vissza a cimoldalra
2019-10-22
részletes keresés    Café Momus on Facebook rss
Bejelentkezés
Név
Jelszó
Regisztráció
Legfrissebb fórumaink
Olvasói levelek (11440)
A csapos közbeszól (95)

Nemzeti Hangversenyterem - és más helyszínek (4413)
Mi újság a Szegedi Nemzeti Színházban? (2682)
Lisztről emelkedetten (971)
Juan Diego Flórez (743)
Operett a magyar rádióban (1949-1990) (3461)
Jonas Kaufmann (2442)
Erkel Színház (10342)
Kedvenc magyar operaelőadók (1146)
Magyar Rádió operafelvételei és operaközvetítések – magyar előadóművészekkel (993)
Momus társalgó (6355)
Kemény Egon zeneszerző (Wien, 1905 - Budapest, 1969) (1782)
Franz Schmidt (3438)
Ilosfalvy Róbert (863)
Erkel Ferenc (1068)
Házy Erzsébet művészete és pályája (4590)
Amatőrtől a Zenetudósig... (avagy, ki ért jobban a Muzsikához?) (277)

Fórumok teljes listája
Impresszum

megjelenteti:
Café Momus Egyesület
adószám:
18240531-1-43

apróhirdetés feladása:

Név: barrister
Leírás:
Honlap:
   


barrister (26 hozzászólás)
 
 
Olvasói levelek • 67112009-01-26 10:09:33
Azt nem a Művészetek, hanem a Skodák palotájában adják. De tényleg.
Olvasói levelek • 56472008-04-18 13:17:25
viszont voltam a városban - biciklivel. nincs dugó, szmog, idegeskedés, tülekedés. gyenge szombati forgalom,azzal a különbséggel, hoyg sokan gyalogolnak, bicikliznek. ez vajon mennyi hasznot hoz. meg egyáltalán rádöbbenni: hogy így is lehet. bár szerintem sem igazán sportszerű a bkv-sok sokkja.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 13752007-12-12 16:54:26
Katona! Mit csinál, ha gombafelhőt lát? Jó megnézem, mer többet úgy se látok ilyet! És innentől tök mindegy, hogy betegség vagy fertőzés.:)
Használ-e az operának a kortárs feldolgozás? • 712007-12-10 10:05:51
A modern operarendezés pótcselekvés, a nem létező, vagy a nagyközönségnek eladhatatlan modern operát igyekszik legalább részlegesen pótolni, az időtlen mondanivalójú klasszikusok korszerűsítésével.
Lisztről emelkedetten • 2142007-12-08 23:36:44
Ha ebben az országban el lehet hinni bármit, 2011-ben befejeződik a LFZE testi-lelki megújítása.
Bartók Rádió • 4312007-12-07 14:20:45
Amiért a pikápot piköpnek, a kecsápot kecsöpnek mondta mindenki. Az angolos műveltség terjedésével már javul a helyzet. A németes már csak rosszabodni fog. Nájn?
Végveszélyben a komolyzene a Magyar Rádióban? • 1962007-11-29 10:04:08
Meg hát, akárhogy is, tényleg kevésbé fontos szereplő a közszolgálati rádió a mai médiavilágban, mint tizenhárom évvel ezelőtt volt. Ezért is lehetett egy háttérben lezajlott politikai alku eredményeként azt tenni ott, amit. Such ezért nem felelős, ne csináljunk ekkora embert belőle, ő csak egyszerű - bár ismerjük be, hatékonyan működő - végrehajtó.
Igazából egyetlen erő lenne képes megállítani, a Pollack téren hetente tüntető tízezrek serege. Sehol nem látok ilyen embereket, valószínűleg elégedetten nézik a Győzike-sót, hallgatják az X Rádiót.
Bartók Rádió • 3812007-11-09 08:54:27
Pontosan arról beszélek, hogy ez a veztés azért ilyen, mert az elmúlt években elmaradt gondolkodások és beszélgetések miatt vígan kerülhettek ebbe a helyzetbe. Velük valóban nem kell már beszélni, leginkább azért, mert mert ők sem akarnak beszélni senkivel.

Az meg nem az ő butaságuk, felelőtlenségük, hogy millárdokat kaptak (bár ezt állítólag ki lehet majd gazdálkodni)iolyan tervek, gyakorlatilag leépítések végrehajtásához, amelyeknek a végeredménye beláthatatlan.
És ami a legrosszabb, nem lehet számon kérni semmit, mert a rádió eleve nem nyereségtermelő szervezet lévén eleve semmit vagy mínusz semmit tud felmuatni. A kimeneti oldalon, ha nem jelentkezik semmi értékelhető, lehet mondani ez van, de a bemeneti oldalon már ott a sok zsebre rakott pénz. Tanulság: egy rosszul működő szocialista nagyvállatból lehet egy rosszul működő kapitalista kisvállalatot is csinálni ám!
Bartók Rádió • 3702007-11-06 09:46:54
És Such arra büszke, hogy meg tud takarítani évente cca. 700 milliót. Úgy sokan mások is meg tudták volna oldani a Rádió gondjait, hogy megszüntetik a Petőfit, kirúgnak több száz munkatársat, nem fizetnek a külsősöknek stb. Csak ezt esetleg nem válallták volna kétszer anni fizetésért sem. És mindezt annyi megtakarításért, amennyi országos szinten meg sem fogalmazható, hogy mit jelent. Voltak bajok, azokat értelmesen, végigondolva, több év alatt, bizony keméyn vitákat vállalva valakiknek meg kellett volana oldaniuk. Sok sírás-rívással járt volna az is, és nem menekülhetnek a felelősség alól azok a vezetők és nem vezetők sem, akik legalább az erről val gondokodást nem kezdték el az elmúlt években. Mára maradt az oktalan, vagy szerintem inkább titkolt hátsó szándékoktól vezérelt vagdalkozás. Büszkeség hangoztatása az egyik oldalon: korszerű, olcsóbb EU-kompatibilis nevű, MR-t faragunk (érdekel ez ott valakit?), a másik oldalról a sértettség és a támadások. Csak értelmes beszéd nincs arról, mi lehetne, mi lesz majd a szerepe egy közszolgálati rádiónak a digitális műsorszórás bevezetése után, az inetrnet terjedése korában, stb.
Mindez annyi pénzért, amennyinél 1 db ügyvéd sikerdíja is több tudott lenni már tíz évvel ezelőtt.
Ki írhat kritikát? • 7912007-10-30 17:48:59
bár... azt azért illett volna kifigyelni, hogy a a rókát és a mavrát Oberfrank Géza fordította
Mit hallgassunk vezetés közben? • 232007-05-25 08:19:50
és ehhez nem is kell más, mint a megfelelő sebbességel - padlógáz- egy elég szilárd objektumnak hajtani:)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 10912007-04-30 18:07:48
lehet, de onnantól, hogy az illető (ilyen módon) belekeverei a politikát, a véleménye annullálja magát!!
Mezzosoknak! • 2022007-04-02 08:26:47
a szomorú persze nem csak az, hogy megszűnik a mezzo, hanem, hogy nem volt 1200 megkérdezett között olyan, akinek hiányzott volna.
Mezzosoknak! • 1572007-03-23 20:40:17
Egyébként meg: nem Bozóki és nem Hiller. Még csak nem is Rockenbauer! Te! Vagy az akinek tenni kel valamit!
Mezzosoknak! • 1562007-03-23 20:36:09
Tán még ér valamit! Irány a peticio.hu!
Olvasói levelek • 39292007-02-15 00:24:15
de ő legalább pontosan megírta, mi a baja
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 9232006-12-11 23:50:22
nem 12 07 hanem 10 03
Historikus előadás.... • 3892006-12-11 23:46:31
ez igaz, de ezen az alapon, miért a régi hangszeres előadásokat kéne elvetni? ha mind a kettő lehet rossz vesszen a régi? mer az csak hóbort?
Mi van a MUZSIKÁban? • 212006-12-11 22:31:55
illetve, nme kéne egy interjúnak csak azért tíz olvashatatlan oldal hosszúnak lennie, mret nincs pénz , több érdekesebb írás megfizetésére.
Mi van a MUZSIKÁban? • 202006-12-11 22:28:39
szerintettek mi vezérelhette a muzsika mélyen tisztelt szerkesztőit hogy, minden idők legjellegtelenebb, legsemmitmondóbb újságcím lapját produkálják, jó, esetleg a dobverőgyár üzemi lapjában elmenne, miközben Gregor József a hátsó címlapon kénytelen mosolyogni, és egyetlen nekrológ szól csak róla bévül? valami titkos bűne volt néki?
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 8042006-08-03 07:15:56
néha dreeboot is elüti magát a klaviaturán (csak neki akkor jön ki jól)
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 6812006-05-15 12:59:24
a rádióban nem a nahlik, hanem a csúcs garázdálkodott
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 6802006-05-15 12:58:34
nem szinte biztos, hanem valóban két teljesen különböző személyről van szó
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5612006-04-24 15:51:22
Eich Hoperich, aki Frans Brüggennel autentikus Bassetklarinetten vette fel a művet azt írja, hogy sok írásbeli utalás maradt fenn Anton Stadler klarinétjára - maga a hangszer nem maradt fenn -, mert különleges volt, mindazonáltal leginkább egy bassetkürtre (bécsben divatos mélyebb klarinétfajta, Mozart kedvence)emlékeztetett. Theodor Lotz készítette. Nagyon kevés billenytyű volt rajta, és a "csöve megtört" stb. De ennél tényleg lényegesebb, hogy az egyik legszebb Mozart mű íródott rá, teljesen mindegy, milyen hangterjedelemben. És persze a ma ismert basszusklarinéthoz semmi köze.
Hozzászólások a Momus írásaihoz • 5602006-04-24 15:47:08
Eich Hoperich, aki Frans Brüggennel autentikus Bassetklarinetten vette fel a művet azt írja, hogy sok írásbeli utalás maradt fenn Anton Stadler klarinétjára - maga a hangszer nem maradt fenn -, mert különleges volt, mindazonáltal leginkább egy basset kürtre emlékeztetett. Theodor Lotz készítette. Nagyon kevés billenytyű volt rajta, és a "csöve megtört" stb. De ennél tényleg lényegesebb, hogy az egyik legszebb Mozart mű íródott rá, teljesen mindegy, milyen hangterjedlemben. És persze a ma ismert basszusklarinéthoz semmi köze.
Momus-díj • 3592005-10-03 20:59:22
Hova lehetett volna felemelni? A MűPa egy konkrét dolog, erre üzletemberek összedobták a kölcsönt, fizetjük is vissza, de van létezik. Már eddig jó néhány olyan koncertet lehetett itt hallani, amit máshol nem csak lehetetlen, értelmetlen lett volna megrendezni. Arra soha senki nem fog - az államon kívül - pénzt adni, hogy a nagyar zenei élet csak úgy fellendüljön. Hova? Kinek? Miért? Van neki? Amikor itt ezer évig - na jó, cca. kétszázötven éve létezik modern koncertélet - nem tudott egyetlen kifejezetten koncertek céljára szolgáló terem felépülni?
   
Műsorajánló
Mai ajánlat:
10:00 : Budapest
Müpa, Üvegterem

Tóth-Csamangó Blanka (klarinét), Persányi Zsófia (zongora)
moderátor: Fülei Balázs
"Hangulat Junior" Őszi színekben
BRAHMS: f-moll szonáta brácsára és zongorára, op. 120, No. 1

18:00 : Budapest
Régi Zeneakadémia, Kamaraterem

Mocsári Károly (zongora)
"Emlékkoncert Liszt Ferenc 208. születésnapján"
LISZT: 16. magyar rapszódia
LISZT: Költői és vallásos harmóniák – 7. Funérailles
LISZT: h-moll szonáta
A koncert előtt fél órával, 17.30-kor emléktábla koszorúzás a Régi Zeneakadémia Andrássy úti falánál.

19:00 : Budapest
Magyar Rádió Márványterme

Szutrély Katalin, Balogh Eszter, Komáromi Márton, Borka Ákos (ének), Fülöp Andrea (zongora)
SCHUBERT: A tánc D. 826, Tavaszi üdvözlet, D. 686, Az ifjú apáca, D. 828, Megszentelt napok, D. 763, Fény és szerelem, D. 352, Atlasz, D. 957, Éj és álmok, D. 827, Himnusz a végtelenhez, D. 232
BRAHMS: Vasárnap, op. 47, No. 3., Üzenet, op. 47, No. 1, Májusi éj, op. 43, No. 2, Az ajtó előtt, op. 28, No. 2, Kék szemed, op. 59, No. 8, Négy kvartett, op. 92

19:30 : Budapest
Zeneakadémia, Nagyterem

Rohmann Ditta (cselló)
A Zeneakadémia Szimfonikus Zenekara
Vezényel: Vajda Gergely
LISZT: A bölcsőtől a sírig – szimfonikus költemény
LIGETI: Csellóverseny
BRAHMS: 4. (e-moll) szimfónia, op. 98

19:30 : Budapest
Erkel Színház

Juan Diego Florez
Magyar Állami Operaház Zenekara
vez.: Jader Bignamini
VERDI: A végzet hatalma – Nyitány
Rigoletto – “Questa o quella”
Rigoletto – “Ella mi fu rapita…. Parmi veder le lagrime…. Possente amor mi chiama”
A pünkösdi királyság – Nyitány
Attila – “Oh dolore!”
A lombardok – “La mia letizia infondere… Come poteva un angelo”
A két Foscari – “Brezza del suol natio… Dal più remoto esilio… Dal consiglio alla presenza… Odio solo, ed odio atroce”
Traviata – Prelűd – I. felvonás
Traviata – “Lunge da Lei… De’ miei bollenti spiriti…O mio rimorso”
LEHÁR: A mosoly országa – “Dein ist mein ganzes Herz”
Paganini – “Gern hab’ ich die Frau’n geküsst”
Giuditta – “Freunde, das Leben ist Lebenswert”
BERLIOZ: Rákóczi-induló
MASSENET: Werther – “Pourquoi me réveiller”
BIZET: Carmen – “La fleur que tu m’avais jetée”
MASCAGNI: Parasztbecsület – Intermezzo
PUCCINI: Bohémélet – “Che gelida manina”
15:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély

Ránki Fülöp (zongora)
"Liszt Fesztivál"
LISZT: 3 darab a Szent Erzsébet legendájából zongorára
A keresztes lovagok indulója, Interludium
LISZT: A Sixtus- kápolnában
Lento, Aleegri Miserere című műve nyomán
Andante con pietá Mozart Ave Verum Corpus című műve nyomán
LISZT: Két Legenda

17:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély, Lovarda

Klukon Edit, Ránki Dezső (zongora)
"Liszt Fesztivál"
LISZT: Tasso, Lamento e Trionfo, Szimfonikus költemény - A szerző általi négykezes változat
LISZT: Dante Szimfónia - A szerző általi kétzongorás változat

19:00 : Gödöllő
Gödöllői Királyi Kastély, Kápolna

Klukon Edit, Ránki Dezső (zongora)
"Liszt Fesztivál"
LISZT: Amit a hegyen hallani - A szerző általi négykezes változat
LISZT: Via Crucis - A szerző általi négykezes változat
A mai nap
történt:
1883 • Megnyílt a New York-i Metropolitan Opera House
született:
1811 • Liszt Ferenc, zeneszerző († 1886)
1832 • Leopold Damrosch, karmester († 1885)
elhunyt:
1764 • Jean Marie Leclair, zeneszerző (sz. 1697)
1859 • Ludwig Spohr, zeneszerző (sz. 1784)
1973 • Pablo Casals, csellista (sz. 1876)
1979 • Nadia Boulanger, zenepedagógus (sz. 1887)