vissza a cimoldalra
2019-05-27
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11348)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (10131)
Élő közvetítések (7883)
Magyar Televízió opera-, balett- és operett közvetítései - hazai produkciók (1320)
Operett, mint színpadi műfaj (3918)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3255)
Opernglas, avagy operai távcső... (20222)
Hozzászólások a Momus írásaihoz (6726)
Kocsis Zoltán (662)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4492)
Lisztről emelkedetten (952)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1666)
Franz Schmidt (3337)
Kimernya? (3067)
Elena Mosuc-drámai koloratúra (901)
Jonas Kaufmann (2385)
Birgit Nilsson (41)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: atti
Leírás: \
Honlap:
   


atti (17 hozzászólás)
 
 
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 540852015-10-30 23:38:22
:))
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 540842015-10-30 23:37:10
:))) Hát engem is utolért a gyanakvás szele... :) Ahhoz tényleg elég régóta követem csendben a fórumot, hogy lássam ez a nick téma időnként előkerül... Megvallom, az ezzel járó mini-háborúkat, legtöbbször igyekeztem átugrani a fórum olvasásakor. Sőt sokáig meglehetősen ijesztőnek is tartottam. Legalábbis az erősödő indulatok furcsák voltak, egy-egy felemelő előadás után, amikor vissza-visszatértem ide az izgalmas háttérinfók és vélemények olvasása miatt. Hiszen sokszor még táncoltak a hangjegyek a fejemben. :) Aztán persze idővel rájöttem, hogy nincs ezzel sem akkora gond, legalább "él" a fórum :DD.

Azzal együtt sajnos nem tudom erősíteni az összeesküvés-vonalat: én változatlanul az vagyok, aki évekkel ezelőtt is voltam. Egy a közönség soraiból. :) Mégpedig a lelkes közönség soraiból. Épp ezért osztom meg örömmel, ha olyat látok-hallok, olvasok, ami engem is felvillanyoz. Így volt ez akkor is, amikor nemrég a Youtube-on, az Opera korábbi image-filmje alatt (szerintem érthetően és természetesen idézőjellel jelölve), bemásoltam ide, egy 14 éves kis "krampesz" hozzászólását. Így volt ma is, amikor a Facebookon olvastam egy bejegyzést és -szerintem szintén érthetően és idézőjellel jelölve- bemásoltam. Ebben írta valaki, hogy "Életem egyik legjobb opera előadása volt, pedig lassan 60 éve járok oda". :)
Vagyis nincs itt semmi önellentmondás. Amikor ezeket olvastam, engem feldobtak, gondoltam hátha más is tud neki örülni.
Szóval: nagymamám köszöni jól van, macskám nincs, de ha lenne sem írhatna a nevemben. ;-) Azonban attól még, hogy eddig alapvetően csak pozitív hozzászólásaim voltak, nekem is van véleményem sok mindenről, ráadásul úgy érzem igyekeztem kulturáltan megfogalmazni.
Egyes nem látó helyek tízszeres áremelkedése, bizony ezzel is jár. Igenis rosszul érzem magam amiatt, hogy ezt a kis "önkéntes missziómat", miszerint olyan embereket terelgettem a csodálatos Operaházunk irányába, akik maguktól, illetve környezetük által, eddig nem jutottak el oda, az új évadban már nem tudom megtenni. Mert a korábban leírtak minden szava igaz, velem tényleg "operaszűz" barátok, ismerősök jöttek alkalomadtán, nem is egyszer. A spontán is elérhető, olcsó jegyek miatt.
Csalódott vagyok, hogy Bécsben a Staatsoper bármelyik előadására van lehetőségem néhány euróért (persze jó pár órás sorácsingózás után) remek helyről álldogálva nézni és hallgatni előadásokat. Itthon pedig... már leírtam ezzel kapcsolatban korábban minden gondolatom... Ettől persze még sok-sok olyan változás tetszik, ami néhány éve még nem volt. Mégis talán egy olyan oldalára is rávilágítottam az árak változtatásának, amire így senki sem gondolt.

Tehát részemről ez a helyzet, remélem nincs belőle harag, ha a lelkesedéseken túl is van véleményem. :)) Maradjunk abban, hogy mindannyian annak örülnénk, ha egyre többen ismerhetnék meg az operák varázslatos világát, köztük újak és fiatalok is. Én eddig ennyit tudtam hozzátenni, bízom benne, hogy ez sem kevés... :) Most pár napig sajnos nem leszek net közelben, de jövő héten ígérem visszatérek, talán ismét csak a háttérben, de természetesen változatlan névvel. ;-) :DD
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 540722015-10-30 16:53:46
Elmondom saját példám alapján, hogyan lehetne –szerintem- azokat a fiatalokat megszólaltatni, akik még csak most ismerkednek a műfajjal. A jópofáskodó ismertetőkkel a legkevésbé... Nekem nem egy, nem kettő és nem is három olyan fiatal, az Operaházban azelőtt egyszer sem járó, fiatal ismerősöm, kollégám volt, akik lelkesedésemet látva csatlakoztak hozzám többször is. Miért? Mert a második emeleti páholyok nem látó helyére, spontán 600 forintért velem tarthattak, akár még az előadás napján is. Sokszor tátongtak korábban is üresen a nem látó helyek, nem véletlenül, hiszen tényleg nemigen lehet onnan rálátni a színpadra.
Arra viszont tökéletes lehetett és volt is rá többször példa, hogy párosával jöhettek velem „újak”, mondván 1200 forintért még moziba sem jutnak el. Addig azt hitték, az Operába csak frakkban és főleg csak tricsilliárdokért lehet eljutni, nem is gondolkodtak benne korábban, hogy jegyet vegyenek egy előadásra. Így viszont az sem zavarta őket, hogy nem látnak rendesen ("ennyiért nincs ezzel baj"). Persze kellett még egy kis trükk: szándékosan olyan előadások előtt dobtam fel, hogy jöjjenek, ami tudtam, hogy a műfajjal először találkozókat is elvarázsolhatja. :)
Az új évadban, ugyanez a spontán „operakaland” 10800 forintjukba kerülne. 1200 forint helyett, közel tízszer annyiért tudnának eljönni úgy, hogy közben csak néhány hónap telt el.. Mindeközben van olyan előadás, ahol leterelik a harmadik emeletről a nézőket, hogy ne legyen annyira ciki az összhatás. Hogy ez kinek jó? :(
Értem én, hogy ott az Erkel, meg azt is, hogy megveszi a lúzer külföldi ennyiért is, talán még nem is háborog, mert neki 20 euró nem akkora tétel... Engem viszont ez a lépés, a Hungaroring mellett háromezerért "mertennyiértismegveszik" hamburgert áruló büfésekre emlékeztet.. Méltatlan és én vagyok rá az élő példa, hogy potenciális (fiatal és új) közönséget veszít az Operaház azzal, hogy erre az ösvényre lépett.
A harmadik emelet negyedik-ötödik sorát, ami még most is könnyen elérhető és megfizethető, szándékosan nem veszem egy kalap alá ezekkel a helyekkel. A turisták és mobilozó kamaszok között, sokszor nem igazán lehet elmélyülni a harmóniákban. A második emeleti páholyokban viszont nagyon is. Közben pedig hiába van megfizethető jegyár az Erkelben. Szerintem az Operaház csodálatos hangulata is fontos lehet, egy műfajjal frissen ismerkedő fiatalnak. Mert ez is a varázslat része. A lélek is hamarabb öltözik ünneplőbe és befogadóbb lehet, egy ilyen csodálatos környezetben.
Emlékszem a „szerelem” kezdetén, a zenei élmények mellett, igenis meghatározó impulzus volt, az Operaház miliője is. Így volt ez azoknál az ismerősöknél is, akik először voltak az épületben, amikor hozzám csapódtak spontán, egy 600 forintos "operakalandra". Azóta van köztük olyan, aki rendszeresen látogat előadásokat. Újabbak viszont így már nem lesznek, ez van… Na mindegy, lerágott csont kicsit már sajnos ez is. Csak kicsit kidühöngtem magam, bocs mindenkitől, hogy ilyen hosszasan... :(
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 540692015-10-30 15:11:56
Ezt most olvastam az Operaház Facebook oldalán az előadásról: "Menjetek a Wertherre az Operába, olyan előadás megy, hogy bármely európai opera elfogadná! A Plasson keze alatt úgy játszik a zenekar, mintha a Bécsi út másik felén lennénk. A Chacon-Cruz egy gyönyörű hangú tenorista,(bár énelelne nálunk többet!) és a Schöck Atala is óriási! Életem egyik legjobb opera előadása volt, pedig lassan 60 éve járok oda!:):)" Jó végre ilyet is olvasni...
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 56682015-10-27 16:15:25
Milyen nagyszerű olvasni, hogy sokakat megérintett az interjú mélysége, én is végtelenül szimpatikusnak találom a művésznőt. Az interjú elolvasását követően közelebb is érzem magamhoz Lukács Gyöngyit, ennél nagyobb dicséret talán nem is szükséges! :) Zéta felkészült és remek kérdéseiért nagy köszönet! A könyvet én is nagyon kíváncsian várom és -csatlakozva az előttem szólókhoz- azt az alkalmat is, amikor hallhatom Lusine Sahakyana hangját! Bízom benne, hogy lesz lehetőség -pl. egy gálaest keretein belül-, az egész csodálatos családot egy színpadon látni, hallani, az lenne csak az igazi varázslat!! Még sok ilyen írást! :))
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 540412015-10-27 11:11:53
Köszönet a színvonalas Lukács Gyöngyi (zéta) interjúért! :) Közelebb hozta a művésznőt és sokszor elgondolkodtatott, mindenkinek csak ajánlani tudom! „Az énekes a lelkéből él…” – Interjú Lukács Gyöngyivel, a Magyar Állami Operaház örökös tagjával, Kossuth-díjas énekművésszel
Milyen zenét hallgatsz most? • 243382015-08-28 16:36:00
Szeretnék mindenki figyelmébe ajánlani egy nagyszerű Youtube csatornát. 2015-ös operaközvetítések, gálák, a világ minden tájáról, kitűnő minőségben, teljes terjedelemben. :) Én Leo Nucci áriakoncert kapcsán találtam rá (többek között ugyanis megtalálható a Tavaszi Fesztivál keretein belül, Erkelben rögzített felvétel is). Remélem Nektek is annyi örömöt fog okozni, mint nekem, sok olyan előadást találtam itt, amit nagy örömmel néztem/hallgattam végig. :) Most is épp innen hallgatok csodálatos dallamokat. :) 2015-ös operaközvetítések és gálák - folyamatosan bővülő választék
Alexandru Agache, a bariton • 1032015-08-17 11:53:48
Isten éltesse sokáig a Művész Urat! Amióta először hallottam Önt énekelni, azóta vagyok rendíthetetlen rajongója, párommal együtt! Köszönöm, hogy árnyalt, rendkívül sokszínű alakításainak és összetéveszthetetlen hangjának köszönhetően, 2015-ben életem meghatározó zenei élményeivel lehettem gazdagabb (Nabucco, Rigoletto). Alexandru Agache neve számomra a biztos garancia arra, hogy csodálatos és megismételhetetlen zenei pillanatok, szerencsés résztvevője lehetek a közönség soraiban. KÖSZÖNÖM!
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 533162015-08-12 13:05:27
Nekem feldobta a napomat, megosztom veletek is. :) Megnéztem az Operaház tavalyi image filmjét és a hozzászólások között ebbe a kommentbe futottam: "Elindítottam egy videót és ez indult el reklámként. Közben megnyitottam mást, de utána.... nem kattintottam a reklámot tovább léptető gomba. Sőt, mi több, megkerestem ezt a videót.
14 éves vagyok, nem is foglalkoztat ez a műfaj, de amikor megnéztem igazából a videót, akkor nagyon megtetszett a szerkesztés, igazán minőségi videó lett, a zene pedig fantasztikus, imádom!" :)))
Erkel Színház • 56882015-08-12 12:57:42
Remélem másodszor sikerülni fog.. :) Leo Nucci, Verdi-áriakoncertjének teljes felvétele
Erkel Színház • 56872015-08-12 12:55:05
Egy kicsit vidámabb téma: nemrég rátaláltam és azóta sokszor végig is hallgattam már: A Tavaszi Fesztivál alkalmából meghívott Leo Nucci, Verdi-áriakoncertjének teljes felvétele: :)
[url]https://www.youtube.com/watch?v=lx4lLPDdcgk[/url]
Erkel Színház • 56862015-08-12 12:47:21
Nem valószínű, hogy az évad kezdéséig sok minden fog változni a téren. Gyakran autózom arra, hogy megnézzem mi a helyzet. Vannak és szerintem jó ideig lesznek is csoportok a parkban. Mégis kizártnak tartom, hogy emiatt tartani kellene bármelyikünknek is atrocitástól előadások előtt és után. Megvan ott mindenkinek a maga baja. A hajléktalanok pedig eddig is kiemelten próbálkoztak a bejáratnál -amúgy nem túl tolakodóan- az előadások napjain, hiába volt korábban üres a park. Egyetértek azzal amit IVA írt korábban "Eddig sem volt szokásunk holdfényben üldögélni előadás után a Köztársaság téri lombok alatt." Inkább csak a varázslatos dallamok után, gyorsan vissza fog minket rángatni a valóságba, amikor kijövünk egy előadásról és rögtön szembesülünk újra a szerencsétlen, csendes nyomorúsággal. :(
Erkel Színház • 55252015-04-15 10:31:46
Leo Nucci Verdi-áriakoncertje, ahogyan én láttam… :) Számomra azt nyújtotta, amire számítottam: Magas színvonalú előadás, jól összeállított műsor egy rendkívül szimpatikus énekes. Meglepődtem –persze erre is számíthattam volna-, hogy a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara mennyire fantasztikusan felkészült volt. Tudtam persze, hogy a zenekar játéka is nívós lesz, de az mindig nagyszerű érzés, amikor élőben is szembesülhetek a nagy betűs egységgel. Kovács János amúgy is az egyik kedvenc karmesterem, de remek volt látni és hallani, mennyire érzi egymást a zenekar és a dirigens. :)

Leo Nucci nem sokat énekelt –talán hét áriája lehetett- , de érdekes módon ez nem volt egyáltalán zavaró. Egyrészt lehetett rá számítani a műsor alapján; másrészt a magam részéről inkább kevesebb, de jól összeválogatott áriákat hallgatok szívesen, mint többet, de azt takarékon előadva. Az már rögtön az első hangok megszólaltatásánál kiderült számomra, hogy Leo Nucci nem vette fél vállról az estét. Nem vagyok benne biztos, hogy teljesen egészséges volt, (néha köhécselt), de úgy éreztem ennek ellenére „levette a kezét a kézifékről” és kiengedte a hangját. Mély elemzésekbe nem tudok belemenni az énektechnikájával kapcsolatban (csupán műkedvelő vagyok), de a benyomásaim mindenképpen pozitívak voltak: hangja gyönyörűen betöltötte a teret, érezhető magabiztossággal, szép hangszínen szólaltak meg az áriák.

Ami nagyon tetszett még, hogy annak ellenére, hogy egy áriakoncerten sem díszlet, sem jelmez és partnerek nem „segítik” az átélést, sikerült a karaktereket is elém varázsolnia. Természetesen ennek csúcsa Rigoletto áriája volt (erre számítottam is). A lányáért könyörgő, összetört Rigoletto púpok és jelmez nélkül ugyan, de megjelent a színpadon. Szerencsére ezt a korábban is linkelt [url]https://www.youtube.com/watch?v=8eEgXeH-MXs;felvétel[url], talán valamelyest vissza is adja (és persze itt jelzem utólag is mindenkinek, hogy nagyon szívesen: jó olyan közösséggel megosztani, akikkel közös az érdeklődésünk :) ).

Engem hétfőn este Leo Nucci, nem elsősorban a hangjával varázsolt el (valljuk meg őszintén, azért mi azon szerencsések közé tartozunk, akik az utolérhetetlen Alexandru Agache hangjában évente többször is gyönyörködhetünk), hanem a személyiségével. Fantasztikus volt egy olyan művészt látni és hallani, akiben a színpadi, zenei alázat, átélés és a magabiztosság egyszerre van jelen. Mindehhez még szimpatikus személyiség is párosul. Noha nem volt telt ház, (de miért is nem?!), úgy éreztem ez nem szegi kedvét, végig nagyon kedves, mosolygós volt a zenekarral, Kovács Jánossal és a közönséggel is.

Volt szerencsém néhány éve az Operaházban Miklósa Erika partnereként látni, hallani a Rigolettoban, már ott, akkor is „zsebre vágta” a közönséget és ez most is így volt :D Apropó közönség. Az áriakoncert magas színvonalához, bizony a közönség is nagyban hozzájárult. Az Erkelben sajnos máskor gyakran tapasztalt, folyamatos köhécselések –az egy hangra eső krákogások száma sokszor kettő :D- most elmaradtak, legalábbis számuk erősen lecsökkent. :) Érezhetően olyanok jöttek el, akik valóban kíváncsiak a művészre, nem társadalmi eseménynek, hanem zenei ünnepnek élték meg az estét.

Külön köszönet Kovács Jánosnak és a zenekarnak, akik végig nagyon odafigyeltek a főhősre, annak minden rezdülésére. A Traviata nyitány érzéki visszafogott megszólaltatásával és pontosságával pedig, Leo Nucci nélkül is emlékezetes pillanatokat élhettünk át. Mindent összegezve nagyszerű este volt, a hangjegyek csak úgy cikáztak a fejemben hazafelé menet :)
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? • 523912015-04-14 16:40:51
Elnézést, kicsit off leszek, de hátha érdekel valakit itt is :) Az Erkel Színház fórumban, linkeltem két Leo Nucci áriát a tegnapi Verdi-áriakoncertről, ott meg tudjátok nézni/hallgatni :)
Erkel Színház • 55172015-04-14 14:44:35
Egy kis meglepetés azoknak, akik szerettek volna eljutni a tegnapi Leo Nucci Verdi-áriakoncertjére, de végül nem sikerült :) Rigoletto áriájához magyar felirat is bekapcsolható ;-)

Leo Nucci Sings Verdi Arias - Rigoletto - Cortigiani, vil razza dannata

Leo Nucci Sings Verdi Arias [HD] - La Traviata - Germont's aria
Olvasói levelek • 100742013-09-06 16:54:18
Kedves Cilike :)

Nagyon köszönöm a segítséget! Így kicsit nehéz lesz összehozni a megfelelő hozzászólások számát, de majd valahogy összejön :) Egyébként már évek óta olvasom az adott fórumot és esetenként nagyon izgalmas kis viták lehetnek/lesznek majd a későbbiekben egy-egy operaelőadás után, mert úgy vettem észre ott sok szakmabeli fordul meg, én viszont a közönség soraiból sokszor egészen másként látok/hallok előadásokat :) Szóval izgalmas lesz :)

Üdv: Attila
Olvasói levelek • 100712013-09-06 11:11:25
T. Szerkesztők!

Hogyan tudnék írni a "Mi újság a Magyar Állami Operaházban?" fórumhoz? Valamiért nem jelenik meg egyetlen böngészőben sem az Új hozzászólás link, csupán akkor engedné a beírást, ha a "Válasz erre" fülre klikkelnék, de új támában szeretnék írni.

Frissen regisztrált vagyok, ezzel lehet összefüggésben, esetleg egy zárt fórum lenne? A választ előre is köszönöm, üdv: Attila
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
17:00 : Budapest
Szent István Bazilika

Virágh András (orgona)

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, XXIII. terem

Házimuzsika a Zeneakadémián
Csalog Gábor tanítványai
Kamarahangversenyek 2018/2019 tavasz
PERSÁNYI ZSÓFIA: 3 tétel vonósnégyesre
Korossy-Khayll Csongor, Tóth Kristóf (hegedű), Albert Julianna (brácsa), Devich Gergely (cselló)
BEETHOVEN: 4. (a-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 23
Holló Mirella (hegedű), Ulysse Burnod (zongora)
BEETHOVEN: 4. (C-dúr) cselló-zongora szonáta, op. 102/1
Petruska Emma (cselló), Juhász Eszter (zongora)
BEETHOVEN: F-dúr kürt-zongora szonáta, op. 17 – 1. Allegro moderato
Liu Sicong (kürt), Tóth Kamilla (zongora)
Grieg: 1. (F-dúr) hegedű-zongora szonáta, op. 8
Lin po Sheng (hegedű), Takumi Nashimoto (zongora)
BEETHOVEN: B-dúr („Gassenhauer”) klarinéttrió, op. 11
Mészáros Dániel (klarinét), Yuya Mizuno (cselló), Souhei Yamagami (zongora)
Felkészítő tanárok: Csalog Gábor (1, 3, 6), Mali Emese (4, 5), Szabó Judit (2)

18:00 : Budapest
Zeneakadémia, X. terem

"Házimuzsika a Zeneakadémián"
Varga Oszkár tanítványai
Kamarahangversenyek 2018/2019 tavasz
J.S. BACH: 4. (c-moll) hegedű-csembaló szonáta, BWV 1017
Rábai Benedek (hegedű), Róbert Ágoston (zongora)
DE FESCH: G-dúr szonáta nagybőgőre és csembalóra
Xu Yi (nagybőgő), Ma Cheng (zongora)
MIŠEK: Szonáta nagybőgőre és zongorára, op. 5/1 – 1. Allegro, 2. Andante religioso
Li Na (nagybőgő), Nadira Ajanović (zongora)
PROKOFJEV: C-dúr szonáta két hegedűre, op. 56 – 1. Andante cantabile
BARTÓK: 44 duó két hegedűre, BB 104 – részletek
Somogyi Barnabás, Nyári Kornél (hegedű)
SCHUMANN: Három románc, op. 94 – 1. Nicht Schnell
J.S. BACH: 1. (h-moll) hegedű-csembaló szonáta, BWV 1014
Gyódi Norbert (hegedű), Szalacsovis Sándor (zongora)
GLIÈRE: Nyolc darab, op. 39 – 1. Prélude, 2. Gavotte, 3. Berceuse, 5. Intermezzo
Klein Zsófia (hegedű), Tunç Çivril (nagybőgő)
BOTTESINI: Grand duo concertante, no. 2 – 1. Allegro agitato, 2. Andante
Kocsis Gerda, Tunç Çivril (nagybőgő)
MOZART: 4. (C-dúr) vonósnégyes, K. 157
Hévizi Virág, Rebeca López (hegedű), Albert Elemér (brácsa), Friderikusz Péter (cselló)
FRANCK: A-dúr hegedű-zongora szonáta – 1. Allegretto ben moderato, 2. Allegro
Hadobás Gergely (cselló), Ayumu Maehara (zongora)
BEETHOVEN: Esz-dúr variációk Mozart Varázsfuvolájának „Bei Männern, welche Liebe fühlen” című áriájára, WoO 46
Alice Valbon (cselló), Dahee Choi (zongora)

19:00 : Budapest
Erkel Színház

PUCCINI: A fecske
A mai nap
született:
1799 • Jacques François Halévy († 1862)
elhunyt:
1840 • Niccolo Paganini, hegedűs, zeneszerző (sz. 1782)
2003 • Luciano Berio, zeneszerző (sz. 1925)