vissza a cimoldalra
2018-06-23
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Mi újság a Magyar Állami Operaházban? (60897)
Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4041)
Momus társalgó (6335)
Milyen zenét hallgatsz most? (24997)
Társművészetek (1255)
Haladjunk tovább... (213)
Kedvenc előadók (2821)
A komolyzene jelene és jövője Magyarországon (2277)
Kedvenc művek (143)
Kedvenc felvételek (148)

Olvasói levelek (11279)
A csapos közbeszól (95)

Erkel Színház (9356)
Élő közvetítések (7251)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4285)
A magyar zenei élet elfeledett vagy kevéssé ismert művészei (895)
Operett, mint színpadi műfaj (3618)
Rost Andrea (2027)
Palcsó Sándor (216)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (2770)
Edita Gruberova (3058)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1425)
Franz Schmidt (3142)
Kinek tetszik Rimszkij-Korszakov ? (47)
Pantheon (2237)
Erkel Ferenc (1046)
Wagner (2594)
Opernglas, avagy operai távcső... (20100)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: vivart
Leírás:
Honlap:
   


vivart (7 hozzászólás)
 
 
Bartók Rádió • 7282018-03-11 22:52:58

A rádióból hozzánk szólók  tk. hangszinükkel, stilusukkal, beszédük tartalmával, annak folyékonyságával, illetve  töredezettségével, sőt még levegő vételük módjával is hatnak ránk. Ezek egy része tanulható, aki mikrofon elé ül annak tanulnia is kellene ezeket. Mindezeket azért emlitem, mert László Ferenc-et hallgatva bizony komoly hiányosságokat  vél a hallgató felfedezni, akár zenekritikai (UZU) beszámolói, akár legutóbb a "Semiramis" élő közvetitése kommentátori tevkenysége során. Kapkodó szavankénti levegő vétele, nemcsak a gondolatait töri meg, hanem az enyémet is. Szakadozott beszédmódjával, levegő után való kapkodásával jó lenne valamilyen beszéd tanárhoz fordulnia, aki segiti, hogy kikeveredjen ebből  a kellemetlen beszéd modorból.


Bartók Béla szellemisége • 1252017-02-21 01:14:59
A Youtube-on találtam ezt a Kékszakállú élő koncertfelvételt.
Az előbbiekben emlitett előadások között ez is magállná a helyét.
P.FRIED-J.NORMAN-P.BOULEZ
A kékszakállú herceg vára-vez.Pierre Boulez
Fried Péter • 302017-02-21 01:09:55
2017 feb. 19-én öt CD Kékszakállú felvételét hasonlitották össze a Bartók Rádióban. Miután az Eötvös Péter vezényelte Cd is élő előadás felvétele, ez a tavaly Youtubra feltöltött koncert is közte lehetetett volna.

Bartók : A kékszakállú herceg vára-BOULEZ-NORMAN-FRIED (Paris 2008)
Bartók Béla szellemisége • 1242017-02-20 01:08:53
EGY ZENEMŰ,-TÖBB ELŐADÁS
Bartók Béla: A kékszakállú herceg vára c. opera összehasonlitó elemzése öt CD alapján:

Kékszakállú, Judit, Karmester készült
FRIED PÉTER -CORNELIA KALLISH-EÖTVÖS PÉTER (2001)

POLGÁR LÁSZLÓ- KOMLÓSI ILDIKÓ-FISCHER IVÁN (2002)
POLGÁR LÁSZLÓ - JESSYE NORMAN- PIERRE BOULEZ (1998)

WALTER BERRY-CHRISTA LUDWIG-KERTÉSZ ISTVÁN (1965)

SZÉKELY MIHÁLY-PALÁNKAY KLÁRA-FERENCSIK JÁNOS (1956)

Egy zenemű-több előadás

A fenti linken lehet meghallgatni az a műsort, amely a 2017 február 18-án hangzott el a Bartók Rádióban.
Katona Márta és Szabó Ferenc János összehasonlitó elemzése

Nem értettem, hogyha mindvégig az Eötvös Péter fevételt dicsérték, akkor miért P.Boulezből játszottak hosszabb rész.
Erkel Színház • 70102016-11-25 21:32:47
Ha a " Mezei néző blog" irója szerint nem készült el a diszlet, akkor valójában milyen előadást kapunk az Operaháztól, ill. miért nem halasztotta el a premiert. A rendező és tervezők is , ezek szerint egy fel nem vállalható , de a szereplőkkel együtt egy bevállalt előadás részesei lettek önkéntelenül és nyilván kötelezően /akinek nem tetszik, az mehet/, és igy a füst és köd mind mind azért van, mert nincs diszlet. Ezek szerint Magyar Állami Operaház egyfajta tisztességtelen játékba kezdett a közönség felé is(?). A "Simándy100 -Kaufmannal" már elég adalék lett volna az Operaház moráljának megismeréséhez. Az "A bánya' c. opera sajtótájékozatóján panaszaival kifakadt finn rendező ki merte mondani véleményét, mert ő nem érzett fenyegetettséget, és elkeseredetten sejtetni engedte, hogy a Magyar Állami Operaházban szervezetlenség, és fejetlenség van. Az Operaházban uralkodó helyzetet nem véletlenül hasonlitotta a mediterran hanyagsághoz, és orosz nemtörődöm állapotokhoz. Ez a Lammermoori Lucia "helyzet" pedig minden elképzelést felül múl, és komoly intézmény vezetési gondokra utal. Annak volt igaza, aki itt is leirta, hogy talán egy koncertszerű előadás sorozat, vagy egy u.n. félig szcenirozott előadás ennél a „fércmunkánál“ is jobb lett volna.

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek • 29692015-09-27 17:41:56
Bocsánat, ha a Bartók Béla topicból itt magamat ismétlem. Két nappal ezelőtt MÜPA-ban boldogtalan részese lehettem a próbálkozásnak, amit Bretz Gábortól hallhattam. A legkevesebb a magánhangzó torzítások, és aki ismeri a zenét is, annak zenei a pontatlanságok, de főleg a volumen hiány, ami az V. ajtótól kezdve igen feltűnővé válik, és a torkos hangszín, ami a nyomás révén nagyon zavaró tud lenni.El kellene döntenie, hogy basszus,, vagy bass-bariton, vagy bariton. Mert talán itt is igaz, hogy aki mindent el tud énekelni, az valójában mindenhol hagy egy adag hiányérzetet maga után. Bretz mersterkélten kikevert hangszínekkel operált mindvégig,
Sem az Erkelben, sem itt nem jött be a Kékszakállúja.
Az is kiderült, hogy Widemann Juditja megeszi reggelire.
AGACHE ellenben nagyszerűen énekelte Miskolcon, nagy tévedése az Operaháznak, hogy eldugják, mint Kékszakállút.
Most egyébként átnéztem a miskolci Bartók előadásokat,
és meglepően láttam, hogy Fried viszont soha nem énekelte ott a Kékszakállút.
Bartók Béla (1881-1945) • 1792015-09-27 17:38:14
Két nappal ezelőtt MÜPA-ban boldogtalan részese lehettem a próbálkozásnak, amit Bretz Gábortól hallhattam. A legkevesebb a magánhangzó torzítások, és aki ismeri a zenét is, annak zenei a pontatlanságok, de főleg a volumen hiány, ami az V. ajtótól kezdve igen feltűnővé válik, és a torkos hangszín, ami a nyomás révén nagyon zavaró tud lenni.El kellene döntenie, hogy basszus,, vagy bass-bariton, vagy bariton. Mert talán itt is igaz, hogy aki mindent el tud énekelni, az valójában mindenhol hagy egy adag hiányérzetet maga után. Bretz mersterkélten kikevert hangszínekkel operált mindvégig,
Sem az Erkelben, sem itt nem jött be a Kékszakállúja.
Az is kiderült, hogy Widemann Juditja megeszi reggelire.
AGACHE ellenben nagyszerűen énekelte Miskolcon, nagy tévedése az Operaháznak, hogy eldugják, mint Kékszakállút.
Most egyébként átnéztem a miskolci Bartók előadásokat,
és meglepően láttam, hogy Fried viszont soha nem énekelte ott a Kékszakállút.
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
16:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia

"A Múzeumok Éjszakája - A Liszt Múzeum programjai"
16.00: A Zeneakadémia Rendkívüli Tehetségek Képzőjének növendékei
A koncerten a jövő zongora-, hegedű- és csellóművészei mutatkoznak be
17.15: Tárlatvezetés a Múzeumban, hangszerbemutatóval
18.00: Palojtay János zongorahangversenye
BRAHMS: Hat zongoradarab, op.118
LISZT: Költői és vallásos harmóniák – 3. Bénédiction de Dieu dans la solitude (Isten áldása a magányban)
DEBUSSY: Képek, 1. kötet
RACHMANINOV: esz-moll etűd, op. 39/5
20.00: Hutás Erzsébet (hegedű) és Andrea Fernandes (zongora) hangversenye
LISZT: 2. elégia hegedűre és zongorára
KREISLER: Liebesgruss (Szerelmi üzenet), Liebesleid (Szerelmi bánat), Schön Rosmarin (Szép rozmaring)
CSAJKOVSZKIJ: Melódia, Keringő, Scherzo
RACHMANINOV: Vocalise
PAGNINI: Cantabile
ELGAR: Salut d'amour (Szerelmi üdvözlet)
LISZT: A három cigány
21.15: Tárlatvezetés a Múzeumban
22.00: az In Medias Brass rézfúvós kvintett hangversenye
SCHEIDT: Canzone Aethiopicae
CORELLI: Karácsonyi (g-moll) concerto grosso, op. 6/8 („Fatto per la Notte di Natale”)
FAURÉ: Pavane

18:00 : Budapest
BMC, Koncertterem

Fabrice Millischer, Jacques Mauger, Kiss Zoltán (harsona)
Veér Mátyás (basszusharsona)
HIDAS FRIGYES: Kettősverseny
JEAN-FRANCOIS MICHEL: Trilogy
ALEXANDRE GUILMANT: Morceau symphonique
DEBUSSY: A la maniére
SZENTPÁLI ROLAND: Allegro Fuoco
HIDAS FRIGYES: Movement

20:00 : Budapest
Mátyás-templom

Solti Kamarazenekar
19:00 : Gyula
Gyulai Várszínház, Kamaraszínpad

Kelemen Quartet:
Kelemen Barnabás, Kokas Katalin (hegedű), Homoki Gábor (brácsa),
Fenyő László (cselló)
A mai nap
született:
1935 • Sári József, zeneszerző
1943 • James Levine, karmester
1956 • Sylvia McNair, énekes