vissza a cimoldalra
2018-09-19
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4057)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (61041)
Haladjunk tovább... (214)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2283)
Társművészetek (1268)
Momus társalgó (6348)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Kedvenc előadók (2821)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11288)
A csapos közbeszól (95)

Lisztről emelkedetten (917)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (1060)
Pantheon (2259)
Évfordulók, jeles napok, születésnapok etc. (774)
Simándy József - az örök tenor (550)
A nap képe (2093)
Élő közvetítések (7395)
Operett, mint színpadi műfaj (3699)
Jonas Kaufmann (2273)
Help me! (1091)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1478)
Franz Schmidt (3180)
Balett-, és Táncművészet (5548)
Opernglas, avagy operai távcső... (20136)
Momus-játék (5512)
Kimernya? (2746)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Pristaldus
Leírás:
Honlap:
   


Pristaldus (253 hozzászólás)
 
Operett, mint színpadi műfaj • 36712018-08-23 14:44:12

Kero újra benyújtja a pályázatát, amin személy szerint nem csodálkozom, ismerve erőszakos természetét, és a jó vastag bőrt a pofáján! Azon viszont elcsodálkoztam, hogy Kiss B. Attila az ő ajánlását használja a saját pályázatában!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66412018-08-07 17:47:52

Nem a Janóval van a baj! A sok lúd disznót győz effektus sokkal beszédesebb! 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609412018-07-13 08:56:46

Ott a pont!



Viszont miért lenne szerény, amikor ilyen minősíthetetlen énekléssel sorozatosan kapja a főszerepeket és a premiereket az Operaház igazgatójától?  Ebből a szempontból érthető, hogy elégedett önmaga teljesítményével, hiszen a legfőbb hatalom is elégedett vele! Más kérdés, hogy Molnár Levente is egy láncszem abban a békaszint alatti nívóban, ahova az Opera színvonala süllyedt egypár év leforgása alatt!



 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609342018-07-12 09:25:33

Előbb meg kéne tanulnia énekelni, mert amit évek óta csinál a színpadon, az a legkevésbé sem jogosítja fel arra, hogy ilyen nagyképű legyen!



Az álarcosbálban úgy énekelt, mint egy 75 éves, hangját vesztett baritenor, Bánk bánja pedig még paródiának is siralmas volt!



Nagyon valószínű, hogy fiatal kora ellenére se kell már külföldön, ami ilyen teljesítménnyel nem is csoda, hiába magyarázza a bizonyítványát, kilóg ám az a  nagy, szőrös lóláb!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 609072018-06-26 19:28:40

Nem kell, nem kéne! Csakhogy helyzetben van, és az égvilágon mindent magára oszt! A pofabőr ugyibár vastag cipőtalp, és különben is ki szólna? Ki merne szólni? Annak a torka rögtön át lenne harapva! Minőség? Ugyan már!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 608642018-06-20 11:09:04

Maradjunk annyiban, hogy Sáfár már egyáltalán nem annyira fiatal énekesnő, csakúgy mint Röser Orsolya, és még jó néhányan,akikről ezt szeretnék elhinteni! Sáfár full protekciós a férje miatt, kéz kezet mos alapon! Ókovács többek között az ilyen intézkedései miatt nem vehető komoly operadirektornak! 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 608602018-06-20 08:40:01

Még szubrettnek sem nevezném, mert ahhoz is jóval szebb és jobb minőségű hang kell!


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 608522018-06-19 11:06:22

Kolonits és BMW Sáfár, ők ketten azonos kategóriák? Na és Szegedi Csaba? Jézusom!


Erkel Színház • 93322018-06-13 14:26:28

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Perencz Béla sok produkcióból önként lépett ki, premierek előtt hagyta cserben a színházat, és sokszor volt összeférhetetlen!


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 66102018-06-11 15:45:47

Teljes mértékben igazat adok Zétának, mert bizony nagyon rossz irányt vesz az opera a mikroportozással! Nem is olyan rég, Ókovács még lépten- nyomon azt hangoztatta, hogy ne énekeljen hangvolumen problémával küzdő énekes az Operaházban, hozzáteszem, jelenleg a kitűnő akkusztikájú Erkel színházban! Úgy látszik, hogy az igazgató úr ezt az igényét mára jócskán lejjebb adta, mini hangú énekeseit mikroporttal szerepelteti! 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 39882018-06-08 12:33:52

Nagyon furcsának tartom, hogy van akinek mindegy, hogy ki énekel! 


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 25382018-05-27 16:44:38

Mily érdekes, hogy szelektíven is lehet hallani, már aki akar! Vannak olyan énekesek, akik hosszú évek, vagy akár évtizedek óta folyamatosan tremolósan énekelnek, de vagy nem akarják meghallani, vagy velük kapcsolatban nem szabad megemlíteni! Hangsúlyozom, hogy nem hallottam Nadia Cerchezt énekelni, de megkérdezném: hol vannak azok a fiatal, magyar énekesnők, akik elfogadhatóan tudnák elénekelni Elvira szerepét az Ernaniból? Az a gyanúm, hogy nincs túl nagy tolongás! Sajnos. 


Rost Andrea • 20232018-05-21 11:15:27

A Kékszakállú herceg vára Juditjaként nyújtott teljesítménye a Zeneakadémián nyugodtan elviheti a botrányos színvonal kategória fődíját! Az alsó, és a középső lágéban egyáltalán nem hallattszott a hangja, fent éneklés helyett kiabált, többször rekedt és túlerötetett hangok hagyták el a torkát, a szöveget pedig egyáltalán nem lehetett érteni!


Rost Andrea • 20122018-05-17 09:45:23

Nem váratlan Rost lemondása, különösen annak fényében nem, hogy se szeri, se száma azoknak a produkcióknak, előadásoknak, amiket menetrendszerűen, már jó hosszú idő óta lemond! Minek vállal el egy énekes olyan szerepeket, amiket nem bír elénekelni? Mindig ez van! Csinálják neki a nagy felhajtást, aztán kilép belőle, aminek az okát a külvilág felé egyáltalán nem kommunikálják!



Az is elég furcsa, hogy egy idő óta csak olyan szerepekre ácsingózik, amik meglehetően messze esnek a hangtípusától, az alkatától, amiknek már a felvetése is képtelenségnek tűnik, mégis kiszolgálják, lehetőséget adnak neki.



Egy nagy művészi név kötelez, még akkor is, ha vastag arcbőr tartozik hozzá! De a közönséggel senkinek sem szabadna szélhámoskodni!



 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 65492018-05-11 17:33:40

Mindenkinek érdemes elolvasni Zéta interjúját Boros Attilával! Egy ritka nagy tudású szakember gondolatai, tapasztalatai, és meglátásai az operáról! 


Erkel Színház • 92492018-04-27 10:23:10

A jövő szezonban még azokat az énekeseket is kivették, akik el tudják énekelni az álarcosbált! Nem énekli Agache, akiért száz kézzel kéne kapaszkodni ilyen énekes szegény időkben, helyette szenvedhet a közönség Molnár Levente száz sebből vérző torkától, és hallgathatják Rálik Szilvia extraronda nyenyerészését! Már aki elmegy, és beéri ezzel a felhozatallal!


Erkel Színház • 92072018-04-23 09:12:10

Pedig de jó lenne, ha újra lenne nekünk egy Svéd Sándorunk a mostani hangtalan, énekelni nem tudó baritenorok helyett! 


Kedvenc magyar operaelőadók • 10732018-04-02 08:17:35

A pécsi nemzeti színház opera és operett szereposztásait jobb, ha hagyjuk! Rutintalan fiatal énekeseket terhel le nagy szerepekkel, alamizsnának sem nevezhető pénzért, és az Akadémiáról kikerültek között saját magára osztotta Eisenstein szerepét A denevérben! Látta már magát a fényképeken? Mintha a többi szereplő nagypapája lenne XXXL méretű jelmezben, hisz csak ez megy rá! Arról már nem is szólva, hogy az interjú hemzseg a szakmaiatlan hencegéstől! 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 606182018-03-23 10:21:40

Igen, az utolsó Liujánál ez megfigyelhető volt! 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 605722018-03-22 19:22:09

Semmi nem logikus! Ha valaki Turandotot kap, mert úgy gondolják, hogy el tudja énekelni, meg egyébként is sokszor énekelte, miért nem tűzik ki még másra is?  Meg Kolonitsot is! Miért foglalkoztatnak alul egy ilyen művészt? Kiket zavar ez a két énekes? 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 605432018-03-21 09:16:58

Anger az Opera egyik rossz szelleme! Traviátája nézhetetlen, értelmezhetetlen, csúnya, miközben nevetséges is!  Mint ahogy azok az új produkciók, amiket nem ő rendezett, viszont zöld utat adott nekik!  Otello, A trubadúr, Aida,  Carmen,  - hogy csak a legelfuseráltabbakat említsem!  Kommunikációja a színház művészeivel elégtelen, például voltak, akik arra panaszkodtak, hogy  kiabált velük, amikor megbeszélésre mentek be hozzá! Személy szerint engem érdekelne,  hogy korábban hol állt alkalmazásban Anger Ferenc, milyen rendezései voltak és hol, egyáltalán, mit tett le az asztalra, ami az Operaház művészeti igazgatói székébe repítette! 


Élő közvetítések • 69632018-03-19 20:44:01

Ha pisztolyt szegeznének a fejemhez, még akkor sem nézném meg Alagnával és Kurzakkal az Otellót! Még egy gyönyörű, klasszikus rendezés se tudna erre rávenni, mert ha megfeszülnek sem az ő hangjuknak való ez az opera! 


Rost Andrea • 19862018-03-17 08:29:02

Teljesen röhejes, hogy Judittal próbálkozik! Nincsen



középfekvése, a hangja világos. 56 éves korára is az maradt, ami volt, könnyű lírai szoprán! A tavalyi Tosca is bukta volt.


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 605182018-03-16 14:37:13

A bariton Bánk bán verzió zeneileg szánalmas tákolmány, és ehhez jön még a rosszul éneklő bariton a címszerepben! 


A díjakról általában • 10132018-03-15 19:24:06

Ahhoz előbb fel kéne őket terjeszteni! 


A díjakról általában • 10122018-03-15 19:23:52

Ahhoz előbb fel kéne őket terjeszteni! 


Erkel Színház • 89662018-03-14 08:33:11

És a magyar operaközönség? Ők le vannak csinálva? Az Operaház bezárt, az Erkel fél évaddal fog működni,  a hosszú üresjáratban a közönség meg nézzen otthon felvételeket?  Ezt hogy gondolják? 


A díjakról általában • 10052018-03-13 17:08:59

Jól látom, hogy nem kapott operaénekes sem Kiváló Művész díjat, sem Liszt díjat, Érdemes művész pedig Meláth Andrea lett, csak azt nem tudni, hogy mire! És kérdem tisztelettel, hol maradt Kolonits Klára, vagy éppen Fekete Attila kitüntetése?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 604762018-02-16 07:48:46

A kritikus a közönség soraiban ült, azt írta le, amit hallott. Ez a dolga! A máskor mindig nagyszerű kórus fáradt hangon, és fáradt ábrázattal énekelt, amin egyáltalán nem lehet csodálkozni!  Nekik viszont nem  a kritikus úrra kellene haragudniuk, amiért ezt szóvá tette, hanem arra a személyre, aki ezt az embertelen hajszát végig csináltatta velük! 


Házy Erzsébet művészete és pályája • 41712018-02-07 16:20:05

Drámai szoprán???


Erkel Színház • 88132018-02-03 19:22:21

Egy nem elhanyagolható tényt azért gyorsan szögezzünk le: Bretz Gábor hangja nem csak azért nem való Fiescónak, (Zakariásnak és a többi nagy basszus szerepre) mert nincsenek mélységei, hanem mert ehhez a szerepkörhöz nincs meg a kellő hangvolumene, öblössége, magyarul: kicsi a hangja hozzá!


Erkel Színház • 88062018-02-03 13:33:38

Hiába nem túlságosan népszerű a  Simon Boccanegra a magyar közönség körében, szerintem gyönyörű zene, nekem az egyik kedvenc operám.Kezdeném azzal, hogy Bretz Gábor lemondott, aminek megmondom őszintén, én örültem, mivel megint egy olyan szerepet akart énekelni, amihez hangi értelemben nem hogy nem sok, hanem semmi köze nincs! Helyette ki más, mint Palerdi András ugrott be. Nem tudni, hogy Palerdi egy pirinyót is félti-e a hagját, valószínű, hogy ez most nem is lehet kérdés, hiszen ő a másik Fiesco, rajtuk kívül más nincs. De azért elgondolkodtató, hogy Palerdi András együtt próbálta, énekelte, a Fiescót, a Porgyt és a Pomádét, és azelőtt is egyik szerepből a másikba esett, mint mindig már évek óta,párhuzamosan énekel mindent, amit odaadnak neki! És neki valóban mindent odaadnak, nem számolva azzal, hogy talán a közönség másokra is kíváncsi lenne, és nem lehet hónapról hónapra ugyanazt az énekest tálalni szinte minden operában! De meg kell jegyezni, hogy tegnap derekasan helytállt, csak a végére, a Boccanegrával való nagy duettre fárdat le, igaz, hogy ott már alaposan, mert alacsony, rekedt hangoktól a memória zavarig minden megesett! Fekete Attila Adornójáról nincs mit írni! A tenorista kemény, sprőd hangon, kiabálva énekelt, a magas hangokat teljes fél hangokkal lejjebb intonálva! Pasztircsék Polina elénekelte a szerepet, de ez a szerep nem neki való, mert a hangja nagyon kicsi, hátraesett és matt, nincs fénye.



Szegedi Csabával kapcsolatban pedig csak egy kérdést tennék fel: hova tűnt a voce? Tegnap alig hallatszot belőle valami, az is csak gyenge tenor próbálkozás volt! A második felvonás végére teljesen hangja vesztetten maradt, ami a Boccanegrát megismétlő "Sia maledetto" nagy kitörésében eszkalálódott, mert abból a fontos frázisból már az égvilágon semmi nem jött át!



Az előadás énekeseiben való teljes csalódástól csak címszereplő, Alexandru Agache, és a kitűnően szóló énekkar mentett meg minket.



A karmesterről meg annyit, hogy ilyen szürkén, színtelenül vezényelni egy gyönyörű operát! Biztos, ehhez is tehetség kell, méghozzá nem is kevés!


Erkel Színház • 88052018-02-03 12:42:59

Pedig most készültem írni a tegnapi előadásról! Ott ültem, Boccanegra volt, és nem is akármilyen!


Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 24342018-01-27 16:57:14

A Carmenhez legelőször is egy jó hangú és énekelni tudó Carmen kellene!


Erkel Színház • 87782018-01-22 12:54:26

Olyan fantasztikusan működik az opera, hogy a tegnapi előadáson kimaradt az ágyúdörgés, Cavaradossira pedig sokkal előbb tüzeltek a kelleténél! Legalább a főszereplők jól odatették magukat! 


Kolonits Klára • 10272018-01-20 19:10:07

Hector Mendoza Otellót énekel!


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38882018-01-19 14:37:10

Könnyű zenei stílusban, kicsi, orrhangon énekel, és cirka egy oktáv hangterjedelemmel rendelkezik! Ennyi.


Kolonits Klára • 10192018-01-17 11:08:14

De úgy is szólnak ezek az agyonlestrapált hangok!


Rost Andrea • 19772018-01-13 11:06:34

Rost Andreát már jó pár éve nem lehet komolyan venni!  Vagy nem neki való szerepekben szélhámoskodik, vagy kilép a kitűzött előadásokból! 


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38662018-01-10 14:43:09

Szép Galathea szerepében a rángatózó hangú Lukács Anita, Ganimédesz  pedig a prózában recsegő  Hábetler András! Biztosan felejthetetlen élmény lesz! 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64692018-01-08 14:59:07

Nem is tudtam, hogy ilyen idealista vagy, Momo! Remélem, ezúttal valami őszinteségszösszenet is belédszorult! 


Hozzászólások a Momus írásaihoz • 64662018-01-08 14:45:27

Milyen párbeszéd? Tudna vele bárki is párbeszédet folytatni? Ezt te sem gondolod komolyan! 


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 601682017-11-29 11:24:23

Zavaros Eszter valamiért nagyon jó helyzetben van Ókovácsnál, de gyanítom, hogy ennek semmi köze az énekléshez! Ha mégis, az Ókovács hozzá nem értését, felelőtlenségét, és közönyösségét jelentené! A karmesterversenyről már írtam. A tv összefoglaló nesze semmi, fogd meg jól! És csak a duma, a duma, meg a zsüritagok többségének a nagyképűsége! Egy -kettőtől szívesen megkérdezném, hogy mi a jó lószart tettek le az asztalra, amiért ott terpeszkedhetnek, és oszthatják az észt!  Ebből kifolyólag várható, hogy a végeredmény is kb. hasonló színvonalú lesz!


Momus társalgó • 62752017-11-26 11:00:32

Tegnap este megnéztem a Solti karmesterverseny egyik középdöntőjét az M5-ön. Elmondható, hogy Zavaros Eszter állandó, erőszakos kézmutogatásait sokkal hosszabb ideig látni, mint a karmesterek vezénylését! Konferálni sem tanították meg rendesen, a szóhangsúlyok menetrendszerűen máshová esnek, mint ahova kellene, és ezen a túlzott, szájnyitogatós artikuláció sem segít! Sajnálom, hogy a  versenyzők produkciójából elég keveset adnak le, duma viszont anná több van!


Pitti Katalin • 7902017-11-12 09:51:31

Szövegértelmezésből elégtelent adok neked!


Pitti Katalin • 7892017-11-12 09:51:27

Szövegértelmezésből elégtelent adok neked!


Pitti Katalin • 7762017-11-11 17:29:35

Pitti Katalin egész életében hangoztatta vallásosságát, ám a magánélete nem mindig ezt támasztotta alá!



Őszi tóth Gábriel: Operacsillagok című könyvében rosszindulatúan nyilatkozik a nála fiatalabb énekesgenerációról, azokról, akik  befutottak külföldön."Fel akarják falni a világot." 


Momus társalgó • 62382017-11-11 05:59:54

Kero szerint közös megegyezéssel, nevelési célzattal történtek az elfenekelések! Azt is mondja, hogy csak játék volt. Tulajdonképpen nem is érti, hogy mi a baj vele, amikor ő csak jót akart! Úgy látszik, hogy nálunk mindent ki lehet magyarázni,  és talán még meg is ússza! Szégyen! 


Momus társalgó • 62222017-11-08 19:08:22

Ilyen pimaszul hülyének nézni mindenkit!


Pitti Katalin • 7342017-11-08 08:43:00

Sajnos vannak olyan énekesek, akiknek ezért vagy azért nem jön be a külföldi karrier.



Kolonits Kláránál szerintem ma nincs jobb koloratúrszoprán a földkerekségen, mégis olyanok énekelnek a világhírű színházakban, akik szakmailag a lába nyomába sem érnek!


Momus társalgó • 62102017-11-08 07:27:46

Olvasom, hogy Lőrinczy György soha semmiről nem tudott, most sem tud, de azért hozzá teszi, hogy ő sem hinné el, hogy nem tudott róla!



Úgy pislog,mint egy csecsemő, hogy mi van, mik történtek az ő színházában? , ahol Keróval karöltve 20 éven keresztül vezették a teátrumot, hol úgy, hogy egyik volt az igazgató, a másik meg a művészeti vezető, majd pedig fordított felállásban!



Én tökéletesen értem, és szerintem mások is, hogy most minden idegszálával a saját irháját menti, de azért a közvélemény, a szakma, a közönség, és általában a társadalom hülyének nézésének is van határa!



Keró ordibálásairól és a munkatársait megalázó stílusban való viselkedését azért nem tudja tagadni, de szerinte más rendezők is szoktak ilyen stílusban instruálni!



Hát, csak gratulálni tudok! És sok szerencsét kívánok neki, mert ha el is hiszik, hogy mit sem tudott az egészről, akkor még ott van a következő neki szegezendő kérdés:



Milyen igazgató már az, aki azt se tudja, hogy mi folyik a színházában???


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600842017-11-07 09:39:47

Semmiképpen nem lenne igazságos, ha olyan énekesek lennének a Magyar Állami Operaház Örökös tagjai, akik szakmai életük nagy részében, vagy szinte teljes egészében külföldön kamatoztatták a tehetségüket, a magyar Operában  pedig fénykorukban nem, vagy csak alig léptek fel!



Ez a cím és elismerés azoknak jár, akik itthon szolgálták a magyar operakultúrát, a magyar közönséget, opera premierek egész sorát vitték sikerre, és nem mellesleg adóikat a magyar államkasszába fizették be!



 


Momus társalgó • 61162017-11-04 07:30:23

Azért álljunk meg egy szóra! Kero ellen kiskorú fiúk molesztálása, megrontása is a vád, legalábbis KP szerint! Akárhogy is vesszük, ez egy súlyos bűncselekmény, aminek az illetékes szerveknek utána kéne járni! 


Momus társalgó • 61092017-11-03 18:58:31

Már bocsánat, miféle demokrácia az, ahol a próbát megszakítva felmegy a színpadra az igazgató és a művészeti igazgató, és egyáltalán nem burkoltan a betojásig megfenyegetik a társulatot, miszerint azonnali hatállyal kirúgják azokat az embereket, akik beszélni próbálnak! Tehát, ha valakinek mondanivalója lenne az üggyel kapcsolatban, azt előre elrettentik a kenyerémek az elvételével, plusz bírósági feljelentéssel riogatják!  Egyébként miért nincs vizsgálat, ellenőrzés, számonkérés, ha már ilyen súlyos vádak merültek fel? Hol van a fenntartó? 


Erkel Színház • 84122017-10-29 12:38:44

Bretz Gábor három számmal nagyobb inget, és öt számmal nagyobb kabátot visel, már ami a szerepeit illeti!



Amit Zakariásként művelt, az kimeríti a gyalázat fogalmát, és alaposan megkérdőjelezi a színház vezetőségének a hozzáértését.



Hang nélkül, vagy legalábbis ilyen kicsike, fénytelen, fókuszálatlan és csúnya hanggal képtelenség ekkora kaliberű szerepeket énekelni. Vagy meg lehet kisérelni, de akkor az a szégyenletes eredmény születik, aminek mi a nézőtéren tanui voltunk.



Ui. Mit keres Fiesco szerepében?


Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 600182017-10-28 19:48:55

Ezek a módszerei: fenyegetés, zsarolás, megfélemlítés, alázás, megvesztegetés. 



Így "dolgozik"!


Erkel Színház • 83562017-10-20 13:26:20

Bretznek nincs mivel énekelnie, mert még az a kevés hangja is eltűnt, ami volt! Ez a hang már Mozarthoz is kevés! 


Marton Éva • 6862017-10-17 07:24:42

Marton Évának  a megsértődés helyett végre el kellene gondolkodnia azon, hogy azzal a megengedhetetlen stílussal, amit az emberek, pályatársai, művészkollégái és a  tanítványai felé mutat, csak azt éri el, hogy egyre több utálót szerez magának!



Ki mint vet, úgy arat!


Erkel Színház • 82802017-10-02 11:33:24

Tanácsadó!


Erkel Színház • 82792017-10-02 11:33:01

Nem dőlne össze! De ott van! 



Martom Évát miért is hagyjuk? Ő is tanádcsadó, vagy nem?


Erkel Színház • 82772017-10-02 10:49:03

Csak úgy, mellékesen eszembe jutott, hogy vajon mit szólnak ehhez a Figaró produkcióhoz az Operaház nagy tanácsadói, mint Marton Éva és Szinetár Miklós? Helyeslik és bólogatnak rá? Vagy meg sem szólalnak, nehogy őket is lapátra tegyék?


Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 38292017-09-20 11:23:03
Olvasom, hogy Kertesi Ingridnek bel canto estje lesz a Zeneakadémián "In memoriam Luciano Pavarotti".

De hogy miért is használják Pavarotti nevét, amikor egy fia tenor se lép fel a koncerten, de még egy arra érdemesebb nagyobb név sem szerepel a fellépők között! Ha jól tudom, Kertesi Ingridnek sem volt semmi köze a Mesterhez, például, soha nem énekelt vele!
Fellép viszont Haja Zsolt, és egy bizonyos Sárközi Xénia.
Talán Janos Acs karmester lehet a dolog nyitja, aki a zongoránál fog közreműködni, hiszen ő valamikor vezényelte Pavarotti koncertjét?
Nekem mégis nagyon visszás a más tollával való ékeskedés!
Ha már Pavarottira hivatkoznak, akkor olyan műsor és fellépők legyenek, akik méltók a Mester emlékéhez!
Erkel Színház • 81842017-09-14 12:17:28
Mi is alig ocsúdtunk fel a premier végén, és töröltük lecsurgó könnyeinket! Csak mi nem a gyönyörtől és a meghatódottságtól, hanem a dühtől és a szomorúságtól, amiért ilyen gyenge énekesi színvonalat, és a műhöz méltatlan rendezést kellett elviselnünk!
Bánk bán • 29182017-09-12 07:04:19
Részben egyetértek a leírtakkal, de ez a Bánk bán nem azért bukik meg, mert a tenor változathoz szokott a fülünk, hanem azért, mert rossz a szereposztás!
Először is, a Bánk bán szerepéhez megfelelő hangvolumenű és énekelni nagyon tudó énekes kell, aki kiemelkedő egyéniség is a színpadon! Akárkire bízni a címszerepet enyhén szólva nagy felelőtlenség és könnyelműség!
Molnár Levente nem indiszponált volt, vagy ha igen, akkor már évek óta súlyosan az, mert más szerepeiben is rosszul énekelt! Például a tavalyi Bánk bánban, Petur bán szerepében.
De nem csak a címszerep landolt nem megfelelő énekesnél, hanem szinte az egész szereposztásra jellemző, hogy nem arra való hangok, egyéniségek és
kellő technikai felkészültségű énekesek léptek fel a műben.
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596392017-08-27 09:35:46
Semmi kétség,fontos erény a pénzcsapokhoz való hozzáférés, csak aztán az adófizetők pénzét nem kéne feleslegesen elszórni!
Hány rossz énekes, karmester lép fel minden évben, akik közül sokan visszatérő lelkek szezonról szezonra, és hány tehetségtelen rendező tálalhatja az agyrém koncepcióit, azt hiszem, ehhez nem is kell különösebb kommentár!
Aztán ha már az énekesek szóba jöttek!
Nem attól lesz valaki jó énekes, mert az igazgató ezt állítja róla!
Voltam olyan Carmen előadáson a szezonban, ahol a címszereplő egy totálisan hangtalan mezzó volt, akiről még azt sem lehet feltételezni, hogy majd megjön a hangja, lévén, hogy már 47 éves!
Ott és akkor azon gondolkodtam, hogy hogyan lehet, hogy nem hallják, hogy nem hallják?!
Furcsa dolgok ám ezek!



Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 596162017-08-24 18:41:03
Hogy nem volt gyerekszobája, a viselkedésén nagyonis tetten érhető!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 595852017-08-17 10:40:00
Már évekkel ezelőtt sem értettem, hogy mi a jó fenének írják ki a pályázatot, amikor megvan, hogy kit akarnak! Az Operánál is, Szegeden is, és Pécsett is! Elég sumák dolog!
De ki tudja, lehet, hogy lesznek meglepetések?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592482017-06-24 17:27:52
Tudod, van egy bizonyos dolog, ami sztaniolpapírba csomagolva is büdös marad!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592452017-06-24 09:54:32
Egy kis Off.

Olvasom a rengeteg hirdetést, mindenütt plakátok, felhajtás, csak a mögötte álló színvonalat nem értem.
Miért is kell Nyári Károlynak koncerteznie az Opera színpadán?
Egyáltalán, ki ő?
Egy bárénekes-zongorista vendéglátói hanganyaggal, kevéske zongoratudással, akit hol zongoraművészként, hol a magyar Frank Sinatraként vezetnek fel, de én egyiket sem hallom benne!

A hátszele viszont elképesztően jó lehet!
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók • 10712017-06-20 09:49:53
Tokodyval csodát műveltek, legalább tízszeres hangerőt csináltak neki!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 592242017-06-15 09:25:19
Azért nem! Bretz hangjánál Pape hangja nemesebb színű, és nagyobb volumenű, még ha meg is kopott az idők folyamán.
Bretz maximum Mozart-hang! Erőlködése a nagy volument és igazi basszus hangot követelő szerepekben szánalmas, úgy a Mefistofelében, mint a Nabucco Zakariás szerepében.
De A kékszakállúban és a Parsifalban is elvérzett.
Opernglas, avagy operai távcső... • 197182017-06-08 10:30:43
És miért nem énekel a Magyar Állami Operaházban? Tudtommal egyáltalán nem futkároz annyi kiválóság a tenor fekvésben!
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 24042017-05-27 10:55:15
Ez így van! De soha ne feledjük, hogy az ilyen szereposztási tévedések elsősorban a szereposztók bűntettei!
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? • 23992017-05-21 14:36:52
Laczák Boglárka??? Egy hangi katasztrófa! Hallgathatatlan!
Erkel Színház • 79172017-05-15 07:56:46
Ami Bede fazekas Csabát illeti, igazad van, ő tényleg egy csoda!
Kertesi Ingriddel már más a helyzet, mert lehet, hogy csodálatosan énekel, de az még az első sorokig sem hallatszik el!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 590742017-05-08 11:32:40
Magáért beszél az a tény, hogy 20 db Bánk előadásból Kolonits Klárának egyetlen egy sem jutott! Mióta szubrett szerep Melinda szerepe? A négy Melindából egy hallatszik rendesen, a többi csak cincog!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 63622017-05-02 08:55:50
Az elejétől a végéig zeneellenes! Más baja nincs, de ez elég nagy baj!
Erkel Színház • 77872017-04-22 15:08:31
Minden igényes, magára valamit adó operaházban az első zenei próba után hazaküldték volna ezt a totálisan hangtalan szoprán énekesnőt!
Halász Péter helyében pedig minden valamire való karmester azonnal jelezte volna a feletteseinek, hogy baj van!
Az, hogy ez elmaradt, és ez a vicc kategóriájú énekesnő felléphetett, tökéletesen mutatja, hogy mennyire értenek a szakmához, és mennyit számítanak a szakmai szempontok!
Erkel Színház • 77782017-04-22 08:16:59
Meg vagyok győződve arról, hogy a tegnapi Nabucco az Erkelben a legmesszebbmenőkig kimerítette a paródia fogalmát!
Ennek elsősorban az Abigaille szerepét éneklő, mit éneklő?, szúnyoghangon elzizzegő szerb szoprán, Sanja Kerkez volt az oka!
Nem akarom bántani a még messziről is azonnal szembetűnő, szétoperált arcú és testű énekesnőt, helyette azt kérdezném, hogy aki ide ajánlotta, hívta, leszerződtette, tudta, hogy milyen hang tulajdonosa Kerkez?
A másik nagy, mondhatni óriási csalódás Bretz Gábor Zakariása volt!
Nála szintén az az érthetetlen, hogy oké, ha az énekes nincs tisztában a saját hangi lehetőségével, korlátaival, no de azért van egy opera direkció is, akinek tudnia kellene, hogy Bretz olyan messze van Zakariás szerepétől, mint ide Mezopotámia!
Ez a hang nem basszus, kicsit szól, de igazából sehol sem szól ez, ami meg hallatszódna, az csúnya és jelentéktelen, semmi esetre sem passzol egy ilyen nehéz főszerephez! Alaposan szenvedett a súlyos áriáktól, különösen a Próféciában viselte meg!
Ismael szerepében Horváth Istvántot hallhattuk. A szép, de szintén kicsi hangról már a két éve látott bemutató után is megállapították, hogy nem ilyen szerepkörre való!
Végül hadd szóljak a jókról is!
Gál Erika hangnagybirtokos, vagy nagy hangbirtokos, végül is mindegy, hogyan írom le. Nagyszerűen énekelt, játszi könnyedséggel maga után utasítva szoprán "riválisát".
És legvégül, de egyáltalán nem utolsó sorban Alexandru Agache, aki olyan volt, mintha egy másik planétáról került volna ide, ebbe a Gál Erikát kivéve hangtalan szereposztásba!
Rendkívüli professzionalizmussal énekelt, lefújva mindenkit, átütő és gyönyörű hangjával, ragyogó szerepformálásával méltán aratott hatalmas sikert!
A nagy bravózás közepette páran bekiabálták neki: Viva Nabucco!
Még szerencse, hogy az előadásnak legalább címszereplője volt, és nem is akármilyen! Óriási címszereplője!
Opernglas, avagy operai távcső... • 196372017-04-12 14:31:52
Hallgasd, ha azt a hangot bírja a füled!
Erkel Színház • 77202017-04-11 09:42:04
Zéta véleményét olvasva a pécsiek Macbeth előadásáról, úgy gondolom, hogy egy szereplista átolvasásakor kürölbelül tudni lehet, hogy mi várható!
Néha adódhatnak akár kellemes meglepetések is, de ha ismerjük az énekesek hangi kvalitásait, és azok nem az adott szerepekre predesztinálják őket, nos, ebben az esetben nem lehetnek nagy, de sokszor még közepes elvárásaink sem!
Akit igazán nem értek, az Gulyás Dénes!
Róla igazán nem állítható, hogy nem értene a szakmához, mégis évről, évre katasztrofálisabb szereposztásokat hoz ki Pécsett, zömével túl fiatalokkal, véres kezdőkkel!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 588872017-04-01 10:00:10
Benedikt azért tereli Otello szerepét a mezzoforte és a piano felé, mert a forte felé képtelen!
Első megszólalásakor már kitűnik a volumenprobléma, " Esultate...!) nyomja, mint süket a csengőt, a Desdemonával való duettben nem annyira, viszont előtte is egyre jobban hallatszik, illetve nem hallatszik az, aminek feltétlenül kellene!
Az első gondok elég gyorsan jelentkeznek is mindjárt az első felvonásban "Pel cielo gia il sangue mio ribolle...".
Utána "Ed ora, ed ora..."- nál már a torok görcsös, az igazi elvérzés pedig a "Si pel ciel marmoreo giuro -...nál teljesedik ki!
Igazából nem lehet olyan részt idézni, ami megfelelne a szerző által kért követelményeknek.
Ehhez jön még Kocsár Balázs ötlete a zenekarral, ez pedig a kisebb hangoknál kegyetlenül beveri a koporsószöget!
Rost Andrea is csak részben, inkább a felső regiszterben hallatszik, a középhangok eltűnnek.
Az egész Benediktes szereposztásból a bariton főszereplőt(Agache) hallani teljességgel, valamint Egri Sándort és Cserhalmi Ferencet.


Erkel Színház • 76442017-03-27 10:45:28
Sajnos, azt kell hogy mondjam, Fáynak igazat kell adni!
A hangtalanság, mint olyan, már évek óta jelen van az Operában, és évről évre csak súlyosbodik a helyzet!
Mit keres Szakács Ildikó Szaffi nehéz, hangot igénylő szerepében?
Kiss B. Attila hangja már 10 évvel ezelőtt se volt intakt, valami nazális, nyüszítésszerű hallatszik tőle úgy általában!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 588672017-03-25 20:32:54
Ezt a förmedvény produkciót még akkor se szabadott lett volna elfogadni, ha a rendező egy fillért se kért volna érte!
De az, hogy az adófizetők pénzét ilyen borzalomra pazarolják, egyenesen fölháborító!
És ezt nézetik a közönséggel!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 587992017-03-22 13:27:05
Az új Otelló rendezést valóban merő gyötrelem nézni! Ocsmány, értelmetlen és visszataszító, ötlet és ingerszegény! Ilyen rendezést olyan rendezők csinálnak, és olyan illetékesek akceptálnak, akik utálják az operát, és utálják az énekeseket!

Az arcokat nem lehet kivenni, nincs mimika, nem látjuk a reakciókat, a szereplők között semmilyen kapcsolat nincsen! Például a kórusból is csak egy nagy massza köszön vissza, a szereplők is arctalanok, és személytelenek!
Az énekesek közül messze menőleg Alexandru Agache viszi a pálmát, ki hibátlan éneklésével, valamint hatalmas hangjával egyedül emelkedik ki a csapatból!
Engem Rost Andrea nem győzött meg, kivéve az Ave Mariát, ahol végre a saját lírai hangján énekelt, és nem forszírozott, mint mindjárt a szerepe kezdetén az Otellóval való duettben!
És az Otelló!
Kicsi hang ez, talán Cassionak megfelelne, de erre a kivételes hangot követelő szerepre aligha!
A Jágóval való kettősre teljesen lerekedt, gikszerezett, de legtöbbször elveszett a zenekar dübörgésében!
Hallottuk még Heiter Melindát, vagyis hallottuk volna, ha lenne hangja, de esetében tényleg az a képtelen helyzet áll elő, hogy a színpadon jelen van, látszik, hogy énekel, de abból egy árva hang se hallatszik! Nagyon gáz!
Valahogy így néz ki az Otelló 2017-ben a Magyar Állami Operaházban!
Jó szórakozást!
A díjakról általában • 9652017-03-16 06:15:16
Két operaénekes is megkaphatta volna a Kossuth- díjat! Sajnos Berczellyt mindig kihagyják!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 587452017-03-14 07:47:38
Akkora szakmaiatlanságokkal állsz sokszor elő, hogy azon csak röhögni lehet!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 587332017-03-13 17:57:46
Óriási tévedés, látszik, nem tudod, hogy miről beszélsz!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 587252017-03-13 10:22:15
Elég érdekes lesz, hogy Heiter hangjából mi fog hallatszódni az Otellóban Benedikt, Agache és Rost mellett a kvartettben, ahol még jóval nagyobb hangok is el szoktak veszni! Gondolom, tercett lesz az a javából! Vagy az opera legvégén, ahova soha nem ilyen gyöngécske hangokat szoktak betenni, mert ott aztán van mit énekelni! Szép, nagy, drámai hangon. Neki pedig ilyen nincs és soha nem is lesz!
Tokody Ilona • 2832017-03-07 16:39:17
Nyugodtan énekelhet szerintem! Manapság úgyis annyi mindenki énekel!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585772017-03-05 09:32:15
IVA naponta gyártja a hosszú lére eresztett okoskodásait, ami hemzseg a szakmaiatlanságtól és a hozzá nem értéstől!
Nem baj, ő azt gondolja, és azt akarja beadni, hogy nagyon ért az operához!
De valahogy mégsem hisszük el neki!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585522017-03-04 11:29:02
Ember, ez milyen üzenet? Van fogalmad arról, hogy kivel kapcsolatban és miket írkálsz? Még hogy a zenekari árokban csak ritkán úr a karmester! Ha kétbalkezes, tehetségtelen, akkor igen! Egyébként meg erősen kezdem azt hinni, hogy itt mindenkivel csak a bolondját járatod! Mégis sokan vannak, akik átlátnak rajtad!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585442017-03-04 09:37:53
Kolonits művésznő okosan tette, amikor megírta a kvázi "védőbeszédet"!
Ugyanis a hatalom nem azoké, és a zászló nem azoknak áll, akik a legjobban énekelnek!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585412017-03-04 07:59:17
Mielőtt még az a hamis infó terjedne el, hogy Kovács János talán már nem is akar operát vezényelni, nos, nyugodtan kijelenthető, hogy ez nem igaz! Szeretne vezényelni, csak nem hagyják! Hogy miért nem, az emberi ésszel felfoghatatlan!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 585222017-03-03 15:56:14
Ez az egész szereposztási mechanizmus az Operában igen belterjes lett, pedig egyáltalán nem szabadna annak lennie! Ha valaki végignézi a jövő évadot, annak nem lehet kétséges, hogy valami ordítóan nincs rendben! Nincs, aki felülről ellenőrizzen, senkit nem érdekel, hogy mi folyik a falak között! Ennek következtében azt csinálnak amit akarnak! Kezdve Röser Hajnalka igazgatóság közeli férjének a protekciójától, Rost Andrea szélhámoskodásán át a nem hozzá illő szerepekkel, a potenciális énekesek mellőzéséig!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 584932017-03-02 23:15:43
Salome! Az egyáltalán nem probléma, hogy se hangilag, sem alkatilag nem neki való?
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 584762017-03-02 07:18:49
Talán az is volt a baj, hogy a két szereposztásban olyan énekesek énekelték a főszerepeket, akiknek valóban szól a hangjuk, és ez alól a kellemetlenül éles hangon éneklő Rálik sem kivétel. De ezzel jó nagy kontraszt képződött a főszereplők és a kis szereplők között. Meglehetősen nevetségesen hatott mindjárt az első felvonás végi drámai jelenet, amikor Gerard-Agachét kiutasítja Megyesi Schwartz Lucia-grófnő, akinek a hangja teljesen beleveszett a zenekari kavalkádba! Vagy Fekete Attila második felvonásbeli jelenete Bersivel és Incredibilével!

Nehéz ügy, de nem szabadna megszoktatni a nagyérdeművel a hallhatatlan éneklést!
Erkel Színház • 76112017-02-28 07:05:57
Wiedemann Bernadett egy hang, ami szól, nemúgy, mint a favorizáltak többsége, hogy nem tudom, azon mérgelődjek- e, hogy nem hallom őket, vagy azon, amikor mégis hallattszódnak!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 584442017-02-25 08:42:13
Nevetséges és dilettáns hozzáállás, hogy minden szerepre csak egy énekest kérnek fel, kivételes esetekben kettőt, nem számolva azzal, hogy nem várt helyzet állhat elő, betegség, baleset, vagy akármi más!
Gondolom, hogy a külföldi színház erősen elcsodálkozhatott, hogy a magyaroknak már ilyen szerepekre sincs énekesük!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 584102017-02-24 08:52:54
Hát akkor elég sok előadást kihagyhattál, mert Mészöly Katalin, Takács Tamara vagy Pánczél Éva igen jó Carmeneket énekeltek! És akkor még a Mercédeseket éneklő mezzók is nagyságrendekkel jobb hangok voltak a mostani Carmeneknél!
  
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Farkas Judit, Molnár Tímea (ének)
Németh Zoltán, Harazdy Miklós (zongora)
"Hangulatkoncert"
WEBER: A bűvös vadász - Agathe áriája
DONIZETTI: Don Pasquale - Norina áriája
MOZART: Cosí fan tutte - Fiordiligi áriája ('Per pieta...')
PUCCINI: Bohémélet - Musette áriája
LISZT: 7. transzcendens etűd
PUCCINI: Turandot - Liu halála
DEBUSSY: A tékozló fiú - Lia áriája
GOUNOD: Faust - Margit ékszeráriája
CHOPIN: Valse Brillante, op. 34, No. 1
DVOŘÁK: Ruszalka - Holdária
MENOTTI: A médium - Monica keringője

19:00 : Budapest
Zeneakadémia, Solti György Kamaraterem

Yang Sung-Won (cselló), Enrico Pace (zongora)
LISZT: 1. elégia (cselló-zongora átirat)
LISZT: 1. (E-dúr) consolation (cselló-zongora változat)
LISZT: 4. (Desz-dúr) consolation (cselló-zongora változat)
LISZT: Elfelejtett románc (cselló-zongora változat)
LISZT: 6. (E-dúr) consolation
LISZT: Gyászgondola (cselló-zongora változat)
LISZT: 3. (E-dúr) consolation (cselló-zongora változat)
LISZT: Die Zelle in Nonnenwerth (cselló-zongora változat)
LISZT: Cantique d'Amour
CHOPIN: g-moll cselló-zongora szonáta, op. 65
CHOPIN: C-dúr polonaise bevezetéssel, op. 3
19:00 : Szombathely
Bartók Terem

Kauten Andrea (zongora)
Savaria Szimfonikus zenekar
Vezényel: Medveczky Ádám


WEBER: A bűvös vadász – nyitány
GOETZ: Zongoraverseny
BRAHMS: I. (d-moll) zongoraverseny, op. 15
A mai nap
történt:
1908 • Mahler VII. szimfóniájának bemutatója (Prága)
született:
1912 • Kurt Sanderling, karmester († 2011)
elhunyt:
1972 • Robert Casadesus, zongorista (sz. 1899)
2010 • Polgár László, énekes (sz. 1947)