel (hegedű), Zhang Zhong Shi (zongora)
MOZART: 26. (B-dúr) hegedű-zongora szonáta, K. 378
Paulik Lídia (hegedű), Farkas Dániel (zongora)
WEINER: 2. (fisz-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 11
Agárdi Anette (hegedű), Kim Ye Lin (zongora)
CHAUSSON: c-moll vonósnégyes, op. 35
Margot Gillet, Yelda Helin Usal (hegedű), Bor Péter (brácsa), Bertille Mas (cselló)

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Kawamoto Arashi (zongora)
Duna Szimfonikus Zenekar
Vezényel: Shoji Haraguchi
Kawamoto Arashi zongora diplomakoncertje
DEBUSSY: Prelűdök, 2. kötet – 7. A kihallgatások terasza holdfényben, 8. Ondine, 12. Tűzijáték
LISZT: Esz-dúr zongoraverseny
BEETHOVEN: 4. (G-dúr) zongoraverseny, op. 58

19:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

Chen Sixiao (hegedű), Zhang Yijing (zongora)
Chen Sixiao hegedű diplomakoncertje
J.S. BACH: 3. (E-dúr) hegedűpartita, BWV 1006
GRIEG: 2. (G-dúr) hegedű-zongora szonáta, op. 13
MOZART: 3. (G-dúr) hegedűverseny, K. 216
DE FALLA-KREISLER: Spanyol tánc a Rövid élet című operából

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A fecske

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

"Összkiadás élőben"
Schumann kamarazenéje/6
SCHUMANN: Mese-elbeszélések, op. 132
SCHUMANN: Fantáziadarabok, op. 73
SCHUMANN: Andante és változatok, op. 46
SCHUMANN: Esz-dúr zongoraötös, op. 44
Veronika Eberle, Környei Zsófia (hegedű), Tabea Zimmermann (brácsa), Christoph Richter, Devich Gergely (cselló), Zempléni Szabolcs (kürt), Jörg Widmann (klarinét), Várjon Dénes, Simon Izabella (zongora)
21:30 "Kóda" - beszélgetés az előadókkal
A mai nap
született:
1926 • Miles Davis, jazz-muzsikus († 1991)
1938 • Teresa Stratas, énekes
elhunyt:
1999 • Paul Sacher, karmester (sz. 1906)