vissza a cimoldalra
2019-10-16
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11440)
A csapos közbeszól (95)

Beethovenről - mélyebben (695)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (7224)
Momus-játék (5748)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4585)
Kedvenc előadók (2841)
Élő közvetítések (8193)
Egyházi zene (220)
Simándy József - az örök tenor (630)
Bende Zsolt (157)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3451)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2679)
Opernglas, avagy operai távcső... (20323)
Rost Andrea (2047)
Erkel Színház (10327)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1778)
Franz Schmidt (3434)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: Ariadne
Leírás:
Honlap:
   


Ariadne (30 hozzászólás)
 
 
Erkel Színház • 65542016-03-21 22:32:51
Milyen igaza van,szerintem öt kellett volna berakni a kényszerzubbonyba,egy szégyen és gyalázat hogy ilyet az ihazgatóság engedélyez,mert rendezésnek még nevezni se leht,ez egy káosz és indorító,semmi köze a darabhoz!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 550882016-01-22 23:53:30
ariadne
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 550872016-01-22 23:53:17
ariadne
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 529142015-07-06 15:16:25
Miután én is ott voltam,jobbat nem tudok írni erröl a vizsgáról,föleg azért nem,mert nem értem hogy került be valaki olyan hanggal,egyáltalán a felvételre ami nincs is neki..azt bizony meg se lehet tanítani énekelni,ha nincs egy bizonyos hanganyag,meg jó hallása...sajnos néha nagyon kínosan hamisan énekelt egyik másik..érdekelne kit nem vettek fel,aki esetleg sokkal jobb hangja volt.Szomorú egy elöadás volt,nem beszélve erröl a fölösleges Goldmark operáról,ami unalmas volt,és még mai szólistáknak is nehéz lenne elénekelni,föleg németül,semmit nem értettem a szövegben jóformán,miért nem olasz operát kerestek,az operettet meg teljesen tönkre tette a rendezés,és a más szöveg hozzá,eddig azt hittem csak az operaszöveg zavar sok rendezöt,de sajnos már az operettnek a szövege sem tetszik nekem,a vicceken meg egyáltalán nem tudtam szórakozni,sírni lehetett volna rajta inkább...
Elena Mosuc-drámai koloratúra • 8672015-04-28 18:03:40
A tegnapi Luisa Millerröl,csak annyit szeretnék még hozzászólni,hogy ugyan Elena Mosuc szépen énekelt föleg a magas regiszterekben,de nekem kevesek a középhangjai,ami nem biztos hogy egy operában jobban hallható,én hallottam öt többször is Essenben,akkor még jobb volt,valószínü sok olyan szerepet énekelt azóta amihez több hangvolumen kell,és ha nincs,akkor bizony eröltetni kell,ami tesz jót senkinek...Nino Surguladzé-t nem szabad közelröl nézni,mert nem szeretem ha valaki csücsörít hogy a hang jobban odamenjen ahova kell,mert megy az oda csak meg kell tanulni hogyan,ezenkívül nem egy szép meleghangú mezzo,olyan szép hangja nincs mint a mi Komlóssy Erzsébetünknek volt.Természetesenizlés dolga is kinek milyen hang tetszik.Nekem pl. a tenor jobban tetszett mint amikor utoljára itt volt koncerten,mert szerintem biztosabban énekelt,az hogy néha túl hangos volt,az arra vezethetö vissza hogy elöször énekelt a Müpába,és a terem olyan nagy,hogy azt hitte nem lesz elég ha nem forte-t énekel,erre való egy korrepetitor hogy elmenjen a felsö emeletre is és meghallgassa az énekeseket,és közölje velük hogy visz a hang,ha valaki a zenekart maga mögött hallja nehéz megállapítania mennyit hallanak töle..hosszú évek tapasztalatából írom,minden próbán kimegy a karmester kintröl és több helyröl meghallgatni a hanzgást,de minimum kiküld valakit hogy hallgassa meg.Nagyon örültem neki hogy kifejezésben is sok mindent megvalósított,és kívánok neki további sok sikert,mert igazi szép hangú olasz tenorban nagy hiány van.A karmester sajnos tényleg egy viccfigura volt,néha hangosabb volt mint az énekesek,hogy a felvételböl ezt hogy fogják kivágni érdekelne...
Kolonits Klára • 3382015-04-28 16:53:31
A szombathelyi Lucia koncertszerü elöadása,beigazolta hogy az Operaházvezetöségének halvány fogalma nincs arról milyen nagyszerü énekesei vannak,akikkel természetesen a pesti Operaházban is elöadhatnák Donizetti:Lucia di Lammermoor címü operáját,szerintem egyik legszebb és legnépszerübb.A föszereplö Kolonits Klára müvésznöröl csupán csak annyit,hogy minden mostani vezetö Operaházban megállná a helyét ebben a szerepben.Nagyszerü technikával rendelkezik és teljesen egybefonódik a szereppel...Ö Lucia!
De rajta kívül is minden szereplö jó volt,nekem különösen tetszett Bátki- Fazekas Zoltán,akinek a hangja teljesen egy regiszterben szólt,és jól adta elö Lord Ashton rosszindulatú figuráját!Ezen kívül Madaras Gergely,aki végülis egy komoly verseny második helyezettje lett Besancon-ban,onnan ismerem már öt,bármikor elfogadnám mint fiatal karmester az Operaház vezénylöi pultjánál!Gratulálok az összes többi szereplönek szívböl,érdemes volt lemenni ezért Szombathelyre!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 523682015-04-11 09:53:36
Százszázalékosan aláírom amit ír,Agache ma is a világ egyik legjobb baritonja,az is volt sokáig amíg kint énekelt,hallottam eleget,itt meg Ókovács azt írja nincsenek baritonok,hát ilyenek mint Agache biztos nincsenek,a helyében boldog lennék hogy nálunk énekelhet,lásd Nabucco,Machbeth stb.De nem ad neki szerepeket,csak azért sem,mert csupán a kedvencei kapnak meg minden szerepet mindegy hogy tudnak-e még énekelni!És miután az Opera nem az ő tulajdona,hanem az enyém is,én már nem fogom támogatni az biztos,mert nem veszek jegyet...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 523672015-04-11 09:30:25
Kedves Zéta,a hiba bennem van,rossz helyre írtam be,de most már mindegy,elnézést kérek,legközelebb odafigyelek,nem értek ehgez a szisztémához,de lassan már kedvem sincs hozzászólni bármihez is...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 523522015-04-10 18:42:13
Kedves Telramund,a véleményem ugyanaz,most hozzászóltam,ehhez az riporthoz,úgy nézett ki 4-szer is megint beadta,most belépek nincs benne,lehet hogy máris kitörölték,akkor én máris befejeztem bármi hozzászólást itt,és ki is lépek...
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19622015-04-10 18:16:39
szuper,már megint többször ment be,és nem lehet kivenni,sajnálom,ha ilyen rosszul van megírva,egyszer már szóltam a vezetőségnek!
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19612015-04-10 18:14:39
Elolvastam Zéta beszélgetését Ókovács Szilveszterrel,még életemben nem láttam és hallottam ilyen beképzelt,öntelt embert,aki agyon dícséri magát,annak ellenére hogy az Opera és Erkel színvonalát levitte olyan mínuszba hogy 3-szor is meggondolom elmegyek-e még valamire,a legújabb példa erre az Aida volt,és akkor még azt írja hogy nem lesz Bánk meg más szerepre énekesünk egy pár év múlva,mi az hogy nem lesz,már MOST nincs!
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19602015-04-10 18:14:25
Elolvastam Zéta beszélgetését Ókovács Szilveszterrel,még életemben nem láttam és hallottam ilyen beképzelt,öntelt embert,aki agyon dícséri magát,annak ellenére hogy az Opera és Erkel színvonalát levitte olyan mínuszba hogy 3-szor is meggondolom elmegyek-e még valamire,a legújabb példa erre az Aida volt,és akkor még azt írja hogy nem lesz Bánk meg más szerepre énekesünk egy pár év múlva,mi az hogy nem lesz,már MOST nincs!
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19592015-04-10 18:14:21
Elolvastam Zéta beszélgetését Ókovács Szilveszterrel,még életemben nem láttam és hallottam ilyen beképzelt,öntelt embert,aki agyon dícséri magát,annak ellenére hogy az Opera és Erkel színvonalát levitte olyan mínuszba hogy 3-szor is meggondolom elmegyek-e még valamire,a legújabb példa erre az Aida volt,és akkor még azt írja hogy nem lesz Bánk meg más szerepre énekesünk egy pár év múlva,mi az hogy nem lesz,már MOST nincs!
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon • 19582015-04-10 18:14:18
Elolvastam Zéta beszélgetését Ókovács Szilveszterrel,még életemben nem láttam és hallottam ilyen beképzelt,öntelt embert,aki agyon dícséri magát,annak ellenére hogy az Opera és Erkel színvonalát levitte olyan mínuszba hogy 3-szor is meggondolom elmegyek-e még valamire,a legújabb példa erre az Aida volt,és akkor még azt írja hogy nem lesz Bánk meg más szerepre énekesünk egy pár év múlva,mi az hogy nem lesz,már MOST nincs!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 521792015-03-27 09:12:56
Szerintem még a legjobb 100 között sem,volt szerencsém hozzá,borzalmasan unalmas...és akkor ennyi eröt,idöt beleölni,van elég sok olyan opera ezen kívük is amit senki nem akara hallgatni...
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 521782015-03-27 09:12:39
Szerintem még a legjobb 100 között sem,volt szerencsém hozzá,borzalmasan unalmas...és akkor ennyi eröt,idöt beleölni,van elég sok olyan opera ezen kívük is amit senki nem akara hallgatni...
Erkel Színház • 53512015-03-07 14:14:29
Tegnap én is ott voltam az elöadáson,mindenki aki ért egy kicsit is az énekléshez,örömmel hallgatta és látta Kolonits Klárát,aki nemcsak hangilag,de a szerep eljátszásával is lenyügözött,ami nem mondható el a többi szereplökröl.Miller szerepében Busa Tamás elviselhetetlenül énekelt,a hangja tönkre van,nem tudom miért nem hagyják Alexandru Agache-t énekelni,erre a szerepre ilyen hang és énekes kell,a tenor sem volt sokkal jobb,Pataki Adorján csak állt a színpadon és megpróbálta elénekelni ezt a szerepet,de eljátszani?Meg hát sajnos ez egy számmal nagyobb szerep az ö hangjára,mert a magasságok bizony nagyon ingadoztak,és csak épp hogy elérte öket...az egész színpad szánalmas látványt nyújott és sokszor nevetséges volt,amikor bejön valaki a színpadra és okkal ok nélkül felmászik arra,hogy ott énekeljen,ha meg jött a változás,a sziklákat ide oda tologatták,de attól sem lett jobb,a keresztröl nem is beszélve kimondottan ronda volt.Ezekután adhatták volna a darabot mint koncert,mert ha a szereplök csak állnak és nem játszanak,akkor el lehet aludni.Csupán Kolonist Klára miatt érdemes megnézni a darabot!Gratulálok neki öszinte lelkesedéssel,és megköszönöm az általa nyújtott nagy élményt!!
Erkel Színház • 53502015-03-07 14:14:24
Tegnap én is ott voltam az elöadáson,mindenki aki ért egy kicsit is az énekléshez,örömmel hallgatta és látta Kolonits Klárát,aki nemcsak hangilag,de a szerep eljátszásával is lenyügözött,ami nem mondható el a többi szereplökröl.Miller szerepében Busa Tamás elviselhetetlenül énekelt,a hangja tönkre van,nem tudom miért nem hagyják Alexandru Agache-t énekelni,erre a szerepre ilyen hang és énekes kell,a tenor sem volt sokkal jobb,Pataki Adorján csak állt a színpadon és megpróbálta elénekelni ezt a szerepet,de eljátszani?Meg hát sajnos ez egy számmal nagyobb szerep az ö hangjára,mert a magasságok bizony nagyon ingadoztak,és csak épp hogy elérte öket...az egész színpad szánalmas látványt nyújott és sokszor nevetséges volt,amikor bejön valaki a színpadra és okkal ok nélkül felmászik arra,hogy ott énekeljen,ha meg jött a változás,a sziklákat ide oda tologatták,de attól sem lett jobb,a keresztröl nem is beszélve kimondottan ronda volt.Ezekután adhatták volna a darabot mint koncert,mert ha a szereplök csak állnak és nem játszanak,akkor el lehet aludni.Csupán Kolonist Klára miatt érdemes megnézni a darabot!Gratulálok neki öszinte lelkesedéssel,és megköszönöm az általa nyújtott nagy élményt!!
Erkel Színház • 53492015-03-07 14:14:09
Tegnap én is ott voltam az elöadáson,mindenki aki ért egy kicsit is az énekléshez,örömmel hallgatta és látta Kolonits Klárát,aki nemcsak hangilag,de a szerep eljátszásával is lenyügözött,ami nem mondható el a többi szereplökröl.Miller szerepében Busa Tamás elviselhetetlenül énekelt,a hangja tönkre van,nem tudom miért nem hagyják Alexandru Agache-t énekelni,erre a szerepre ilyen hang és énekes kell,a tenor sem volt sokkal jobb,Pataki Adorján csak állt a színpadon és megpróbálta elénekelni ezt a szerepet,de eljátszani?Meg hát sajnos ez egy számmal nagyobb szerep az ö hangjára,mert a magasságok bizony nagyon ingadoztak,és csak épp hogy elérte öket...az egész színpad szánalmas látványt nyújott és sokszor nevetséges volt,amikor bejön valaki a színpadra és okkal ok nélkül felmászik arra,hogy ott énekeljen,ha meg jött a változás,a sziklákat ide oda tologatták,de attól sem lett jobb,a keresztröl nem is beszélve kimondottan ronda volt.Ezekután adhatták volna a darabot mint koncert,mert ha a szereplök csak állnak és nem játszanak,akkor el lehet aludni.Csupán Kolonist Klára miatt érdemes megnézni a darabot!Gratulálok neki öszinte lelkesedéssel,és megköszönöm az általa nyújtott nagy élményt!!
Erkel Színház • 53482015-03-07 14:13:56
Tegnap én is ott voltam az elöadáson,mindenki aki ért egy kicsit is az énekléshez,örömmel hallgatta és látta Kolonits Klárát,aki nemcsak hangilag,de a szerep eljátszásával is lenyügözött,ami nem mondható el a többi szereplökröl.Miller szerepében Busa Tamás elviselhetetlenül énekelt,a hangja tönkre van,nem tudom miért nem hagyják Alexandru Agache-t énekelni,erre a szerepre ilyen hang és énekes kell,a tenor sem volt sokkal jobb,Pataki Adorján csak állt a színpadon és megpróbálta elénekelni ezt a szerepet,de eljátszani?Meg hát sajnos ez egy számmal nagyobb szerep az ö hangjára,mert a magasságok bizony nagyon ingadoztak,és csak épp hogy elérte öket...az egész színpad szánalmas látványt nyújott és sokszor nevetséges volt,amikor bejön valaki a színpadra és okkal ok nélkül felmászik arra,hogy ott énekeljen,ha meg jött a változás,a sziklákat ide oda tologatták,de attól sem lett jobb,a keresztröl nem is beszélve kimondottan ronda volt.Ezekután adhatták volna a darabot mint koncert,mert ha a szereplök csak állnak és nem játszanak,akkor el lehet aludni.Csupán Kolonist Klára miatt érdemes megnézni a darabot!Gratulálok neki öszinte lelkesedéssel,és megköszönöm az általa nyújtott nagy élményt!!
Erkel Színház • 52002015-02-14 21:09:39
Sajnos abban az esetben hogy Agache-vel így elbánt a rendezö és ö nem szólt,mert ha szólt volna akkor sem történt volna semmi,ilyenkor kellene egy igazi igazgatónak beleszólni,mint annak idején egy rendezésben Párizsban ahol az Elektra színpadképe egy vérrel telt káddal kezdödött,mire az akkori igazgató,kivette mert nem tetszett neki,mert minek az ott,ugyebár...de a mostani iahazgatóságtól ilyet el sem várok hogy beleszól,egy rendezésbe ami teljesen az énekesek ellen van,ne is beszéljünk az együttessekröl ami szétmegy majdnem,meg a végén ahol a kórus meg a többi szólista is háttal a karmesternek énekelnek...ha hátul lenne egy monitor akkor sem érnek vele semmit,mert a hang ami hátra megy biztos hogy késve érkezik meg a nézötérre,sajnos tapasztalatból mondom sok ilyen hülye rendezést csináltam már...
Alexandru Agache, a bariton • 772015-02-14 10:55:54
Agache-t én a színpadon hallottam már fiatalon a Simone Boccanegrában,már akkor óriási énekes volt..csodálatos hang,nagyszerü színész,tökéletes technika,mindent tud,és egy csodálatosan szép meleg hangja van,igazi Verdi bariton,akkor is ha a Bolygó Hollandiban is tökéletes volt,amit külön ki kell hangsúlyozzak,mindegy milyen nyelven énekel,minden szavát lehet érteni,nagyra becsülöm és boldog vagyok hogy énekel nekem,nekünk,és mindenkinek aki szereti öt!!!!
Erkel Színház • 51832015-02-14 10:02:28
Teljesen egyetértek a kritikával,ami engem még külön zavart az a nagy bikafej,amiröl fogalmam sincs mit keresett ott,meg az a forgó akármicsoda amiben fiatal fiúk mutogatták mit tudnak,közben meg Abigail énekelt.Agache most a világ egyik legszebb baritonhangú énekese és színésze is,nem értem hogy miért nem állnak sorban a világ nagy operaházai...ezért kell elmenni hogy öt meghallgassa mindenki,hogy kell énekelni!!!
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 51712014-10-05 23:54:56
Kedves Búbánat,csupán azért írok az ön hozzászólásához,mert eléggé egyforma a véleményünk.Én 10 évig tanultam énekelni egyik régi híres énekesnőtől,és 40 évig álltam a szïnpadon ahol a világ majdnem minden magasrangú énekesét hallottam,és ha tehettem a színfalak mellett vagy kintről is meghallgattam őket,úgy gondolom hogy ennyi idő alatt van elég tapasztalatom hogy bizony olyan írjon kritikát aki maga is tud énekelni,és adhat tanácsot is,én nem is egynek tudnék mert sajnálom egyik másikat milyen hamar tönkreteszik a hangjukat.Ez annak az oka hogy sokkal hamarabb elénekelnek egy szerepet amire nem érett a hangjuk meg,a technikáról nem is beszélve.Ide tartozik kedvenc énekesem is,Francisco Araiza akivel együtt kezdtem és túl hamar váltott a nagyobb szerepekre,kár volt,ő érte is meg sok más fiatal énekesért is.Egyszer nekem mesélte Péter Lagger egy nagyszerű basszus,hogyha lemond valamit akkor többszór nem hívják,tehát ő is énekelt amikor nem kellett volna,sajnos hamar meg is halt.Amikor én fiatal voltam Ebolit jóformán nem énekelt el senki 40 év alatt,ahhoz be kellett érni egy hangnak.A nagy énekesek egy szerepet évekig tanultak.Itt van a hiba,hogy az Agentúrákat csak a pénz érdekli és ha valaki sikeres akkor adnak neki mindent,nem érdekli őket hogy esetleg túl korai a szerepre valaki.A stagione szupisztém amire az Operaházak mind átálltak ezzel még rosszabbították a helyzetet,Ma már nincs jóformán egy színház akinek saját egyesülete van,amiben azt énekelhet ami neki való.Na befejezem mert kicsit hosszúra sikerült,gondolom sokan megúnták,de mint "bennfentes" muszáj voltam megírni ezt,mert veszekedni fölösleges ,de az igazat meg lehet és meg kell írni,csak így lehet segíteni azoknak az énekeseknek akik talán odafigyelnek ha valamit kritizál az ember,ez segíthet is!
Alexandru Agache, a bariton • 42014-09-22 23:01:52
Nagyszerü,már hallottam öt Simone Boccanegrában,csodálatos volt,egy bársonyos hang mégis telt,férias is tud lenni,szóval nagyon örülök hogy van itt egy hozzászólási lehetöség a facebook-on kívül a müvészetéhez!
Jonas Kaufmann • 7422014-04-14 13:13:35
Hát Cavalleria/Bajazzo nem jó Kaufmannnak,mert hamar tönkreteszi a hangját mint a Villazon..
Simon Keenlyside • 3582014-03-26 20:22:29
Kedves Búbánat,őszintén sajnálom hogy nem tudom önnek megmagyarázni miért nem tetszett a koncert,de én nem vagyok "begyepesedett", amit ki is kérek minden személy nevében akinek más a véleménye mint az övé,de miután én minimum 35 éve a világ összes színpadán nagyobbnál nagyobb énekeseket láttam és hallgattam,ezen kívűl értek az énekléshez,sokat személyesen is ismerek,biztos hogy jobban megtudom ítélni az ő hangi és színészi teljesítményeit.A különbség az köztünk hogy ön minket szól le mert nem tetszett sok minden amit csinált.Engem akkor sem fog tudni meggyőzni ha még 10 ilyen hosszú dicshimnuszt fog írni róla!Ennyit erről,hogy miért azt már röviden leírtam de valószínűleg el se olvasta.Nos,van aki mást vár el egy "ilyen" világhíres énekestől,és voltam olyan koncerten is ahol sokkal jobbakat hallottam mint ez volt.az hogy a közönségnek tetszett az már sajnos régen nem jelent semmit,mert amikor még a régi nagyok énekeltek akkor a közönség értett az énekléshez,ma már csak a tetszésről van szó,de másról nincs,én minden áriára megtudom mondani mi tetszett és miért illetve miért nem.Ezt meg is írtam már hogy a Bajazzó egy jól sikerült ária volt,kivétel ezzel a megjelenéssel a táskával a színpadon.Semmi köze a darabhoz,a Dal az Esthajnal csillaghoz passzolt a legjobban a hangját őz,de egy Bernd Weiklnek az előadása sokkal jobb.Na befejezem ,mert valószínűnek ez sem érdekli,de egy biztos hogy én nem megyek el a Rigoletto-ra!
Simon Keenlyside • 3522014-03-25 21:17:14
Kedves Jóska,én csak lerövidítettem az estét unalmas ra,de írhattam volna egy az egyben amit ön is kifogásol.Én is nagyon elcsodálkoztam az első bejövetelén,mert abszolút fölösleges volt és nem passzolt.De ezt már előbb megjegyeztem hogy néha nem hallottam,néha meg erősen és erővel kiénekelt,mutatvàn mit tud.De ez nem egy kiegyenlített hang,és legkevésbé azokra a szerepekre nem alkalmas amit énekelt.Egy Mozart ària pl. a grófnak,biztos jobban ment volna neki.Az hogy rokonszenves nem lenne baj,ha a nagy Sztárnak beadott eseményhez meg lett volna az adekvát megjelenése meg előadás módja.Nekem csak a Prológ tetszett,meg a Wagner ária a Tannhäuserből,ott csak a lényegre figyelt a hangjára.
Simon Keenlyside • 3502014-03-25 17:38:50
Sajnálom,,de nagyon unalamas volt,és egy Bessenyeinek a myomában se érhet...az nem jelent semmit mert egy pár száz ember tapsol,az énekléshez érteni kell...Fáy sem ért hozzá,részemröl
Simon Keenlyside • 3462014-03-25 10:09:59
Hát öszintén sajnálom,de nem hallottam egy olyan baritont amit elvártam,miután a MET-ben nem volt szerencsém hozzá,csak lemezen hallottam,gondoltam elmegyek meghallgatni élöben,sajnos nem tetszett,egy ária esten nem kell az embernek folyton ugrálnia mert játszani az elöadáson kell..azt sem tudom miért volt olyan ideges,állandóan a kabátját húzgálta,és ahogy fel volt öltözve,na arról jobb ha nem beszélünk,akkor énekeljen inkább a Sportcsarnokban,felerösítve,mert itt néha alig lehetett hallani a középhangjait.Persze tudom hogy ez ízlés kérdése is,nekem nem,hanem tudás...a legrosszabb volt pont a ráadás,inkább egy áriát énekelt volna még a Tevje helyett,így jól tette hogy legalább a Prológot mégegyszer megismételte,az volt még a legjobb amit énekelt.
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
11:00 : Budapest
Erkel Színház

ERKEL: Hunyadi László – OperaKaland
ismétlés: 16:00

17:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Szabady Ildikó (fuvola)
Bellus Csilla (zongora)
"Hangulatkoncert"
MOZART: C-dúr Andante, K. 315
SCHUBERT: a-moll („Arpeggione”) szonáta, D. 821
DEBUSSY: Suite bergamasque - 1. Prélude, 3. Clair de lune, 4. Passepied
MENDELSSOHN: Rondo capriccioso, op. 14

19:00 : Budapest
Óbudai Társaskör

Meláth Andrea tanszékvezető növendékei:
Topolánszky Laura, Fenyvesi Gabriella, Erdős Róbert, Gulyás Bence, Katoh Hiroko, Finszter Eszter, Tuznik Natália
Zongorán közreműködnek: Alter Katalin, Harazdy Miklós, Szabó Ferenc János
"A dal mint műfaj különböző korokban"
Zenés, prózai este zeneakadémistákkal


19:00 : Budapest
Festetics Palota Tükörterme

Miksch Adrienn (ének), Fülep Márk (altfuvola), Varga Gábor (klarinét), Ambrózy Attila (fagott), Benedekfi István, Dragony Tímea, Kéry János (zongora), Bábel Klára (hárfa)
Kruppa Vonósnégyes
"Mini-Fesztivál • 4.2"
DOBOS DÁNIEL: Drumul Dracului (Az ördög útja)
OLSVAY ENDRE: Kabala - ősbemutató
SUGÁR MIKLÓS: Kettősjáték
NYITRAI LÁSZLÓ: Leggiero
MADARÁSZ IVÁN: In memoriam...
HUSZÁR LAJOS: Sanctus, op. 46
BARTA GERGELY: Felix namque
DRAGONY TÍMEA: Lángrózsa - ősbemutató

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Ránki Dezső (zongora)
Horti Lilla, Horváth István, Hámori Szabolcs (ének)
Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Vásáry Tamás
BEETHOVEN: 4. (G-dúr) zongoraverseny, op. 58
BEETHOVEN: Krisztus az Olajfák hegyén, op. 85
A mai nap
történt:
1926 • A Háry János bemutatója az Operaházban
született:
1952 • Szigeti István, zeneszerző
1962 • Dmitrij Alekszandrovics Hvorosztovszkij, énekes († 2017)
elhunyt:
1621 • Jan Pieterszoon Sweelinck, zeneszerző (sz. 1562)
1982 • Mario Del Monaco, énekes (sz. 1915)
1983 • Jakov Gotovac, zeneszerző (sz. 1895)
1986 • Arthur Grumiaux, hegedűs, zongorista (sz. 1921)